- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To je sice hezké, ale bude to fungovat na ideálním poli a ne třeba na podmáčené louce, tamje rád, že někde vůbec projede, metr sem, metr tam. To by tam muselo být i čidlo na mokrost. A poradí si traktor s dítětem na poli?
Aj na obsluhu traktora bude za chvíľu treba vysoká škola - najlepšie IT zamerania.
člověk se učí celej život, a tak to má být
Je to všecho naprosto úžasné , jen by mě zajímalo co budeme za chvíli dělat a z čeho budeme živi . Zemědělec co si to pořídí nikoho dalšího živit nebude obdobně i jiné firmy.
Na druhou stranu modernizace a automatizace pomáhá snižovat ceny. Představte si, kolik by stál chleba, kdyby se pole stále obdělávala koňmi. Nebo třeba auto, kdyby ho nesvařoval robot. Ale to by zase všichni nadávali, jak je draho.
Další "nová"zpráva ,nebo zase jakási reklama?
Ale stejně tam na kraji pole bude muset sedět někde na pařezu člověk a hlídat to. A hádám, že bude muset být kvalifikovanější než ten traktorista co by řídil sám.
se tam snad píše, že traktorista se věnuje obsluze stroje co táhne za sebou a stejně tak asi musí dávat bacha na sloupy větší kameny apod...
Mooc pekne. Uz aby na vse byly roboti a stroje a clovek nemusel pracovat. Neni mi ale zcela jasne, za co si pak koupi vyrobene produkty, kdyz bez prace nejsou kolace. Nebo je to bude jinak?
Opakem je polnohospodářství realizované pouze s motykou. Morální problém ovšem vyvstává ve světle skutečnosti: Tam kde se pracuje pouze s motykou mají práci na poli téměř všichni. Ohrožení hladomorem je nejvyšší tamtéž.
Je to hezké pomyšlení , že bude pracovat stroj a člověk bude pouze operovat s daty a servisem . Ale co manuální lidská práce jak je uvedeno v souvislosti s textilními stroji ???
Já pracuji v oboru řídících a automazačních procesů a vím ,že tento traktůrek je schopen naprogramovat a vybavit servopohonem atd. spoustu firem , akorát je to otázkou ceny a návratnosti.
Takže je to taková první vlaštovka ve spotřebním světě dopravních vozidel.
návratnost není problém... tohle funguje už několik let četl jsem o tom tak 2 roky zpátky a díky tomu, že se nepřekrejvá třeba setba nebo zbytečně nevorá místo kde už byl ta návratnost je celkem rychlá
má to jednu chybu. USA zas vyhlásí někde, někomu válku, znepřesní GPS a traktor v lepším případě orá cizí pole nebo zahrádku
Oni dokážou znepřesnit GPS třeba jen na určitý území státu a dělají to...
Rád bych jenom doplnil, že autonomní auto již existuje. Dokáže jet v normálním provozu za dodržování všech pravidel atd...
Problém se zavedením je na jednu stranu cena, ale také legislativní a etické problémy - Kdo bude odpovědný za havárii, škodu. Co má auto udělat v případě, že se proti němu na silnici objeví 2 auta vedle sebe. Má zajet chodce, zabít vlastní posádku, nabourat jedno z aut? Klasicky to zkrátka člověk nějak udělá, ale v tomto případě o tom musíme rozhodnout předem, což je celkem problém...
Nejlépe zastaví rychleji než běžný řidič.
U tchána to předváděli a chtěli za to 400tis., pokud se nepletu. S díky odmítli.
bohužel u všech zlepšováků v každém odvětví je zásadní problém - i myšlenka která dokáže snížit náklady o 50% (či technika) tak i kdyby měla skutečnou cenu 1.000,- Kč , tak ji nikdo nikdy nebude nabízet za tuto částku. Když je spočítáno že ušetří na nákladech např. 500.000,- ročně , tak si VŽDY firma která zlepšováky prodává naúčtuje částku (třeba 400tisíc) takovou že se to lidem vyplatí až po pár letech ... protože jedině tak si zajistí maximální zisk