Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úspěch Škody před 80 lety odstartovala revoluce jménem Popular

Výrobou Popularu se stala mladoboleslavská Škodovka v polovině třicátých let nejvýznamnější československou automobilkou. Vedle obchodních úspěchů malé vozy dominovaly také na sportovním poli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62a40r53o63s87l84a34v 62Z51a91h76r55a45d75n13í34č10e84k 7305970544621

Nádhera, jsou pěknější, než ty nové plečky. :-)R^

0/0
1.5.2014 15:21

J51i42ř13í 44K81o21c63u90r69e89k 6445404375288

Jak je vidět, policajti jsou pořád stejní. Bác, pokuta, nezájem. Klidně budou pokutovat za porušení neexistujícího předpisu a nepřijde jim nutné se za neoprávněnou pokutu omlouvat a tuto dokonce vracet.

0/0
30.4.2014 14:00

D28a70v38i51d 72R56y28c83h78e83t69s55k85ý 9176351820230

Jak se to řešilo s absencí diferenciálu? Vím že existovaly auta a 1 poháněným kolem, ale to nebude ten případ. To muselo být skřípění při otáčení..?

0/0
29.4.2014 15:48


J86i35ř21í 97S49c29h15w73a70c70h 5816119427254

no proste guma jednoho z kol (nejspíše vnitřního) prostě prokluzovala, jelikož otáčení se neděje ve velké rychlosti a motor dělal poměrně velký hluk tak to nejspíše ani moc slyšet nebylo, jen ty gumy se více opotřebovávaly

0/0
29.4.2014 23:18
Foto

M17i56r84o62s71l43a56v 51S35t78e71i57n43e88r 6948134373185

Moje Liduška z konce 1938 měla už řízení na levé straně. Absence diferenciálu se projevila zejména drcením kamenů v kloubech zadní osy. U mé Lidušky byla i ta pohonná osa na jedné straně roztržená, svařování nebylo to pravé- za pár tisíc km se to roztrhlo zase. Většinu času to auto jezdilo s pohonem pouze na jedno kolo- to pravé vzadu.

Největší problém té doby- kolem 1957- byl dostat slušné pneumatiky. Moje "bouchačky" byly na mnoha místech vulkanizované a na cestu Jihlava- Ledeč/Sázavou jsem za horkého počasí potřeboval dvě náhradní kola.

Jinak to ale bylo hezké a pohodlné auto.

+2/0
30.4.2014 9:27

D56a13v18i29d 39R78y97c64h63e80t12s74k27ý 9506621750220

To byly časy. Uživatelé raných exemplářů Yeti 1,2 TSI zase na tu trasu potřebují dvoje rozvody..:-)

0/0
30.4.2014 9:36

T70o32m45á91š 35V71e60r56n48e49r 6159401207696

Krásný kousky [>-]R^

+1/0
29.4.2014 12:14

L43a62d34i96s33l95a77v 77S85l97a17n61i54n 9762173379185

jé, to byly tak nádherné auta

+1/0
29.4.2014 12:05

M81i30r27o72s67l44a81v 84Š52i61m79k88o 7725673542935

Docela by bylo zajímavé srovnání počtu vyrobených aut u nás a na Západě. U nás byly silnice prázdné, jak je vidět v dobových filmech. A pak, že 1. republika byla "zlatá"... Ale jinak byla naše auta hezká, v tom srovnání se světem snesla.

+1/0
29.4.2014 10:39

M47a48r49t30i27n 66H97o44r83ň34á38k 7391791932

jednou budou naše děti číst o HTP a TSI

0/0
29.4.2014 9:30

T52o28m39á67š 84M22a46c11e97j79k49a 6541702257877

U HTP  možná v souvislosti s tím kudy cesta opravdu nevede a u TSI nevím.

+1/−1
29.4.2014 15:34
Foto

V14l27a52d22a 24V16a36n86e20k 9513826844428

O poruchových turbech,a motorech co mají problém přežít 100 tis Rv!!;-)

0/−1
29.4.2014 18:16

T47o39m14á12š 89M98a42c49e31j87k54a 6171912487677

Pekny clanek, palec nahoru.

+2/0
29.4.2014 8:43

J98a74n 55P50e19k40a 5663803253

Nádhera... A ta verze Monte Carlo... spadla mi brada

+6/0
29.4.2014 8:39

D24a72n67i64e18l 87T83o98m78e98k 8719935778596

Na Škodu jsem pyšný jako na současnou páteř českého průmyslu.

Ale pokud jde o situaci první republiky, tak si nejsem jistý, že ve srovnání s ostatními výrobci byla Škoda nejlepší. Škoda, že tehdy se ještě auta netestovala a nebyl automobilový žurnalismus. Mohli bychom si číst staré srovnávací testy...

0/0
29.4.2014 8:21

P55e38t75r 66M25i72c45h30a75l 2470374221632

To je potěcha pro oko.

+2/0
29.4.2014 1:18
Foto

I10v73a54n 75D65u24c88a38r 4313439344600

Když jsem byl malý (1970+), soused Lubojacký jako teenager pořád rekonstruoval červenou aerovku, vrtal se v tom snad několik let, občas jsem mu pomáhal něco podržet, za odměnu nás vozil po Svinově. Tehdy mi nedocházelo, co to má pod rukama za skvost :-)

+4/0
29.4.2014 1:10

V46l87a75d18i30s54l89a48v 29N27o74h52e25j92l 7458937488351

ten Sport a Roadster, to je nadhera R^

+1/0
29.4.2014 0:59

A39l52e53x87a20n54d13r 42K56o14s49t37k21a 5149246299366

A ještě ta verze Monte Carlo. Náhdera.

+2/0
29.4.2014 7:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.