Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příběh lásky a nenávisti: drsným defenderem do jeho domoviny

Na nákup náhradních dílů na britského klasika jsme se vydali za kanál La Manche. Na 3 500 km po dálnicích jsme si vybrali snad to nejpitomější. Milovník landroverů popisuje odysseu se slavným defenderem. To auto možná přežije atomový výbuch, ale cestovat s ním je o nervy i o zdraví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O49n73d72ř25e59j 13Š59i43r46o39k17ý 2320508513128

Mám Defendra několik let a procestoval jsem s ním nejen celou Evropu, ale i část Afriky, Asie a dojel s ním až do Indie. To nepohodlí je v článku trochu zveličeno, sám mám maximální denní nájezd 1400 Km. Při cestě do Indie jsme ujeli 7000 Km za 10 dní. Na Gibraltar běžně dojedu za 2 a půl dne.

Je to trochu o zvyku a přizpůsobení si auta. Defík je prostě úžasné auto a pověsti o jeho poruchovosti jsou pověry. Mám 200 tis a vždy mě dovezl (kamarád má 400 tis bez problémů).

Pokud si někdo pořídí terénní auto a každí týden ho "drtí" v nejhorším terénu je jasné že časem něco upadne, při slušném zacházení vydrží víc než ostatní.

Když ho miluješ není co řešit. :-)

+2/0
22.4.2014 15:56

I24r91e50n26a 89P51l65a29c14h83e61t43k48o22v96á 1106734976210

super clanek o uzasnem automobilu. btw nam dvere licujou, asi ste koupili neco co slo pres strechu. jinak VR^

0/0
21.4.2014 15:50

M20i10c88h75a25l 79Z35e81t40e86k 3258462820367

Zvláštní. Mercedes svoje Géčko prodává bez problémů i nadále, včetně různých úchyláren a la G55AMG. Což jae kreatura, kerá do terénu v životě nezajede....:-/

0/0
20.4.2014 14:08

T49o81m15á14š 12V45a58v31e17r95k55a 7291960982974

Pořádnej teréňák má dva fofrklacky a tři uzávěrky......

0/0
19.4.2014 20:41

V75á60c77l81a78v 68V60á37v81r42a 5696169251167

V terénu nikdy v celé historii nikdo nevyhrál nad teréním Jeepem. Nikdy. Tím méně Land Rover a jeho příbuzní  které patří k nejporuchovějším a nejméně spolehlivým vozům na světě. Ostatně k těm patří všechny britské "výtvory".

O bezpečnosti (včetně amerického Hummeru) nemluvě.

www.youtube.com

+1/−6
19.4.2014 16:48

J82i58ř64í 90V11o36g43e49l 6152332186388

Mohu vědět, co si mám představit pod pojmem "vyhrát nad teréním Jeepem"? Ůspěchy v motorismu? V prodejích? V nějakém testu? Ve válce? Kdo to vyhodnotil? Pokud to řeknete takhle obecně, tak mám pocit, že žijete z nějakého pocitu získaného u Youtube videa.

+3/0
19.4.2014 17:56

P60a82v48e85l 53J93e36ř17á56b24e65k 7451302954417

Obávám se, že terénní prototyp Škody který byl vyroben jen v několika kusech byl hodnocen lépe než Jeep. Co jsem viděl ukázky této Škody na srazech vojenských veteránů, tak se domnívám, že to hodnocení může být celkem reálné.

0/0
20.4.2014 20:54

J58i87ř10í 55S55c60h98w53a37c24h 5596139667684

Auto do africké savany a podobných terénu...

0/0
19.4.2014 12:26
Foto

V41á21c72l58a70v 40K98a54r43e55š 5266225870981

V malajských Cameron Highlands je 15 z  každých10 aut Defender :-), těch 5 stojí odstavených vedle silnice jako zdroj náhradních dílů.

Unifikace v praxi ;-).

+2/0
19.4.2014 11:19

J36i43ř97í 54V80o40g12e89l 6272322616828

Defender mi přijde jako nádherná kára.

Nicméně z hlediska expedic kamsi do řitě světa je třeba zvážit jednu věc. To co se na Defenderu oceňuje je jednoduchost a opravitelnost, která převažuje nad evidentní nepohodlností, nevelkou spolehlivostí (!) a také prachmizernou pasivní bezpečností. Jenže u nově vyrobených Defenderů nám už odpadá i ta opravitelnost. Emisní limity dohnaly výrobce k tomu, že nakupuje motory u konkurence, takže nové Defendery disponují takovými vychytávkami, jako je třeba DPF filtr a celý motor je jedna velká "elektrárna". Proto si cestovatelé raději repasují starší kusy.

Jinak co se týče průchodnosti terénem, tak Defender je super, ale zase bych nepodceňoval ostatní konkurenci. Tvrdit, že moderní offroady nezvládnou velký terén je absurdní. Vynechme SUV, ale třeba Disco 4, LandCruiser, Hilux, G... to jsou auta, která po pár úpravách zvládnou podobné věci jako Def. To že tyhle vlastnosti zpravidla ocení až druhý, či třetí vlastník, který auto již získává za takovou cenu, že se toho terénu nebojí, to je věc jiná. Ale ta auta jsou dobrá taky.

+4/0
19.4.2014 8:38

M98i82r94o57s38l44a33v 49Š87i82m54k72o 7705353112585

Takže "gazík" je lepší řešení :-)

+2/0
19.4.2014 14:06

J43i66ř98í 38V48o21g53e11l 6802602576848

Lepší řešení čeho? Tedy z jakého pohledu je podle Vás lepší GAZík?

0/0
19.4.2014 14:47

M38a39r30i55a35n 18B57a98r70t47e96k 1867761636597

Land-Rover drive v Africe neprekonatelny ale ty doby jsou pryc.Ale jeste to muzes koupit docela za malo v SA I ty hodne stare.Jinak tady jsou nejvic Toyota.

0/0
19.4.2014 8:01

S48i59d53n81e20y 15S10i41s83k64a 3627532602715

Jedine auto co v pohode nastartuje pri -50 st. C.

+1/0
19.4.2014 5:51
Foto

M50i56r57o82s75l63a58v 53S33t27e44i26n53e58r 6718284123515

Pokud má benzinový pohon.

Tady v Bavorsku jich jezdí ještě dost, na venkově se hodí třeba na dopravu bedniček piva pro turisty na almy v horách.

Dcera bývala  po Range Roveru trochu zblázněná, ale brzo to přešlo. Anglická kvalita požadovala mít sebou kovářskou dílnu a ten šestiválec žral množství oleje- ovšem paliva také. Na sněhu a ledu nebezpečné vozidlo, mělo sklon k vybočování.

Do pouště jedině s Toyotou Land Cruiserem, s tím jsem si zajezdil v Tunisu.

+9/0
19.4.2014 7:41

S70i56d93n62e30y 17S74i74s32k38a 3877712702555

Kdyz delate v Oil&Gas business tak vas troche oleje a benzinu nevytrhne ... ;-D 

.

A na snehu a ledu jezdi dobre - jen to musite umet.

+1/0
19.4.2014 7:46

P14e48t98r 96Č50e39r93n87ý 2948889154292

Když chcete někam daleko do opravdové divočiny, tak jedině Land Roverem! Jestli ale náhodou chcete dojet i zpátky, tak je tu Toyota...

+9/−1
19.4.2014 3:06

S64i74d87n56e82y 21S45i59s12k88a 3257562922365

No ne v severske divocine ... tam Toyota ani nenastartuje.

+1/−4
19.4.2014 5:52

J75i10ř87í 35V25o44g55e73l 6702492196718

V Defenderech startují od roku 2007 motory Ford. Já bych to s těma legendama o nich tak nepřeháněl.

+2/0
19.4.2014 16:21

S31i60d21n76e68y 97S73i24s86k20a 3107442812155

A? Ono zalezi tez jak jsou napojene a podobne ... Ja pisi ze sve pracovni zkusenosti z Bohem zapomenutych mist jako Mackenzie River Delta ci Tuktoyaktuk ...

.

Ale vy jste asi "znalec", ze?

0/0
19.4.2014 19:06

J59i34ř94í 12V59o83g49e56l 6122272866178

No v autech se trochu vyznám a staršího Land Rovera vlastním. Ta auta mám rád, ale snažím se věci vnímat objektivně.

0/0
19.4.2014 19:12

S62i89d84n19e10y 27S16i72s49k24a 3987892222565

A byl jste s nim nekdy na severu v -40 a hure ... ono jse Japonci na ten trh snazili proniknout a moc neuspeli. Dale si opravdu myslite, ze by Oil&Gas firmy pracne ziskavaly vyjimku od Transportation Canada na provoz techto aut, ktera nejsou homologovatelna v Kanade a muzou se normalne prodavat jen 15 let stara jako veterani??? V USA dokonce 25 let stara.

.

Jinak pro osobni pouziti bych si Defendera nekoupil ... mam ho dost z prace.

0/0
19.4.2014 19:24

J57i29ř21í 88V89o86g90e42l 6392942496748

Tak Kanada není jediné studené místo na světě. Když se podíváte na to, čím jezdí třeba v Rusku... konkrétně třeba v Jakutsku, kde zimní teploty běžně dosahuji -45 a občas -50 stupňů, tak tam jediného Defendera nepotkáte. Všichni tam jezdí v té zimě především benzínovýma autama, dříve GAZama, Nivama  a nyní ojetýma japoncema. Aby bylo jasno, já netvrdím, že je Defender špatné auto, ale tvrdit, že se mu nic nevyrovná je blbost. Tím spíše, pokud se bavíme o odolnosti v zimě.

Mimochodem, Defender se v poslední době dělá výlučně jako diesel (identické motory s Fordem Transit), možná nějaké speciálně upravené malosérie mohou být na benzín, ale to je rarita. Docela se divím (čímž si to ale nedovoluji zpochybnit), že by naftové auto bylo v arktických podmínkách upřednostněno před benzinovým. Vám to jezdilo na naftu, nebo benzín?

Tím si dovoluji tuto debatu z mé strany ukončit. Přeji Vám pěkný večer.

+1/0
19.4.2014 19:41

S47i59d87n80e14y 19S58i80s90k21a 3347112112105

Tak tady jezdi benzinove. Olej zerou cca 1 L/den, jinak ruzke UAZ ci US vojenske HWW se tu zkousely a byly v pohode ... Nivy pouzivaji tak farmari v Saskatchewanu - byla to super levna off-road auta. Jak jsem psal vyse - Japonce tu zkousely a moc nefungovaly.

0/0
19.4.2014 19:46

J26i74ř41í 19V20o95g21e46l 6372912376898

Neudržel jsem se a ještě odpovím :-)

Tedy pokud Vám to jezdí na benzín, tak máte nějakou zakázkovou stavbu, protože Land Rover tam benzíny už hodně let nedává. Tedy pokud máte zkušenost s totálním atypem, nemůžete (obvzláště co se startování v mrazu týče) přenášet zkušenost na běžné Defendery, které jsou v tomto ohledu zcela odlišné.

0/0
19.4.2014 20:02

S38i95d29n70e57y 54S23i59s51k68a 3237602422935

Ono tady na severu jsou vsechna vozidla "atypy" - prave upavene pro mistni podminky ... i ti Japonci byly upravena auta a ne seriova vyroba.

0/0
19.4.2014 20:07

J80i62ř74í 66V18o86g86e88l 6862742676978

Pak je to však především o schopnostech úpravce a nikoliv výrobce.

Mimochodem v tom Jakutsku běžně jezdí sériové stroje všemožných značek. Průměrná lednová teplota zde je -40. -50 nic vyjímečného. Lidi tam jezdí i Octávkama, Carinama, Vitarama... . Tedy obecná proklamace, že auta z Japonska v -40 nestartují, je přitažená za vlasy.

+1/0
19.4.2014 20:13

S84i39d78n35e22y 59S88i76s28k29a 3837702492755

Japonci dodali vzorky na otestovani - ty spatne startovaly a mely i jine probleblemy ... Defendery a HWW fungovaly a funguji OK ... Tady nikdo nechce travit cas opravami taty plati - Time Is Money. Jinak v Rusku na severu jsem taky delal - tam se pracuje tak 20-30 % casu oproti praci na severu Kanady ci USA ... a v tom to asi bude. Tam maj cas na neustale opravy ...

0/0
19.4.2014 20:17

S56i86d49n73e15y 27S58i76s11k40a 3827622342285

Jinak ty upravy delali vyrobci ... takze Japonci meli sanci to upravit.

0/0
19.4.2014 20:17

J12i51ř17í 42V95o88g56e37l 6302722436108

Myslím že Vaše zkušenost není v souladu se zkušenostmi lidí ve zbytku světa. Navíc jak jsem psal, benzinové Defendery se nevyrábí. Dobrou.

0/0
19.4.2014 20:20

S10i53d27n61e43y 89S94i67s20k39a 3117462102615

OK tak to byly Toyoty s nalepkou Defender ... ;-D;-D;-D

0/0
19.4.2014 20:21

P79a36v62e77l 93J38e96ř64á57b25e77k 7761382534867

Dobrý zážitek.

Ale zkuste si v Čechách najít někoho, kdo převážel po vlastní ose traktory z Brna třeba do západních Čech. Znal jsem jednoho co traktor převážel. Ale ten už vypravovat nemůže. Možná, že by se ale ještě našli ti co přejížděli s kombajny až na Slovensko či kdo jezdil dálkové trasy Pragou V3S.

Ale v článku je smutné konstatování, že dnešní moderní offroady (nemyslím SUV - to nejsou auta do terénu - maximálně na lehce blátivou "polňačku") jsou už našlapané elektronikou, s minimální možností opravy auta někde uprostřed povrchového lomu na uhlí, v lesích apod.

Defender pro mne asi navždy zůstane spojen s dokumenty z Afriky, kde významně pomáhal správcům národních parků. V Čechách zas úžasem nad jeho cenou, kdy za jeho cenu se nechalo sehnat víc jak tucet Gazíků / UAZů) z vojenských rezerv. Taky se nechal opravit provázkem, kladivem a kleštěmi.

+2/0
19.4.2014 0:55

D10a59d29a11k 71P27e57t33r 7821770494718

Cestu ruským kombajnem SK 4 z Hané na Slovensko, Šala, Sladokovičovo mám za sebou. Dva dny, bez doprovodu. V tu dobu byly silnice takřka prázdné. Tak se ještě jeden našel.

+1/0
19.4.2014 6:05

Z38b59y91n21ě15k 95J94e37h75l10i67č93k48a 8714138879681

Petře ještě děláš pro pojišťovnu nebo už užíváš důchod

0/0
19.4.2014 7:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.