Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Moje první motorka. Vybírejte podle své výšky a váhy stroje

Výběr úplně prvního motocyklu je možná důležitější, než byste sami čekali. První dojmy, které v jedné stopě získáte, vám pomohou si jízdu na motorce zamilovat, ale mohou vám ji i znechutit tak, že už za řídítka nebudete chtít nikdy usednout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89a26n 97V21e16l75e89b15a 7223408759759

No kdo to nedělá tak se lépe řídit nenaučí, jen abs se vypnout nedá takže to chce občas vzít do ruky něco staršího.

0/0
17.5.2014 8:41

B28o15h61u85s96l93a24v 36B82i11n85k56a 1569216228860

V dávnověku jsem jezdil fichtla, před měsícem jsem koupil hondu pcx (výběhovou řadu 2013 - 125-ku) a mohu říct, že to je skvělé. Nestojím v kolonách (Brno), jede krásně a přitom je skutečně příjemná na řízení i manipulaci. Spotřeba mezi dvěma a třemi litry. Prostě zábava i pragmaticky vynikající věc. Jediný co mě kazí radost je přejíždění tramvajových kolejí za mokra. To je o hubu.

0/0
15.5.2014 11:58

J38a44n 38V45e11l87e67b70a 7503468489989

Tvrzení že stabilizační systémy a podobný chujoviny naučí člověka lépe jezdit je blbost. Nejdřív je třeba umět jezdit se slabším strojem bez jakýchkoli stabilizátorů a abs a až potom sáhnout po něčem lepším....

+3/0
13.5.2014 12:50

Z51d56e11n95ě47k 40W71e86r23n13h97a26r27t 6557465872408

No, možná ještě hůř - člověka ukolébá představa, že všechny ty asistenty zajistí, že se mu nic nestane - a dovolí si hodně. Ale fyziku nepřelstí a  pak si hodně rozbije ústa...

+3/0
13.5.2014 13:49
Foto

L50u63k93á62š 13N76o76v11o40t73n40ý 6466907448608

Tak samozřejmě by bylo nejlepší se naučit jezdit na pionýru a postupně přesedlávat na silnější stroje. Na druhou stranu není důvod zavírat oči před evolucí techniky a nevyužít možnosti, které na trhu jsou běžně dostupné. To je jako kdybych si v autě vypínal stabilizační systém, abych se naučil lépe řídit...

+1/−1
13.5.2014 16:39

J55i24r84i 36R98u89s19n26o48k 4355722347463

No tak jsme se dozvedeli, co si nemaji porizovat skrcci, ale chybi mi info, co si maji poridit vysoci chlapi.

Ja mam 2m, 120 kg, tak by me to zajimalo.

0/0
13.5.2014 11:40

Z22d28e55n51ě78k 39W10e81r53n46h48a78r33t 6937175652418

Klasiku. Goldwinga přece

0/0
13.5.2014 12:07

J50i32r67i 46R70u12s69n19o87k 4505412477553

Ja teda spis premyslel na R1200RT

0/0
13.5.2014 13:59

V37l39a51d40i88m21í27r 87B67ř60e44z77i11n77a 7467567752949

Báva jsou fajn,ty ceny za ně už moc ne :) Já jsem taky v klubu bumbrlíčků ,ač mi teda do dvou metrů chybí 2 centimetry :) Poměrně slušně se dá poskládat na 900 Ninju,ale pro mě dost na hraně. Pohodlně se cítím na 1400 GSX nebo 1300 XJR,to je fajn. Kupodivu se mi dobře sedí i na V-Maxu,ale to je hroznej blázinec.Většina cesťáků o vyšších objemech je taky už pohodlná,případně na vyblbnutí motard. Nejvtipnější jsem si připadal na Monsteru,když ho pořídil kamarád.Tam to dopadlo tak,že jsem si tam hodil rovnou 3 a objel jen blok,protože jsem tam prostě nebyl schopný zkroutit nohu tak,abych dokázal zařadit. To už jsem se snad líp poskládal na R1 :)

0/0
13.5.2014 21:56

R11o60m17a84n 50K66r98a50t25o85c41h89v88í67l 6446977196184

Dvoumetrový začátečník - také nevím.......

0/0
13.5.2014 14:04

K37a92m15i94l 47C52h81r70a33m68o68s34t33a 7620228557399

přesně tak, přidávám se do tábora, 2m, 130 kg. Nechal bych si poradit.Snad BMW GS 1200 v plné výbavě...

0/0
13.5.2014 16:00

M86a47r51t87i84n 40H48a95v41l56í76k 4710765437133

To doporučení motorek je pěkně jednostranný. Kde je nějaké endůrko, motard, skůtřík.

+3/0
13.5.2014 10:11

M67a37r29i82a89n 16K22a64r12a79b42a 4403801890612

Súhas, naviac všetko sú to nové stroje. To je fajn, ale motorku spoznáte až sa v nej vŕtate... :)

+2/0
13.5.2014 11:22

M78a77r43t37i57n 59H66a30v51l61í66k 4980165957153

Tak na to je nejlepší si koupit čínu, tam se člověk vrtá víc než jezdí :D

Ale musím souhlasit, já se na to vrtání těším, ale musí to být tak akorát, prostě měnit spotřebák a občas něco seštelovat.

0/0
13.5.2014 18:58

P98a55v34e65l 65Š95e42b39e64k 8334733822490

no u mě se nejedná o lásku ke dvoum kolům ale beru to jako nutnost kdysi dávno jsem odložil svou JAWU 250 stím že 4kola jsou 4 kola ale loni jsem se přestěhoval do Bubenče a tam jsem zjistil pokud budu jezdit dennodenně autem tak po 20 minutovém křižování okolních ulic a zjištění že všude parkují naši středočeši a podobní tak jsem oprášil myšlenku jezdit opět po 2 kolech a pořídil jsem si skútra 600 no oprášil jsem své dovednosti a každý den jezdím z Bubenče do Braníka a celá cesta je jen cca 15min a zaparkuji také vždy .Někdo sice může namítnout ale skútristi nejsou motorkáři ale 15 min z bodu A do bodu B a nemám potřebu si někde něco dokazovat je to prostě přibližovadlo

+5/0
13.5.2014 9:31

V18l51a98d66i15m79í76r 98F38i48b85i52g11e16r 5764301331164

Taky jsem stoupencem skůtrů. Je to pohodlné, ovladatelné a rychlé přibližovatlo co chtít víc. Když není kde zaparkovat prostě se práskne vedle stojanu na kola a hotovo. V koloně se dá prokličkovat(i když já se už docela bojím dřív jsem byl drzejší). Mám tedy sportovnější menší skůtr Runner 200 je malý ale rychlý ta 600 to předpokládám bude nějaký Burgman nebo Honda.

Číňana jsem měl ale už nikdy více. Sice to je přibližovadlo a vždy jsem dojel ale stále nějaké drobné poruchy a žalostně slabý motor i když s nízkou spotřebou.

+3/0
13.5.2014 9:41

P15a67v95e79l 85Š16e25b33e64k 8454483772130

jj je to honda měl jsem pred tím tgb tapo 50 jezdil bez problému ale už to nestacilo a hlavně jsem byl celkem častým terčem vtipů kolegů v praci kdy mojich 190cm a 130kg jsem slýchaval hele cirkus Berousek jede atd no a ta honda to je jiná káva ale musím říci jsem se již smířil se spotřebou vice než 6l na 100km a horší ovladatelností ale je to lepší pocit než když na J.spojce kličkujete na bonbonu

0/0
13.5.2014 10:58

P82e76t26r 22H10o62f98m92a36n28n 6169694175480

Taky se uz nemuzu dockat parkovacich zon v Praze.

0/−2
13.5.2014 11:16

J22a64n 88D65l18o41u26h68ý 7244529370649

Haha, si radsi prejte at tam na sestce zadny zony nejsou. Parkovacich mist bude stejne, s tim rozdilem, ze ted budete platit za moznost, ze mozna zaparkujete, omezi vas to na vlastnictvi jednoho vozu a pripravte se na sikanu mestaku, ktery ani neznaji nalezitosti doravniho znaceni. Pak se pripravte na kazdorocni frontu na odboru dopravy a na odmitani remelsniku a opravaru jezdit do takoveto lokace vam neco opravit. Popriprade nutnosti zajistovat za 400kc jednodenni parkovani pro takoveto pripady (opet dojit na urad). Vasi kamaradi ci pribuzni k Vam prestanou jezdit atd. Vim o cem mluvim, bydlel jsem tomhle marastu nekolik let! A uz nikdy!!Rv

+2/0
15.5.2014 9:08

R92o51m80a24n 40K59r59a45t13o75c83h93v76í67l 6336237786494

Skůtr 6ti kilo? - není to zbytečně moc?

0/0
13.5.2014 14:06

P89a20v78e66l 12Š68e74b79e39k 8464853242620

no jak se to vezme ted zjištuji že i slabší by stačil ale uz jsem ho koupil jen ta spotřeba je to víc než moje auto ,ale co zase si zaparkuji kdykoliv se vracím z práce

0/0
13.5.2014 14:18

R73o84m44a68n 57K21r21a87t55o19c70h45v45í79l 6946887506174

Kolik to žere?

0/0
13.5.2014 17:24

P13a88v74e62l 27Š85e35b48e22k 8484603302230

momentalně 6-6,5l na 100km myslím že je to dan za 2 válce a hlavně za variátor

0/0
13.5.2014 18:03

J58a88n 23D20l18o42u97h75ý 7114679600439

Mno nevim, ja jezdim s 3,5 metrovym autem a nema problem zaparkovat, Vzdycky je nekde dira;-D. Zere to stejne jak ten skutr, akorat jsem pekne v pohodli. Ale jinak Prahu obcas brazdim na moto-kolobezce 50ccm ale sis nez kvuli parkovani, tak kvuli casu dojezdu ve spicceR^

0/0
15.5.2014 9:11

K10a18r31e66l 87F79a90i88t 1388823348862

Mě táta v 8mi posadil na pionýra a ve 13ti na motokrosovou čz250 a jel jsem. Držkopádů bylo x...protože jsem dosáhl s bídou na stupačky. Za měsíc jsem lítal v Kramolíně po trati. Jo to byli krásný začátky. Dnes mám KTM 640 a neměnil bych :-).

0/0
13.5.2014 8:55

M21i67c58h42a19l 98M71o36u35c95h22a 9568329693854

Především vybírejte podle svého věku, rozumu a řidičských zkušeností za volantem.

.

Jinak si může dovolit vybírat 40ti letej chlap, kterej už to má v hlavě srovnané a je zkušeným řidičem. Pro toho je nesmysl utrácet peníze za nějaké 30kW bzučítko, protože ho za týden přestane bavit. Ten může jít s trochou opatrnosti rovnou do litrového endura nebo cesťáku a za měsíc to má pod kontrolou v ruce. Na druhou stranu mladej nevyblbnutej kluk se zkušeností pár tisíc km za volantem mámina auta může na stejném 30 kW bzučítku druhej den skočit do lesa a u něj je třeba i ta 125ccm na místě (i když si bude myslet, že je to ostuda)...

+3/−1
13.5.2014 8:47

Z55d52e41n12ě31k 23W28e26r77n14h81a33r68t 6697415842748

No, řidičské zkušenosti za volantem auta se samozřejmě hodí, ale jen z hlediska přehledu provozu, předpisů, znalosti silnic a podobně. Netvrdil bych ale, že kdo je dobrý a vyježděný řidič auta,musí být automaticky dobrý i na motorce, to je opravdu něco úplně jiného...

+1/0
13.5.2014 9:07

M63a35r98i50a83n 64K66a11r94a34b17a 4143941740442

To je pravda, ale viac sa koncentrujete na motorku a všímate si okolie, predvídate automaticky. Neplašíte.

+3/0
13.5.2014 9:21

M28i92c44h46a95l 79M13o73u91c50h79a 9388369753134

Řidičské zkušenosti z auta se hodí velmi, protože člověku dají předvídavost. Člověk se dostane do různých, více či méně krizových situací, způsobených chybami svými, chybami ostatních i shodami okolností. V autě má samozřejmě podstatně větší šanci je zdárně řešit (větší stabilita, lepší brzdy) a také přežít v případě, že je nezvládne (pasivní bezpečnost). Zkušený řidič potom na motorce dokáže předvídat rizika a vyhnout se jim nebo se na ně připravit.

.

Jezdec se tak může více zaměřit na technické zvládnutí jízdy, tedy ovládání motorky, což je ta druhá stránka věci, kterou samozřejmě auto nenahradí.

+2/0
13.5.2014 9:49

Z66d93e20n46ě91k 95W70e45r71n86h74a11r35t 6877205222818

No, vždyť jo, zkušenosti z auta pomůžou při orientaci v provozu, to není sporu. To přece píšu. Samozřejmě, že zkušený řidič, který už za volantem "všechno zažil", dokáže mnohem lépe řešit situace. Ale technika jízdy na motorce je úplně jiná, tak jsem to myslel.

0/0
13.5.2014 11:02

J38i46ř15í 75J34u94r87á94š59e61k 8167105130367

Tak když už je to článek "Moje první motorka...", tak bych asi doporučil začít jezdit od 15-ti let od nejmenších kubatur a postupně se zkušenostmi zvyšovat výkon motorky. Ideální případ. Pak už je jezdec ve 20-ti pořádě vyježděný a pokud mu to figura dovolí, může usednout prakticky na všechno. ;-)

0/0
13.5.2014 8:32

V39l34a91d67i23s92l58a82v 47N56o57h71e58j31l 7788767848801

asi tak. kdyz se zacne ve vyssim veku, tak ten postup muze byt rychlejsi, protoze ma clovek treba uz praxi z provozu z auta a muze se vic soustredit na narocnejsi ovladani motorky. ale je to o hlave, kdo ma maly pud sebezachovy, sebekontrolu, tak se zabije i na fichtlu a naopak znam nekolik pripadu, kdy skoro prvni motorka byla litr a vic a dotycny jezdi v pohode X let.

+1/0
13.5.2014 8:36

M37a97r98i88a70n 37K41a98r32a51b41a 4443631440682

Moja prvá bola CBR600F, a to bola parádna mašina. Je ale pravda, že ako každý som pár krát aj na nej prestrelil. Začínať na litrovom superbiku je bláznovstvo, ale 600ccm je v pohode. Dobré je zvoliť si univerálny stroj, s motorom ktorý je síce silný ale predvídateľný.

0/0
13.5.2014 8:26

V59l44a75d43i30s96l29a33v 55N98o57h27e62j45l 7658257828751

je to uplne jedno jestli litr nebo 600, i 600 dnes jedou 290 dle tacho (napr 636). podstatny je co ma clovek v hlave, coz v nizkem veku clovek sam jeste nevi. kazdopadne mensi, lehci a slabsi motorka toho odpusti mnohem vic.

+4/0
13.5.2014 8:31

M34a72r14i36a49n 63K64a35r23a70b16a 4503131910222

Samozrejme, doležité je pri tom myslieť a predvídať, ublížiť si možete aj na babete. Ale nesúhlasím s vami, že je jedno či 636, alebo akýkoľvek liter. Práve ako píšete, menšie motorky odpustia viac. A mozete to mať zrovnané v hlave ako chcete, keď nemáte skúsenosti može byť banálna chyba, zlé podradenie alebo pridanie plynu pre vás na litry osudné.Veľa tých čo začínajú na litry a uvedomujú si riziko sa "boja" jazdit, a nakoniec jazdia o dost horsie ako ty na slabsich masinach. Nenaucia sa techniku a nakoniec len na rovinke tahaju za plyn. Česť výjnimkám ;-)

+2/0
13.5.2014 9:11

J12a97n 86K13r43p63e83c 5176733534892

zapomel jsem dodat, VTR 1000 a nikdo me z ni nedostane dokud jeden z nas nezemre, a ja minim zit dlouho.

0/0
13.5.2014 8:22

J23a19n 78K63r65p36e58c 5676393714632

vsechny ty gej blbinky jsou naprd, pokud masinu nenaklopi do zatacky a pak ji v panice prebrzdi, a muze tam mit i katapultovaci sedacku s 8mi airbagama a je to uplne jedno. nejtezsi je se naucit v sobe poprit pudy sebezachovy a nezmatkovat kdyz jde vsechno do kopru. a hlavne, to ze ma nekdo ridicak na motorku neznamena, ze ji umi ridit, pri trose stesti na to prijde zacatenik o par let pozdeji. hlavou o svodidla si zaslouzi trotlove, kteri se na novacky vytahuji a posmivaji se, ze maji chicken strips, a zbytecne nekoho hecuji, nastesti takovych nedomrdku je malo. kdo si koupi motorku kvuli rychlosti nebo z frajeriny pred holkama, je v podstate v den koupe mrtvy, jen o tom jeste nevi.

+1/0
13.5.2014 8:20

M33i94c21h78a94l 82M58o26u15c94h64a 9148599463784

To není o popření pudu sebezáchovy, to je o zkušenosti. A ideální na sbírání takových zkušeností je koupit třeba starou babetu nebo pařeza, pořádně se obléct, vzít si helmu a dobrý boty a jít hledat hranice svých možností někam na štěrkovou cestu. To si člověk nejrychleji zafixuje, že v zatáčce se nebrzdí ;-)

+4/0
13.5.2014 8:50

J21a48n 21K50r64p39e82c 5586503544562

ale vzdyt to je prave ono. ze je naopak treba mirne pridat plyn misto brzdeni, presne obracene nez veli instinkt.

0/0
13.5.2014 9:41

M59i14c79h90a44l 62M50o48u74c90h90a 9648689103584

To není instinkt, to je zkušenost. Díky zkušenosti se naopak instinktem musí stát to, že když jsem dlouhej do zatáčky, tak to prostě držím a brzdit mě ani nenapadne. Dnešní gumy většinou udrží podstatně víc, než si běžný jezdec kdy troufne zkusit.

+1/0
13.5.2014 9:55

J57a48n 93K57r14p29e27c 5866243204552

no kdyz si to po sobe prectete znova, tak zjistite ze je to presne tak jak jsem napsal. tudiz nemame sporu. no gumy mozna udrzi neco navic na suchu, mozna, mozna i na mokru, ale na klacku/listi/sterku v zatacce udrzi stejny prd jako gumy vyrabene pred 10ti lety.

0/0
13.5.2014 10:08

M87i17c33h49a45l 70M33o48u33c54h46a 9238599123634

Když se nad tím zamyslíš, zjistíš že píšeš něco jiného. Pokud někomu velí instinkt v zatáčce brzdit, neumí na motorce jezdit. Stejně jako pokud někomu velí instinkt, aby se při útoku schoulil do klubíčka a zavřel oči, neumí bojovat. Boxer totiž taky nepopírá svůj instinkt, když se s otevřenýma očima začne bránit. Naopak, treninkem se právě z tohoto chování stal jeho instinkt, přirozenost.

.

Na listí nebo štěrku v zatáčce už nepomůže žádný instinkt. Tam už zbývá jen modlení, abych se trefil mezi stromy ;-D

+1/0
13.5.2014 10:16

J21a70n 87K29r83p52e49c 5166813444632

no... radsi toho nechme...

0/0
13.5.2014 11:07

Z92d49e36n42ě27k 65W80e88r73n43h24a34r54t 6307405292768

Pud sebezáchovy je naopak při jízdě na mašině to nejdůležitější. Ale jinak vcelku souhlas.

0/0
13.5.2014 8:53

J14a21n 34K44r54p50e18c 5556973934362

jo, kvuli predejiti krizove situace, naopak poslechnout tyto pudy v krizove situaci vse akorat zhorsi.

0/0
13.5.2014 9:42

Z13d48e10n51ě15k 81W77e83r21n90h36a79r41t 6707375292958

Ano, pud sebezáchovy brání, aby se člověk do krizové situace dostal. Pak už je to věc cviku a zkušeností. Když  to řidič neumí a neví, jak to vyřešit a nemá to vyzkoušené, nepomůže mu ani to, že je bez bázně a hany.

0/0
13.5.2014 10:54

A46l42e98x52a32n72d11r 70C19h29y47t98i28l 2864282705541

Prvni motorka bylo Yuki Sport, toho casu nova jeste za 60.000,-

No...a za rok jsem ji vracel kvuli ctyrem ruznym zavadam a penize dostal nastesti zpatky. Ty vibrace do riditek byly fakt utrpeni. Bolely me ruce az k ramenum po padesati ujetych km. Pak byla na tri roky Kawasaki ER5. To bylo za stejny penize jety, ale vhodnejsi pro dva a vibrace o dost snesitelnejsi. Ale pak mi zacaly taky vadit. Tak jsem poridil Hondu CBF 600 S .... a zatim nehodlam menit. Vykonove mi staci, po vzeti za plyn se nestavi na zadni, coz je pro me plus, vibrace do riditek jsou minimalni.

Dle meho nazoru respekt k motorce daji az kriticke situace, nikoliv postupne zvysovani vykonu. I kdyz jsem v podstate pro, aby se zacinajici motocykliste museli vykonem propracovavat.

0/0
13.5.2014 8:12

Z84d35e42n71ě28k 72W51e56r18n84h76a40r92t 6727275302218

První motorka má být fichtl. A nejlépe rozebraný a nefunkční, aby se mlaďas naučil, co to vlastně motorka je, co v ní je a k čemu to je dobré. A až si párkrát nabije hubu na šotolině v zatáčce a pozná, jak to bolí, dostane trochu respekt a můžeme se bavit o silnějším stroji. Nabízet jako první mašinu půllitr je absurdní a zavání to hřbitovem, každé nerozumné přidání plynu ho vykopne mimo silnici. Osobně mi trvalo skoro dvacet let, než jsem se z muzeálních padesátek a stopětadvacítek dostal k mašině kolem litru a pořád mám z velkého výkonu respekt a jsem na tom hodně, hodně opatrný. A to jsem na jedné stopě už projel velký kus světa. Začátky na jednoduchých a slabých fichtlech a podobných mašinkách považuji zpětně za to nejlepší, co mě u motorek potkalo...

+10/−1
13.5.2014 7:11

M18i65l93a82n 79K74r98á79l 8953618401831

To je slušnej blábol, proč by měl řidič hrabat se ve stroji a opravovat ho pokud o to nemá zájem, to je jako kdybych ti řekl že na net můžeš pod podmínkou že si zprovozníš rozebraný 20 let PC Pentium 60 aby jsi zjistil na co všechno ty součástky jsou. Myslím že začátečník udělá na silnici větší paseku s fichtlem než s novou 500 která jezdí jak jí řidič přidává plyn.

0/−3
13.5.2014 7:53

D92a14v18i19d 85J84a12v86o34r27s69k56ý 3955247864344

Přesně tak. Většinou to je to o hlavě a pak taky trochu o schopnostech ovládat nějaký stroj. Jsou mezi námi jedinci, kteří neumí pořádně jezdit ani na kole.

+1/0
13.5.2014 8:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.