Diskuze

Autofotka týdne: Žhavá duše motoru z Mladé Boleslavi

Mladoboleslavská automobilka letos slaví padesáté jubileum své slévárny a kovárny. Provoz byl otevřen v dubnu 1963 kvůli přípravě výroby důležité Škody 1000 MB.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

"První tavicí pec uvedli do provozu 3. října 1963, v roce 1964 se pak rozběhla výroba motorů a převodovek pro Škodu 1000 MB. Nové díly se vyráběly v té době unikátním patentovaným procesem, který byl Evropě na samém počátku. "Do výroby motorů jsme zavedli tehdy revoluční proces tlakového odlévání hliníku," říká člen představenstva společnosti Škoda Auto Michael Oeljeklaus. "

prý "jsme zavedli"... oni teda rozhodně nic nezavedli ;)

0 0
možnosti

J36i16ř22í 62B97o64č88e24k

30. 3. 2014 21:53

Tak to bude klika na veleúspěšnou jednotku 1,4 MPI...

1 1
možnosti

K článku: Tlakové lití hliníku je patentem Josefa Poláka z roku 1927. Vynález samotný je o 5 let starší.

0 0
možnosti

V78í68t 50H84o67l58l36e25r

30. 3. 2014 12:31

podle mě byl motor vzadu na jízdní vlastnosti super, jezdilo se i v zimě do kopce na sněhu ale vůz jako užitečné zařízení nanic tj. malý kufr ve předu do kterého teklo a vzadu za sedáky a pod sedáky to už nezachránilo - pětidveřák je nejlepší

0 0
možnosti

Přesně. Na ježdění je lepší zadohrab s motorem vzadu. Na přepravu věcí je zase lepší všecko vepředu (nebo motor vepředu a pohon zadku).

0 0
možnosti

Děkuji redakci, že mi hned po ránu nezvedá tlak a na fotce není klika tříválce..

8 3
možnosti

Není to sice tříválec, ale to uložení na třech ložiskách? Tak hlavně že si to dokázali zdůvodnit, že to je to pravé vořechové.:-P

0 0
možnosti

Klasická recyklace článků.

1 0
možnosti

J54a95n 28B90í44l35e13k

30. 3. 2014 5:09

Nebylo to výročí 50 let spíše vloni?;-D

2 0
možnosti