Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úspěch Škody před 80 lety odstartovala revoluce jménem Popular

Výrobou Popularu se stala mladoboleslavská Škodovka v polovině třicátých let nejvýznamnější československou automobilkou. Vedle obchodních úspěchů malé vozy dominovaly také na sportovním poli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a68r34o91s82l79a96v 11Z15a41h98r41a95d65n32í97č75e19k 7165530614701

Nádhera, jsou pěknější, než ty nové plečky. :-)R^

0/0
1.5.2014 15:21

J54i21ř82í 21K33o31c85u12r86e41k 6555784795578

Jak je vidět, policajti jsou pořád stejní. Bác, pokuta, nezájem. Klidně budou pokutovat za porušení neexistujícího předpisu a nepřijde jim nutné se za neoprávněnou pokutu omlouvat a tuto dokonce vracet.

0/0
30.4.2014 14:00

D72a26v91i28d 19R54y40c66h67e20t39s14k40ý 9256811620940

Jak se to řešilo s absencí diferenciálu? Vím že existovaly auta a 1 poháněným kolem, ale to nebude ten případ. To muselo být skřípění při otáčení..?

0/0
29.4.2014 15:48

J97i72ř47í 24S23c18h70w55a74c25h 5136539667844

no proste guma jednoho z kol (nejspíše vnitřního) prostě prokluzovala, jelikož otáčení se neděje ve velké rychlosti a motor dělal poměrně velký hluk tak to nejspíše ani moc slyšet nebylo, jen ty gumy se více opotřebovávaly

0/0
29.4.2014 23:18
Foto

M27i84r73o34s59l27a86v 44S17t40e86i52n72e80r 6298894703295

Moje Liduška z konce 1938 měla už řízení na levé straně. Absence diferenciálu se projevila zejména drcením kamenů v kloubech zadní osy. U mé Lidušky byla i ta pohonná osa na jedné straně roztržená, svařování nebylo to pravé- za pár tisíc km se to roztrhlo zase. Většinu času to auto jezdilo s pohonem pouze na jedno kolo- to pravé vzadu.

Největší problém té doby- kolem 1957- byl dostat slušné pneumatiky. Moje "bouchačky" byly na mnoha místech vulkanizované a na cestu Jihlava- Ledeč/Sázavou jsem za horkého počasí potřeboval dvě náhradní kola.

Jinak to ale bylo hezké a pohodlné auto.

+2/0
30.4.2014 9:27

D33a46v57i16d 42R43y58c17h30e71t43s38k36ý 9236101340220

To byly časy. Uživatelé raných exemplářů Yeti 1,2 TSI zase na tu trasu potřebují dvoje rozvody..:-)

0/0
30.4.2014 9:36

T28o66m89á32š 45V17e62r65n17e37r 6709451897366

Krásný kousky [>-]R^

+1/0
29.4.2014 12:14

L84a54d83i29s30l37a21v 52S40l74a51n95i25n 9112773139735

jé, to byly tak nádherné auta

+1/0
29.4.2014 12:05

M51i47r68o10s33l79a95v 87Š39i93m49k35o 7165873702405

Docela by bylo zajímavé srovnání počtu vyrobených aut u nás a na Západě. U nás byly silnice prázdné, jak je vidět v dobových filmech. A pak, že 1. republika byla "zlatá"... Ale jinak byla naše auta hezká, v tom srovnání se světem snesla.

+1/0
29.4.2014 10:39

M45a57r83t52i92n 79H95o11r75ň36á25k 7801491912

jednou budou naše děti číst o HTP a TSI

0/0
29.4.2014 9:30

T61o86m13á62š 29M96a31c35e61j74k86a 6411892427707

U HTP  možná v souvislosti s tím kudy cesta opravdu nevede a u TSI nevím.

+1/−1
29.4.2014 15:34
Foto

V26l33a86d79a 65V78a52n93e59k 9793706514668

O poruchových turbech,a motorech co mají problém přežít 100 tis Rv!!;-)

0/−1
29.4.2014 18:16

T34o96m63á25š 48M47a42c62e31j52k68a 6731192197957

Pekny clanek, palec nahoru.

+2/0
29.4.2014 8:43

J19a65n 60P88e63k39a 5583123383

Nádhera... A ta verze Monte Carlo... spadla mi brada

+6/0
29.4.2014 8:39

D82a22n18i92e53l 82T57o55m63e11k 8649205718926

Na Škodu jsem pyšný jako na současnou páteř českého průmyslu.

Ale pokud jde o situaci první republiky, tak si nejsem jistý, že ve srovnání s ostatními výrobci byla Škoda nejlepší. Škoda, že tehdy se ještě auta netestovala a nebyl automobilový žurnalismus. Mohli bychom si číst staré srovnávací testy...

0/0
29.4.2014 8:21

P52e10t18r 94M80i28c16h56a68l 2560834931282

To je potěcha pro oko.

+2/0
29.4.2014 1:18

I80v86a36n 75D94u35c24a64r 4343349684770

Když jsem byl malý (1970+), soused Lubojacký jako teenager pořád rekonstruoval červenou aerovku, vrtal se v tom snad několik let, občas jsem mu pomáhal něco podržet, za odměnu nás vozil po Svinově. Tehdy mi nedocházelo, co to má pod rukama za skvost :-)

+4/0
29.4.2014 1:10

V69l20a27d54i18s40l98a92v 67N46o62h31e63j30l 7198927358521

ten Sport a Roadster, to je nadhera R^

+1/0
29.4.2014 0:59

A60l18e58x63a75n67d36r 35K69o83s56t37k27a 5749486269216

A ještě ta verze Monte Carlo. Náhdera.

+2/0
29.4.2014 7:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.