Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na dojížděných zimních gumách v létě zastavíte až o 20 metrů dál

Autoklub České republiky provedl zajímavý test, který v praxi potvrdil teorii, že ojeté zimní pneu dojížděné v létě jsou výrazně nebezpečnější než letní gumy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P35e27t37r 95M56a10t78o87u57l10e43k 6147240104

Zase zavádějící titulek :-/  V textu je jasně vysvětleno, že brzdná dráha na dojížděných zimních gumách je delší v případě vody na silnici, ale v případě silnice suché, je dojížděná zimní guma srovnatelná, ne-li lepší. Přeci jen je její směs měkčí, takže lépe drží.

0/0
14.4.2014 11:51

T96o51m13á62š 58L36í74p43a 8645276170813

Hm.. kdo si da caj, kafe nebo neco ostrejsiho? Tusiljsem to, vypalim do zitra jeste jeden sud. U me naval a v pneuprezuvkarne si kluci daj dvacet..:)

0/0
11.4.2014 20:28

F31i49l32i31p 84T10ř24e49b68a 6653320648116

Slovní úloha z matematiky:

Mám auto za 20 tisíc. Příští rok technickou ještě zvládne, dál ví bůh.

(U nás) Nestandartní gumy stojí každá 1300 kč.

Nádrž benzínu za 1500 mi vydrží cca 14 dní - měsíc.

A teď babo raď....

0/0
8.4.2014 11:50


F10i46l36i96p 17T43ř15e92b15a 6953530418486

Asi mám mezery ve vzdělání, ale neříká ta univerzální poučka, že letní gumy se chovají lépe, než zimní, za všech podmínek, kromě břečky, ledu, a extrémního mrazu? A test vychází zcela opačně? 8-o

+3/0
8.4.2014 11:28

F85r23a41n90t62i19š88e74k 78N38á64v36a25r42a 4895746401402

Ty čínské pneu co v testu propadli jsou jednoznačně kvalitnější než ty Continentálky.

Redaktoři pletou hrušky s jablkama.

Pneu v testu prezentují jako zimní, přičemž Continentálky mají jednoznačně letní vzorek, zatímto ty "nekvalitní" zimní činské pneumatiky mají zimní vzorek.

Pak je jasné že testy na vodě dopadli tak jak dopadli.

Fyzikálně je na zimu lepší ta čínská pneu, protože v testech měla větší valivý odpor.

0/0
8.4.2014 9:55

L29i48b61o58r 89G47o46n56d83e12k 2877253530787

Pokud dojíždím zimáky, je mi asi jedno, že zastavím o 20 metrů dál.

+2/0
8.4.2014 9:01

F88r46a24n11t17i77š13e22k 74N36á30v18a70r70a 4915106241282

v testech míchají hrušky s jablkama.

+1/0
8.4.2014 9:56
Foto

L73u64d33ě92k 85K37o32n92o54p15á35č 1859860635831

V článku je zásadní nesmysl. Zimní guma je zimní i v létě a tak musí mít tomu odpovídající hloubku vzorku. Zákon nezná letní a zimní hloubku, ale rozděluje to podle typu pneumatiky. Takže dojíždění je hloupost a v případě nehody to může být pro řidiče velký problém! ;-D

+2/−4
8.4.2014 8:28

M85a46r77t28i88n 66V62o37j16á72č35e37k 9803757741636

ne není to nesmysl v zimě jezdíte s 4mm a v létě jen s 1,6 minimum

+2/0
8.4.2014 11:02
Foto

L82u86d68ě50k 88K54o94n60o85p77á24č 1329960865881

Pneumatiky mají svoje značení podle druhu použití. Pokud to bude univerrzální, pak ano, ale pokud je to čistě zimní, tak ne. ;-D

+1/−1
8.4.2014 15:25

S49t66a33n84i33s24l81a35v 61J20a36n26d29e60r98a 9502273782

Jaké mají být pneumatiky upravuje Vyhláška č. 341/2002 Sb.v § 21, zejména odstavec 5, z něhož vyplývá, že stačí 1,6 mm, nezávisle na typu pneu, zimní anebo letní.

Vzhledem k rozsahu problému doporučuji přečíst §21 zmíněné vyhlášky celý, jelikož se tam dozvíte, jak a kde se ten dezén vlastně měří.

Pouze v zimním období upravuje Zákon o provozu na pozemních komunikacích (Silniční zákon) 133/2011 v §40a 

 Provoz vozidel v zimním období a tak dál... Vyhledejte například na Google.

Vyplývá z toho jak píše pan Vojáček, v zimě jezdíte s 4mm a v létě jen s 1,6 minimum nezávisle na druhu pneumatiky, (zjednodušeně napsáno)

+4/0
8.4.2014 18:55

J51o51s97e27f 22P94e40t50r27á41s20e52k 4404405297833

Pro loudaly kteří si myslí že si můžou jezdit pomalu jak chtějí jen vkládám odst2 §8 zákona:(2) Řidič nesmí

a) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,

b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.

O sjetých zimních gumách tam není ani slovo, v dnešním provozu je to obravdu o nervy dojet takovýho retarda...

+2/0
8.4.2014 8:07

J84a70n 57P90o50k49o11r60n17ý 1393629370753

Add a) i b) je postaveno na subjektivním vyhodnocením situace. Co se jednomiu může zdát OK, jinému životu nebezpečné. Je opravdu o nervy potkat mistra světa, co si myslí že okolo jsou jen retardi. Rv

+1/0
8.4.2014 15:00

S98t86a36n95i52s55l44a89v 31J53a38n53d81e96r49a 9242183792

K Vašemu upozornění pro loudaly na bezdůvodně pomalou jízdu. Já Vás ještě upozorňuji na slovíčko BEZDŮVODNĚ. Zda je to důvodně anebo bezdůvodně ovšem neposuzujete Vy, coby řidič za bezdůvodně pomalým autem, ale někdo úplně jiný, tak na to bacha, ať nemáte kdysi malér.;-D

Taky s tím náhlým snížením jízdy anebo zastavení, pokud to nevyžaduje bezpečnost a tak dál...

V případě kolize nesete Vy důkazní břemeno, že řidič před Vámi dup na brzdy bezdůvodně. Mnohý příklad známe a dokazuje se to velmi špatně, někdy i kamera prd platná. 

Proto raději dodržujte vzdálenost, ať neplatíte loudalovi opravu auta, protože s vysokou pravděpodobností to pak půjde na Vaši pojistku;-)

+1/0
8.4.2014 19:06

M95a96r44t74i37n 92H35a38v12l50í46k 4190815417123

Dřív sem jezdil celou zimu na letňákách a taky sem dojel. Věděl sem na čem jedu a podle toho jsem se zařídil s rychlostí. Pak nařídili zimní.

Dned dojíždím zimní v létě a podle toho jezdím. Tak jsem zvědavý, za jak dlouho nařídí letní v létě.

Ale kdyby lidi nejezdili jak ho....., tak by žádné takové nařízení nebylo potřeba.

+5/−2
8.4.2014 6:16

J74a27n 53P83o55k86o83r83n93ý 1633279280473

"tak by žádné takové nařízení nebylo potřeba".... Ale bylo. Prachy jsou mooooc velká inspirace

0/0
8.4.2014 15:03

S67t52a60n46i97s58l65a40v 40J33a59n42d70e24r53a 9932523212

Jsou to všechno reklamní kecy Barumky a spol dalších výrobců a dovozců pneumatik.

Dobrý řidič nepotřebuje brzdit vůbec. Tak třeba já, nevím kdy jsem naposledy potřeboval brzdit a to spíše jen přibrzdit, než doopravdy brzdit. Jezdím s rozumem, dodržuji vzdálenost a problém mám s kotouči, které občas zreziví. Tak brzdím pravidelně i když brzdit nepotřebuji, když jedu ze svahu, zařadím nižší kvalt, přidám plyn a současně při tom brzdím, aby se mi brzdové kotouče obrousily.

Kecy o tom, že se nedá dojezdit zimní pneu v létě jsou jen reklamní žvásty obchodníků a majitelů pneuservisů. Pokud tedy nemáme bát národem závodníků.

Něco jiného je řidič lepič, který má potřebu jezdit autům před sebou na kufru. Tak ten potřebuje brzdy dobré a stejně mu to hodně často nepomůže. 

.

Nestačí jen dobře brzdit, třeba začít brzdit včas.

+5/−2
7.4.2014 23:19

G70a95b50r17i78e94l 40H62o92r21t23e50n 9211199733874

"Dobrý řidič nepotřebuje brzdit vůbec" - to je tak kolosální kravina, že by si to zasloužilo vytesat, ideálně do vašeho pozadí. Vážený pane dobrý řidiči, potřebu prudce zabrzdit nemusíte zažít nikdy, většina řidičů ale takovou situaci zažije a neexistuje nic, čím byste tomu mohl předejít, pokud chcete jezdit autem. Auto v protisměru, čerstvá pneumatika na cestě, opilý chodec či cyklista, požár v autě, smyk auta před vámi, nemehlo na motorce, cokoliv můžete prakticky kdykoliv zažít.:-/

+2/−1
8.4.2014 2:30

D69a58d89a10k 21P33e75t71r 7431920934508

Brzdit se musí, ale podle stylu jízdy. Někomu vydrží obložení brzd 100 tisíc km, jiný je mění po 20 tisících.

+3/−1
8.4.2014 6:00

L84u72k40á89š 50V51a55ň32u95r60a 1725644153453

Vždy musím jet takovou rychlostí, abych stačil dobrzdit tam kam vidím. Pokud jedu přes horizont, kam nevidím, tak se neřítím 150km/h, dokonce nejedu ani 90km/h, ale jedu tak, jako kdyby za horizontem stál odstavený tank.

+1/0
8.4.2014 9:40

S65t53a27n88i22s49l67a81v 53J93a14n51d10e47r30a 9772723842

Pane Horten, míváte potíže správně vnímat psaný text a potom se nevyjadřujete k tomu co jsem napsal, ale vyjadřujete se k tomu, co jsem nenapsal. Já jsem nenapsal, že dobrý řidič nepotřebuje mít v pořádku brzdovou soustavu auta, aby mohl zabrzdit v nepředpokladatelných situacích. Napsal jsem že dobrý řidič nepotřebuje brzdit vůbec.

Všechno to, co popisujete, to jsou hrušky s jablkama. Já jsem třeba nepotřeboval ještě brzdit vůbec. V podstatě jen zkouším brzdy a servisně brzdím, aby mi nerezavěly brzdové kotouče. Vystačím si brzděním motorem, popřípadě lehkým dobržděním k zastavení. Nic k čemu bych musel mít nové gumy renomované pneu značky speciálního dezénu.

Auto v protisměru? Vždycky jsem se dokázal vyhnout a pruhy po pneumatikách od brzdění jsem neudělal. Čerstvá pneumatika na cestě? Neberte to doslova. No tak trochu přibrzdím a vyhnu se, popřípadě zastavím a pneumatiku uklidím. Smyk auta před vámi a nemehlo na motorce? Dodržujte vzdálenost a nelepte se autu na kufr nebo motorkářovi na zadní blatník. Opilý chodec, či cyklista. Koukejte pořádně před sebe. Požár v autě? Nevím, nemám zkušenost.

+2/0
8.4.2014 18:21

G11a88b77r30i80e32l 98H69o62r51t90e19n 9851349943744

Doufám, že vás nikdy nepotkám osobně.

0/0
8.4.2014 21:23

P66e31t54r 53M80i53c82h12a28l 2460844981502

V článku mi chybí jedna dost zásadní informace - jak staré byly ony ojeté zimní gumy? Ono u nich zdaleka nejde jen o vzorek, ale i o tvrdost směsi. A je známo, že směs pneumatik tvrdne postupně. Tedy pokud mám 4 - 5 let staré zimní pneu se vzorkem pod 4 mm, tak je naprosto v klidu dojedu přes léto a nemám s nimi problém. Řeším to tak už několik let a ještě jsem se do krizové situace kvůli gumám nedostal. Ani jsem nezaznamenal nestandardní chování auta, žádné problémy při brždění ani v zatáčkách. ... Jistě, chce to samozřejmě při jízdě používat mozek, ale to dělám už přes 25 let.

0/0
7.4.2014 22:30

J18o11s27e86f 87P62e26t67r44á72s93e89k 4514865257893

Takže stárnutí gumy mění zimní směs na letní? To jste taky vymyslel mozkem?? To si dejte patentovat! :)

+1/−1
7.4.2014 23:54

P43e18t78r 56M35i79c98h33a28l 2130574161742

Ty máš evidentně problém s chápáním psaného textu, co? Já jsem psal o tom, že vliv na vlastnosti zimní gumy v létě nemá jen hloubka jejího dezénu, ale také její stáří. A čím je guma starší, tím je tvrdší a tak se svými vlastnostmi přiklání na stranu letních pneumatik. ... A vůbec, až budeš mít řidičák, tak to možná pochopíš.

0/0
8.4.2014 1:57

J11o43s47e10f 29P54e50t73r32á97s70e77k 4164315577603

Zase jste napsal kravinu, nemúžete jezdit jak chcete-§8odst 2,(2) Řidič nesmí

a) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,

b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním. Já mám řidičák 35 let, ale divím se, že ho dali vám. A netykejte mi

0/0
8.4.2014 8:04

M63a39r66t66i21n 83V38o16j52á24č37e12k 9933677831156

a tyhle body do toho co píše kolega nad vámi motáte proč?

0/0
8.4.2014 11:09

F20i91l42i38p 56T88ř32e41b74a 6263210198176

Protože to patří do jiného vlákna o kus níže.

+1/0
8.4.2014 11:34

J77a29n 57N50o71v63á73k 9905488634275

Z článku si pozorně přečtěte pouze poslední odstavec - na zbytek klidně zapomeňte :-)

+3/0
7.4.2014 20:05

J15o40s57e14f 26P47e78t63r23á65s66e23k 4874285147743

Mě fascinuje kolik lidí dá za auto částku ve stotisících, a riskuje ji a pak aby ušetřili pár stovek nebo tisícovek na gumách... Podle mě je to slabomyslnost, a nerad bych měl takového šetřílka v kufru, až budu muset někde nečekaně zabrzdit..asi bych se neudržel a vysvětlil mu to tak trochu názorně...

+1/−5
7.4.2014 19:46

J16a34n 90N93o72v28á97k 9735948784605

On pak dostane pokutu za nedobrzdění a vy u soudu flastr za napadení, případně ublížení na zdraví - dobrá vyhlídka ;-D

+4/−1
7.4.2014 20:08

Ř31e13h19o24ř 70V38l25a33s25á41k 2274244361466

Ono zase tolik lidí stotisíce nedává. Když se podíváte na vozový park, tak docela dost lidí jezdí s auty do 150 tisíc.

+3/0
7.4.2014 20:33
Foto

I57v95a51n 20K15o68p32t67a 5887662651567

no 150.000 je částka v řádech stotisíců.:-)

+1/−1
7.4.2014 23:17

F68r53a86n41t83i19š47e85k 57C59h13l50o94u84p72e94k 1875420889193

Mám auto za 30.000,-,jezdím s ním každý den do práce 5km, uvědomuji si, že sjeté zimní pneumatiky mají horší jízdní vlastnosti jako letní v letním období, tomu přizpůsobuji jízdu. Mimo to, že ušetřím, se chovám ještě ekologicky. A jestli vás pane Petrásek budu mít náhodou někdy v kufru já (protože jezdím opravdu pomalu), tak věřte, že si s vámi taky rád"promluvím".

+3/0
7.4.2014 20:48
Foto

I64v56a25n 31K55o62p88t19a 5387622241527

Mohu se zeptat kolik kde ušetříte? při 10km/den Vám jedna sada letní + zimní vydrží tak 8 let. z vlastní zkušenosti jedna sada zimní + letní ca. na 70.000 -90.000km (podle auta).

A ekologie, možná ta guma ale co zvýšená spotřeba ca. 0,2-0,5 l/100km, takže vlastně i každý týden vyhodíte ca. 30,- Kč (jedna nová Barumka za rok).

0/−1
7.4.2014 23:25

J58i24n68d71ř45i82c57h 18Š76k50o88p96e91k 4115241300955

to je blbost, 70 - 90 tis tak max. pokud bude pneu jezdit na nehnané nápravě auta obsazeného pouze řidičem

0/0
9.4.2014 21:25
Foto

I37v79a55n 77K55o91p22t38a 5647842301297

Jde celkem o 8 pneumatik tedy ca. 40.000km na sadu (zimní letní).

Příklad Clio r.v. 2007 mám stále s originální sadou pneumatik (zimní letní) momentálně najeto 98.000km (letní už musím koupit nové).

Octavia - +/- to samé jen tech sad se za 460.000km vystřídalo víc, ale i tak to odpovída ca. 40-50.000 km na sadu. Nové zimní jsem kupoval listopad 2013 za 5 měsíců nájezd ca. 25.000km a jednu sezónu nejspíš ještě zvládnou. A s tou jezdím dost často naloženej.

0/0
9.4.2014 23:25

S37t57a93n45i60s91l80a25v 10T58v14r84z 4796427243679

Chyba výpočtu. Zimní pneumatika po 4 letech v zimě je určitě horší, než zimní pneumatika v létě.

Pneumatiky by se měly měnit dříve než jednou za 6 let. Takže při nájezdu pana Františka to bude něco jako dvě sady kupované jednou za 5 let versus jedna sada kupovaná jednou za 5 let. Ekonomicky těch 30,- Kč týdně je o trochu levnější než 4 letní pneumatiky. Ekologicky možná také.

0/0
4.5.2014 14:19

J27o39s54e47f 67P22e11t82r67á74s12e31k 4564425797973

Jezdit jako šnek je stejně bezohledné jako jezdit jak prase... Ale to vy asi stejně nikdy nepochopíte. A jednou za čas potřebuje zabrzdit o pár metrů dřív každý..

+1/−2
7.4.2014 23:50

M36a87r48t91i93n 61H41a19v43l15í95k 4770745707963

Nikde na obyčejné silnici není dána minimální rychlost. Takže si každý může jezdit podle toho, jak mu to vyhovuje a na kolik se cítí. Ale to asi nikdy nepochopíte ví. 90 je pro vás holt narízená rychlost, kterou se musí jet. Nejlépe o 10-20km/h více.

+1/−1
8.4.2014 6:19

F23i77l53i20p 35T40ř82e61b25a 6553210768846

Není, a je to chyba. Řidič nesmí bezdůvodně brzdit provoz, stejně jako nesmí bránit předjíždění (zejméná náhlým zrychlením), což jsou dva přestupky, které jsou u nás nepostižitelné a u některých lidí jdou ruku v ruce.

Agresivní řidiči nepadají z nebe, ale klidní řidiči se stávají agresivními, když na takového vola narazí.

+3/0
8.4.2014 11:39

S89t59a68n67i77s16l57a91v 92J31a72n64d97e45r14a 9622263332

A když na tebe vytáhne kvér, budeš se třepat jak ratlík a naděláš si do kalhot, hrdino.;-D

+1/−1
7.4.2014 23:23

M18a95r76t87i52n 12H31a54v66l53í36k 4330465827843

Stačí, když vyleze někdo s rukama jak lopaty ;-)

0/0
8.4.2014 6:20
Foto

R55i28c83h45a37r98d 67S23n15a29h56a 4791557366938

Ve zkratce - nešetřete a utrácejte co nejčastěji za pneu ;-D;-D;-D

+7/0
7.4.2014 19:28

J78a97n 97K32o13t79l18í11n 9169654455327

a hned jak koupí gumy, tak šup šup vyměnit na PC Win XP za osmičky, bo tam je taky veliké nebezpečí úrazu ;-D

+1/0
8.4.2014 12:13

B48l13a64ž69e84j 89M79o51t26y29č26k87a 8337497825710

nikde jsem se nedočetl jak se chovají v noci.

+6/0
7.4.2014 19:14

P67a95v32e75l 27J72e74ř37á34b23e79k 7141472274777

Dost špatně.

Když chovám jednu, tak ty tři žárlí. A všechny čtyři chovat najednou je celkem fyzická zátěž.

+7/0
7.4.2014 19:17

B79l91a76ž29e19j 49M58o71t89y74č84k77a 8587807205980

a co se stane když je upustíte?

+1/0
7.4.2014 20:49

J62i96ř45í 42D19v43o68ř14á75k 5388363458700

Pamatuji si dobu,kdy byl řidič rád , že sehnal nějaké pneumatiky.Ježdění v létě , nebo v zimě bylo hlavně o hlavě a ne o gumách.

+4/0
7.4.2014 18:52

J19o75s14e98f 51P46e95t56r29á73s31e18k 4344415117423

Ano??? A proč nám to říkáte?

0/−4
7.4.2014 19:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.