Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz někteří konkurenti prezentovali jako novou generaci. Na pohled i na dotek je to o dost jiný vůz než dosud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T95o54m77á31š 92V62a84l14d65e72r 7813920849

Líbí se mi. Uvažuji o možnosti Mitsibishi ASX nebo Mazda CX-5. Už nechci žádné evropské současné auto. Atmosféry s manuálem mě nevadí, protože s nimi umím jezdit. A kdejaký turbáč mi v zatáčkách, či v technických úsecích doslova překáží. Při zrychlování nemusím mít pocit jako na raketovým křesle a když se s atmosferickým benzínem podřadí, taky dokáže pěkně zrychlit na předjíždění. Baví mě jezdit a řídit stroj.Jízdně asi vyhraje CX-5.Ale musím vyzkoušet.

+2/−1
2.4.2017 18:57

J50i95ř93í 53S50c57h93w86a79c62h 8738524748806

V ASX je jediná atmosféra a to 1.6 MIVEC. Motor sice spolehlivý, ale pro ASX prostě slabý. Podřazovat a vytáčet je prostě nutnost. Ale i s tím podřazením a vytočením to auto bohužel nestačí ani Octávii s "flinstone" pohonem 1.0TSI.;-)

+1/0
2.4.2017 19:44

T16o46m63á20š 37V76a41l17d84e24r 7873670789

To je možné. Jak ovšem v provozu vidím, málokdo chce při předjíždění podřazovat. Vidím to na jejich šílené akceleraci. ASX je zajímavá s LPG pohonem se zárukou od výrobce. A určitě dokáže správným řízením držet krok v provozu a ve správný okamžik předjet. Záleží jaké má převody. Možné je jiné Mitsubishi. Právě v předjíždění mne naučil můj první vůz se slabým motorem. A i dnes předjedu bezpečně mnohé váhavce v provozu. Pak mne předjíždějí na plné ve 120-130 km/hod :-) CX-5 je prý zase velmi dobrá v řízení, kde ovšem bude težké, ne-li nemožné naroubovat LPG, či CNG. Je ovšem pěkná. Ještě se podívám na Nissan X Trail. Jak jsem několikrát zmínil, turbo nepotřebuji. Nemám zájem jezdit plyn-brzda jak vidím řidiče před sebou, když jim na můj vkus až moc často svítí intenzivní červené světlo.

0/0
3.4.2017 18:24

J71i94ř73í 31S94c11h68w38a25c60h 8918694668766

se způsobem jízdy brzda-plyn nemá turbo absolutně nic společného. Tam je "problém" mezi sedačkou a pedály....

+1/0
3.4.2017 20:28
Foto

J61i54r96k83a 44V22a98n21o60u90r91e74k 6567314408680

Okouzli i odpurce SUV? ... Tak pekne autoto celkem je, ale SUV?? To ne

0/0
1.4.2017 6:52

V27í22t 43S71t78r98o22u82h11a57l 1112587213452

Nenašel jsem světlou výšku, pro SUV dost zásadní informace. Jinak super, že mají 2,0 a 2,5L benzíňáky. Akorát nechápu proč jako konkurenci autor článku nezmínil Subaru :D

+1/0
31.3.2017 21:51

M93i80r22e25k 48G47a28j47e35r 5221816879600

Pokud byste si vzal cx-5 čtyřkolku, tak pořád to není v terénu či na sněhu pro Subaru konkurence.

0/0
31.3.2017 23:54
Foto

J60i31r83k49a 77V46a49n13o70u39r97e58k 6497214348140

Asi tak :-D

0/0
1.4.2017 6:52

T45o10m25á19š 13V89a42l63d20e37r 7583560119

A proč ne? Když už ani Subaru běžně neprodává pevné 4x4 spojené diferenciály, ale pouze spojené mezinápravovou spojkou. Navíc benzíny mají CVT převodovky a to už není taky co bývalo. Ano jezdí skvěle, měl jsem je v ruce. Subaru vozy jsou dobré. Ale modla už to není, co bývalo.

+1/0
2.4.2017 18:16

P73e95t53r 40H72o10r11á23k 1969503369364

Proč? Subaru bylo vpředu, že měli pohon 4x4, teď ho má kdekdo. Tak je po náskoku.

+1/−1
1.4.2017 13:38

M94i26r44e71k 22G76a18j30e87r 5851106579820

Přečtěte si o rozdílu mezi stálým pohonem všech kol u Subaru a o ostatních systémech označovaných AWD.

+2/−1
1.4.2017 14:57

P25e60t15r 73H46o87r13á84k 1919433799514

Ty awd fungují lépe.

0/0
2.4.2017 21:18

M57i74r25e80k 72G71a98j24e95r 5161496159360

Ale jen kdyz je nepotrebujete, protoze jsou vypnute a mate tak nizsi spotrebu. Pri sjizdeni kopce na ujezdenem snehu musi byt Subaru lepsi.

0/0
2.4.2017 23:39

T25o20m24á83š 88M95i87c33h52a85l10í53k 9398803883305

Tady si v angličtině můžete přečíst něco o iActive AWD od Mazdy a jak vyšlo jejich srovnání i se Subaru.

https://insidemazda.mazdausa.com/the-mazda-way/cars-for-drivers/mazdas-ice-academy/

+1/0
1.4.2017 17:06

M62i57r38e40k 85G29a43j37e77r 5401206839750

Tam jsem se toho moc nedozvedel. Je to jen reklama, kterou si stvorila Mazda pro sebe. Tvrdi tam, ze u Subaru pri rozjezdu do kopce zpocatku nezabirala zadni kola, coz snad ani nemuze byt pravda. No mozna muze s dodavanou CVT (lineatronic) prevodovkou. Subaru totiz pouziva nyni nekolik ruznych verzi symetrickych AWD (https://www.cnet.com/roadshow/news/not-every-subaru-all-wheel-drive-system-is-created-equal/). Mazda neuvadi, zda test provadeli s Forestrem s manualni prevodovkou nebo se CVT. Vsadim se, ze to bylo CVT a ze ten s manualem by proste jel na tom snehu lepe.

0/0
3.4.2017 0:01

T19o52m61á90š 76V40a47l96d57e76r 7323640669

Jenže manuál se k některým motorům vůbec nedodává. Takže smolík. :-) Diesel opravdu nechci.

0/0
3.4.2017 18:27

J67a78r37o57m30í84r 97K70r65á34l 4590849734669

Subaru je poněkud jiná liga.

+1/−2
1.4.2017 8:26

P81e83t96r 69H61o59r54á21k 1749253769304

To ano, v Subaru se s designem vůbec netrápí. Řekl bych, že ani nemají designéra.

+3/−1
1.4.2017 13:36

T38o37m39á84š 27Z89e42m37a51n 3215728214715

Světlá výška není u SUV zásadní - je to SUV a je tedy vyšší a terénější než osobák, to stačí. Zásadní je jak jezdí po silnici..

0/0
1.4.2017 20:25

M41i56r28e87k 66G62a30j21e16r 5871226839190

Tenhle facelift prinasi nektera zhorseni.

1. Predne sirsi A-sloupky, ktere uz tak byly dost siroke, ze se za ne schovalo auto prijizdejici zleva nebo zprava, vidim jako velky problem.

2. Prodlouzena kapota pri stejne delce vozu znamena mene mista uvnitr.

3. Displej s dotykovou obrazovkou, ktery byl pekne v horni casti pristrojove desky, ted prekazi vyhledu a proti svetlu bude spatne citelny.

4. Snizena vyska auta zmensila vsechna okna a zhorsila vyhled. Nepruhledna cast dveri je ted moc vysoka. Ja vim, designeri to maji tak radi, vypada to hezky na obrazku i z venku na parkovisti, ale vyhled trpi a nehod kvuli tomu pribyva.

Jinak snizena vyska zlepsi manevrovatelnost a snizi aerodynamicky odpor. Jeste kousek a budeme zpet u klasickeho kombiku a SUV se to bude oznacovat jen podle toho, jestli na tom bude cerne plastove lemovani nebo ne.

+1/−1
31.3.2017 21:25

T49o80m69á97š 26V77a12l19d19e81r 7923440959

Dovolím si trochu odlišný pohled na Vaše názory.

Bod 2. nemusí být až tak pravda. Záleží jak jsou uloženy přední sedadla a palubní deska. Bod 4. je pouze opět pocitový. Jestliže při řízení ležíte a ne sedíte, dám vám za pravdu. Pokud budete v Mazdě sedět správně, aby jste si vychutnal jízdní vlastnosti, sedíte rovně nahoře a výhled máte. To platí u každého vozu pokud nemá příliš masivní C sloupky. 1. nemohu posoudit u třetího bodu je to obecný problém. V mém voze je níže malinko utopený a stejně za sluníčka na něj nevidím. Ještě, že se tam ovládají pouze doplňkové funkce.

+1/−1
2.4.2017 18:25

M31i54r88e49k 91G50a68j27e50r 5851426499430

Ten bod 4 nevim s urcitosti, muzu se mylit, ale pocitam, ze budu mit brzo prilezitost si 3 roky stary a novy model CX-5 porovnat pekne vedle sebe.

0/0
3.4.2017 0:07

M68a57r42c70e74l 18K73u20r11k29a 6536427715909

Me vseobecne u tehle clanku chybi uvedeni o realne spotrebe, kolik zaplati zakaznik za servisni prohlidku atd.. tohle je spis jak opsani informaci, ktere popise prodejce a instruktor pred jizdou, ale co vlastni popis? Napr. Autor ma 185 cm. 100 kilo a vejde se do sedacek, najel 500 km a nic ho neboli nebo mu neco vadi. Tlaci ho silnej stredovej tunel? Jsou zadni sedaky bizko nebo se sedi fajn...

0/0
31.3.2017 19:38

M50a72r24t78i25n 78K56a79r36á75s20e66k 9668943698568

A co je to ta magicka "realna spotreba"? Problem je trochu v tom, ze kazdy ma tu "realnou spotrebu" nekde jinde ze....

+1/0
2.4.2017 18:11

J39i11ř80í 75S90c68h69w75a23c45h 8128344568456

mně tedy "okouzluje" uvádění rébusových informací typu:

....Auto se snížilo o 35 mm....

....Vrcholový turbodiesel se 175 koňmi okouzlí rozsahem využitelných otáček....

Chceš vědět více? Tak hledej "šmudlo".....;-)

https://www.youtube.com/watch?v=PyIT1EO8bKM

+2/0
31.3.2017 19:29

A24n38t90o30n24í84n 77S93e91b75e29r89a 7413628230939

8 leta fabie nerezne, mazda ano. Jelikoz uz nikdy nechci resit korozi mazdu nemam. Kupuji starsi auto na hodne let....

+2/−6
31.3.2017 19:23

M81i96r10e44k 61G58a71j24e61r 5491916479860

Pokud vim, tak koroze se tykala hlavne mazdy 6 v obdobi tak pred 13 lety. Vybirejte z novejsich modelu a nestane se vam to. Neslysel jsem, ze by mela mazda cx-5 problem s korozi.

+4/0
31.3.2017 20:48

F55r19a80n66t89i72š84e20k 31M79i40c65h18a85l95i96c95a 8766928565326

Má, tak jako již bohužel každé nové auto. Před cca deseti lety to automobilky řešili poctivě, dneska je auto jako spotřebák na cca 5 let. Doporučuji na každém novém autě udělat spodek a dutiny.

+2/−1
31.3.2017 22:21

J13o49z20e61f 63K26o37s55t68e65l22a63n42s52k83ý 8805122849536

Tak toto je asi najzvláštnejší facelift aua od "faceliftu" Škody MB1000 na Škodu 100. :-)

Podvozok nechali viac-menej rovnaký - s rovnakou dĺžkou auta aj rozvorom 2700 mm. Ale tá kapota dlhšia o 10 cm a iný sklon predného okna by skôr hovorili o novom modele.

Som zvedavý na proporcie dverí. To je u mňa jednoduché pravidlo na odlíšenie faceliftu od nového modelu. Pokiaľ sú dvere a okná rovnaké, tak je to len facelift, Pokiaľ tam nastala zmena, tak je to nový model.

Najlepšie to vidieť na autách Golf 5 vs. Golf 6. Hoci sa zdá, že je to len facelift, zadné dvere, resp. ich tapacírung majú dosť odlišný tvar.

Zaujímavá je aj obchodná stratégia mazdy, keď to prezentuje len ako facelift. Keď volkswagen niekedy v roku 1999 predstavil novinárom facelift Passatu B5, tak slovo facelift absolútne nepripúšťal. Novinárom dokonca povedal, že pokiaľ v novinárskych článkov uvidí, že je táto novinka označená ako facelift, tak že si nechá prestreliť hlavu guľkou. :-)

Mazdu som mal, šestku. Je to skvelé vozenie, ale. Mazda zo všetkých automobiliek asi najmenej dbá na protikoróznu ochranu. Paradoxne asi práve preto, že sa jej autá vyrábajú v Japonsku a tam o agresívnom solení ako je u nás nemajú ani tušenia (to mám informácie priamo z autosalónu Mazdy). A obávam, že dodatočný nástrek podvozka moc toho nevyrieši. Na podvozku hrdzu totiž nevidno, ale na lemoch blatníkov doslova svieti. Čo mám informácie, tak ani nové, menšie modely mazdy ako CX-5 si s tým zatiaľ poradiť nevedia.

+3/0
31.3.2017 17:23

J42o36z90e34f 24K34o40s77t40e57l52a62n94s49k90ý 8785252349446

A ešte jednu výhradu mám k mazde - jej dieslovým motorom. Ja som mal ešte prvú generáciu po facelifte, a každých 60.000 km som musel meniť olejové čerpadlo. Až pred 200.000 km sa prišlo na to, že problémom nie je olejové čerpadlo, ale odierajúci sa vačkový hriadeľ, z ktorého sa pomaly odlupujú kovové šupiny, tie idú do olejového čerpadla a v ňom doslova zbrúsia zuby. Radšej som vymenil celý motor a auto predal. Od chlapíka, čo sa špecializuje na mazdy, mám info, že podobné problémy majú vraj aj tretie generácie šestky. A tie motory sa montujú aj do CX-5-.ky. Ako som kúpil (infošku), tak predávam...

0/0
31.3.2017 17:23

M85a33r74c57e66l 62K12u19r49k29a 6826437625349

Jo tak presne asi tohle bohuzel je nejaka typicka zavada Problem s lehem, cerpadlem a cidlem resi znama v servisu take

0/0
31.3.2017 19:40

J19i74ř29í 28S94c77h34w71a91c23h 8318374878806

Ano odírající vačky a kovové piliny v oleji je typický a dost velký průser první série skyactiv dieselu, tuším, že cca po roce byl vyřešen.

+1/0
1.4.2017 19:03

M15a89r88e87k 40M21a16l38ý 1172918141110

Ono i u Mazdy 6 první a druhé generace byl diesel jen do počtu. Co mám informace z fóra i od mechaniků, tak do Mazdy jedine benzín.

A pořád to platí, I pro nové modely, I prodejce vám spíš doporučí benzín.

+1/0
2.4.2017 14:17

M25a37r47c13e43l 22S16t37a53r15ý 9598244673379

nepřehlídnul jsem spotřeby těch 2 a 2,5 litrovejch zázraků? jako z venčí líbivé, uvnitř prťavé klaustrofobické s obrovských středovým panelem ubírajícícm místo pro nohy. možná jako "stylofka" pro manželku podnikatele do města, ale já bych se v tom necítil.....

0/−7
31.3.2017 17:09

M95i33r94e70k 88G87a21j41e11r 5371726459310

Tahle mazda ma nejmensi spotrebu v porovnani s konkurenci jako Toyota RAV4 nebo Honda CRV. Urcite spotreba tohoto faceliftovaneho modelu bude nizsi nez u predchudce diky snizene vysce auta. Podle stylu jizdy a typu silnic pocitejte s 8-10 litry benzinu na 100 km.

+1/0
31.3.2017 20:51

F32r57a76n46t72i53š51e77k 53M48i59c90h11a20l77i64c18a 8826258165556

S dvoulitrovou benzínovou předokolkou jezdím průměrně za 6,8

+1/0
31.3.2017 22:24

M35i90r37e79k 25G42a57j68e57r 5701856899550

Já s 2.5 čtyřkolkou za 7,8. Jenže nikdo jiný s tímhle autem nebude jezdit takhle úsporně. Letos už ho hodlám trochu víc provětrat, takže půjdu přes 8 l.

0/0
1.4.2017 0:02

V19í34ť59a 43K22r63u30t27i29š 1130844285147

Údaje reálných uživatelů dle Spritmonitor:

2.0 - 7,99

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/1254-CX-5.html?fueltype=2&power_e=165&powerunit=2

2.5 - 8,53

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/1254-CX-5.html?fueltype=2&power_s=170&powerunit=2

+1/0
1.4.2017 22:57

P16e95t53r 64M56a28l53i48š42k70a 6891125271593

S boku vypadají všechny SUV podobně. Pokud je někdo odpůrce těžko ho to osloví.

+3/0
31.3.2017 15:21

R49o73b32i27n 42Ž41i61ž17k77a 2278374166816

tak nejde jen o design - je to zbytečně těžké, má to příšernou aerodynamiku, nevejde se to .. Ale evidentně to stejně jako třeba Stelvio už alespoň nabralo dynamiku podobnou normálnímu autu :-)

+1/−1
31.3.2017 15:53

J95a36k22u37b 17V61e95s38e71l50ý 9524630897465

Kdybych si měl koupit SUV, pak je toto jasná volba. Nicméně taková nová Mazda 6 mi přijde jako praktičtější a hlavně hezčí volba, která bude i lépe jezdit :)

+12/0
31.3.2017 15:09

M89i62r15e15k 93G79a92j39e24r 5121526459530

Muzu jen doporucit. Pokud nepotrebujete tolik vnitrniho prostoru, tak Mazda 6 je jiste o neco zivejsi a s mensi spotrebou. Mezi SUV je CX-5 porad muj favorit. Stale mne vyhovuje.

+1/0
31.3.2017 20:54

T81o88m62á21š 13V48a50l35d21e35r 7873930759

Nevím, nevím. praktičtější v čem? M6 je dlouhá, v kombíku nízký strop. Takže rozumně přepravovat zavazadla po roletu. CX 5 je krátká, ale kufr je po roletu vyšší a dá se v ní i převážet pes na rozdíl od M6 sporttoureru. CX3 je opravdu mrňavá. M3 tak akorát, ale CX5 má samozřejmě větší kufr. Bráno dle praktické zkoušky, ne teoreticky.

0/0
2.4.2017 18:43

M14i32r42e21k 36G88a70j89e18r 5521876809460

Jednou jsem s ni (CX-3) jel na cyklo vylet. Uvnitr 3 horska kola nalezato na sobe a 3 lidi pohodlne take uvnitr, jedne na zadnim sedadle, ktere zabira 40% sirky. Takze bez nutnosti kola prikurtovavat vne aute.

0/0
3.4.2017 0:13

T53o76m90á41š 42V43a77l47d93e84r 7363960709

Reagoval jsem na M6 v kombíku. Jaká praktičnost, když je delší a tím se hledá hůře parkovací místo ve městě. Ano do vozu se dá naskládat ledajaký náklad. Vezl jsem i náklad až jsem brousil výfuk. překvapilo mne kolik se toho do auta vejde. :-) Mám psa, který je metr vysoký a 1,5m dlouhá cca. A přesto jsem mu vymezil 60% kufru a 40% pro klasický korbový kočárek a další blbosti. (nižší střední třída) Příruční lodní kufr musel na zadní sedadlo, kde jej bylo potíž přikurtovat. Nedovolil bych si vozit nepřipoutaný náklad v kabině. Zvláště s dětmi. Pro mne by byla CX-3 malá, jelikož je tam pes stísněný. V M6 kombíku je jej nemožné vozit a tak zbývá CX-5 a jen tak tak M3 bez přepážky pouze přikurtovaného.

0/0
3.4.2017 18:38

J74a37k34u86b 23V63e78s81e53l15ý 9454480967295

Nechci se hadat ale meli jsme SUV a ten vyssi a kratsi kufr nam prisel jako daleko mene prakticky nez v kombiku. Kdyz jsme jeli ve ctyrech lidech na hory, vse se muselo skladat na sebe az po strop, zatimco v kombiku se to dalo lepe rozlozit. Psa prevezes v kombiku uplne normalne, stejne jako v suv, nechapu kde je problem. A ze je nizsi preci nevadi (krome nastupovani/vystupovani), naco 20cm vzduchu nad hlavou? Tim ze je nizsi naopak klesa spotreba na dalnici a nizsi teziste zaruci lepsi jizdni vlastnosti. Ale jak jsem rekl nazacatku, je to o osobnich preferencich. My jsme SUV uz zkusili a shledali jsme to mene praktickym (i hezkym). Prodeje ale ukazuji, ze jsme spise mensina :)

0/0
5.4.2017 7:01

D12o41m55i98n90i30k 93H95l62a54d74í81k 6200135437712

No nevím.. Mám CX-5 a když byla v servisu měl jsem půjčenou Mazdu 6 2.2l, no a když sem zas poprvé sednul do CX-5, tak sem si oproti šestce připadal jako bych si sednul do obrovského obýváku.. Prostě šestka byla oproti ní naprosto klaustrofobická a nepohodlná a ve městě měla aspoň pro mě horší jízdní vlastnosti.

0/0
5.4.2017 2:02

J88a63k73u42b 13V44e92s47e77l59ý 9564580397225

To verim, ze uvnitr bude asi vice mista v CX5. Nicmene jizdni vlastnosti ma urcite lepsi 6. Vy spis ale poukazujete na mrstnost ve meste. Nevim, prijde mi, ze jsou obe auta podobne velka. Ono se to nezda ale cx5 taky neni drobecek :)

0/0
5.4.2017 7:04

D21o58m87i37n42i97k 95H64l33a64d24í74k 6450135927272

No šestka je podle mě i delší, ale prostě jsem se v ní cítíl strašně stísněně. Člověk v ní leží jak za kulometem někde u podlahy a středový panel je vysoko snad někam k pasu. Pro ty co chtějí sportovnější auto je to asi úžasná volba, ale fakt mi přišla vevnitř malinká. Ale pro někoho kdo je zvyklý třeba na Passata tomu to asi vadit nebude.

0/0
5.4.2017 12:55

T11o34m16á70š 94K42o14v34a40n48d66a 2237957564371

Pěkný Japonec, ne jako naleštěná koncernová bída.

+17/−1
31.3.2017 14:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.