Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příběh lásky a nenávisti: drsným defenderem do jeho domoviny

Na nákup náhradních dílů na britského klasika jsme se vydali za kanál La Manche. Na 3 500 km po dálnicích jsme si vybrali snad to nejpitomější. Milovník landroverů popisuje odysseu se slavným defenderem. To auto možná přežije atomový výbuch, ale cestovat s ním je o nervy i o zdraví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O16n37d72ř13e81j 83Š20i49r58o72k57ý 2690458683518

Mám Defendra několik let a procestoval jsem s ním nejen celou Evropu, ale i část Afriky, Asie a dojel s ním až do Indie. To nepohodlí je v článku trochu zveličeno, sám mám maximální denní nájezd 1400 Km. Při cestě do Indie jsme ujeli 7000 Km za 10 dní. Na Gibraltar běžně dojedu za 2 a půl dne.

Je to trochu o zvyku a přizpůsobení si auta. Defík je prostě úžasné auto a pověsti o jeho poruchovosti jsou pověry. Mám 200 tis a vždy mě dovezl (kamarád má 400 tis bez problémů).

Pokud si někdo pořídí terénní auto a každí týden ho "drtí" v nejhorším terénu je jasné že časem něco upadne, při slušném zacházení vydrží víc než ostatní.

Když ho miluješ není co řešit. :-)

+2/0
22.4.2014 15:56

I76r90e25n59a 87P79l17a37c81h82e73t55k71o62v27á 3484404490927

super clanek o uzasnem automobilu. btw nam dvere licujou, asi ste koupili neco co slo pres strechu. jinak VR^

0/0
21.4.2014 15:50

M90i58c89h59a72l 50Z10e26t60e41k 3538152940847

Zvláštní. Mercedes svoje Géčko prodává bez problémů i nadále, včetně různých úchyláren a la G55AMG. Což jae kreatura, kerá do terénu v životě nezajede....:-/

0/0
20.4.2014 14:08


T27o28m74á59š 71V29a74v83e76r86k87a 7901790892814

Pořádnej teréňák má dva fofrklacky a tři uzávěrky......

0/0
19.4.2014 20:41

V36á31c98l24a45v 67V59á33v60r92a 5776169281337

V terénu nikdy v celé historii nikdo nevyhrál nad teréním Jeepem. Nikdy. Tím méně Land Rover a jeho příbuzní  které patří k nejporuchovějším a nejméně spolehlivým vozům na světě. Ostatně k těm patří všechny britské "výtvory".

O bezpečnosti (včetně amerického Hummeru) nemluvě.

http://www.youtube.com/watch?v=HxTUz1j-weE

+1/−6
19.4.2014 16:48

J76i61ř84í 33V46o72g96e84l 1504899739929

Mohu vědět, co si mám představit pod pojmem "vyhrát nad teréním Jeepem"? Ůspěchy v motorismu? V prodejích? V nějakém testu? Ve válce? Kdo to vyhodnotil? Pokud to řeknete takhle obecně, tak mám pocit, že žijete z nějakého pocitu získaného u Youtube videa.

+3/0
19.4.2014 17:56

P78a12v50e44l 41J65e49ř82á20b19e60k 7171512104937

Obávám se, že terénní prototyp Škody který byl vyroben jen v několika kusech byl hodnocen lépe než Jeep. Co jsem viděl ukázky této Škody na srazech vojenských veteránů, tak se domnívám, že to hodnocení může být celkem reálné.

0/0
20.4.2014 20:54

J67i80ř80í 64S10c51h17w25a11c63h 5536179917954

Auto do africké savany a podobných terénu...

0/0
19.4.2014 12:26
Foto

V84á40c34l30a65v 65K18a87r28e36š 5386325180241

V malajských Cameron Highlands je 15 z  každých10 aut Defender :-), těch 5 stojí odstavených vedle silnice jako zdroj náhradních dílů.

Unifikace v praxi ;-).

+2/0
19.4.2014 11:19

J25i53ř43í 33V52o14g26e14l 1844889329859

Defender mi přijde jako nádherná kára.

Nicméně z hlediska expedic kamsi do řitě světa je třeba zvážit jednu věc. To co se na Defenderu oceňuje je jednoduchost a opravitelnost, která převažuje nad evidentní nepohodlností, nevelkou spolehlivostí (!) a také prachmizernou pasivní bezpečností. Jenže u nově vyrobených Defenderů nám už odpadá i ta opravitelnost. Emisní limity dohnaly výrobce k tomu, že nakupuje motory u konkurence, takže nové Defendery disponují takovými vychytávkami, jako je třeba DPF filtr a celý motor je jedna velká "elektrárna". Proto si cestovatelé raději repasují starší kusy.

Jinak co se týče průchodnosti terénem, tak Defender je super, ale zase bych nepodceňoval ostatní konkurenci. Tvrdit, že moderní offroady nezvládnou velký terén je absurdní. Vynechme SUV, ale třeba Disco 4, LandCruiser, Hilux, G... to jsou auta, která po pár úpravách zvládnou podobné věci jako Def. To že tyhle vlastnosti zpravidla ocení až druhý, či třetí vlastník, který auto již získává za takovou cenu, že se toho terénu nebojí, to je věc jiná. Ale ta auta jsou dobrá taky.

+4/0
19.4.2014 8:38

M63i10r86o90s33l73a52v 97Š78i83m39k50o 7855903152485

Takže "gazík" je lepší řešení :-)

+2/0
19.4.2014 14:06

J53i51ř42í 90V37o90g70e67l 1404119139759

Lepší řešení čeho? Tedy z jakého pohledu je podle Vás lepší GAZík?

0/0
19.4.2014 14:47

M91a98r51i12a44n 12B64a31r96t94e62k 1857341396397

Land-Rover drive v Africe neprekonatelny ale ty doby jsou pryc.Ale jeste to muzes koupit docela za malo v SA I ty hodne stare.Jinak tady jsou nejvic Toyota.

0/0
19.4.2014 8:01

S85i12d57n42e46y 64S71i61s52k96a 3947942912425

Jedine auto co v pohode nastartuje pri -50 st. C.

+1/0
19.4.2014 5:51
Foto

M55i89r30o96s60l97a37v 81S94t48e30i68n18e53r 1895655188613

Pokud má benzinový pohon.

Tady v Bavorsku jich jezdí ještě dost, na venkově se hodí třeba na dopravu bedniček piva pro turisty na almy v horách.

Dcera bývala  po Range Roveru trochu zblázněná, ale brzo to přešlo. Anglická kvalita požadovala mít sebou kovářskou dílnu a ten šestiválec žral množství oleje- ovšem paliva také. Na sněhu a ledu nebezpečné vozidlo, mělo sklon k vybočování.

Do pouště jedině s Toyotou Land Cruiserem, s tím jsem si zajezdil v Tunisu.

+9/0
19.4.2014 7:41

S96i15d68n20e97y 63S48i13s39k56a 3537172482195

Kdyz delate v Oil&Gas business tak vas troche oleje a benzinu nevytrhne ... ;-D 

.

A na snehu a ledu jezdi dobre - jen to musite umet.

+1/0
19.4.2014 7:46

P32e74t17r 74Č65e34r35n11ý 2578899624362

Když chcete někam daleko do opravdové divočiny, tak jedině Land Roverem! Jestli ale náhodou chcete dojet i zpátky, tak je tu Toyota...

+9/−1
19.4.2014 3:06

S72i37d20n81e94y 44S45i97s89k33a 3317572352805

No ne v severske divocine ... tam Toyota ani nenastartuje.

+1/−4
19.4.2014 5:52

J93i31ř51í 83V74o55g38e97l 1924119779349

V Defenderech startují od roku 2007 motory Ford. Já bych to s těma legendama o nich tak nepřeháněl.

+2/0
19.4.2014 16:21

S41i81d59n48e24y 15S83i34s36k37a 3317432212175

A? Ono zalezi tez jak jsou napojene a podobne ... Ja pisi ze sve pracovni zkusenosti z Bohem zapomenutych mist jako Mackenzie River Delta ci Tuktoyaktuk ...

.

Ale vy jste asi "znalec", ze?

0/0
19.4.2014 19:06

J18i58ř85í 10V27o80g92e71l 1134829279829

No v autech se trochu vyznám a staršího Land Rovera vlastním. Ta auta mám rád, ale snažím se věci vnímat objektivně.

0/0
19.4.2014 19:12

S44i34d37n78e35y 41S56i63s61k84a 3587752272475

A byl jste s nim nekdy na severu v -40 a hure ... ono jse Japonci na ten trh snazili proniknout a moc neuspeli. Dale si opravdu myslite, ze by Oil&Gas firmy pracne ziskavaly vyjimku od Transportation Canada na provoz techto aut, ktera nejsou homologovatelna v Kanade a muzou se normalne prodavat jen 15 let stara jako veterani??? V USA dokonce 25 let stara.

.

Jinak pro osobni pouziti bych si Defendera nekoupil ... mam ho dost z prace.

0/0
19.4.2014 19:24

J32i97ř53í 71V86o40g75e65l 1964529969759

Tak Kanada není jediné studené místo na světě. Když se podíváte na to, čím jezdí třeba v Rusku... konkrétně třeba v Jakutsku, kde zimní teploty běžně dosahuji -45 a občas -50 stupňů, tak tam jediného Defendera nepotkáte. Všichni tam jezdí v té zimě především benzínovýma autama, dříve GAZama, Nivama  a nyní ojetýma japoncema. Aby bylo jasno, já netvrdím, že je Defender špatné auto, ale tvrdit, že se mu nic nevyrovná je blbost. Tím spíše, pokud se bavíme o odolnosti v zimě.

Mimochodem, Defender se v poslední době dělá výlučně jako diesel (identické motory s Fordem Transit), možná nějaké speciálně upravené malosérie mohou být na benzín, ale to je rarita. Docela se divím (čímž si to ale nedovoluji zpochybnit), že by naftové auto bylo v arktických podmínkách upřednostněno před benzinovým. Vám to jezdilo na naftu, nebo benzín?

Tím si dovoluji tuto debatu z mé strany ukončit. Přeji Vám pěkný večer.

+1/0
19.4.2014 19:41

S29i84d62n37e98y 42S64i79s80k55a 3557102942735

Tak tady jezdi benzinove. Olej zerou cca 1 L/den, jinak ruzke UAZ ci US vojenske HWW se tu zkousely a byly v pohode ... Nivy pouzivaji tak farmari v Saskatchewanu - byla to super levna off-road auta. Jak jsem psal vyse - Japonce tu zkousely a moc nefungovaly.

0/0
19.4.2014 19:46

J79i58ř32í 59V82o67g61e93l 1814489989269

Neudržel jsem se a ještě odpovím :-)

Tedy pokud Vám to jezdí na benzín, tak máte nějakou zakázkovou stavbu, protože Land Rover tam benzíny už hodně let nedává. Tedy pokud máte zkušenost s totálním atypem, nemůžete (obvzláště co se startování v mrazu týče) přenášet zkušenost na běžné Defendery, které jsou v tomto ohledu zcela odlišné.

0/0
19.4.2014 20:02

S52i51d27n46e80y 39S13i15s56k93a 3357622522925

Ono tady na severu jsou vsechna vozidla "atypy" - prave upavene pro mistni podminky ... i ti Japonci byly upravena auta a ne seriova vyroba.

0/0
19.4.2014 20:07

J95i46ř91í 76V97o58g97e16l 1804529169249

Pak je to však především o schopnostech úpravce a nikoliv výrobce.

Mimochodem v tom Jakutsku běžně jezdí sériové stroje všemožných značek. Průměrná lednová teplota zde je -40. -50 nic vyjímečného. Lidi tam jezdí i Octávkama, Carinama, Vitarama... . Tedy obecná proklamace, že auta z Japonska v -40 nestartují, je přitažená za vlasy.

+1/0
19.4.2014 20:13

S83i45d80n47e45y 63S21i55s89k47a 3427982252515

Japonci dodali vzorky na otestovani - ty spatne startovaly a mely i jine probleblemy ... Defendery a HWW fungovaly a funguji OK ... Tady nikdo nechce travit cas opravami taty plati - Time Is Money. Jinak v Rusku na severu jsem taky delal - tam se pracuje tak 20-30 % casu oproti praci na severu Kanady ci USA ... a v tom to asi bude. Tam maj cas na neustale opravy ...

0/0
19.4.2014 20:17

S93i47d78n53e95y 79S65i85s31k69a 3277832882105

Jinak ty upravy delali vyrobci ... takze Japonci meli sanci to upravit.

0/0
19.4.2014 20:17

J19i70ř97í 20V32o96g93e31l 1674209409239

Myslím že Vaše zkušenost není v souladu se zkušenostmi lidí ve zbytku světa. Navíc jak jsem psal, benzinové Defendery se nevyrábí. Dobrou.

0/0
19.4.2014 20:20

S16i61d55n62e47y 76S34i13s20k29a 3627842722505

OK tak to byly Toyoty s nalepkou Defender ... ;-D;-D;-D

0/0
19.4.2014 20:21

P37a62v74e63l 62J55e62ř12á84b90e36k 7201112304297

Dobrý zážitek.

Ale zkuste si v Čechách najít někoho, kdo převážel po vlastní ose traktory z Brna třeba do západních Čech. Znal jsem jednoho co traktor převážel. Ale ten už vypravovat nemůže. Možná, že by se ale ještě našli ti co přejížděli s kombajny až na Slovensko či kdo jezdil dálkové trasy Pragou V3S.

Ale v článku je smutné konstatování, že dnešní moderní offroady (nemyslím SUV - to nejsou auta do terénu - maximálně na lehce blátivou "polňačku") jsou už našlapané elektronikou, s minimální možností opravy auta někde uprostřed povrchového lomu na uhlí, v lesích apod.

Defender pro mne asi navždy zůstane spojen s dokumenty z Afriky, kde významně pomáhal správcům národních parků. V Čechách zas úžasem nad jeho cenou, kdy za jeho cenu se nechalo sehnat víc jak tucet Gazíků / UAZů) z vojenských rezerv. Taky se nechal opravit provázkem, kladivem a kleštěmi.

+2/0
19.4.2014 0:55

D35a37d47a39k 88P27e19t33r 7831910914798

Cestu ruským kombajnem SK 4 z Hané na Slovensko, Šala, Sladokovičovo mám za sebou. Dva dny, bez doprovodu. V tu dobu byly silnice takřka prázdné. Tak se ještě jeden našel.

+1/0
19.4.2014 6:05

Z78b80y56n85ě35k 69J93e44h29l67i15č63k77a 8214318699281

Petře ještě děláš pro pojišťovnu nebo už užíváš důchod

0/0
19.4.2014 7:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.