Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Nejpokrokovější supersport k vidění v Praze

BMW i8 má sice v útrobách "jen" tříválec, i tak je to ale jedno z moderní technikou nejnabitějších aut. Hybridní supersport s udávanou spotřebou 2,5 litru je k vidění v Praze. Vůz budoucnosti za více než tři miliony se právě začíná vyrábět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69a35k15u88b 78M63a65r26e10k 4963502888150

Kde jsou ty časy, kdy jste si u dealera objednali M3 s atmosférou a rwd..........  :-(

0/0
22.4.2014 19:13

P30e37t67r 26S87v19a12č36i31n38a 8386829491432

mám 3,3m a chci se povozit? Koupím tedy nový Nissan GT-R a 1m spálím v benálu na gumách atd.:-P Zeleným a EU nasr.t

0/−1
22.4.2014 14:30

R40a98d48e68k 31V77i27n21š 2600873161

Tak za 1. - není to supersport. Je tou pouhá snaha o vstup BMW současně do sektoru aut s motorem uprostřed a hybridní technologií. Výsledkem je pseudosportovní vůz, který má místo poctivého vysokoobjemového atmosférického motoru ubohý trojhrnek, který má sám o sobě tak mizerný zvuk, že vám do interiéru hraje umělý nahraný digitální zvuk osmiválcového motoru z reproduktorů, aby se řidič necítil až tak trapně Rv

Za 2. - nejpokrokovější není už vůbec, velmi úsměvné tvrzení, když existují taková mistrovská díla jako je Ferrari LaFerrari (atmosférický V12 - 800 koní + elektromotor 163 koní), McLaren P1 (V8 biturbo - 720 koní + elektromotor 183 koní) a Porsche 918 Spyder (atmosférický V8 603 koní + elektromotory 279 koní). Strojovny jak mají být, Ferrari je nejvíce puristické, poctivý dvanáctiválec s fantastickým zvukem, který je nejvýkonějším atmosférickým motorem na světě a právem považován za nejlepší pohonnou jednotku současnosti. Jinak všechna 3 auta mají aerodynamiku z jiného světa než BMW, to samé s použitými materiály, výkony a celkovou technologií a ideologií, se kterou byla stvořena. Všechna 3 jsou postavena pro to, aby díky hybridnímu ústrojí dosahovala ještě úžasnějších výkonů, nikoliv pro to, aby lezla do zadku ekošovinistům a dědkům z Bruselu jako to předvádí BMW. Takže nazývat i8 supersportem je drzost.

Navíc - cena je naprosto brutální a neadekvátní na to, co auto nabízí. Je to čirá zlodějna s přihlédnutím k tomu, co si pořídíte od konkurence i za polovinu ceny BMW: Lotus Exige S, Jaguar F-Type Coupe V8 S, Porsche Cayman, Alfa Romeo 4C - čili všechno sportovní vozy (což je pravá třída, kam i8 spadá), ale s pořádnými motory, jízdními vlastnostmi a ryzí duší.

BMW = Rv

+4/0
21.4.2014 14:08

J54a17k35u67b 17F63e40i14f69a97r 7869429906909

R^ naprostý souhlas, jen jsem neměl sílu se takhle rozepsat.

0/0
21.4.2014 19:42

T61o24m53á40š 96J32u48r45e32č65k76a 3403742719703

Chtěl jsem to napsat, pak jsem si všiml, že jste to už napsal.

0/0
23.4.2014 9:04

P92e68t49r 61H71o79f83m44a28n67n 6979344225510

Na poskakování po D1 u Chodova bohatě stačí i ten tříválec.

+1/0
27.4.2014 8:24

M56a97r18e56k 17K17l34u85f24a 3388494704326

Supersport a zrychlení 0 - 100 km/h za 4,5 sekundy?  Rv8-o;-D

+1/0
21.4.2014 11:47

O50n57d36r41e90j 68M20a11r58e34c70e20k 3170278940845

Mam trosku problem s koncepci 3valec a supersport doplnenej elektromotorem. Na druhou stranu nejde asi porad mit jen spalovaci motory a alternativni pohon se driv nebo pozdeji musi najit. Z hlediska estetiky to taky ma nejky chybky, ale jako celek to pusobi priste pekne... Za me prislo po dlouhe dobe pekne auto na pohled s asi rozumnymi naklady na provoz...

0/−2
20.4.2014 13:19

R42a72d19e95k 87V34i57n29š 2330673471

Kupte si ''supersportovní'' Fóbii kombi s trojhrnkem a vyjde vám to nastejno, včetně rozumných nákladů na provoz ;-DRv[>-];-D

0/0
21.4.2014 14:12

V84a78c39l98a90v 49M39a36t17u85s76k38a 2232217927314

To je fakt nadhera, jak z jinyho sveta (Tron). BMW rulesR^

+1/−1
20.4.2014 12:18

R36a96d49e89k 22V48i52n51š 2290533811

Vypadá to, jako by využívalo designového jazyka mobilů Samsung = přeplácaný kýč. Měli by se kouknout k Italům a Britům, aby se podívali jak na pořádný design (a na pořádná auta celkově)

0/−1
21.4.2014 14:18

M96a92r38t13i73n 52N82o40v70á58č43e31k 5809790197182

Samsung a designové mobily? Jsi upad ne? Vždyť nejde rozpoznat který je který...

0/0
28.4.2014 20:30

V17o14j58t96a 12P65r96o59s78e42c55k97y 6428370195559

neni lepsi tesla s ?

0/0
20.4.2014 11:19

M18i51r45o97s14l22a33v 54Š81i50m43k87o 7155263692795

Moc by mne zajímalo, jaká je životnost těchto pidimotorů s 200k na litr objemu...

0/0
20.4.2014 10:03

L13a40d48i91s32l50a25v 10K43v58a69s28n53i50č13k60a 1133357783445

Dostatečná, druhá půlka motoru je elektromotor...

+1/0
20.4.2014 10:52

M81i15r95o83s58l75a56v 68Š77i90m42k19o 7615513672925

Jaká druhá půlka? Ten tříválec má přes 150k na litr objemu. Když bude někdo to auto využívat na plný výkon :-/

0/0
20.4.2014 14:15

J44o86s15e91f 51Č12i48h43á92k 7791149780886

Hrozné spojení....supersport a tříválec :-)

+3/−1
20.4.2014 6:22

M40i62c35h81a86l 74K17r56e89j25č75í 1806470181103

Proč ne, když může Porsche závodit s dvoulitrovým čtyřválcem, který dává nějakých 500 koní...

0/0
20.4.2014 10:42

J49a17k76u85b 56F67e73i96f42a37r 7419439716129

jasně, ale ten motor je po jednom závodě rozebrán a repasován. takže tudy cesta pro běžný provoz asi nevede, že.

0/0
21.4.2014 10:23

A13l53e96x66a37n25d64r 60K32o86s44t20k13a 5289216339546

Docela by mě zajímala skutečná spotřeba při sportovním stylu jízdy. Hybrid nehybrid, 2,5 litru neudělá ani Smart s poklidným řidičem.

+1/0
20.4.2014 6:18

M42a12r98e35k 26K92r56o20l25l 5431292970490

Spotřeba bude stejná, jako u jiných aut. Ten fyzikální model se nemění. Má to standardní motor a když chceš koně, musíš jim dát nažrat. Trochu to sníží ten elektromotor, ale moc ne. Tady jde spíše o to, že na okruhu s tím asi bude jezdit málokdo a v běžném provozu to na limitech také nebudete honit pořád.

0/0
20.4.2014 7:38

J52a13n 14J52a45n27o18š53e31k 6528496277308

kdyz muze lupo 1.2TDi v automatu jezdit za 2,5, tak proc ne hybrid? ;-)

jinak bych to teda tipoval na nejakych 4 - 5 l/100 km pri normalni jizde...

0/0
20.4.2014 11:04

J41i74ř53í 48K61o73c87u93r39e44k 6455844205968

Jízdní odpory jsou víceméně dané a určuje je karoserie a valivý odpor pneu. Na ujetí dálničních 100 km je potřeba něco kolem 20 kWh mechanické energie pro běné os. auto. Spalné teplo benzínu je 33,5 kJ/l. Účinnost motoru v optimálním nastavení může být tak 40 %.

20 x 3,6 / 0,4 = 180 kJ, když to podělíme tak nám vyjde 5,4 litru na 100 km. Samozřejmě při provozu čistě na benzínový pohon a při běžných dálničních 130 km/h.

PS: Benzín-elektrický přenos výkonu použil snad jako první Josef Sousedík na motorovém voze Slovenská Strela v roce 1936

+2/0
20.4.2014 20:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.