Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na dojížděných zimních gumách v létě zastavíte až o 20 metrů dál

Autoklub České republiky provedl zajímavý test, který v praxi potvrdil teorii, že ojeté zimní pneu dojížděné v létě jsou výrazně nebezpečnější než letní gumy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P67e58t40r 35M80a89t14o51u79l13e58k 6957510114

Zase zavádějící titulek :-/  V textu je jasně vysvětleno, že brzdná dráha na dojížděných zimních gumách je delší v případě vody na silnici, ale v případě silnice suché, je dojížděná zimní guma srovnatelná, ne-li lepší. Přeci jen je její směs měkčí, takže lépe drží.

0/0
14.4.2014 11:51

T96o96m84á77š 94L20í58p50a 8915126600623

Hm.. kdo si da caj, kafe nebo neco ostrejsiho? Tusiljsem to, vypalim do zitra jeste jeden sud. U me naval a v pneuprezuvkarne si kluci daj dvacet..:)

0/0
11.4.2014 20:28

F57i14l30i33p 70T38ř98e52b34a 6333400298126

Slovní úloha z matematiky:

Mám auto za 20 tisíc. Příští rok technickou ještě zvládne, dál ví bůh.

(U nás) Nestandartní gumy stojí každá 1300 kč.

Nádrž benzínu za 1500 mi vydrží cca 14 dní - měsíc.

A teď babo raď....

0/0
8.4.2014 11:50

F53i67l23i33p 92T30ř60e71b80a 6593530148256

Asi mám mezery ve vzdělání, ale neříká ta univerzální poučka, že letní gumy se chovají lépe, než zimní, za všech podmínek, kromě břečky, ledu, a extrémního mrazu? A test vychází zcela opačně? 8-o

+3/0
8.4.2014 11:28

F46r34a42n27t65i37š74e27k 42N10á30v55a41r29a 4965986751732

Ty čínské pneu co v testu propadli jsou jednoznačně kvalitnější než ty Continentálky.

Redaktoři pletou hrušky s jablkama.

Pneu v testu prezentují jako zimní, přičemž Continentálky mají jednoznačně letní vzorek, zatímto ty "nekvalitní" zimní činské pneumatiky mají zimní vzorek.

Pak je jasné že testy na vodě dopadli tak jak dopadli.

Fyzikálně je na zimu lepší ta čínská pneu, protože v testech měla větší valivý odpor.

0/0
8.4.2014 9:55

L74i51b52o44r 27G98o81n10d90e76k 2537763290557

Pokud dojíždím zimáky, je mi asi jedno, že zastavím o 20 metrů dál.

+2/0
8.4.2014 9:01

F91r73a20n17t66i13š53e84k 21N66á91v76a61r10a 4625726141852

v testech míchají hrušky s jablkama.

+1/0
8.4.2014 9:56
Foto

L49u94d80ě96k 10K66o55n74o35p64á55č 1539360855371

V článku je zásadní nesmysl. Zimní guma je zimní i v létě a tak musí mít tomu odpovídající hloubku vzorku. Zákon nezná letní a zimní hloubku, ale rozděluje to podle typu pneumatiky. Takže dojíždění je hloupost a v případě nehody to může být pro řidiče velký problém! ;-D

+2/−4
8.4.2014 8:28

M95a91r22t16i10n 57V77o58j55á21č48e50k 9753717391836

ne není to nesmysl v zimě jezdíte s 4mm a v létě jen s 1,6 minimum

+2/0
8.4.2014 11:02
Foto

L45u79d33ě34k 59K64o94n54o59p29á73č 1379180925881

Pneumatiky mají svoje značení podle druhu použití. Pokud to bude univerrzální, pak ano, ale pokud je to čistě zimní, tak ne. ;-D

+1/−1
8.4.2014 15:25

S53t79a40n40i75s61l15a15v 43J41a83n73d13e98r70a 9192173432

Jaké mají být pneumatiky upravuje Vyhláška č. 341/2002 Sb.v § 21, zejména odstavec 5, z něhož vyplývá, že stačí 1,6 mm, nezávisle na typu pneu, zimní anebo letní.

Vzhledem k rozsahu problému doporučuji přečíst §21 zmíněné vyhlášky celý, jelikož se tam dozvíte, jak a kde se ten dezén vlastně měří.

Pouze v zimním období upravuje Zákon o provozu na pozemních komunikacích (Silniční zákon) 133/2011 v §40a 

 Provoz vozidel v zimním období a tak dál... Vyhledejte například na Google.

Vyplývá z toho jak píše pan Vojáček, v zimě jezdíte s 4mm a v létě jen s 1,6 minimum nezávisle na druhu pneumatiky, (zjednodušeně napsáno)

+4/0
8.4.2014 18:55

J35o86s65e56f 55P41e95t66r56á80s83e49k 4494625327833

Pro loudaly kteří si myslí že si můžou jezdit pomalu jak chtějí jen vkládám odst2 §8 zákona:(2) Řidič nesmí

a) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,

b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.

O sjetých zimních gumách tam není ani slovo, v dnešním provozu je to obravdu o nervy dojet takovýho retarda...

+2/0
8.4.2014 8:07

J95a94n 40P97o17k83o73r27n89ý 1273809310503

Add a) i b) je postaveno na subjektivním vyhodnocením situace. Co se jednomiu může zdát OK, jinému životu nebezpečné. Je opravdu o nervy potkat mistra světa, co si myslí že okolo jsou jen retardi. Rv

+1/0
8.4.2014 15:00

S60t57a63n30i74s66l11a96v 95J34a98n43d19e15r34a 9312933902

K Vašemu upozornění pro loudaly na bezdůvodně pomalou jízdu. Já Vás ještě upozorňuji na slovíčko BEZDŮVODNĚ. Zda je to důvodně anebo bezdůvodně ovšem neposuzujete Vy, coby řidič za bezdůvodně pomalým autem, ale někdo úplně jiný, tak na to bacha, ať nemáte kdysi malér.;-D

Taky s tím náhlým snížením jízdy anebo zastavení, pokud to nevyžaduje bezpečnost a tak dál...

V případě kolize nesete Vy důkazní břemeno, že řidič před Vámi dup na brzdy bezdůvodně. Mnohý příklad známe a dokazuje se to velmi špatně, někdy i kamera prd platná. 

Proto raději dodržujte vzdálenost, ať neplatíte loudalovi opravu auta, protože s vysokou pravděpodobností to pak půjde na Vaši pojistku;-)

+1/0
8.4.2014 19:06

M30a51r29t12i75n 77H18a35v51l22í47k 4650375607743

Dřív sem jezdil celou zimu na letňákách a taky sem dojel. Věděl sem na čem jedu a podle toho jsem se zařídil s rychlostí. Pak nařídili zimní.

Dned dojíždím zimní v létě a podle toho jezdím. Tak jsem zvědavý, za jak dlouho nařídí letní v létě.

Ale kdyby lidi nejezdili jak ho....., tak by žádné takové nařízení nebylo potřeba.

+5/−2
8.4.2014 6:16

J25a95n 33P29o29k74o94r30n86ý 1983699410633

"tak by žádné takové nařízení nebylo potřeba".... Ale bylo. Prachy jsou mooooc velká inspirace

0/0
8.4.2014 15:03

S97t78a49n95i95s35l59a78v 31J57a80n85d21e48r25a 9882583392

Jsou to všechno reklamní kecy Barumky a spol dalších výrobců a dovozců pneumatik.

Dobrý řidič nepotřebuje brzdit vůbec. Tak třeba já, nevím kdy jsem naposledy potřeboval brzdit a to spíše jen přibrzdit, než doopravdy brzdit. Jezdím s rozumem, dodržuji vzdálenost a problém mám s kotouči, které občas zreziví. Tak brzdím pravidelně i když brzdit nepotřebuji, když jedu ze svahu, zařadím nižší kvalt, přidám plyn a současně při tom brzdím, aby se mi brzdové kotouče obrousily.

Kecy o tom, že se nedá dojezdit zimní pneu v létě jsou jen reklamní žvásty obchodníků a majitelů pneuservisů. Pokud tedy nemáme bát národem závodníků.

Něco jiného je řidič lepič, který má potřebu jezdit autům před sebou na kufru. Tak ten potřebuje brzdy dobré a stejně mu to hodně často nepomůže. 

.

Nestačí jen dobře brzdit, třeba začít brzdit včas.

+5/−2
7.4.2014 23:19

G96a48b68r92i19e11l 12H74o25r34t31e41n 9121169463544

"Dobrý řidič nepotřebuje brzdit vůbec" - to je tak kolosální kravina, že by si to zasloužilo vytesat, ideálně do vašeho pozadí. Vážený pane dobrý řidiči, potřebu prudce zabrzdit nemusíte zažít nikdy, většina řidičů ale takovou situaci zažije a neexistuje nic, čím byste tomu mohl předejít, pokud chcete jezdit autem. Auto v protisměru, čerstvá pneumatika na cestě, opilý chodec či cyklista, požár v autě, smyk auta před vámi, nemehlo na motorce, cokoliv můžete prakticky kdykoliv zažít.:-/

+2/−1
8.4.2014 2:30

D36a71d71a51k 69P11e10t94r 7931470514438

Brzdit se musí, ale podle stylu jízdy. Někomu vydrží obložení brzd 100 tisíc km, jiný je mění po 20 tisících.

+3/−1
8.4.2014 6:00

L17u35k79á40š 37V68a72ň91u93r15a 1695484933313

Vždy musím jet takovou rychlostí, abych stačil dobrzdit tam kam vidím. Pokud jedu přes horizont, kam nevidím, tak se neřítím 150km/h, dokonce nejedu ani 90km/h, ale jedu tak, jako kdyby za horizontem stál odstavený tank.

+1/0
8.4.2014 9:40

S19t34a57n88i54s74l48a66v 22J52a27n16d69e94r47a 9732983702

Pane Horten, míváte potíže správně vnímat psaný text a potom se nevyjadřujete k tomu co jsem napsal, ale vyjadřujete se k tomu, co jsem nenapsal. Já jsem nenapsal, že dobrý řidič nepotřebuje mít v pořádku brzdovou soustavu auta, aby mohl zabrzdit v nepředpokladatelných situacích. Napsal jsem že dobrý řidič nepotřebuje brzdit vůbec.

Všechno to, co popisujete, to jsou hrušky s jablkama. Já jsem třeba nepotřeboval ještě brzdit vůbec. V podstatě jen zkouším brzdy a servisně brzdím, aby mi nerezavěly brzdové kotouče. Vystačím si brzděním motorem, popřípadě lehkým dobržděním k zastavení. Nic k čemu bych musel mít nové gumy renomované pneu značky speciálního dezénu.

Auto v protisměru? Vždycky jsem se dokázal vyhnout a pruhy po pneumatikách od brzdění jsem neudělal. Čerstvá pneumatika na cestě? Neberte to doslova. No tak trochu přibrzdím a vyhnu se, popřípadě zastavím a pneumatiku uklidím. Smyk auta před vámi a nemehlo na motorce? Dodržujte vzdálenost a nelepte se autu na kufr nebo motorkářovi na zadní blatník. Opilý chodec, či cyklista. Koukejte pořádně před sebe. Požár v autě? Nevím, nemám zkušenost.

+2/0
8.4.2014 18:21

G58a68b67r88i54e90l 14H43o42r54t59e31n 9121329573484

Doufám, že vás nikdy nepotkám osobně.

0/0
8.4.2014 21:23

P90e75t46r 14M92i75c93h49a23l 2360224301982

V článku mi chybí jedna dost zásadní informace - jak staré byly ony ojeté zimní gumy? Ono u nich zdaleka nejde jen o vzorek, ale i o tvrdost směsi. A je známo, že směs pneumatik tvrdne postupně. Tedy pokud mám 4 - 5 let staré zimní pneu se vzorkem pod 4 mm, tak je naprosto v klidu dojedu přes léto a nemám s nimi problém. Řeším to tak už několik let a ještě jsem se do krizové situace kvůli gumám nedostal. Ani jsem nezaznamenal nestandardní chování auta, žádné problémy při brždění ani v zatáčkách. ... Jistě, chce to samozřejmě při jízdě používat mozek, ale to dělám už přes 25 let.

0/0
7.4.2014 22:30

J76o53s30e15f 97P89e34t63r30á78s66e84k 4214415937173

Takže stárnutí gumy mění zimní směs na letní? To jste taky vymyslel mozkem?? To si dejte patentovat! :)

+1/−1
7.4.2014 23:54

P89e49t93r 58M30i13c71h36a94l 2770824731272

Ty máš evidentně problém s chápáním psaného textu, co? Já jsem psal o tom, že vliv na vlastnosti zimní gumy v létě nemá jen hloubka jejího dezénu, ale také její stáří. A čím je guma starší, tím je tvrdší a tak se svými vlastnostmi přiklání na stranu letních pneumatik. ... A vůbec, až budeš mít řidičák, tak to možná pochopíš.

0/0
8.4.2014 1:57

J75o27s77e82f 43P64e10t38r25á14s42e32k 4844705957793

Zase jste napsal kravinu, nemúžete jezdit jak chcete-§8odst 2,(2) Řidič nesmí

a) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,

b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním. Já mám řidičák 35 let, ale divím se, že ho dali vám. A netykejte mi

0/0
8.4.2014 8:04

M28a80r43t10i42n 32V86o28j71á77č73e81k 9933207301166

a tyhle body do toho co píše kolega nad vámi motáte proč?

0/0
8.4.2014 11:09

F60i45l53i61p 88T12ř76e76b93a 6773730458616

Protože to patří do jiného vlákna o kus níže.

+1/0
8.4.2014 11:34

J35a45n 41N74o55v76á95k 9485738844525

Z článku si pozorně přečtěte pouze poslední odstavec - na zbytek klidně zapomeňte :-)

+3/0
7.4.2014 20:05

J40o59s21e64f 90P27e44t15r83á35s71e48k 4274445907253

Mě fascinuje kolik lidí dá za auto částku ve stotisících, a riskuje ji a pak aby ušetřili pár stovek nebo tisícovek na gumách... Podle mě je to slabomyslnost, a nerad bych měl takového šetřílka v kufru, až budu muset někde nečekaně zabrzdit..asi bych se neudržel a vysvětlil mu to tak trochu názorně...

+1/−5
7.4.2014 19:46

J13a66n 15N63o58v50á65k 9455428414165

On pak dostane pokutu za nedobrzdění a vy u soudu flastr za napadení, případně ublížení na zdraví - dobrá vyhlídka ;-D

+4/−1
7.4.2014 20:08

Ř47e42h33o67ř 85V60l11a31s38á90k 2224844751436

Ono zase tolik lidí stotisíce nedává. Když se podíváte na vozový park, tak docela dost lidí jezdí s auty do 150 tisíc.

+3/0
7.4.2014 20:33
Foto

I68v61a35n 63K95o24p40t64a 5607922801677

no 150.000 je částka v řádech stotisíců.:-)

+1/−1
7.4.2014 23:17

F30r93a88n92t74i32š58e20k 95C71h60l66o84u87p26e22k 1615330909803

Mám auto za 30.000,-,jezdím s ním každý den do práce 5km, uvědomuji si, že sjeté zimní pneumatiky mají horší jízdní vlastnosti jako letní v letním období, tomu přizpůsobuji jízdu. Mimo to, že ušetřím, se chovám ještě ekologicky. A jestli vás pane Petrásek budu mít náhodou někdy v kufru já (protože jezdím opravdu pomalu), tak věřte, že si s vámi taky rád"promluvím".

+3/0
7.4.2014 20:48
Foto

I39v29a89n 88K39o80p46t27a 5747822811397

Mohu se zeptat kolik kde ušetříte? při 10km/den Vám jedna sada letní + zimní vydrží tak 8 let. z vlastní zkušenosti jedna sada zimní + letní ca. na 70.000 -90.000km (podle auta).

A ekologie, možná ta guma ale co zvýšená spotřeba ca. 0,2-0,5 l/100km, takže vlastně i každý týden vyhodíte ca. 30,- Kč (jedna nová Barumka za rok).

0/−1
7.4.2014 23:25

J85i28n39d16ř41i45c25h 88Š36k65o46p95e11k 4675781170975

to je blbost, 70 - 90 tis tak max. pokud bude pneu jezdit na nehnané nápravě auta obsazeného pouze řidičem

0/0
9.4.2014 21:25
Foto

I27v12a36n 11K10o38p11t14a 5107622921847

Jde celkem o 8 pneumatik tedy ca. 40.000km na sadu (zimní letní).

Příklad Clio r.v. 2007 mám stále s originální sadou pneumatik (zimní letní) momentálně najeto 98.000km (letní už musím koupit nové).

Octavia - +/- to samé jen tech sad se za 460.000km vystřídalo víc, ale i tak to odpovída ca. 40-50.000 km na sadu. Nové zimní jsem kupoval listopad 2013 za 5 měsíců nájezd ca. 25.000km a jednu sezónu nejspíš ještě zvládnou. A s tou jezdím dost často naloženej.

0/0
9.4.2014 23:25

S40t44a23n89i30s80l66a57v 19T80v26r18z 4116547723819

Chyba výpočtu. Zimní pneumatika po 4 letech v zimě je určitě horší, než zimní pneumatika v létě.

Pneumatiky by se měly měnit dříve než jednou za 6 let. Takže při nájezdu pana Františka to bude něco jako dvě sady kupované jednou za 5 let versus jedna sada kupovaná jednou za 5 let. Ekonomicky těch 30,- Kč týdně je o trochu levnější než 4 letní pneumatiky. Ekologicky možná také.

0/0
4.5.2014 14:19

J92o86s70e12f 38P29e56t79r54á37s85e88k 4384125407813

Jezdit jako šnek je stejně bezohledné jako jezdit jak prase... Ale to vy asi stejně nikdy nepochopíte. A jednou za čas potřebuje zabrzdit o pár metrů dřív každý..

+1/−2
7.4.2014 23:50

M31a13r94t30i33n 15H80a86v21l59í88k 4460855287103

Nikde na obyčejné silnici není dána minimální rychlost. Takže si každý může jezdit podle toho, jak mu to vyhovuje a na kolik se cítí. Ale to asi nikdy nepochopíte ví. 90 je pro vás holt narízená rychlost, kterou se musí jet. Nejlépe o 10-20km/h více.

+1/−1
8.4.2014 6:19

F55i64l28i20p 23T90ř90e56b21a 6863420458916

Není, a je to chyba. Řidič nesmí bezdůvodně brzdit provoz, stejně jako nesmí bránit předjíždění (zejméná náhlým zrychlením), což jsou dva přestupky, které jsou u nás nepostižitelné a u některých lidí jdou ruku v ruce.

Agresivní řidiči nepadají z nebe, ale klidní řidiči se stávají agresivními, když na takového vola narazí.

+3/0
8.4.2014 11:39

S94t76a29n16i49s43l85a96v 58J52a58n86d16e83r90a 9782393202

A když na tebe vytáhne kvér, budeš se třepat jak ratlík a naděláš si do kalhot, hrdino.;-D

+1/−1
7.4.2014 23:23

M93a35r37t39i33n 19H90a27v90l40í56k 4820425897693

Stačí, když vyleze někdo s rukama jak lopaty ;-)

0/0
8.4.2014 6:20
Foto

R87i91c43h39a81r95d 51S42n12a95h22a 4681327166178

Ve zkratce - nešetřete a utrácejte co nejčastěji za pneu ;-D;-D;-D

+7/0
7.4.2014 19:28

J10a77n 80K76o47t19l63í64n 9539194255327

a hned jak koupí gumy, tak šup šup vyměnit na PC Win XP za osmičky, bo tam je taky veliké nebezpečí úrazu ;-D

+1/0
8.4.2014 12:13

B52l54a50ž74e20j 67M27o27t90y56č48k57a 8237527925340

nikde jsem se nedočetl jak se chovají v noci.

+6/0
7.4.2014 19:14

P42a21v49e67l 21J82e40ř77á11b65e52k 7591332374897

Dost špatně.

Když chovám jednu, tak ty tři žárlí. A všechny čtyři chovat najednou je celkem fyzická zátěž.

+7/0
7.4.2014 19:17

B29l65a73ž98e86j 61M31o12t11y15č87k25a 8527397335620

a co se stane když je upustíte?

+1/0
7.4.2014 20:49

J94i26ř38í 31D41v68o56ř20á68k 5248713738530

Pamatuji si dobu,kdy byl řidič rád , že sehnal nějaké pneumatiky.Ježdění v létě , nebo v zimě bylo hlavně o hlavě a ne o gumách.

+4/0
7.4.2014 18:52

J25o66s93e63f 65P28e90t49r53á15s72e21k 4194485627323

Ano??? A proč nám to říkáte?

0/−4
7.4.2014 19:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.