Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Moje první motorka. Vybírejte podle své výšky a váhy stroje

Výběr úplně prvního motocyklu je možná důležitější, než byste sami čekali. První dojmy, které v jedné stopě získáte, vám pomohou si jízdu na motorce zamilovat, ale mohou vám ji i znechutit tak, že už za řídítka nebudete chtít nikdy usednout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a27n 16V65e63l16e67b97a 7973978929329

No kdo to nedělá tak se lépe řídit nenaučí, jen abs se vypnout nedá takže to chce občas vzít do ruky něco staršího.

0/0
17.5.2014 8:41

B16o14h13u44s41l84a47v 58B85i15n33k13a 1529296328960

V dávnověku jsem jezdil fichtla, před měsícem jsem koupil hondu pcx (výběhovou řadu 2013 - 125-ku) a mohu říct, že to je skvělé. Nestojím v kolonách (Brno), jede krásně a přitom je skutečně příjemná na řízení i manipulaci. Spotřeba mezi dvěma a třemi litry. Prostě zábava i pragmaticky vynikající věc. Jediný co mě kazí radost je přejíždění tramvajových kolejí za mokra. To je o hubu.

0/0
15.5.2014 11:58

J32a73n 51V75e60l33e54b78a 7293738319379

Tvrzení že stabilizační systémy a podobný chujoviny naučí člověka lépe jezdit je blbost. Nejdřív je třeba umět jezdit se slabším strojem bez jakýchkoli stabilizátorů a abs a až potom sáhnout po něčem lepším....

+3/0
13.5.2014 12:50


Z70d46e48n41ě12k 94W35e65r27n66h56a64r93t 6137235442828

No, možná ještě hůř - člověka ukolébá představa, že všechny ty asistenty zajistí, že se mu nic nestane - a dovolí si hodně. Ale fyziku nepřelstí a  pak si hodně rozbije ústa...

+3/0
13.5.2014 13:49
Foto

L69u74k34á55š 26N70o82v58o34t25n67ý 6636207958728

Tak samozřejmě by bylo nejlepší se naučit jezdit na pionýru a postupně přesedlávat na silnější stroje. Na druhou stranu není důvod zavírat oči před evolucí techniky a nevyužít možnosti, které na trhu jsou běžně dostupné. To je jako kdybych si v autě vypínal stabilizační systém, abych se naučil lépe řídit...

+1/−1
13.5.2014 16:39

J30i57r41i 16R79u89s93n36o47k 4855572937753

No tak jsme se dozvedeli, co si nemaji porizovat skrcci, ale chybi mi info, co si maji poridit vysoci chlapi.

Ja mam 2m, 120 kg, tak by me to zajimalo.

0/0
13.5.2014 11:40

Z89d83e26n60ě85k 53W91e47r59n29h53a75r65t 6827775792678

Klasiku. Goldwinga přece

0/0
13.5.2014 12:07

J12i17r70i 82R43u45s70n16o63k 4925752487853

Ja teda spis premyslel na R1200RT

0/0
13.5.2014 13:59

V69l68a76d16i68m49í98r 16B76ř65e14z35i70n38a 7867407242169

Báva jsou fajn,ty ceny za ně už moc ne :) Já jsem taky v klubu bumbrlíčků ,ač mi teda do dvou metrů chybí 2 centimetry :) Poměrně slušně se dá poskládat na 900 Ninju,ale pro mě dost na hraně. Pohodlně se cítím na 1400 GSX nebo 1300 XJR,to je fajn. Kupodivu se mi dobře sedí i na V-Maxu,ale to je hroznej blázinec.Většina cesťáků o vyšších objemech je taky už pohodlná,případně na vyblbnutí motard. Nejvtipnější jsem si připadal na Monsteru,když ho pořídil kamarád.Tam to dopadlo tak,že jsem si tam hodil rovnou 3 a objel jen blok,protože jsem tam prostě nebyl schopný zkroutit nohu tak,abych dokázal zařadit. To už jsem se snad líp poskládal na R1 :)

0/0
13.5.2014 21:56

R26o56m79a83n 50K33r92a55t48o54c53h31v60í26l 6986727586844

Dvoumetrový začátečník - také nevím.......

0/0
13.5.2014 14:04

K97a59m24i37l 80C61h34r50a65m57o72s16t83a 9752491859583

přesně tak, přidávám se do tábora, 2m, 130 kg. Nechal bych si poradit.Snad BMW GS 1200 v plné výbavě...

0/0
13.5.2014 16:00

M90a16r85t28i53n 23H22a10v53l61í54k 4150875357973

To doporučení motorek je pěkně jednostranný. Kde je nějaké endůrko, motard, skůtřík.

+3/0
13.5.2014 10:11

M78a11r41i63a91n 87K74a28r58a98b66a 4443821410702

Súhas, naviac všetko sú to nové stroje. To je fajn, ale motorku spoznáte až sa v nej vŕtate... :)

+2/0
13.5.2014 11:22

M76a80r73t66i17n 66H72a66v54l45í11k 4360365987783

Tak na to je nejlepší si koupit čínu, tam se člověk vrtá víc než jezdí :D

Ale musím souhlasit, já se na to vrtání těším, ale musí to být tak akorát, prostě měnit spotřebák a občas něco seštelovat.

0/0
13.5.2014 18:58

P44a77v31e74l 36Š81e44b84e92k 8694263862360

no u mě se nejedná o lásku ke dvoum kolům ale beru to jako nutnost kdysi dávno jsem odložil svou JAWU 250 stím že 4kola jsou 4 kola ale loni jsem se přestěhoval do Bubenče a tam jsem zjistil pokud budu jezdit dennodenně autem tak po 20 minutovém křižování okolních ulic a zjištění že všude parkují naši středočeši a podobní tak jsem oprášil myšlenku jezdit opět po 2 kolech a pořídil jsem si skútra 600 no oprášil jsem své dovednosti a každý den jezdím z Bubenče do Braníka a celá cesta je jen cca 15min a zaparkuji také vždy .Někdo sice může namítnout ale skútristi nejsou motorkáři ale 15 min z bodu A do bodu B a nemám potřebu si někde něco dokazovat je to prostě přibližovadlo

+5/0
13.5.2014 9:31

V28l86a77d39i67m82í83r 72F41i30b28i40g16e43r 5854281891604

Taky jsem stoupencem skůtrů. Je to pohodlné, ovladatelné a rychlé přibližovatlo co chtít víc. Když není kde zaparkovat prostě se práskne vedle stojanu na kola a hotovo. V koloně se dá prokličkovat(i když já se už docela bojím dřív jsem byl drzejší). Mám tedy sportovnější menší skůtr Runner 200 je malý ale rychlý ta 600 to předpokládám bude nějaký Burgman nebo Honda.

Číňana jsem měl ale už nikdy více. Sice to je přibližovadlo a vždy jsem dojel ale stále nějaké drobné poruchy a žalostně slabý motor i když s nízkou spotřebou.

+3/0
13.5.2014 9:41

P47a29v78e63l 87Š23e17b15e87k 8414943792950

jj je to honda měl jsem pred tím tgb tapo 50 jezdil bez problému ale už to nestacilo a hlavně jsem byl celkem častým terčem vtipů kolegů v praci kdy mojich 190cm a 130kg jsem slýchaval hele cirkus Berousek jede atd no a ta honda to je jiná káva ale musím říci jsem se již smířil se spotřebou vice než 6l na 100km a horší ovladatelností ale je to lepší pocit než když na J.spojce kličkujete na bonbonu

0/0
13.5.2014 10:58

P90e78t45r 48H67o67f71m68a53n24n 6169134575130

Taky se uz nemuzu dockat parkovacich zon v Praze.

0/−2
13.5.2014 11:16

J43a30n 47D58l66o13u19h77ý 7674579630979

Haha, si radsi prejte at tam na sestce zadny zony nejsou. Parkovacich mist bude stejne, s tim rozdilem, ze ted budete platit za moznost, ze mozna zaparkujete, omezi vas to na vlastnictvi jednoho vozu a pripravte se na sikanu mestaku, ktery ani neznaji nalezitosti doravniho znaceni. Pak se pripravte na kazdorocni frontu na odboru dopravy a na odmitani remelsniku a opravaru jezdit do takoveto lokace vam neco opravit. Popriprade nutnosti zajistovat za 400kc jednodenni parkovani pro takoveto pripady (opet dojit na urad). Vasi kamaradi ci pribuzni k Vam prestanou jezdit atd. Vim o cem mluvim, bydlel jsem tomhle marastu nekolik let! A uz nikdy!!Rv

+2/0
15.5.2014 9:08

R64o31m62a93n 51K76r60a33t37o61c70h94v27í59l 6286917936144

Skůtr 6ti kilo? - není to zbytečně moc?

0/0
13.5.2014 14:06

P72a59v39e20l 73Š84e49b82e38k 8764863222200

no jak se to vezme ted zjištuji že i slabší by stačil ale uz jsem ho koupil jen ta spotřeba je to víc než moje auto ,ale co zase si zaparkuji kdykoliv se vracím z práce

0/0
13.5.2014 14:18

R86o83m68a13n 49K15r58a71t38o52c33h75v81í58l 6516417166844

Kolik to žere?

0/0
13.5.2014 17:24

P26a82v62e83l 13Š68e54b57e77k 8534683482820

momentalně 6-6,5l na 100km myslím že je to dan za 2 válce a hlavně za variátor

0/0
13.5.2014 18:03

J46a24n 50D82l21o57u56h78ý 7864459420449

Mno nevim, ja jezdim s 3,5 metrovym autem a nema problem zaparkovat, Vzdycky je nekde dira;-D. Zere to stejne jak ten skutr, akorat jsem pekne v pohodli. Ale jinak Prahu obcas brazdim na moto-kolobezce 50ccm ale sis nez kvuli parkovani, tak kvuli casu dojezdu ve spicceR^

0/0
15.5.2014 9:11

K17a15r44e91l 35F97a51i31t 1918693398572

Mě táta v 8mi posadil na pionýra a ve 13ti na motokrosovou čz250 a jel jsem. Držkopádů bylo x...protože jsem dosáhl s bídou na stupačky. Za měsíc jsem lítal v Kramolíně po trati. Jo to byli krásný začátky. Dnes mám KTM 640 a neměnil bych :-).

0/0
13.5.2014 8:55

M13i79c10h58a90l 36M14o12u88c68h86a 9608409743404

Především vybírejte podle svého věku, rozumu a řidičských zkušeností za volantem.

.

Jinak si může dovolit vybírat 40ti letej chlap, kterej už to má v hlavě srovnané a je zkušeným řidičem. Pro toho je nesmysl utrácet peníze za nějaké 30kW bzučítko, protože ho za týden přestane bavit. Ten může jít s trochou opatrnosti rovnou do litrového endura nebo cesťáku a za měsíc to má pod kontrolou v ruce. Na druhou stranu mladej nevyblbnutej kluk se zkušeností pár tisíc km za volantem mámina auta může na stejném 30 kW bzučítku druhej den skočit do lesa a u něj je třeba i ta 125ccm na místě (i když si bude myslet, že je to ostuda)...

+3/−1
13.5.2014 8:47

Z82d59e15n39ě47k 30W49e95r62n20h65a51r55t 6277275902758

No, řidičské zkušenosti za volantem auta se samozřejmě hodí, ale jen z hlediska přehledu provozu, předpisů, znalosti silnic a podobně. Netvrdil bych ale, že kdo je dobrý a vyježděný řidič auta,musí být automaticky dobrý i na motorce, to je opravdu něco úplně jiného...

+1/0
13.5.2014 9:07

M84a92r79i40a56n 97K86a59r40a39b54a 4473281820602

To je pravda, ale viac sa koncentrujete na motorku a všímate si okolie, predvídate automaticky. Neplašíte.

+3/0
13.5.2014 9:21

M60i66c67h70a85l 40M91o36u62c83h47a 9488359833574

Řidičské zkušenosti z auta se hodí velmi, protože člověku dají předvídavost. Člověk se dostane do různých, více či méně krizových situací, způsobených chybami svými, chybami ostatních i shodami okolností. V autě má samozřejmě podstatně větší šanci je zdárně řešit (větší stabilita, lepší brzdy) a také přežít v případě, že je nezvládne (pasivní bezpečnost). Zkušený řidič potom na motorce dokáže předvídat rizika a vyhnout se jim nebo se na ně připravit.

.

Jezdec se tak může více zaměřit na technické zvládnutí jízdy, tedy ovládání motorky, což je ta druhá stránka věci, kterou samozřejmě auto nenahradí.

+2/0
13.5.2014 9:49

Z84d71e76n20ě75k 47W93e98r35n61h28a78r16t 6907935572438

No, vždyť jo, zkušenosti z auta pomůžou při orientaci v provozu, to není sporu. To přece píšu. Samozřejmě, že zkušený řidič, který už za volantem "všechno zažil", dokáže mnohem lépe řešit situace. Ale technika jízdy na motorce je úplně jiná, tak jsem to myslel.

0/0
13.5.2014 11:02

J36i14ř90í 88J58u55r15á45š91e65k 8277565180587

Tak když už je to článek "Moje první motorka...", tak bych asi doporučil začít jezdit od 15-ti let od nejmenších kubatur a postupně se zkušenostmi zvyšovat výkon motorky. Ideální případ. Pak už je jezdec ve 20-ti pořádě vyježděný a pokud mu to figura dovolí, může usednout prakticky na všechno. ;-)

0/0
13.5.2014 8:32

V61l74a82d53i81s70l17a16v 22N65o66h42e19j67l 7608847448671

asi tak. kdyz se zacne ve vyssim veku, tak ten postup muze byt rychlejsi, protoze ma clovek treba uz praxi z provozu z auta a muze se vic soustredit na narocnejsi ovladani motorky. ale je to o hlave, kdo ma maly pud sebezachovy, sebekontrolu, tak se zabije i na fichtlu a naopak znam nekolik pripadu, kdy skoro prvni motorka byla litr a vic a dotycny jezdi v pohode X let.

+1/0
13.5.2014 8:36

M35a14r21i30a92n 68K36a26r71a73b82a 4803761520272

Moja prvá bola CBR600F, a to bola parádna mašina. Je ale pravda, že ako každý som pár krát aj na nej prestrelil. Začínať na litrovom superbiku je bláznovstvo, ale 600ccm je v pohode. Dobré je zvoliť si univerálny stroj, s motorom ktorý je síce silný ale predvídateľný.

0/0
13.5.2014 8:26

V12l65a14d32i46s22l86a35v 29N91o35h32e26j45l 7478847168301

je to uplne jedno jestli litr nebo 600, i 600 dnes jedou 290 dle tacho (napr 636). podstatny je co ma clovek v hlave, coz v nizkem veku clovek sam jeste nevi. kazdopadne mensi, lehci a slabsi motorka toho odpusti mnohem vic.

+4/0
13.5.2014 8:31

M24a24r16i11a56n 62K97a55r48a77b91a 4383661450202

Samozrejme, doležité je pri tom myslieť a predvídať, ublížiť si možete aj na babete. Ale nesúhlasím s vami, že je jedno či 636, alebo akýkoľvek liter. Práve ako píšete, menšie motorky odpustia viac. A mozete to mať zrovnané v hlave ako chcete, keď nemáte skúsenosti može byť banálna chyba, zlé podradenie alebo pridanie plynu pre vás na litry osudné.Veľa tých čo začínajú na litry a uvedomujú si riziko sa "boja" jazdit, a nakoniec jazdia o dost horsie ako ty na slabsich masinach. Nenaucia sa techniku a nakoniec len na rovinke tahaju za plyn. Česť výjnimkám ;-)

+2/0
13.5.2014 9:11

J91a12n 50K75r34p53e78c 5986603844942

zapomel jsem dodat, VTR 1000 a nikdo me z ni nedostane dokud jeden z nas nezemre, a ja minim zit dlouho.

0/0
13.5.2014 8:22

J79a75n 25K97r88p68e13c 5986533134302

vsechny ty gej blbinky jsou naprd, pokud masinu nenaklopi do zatacky a pak ji v panice prebrzdi, a muze tam mit i katapultovaci sedacku s 8mi airbagama a je to uplne jedno. nejtezsi je se naucit v sobe poprit pudy sebezachovy a nezmatkovat kdyz jde vsechno do kopru. a hlavne, to ze ma nekdo ridicak na motorku neznamena, ze ji umi ridit, pri trose stesti na to prijde zacatenik o par let pozdeji. hlavou o svodidla si zaslouzi trotlove, kteri se na novacky vytahuji a posmivaji se, ze maji chicken strips, a zbytecne nekoho hecuji, nastesti takovych nedomrdku je malo. kdo si koupi motorku kvuli rychlosti nebo z frajeriny pred holkama, je v podstate v den koupe mrtvy, jen o tom jeste nevi.

+1/0
13.5.2014 8:20

M49i59c34h93a49l 97M45o85u93c34h52a 9548529253404

To není o popření pudu sebezáchovy, to je o zkušenosti. A ideální na sbírání takových zkušeností je koupit třeba starou babetu nebo pařeza, pořádně se obléct, vzít si helmu a dobrý boty a jít hledat hranice svých možností někam na štěrkovou cestu. To si člověk nejrychleji zafixuje, že v zatáčce se nebrzdí ;-)

+4/0
13.5.2014 8:50

J52a28n 23K66r39p47e47c 5556963534222

ale vzdyt to je prave ono. ze je naopak treba mirne pridat plyn misto brzdeni, presne obracene nez veli instinkt.

0/0
13.5.2014 9:41

M19i60c29h56a32l 82M22o28u45c59h97a 9218899233344

To není instinkt, to je zkušenost. Díky zkušenosti se naopak instinktem musí stát to, že když jsem dlouhej do zatáčky, tak to prostě držím a brzdit mě ani nenapadne. Dnešní gumy většinou udrží podstatně víc, než si běžný jezdec kdy troufne zkusit.

+1/0
13.5.2014 9:55

J36a53n 24K37r31p72e82c 5576253834842

no kdyz si to po sobe prectete znova, tak zjistite ze je to presne tak jak jsem napsal. tudiz nemame sporu. no gumy mozna udrzi neco navic na suchu, mozna, mozna i na mokru, ale na klacku/listi/sterku v zatacce udrzi stejny prd jako gumy vyrabene pred 10ti lety.

0/0
13.5.2014 10:08

M86i72c82h12a13l 37M50o37u87c83h66a 9468129683424

Když se nad tím zamyslíš, zjistíš že píšeš něco jiného. Pokud někomu velí instinkt v zatáčce brzdit, neumí na motorce jezdit. Stejně jako pokud někomu velí instinkt, aby se při útoku schoulil do klubíčka a zavřel oči, neumí bojovat. Boxer totiž taky nepopírá svůj instinkt, když se s otevřenýma očima začne bránit. Naopak, treninkem se právě z tohoto chování stal jeho instinkt, přirozenost.

.

Na listí nebo štěrku v zatáčce už nepomůže žádný instinkt. Tam už zbývá jen modlení, abych se trefil mezi stromy ;-D

+1/0
13.5.2014 10:16

J33a78n 79K54r17p33e52c 5146203924412

no... radsi toho nechme...

0/0
13.5.2014 11:07

Z69d31e49n36ě12k 13W71e46r95n48h45a42r55t 6707695622358

Pud sebezáchovy je naopak při jízdě na mašině to nejdůležitější. Ale jinak vcelku souhlas.

0/0
13.5.2014 8:53

J50a69n 16K22r67p88e48c 5136763704762

jo, kvuli predejiti krizove situace, naopak poslechnout tyto pudy v krizove situaci vse akorat zhorsi.

0/0
13.5.2014 9:42

Z61d43e68n71ě19k 71W66e28r86n60h80a62r74t 6657725932878

Ano, pud sebezáchovy brání, aby se člověk do krizové situace dostal. Pak už je to věc cviku a zkušeností. Když  to řidič neumí a neví, jak to vyřešit a nemá to vyzkoušené, nepomůže mu ani to, že je bez bázně a hany.

0/0
13.5.2014 10:54

A46l34e83x46a70n27d63r 49C85h29y12t42i10l 2334352425931

Prvni motorka bylo Yuki Sport, toho casu nova jeste za 60.000,-

No...a za rok jsem ji vracel kvuli ctyrem ruznym zavadam a penize dostal nastesti zpatky. Ty vibrace do riditek byly fakt utrpeni. Bolely me ruce az k ramenum po padesati ujetych km. Pak byla na tri roky Kawasaki ER5. To bylo za stejny penize jety, ale vhodnejsi pro dva a vibrace o dost snesitelnejsi. Ale pak mi zacaly taky vadit. Tak jsem poridil Hondu CBF 600 S .... a zatim nehodlam menit. Vykonove mi staci, po vzeti za plyn se nestavi na zadni, coz je pro me plus, vibrace do riditek jsou minimalni.

Dle meho nazoru respekt k motorce daji az kriticke situace, nikoliv postupne zvysovani vykonu. I kdyz jsem v podstate pro, aby se zacinajici motocykliste museli vykonem propracovavat.

0/0
13.5.2014 8:12

Z84d61e78n72ě33k 83W13e51r74n73h68a16r40t 6567945942608

První motorka má být fichtl. A nejlépe rozebraný a nefunkční, aby se mlaďas naučil, co to vlastně motorka je, co v ní je a k čemu to je dobré. A až si párkrát nabije hubu na šotolině v zatáčce a pozná, jak to bolí, dostane trochu respekt a můžeme se bavit o silnějším stroji. Nabízet jako první mašinu půllitr je absurdní a zavání to hřbitovem, každé nerozumné přidání plynu ho vykopne mimo silnici. Osobně mi trvalo skoro dvacet let, než jsem se z muzeálních padesátek a stopětadvacítek dostal k mašině kolem litru a pořád mám z velkého výkonu respekt a jsem na tom hodně, hodně opatrný. A to jsem na jedné stopě už projel velký kus světa. Začátky na jednoduchých a slabých fichtlech a podobných mašinkách považuji zpětně za to nejlepší, co mě u motorek potkalo...

+10/−1
13.5.2014 7:11

M66i52l85a40n 89K26r14á32l 8333528641841

To je slušnej blábol, proč by měl řidič hrabat se ve stroji a opravovat ho pokud o to nemá zájem, to je jako kdybych ti řekl že na net můžeš pod podmínkou že si zprovozníš rozebraný 20 let PC Pentium 60 aby jsi zjistil na co všechno ty součástky jsou. Myslím že začátečník udělá na silnici větší paseku s fichtlem než s novou 500 která jezdí jak jí řidič přidává plyn.

0/−3
13.5.2014 7:53

D86a37v55i30d 80J79a20v24o25r22s49k79ý 3935957524934

Přesně tak. Většinou to je to o hlavě a pak taky trochu o schopnostech ovládat nějaký stroj. Jsou mezi námi jedinci, kteří neumí pořádně jezdit ani na kole.

+1/0
13.5.2014 8:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.