Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pírko na čtyřech kolech. Supersport muší váhy staví za českou hranicí

Zakázkové supersporty se posouvají zpátky tam, kde byla auta před desítkami let. Nikoliv výkonem, bezpečností nebo emisemi, ale hmotností. Roding Roadster R1 má váží pod tisíc kilogramů, což mu s běžným motorem od BMW stačí na výborné zrychlení na stovku za 3,9 sekundy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M93i91r33o66s78l86a88v 56Š58i48m27k66o 7565473882785

Kdyby tak začali něco takového vyrábět v Číně. Nenuselo by to být na takovéto technické úrovni, ale aby to tak vypadalo a bylo to cenově dostupné.

0/−1
1.4.2014 10:17

J19a51n 46Š24l30é46g38l 8102690658893

Nevyrábí se všechny supersporty za českými hranicemi? Prostě se vyrábí v cizině :-)

+1/0
1.4.2014 7:26

A14l46e55x47a11n46d83r 31K98o18s13t13k78a 5659356849966

Pěkná hračička. A nádherná ukázka, jakou cwestou se ubírat k úspoře na palivu. Máme daleko pevnější a lehčí materiály, takže je naprostý nesmysl, aby "lehké" auto vážilo 2* tolik než před 25 lety. A přitom třeba přední sklo je pevnější než tehdy a váží prakticky polovinu než vážilo. Ostatně všechna skla.. Třeba na předních světlech bývalo sklo, dnes je tam plast atd. Přitom rozdíl mezi spotřebou auta, které včetně náplní a řidiče váží 800kg a druhého, které má 1500 je obrovský. Například musí mít větší kola, mají větší valivý odpor, aby se to rozhýbalo, musí to mít silnější motor, jinou převodovku, spojku atd. V praxi možná 50% rozdílu váhy tvoří právě motor, převodovka, spojka, tlumiče, pára, osy atd, které jsou masivnější jen proto, aby se to vůbec udrželo pohromadě.

+1/−1
31.3.2014 19:24

V78á24c70l88a20v 18R80o71s42e25n60b56e63r33g 6969227962847

Nic ve zlém, ale Vaše představy o konstrukci automobilů jsou asi tak blízké realitě, jako představy Vladimira Putina o demokracii.

+1/−1
31.3.2014 20:58

A19l12e11x26a30n71d25r 88K69o16s47t66k58a 5949616409306

Nic ve zlém, ale používají se kvalitnější a lehčí materiály, načež je auto těžší o pár set kg. Takže je jistota, že je těžší o nesmysly, kurvítka a silnější pohonnou soustavu+podvozek, aby to utéhlo ty metráky navíc.

+1/−1
31.3.2014 21:19

J55i94ř11í 93S38c73h74w67a30c33h 5736459847164

To jsou takové "pověry" (a jsou bohužel i v článku),  že auta jsou dnes výrazně těžší než před 20 lety. Některá ano, např. Toyota Aygo....u malých aut se potřeba zvýšit tuhost karosérie projevuje asi nejvíce, navíc té výbavy je plno a výkony motorů jsou hodně vyšší, takže nadimenzovat převodovky a vše okolo taky něco váží, že.....

Ale například nová Octa váží v podstatě dnes tolik, co Mondeo Mk1 (1993) a to bylo o cca 20 cm kratší a 8 cm užší. Navíc se dnes uvádí hmotnost včetně 75 kg řidiče, což se dříve tuším nedělalo....a navíc samozřejmě ta dnešní výbava....

Napsat jedním dechem, že 4 metrové auto  před 20 lety vážilo pod tunu a srovnat to s dnešním hatchbackem  nižší střední třídy co vyšplhal na hmotnost 1,5 tuny je trochu mimo, On totiž ten 1,5 tunový hatch je asi o třičtvtě metru delší a má tak 2-3x větší výkon....

+2/0
31.3.2014 22:24

P90a81v80e25l 81Z95a62j92í97č72e31k 8474740336750

jenze tady mate i jine vlivy, cim vetsi rychlost a nizsi vaha tim mensi pritlak takze by se muselo zacat delat neco s areodynamikou, asi nikdo by nechtel auto co jede max 130

0/0
1.4.2014 8:59

R65o65b94e32r12t 50P26e94l89n79á38ř 3358571984

To se projevi az pri rychlostech daleko nad 100km/h. Naopak lehke auto nepotrebuje takovy pritlak - ma totiz mensi setrvacnost. Kineticka energie roste s druhou mocninou rychlosti ale na hmotnosti zavisi linearne..

0/0
1.4.2014 15:02

R48o51b52e84r98t 56P83e76l78n79á44ř 3678611954

naopak, pan Kostka ma docela logicky nahled se kterym souhlasim.

V sedumdesatych letech kdy se zacaly vyrabet skorepinove karoserie (veskutecnosti to bylo o neco drive) vznikaly ta nejkrasnejsi auta.

Treba skoda 110R. Na jednom tunningsrazu jsem byl svedkem zavodu kde to erko nehorazne nandalo ferarku a pak i dalsim nadupanejm strojum. V tom erku byl dvoulitr ale vazilo jen polovinu co to ferari... Z hlediska bezpecnosti je erko samozrejme rakev na ctyrech kolech...

U sportovnich vozu se uz kompozitni materialy pouzivaji dlouho... zajimava je treba technologie penovych bloku ktere se oplastuji kompozitem (treba kevlar nebo sklolaminat). Podobne se delaji treba ramy na superlehka kola - sikovnejsi kutil si to dneska vyrobi doma..

Kdo trochu neco vi o trakci tak je mu jasne ze hmotnost hraje skutecne klicovou roli... proc jsou tedy dnes auta tak tezka? Delaji to hlavne bezpecnostni prvky a s tim pak roste hmotnost celeho vozu. Dalo by se najit kolik procent hmotnosti automobilu dnes tvori motor, prevodovka a kastle...

+1/0
31.3.2014 22:30

J37a72k89u98b 50M91a64t67ě77j22ů 5815652731855

V sedumdesatych letech... to je pred 40ti lety, ne pred dvaceti peti. Pred dvaceti peti je nekdy kolem roku 1990. Kdyz vezmu ceske klasiky Favorit a Fabii, tak se jedna o 840kg a 1020kg, tzn. dnesni vuz (samozrejme to nejde zobecnovat) je o cca 20% tezsi. a vykon? 40kW vs. 44/51kW...

+1/0
1.4.2014 0:16

R89o45b53e69r14t 93P59e31l77n61á74ř 3768901874

20% je to i vzhledem ktem autum ze sedumdesatek. Jenze tech 20% dela hodne...

0/0
1.4.2014 21:49

M85i25l86a44n 87W29e67l27s89e38r 5842658448801

To je ten Roding, kde je ten dětský Bayern Park?

0/0
31.3.2014 16:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.