Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Žhavá duše motoru z Mladé Boleslavi

Mladoboleslavská automobilka letos slaví padesáté jubileum své slévárny a kovárny. Provoz byl otevřen v dubnu 1963 kvůli přípravě výroby důležité Škody 1000 MB.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V69l83a23d67o 14S82e19d64l80a31r 5680743107170

"První tavicí pec uvedli do provozu 3. října 1963, v roce 1964 se pak rozběhla výroba motorů a převodovek pro Škodu 1000 MB. Nové díly se vyráběly v té době unikátním patentovaným procesem, který byl Evropě na samém počátku. "Do výroby motorů jsme zavedli tehdy revoluční proces tlakového odlévání hliníku," říká člen představenstva společnosti Škoda Auto Michael Oeljeklaus. "

prý "jsme zavedli"... oni teda rozhodně nic nezavedli ;)

0/0
3.4.2014 13:01

J39i42ř51í 15B59o89č13e43k 6889574825406

Tak to bude klika na veleúspěšnou jednotku 1,4 MPI...

+1/−1
30.3.2014 21:53

M25i87r58o19s91l23a32v 62S86i47n31d25e37l80a24r 2705757524142

To rozhodně není....

+1/0
31.3.2014 13:11

J67i31ř78í 46K17o54c38u70r39e97k 6355944655838

K článku: Tlakové lití hliníku je patentem Josefa Poláka z roku 1927. Vynález samotný je o 5 let starší.

0/0
30.3.2014 16:38

V72í66t 30H16o70l39l54e51r 8477292912216

podle mě byl motor vzadu na jízdní vlastnosti super, jezdilo se i v zimě do kopce na sněhu ale vůz jako užitečné zařízení nanic tj. malý kufr ve předu do kterého teklo a vzadu za sedáky a pod sedáky to už nezachránilo - pětidveřák je nejlepší

0/0
30.3.2014 12:31

J36i77ř77í 74K41o67c45u52r25e19k 6465514515638

Přesně. Na ježdění je lepší zadohrab s motorem vzadu. Na přepravu věcí je zase lepší všecko vepředu (nebo motor vepředu a pohon zadku).

0/0
30.3.2014 16:34

J62a52n 92M63o60h51y64l40a 6632249939641

Nejlepší na ježdění je motor vzadu? Když už, tak uprostřed, ale rozhodně ne vzadu:-D

+2/0
30.3.2014 22:42

J82o58s54e94f 28B59r91o63ž66k67a 6584222678637

Příčinou zatékání do kufru bylo nedbale po obvodě přilepené těsnění hrany zavazadelníku a následně špatně provedený spoj těsnícího profilu na horní hraně. Prostě odfláknutá práce člověka, která šla obtížně zkontrolovat. Některé série servisy odstraňovaly přelepováním jak na běžícím pásu.

0/0
30.3.2014 19:16

T30o78m64á17š 75K12u58c83h68a50ř 3557941238631

Děkuji redakci, že mi hned po ránu nezvedá tlak a na fotce není klika tříválce..

+8/−3
30.3.2014 9:45

M10i35r86o95s55l45a12v 59D38i96o91p91a52n 2726109928242

Není to sice tříválec, ale to uložení na třech ložiskách? Tak hlavně že si to dokázali zdůvodnit, že to je to pravé vořechové.:-P

0/0
31.3.2014 2:16

M98i96r45o56s65l98a89v 14D48i32o46p38a81n 2886149358282

Óó tak pardon. Koukal jsem na to znovu a je to klika na pěti ložiscích. To je tak, když na to člověk kouká v době, kdy má dávno chrápat.;-D

0/0
31.3.2014 9:36

M66i37r42o82s18l70a72v 51S29i85n75d57e13l32a23r 2695667764652

Bráno optikou toho, že se ta 3x uložená klika montovala asi 40 let, to úplný krok vedle nebyl.

0/0
31.3.2014 13:14

J46i44ř36í 96S90c17h23w65a31c55h 5176879657334

mno rozhodně to nebylo žádné technické plus ;-)

0/0
31.3.2014 15:37

M15i72r59o41s90l35a72v 14S45i22n23d55e45l10a32r 2675257224472

Ohledně toho, ze chtěli mít kratký blok to plus bylo. Pochopitelně své nevýhody to má. :-)

0/0
31.3.2014 16:12

R48o80b32e11r45t 90M11a57c16h29a72l78a 8871911786264

Klasická recyklace článků.

+1/0
30.3.2014 8:35

J50a19n 34B85í40l24e42k 7974232824443

Nebylo to výročí 50 let spíše vloni?;-D

+2/0
30.3.2014 5:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.