Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Žhavá duše motoru z Mladé Boleslavi

Mladoboleslavská automobilka letos slaví padesáté jubileum své slévárny a kovárny. Provoz byl otevřen v dubnu 1963 kvůli přípravě výroby důležité Škody 1000 MB.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V76l58a37d77o 51S32e85d57l74a38r 5740283697960

"První tavicí pec uvedli do provozu 3. října 1963, v roce 1964 se pak rozběhla výroba motorů a převodovek pro Škodu 1000 MB. Nové díly se vyráběly v té době unikátním patentovaným procesem, který byl Evropě na samém počátku. "Do výroby motorů jsme zavedli tehdy revoluční proces tlakového odlévání hliníku," říká člen představenstva společnosti Škoda Auto Michael Oeljeklaus. "

prý "jsme zavedli"... oni teda rozhodně nic nezavedli ;)

0/0
3.4.2014 13:01

J17i95ř80í 12B76o61č97e52k 6539784225446

Tak to bude klika na veleúspěšnou jednotku 1,4 MPI...

+1/−1
30.3.2014 21:53

M83i20r63o45s76l96a51v 36S66i58n98d11e54l32a11r 2385827334442

To rozhodně není....

+1/0
31.3.2014 13:11

J42i89ř46í 73K51o89c72u70r86e98k 6785154825978

K článku: Tlakové lití hliníku je patentem Josefa Poláka z roku 1927. Vynález samotný je o 5 let starší.

0/0
30.3.2014 16:38

V39í87t 11H46o21l91l97e31r 8277702492466

podle mě byl motor vzadu na jízdní vlastnosti super, jezdilo se i v zimě do kopce na sněhu ale vůz jako užitečné zařízení nanic tj. malý kufr ve předu do kterého teklo a vzadu za sedáky a pod sedáky to už nezachránilo - pětidveřák je nejlepší

0/0
30.3.2014 12:31

J81i11ř31í 39K96o23c70u55r76e11k 6925724885928

Přesně. Na ježdění je lepší zadohrab s motorem vzadu. Na přepravu věcí je zase lepší všecko vepředu (nebo motor vepředu a pohon zadku).

0/0
30.3.2014 16:34

J86a33n 79M48o66h79y93l27a 6562929229361

Nejlepší na ježdění je motor vzadu? Když už, tak uprostřed, ale rozhodně ne vzadu:-D

+2/0
30.3.2014 22:42

J21o52s44e68f 28B13r12o52ž90k68a 6654692818907

Příčinou zatékání do kufru bylo nedbale po obvodě přilepené těsnění hrany zavazadelníku a následně špatně provedený spoj těsnícího profilu na horní hraně. Prostě odfláknutá práce člověka, která šla obtížně zkontrolovat. Některé série servisy odstraňovaly přelepováním jak na běžícím pásu.

0/0
30.3.2014 19:16

T22o51m61á86š 18K72u31c97h21a96ř 3467311818661

Děkuji redakci, že mi hned po ránu nezvedá tlak a na fotce není klika tříválce..

+8/−3
30.3.2014 9:45

M86i83r74o45s83l85a35v 43D34i65o33p54a85n 2906439428202

Není to sice tříválec, ale to uložení na třech ložiskách? Tak hlavně že si to dokázali zdůvodnit, že to je to pravé vořechové.:-P

0/0
31.3.2014 2:16

M82i96r96o12s14l14a40v 35D28i71o89p53a33n 2716809808292

Óó tak pardon. Koukal jsem na to znovu a je to klika na pěti ložiscích. To je tak, když na to člověk kouká v době, kdy má dávno chrápat.;-D

0/0
31.3.2014 9:36

M85i13r84o89s33l96a14v 85S18i37n30d83e28l45a17r 2775637354482

Bráno optikou toho, že se ta 3x uložená klika montovala asi 40 let, to úplný krok vedle nebyl.

0/0
31.3.2014 13:14

J84i68ř84í 78S69c15h57w67a63c53h 5796419617724

mno rozhodně to nebylo žádné technické plus ;-)

0/0
31.3.2014 15:37

M14i71r56o39s35l91a72v 10S96i27n95d13e14l44a52r 2535467554172

Ohledně toho, ze chtěli mít kratký blok to plus bylo. Pochopitelně své nevýhody to má. :-)

0/0
31.3.2014 16:12

R54o42b43e27r27t 15M29a28c49h46a32l64a 8561881326544

Klasická recyklace článků.

+1/0
30.3.2014 8:35

J41a44n 30B34í10l56e21k 7684862604733

Nebylo to výročí 50 let spíše vloni?;-D

+2/0
30.3.2014 5:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.