Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Socialistické křápy hvězdami tuningového srazu

Jsou to auta, která vládla československým silnicím, ale dnes už jsme na většinu z nich zapomněli. Zachovalý žigulík nebo wartburg už začínají být sběratelskými kousky. Úpravci aut se často pouštějí i do šlechtění těchto automobilových klenotů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P33e29t40r 69H69e56j28n60ý 2352631473476

Na "žigulíku " jsem v letech 1976 až 1992  jsem najezdil cca 550 tisích kilometrů, nikdy mne nenechali na "holičkách" byly to dva  - VAZ  kombi o obsahu 1.200 a lada 1300.  používal jsem je na taxislužbu, od let jsem používal Mercrdes Benz typ 123 " piano" 300d zakoupeno dle stavu tachometru 320 tis. po 6 letech na tachometru  720tis. také bez problémů , šlo u obou typů vozu o výmenu brzd , olejů  atd. Prostě bez problémové vozy - když se chováte k autu dobře podle hesla " dej krávě do držky ona ti dá do dížky"  byla to auta bez zbytečné elektroniky , dnes my v autě každou chvilku svítí přístrojovka jako vánoční stromeček..... mám naježdeno na osobácích, autobusech,  dodávek a nakldních voech cca 2.500 000 km

;-)

+1/0
29.3.2014 12:23

M19i45c21h31a65l 45P53a56v66l81á59t 9463543824579

Tuning zadni nevidet. Pro tenhle druh niceni automobilu se pouziva nazev TUZING. S tim tuningem to nema nic spolecneho.

0/0
28.3.2014 11:06

J61a14r62o38s78l47a36v 13Z24a32h55r69a72d34n55í22č89e46k 7375610514711

Raději bych si koupil starou (novou, kdyby se vyráběla dál) škodovku R za 300 000,- než novou octávku, která nevydrží ani 10 let bez opravy.

0/0
27.3.2014 20:43


S83t39a69n81i46s30l50a68v 92J25a85n97d66e55r72a 9352673102

Není nad veterána v původním stavu a tunění veteránů by mělo být zakázané.

0/0
26.3.2014 22:15

M82i41c95h98a19l 75S79t31e21h68l68í10k 9264301161889

na fotce 13 je Wartburg 313Sport,ne 311.vyrobeno pár set kusů;-)

0/0
26.3.2014 20:29

J29i32ř68í 96D11o15u61t55n39á40č 2820747677985

BYLY TO KŘÁPY ... ono se komunistům to jejich doženem a předeženem nevedlo u všeho ... proč by měla být auta vyjímkou??? :-/

+6/−4
26.3.2014 13:18

J49i64ř77í 37S78c19h74w84a30c92h 5116249197814

přesně tak Warťasy, Trabi, Moskviče, Volhy i Škůdky byly křápy. VAZ-Žiguli byly výjimkou, protože to byla licence auta z "normální" Evropy a ač původem jenom "Ital" tak i po 5-10 letech spolehlivě deklasoval socialistické výrobky.....

+5/−2
26.3.2014 14:51

J98i91n98d64ř90i76c36h 49Š65k70o97p76e78k 4505691780915

jako křáp beru zboží či výrobek, který často sotva přežije záruku.

Auto, které bez produkce náhradních cílů jezdí 30, 35 let bych se tak neodvážil nazvat

+6/−3
26.3.2014 16:17

J15a62r21e29k 14K32a87l51i96v24o43d12a 7746953851956

Tohleto jsou ovšem výjimky... Z dnešní produkce se tohohle věku dožije určitě taky mnoho kousků.

Slovo "křápy" v nadpisu všichni, kdo tyto stroje pamatují, velice dobře chápou. Uživatelsky to byly křápy.

+4/−3
26.3.2014 18:25

J79o56s46e41f 28H82á90j72e98k 6978160399112

navíc se směšným nájezdem kilometrů... dneska člověk najede 100 tis. za rok za dva, tehdy to bylo za celou dobu životnosti těhle škopků:-/

0/0
31.3.2014 7:14

J39i34n25d50ř11i94c60h 96Š61k94o69p20e23k 4935611910475

dožije samozřejmě. Ale bude možné s nimi bez problému jezdit, udržovat v provozu ? Nebo se relé č. 751545846 již vyrábět nebude a bez toho moderní auta nepojedou ?

0/0
2.4.2014 8:11

P90e74t21e79r 98Z92a32m47f73i31r 5707473302155

Ty vado to je Nostalgie :-)

+1/0
26.3.2014 12:37

M25a58r49e66k 89F28l60e73k10a35č 1977282610761

křápy?? pane redaktore, kolik Vám je let..pravděpodobně jste žádným takovým autem nikdy nejel co?

+6/−6
26.3.2014 12:23

J30a15n 88F38r80o61l17í41k 6276310405404

Auta své doby, srovnatelná úrovní s výrobou pro retail na západě (dnes by se to značilo jako low cost). S technickou úrovní třeba BMV se to pochopitelně nedá srovnat. Když to ovšem hodnotím z dnešní doby (a jezdil jsem od Praga V3S a Praga RND po Spartak, MB1000, MB100, Š 1202 i 1203 a Š120) tak to byly křápy, kde bylo běžné (třeba 1203) vyřazovat šroubovákem dva zařazené kvalty naráz) a jiné radosti. Akumulátor, který měl životnost 4 roky byl zázrak. Dnes běžně 7 let. Prostě pokrok je úžasný.

+4/−1
26.3.2014 12:44

A92l13b36e72r88t 59K40á88m53e61n 9724378719731

Keď otec predával Wartburga, mal osem rokov a pôvodný akumulátor. Ja mám dnes 9 ročné auto a štvrtý akumulátor. . . .

0/0
30.3.2014 3:42

J85i27ř73í 85M80a79r41e54č26e68k 5423421656687

já bohužel ano

+3/0
26.3.2014 12:47

S96t83a40n28i35s58l34a57v 46A37u45g48u87s71t33i67n 2416614662170

Ty křápy bych si odpustil pane redaktore. Fotky jsou překrásné.

+8/−2
26.3.2014 11:11

T74o89m66á40š 49V59a97v47e85r67k39a 7561920712904

jo tahle fotogalerie je rozhodně lepší než ta první serie! Warťas v kabriu a Robur jsou best!

0/0
26.3.2014 22:40

O68s30k53a11r 23K48o38v79a46ř50í42k 8917693316577

Někdy ty křápy jsou stokrát spolehlivější, než vozy některých současných značek.

+12/−5
26.3.2014 10:51

R36o80m74a58n 92K17r26a10t78o74c60h86v70í78l 6966877546264

Fotky krásné, ale že bych chtěl aby se tyto auta vrátila - to teda ne.

+2/0
26.3.2014 10:44

M79i63r47o87s59l53a68v 46Š19i30m88k16o 7675383252385

Křápy? Žigulíci dokázaly najezdit statisíce km. A se zátěží. Známý měl kobíka a odvozil na něm celou chatu, když jí stavěl. Západní auta této kategorie té doby nebyly o nic lepší. Je tam foto warťase kabrio. Asi nejhezčí auto soc sektoru ! A ve verzi kombi také krásné... Akorát, že se jich moc nevyrobilo :-(

+9/−1
26.3.2014 10:36

J40i58ř81í 43S77c83h52w30a74c35h 5616609677114

Žigulík bylo ""západní" auto (Fiat 124) upravené na ruské poměry. Bylo řádově úplně někde jinde než Moskviče či Volhy a to díky té původní italské konstrukci, nikoliv díky úpravám pro Rusko.

+1/−1
26.3.2014 14:57

D49u62š87a75n 88P67e20š48e30k 3315899564960

Nebylo řádově jinde, jen vypadalo moderněji. Moskviče jsme měli, několika Ladami jsem jezdil a až na listová péra vzadu a z toho plynoucí rozdíl jízdních vlastností to zas tak veký rozdíl nebyl. Lada líp sedí v zatáčkách, Moskvič je pohodlnější na rovině. Poruchovost je přibližně stejná. Hlučnost taky. Spotřebu měla Lada lepší jenom cca o půl litru. A třeba ergonomii místa řidiče - nastavení sedadla k volantu v poměru se vzdáleností k pedálům a řadící práce měl Moskvič lepší. V Ladě, když se nastaví sedadlo k volantu, tak je problém se vzdáleností k pedálům a šaltpáce. U Moskviče ne.

+1/0
27.3.2014 13:52

M95i21r71o17s31l71a41v 47D47i16o20p47a95n 2206279228332

Autor: František Dvořák

Napište jakým křápem jezdíte vy. Jistě to bude Fabia hatlapatka.:-P

+7/−2
26.3.2014 10:26

J90a17r78e18k 79K36a28l90i48v56o27d90a 7376593531306

Tak to bylo stupid.

0/0
26.3.2014 18:28

M85i55r19o12s28l39a88v 35B62u11d56a 9762372927562

To bylo naopak velice trefné.

+1/0
26.3.2014 19:56

J92a36r95e40k 82K77a87l25i83v53o25d82a 7246243561206

Měl jsem F jedničku a bylo to dobré auto. Myslím, že p. Miroslav je jeden z těch HáTéPé - h. to pojede i. d. i. o. t. ů

+1/0
26.3.2014 21:57

R55a66d26i19m 64H18e20n15e60k 6289527559781

A jakým křápem nám asi jezdí autor tohoto článku, mimochodem některé ty křápy jezdí do teď bez zásadních oprav což se o současných autech říct nedá po 10 letech jsou zralé tak na šrot.

+13/−2
26.3.2014 10:08

J79o51s63e55f 98H34o64f41f29e69j 8520963392342

-zřejmě je sám křáp a o autech toho ví jako koza o galaxii Andromeda....

+1/−1
26.3.2014 10:21

T57o13m56á73š 21J16u90r10e19č21k82a 3913832259903

A ta slavná socialistická auta byla jako super truper? hnila většinou už po první zimě, člověk pod tím ležel každej druhej týden, při nárazu do stromu v padesátce Vás mohli vytahovat z motoru,  a lidi ta auta měli proto, že neměli moc na výběr a to auto prostě muselo vydržet. Jízdní vlastnosti byli katastrofální a kvalita při výrobě byla hrůzostrašná. Kdo to auto měl musel se stát automechanikem. Ano má to něco do sebe a nostalgie je dobrá, ale říkat, že ta auta byla lepší než současná je opravdu hloupé. A ano jezdí do dnes, ale kolik mají nalítáno? když mají víc jak půl mega, tak jsou většinou už po dvou GO.

+8/−1
26.3.2014 12:13

M78i63r34o42s46l14a12v 61B37u24d88a 9902782367952

No. Moskvič z roku 1958 nalítal bez GO 650000 km

0/0
26.3.2014 19:58
Foto

M72i22r34o83s61l12a13v 54S41t49e87i78n41e52r 1715175498483

Měl ho můj švakr, i když najezdil dost km, rezavěl snad už na prospektu Mototechny. Poslední dva roky to ale švakr vyřešil- oba práhy vylil betonem, tím zpevnil uchycení podlahy.

+2/0
26.3.2014 20:15

D49a49n16i28e64l 92S29o55b50o29t58a 9319244216720

Takže teď jsou z některých tuzerské křápy?

+1/0
26.3.2014 9:28
Foto

M22a47r70t66i10n 63G87u75l19a 4914929577352

Ty autorovy komentáře a popisky o zrůdách mě fakt iritujou. Když nemá úpravy aut rád proč o tom dělá článek? Ještě víc k pláči je, když nazve Ladu 1201 Záporožcem...

+1/0
26.3.2014 9:17

J69a19r64e17k 48K51a38l86i89v54o56d41a 7636153601836

Která je Lada 1201?

0/0
26.3.2014 18:30

J94a19n 34J75a16n28e14č11e49k 9480843600726

Docela mě děsí skutečnost, že na většině aut je platná značka a můžou tedy do veřejného provozu - zejména u těch "krasavců" s vyvrácenými koly :-P

+1/0
26.3.2014 9:09

M95i36r71o44s93l84a41v 64D50i82o72p82a84n 2326929238352

Nejsem fanoušek těchto aut, ale tito krasavci s vyvrácenými koly, mají vzduchové pérování a samozřejmě při jízdě nejsou vyvrácena.;-)

+2/0
26.3.2014 10:29

J46a57n 37J91a23n81e67č81e28k 9510143620666

...což asi nebude úplně košer úprava, že? ;-)

0/0
26.3.2014 11:56

J10a65n76a 23D92o27u84p95a69l30o28v28á 4532369614

Ten Wartburg 311 na foto č. 13 je překrásný, nádherný! Takový "socialistický křáp" bych chtěla mít domaV

+8/−1
26.3.2014 8:55

C91y30r95i21l 86P24a12v37e33l80k81a 4536132628745

iDnes se stává skutečnou žumpou. Není den, aby autor nebo editor buď nezasáhl do článku, že nedá číst nebo titulek je nesmyslný či naprosto zbytečně expresivní bez hlubšího významu a pravé podstaty. Opravdu to tady místy přesahuje úroveň nějakého bulváru. Ale tam to smysl má, tady leckdy vůbec. iDnes RvRvRv

To vypadá, že autor je mladý člověk. Slyšel jsem výklad dějepisu na gymnáziu a myslel jsem, že jsem do nedávna žil někde jinde. Ano, absolutně vše, co bylo do roku 1989 byl tak hrozné a špatné. A jak se jste tehdy mohli žít, zeptal se 21letý absolvent prestižního gymnázia... Vymejvárna mozků. A trochu se zapomíná na to, že bez ohledu na režim se za 30 let doba někam posunula, že.

+11/−1
26.3.2014 8:54

D43a37v11i83d 82P16š16t71r38o74s38s 9399759370184

Kdyby ty auta tolik nežraly tak v nich v klidu jezdím i teď. Jsem zvyklej si auto opravovat sám a tohle je krásně jednoduchý a třeba ten wartburg kabrio je krásnější než většina dnešních aut.

+3/0
26.3.2014 8:43

S91t75a52n96d38a 52C42h20v72o80s42t 1932858

Většina je horor, super jsou ta auticka dovedena do puvodniho stavu (robur, erko, wartas kabrio,...). Jenze to nejsou dila tuneru. To je proste renovace.

Nicmene, at se kazdej ve svy garazi bavi, jak chce, kdo si hraje, nezlobi :-)

+4/0
26.3.2014 8:42

P66a46v58e84l 35M98a25t17o22u97š96e73k 5760887458354

Nejsem automobilista a automobilismu nefandím, spíše jej odsuzuji, takže mne články tohoto typu jsou úplně ukradené, ale tentokrát mne zaujal nadpis. Ať mi někdo, třeba autor tohoto duchaplného nadpisu, laskavě sdělí, který z těch dnešních kapitalistických zázraků vydrží aspoň polovinu toho, co ty "socialistické křápy". Jinými slovy: proč do toho taháte politiku? Platí vás za tendenční články?

+13/−2
26.3.2014 8:37

P41a84v76e62l 38M27a11t56o95u81š50e27k 5550987118604

Pardon, omlouvám se za chybu, samozřejmě "..mně články tohoto typu.."

0/0
26.3.2014 8:38

V12í48t 86B54r26z66o70b38o37h34a96t73ý 7820672273961

no ehm ... nevím kolik z těch starých aut dokázalo ujet půl milion bez generálky, což dnešní auta vesměs dokážou. O tom jak škodovky rezly už pomalu v mototechně a každý řidič se musel stát tak trochu automechanikem ani nemluvě. Ano dříve auta mezi lidmi vydržela daleko delší dobu, ale to nebylo rozhodně díky jejich výdrži a spolehlivosti.

+3/−2
26.3.2014 9:19

M54i90r38o67s76l33a29v 49Š45i11m87k53o 7585963602235

Dnešní auta těchto kubatur vydrží půlmilion bez generálky? Jak jste na to přišel? A tehdy se nemusely co chvíli měnit brzdové kotouče. Dnešní auta jsou co se týká servisu pěkní žrouti peněz !

+3/−1
26.3.2014 10:41

V96í46t 71B37r11z89o19b73o23h48a34t14ý 7290362723371

Půlmilion vydržela svého času i moje služební oktávka a to se na ni měnili jen běžné věci. Fe firemním transporteru se do 700tisíc nic neměnilo sice pak praskla hlava, ale už i tak to auto dost přesluhovalo. Koroze na obou autech byla v porovnání s Vámi vychvalovanými naprosto nepozorovatelná.

+2/0
26.3.2014 10:52

D63u53š71a64n 69P42e82š77e29k 3475199244770

Octavia 1 byla skvělá. Pozink karoserie, spolehlivé auto a trvanlivé motory nezničené Euroemisními normami. Každé další auto po ní už bylo jenom horší a horší, co se týká spolehlivosti a životnosti a mnohem dražší po stránce servisu.

0/0
27.3.2014 14:00

V27á79c39l72a83v 76P46c95h88á95l63e80k 8646542381972

Jsou to krasavci ;-) Moc se mi líbí ten žigul v kombíku v modrobílé kombinaciR^

+7/0
26.3.2014 8:05

V24l29a18d38i59s88l14a35v 94C52h64a63l92u18p63a 2809938947957

Za ten název máte u mě pane redaktore vizitku kapitalistického pisálka.!!!!!!

+14/−2
26.3.2014 7:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.