Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Žhavá duše motoru z Mladé Boleslavi

Mladoboleslavská automobilka letos slaví padesáté jubileum své slévárny a kovárny. Provoz byl otevřen v dubnu 1963 kvůli přípravě výroby důležité Škody 1000 MB.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V77l16a14d33o 36S15e40d62l25a26r 5380173977570

"První tavicí pec uvedli do provozu 3. října 1963, v roce 1964 se pak rozběhla výroba motorů a převodovek pro Škodu 1000 MB. Nové díly se vyráběly v té době unikátním patentovaným procesem, který byl Evropě na samém počátku. "Do výroby motorů jsme zavedli tehdy revoluční proces tlakového odlévání hliníku," říká člen představenstva společnosti Škoda Auto Michael Oeljeklaus. "

prý "jsme zavedli"... oni teda rozhodně nic nezavedli ;)

0/0
3.4.2014 13:01

J93i27ř51í 84B72o24č94e53k 6509114365486

Tak to bude klika na veleúspěšnou jednotku 1,4 MPI...

+1/−1
30.3.2014 21:53

M83i81r15o59s47l71a75v 51S36i59n45d32e39l33a69r 2965217654832

To rozhodně není....

+1/0
31.3.2014 13:11

J71i78ř16í 53K45o87c78u69r69e83k 6335644135958

K článku: Tlakové lití hliníku je patentem Josefa Poláka z roku 1927. Vynález samotný je o 5 let starší.

0/0
30.3.2014 16:38

V87í30t 57H57o64l77l65e41r 8557312432806

podle mě byl motor vzadu na jízdní vlastnosti super, jezdilo se i v zimě do kopce na sněhu ale vůz jako užitečné zařízení nanic tj. malý kufr ve předu do kterého teklo a vzadu za sedáky a pod sedáky to už nezachránilo - pětidveřák je nejlepší

0/0
30.3.2014 12:31

J28i54ř49í 53K96o42c83u27r64e69k 6775374685718

Přesně. Na ježdění je lepší zadohrab s motorem vzadu. Na přepravu věcí je zase lepší všecko vepředu (nebo motor vepředu a pohon zadku).

0/0
30.3.2014 16:34

J67a11n 16M67o12h93y42l35a 6512129219491

Nejlepší na ježdění je motor vzadu? Když už, tak uprostřed, ale rozhodně ne vzadu:-D

+2/0
30.3.2014 22:42

J56o87s27e39f 32B83r20o63ž68k33a 6304262858907

Příčinou zatékání do kufru bylo nedbale po obvodě přilepené těsnění hrany zavazadelníku a následně špatně provedený spoj těsnícího profilu na horní hraně. Prostě odfláknutá práce člověka, která šla obtížně zkontrolovat. Některé série servisy odstraňovaly přelepováním jak na běžícím pásu.

0/0
30.3.2014 19:16

T79o85m41á28š 52K30u87c92h20a64ř 3357871288491

Děkuji redakci, že mi hned po ránu nezvedá tlak a na fotce není klika tříválce..

+8/−3
30.3.2014 9:45

M48i91r13o46s41l57a84v 95D98i34o46p92a27n 2146129448802

Není to sice tříválec, ale to uložení na třech ložiskách? Tak hlavně že si to dokázali zdůvodnit, že to je to pravé vořechové.:-P

0/0
31.3.2014 2:16

M89i80r20o23s56l93a32v 59D90i60o63p76a62n 2146439658692

Óó tak pardon. Koukal jsem na to znovu a je to klika na pěti ložiscích. To je tak, když na to člověk kouká v době, kdy má dávno chrápat.;-D

0/0
31.3.2014 9:36

M25i75r30o83s83l38a16v 83S85i16n80d58e13l83a89r 2745837454162

Bráno optikou toho, že se ta 3x uložená klika montovala asi 40 let, to úplný krok vedle nebyl.

0/0
31.3.2014 13:14

J18i35ř90í 97S79c85h50w95a31c28h 5466309137374

mno rozhodně to nebylo žádné technické plus ;-)

0/0
31.3.2014 15:37

M56i88r36o24s95l15a52v 14S39i69n87d51e11l86a76r 2725127784672

Ohledně toho, ze chtěli mít kratký blok to plus bylo. Pochopitelně své nevýhody to má. :-)

0/0
31.3.2014 16:12

R36o56b44e33r77t 49M96a43c41h83a64l49a 8841771316554

Klasická recyklace článků.

+1/0
30.3.2014 8:35

J94a63n 60B86í40l63e13k 7944312194383

Nebylo to výročí 50 let spíše vloni?;-D

+2/0
30.3.2014 5:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.