Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Více než polovina řidičů stále nepřezula na letní pneumatiky

V současnosti stále jezdí více než polovina řidičů na zimních pneumatikách. Přes 12 procent motoristů bude v létě dojíždět zimní obutí. Vyplývá to z průzkumu prodejce Pneumatiky.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49i41ř84í 54K87r96a17m45p33l 4386104156206

a ten, kdo už přezul teď klouže. Tak si vyberte přezout nebo nepřezout. Každý by měl uvažovat sám kam pojede a co je vhodné

+2/0
15.4.2014 10:58

M56i29r61o38s80l11a15v 16B55u19d46a 9362922827542

Tedy to už je na palici, za chvíli nám dají na přezutí 24 hodin a kdo to nestihne, zaplatí. A to má zítra na horách sněžit !!Mediální masáž nezná mezí a nikomu najednou nevadí, že ráno bude kolem nuly!! Přezuji nebo nepřezuji podle toho, jak to JÁ uznám za vhodné a nepotřebuji k tomu přiblblé články. Na jednom autě mám už letní a na druhém dojedu zimní protože mají těsně nad 4 mm a na vyhození rozhodně nejsou.

+1/0
14.4.2014 12:50

J13a47n 67F69r20o54l96í80k 6696400165164

ČTK ví všechno. I kdo ještě nepřezul na zimní gumy. ;-D

0/0
14.4.2014 10:10

R53i20c75h70a95r91d 59K50a68p54e25r11a 7826745642936

aneb už zítra na D1...

0/0
14.4.2014 6:10

J31i48ř27í 94S24m62u42t84n70ý 8402933650594

V zemi, kde vám za 62 km/hod dají body a za 110 berou řidičák je jedno na čem jezdíte. Mimiochodem v r. 75 jsem koupil na svou dobu úžasné žiguli a pneumatiky, které na něm byly namontované by dnes nezkousl nikdo. Přest jsem nikdy neboural a zastavil jsem, kde jsem potřeboval. Je to jen o způsobu jízdy.;-D

+1/0
13.4.2014 17:44

M47i91l97o73š 93S61e94t78í48k 3499449434420

Jo, ale kolik bylo tehdy aut a kolik  jich je na silnicích dnes, že. A to podstatně výkonnějších, než tehdy. :-(

0/0
14.4.2014 15:09

J84i58ř32í 65K85o45c88u12r58e30k 6225214915898

Včera jsem jel okolo Březové na Svitavou. Kolem 8 ráno byla ve stínu stále ještě jinovatka = mrzlo. Na jednu stranu je špatně jezdit při teplotě nižší než +7 °C na letních a na druhou stranu je špatně nepřezout, když po ránu ještě mrzne

Imbecilita regulacemi posedlého systému začíná narůstat jak atomových hřib nad atolem Bikini.

+1/0
13.4.2014 15:48

J76a89n 10F65r96o92l89í30k 6616270375874

Máte v Březové souvislou vrstvu sněhu a ledu? Pokud ne můžete jet na letních.:-P

0/0
14.4.2014 10:11

M23i69r24o82s98l82a61v 80B77u83d62a 9142532587752

Tady jde o to, že nám vtloukají do hlavy hovadiny. Jednou je to dobře a za týden zase špatně8-o

0/0
14.4.2014 12:52

L88u71k84á62š 11V70a27ň88u48r83a 1465494513633

Řešením pro většinu řidičů jsou celoroční pneu, které se začínají dělat s více lamelami a s kombinovanou směsí. Díky tomu se v létě tolik nesjíždí, ale v zimě mají dostatečný záběr. A pokud jde o jízdní vlastnosti, tak testování pneu je tak komplikované a s tolika vlivy, že se použitelné výsledky jen těžko hledají. Většina testů je totiž laboratorních a v praxi jsou podmínky hodně odlišné. Jezdím již několik let na celoročních pneu (jezdím v terénu a tam letní moc nefungují) a nikdy jsem neměl větší problémy než ostatní na zimních. Ukázka navýšení počtu lamel je třeba zde http://celorocni-pneumatiky.hledejceny.cz/data/images/329/img_329553.jpeg, http://www.ipneu.cz/datafiles/778/pic.jpg, http://www.ipneu.cz/datafiles/930/pic.jpg

+2/0
13.4.2014 12:44

J95i15ř38í 96P31u29d87i74l 8310398593208

Tak za prvé, jaký je rozdíl mezi dobrou zimní a špatnou zimní , nebo dobrou letní a špatnou letní pneumatikou ??  Za druhé,doporučuje -li se životnost cca 4 roky,to by mohlo být cca 50-60 tis km, odskoušeno u celoročním provozem zimních pneu,je přezouvání neekonomické a vyhodíte napůl sjeté pneu. Za třetí, větší spotřeba  je v běžném provozu zanedbatelný faktor, protože jde o to jak lehkou máte nohu a kde jezdíte. A za čtvrté, z vlastní zkušenosti,zimní pneu v létě jelikož je měkčí, lépe brzdíí !!! Jinak,  článek je dobrej,ale na objednávku !! Bohužel,tuto republiku řídí lobby......;-€

+2/0
12.4.2014 23:48

J22a92n 37F94r21o48l27í43k 6416880415734

Rozdíl mezi dobrou a špatnou letní znám. Ta špatná byla OR 11 z gumárně Púchov, která na silnici moc nedržela a po 15 tis. km byla sjetá. Dobrá je moje Michelinka co dodal výrobce Citroenu. Sedí jako přišitá a po 50 tis. km ještě nejsem pod limitem výšky vzorku. ;-)

0/0
14.4.2014 10:15

J86i51ř51í 34N44o25v45o22t39n24y 2868561753559

Nevím jak OR 11, ale OR 34 co měli 742 a OR 37 a OR 52 na Favoritech a Feliciích neměli problém najet 80000 km

0/0
17.4.2014 19:11

V67l24a50d55i13s89l58a34v 61A53d71a97m31e18c 2325178731638

Vždycky se zimáky dojížděli v létě a budou se dál dojíždět v létě. Ať si píše co kdo chce.

+1/0
12.4.2014 21:49

R20a78d77o62m40í15r 92A46l80b97e16r79t 1286651212709

Ano, já plně souhlasím. Minulý rok jsem měl ještě na svém Ferrari 458 Itália obuté zimáky. Hasím si to tak po D1 něco kolem 280 km/h. Začal jsem mít žízeň. Říkám si, že zastavím na nejbližší pumpě a něco si koupím. Tu najednou se šílenou rychlostí blíží čerpací stanice. Tak dupnu na brzdu, ale co se nestalo, zastavil jsem až na té další pumpě. Ano zimáky strašně prodlužují brzdnou dráhu. ;-)

+4/0
12.4.2014 18:30

M74i26l48o84š 70S95e92t27í72k 3909529474890

Po D1 280km/hod... :-D ... A pak jste se probudil s rukou v nočníku, co? Nu,. aspoň jste měl příjemný sen.

0/0
14.4.2014 15:12

J30o90h79a82n 22Z44i56n77g15e83l 2441625656191

Po létech mediální masírky na přezouvání na zimní pneumatiky se lidi zařídili podle toho a začali jezdit na zimních celý rok. Nyní tedy přichází masírka na přezouvání na letní pneumatiky.

+9/0
12.4.2014 11:03

J59a27r81o34m16í85r 60K42r15á67l 4870929244849

Já bych měl na letních problém vyjet k převaděči po mokré trávě, nebo po rozbahněné cestě.  Takže pro mne jsou zimní jasná volba i na léto.

0/0
12.4.2014 12:34

J60o89h48a62n 54Z56i59n16g36e95l 2161305646921

Hlavně by si to měl každej řídit sám, podle místních podmínek, podle počasí, geografický polohy...    ne, aby se to nařídilo šmahem od Aše až po Jablunkov, bez ohledu na teploty.

+6/0
12.4.2014 13:03

P69e42t13r 32N14e85s42v98a90d65b46a 2614395876859

A kdo vám co nařizuje?8-o Pokud vím tak není povinné mít zimní pneu na celém území ČR:-P

0/−1
12.4.2014 16:11

J21o94h28a30n 70Z27i24n44g81e17l 2191585536891

V podstatě nikdo, ale je to udělaný systémem chytré horákyně. Když mě bude chtít fízl buzerovat, tak může.

+1/0
12.4.2014 18:25

P84e28t84r 31N67e72s71v64a64d87b37a 2524605976829

Nikdo Vás buzerovat nebude. Stačí mít odpovídající obutí, nic těžkého že:-P?

0/0
12.4.2014 20:03

A25n91t26o71n29í25n 11S86e10b92e74r54a 7973318240949

Já žádné zimní gumy letos dojíždět nebudu. Mám je nové a mají ještě 7 mm vzorku. Prostě na nich odjezdím léto a pak druhou zimu. O dojíždění nemůže být řeč.

+1/0
12.4.2014 9:38

R37a88d18i16m 46H60o40r71č24i23č55k39a 7406917283652

Je to jenom reklama na letní pneu, na podzim tu bude reklama na zimní pneu, atd.

+1/0
12.4.2014 8:30

M25a60r65t24i91n 85H33o74r82ň41á84k 7381911282

Levá přední-Zimní, pravá přední-Letní, levá zadní-Letní, pravá zadní-Zimní a je po problému s přezouváním.

+2/−1
11.4.2014 22:16

P73e42t49r 92N10e63s51v91a46d64b61a 2544575156689

Ti co ještě přezuto nemají tak učiní do dvou týdnů. Velmi malé procento řidičů dojede už nepoužitelné zimní pneu. Jen na příští týden máme již 10 objednávek na zítra 5 a to ještě jako každý týden přijede X náhodných. Stačí jezdit normálně a rozdíl mezi zimní a letní v létě je minimální.....

+3/0
11.4.2014 21:54

J70i55ř18í 73N19o38v46o64t98n12y 2508641433329

Stačilo by alespoň zrušit ten nesmysl se 4mm na zimu a je to. Myslím, že by stačilo aby zimní nebyli povinné, ale pouze doporučené.

+1/−1
11.4.2014 20:06

P14e75t12r 78N95e49s22v88a47d91b64a 2234335246119

Problém je v tom že co není v ČR povinné jako by to nebylo :-/. Nechat to na zodpovědnosti nezodpovědných ?

+1/0
11.4.2014 21:41

J62i46ř38í 27N15o22v84o76t63n82y 2888361773499

Pro mě za mě ať si jezdí každý s čím chce a na co má. Miliony řidičů odjezdili na jednom dezénu celoročně bilióny kilometrů v tzv. horších autech (tzn. nejen těch východních) a šlo to. Takže to chce klídek, pohodu, kdyžtak paralen a mokrý hadr na hlavu a hlavně nevěřit všemu o čem se nás snaží přesvědčit soukromé společnosti, které lobbingem dosahují legislativních změn z nichž mají prospěch (ofïciálně pro ovce to je kvůli bezpečnosti).

0/0
12.4.2014 21:03

P89e58t97r 18N69e41s88v58a74d60b65a 2554805186269

Doba o které píšeš je tak trochu dávno pryč. Auta nedosahovala takových výkonů a hlavě pneu byly trochu jiných konstrukcí a směsí:-/. Hlavně byl pětinový provoz co je dnes, a trefit auto když ses roztočil bylo spíš "štěstí"  Na OR 34 se dalo jezdit celý rok na Š105 na jsme je měli a v Beskydech nula problém na Fáčku už to taková hitparáda nebyla. Ale jak jsem již psal ty doby jsou ta tam.....

0/0
13.4.2014 14:46

J18i94ř15í 32N63o46v65o22t46n37y 2208291973479

Zdaleka nešlo o naše Škodovky ř. 742, na západě to byli Golf I, II, Audi 80,100, Peugeoty, 205, 309, 405 a i tyto měli jen jeden dezén celoročně. Tyto vozy byli ještě před 10 lety  (jsou vidět i teď) hojně zastoupeny a provoz nebyl o nic menší.

0/0
13.4.2014 17:24
Foto

J95i17ř22í 44U49n56č42o66v15s62k81ý 8219142703769

To je pravda zčásti, časem pneumatika tvrdne, kdo z nás ujede za zimu tolk,aby musel měnit pneumatiky za 4 roky ? Potom podle odborníků není funkční, protože je ztvrdlá, podle mně vhodná na léto.

0/0
11.4.2014 19:16

J61i59n40d75ř60i55c86h 82Š13k23o13p34e46k 4615801590225

nikdy neztvrdne tak, aby se tvrdostí přiblížila letní, resp. byla v zimě nepoužitelná. Mnohem důležitější než stáří je hloubka dezénu

+3/0
11.4.2014 19:17

P89e20t78r 53N52e21s41v61a82d51b89a 2524505516419

Tak to jsi asi ještě neviděl ztvrdlou zimní pneu:-/

+1/0
11.4.2014 21:35

J93i44n83d77ř78i52c47h 91Š19k33o18p31e45k 4325951140345

ano, neviděl, protože tak tvrdá, jak se někteří snaží přesvědčit, neexistuje. Měl jsem necelý 4 roky starý zimáky s 4 mm a dovoluji si říci, že jsem na nich na sněhu vyjel méně než na druhé sadě přes 5 let staré, která měla vzorek přes 6 mm (koupil jsem je s autem a majitel na nich příliš nejezdil)

+1/0
12.4.2014 17:06

P13e68t31r 92N91e33s18v47a98d24b76a 2144965406629

Jak říkám neviděl.

0/0
12.4.2014 20:02

J70i70n39d12ř76i13c79h 69Š51k28o68p29e44k 4885941380865

vždyť to přiznávám, neviděl (protože tak moc ztvrdnout ani nemůže, není možné ji vidět)

0/0
13.4.2014 12:17

P46e65t49r 80N30e47s11v21a75d39b79a 2374695876219

Samozřejmě že je. Jsi jen další s pisálků kteří dost možná neviděl ani novou pneu. Čtyři roky staré zimní pneu jeté cca jednu sezonu vzorek  6 mm válející se za garáži, byly tak tvrdé že se s nimi nedalo jezdit ani v létě po dešti jelikož to bylo stejný jak s letní na sněhu. Vzorek byl tak tvrdý že se na hranách dal téměř "odlomit"

0/0
13.4.2014 14:57

J92o55s59e73f 91B92r36o30ž32k98a 6784742328137

V obchodním sdělení zástupce firmy Continental se říká, je-li nová pneumatika správně skladována za předepsaných podmínek, lze za novou pneumatiku považovat i tu ve věku 5 let stáří od data výroby. Ale běžná praxe je, že se nedrží skladem déle než 3 roky. Takže max. 8 let stáří od data výroby. Pro bezpečnost.

Já pouze vím, že jenom pneumatiky na novém autě odpovídaly datu výroby auta. Jinak každé další měly min. rok zpoždění. Sezónní pneu jsou vystaveny nepříznivým podmínkám pouze 1/2 roku, jinak by měly být dále správně skladované.

0/0
11.4.2014 19:43

P73a57v13e84l 89J66e41ř90á81b50e32k 7381892114727

Má to háček.

Koupím 5 let starou pneumatiku, kterou výrobce stále uvádí, že má vlastnosti nové, protože byla dobře skladována a byla stále chráněna ochrannou vrstvou. A následně za dva roky mne v zimě zastaví silniční kontrola a začne tvrdit, že mám 7 let staré pneu, což není dobré.

Myslím, že stáří 4 roky u zimní  v předpisech není direktivně stanoveno, ale srážka s iniciativním blbcem vždy bolí.

0/0
11.4.2014 21:49

T10o41m80á39š 57V35a88l39d31e45r 7923190449

Přesně tak, není nařízeno a tím pádem nemá co kecat. Leda by mi je zaplatil. Nařízena je pouze výška vzorku, ostatní je doporučení. Ono také závisí na technilogii výrobce a každý si směs vytváří speciálně. Mám zimní více než 5mm. Vyjedu vše, jezdím, abych ubrzdil a stáří kolem 6-ti let. Další zimu nejspíše koupím nové. Už pro nový typ pneu. Který bude určitě lepší než UG6. 

  Tento typ článku je evergreen. Nic nevyřeší a vše vidí černobíle. A každý rok se může opakovat na jaře a na podzim. 

  Pokud někdo jezdí normálně mezi vesnicemi, proč by nemohl dojíždět zimní gumy. Ve městě, kde vám někdo může skočit pod kola je to už riziko, nebo když někdo jezdí v hustém a rychlém provozu např po dálnici..

0/0
11.4.2014 23:09

J26i81n50d72ř77i17c12h 80M76i51t79t31e78r 6121720183503

Ano je to tak. Zimní guma musí být čerstvá jinak ztvrdne a ztrácí přilnavost. Ale zda bude vhodná na léto si nejsem jist, ale s opatrností bych ji dojel.

0/0
12.4.2014 1:34

A63n12t35o57n31í66n 96S44e74b76e83r28a 7813488950569

Na každé gumě je rok výroby, než koupím, tak si to ověřuju. Vždycky jsem koupil gumu vyrobenou přes několika měsíci.

0/0
12.4.2014 9:41

J96i73n98d10ř59i59c82h 97M91i32t88t11e18r 6771330253303

To je jasné, já jen nevím jak se chová starší zimni guma s dobrým vzorkem v létě.

+1/0
12.4.2014 9:53

J79a81n 89D83l85o93u24h52ý 7374139400279

WTF?! Pane redakore bezte se rano podivat treba v takovejch 6:30 kolik je venku na teplomeru.... To je totiz ten duvod proc nekeri znas jeste neprezuliR^

+2/−1
11.4.2014 15:27

J61i94n12d82ř73i81c38h 72Š18k90o14p29e36k 4645981760955

kdybych přezouval podle ranního teploměru, tak jezdím na zimních ještě v červnu a už v půlce srpna ;-D

+4/0
11.4.2014 19:22

D36a95n53i68e97l 12S66c16h72a20c78h84e57r32l 9553525802396

...a ani to nemám v plánu...;-)

0/0
11.4.2014 15:17

K37a86r27e44l 95S93t51r21ž87a76n69o56v31s94k46ý 1558105175

Přes týden jezdím v Praze a okolí, o víkendu v Liberci a okolí a za poslední dva týdny mě tam dvakrát přepadlo sněžení. Říkal jsem si, jakou mám kliku, že jsem ještě nepřezul.

+3/0
11.4.2014 15:07

L85u58k63á92š 45V76a11ň70u59r87a 1605684573763

Včera jsem byl v Hraběticích a vesele tam sněžilo. Naštěstí mě přezouvání netrápí, jezdím totiž na celoročních a je to paráda!

0/0
11.4.2014 15:41

V55r34a70t89i78s91l98a58v 27D85i23v88i45š 5257884826479

jsem v branži 50let. O tom, že zimní gumy v létě hůře jezdí a více "žerou", se dá dlouze diskutovat. Každopádně zimní guma s 4 mm vzorkem se nevyhazuje. Slouží i v létě dobře. A ty bolševické kecy, které o kousek níž přednáší pan Dlugosz, to jsou úplné hámotiny. Navíc pneu na Favorita stála v roce 1988 cca 700,- Kčs (Or 37), prakticky totéž stojí dnes, při podstatně vyšších platech. Na závěr, čínskou gumu obuje jen šílenec.

+7/0
11.4.2014 14:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.