Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW Golf málem nevznikl, nelíbil se šéfovi. Ikona dnes slaví čtyřicítku

Rok 1969 se chýlil ke konci, když Giorgiettu Giugiarovi zazvonil telefon. Ohlásil se importér volkswagenů do Itálie Gerhard Gumpert. Designérovi, který dva roky před tím otevřel v Turíně své studio Italdesign, nabídl práci na novém modelu. Giugiarovo "sí" dalo vzniknout ikoně jménem Volkswagen Golf.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M80a35r82e84k 83H59r56u55b57y 6657672811528

Je priznacne, ze to zasadni u VW prichazi od Italu;-)

0/0
31.3.2014 23:37

M89a38r12t27i30n 91B87á83r94t43a 5440467916248

Golf IV považuju z hlediska vnějšího designu za jedno z nejlepších aut. Přední i zadní světla, ale především dokonale pravidelný C sloupek, za kterým se snad vždy otočím. Bohužel v posledních letech, kdy se všechny modelové řady jednotlivých automobilek začínají navzájem stále více podobat, už to není úplně ono.

0/0
31.3.2014 13:10

V62á73c80l44a44v 16V56á58v94r29a 5856219171947

V USA neprodejné auto. Neoslovuje žádnou věkovou skupinu zákazníků, nemá to myšlenku a na první pohled je to absolutně tuctové řádně předražené auto. Vzpomínám když si Golfa kupovali význační sportovci jako značku luxusu.

A tak si všímám že v Evropě je prodejné všechno a za jakýkoliv peníz. Stačí když to má ZNAČKU.

Mercedes je ovšem zrovna tak neprodejný. Poněkud lépe je na tom BMW, Audi, Porsche.. Nic z evropských aut ovšem nefiguruje v tabulce nejprodávanějších aut na americkém trhu. jedině VW Jetta figuruje někde kolem 27.místa. A americký trh je obrovský.

VW se na něm podílí necelými 3%.

0/−8
29.3.2014 22:12

D46a62n60i23e22l 88K61r96o54n17e19r 7554294986347

Radsi ani nechtejte vedet, jak jsou na tom americke vozy v Evrope...;-)

+13/0
29.3.2014 22:25

P76e86t65r 97M48i48c59h21a13l 2160674391102

;-D R^

+1/0
29.3.2014 22:38

P76a15v72e23l 82T42o64m95a19n 1675596361269

No a? Tady jste ale v Evropě. Já jsem třeba momentálně na pobytu ve Vietnamu a nevěřil byste tomu, že se zde prodávají hlavně korejská a japonská auta, ale předefším skútry :D

+1/0
30.3.2014 14:50

P24e35t30r 33F41e10i87g28l 5938513800482

Tak na amerických autech je fajn maximálně motor V8...vše ostatní za Evropou (a dost i Asii) co se týče designu zaostává...takže asi tak...každému, co jeho jest...;-)

0/0
1.4.2014 15:23

P93e22t14r 97S64t14e54j39s35k79a39l 3819878314866

Tak jsem se uz dlouho nenasmal:

"a hádejte, co tam bylo. Rozmontovaný Fiat 128."

"V původním návrhu byla přední světla obdélníková, ale levnější byly kruhové lampy."

"Zadní světla jsem kvůli úspoře nákladů musel zmenšit,"

A vrcholem je:

""Ale na to mi ale řekli, že bych si ty hliníkové štítky musel všechny zaplatit sám." Potřebovali by jich čtyři tisíce denně." ;-D Nemci vedi, jak udrzet naklady v mezich. To vyvojovy tim Skodovky kdyz se pred uvedenim Fabie 1 a Octavie 2 prochazel skladem koncernovych dilu, tak vybiral z kazde police neco. Nebo Italove, kdyz navrhovali posledni Alfy, furt nekdo priletl z ulice a zacal vypravet co vsechno tam musi byt, ze BMW ma tohle, Audi tamto, historicky musime mit toto a do budoucna tamto. Nez to pan Ucetni spocetl, bylo pozde.

0/0
29.3.2014 20:54

Z98b45y57n91ě23k 27J98e54h46l16i14č51k62a 8844708519341

das shit jako obvykle

0/−7
29.3.2014 19:36

P42e40t93r 20M76i96c72h19a66l 2220984241802

Jo. A proto se toho "shitu" prodalo v první verzi skoro 7 milionů a ve všech celkem 30 milionů. Moulo. ;-D

+3/0
29.3.2014 22:40
Foto

J82a26n 36Č57e34r43m33á10k 4559158625287

nj, VW je VW a buďme rádi, že právě do této společnosti se dostala i Škoda... 

Kde by asi byla např. s Volvem, které také bylo žhavým kandidátem na její převzetí...

+2/0
29.3.2014 18:53

M93a31r66e41k 44H71r22u80b25y 6117142151608

Zhavejsi byl Renault, ktery dokonce za tu fabriku nabizel i nejake penize;-) A Dacie, kterou koupil misto Skody, na tom dnes neni vubec spatne, i pres podstatne horsi startovaci pozici...

0/0
31.3.2014 23:39
Foto

M50a20r24e68k 23B70a93š90i28s22t82a 7843312503970

Moje první auto ze západu, neskutečný držák s motorem 1,1 . Spotřeba přímo neuvěřitelná, s karburátorem Weber raketa na kolech. Dodnes nostalgicky na toto auto vzpomínám.

Uráží mne ovšem ta reklama na korejského Žuka před videem.

+4/0
29.3.2014 18:40

M39a53r27t39i88n 14J26e55l62í94n97e98k 9386304887647

Souhlas. Za mě VW II 1.6 Td nejlepší starší auto co jsem měl.

0/0
30.3.2014 20:48

P13a53v72e12l 91Š34e70d12l87b32a39u88e15r 7218771482735

Škoda, že jste neměl Mazdu... Bylo by překvápko. Podstatný rozdíl...;-) Jestli je Golf "Ikona," proč jsem byl se dvěma auty té značky pořád v servisu? Už nikdy více. Musím se smát, když čtu o "německé kvalitě." Nic takového není, jen to nacpali lidem do hlav. Co jsem měl německé, se mi pokazilo, od zahradních strojů k autům, kromě pračky Miele, ta se ale pokazila kamarádce hned po záruce... Ach jo.

0/0
30.3.2014 23:33

M22a51r93e21k 49H11r16u77b17y 6317432511678

Nemecka kvalita skoncila s 20. stoletim :-/

0/0
31.3.2014 23:40

P15ř68e87m33y76s72l 53Č11u34l26í11k 8320273482130

Poslední 3 odstavce článku jsou doslova totožné s článkem v lidovkách http://www.lidovky.cz/golf-zachranil-volkswagen-a-stal-se-etalonem-sve-tridy-aut-pno-/auto.aspx?c=A140327_104333_ln-auto-aktuality_ape

!!! fuj !!!

0/0
29.3.2014 18:39

R19a77d54i72m 64H56o70r25č29i76č79k75a 7986587903982

Měl jsem jettu II.  1.6i r.v.1991,vzpomínám na ni dodnes. Vynikající svezení s malou spotřebou.

+2/−1
29.3.2014 16:54

J53a11n 64S14l89a84d94k43ý 1328753180641

Moje první auto po revoluci. Samozřejmě bez dokladů. Při proražení převodovky ještě 3000 km bez oleje a s tím jsem auto prodal a asi 2000 km kamarádovi ještě jezdilo. Neskutečná výdrž. A pořizovací cena 2000 kč;-D

+3/0
29.3.2014 13:39

A80n78d91r72e31j 39K77r57á40l 7435976655505

Golf se samozrejme nelibi nikomu.

0/−15
29.3.2014 12:45

D63a97n47i81e39l 30K34r25o60n29e53r 7354754816787

Od konce 90. let az po cca rok 2005 byl Golf v CR ikonou zamrzlých pubertaku. To bylo strasne v tomto obdobi potkat něco takového na ceste. Samozrejme ne všichni majitele Golfu v te době byli vypatlanci, ale jakmile jste na voze objevili nalepku NO FEAR, uz to byla jistota...;-)

+11/−5
29.3.2014 10:30

M98i96c42h30a58l 14H74o64r77a42k 2934685387652

Neuvěřitelný blábol, zřejmě jsme každý žili na jiné planetě, rozhodně nesdílím Váš názor, že by nejvíce ,, vypatlanců,, jezdilo Golfem. Nevím jak jste k tomutu nesmyslu přišel, ale pokud máte pocit, že inteligence člověka se pozná podle toho v jaké autě jezdí tak to budete asi opravdu ,,kapacita,, . (myšleno samozřejmě ironicky) Vás bych tedy potkat opravdu nechtěl.;-)

+3/0
29.3.2014 20:04

D83a92n80i20e78l 23K13r26o43n35e43r 7874164766147

Jak je videt, dalsich 7 lidi si mysli totez...cim to asi bude? Nahoda asi ne, ze? Ach ty potrefene husy...

0/−1
29.3.2014 22:09

P36e93t88r 45M18i29c73h59a15l 2840394841832

Bude to asi tím, že nejsi sám, kdo je schopen takový blábol vyprodukovat. To ale neznamená, že máš pravdu.

+1/0
29.3.2014 23:35

D43a65n94i93e90l 37S54v51o49b97o81d92a 6435892761679

Blbců je spousta...

+1/0
30.3.2014 15:56

P70e53t29r 44S79t93e97j38s72k43a73l 3559478394696

Na Balkane je to kultovni vozidlo, nebyt Mercedesu, ktery je tam vniman jako vytvoren bohy, tak v nem jezdi i prezident.

V 90tych letech byl cerny Golf IV u nas vniman jako mafianske vozidlo. To mu u mne priznam se, dost skazilo image a proto jsem si Golfa ani nekoupil. Neco podobneho je BMW, cim vic let a horsi stav, tim vetsi posuk uvnitr.

0/−1
29.3.2014 21:00

J79a41n 20K81o53n58v74a27l61i57n68k56a 5980891161445

Souhlasím s vámi, že výběr auta je do značné míry signifikantní pro typ osobnosti. Již dlouho postrádám sociologický průzkum v této oblasti. V čem nesouhlasím, je poslední Vaše věta. Mám čtrnáct let staré BMW řady 5 (mimochodem černé a s černými skly) a nepřipadám si ani jako mafián, ani jako pošuk. Prostě jsem to auto chtěl, tak ho mám.

0/0
1.4.2014 9:17

P84e98t13r 66S54t68e15j52s32k82a51l 3459268204926

Vinimky se najdou vsude. Stale ale tvrdim, ze pokud date kriminalnikovi nekolik 100 tisic, tak si koupi neco jako BMW a ne napr Toyotu Prius.

0/0
1.4.2014 16:57

J93a80n 51K81o12n36v54a90l68i66n86k73a 5750731501745

Protože Toyotu Prius si koupí akorát tak pošahaný eko-maniak. Nedávno jsem mluvil se známým ze servisu a ten mi povídal zajímavou věc. Zrovna, když jsem si poprvé přivezl své BMW. Řekl mi, že kdybych si místo bavoráka za pár desítek tisíc koupil Oktávku za půl milionu, tak to bude naprosto normální a nikdo si toho nevšimne. Tím, že jsem si koupil tohle, jsem rovnou pasován do role veksláka, gaunera, lupiče nebo pasáka. A mně to nevadí ;-D

0/0
2.4.2014 7:04

O31t97a 57B45a54r45t88o37s 7586187541

Zajímalo by mě, zda takový "vrcholný manager", který se "předvede" takovou fatální chybou, je následně odměnen doživotním ztrátou přístupu k podobným pozicím ...

---

Historicky je známo mnoho takovýchto "úspěchů": dokonané nebo téměř dokonané likvidace takových firem, jako IINFORMIX, HP, NIKON, ... vše vlivem chybného rozhodování vrcholného managementu.

0/0
29.3.2014 9:27

L97u66k16á60š 74V83a91c81u57l24a 5601230869501

první série má úžasné nárazníky. Celkově je zajímavé sledovat vývoj cen u MK1 a MK2. R^

0/0
29.3.2014 7:36

M67i22c19h79a76l 93H24r37u52b77o19š 4590287192875

Ešte by som dodal, že jednotkový Golf sa až nápadne podobal na prototyp Trabant, ktorý sa nikdy nedostal do výroby. Bližšie info ale v dokumentárnom filme "Auto sa dolar".

+6/−1
29.3.2014 7:22

L69a33d86i75s40l14a27v 97K73v63a95s96n56i60č27k77a 1293477843365

Nesmíte věřit všemu co říká soudruh dedeer a když ukáže plastikové autíčko z hračkářství, technické detaily by měl mít stále v hlavě, ale to bylo ticho po pěšině. První taková auta s tímto typem karosérie se začala objevovat koncem šedesátých let. No a automobilky zjistily, že je o to zájem, tak to skoro všechny začaly postupně vyrábět, na rozdíl o soudruhů z NDR a spol., kteří se na to nikdy nevzmohli.

+2/−4
29.3.2014 8:36

M35i10c67h34a30l 78H67r62u87b61o10š 4300957842115

či tomu verím, alebo nie, jedno isté, niektoré diely z jednotkového Golfu pasujú na Trabant 601, ktorý je technicky o dosť starší a pochádza z päťdesiatych rokov a nemám na mysli zrovna stierače :-)

Ako vravím, stačí si pozrieť spomínaný film...

+2/0
29.3.2014 12:19

J62i42ř45í 66N13e82u85m83e78i19s68t92e57r 2842255313961

Tak určitě. Koumáci za komunistů tady taky pasovali třeba brzdové destičky na auta z dovozu z vozů socialistického bloku. Jasný důkaz, jak kapitalisti kopírovali co se dalo. :D

+1/0
29.3.2014 13:47
Foto

J27a88n 91Č83e32r34m42á94k 4469248255877

obzvlášť, když jim vzhledem k nemožnosti sehnat originální díl a vzhledem k jeho ceně nic jiného ani nezbylo... 

Viz porevoluční Cuba...

0/0
29.3.2014 18:49

L78a26d86i86s67l69a91v 13K26v87a18s46n18i82č11k95a 1463717253735

Právě že jsem ho viděl. Také tam vyprávěl jak se účastnili tehdejších rallye, prý byli "úspěšní".

0/0
29.3.2014 19:31
Foto

J46a22n 50V78a96l23č94í72k 7535638855930

jj, z toho je hezky vidět, že nejvyšší šéfstvo se nemá rozhodovat podle subjektivního líbí-nelíbí a nechat to na odbornících... potažmo se vůbec nemontovat do aspektů, kterým nerozumí.

+2/0
29.3.2014 7:08

V47i69k35t67o96r 20K23o98š56k60a 4152480227859

Golf je legenda nic víc nic miň............ DAS AUTO!:-)

+7/0
29.3.2014 5:38

E19d38u68a51r82d 37M30y20s41l55o60v29i69č 6581781149692

Tatraplán měl eleganci, ale vše, co vyšlo z dílen italského dizajnu je přijatelné. Konzervativní linie Audi bych doporučoval neměnit. A6, A8 to je dáma v kostýmu nádherných proporcí a elegance. Gürtle do aut možno vyrábí jedna firma. Deset let pozpátku a VW měl funkční pásy, ale u fiata Ducato hodně mladšího to zadrhávalo. Zároveň mohu říci, že Fiat Marea st. Moritz měl vše co Passát, ale ta cena (dokonce ne každý Passát má 4 x el.okna).Je v nás dílem snobárna, dílem neznalost. Akcelerace Fiat  2002  1,986 l JTD 110 HP lepší od 140-150 HP nových modelů jiných značek.

0/0
29.3.2014 1:39
Foto

M37i13r97o95s95l90a67v 77S30t42e45i26n11e18r 6338454923355

V rodině jsme tehdy měli jak Fiaty, tak Fordy a VW, takže můžeme srovnávat tyto výrobce z r. 1970. Dceři jsem koupil Pandu, tehdy úplně nový Fiat. Řazení zlobilo od začátku, po najetí asi 48 tis. km byla veškerá ložiska v kolech na výměnu, v 52 tis. km se vylágroval motůrek (750 ccm).

Dcera dostala potom ojetý Golf I. diesel, 1,6l, ten jí vydržel až do r. 1995. Kromě karoserie, která silně korodovala, to auto byl neuvěřitelný držák, 230 tis. km. bylo na tu dobu už dost. Karoserii jsme nechali dvakrát svařit, náhradní plechy byly za babku a celkově to bylo auto s nejmenšími provozními náklady ze všech.

Ford Taunus 1600 GT Coupé byl 1970 krásné auto, podobné Mustangovi,  ale při asi 36 tis. km se ulomil výfuk přímo na přírubě na motoru, 400 km od domova, na cestě na dovolenou k Jadranu. Přešel jsem pak na Mercedesy diesly, s těmi jsem dojel vždy.

+2/0
29.3.2014 8:06

J24o74s59e26f 66B73r49o73ž39k75a 6384422918667

M. j. máme doma Toyotu Corollu linea terra 1,33 l.  r.v. 1998. Najeto 238 tis. km. Absolutně bez koroze - negarážovaná. Vyměněny rozvody, 2 x před. kotouče + destičky, zad. obložení brzd, tlumiče pér., výfuk, akumulátor 2 x.  No a pravidelný servis. STK vždy bez potíží.

0/0
29.3.2014 13:45

E20d43u13a39r88d 49M25y13s54l76o33v21i62č 6461911819312

Panda nemohla zastínit Topolino a zdaleka  ne 600.  Já akcentuji cenový rozdíl jiného segmentu Fiat a VW. Propastný. Merrcedes Viano nelze stavět vedle Doblo. Cenově ani náhodou. Samozřejmě,  od syna bych to Viano bral i po 300 tisíc km raději než nové Doblo.

0/0
29.3.2014 15:38

P52e40t25r 85S46t59e92j98s67k17a55l 3749648334536

Skuste dojet dneska nekam na ojetnem diselu, leda tak na reklamaci odelenie 3A auto ;-D

0/0
29.3.2014 21:02

P19e34t62r 64M26i50c24h50a93l 2970874221652

Neuvěřitelné kecy. ... A nauč se česky, kdo to má louskat.

0/0
29.3.2014 22:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.