Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úspěch Škody před 80 lety odstartovala revoluce jménem Popular

Výrobou Popularu se stala mladoboleslavská Škodovka v polovině třicátých let nejvýznamnější československou automobilkou. Vedle obchodních úspěchů malé vozy dominovaly také na sportovním poli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a49r35o29s92l48a47v 11Z18a64h72r11a66d35n65í43č53e63k 7365200564531

Nádhera, jsou pěknější, než ty nové plečky. :-)R^

0/0
1.5.2014 15:21

J55i38ř43í 51K17o30c39u32r54e46k 6865154875298

Jak je vidět, policajti jsou pořád stejní. Bác, pokuta, nezájem. Klidně budou pokutovat za porušení neexistujícího předpisu a nepřijde jim nutné se za neoprávněnou pokutu omlouvat a tuto dokonce vracet.

0/0
30.4.2014 14:00

D88a94v91i36d 27R17y60c73h63e20t19s79k36ý 9366791410360

Jak se to řešilo s absencí diferenciálu? Vím že existovaly auta a 1 poháněným kolem, ale to nebude ten případ. To muselo být skřípění při otáčení..?

0/0
29.4.2014 15:48

J62i94ř65í 92S95c85h51w41a27c71h 5856209367244

no proste guma jednoho z kol (nejspíše vnitřního) prostě prokluzovala, jelikož otáčení se neděje ve velké rychlosti a motor dělal poměrně velký hluk tak to nejspíše ani moc slyšet nebylo, jen ty gumy se více opotřebovávaly

0/0
29.4.2014 23:18
Foto

M61i46r45o53s57l71a10v 92S48t92e81i74n32e42r 6378934123515

Moje Liduška z konce 1938 měla už řízení na levé straně. Absence diferenciálu se projevila zejména drcením kamenů v kloubech zadní osy. U mé Lidušky byla i ta pohonná osa na jedné straně roztržená, svařování nebylo to pravé- za pár tisíc km se to roztrhlo zase. Většinu času to auto jezdilo s pohonem pouze na jedno kolo- to pravé vzadu.

Největší problém té doby- kolem 1957- byl dostat slušné pneumatiky. Moje "bouchačky" byly na mnoha místech vulkanizované a na cestu Jihlava- Ledeč/Sázavou jsem za horkého počasí potřeboval dvě náhradní kola.

Jinak to ale bylo hezké a pohodlné auto.

+2/0
30.4.2014 9:27

D22a19v33i19d 31R35y92c19h49e93t10s44k74ý 9636361950560

To byly časy. Uživatelé raných exemplářů Yeti 1,2 TSI zase na tu trasu potřebují dvoje rozvody..:-)

0/0
30.4.2014 9:36

T42o89m82á32š 68V36e68r55n72e20r 6319621187146

Krásný kousky [>-]R^

+1/0
29.4.2014 12:14

L32a68d44i96s26l89a52v 24S19l60a47n31i15n 9922143279285

jé, to byly tak nádherné auta

+1/0
29.4.2014 12:05

M47i36r85o93s14l29a28v 53Š82i63m62k58o 7245703562415

Docela by bylo zajímavé srovnání počtu vyrobených aut u nás a na Západě. U nás byly silnice prázdné, jak je vidět v dobových filmech. A pak, že 1. republika byla "zlatá"... Ale jinak byla naše auta hezká, v tom srovnání se světem snesla.

+1/0
29.4.2014 10:39

M89a76r74t39i66n 19H15o14r27ň79á32k 7831461312

jednou budou naše děti číst o HTP a TSI

0/0
29.4.2014 9:30

T75o51m54á91š 82M35a32c19e28j49k25a 6531432367887

U HTP  možná v souvislosti s tím kudy cesta opravdu nevede a u TSI nevím.

+1/−1
29.4.2014 15:34
Foto

V65l94a88d90a 89V24a26n38e87k 9613376304808

O poruchových turbech,a motorech co mají problém přežít 100 tis Rv!!;-)

0/−1
29.4.2014 18:16

T76o34m96á44š 16M60a87c21e13j32k87a 6301182807577

Pekny clanek, palec nahoru.

+2/0
29.4.2014 8:43

J35a24n 23P75e78k24a 5603843423

Nádhera... A ta verze Monte Carlo... spadla mi brada

+6/0
29.4.2014 8:39

D92a55n16i58e23l 66T40o55m14e50k 8429935528806

Na Škodu jsem pyšný jako na současnou páteř českého průmyslu.

Ale pokud jde o situaci první republiky, tak si nejsem jistý, že ve srovnání s ostatními výrobci byla Škoda nejlepší. Škoda, že tehdy se ještě auta netestovala a nebyl automobilový žurnalismus. Mohli bychom si číst staré srovnávací testy...

0/0
29.4.2014 8:21

P46e81t47r 77M62i71c11h69a80l 2430674121722

To je potěcha pro oko.

+2/0
29.4.2014 1:18

I48v61a51n 65D25u48c63a50r 4593549384960

Když jsem byl malý (1970+), soused Lubojacký jako teenager pořád rekonstruoval červenou aerovku, vrtal se v tom snad několik let, občas jsem mu pomáhal něco podržet, za odměnu nás vozil po Svinově. Tehdy mi nedocházelo, co to má pod rukama za skvost :-)

+4/0
29.4.2014 1:10

V46l90a41d25i67s47l63a82v 43N75o92h40e46j97l 7228417328741

ten Sport a Roadster, to je nadhera R^

+1/0
29.4.2014 0:59

A71l90e20x92a91n92d62r 83K26o54s87t39k85a 5379196799256

A ještě ta verze Monte Carlo. Náhdera.

+2/0
29.4.2014 7:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.