Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Než vyjedete na D1, přeměřte si auto. Dodávky musí jet v pravém pruhu

Dálniční pruh musí být široký aspoň 2,5 metru, což je pro mnoho aut na hranici bezpečnosti. Vždyť mrazírenský kamion může mít návěs dokonce o deset centimetrů širší. Právě 2,5 metru budou úzké pruhy na dálnici D1 v místech, kde se začátkem dubna začnou opravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31a14n 27F75r82o12l35í44k 6716880665564

Poprvé jsem se se zúženým pruhem setkal na dálnici kolem Salcburku v roce 1990. Moje Š 120 měla už slušnou vůli v řízení a tak jsem měl plné ruce volantu. I tak to ale nebyl zas tak hrozný zážitek. Jen ta rychlost 80 co všichni dodržovali byla pro mne v danné situaci docela hodně:-P

0/0
27.3.2014 15:36

P19e83t71r 60N97e65s50v41a24d78b69a 2834225926539

Největší hrozbu v takto z úžených místech budou chroničtí čumilové. Zakouká se na bagr kterej se rýpe v zemi, auto před čumilem přibrzdí ten se lekne a začne zmateně auto honit v pruhu aniž by k tomu byl důvod....

0/0
26.3.2014 21:20

P93e56t98r 96U74r60b53a90n 1482735112671

Chybná šířka u Škoda Octavia III - Má 2.01 metru včetně zrcátek ( http://www.caricos.com/cars/s/skoda/2013_skoda_octavia/1280x960/98.html )

0/0
26.3.2014 15:00

P85e88t52r 30U76r53b13a27n 1702575882471

Mi totiž bylo trošku divný, že by byla širší něž Audi A8... :P

0/0
26.3.2014 15:03

P91e16t19r 51M43i42c62h88a58l 2800494241892

Ve 2,5 metru širokém pruhu se fakt moc dobře nejede. Zvlášť, když je dělící čára do té šířky započítaná. Pak stačí kamion, který jede v pravém pruhu blíž k té dělící čáře a je problém ho předjet. A nejhorší je, že tak většinou jede ten, co jede nejpomaleji.

0/0
26.3.2014 12:38

J69a81n 58S39l80o22v33í64k 3829547350368

Proto se často na západě setkávám s tou tzv. střídavou jízdou. Tam kde je to podobně těsné a řidiči osobáků by se báli používat levý pruh (zvlášť, když mají vlevo od sebe betonová svodidla), tak je levý pruh jen 2 metry, zakázáno předjíždění a povinnost jet v odskoku - ne vedle sebe. Sice nemůžete předjet kamion, ale protože i on má více místa, tak jedou všichni spokojeně těch 80 a netrpí fóbií :-).

0/0
26.3.2014 12:48

P49e17t68r 89M35i82c46h67a60l 2150684501112

Psal jsem to už v reakci níže. Nemám s tím problém. Obávám se ale, že se vždycky najde nějaký idiot, který se bude snažit vynutit si předjetí za každou cenu.

0/0
26.3.2014 12:55

P56a15v21e21l 18O15d48r38a40z17i70l 6544879897440

Tak to je pak otázka, na co tam jsou dva pruhy, že.

Jinak jsem jel s Passatem v Rakousku dvoumetrovým pruhem (mezi těmi nízkými betonovými svodidly) a šlo to, i když to zrovna extra příjemné nebylo.

0/0
27.3.2014 13:26

T64o82m19á60š 83V25a93l34d93e98r 7333960139

Na D1 schvaluji střídavou jízdu. Je tam velký provoz. Nehody jsou každý den minimálně dvě a mnoho řidičů všeho druhu (od miniaut přes limuzíny až po dodávky) neumí jezdit v úzkém pruhu. Pokud se pojede pomaleji, ale plynuleji a odpovědněji, určitě se sníži nehodovost. Zde by "psí smečky" měli ubrat a vzít v potaz hustotu provozu.V režimu střídavé jízdy by mohla být rychlost pokud to situace dovolí i 80km/hod. a to není přílišné zpomalení provozu. chce to jen zachovat disciplínu a ti co nemají jistotu v úzkém pruhu by se tam neměli cpát a policie by neměla kašlat na tyto krizové úseky, ale dohlížet a jednat. Jinak je tu jen pro buzerování.

0/0
26.3.2014 11:06

J56a38n 63S23l17o37v33í16k 3229527730498

Pokud by se čeští řidiči "střídavou souběžnou jízdu" naučili, bylo by pak možné podobný systém zavést i v místech, kde u nás pokračuje dál jen jeden jízdní pruh. Odpadly by tím dlouhé poskakující kolony. Oba dva pruhy se daleko před omezením nenápadně neustále zužují a pomalu nutí řidiče v obou pruzích nejet těsně bok po boku vedle sebe, ale odskočeně. Lehkým zpomalením. Nakonec jsou auta tak hezky seřazena, že před zúžením do jednoho pruhu splynou mezi sebe bez nějakého nárokování zipu. Největším problémem totiž je, když se řidiči zařazují mezi sebe jen na jednu stranu, ke všemu daleko před omezením.

0/0
26.3.2014 12:36

P85e96t18r 98M96i44c47h91a11l 2120774941172

Svatá pravda. Vždycky mě fascinuje, když půl kilometru (mnohdy i víc) před zúžením "řidiči" zjistí, který pruh je průběžný a všichni se do něj začnou cpát. Na druhou stranu pro řidiče je to dobré, protože ti pak pokračují tím v dálce končícím pruhem až k tomu zúžení a tam se zařadí do zipu. :-)

0/0
26.3.2014 12:40

J66a84n 62S79l26o22v84í17k 3459807110528

Jenže ten zip správně nechápou. Ano, aby zip fungoval, musí se v končícím pruhu dojet bezpodmíněčně až na jeho úplný konec, ale to samo o sobě nestačí. Pokud jedu v končícím pruhu, nesmím se přihnat na konec, jako kdybych chtěl všechny předjet, protože mě tam pak schválně nechtějí pustit a tím se to celé zarazí. Správně by měly oba pruhy dojíždět až k místu zúžení stejnou rychlostí, nelepit se tomu před sebou na zadek, ale předem si vytvářet větší rozestupy, aby mezi sebe auta potom bez zastavení "zalezla". Ale vždy může jen to jedno auto na konci pruhu, dřív do toho proudu aut vjíždět nesmím, jinak se zip zhroutí a děje se, co se děje. Určitě by pomohlo, kdyby se kilometr před zúžením střední čára označila kužely, aby se auta do zipu řadila až úplně na konci - za značkou ZIP.

0/0
26.3.2014 13:05

P57e46t59r 66M37i51c39h44a21l 2960274841352

Samozřejmě máš pravdu. Ale to by nesmělo být u nás. Začneš nechávat rozestup - okamžitě se tam začne někdo nacpávat (aby se vzápětí vracel zpět, protože je tam další mezera). Je to totéž jako s průjezdním pruhem pro vozidla IZS - necháš ho volný a někdo tam najede začne předjíždět. To je na zabití. A úplně ideální jsou pitomci, kteří se v koloně na dálnici otočí do protisměru a sjíždějí pak z dálnice na nájezdu místo normálěn na sjezdu.

0/0
26.3.2014 21:52

J96a63n 85S15l11o53v59í67k 3159507510708

Jo jo, proto by tam musely být uprostřed ty kužely, aby se nepřejíždělo z pruhu do pruhu cik cak jako v Tetrisu. S tím průjezdním prostorem pro IZS máte pravdu. Nikdy jsem se nesetkal s tím, že když čeští řidiči dojedou ke stojící koloně (i u žel.přejezdu), automaticky by se stavěli ke straně co nejblíž k čáře (vlevo nebo vpravo), aby mezi nimi mohl IZS projet. Když to udělám já, blbec za mnou to stejně nepochopí a postaví se doprostřed pruhu. Pak jede sanitka a všichni najednou začnou zmatkovat a poskakovat ke straně. Všichni si zřejmě myslí, že sanitky mají jezdit po odstavném pruhu, jenže to není pravda - tam by správně vůbec jezdit neměly, protože hrozí, že za zatáčkou bude stát odstavené auto anebo pruh končí (pod nadjezdem, na mostech) a sanitka dojede do slepé uličky. Možná by stálo za to, kdyby si ŘSD nebo MD pronajalo bilboardy a tyto pro západ běžné věci lidem vtloukala do hlavy :-)

0/0
27.3.2014 8:46

L35a95d40i88s41l50a26v 17M55i48k97a 1871359734594

Problém je v tom, že všichni co jedou osobákem si myslí, že musí jet v levém, přece nepojedou mezi kamiony, ale potom se mu to zdá moc úzké, bojí se předjet a zdržuje celej pruh. Vždycky bych z takového mantáka vyrostl, když vidím jak přidá, přibrzdí, přidá přibrzdí a pořád dokola.

+2/0
26.3.2014 9:38

P47e60t94r 68M67i76c54h28a57l 2980124441372

Všichni ne, ale je jich dost.

0/0
26.3.2014 12:40

K50a83r51e95l 17V95a11c55h98u55t 9793562119773

A článek je zbytečně dlouhý - stačilo napsat - kdo se necítíte dobře v úzkém levém pruhu, použijte vždycky širší PRAVÝ PRUH...  ;-) ... a hotovo! R^

0/0
26.3.2014 9:14

J79a57n 65E97n79t36e93r 5224175204807

U aut KIA a Hyundai uvádíte nesprávné údaje o šířce se zrcátky. Skutečná šířka je vyšší (např. H i30 202 cm) Rv

+2/−1
26.3.2014 7:32

J83a93n 80K76o81s89t38k16a 9884657709966

Já jedu ráno, tak uvidím. Tento týden to bude nejspíš parkoviště, ale až dostaví ten dělící pruh, tak odhaduju bouračku a stojící dálnici každý druhý den:-(.

0/0
25.3.2014 22:29

V12l79a38d71i14m47i14r 24M22e65z97e74r70a 5919116329177

Stejně minimálně 75% toho dobytku co se po silnicích pohybuje tam nemá co dělat a být větší hustota policie na silnicích,dávno by byli bez řidičáku.Prostě je to tak.Přejedu hranice - 1x za měsíc jezdím do čech - a hned na čáře to začíná.Hotovej nervák a než dojedu do Plzně,tak můžu vyždímat propocený triko,co všechno jsem přežil a čeho jsem byl svědkem.Lepení se na p**el,v obci aspoň 70-tkou,jo to jsou borcí panečku.Potřebovali by přes držku a ty jejich oktávky sešrotovat.O polských kamionech ani nemluvit,to je kapitola sama pro sebe.Špína evropy.Říkám, toto je potřeba řešit a pak teprve kraviny kolem šířek aut.

+4/−2
25.3.2014 22:08

K42a38r76e41l 24V32a12c29h77u26t 9653502499223

Souhlas. - Policajtů je na silnicích žalostně málo - a podle toho to u nás taky vypadá!!!  ;-O ;-€ :-(

0/0
26.3.2014 9:12

L22a18d60i62s27l50a63v 88M73i13k94a 1681289944164

To pocení bude nejspíše nemoc, pravděpodobně srdeční, Mezera by měl ihned odevzdat řidičák a už na našich silnicích neohrožovat.

+1/0
26.3.2014 9:41

J16a89n 87S16l97o55v36í93k 3659867570368

Neohrožovat koho ? Borečky, o kterých píše ?

0/0
26.3.2014 12:05

M52i35c31h48a73l 71P52a84v65l20á38t 9823813524529

Neohrozovat nikoho! Na borecky se.e Bilej tesak.

Pokud bez tehle efektu nedokaze jezdit po silnici, fakt by to proste delat nemel. Kdyz je nervak, muze jezdit v klidu vlakem.

0/0
28.3.2014 12:33

D64o72m45i55n13i16k 23R71y35b76i44c51k66a 2853232948742

Tohle je vazne bulvar.

Co je to za clanek? Autor ma problem ze zakladnim prevodem m/cm/mm a toto se verejne publikuje - good luck autor!

Jezdim Praha/Brno Brno/Praha 2x tydne. Jsem ostuda, regulerne ostuda. Nejdrive bych jak ridice, tak vedeni D1 nakopal tam kde to moc rado nema a teprve pak byvh neco resil. Jedni nadavaji na kamionaky, jedni na vedeni d1, jedni na levicaky, dalsi na pravavicak.

Kez by kazdy v tomto state zacal u sebe a v nekolika pripadech si vystrcil hlavu z...

Pro autora clanku, na nekolikra castech nejsou ani dva pruchy, vse je stahnuto do jednodo pruhu - ted jsem campoval u Brna asi hodinu.

0/0
25.3.2014 22:03

J68a24n 21K63o52s63t31k95a 9744197499956

A není to proto, že autor popisuje stav, který nastane po vybudování dělícího panelového pásu, kdežto teď ho teprve staví a proto je to jenom v jednom pruhu?

+3/0
25.3.2014 22:12

J61a15n 34S55l12o71v30í29k 3419537290388

Přesně tak, ten jeden jízdní pruh tam je dočasně jen cca do konce týdne, než se předělá značení na ty 2+2 omezené pruhy během celé sezóny.

0/0
26.3.2014 12:40

J62o94s70e38f 30N85o98v52á24k 6623240672409

dokud nebudou stupidní kamioňáci, kteří před zůžením blokují levý pruh, ve kterém ni nemají co dělat, dostávat pořádné pokuty, jsou takovéto články k ničemu a zprávy o dlouhých kolonách budeme slyšet každý den

+5/0
25.3.2014 21:48
Foto

I88v21a18n 23K59o38p95t72a 5757722711207

jj, jeden je i na te fotce

0/0
25.3.2014 22:58

L94u63b23o91m74í43r 25V93r82t10a56l 6920917741881

No. Ministra dopravy bych nakopal do míst kam slunce nesvítí, protože kdyby měl alespoň IQ umožňující reagovat na světlo, u D1 by si PROSADIL možnost jezdit po tom tankodromu BEZ dálniční známky s odůvodněním, že tam řidiči musí mít opravdu pevné nervy.

+1/−2
25.3.2014 21:35

I20v96o 80B98a89r66t24e23č59e21k 7165813254328

Ještě bych si zkusil projet rakouskou A2, kde podobná omezení již pár let fungují. Hlavně doporučuji vyzkoušet všem "profíkům" v kamionech  rumunské a turecké národnosti, že se do levého dvoumetrového pruhu opravdu nevejdou. Kolapsy na D1 totiž způsobují pouze dvě skupiny řidičů; výše uvedení a ti, co si myslí, že s ohrkanou audinou letí dost vysoko ;-)

0/0
25.3.2014 23:27

I64v86a31n 98P28a34p 9318852

hlavně nezapomeňta na dálniční známku jedete přeci po "DÁLNICI";-D;-D;-D;-D

+1/−1
25.3.2014 21:04
Foto

P59a49v28e98l 72P57o87k64o25r31n83ý 2496854750942

To jsem zvědav, jak to dopadne, až na naši dálnici širokou 2,5 m vjedou cizinci. Opravdu bych tam dal na začátku něco, co je před tunely nahoře, třeba 2 hromady pneu vysoké jako auto 2,5 m od sebe. A za chvíli to popadá...

0/0
25.3.2014 19:39

J73o80s52e80f 50B63r80o68ž60k98a 6704272238357

Jak kteří? V r. 1994 jsem se s tím setkal ve Francii. Pruhy vytyčené betonovými mobilními bariérami. Ovšem musím podotknout, že ty boky bariér byly plné stop od pneumatik. Až mi nešlo do hlavy, kudy a jak to ti řidiči jezdí. Dobrý pocit pro jízdu s autem š. 2 m. to nebyl.

0/0
25.3.2014 20:38
Foto

I92v72a50n 66K33o47p40t80a 5907922651347

Treba nemci na to jsou celkem zvykli. Takove zuzeni je tak relativne casto, nehody se Moc nekonaj a dalnice jede plynule.

0/0
25.3.2014 21:54
Foto

P94a95v83e97l 75P45o88k90o57r27n74ý 2536804310782

No jo, jenže Němcu umí jezdit a když si přečtete třeba tento příspěvek,  http://video.idnes.cz/?c=A140324_102616_praha-zpravy_bur&idVideo=V140324_105607_tv-zpravy_krr

tak se můžete jen děsit, abyste tohle nepotkal na silnici, jak může někdo s takovým IQ dostat řidičák? Proto si také ti horší Němci jezdili dělat řidičák k nám, u nich by ho nedostali.

0/0
25.3.2014 23:23
Foto

M80i66r98o11s40l74a38v 32Z57a42p82l62e38t64a91l 3887595248253

Tak ono stejně nebude proč předjíždět, omezení je na 80km/hod, kamiony jezdí 80-90. A rozhodně jsou lepší dva pruhy kde se předjíždět nedá než jet v jednom pruhu sic širokém. V jednom pruhu by měla mít auta od sebe bezpečnou vzdálenost 50m, pokud jsou pruhy dva a pojedou střídavě, bez předjíždění tak i tak bude počet vozů dvojnásobný, budou v těch 50m mezerách.

0/0
25.3.2014 19:21

J67i83n83d62ř33i35c38h 31Š76k74o96p95e84k 4115681580235

nevím, proč se zmiňují v článku kamiony, když ty mají objíždku značenou a pokud není změna, na opravované úseky nesmmí

0/−1
25.3.2014 18:59
Foto

M91i90r35o59s65l73a36v 64Z92a82p60l36e64t38a25l 3387645638933

6ádná objízdná trasa pro kamiony není. Ani pro osobáky.Aneb pokud chceš, najdi si sám.

+1/0
25.3.2014 19:22

J96i14n75d75ř12i52c61h 56Š59k45o96p60e68k 4155781960675

asi pro náklaďáky existovat musí. Z hlediska fyziky není možné, aby se do pruhu o určité šířce vešel předmět širší než je ten pruh...............

0/0
26.3.2014 8:35

A88n65t12o20n56í96n 40S51e76b94e22r46a 7813678300479

Stejně mám dojem, že českým stylem to po opravě bude stéjná tragédeie jako před opravou.Rv

+1/0
25.3.2014 18:39

P73e61t19r 26R24u32m17p14l26i76k 4289947329903

pěkně napsaný, nic se nebude pokutovat, ani rozměry natož omezená rychlost . Zase jenom pro otrlé a piráty.;-O

0/0
25.3.2014 18:24

T31o84m40á57š 49N98o60v82á49k 3167453340343

na co to ale pak je ten pruh kdyz 80 procent aut se tam nevejde... vzdyt to je pak absolutne k nicemu...

0/−1
25.3.2014 18:17

Ř56e48h19o76ř 77V76l22a94s52á69k 2804524651586

Prostě pro těch 20 %.

+2/0
25.3.2014 21:08

J97o92s78e78f 44B28r85o73ž36k15a 6344272318867

A to má být něco nového? To bylo na dálnicích při uzavírkách již dříve. Pouze o tom žádný novinářský Kolumbus neinformoval. Jinak, když jsou na boku mobilní betonové bariéry, jízda vedle kamionu není dobrý pocit.

0/0
25.3.2014 18:08

J90a21n 12B80á89r97t59a 3640176988

On i ten zůžený pruh je v pohodě, pokud je tak jak má být. V praxi ovšem bývá přenosné dopravní značení doslova náhodně poházené včetně onoho betonového prahu mezi pruhy, ten zase bývá zvlněný jako had. Reálně tak jsou místa, kde jen sotva projede auto o metr užší než je teoretická šířka pruhu (praktická logicky nikoliv).

+1/0
25.3.2014 18:02

L50u28k20á95š 77V25a59ň14u83r50a 1625894693373

Přesně tak. Proto jsem navrhoval udělat jen jeden široký pruh bez omezení rychlosti. Navíc se kamióny bojí jet moc vpravo a tak posouvají značení mezi pruhy a tam kde má být 2,2metru je stěží 1,8metru. Už jsem zažil, kdy levý pruh šel do protisměru a vjela tam dodávka a bylo posunuté značení a dodávka nemohla projet a vše stálo. Z dodávky se báli vystoupit a tak tam jen stáli.

0/0
25.3.2014 19:23
Foto

M10i15r47o82s22l13a52v 59Z55a35p13l40e66t10a62l 3667975428853

tak přenosné je rozházeno pravidelně projíždějícími vozy které o něj zavadí a posunou. jak tomu chcete zabránit, netuším.

+1/0
25.3.2014 19:25

V79l38a25d18i89m94í20r 55V29o43n79d33r10á50k 5743792834605

Článek vůbec nevypovídá o šířce vozidla, naopak vypovídá o neschopnosti autora vytvořit ucelený přehled, který by měl nějakou vypovídající hodnotu.  Místo přeměření auta by si měl autor přeměřit IQ. Některá auta se zrcátkama, jiná bez, jinde zase autor má matematické znalosti na úrovni zvláštní školy a navíc i vadu zraku, jelikož dle katalogu je šířka octavie 2017 mm, podle autora 216 cm, takže superb je, podle autora, proti menší octavii,  jen úzká plechovka...

+7/−1
25.3.2014 17:50

J76i51ř13í 55H89o72v84o91r47k58a 2586517260511

Asi vás překvapím, ale testoval jsem vnitřní prostor a Octavia III je skutečně širší než Superb. Důležité vědět, když potřebujete vozit 3 lidi nebo 3 sedačky. Vnější rozměr jsem pravda neřešil :-)

0/0
25.3.2014 19:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.