Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Více než polovina řidičů stále nepřezula na letní pneumatiky

V současnosti stále jezdí více než polovina řidičů na zimních pneumatikách. Přes 12 procent motoristů bude v létě dojíždět zimní obutí. Vyplývá to z průzkumu prodejce Pneumatiky.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50i20ř83í 67K64r18a87m57p55l 4746374126216

a ten, kdo už přezul teď klouže. Tak si vyberte přezout nebo nepřezout. Každý by měl uvažovat sám kam pojede a co je vhodné

+2/0
15.4.2014 10:58

M28i96r81o33s43l92a74v 26B51u22d20a 9362792147832

Tedy to už je na palici, za chvíli nám dají na přezutí 24 hodin a kdo to nestihne, zaplatí. A to má zítra na horách sněžit !!Mediální masáž nezná mezí a nikomu najednou nevadí, že ráno bude kolem nuly!! Přezuji nebo nepřezuji podle toho, jak to JÁ uznám za vhodné a nepotřebuji k tomu přiblblé články. Na jednom autě mám už letní a na druhém dojedu zimní protože mají těsně nad 4 mm a na vyhození rozhodně nejsou.

+1/0
14.4.2014 12:50

J78a83n 60F15r15o40l54í32k 6266550895434

ČTK ví všechno. I kdo ještě nepřezul na zimní gumy. ;-D

0/0
14.4.2014 10:10


R87i69c47h67a22r58d 85K62a66p26e75r89a 7916475662746

aneb už zítra na D1...

0/0
14.4.2014 6:10

J47i28ř94í 32S27m18u45t66n74ý 8982873870514

V zemi, kde vám za 62 km/hod dají body a za 110 berou řidičák je jedno na čem jezdíte. Mimiochodem v r. 75 jsem koupil na svou dobu úžasné žiguli a pneumatiky, které na něm byly namontované by dnes nezkousl nikdo. Přest jsem nikdy neboural a zastavil jsem, kde jsem potřeboval. Je to jen o způsobu jízdy.;-D

+1/0
13.4.2014 17:44

M17i87l12o40š 38S80e74t52í24k 3319289314450

Jo, ale kolik bylo tehdy aut a kolik  jich je na silnicích dnes, že. A to podstatně výkonnějších, než tehdy. :-(

0/0
14.4.2014 15:09

J22i66ř72í 78K84o96c60u67r26e79k 6345794915228

Včera jsem jel okolo Březové na Svitavou. Kolem 8 ráno byla ve stínu stále ještě jinovatka = mrzlo. Na jednu stranu je špatně jezdit při teplotě nižší než +7 °C na letních a na druhou stranu je špatně nepřezout, když po ránu ještě mrzne

Imbecilita regulacemi posedlého systému začíná narůstat jak atomových hřib nad atolem Bikini.

+1/0
13.4.2014 15:48

J69a96n 20F17r19o87l86í61k 6196850105944

Máte v Březové souvislou vrstvu sněhu a ledu? Pokud ne můžete jet na letních.:-P

0/0
14.4.2014 10:11

M14i72r13o95s71l83a59v 14B86u30d24a 9722732197362

Tady jde o to, že nám vtloukají do hlavy hovadiny. Jednou je to dobře a za týden zase špatně8-o

0/0
14.4.2014 12:52

L44u24k58á56š 93V59a11ň60u31r20a 1385514283813

Řešením pro většinu řidičů jsou celoroční pneu, které se začínají dělat s více lamelami a s kombinovanou směsí. Díky tomu se v létě tolik nesjíždí, ale v zimě mají dostatečný záběr. A pokud jde o jízdní vlastnosti, tak testování pneu je tak komplikované a s tolika vlivy, že se použitelné výsledky jen těžko hledají. Většina testů je totiž laboratorních a v praxi jsou podmínky hodně odlišné. Jezdím již několik let na celoročních pneu (jezdím v terénu a tam letní moc nefungují) a nikdy jsem neměl větší problémy než ostatní na zimních. Ukázka navýšení počtu lamel je třeba zde http://celorocni-pneumatiky.hledejceny.cz/data/images/329/img_329553.jpeg, http://www.ipneu.cz/datafiles/778/pic.jpg, http://www.ipneu.cz/datafiles/930/pic.jpg

+2/0
13.4.2014 12:44

J89i92ř87í 63P30u17d50i30l 8870358483818

Tak za prvé, jaký je rozdíl mezi dobrou zimní a špatnou zimní , nebo dobrou letní a špatnou letní pneumatikou ??  Za druhé,doporučuje -li se životnost cca 4 roky,to by mohlo být cca 50-60 tis km, odskoušeno u celoročním provozem zimních pneu,je přezouvání neekonomické a vyhodíte napůl sjeté pneu. Za třetí, větší spotřeba  je v běžném provozu zanedbatelný faktor, protože jde o to jak lehkou máte nohu a kde jezdíte. A za čtvrté, z vlastní zkušenosti,zimní pneu v létě jelikož je měkčí, lépe brzdíí !!! Jinak,  článek je dobrej,ale na objednávku !! Bohužel,tuto republiku řídí lobby......;-€

+2/0
12.4.2014 23:48

J52a46n 60F39r15o44l12í21k 6816840435414

Rozdíl mezi dobrou a špatnou letní znám. Ta špatná byla OR 11 z gumárně Púchov, která na silnici moc nedržela a po 15 tis. km byla sjetá. Dobrá je moje Michelinka co dodal výrobce Citroenu. Sedí jako přišitá a po 50 tis. km ještě nejsem pod limitem výšky vzorku. ;-)

0/0
14.4.2014 10:15

J40i31ř35í 72N37o93v83o26t48n80y 2938501153739

Nevím jak OR 11, ale OR 34 co měli 742 a OR 37 a OR 52 na Favoritech a Feliciích neměli problém najet 80000 km

0/0
17.4.2014 19:11

V66l39a23d95i57s72l54a90v 75A81d44a73m18e88c 2655988751548

Vždycky se zimáky dojížděli v létě a budou se dál dojíždět v létě. Ať si píše co kdo chce.

+1/0
12.4.2014 21:49

R52a58d82o22m71í52r 19A33l40b72e36r98t 1426221472889

Ano, já plně souhlasím. Minulý rok jsem měl ještě na svém Ferrari 458 Itália obuté zimáky. Hasím si to tak po D1 něco kolem 280 km/h. Začal jsem mít žízeň. Říkám si, že zastavím na nejbližší pumpě a něco si koupím. Tu najednou se šílenou rychlostí blíží čerpací stanice. Tak dupnu na brzdu, ale co se nestalo, zastavil jsem až na té další pumpě. Ano zimáky strašně prodlužují brzdnou dráhu. ;-)

+4/0
12.4.2014 18:30

M72i90l22o75š 79S31e39t35í72k 3989599754950

Po D1 280km/hod... :-D ... A pak jste se probudil s rukou v nočníku, co? Nu,. aspoň jste měl příjemný sen.

0/0
14.4.2014 15:12

J83o15h75a45n 92Z29i45n67g54e67l 2701855336411

Po létech mediální masírky na přezouvání na zimní pneumatiky se lidi zařídili podle toho a začali jezdit na zimních celý rok. Nyní tedy přichází masírka na přezouvání na letní pneumatiky.

+9/0
12.4.2014 11:03

J80a63r75o48m31í35r 29K26r73á86l 4980749314299

Já bych měl na letních problém vyjet k převaděči po mokré trávě, nebo po rozbahněné cestě.  Takže pro mne jsou zimní jasná volba i na léto.

0/0
12.4.2014 12:34

J57o49h71a92n 42Z36i56n66g59e63l 2481925126311

Hlavně by si to měl každej řídit sám, podle místních podmínek, podle počasí, geografický polohy...    ne, aby se to nařídilo šmahem od Aše až po Jablunkov, bez ohledu na teploty.

+6/0
12.4.2014 13:03

P28e33t50r 88N55e88s57v70a95d59b37a 2504765676419

A kdo vám co nařizuje?8-o Pokud vím tak není povinné mít zimní pneu na celém území ČR:-P

0/−1
12.4.2014 16:11

J88o46h28a96n 25Z19i14n94g77e52l 2961845246131

V podstatě nikdo, ale je to udělaný systémem chytré horákyně. Když mě bude chtít fízl buzerovat, tak může.

+1/0
12.4.2014 18:25

P21e98t38r 33N96e96s50v45a19d28b41a 2714865526229

Nikdo Vás buzerovat nebude. Stačí mít odpovídající obutí, nic těžkého že:-P?

0/0
12.4.2014 20:03

A64n91t58o87n35í70n 27S30e94b85e21r23a 7373728450589

Já žádné zimní gumy letos dojíždět nebudu. Mám je nové a mají ještě 7 mm vzorku. Prostě na nich odjezdím léto a pak druhou zimu. O dojíždění nemůže být řeč.

+1/0
12.4.2014 9:38

R14a43d66i83m 60H98o26r78č69i89č52k36a 7986657533322

Je to jenom reklama na letní pneu, na podzim tu bude reklama na zimní pneu, atd.

+1/0
12.4.2014 8:30

M61a82r22t60i47n 95H87o42r93ň77á42k 7471851832

Levá přední-Zimní, pravá přední-Letní, levá zadní-Letní, pravá zadní-Zimní a je po problému s přezouváním.

+2/−1
11.4.2014 22:16

P22e72t72r 69N37e38s30v67a60d65b75a 2784275446279

Ti co ještě přezuto nemají tak učiní do dvou týdnů. Velmi malé procento řidičů dojede už nepoužitelné zimní pneu. Jen na příští týden máme již 10 objednávek na zítra 5 a to ještě jako každý týden přijede X náhodných. Stačí jezdit normálně a rozdíl mezi zimní a letní v létě je minimální.....

+3/0
11.4.2014 21:54

J89i30ř39í 41N88o61v53o59t84n21y 2178541333889

Stačilo by alespoň zrušit ten nesmysl se 4mm na zimu a je to. Myslím, že by stačilo aby zimní nebyli povinné, ale pouze doporučené.

+1/−1
11.4.2014 20:06

P85e76t79r 63N39e38s25v11a92d32b56a 2834675786529

Problém je v tom že co není v ČR povinné jako by to nebylo :-/. Nechat to na zodpovědnosti nezodpovědných ?

+1/0
11.4.2014 21:41

J86i58ř29í 82N95o77v77o98t96n85y 2408661473359

Pro mě za mě ať si jezdí každý s čím chce a na co má. Miliony řidičů odjezdili na jednom dezénu celoročně bilióny kilometrů v tzv. horších autech (tzn. nejen těch východních) a šlo to. Takže to chce klídek, pohodu, kdyžtak paralen a mokrý hadr na hlavu a hlavně nevěřit všemu o čem se nás snaží přesvědčit soukromé společnosti, které lobbingem dosahují legislativních změn z nichž mají prospěch (ofïciálně pro ovce to je kvůli bezpečnosti).

0/0
12.4.2014 21:03

P26e86t68r 31N13e11s52v38a11d19b84a 2344625726959

Doba o které píšeš je tak trochu dávno pryč. Auta nedosahovala takových výkonů a hlavě pneu byly trochu jiných konstrukcí a směsí:-/. Hlavně byl pětinový provoz co je dnes, a trefit auto když ses roztočil bylo spíš "štěstí"  Na OR 34 se dalo jezdit celý rok na Š105 na jsme je měli a v Beskydech nula problém na Fáčku už to taková hitparáda nebyla. Ale jak jsem již psal ty doby jsou ta tam.....

0/0
13.4.2014 14:46

J64i18ř67í 75N80o18v41o15t24n53y 2578861813479

Zdaleka nešlo o naše Škodovky ř. 742, na západě to byli Golf I, II, Audi 80,100, Peugeoty, 205, 309, 405 a i tyto měli jen jeden dezén celoročně. Tyto vozy byli ještě před 10 lety  (jsou vidět i teď) hojně zastoupeny a provoz nebyl o nic menší.

0/0
13.4.2014 17:24
Foto

J84i76ř78í 66U12n88č19o61v46s19k85ý 8159902803869

To je pravda zčásti, časem pneumatika tvrdne, kdo z nás ujede za zimu tolk,aby musel měnit pneumatiky za 4 roky ? Potom podle odborníků není funkční, protože je ztvrdlá, podle mně vhodná na léto.

0/0
11.4.2014 19:16

J92i53n46d34ř88i74c57h 79Š58k19o91p84e81k 4535771550235

nikdy neztvrdne tak, aby se tvrdostí přiblížila letní, resp. byla v zimě nepoužitelná. Mnohem důležitější než stáří je hloubka dezénu

+3/0
11.4.2014 19:17

P70e89t26r 41N15e67s59v83a85d12b71a 2574895746279

Tak to jsi asi ještě neviděl ztvrdlou zimní pneu:-/

+1/0
11.4.2014 21:35

J59i28n30d10ř20i62c91h 71Š37k96o29p56e19k 4135371180685

ano, neviděl, protože tak tvrdá, jak se někteří snaží přesvědčit, neexistuje. Měl jsem necelý 4 roky starý zimáky s 4 mm a dovoluji si říci, že jsem na nich na sněhu vyjel méně než na druhé sadě přes 5 let staré, která měla vzorek přes 6 mm (koupil jsem je s autem a majitel na nich příliš nejezdil)

+1/0
12.4.2014 17:06

P63e71t44r 10N64e54s87v85a85d49b12a 2724855316689

Jak říkám neviděl.

0/0
12.4.2014 20:02

J44i73n34d63ř33i76c44h 60Š77k27o87p44e85k 4205491790585

vždyť to přiznávám, neviděl (protože tak moc ztvrdnout ani nemůže, není možné ji vidět)

0/0
13.4.2014 12:17

P93e13t93r 27N39e27s94v72a42d24b33a 2224885986519

Samozřejmě že je. Jsi jen další s pisálků kteří dost možná neviděl ani novou pneu. Čtyři roky staré zimní pneu jeté cca jednu sezonu vzorek  6 mm válející se za garáži, byly tak tvrdé že se s nimi nedalo jezdit ani v létě po dešti jelikož to bylo stejný jak s letní na sněhu. Vzorek byl tak tvrdý že se na hranách dal téměř "odlomit"

0/0
13.4.2014 14:57

J74o60s22e45f 78B73r83o90ž28k21a 6654822758207

V obchodním sdělení zástupce firmy Continental se říká, je-li nová pneumatika správně skladována za předepsaných podmínek, lze za novou pneumatiku považovat i tu ve věku 5 let stáří od data výroby. Ale běžná praxe je, že se nedrží skladem déle než 3 roky. Takže max. 8 let stáří od data výroby. Pro bezpečnost.

Já pouze vím, že jenom pneumatiky na novém autě odpovídaly datu výroby auta. Jinak každé další měly min. rok zpoždění. Sezónní pneu jsou vystaveny nepříznivým podmínkám pouze 1/2 roku, jinak by měly být dále správně skladované.

0/0
11.4.2014 19:43

P12a74v45e69l 53J77e81ř36á50b14e56k 7381892894627

Má to háček.

Koupím 5 let starou pneumatiku, kterou výrobce stále uvádí, že má vlastnosti nové, protože byla dobře skladována a byla stále chráněna ochrannou vrstvou. A následně za dva roky mne v zimě zastaví silniční kontrola a začne tvrdit, že mám 7 let staré pneu, což není dobré.

Myslím, že stáří 4 roky u zimní  v předpisech není direktivně stanoveno, ale srážka s iniciativním blbcem vždy bolí.

0/0
11.4.2014 21:49

T27o46m68á34š 97V14a10l84d19e22r 7753160729

Přesně tak, není nařízeno a tím pádem nemá co kecat. Leda by mi je zaplatil. Nařízena je pouze výška vzorku, ostatní je doporučení. Ono také závisí na technilogii výrobce a každý si směs vytváří speciálně. Mám zimní více než 5mm. Vyjedu vše, jezdím, abych ubrzdil a stáří kolem 6-ti let. Další zimu nejspíše koupím nové. Už pro nový typ pneu. Který bude určitě lepší než UG6. 

  Tento typ článku je evergreen. Nic nevyřeší a vše vidí černobíle. A každý rok se může opakovat na jaře a na podzim. 

  Pokud někdo jezdí normálně mezi vesnicemi, proč by nemohl dojíždět zimní gumy. Ve městě, kde vám někdo může skočit pod kola je to už riziko, nebo když někdo jezdí v hustém a rychlém provozu např po dálnici..

0/0
11.4.2014 23:09

J45i31n68d48ř19i17c87h 49M82i93t37t17e72r 6761640383503

Ano je to tak. Zimní guma musí být čerstvá jinak ztvrdne a ztrácí přilnavost. Ale zda bude vhodná na léto si nejsem jist, ale s opatrností bych ji dojel.

0/0
12.4.2014 1:34

A76n76t41o68n68í67n 69S60e44b40e22r20a 7373588240329

Na každé gumě je rok výroby, než koupím, tak si to ověřuju. Vždycky jsem koupil gumu vyrobenou přes několika měsíci.

0/0
12.4.2014 9:41

J77i30n25d89ř25i59c11h 25M83i67t42t95e78r 6881210633703

To je jasné, já jen nevím jak se chová starší zimni guma s dobrým vzorkem v létě.

+1/0
12.4.2014 9:53

J55a82n 75D62l98o86u73h76ý 7754399550449

WTF?! Pane redakore bezte se rano podivat treba v takovejch 6:30 kolik je venku na teplomeru.... To je totiz ten duvod proc nekeri znas jeste neprezuliR^

+2/−1
11.4.2014 15:27

J60i29n61d86ř25i18c66h 52Š85k91o12p44e42k 4305261940525

kdybych přezouval podle ranního teploměru, tak jezdím na zimních ještě v červnu a už v půlce srpna ;-D

+4/0
11.4.2014 19:22

D76a22n76i43e78l 42S50c22h49a30c55h79e69r83l 9653715212386

...a ani to nemám v plánu...;-)

0/0
11.4.2014 15:17

K39a73r18e19l 23S94t71r41ž42a18n39o49v70s17k63ý 1568335815

Přes týden jezdím v Praze a okolí, o víkendu v Liberci a okolí a za poslední dva týdny mě tam dvakrát přepadlo sněžení. Říkal jsem si, jakou mám kliku, že jsem ještě nepřezul.

+3/0
11.4.2014 15:07

L73u74k87á21š 72V25a18ň46u72r31a 1915344923673

Včera jsem byl v Hraběticích a vesele tam sněžilo. Naštěstí mě přezouvání netrápí, jezdím totiž na celoročních a je to paráda!

0/0
11.4.2014 15:41

V35r68a20t26i14s56l13a69v 24D87i10v25i48š 5427924676759

jsem v branži 50let. O tom, že zimní gumy v létě hůře jezdí a více "žerou", se dá dlouze diskutovat. Každopádně zimní guma s 4 mm vzorkem se nevyhazuje. Slouží i v létě dobře. A ty bolševické kecy, které o kousek níž přednáší pan Dlugosz, to jsou úplné hámotiny. Navíc pneu na Favorita stála v roce 1988 cca 700,- Kčs (Or 37), prakticky totéž stojí dnes, při podstatně vyšších platech. Na závěr, čínskou gumu obuje jen šílenec.

+7/0
11.4.2014 14:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.