Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pírko na čtyřech kolech. Supersport muší váhy staví za českou hranicí

Zakázkové supersporty se posouvají zpátky tam, kde byla auta před desítkami let. Nikoliv výkonem, bezpečností nebo emisemi, ale hmotností. Roding Roadster R1 má váží pod tisíc kilogramů, což mu s běžným motorem od BMW stačí na výborné zrychlení na stovku za 3,9 sekundy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M92i70r60o58s60l24a45v 36Š51i94m57k40o 7875353462135

Kdyby tak začali něco takového vyrábět v Číně. Nenuselo by to být na takovéto technické úrovni, ale aby to tak vypadalo a bylo to cenově dostupné.

0/−1
1.4.2014 10:17

J84a89n 47Š16l30é78g27l 8812330728223

Nevyrábí se všechny supersporty za českými hranicemi? Prostě se vyrábí v cizině :-)

+1/0
1.4.2014 7:26

A97l49e64x44a54n28d92r 55K11o37s13t20k65a 5589426429496

Pěkná hračička. A nádherná ukázka, jakou cwestou se ubírat k úspoře na palivu. Máme daleko pevnější a lehčí materiály, takže je naprostý nesmysl, aby "lehké" auto vážilo 2* tolik než před 25 lety. A přitom třeba přední sklo je pevnější než tehdy a váží prakticky polovinu než vážilo. Ostatně všechna skla.. Třeba na předních světlech bývalo sklo, dnes je tam plast atd. Přitom rozdíl mezi spotřebou auta, které včetně náplní a řidiče váží 800kg a druhého, které má 1500 je obrovský. Například musí mít větší kola, mají větší valivý odpor, aby se to rozhýbalo, musí to mít silnější motor, jinou převodovku, spojku atd. V praxi možná 50% rozdílu váhy tvoří právě motor, převodovka, spojka, tlumiče, pára, osy atd, které jsou masivnější jen proto, aby se to vůbec udrželo pohromadě.

+1/−1
31.3.2014 19:24

V71á84c83l60a28v 82R17o89s14e15n91b74e95r51g 6959517572717

Nic ve zlém, ale Vaše představy o konstrukci automobilů jsou asi tak blízké realitě, jako představy Vladimira Putina o demokracii.

+1/−1
31.3.2014 20:58

A72l21e16x15a22n49d49r 41K72o32s95t86k45a 5899486719796

Nic ve zlém, ale používají se kvalitnější a lehčí materiály, načež je auto těžší o pár set kg. Takže je jistota, že je těžší o nesmysly, kurvítka a silnější pohonnou soustavu+podvozek, aby to utéhlo ty metráky navíc.

+1/−1
31.3.2014 21:19

J29i45ř94í 18S70c17h43w95a43c13h 5186639607794

To jsou takové "pověry" (a jsou bohužel i v článku),  že auta jsou dnes výrazně těžší než před 20 lety. Některá ano, např. Toyota Aygo....u malých aut se potřeba zvýšit tuhost karosérie projevuje asi nejvíce, navíc té výbavy je plno a výkony motorů jsou hodně vyšší, takže nadimenzovat převodovky a vše okolo taky něco váží, že.....

Ale například nová Octa váží v podstatě dnes tolik, co Mondeo Mk1 (1993) a to bylo o cca 20 cm kratší a 8 cm užší. Navíc se dnes uvádí hmotnost včetně 75 kg řidiče, což se dříve tuším nedělalo....a navíc samozřejmě ta dnešní výbava....

Napsat jedním dechem, že 4 metrové auto  před 20 lety vážilo pod tunu a srovnat to s dnešním hatchbackem  nižší střední třídy co vyšplhal na hmotnost 1,5 tuny je trochu mimo, On totiž ten 1,5 tunový hatch je asi o třičtvtě metru delší a má tak 2-3x větší výkon....

+2/0
31.3.2014 22:24

P71a53v91e63l 33Z31a41j29í39č16e65k 8874260296490

jenze tady mate i jine vlivy, cim vetsi rychlost a nizsi vaha tim mensi pritlak takze by se muselo zacat delat neco s areodynamikou, asi nikdo by nechtel auto co jede max 130

0/0
1.4.2014 8:59

R37o96b62e76r42t 32P93e89l16n43á50ř 3628251154

To se projevi az pri rychlostech daleko nad 100km/h. Naopak lehke auto nepotrebuje takovy pritlak - ma totiz mensi setrvacnost. Kineticka energie roste s druhou mocninou rychlosti ale na hmotnosti zavisi linearne..

0/0
1.4.2014 15:02

R36o12b86e56r51t 77P93e93l69n24á61ř 3148421454

naopak, pan Kostka ma docela logicky nahled se kterym souhlasim.

V sedumdesatych letech kdy se zacaly vyrabet skorepinove karoserie (veskutecnosti to bylo o neco drive) vznikaly ta nejkrasnejsi auta.

Treba skoda 110R. Na jednom tunningsrazu jsem byl svedkem zavodu kde to erko nehorazne nandalo ferarku a pak i dalsim nadupanejm strojum. V tom erku byl dvoulitr ale vazilo jen polovinu co to ferari... Z hlediska bezpecnosti je erko samozrejme rakev na ctyrech kolech...

U sportovnich vozu se uz kompozitni materialy pouzivaji dlouho... zajimava je treba technologie penovych bloku ktere se oplastuji kompozitem (treba kevlar nebo sklolaminat). Podobne se delaji treba ramy na superlehka kola - sikovnejsi kutil si to dneska vyrobi doma..

Kdo trochu neco vi o trakci tak je mu jasne ze hmotnost hraje skutecne klicovou roli... proc jsou tedy dnes auta tak tezka? Delaji to hlavne bezpecnostni prvky a s tim pak roste hmotnost celeho vozu. Dalo by se najit kolik procent hmotnosti automobilu dnes tvori motor, prevodovka a kastle...

+1/0
31.3.2014 22:30

J89a52k93u85b 18M37a92t36ě11j56ů 5815282931595

V sedumdesatych letech... to je pred 40ti lety, ne pred dvaceti peti. Pred dvaceti peti je nekdy kolem roku 1990. Kdyz vezmu ceske klasiky Favorit a Fabii, tak se jedna o 840kg a 1020kg, tzn. dnesni vuz (samozrejme to nejde zobecnovat) je o cca 20% tezsi. a vykon? 40kW vs. 44/51kW...

+1/0
1.4.2014 0:16

R98o95b93e65r48t 51P67e42l52n13á49ř 3958801694

20% je to i vzhledem ktem autum ze sedumdesatek. Jenze tech 20% dela hodne...

0/0
1.4.2014 21:49

M14i19l34a62n 59W22e61l75s92e65r 5192528308221

To je ten Roding, kde je ten dětský Bayern Park?

0/0
31.3.2014 16:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.