Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Socialistické křápy hvězdami tuningového srazu

Jsou to auta, která vládla československým silnicím, ale dnes už jsme na většinu z nich zapomněli. Zachovalý žigulík nebo wartburg už začínají být sběratelskými kousky. Úpravci aut se často pouštějí i do šlechtění těchto automobilových klenotů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P29e17t16r 37H71e28j31n69ý 2592631473566

Na "žigulíku " jsem v letech 1976 až 1992  jsem najezdil cca 550 tisích kilometrů, nikdy mne nenechali na "holičkách" byly to dva  - VAZ  kombi o obsahu 1.200 a lada 1300.  používal jsem je na taxislužbu, od let jsem používal Mercrdes Benz typ 123 " piano" 300d zakoupeno dle stavu tachometru 320 tis. po 6 letech na tachometru  720tis. také bez problémů , šlo u obou typů vozu o výmenu brzd , olejů  atd. Prostě bez problémové vozy - když se chováte k autu dobře podle hesla " dej krávě do držky ona ti dá do dížky"  byla to auta bez zbytečné elektroniky , dnes my v autě každou chvilku svítí přístrojovka jako vánoční stromeček..... mám naježdeno na osobácích, autobusech,  dodávek a nakldních voech cca 2.500 000 km

;-)

+1/0
29.3.2014 12:23

M21i62c29h18a15l 84P40a10v30l72á77t 9833323954949

Tuning zadni nevidet. Pro tenhle druh niceni automobilu se pouziva nazev TUZING. S tim tuningem to nema nic spolecneho.

0/0
28.3.2014 11:06

J64a92r39o49s11l15a61v 28Z78a37h49r91a75d88n75í88č37e62k 7675230304891

Raději bych si koupil starou (novou, kdyby se vyráběla dál) škodovku R za 300 000,- než novou octávku, která nevydrží ani 10 let bez opravy.

0/0
27.3.2014 20:43

S74t11a75n46i73s26l55a38v 32J15a74n32d66e75r29a 9242463502

Není nad veterána v původním stavu a tunění veteránů by mělo být zakázané.

0/0
26.3.2014 22:15

M58i44c49h79a64l 92S63t20e53h83l49í30k 9644821741739

na fotce 13 je Wartburg 313Sport,ne 311.vyrobeno pár set kusů;-)

0/0
26.3.2014 20:29

J28i38ř73í 64D40o45u71t49n14á44č 2260527327985

BYLY TO KŘÁPY ... ono se komunistům to jejich doženem a předeženem nevedlo u všeho ... proč by měla být auta vyjímkou??? :-/

+6/−4
26.3.2014 13:18

J68i23ř25í 26S64c85h50w93a45c82h 5816629717714

přesně tak Warťasy, Trabi, Moskviče, Volhy i Škůdky byly křápy. VAZ-Žiguli byly výjimkou, protože to byla licence auta z "normální" Evropy a ač původem jenom "Ital" tak i po 5-10 letech spolehlivě deklasoval socialistické výrobky.....

+5/−2
26.3.2014 14:51

J87i11n50d91ř56i91c57h 90Š50k81o20p23e71k 4985741290755

jako křáp beru zboží či výrobek, který často sotva přežije záruku.

Auto, které bez produkce náhradních cílů jezdí 30, 35 let bych se tak neodvážil nazvat

+6/−3
26.3.2014 16:17

J21a87r54e24k 36K14a48l27i88v33o34d91a 7896813761726

Tohleto jsou ovšem výjimky... Z dnešní produkce se tohohle věku dožije určitě taky mnoho kousků.

Slovo "křápy" v nadpisu všichni, kdo tyto stroje pamatují, velice dobře chápou. Uživatelsky to byly křápy.

+4/−3
26.3.2014 18:25

J10o60s13e93f 33H95á39j51e77k 6728430159502

navíc se směšným nájezdem kilometrů... dneska člověk najede 100 tis. za rok za dva, tehdy to bylo za celou dobu životnosti těhle škopků:-/

0/0
31.3.2014 7:14

J23i50n28d25ř16i69c74h 27Š57k61o95p12e73k 4675681330975

dožije samozřejmě. Ale bude možné s nimi bez problému jezdit, udržovat v provozu ? Nebo se relé č. 751545846 již vyrábět nebude a bez toho moderní auta nepojedou ?

0/0
2.4.2014 8:11

P59e98t42e50r 71Z47a71m35f52i25r 5587133452635

Ty vado to je Nostalgie :-)

+1/0
26.3.2014 12:37

M70a42r76e74k 81F15l75e82k22a12č 1547512980161

křápy?? pane redaktore, kolik Vám je let..pravděpodobně jste žádným takovým autem nikdy nejel co?

+6/−6
26.3.2014 12:23

J91a58n 38F69r28o79l22í44k 6726980515124

Auta své doby, srovnatelná úrovní s výrobou pro retail na západě (dnes by se to značilo jako low cost). S technickou úrovní třeba BMV se to pochopitelně nedá srovnat. Když to ovšem hodnotím z dnešní doby (a jezdil jsem od Praga V3S a Praga RND po Spartak, MB1000, MB100, Š 1202 i 1203 a Š120) tak to byly křápy, kde bylo běžné (třeba 1203) vyřazovat šroubovákem dva zařazené kvalty naráz) a jiné radosti. Akumulátor, který měl životnost 4 roky byl zázrak. Dnes běžně 7 let. Prostě pokrok je úžasný.

+4/−1
26.3.2014 12:44

A55l89b63e54r25t 24K21á96m35e68n 9964918859271

Keď otec predával Wartburga, mal osem rokov a pôvodný akumulátor. Ja mám dnes 9 ročné auto a štvrtý akumulátor. . . .

0/0
30.3.2014 3:42

J31i75ř86í 40M94a29r48e65č43e92k 5863881846657

já bohužel ano

+3/0
26.3.2014 12:47

S51t36a69n76i32s79l59a85v 29A66u86g40u40s12t80i32n 2616454822110

Ty křápy bych si odpustil pane redaktore. Fotky jsou překrásné.

+8/−2
26.3.2014 11:11

T58o45m56á42š 13V32a63v89e55r69k67a 7361380552554

jo tahle fotogalerie je rozhodně lepší než ta první serie! Warťas v kabriu a Robur jsou best!

0/0
26.3.2014 22:40

O98s98k30a68r 16K66o44v56a29ř52í64k 8877463836217

Někdy ty křápy jsou stokrát spolehlivější, než vozy některých současných značek.

+12/−5
26.3.2014 10:51

R41o50m15a83n 17K15r78a37t72o98c26h68v40í58l 6976597116844

Fotky krásné, ale že bych chtěl aby se tyto auta vrátila - to teda ne.

+2/0
26.3.2014 10:44

M55i81r32o40s75l76a43v 23Š88i36m88k48o 7445263152435

Křápy? Žigulíci dokázaly najezdit statisíce km. A se zátěží. Známý měl kobíka a odvozil na něm celou chatu, když jí stavěl. Západní auta této kategorie té doby nebyly o nic lepší. Je tam foto warťase kabrio. Asi nejhezčí auto soc sektoru ! A ve verzi kombi také krásné... Akorát, že se jich moc nevyrobilo :-(

+9/−1
26.3.2014 10:36

J38i27ř30í 54S47c49h29w71a56c69h 5886979147964

Žigulík bylo ""západní" auto (Fiat 124) upravené na ruské poměry. Bylo řádově úplně někde jinde než Moskviče či Volhy a to díky té původní italské konstrukci, nikoliv díky úpravám pro Rusko.

+1/−1
26.3.2014 14:57

D31u92š62a13n 89P12e88š10e73k 3385499924260

Nebylo řádově jinde, jen vypadalo moderněji. Moskviče jsme měli, několika Ladami jsem jezdil a až na listová péra vzadu a z toho plynoucí rozdíl jízdních vlastností to zas tak veký rozdíl nebyl. Lada líp sedí v zatáčkách, Moskvič je pohodlnější na rovině. Poruchovost je přibližně stejná. Hlučnost taky. Spotřebu měla Lada lepší jenom cca o půl litru. A třeba ergonomii místa řidiče - nastavení sedadla k volantu v poměru se vzdáleností k pedálům a řadící práce měl Moskvič lepší. V Ladě, když se nastaví sedadlo k volantu, tak je problém se vzdáleností k pedálům a šaltpáce. U Moskviče ne.

+1/0
27.3.2014 13:52

M51i47r33o64s98l62a95v 29D80i39o55p46a16n 2616599838162

Autor: František Dvořák

Napište jakým křápem jezdíte vy. Jistě to bude Fabia hatlapatka.:-P

+7/−2
26.3.2014 10:26

J86a45r18e90k 15K94a84l41i36v13o54d38a 7526903141536

Tak to bylo stupid.

0/0
26.3.2014 18:28

M33i77r33o33s14l89a44v 18B77u49d63a 9162652837492

To bylo naopak velice trefné.

+1/0
26.3.2014 19:56

J38a26r67e51k 14K84a35l45i52v47o33d71a 7596503901386

Měl jsem F jedničku a bylo to dobré auto. Myslím, že p. Miroslav je jeden z těch HáTéPé - h. to pojede i. d. i. o. t. ů

+1/0
26.3.2014 21:57

R47a50d91i81m 83H35e60n12e95k 6109107239651

A jakým křápem nám asi jezdí autor tohoto článku, mimochodem některé ty křápy jezdí do teď bez zásadních oprav což se o současných autech říct nedá po 10 letech jsou zralé tak na šrot.

+13/−2
26.3.2014 10:08

J41o78s74e52f 63H25o21f83f49e10j 8680973412802

-zřejmě je sám křáp a o autech toho ví jako koza o galaxii Andromeda....

+1/−1
26.3.2014 10:21

T84o80m27á84š 66J85u21r25e64č73k11a 3653132659653

A ta slavná socialistická auta byla jako super truper? hnila většinou už po první zimě, člověk pod tím ležel každej druhej týden, při nárazu do stromu v padesátce Vás mohli vytahovat z motoru,  a lidi ta auta měli proto, že neměli moc na výběr a to auto prostě muselo vydržet. Jízdní vlastnosti byli katastrofální a kvalita při výrobě byla hrůzostrašná. Kdo to auto měl musel se stát automechanikem. Ano má to něco do sebe a nostalgie je dobrá, ale říkat, že ta auta byla lepší než současná je opravdu hloupé. A ano jezdí do dnes, ale kolik mají nalítáno? když mají víc jak půl mega, tak jsou většinou už po dvou GO.

+8/−1
26.3.2014 12:13

M54i14r83o21s79l20a68v 58B29u95d35a 9782532977502

No. Moskvič z roku 1958 nalítal bez GO 650000 km

0/0
26.3.2014 19:58
Foto

M32i83r51o54s74l30a78v 25S43t36e53i26n23e11r 6508964223555

Měl ho můj švakr, i když najezdil dost km, rezavěl snad už na prospektu Mototechny. Poslední dva roky to ale švakr vyřešil- oba práhy vylil betonem, tím zpevnil uchycení podlahy.

+2/0
26.3.2014 20:15

D28a93n94i84e85l 60S70o25b32o96t87a 9419164666270

Takže teď jsou z některých tuzerské křápy?

+1/0
26.3.2014 9:28
Foto

M23a50r27t23i57n 89G44u75l87a 4504839357922

Ty autorovy komentáře a popisky o zrůdách mě fakt iritujou. Když nemá úpravy aut rád proč o tom dělá článek? Ještě víc k pláči je, když nazve Ladu 1201 Záporožcem...

+1/0
26.3.2014 9:17

J55a56r78e97k 22K33a35l13i54v47o96d89a 7826593971806

Která je Lada 1201?

0/0
26.3.2014 18:30

J36a11n 30J86a97n98e59č32e83k 9630653820276

Docela mě děsí skutečnost, že na většině aut je platná značka a můžou tedy do veřejného provozu - zejména u těch "krasavců" s vyvrácenými koly :-P

+1/0
26.3.2014 9:09

M17i43r11o35s76l69a74v 28D89i28o82p41a23n 2676139308322

Nejsem fanoušek těchto aut, ale tito krasavci s vyvrácenými koly, mají vzduchové pérování a samozřejmě při jízdě nejsou vyvrácena.;-)

+2/0
26.3.2014 10:29

J74a39n 45J93a61n48e63č48e94k 9550963550236

...což asi nebude úplně košer úprava, že? ;-)

0/0
26.3.2014 11:56

J58a66n51a 84D47o13u94p64a15l89o33v62á 4452829474

Ten Wartburg 311 na foto č. 13 je překrásný, nádherný! Takový "socialistický křáp" bych chtěla mít domaV

+8/−1
26.3.2014 8:55

C55y83r40i56l 12P61a88v35e47l32k55a 4946472868815

iDnes se stává skutečnou žumpou. Není den, aby autor nebo editor buď nezasáhl do článku, že nedá číst nebo titulek je nesmyslný či naprosto zbytečně expresivní bez hlubšího významu a pravé podstaty. Opravdu to tady místy přesahuje úroveň nějakého bulváru. Ale tam to smysl má, tady leckdy vůbec. iDnes RvRvRv

To vypadá, že autor je mladý člověk. Slyšel jsem výklad dějepisu na gymnáziu a myslel jsem, že jsem do nedávna žil někde jinde. Ano, absolutně vše, co bylo do roku 1989 byl tak hrozné a špatné. A jak se jste tehdy mohli žít, zeptal se 21letý absolvent prestižního gymnázia... Vymejvárna mozků. A trochu se zapomíná na to, že bez ohledu na režim se za 30 let doba někam posunula, že.

+11/−1
26.3.2014 8:54

D23a77v71i75d 69P25š88t38r30o10s34s 9669689490214

Kdyby ty auta tolik nežraly tak v nich v klidu jezdím i teď. Jsem zvyklej si auto opravovat sám a tohle je krásně jednoduchý a třeba ten wartburg kabrio je krásnější než většina dnešních aut.

+3/0
26.3.2014 8:43

S41t25a65n25d91a 20C25h49v52o61s69t 1402148

Většina je horor, super jsou ta auticka dovedena do puvodniho stavu (robur, erko, wartas kabrio,...). Jenze to nejsou dila tuneru. To je proste renovace.

Nicmene, at se kazdej ve svy garazi bavi, jak chce, kdo si hraje, nezlobi :-)

+4/0
26.3.2014 8:42

P61a91v18e56l 77M33a75t55o90u69š23e31k 5650557208564

Nejsem automobilista a automobilismu nefandím, spíše jej odsuzuji, takže mne články tohoto typu jsou úplně ukradené, ale tentokrát mne zaujal nadpis. Ať mi někdo, třeba autor tohoto duchaplného nadpisu, laskavě sdělí, který z těch dnešních kapitalistických zázraků vydrží aspoň polovinu toho, co ty "socialistické křápy". Jinými slovy: proč do toho taháte politiku? Platí vás za tendenční články?

+13/−2
26.3.2014 8:37

P77a93v29e85l 35M90a40t38o32u93š70e97k 5370287248104

Pardon, omlouvám se za chybu, samozřejmě "..mně články tohoto typu.."

0/0
26.3.2014 8:38

V83í84t 75B37r91z76o88b44o72h65a50t55ý 7520922363641

no ehm ... nevím kolik z těch starých aut dokázalo ujet půl milion bez generálky, což dnešní auta vesměs dokážou. O tom jak škodovky rezly už pomalu v mototechně a každý řidič se musel stát tak trochu automechanikem ani nemluvě. Ano dříve auta mezi lidmi vydržela daleko delší dobu, ale to nebylo rozhodně díky jejich výdrži a spolehlivosti.

+3/−2
26.3.2014 9:19

M14i92r74o66s49l54a77v 70Š61i78m34k83o 7625773272715

Dnešní auta těchto kubatur vydrží půlmilion bez generálky? Jak jste na to přišel? A tehdy se nemusely co chvíli měnit brzdové kotouče. Dnešní auta jsou co se týká servisu pěkní žrouti peněz !

+3/−1
26.3.2014 10:41

V54í22t 47B79r79z81o64b10o15h84a22t68ý 7500842853381

Půlmilion vydržela svého času i moje služební oktávka a to se na ni měnili jen běžné věci. Fe firemním transporteru se do 700tisíc nic neměnilo sice pak praskla hlava, ale už i tak to auto dost přesluhovalo. Koroze na obou autech byla v porovnání s Vámi vychvalovanými naprosto nepozorovatelná.

+2/0
26.3.2014 10:52

D66u16š92a44n 52P56e59š39e17k 3145759224510

Octavia 1 byla skvělá. Pozink karoserie, spolehlivé auto a trvanlivé motory nezničené Euroemisními normami. Každé další auto po ní už bylo jenom horší a horší, co se týká spolehlivosti a životnosti a mnohem dražší po stránce servisu.

0/0
27.3.2014 14:00

V14á81c93l47a77v 10P39c55h55á83l32e37k 8736612641412

Jsou to krasavci ;-) Moc se mi líbí ten žigul v kombíku v modrobílé kombinaciR^

+7/0
26.3.2014 8:05

V18l29a75d91i95s26l56a84v 82C29h96a62l17u72p74a 2159518587107

Za ten název máte u mě pane redaktore vizitku kapitalistického pisálka.!!!!!!

+14/−2
26.3.2014 7:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.