Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úspěch Škody před 80 lety odstartovala revoluce jménem Popular

Výrobou Popularu se stala mladoboleslavská Škodovka v polovině třicátých let nejvýznamnější československou automobilkou. Vedle obchodních úspěchů malé vozy dominovaly také na sportovním poli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45a63r31o63s85l89a36v 41Z84a76h34r43a11d37n73í47č22e84k 7525630944301

Nádhera, jsou pěknější, než ty nové plečky. :-)R^

0/0
1.5.2014 15:21

J15i38ř70í 31K43o78c46u84r63e70k 6945494935928

Jak je vidět, policajti jsou pořád stejní. Bác, pokuta, nezájem. Klidně budou pokutovat za porušení neexistujícího předpisu a nepřijde jim nutné se za neoprávněnou pokutu omlouvat a tuto dokonce vracet.

0/0
30.4.2014 14:00

D16a46v63i29d 88R11y34c32h79e72t14s38k64ý 9126321590640

Jak se to řešilo s absencí diferenciálu? Vím že existovaly auta a 1 poháněným kolem, ale to nebude ten případ. To muselo být skřípění při otáčení..?

0/0
29.4.2014 15:48


J63i47ř25í 58S92c92h63w55a56c93h 5986239637484

no proste guma jednoho z kol (nejspíše vnitřního) prostě prokluzovala, jelikož otáčení se neděje ve velké rychlosti a motor dělal poměrně velký hluk tak to nejspíše ani moc slyšet nebylo, jen ty gumy se více opotřebovávaly

0/0
29.4.2014 23:18
Foto

M60i42r79o41s75l30a32v 74S93t94e81i57n97e26r 1155235448613

Moje Liduška z konce 1938 měla už řízení na levé straně. Absence diferenciálu se projevila zejména drcením kamenů v kloubech zadní osy. U mé Lidušky byla i ta pohonná osa na jedné straně roztržená, svařování nebylo to pravé- za pár tisíc km se to roztrhlo zase. Většinu času to auto jezdilo s pohonem pouze na jedno kolo- to pravé vzadu.

Největší problém té doby- kolem 1957- byl dostat slušné pneumatiky. Moje "bouchačky" byly na mnoha místech vulkanizované a na cestu Jihlava- Ledeč/Sázavou jsem za horkého počasí potřeboval dvě náhradní kola.

Jinak to ale bylo hezké a pohodlné auto.

+2/0
30.4.2014 9:27

D14a16v40i11d 78R44y22c53h98e73t41s16k34ý 9196261330530

To byly časy. Uživatelé raných exemplářů Yeti 1,2 TSI zase na tu trasu potřebují dvoje rozvody..:-)

0/0
30.4.2014 9:36

T94o83m69á56š 38V42e88r53n29e75r 6459941477496

Krásný kousky [>-]R^

+1/0
29.4.2014 12:14

L43a59d47i18s56l18a59v 63S44l29a32n31i58n 9432873709715

jé, to byly tak nádherné auta

+1/0
29.4.2014 12:05

M40i73r72o20s39l74a14v 74Š73i51m56k58o 7685753582615

Docela by bylo zajímavé srovnání počtu vyrobených aut u nás a na Západě. U nás byly silnice prázdné, jak je vidět v dobových filmech. A pak, že 1. republika byla "zlatá"... Ale jinak byla naše auta hezká, v tom srovnání se světem snesla.

+1/0
29.4.2014 10:39

M33a97r56t85i10n 68H25o92r40ň49á49k 7341171822

jednou budou naše děti číst o HTP a TSI

0/0
29.4.2014 9:30

T55o65m57á13š 14M30a73c39e14j84k42a 6431822657127

U HTP  možná v souvislosti s tím kudy cesta opravdu nevede a u TSI nevím.

+1/−1
29.4.2014 15:34
Foto

V15l75a52d73a 68V34a44n41e83k 9703706584798

O poruchových turbech,a motorech co mají problém přežít 100 tis Rv!!;-)

0/−1
29.4.2014 18:16

T78o88m34á79š 67M89a95c90e10j64k70a 6371872927937

Pekny clanek, palec nahoru.

+2/0
29.4.2014 8:43

J70a53n 66P85e58k89a 5353723963

Nádhera... A ta verze Monte Carlo... spadla mi brada

+6/0
29.4.2014 8:39

D59a47n58i20e34l 73T41o43m71e92k 8609245608616

Na Škodu jsem pyšný jako na současnou páteř českého průmyslu.

Ale pokud jde o situaci první republiky, tak si nejsem jistý, že ve srovnání s ostatními výrobci byla Škoda nejlepší. Škoda, že tehdy se ještě auta netestovala a nebyl automobilový žurnalismus. Mohli bychom si číst staré srovnávací testy...

0/0
29.4.2014 8:21

P74e92t69r 21M14i20c80h45a80l 2410504691402

To je potěcha pro oko.

+2/0
29.4.2014 1:18
Foto

I14v84a98n 88D53u25c36a30r 4293419844660

Když jsem byl malý (1970+), soused Lubojacký jako teenager pořád rekonstruoval červenou aerovku, vrtal se v tom snad několik let, občas jsem mu pomáhal něco podržet, za odměnu nás vozil po Svinově. Tehdy mi nedocházelo, co to má pod rukama za skvost :-)

+4/0
29.4.2014 1:10

V36l33a37d65i93s42l79a20v 90N90o91h87e78j30l 7628257238651

ten Sport a Roadster, to je nadhera R^

+1/0
29.4.2014 0:59

A27l68e63x42a37n57d71r 13K16o97s33t41k54a 5619846539776

A ještě ta verze Monte Carlo. Náhdera.

+2/0
29.4.2014 7:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.