Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Krásná simca slavného politika ČSSR

Při prohlídce bratislavského autosalonu potkáte starší a nenápadný vůz. Simca 1301 byla jediným autem, které vlastnil Alexander Dubček. Osobně na něm dokonce provedl několik úprav. Nesmírně elegantní sedan dnes už neexistující značky se v Československu prodával v 60. a 70. letech minulého století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M84i12r43o33s54l83a88v 67S72t63e43i42n14e84r 6618944733985

V té Simce Arondo jsem se v r. 1964 a později často svezl. Na svoji dobu krásné auto, ale rezavělo už na prospektu. Takže přežily jenom ošetřované, garážované exempláře. Koroze byla ještě horší, než u Moskviče.

Pokud jde o nehody u Humpolce, tam svádí dlouhý úsek z kopce, zakončený zatáčkou. Kdo ovšem dodržuje 130, ten tam sotva vylítne. Ani dnes tam ovšem dodržování rychlosti nevidíte. Rychlost omezují jenom vlny na povrchu, ne zákony.

0/0
22.4.2014 22:11

P38e67t64r 73K96r31a31t25k88ý 1638767143627

Pěkná Simca. To byla doba kdy ještě nebyli airbagy a Česká kancelář pojistitelů http://www.antickp.cz/index/

+1/0
13.4.2014 16:30
Foto

M10i49r39o93s95l65a55v 54S40t80e44i35n32e50r 6498724523815

Milý pane, airbagy nemělo žádné z mých aut před r. 2000. Třeba Spartak, současník té Simcy, později Fiat 850, Ford Taunus GT, Fiat 124S, Citroen dó švó- 2CV, Mercedes 220/8, Mercedes 200D, potom 240D, Mercedes 250DT W124, teprve v Mercedesu E270CDI z r. 2000 dva airbagy byly. Jak vidíte žiju, jako mladík jsem doslova dodrbal dvě Jawy 250, ty mně naučily, co je mokrý dekl, kolejnice nebo olejová skvrna. V autě jsem si už dával pozor.

Sešívali mně jenom jednou na hlavě, dvakrát na nohách, ale bez následků.

V autě jsem se nezranil nikdy. Dnes ve věku 76 si užívám jízdu v Yeti 4x4, kvůli páteři už ani do BMW nebo Mercedesa nevlezu, do Škodovky ale v pohodě.

Když sečtu všechny kilometry, zcela jistě jsem najel přes 3 milióny km autem bez nehody, když nepočítám bouli na nárazníku při couvání nebo odřený nárazník na parkovišti.

0/0
22.4.2014 22:23

J72i10ř22í 64Š46v62e21h15l22a 1124394932346

Z té doby bych bral Maserati Ghibli 4,7 L, Delon se v něm proháněl v Bazénu:)  Teď jsem googloval, Belmondo dal v roce 1969 35 000 franků za Maserati: http://www.forum-auto.com/automobiles-mythiques-exception/section5/sujet389299-35.htm Ještě zjistit, jaký by tak byl kurz mezi tehdejší československou korunou a frankem:)

0/0
13.4.2014 15:11

J89i67ř10í 43S91c73h89w64a38c27h 5536969857294

no ono je to celkem jedno, jaký byl kurz, protože dostat se tehdy k takovému balíku cizí měny bylo legálně nemožné.

0/0
13.4.2014 21:37

V47í73ť80a 80N51o46v81á14k 1148493445131

Frank býval za bura.

0/0
15.4.2014 23:00

R76o82m90a53n 53P25e45t56r54l66í31k 8168560989624

na te prvni fotce ma vuz pravostranne rizeni, na ostatnich je vuz s levostrannym rizenim. takze bud to nebyl jeho jediny vuz, a nebo prosel zasadni prestavbou - coz se mi nezda... 8-o

0/0
13.4.2014 12:16

L27u44b81o68m66i59r 43M72a40c40h30o 2862570525847

tiež som si všimol, že to nie je fotka, ale nejaká koláž. Auto samotné je zrkadlovo otočené - volant napravo, stierače naopak, nápis na kapote tiež zrkadlovo - a ŠPZ domontovaná správne otočená.

+1/0
13.4.2014 12:53

R63o60m98a88n 96P16e73t83r72l38í60k 8398730809514

ano, toho napisu na predni kapote jsem si take vsiml... no, skoda, ze si toho nevsimla redakce. !!

0/0
13.4.2014 13:00

J74i33ř52í 82S63c68h31w80a76c52h 5426199597224

podle mě je tam "domontovaná" i Dubčekova hlava

0/0
13.4.2014 21:54

V32l37a87d13i68m12í70r 17H67r12u55b52ý 1594181397162

Zrcadlově otočená je celá fotka, Dubček má taky na obleku kapsičku na kapesníček na pravé straně, jen tu značku museli otočit "domontovat" ručně. Nechápu, proč se s tím někdo piplal.

0/0
13.4.2014 14:28
Foto

P29e68t91r 87H65o96v44o73r87k26a 5429786317

SPZ má ale Babišovu.

0/0
13.4.2014 11:45

E45d63a 96H23a70n49s 5107722356149

Jeden děda tuhle vzpomínal, že tahle Simca bylo super auto. Koupil si ji na autosalonu v Brně asi v 1968 nebo 69 tuším za 9 tisíc TK. Prej to šlo koupit docela v pohodě a na rozdíl od škodovek a wartburgů bez front, pořadníků a handrkování. Prostě přišel, vybral, zaplatil a odjel. Ale hlavně to prej byl ohromnej fór, protože za 4 roky když to auto prodával tak mu lidi dali úplně stejný peníze, jako když to za ty TK před lety kupoval. Díky tomu deformovanýmu trhu to takhle tehdy platilo. On pak šel a koupil si Chryslera 180 - dvojlitr (viz film Pumpaři od zlatý podkovy). To prej bylo taky super auto. Pak Simca-Chrysler šel do kytek, tak přešel na švédský a německý auta.

0/0
13.4.2014 11:27

J77a80n 67J64a49n36e20č18e22k 9500703330736

Ten jeden děda byl evidentně pěknej soudruh :-P

+6/0
13.4.2014 13:28

J26i71ř56í 35S92c23h25w52a69c90h 5846319477584

no nevím, ale 9000 TK bylo cca 45000,- Kčs a za to se prodávaly Š1000MB, Š100. Takže věrohodnější cifra by byla 19000,- TK

0/0
13.4.2014 21:59

F39r88a67n39t42i93s63e24k 17M97i41k93e47s 8763177290382

V te dobe se prodavala R 16 za 16 000 Tk  takze ten mladicek trochu keca, ale ten jeho deda musel bejt fakt kovanej bolsan nejmene zastupce Bilaka.Rv

0/−1
13.4.2014 23:00

M59a22r89e79k 50H24r24u17b59y 6207612171888

Jo, Havel mel podobnou historku s Mercedesem ;-)

0/0
16.4.2014 15:01

F81r43a12n77t80i29š53e21k 38J38o19s12e64f 8575925976757

jo simca, dedek mel jetou 1501, to byly jizdy - razeni pod volantem, jeden obrovskej kulatej budik, zadny pasy a velky lavice na sezeni. deda me vozil na kline a ja jsem porad troubil tim prstencem dole...

0/0
13.4.2014 11:09

M47i45r49o62s34l18a57v 78Š88i73m53k32o 7815823122165

Auta z těchto dob byla většinou hezká. Dnes, když se objeví na silnici, tak se každý jen ohlédne.

+1/−1
13.4.2014 10:07

A27l26e97x91a68n95d86r 75K27o31s82t79k76a 5859656319186

Ono ta stará auta mají něco do sebe. Kamarád míval žigula, v bílé, s pěkně zachovanými chromovými doplňky, tmavé sedačky, nablýskané. Vůbec to nevypadalo jako auto pro socky, jak je na něj dnes pohlíženo.

0/0
13.4.2014 9:52

M83i72r26o67s36l56a34v 53Š97i91m54k10o 7875553552175

Jestli to byla první čtyřreflektorová patnáctistovka... A jízní výkony měla skvělé i na dnešní poměry. Z 0-100 to byl šrumec. Akorát ta spotřeba přes 10 litrů :-/

0/0
13.4.2014 10:10

M95i47l41a93n 16L16i50n57h73a45r13t 8344766117126

No... Dnešní škůdka 1.2 TSI turbo si těch deset vezme také! Z nuly na sto to už taky tak velký šrumec není, když to auto váží takovejch metráků...:-/

+1/0
13.4.2014 17:42

J18i31ř24í 97S19c85h48w89a68c72h 5476699147424

žiješ v krutém nostalgickém omylu. VAZ 2103 byl sice ve své době se svou patnáctistovkou "divoch", ale dnes se svými 75 koníky a 1100 kg (po připočítání řidiče) v dynamice na stovku za cca 14,5 sec stačí sotva na Fábii s HTP, na TSI 66kW (12 sec) už nemá a varianta se 77 kW (10,5 sec) je už opravdu hodně jinde. A aby jezdila za 10, to jen s opravdovým "hovadem" stylem brzda/plyn....

+2/0
13.4.2014 22:24

P74e38t74r 37M72i79c48h33a36l 2120774321672

TSI za 10 opravdu nejezdí (i když s deklarovanou spotřebou s tím jezdit normálně nejde, leda v nějaké eco rallye). Ale HTP, když s tím člověk chce trochu jet, tak ta si na tu desítku sáhne úplně v klidu.

+1/0
13.4.2014 23:42

M92i90c53h10a75l 95P88a46v77l73á57t 9453313574569

Ohledne toho HTP se mylite. Tahle spotreba by platila jen pro slabsi variantu toho motoru a ridice - naprosteho idiota. Jinak toho realne nejde dosahnout. (Takovou kombinaci jsem v praxi videl. Zajimavy zazitek..)

0/0
14.4.2014 9:03

J71i31ř67í 45S45c25h97w16a37c96h 5146319637834

HTP/51kW si vezme desítku tak na dálnici při rychlostech nad 130. to jo, jelikož to už točí hodně nad 4000 ot. V příměstském provozu na který je tento motor vhodnější se dá jezdit od 6-8 litrů podle "těžkosti" nohy.

0/0
14.4.2014 11:52

J93a21n 29K86o27n54v97a25l72i71n72k25a 5950951631275

To je to, co technicky nechápu. Mám v autě třílitr naftu 142 KW a v kombinaci mi to žere 8,8 - 9,4 podle toho, zda dávám víc město nebo dálnici. Jak může prdlavka s jedna dvojkou žrát tolik? Inu význam zkratky HTP je mnohoznačný.;-D

0/0
14.4.2014 12:10

J90i51ř32í 90S61c15h43w41a85c52h 5936839257124

No může.

Ale srovnávat benzínovou "prdlavku" s dieselem je trochu mimo, jelikož diesel je oproti benzínové atmosféře o dost účinnější. Kdybys měl benzínový třílitr tak bys zjistil, že ve městě se dostat pod 10 litrů je se sebelehčí nohou skoro nemožné, ta "prdlavka" to dokáže. Naopak na dálnici při zvyšující se rychlosti, se poměry začnou obracet ve prospěch silnějších motorů, zvláště pak těch co mají 6 a vícestupňové převodovky, takže při 130 třeba točí o 1500 ot méně....

0/0
14.4.2014 12:30

J71a74n 34K61o83n61v37a58l13i12n57k56a 5580951711305

Máš pravdu. Mám 5st. automat a při 130 točí něco pod 2000. Předchozí auto - focus 1.6 benzín točil 3800, což je propastný rozdíl.

0/0
14.4.2014 12:34

V29i11k51y20r 15B62o97h72u32m88i76l 86S10t74r59a24n10s69k98y 9977898436229

Měl jsem z 2. ruky Žigula 2103 r.v. 1974 /ventilátor ještě na řemen/, najeto cca 80 tis. a jel jak z praku. Když se jelo s lehkou nohou, adlo se /mimo město/ jet za 8,5 supru nebo 9,0 speciálu. Bohužel děsně hnily podlahy a přední "kapsy" blatníků, ale pohodlé sicy! Šel do třetí ruky ve 126000 km a pořád jezdil a nebral olej. Ovšem na ledosněhu na sjetých letních gumách /gumy nejsou, ptejte se...;-D/ s tím lehkým zadkem a náhonem vzadu to někdy bylo o ústečka:-P

0/0
14.4.2014 8:43

P12e88t42r 47S29v42o15b56o47d69a 9653333927414

Ta zadní traverza je brutální, nechtěl bych, aby mi tím nacouval na auto :-)

0/0
13.4.2014 8:38

A15l96e19x75a61n39d93r 83K49o57s38t51k43a 5569876959736

Každá "koule" na přívěs bolí, když do vás s ní někdo zacouvá. I ta desetkrát homologovaná a oficiální.

0/0
13.4.2014 10:10

V39á85c87l49a30v72e24k 78P40e27t42r 2395276443510

ale na druhou stranu, jak bys byl rád za tu traverzu kdyby někdo nedobrzdil na křižovatce ;-)

0/0
13.4.2014 10:25

J66i81ř93í 72D89o31u38t13n28á27č 2480837197765

A ta lidová cena ;-D

0/0
13.4.2014 8:37

B97o58h67u50s94l36a47v 14P91a84r33t94y96k 5313224600545

Do roku 1969 existovaly na auta pořadníky. V 1969 byly zrušeny, ale stouply ceny až o 100% (u zahraničních). Např. Volha 21 z 56 000 na 108 000 Kčs. Simca také cca z 50 000 na 100 000.

0/0
13.4.2014 14:02

S32t23e86p84a61n 61T25o16t52h 8108819695328

Vic jak padesatinasobek platu... Ted se da koupit auto novy za 10-15ti nasobek uplne v klidu, kdyz jsou novy auta za 199.999

Bazarovy si clovek muze koupit kazdy mesic. Ja za 125GLS daval za ojetinu 35000.

Za Jeepa granda limited taky ;-D;-D;-D;-D To jsou pomery ;-)

0/0
14.4.2014 8:40

P80e87t15r 11F41e68i74g87l 5318173130622

Jeste vetsi kouzlo by to auto melo, kdyby misto MPZ SK tam bylo CS...ale jinak krasnyR^

+2/−2
13.4.2014 8:13

M89a19r49t94i33n 17T90h66e71b26e69n 4311911461957

Tak to auto má práve bývalú komunistickú ŠPZ!!! EČMV je na súčasnom Slovensku úplne iné!

0/0
13.4.2014 16:45

B52o44h52u35s64l43a68v 13P44a88r95t88y53k 5853664100155

SR: Tabulka s Evidenčním číslem nahradila starší tabulky Státních poznávacích značek, které byly zavedené již z dob ČSSR a ČSFR. SPZ byly vydávány do 31. března1997, SPZ jako takové byly v provoze platné do 31. prosince 2004.

0/0
13.4.2014 21:46

K82a31r71e52l 74K21u28l92h89a13n59e64k 5282822191935

Jaký kouzlo, asi s tím vozem jezdil někdo i po rozděleni republiky.!

+1/0
13.4.2014 21:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.