- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zase zavádějící titulek V textu je jasně vysvětleno, že brzdná dráha na dojížděných zimních gumách je delší v případě vody na silnici, ale v případě silnice suché, je dojížděná zimní guma srovnatelná, ne-li lepší. Přeci jen je její směs měkčí, takže lépe drží.
Hm.. kdo si da caj, kafe nebo neco ostrejsiho? Tusiljsem to, vypalim do zitra jeste jeden sud. U me naval a v pneuprezuvkarne si kluci daj dvacet..:)
Slovní úloha z matematiky:
Mám auto za 20 tisíc. Příští rok technickou ještě zvládne, dál ví bůh.
(U nás) Nestandartní gumy stojí každá 1300 kč.
Nádrž benzínu za 1500 mi vydrží cca 14 dní - měsíc.
A teď babo raď....
Asi mám mezery ve vzdělání, ale neříká ta univerzální poučka, že letní gumy se chovají lépe, než zimní, za všech podmínek, kromě břečky, ledu, a extrémního mrazu? A test vychází zcela opačně?
Ty čínské pneu co v testu propadli jsou jednoznačně kvalitnější než ty Continentálky.
Redaktoři pletou hrušky s jablkama.
Pneu v testu prezentují jako zimní, přičemž Continentálky mají jednoznačně letní vzorek, zatímto ty "nekvalitní" zimní činské pneumatiky mají zimní vzorek.
Pak je jasné že testy na vodě dopadli tak jak dopadli.
Fyzikálně je na zimu lepší ta čínská pneu, protože v testech měla větší valivý odpor.
Pokud dojíždím zimáky, je mi asi jedno, že zastavím o 20 metrů dál.
v testech míchají hrušky s jablkama.
V článku je zásadní nesmysl. Zimní guma je zimní i v létě a tak musí mít tomu odpovídající hloubku vzorku. Zákon nezná letní a zimní hloubku, ale rozděluje to podle typu pneumatiky. Takže dojíždění je hloupost a v případě nehody to může být pro řidiče velký problém!
ne není to nesmysl v zimě jezdíte s 4mm a v létě jen s 1,6 minimum
Pro loudaly kteří si myslí že si můžou jezdit pomalu jak chtějí jen vkládám odst2 §8 zákona:(2) Řidič nesmí
a) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,
b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.
O sjetých zimních gumách tam není ani slovo, v dnešním provozu je to obravdu o nervy dojet takovýho retarda...
Add a) i b) je postaveno na subjektivním vyhodnocením situace. Co se jednomiu může zdát OK, jinému životu nebezpečné. Je opravdu o nervy potkat mistra světa, co si myslí že okolo jsou jen retardi.
Dřív sem jezdil celou zimu na letňákách a taky sem dojel. Věděl sem na čem jedu a podle toho jsem se zařídil s rychlostí. Pak nařídili zimní.
Dned dojíždím zimní v létě a podle toho jezdím. Tak jsem zvědavý, za jak dlouho nařídí letní v létě.
Ale kdyby lidi nejezdili jak ho....., tak by žádné takové nařízení nebylo potřeba.
"tak by žádné takové nařízení nebylo potřeba".... Ale bylo. Prachy jsou mooooc velká inspirace
Jsou to všechno reklamní kecy Barumky a spol dalších výrobců a dovozců pneumatik.
Dobrý řidič nepotřebuje brzdit vůbec. Tak třeba já, nevím kdy jsem naposledy potřeboval brzdit a to spíše jen přibrzdit, než doopravdy brzdit. Jezdím s rozumem, dodržuji vzdálenost a problém mám s kotouči, které občas zreziví. Tak brzdím pravidelně i když brzdit nepotřebuji, když jedu ze svahu, zařadím nižší kvalt, přidám plyn a současně při tom brzdím, aby se mi brzdové kotouče obrousily.
Kecy o tom, že se nedá dojezdit zimní pneu v létě jsou jen reklamní žvásty obchodníků a majitelů pneuservisů. Pokud tedy nemáme bát národem závodníků.
Něco jiného je řidič lepič, který má potřebu jezdit autům před sebou na kufru. Tak ten potřebuje brzdy dobré a stejně mu to hodně často nepomůže.
.
Nestačí jen dobře brzdit, třeba začít brzdit včas.
"Dobrý řidič nepotřebuje brzdit vůbec" - to je tak kolosální kravina, že by si to zasloužilo vytesat, ideálně do vašeho pozadí. Vážený pane dobrý řidiči, potřebu prudce zabrzdit nemusíte zažít nikdy, většina řidičů ale takovou situaci zažije a neexistuje nic, čím byste tomu mohl předejít, pokud chcete jezdit autem. Auto v protisměru, čerstvá pneumatika na cestě, opilý chodec či cyklista, požár v autě, smyk auta před vámi, nemehlo na motorce, cokoliv můžete prakticky kdykoliv zažít.