Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Než vyjedete na D1, přeměřte si auto. Dodávky musí jet v pravém pruhu

Dálniční pruh musí být široký aspoň 2,5 metru, což je pro mnoho aut na hranici bezpečnosti. Vždyť mrazírenský kamion může mít návěs dokonce o deset centimetrů širší. Právě 2,5 metru budou úzké pruhy na dálnici D1 v místech, kde se začátkem dubna začnou opravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81a96n 32F18r62o67l95í14k 6616580235694

Poprvé jsem se se zúženým pruhem setkal na dálnici kolem Salcburku v roce 1990. Moje Š 120 měla už slušnou vůli v řízení a tak jsem měl plné ruce volantu. I tak to ale nebyl zas tak hrozný zážitek. Jen ta rychlost 80 co všichni dodržovali byla pro mne v danné situaci docela hodně:-P

0/0
27.3.2014 15:36

P47e20t10r 67N88e66s90v91a96d29b79a 2104335186689

Největší hrozbu v takto z úžených místech budou chroničtí čumilové. Zakouká se na bagr kterej se rýpe v zemi, auto před čumilem přibrzdí ten se lekne a začne zmateně auto honit v pruhu aniž by k tomu byl důvod....

0/0
26.3.2014 21:20

P33e38t17r 30U98r65b10a98n 1312595712701

Chybná šířka u Škoda Octavia III - Má 2.01 metru včetně zrcátek ( http://www.caricos.com/cars/s/skoda/2013_skoda_octavia/1280x960/98.html )

0/0
26.3.2014 15:00


P39e40t60r 18U53r34b63a80n 1582865222631

Mi totiž bylo trošku divný, že by byla širší něž Audi A8... :P

0/0
26.3.2014 15:03

P89e64t61r 95M61i27c31h83a54l 2980714751542

Ve 2,5 metru širokém pruhu se fakt moc dobře nejede. Zvlášť, když je dělící čára do té šířky započítaná. Pak stačí kamion, který jede v pravém pruhu blíž k té dělící čáře a je problém ho předjet. A nejhorší je, že tak většinou jede ten, co jede nejpomaleji.

0/0
26.3.2014 12:38

J38a24n 14S46l20o77v17í26k 3959617610468

Proto se často na západě setkávám s tou tzv. střídavou jízdou. Tam kde je to podobně těsné a řidiči osobáků by se báli používat levý pruh (zvlášť, když mají vlevo od sebe betonová svodidla), tak je levý pruh jen 2 metry, zakázáno předjíždění a povinnost jet v odskoku - ne vedle sebe. Sice nemůžete předjet kamion, ale protože i on má více místa, tak jedou všichni spokojeně těch 80 a netrpí fóbií :-).

0/0
26.3.2014 12:48

P20e35t75r 69M36i20c46h25a52l 2400434131132

Psal jsem to už v reakci níže. Nemám s tím problém. Obávám se ale, že se vždycky najde nějaký idiot, který se bude snažit vynutit si předjetí za každou cenu.

0/0
26.3.2014 12:55

P46a13v38e87l 26O40d67r84a63z25i20l 6584449477180

Tak to je pak otázka, na co tam jsou dva pruhy, že.

Jinak jsem jel s Passatem v Rakousku dvoumetrovým pruhem (mezi těmi nízkými betonovými svodidly) a šlo to, i když to zrovna extra příjemné nebylo.

0/0
27.3.2014 13:26

T15o46m92á13š 10V59a51l91d54e24r 7273870359

Na D1 schvaluji střídavou jízdu. Je tam velký provoz. Nehody jsou každý den minimálně dvě a mnoho řidičů všeho druhu (od miniaut přes limuzíny až po dodávky) neumí jezdit v úzkém pruhu. Pokud se pojede pomaleji, ale plynuleji a odpovědněji, určitě se sníži nehodovost. Zde by "psí smečky" měli ubrat a vzít v potaz hustotu provozu.V režimu střídavé jízdy by mohla být rychlost pokud to situace dovolí i 80km/hod. a to není přílišné zpomalení provozu. chce to jen zachovat disciplínu a ti co nemají jistotu v úzkém pruhu by se tam neměli cpát a policie by neměla kašlat na tyto krizové úseky, ale dohlížet a jednat. Jinak je tu jen pro buzerování.

0/0
26.3.2014 11:06

J60a11n 97S79l11o42v73í73k 3789387790318

Pokud by se čeští řidiči "střídavou souběžnou jízdu" naučili, bylo by pak možné podobný systém zavést i v místech, kde u nás pokračuje dál jen jeden jízdní pruh. Odpadly by tím dlouhé poskakující kolony. Oba dva pruhy se daleko před omezením nenápadně neustále zužují a pomalu nutí řidiče v obou pruzích nejet těsně bok po boku vedle sebe, ale odskočeně. Lehkým zpomalením. Nakonec jsou auta tak hezky seřazena, že před zúžením do jednoho pruhu splynou mezi sebe bez nějakého nárokování zipu. Největším problémem totiž je, když se řidiči zařazují mezi sebe jen na jednu stranu, ke všemu daleko před omezením.

0/0
26.3.2014 12:36

P93e61t55r 20M65i21c90h72a38l 2200154461402

Svatá pravda. Vždycky mě fascinuje, když půl kilometru (mnohdy i víc) před zúžením "řidiči" zjistí, který pruh je průběžný a všichni se do něj začnou cpát. Na druhou stranu pro řidiče je to dobré, protože ti pak pokračují tím v dálce končícím pruhem až k tomu zúžení a tam se zařadí do zipu. :-)

0/0
26.3.2014 12:40

J12a53n 94S21l82o73v97í51k 3429337620268

Jenže ten zip správně nechápou. Ano, aby zip fungoval, musí se v končícím pruhu dojet bezpodmíněčně až na jeho úplný konec, ale to samo o sobě nestačí. Pokud jedu v končícím pruhu, nesmím se přihnat na konec, jako kdybych chtěl všechny předjet, protože mě tam pak schválně nechtějí pustit a tím se to celé zarazí. Správně by měly oba pruhy dojíždět až k místu zúžení stejnou rychlostí, nelepit se tomu před sebou na zadek, ale předem si vytvářet větší rozestupy, aby mezi sebe auta potom bez zastavení "zalezla". Ale vždy může jen to jedno auto na konci pruhu, dřív do toho proudu aut vjíždět nesmím, jinak se zip zhroutí a děje se, co se děje. Určitě by pomohlo, kdyby se kilometr před zúžením střední čára označila kužely, aby se auta do zipu řadila až úplně na konci - za značkou ZIP.

0/0
26.3.2014 13:05

P39e56t11r 72M43i35c18h23a81l 2160974941812

Samozřejmě máš pravdu. Ale to by nesmělo být u nás. Začneš nechávat rozestup - okamžitě se tam začne někdo nacpávat (aby se vzápětí vracel zpět, protože je tam další mezera). Je to totéž jako s průjezdním pruhem pro vozidla IZS - necháš ho volný a někdo tam najede začne předjíždět. To je na zabití. A úplně ideální jsou pitomci, kteří se v koloně na dálnici otočí do protisměru a sjíždějí pak z dálnice na nájezdu místo normálěn na sjezdu.

0/0
26.3.2014 21:52

J88a12n 35S25l95o49v94í61k 3489977880788

Jo jo, proto by tam musely být uprostřed ty kužely, aby se nepřejíždělo z pruhu do pruhu cik cak jako v Tetrisu. S tím průjezdním prostorem pro IZS máte pravdu. Nikdy jsem se nesetkal s tím, že když čeští řidiči dojedou ke stojící koloně (i u žel.přejezdu), automaticky by se stavěli ke straně co nejblíž k čáře (vlevo nebo vpravo), aby mezi nimi mohl IZS projet. Když to udělám já, blbec za mnou to stejně nepochopí a postaví se doprostřed pruhu. Pak jede sanitka a všichni najednou začnou zmatkovat a poskakovat ke straně. Všichni si zřejmě myslí, že sanitky mají jezdit po odstavném pruhu, jenže to není pravda - tam by správně vůbec jezdit neměly, protože hrozí, že za zatáčkou bude stát odstavené auto anebo pruh končí (pod nadjezdem, na mostech) a sanitka dojede do slepé uličky. Možná by stálo za to, kdyby si ŘSD nebo MD pronajalo bilboardy a tyto pro západ běžné věci lidem vtloukala do hlavy :-)

0/0
27.3.2014 8:46

L62a94d64i80s78l60a37v 92M92i35k63a 1891989944834

Problém je v tom, že všichni co jedou osobákem si myslí, že musí jet v levém, přece nepojedou mezi kamiony, ale potom se mu to zdá moc úzké, bojí se předjet a zdržuje celej pruh. Vždycky bych z takového mantáka vyrostl, když vidím jak přidá, přibrzdí, přidá přibrzdí a pořád dokola.

+2/0
26.3.2014 9:38

P96e33t58r 95M54i98c39h93a70l 2710364451822

Všichni ne, ale je jich dost.

0/0
26.3.2014 12:40

K66a64r89e58l 22V93a79c39h52u42t 9123542699113

A článek je zbytečně dlouhý - stačilo napsat - kdo se necítíte dobře v úzkém levém pruhu, použijte vždycky širší PRAVÝ PRUH...  ;-) ... a hotovo! R^

0/0
26.3.2014 9:14

J45a25n 11E65n96t38e89r 5114435784327

U aut KIA a Hyundai uvádíte nesprávné údaje o šířce se zrcátky. Skutečná šířka je vyšší (např. H i30 202 cm) Rv

+2/−1
26.3.2014 7:32

J52a25n 53K36o38s45t14k76a 9154247539536

Já jedu ráno, tak uvidím. Tento týden to bude nejspíš parkoviště, ale až dostaví ten dělící pruh, tak odhaduju bouračku a stojící dálnici každý druhý den:-(.

0/0
25.3.2014 22:29

V20l86a21d53i47m42i59r 58M80e80z70e72r81a 5419816359667

Stejně minimálně 75% toho dobytku co se po silnicích pohybuje tam nemá co dělat a být větší hustota policie na silnicích,dávno by byli bez řidičáku.Prostě je to tak.Přejedu hranice - 1x za měsíc jezdím do čech - a hned na čáře to začíná.Hotovej nervák a než dojedu do Plzně,tak můžu vyždímat propocený triko,co všechno jsem přežil a čeho jsem byl svědkem.Lepení se na p**el,v obci aspoň 70-tkou,jo to jsou borcí panečku.Potřebovali by přes držku a ty jejich oktávky sešrotovat.O polských kamionech ani nemluvit,to je kapitola sama pro sebe.Špína evropy.Říkám, toto je potřeba řešit a pak teprve kraviny kolem šířek aut.

+4/−2
25.3.2014 22:08

K67a32r90e23l 86V67a10c55h15u25t 9883662959283

Souhlas. - Policajtů je na silnicích žalostně málo - a podle toho to u nás taky vypadá!!!  ;-O ;-€ :-(

0/0
26.3.2014 9:12

L43a75d66i85s51l27a55v 89M18i57k82a 1851689304304

To pocení bude nejspíše nemoc, pravděpodobně srdeční, Mezera by měl ihned odevzdat řidičák a už na našich silnicích neohrožovat.

+1/0
26.3.2014 9:41

J94a58n 79S45l46o90v58í88k 3579847240408

Neohrožovat koho ? Borečky, o kterých píše ?

0/0
26.3.2014 12:05

M36i29c50h22a76l 60P80a55v89l57á18t 9253783664769

Neohrozovat nikoho! Na borecky se.e Bilej tesak.

Pokud bez tehle efektu nedokaze jezdit po silnici, fakt by to proste delat nemel. Kdyz je nervak, muze jezdit v klidu vlakem.

0/0
28.3.2014 12:33

D24o43m40i11n97i79k 34R20y66b18i31c59k36a 2843852198102

Tohle je vazne bulvar.

Co je to za clanek? Autor ma problem ze zakladnim prevodem m/cm/mm a toto se verejne publikuje - good luck autor!

Jezdim Praha/Brno Brno/Praha 2x tydne. Jsem ostuda, regulerne ostuda. Nejdrive bych jak ridice, tak vedeni D1 nakopal tam kde to moc rado nema a teprve pak byvh neco resil. Jedni nadavaji na kamionaky, jedni na vedeni d1, jedni na levicaky, dalsi na pravavicak.

Kez by kazdy v tomto state zacal u sebe a v nekolika pripadech si vystrcil hlavu z...

Pro autora clanku, na nekolikra castech nejsou ani dva pruchy, vse je stahnuto do jednodo pruhu - ted jsem campoval u Brna asi hodinu.

0/0
25.3.2014 22:03

J36a86n 29K69o66s45t15k34a 9874737399466

A není to proto, že autor popisuje stav, který nastane po vybudování dělícího panelového pásu, kdežto teď ho teprve staví a proto je to jenom v jednom pruhu?

+3/0
25.3.2014 22:12

J49a64n 66S79l23o43v55í27k 3839257600118

Přesně tak, ten jeden jízdní pruh tam je dočasně jen cca do konce týdne, než se předělá značení na ty 2+2 omezené pruhy během celé sezóny.

0/0
26.3.2014 12:40

J19o83s13e55f 11N53o70v14á48k 6173870912469

dokud nebudou stupidní kamioňáci, kteří před zůžením blokují levý pruh, ve kterém ni nemají co dělat, dostávat pořádné pokuty, jsou takovéto články k ničemu a zprávy o dlouhých kolonách budeme slyšet každý den

+5/0
25.3.2014 21:48
Foto

I16v57a97n 34K75o20p16t94a 5727262531647

jj, jeden je i na te fotce

0/0
25.3.2014 22:58

L78u23b50o40m91í26r 21V35r28t60a81l 6410597331441

No. Ministra dopravy bych nakopal do míst kam slunce nesvítí, protože kdyby měl alespoň IQ umožňující reagovat na světlo, u D1 by si PROSADIL možnost jezdit po tom tankodromu BEZ dálniční známky s odůvodněním, že tam řidiči musí mít opravdu pevné nervy.

+1/−2
25.3.2014 21:35

I12v35o 97B41a75r74t43e17č85e57k 7915183154548

Ještě bych si zkusil projet rakouskou A2, kde podobná omezení již pár let fungují. Hlavně doporučuji vyzkoušet všem "profíkům" v kamionech  rumunské a turecké národnosti, že se do levého dvoumetrového pruhu opravdu nevejdou. Kolapsy na D1 totiž způsobují pouze dvě skupiny řidičů; výše uvedení a ti, co si myslí, že s ohrkanou audinou letí dost vysoko ;-)

0/0
25.3.2014 23:27

I16v46a67n 59P90a32p 9408292

hlavně nezapomeňta na dálniční známku jedete přeci po "DÁLNICI";-D;-D;-D;-D

+1/−1
25.3.2014 21:04
Foto

P72a55v90e76l 65P27o55k74o65r74n52ý 2756134680732

To jsem zvědav, jak to dopadne, až na naši dálnici širokou 2,5 m vjedou cizinci. Opravdu bych tam dal na začátku něco, co je před tunely nahoře, třeba 2 hromady pneu vysoké jako auto 2,5 m od sebe. A za chvíli to popadá...

0/0
25.3.2014 19:39

J83o76s88e45f 16B63r81o10ž18k15a 6804222238247

Jak kteří? V r. 1994 jsem se s tím setkal ve Francii. Pruhy vytyčené betonovými mobilními bariérami. Ovšem musím podotknout, že ty boky bariér byly plné stop od pneumatik. Až mi nešlo do hlavy, kudy a jak to ti řidiči jezdí. Dobrý pocit pro jízdu s autem š. 2 m. to nebyl.

0/0
25.3.2014 20:38
Foto

I81v68a11n 13K82o61p52t50a 5987192251607

Treba nemci na to jsou celkem zvykli. Takove zuzeni je tak relativne casto, nehody se Moc nekonaj a dalnice jede plynule.

0/0
25.3.2014 21:54
Foto

P20a90v27e64l 38P51o46k71o82r81n11ý 2856344640902

No jo, jenže Němcu umí jezdit a když si přečtete třeba tento příspěvek,  http://video.idnes.cz/?c=A140324_102616_praha-zpravy_bur&idVideo=V140324_105607_tv-zpravy_krr

tak se můžete jen děsit, abyste tohle nepotkal na silnici, jak může někdo s takovým IQ dostat řidičák? Proto si také ti horší Němci jezdili dělat řidičák k nám, u nich by ho nedostali.

0/0
25.3.2014 23:23
Foto

M55i82r70o83s15l41a60v 83Z15a51p71l29e16t31a43l 3777795298543

Tak ono stejně nebude proč předjíždět, omezení je na 80km/hod, kamiony jezdí 80-90. A rozhodně jsou lepší dva pruhy kde se předjíždět nedá než jet v jednom pruhu sic širokém. V jednom pruhu by měla mít auta od sebe bezpečnou vzdálenost 50m, pokud jsou pruhy dva a pojedou střídavě, bez předjíždění tak i tak bude počet vozů dvojnásobný, budou v těch 50m mezerách.

0/0
25.3.2014 19:21

J53i89n81d52ř75i39c74h 51Š41k10o67p24e78k 4275701950675

nevím, proč se zmiňují v článku kamiony, když ty mají objíždku značenou a pokud není změna, na opravované úseky nesmmí

0/−1
25.3.2014 18:59
Foto

M37i34r20o28s59l17a21v 23Z66a31p40l49e49t13a30l 3667785218103

6ádná objízdná trasa pro kamiony není. Ani pro osobáky.Aneb pokud chceš, najdi si sám.

+1/0
25.3.2014 19:22

J72i40n93d54ř39i89c29h 83Š47k36o91p12e44k 4345751500555

asi pro náklaďáky existovat musí. Z hlediska fyziky není možné, aby se do pruhu o určité šířce vešel předmět širší než je ten pruh...............

0/0
26.3.2014 8:35

A19n35t92o82n69í38n 19S18e44b11e91r95a 7463578100159

Stejně mám dojem, že českým stylem to po opravě bude stéjná tragédeie jako před opravou.Rv

+1/0
25.3.2014 18:39

P70e33t36r 43R78u79m38p40l33i73k 4859737289943

pěkně napsaný, nic se nebude pokutovat, ani rozměry natož omezená rychlost . Zase jenom pro otrlé a piráty.;-O

0/0
25.3.2014 18:24

T25o72m62á74š 56N52o28v27á12k 3117833460943

na co to ale pak je ten pruh kdyz 80 procent aut se tam nevejde... vzdyt to je pak absolutne k nicemu...

0/−1
25.3.2014 18:17

Ř87e36h86o11ř 78V91l96a73s11á48k 2164754391966

Prostě pro těch 20 %.

+2/0
25.3.2014 21:08

J61o58s95e51f 44B88r49o85ž28k42a 6714102568857

A to má být něco nového? To bylo na dálnicích při uzavírkách již dříve. Pouze o tom žádný novinářský Kolumbus neinformoval. Jinak, když jsou na boku mobilní betonové bariéry, jízda vedle kamionu není dobrý pocit.

0/0
25.3.2014 18:08

J53a31n 34B58á42r84t49a 3130456728

On i ten zůžený pruh je v pohodě, pokud je tak jak má být. V praxi ovšem bývá přenosné dopravní značení doslova náhodně poházené včetně onoho betonového prahu mezi pruhy, ten zase bývá zvlněný jako had. Reálně tak jsou místa, kde jen sotva projede auto o metr užší než je teoretická šířka pruhu (praktická logicky nikoliv).

+1/0
25.3.2014 18:02

L16u81k30á30š 24V34a55ň97u27r54a 1655674153593

Přesně tak. Proto jsem navrhoval udělat jen jeden široký pruh bez omezení rychlosti. Navíc se kamióny bojí jet moc vpravo a tak posouvají značení mezi pruhy a tam kde má být 2,2metru je stěží 1,8metru. Už jsem zažil, kdy levý pruh šel do protisměru a vjela tam dodávka a bylo posunuté značení a dodávka nemohla projet a vše stálo. Z dodávky se báli vystoupit a tak tam jen stáli.

0/0
25.3.2014 19:23
Foto

M49i56r54o12s18l53a39v 78Z45a20p30l78e23t57a42l 3537575588223

tak přenosné je rozházeno pravidelně projíždějícími vozy které o něj zavadí a posunou. jak tomu chcete zabránit, netuším.

+1/0
25.3.2014 19:25

V33l44a62d67i29m70í92r 86V72o82n11d30r84á25k 5743182844395

Článek vůbec nevypovídá o šířce vozidla, naopak vypovídá o neschopnosti autora vytvořit ucelený přehled, který by měl nějakou vypovídající hodnotu.  Místo přeměření auta by si měl autor přeměřit IQ. Některá auta se zrcátkama, jiná bez, jinde zase autor má matematické znalosti na úrovni zvláštní školy a navíc i vadu zraku, jelikož dle katalogu je šířka octavie 2017 mm, podle autora 216 cm, takže superb je, podle autora, proti menší octavii,  jen úzká plechovka...

+7/−1
25.3.2014 17:50

J46i93ř90í 42H37o45v19o98r44k20a 2966647720961

Asi vás překvapím, ale testoval jsem vnitřní prostor a Octavia III je skutečně širší než Superb. Důležité vědět, když potřebujete vozit 3 lidi nebo 3 sedačky. Vnější rozměr jsem pravda neřešil :-)

0/0
25.3.2014 19:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.