Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Krásná simca slavného politika ČSSR

Při prohlídce bratislavského autosalonu potkáte starší a nenápadný vůz. Simca 1301 byla jediným autem, které vlastnil Alexander Dubček. Osobně na něm dokonce provedl několik úprav. Nesmírně elegantní sedan dnes už neexistující značky se v Československu prodával v 60. a 70. letech minulého století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M69i79r80o35s21l79a60v 66S51t76e20i40n71e71r 6468954303645

V té Simce Arondo jsem se v r. 1964 a později často svezl. Na svoji dobu krásné auto, ale rezavělo už na prospektu. Takže přežily jenom ošetřované, garážované exempláře. Koroze byla ještě horší, než u Moskviče.

Pokud jde o nehody u Humpolce, tam svádí dlouhý úsek z kopce, zakončený zatáčkou. Kdo ovšem dodržuje 130, ten tam sotva vylítne. Ani dnes tam ovšem dodržování rychlosti nevidíte. Rychlost omezují jenom vlny na povrchu, ne zákony.

0/0
22.4.2014 22:11

P35e46t14r 92K64r24a14t65k88ý 1398767573807

Pěkná Simca. To byla doba kdy ještě nebyli airbagy a Česká kancelář pojistitelů http://www.antickp.cz/index/

+1/0
13.4.2014 16:30
Foto

M54i71r46o71s43l93a16v 17S64t62e86i13n59e17r 6888824363955

Milý pane, airbagy nemělo žádné z mých aut před r. 2000. Třeba Spartak, současník té Simcy, později Fiat 850, Ford Taunus GT, Fiat 124S, Citroen dó švó- 2CV, Mercedes 220/8, Mercedes 200D, potom 240D, Mercedes 250DT W124, teprve v Mercedesu E270CDI z r. 2000 dva airbagy byly. Jak vidíte žiju, jako mladík jsem doslova dodrbal dvě Jawy 250, ty mně naučily, co je mokrý dekl, kolejnice nebo olejová skvrna. V autě jsem si už dával pozor.

Sešívali mně jenom jednou na hlavě, dvakrát na nohách, ale bez následků.

V autě jsem se nezranil nikdy. Dnes ve věku 76 si užívám jízdu v Yeti 4x4, kvůli páteři už ani do BMW nebo Mercedesa nevlezu, do Škodovky ale v pohodě.

Když sečtu všechny kilometry, zcela jistě jsem najel přes 3 milióny km autem bez nehody, když nepočítám bouli na nárazníku při couvání nebo odřený nárazník na parkovišti.

0/0
22.4.2014 22:23

J52i36ř11í 89Š66v22e64h86l25a 1204174232706

Z té doby bych bral Maserati Ghibli 4,7 L, Delon se v něm proháněl v Bazénu:)  Teď jsem googloval, Belmondo dal v roce 1969 35 000 franků za Maserati: http://www.forum-auto.com/automobiles-mythiques-exception/section5/sujet389299-35.htm Ještě zjistit, jaký by tak byl kurz mezi tehdejší československou korunou a frankem:)

0/0
13.4.2014 15:11

J37i73ř28í 38S84c98h34w74a62c36h 5576289807514

no ono je to celkem jedno, jaký byl kurz, protože dostat se tehdy k takovému balíku cizí měny bylo legálně nemožné.

0/0
13.4.2014 21:37

V16í60ť63a 96N75o15v12á80k 1158533535811

Frank býval za bura.

0/0
15.4.2014 23:00

R78o59m77a16n 89P95e57t48r25l75í85k 8878600969364

na te prvni fotce ma vuz pravostranne rizeni, na ostatnich je vuz s levostrannym rizenim. takze bud to nebyl jeho jediny vuz, a nebo prosel zasadni prestavbou - coz se mi nezda... 8-o

0/0
13.4.2014 12:16

L70u77b73o74m41i48r 41M22a79c63h56o 2192470645347

tiež som si všimol, že to nie je fotka, ale nejaká koláž. Auto samotné je zrkadlovo otočené - volant napravo, stierače naopak, nápis na kapote tiež zrkadlovo - a ŠPZ domontovaná správne otočená.

+1/0
13.4.2014 12:53

R92o22m83a41n 27P55e24t83r29l67í32k 8328120899844

ano, toho napisu na predni kapote jsem si take vsiml... no, skoda, ze si toho nevsimla redakce. !!

0/0
13.4.2014 13:00

J77i18ř24í 17S75c19h37w79a78c50h 5406279647364

podle mě je tam "domontovaná" i Dubčekova hlava

0/0
13.4.2014 21:54

V35l48a48d11i60m51í91r 74H75r65u18b25ý 1624881547732

Zrcadlově otočená je celá fotka, Dubček má taky na obleku kapsičku na kapesníček na pravé straně, jen tu značku museli otočit "domontovat" ručně. Nechápu, proč se s tím někdo piplal.

0/0
13.4.2014 14:28

P26e18t20r 89H78o77v11o32r56k57a 5829846147

SPZ má ale Babišovu.

0/0
13.4.2014 11:45

E61d76a 24H96a29n91s 5417822836119

Jeden děda tuhle vzpomínal, že tahle Simca bylo super auto. Koupil si ji na autosalonu v Brně asi v 1968 nebo 69 tuším za 9 tisíc TK. Prej to šlo koupit docela v pohodě a na rozdíl od škodovek a wartburgů bez front, pořadníků a handrkování. Prostě přišel, vybral, zaplatil a odjel. Ale hlavně to prej byl ohromnej fór, protože za 4 roky když to auto prodával tak mu lidi dali úplně stejný peníze, jako když to za ty TK před lety kupoval. Díky tomu deformovanýmu trhu to takhle tehdy platilo. On pak šel a koupil si Chryslera 180 - dvojlitr (viz film Pumpaři od zlatý podkovy). To prej bylo taky super auto. Pak Simca-Chrysler šel do kytek, tak přešel na švédský a německý auta.

0/0
13.4.2014 11:27

J39a42n 85J42a48n51e66č93e73k 9890333750246

Ten jeden děda byl evidentně pěknej soudruh :-P

+6/0
13.4.2014 13:28

J18i54ř46í 56S69c47h78w13a92c18h 5896719137414

no nevím, ale 9000 TK bylo cca 45000,- Kčs a za to se prodávaly Š1000MB, Š100. Takže věrohodnější cifra by byla 19000,- TK

0/0
13.4.2014 21:59

F10r65a69n62t42i42s34e18k 59M46i91k67e82s 8153897880212

V te dobe se prodavala R 16 za 16 000 Tk  takze ten mladicek trochu keca, ale ten jeho deda musel bejt fakt kovanej bolsan nejmene zastupce Bilaka.Rv

0/−1
13.4.2014 23:00

M23a38r10e10k 87H73r55u84b22y 6467322361488

Jo, Havel mel podobnou historku s Mercedesem ;-)

0/0
16.4.2014 15:01

F76r52a75n47t34i93š18e30k 70J43o80s83e45f 8855195766787

jo simca, dedek mel jetou 1501, to byly jizdy - razeni pod volantem, jeden obrovskej kulatej budik, zadny pasy a velky lavice na sezeni. deda me vozil na kline a ja jsem porad troubil tim prstencem dole...

0/0
13.4.2014 11:09

M94i97r12o29s78l57a74v 41Š10i76m94k16o 7565303872855

Auta z těchto dob byla většinou hezká. Dnes, když se objeví na silnici, tak se každý jen ohlédne.

+1/−1
13.4.2014 10:07

A33l96e25x24a17n66d65r 93K12o92s67t65k28a 5149376699746

Ono ta stará auta mají něco do sebe. Kamarád míval žigula, v bílé, s pěkně zachovanými chromovými doplňky, tmavé sedačky, nablýskané. Vůbec to nevypadalo jako auto pro socky, jak je na něj dnes pohlíženo.

0/0
13.4.2014 9:52

M44i66r36o37s45l56a73v 28Š72i92m92k40o 7355643852605

Jestli to byla první čtyřreflektorová patnáctistovka... A jízní výkony měla skvělé i na dnešní poměry. Z 0-100 to byl šrumec. Akorát ta spotřeba přes 10 litrů :-/

0/0
13.4.2014 10:10

M94i59l62a22n 61L63i87n40h46a34r75t 8644166747806

No... Dnešní škůdka 1.2 TSI turbo si těch deset vezme také! Z nuly na sto to už taky tak velký šrumec není, když to auto váží takovejch metráků...:-/

+1/0
13.4.2014 17:42

J72i66ř46í 81S84c31h58w94a60c67h 5506889927714

žiješ v krutém nostalgickém omylu. VAZ 2103 byl sice ve své době se svou patnáctistovkou "divoch", ale dnes se svými 75 koníky a 1100 kg (po připočítání řidiče) v dynamice na stovku za cca 14,5 sec stačí sotva na Fábii s HTP, na TSI 66kW (12 sec) už nemá a varianta se 77 kW (10,5 sec) je už opravdu hodně jinde. A aby jezdila za 10, to jen s opravdovým "hovadem" stylem brzda/plyn....

+2/0
13.4.2014 22:24

P11e71t66r 13M79i67c18h77a16l 2610824121482

TSI za 10 opravdu nejezdí (i když s deklarovanou spotřebou s tím jezdit normálně nejde, leda v nějaké eco rallye). Ale HTP, když s tím člověk chce trochu jet, tak ta si na tu desítku sáhne úplně v klidu.

+1/0
13.4.2014 23:42

M95i97c32h97a62l 65P27a21v66l67á27t 9133743734109

Ohledne toho HTP se mylite. Tahle spotreba by platila jen pro slabsi variantu toho motoru a ridice - naprosteho idiota. Jinak toho realne nejde dosahnout. (Takovou kombinaci jsem v praxi videl. Zajimavy zazitek..)

0/0
14.4.2014 9:03

J66i60ř92í 23S98c47h73w33a14c96h 5136949237634

HTP/51kW si vezme desítku tak na dálnici při rychlostech nad 130. to jo, jelikož to už točí hodně nad 4000 ot. V příměstském provozu na který je tento motor vhodnější se dá jezdit od 6-8 litrů podle "těžkosti" nohy.

0/0
14.4.2014 11:52

J87a39n 29K12o28n20v98a61l45i52n35k36a 5540881141985

To je to, co technicky nechápu. Mám v autě třílitr naftu 142 KW a v kombinaci mi to žere 8,8 - 9,4 podle toho, zda dávám víc město nebo dálnici. Jak může prdlavka s jedna dvojkou žrát tolik? Inu význam zkratky HTP je mnohoznačný.;-D

0/0
14.4.2014 12:10

J84i75ř91í 44S77c49h10w88a88c49h 5586339977924

No může.

Ale srovnávat benzínovou "prdlavku" s dieselem je trochu mimo, jelikož diesel je oproti benzínové atmosféře o dost účinnější. Kdybys měl benzínový třílitr tak bys zjistil, že ve městě se dostat pod 10 litrů je se sebelehčí nohou skoro nemožné, ta "prdlavka" to dokáže. Naopak na dálnici při zvyšující se rychlosti, se poměry začnou obracet ve prospěch silnějších motorů, zvláště pak těch co mají 6 a vícestupňové převodovky, takže při 130 třeba točí o 1500 ot méně....

0/0
14.4.2014 12:30

J64a61n 32K97o13n78v87a83l71i54n88k67a 5980571701725

Máš pravdu. Mám 5st. automat a při 130 točí něco pod 2000. Předchozí auto - focus 1.6 benzín točil 3800, což je propastný rozdíl.

0/0
14.4.2014 12:34

V20i29k43y10r 97B28o28h30u28m20i89l 28S23t39r70a49n37s46k58y 9707738316909

Měl jsem z 2. ruky Žigula 2103 r.v. 1974 /ventilátor ještě na řemen/, najeto cca 80 tis. a jel jak z praku. Když se jelo s lehkou nohou, adlo se /mimo město/ jet za 8,5 supru nebo 9,0 speciálu. Bohužel děsně hnily podlahy a přední "kapsy" blatníků, ale pohodlé sicy! Šel do třetí ruky ve 126000 km a pořád jezdil a nebral olej. Ovšem na ledosněhu na sjetých letních gumách /gumy nejsou, ptejte se...;-D/ s tím lehkým zadkem a náhonem vzadu to někdy bylo o ústečka:-P

0/0
14.4.2014 8:43

P10e29t95r 91S29v89o87b80o11d41a 9273753487144

Ta zadní traverza je brutální, nechtěl bych, aby mi tím nacouval na auto :-)

0/0
13.4.2014 8:38

A64l92e65x43a13n76d83r 67K97o64s58t25k28a 5279706209226

Každá "koule" na přívěs bolí, když do vás s ní někdo zacouvá. I ta desetkrát homologovaná a oficiální.

0/0
13.4.2014 10:10

V12á45c97l52a98v78e32k 36P10e38t32r 2185266813210

ale na druhou stranu, jak bys byl rád za tu traverzu kdyby někdo nedobrzdil na křižovatce ;-)

0/0
13.4.2014 10:25

J94i11ř33í 81D64o14u40t27n23á26č 2600977377705

A ta lidová cena ;-D

0/0
13.4.2014 8:37

B73o69h63u40s30l15a73v 13P15a21r93t86y21k 5763754540455

Do roku 1969 existovaly na auta pořadníky. V 1969 byly zrušeny, ale stouply ceny až o 100% (u zahraničních). Např. Volha 21 z 56 000 na 108 000 Kčs. Simca také cca z 50 000 na 100 000.

0/0
13.4.2014 14:02

S89t47e76p14a33n 26T46o37t56h 8968149795388

Vic jak padesatinasobek platu... Ted se da koupit auto novy za 10-15ti nasobek uplne v klidu, kdyz jsou novy auta za 199.999

Bazarovy si clovek muze koupit kazdy mesic. Ja za 125GLS daval za ojetinu 35000.

Za Jeepa granda limited taky ;-D;-D;-D;-D To jsou pomery ;-)

0/0
14.4.2014 8:40

P81e28t34r 98F39e64i62g54l 5858603150312

Jeste vetsi kouzlo by to auto melo, kdyby misto MPZ SK tam bylo CS...ale jinak krasnyR^

+2/−2
13.4.2014 8:13

M96a27r70t70i27n 29T50h47e70b24e17n 4881931691467

Tak to auto má práve bývalú komunistickú ŠPZ!!! EČMV je na súčasnom Slovensku úplne iné!

0/0
13.4.2014 16:45

B46o92h91u57s75l97a35v 81P21a68r86t77y45k 5893824450605

SR: Tabulka s Evidenčním číslem nahradila starší tabulky Státních poznávacích značek, které byly zavedené již z dob ČSSR a ČSFR. SPZ byly vydávány do 31. března1997, SPZ jako takové byly v provoze platné do 31. prosince 2004.

0/0
13.4.2014 21:46

K25a97r11e28l 28K66u85l79h83a39n90e21k 5132262191455

Jaký kouzlo, asi s tím vozem jezdil někdo i po rozděleni republiky.!

+1/0
13.4.2014 21:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.