Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VW Golf málem nevznikl, nelíbil se šéfovi. Ikona dnes slaví čtyřicítku

Rok 1969 se chýlil ke konci, když Giorgiettu Giugiarovi zazvonil telefon. Ohlásil se importér volkswagenů do Itálie Gerhard Gumpert. Designérovi, který dva roky před tím otevřel v Turíně své studio Italdesign, nabídl práci na novém modelu. Giugiarovo "sí" dalo vzniknout ikoně jménem Volkswagen Golf.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M18a95r39e25k 60H76r43u67b84y 6267802831588

Je priznacne, ze to zasadni u VW prichazi od Italu;-)

0/0
31.3.2014 23:37

M10a45r19t32i46n 52B29á65r49t44a 5410147266418

Golf IV považuju z hlediska vnějšího designu za jedno z nejlepších aut. Přední i zadní světla, ale především dokonale pravidelný C sloupek, za kterým se snad vždy otočím. Bohužel v posledních letech, kdy se všechny modelové řady jednotlivých automobilek začínají navzájem stále více podobat, už to není úplně ono.

0/0
31.3.2014 13:10

V48á25c28l24a24v 88V46á52v36r63a 5306959771507

V USA neprodejné auto. Neoslovuje žádnou věkovou skupinu zákazníků, nemá to myšlenku a na první pohled je to absolutně tuctové řádně předražené auto. Vzpomínám když si Golfa kupovali význační sportovci jako značku luxusu.

A tak si všímám že v Evropě je prodejné všechno a za jakýkoliv peníz. Stačí když to má ZNAČKU.

Mercedes je ovšem zrovna tak neprodejný. Poněkud lépe je na tom BMW, Audi, Porsche.. Nic z evropských aut ovšem nefiguruje v tabulce nejprodávanějších aut na americkém trhu. jedině VW Jetta figuruje někde kolem 27.místa. A americký trh je obrovský.

VW se na něm podílí necelými 3%.

0/−8
29.3.2014 22:12


D63a68n38i84e60l 75K35r21o53n37e57r 7834674646677

Radsi ani nechtejte vedet, jak jsou na tom americke vozy v Evrope...;-)

+13/0
29.3.2014 22:25

P61e97t21r 43M44i94c51h65a11l 2660944211572

;-D R^

+1/0
29.3.2014 22:38

P18a54v12e50l 74T77o11m80a15n 1555536501169

No a? Tady jste ale v Evropě. Já jsem třeba momentálně na pobytu ve Vietnamu a nevěřil byste tomu, že se zde prodávají hlavně korejská a japonská auta, ale předefším skútry :D

+1/0
30.3.2014 14:50

P36e71t89r 66F39e30i81g83l 5748643180612

Tak na amerických autech je fajn maximálně motor V8...vše ostatní za Evropou (a dost i Asii) co se týče designu zaostává...takže asi tak...každému, co jeho jest...;-)

0/0
1.4.2014 15:23

P42e55t22r 12S36t28e64j63s76k13a97l 3359168194896

Tak jsem se uz dlouho nenasmal:

"a hádejte, co tam bylo. Rozmontovaný Fiat 128."

"V původním návrhu byla přední světla obdélníková, ale levnější byly kruhové lampy."

"Zadní světla jsem kvůli úspoře nákladů musel zmenšit,"

A vrcholem je:

""Ale na to mi ale řekli, že bych si ty hliníkové štítky musel všechny zaplatit sám." Potřebovali by jich čtyři tisíce denně." ;-D Nemci vedi, jak udrzet naklady v mezich. To vyvojovy tim Skodovky kdyz se pred uvedenim Fabie 1 a Octavie 2 prochazel skladem koncernovych dilu, tak vybiral z kazde police neco. Nebo Italove, kdyz navrhovali posledni Alfy, furt nekdo priletl z ulice a zacal vypravet co vsechno tam musi byt, ze BMW ma tohle, Audi tamto, historicky musime mit toto a do budoucna tamto. Nez to pan Ucetni spocetl, bylo pozde.

0/0
29.3.2014 20:54

Z62b86y55n52ě67k 92J38e67h78l75i44č36k73a 8394728429881

das shit jako obvykle

0/−7
29.3.2014 19:36

P92e88t41r 32M88i77c78h37a87l 2850384331722

Jo. A proto se toho "shitu" prodalo v první verzi skoro 7 milionů a ve všech celkem 30 milionů. Moulo. ;-D

+3/0
29.3.2014 22:40
Foto

J64a59n 30Č40e28r96m28á22k 4499678145867

nj, VW je VW a buďme rádi, že právě do této společnosti se dostala i Škoda... 

Kde by asi byla např. s Volvem, které také bylo žhavým kandidátem na její převzetí...

+2/0
29.3.2014 18:53

M42a36r90e90k 90H33r14u69b18y 6417272771668

Zhavejsi byl Renault, ktery dokonce za tu fabriku nabizel i nejake penize;-) A Dacie, kterou koupil misto Skody, na tom dnes neni vubec spatne, i pres podstatne horsi startovaci pozici...

0/0
31.3.2014 23:39
Foto

M72a18r76e25k 79B17a98š43i16s20t84a 7153432213740

Moje první auto ze západu, neskutečný držák s motorem 1,1 . Spotřeba přímo neuvěřitelná, s karburátorem Weber raketa na kolech. Dodnes nostalgicky na toto auto vzpomínám.

Uráží mne ovšem ta reklama na korejského Žuka před videem.

+4/0
29.3.2014 18:40

M24a76r52t31i36n 44J56e50l86í45n95e61k 9346634647337

Souhlas. Za mě VW II 1.6 Td nejlepší starší auto co jsem měl.

0/0
30.3.2014 20:48

P42a52v73e54l 87Š51e96d69l60b15a53u36e26r 7168841572225

Škoda, že jste neměl Mazdu... Bylo by překvápko. Podstatný rozdíl...;-) Jestli je Golf "Ikona," proč jsem byl se dvěma auty té značky pořád v servisu? Už nikdy více. Musím se smát, když čtu o "německé kvalitě." Nic takového není, jen to nacpali lidem do hlav. Co jsem měl německé, se mi pokazilo, od zahradních strojů k autům, kromě pračky Miele, ta se ale pokazila kamarádce hned po záruce... Ach jo.

0/0
30.3.2014 23:33

M38a55r41e88k 95H50r31u26b67y 6887782821548

Nemecka kvalita skoncila s 20. stoletim :-/

0/0
31.3.2014 23:40

P73ř79e51m86y52s62l 69Č65u85l71í79k 8820693302900

Poslední 3 odstavce článku jsou doslova totožné s článkem v lidovkách http://www.lidovky.cz/golf-zachranil-volkswagen-a-stal-se-etalonem-sve-tridy-aut-pno-/auto.aspx?c=A140327_104333_ln-auto-aktuality_ape

!!! fuj !!!

0/0
29.3.2014 18:39

R48a94d18i32m 43H46o12r51č37i30č61k27a 7856157413722

Měl jsem jettu II.  1.6i r.v.1991,vzpomínám na ni dodnes. Vynikající svezení s malou spotřebou.

+2/−1
29.3.2014 16:54

J84a39n 63S32l86a56d52k82ý 1618163350301

Moje první auto po revoluci. Samozřejmě bez dokladů. Při proražení převodovky ještě 3000 km bez oleje a s tím jsem auto prodal a asi 2000 km kamarádovi ještě jezdilo. Neskutečná výdrž. A pořizovací cena 2000 kč;-D

+3/0
29.3.2014 13:39

A40n96d43r18e28j 44K15r77á70l 7285526165605

Golf se samozrejme nelibi nikomu.

0/−15
29.3.2014 12:45

D27a37n64i20e61l 95K64r88o27n44e93r 7274374606917

Od konce 90. let az po cca rok 2005 byl Golf v CR ikonou zamrzlých pubertaku. To bylo strasne v tomto obdobi potkat něco takového na ceste. Samozrejme ne všichni majitele Golfu v te době byli vypatlanci, ale jakmile jste na voze objevili nalepku NO FEAR, uz to byla jistota...;-)

+11/−5
29.3.2014 10:30

M52i34c70h37a20l 80H21o40r86a52k 2984515107622

Neuvěřitelný blábol, zřejmě jsme každý žili na jiné planetě, rozhodně nesdílím Váš názor, že by nejvíce ,, vypatlanců,, jezdilo Golfem. Nevím jak jste k tomutu nesmyslu přišel, ale pokud máte pocit, že inteligence člověka se pozná podle toho v jaké autě jezdí tak to budete asi opravdu ,,kapacita,, . (myšleno samozřejmě ironicky) Vás bych tedy potkat opravdu nechtěl.;-)

+3/0
29.3.2014 20:04

D11a65n86i56e71l 69K29r86o72n98e19r 7704404226617

Jak je videt, dalsich 7 lidi si mysli totez...cim to asi bude? Nahoda asi ne, ze? Ach ty potrefene husy...

0/−1
29.3.2014 22:09

P48e90t89r 82M23i34c46h56a24l 2940784161952

Bude to asi tím, že nejsi sám, kdo je schopen takový blábol vyprodukovat. To ale neznamená, že máš pravdu.

+1/0
29.3.2014 23:35

D77a66n61i53e64l 35S25v77o17b69o65d90a 6715652611709

Blbců je spousta...

+1/0
30.3.2014 15:56

P27e49t49r 97S78t47e61j18s68k85a38l 3649198714616

Na Balkane je to kultovni vozidlo, nebyt Mercedesu, ktery je tam vniman jako vytvoren bohy, tak v nem jezdi i prezident.

V 90tych letech byl cerny Golf IV u nas vniman jako mafianske vozidlo. To mu u mne priznam se, dost skazilo image a proto jsem si Golfa ani nekoupil. Neco podobneho je BMW, cim vic let a horsi stav, tim vetsi posuk uvnitr.

0/−1
29.3.2014 21:00

J92a62n 32K18o15n47v64a15l15i95n83k41a 5300341901505

Souhlasím s vámi, že výběr auta je do značné míry signifikantní pro typ osobnosti. Již dlouho postrádám sociologický průzkum v této oblasti. V čem nesouhlasím, je poslední Vaše věta. Mám čtrnáct let staré BMW řady 5 (mimochodem černé a s černými skly) a nepřipadám si ani jako mafián, ani jako pošuk. Prostě jsem to auto chtěl, tak ho mám.

0/0
1.4.2014 9:17

P67e83t85r 95S54t38e17j27s40k14a52l 3849778964596

Vinimky se najdou vsude. Stale ale tvrdim, ze pokud date kriminalnikovi nekolik 100 tisic, tak si koupi neco jako BMW a ne napr Toyotu Prius.

0/0
1.4.2014 16:57

J68a44n 18K72o38n49v57a55l33i61n43k44a 5120931151405

Protože Toyotu Prius si koupí akorát tak pošahaný eko-maniak. Nedávno jsem mluvil se známým ze servisu a ten mi povídal zajímavou věc. Zrovna, když jsem si poprvé přivezl své BMW. Řekl mi, že kdybych si místo bavoráka za pár desítek tisíc koupil Oktávku za půl milionu, tak to bude naprosto normální a nikdo si toho nevšimne. Tím, že jsem si koupil tohle, jsem rovnou pasován do role veksláka, gaunera, lupiče nebo pasáka. A mně to nevadí ;-D

0/0
2.4.2014 7:04

O83t76a 44B69a79r33t74o16s 7636547141

Zajímalo by mě, zda takový "vrcholný manager", který se "předvede" takovou fatální chybou, je následně odměnen doživotním ztrátou přístupu k podobným pozicím ...

---

Historicky je známo mnoho takovýchto "úspěchů": dokonané nebo téměř dokonané likvidace takových firem, jako IINFORMIX, HP, NIKON, ... vše vlivem chybného rozhodování vrcholného managementu.

0/0
29.3.2014 9:27

L77u11k93á79š 37V18a45c24u95l22a 5611620119201

první série má úžasné nárazníky. Celkově je zajímavé sledovat vývoj cen u MK1 a MK2. R^

0/0
29.3.2014 7:36

M38i61c44h20a93l 15H32r34u73b67o18š 4420377792455

Ešte by som dodal, že jednotkový Golf sa až nápadne podobal na prototyp Trabant, ktorý sa nikdy nedostal do výroby. Bližšie info ale v dokumentárnom filme "Auto sa dolar".

+6/−1
29.3.2014 7:22

L69a11d18i82s44l79a54v 38K81v16a36s65n79i18č28k32a 1243437583515

Nesmíte věřit všemu co říká soudruh dedeer a když ukáže plastikové autíčko z hračkářství, technické detaily by měl mít stále v hlavě, ale to bylo ticho po pěšině. První taková auta s tímto typem karosérie se začala objevovat koncem šedesátých let. No a automobilky zjistily, že je o to zájem, tak to skoro všechny začaly postupně vyrábět, na rozdíl o soudruhů z NDR a spol., kteří se na to nikdy nevzmohli.

+2/−4
29.3.2014 8:36

M70i40c94h69a49l 81H52r37u35b70o93š 4790657782365

či tomu verím, alebo nie, jedno isté, niektoré diely z jednotkového Golfu pasujú na Trabant 601, ktorý je technicky o dosť starší a pochádza z päťdesiatych rokov a nemám na mysli zrovna stierače :-)

Ako vravím, stačí si pozrieť spomínaný film...

+2/0
29.3.2014 12:19

J21i52ř79í 65N40e82u32m61e14i66s48t52e25r 2542455933981

Tak určitě. Koumáci za komunistů tady taky pasovali třeba brzdové destičky na auta z dovozu z vozů socialistického bloku. Jasný důkaz, jak kapitalisti kopírovali co se dalo. :D

+1/0
29.3.2014 13:47
Foto

J77a37n 73Č38e15r47m42á62k 4369278135207

obzvlášť, když jim vzhledem k nemožnosti sehnat originální díl a vzhledem k jeho ceně nic jiného ani nezbylo... 

Viz porevoluční Cuba...

0/0
29.3.2014 18:49

L22a55d10i11s81l16a79v 44K76v27a67s47n78i90č12k10a 1383367813895

Právě že jsem ho viděl. Také tam vyprávěl jak se účastnili tehdejších rallye, prý byli "úspěšní".

0/0
29.3.2014 19:31
Foto

J76a94n 12V37a14l97č16í14k 7465138145650

jj, z toho je hezky vidět, že nejvyšší šéfstvo se nemá rozhodovat podle subjektivního líbí-nelíbí a nechat to na odbornících... potažmo se vůbec nemontovat do aspektů, kterým nerozumí.

+2/0
29.3.2014 7:08

V29i50k91t21o48r 51K43o48š65k59a 4312600697359

Golf je legenda nic víc nic miň............ DAS AUTO!:-)

+7/0
29.3.2014 5:38
Foto

E59d23u44a42r33d 98M45y22s42l26o52v71i95č 6831101749962

Tatraplán měl eleganci, ale vše, co vyšlo z dílen italského dizajnu je přijatelné. Konzervativní linie Audi bych doporučoval neměnit. A6, A8 to je dáma v kostýmu nádherných proporcí a elegance. Gürtle do aut možno vyrábí jedna firma. Deset let pozpátku a VW měl funkční pásy, ale u fiata Ducato hodně mladšího to zadrhávalo. Zároveň mohu říci, že Fiat Marea st. Moritz měl vše co Passát, ale ta cena (dokonce ne každý Passát má 4 x el.okna).Je v nás dílem snobárna, dílem neznalost. Akcelerace Fiat  2002  1,986 l JTD 110 HP lepší od 140-150 HP nových modelů jiných značek.

0/0
29.3.2014 1:39
Foto

M73i23r11o28s37l98a90v 60S86t92e42i34n27e73r 1505675778473

V rodině jsme tehdy měli jak Fiaty, tak Fordy a VW, takže můžeme srovnávat tyto výrobce z r. 1970. Dceři jsem koupil Pandu, tehdy úplně nový Fiat. Řazení zlobilo od začátku, po najetí asi 48 tis. km byla veškerá ložiska v kolech na výměnu, v 52 tis. km se vylágroval motůrek (750 ccm).

Dcera dostala potom ojetý Golf I. diesel, 1,6l, ten jí vydržel až do r. 1995. Kromě karoserie, která silně korodovala, to auto byl neuvěřitelný držák, 230 tis. km. bylo na tu dobu už dost. Karoserii jsme nechali dvakrát svařit, náhradní plechy byly za babku a celkově to bylo auto s nejmenšími provozními náklady ze všech.

Ford Taunus 1600 GT Coupé byl 1970 krásné auto, podobné Mustangovi,  ale při asi 36 tis. km se ulomil výfuk přímo na přírubě na motoru, 400 km od domova, na cestě na dovolenou k Jadranu. Přešel jsem pak na Mercedesy diesly, s těmi jsem dojel vždy.

+2/0
29.3.2014 8:06

J91o69s13e79f 15B30r16o17ž74k67a 6764542598477

M. j. máme doma Toyotu Corollu linea terra 1,33 l.  r.v. 1998. Najeto 238 tis. km. Absolutně bez koroze - negarážovaná. Vyměněny rozvody, 2 x před. kotouče + destičky, zad. obložení brzd, tlumiče pér., výfuk, akumulátor 2 x.  No a pravidelný servis. STK vždy bez potíží.

0/0
29.3.2014 13:45
Foto

E89d61u56a46r67d 17M32y23s53l80o45v16i12č 6871251529122

Panda nemohla zastínit Topolino a zdaleka  ne 600.  Já akcentuji cenový rozdíl jiného segmentu Fiat a VW. Propastný. Merrcedes Viano nelze stavět vedle Doblo. Cenově ani náhodou. Samozřejmě,  od syna bych to Viano bral i po 300 tisíc km raději než nové Doblo.

0/0
29.3.2014 15:38

P13e28t45r 18S14t93e93j18s80k21a29l 3349328834426

Skuste dojet dneska nekam na ojetnem diselu, leda tak na reklamaci odelenie 3A auto ;-D

0/0
29.3.2014 21:02

P42e94t43r 65M26i13c98h69a25l 2770254321432

Neuvěřitelné kecy. ... A nauč se česky, kdo to má louskat.

0/0
29.3.2014 22:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.