Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Nejpokrokovější supersport k vidění v Praze

BMW i8 má sice v útrobách "jen" tříválec, i tak je to ale jedno z moderní technikou nejnabitějších aut. Hybridní supersport s udávanou spotřebou 2,5 litru je k vidění v Praze. Vůz budoucnosti za více než tři miliony se právě začíná vyrábět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28a48k36u27b 21M77a62r18e94k 4833792358280

Kde jsou ty časy, kdy jste si u dealera objednali M3 s atmosférou a rwd..........  :-(

0/0
22.4.2014 19:13

P98e36t50r 79S24v79a28č16i35n25a 8286419721532

mám 3,3m a chci se povozit? Koupím tedy nový Nissan GT-R a 1m spálím v benálu na gumách atd.:-P Zeleným a EU nasr.t

0/−1
22.4.2014 14:30

R48a24d60e47k 60V31i26n11š 2510553691

Tak za 1. - není to supersport. Je tou pouhá snaha o vstup BMW současně do sektoru aut s motorem uprostřed a hybridní technologií. Výsledkem je pseudosportovní vůz, který má místo poctivého vysokoobjemového atmosférického motoru ubohý trojhrnek, který má sám o sobě tak mizerný zvuk, že vám do interiéru hraje umělý nahraný digitální zvuk osmiválcového motoru z reproduktorů, aby se řidič necítil až tak trapně Rv

Za 2. - nejpokrokovější není už vůbec, velmi úsměvné tvrzení, když existují taková mistrovská díla jako je Ferrari LaFerrari (atmosférický V12 - 800 koní + elektromotor 163 koní), McLaren P1 (V8 biturbo - 720 koní + elektromotor 183 koní) a Porsche 918 Spyder (atmosférický V8 603 koní + elektromotory 279 koní). Strojovny jak mají být, Ferrari je nejvíce puristické, poctivý dvanáctiválec s fantastickým zvukem, který je nejvýkonějším atmosférickým motorem na světě a právem považován za nejlepší pohonnou jednotku současnosti. Jinak všechna 3 auta mají aerodynamiku z jiného světa než BMW, to samé s použitými materiály, výkony a celkovou technologií a ideologií, se kterou byla stvořena. Všechna 3 jsou postavena pro to, aby díky hybridnímu ústrojí dosahovala ještě úžasnějších výkonů, nikoliv pro to, aby lezla do zadku ekošovinistům a dědkům z Bruselu jako to předvádí BMW. Takže nazývat i8 supersportem je drzost.

Navíc - cena je naprosto brutální a neadekvátní na to, co auto nabízí. Je to čirá zlodějna s přihlédnutím k tomu, co si pořídíte od konkurence i za polovinu ceny BMW: Lotus Exige S, Jaguar F-Type Coupe V8 S, Porsche Cayman, Alfa Romeo 4C - čili všechno sportovní vozy (což je pravá třída, kam i8 spadá), ale s pořádnými motory, jízdními vlastnostmi a ryzí duší.

BMW = Rv

+4/0
21.4.2014 14:08

J30a95k20u55b 96F44e80i47f21a26r 7169149346829

R^ naprostý souhlas, jen jsem neměl sílu se takhle rozepsat.

0/0
21.4.2014 19:42

T90o85m50á91š 32J17u85r47e34č24k93a 3433452299143

Chtěl jsem to napsat, pak jsem si všiml, že jste to už napsal.

0/0
23.4.2014 9:04

P11e97t83r 93H19o92f82m17a59n38n 6809474925610

Na poskakování po D1 u Chodova bohatě stačí i ten tříválec.

+1/0
27.4.2014 8:24

M36a41r20e36k 64K69l44u74f18a 3298474834816

Supersport a zrychlení 0 - 100 km/h za 4,5 sekundy?  Rv8-o;-D

+1/0
21.4.2014 11:47

O71n95d61r62e97j 60M43a19r28e31c19e25k 3890178780905

Mam trosku problem s koncepci 3valec a supersport doplnenej elektromotorem. Na druhou stranu nejde asi porad mit jen spalovaci motory a alternativni pohon se driv nebo pozdeji musi najit. Z hlediska estetiky to taky ma nejky chybky, ale jako celek to pusobi priste pekne... Za me prislo po dlouhe dobe pekne auto na pohled s asi rozumnymi naklady na provoz...

0/−2
20.4.2014 13:19

R63a51d69e91k 84V97i81n83š 2170803591

Kupte si ''supersportovní'' Fóbii kombi s trojhrnkem a vyjde vám to nastejno, včetně rozumných nákladů na provoz ;-DRv[>-];-D

0/0
21.4.2014 14:12

V68a35c89l64a56v 35M20a20t21u97s74k81a 2862597517174

To je fakt nadhera, jak z jinyho sveta (Tron). BMW rulesR^

+1/−1
20.4.2014 12:18

R20a10d21e73k 61V65i83n53š 2760773901

Vypadá to, jako by využívalo designového jazyka mobilů Samsung = přeplácaný kýč. Měli by se kouknout k Italům a Britům, aby se podívali jak na pořádný design (a na pořádná auta celkově)

0/−1
21.4.2014 14:18

M95a73r23t77i55n 26N11o73v83á38č65e62k 5889780967672

Samsung a designové mobily? Jsi upad ne? Vždyť nejde rozpoznat který je který...

0/0
28.4.2014 20:30

V91o88j68t82a 42P43r89o71s82e95c16k97y 6138510455869

neni lepsi tesla s ?

0/0
20.4.2014 11:19

M77i44r23o46s96l30a28v 65Š84i84m67k78o 7535473312945

Moc by mne zajímalo, jaká je životnost těchto pidimotorů s 200k na litr objemu...

0/0
20.4.2014 10:03

L64a96d90i64s18l94a57v 62K82v50a93s59n19i13č69k42a 1913787843545

Dostatečná, druhá půlka motoru je elektromotor...

+1/0
20.4.2014 10:52

M64i59r69o71s69l13a96v 56Š74i20m28k45o 7735213432165

Jaká druhá půlka? Ten tříválec má přes 150k na litr objemu. Když bude někdo to auto využívat na plný výkon :-/

0/0
20.4.2014 14:15

J59o79s78e81f 85Č60i62h55á35k 7671559810256

Hrozné spojení....supersport a tříválec :-)

+3/−1
20.4.2014 6:22

M35i85c74h62a75l 40K14r37e29j94č14í 1976100871723

Proč ne, když může Porsche závodit s dvoulitrovým čtyřválcem, který dává nějakých 500 koní...

0/0
20.4.2014 10:42

J32a58k84u97b 69F63e81i22f98a12r 7689149966239

jasně, ale ten motor je po jednom závodě rozebrán a repasován. takže tudy cesta pro běžný provoz asi nevede, že.

0/0
21.4.2014 10:23

A45l11e57x25a41n48d34r 53K82o97s79t38k77a 5409846749836

Docela by mě zajímala skutečná spotřeba při sportovním stylu jízdy. Hybrid nehybrid, 2,5 litru neudělá ani Smart s poklidným řidičem.

+1/0
20.4.2014 6:18

M84a71r89e33k 76K82r56o22l61l 5531732740590

Spotřeba bude stejná, jako u jiných aut. Ten fyzikální model se nemění. Má to standardní motor a když chceš koně, musíš jim dát nažrat. Trochu to sníží ten elektromotor, ale moc ne. Tady jde spíše o to, že na okruhu s tím asi bude jezdit málokdo a v běžném provozu to na limitech také nebudete honit pořád.

0/0
20.4.2014 7:38
Foto

J17a36n 16J23a82n92o56š82e68k 6488476787758

kdyz muze lupo 1.2TDi v automatu jezdit za 2,5, tak proc ne hybrid? ;-)

jinak bych to teda tipoval na nejakych 4 - 5 l/100 km pri normalni jizde...

0/0
20.4.2014 11:04

J86i28ř40í 84K51o37c34u27r82e41k 6175894685288

Jízdní odpory jsou víceméně dané a určuje je karoserie a valivý odpor pneu. Na ujetí dálničních 100 km je potřeba něco kolem 20 kWh mechanické energie pro běné os. auto. Spalné teplo benzínu je 33,5 kJ/l. Účinnost motoru v optimálním nastavení může být tak 40 %.

20 x 3,6 / 0,4 = 180 kJ, když to podělíme tak nám vyjde 5,4 litru na 100 km. Samozřejmě při provozu čistě na benzínový pohon a při běžných dálničních 130 km/h.

PS: Benzín-elektrický přenos výkonu použil snad jako první Josef Sousedík na motorovém voze Slovenská Strela v roce 1936

+2/0
20.4.2014 20:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.