- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V té Simce Arondo jsem se v r. 1964 a později často svezl. Na svoji dobu krásné auto, ale rezavělo už na prospektu. Takže přežily jenom ošetřované, garážované exempláře. Koroze byla ještě horší, než u Moskviče.
Pokud jde o nehody u Humpolce, tam svádí dlouhý úsek z kopce, zakončený zatáčkou. Kdo ovšem dodržuje 130, ten tam sotva vylítne. Ani dnes tam ovšem dodržování rychlosti nevidíte. Rychlost omezují jenom vlny na povrchu, ne zákony.
Pěkná Simca. To byla doba kdy ještě nebyli airbagy a Česká kancelář pojistitelů http://www.antickp.cz/index/
Milý pane, airbagy nemělo žádné z mých aut před r. 2000. Třeba Spartak, současník té Simcy, později Fiat 850, Ford Taunus GT, Fiat 124S, Citroen dó švó- 2CV, Mercedes 220/8, Mercedes 200D, potom 240D, Mercedes 250DT W124, teprve v Mercedesu E270CDI z r. 2000 dva airbagy byly. Jak vidíte žiju, jako mladík jsem doslova dodrbal dvě Jawy 250, ty mně naučily, co je mokrý dekl, kolejnice nebo olejová skvrna. V autě jsem si už dával pozor.
Sešívali mně jenom jednou na hlavě, dvakrát na nohách, ale bez následků.
V autě jsem se nezranil nikdy. Dnes ve věku 76 si užívám jízdu v Yeti 4x4, kvůli páteři už ani do BMW nebo Mercedesa nevlezu, do Škodovky ale v pohodě.
Když sečtu všechny kilometry, zcela jistě jsem najel přes 3 milióny km autem bez nehody, když nepočítám bouli na nárazníku při couvání nebo odřený nárazník na parkovišti.
Z té doby bych bral Maserati Ghibli 4,7 L, Delon se v něm proháněl v Bazénu:) Teď jsem googloval, Belmondo dal v roce 1969 35 000 franků za Maserati: http://www.forum-auto.com/automobiles-mythiques-exception/section5/sujet389299-35.htm Ještě zjistit, jaký by tak byl kurz mezi tehdejší československou korunou a frankem:)
no ono je to celkem jedno, jaký byl kurz, protože dostat se tehdy k takovému balíku cizí měny bylo legálně nemožné.
na te prvni fotce ma vuz pravostranne rizeni, na ostatnich je vuz s levostrannym rizenim. takze bud to nebyl jeho jediny vuz, a nebo prosel zasadni prestavbou - coz se mi nezda...
tiež som si všimol, že to nie je fotka, ale nejaká koláž. Auto samotné je zrkadlovo otočené - volant napravo, stierače naopak, nápis na kapote tiež zrkadlovo - a ŠPZ domontovaná správne otočená.
Jeden děda tuhle vzpomínal, že tahle Simca bylo super auto. Koupil si ji na autosalonu v Brně asi v 1968 nebo 69 tuším za 9 tisíc TK. Prej to šlo koupit docela v pohodě a na rozdíl od škodovek a wartburgů bez front, pořadníků a handrkování. Prostě přišel, vybral, zaplatil a odjel. Ale hlavně to prej byl ohromnej fór, protože za 4 roky když to auto prodával tak mu lidi dali úplně stejný peníze, jako když to za ty TK před lety kupoval. Díky tomu deformovanýmu trhu to takhle tehdy platilo. On pak šel a koupil si Chryslera 180 - dvojlitr (viz film Pumpaři od zlatý podkovy). To prej bylo taky super auto. Pak Simca-Chrysler šel do kytek, tak přešel na švédský a německý auta.
Ten jeden děda byl evidentně pěknej soudruh
jo simca, dedek mel jetou 1501, to byly jizdy - razeni pod volantem, jeden obrovskej kulatej budik, zadny pasy a velky lavice na sezeni. deda me vozil na kline a ja jsem porad troubil tim prstencem dole...
Auta z těchto dob byla většinou hezká. Dnes, když se objeví na silnici, tak se každý jen ohlédne.
Ono ta stará auta mají něco do sebe. Kamarád míval žigula, v bílé, s pěkně zachovanými chromovými doplňky, tmavé sedačky, nablýskané. Vůbec to nevypadalo jako auto pro socky, jak je na něj dnes pohlíženo.
Jestli to byla první čtyřreflektorová patnáctistovka... A jízní výkony měla skvělé i na dnešní poměry. Z 0-100 to byl šrumec. Akorát ta spotřeba přes 10 litrů :-/
Ta zadní traverza je brutální, nechtěl bych, aby mi tím nacouval na auto :-)
Každá "koule" na přívěs bolí, když do vás s ní někdo zacouvá. I ta desetkrát homologovaná a oficiální.