Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Socialistické křápy hvězdami tuningového srazu

Jsou to auta, která vládla československým silnicím, ale dnes už jsme na většinu z nich zapomněli. Zachovalý žigulík nebo wartburg už začínají být sběratelskými kousky. Úpravci aut se často pouštějí i do šlechtění těchto automobilových klenotů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P46e41t81r 25H61e47j76n19ý 2102611273696

Na "žigulíku " jsem v letech 1976 až 1992  jsem najezdil cca 550 tisích kilometrů, nikdy mne nenechali na "holičkách" byly to dva  - VAZ  kombi o obsahu 1.200 a lada 1300.  používal jsem je na taxislužbu, od let jsem používal Mercrdes Benz typ 123 " piano" 300d zakoupeno dle stavu tachometru 320 tis. po 6 letech na tachometru  720tis. také bez problémů , šlo u obou typů vozu o výmenu brzd , olejů  atd. Prostě bez problémové vozy - když se chováte k autu dobře podle hesla " dej krávě do držky ona ti dá do dížky"  byla to auta bez zbytečné elektroniky , dnes my v autě každou chvilku svítí přístrojovka jako vánoční stromeček..... mám naježdeno na osobácích, autobusech,  dodávek a nakldních voech cca 2.500 000 km

;-)

+1/0
29.3.2014 12:23

M58i94c30h93a26l 64P40a40v16l35á74t 9413353334319

Tuning zadni nevidet. Pro tenhle druh niceni automobilu se pouziva nazev TUZING. S tim tuningem to nema nic spolecneho.

0/0
28.3.2014 11:06

J61a94r39o79s54l89a91v 50Z42a21h66r27a15d75n40í49č81e60k 7915620574121

Raději bych si koupil starou (novou, kdyby se vyráběla dál) škodovku R za 300 000,- než novou octávku, která nevydrží ani 10 let bez opravy.

0/0
27.3.2014 20:43

S46t84a53n89i90s10l20a66v 50J88a37n25d25e24r70a 9812713792

Není nad veterána v původním stavu a tunění veteránů by mělo být zakázané.

0/0
26.3.2014 22:15

M66i53c87h82a59l 47S34t63e75h85l91í80k 9434691731589

na fotce 13 je Wartburg 313Sport,ne 311.vyrobeno pár set kusů;-)

0/0
26.3.2014 20:29

J58i53ř35í 64D97o90u40t74n70á76č 2880897597255

BYLY TO KŘÁPY ... ono se komunistům to jejich doženem a předeženem nevedlo u všeho ... proč by měla být auta vyjímkou??? :-/

+6/−4
26.3.2014 13:18

J77i10ř88í 21S95c13h24w63a35c16h 5646369347344

přesně tak Warťasy, Trabi, Moskviče, Volhy i Škůdky byly křápy. VAZ-Žiguli byly výjimkou, protože to byla licence auta z "normální" Evropy a ač původem jenom "Ital" tak i po 5-10 letech spolehlivě deklasoval socialistické výrobky.....

+5/−2
26.3.2014 14:51

J74i68n55d66ř51i66c65h 26Š55k16o80p74e23k 4235211810575

jako křáp beru zboží či výrobek, který často sotva přežije záruku.

Auto, které bez produkce náhradních cílů jezdí 30, 35 let bych se tak neodvážil nazvat

+6/−3
26.3.2014 16:17

J44a14r59e17k 90K91a31l73i69v44o93d28a 7296983711666

Tohleto jsou ovšem výjimky... Z dnešní produkce se tohohle věku dožije určitě taky mnoho kousků.

Slovo "křápy" v nadpisu všichni, kdo tyto stroje pamatují, velice dobře chápou. Uživatelsky to byly křápy.

+4/−3
26.3.2014 18:25

J16o10s11e31f 31H47á92j59e61k 6548810409302

navíc se směšným nájezdem kilometrů... dneska člověk najede 100 tis. za rok za dva, tehdy to bylo za celou dobu životnosti těhle škopků:-/

0/0
31.3.2014 7:14

J89i10n51d52ř57i30c32h 74Š26k82o76p34e92k 4805321700975

dožije samozřejmě. Ale bude možné s nimi bez problému jezdit, udržovat v provozu ? Nebo se relé č. 751545846 již vyrábět nebude a bez toho moderní auta nepojedou ?

0/0
2.4.2014 8:11

P35e17t19e18r 17Z23a19m60f36i95r 5207983552465

Ty vado to je Nostalgie :-)

+1/0
26.3.2014 12:37

M19a89r52e79k 43F51l75e70k78a48č 1917882270331

křápy?? pane redaktore, kolik Vám je let..pravděpodobně jste žádným takovým autem nikdy nejel co?

+6/−6
26.3.2014 12:23

J95a37n 66F69r88o62l28í74k 6316220815864

Auta své doby, srovnatelná úrovní s výrobou pro retail na západě (dnes by se to značilo jako low cost). S technickou úrovní třeba BMV se to pochopitelně nedá srovnat. Když to ovšem hodnotím z dnešní doby (a jezdil jsem od Praga V3S a Praga RND po Spartak, MB1000, MB100, Š 1202 i 1203 a Š120) tak to byly křápy, kde bylo běžné (třeba 1203) vyřazovat šroubovákem dva zařazené kvalty naráz) a jiné radosti. Akumulátor, který měl životnost 4 roky byl zázrak. Dnes běžně 7 let. Prostě pokrok je úžasný.

+4/−1
26.3.2014 12:44

A41l90b31e34r21t 74K69á45m66e43n 9494118879281

Keď otec predával Wartburga, mal osem rokov a pôvodný akumulátor. Ja mám dnes 9 ročné auto a štvrtý akumulátor. . . .

0/0
30.3.2014 3:42

J32i64ř37í 69M26a27r95e85č63e97k 5393491206917

já bohužel ano

+3/0
26.3.2014 12:47

S28t44a68n40i96s56l19a83v 48A54u36g26u29s80t66i62n 2876644802690

Ty křápy bych si odpustil pane redaktore. Fotky jsou překrásné.

+8/−2
26.3.2014 11:11

T40o63m46á60š 94V63a90v55e37r33k93a 7711640762274

jo tahle fotogalerie je rozhodně lepší než ta první serie! Warťas v kabriu a Robur jsou best!

0/0
26.3.2014 22:40

O31s74k19a13r 41K18o48v25a82ř42í98k 8977243286117

Někdy ty křápy jsou stokrát spolehlivější, než vozy některých současných značek.

+12/−5
26.3.2014 10:51

R20o73m67a49n 61K64r97a17t44o43c65h62v55í25l 6596647616514

Fotky krásné, ale že bych chtěl aby se tyto auta vrátila - to teda ne.

+2/0
26.3.2014 10:44

M63i44r86o77s61l49a60v 91Š47i62m27k95o 7645753372355

Křápy? Žigulíci dokázaly najezdit statisíce km. A se zátěží. Známý měl kobíka a odvozil na něm celou chatu, když jí stavěl. Západní auta této kategorie té doby nebyly o nic lepší. Je tam foto warťase kabrio. Asi nejhezčí auto soc sektoru ! A ve verzi kombi také krásné... Akorát, že se jich moc nevyrobilo :-(

+9/−1
26.3.2014 10:36

J23i30ř13í 24S25c62h33w66a73c69h 5756559917984

Žigulík bylo ""západní" auto (Fiat 124) upravené na ruské poměry. Bylo řádově úplně někde jinde než Moskviče či Volhy a to díky té původní italské konstrukci, nikoliv díky úpravám pro Rusko.

+1/−1
26.3.2014 14:57

D33u77š46a56n 60P83e24š41e22k 3285879684260

Nebylo řádově jinde, jen vypadalo moderněji. Moskviče jsme měli, několika Ladami jsem jezdil a až na listová péra vzadu a z toho plynoucí rozdíl jízdních vlastností to zas tak veký rozdíl nebyl. Lada líp sedí v zatáčkách, Moskvič je pohodlnější na rovině. Poruchovost je přibližně stejná. Hlučnost taky. Spotřebu měla Lada lepší jenom cca o půl litru. A třeba ergonomii místa řidiče - nastavení sedadla k volantu v poměru se vzdáleností k pedálům a řadící práce měl Moskvič lepší. V Ladě, když se nastaví sedadlo k volantu, tak je problém se vzdáleností k pedálům a šaltpáce. U Moskviče ne.

+1/0
27.3.2014 13:52

M45i88r48o77s88l35a30v 12D38i61o47p35a11n 2206299148912

Autor: František Dvořák

Napište jakým křápem jezdíte vy. Jistě to bude Fabia hatlapatka.:-P

+7/−2
26.3.2014 10:26

J72a15r10e47k 38K49a58l18i24v52o21d81a 7176833351556

Tak to bylo stupid.

0/0
26.3.2014 18:28

M45i87r76o35s90l86a29v 70B96u93d26a 9982302597722

To bylo naopak velice trefné.

+1/0
26.3.2014 19:56

J93a36r30e54k 82K68a77l16i49v88o69d73a 7826193301306

Měl jsem F jedničku a bylo to dobré auto. Myslím, že p. Miroslav je jeden z těch HáTéPé - h. to pojede i. d. i. o. t. ů

+1/0
26.3.2014 21:57

R76a21d79i64m 32H52e78n10e85k 6859387509431

A jakým křápem nám asi jezdí autor tohoto článku, mimochodem některé ty křápy jezdí do teď bez zásadních oprav což se o současných autech říct nedá po 10 letech jsou zralé tak na šrot.

+13/−2
26.3.2014 10:08

J33o59s86e64f 79H26o54f86f38e52j 8860663802372

-zřejmě je sám křáp a o autech toho ví jako koza o galaxii Andromeda....

+1/−1
26.3.2014 10:21

T45o31m22á45š 60J76u73r48e87č50k94a 3493512579293

A ta slavná socialistická auta byla jako super truper? hnila většinou už po první zimě, člověk pod tím ležel každej druhej týden, při nárazu do stromu v padesátce Vás mohli vytahovat z motoru,  a lidi ta auta měli proto, že neměli moc na výběr a to auto prostě muselo vydržet. Jízdní vlastnosti byli katastrofální a kvalita při výrobě byla hrůzostrašná. Kdo to auto měl musel se stát automechanikem. Ano má to něco do sebe a nostalgie je dobrá, ale říkat, že ta auta byla lepší než současná je opravdu hloupé. A ano jezdí do dnes, ale kolik mají nalítáno? když mají víc jak půl mega, tak jsou většinou už po dvou GO.

+8/−1
26.3.2014 12:13

M68i95r39o37s71l26a39v 81B19u13d92a 9742432477672

No. Moskvič z roku 1958 nalítal bez GO 650000 km

0/0
26.3.2014 19:58
Foto

M91i96r50o24s42l77a73v 49S77t72e69i83n70e46r 6688394743955

Měl ho můj švakr, i když najezdil dost km, rezavěl snad už na prospektu Mototechny. Poslední dva roky to ale švakr vyřešil- oba práhy vylil betonem, tím zpevnil uchycení podlahy.

+2/0
26.3.2014 20:15

D67a69n56i56e39l 19S20o16b49o12t42a 9679114406100

Takže teď jsou z některých tuzerské křápy?

+1/0
26.3.2014 9:28
Foto

M29a57r96t97i36n 25G50u93l55a 4614639117422

Ty autorovy komentáře a popisky o zrůdách mě fakt iritujou. Když nemá úpravy aut rád proč o tom dělá článek? Ještě víc k pláči je, když nazve Ladu 1201 Záporožcem...

+1/0
26.3.2014 9:17

J67a44r49e72k 27K77a74l76i21v45o67d41a 7146353381716

Která je Lada 1201?

0/0
26.3.2014 18:30

J17a19n 71J39a82n50e88č71e40k 9480803260756

Docela mě děsí skutečnost, že na většině aut je platná značka a můžou tedy do veřejného provozu - zejména u těch "krasavců" s vyvrácenými koly :-P

+1/0
26.3.2014 9:09

M10i94r74o17s77l47a14v 61D68i49o32p64a33n 2186229388662

Nejsem fanoušek těchto aut, ale tito krasavci s vyvrácenými koly, mají vzduchové pérování a samozřejmě při jízdě nejsou vyvrácena.;-)

+2/0
26.3.2014 10:29

J31a88n 22J32a48n51e91č71e58k 9270553770426

...což asi nebude úplně košer úprava, že? ;-)

0/0
26.3.2014 11:56

J78a96n58a 11D21o49u92p34a36l87o33v19á 4472689484

Ten Wartburg 311 na foto č. 13 je překrásný, nádherný! Takový "socialistický křáp" bych chtěla mít domaV

+8/−1
26.3.2014 8:55

C74y59r42i75l 43P72a26v91e13l52k60a 4526822458285

iDnes se stává skutečnou žumpou. Není den, aby autor nebo editor buď nezasáhl do článku, že nedá číst nebo titulek je nesmyslný či naprosto zbytečně expresivní bez hlubšího významu a pravé podstaty. Opravdu to tady místy přesahuje úroveň nějakého bulváru. Ale tam to smysl má, tady leckdy vůbec. iDnes RvRvRv

To vypadá, že autor je mladý člověk. Slyšel jsem výklad dějepisu na gymnáziu a myslel jsem, že jsem do nedávna žil někde jinde. Ano, absolutně vše, co bylo do roku 1989 byl tak hrozné a špatné. A jak se jste tehdy mohli žít, zeptal se 21letý absolvent prestižního gymnázia... Vymejvárna mozků. A trochu se zapomíná na to, že bez ohledu na režim se za 30 let doba někam posunula, že.

+11/−1
26.3.2014 8:54

D30a58v83i36d 70P35š15t31r96o71s44s 9419949110884

Kdyby ty auta tolik nežraly tak v nich v klidu jezdím i teď. Jsem zvyklej si auto opravovat sám a tohle je krásně jednoduchý a třeba ten wartburg kabrio je krásnější než většina dnešních aut.

+3/0
26.3.2014 8:43

S22t11a81n52d95a 98C84h78v43o68s62t 1142548

Většina je horor, super jsou ta auticka dovedena do puvodniho stavu (robur, erko, wartas kabrio,...). Jenze to nejsou dila tuneru. To je proste renovace.

Nicmene, at se kazdej ve svy garazi bavi, jak chce, kdo si hraje, nezlobi :-)

+4/0
26.3.2014 8:42

P58a59v95e20l 88M17a66t74o35u21š97e23k 5680387448144

Nejsem automobilista a automobilismu nefandím, spíše jej odsuzuji, takže mne články tohoto typu jsou úplně ukradené, ale tentokrát mne zaujal nadpis. Ať mi někdo, třeba autor tohoto duchaplného nadpisu, laskavě sdělí, který z těch dnešních kapitalistických zázraků vydrží aspoň polovinu toho, co ty "socialistické křápy". Jinými slovy: proč do toho taháte politiku? Platí vás za tendenční články?

+13/−2
26.3.2014 8:37

P98a41v30e89l 24M39a58t70o40u48š29e45k 5780497668184

Pardon, omlouvám se za chybu, samozřejmě "..mně články tohoto typu.."

0/0
26.3.2014 8:38

V30í59t 72B46r74z34o52b86o43h24a86t89ý 7830382363701

no ehm ... nevím kolik z těch starých aut dokázalo ujet půl milion bez generálky, což dnešní auta vesměs dokážou. O tom jak škodovky rezly už pomalu v mototechně a každý řidič se musel stát tak trochu automechanikem ani nemluvě. Ano dříve auta mezi lidmi vydržela daleko delší dobu, ale to nebylo rozhodně díky jejich výdrži a spolehlivosti.

+3/−2
26.3.2014 9:19

M49i74r44o37s41l23a40v 28Š10i35m78k49o 7875313942845

Dnešní auta těchto kubatur vydrží půlmilion bez generálky? Jak jste na to přišel? A tehdy se nemusely co chvíli měnit brzdové kotouče. Dnešní auta jsou co se týká servisu pěkní žrouti peněz !

+3/−1
26.3.2014 10:41

V53í89t 91B18r65z96o38b73o87h43a56t10ý 7520682853111

Půlmilion vydržela svého času i moje služební oktávka a to se na ni měnili jen běžné věci. Fe firemním transporteru se do 700tisíc nic neměnilo sice pak praskla hlava, ale už i tak to auto dost přesluhovalo. Koroze na obou autech byla v porovnání s Vámi vychvalovanými naprosto nepozorovatelná.

+2/0
26.3.2014 10:52

D21u58š94a14n 15P38e75š17e29k 3535459494540

Octavia 1 byla skvělá. Pozink karoserie, spolehlivé auto a trvanlivé motory nezničené Euroemisními normami. Každé další auto po ní už bylo jenom horší a horší, co se týká spolehlivosti a životnosti a mnohem dražší po stránce servisu.

0/0
27.3.2014 14:00

V12á97c21l28a11v 45P92c45h27á14l51e45k 8696492971662

Jsou to krasavci ;-) Moc se mi líbí ten žigul v kombíku v modrobílé kombinaciR^

+7/0
26.3.2014 8:05

V51l32a91d64i92s53l52a68v 44C88h77a49l88u77p14a 2109768737687

Za ten název máte u mě pane redaktore vizitku kapitalistického pisálka.!!!!!!

+14/−2
26.3.2014 7:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.