Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úspěch Škody před 80 lety odstartovala revoluce jménem Popular

Výrobou Popularu se stala mladoboleslavská Škodovka v polovině třicátých let nejvýznamnější československou automobilkou. Vedle obchodních úspěchů malé vozy dominovaly také na sportovním poli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37a27r46o73s20l48a84v 25Z76a81h20r78a80d68n29í94č37e25k 7805160704881

Nádhera, jsou pěknější, než ty nové plečky. :-)R^

0/0
1.5.2014 15:21

J74i42ř37í 34K59o50c77u28r49e51k 6175244135658

Jak je vidět, policajti jsou pořád stejní. Bác, pokuta, nezájem. Klidně budou pokutovat za porušení neexistujícího předpisu a nepřijde jim nutné se za neoprávněnou pokutu omlouvat a tuto dokonce vracet.

0/0
30.4.2014 14:00

D71a47v46i47d 11R75y30c59h78e42t65s89k82ý 9716741730220

Jak se to řešilo s absencí diferenciálu? Vím že existovaly auta a 1 poháněným kolem, ale to nebude ten případ. To muselo být skřípění při otáčení..?

0/0
29.4.2014 15:48

J76i43ř30í 55S57c98h76w20a60c65h 5356149917394

no proste guma jednoho z kol (nejspíše vnitřního) prostě prokluzovala, jelikož otáčení se neděje ve velké rychlosti a motor dělal poměrně velký hluk tak to nejspíše ani moc slyšet nebylo, jen ty gumy se více opotřebovávaly

0/0
29.4.2014 23:18
Foto

M39i61r15o90s70l52a42v 68S33t87e97i22n77e54r 6268844873445

Moje Liduška z konce 1938 měla už řízení na levé straně. Absence diferenciálu se projevila zejména drcením kamenů v kloubech zadní osy. U mé Lidušky byla i ta pohonná osa na jedné straně roztržená, svařování nebylo to pravé- za pár tisíc km se to roztrhlo zase. Většinu času to auto jezdilo s pohonem pouze na jedno kolo- to pravé vzadu.

Největší problém té doby- kolem 1957- byl dostat slušné pneumatiky. Moje "bouchačky" byly na mnoha místech vulkanizované a na cestu Jihlava- Ledeč/Sázavou jsem za horkého počasí potřeboval dvě náhradní kola.

Jinak to ale bylo hezké a pohodlné auto.

+2/0
30.4.2014 9:27

D76a76v43i12d 35R31y50c91h88e47t33s65k68ý 9926521380730

To byly časy. Uživatelé raných exemplářů Yeti 1,2 TSI zase na tu trasu potřebují dvoje rozvody..:-)

0/0
30.4.2014 9:36

T59o52m20á69š 81V50e33r11n60e32r 6689111647426

Krásný kousky [>-]R^

+1/0
29.4.2014 12:14

L15a48d50i25s56l61a62v 27S12l64a49n12i50n 9792843649415

jé, to byly tak nádherné auta

+1/0
29.4.2014 12:05

M52i83r11o86s20l37a91v 66Š17i61m60k12o 7305883692305

Docela by bylo zajímavé srovnání počtu vyrobených aut u nás a na Západě. U nás byly silnice prázdné, jak je vidět v dobových filmech. A pak, že 1. republika byla "zlatá"... Ale jinak byla naše auta hezká, v tom srovnání se světem snesla.

+1/0
29.4.2014 10:39

M46a67r33t63i53n 12H22o26r97ň89á91k 7661261112

jednou budou naše děti číst o HTP a TSI

0/0
29.4.2014 9:30

T31o59m80á46š 14M68a22c57e13j61k39a 6871642937557

U HTP  možná v souvislosti s tím kudy cesta opravdu nevede a u TSI nevím.

+1/−1
29.4.2014 15:34
Foto

V65l51a62d29a 22V80a58n48e95k 9183886404988

O poruchových turbech,a motorech co mají problém přežít 100 tis Rv!!;-)

0/−1
29.4.2014 18:16

T74o93m38á11š 74M49a44c59e80j69k18a 6321262767557

Pekny clanek, palec nahoru.

+2/0
29.4.2014 8:43

J75a59n 91P71e34k60a 5143443363

Nádhera... A ta verze Monte Carlo... spadla mi brada

+6/0
29.4.2014 8:39

D24a63n81i18e78l 31T96o17m60e32k 8279135858456

Na Škodu jsem pyšný jako na současnou páteř českého průmyslu.

Ale pokud jde o situaci první republiky, tak si nejsem jistý, že ve srovnání s ostatními výrobci byla Škoda nejlepší. Škoda, že tehdy se ještě auta netestovala a nebyl automobilový žurnalismus. Mohli bychom si číst staré srovnávací testy...

0/0
29.4.2014 8:21

P58e63t29r 15M30i90c80h58a13l 2570424711502

To je potěcha pro oko.

+2/0
29.4.2014 1:18
Foto

I41v38a47n 37D49u42c34a66r 4473349804770

Když jsem byl malý (1970+), soused Lubojacký jako teenager pořád rekonstruoval červenou aerovku, vrtal se v tom snad několik let, občas jsem mu pomáhal něco podržet, za odměnu nás vozil po Svinově. Tehdy mi nedocházelo, co to má pod rukama za skvost :-)

+4/0
29.4.2014 1:10

V71l90a85d35i19s25l32a58v 55N15o35h75e96j84l 7388167338811

ten Sport a Roadster, to je nadhera R^

+1/0
29.4.2014 0:59

A32l14e30x88a35n65d28r 93K78o74s46t13k33a 5959806799486

A ještě ta verze Monte Carlo. Náhdera.

+2/0
29.4.2014 7:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.