Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pírko na čtyřech kolech. Supersport muší váhy staví za českou hranicí

Zakázkové supersporty se posouvají zpátky tam, kde byla auta před desítkami let. Nikoliv výkonem, bezpečností nebo emisemi, ale hmotností. Roding Roadster R1 má váží pod tisíc kilogramů, což mu s běžným motorem od BMW stačí na výborné zrychlení na stovku za 3,9 sekundy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M34i63r64o80s34l47a26v 18Š98i51m46k21o 7325103222635

Kdyby tak začali něco takového vyrábět v Číně. Nenuselo by to být na takovéto technické úrovni, ale aby to tak vypadalo a bylo to cenově dostupné.

0/−1
1.4.2014 10:17

J47a58n 37Š54l69é92g62l 8132870268273

Nevyrábí se všechny supersporty za českými hranicemi? Prostě se vyrábí v cizině :-)

+1/0
1.4.2014 7:26

A70l89e53x13a69n36d69r 48K31o64s53t69k55a 5319106789896

Pěkná hračička. A nádherná ukázka, jakou cwestou se ubírat k úspoře na palivu. Máme daleko pevnější a lehčí materiály, takže je naprostý nesmysl, aby "lehké" auto vážilo 2* tolik než před 25 lety. A přitom třeba přední sklo je pevnější než tehdy a váží prakticky polovinu než vážilo. Ostatně všechna skla.. Třeba na předních světlech bývalo sklo, dnes je tam plast atd. Přitom rozdíl mezi spotřebou auta, které včetně náplní a řidiče váží 800kg a druhého, které má 1500 je obrovský. Například musí mít větší kola, mají větší valivý odpor, aby se to rozhýbalo, musí to mít silnější motor, jinou převodovku, spojku atd. V praxi možná 50% rozdílu váhy tvoří právě motor, převodovka, spojka, tlumiče, pára, osy atd, které jsou masivnější jen proto, aby se to vůbec udrželo pohromadě.

+1/−1
31.3.2014 19:24

V13á50c19l22a58v 73R91o74s90e45n19b63e69r11g 6769457312977

Nic ve zlém, ale Vaše představy o konstrukci automobilů jsou asi tak blízké realitě, jako představy Vladimira Putina o demokracii.

+1/−1
31.3.2014 20:58

A46l19e97x43a51n95d39r 73K42o81s15t67k97a 5479926829236

Nic ve zlém, ale používají se kvalitnější a lehčí materiály, načež je auto těžší o pár set kg. Takže je jistota, že je těžší o nesmysly, kurvítka a silnější pohonnou soustavu+podvozek, aby to utéhlo ty metráky navíc.

+1/−1
31.3.2014 21:19

J84i74ř17í 57S40c79h20w93a44c34h 5396679937514

To jsou takové "pověry" (a jsou bohužel i v článku),  že auta jsou dnes výrazně těžší než před 20 lety. Některá ano, např. Toyota Aygo....u malých aut se potřeba zvýšit tuhost karosérie projevuje asi nejvíce, navíc té výbavy je plno a výkony motorů jsou hodně vyšší, takže nadimenzovat převodovky a vše okolo taky něco váží, že.....

Ale například nová Octa váží v podstatě dnes tolik, co Mondeo Mk1 (1993) a to bylo o cca 20 cm kratší a 8 cm užší. Navíc se dnes uvádí hmotnost včetně 75 kg řidiče, což se dříve tuším nedělalo....a navíc samozřejmě ta dnešní výbava....

Napsat jedním dechem, že 4 metrové auto  před 20 lety vážilo pod tunu a srovnat to s dnešním hatchbackem  nižší střední třídy co vyšplhal na hmotnost 1,5 tuny je trochu mimo, On totiž ten 1,5 tunový hatch je asi o třičtvtě metru delší a má tak 2-3x větší výkon....

+2/0
31.3.2014 22:24

P92a19v98e11l 42Z80a14j17í67č26e29k 8984590916840

jenze tady mate i jine vlivy, cim vetsi rychlost a nizsi vaha tim mensi pritlak takze by se muselo zacat delat neco s areodynamikou, asi nikdo by nechtel auto co jede max 130

0/0
1.4.2014 8:59

R76o20b26e76r28t 62P59e56l90n87á77ř 3288321564

To se projevi az pri rychlostech daleko nad 100km/h. Naopak lehke auto nepotrebuje takovy pritlak - ma totiz mensi setrvacnost. Kineticka energie roste s druhou mocninou rychlosti ale na hmotnosti zavisi linearne..

0/0
1.4.2014 15:02

R60o14b44e74r87t 63P74e88l47n91á50ř 3428801674

naopak, pan Kostka ma docela logicky nahled se kterym souhlasim.

V sedumdesatych letech kdy se zacaly vyrabet skorepinove karoserie (veskutecnosti to bylo o neco drive) vznikaly ta nejkrasnejsi auta.

Treba skoda 110R. Na jednom tunningsrazu jsem byl svedkem zavodu kde to erko nehorazne nandalo ferarku a pak i dalsim nadupanejm strojum. V tom erku byl dvoulitr ale vazilo jen polovinu co to ferari... Z hlediska bezpecnosti je erko samozrejme rakev na ctyrech kolech...

U sportovnich vozu se uz kompozitni materialy pouzivaji dlouho... zajimava je treba technologie penovych bloku ktere se oplastuji kompozitem (treba kevlar nebo sklolaminat). Podobne se delaji treba ramy na superlehka kola - sikovnejsi kutil si to dneska vyrobi doma..

Kdo trochu neco vi o trakci tak je mu jasne ze hmotnost hraje skutecne klicovou roli... proc jsou tedy dnes auta tak tezka? Delaji to hlavne bezpecnostni prvky a s tim pak roste hmotnost celeho vozu. Dalo by se najit kolik procent hmotnosti automobilu dnes tvori motor, prevodovka a kastle...

+1/0
31.3.2014 22:30

J49a41k21u79b 60M11a59t56ě29j51ů 5265332391585

V sedumdesatych letech... to je pred 40ti lety, ne pred dvaceti peti. Pred dvaceti peti je nekdy kolem roku 1990. Kdyz vezmu ceske klasiky Favorit a Fabii, tak se jedna o 840kg a 1020kg, tzn. dnesni vuz (samozrejme to nejde zobecnovat) je o cca 20% tezsi. a vykon? 40kW vs. 44/51kW...

+1/0
1.4.2014 0:16

R52o19b54e12r85t 83P20e65l24n64á84ř 3148311124

20% je to i vzhledem ktem autum ze sedumdesatek. Jenze tech 20% dela hodne...

0/0
1.4.2014 21:49

M30i77l84a76n 30W78e87l51s56e66r 5472718548101

To je ten Roding, kde je ten dětský Bayern Park?

0/0
31.3.2014 16:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.