Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na dojížděných zimních gumách v létě zastavíte až o 20 metrů dál

Autoklub České republiky provedl zajímavý test, který v praxi potvrdil teorii, že ojeté zimní pneu dojížděné v létě jsou výrazně nebezpečnější než letní gumy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P62e85t62r 82M92a78t33o36u80l16e57k 6867890584

Zase zavádějící titulek :-/  V textu je jasně vysvětleno, že brzdná dráha na dojížděných zimních gumách je delší v případě vody na silnici, ale v případě silnice suché, je dojížděná zimní guma srovnatelná, ne-li lepší. Přeci jen je její směs měkčí, takže lépe drží.

0/0
14.4.2014 11:51

T72o34m71á27š 65L80í38p62a 8965726230533

Hm.. kdo si da caj, kafe nebo neco ostrejsiho? Tusiljsem to, vypalim do zitra jeste jeden sud. U me naval a v pneuprezuvkarne si kluci daj dvacet..:)

0/0
11.4.2014 20:28

F19i67l48i18p 93T12ř74e60b37a 6933160368136

Slovní úloha z matematiky:

Mám auto za 20 tisíc. Příští rok technickou ještě zvládne, dál ví bůh.

(U nás) Nestandartní gumy stojí každá 1300 kč.

Nádrž benzínu za 1500 mi vydrží cca 14 dní - měsíc.

A teď babo raď....

0/0
8.4.2014 11:50

F52i78l28i43p 92T37ř88e62b31a 6453450568406

Asi mám mezery ve vzdělání, ale neříká ta univerzální poučka, že letní gumy se chovají lépe, než zimní, za všech podmínek, kromě břečky, ledu, a extrémního mrazu? A test vychází zcela opačně? 8-o

+3/0
8.4.2014 11:28

F20r24a29n19t76i93š44e84k 83N30á61v30a78r62a 4805636551292

Ty čínské pneu co v testu propadli jsou jednoznačně kvalitnější než ty Continentálky.

Redaktoři pletou hrušky s jablkama.

Pneu v testu prezentují jako zimní, přičemž Continentálky mají jednoznačně letní vzorek, zatímto ty "nekvalitní" zimní činské pneumatiky mají zimní vzorek.

Pak je jasné že testy na vodě dopadli tak jak dopadli.

Fyzikálně je na zimu lepší ta čínská pneu, protože v testech měla větší valivý odpor.

0/0
8.4.2014 9:55

L55i52b82o72r 53G49o98n74d36e76k 2967773560337

Pokud dojíždím zimáky, je mi asi jedno, že zastavím o 20 metrů dál.

+2/0
8.4.2014 9:01

F88r84a34n79t25i52š20e84k 74N81á73v25a47r79a 4475176421192

v testech míchají hrušky s jablkama.

+1/0
8.4.2014 9:56
Foto

L47u72d91ě16k 41K45o87n51o21p98á47č 1219940985941

V článku je zásadní nesmysl. Zimní guma je zimní i v létě a tak musí mít tomu odpovídající hloubku vzorku. Zákon nezná letní a zimní hloubku, ale rozděluje to podle typu pneumatiky. Takže dojíždění je hloupost a v případě nehody to může být pro řidiče velký problém! ;-D

+2/−4
8.4.2014 8:28

M80a14r36t52i95n 87V72o55j39á15č13e35k 9463167891366

ne není to nesmysl v zimě jezdíte s 4mm a v létě jen s 1,6 minimum

+2/0
8.4.2014 11:02
Foto

L63u84d89ě46k 21K45o47n72o35p42á14č 1569200885921

Pneumatiky mají svoje značení podle druhu použití. Pokud to bude univerrzální, pak ano, ale pokud je to čistě zimní, tak ne. ;-D

+1/−1
8.4.2014 15:25

S77t46a72n51i91s74l60a13v 14J44a46n55d98e50r18a 9332653302

Jaké mají být pneumatiky upravuje Vyhláška č. 341/2002 Sb.v § 21, zejména odstavec 5, z něhož vyplývá, že stačí 1,6 mm, nezávisle na typu pneu, zimní anebo letní.

Vzhledem k rozsahu problému doporučuji přečíst §21 zmíněné vyhlášky celý, jelikož se tam dozvíte, jak a kde se ten dezén vlastně měří.

Pouze v zimním období upravuje Zákon o provozu na pozemních komunikacích (Silniční zákon) 133/2011 v §40a 

 Provoz vozidel v zimním období a tak dál... Vyhledejte například na Google.

Vyplývá z toho jak píše pan Vojáček, v zimě jezdíte s 4mm a v létě jen s 1,6 minimum nezávisle na druhu pneumatiky, (zjednodušeně napsáno)

+4/0
8.4.2014 18:55

J61o35s74e57f 35P68e48t98r78á41s16e93k 4934195667633

Pro loudaly kteří si myslí že si můžou jezdit pomalu jak chtějí jen vkládám odst2 §8 zákona:(2) Řidič nesmí

a) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,

b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.

O sjetých zimních gumách tam není ani slovo, v dnešním provozu je to obravdu o nervy dojet takovýho retarda...

+2/0
8.4.2014 8:07

J21a60n 84P13o84k91o26r38n90ý 1943139210803

Add a) i b) je postaveno na subjektivním vyhodnocením situace. Co se jednomiu může zdát OK, jinému životu nebezpečné. Je opravdu o nervy potkat mistra světa, co si myslí že okolo jsou jen retardi. Rv

+1/0
8.4.2014 15:00

S51t73a16n38i97s84l29a54v 77J66a40n44d96e79r51a 9462503332

K Vašemu upozornění pro loudaly na bezdůvodně pomalou jízdu. Já Vás ještě upozorňuji na slovíčko BEZDŮVODNĚ. Zda je to důvodně anebo bezdůvodně ovšem neposuzujete Vy, coby řidič za bezdůvodně pomalým autem, ale někdo úplně jiný, tak na to bacha, ať nemáte kdysi malér.;-D

Taky s tím náhlým snížením jízdy anebo zastavení, pokud to nevyžaduje bezpečnost a tak dál...

V případě kolize nesete Vy důkazní břemeno, že řidič před Vámi dup na brzdy bezdůvodně. Mnohý příklad známe a dokazuje se to velmi špatně, někdy i kamera prd platná. 

Proto raději dodržujte vzdálenost, ať neplatíte loudalovi opravu auta, protože s vysokou pravděpodobností to pak půjde na Vaši pojistku;-)

+1/0
8.4.2014 19:06

M85a69r95t65i25n 16H37a39v66l32í62k 4760825947413

Dřív sem jezdil celou zimu na letňákách a taky sem dojel. Věděl sem na čem jedu a podle toho jsem se zařídil s rychlostí. Pak nařídili zimní.

Dned dojíždím zimní v létě a podle toho jezdím. Tak jsem zvědavý, za jak dlouho nařídí letní v létě.

Ale kdyby lidi nejezdili jak ho....., tak by žádné takové nařízení nebylo potřeba.

+5/−2
8.4.2014 6:16

J69a80n 56P85o49k26o51r35n28ý 1233799430653

"tak by žádné takové nařízení nebylo potřeba".... Ale bylo. Prachy jsou mooooc velká inspirace

0/0
8.4.2014 15:03

S44t67a39n68i94s39l86a15v 53J22a17n83d74e31r11a 9342223172

Jsou to všechno reklamní kecy Barumky a spol dalších výrobců a dovozců pneumatik.

Dobrý řidič nepotřebuje brzdit vůbec. Tak třeba já, nevím kdy jsem naposledy potřeboval brzdit a to spíše jen přibrzdit, než doopravdy brzdit. Jezdím s rozumem, dodržuji vzdálenost a problém mám s kotouči, které občas zreziví. Tak brzdím pravidelně i když brzdit nepotřebuji, když jedu ze svahu, zařadím nižší kvalt, přidám plyn a současně při tom brzdím, aby se mi brzdové kotouče obrousily.

Kecy o tom, že se nedá dojezdit zimní pneu v létě jsou jen reklamní žvásty obchodníků a majitelů pneuservisů. Pokud tedy nemáme bát národem závodníků.

Něco jiného je řidič lepič, který má potřebu jezdit autům před sebou na kufru. Tak ten potřebuje brzdy dobré a stejně mu to hodně často nepomůže. 

.

Nestačí jen dobře brzdit, třeba začít brzdit včas.

+5/−2
7.4.2014 23:19

G85a82b58r57i63e98l 20H32o20r16t36e39n 9311579753674

"Dobrý řidič nepotřebuje brzdit vůbec" - to je tak kolosální kravina, že by si to zasloužilo vytesat, ideálně do vašeho pozadí. Vážený pane dobrý řidiči, potřebu prudce zabrzdit nemusíte zažít nikdy, většina řidičů ale takovou situaci zažije a neexistuje nic, čím byste tomu mohl předejít, pokud chcete jezdit autem. Auto v protisměru, čerstvá pneumatika na cestě, opilý chodec či cyklista, požár v autě, smyk auta před vámi, nemehlo na motorce, cokoliv můžete prakticky kdykoliv zažít.:-/

+2/−1
8.4.2014 2:30

D44a36d44a57k 32P70e87t57r 7931580554618

Brzdit se musí, ale podle stylu jízdy. Někomu vydrží obložení brzd 100 tisíc km, jiný je mění po 20 tisících.

+3/−1
8.4.2014 6:00

L36u18k64á52š 68V65a26ň43u55r21a 1575334423643

Vždy musím jet takovou rychlostí, abych stačil dobrzdit tam kam vidím. Pokud jedu přes horizont, kam nevidím, tak se neřítím 150km/h, dokonce nejedu ani 90km/h, ale jedu tak, jako kdyby za horizontem stál odstavený tank.

+1/0
8.4.2014 9:40

S17t38a38n84i76s79l48a27v 97J40a46n64d23e37r37a 9962313542

Pane Horten, míváte potíže správně vnímat psaný text a potom se nevyjadřujete k tomu co jsem napsal, ale vyjadřujete se k tomu, co jsem nenapsal. Já jsem nenapsal, že dobrý řidič nepotřebuje mít v pořádku brzdovou soustavu auta, aby mohl zabrzdit v nepředpokladatelných situacích. Napsal jsem že dobrý řidič nepotřebuje brzdit vůbec.

Všechno to, co popisujete, to jsou hrušky s jablkama. Já jsem třeba nepotřeboval ještě brzdit vůbec. V podstatě jen zkouším brzdy a servisně brzdím, aby mi nerezavěly brzdové kotouče. Vystačím si brzděním motorem, popřípadě lehkým dobržděním k zastavení. Nic k čemu bych musel mít nové gumy renomované pneu značky speciálního dezénu.

Auto v protisměru? Vždycky jsem se dokázal vyhnout a pruhy po pneumatikách od brzdění jsem neudělal. Čerstvá pneumatika na cestě? Neberte to doslova. No tak trochu přibrzdím a vyhnu se, popřípadě zastavím a pneumatiku uklidím. Smyk auta před vámi a nemehlo na motorce? Dodržujte vzdálenost a nelepte se autu na kufr nebo motorkářovi na zadní blatník. Opilý chodec, či cyklista. Koukejte pořádně před sebe. Požár v autě? Nevím, nemám zkušenost.

+2/0
8.4.2014 18:21

G44a67b62r54i88e91l 82H19o10r52t35e78n 9291159283474

Doufám, že vás nikdy nepotkám osobně.

0/0
8.4.2014 21:23

P92e17t18r 76M59i25c24h71a94l 2360244701432

V článku mi chybí jedna dost zásadní informace - jak staré byly ony ojeté zimní gumy? Ono u nich zdaleka nejde jen o vzorek, ale i o tvrdost směsi. A je známo, že směs pneumatik tvrdne postupně. Tedy pokud mám 4 - 5 let staré zimní pneu se vzorkem pod 4 mm, tak je naprosto v klidu dojedu přes léto a nemám s nimi problém. Řeším to tak už několik let a ještě jsem se do krizové situace kvůli gumám nedostal. Ani jsem nezaznamenal nestandardní chování auta, žádné problémy při brždění ani v zatáčkách. ... Jistě, chce to samozřejmě při jízdě používat mozek, ale to dělám už přes 25 let.

0/0
7.4.2014 22:30

J70o98s86e58f 12P44e49t80r97á38s85e58k 4974605437973

Takže stárnutí gumy mění zimní směs na letní? To jste taky vymyslel mozkem?? To si dejte patentovat! :)

+1/−1
7.4.2014 23:54

P60e46t38r 55M45i77c22h81a58l 2590174521902

Ty máš evidentně problém s chápáním psaného textu, co? Já jsem psal o tom, že vliv na vlastnosti zimní gumy v létě nemá jen hloubka jejího dezénu, ale také její stáří. A čím je guma starší, tím je tvrdší a tak se svými vlastnostmi přiklání na stranu letních pneumatik. ... A vůbec, až budeš mít řidičák, tak to možná pochopíš.

0/0
8.4.2014 1:57

J20o27s91e95f 60P96e18t84r96á30s76e42k 4884945567743

Zase jste napsal kravinu, nemúžete jezdit jak chcete-§8odst 2,(2) Řidič nesmí

a) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,

b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním. Já mám řidičák 35 let, ale divím se, že ho dali vám. A netykejte mi

0/0
8.4.2014 8:04

M77a97r77t85i25n 58V58o12j88á84č20e91k 9433667911266

a tyhle body do toho co píše kolega nad vámi motáte proč?

0/0
8.4.2014 11:09

F57i84l47i40p 77T72ř10e39b65a 6653710518806

Protože to patří do jiného vlákna o kus níže.

+1/0
8.4.2014 11:34

J80a66n 78N43o95v43á11k 9575508124355

Z článku si pozorně přečtěte pouze poslední odstavec - na zbytek klidně zapomeňte :-)

+3/0
7.4.2014 20:05

J17o10s61e93f 15P90e37t21r82á45s63e25k 4934275187223

Mě fascinuje kolik lidí dá za auto částku ve stotisících, a riskuje ji a pak aby ušetřili pár stovek nebo tisícovek na gumách... Podle mě je to slabomyslnost, a nerad bych měl takového šetřílka v kufru, až budu muset někde nečekaně zabrzdit..asi bych se neudržel a vysvětlil mu to tak trochu názorně...

+1/−5
7.4.2014 19:46

J36a36n 15N43o90v78á67k 9925508194435

On pak dostane pokutu za nedobrzdění a vy u soudu flastr za napadení, případně ublížení na zdraví - dobrá vyhlídka ;-D

+4/−1
7.4.2014 20:08

Ř92e63h66o18ř 56V33l52a35s85á44k 2884564291116

Ono zase tolik lidí stotisíce nedává. Když se podíváte na vozový park, tak docela dost lidí jezdí s auty do 150 tisíc.

+3/0
7.4.2014 20:33
Foto

I55v56a63n 71K54o52p17t90a 5987192771817

no 150.000 je částka v řádech stotisíců.:-)

+1/−1
7.4.2014 23:17

F19r83a96n66t67i39š47e82k 79C87h39l20o77u79p15e69k 1875210799783

Mám auto za 30.000,-,jezdím s ním každý den do práce 5km, uvědomuji si, že sjeté zimní pneumatiky mají horší jízdní vlastnosti jako letní v letním období, tomu přizpůsobuji jízdu. Mimo to, že ušetřím, se chovám ještě ekologicky. A jestli vás pane Petrásek budu mít náhodou někdy v kufru já (protože jezdím opravdu pomalu), tak věřte, že si s vámi taky rád"promluvím".

+3/0
7.4.2014 20:48
Foto

I50v71a46n 36K60o12p51t98a 5647202531817

Mohu se zeptat kolik kde ušetříte? při 10km/den Vám jedna sada letní + zimní vydrží tak 8 let. z vlastní zkušenosti jedna sada zimní + letní ca. na 70.000 -90.000km (podle auta).

A ekologie, možná ta guma ale co zvýšená spotřeba ca. 0,2-0,5 l/100km, takže vlastně i každý týden vyhodíte ca. 30,- Kč (jedna nová Barumka za rok).

0/−1
7.4.2014 23:25

J20i89n64d22ř86i13c64h 10Š26k19o32p75e51k 4925831430725

to je blbost, 70 - 90 tis tak max. pokud bude pneu jezdit na nehnané nápravě auta obsazeného pouze řidičem

0/0
9.4.2014 21:25
Foto

I37v49a37n 72K51o31p17t42a 5977112571857

Jde celkem o 8 pneumatik tedy ca. 40.000km na sadu (zimní letní).

Příklad Clio r.v. 2007 mám stále s originální sadou pneumatik (zimní letní) momentálně najeto 98.000km (letní už musím koupit nové).

Octavia - +/- to samé jen tech sad se za 460.000km vystřídalo víc, ale i tak to odpovída ca. 40-50.000 km na sadu. Nové zimní jsem kupoval listopad 2013 za 5 měsíců nájezd ca. 25.000km a jednu sezónu nejspíš ještě zvládnou. A s tou jezdím dost často naloženej.

0/0
9.4.2014 23:25

S64t71a89n32i26s32l74a25v 14T53v78r87z 4136367563869

Chyba výpočtu. Zimní pneumatika po 4 letech v zimě je určitě horší, než zimní pneumatika v létě.

Pneumatiky by se měly měnit dříve než jednou za 6 let. Takže při nájezdu pana Františka to bude něco jako dvě sady kupované jednou za 5 let versus jedna sada kupovaná jednou za 5 let. Ekonomicky těch 30,- Kč týdně je o trochu levnější než 4 letní pneumatiky. Ekologicky možná také.

0/0
4.5.2014 14:19

J13o63s32e61f 23P35e22t88r46á49s22e87k 4174365317413

Jezdit jako šnek je stejně bezohledné jako jezdit jak prase... Ale to vy asi stejně nikdy nepochopíte. A jednou za čas potřebuje zabrzdit o pár metrů dřív každý..

+1/−2
7.4.2014 23:50

M73a77r10t85i57n 59H47a49v14l54í68k 4110915497693

Nikde na obyčejné silnici není dána minimální rychlost. Takže si každý může jezdit podle toho, jak mu to vyhovuje a na kolik se cítí. Ale to asi nikdy nepochopíte ví. 90 je pro vás holt narízená rychlost, kterou se musí jet. Nejlépe o 10-20km/h více.

+1/−1
8.4.2014 6:19

F86i97l55i28p 72T88ř67e48b25a 6583110258886

Není, a je to chyba. Řidič nesmí bezdůvodně brzdit provoz, stejně jako nesmí bránit předjíždění (zejméná náhlým zrychlením), což jsou dva přestupky, které jsou u nás nepostižitelné a u některých lidí jdou ruku v ruce.

Agresivní řidiči nepadají z nebe, ale klidní řidiči se stávají agresivními, když na takového vola narazí.

+3/0
8.4.2014 11:39

S10t43a50n35i53s91l40a53v 88J17a81n57d94e31r68a 9732643342

A když na tebe vytáhne kvér, budeš se třepat jak ratlík a naděláš si do kalhot, hrdino.;-D

+1/−1
7.4.2014 23:23

M90a90r30t49i98n 48H86a16v81l72í62k 4200845247183

Stačí, když vyleze někdo s rukama jak lopaty ;-)

0/0
8.4.2014 6:20

R21i95c22h24a24r21d 84S66n22a91h75a 4851547176638

Ve zkratce - nešetřete a utrácejte co nejčastěji za pneu ;-D;-D;-D

+7/0
7.4.2014 19:28

J76a57n 94K19o12t75l11í93n 9609774725427

a hned jak koupí gumy, tak šup šup vyměnit na PC Win XP za osmičky, bo tam je taky veliké nebezpečí úrazu ;-D

+1/0
8.4.2014 12:13

B17l25a44ž76e21j 69M43o79t19y83č16k52a 8427257155740

nikde jsem se nedočetl jak se chovají v noci.

+6/0
7.4.2014 19:14

P41a45v71e39l 20J71e70ř85á18b89e62k 7401472624157

Dost špatně.

Když chovám jednu, tak ty tři žárlí. A všechny čtyři chovat najednou je celkem fyzická zátěž.

+7/0
7.4.2014 19:17

B97l79a44ž73e96j 77M22o65t11y48č63k30a 8617527295770

a co se stane když je upustíte?

+1/0
7.4.2014 20:49

J65i14ř71í 82D88v17o86ř34á26k 5628133388570

Pamatuji si dobu,kdy byl řidič rád , že sehnal nějaké pneumatiky.Ježdění v létě , nebo v zimě bylo hlavně o hlavě a ne o gumách.

+4/0
7.4.2014 18:52

J64o45s98e74f 20P19e74t30r58á13s36e76k 4244195857903

Ano??? A proč nám to říkáte?

0/−4
7.4.2014 19:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.