Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz někteří konkurenti prezentovali jako novou generaci. Na pohled i na dotek je to o dost jiný vůz než dosud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T62o77m66á92š 55V17a25l77d38e46r 7613380659

Líbí se mi. Uvažuji o možnosti Mitsibishi ASX nebo Mazda CX-5. Už nechci žádné evropské současné auto. Atmosféry s manuálem mě nevadí, protože s nimi umím jezdit. A kdejaký turbáč mi v zatáčkách, či v technických úsecích doslova překáží. Při zrychlování nemusím mít pocit jako na raketovým křesle a když se s atmosferickým benzínem podřadí, taky dokáže pěkně zrychlit na předjíždění. Baví mě jezdit a řídit stroj.Jízdně asi vyhraje CX-5.Ale musím vyzkoušet.

+2/−1
2.4.2017 18:57

J31i24ř46í 83S94c85h22w24a28c94h 8808104608446

V ASX je jediná atmosféra a to 1.6 MIVEC. Motor sice spolehlivý, ale pro ASX prostě slabý. Podřazovat a vytáčet je prostě nutnost. Ale i s tím podřazením a vytočením to auto bohužel nestačí ani Octávii s "flinstone" pohonem 1.0TSI.;-)

+1/0
2.4.2017 19:44

T25o26m21á23š 72V61a60l90d55e75r 7113580839

To je možné. Jak ovšem v provozu vidím, málokdo chce při předjíždění podřazovat. Vidím to na jejich šílené akceleraci. ASX je zajímavá s LPG pohonem se zárukou od výrobce. A určitě dokáže správným řízením držet krok v provozu a ve správný okamžik předjet. Záleží jaké má převody. Možné je jiné Mitsubishi. Právě v předjíždění mne naučil můj první vůz se slabým motorem. A i dnes předjedu bezpečně mnohé váhavce v provozu. Pak mne předjíždějí na plné ve 120-130 km/hod :-) CX-5 je prý zase velmi dobrá v řízení, kde ovšem bude težké, ne-li nemožné naroubovat LPG, či CNG. Je ovšem pěkná. Ještě se podívám na Nissan X Trail. Jak jsem několikrát zmínil, turbo nepotřebuji. Nemám zájem jezdit plyn-brzda jak vidím řidiče před sebou, když jim na můj vkus až moc často svítí intenzivní červené světlo.

0/0
3.4.2017 18:24

J89i77ř69í 88S40c86h20w52a69c58h 8428704678126

se způsobem jízdy brzda-plyn nemá turbo absolutně nic společného. Tam je "problém" mezi sedačkou a pedály....

+1/0
3.4.2017 20:28
Foto

J70i49r63k48a 97V74a16n63o43u22r29e49k 6247924688620

Okouzli i odpurce SUV? ... Tak pekne autoto celkem je, ale SUV?? To ne

0/0
1.4.2017 6:52

V54í38t 28S83t63r40o38u26h21a20l 1302577143732

Nenašel jsem světlou výšku, pro SUV dost zásadní informace. Jinak super, že mají 2,0 a 2,5L benzíňáky. Akorát nechápu proč jako konkurenci autor článku nezmínil Subaru :D

+1/0
31.3.2017 21:51

M50i63r40e90k 91G88a83j35e47r 5201846259710

Pokud byste si vzal cx-5 čtyřkolku, tak pořád to není v terénu či na sněhu pro Subaru konkurence.

0/0
31.3.2017 23:54
Foto

J15i55r27k67a 69V37a76n89o78u25r39e82k 6857854338200

Asi tak :-D

0/0
1.4.2017 6:52

T81o63m94á43š 84V18a54l98d59e61r 7773690659

A proč ne? Když už ani Subaru běžně neprodává pevné 4x4 spojené diferenciály, ale pouze spojené mezinápravovou spojkou. Navíc benzíny mají CVT převodovky a to už není taky co bývalo. Ano jezdí skvěle, měl jsem je v ruce. Subaru vozy jsou dobré. Ale modla už to není, co bývalo.

+1/0
2.4.2017 18:16

P53e92t46r 52H54o22r53á15k 1649123889434

Proč? Subaru bylo vpředu, že měli pohon 4x4, teď ho má kdekdo. Tak je po náskoku.

+1/−1
1.4.2017 13:38

M46i73r73e60k 74G62a16j96e49r 5231106139610

Přečtěte si o rozdílu mezi stálým pohonem všech kol u Subaru a o ostatních systémech označovaných AWD.

+2/−1
1.4.2017 14:57

P75e71t69r 19H22o70r76á24k 1219183599844

Ty awd fungují lépe.

0/0
2.4.2017 21:18

M89i49r42e78k 96G37a57j40e40r 5941736179350

Ale jen kdyz je nepotrebujete, protoze jsou vypnute a mate tak nizsi spotrebu. Pri sjizdeni kopce na ujezdenem snehu musi byt Subaru lepsi.

0/0
2.4.2017 23:39

T85o11m13á17š 59M56i52c32h52a50l60í76k 9438933913755

Tady si v angličtině můžete přečíst něco o iActive AWD od Mazdy a jak vyšlo jejich srovnání i se Subaru.

https://insidemazda.mazdausa.com/the-mazda-way/cars-for-drivers/mazdas-ice-academy/

+1/0
1.4.2017 17:06

M72i68r58e62k 51G24a77j25e57r 5161446129750

Tam jsem se toho moc nedozvedel. Je to jen reklama, kterou si stvorila Mazda pro sebe. Tvrdi tam, ze u Subaru pri rozjezdu do kopce zpocatku nezabirala zadni kola, coz snad ani nemuze byt pravda. No mozna muze s dodavanou CVT (lineatronic) prevodovkou. Subaru totiz pouziva nyni nekolik ruznych verzi symetrickych AWD (https://www.cnet.com/roadshow/news/not-every-subaru-all-wheel-drive-system-is-created-equal/). Mazda neuvadi, zda test provadeli s Forestrem s manualni prevodovkou nebo se CVT. Vsadim se, ze to bylo CVT a ze ten s manualem by proste jel na tom snehu lepe.

0/0
3.4.2017 0:01

T13o45m40á74š 45V15a45l90d23e17r 7113100389

Jenže manuál se k některým motorům vůbec nedodává. Takže smolík. :-) Diesel opravdu nechci.

0/0
3.4.2017 18:27

J46a26r88o37m46í59r 24K45r48á28l 4110489754329

Subaru je poněkud jiná liga.

+1/−2
1.4.2017 8:26

P58e88t38r 43H97o45r87á49k 1739563419124

To ano, v Subaru se s designem vůbec netrápí. Řekl bych, že ani nemají designéra.

+3/−1
1.4.2017 13:36

T29o55m70á37š 77Z45e54m49a23n 3495788404275

Světlá výška není u SUV zásadní - je to SUV a je tedy vyšší a terénější než osobák, to stačí. Zásadní je jak jezdí po silnici..

0/0
1.4.2017 20:25

M16i65r26e88k 98G91a55j44e65r 5681676639280

Tenhle facelift prinasi nektera zhorseni.

1. Predne sirsi A-sloupky, ktere uz tak byly dost siroke, ze se za ne schovalo auto prijizdejici zleva nebo zprava, vidim jako velky problem.

2. Prodlouzena kapota pri stejne delce vozu znamena mene mista uvnitr.

3. Displej s dotykovou obrazovkou, ktery byl pekne v horni casti pristrojove desky, ted prekazi vyhledu a proti svetlu bude spatne citelny.

4. Snizena vyska auta zmensila vsechna okna a zhorsila vyhled. Nepruhledna cast dveri je ted moc vysoka. Ja vim, designeri to maji tak radi, vypada to hezky na obrazku i z venku na parkovisti, ale vyhled trpi a nehod kvuli tomu pribyva.

Jinak snizena vyska zlepsi manevrovatelnost a snizi aerodynamicky odpor. Jeste kousek a budeme zpet u klasickeho kombiku a SUV se to bude oznacovat jen podle toho, jestli na tom bude cerne plastove lemovani nebo ne.

+1/−1
31.3.2017 21:25

T72o66m39á10š 38V49a63l88d28e21r 7263910569

Dovolím si trochu odlišný pohled na Vaše názory.

Bod 2. nemusí být až tak pravda. Záleží jak jsou uloženy přední sedadla a palubní deska. Bod 4. je pouze opět pocitový. Jestliže při řízení ležíte a ne sedíte, dám vám za pravdu. Pokud budete v Mazdě sedět správně, aby jste si vychutnal jízdní vlastnosti, sedíte rovně nahoře a výhled máte. To platí u každého vozu pokud nemá příliš masivní C sloupky. 1. nemohu posoudit u třetího bodu je to obecný problém. V mém voze je níže malinko utopený a stejně za sluníčka na něj nevidím. Ještě, že se tam ovládají pouze doplňkové funkce.

+1/−1
2.4.2017 18:25

M72i69r40e77k 19G74a87j63e67r 5281806829570

Ten bod 4 nevim s urcitosti, muzu se mylit, ale pocitam, ze budu mit brzo prilezitost si 3 roky stary a novy model CX-5 porovnat pekne vedle sebe.

0/0
3.4.2017 0:07

M66a41r20c72e21l 15K68u19r80k36a 6766567205779

Me vseobecne u tehle clanku chybi uvedeni o realne spotrebe, kolik zaplati zakaznik za servisni prohlidku atd.. tohle je spis jak opsani informaci, ktere popise prodejce a instruktor pred jizdou, ale co vlastni popis? Napr. Autor ma 185 cm. 100 kilo a vejde se do sedacek, najel 500 km a nic ho neboli nebo mu neco vadi. Tlaci ho silnej stredovej tunel? Jsou zadni sedaky bizko nebo se sedi fajn...

0/0
31.3.2017 19:38

M11a76r52t75i97n 77K82a98r97á70s94e37k 9898533538838

A co je to ta magicka "realna spotreba"? Problem je trochu v tom, ze kazdy ma tu "realnou spotrebu" nekde jinde ze....

+1/0
2.4.2017 18:11

J12i70ř81í 57S65c16h32w85a10c52h 8808514148596

mně tedy "okouzluje" uvádění rébusových informací typu:

....Auto se snížilo o 35 mm....

....Vrcholový turbodiesel se 175 koňmi okouzlí rozsahem využitelných otáček....

Chceš vědět více? Tak hledej "šmudlo".....;-)

https://www.youtube.com/watch?v=PyIT1EO8bKM

+2/0
31.3.2017 19:29

A58n50t42o27n77í84n 65S50e37b16e58r88a 7573218740499

8 leta fabie nerezne, mazda ano. Jelikoz uz nikdy nechci resit korozi mazdu nemam. Kupuji starsi auto na hodne let....

+2/−6
31.3.2017 19:23

M19i40r29e36k 82G91a54j48e95r 5531216469530

Pokud vim, tak koroze se tykala hlavne mazdy 6 v obdobi tak pred 13 lety. Vybirejte z novejsich modelu a nestane se vam to. Neslysel jsem, ze by mela mazda cx-5 problem s korozi.

+4/0
31.3.2017 20:48

F21r76a39n27t55i65š45e77k 48M21i35c16h26a15l40i29c58a 8566438385886

Má, tak jako již bohužel každé nové auto. Před cca deseti lety to automobilky řešili poctivě, dneska je auto jako spotřebák na cca 5 let. Doporučuji na každém novém autě udělat spodek a dutiny.

+2/−1
31.3.2017 22:21

J77o41z42e73f 40K31o67s50t72e38l88a22n39s90k62ý 8475212289926

Tak toto je asi najzvláštnejší facelift aua od "faceliftu" Škody MB1000 na Škodu 100. :-)

Podvozok nechali viac-menej rovnaký - s rovnakou dĺžkou auta aj rozvorom 2700 mm. Ale tá kapota dlhšia o 10 cm a iný sklon predného okna by skôr hovorili o novom modele.

Som zvedavý na proporcie dverí. To je u mňa jednoduché pravidlo na odlíšenie faceliftu od nového modelu. Pokiaľ sú dvere a okná rovnaké, tak je to len facelift, Pokiaľ tam nastala zmena, tak je to nový model.

Najlepšie to vidieť na autách Golf 5 vs. Golf 6. Hoci sa zdá, že je to len facelift, zadné dvere, resp. ich tapacírung majú dosť odlišný tvar.

Zaujímavá je aj obchodná stratégia mazdy, keď to prezentuje len ako facelift. Keď volkswagen niekedy v roku 1999 predstavil novinárom facelift Passatu B5, tak slovo facelift absolútne nepripúšťal. Novinárom dokonca povedal, že pokiaľ v novinárskych článkov uvidí, že je táto novinka označená ako facelift, tak že si nechá prestreliť hlavu guľkou. :-)

Mazdu som mal, šestku. Je to skvelé vozenie, ale. Mazda zo všetkých automobiliek asi najmenej dbá na protikoróznu ochranu. Paradoxne asi práve preto, že sa jej autá vyrábajú v Japonsku a tam o agresívnom solení ako je u nás nemajú ani tušenia (to mám informácie priamo z autosalónu Mazdy). A obávam, že dodatočný nástrek podvozka moc toho nevyrieši. Na podvozku hrdzu totiž nevidno, ale na lemoch blatníkov doslova svieti. Čo mám informácie, tak ani nové, menšie modely mazdy ako CX-5 si s tým zatiaľ poradiť nevedia.

+3/0
31.3.2017 17:23

J28o82z73e62f 80K25o56s85t37e43l65a33n61s88k20ý 8825872619856

A ešte jednu výhradu mám k mazde - jej dieslovým motorom. Ja som mal ešte prvú generáciu po facelifte, a každých 60.000 km som musel meniť olejové čerpadlo. Až pred 200.000 km sa prišlo na to, že problémom nie je olejové čerpadlo, ale odierajúci sa vačkový hriadeľ, z ktorého sa pomaly odlupujú kovové šupiny, tie idú do olejového čerpadla a v ňom doslova zbrúsia zuby. Radšej som vymenil celý motor a auto predal. Od chlapíka, čo sa špecializuje na mazdy, mám info, že podobné problémy majú vraj aj tretie generácie šestky. A tie motory sa montujú aj do CX-5-.ky. Ako som kúpil (infošku), tak predávam...

0/0
31.3.2017 17:23

M23a91r14c55e80l 70K62u76r37k91a 6106377955199

Jo tak presne asi tohle bohuzel je nejaka typicka zavada Problem s lehem, cerpadlem a cidlem resi znama v servisu take

0/0
31.3.2017 19:40

J31i19ř95í 58S57c68h21w58a16c20h 8638444948326

Ano odírající vačky a kovové piliny v oleji je typický a dost velký průser první série skyactiv dieselu, tuším, že cca po roce byl vyřešen.

+1/0
1.4.2017 19:03

M87a76r11e52k 63M33a66l16ý 1142898681160

Ono i u Mazdy 6 první a druhé generace byl diesel jen do počtu. Co mám informace z fóra i od mechaniků, tak do Mazdy jedine benzín.

A pořád to platí, I pro nové modely, I prodejce vám spíš doporučí benzín.

+1/0
2.4.2017 14:17

M10a53r93c18e10l 50S64t94a65r79ý 9878724903129

nepřehlídnul jsem spotřeby těch 2 a 2,5 litrovejch zázraků? jako z venčí líbivé, uvnitř prťavé klaustrofobické s obrovských středovým panelem ubírajícícm místo pro nohy. možná jako "stylofka" pro manželku podnikatele do města, ale já bych se v tom necítil.....

0/−7
31.3.2017 17:09

M38i54r80e55k 49G69a16j28e80r 5141146339360

Tahle mazda ma nejmensi spotrebu v porovnani s konkurenci jako Toyota RAV4 nebo Honda CRV. Urcite spotreba tohoto faceliftovaneho modelu bude nizsi nez u predchudce diky snizene vysce auta. Podle stylu jizdy a typu silnic pocitejte s 8-10 litry benzinu na 100 km.

+1/0
31.3.2017 20:51

F53r54a97n52t88i54š67e98k 14M58i61c26h55a44l54i67c91a 8216318635906

S dvoulitrovou benzínovou předokolkou jezdím průměrně za 6,8

+1/0
31.3.2017 22:24

M41i63r77e59k 19G23a66j39e47r 5751376949460

Já s 2.5 čtyřkolkou za 7,8. Jenže nikdo jiný s tímhle autem nebude jezdit takhle úsporně. Letos už ho hodlám trochu víc provětrat, takže půjdu přes 8 l.

0/0
1.4.2017 0:02

V41í68ť22a 35K89r29u12t57i70š 1540754955867

Údaje reálných uživatelů dle Spritmonitor:

2.0 - 7,99

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/1254-CX-5.html?fueltype=2&power_e=165&powerunit=2

2.5 - 8,53

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/1254-CX-5.html?fueltype=2&power_s=170&powerunit=2

+1/0
1.4.2017 22:57

P53e60t82r 36M46a21l22i14š88k63a 6651885201933

S boku vypadají všechny SUV podobně. Pokud je někdo odpůrce těžko ho to osloví.

+3/0
31.3.2017 15:21

R57o85b47i28n 24Ž49i27ž48k18a 2368324976956

tak nejde jen o design - je to zbytečně těžké, má to příšernou aerodynamiku, nevejde se to .. Ale evidentně to stejně jako třeba Stelvio už alespoň nabralo dynamiku podobnou normálnímu autu :-)

+1/−1
31.3.2017 15:53

J73a70k38u16b 17V14e42s26e78l85ý 9854910117575

Kdybych si měl koupit SUV, pak je toto jasná volba. Nicméně taková nová Mazda 6 mi přijde jako praktičtější a hlavně hezčí volba, která bude i lépe jezdit :)

+12/0
31.3.2017 15:09

M70i33r40e90k 62G22a68j38e77r 5721136429440

Muzu jen doporucit. Pokud nepotrebujete tolik vnitrniho prostoru, tak Mazda 6 je jiste o neco zivejsi a s mensi spotrebou. Mezi SUV je CX-5 porad muj favorit. Stale mne vyhovuje.

+1/0
31.3.2017 20:54

T17o67m74á34š 49V39a47l53d94e44r 7143470169

Nevím, nevím. praktičtější v čem? M6 je dlouhá, v kombíku nízký strop. Takže rozumně přepravovat zavazadla po roletu. CX 5 je krátká, ale kufr je po roletu vyšší a dá se v ní i převážet pes na rozdíl od M6 sporttoureru. CX3 je opravdu mrňavá. M3 tak akorát, ale CX5 má samozřejmě větší kufr. Bráno dle praktické zkoušky, ne teoreticky.

0/0
2.4.2017 18:43

M53i57r82e47k 45G15a55j18e77r 5961586879710

Jednou jsem s ni (CX-3) jel na cyklo vylet. Uvnitr 3 horska kola nalezato na sobe a 3 lidi pohodlne take uvnitr, jedne na zadnim sedadle, ktere zabira 40% sirky. Takze bez nutnosti kola prikurtovavat vne aute.

0/0
3.4.2017 0:13

T95o98m69á45š 45V55a26l53d43e13r 7303470839

Reagoval jsem na M6 v kombíku. Jaká praktičnost, když je delší a tím se hledá hůře parkovací místo ve městě. Ano do vozu se dá naskládat ledajaký náklad. Vezl jsem i náklad až jsem brousil výfuk. překvapilo mne kolik se toho do auta vejde. :-) Mám psa, který je metr vysoký a 1,5m dlouhá cca. A přesto jsem mu vymezil 60% kufru a 40% pro klasický korbový kočárek a další blbosti. (nižší střední třída) Příruční lodní kufr musel na zadní sedadlo, kde jej bylo potíž přikurtovat. Nedovolil bych si vozit nepřipoutaný náklad v kabině. Zvláště s dětmi. Pro mne by byla CX-3 malá, jelikož je tam pes stísněný. V M6 kombíku je jej nemožné vozit a tak zbývá CX-5 a jen tak tak M3 bez přepážky pouze přikurtovaného.

0/0
3.4.2017 18:38

J74a61k88u37b 17V55e21s31e61l59ý 9834100427525

Nechci se hadat ale meli jsme SUV a ten vyssi a kratsi kufr nam prisel jako daleko mene prakticky nez v kombiku. Kdyz jsme jeli ve ctyrech lidech na hory, vse se muselo skladat na sebe az po strop, zatimco v kombiku se to dalo lepe rozlozit. Psa prevezes v kombiku uplne normalne, stejne jako v suv, nechapu kde je problem. A ze je nizsi preci nevadi (krome nastupovani/vystupovani), naco 20cm vzduchu nad hlavou? Tim ze je nizsi naopak klesa spotreba na dalnici a nizsi teziste zaruci lepsi jizdni vlastnosti. Ale jak jsem rekl nazacatku, je to o osobnich preferencich. My jsme SUV uz zkusili a shledali jsme to mene praktickym (i hezkym). Prodeje ale ukazuji, ze jsme spise mensina :)

0/0
5.4.2017 7:01

D47o11m22i66n55i52k 80H58l81a97d45í44k 6120705357362

No nevím.. Mám CX-5 a když byla v servisu měl jsem půjčenou Mazdu 6 2.2l, no a když sem zas poprvé sednul do CX-5, tak sem si oproti šestce připadal jako bych si sednul do obrovského obýváku.. Prostě šestka byla oproti ní naprosto klaustrofobická a nepohodlná a ve městě měla aspoň pro mě horší jízdní vlastnosti.

0/0
5.4.2017 2:02

J13a48k44u25b 66V71e42s25e17l30ý 9794260847765

To verim, ze uvnitr bude asi vice mista v CX5. Nicmene jizdni vlastnosti ma urcite lepsi 6. Vy spis ale poukazujete na mrstnost ve meste. Nevim, prijde mi, ze jsou obe auta podobne velka. Ono se to nezda ale cx5 taky neni drobecek :)

0/0
5.4.2017 7:04

D17o84m61i55n83i11k 95H11l17a79d37í32k 6800395557182

No šestka je podle mě i delší, ale prostě jsem se v ní cítíl strašně stísněně. Člověk v ní leží jak za kulometem někde u podlahy a středový panel je vysoko snad někam k pasu. Pro ty co chtějí sportovnější auto je to asi úžasná volba, ale fakt mi přišla vevnitř malinká. Ale pro někoho kdo je zvyklý třeba na Passata tomu to asi vadit nebude.

0/0
5.4.2017 12:55

T19o76m28á90š 33K56o95v92a18n31d43a 2497347394441

Pěkný Japonec, ne jako naleštěná koncernová bída.

+17/−1
31.3.2017 14:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.