Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kolony na D1: V pondělí řidiči "pročekali" 3 miliony. A bude hůř

Situace na dálnici D1 houstne. Tento týden se začalo s uzavíráním a zužováním pruhů na nejvytíženější české dálnici. Za pondělí v zácpách řidiči na D1 "pročekali" přes tři miliony korun, vyplývá z analýzy integrovaného systému monitorování silniční dopravy ViaRODOS.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95a27n 53F16r13o83l80í33k 6166780315704

MD a ŘSD alibisticky objízdné trasy nestanovilo aby nemusely obcím platit rozšmelcované vozovky, ovšem vypadá to na návrat na silnice od Marie Terezie (směr Čáslav, Kutná Hora).;-)

+1/0
28.3.2014 14:39

J62a92n 34K86o87t60l68í47n 9909924455777

Chtít za tu šílenost, které si dovolí říkat dálnice poplatek je sposťárna nejhrubšího zrna. Proboha vždyt se na tom nedá jezdit, pravý pruh je z 60% úplně nepoužitelný (pro osobák) pokud nemá člověk dobrého chyropraktika. Zbytek je záplatovaný, rozpadající se, uzavírek jako máku a nikde nikdo nepracuje, proč taky, zívačka, pohodička...času dost... Oprostěte ji od poplatku pro OV a zlevněte známky !!

+3/−1
28.3.2014 13:37

J33o51s15e94f 48Š60e31m82e39l34í59k 7889881160917

ANO, bude hůř. A počkejte teprv, až tohle uvidí Babiš - to se smíchy neudržíte.

+1/0
28.3.2014 13:25


J35a71n 82K50o21t65i64l 9873171758

dokud nebudeme umět jezdit ve zúžení a dodržovat pravidlo zipu před ním, tak se nic nezlepší. Za blbost se platí, to platí na D1 jako jinde. Buď se budou všichni řadit doprava 50, 100, 200, 300 metrů před zúžením, nebo spořádaně dojedou v levým pruhu až před značku a pěkně se budou jako zařazovat do mezer, který jim tam ti, co jedou v pravým pruhu, musí!!!! udělat, anebo pojedou 7 km hodinu všichni. Kdo to nechápe, ať mu vemou řidičák nhned na místě. Stačí, když si tam jeden z PČR stoupne a má vyděláno pro své oddělení an celý rok. V rakousku a Německu se běžně opravují 20km úseky a nikdo z toho žádnou vědu nedělá. To jen u nás..Ostatně jako ze všeho. Raději nadávat, než se naučit chovat....

+5/0
28.3.2014 13:14

J68a96n 29F97r98o70l13í80k 6756820605774

U nás jsou ty fronty reálné a dvojnásobná doba na projetí D1 mluví za vše. Jel jsem kolem Salcburku když tam dělali opravu, ale hustota provozu se oproti D1 nedala srovnat. Prostě když natlačíte dva stále plné pruhy do jednoho tak se to na plynulosti jízdy musí projevit.

0/0
28.3.2014 14:42

J84a84n 54M57o48h40y37l43a 6452979809671

To se projeví, ale správně praktikované pravidlo zipu ten provoz v místě zúžení učiní plynulejší a tím o něco rychlejší.

0/0
28.3.2014 16:55

P43e74t18r 51P33a21c67k63a 4979299795631

Konečně někdo začal vyjadřovat zpoždění kolon v penězích. Až si uvědomíme co stojí všechny zúčastněné hodina uzavřené dálnice, tak nebudeme nehody tři hodiny vyšetřovat a půl dne překládat náklad, ale smíříme se s rychlým vyfotografováním nehody a vyklopený kamion shrneme buldozerem mimo dálnici.

+2/0
28.3.2014 11:31

J12a84n 39K63o55ř17á23n 7327418568866

Ta stavba se vlastně samofinancuje z DPH a spotřební daně :-))

+5/0
28.3.2014 9:34

P96e95t63r 27H34o59f73m39a69n25n 6619634335610

Radeji napiste, kolik se denne proceka rana na useku Pruhonice - Roztyly a vecer v opacnem smeru.

0/0
28.3.2014 9:07

D61a57v63i25d 95K78r65e14j90č55í 9632110736864

"Podívejte se na průjezd opravovanými úseky D1:"

Já vidím jen jeden úsek, ale to je asi problém autora článku

0/0
28.3.2014 0:03
Foto

I38v83o 58S35a86r87o 5208547687928

Jasně, že by dostavba ,,dálnice" či rychlostní komunikace Praha - Hradec - Ostrava měla být prioritou i před opravou a rozšířením D1 o 75 cm. Dle mého laického soudu by to odlehčilo D1 o 30 %.

+4/0
27.3.2014 22:30

M43a14r34t88i19n 47P50o30s15p11í93š58i59l 8175451766307

no raději vrazí 7 miliard do "konce světa", vybudují Ostrava>Opava

+1/−3
28.3.2014 8:22
Foto

M92a15r18e63k 32B85a85š11i85s66t35a 7763452503160

Pospíšil, tebe bych nechal jezdit trasu Opava-Ostrava tam a nazpátek hezky přes Hrabyň a celý měsíc. To by tě hned přešlo to klábosení o něčem do čeho absolutně nevidíš, ta stávající cesta je v takovém stavu, že traktorista s pluhem by ji v rámci BESIPu mohl s čistým svědomím rozorat.

0/−2
28.3.2014 16:22

M87i69c80h90a54l 76P93a52v15l42á94t 9713923784349

To rozsireni je ta nejmene dulezita vec cele akce. Ale asi jste to dosud nepostrehl.

+1/0
28.3.2014 10:58
Foto

I50v89o 19S66a27r49o 5608397207288

Myslím, že Ministerstvo dopravy to vůbec nezajímá. Nejde to z jeho rozpočtu, ale z kapes lidí a firem, tak o co jde, že?

0/0
27.3.2014 22:28

J47a86n 33M79o24h53y69l59a 6872709889361

Takže to opravovat jak? Vrtulníkem vytrhnout starý úsek dálnice a vzápětí ho nahradit novým nebo co? Banda idiotu si celé roky stěžuje na stav D1 a když začne oprava, stěžují si na to, že se opravuje. Když tyhle existence mají volební právo, nemůžeme se divit, že to tu vypadá jak vypadá.

0/−1
28.3.2014 17:01

J53i32ř53í 98S61o13c31h36o23r 1922312603261

Celý problém je, že doposud neexistuje alternativa ve formě R35. Místo stavby R35 se staví v mnoha případech zbytné komunikace např R6.

+1/0
27.3.2014 21:53

L45u66d77ě33k 65N37ě40m69e72c 5165881702724

Vypadá to, že nazrál čas obnovení projektu D1 Expres. Pravda, tam nějaké diskuse o zipu ztrácí na významu.

+1/0
27.3.2014 21:33

J89o87s35e21f 14Š18e45m24e45l86í23k 7289871570187

Jak to sakra v tom Německu dělají? Opravujou taky fest, provoz jenom na jedné straně a kromě snížení na 80km/hod téměř žádnej problém.

Pravda je, že když je tam značka "Na silnici se pracuje" tak tam fakt dělají. Celej den, pátek-svátek. Kapitalisti. :-P

+7/0
27.3.2014 21:08

A82l14e54š 65J71a63v78ů86r90e36k 2312439580650

taky tam byvaji zacpy. Problem je spise ten, ze tam nemaji 200km dalnici, na kterou se v podstate 40-50 let nesahlo

+1/0
27.3.2014 21:18
Foto

I79v25a63n 38K88o22p42t11a 5127872231257

Takové byly prakticky všechny dálnice v bývalé DDR, a ještě tam jsou. Proti dálnici A11 (části tak 10km) z Berlína na Štětin je D1 absolutní luxus.

A pravdou je že když staví tak kolony jsou, a non stop taky nedělají(to by odbory nepřenesly přes srdce).

+3/−1
27.3.2014 22:22

M12a98r79t63i15n 77K79a31r86á68s61e33k 9978183218118

No problem je v tom ze v nemecku se na tu jednu stranuv ejdou 4 pruhy. na D1 ne (to je duvod proc se rozsiruje, aby v pripade potreby se dala stahnou cela doprava na jednu stranud dalnice)

0/0
28.3.2014 11:30

A43l84e82š 73J85a58v65ů70r58e89k 2972449740810

ty co vymyslely system tech oprav, bych s chute povesil ze neco do pruvanu. A kdyz jsem videl ten pored, kde experti vysvetlovali, jak je ta rekonstrukce D1 zfusovana, jak se tam planuji delat nesmysly, jak se bouraji funkcni mosty ... . Jak vysvetlovali, ze ta renovace by se dala udelat za 30% ceny a 2=3 rychleji, ale ze vsechny vlady ignoruji tyto navrhy expert, a dal schvaluji tento megatunel ....

+3/−2
27.3.2014 21:06

A12l65e51š 55J60a78v17ů36r30e52k 2632369780210

i

+1/−1
27.3.2014 21:07

P63e40t39r 79N11e41s66v26a15d48b39a 2534435186149

Nebýt některých magorů za volanty kteří si léčí pošramocené ego nebyly by žádné kolony. Stačí aby se lidi na silnicích chovali slušně a bude se jezdit jedna báseň. Minimum nehod rovná se minimum kolon. Stejně jako řazení se do průběžného pruhu, kdo komu říká že musí dojet na konec a tam se dožadovat zipu z nulové rychlosti? Není lepší zařadit se když je to možné plynule v jízdě než když musí kolona zastavit aby se mohl dotyčný zařadit?

0/−11
27.3.2014 20:56

F25r78a44n55t14i65š94e80k 51M57o41s93s 8162633399209

Řadit zipem se má těsně před zúžením a ne půl kilometru před ním, jak si někteří chytráci myslí. Pokud by správné řazení všichni dodržovali, tak nikdo nemusí zastavovat a oba pruhy jedou plynule. Takhle se ale spousta řidičů cpe do průběžného pruhu zbytečně brzo (asi aby jim něco neuteklo) a pak se čertí, že ti normálně myslící se dožadují zipu těsně před zúžením.

+9/0
27.3.2014 21:02

A28l42e43š 25J84a60v12ů26r17e45k 2972329150730

to jeden problem, ti co se "zipuji" moc brzy, ale druhy je ten, ze nekteri ridici nepusti ty spravne zipujici, jelikoz maji pocit, ze je dotycny chce predjet a ze predbiha ... .

+4/0
27.3.2014 21:10

P28e79t73r 54N67e58s87v32a69d46b59a 2624745386799

Kde je napsáno že se máte řadit před zúžením? Nikde jsem nepsal nic o půl kilometrů běžně se řadím za poslední značkou upozorňující na zúžení tedy cca 100 metrů před zúžením a jde to jednodušeji. Dám blinkr a nestalo se mi aby mě někdo nepustil a já musel dojet až na konec. Zařadím se a v tom nedočkavec zamnou zrychlí aby doletěl ve 120 na konec pruhu a cpe se do něj. Porč? Když se během té doby mohl třeba třikrát zařadit? Taky se mi líbí jak je každý chytrý co se týče zipu, ale jiné jako je třeba max. povolená rychlost pouze buzerace atd. Prostě jen to co se vám hodí že?;-(

0/−3
27.3.2014 21:11

A73l89e10š 85J65a60v12ů22r88e80k 2442779340490

nikdy se ti to nestalo ???? Tak to jsi klikar

0/0
27.3.2014 21:15

P94e94t83r 58N65e90s78v15a97d49b68a 2714955726959

Ne nestalo a možná proto že nestojím na konci pruh s blinkrem a čekám na to až se mě někdo uráčí pustit....

+1/0
27.3.2014 21:25

J64a32n 85K73o46s43t55k97a 9454497239266

Nebo nepotkáváte v pravém pruhu sám sebe.

+1/0
27.3.2014 21:27

P32e79t62r 81N73e51s74v13a18d46b10a 2684905596269

Co to melete? Kde jsem napsal že nikoho nepustím?

0/0
27.3.2014 21:32

J92a63n 38K26o33s58t58k14a 9864167489956

O pár řádku níž to barvitě popisujete.

0/0
27.3.2014 21:36

P48e19t52r 74N20e29s34v26a88d19b23a 2974535886289

Tak citujte....

0/0
27.3.2014 21:39

J76a37n 45K73o64s47t28k55a 9584867519606

Jste jak tekutý písek. Pořád měníte názory a zároveň žádáte citace. Tak si to ve svých příspěvcích najděte laskavě sám, Nebo jste i líný, když už si nepamatujete, co jste kde tvrdil?

0/0
27.3.2014 21:41

P24e73t75r 74N75e34s54v36a92d65b70a 2894485666439

Tak že nechápete psaný text? To je mi Vás líto velmi líto

0/0
27.3.2014 21:43

P37e83t50r 39N71e44s39v80a76d51b41a 2834585296639

Jestli myslíte tohle "Stejně tak jedince kteří se mi do pruhu cpou a jsou na úrovni mých dveří a koukají že nezpomalím aby mě mohl předjel a zařadit se přede mě když zamnou je místo" Tak by jste měl pochopit že řadit se před auto lze až potom co jste celou délkou svého auta před ním. Jinak se nejedná o řazení se ale o vytlačování...

0/0
27.3.2014 21:47

J92a86n 68K68o19s51t22k43a 9464727989626

Vezměte si bundu a vyzkoušejte si prakticky, jak ten zip funguje. Dílky se vám budou vždycky za sebe řadit přesně "v místě zúžení". Na toto téma prostě není diskuze a jestli chcete citaci ze silničního zákona, napište, kde jste hledal, že jste to nenašel.

+1/0
27.3.2014 21:18

P35e20t65r 55N35e96s14v90a70d17b56a 2794265846919

Kde jsem psal že jsem nenašel?

0/0
27.3.2014 21:26

J98a33n 44K49o95s17t39k72a 9834307789566

Ptáte se, kde je to napsáno, takže to nevíte a rád bych věděl, jestli jste se to vůbec snažil zjistit.

0/0
27.3.2014 21:29

P90e24t49r 14N66e71s80v14a70d20b94a 2164865536379

Ano ptal jsem se kde je naspáno že se mám řadit až na konci a nesmím se řadit pár metrů před koncem když mám možnost? To by jste mi mohl najít na to jsme zvědavý.... Tak se ukažte:-/

0/0
27.3.2014 21:34

J91a85n 39K88o52s34t58k23a 9204127329136

Takže jste to vůbec nehledal, jak má správně fungovat zip a chcete si všechno nechat přinést až pod nos. To se pak člověk nedivý, že nemáte přehled. Napřed se snažte.

+1/0
27.3.2014 21:39

P55e94t47r 80N35e55s49v22a75d30b13a 2894175446799

Najdete mi konečně že se mám řadit až na konci a nesmím se řadit pár metrů před koncem když mám možnost? Nebo budete pořád jen hloupě plkat? Nechcete mi snad říct že za zařazení se dřív dostanu pokutu že ne;-D

0/0
27.3.2014 21:41

J62a51n 78K46o86s53t41k36a 9324417119396

Vy jste fakt blázen. Nikdo vám neurčuje, co si děláte v koloně, ale v místě zúžení jsou řidiči povinni použít pravidlo zipu, i když před tím před sebe pustili libovolný počet aut.

Jenže vám to zjevně nejde vysvětlit, takže nezbývá než doufat, že se nakonec vždycky nějak porovnáte i bez dodržování pravidel.

0/0
27.3.2014 21:46

P11e43t68r 35N18e33s38v69a59d46b40a 2614705816489

Blázen jste Vy. Jelikož nedokážete odpovědět na jednoduchou otázku. Když už se tady oháníte že se mám řadit až na konci tak se Vás ptám kde je to napsáno. Nic víc nehci

0/0
27.3.2014 21:49

J81a17n 53K37o34s81t73k69a 9604757589606

Pro méně chápavé je to docela jasně a názorně namalované i na dopravní značce. Ale víte co, vyhrál jste, Můžete mít poslední slovo. Myslete si co chcete. Snad budete jezdit jinudy, než já.

+2/0
27.3.2014 21:52

L36u92d28ě26k 80N73ě90m11e56c 5475181712974

Naprosto správně. Vezměte si bundu a zjistíte, že se obě řady zoubků pohybují stejně rychle. Ne že jedna řada jede rychleji a pak skáče do druhé.

0/0
27.3.2014 21:37

J58a67n 77K26o20s26t75k14a 9154597299786

pokud se budou řadit jenom a pouze až na konci, stejně jako na té bundě, pojedou obě řady vozidel stejně rychle, ale to právě narušují ti, kteří si naskakují v předstihu, ještě před místem zúžení. Nic proti, ale pak to vypadá, že ti v levém předjíždí a ti v pravém je tam na konci nechtějí do zipu pustit a ještě na ně nadávají.

+1/0
27.3.2014 22:02

L14u75d56ě37k 73N17ě58m59e71c 5115751402294

Malý detail. Konstantní rychlost funguje jen u toho zipu na svetru. Auta přece jen musí zpomalit, a to v obou pruzích. Ať děláme, co děláme, jeden pruh nepobere tolik aut, jako dva pruhy. Takže dochází k problémům, pokud auta v jednom pruhu jedou rychleji, než ve druhém. Z toho důvodu opravdu není ideální, když se zipuje až na samém konci zipovací zóny a je lepší plynulé zpomalování a zipování.

0/0
27.3.2014 22:38

J59a86n 79K80o90s43t97k81a 9384757249946

V tom se asi neshodneme, ale podle mě platí v každém případě, bez ohledu co se dělo do té doby, na konci dvou pruhů střídavá přednost pro vozidla z jednoho a druhého pruhu.

0/0
27.3.2014 22:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.