Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW Golf málem nevznikl, nelíbil se šéfovi. Ikona dnes slaví čtyřicítku

Rok 1969 se chýlil ke konci, když Giorgiettu Giugiarovi zazvonil telefon. Ohlásil se importér volkswagenů do Itálie Gerhard Gumpert. Designérovi, který dva roky před tím otevřel v Turíně své studio Italdesign, nabídl práci na novém modelu. Giugiarovo "sí" dalo vzniknout ikoně jménem Volkswagen Golf.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M10a84r81e13k 49H50r29u92b27y 6567452471598

Je priznacne, ze to zasadni u VW prichazi od Italu;-)

0/0
31.3.2014 23:37

M88a45r92t96i15n 58B90á36r10t23a 5780587186928

Golf IV považuju z hlediska vnějšího designu za jedno z nejlepších aut. Přední i zadní světla, ale především dokonale pravidelný C sloupek, za kterým se snad vždy otočím. Bohužel v posledních letech, kdy se všechny modelové řady jednotlivých automobilek začínají navzájem stále více podobat, už to není úplně ono.

0/0
31.3.2014 13:10

V22á49c72l91a26v 98V37á58v25r61a 5686829481647

V USA neprodejné auto. Neoslovuje žádnou věkovou skupinu zákazníků, nemá to myšlenku a na první pohled je to absolutně tuctové řádně předražené auto. Vzpomínám když si Golfa kupovali význační sportovci jako značku luxusu.

A tak si všímám že v Evropě je prodejné všechno a za jakýkoliv peníz. Stačí když to má ZNAČKU.

Mercedes je ovšem zrovna tak neprodejný. Poněkud lépe je na tom BMW, Audi, Porsche.. Nic z evropských aut ovšem nefiguruje v tabulce nejprodávanějších aut na americkém trhu. jedině VW Jetta figuruje někde kolem 27.místa. A americký trh je obrovský.

VW se na něm podílí necelými 3%.

0/−8
29.3.2014 22:12

D38a14n69i72e89l 35K80r85o59n74e49r 7194884856987

Radsi ani nechtejte vedet, jak jsou na tom americke vozy v Evrope...;-)

+13/0
29.3.2014 22:25

P71e13t53r 40M57i17c52h53a64l 2280484311392

;-D R^

+1/0
29.3.2014 22:38

P30a41v38e31l 20T35o96m94a53n 1155686821229

No a? Tady jste ale v Evropě. Já jsem třeba momentálně na pobytu ve Vietnamu a nevěřil byste tomu, že se zde prodávají hlavně korejská a japonská auta, ale předefším skútry :D

+1/0
30.3.2014 14:50

P35e88t96r 51F17e19i51g59l 5538583240522

Tak na amerických autech je fajn maximálně motor V8...vše ostatní za Evropou (a dost i Asii) co se týče designu zaostává...takže asi tak...každému, co jeho jest...;-)

0/0
1.4.2014 15:23

P89e56t84r 60S14t53e50j13s50k65a28l 3469288974636

Tak jsem se uz dlouho nenasmal:

"a hádejte, co tam bylo. Rozmontovaný Fiat 128."

"V původním návrhu byla přední světla obdélníková, ale levnější byly kruhové lampy."

"Zadní světla jsem kvůli úspoře nákladů musel zmenšit,"

A vrcholem je:

""Ale na to mi ale řekli, že bych si ty hliníkové štítky musel všechny zaplatit sám." Potřebovali by jich čtyři tisíce denně." ;-D Nemci vedi, jak udrzet naklady v mezich. To vyvojovy tim Skodovky kdyz se pred uvedenim Fabie 1 a Octavie 2 prochazel skladem koncernovych dilu, tak vybiral z kazde police neco. Nebo Italove, kdyz navrhovali posledni Alfy, furt nekdo priletl z ulice a zacal vypravet co vsechno tam musi byt, ze BMW ma tohle, Audi tamto, historicky musime mit toto a do budoucna tamto. Nez to pan Ucetni spocetl, bylo pozde.

0/0
29.3.2014 20:54

Z87b13y27n96ě84k 57J45e80h63l55i23č21k39a 8794788759811

das shit jako obvykle

0/−7
29.3.2014 19:36

P24e78t29r 77M22i44c49h61a27l 2790704691692

Jo. A proto se toho "shitu" prodalo v první verzi skoro 7 milionů a ve všech celkem 30 milionů. Moulo. ;-D

+3/0
29.3.2014 22:40
Foto

J60a32n 19Č55e62r55m36á60k 4389938545757

nj, VW je VW a buďme rádi, že právě do této společnosti se dostala i Škoda... 

Kde by asi byla např. s Volvem, které také bylo žhavým kandidátem na její převzetí...

+2/0
29.3.2014 18:53

M31a14r89e42k 21H32r70u89b45y 6327492771848

Zhavejsi byl Renault, ktery dokonce za tu fabriku nabizel i nejake penize;-) A Dacie, kterou koupil misto Skody, na tom dnes neni vubec spatne, i pres podstatne horsi startovaci pozici...

0/0
31.3.2014 23:39
Foto

M75a67r77e45k 67B77a73š21i92s94t89a 7113822263320

Moje první auto ze západu, neskutečný držák s motorem 1,1 . Spotřeba přímo neuvěřitelná, s karburátorem Weber raketa na kolech. Dodnes nostalgicky na toto auto vzpomínám.

Uráží mne ovšem ta reklama na korejského Žuka před videem.

+4/0
29.3.2014 18:40

M49a31r85t83i74n 12J90e39l58í28n15e56k 9986784337377

Souhlas. Za mě VW II 1.6 Td nejlepší starší auto co jsem měl.

0/0
30.3.2014 20:48

P82a40v69e86l 87Š57e25d69l26b79a64u37e19r 7988401382165

Škoda, že jste neměl Mazdu... Bylo by překvápko. Podstatný rozdíl...;-) Jestli je Golf "Ikona," proč jsem byl se dvěma auty té značky pořád v servisu? Už nikdy více. Musím se smát, když čtu o "německé kvalitě." Nic takového není, jen to nacpali lidem do hlav. Co jsem měl německé, se mi pokazilo, od zahradních strojů k autům, kromě pračky Miele, ta se ale pokazila kamarádce hned po záruce... Ach jo.

0/0
30.3.2014 23:33

M48a50r24e46k 64H13r82u83b37y 6287262621318

Nemecka kvalita skoncila s 20. stoletim :-/

0/0
31.3.2014 23:40

P73ř41e68m66y17s70l 22Č39u44l90í15k 8250663932470

Poslední 3 odstavce článku jsou doslova totožné s článkem v lidovkách http://www.lidovky.cz/golf-zachranil-volkswagen-a-stal-se-etalonem-sve-tridy-aut-pno-/auto.aspx?c=A140327_104333_ln-auto-aktuality_ape

!!! fuj !!!

0/0
29.3.2014 18:39

R30a58d86i76m 49H60o38r19č90i27č37k86a 7126597393972

Měl jsem jettu II.  1.6i r.v.1991,vzpomínám na ni dodnes. Vynikající svezení s malou spotřebou.

+2/−1
29.3.2014 16:54

J16a94n 15S33l67a52d91k69ý 1258763130591

Moje první auto po revoluci. Samozřejmě bez dokladů. Při proražení převodovky ještě 3000 km bez oleje a s tím jsem auto prodal a asi 2000 km kamarádovi ještě jezdilo. Neskutečná výdrž. A pořizovací cena 2000 kč;-D

+3/0
29.3.2014 13:39

A18n30d97r18e44j 31K17r69á38l 7855806235125

Golf se samozrejme nelibi nikomu.

0/−15
29.3.2014 12:45

D59a74n89i42e34l 36K84r61o16n18e71r 7874234936767

Od konce 90. let az po cca rok 2005 byl Golf v CR ikonou zamrzlých pubertaku. To bylo strasne v tomto obdobi potkat něco takového na ceste. Samozrejme ne všichni majitele Golfu v te době byli vypatlanci, ale jakmile jste na voze objevili nalepku NO FEAR, uz to byla jistota...;-)

+11/−5
29.3.2014 10:30

M66i27c60h72a57l 78H10o69r29a28k 2514805517682

Neuvěřitelný blábol, zřejmě jsme každý žili na jiné planetě, rozhodně nesdílím Váš názor, že by nejvíce ,, vypatlanců,, jezdilo Golfem. Nevím jak jste k tomutu nesmyslu přišel, ale pokud máte pocit, že inteligence člověka se pozná podle toho v jaké autě jezdí tak to budete asi opravdu ,,kapacita,, . (myšleno samozřejmě ironicky) Vás bych tedy potkat opravdu nechtěl.;-)

+3/0
29.3.2014 20:04

D69a30n23i91e30l 18K76r11o36n89e49r 7274964126217

Jak je videt, dalsich 7 lidi si mysli totez...cim to asi bude? Nahoda asi ne, ze? Ach ty potrefene husy...

0/−1
29.3.2014 22:09

P35e29t31r 36M39i12c21h34a18l 2650324581142

Bude to asi tím, že nejsi sám, kdo je schopen takový blábol vyprodukovat. To ale neznamená, že máš pravdu.

+1/0
29.3.2014 23:35

D70a23n81i55e43l 91S46v87o57b95o92d85a 6105642891709

Blbců je spousta...

+1/0
30.3.2014 15:56

P32e39t80r 97S58t92e98j30s54k21a66l 3589948154366

Na Balkane je to kultovni vozidlo, nebyt Mercedesu, ktery je tam vniman jako vytvoren bohy, tak v nem jezdi i prezident.

V 90tych letech byl cerny Golf IV u nas vniman jako mafianske vozidlo. To mu u mne priznam se, dost skazilo image a proto jsem si Golfa ani nekoupil. Neco podobneho je BMW, cim vic let a horsi stav, tim vetsi posuk uvnitr.

0/−1
29.3.2014 21:00

J96a58n 72K40o22n17v93a83l15i64n33k77a 5330371501395

Souhlasím s vámi, že výběr auta je do značné míry signifikantní pro typ osobnosti. Již dlouho postrádám sociologický průzkum v této oblasti. V čem nesouhlasím, je poslední Vaše věta. Mám čtrnáct let staré BMW řady 5 (mimochodem černé a s černými skly) a nepřipadám si ani jako mafián, ani jako pošuk. Prostě jsem to auto chtěl, tak ho mám.

0/0
1.4.2014 9:17

P47e30t63r 84S35t50e60j55s76k24a60l 3119318354876

Vinimky se najdou vsude. Stale ale tvrdim, ze pokud date kriminalnikovi nekolik 100 tisic, tak si koupi neco jako BMW a ne napr Toyotu Prius.

0/0
1.4.2014 16:57

J92a52n 68K94o36n36v33a77l62i37n55k75a 5420351241745

Protože Toyotu Prius si koupí akorát tak pošahaný eko-maniak. Nedávno jsem mluvil se známým ze servisu a ten mi povídal zajímavou věc. Zrovna, když jsem si poprvé přivezl své BMW. Řekl mi, že kdybych si místo bavoráka za pár desítek tisíc koupil Oktávku za půl milionu, tak to bude naprosto normální a nikdo si toho nevšimne. Tím, že jsem si koupil tohle, jsem rovnou pasován do role veksláka, gaunera, lupiče nebo pasáka. A mně to nevadí ;-D

0/0
2.4.2014 7:04

O92t13a 80B28a37r40t29o11s 7566967261

Zajímalo by mě, zda takový "vrcholný manager", který se "předvede" takovou fatální chybou, je následně odměnen doživotním ztrátou přístupu k podobným pozicím ...

---

Historicky je známo mnoho takovýchto "úspěchů": dokonané nebo téměř dokonané likvidace takových firem, jako IINFORMIX, HP, NIKON, ... vše vlivem chybného rozhodování vrcholného managementu.

0/0
29.3.2014 9:27

L63u96k55á92š 61V79a76c39u35l63a 5421230129231

první série má úžasné nárazníky. Celkově je zajímavé sledovat vývoj cen u MK1 a MK2. R^

0/0
29.3.2014 7:36

M52i11c57h78a74l 28H30r61u49b67o96š 4490167592625

Ešte by som dodal, že jednotkový Golf sa až nápadne podobal na prototyp Trabant, ktorý sa nikdy nedostal do výroby. Bližšie info ale v dokumentárnom filme "Auto sa dolar".

+6/−1
29.3.2014 7:22

L32a67d48i38s19l69a79v 16K44v93a94s64n94i88č20k59a 1883787143845

Nesmíte věřit všemu co říká soudruh dedeer a když ukáže plastikové autíčko z hračkářství, technické detaily by měl mít stále v hlavě, ale to bylo ticho po pěšině. První taková auta s tímto typem karosérie se začala objevovat koncem šedesátých let. No a automobilky zjistily, že je o to zájem, tak to skoro všechny začaly postupně vyrábět, na rozdíl o soudruhů z NDR a spol., kteří se na to nikdy nevzmohli.

+2/−4
29.3.2014 8:36

M38i71c31h80a78l 95H11r57u86b95o21š 4730277762125

či tomu verím, alebo nie, jedno isté, niektoré diely z jednotkového Golfu pasujú na Trabant 601, ktorý je technicky o dosť starší a pochádza z päťdesiatych rokov a nemám na mysli zrovna stierače :-)

Ako vravím, stačí si pozrieť spomínaný film...

+2/0
29.3.2014 12:19

J95i93ř84í 92N53e71u94m23e84i79s63t34e72r 2392185173701

Tak určitě. Koumáci za komunistů tady taky pasovali třeba brzdové destičky na auta z dovozu z vozů socialistického bloku. Jasný důkaz, jak kapitalisti kopírovali co se dalo. :D

+1/0
29.3.2014 13:47
Foto

J11a73n 33Č59e46r66m58á23k 4689328285477

obzvlášť, když jim vzhledem k nemožnosti sehnat originální díl a vzhledem k jeho ceně nic jiného ani nezbylo... 

Viz porevoluční Cuba...

0/0
29.3.2014 18:49

L81a31d47i28s85l24a65v 14K84v60a23s43n58i45č11k25a 1713377283785

Právě že jsem ho viděl. Také tam vyprávěl jak se účastnili tehdejších rallye, prý byli "úspěšní".

0/0
29.3.2014 19:31
Foto

J87a50n 71V52a52l52č58í36k 7355788845490

jj, z toho je hezky vidět, že nejvyšší šéfstvo se nemá rozhodovat podle subjektivního líbí-nelíbí a nechat to na odbornících... potažmo se vůbec nemontovat do aspektů, kterým nerozumí.

+2/0
29.3.2014 7:08

V75i74k13t58o25r 16K85o24š51k13a 4842500607899

Golf je legenda nic víc nic miň............ DAS AUTO!:-)

+7/0
29.3.2014 5:38
Foto

E11d10u65a43r50d 40M14y48s58l40o58v93i74č 6431641389772

Tatraplán měl eleganci, ale vše, co vyšlo z dílen italského dizajnu je přijatelné. Konzervativní linie Audi bych doporučoval neměnit. A6, A8 to je dáma v kostýmu nádherných proporcí a elegance. Gürtle do aut možno vyrábí jedna firma. Deset let pozpátku a VW měl funkční pásy, ale u fiata Ducato hodně mladšího to zadrhávalo. Zároveň mohu říci, že Fiat Marea st. Moritz měl vše co Passát, ale ta cena (dokonce ne každý Passát má 4 x el.okna).Je v nás dílem snobárna, dílem neznalost. Akcelerace Fiat  2002  1,986 l JTD 110 HP lepší od 140-150 HP nových modelů jiných značek.

0/0
29.3.2014 1:39
Foto

M16i75r72o66s82l42a52v 98S65t51e13i37n84e64r 6318914623505

V rodině jsme tehdy měli jak Fiaty, tak Fordy a VW, takže můžeme srovnávat tyto výrobce z r. 1970. Dceři jsem koupil Pandu, tehdy úplně nový Fiat. Řazení zlobilo od začátku, po najetí asi 48 tis. km byla veškerá ložiska v kolech na výměnu, v 52 tis. km se vylágroval motůrek (750 ccm).

Dcera dostala potom ojetý Golf I. diesel, 1,6l, ten jí vydržel až do r. 1995. Kromě karoserie, která silně korodovala, to auto byl neuvěřitelný držák, 230 tis. km. bylo na tu dobu už dost. Karoserii jsme nechali dvakrát svařit, náhradní plechy byly za babku a celkově to bylo auto s nejmenšími provozními náklady ze všech.

Ford Taunus 1600 GT Coupé byl 1970 krásné auto, podobné Mustangovi,  ale při asi 36 tis. km se ulomil výfuk přímo na přírubě na motoru, 400 km od domova, na cestě na dovolenou k Jadranu. Přešel jsem pak na Mercedesy diesly, s těmi jsem dojel vždy.

+2/0
29.3.2014 8:06

J58o69s91e37f 53B45r36o25ž71k98a 6314402528587

M. j. máme doma Toyotu Corollu linea terra 1,33 l.  r.v. 1998. Najeto 238 tis. km. Absolutně bez koroze - negarážovaná. Vyměněny rozvody, 2 x před. kotouče + destičky, zad. obložení brzd, tlumiče pér., výfuk, akumulátor 2 x.  No a pravidelný servis. STK vždy bez potíží.

0/0
29.3.2014 13:45
Foto

E22d34u78a73r86d 32M27y66s23l44o84v88i10č 6211731759362

Panda nemohla zastínit Topolino a zdaleka  ne 600.  Já akcentuji cenový rozdíl jiného segmentu Fiat a VW. Propastný. Merrcedes Viano nelze stavět vedle Doblo. Cenově ani náhodou. Samozřejmě,  od syna bych to Viano bral i po 300 tisíc km raději než nové Doblo.

0/0
29.3.2014 15:38

P11e22t91r 16S68t85e77j31s36k39a67l 3709528764346

Skuste dojet dneska nekam na ojetnem diselu, leda tak na reklamaci odelenie 3A auto ;-D

0/0
29.3.2014 21:02

P98e53t24r 59M85i56c14h40a33l 2900564571522

Neuvěřitelné kecy. ... A nauč se česky, kdo to má louskat.

0/0
29.3.2014 22:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.