Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Krásná simca slavného politika ČSSR

Při prohlídce bratislavského autosalonu potkáte starší a nenápadný vůz. Simca 1301 byla jediným autem, které vlastnil Alexander Dubček. Osobně na něm dokonce provedl několik úprav. Nesmírně elegantní sedan dnes už neexistující značky se v Československu prodával v 60. a 70. letech minulého století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M54i49r98o27s95l70a97v 90S79t55e90i64n38e18r 1235125788413

V té Simce Arondo jsem se v r. 1964 a později často svezl. Na svoji dobu krásné auto, ale rezavělo už na prospektu. Takže přežily jenom ošetřované, garážované exempláře. Koroze byla ještě horší, než u Moskviče.

Pokud jde o nehody u Humpolce, tam svádí dlouhý úsek z kopce, zakončený zatáčkou. Kdo ovšem dodržuje 130, ten tam sotva vylítne. Ani dnes tam ovšem dodržování rychlosti nevidíte. Rychlost omezují jenom vlny na povrchu, ne zákony.

0/0
22.4.2014 22:11

P34e80t97r 79K90r46a89t68k63ý 1748817333797

Pěkná Simca. To byla doba kdy ještě nebyli airbagy a Česká kancelář pojistitelů http://www.antickp.cz/index/

+1/0
13.4.2014 16:30
Foto

M60i20r89o59s82l96a31v 91S95t95e90i73n78e21r 1605595648463

Milý pane, airbagy nemělo žádné z mých aut před r. 2000. Třeba Spartak, současník té Simcy, později Fiat 850, Ford Taunus GT, Fiat 124S, Citroen dó švó- 2CV, Mercedes 220/8, Mercedes 200D, potom 240D, Mercedes 250DT W124, teprve v Mercedesu E270CDI z r. 2000 dva airbagy byly. Jak vidíte žiju, jako mladík jsem doslova dodrbal dvě Jawy 250, ty mně naučily, co je mokrý dekl, kolejnice nebo olejová skvrna. V autě jsem si už dával pozor.

Sešívali mně jenom jednou na hlavě, dvakrát na nohách, ale bez následků.

V autě jsem se nezranil nikdy. Dnes ve věku 76 si užívám jízdu v Yeti 4x4, kvůli páteři už ani do BMW nebo Mercedesa nevlezu, do Škodovky ale v pohodě.

Když sečtu všechny kilometry, zcela jistě jsem najel přes 3 milióny km autem bez nehody, když nepočítám bouli na nárazníku při couvání nebo odřený nárazník na parkovišti.

0/0
22.4.2014 22:23


J62i45ř64í 76Š39v31e56h68l17a 1804154122436

Z té doby bych bral Maserati Ghibli 4,7 L, Delon se v něm proháněl v Bazénu:)  Teď jsem googloval, Belmondo dal v roce 1969 35 000 franků za Maserati: http://www.forum-auto.com/automobiles-mythiques-exception/section5/sujet389299-35.htm Ještě zjistit, jaký by tak byl kurz mezi tehdejší československou korunou a frankem:)

0/0
13.4.2014 15:11

J26i96ř32í 21S13c28h27w63a29c81h 5206419847114

no ono je to celkem jedno, jaký byl kurz, protože dostat se tehdy k takovému balíku cizí měny bylo legálně nemožné.

0/0
13.4.2014 21:37

V88í27ť67a 78N17o14v20á45k 1708443955421

Frank býval za bura.

0/0
15.4.2014 23:00

R59o37m35a37n 23P21e89t92r57l56í80k 8888490559454

na te prvni fotce ma vuz pravostranne rizeni, na ostatnich je vuz s levostrannym rizenim. takze bud to nebyl jeho jediny vuz, a nebo prosel zasadni prestavbou - coz se mi nezda... 8-o

0/0
13.4.2014 12:16

L28u98b26o82m66i96r 45M54a79c89h23o 2362940395157

tiež som si všimol, že to nie je fotka, ale nejaká koláž. Auto samotné je zrkadlovo otočené - volant napravo, stierače naopak, nápis na kapote tiež zrkadlovo - a ŠPZ domontovaná správne otočená.

+1/0
13.4.2014 12:53

R62o90m79a56n 32P96e62t97r27l50í29k 8378720479594

ano, toho napisu na predni kapote jsem si take vsiml... no, skoda, ze si toho nevsimla redakce. !!

0/0
13.4.2014 13:00

J60i72ř31í 38S68c76h50w46a48c30h 5366469377804

podle mě je tam "domontovaná" i Dubčekova hlava

0/0
13.4.2014 21:54

V41l43a89d57i94m19í15r 43H23r95u73b33ý 1414201237282

Zrcadlově otočená je celá fotka, Dubček má taky na obleku kapsičku na kapesníček na pravé straně, jen tu značku museli otočit "domontovat" ručně. Nechápu, proč se s tím někdo piplal.

0/0
13.4.2014 14:28
Foto

P65e61t92r 19H23o65v97o95r82k16a 5849506437

SPZ má ale Babišovu.

0/0
13.4.2014 11:45

E17d12a 69H26a69n46s 5197842476249

Jeden děda tuhle vzpomínal, že tahle Simca bylo super auto. Koupil si ji na autosalonu v Brně asi v 1968 nebo 69 tuším za 9 tisíc TK. Prej to šlo koupit docela v pohodě a na rozdíl od škodovek a wartburgů bez front, pořadníků a handrkování. Prostě přišel, vybral, zaplatil a odjel. Ale hlavně to prej byl ohromnej fór, protože za 4 roky když to auto prodával tak mu lidi dali úplně stejný peníze, jako když to za ty TK před lety kupoval. Díky tomu deformovanýmu trhu to takhle tehdy platilo. On pak šel a koupil si Chryslera 180 - dvojlitr (viz film Pumpaři od zlatý podkovy). To prej bylo taky super auto. Pak Simca-Chrysler šel do kytek, tak přešel na švédský a německý auta.

0/0
13.4.2014 11:27

J52a50n 55J38a18n41e94č53e18k 9350353110696

Ten jeden děda byl evidentně pěknej soudruh :-P

+6/0
13.4.2014 13:28

J83i43ř70í 27S76c90h61w21a12c29h 5926789887704

no nevím, ale 9000 TK bylo cca 45000,- Kčs a za to se prodávaly Š1000MB, Š100. Takže věrohodnější cifra by byla 19000,- TK

0/0
13.4.2014 21:59

F62r25a50n75t18i80s24e77k 66M72i20k69e86s 8513217410412

V te dobe se prodavala R 16 za 16 000 Tk  takze ten mladicek trochu keca, ale ten jeho deda musel bejt fakt kovanej bolsan nejmene zastupce Bilaka.Rv

0/−1
13.4.2014 23:00

M18a81r10e98k 41H35r74u91b17y 6557622411478

Jo, Havel mel podobnou historku s Mercedesem ;-)

0/0
16.4.2014 15:01

F36r44a39n52t33i89š92e84k 59J92o88s69e65f 8145535666317

jo simca, dedek mel jetou 1501, to byly jizdy - razeni pod volantem, jeden obrovskej kulatej budik, zadny pasy a velky lavice na sezeni. deda me vozil na kline a ja jsem porad troubil tim prstencem dole...

0/0
13.4.2014 11:09

M10i27r14o32s40l94a54v 17Š18i42m87k89o 7475363672485

Auta z těchto dob byla většinou hezká. Dnes, když se objeví na silnici, tak se každý jen ohlédne.

+1/−1
13.4.2014 10:07

A55l81e52x44a84n64d83r 54K47o64s61t73k77a 5699156729316

Ono ta stará auta mají něco do sebe. Kamarád míval žigula, v bílé, s pěkně zachovanými chromovými doplňky, tmavé sedačky, nablýskané. Vůbec to nevypadalo jako auto pro socky, jak je na něj dnes pohlíženo.

0/0
13.4.2014 9:52

M17i72r16o12s67l37a57v 75Š56i94m88k53o 7655453782805

Jestli to byla první čtyřreflektorová patnáctistovka... A jízní výkony měla skvělé i na dnešní poměry. Z 0-100 to byl šrumec. Akorát ta spotřeba přes 10 litrů :-/

0/0
13.4.2014 10:10

M87i49l20a86n 60L27i77n19h15a69r24t 8894446877736

No... Dnešní škůdka 1.2 TSI turbo si těch deset vezme také! Z nuly na sto to už taky tak velký šrumec není, když to auto váží takovejch metráků...:-/

+1/0
13.4.2014 17:42

J37i20ř64í 91S80c27h38w53a24c24h 5866199187884

žiješ v krutém nostalgickém omylu. VAZ 2103 byl sice ve své době se svou patnáctistovkou "divoch", ale dnes se svými 75 koníky a 1100 kg (po připočítání řidiče) v dynamice na stovku za cca 14,5 sec stačí sotva na Fábii s HTP, na TSI 66kW (12 sec) už nemá a varianta se 77 kW (10,5 sec) je už opravdu hodně jinde. A aby jezdila za 10, to jen s opravdovým "hovadem" stylem brzda/plyn....

+2/0
13.4.2014 22:24

P65e92t98r 25M94i96c81h64a62l 2430564551382

TSI za 10 opravdu nejezdí (i když s deklarovanou spotřebou s tím jezdit normálně nejde, leda v nějaké eco rallye). Ale HTP, když s tím člověk chce trochu jet, tak ta si na tu desítku sáhne úplně v klidu.

+1/0
13.4.2014 23:42

M92i61c67h42a85l 21P17a24v25l54á80t 9863983694219

Ohledne toho HTP se mylite. Tahle spotreba by platila jen pro slabsi variantu toho motoru a ridice - naprosteho idiota. Jinak toho realne nejde dosahnout. (Takovou kombinaci jsem v praxi videl. Zajimavy zazitek..)

0/0
14.4.2014 9:03

J65i71ř45í 39S68c10h25w13a30c89h 5286929767554

HTP/51kW si vezme desítku tak na dálnici při rychlostech nad 130. to jo, jelikož to už točí hodně nad 4000 ot. V příměstském provozu na který je tento motor vhodnější se dá jezdit od 6-8 litrů podle "těžkosti" nohy.

0/0
14.4.2014 11:52

J54a11n 57K34o71n10v60a61l56i54n32k95a 5810501761535

To je to, co technicky nechápu. Mám v autě třílitr naftu 142 KW a v kombinaci mi to žere 8,8 - 9,4 podle toho, zda dávám víc město nebo dálnici. Jak může prdlavka s jedna dvojkou žrát tolik? Inu význam zkratky HTP je mnohoznačný.;-D

0/0
14.4.2014 12:10

J44i17ř97í 21S53c95h71w20a26c69h 5916459637224

No může.

Ale srovnávat benzínovou "prdlavku" s dieselem je trochu mimo, jelikož diesel je oproti benzínové atmosféře o dost účinnější. Kdybys měl benzínový třílitr tak bys zjistil, že ve městě se dostat pod 10 litrů je se sebelehčí nohou skoro nemožné, ta "prdlavka" to dokáže. Naopak na dálnici při zvyšující se rychlosti, se poměry začnou obracet ve prospěch silnějších motorů, zvláště pak těch co mají 6 a vícestupňové převodovky, takže při 130 třeba točí o 1500 ot méně....

0/0
14.4.2014 12:30

J94a92n 23K47o69n98v78a39l74i97n21k15a 5200881841455

Máš pravdu. Mám 5st. automat a při 130 točí něco pod 2000. Předchozí auto - focus 1.6 benzín točil 3800, což je propastný rozdíl.

0/0
14.4.2014 12:34

V13i43k61y52r 46B82o84h77u44m11i15l 84S23t55r39a67n25s92k41y 9367138676139

Měl jsem z 2. ruky Žigula 2103 r.v. 1974 /ventilátor ještě na řemen/, najeto cca 80 tis. a jel jak z praku. Když se jelo s lehkou nohou, adlo se /mimo město/ jet za 8,5 supru nebo 9,0 speciálu. Bohužel děsně hnily podlahy a přední "kapsy" blatníků, ale pohodlé sicy! Šel do třetí ruky ve 126000 km a pořád jezdil a nebral olej. Ovšem na ledosněhu na sjetých letních gumách /gumy nejsou, ptejte se...;-D/ s tím lehkým zadkem a náhonem vzadu to někdy bylo o ústečka:-P

0/0
14.4.2014 8:43

P17e53t65r 76S33v23o42b90o60d31a 9403333877124

Ta zadní traverza je brutální, nechtěl bych, aby mi tím nacouval na auto :-)

0/0
13.4.2014 8:38

A11l69e58x19a38n68d35r 97K72o53s60t52k80a 5469936959526

Každá "koule" na přívěs bolí, když do vás s ní někdo zacouvá. I ta desetkrát homologovaná a oficiální.

0/0
13.4.2014 10:10

V19á10c74l57a44v92e27k 18P54e30t68r 2245346903240

ale na druhou stranu, jak bys byl rád za tu traverzu kdyby někdo nedobrzdil na křižovatce ;-)

0/0
13.4.2014 10:25

J16i79ř23í 90D71o77u93t39n44á81č 2540917327715

A ta lidová cena ;-D

0/0
13.4.2014 8:37

B69o60h53u66s35l87a24v 87P37a52r34t64y91k 5293234140395

Do roku 1969 existovaly na auta pořadníky. V 1969 byly zrušeny, ale stouply ceny až o 100% (u zahraničních). Např. Volha 21 z 56 000 na 108 000 Kčs. Simca také cca z 50 000 na 100 000.

0/0
13.4.2014 14:02

S58t29e68p38a73n 66T80o14t80h 8408169445238

Vic jak padesatinasobek platu... Ted se da koupit auto novy za 10-15ti nasobek uplne v klidu, kdyz jsou novy auta za 199.999

Bazarovy si clovek muze koupit kazdy mesic. Ja za 125GLS daval za ojetinu 35000.

Za Jeepa granda limited taky ;-D;-D;-D;-D To jsou pomery ;-)

0/0
14.4.2014 8:40

P62e47t34r 84F82e60i17g69l 5678653350912

Jeste vetsi kouzlo by to auto melo, kdyby misto MPZ SK tam bylo CS...ale jinak krasnyR^

+2/−2
13.4.2014 8:13

M91a84r47t46i22n 11T19h30e76b25e43n 4131121411867

Tak to auto má práve bývalú komunistickú ŠPZ!!! EČMV je na súčasnom Slovensku úplne iné!

0/0
13.4.2014 16:45

B86o84h30u16s82l80a91v 39P70a27r66t44y40k 5533314870615

SR: Tabulka s Evidenčním číslem nahradila starší tabulky Státních poznávacích značek, které byly zavedené již z dob ČSSR a ČSFR. SPZ byly vydávány do 31. března1997, SPZ jako takové byly v provoze platné do 31. prosince 2004.

0/0
13.4.2014 21:46
Foto

K13a12r81e74l 94K66u43l28h14a34n92e85k 5312892811795

Jaký kouzlo, asi s tím vozem jezdil někdo i po rozděleni republiky.!

+1/0
13.4.2014 21:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.