Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Moje první motorka. Vybírejte podle své výšky a váhy stroje

Výběr úplně prvního motocyklu je možná důležitější, než byste sami čekali. První dojmy, které v jedné stopě získáte, vám pomohou si jízdu na motorce zamilovat, ale mohou vám ji i znechutit tak, že už za řídítka nebudete chtít nikdy usednout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34a24n 43V49e29l64e53b16a 7983418419779

No kdo to nedělá tak se lépe řídit nenaučí, jen abs se vypnout nedá takže to chce občas vzít do ruky něco staršího.

0/0
17.5.2014 8:41

B18o11h14u76s39l23a98v 38B82i38n60k80a 1639796988650

V dávnověku jsem jezdil fichtla, před měsícem jsem koupil hondu pcx (výběhovou řadu 2013 - 125-ku) a mohu říct, že to je skvělé. Nestojím v kolonách (Brno), jede krásně a přitom je skutečně příjemná na řízení i manipulaci. Spotřeba mezi dvěma a třemi litry. Prostě zábava i pragmaticky vynikající věc. Jediný co mě kazí radost je přejíždění tramvajových kolejí za mokra. To je o hubu.

0/0
15.5.2014 11:58

J49a58n 65V64e43l79e46b86a 7213568519729

Tvrzení že stabilizační systémy a podobný chujoviny naučí člověka lépe jezdit je blbost. Nejdřív je třeba umět jezdit se slabším strojem bez jakýchkoli stabilizátorů a abs a až potom sáhnout po něčem lepším....

+3/0
13.5.2014 12:50

Z58d36e24n98ě65k 78W51e82r66n31h75a44r40t 6357265202258

No, možná ještě hůř - člověka ukolébá představa, že všechny ty asistenty zajistí, že se mu nic nestane - a dovolí si hodně. Ale fyziku nepřelstí a  pak si hodně rozbije ústa...

+3/0
13.5.2014 13:49
Foto

L14u65k89á14š 72N51o29v42o74t38n59ý 6456497438588

Tak samozřejmě by bylo nejlepší se naučit jezdit na pionýru a postupně přesedlávat na silnější stroje. Na druhou stranu není důvod zavírat oči před evolucí techniky a nevyužít možnosti, které na trhu jsou běžně dostupné. To je jako kdybych si v autě vypínal stabilizační systém, abych se naučil lépe řídit...

+1/−1
13.5.2014 16:39

J76i21r27i 35R86u86s32n37o64k 4985102697163

No tak jsme se dozvedeli, co si nemaji porizovat skrcci, ale chybi mi info, co si maji poridit vysoci chlapi.

Ja mam 2m, 120 kg, tak by me to zajimalo.

0/0
13.5.2014 11:40

Z81d97e22n14ě11k 55W84e39r40n56h53a69r34t 6947925362328

Klasiku. Goldwinga přece

0/0
13.5.2014 12:07

J50i90r91i 25R98u90s91n66o43k 4135862397133

Ja teda spis premyslel na R1200RT

0/0
13.5.2014 13:59

V26l49a24d63i42m74í67r 53B63ř51e31z54i74n64a 7417957552409

Báva jsou fajn,ty ceny za ně už moc ne :) Já jsem taky v klubu bumbrlíčků ,ač mi teda do dvou metrů chybí 2 centimetry :) Poměrně slušně se dá poskládat na 900 Ninju,ale pro mě dost na hraně. Pohodlně se cítím na 1400 GSX nebo 1300 XJR,to je fajn. Kupodivu se mi dobře sedí i na V-Maxu,ale to je hroznej blázinec.Většina cesťáků o vyšších objemech je taky už pohodlná,případně na vyblbnutí motard. Nejvtipnější jsem si připadal na Monsteru,když ho pořídil kamarád.Tam to dopadlo tak,že jsem si tam hodil rovnou 3 a objel jen blok,protože jsem tam prostě nebyl schopný zkroutit nohu tak,abych dokázal zařadit. To už jsem se snad líp poskládal na R1 :)

0/0
13.5.2014 21:56

R78o67m39a14n 16K42r82a41t16o29c87h12v64í92l 6716967526654

Dvoumetrový začátečník - také nevím.......

0/0
13.5.2014 14:04

K39a31m78i52l 22C67h17r25a34m71o44s48t69a 7220678477559

přesně tak, přidávám se do tábora, 2m, 130 kg. Nechal bych si poradit.Snad BMW GS 1200 v plné výbavě...

0/0
13.5.2014 16:00

M43a56r84t70i55n 33H38a67v34l69í31k 4440125667723

To doporučení motorek je pěkně jednostranný. Kde je nějaké endůrko, motard, skůtřík.

+3/0
13.5.2014 10:11

M10a48r33i57a86n 22K37a18r35a63b30a 4243331900942

Súhas, naviac všetko sú to nové stroje. To je fajn, ale motorku spoznáte až sa v nej vŕtate... :)

+2/0
13.5.2014 11:22

M25a66r25t32i59n 39H14a20v95l73í92k 4800655437773

Tak na to je nejlepší si koupit čínu, tam se člověk vrtá víc než jezdí :D

Ale musím souhlasit, já se na to vrtání těším, ale musí to být tak akorát, prostě měnit spotřebák a občas něco seštelovat.

0/0
13.5.2014 18:58

P56a98v12e22l 14Š67e54b94e47k 8174203972960

no u mě se nejedná o lásku ke dvoum kolům ale beru to jako nutnost kdysi dávno jsem odložil svou JAWU 250 stím že 4kola jsou 4 kola ale loni jsem se přestěhoval do Bubenče a tam jsem zjistil pokud budu jezdit dennodenně autem tak po 20 minutovém křižování okolních ulic a zjištění že všude parkují naši středočeši a podobní tak jsem oprášil myšlenku jezdit opět po 2 kolech a pořídil jsem si skútra 600 no oprášil jsem své dovednosti a každý den jezdím z Bubenče do Braníka a celá cesta je jen cca 15min a zaparkuji také vždy .Někdo sice může namítnout ale skútristi nejsou motorkáři ale 15 min z bodu A do bodu B a nemám potřebu si někde něco dokazovat je to prostě přibližovadlo

+5/0
13.5.2014 9:31

V58l28a25d13i14m14í54r 97F53i16b50i15g84e25r 5724281821114

Taky jsem stoupencem skůtrů. Je to pohodlné, ovladatelné a rychlé přibližovatlo co chtít víc. Když není kde zaparkovat prostě se práskne vedle stojanu na kola a hotovo. V koloně se dá prokličkovat(i když já se už docela bojím dřív jsem byl drzejší). Mám tedy sportovnější menší skůtr Runner 200 je malý ale rychlý ta 600 to předpokládám bude nějaký Burgman nebo Honda.

Číňana jsem měl ale už nikdy více. Sice to je přibližovadlo a vždy jsem dojel ale stále nějaké drobné poruchy a žalostně slabý motor i když s nízkou spotřebou.

+3/0
13.5.2014 9:41

P41a44v41e81l 63Š79e55b44e95k 8234533212630

jj je to honda měl jsem pred tím tgb tapo 50 jezdil bez problému ale už to nestacilo a hlavně jsem byl celkem častým terčem vtipů kolegů v praci kdy mojich 190cm a 130kg jsem slýchaval hele cirkus Berousek jede atd no a ta honda to je jiná káva ale musím říci jsem se již smířil se spotřebou vice než 6l na 100km a horší ovladatelností ale je to lepší pocit než když na J.spojce kličkujete na bonbonu

0/0
13.5.2014 10:58

P15e44t66r 13H84o74f94m32a47n28n 6749514935560

Taky se uz nemuzu dockat parkovacich zon v Praze.

0/−2
13.5.2014 11:16

J24a60n 60D13l88o61u90h46ý 7784249560859

Haha, si radsi prejte at tam na sestce zadny zony nejsou. Parkovacich mist bude stejne, s tim rozdilem, ze ted budete platit za moznost, ze mozna zaparkujete, omezi vas to na vlastnictvi jednoho vozu a pripravte se na sikanu mestaku, ktery ani neznaji nalezitosti doravniho znaceni. Pak se pripravte na kazdorocni frontu na odboru dopravy a na odmitani remelsniku a opravaru jezdit do takoveto lokace vam neco opravit. Popriprade nutnosti zajistovat za 400kc jednodenni parkovani pro takoveto pripady (opet dojit na urad). Vasi kamaradi ci pribuzni k Vam prestanou jezdit atd. Vim o cem mluvim, bydlel jsem tomhle marastu nekolik let! A uz nikdy!!Rv

+2/0
15.5.2014 9:08

R79o70m31a50n 73K51r18a20t37o61c73h60v67í83l 6266967556684

Skůtr 6ti kilo? - není to zbytečně moc?

0/0
13.5.2014 14:06

P46a59v25e61l 79Š91e11b66e38k 8604123112540

no jak se to vezme ted zjištuji že i slabší by stačil ale uz jsem ho koupil jen ta spotřeba je to víc než moje auto ,ale co zase si zaparkuji kdykoliv se vracím z práce

0/0
13.5.2014 14:18

R14o22m48a94n 79K74r60a47t13o29c53h81v71í51l 6506757376874

Kolik to žere?

0/0
13.5.2014 17:24

P39a78v94e97l 59Š39e20b34e71k 8344223712260

momentalně 6-6,5l na 100km myslím že je to dan za 2 válce a hlavně za variátor

0/0
13.5.2014 18:03

J19a70n 32D22l58o65u39h21ý 7844179730659

Mno nevim, ja jezdim s 3,5 metrovym autem a nema problem zaparkovat, Vzdycky je nekde dira;-D. Zere to stejne jak ten skutr, akorat jsem pekne v pohodli. Ale jinak Prahu obcas brazdim na moto-kolobezce 50ccm ale sis nez kvuli parkovani, tak kvuli casu dojezdu ve spicceR^

0/0
15.5.2014 9:11

K83a63r23e76l 71F57a83i65t 1198613358272

Mě táta v 8mi posadil na pionýra a ve 13ti na motokrosovou čz250 a jel jsem. Držkopádů bylo x...protože jsem dosáhl s bídou na stupačky. Za měsíc jsem lítal v Kramolíně po trati. Jo to byli krásný začátky. Dnes mám KTM 640 a neměnil bych :-).

0/0
13.5.2014 8:55

M25i81c68h10a81l 25M30o37u78c56h28a 9688109343404

Především vybírejte podle svého věku, rozumu a řidičských zkušeností za volantem.

.

Jinak si může dovolit vybírat 40ti letej chlap, kterej už to má v hlavě srovnané a je zkušeným řidičem. Pro toho je nesmysl utrácet peníze za nějaké 30kW bzučítko, protože ho za týden přestane bavit. Ten může jít s trochou opatrnosti rovnou do litrového endura nebo cesťáku a za měsíc to má pod kontrolou v ruce. Na druhou stranu mladej nevyblbnutej kluk se zkušeností pár tisíc km za volantem mámina auta může na stejném 30 kW bzučítku druhej den skočit do lesa a u něj je třeba i ta 125ccm na místě (i když si bude myslet, že je to ostuda)...

+3/−1
13.5.2014 8:47

Z15d14e74n80ě22k 64W85e73r32n46h67a87r69t 6987935542618

No, řidičské zkušenosti za volantem auta se samozřejmě hodí, ale jen z hlediska přehledu provozu, předpisů, znalosti silnic a podobně. Netvrdil bych ale, že kdo je dobrý a vyježděný řidič auta,musí být automaticky dobrý i na motorce, to je opravdu něco úplně jiného...

+1/0
13.5.2014 9:07

M85a65r13i95a40n 21K95a13r48a72b83a 4673431850972

To je pravda, ale viac sa koncentrujete na motorku a všímate si okolie, predvídate automaticky. Neplašíte.

+3/0
13.5.2014 9:21

M24i38c25h64a83l 31M30o23u49c10h56a 9448949513974

Řidičské zkušenosti z auta se hodí velmi, protože člověku dají předvídavost. Člověk se dostane do různých, více či méně krizových situací, způsobených chybami svými, chybami ostatních i shodami okolností. V autě má samozřejmě podstatně větší šanci je zdárně řešit (větší stabilita, lepší brzdy) a také přežít v případě, že je nezvládne (pasivní bezpečnost). Zkušený řidič potom na motorce dokáže předvídat rizika a vyhnout se jim nebo se na ně připravit.

.

Jezdec se tak může více zaměřit na technické zvládnutí jízdy, tedy ovládání motorky, což je ta druhá stránka věci, kterou samozřejmě auto nenahradí.

+2/0
13.5.2014 9:49

Z89d20e68n58ě69k 16W79e78r29n47h70a84r80t 6537895702838

No, vždyť jo, zkušenosti z auta pomůžou při orientaci v provozu, to není sporu. To přece píšu. Samozřejmě, že zkušený řidič, který už za volantem "všechno zažil", dokáže mnohem lépe řešit situace. Ale technika jízdy na motorce je úplně jiná, tak jsem to myslel.

0/0
13.5.2014 11:02

J72i82ř29í 36J23u95r39á33š69e10k 8297745200977

Tak když už je to článek "Moje první motorka...", tak bych asi doporučil začít jezdit od 15-ti let od nejmenších kubatur a postupně se zkušenostmi zvyšovat výkon motorky. Ideální případ. Pak už je jezdec ve 20-ti pořádě vyježděný a pokud mu to figura dovolí, může usednout prakticky na všechno. ;-)

0/0
13.5.2014 8:32

V55l12a90d38i88s26l44a94v 86N55o79h54e58j14l 7518117748771

asi tak. kdyz se zacne ve vyssim veku, tak ten postup muze byt rychlejsi, protoze ma clovek treba uz praxi z provozu z auta a muze se vic soustredit na narocnejsi ovladani motorky. ale je to o hlave, kdo ma maly pud sebezachovy, sebekontrolu, tak se zabije i na fichtlu a naopak znam nekolik pripadu, kdy skoro prvni motorka byla litr a vic a dotycny jezdi v pohode X let.

+1/0
13.5.2014 8:36

M25a74r90i14a80n 24K26a36r48a31b56a 4193491550582

Moja prvá bola CBR600F, a to bola parádna mašina. Je ale pravda, že ako každý som pár krát aj na nej prestrelil. Začínať na litrovom superbiku je bláznovstvo, ale 600ccm je v pohode. Dobré je zvoliť si univerálny stroj, s motorom ktorý je síce silný ale predvídateľný.

0/0
13.5.2014 8:26

V46l51a19d70i55s43l68a91v 44N93o13h91e27j18l 7838527258501

je to uplne jedno jestli litr nebo 600, i 600 dnes jedou 290 dle tacho (napr 636). podstatny je co ma clovek v hlave, coz v nizkem veku clovek sam jeste nevi. kazdopadne mensi, lehci a slabsi motorka toho odpusti mnohem vic.

+4/0
13.5.2014 8:31

M25a32r19i32a77n 85K26a47r83a45b29a 4773591160572

Samozrejme, doležité je pri tom myslieť a predvídať, ublížiť si možete aj na babete. Ale nesúhlasím s vami, že je jedno či 636, alebo akýkoľvek liter. Práve ako píšete, menšie motorky odpustia viac. A mozete to mať zrovnané v hlave ako chcete, keď nemáte skúsenosti može byť banálna chyba, zlé podradenie alebo pridanie plynu pre vás na litry osudné.Veľa tých čo začínajú na litry a uvedomujú si riziko sa "boja" jazdit, a nakoniec jazdia o dost horsie ako ty na slabsich masinach. Nenaucia sa techniku a nakoniec len na rovinke tahaju za plyn. Česť výjnimkám ;-)

+2/0
13.5.2014 9:11

J97a49n 63K95r51p37e36c 5166133444692

zapomel jsem dodat, VTR 1000 a nikdo me z ni nedostane dokud jeden z nas nezemre, a ja minim zit dlouho.

0/0
13.5.2014 8:22

J21a32n 81K42r44p39e38c 5106653124432

vsechny ty gej blbinky jsou naprd, pokud masinu nenaklopi do zatacky a pak ji v panice prebrzdi, a muze tam mit i katapultovaci sedacku s 8mi airbagama a je to uplne jedno. nejtezsi je se naucit v sobe poprit pudy sebezachovy a nezmatkovat kdyz jde vsechno do kopru. a hlavne, to ze ma nekdo ridicak na motorku neznamena, ze ji umi ridit, pri trose stesti na to prijde zacatenik o par let pozdeji. hlavou o svodidla si zaslouzi trotlove, kteri se na novacky vytahuji a posmivaji se, ze maji chicken strips, a zbytecne nekoho hecuji, nastesti takovych nedomrdku je malo. kdo si koupi motorku kvuli rychlosti nebo z frajeriny pred holkama, je v podstate v den koupe mrtvy, jen o tom jeste nevi.

+1/0
13.5.2014 8:20

M94i36c86h61a32l 65M81o74u96c19h67a 9718489583764

To není o popření pudu sebezáchovy, to je o zkušenosti. A ideální na sbírání takových zkušeností je koupit třeba starou babetu nebo pařeza, pořádně se obléct, vzít si helmu a dobrý boty a jít hledat hranice svých možností někam na štěrkovou cestu. To si člověk nejrychleji zafixuje, že v zatáčce se nebrzdí ;-)

+4/0
13.5.2014 8:50

J94a26n 11K60r35p66e94c 5516793224122

ale vzdyt to je prave ono. ze je naopak treba mirne pridat plyn misto brzdeni, presne obracene nez veli instinkt.

0/0
13.5.2014 9:41

M23i33c96h95a27l 70M27o68u48c97h93a 9188419983284

To není instinkt, to je zkušenost. Díky zkušenosti se naopak instinktem musí stát to, že když jsem dlouhej do zatáčky, tak to prostě držím a brzdit mě ani nenapadne. Dnešní gumy většinou udrží podstatně víc, než si běžný jezdec kdy troufne zkusit.

+1/0
13.5.2014 9:55

J51a22n 14K39r56p83e32c 5766663894512

no kdyz si to po sobe prectete znova, tak zjistite ze je to presne tak jak jsem napsal. tudiz nemame sporu. no gumy mozna udrzi neco navic na suchu, mozna, mozna i na mokru, ale na klacku/listi/sterku v zatacce udrzi stejny prd jako gumy vyrabene pred 10ti lety.

0/0
13.5.2014 10:08

M87i16c26h93a74l 60M93o36u24c12h62a 9948959433744

Když se nad tím zamyslíš, zjistíš že píšeš něco jiného. Pokud někomu velí instinkt v zatáčce brzdit, neumí na motorce jezdit. Stejně jako pokud někomu velí instinkt, aby se při útoku schoulil do klubíčka a zavřel oči, neumí bojovat. Boxer totiž taky nepopírá svůj instinkt, když se s otevřenýma očima začne bránit. Naopak, treninkem se právě z tohoto chování stal jeho instinkt, přirozenost.

.

Na listí nebo štěrku v zatáčce už nepomůže žádný instinkt. Tam už zbývá jen modlení, abych se trefil mezi stromy ;-D

+1/0
13.5.2014 10:16

J51a40n 16K76r57p61e61c 5416573624512

no... radsi toho nechme...

0/0
13.5.2014 11:07

Z60d69e88n19ě93k 49W22e93r93n60h77a95r20t 6867915472338

Pud sebezáchovy je naopak při jízdě na mašině to nejdůležitější. Ale jinak vcelku souhlas.

0/0
13.5.2014 8:53

J67a57n 84K88r36p92e88c 5366423914472

jo, kvuli predejiti krizove situace, naopak poslechnout tyto pudy v krizove situaci vse akorat zhorsi.

0/0
13.5.2014 9:42

Z21d81e39n68ě41k 22W28e46r73n72h51a92r15t 6857495342398

Ano, pud sebezáchovy brání, aby se člověk do krizové situace dostal. Pak už je to věc cviku a zkušeností. Když  to řidič neumí a neví, jak to vyřešit a nemá to vyzkoušené, nepomůže mu ani to, že je bez bázně a hany.

0/0
13.5.2014 10:54

A45l21e26x78a65n51d54r 65C24h27y91t22i13l 2294662555321

Prvni motorka bylo Yuki Sport, toho casu nova jeste za 60.000,-

No...a za rok jsem ji vracel kvuli ctyrem ruznym zavadam a penize dostal nastesti zpatky. Ty vibrace do riditek byly fakt utrpeni. Bolely me ruce az k ramenum po padesati ujetych km. Pak byla na tri roky Kawasaki ER5. To bylo za stejny penize jety, ale vhodnejsi pro dva a vibrace o dost snesitelnejsi. Ale pak mi zacaly taky vadit. Tak jsem poridil Hondu CBF 600 S .... a zatim nehodlam menit. Vykonove mi staci, po vzeti za plyn se nestavi na zadni, coz je pro me plus, vibrace do riditek jsou minimalni.

Dle meho nazoru respekt k motorce daji az kriticke situace, nikoliv postupne zvysovani vykonu. I kdyz jsem v podstate pro, aby se zacinajici motocykliste museli vykonem propracovavat.

0/0
13.5.2014 8:12

Z67d60e68n40ě84k 38W57e33r16n20h49a20r21t 6267845102828

První motorka má být fichtl. A nejlépe rozebraný a nefunkční, aby se mlaďas naučil, co to vlastně motorka je, co v ní je a k čemu to je dobré. A až si párkrát nabije hubu na šotolině v zatáčce a pozná, jak to bolí, dostane trochu respekt a můžeme se bavit o silnějším stroji. Nabízet jako první mašinu půllitr je absurdní a zavání to hřbitovem, každé nerozumné přidání plynu ho vykopne mimo silnici. Osobně mi trvalo skoro dvacet let, než jsem se z muzeálních padesátek a stopětadvacítek dostal k mašině kolem litru a pořád mám z velkého výkonu respekt a jsem na tom hodně, hodně opatrný. A to jsem na jedné stopě už projel velký kus světa. Začátky na jednoduchých a slabých fichtlech a podobných mašinkách považuji zpětně za to nejlepší, co mě u motorek potkalo...

+10/−1
13.5.2014 7:11

M49i92l66a17n 74K69r22á88l 8753708731801

To je slušnej blábol, proč by měl řidič hrabat se ve stroji a opravovat ho pokud o to nemá zájem, to je jako kdybych ti řekl že na net můžeš pod podmínkou že si zprovozníš rozebraný 20 let PC Pentium 60 aby jsi zjistil na co všechno ty součástky jsou. Myslím že začátečník udělá na silnici větší paseku s fichtlem než s novou 500 která jezdí jak jí řidič přidává plyn.

0/−3
13.5.2014 7:53

D58a54v59i79d 12J66a81v77o17r77s60k57ý 3475797234954

Přesně tak. Většinou to je to o hlavě a pak taky trochu o schopnostech ovládat nějaký stroj. Jsou mezi námi jedinci, kteří neumí pořádně jezdit ani na kole.

+1/0
13.5.2014 8:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.