Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Více než polovina řidičů stále nepřezula na letní pneumatiky

V současnosti stále jezdí více než polovina řidičů na zimních pneumatikách. Přes 12 procent motoristů bude v létě dojíždět zimní obutí. Vyplývá to z průzkumu prodejce Pneumatiky.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86i52ř55í 64K84r77a62m88p78l 4986724466116

a ten, kdo už přezul teď klouže. Tak si vyberte přezout nebo nepřezout. Každý by měl uvažovat sám kam pojede a co je vhodné

+2/0
15.4.2014 10:58

M82i31r62o17s25l71a23v 46B70u55d92a 9652952507392

Tedy to už je na palici, za chvíli nám dají na přezutí 24 hodin a kdo to nestihne, zaplatí. A to má zítra na horách sněžit !!Mediální masáž nezná mezí a nikomu najednou nevadí, že ráno bude kolem nuly!! Přezuji nebo nepřezuji podle toho, jak to JÁ uznám za vhodné a nepotřebuji k tomu přiblblé články. Na jednom autě mám už letní a na druhém dojedu zimní protože mají těsně nad 4 mm a na vyhození rozhodně nejsou.

+1/0
14.4.2014 12:50

J41a95n 61F54r56o16l29í41k 6896470885214

ČTK ví všechno. I kdo ještě nepřezul na zimní gumy. ;-D

0/0
14.4.2014 10:10

R45i32c78h84a20r17d 63K35a77p83e24r19a 7356615482496

aneb už zítra na D1...

0/0
14.4.2014 6:10

J81i98ř70í 29S81m22u59t46n13ý 8212903530764

V zemi, kde vám za 62 km/hod dají body a za 110 berou řidičák je jedno na čem jezdíte. Mimiochodem v r. 75 jsem koupil na svou dobu úžasné žiguli a pneumatiky, které na něm byly namontované by dnes nezkousl nikdo. Přest jsem nikdy neboural a zastavil jsem, kde jsem potřeboval. Je to jen o způsobu jízdy.;-D

+1/0
13.4.2014 17:44

M12i31l26o77š 82S11e11t47í76k 3189549884850

Jo, ale kolik bylo tehdy aut a kolik  jich je na silnicích dnes, že. A to podstatně výkonnějších, než tehdy. :-(

0/0
14.4.2014 15:09

J13i63ř22í 47K44o30c53u79r91e18k 6475274905638

Včera jsem jel okolo Březové na Svitavou. Kolem 8 ráno byla ve stínu stále ještě jinovatka = mrzlo. Na jednu stranu je špatně jezdit při teplotě nižší než +7 °C na letních a na druhou stranu je špatně nepřezout, když po ránu ještě mrzne

Imbecilita regulacemi posedlého systému začíná narůstat jak atomových hřib nad atolem Bikini.

+1/0
13.4.2014 15:48

J20a28n 47F17r95o72l81í11k 6806910925574

Máte v Březové souvislou vrstvu sněhu a ledu? Pokud ne můžete jet na letních.:-P

0/0
14.4.2014 10:11

M78i46r48o44s32l62a74v 91B35u56d81a 9902722557332

Tady jde o to, že nám vtloukají do hlavy hovadiny. Jednou je to dobře a za týden zase špatně8-o

0/0
14.4.2014 12:52

L33u31k39á18š 40V65a20ň46u37r57a 1695464923233

Řešením pro většinu řidičů jsou celoroční pneu, které se začínají dělat s více lamelami a s kombinovanou směsí. Díky tomu se v létě tolik nesjíždí, ale v zimě mají dostatečný záběr. A pokud jde o jízdní vlastnosti, tak testování pneu je tak komplikované a s tolika vlivy, že se použitelné výsledky jen těžko hledají. Většina testů je totiž laboratorních a v praxi jsou podmínky hodně odlišné. Jezdím již několik let na celoročních pneu (jezdím v terénu a tam letní moc nefungují) a nikdy jsem neměl větší problémy než ostatní na zimních. Ukázka navýšení počtu lamel je třeba zde http://celorocni-pneumatiky.hledejceny.cz/data/images/329/img_329553.jpeg, http://www.ipneu.cz/datafiles/778/pic.jpg, http://www.ipneu.cz/datafiles/930/pic.jpg

+2/0
13.4.2014 12:44

J31i62ř40í 54P51u72d73i42l 8520728243648

Tak za prvé, jaký je rozdíl mezi dobrou zimní a špatnou zimní , nebo dobrou letní a špatnou letní pneumatikou ??  Za druhé,doporučuje -li se životnost cca 4 roky,to by mohlo být cca 50-60 tis km, odskoušeno u celoročním provozem zimních pneu,je přezouvání neekonomické a vyhodíte napůl sjeté pneu. Za třetí, větší spotřeba  je v běžném provozu zanedbatelný faktor, protože jde o to jak lehkou máte nohu a kde jezdíte. A za čtvrté, z vlastní zkušenosti,zimní pneu v létě jelikož je měkčí, lépe brzdíí !!! Jinak,  článek je dobrej,ale na objednávku !! Bohužel,tuto republiku řídí lobby......;-€

+2/0
12.4.2014 23:48

J91a38n 98F22r35o28l59í27k 6146590585874

Rozdíl mezi dobrou a špatnou letní znám. Ta špatná byla OR 11 z gumárně Púchov, která na silnici moc nedržela a po 15 tis. km byla sjetá. Dobrá je moje Michelinka co dodal výrobce Citroenu. Sedí jako přišitá a po 50 tis. km ještě nejsem pod limitem výšky vzorku. ;-)

0/0
14.4.2014 10:15

J85i44ř25í 11N92o74v52o84t14n29y 2698961713849

Nevím jak OR 11, ale OR 34 co měli 742 a OR 37 a OR 52 na Favoritech a Feliciích neměli problém najet 80000 km

0/0
17.4.2014 19:11

V80l90a66d54i60s16l50a65v 48A72d87a71m70e46c 2465658141228

Vždycky se zimáky dojížděli v létě a budou se dál dojíždět v létě. Ať si píše co kdo chce.

+1/0
12.4.2014 21:49

R97a28d70o76m49í11r 21A42l36b63e88r87t 1186381252629

Ano, já plně souhlasím. Minulý rok jsem měl ještě na svém Ferrari 458 Itália obuté zimáky. Hasím si to tak po D1 něco kolem 280 km/h. Začal jsem mít žízeň. Říkám si, že zastavím na nejbližší pumpě a něco si koupím. Tu najednou se šílenou rychlostí blíží čerpací stanice. Tak dupnu na brzdu, ale co se nestalo, zastavil jsem až na té další pumpě. Ano zimáky strašně prodlužují brzdnou dráhu. ;-)

+4/0
12.4.2014 18:30

M43i78l35o46š 14S96e81t45í77k 3769379154130

Po D1 280km/hod... :-D ... A pak jste se probudil s rukou v nočníku, co? Nu,. aspoň jste měl příjemný sen.

0/0
14.4.2014 15:12

J81o48h66a62n 65Z84i73n65g19e24l 2271535496721

Po létech mediální masírky na přezouvání na zimní pneumatiky se lidi zařídili podle toho a začali jezdit na zimních celý rok. Nyní tedy přichází masírka na přezouvání na letní pneumatiky.

+9/0
12.4.2014 11:03

J24a12r58o84m79í43r 55K82r13á86l 4770749924319

Já bych měl na letních problém vyjet k převaděči po mokré trávě, nebo po rozbahněné cestě.  Takže pro mne jsou zimní jasná volba i na léto.

0/0
12.4.2014 12:34

J88o40h70a34n 83Z37i33n80g50e30l 2541725406871

Hlavně by si to měl každej řídit sám, podle místních podmínek, podle počasí, geografický polohy...    ne, aby se to nařídilo šmahem od Aše až po Jablunkov, bez ohledu na teploty.

+6/0
12.4.2014 13:03

P76e69t21r 29N60e57s19v31a74d27b52a 2354685356659

A kdo vám co nařizuje?8-o Pokud vím tak není povinné mít zimní pneu na celém území ČR:-P

0/−1
12.4.2014 16:11

J62o75h86a19n 80Z43i30n82g56e28l 2651445896311

V podstatě nikdo, ale je to udělaný systémem chytré horákyně. Když mě bude chtít fízl buzerovat, tak může.

+1/0
12.4.2014 18:25

P18e63t34r 70N25e93s36v26a66d55b41a 2734795196949

Nikdo Vás buzerovat nebude. Stačí mít odpovídající obutí, nic těžkého že:-P?

0/0
12.4.2014 20:03

A17n40t12o63n54í84n 67S77e84b30e17r42a 7493378710429

Já žádné zimní gumy letos dojíždět nebudu. Mám je nové a mají ještě 7 mm vzorku. Prostě na nich odjezdím léto a pak druhou zimu. O dojíždění nemůže být řeč.

+1/0
12.4.2014 9:38

R91a73d40i53m 19H88o10r97č20i70č36k59a 7296637483692

Je to jenom reklama na letní pneu, na podzim tu bude reklama na zimní pneu, atd.

+1/0
12.4.2014 8:30

M50a73r60t21i34n 42H36o75r33ň95á56k 7841931862

Levá přední-Zimní, pravá přední-Letní, levá zadní-Letní, pravá zadní-Zimní a je po problému s přezouváním.

+2/−1
11.4.2014 22:16

P92e76t39r 82N98e81s15v78a51d96b50a 2114645446239

Ti co ještě přezuto nemají tak učiní do dvou týdnů. Velmi malé procento řidičů dojede už nepoužitelné zimní pneu. Jen na příští týden máme již 10 objednávek na zítra 5 a to ještě jako každý týden přijede X náhodných. Stačí jezdit normálně a rozdíl mezi zimní a letní v létě je minimální.....

+3/0
11.4.2014 21:54

J40i28ř65í 65N67o72v97o63t21n30y 2668401133779

Stačilo by alespoň zrušit ten nesmysl se 4mm na zimu a je to. Myslím, že by stačilo aby zimní nebyli povinné, ale pouze doporučené.

+1/−1
11.4.2014 20:06

P84e92t52r 23N25e82s42v81a89d80b48a 2864445936199

Problém je v tom že co není v ČR povinné jako by to nebylo :-/. Nechat to na zodpovědnosti nezodpovědných ?

+1/0
11.4.2014 21:41

J23i83ř40í 70N40o19v64o38t28n38y 2288291773759

Pro mě za mě ať si jezdí každý s čím chce a na co má. Miliony řidičů odjezdili na jednom dezénu celoročně bilióny kilometrů v tzv. horších autech (tzn. nejen těch východních) a šlo to. Takže to chce klídek, pohodu, kdyžtak paralen a mokrý hadr na hlavu a hlavně nevěřit všemu o čem se nás snaží přesvědčit soukromé společnosti, které lobbingem dosahují legislativních změn z nichž mají prospěch (ofïciálně pro ovce to je kvůli bezpečnosti).

0/0
12.4.2014 21:03

P70e78t25r 73N74e72s22v57a57d50b28a 2404975456749

Doba o které píšeš je tak trochu dávno pryč. Auta nedosahovala takových výkonů a hlavě pneu byly trochu jiných konstrukcí a směsí:-/. Hlavně byl pětinový provoz co je dnes, a trefit auto když ses roztočil bylo spíš "štěstí"  Na OR 34 se dalo jezdit celý rok na Š105 na jsme je měli a v Beskydech nula problém na Fáčku už to taková hitparáda nebyla. Ale jak jsem již psal ty doby jsou ta tam.....

0/0
13.4.2014 14:46

J84i28ř85í 63N68o12v16o81t98n41y 2468741373249

Zdaleka nešlo o naše Škodovky ř. 742, na západě to byli Golf I, II, Audi 80,100, Peugeoty, 205, 309, 405 a i tyto měli jen jeden dezén celoročně. Tyto vozy byli ještě před 10 lety  (jsou vidět i teď) hojně zastoupeny a provoz nebyl o nic menší.

0/0
13.4.2014 17:24
Foto

J93i86ř64í 22U13n24č19o69v71s69k28ý 8459112353829

To je pravda zčásti, časem pneumatika tvrdne, kdo z nás ujede za zimu tolk,aby musel měnit pneumatiky za 4 roky ? Potom podle odborníků není funkční, protože je ztvrdlá, podle mně vhodná na léto.

0/0
11.4.2014 19:16

J29i22n78d66ř92i53c52h 98Š43k24o16p68e71k 4425741420365

nikdy neztvrdne tak, aby se tvrdostí přiblížila letní, resp. byla v zimě nepoužitelná. Mnohem důležitější než stáří je hloubka dezénu

+3/0
11.4.2014 19:17

P46e29t43r 56N40e74s84v41a60d75b58a 2244925506659

Tak to jsi asi ještě neviděl ztvrdlou zimní pneu:-/

+1/0
11.4.2014 21:35

J15i55n26d22ř34i95c70h 31Š50k44o64p77e88k 4185501970385

ano, neviděl, protože tak tvrdá, jak se někteří snaží přesvědčit, neexistuje. Měl jsem necelý 4 roky starý zimáky s 4 mm a dovoluji si říci, že jsem na nich na sněhu vyjel méně než na druhé sadě přes 5 let staré, která měla vzorek přes 6 mm (koupil jsem je s autem a majitel na nich příliš nejezdil)

+1/0
12.4.2014 17:06

P94e84t19r 63N16e48s72v80a13d81b60a 2914765506299

Jak říkám neviděl.

0/0
12.4.2014 20:02

J30i65n12d65ř85i57c30h 12Š50k58o22p15e95k 4205161520525

vždyť to přiznávám, neviděl (protože tak moc ztvrdnout ani nemůže, není možné ji vidět)

0/0
13.4.2014 12:17

P35e59t84r 97N64e56s50v49a76d48b52a 2914885706589

Samozřejmě že je. Jsi jen další s pisálků kteří dost možná neviděl ani novou pneu. Čtyři roky staré zimní pneu jeté cca jednu sezonu vzorek  6 mm válející se za garáži, byly tak tvrdé že se s nimi nedalo jezdit ani v létě po dešti jelikož to bylo stejný jak s letní na sněhu. Vzorek byl tak tvrdý že se na hranách dal téměř "odlomit"

0/0
13.4.2014 14:57

J67o24s58e67f 51B47r41o51ž46k64a 6174232578367

V obchodním sdělení zástupce firmy Continental se říká, je-li nová pneumatika správně skladována za předepsaných podmínek, lze za novou pneumatiku považovat i tu ve věku 5 let stáří od data výroby. Ale běžná praxe je, že se nedrží skladem déle než 3 roky. Takže max. 8 let stáří od data výroby. Pro bezpečnost.

Já pouze vím, že jenom pneumatiky na novém autě odpovídaly datu výroby auta. Jinak každé další měly min. rok zpoždění. Sezónní pneu jsou vystaveny nepříznivým podmínkám pouze 1/2 roku, jinak by měly být dále správně skladované.

0/0
11.4.2014 19:43

P66a83v92e74l 17J48e51ř89á44b32e10k 7551252454807

Má to háček.

Koupím 5 let starou pneumatiku, kterou výrobce stále uvádí, že má vlastnosti nové, protože byla dobře skladována a byla stále chráněna ochrannou vrstvou. A následně za dva roky mne v zimě zastaví silniční kontrola a začne tvrdit, že mám 7 let staré pneu, což není dobré.

Myslím, že stáří 4 roky u zimní  v předpisech není direktivně stanoveno, ale srážka s iniciativním blbcem vždy bolí.

0/0
11.4.2014 21:49

T81o58m57á68š 50V56a38l95d57e84r 7103860289

Přesně tak, není nařízeno a tím pádem nemá co kecat. Leda by mi je zaplatil. Nařízena je pouze výška vzorku, ostatní je doporučení. Ono také závisí na technilogii výrobce a každý si směs vytváří speciálně. Mám zimní více než 5mm. Vyjedu vše, jezdím, abych ubrzdil a stáří kolem 6-ti let. Další zimu nejspíše koupím nové. Už pro nový typ pneu. Který bude určitě lepší než UG6. 

  Tento typ článku je evergreen. Nic nevyřeší a vše vidí černobíle. A každý rok se může opakovat na jaře a na podzim. 

  Pokud někdo jezdí normálně mezi vesnicemi, proč by nemohl dojíždět zimní gumy. Ve městě, kde vám někdo může skočit pod kola je to už riziko, nebo když někdo jezdí v hustém a rychlém provozu např po dálnici..

0/0
11.4.2014 23:09

J42i61n10d49ř37i91c50h 80M67i97t23t62e19r 6261330243453

Ano je to tak. Zimní guma musí být čerstvá jinak ztvrdne a ztrácí přilnavost. Ale zda bude vhodná na léto si nejsem jist, ale s opatrností bych ji dojel.

0/0
12.4.2014 1:34

A50n91t26o15n65í81n 57S65e87b84e20r55a 7963278310489

Na každé gumě je rok výroby, než koupím, tak si to ověřuju. Vždycky jsem koupil gumu vyrobenou přes několika měsíci.

0/0
12.4.2014 9:41

J63i71n11d69ř10i15c86h 53M40i11t89t58e55r 6861470223713

To je jasné, já jen nevím jak se chová starší zimni guma s dobrým vzorkem v létě.

+1/0
12.4.2014 9:53

J43a49n 58D94l11o36u94h27ý 7904709130649

WTF?! Pane redakore bezte se rano podivat treba v takovejch 6:30 kolik je venku na teplomeru.... To je totiz ten duvod proc nekeri znas jeste neprezuliR^

+2/−1
11.4.2014 15:27

J69i22n11d95ř41i69c61h 61Š22k74o50p85e38k 4615351800665

kdybych přezouval podle ranního teploměru, tak jezdím na zimních ještě v červnu a už v půlce srpna ;-D

+4/0
11.4.2014 19:22

D16a42n96i72e43l 35S83c81h88a67c69h73e74r82l 9243265492746

...a ani to nemám v plánu...;-)

0/0
11.4.2014 15:17

K40a77r57e58l 55S76t59r20ž30a73n18o19v71s74k69ý 1468335645

Přes týden jezdím v Praze a okolí, o víkendu v Liberci a okolí a za poslední dva týdny mě tam dvakrát přepadlo sněžení. Říkal jsem si, jakou mám kliku, že jsem ještě nepřezul.

+3/0
11.4.2014 15:07

L70u66k96á77š 74V21a58ň80u93r90a 1485104673713

Včera jsem byl v Hraběticích a vesele tam sněžilo. Naštěstí mě přezouvání netrápí, jezdím totiž na celoročních a je to paráda!

0/0
11.4.2014 15:41

V22r21a59t50i88s57l82a51v 94D83i25v63i17š 5807584966989

jsem v branži 50let. O tom, že zimní gumy v létě hůře jezdí a více "žerou", se dá dlouze diskutovat. Každopádně zimní guma s 4 mm vzorkem se nevyhazuje. Slouží i v létě dobře. A ty bolševické kecy, které o kousek níž přednáší pan Dlugosz, to jsou úplné hámotiny. Navíc pneu na Favorita stála v roce 1988 cca 700,- Kčs (Or 37), prakticky totéž stojí dnes, při podstatně vyšších platech. Na závěr, čínskou gumu obuje jen šílenec.

+7/0
11.4.2014 14:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.