Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Než vyjedete na D1, přeměřte si auto. Dodávky musí jet v pravém pruhu

Dálniční pruh musí být široký aspoň 2,5 metru, což je pro mnoho aut na hranici bezpečnosti. Vždyť mrazírenský kamion může mít návěs dokonce o deset centimetrů širší. Právě 2,5 metru budou úzké pruhy na dálnici D1 v místech, kde se začátkem dubna začnou opravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35a55n 10F42r39o96l25í51k 6336600485984

Poprvé jsem se se zúženým pruhem setkal na dálnici kolem Salcburku v roce 1990. Moje Š 120 měla už slušnou vůli v řízení a tak jsem měl plné ruce volantu. I tak to ale nebyl zas tak hrozný zážitek. Jen ta rychlost 80 co všichni dodržovali byla pro mne v danné situaci docela hodně:-P

0/0
27.3.2014 15:36

P93e38t62r 67N32e66s88v12a54d47b46a 2474315856539

Největší hrozbu v takto z úžených místech budou chroničtí čumilové. Zakouká se na bagr kterej se rýpe v zemi, auto před čumilem přibrzdí ten se lekne a začne zmateně auto honit v pruhu aniž by k tomu byl důvod....

0/0
26.3.2014 21:20

P63e51t96r 24U92r39b23a38n 1642915912351

Chybná šířka u Škoda Octavia III - Má 2.01 metru včetně zrcátek ( http://www.caricos.com/cars/s/skoda/2013_skoda_octavia/1280x960/98.html )

0/0
26.3.2014 15:00

P21e82t84r 71U39r88b64a68n 1932345532811

Mi totiž bylo trošku divný, že by byla širší něž Audi A8... :P

0/0
26.3.2014 15:03

P96e91t48r 29M87i17c77h55a84l 2430734541192

Ve 2,5 metru širokém pruhu se fakt moc dobře nejede. Zvlášť, když je dělící čára do té šířky započítaná. Pak stačí kamion, který jede v pravém pruhu blíž k té dělící čáře a je problém ho předjet. A nejhorší je, že tak většinou jede ten, co jede nejpomaleji.

0/0
26.3.2014 12:38

J67a18n 85S65l73o70v74í95k 3559157260828

Proto se často na západě setkávám s tou tzv. střídavou jízdou. Tam kde je to podobně těsné a řidiči osobáků by se báli používat levý pruh (zvlášť, když mají vlevo od sebe betonová svodidla), tak je levý pruh jen 2 metry, zakázáno předjíždění a povinnost jet v odskoku - ne vedle sebe. Sice nemůžete předjet kamion, ale protože i on má více místa, tak jedou všichni spokojeně těch 80 a netrpí fóbií :-).

0/0
26.3.2014 12:48

P17e57t82r 62M91i28c19h68a98l 2320534191352

Psal jsem to už v reakci níže. Nemám s tím problém. Obávám se ale, že se vždycky najde nějaký idiot, který se bude snažit vynutit si předjetí za každou cenu.

0/0
26.3.2014 12:55

P31a85v45e17l 91O46d38r75a13z30i13l 6984939327580

Tak to je pak otázka, na co tam jsou dva pruhy, že.

Jinak jsem jel s Passatem v Rakousku dvoumetrovým pruhem (mezi těmi nízkými betonovými svodidly) a šlo to, i když to zrovna extra příjemné nebylo.

0/0
27.3.2014 13:26

T57o36m91á75š 64V21a40l34d25e62r 7653330159

Na D1 schvaluji střídavou jízdu. Je tam velký provoz. Nehody jsou každý den minimálně dvě a mnoho řidičů všeho druhu (od miniaut přes limuzíny až po dodávky) neumí jezdit v úzkém pruhu. Pokud se pojede pomaleji, ale plynuleji a odpovědněji, určitě se sníži nehodovost. Zde by "psí smečky" měli ubrat a vzít v potaz hustotu provozu.V režimu střídavé jízdy by mohla být rychlost pokud to situace dovolí i 80km/hod. a to není přílišné zpomalení provozu. chce to jen zachovat disciplínu a ti co nemají jistotu v úzkém pruhu by se tam neměli cpát a policie by neměla kašlat na tyto krizové úseky, ale dohlížet a jednat. Jinak je tu jen pro buzerování.

0/0
26.3.2014 11:06

J54a86n 23S98l60o44v86í34k 3679137180758

Pokud by se čeští řidiči "střídavou souběžnou jízdu" naučili, bylo by pak možné podobný systém zavést i v místech, kde u nás pokračuje dál jen jeden jízdní pruh. Odpadly by tím dlouhé poskakující kolony. Oba dva pruhy se daleko před omezením nenápadně neustále zužují a pomalu nutí řidiče v obou pruzích nejet těsně bok po boku vedle sebe, ale odskočeně. Lehkým zpomalením. Nakonec jsou auta tak hezky seřazena, že před zúžením do jednoho pruhu splynou mezi sebe bez nějakého nárokování zipu. Největším problémem totiž je, když se řidiči zařazují mezi sebe jen na jednu stranu, ke všemu daleko před omezením.

0/0
26.3.2014 12:36

P49e78t86r 53M83i67c69h69a60l 2410174551872

Svatá pravda. Vždycky mě fascinuje, když půl kilometru (mnohdy i víc) před zúžením "řidiči" zjistí, který pruh je průběžný a všichni se do něj začnou cpát. Na druhou stranu pro řidiče je to dobré, protože ti pak pokračují tím v dálce končícím pruhem až k tomu zúžení a tam se zařadí do zipu. :-)

0/0
26.3.2014 12:40

J97a93n 95S69l81o50v67í41k 3839887890318

Jenže ten zip správně nechápou. Ano, aby zip fungoval, musí se v končícím pruhu dojet bezpodmíněčně až na jeho úplný konec, ale to samo o sobě nestačí. Pokud jedu v končícím pruhu, nesmím se přihnat na konec, jako kdybych chtěl všechny předjet, protože mě tam pak schválně nechtějí pustit a tím se to celé zarazí. Správně by měly oba pruhy dojíždět až k místu zúžení stejnou rychlostí, nelepit se tomu před sebou na zadek, ale předem si vytvářet větší rozestupy, aby mezi sebe auta potom bez zastavení "zalezla". Ale vždy může jen to jedno auto na konci pruhu, dřív do toho proudu aut vjíždět nesmím, jinak se zip zhroutí a děje se, co se děje. Určitě by pomohlo, kdyby se kilometr před zúžením střední čára označila kužely, aby se auta do zipu řadila až úplně na konci - za značkou ZIP.

0/0
26.3.2014 13:05

P52e63t17r 96M90i53c28h26a35l 2840344851502

Samozřejmě máš pravdu. Ale to by nesmělo být u nás. Začneš nechávat rozestup - okamžitě se tam začne někdo nacpávat (aby se vzápětí vracel zpět, protože je tam další mezera). Je to totéž jako s průjezdním pruhem pro vozidla IZS - necháš ho volný a někdo tam najede začne předjíždět. To je na zabití. A úplně ideální jsou pitomci, kteří se v koloně na dálnici otočí do protisměru a sjíždějí pak z dálnice na nájezdu místo normálěn na sjezdu.

0/0
26.3.2014 21:52

J57a92n 95S72l72o47v40í34k 3109657470278

Jo jo, proto by tam musely být uprostřed ty kužely, aby se nepřejíždělo z pruhu do pruhu cik cak jako v Tetrisu. S tím průjezdním prostorem pro IZS máte pravdu. Nikdy jsem se nesetkal s tím, že když čeští řidiči dojedou ke stojící koloně (i u žel.přejezdu), automaticky by se stavěli ke straně co nejblíž k čáře (vlevo nebo vpravo), aby mezi nimi mohl IZS projet. Když to udělám já, blbec za mnou to stejně nepochopí a postaví se doprostřed pruhu. Pak jede sanitka a všichni najednou začnou zmatkovat a poskakovat ke straně. Všichni si zřejmě myslí, že sanitky mají jezdit po odstavném pruhu, jenže to není pravda - tam by správně vůbec jezdit neměly, protože hrozí, že za zatáčkou bude stát odstavené auto anebo pruh končí (pod nadjezdem, na mostech) a sanitka dojede do slepé uličky. Možná by stálo za to, kdyby si ŘSD nebo MD pronajalo bilboardy a tyto pro západ běžné věci lidem vtloukala do hlavy :-)

0/0
27.3.2014 8:46

L52a26d45i75s91l59a88v 64M11i29k60a 1711779174234

Problém je v tom, že všichni co jedou osobákem si myslí, že musí jet v levém, přece nepojedou mezi kamiony, ale potom se mu to zdá moc úzké, bojí se předjet a zdržuje celej pruh. Vždycky bych z takového mantáka vyrostl, když vidím jak přidá, přibrzdí, přidá přibrzdí a pořád dokola.

+2/0
26.3.2014 9:38

P89e30t12r 72M18i55c22h87a54l 2940684461582

Všichni ne, ale je jich dost.

0/0
26.3.2014 12:40

K64a30r85e26l 88V54a74c18h51u34t 9753952689833

A článek je zbytečně dlouhý - stačilo napsat - kdo se necítíte dobře v úzkém levém pruhu, použijte vždycky širší PRAVÝ PRUH...  ;-) ... a hotovo! R^

0/0
26.3.2014 9:14

J30a96n 31E27n64t58e56r 5204325374577

U aut KIA a Hyundai uvádíte nesprávné údaje o šířce se zrcátky. Skutečná šířka je vyšší (např. H i30 202 cm) Rv

+2/−1
26.3.2014 7:32

J90a14n 63K70o49s16t54k10a 9344447259126

Já jedu ráno, tak uvidím. Tento týden to bude nejspíš parkoviště, ale až dostaví ten dělící pruh, tak odhaduju bouračku a stojící dálnici každý druhý den:-(.

0/0
25.3.2014 22:29

V70l26a13d97i71m65i53r 16M14e33z34e25r66a 5369396199887

Stejně minimálně 75% toho dobytku co se po silnicích pohybuje tam nemá co dělat a být větší hustota policie na silnicích,dávno by byli bez řidičáku.Prostě je to tak.Přejedu hranice - 1x za měsíc jezdím do čech - a hned na čáře to začíná.Hotovej nervák a než dojedu do Plzně,tak můžu vyždímat propocený triko,co všechno jsem přežil a čeho jsem byl svědkem.Lepení se na p**el,v obci aspoň 70-tkou,jo to jsou borcí panečku.Potřebovali by přes držku a ty jejich oktávky sešrotovat.O polských kamionech ani nemluvit,to je kapitola sama pro sebe.Špína evropy.Říkám, toto je potřeba řešit a pak teprve kraviny kolem šířek aut.

+4/−2
25.3.2014 22:08

K48a42r92e38l 34V84a90c13h67u44t 9783742709333

Souhlas. - Policajtů je na silnicích žalostně málo - a podle toho to u nás taky vypadá!!!  ;-O ;-€ :-(

0/0
26.3.2014 9:12

L68a28d35i14s24l66a86v 89M65i25k32a 1331669884954

To pocení bude nejspíše nemoc, pravděpodobně srdeční, Mezera by měl ihned odevzdat řidičák a už na našich silnicích neohrožovat.

+1/0
26.3.2014 9:41

J44a19n 96S65l61o91v50í85k 3779847340988

Neohrožovat koho ? Borečky, o kterých píše ?

0/0
26.3.2014 12:05

M39i36c86h78a45l 79P64a16v88l61á21t 9723323984819

Neohrozovat nikoho! Na borecky se.e Bilej tesak.

Pokud bez tehle efektu nedokaze jezdit po silnici, fakt by to proste delat nemel. Kdyz je nervak, muze jezdit v klidu vlakem.

0/0
28.3.2014 12:33

D26o70m15i67n95i93k 68R57y47b23i23c78k82a 2813502508792

Tohle je vazne bulvar.

Co je to za clanek? Autor ma problem ze zakladnim prevodem m/cm/mm a toto se verejne publikuje - good luck autor!

Jezdim Praha/Brno Brno/Praha 2x tydne. Jsem ostuda, regulerne ostuda. Nejdrive bych jak ridice, tak vedeni D1 nakopal tam kde to moc rado nema a teprve pak byvh neco resil. Jedni nadavaji na kamionaky, jedni na vedeni d1, jedni na levicaky, dalsi na pravavicak.

Kez by kazdy v tomto state zacal u sebe a v nekolika pripadech si vystrcil hlavu z...

Pro autora clanku, na nekolikra castech nejsou ani dva pruchy, vse je stahnuto do jednodo pruhu - ted jsem campoval u Brna asi hodinu.

0/0
25.3.2014 22:03

J25a36n 60K12o86s79t51k67a 9594987449326

A není to proto, že autor popisuje stav, který nastane po vybudování dělícího panelového pásu, kdežto teď ho teprve staví a proto je to jenom v jednom pruhu?

+3/0
25.3.2014 22:12

J46a74n 65S78l74o79v80í19k 3889407400818

Přesně tak, ten jeden jízdní pruh tam je dočasně jen cca do konce týdne, než se předělá značení na ty 2+2 omezené pruhy během celé sezóny.

0/0
26.3.2014 12:40

J87o73s65e66f 96N82o65v48á81k 6953460702959

dokud nebudou stupidní kamioňáci, kteří před zůžením blokují levý pruh, ve kterém ni nemají co dělat, dostávat pořádné pokuty, jsou takovéto články k ničemu a zprávy o dlouhých kolonách budeme slyšet každý den

+5/0
25.3.2014 21:48
Foto

I94v46a28n 46K18o95p59t46a 5217722561437

jj, jeden je i na te fotce

0/0
25.3.2014 22:58

L13u12b10o40m60í49r 83V53r71t38a31l 6220537841921

No. Ministra dopravy bych nakopal do míst kam slunce nesvítí, protože kdyby měl alespoň IQ umožňující reagovat na světlo, u D1 by si PROSADIL možnost jezdit po tom tankodromu BEZ dálniční známky s odůvodněním, že tam řidiči musí mít opravdu pevné nervy.

+1/−2
25.3.2014 21:35

I60v61o 35B98a13r68t82e38č61e44k 7115913794928

Ještě bych si zkusil projet rakouskou A2, kde podobná omezení již pár let fungují. Hlavně doporučuji vyzkoušet všem "profíkům" v kamionech  rumunské a turecké národnosti, že se do levého dvoumetrového pruhu opravdu nevejdou. Kolapsy na D1 totiž způsobují pouze dvě skupiny řidičů; výše uvedení a ti, co si myslí, že s ohrkanou audinou letí dost vysoko ;-)

0/0
25.3.2014 23:27

I69v25a27n 31P63a94p 9818352

hlavně nezapomeňta na dálniční známku jedete přeci po "DÁLNICI";-D;-D;-D;-D

+1/−1
25.3.2014 21:04
Foto

P86a42v21e91l 98P67o73k33o73r60n24ý 2456974200222

To jsem zvědav, jak to dopadne, až na naši dálnici širokou 2,5 m vjedou cizinci. Opravdu bych tam dal na začátku něco, co je před tunely nahoře, třeba 2 hromady pneu vysoké jako auto 2,5 m od sebe. A za chvíli to popadá...

0/0
25.3.2014 19:39

J68o86s60e73f 50B65r39o67ž68k89a 6834552218987

Jak kteří? V r. 1994 jsem se s tím setkal ve Francii. Pruhy vytyčené betonovými mobilními bariérami. Ovšem musím podotknout, že ty boky bariér byly plné stop od pneumatik. Až mi nešlo do hlavy, kudy a jak to ti řidiči jezdí. Dobrý pocit pro jízdu s autem š. 2 m. to nebyl.

0/0
25.3.2014 20:38
Foto

I58v58a12n 67K72o29p23t16a 5137112191147

Treba nemci na to jsou celkem zvykli. Takove zuzeni je tak relativne casto, nehody se Moc nekonaj a dalnice jede plynule.

0/0
25.3.2014 21:54
Foto

P86a82v85e56l 80P82o57k55o39r69n88ý 2536264940292

No jo, jenže Němcu umí jezdit a když si přečtete třeba tento příspěvek,  http://video.idnes.cz/?c=A140324_102616_praha-zpravy_bur&idVideo=V140324_105607_tv-zpravy_krr

tak se můžete jen děsit, abyste tohle nepotkal na silnici, jak může někdo s takovým IQ dostat řidičák? Proto si také ti horší Němci jezdili dělat řidičák k nám, u nich by ho nedostali.

0/0
25.3.2014 23:23
Foto

M72i31r18o52s56l73a73v 25Z58a55p72l78e96t15a64l 3847515698633

Tak ono stejně nebude proč předjíždět, omezení je na 80km/hod, kamiony jezdí 80-90. A rozhodně jsou lepší dva pruhy kde se předjíždět nedá než jet v jednom pruhu sic širokém. V jednom pruhu by měla mít auta od sebe bezpečnou vzdálenost 50m, pokud jsou pruhy dva a pojedou střídavě, bez předjíždění tak i tak bude počet vozů dvojnásobný, budou v těch 50m mezerách.

0/0
25.3.2014 19:21

J81i52n21d86ř17i36c98h 80Š39k69o14p85e72k 4525551910975

nevím, proč se zmiňují v článku kamiony, když ty mají objíždku značenou a pokud není změna, na opravované úseky nesmmí

0/−1
25.3.2014 18:59
Foto

M60i54r44o39s70l34a39v 83Z12a84p52l89e53t28a29l 3897435518183

6ádná objízdná trasa pro kamiony není. Ani pro osobáky.Aneb pokud chceš, najdi si sám.

+1/0
25.3.2014 19:22

J74i44n14d20ř71i82c29h 32Š15k16o14p40e16k 4395911570225

asi pro náklaďáky existovat musí. Z hlediska fyziky není možné, aby se do pruhu o určité šířce vešel předmět širší než je ten pruh...............

0/0
26.3.2014 8:35

A37n83t32o82n18í37n 20S50e23b51e30r44a 7693788260179

Stejně mám dojem, že českým stylem to po opravě bude stéjná tragédeie jako před opravou.Rv

+1/0
25.3.2014 18:39

P78e98t35r 60R61u56m63p79l79i46k 4859227229883

pěkně napsaný, nic se nebude pokutovat, ani rozměry natož omezená rychlost . Zase jenom pro otrlé a piráty.;-O

0/0
25.3.2014 18:24

T97o85m39á80š 10N89o97v43á47k 3347623960303

na co to ale pak je ten pruh kdyz 80 procent aut se tam nevejde... vzdyt to je pak absolutne k nicemu...

0/−1
25.3.2014 18:17

Ř62e83h61o36ř 88V96l61a16s13á40k 2954654721146

Prostě pro těch 20 %.

+2/0
25.3.2014 21:08

J52o46s32e24f 97B60r25o65ž89k63a 6694872288727

A to má být něco nového? To bylo na dálnicích při uzavírkách již dříve. Pouze o tom žádný novinářský Kolumbus neinformoval. Jinak, když jsou na boku mobilní betonové bariéry, jízda vedle kamionu není dobrý pocit.

0/0
25.3.2014 18:08

J40a74n 72B63á41r92t79a 3270526568

On i ten zůžený pruh je v pohodě, pokud je tak jak má být. V praxi ovšem bývá přenosné dopravní značení doslova náhodně poházené včetně onoho betonového prahu mezi pruhy, ten zase bývá zvlněný jako had. Reálně tak jsou místa, kde jen sotva projede auto o metr užší než je teoretická šířka pruhu (praktická logicky nikoliv).

+1/0
25.3.2014 18:02

L87u60k15á85š 66V89a72ň17u95r47a 1605214333363

Přesně tak. Proto jsem navrhoval udělat jen jeden široký pruh bez omezení rychlosti. Navíc se kamióny bojí jet moc vpravo a tak posouvají značení mezi pruhy a tam kde má být 2,2metru je stěží 1,8metru. Už jsem zažil, kdy levý pruh šel do protisměru a vjela tam dodávka a bylo posunuté značení a dodávka nemohla projet a vše stálo. Z dodávky se báli vystoupit a tak tam jen stáli.

0/0
25.3.2014 19:23
Foto

M12i80r63o71s29l91a47v 69Z34a30p40l40e76t64a72l 3927865988883

tak přenosné je rozházeno pravidelně projíždějícími vozy které o něj zavadí a posunou. jak tomu chcete zabránit, netuším.

+1/0
25.3.2014 19:25

V44l62a91d73i57m75í27r 55V72o50n67d61r17á48k 5693812764305

Článek vůbec nevypovídá o šířce vozidla, naopak vypovídá o neschopnosti autora vytvořit ucelený přehled, který by měl nějakou vypovídající hodnotu.  Místo přeměření auta by si měl autor přeměřit IQ. Některá auta se zrcátkama, jiná bez, jinde zase autor má matematické znalosti na úrovni zvláštní školy a navíc i vadu zraku, jelikož dle katalogu je šířka octavie 2017 mm, podle autora 216 cm, takže superb je, podle autora, proti menší octavii,  jen úzká plechovka...

+7/−1
25.3.2014 17:50

J59i34ř14í 86H63o40v73o55r88k35a 2106247180471

Asi vás překvapím, ale testoval jsem vnitřní prostor a Octavia III je skutečně širší než Superb. Důležité vědět, když potřebujete vozit 3 lidi nebo 3 sedačky. Vnější rozměr jsem pravda neřešil :-)

0/0
25.3.2014 19:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.