Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příběh lásky a nenávisti: drsným defenderem do jeho domoviny

Na nákup náhradních dílů na britského klasika jsme se vydali za kanál La Manche. Na 3 500 km po dálnicích jsme si vybrali snad to nejpitomější. Milovník landroverů popisuje odysseu se slavným defenderem. To auto možná přežije atomový výbuch, ale cestovat s ním je o nervy i o zdraví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O77n36d95ř62e40j 16Š12i27r41o46k25ý 2460668513568

Mám Defendra několik let a procestoval jsem s ním nejen celou Evropu, ale i část Afriky, Asie a dojel s ním až do Indie. To nepohodlí je v článku trochu zveličeno, sám mám maximální denní nájezd 1400 Km. Při cestě do Indie jsme ujeli 7000 Km za 10 dní. Na Gibraltar běžně dojedu za 2 a půl dne.

Je to trochu o zvyku a přizpůsobení si auta. Defík je prostě úžasné auto a pověsti o jeho poruchovosti jsou pověry. Mám 200 tis a vždy mě dovezl (kamarád má 400 tis bez problémů).

Pokud si někdo pořídí terénní auto a každí týden ho "drtí" v nejhorším terénu je jasné že časem něco upadne, při slušném zacházení vydrží víc než ostatní.

Když ho miluješ není co řešit. :-)

+2/0
22.4.2014 15:56

I21r94e19n36a 82P62l56a96c90h14e74t87k89o42v55á 3584524810657

super clanek o uzasnem automobilu. btw nam dvere licujou, asi ste koupili neco co slo pres strechu. jinak VR^

0/0
21.4.2014 15:50

M50i26c14h67a57l 30Z12e34t55e14k 3228302450777

Zvláštní. Mercedes svoje Géčko prodává bez problémů i nadále, včetně různých úchyláren a la G55AMG. Což jae kreatura, kerá do terénu v životě nezajede....:-/

0/0
20.4.2014 14:08

T45o19m98á55š 45V31a65v41e85r36k56a 7531550302504

Pořádnej teréňák má dva fofrklacky a tři uzávěrky......

0/0
19.4.2014 20:41

V41á49c57l76a19v 10V24á67v22r53a 5856669571877

V terénu nikdy v celé historii nikdo nevyhrál nad teréním Jeepem. Nikdy. Tím méně Land Rover a jeho příbuzní  které patří k nejporuchovějším a nejméně spolehlivým vozům na světě. Ostatně k těm patří všechny britské "výtvory".

O bezpečnosti (včetně amerického Hummeru) nemluvě.

http://www.youtube.com/watch?v=HxTUz1j-weE

+1/−6
19.4.2014 16:48

J48i69ř11í 49V42o84g29e34l 6222742456558

Mohu vědět, co si mám představit pod pojmem "vyhrát nad teréním Jeepem"? Ůspěchy v motorismu? V prodejích? V nějakém testu? Ve válce? Kdo to vyhodnotil? Pokud to řeknete takhle obecně, tak mám pocit, že žijete z nějakého pocitu získaného u Youtube videa.

+3/0
19.4.2014 17:56

P50a70v67e46l 90J87e25ř97á97b60e65k 7101942454957

Obávám se, že terénní prototyp Škody který byl vyroben jen v několika kusech byl hodnocen lépe než Jeep. Co jsem viděl ukázky této Škody na srazech vojenských veteránů, tak se domnívám, že to hodnocení může být celkem reálné.

0/0
20.4.2014 20:54

J61i31ř46í 44S16c97h28w42a49c89h 5946679807794

Auto do africké savany a podobných terénu...

0/0
19.4.2014 12:26
Foto

V40á98c24l90a88v 75K12a92r76e96š 5446955880511

V malajských Cameron Highlands je 15 z  každých10 aut Defender :-), těch 5 stojí odstavených vedle silnice jako zdroj náhradních dílů.

Unifikace v praxi ;-).

+2/0
19.4.2014 11:19

J56i81ř84í 50V43o34g62e34l 6262382496938

Defender mi přijde jako nádherná kára.

Nicméně z hlediska expedic kamsi do řitě světa je třeba zvážit jednu věc. To co se na Defenderu oceňuje je jednoduchost a opravitelnost, která převažuje nad evidentní nepohodlností, nevelkou spolehlivostí (!) a také prachmizernou pasivní bezpečností. Jenže u nově vyrobených Defenderů nám už odpadá i ta opravitelnost. Emisní limity dohnaly výrobce k tomu, že nakupuje motory u konkurence, takže nové Defendery disponují takovými vychytávkami, jako je třeba DPF filtr a celý motor je jedna velká "elektrárna". Proto si cestovatelé raději repasují starší kusy.

Jinak co se týče průchodnosti terénem, tak Defender je super, ale zase bych nepodceňoval ostatní konkurenci. Tvrdit, že moderní offroady nezvládnou velký terén je absurdní. Vynechme SUV, ale třeba Disco 4, LandCruiser, Hilux, G... to jsou auta, která po pár úpravách zvládnou podobné věci jako Def. To že tyhle vlastnosti zpravidla ocení až druhý, či třetí vlastník, který auto již získává za takovou cenu, že se toho terénu nebojí, to je věc jiná. Ale ta auta jsou dobrá taky.

+4/0
19.4.2014 8:38

M29i33r33o39s92l68a82v 58Š18i65m97k28o 7255153952465

Takže "gazík" je lepší řešení :-)

+2/0
19.4.2014 14:06

J56i68ř14í 14V51o45g14e93l 6152262336968

Lepší řešení čeho? Tedy z jakého pohledu je podle Vás lepší GAZík?

0/0
19.4.2014 14:47

M54a58r80i65a35n 50B84a64r36t12e25k 1717651216637

Land-Rover drive v Africe neprekonatelny ale ty doby jsou pryc.Ale jeste to muzes koupit docela za malo v SA I ty hodne stare.Jinak tady jsou nejvic Toyota.

0/0
19.4.2014 8:01

S22i12d91n35e68y 64S15i11s32k53a 3577872762635

Jedine auto co v pohode nastartuje pri -50 st. C.

+1/0
19.4.2014 5:51
Foto

M35i87r27o46s53l23a59v 81S94t27e59i46n65e73r 6318274293495

Pokud má benzinový pohon.

Tady v Bavorsku jich jezdí ještě dost, na venkově se hodí třeba na dopravu bedniček piva pro turisty na almy v horách.

Dcera bývala  po Range Roveru trochu zblázněná, ale brzo to přešlo. Anglická kvalita požadovala mít sebou kovářskou dílnu a ten šestiválec žral množství oleje- ovšem paliva také. Na sněhu a ledu nebezpečné vozidlo, mělo sklon k vybočování.

Do pouště jedině s Toyotou Land Cruiserem, s tím jsem si zajezdil v Tunisu.

+9/0
19.4.2014 7:41

S24i42d88n31e48y 15S69i84s52k65a 3547962702455

Kdyz delate v Oil&Gas business tak vas troche oleje a benzinu nevytrhne ... ;-D 

.

A na snehu a ledu jezdi dobre - jen to musite umet.

+1/0
19.4.2014 7:46

P82e41t82r 54Č37e94r11n85ý 2748939644472

Když chcete někam daleko do opravdové divočiny, tak jedině Land Roverem! Jestli ale náhodou chcete dojet i zpátky, tak je tu Toyota...

+9/−1
19.4.2014 3:06

S21i18d81n20e82y 71S16i90s23k55a 3467152482125

No ne v severske divocine ... tam Toyota ani nenastartuje.

+1/−4
19.4.2014 5:52

J14i64ř90í 21V76o35g42e17l 6802212766598

V Defenderech startují od roku 2007 motory Ford. Já bych to s těma legendama o nich tak nepřeháněl.

+2/0
19.4.2014 16:21

S81i45d17n41e87y 60S36i47s29k93a 3897862282425

A? Ono zalezi tez jak jsou napojene a podobne ... Ja pisi ze sve pracovni zkusenosti z Bohem zapomenutych mist jako Mackenzie River Delta ci Tuktoyaktuk ...

.

Ale vy jste asi "znalec", ze?

0/0
19.4.2014 19:06

J88i87ř35í 10V68o76g62e23l 6482642796368

No v autech se trochu vyznám a staršího Land Rovera vlastním. Ta auta mám rád, ale snažím se věci vnímat objektivně.

0/0
19.4.2014 19:12

S91i60d82n30e96y 15S84i50s64k35a 3797462942645

A byl jste s nim nekdy na severu v -40 a hure ... ono jse Japonci na ten trh snazili proniknout a moc neuspeli. Dale si opravdu myslite, ze by Oil&Gas firmy pracne ziskavaly vyjimku od Transportation Canada na provoz techto aut, ktera nejsou homologovatelna v Kanade a muzou se normalne prodavat jen 15 let stara jako veterani??? V USA dokonce 25 let stara.

.

Jinak pro osobni pouziti bych si Defendera nekoupil ... mam ho dost z prace.

0/0
19.4.2014 19:24

J69i40ř70í 26V13o63g73e57l 6402512306618

Tak Kanada není jediné studené místo na světě. Když se podíváte na to, čím jezdí třeba v Rusku... konkrétně třeba v Jakutsku, kde zimní teploty běžně dosahuji -45 a občas -50 stupňů, tak tam jediného Defendera nepotkáte. Všichni tam jezdí v té zimě především benzínovýma autama, dříve GAZama, Nivama  a nyní ojetýma japoncema. Aby bylo jasno, já netvrdím, že je Defender špatné auto, ale tvrdit, že se mu nic nevyrovná je blbost. Tím spíše, pokud se bavíme o odolnosti v zimě.

Mimochodem, Defender se v poslední době dělá výlučně jako diesel (identické motory s Fordem Transit), možná nějaké speciálně upravené malosérie mohou být na benzín, ale to je rarita. Docela se divím (čímž si to ale nedovoluji zpochybnit), že by naftové auto bylo v arktických podmínkách upřednostněno před benzinovým. Vám to jezdilo na naftu, nebo benzín?

Tím si dovoluji tuto debatu z mé strany ukončit. Přeji Vám pěkný večer.

+1/0
19.4.2014 19:41

S77i87d70n56e45y 48S63i34s46k87a 3817482672975

Tak tady jezdi benzinove. Olej zerou cca 1 L/den, jinak ruzke UAZ ci US vojenske HWW se tu zkousely a byly v pohode ... Nivy pouzivaji tak farmari v Saskatchewanu - byla to super levna off-road auta. Jak jsem psal vyse - Japonce tu zkousely a moc nefungovaly.

0/0
19.4.2014 19:46

J36i45ř22í 90V81o49g59e14l 6512812766538

Neudržel jsem se a ještě odpovím :-)

Tedy pokud Vám to jezdí na benzín, tak máte nějakou zakázkovou stavbu, protože Land Rover tam benzíny už hodně let nedává. Tedy pokud máte zkušenost s totálním atypem, nemůžete (obvzláště co se startování v mrazu týče) přenášet zkušenost na běžné Defendery, které jsou v tomto ohledu zcela odlišné.

0/0
19.4.2014 20:02

S10i20d95n31e43y 78S65i33s57k53a 3987442722125

Ono tady na severu jsou vsechna vozidla "atypy" - prave upavene pro mistni podminky ... i ti Japonci byly upravena auta a ne seriova vyroba.

0/0
19.4.2014 20:07

J57i33ř17í 33V90o16g90e65l 6752902186728

Pak je to však především o schopnostech úpravce a nikoliv výrobce.

Mimochodem v tom Jakutsku běžně jezdí sériové stroje všemožných značek. Průměrná lednová teplota zde je -40. -50 nic vyjímečného. Lidi tam jezdí i Octávkama, Carinama, Vitarama... . Tedy obecná proklamace, že auta z Japonska v -40 nestartují, je přitažená za vlasy.

+1/0
19.4.2014 20:13

S52i92d26n65e95y 88S16i85s43k22a 3517692442815

Japonci dodali vzorky na otestovani - ty spatne startovaly a mely i jine probleblemy ... Defendery a HWW fungovaly a funguji OK ... Tady nikdo nechce travit cas opravami taty plati - Time Is Money. Jinak v Rusku na severu jsem taky delal - tam se pracuje tak 20-30 % casu oproti praci na severu Kanady ci USA ... a v tom to asi bude. Tam maj cas na neustale opravy ...

0/0
19.4.2014 20:17

S38i71d76n91e65y 56S67i34s95k60a 3697782792285

Jinak ty upravy delali vyrobci ... takze Japonci meli sanci to upravit.

0/0
19.4.2014 20:17

J29i91ř85í 14V25o51g22e88l 6422492806558

Myslím že Vaše zkušenost není v souladu se zkušenostmi lidí ve zbytku světa. Navíc jak jsem psal, benzinové Defendery se nevyrábí. Dobrou.

0/0
19.4.2014 20:20

S50i55d45n61e44y 11S47i57s92k49a 3957412182785

OK tak to byly Toyoty s nalepkou Defender ... ;-D;-D;-D

0/0
19.4.2014 20:21

P11a75v10e60l 19J38e63ř19á34b73e43k 7701502244887

Dobrý zážitek.

Ale zkuste si v Čechách najít někoho, kdo převážel po vlastní ose traktory z Brna třeba do západních Čech. Znal jsem jednoho co traktor převážel. Ale ten už vypravovat nemůže. Možná, že by se ale ještě našli ti co přejížděli s kombajny až na Slovensko či kdo jezdil dálkové trasy Pragou V3S.

Ale v článku je smutné konstatování, že dnešní moderní offroady (nemyslím SUV - to nejsou auta do terénu - maximálně na lehce blátivou "polňačku") jsou už našlapané elektronikou, s minimální možností opravy auta někde uprostřed povrchového lomu na uhlí, v lesích apod.

Defender pro mne asi navždy zůstane spojen s dokumenty z Afriky, kde významně pomáhal správcům národních parků. V Čechách zas úžasem nad jeho cenou, kdy za jeho cenu se nechalo sehnat víc jak tucet Gazíků / UAZů) z vojenských rezerv. Taky se nechal opravit provázkem, kladivem a kleštěmi.

+2/0
19.4.2014 0:55

D52a67d60a49k 53P66e35t84r 7251140284328

Cestu ruským kombajnem SK 4 z Hané na Slovensko, Šala, Sladokovičovo mám za sebou. Dva dny, bez doprovodu. V tu dobu byly silnice takřka prázdné. Tak se ještě jeden našel.

+1/0
19.4.2014 6:05

Z44b66y83n90ě47k 56J31e12h26l56i33č69k78a 8784498949361

Petře ještě děláš pro pojišťovnu nebo už užíváš důchod

0/0
19.4.2014 7:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.