Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Nejpokrokovější supersport k vidění v Praze

BMW i8 má sice v útrobách "jen" tříválec, i tak je to ale jedno z moderní technikou nejnabitějších aut. Hybridní supersport s udávanou spotřebou 2,5 litru je k vidění v Praze. Vůz budoucnosti za více než tři miliony se právě začíná vyrábět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a86k38u87b 61M89a82r54e17k 4213112738200

Kde jsou ty časy, kdy jste si u dealera objednali M3 s atmosférou a rwd..........  :-(

0/0
22.4.2014 19:13

P61e65t87r 39S27v94a64č40i33n56a 8456329511792

mám 3,3m a chci se povozit? Koupím tedy nový Nissan GT-R a 1m spálím v benálu na gumách atd.:-P Zeleným a EU nasr.t

0/−1
22.4.2014 14:30

R12a38d50e12k 51V81i57n72š 2940193931

Tak za 1. - není to supersport. Je tou pouhá snaha o vstup BMW současně do sektoru aut s motorem uprostřed a hybridní technologií. Výsledkem je pseudosportovní vůz, který má místo poctivého vysokoobjemového atmosférického motoru ubohý trojhrnek, který má sám o sobě tak mizerný zvuk, že vám do interiéru hraje umělý nahraný digitální zvuk osmiválcového motoru z reproduktorů, aby se řidič necítil až tak trapně Rv

Za 2. - nejpokrokovější není už vůbec, velmi úsměvné tvrzení, když existují taková mistrovská díla jako je Ferrari LaFerrari (atmosférický V12 - 800 koní + elektromotor 163 koní), McLaren P1 (V8 biturbo - 720 koní + elektromotor 183 koní) a Porsche 918 Spyder (atmosférický V8 603 koní + elektromotory 279 koní). Strojovny jak mají být, Ferrari je nejvíce puristické, poctivý dvanáctiválec s fantastickým zvukem, který je nejvýkonějším atmosférickým motorem na světě a právem považován za nejlepší pohonnou jednotku současnosti. Jinak všechna 3 auta mají aerodynamiku z jiného světa než BMW, to samé s použitými materiály, výkony a celkovou technologií a ideologií, se kterou byla stvořena. Všechna 3 jsou postavena pro to, aby díky hybridnímu ústrojí dosahovala ještě úžasnějších výkonů, nikoliv pro to, aby lezla do zadku ekošovinistům a dědkům z Bruselu jako to předvádí BMW. Takže nazývat i8 supersportem je drzost.

Navíc - cena je naprosto brutální a neadekvátní na to, co auto nabízí. Je to čirá zlodějna s přihlédnutím k tomu, co si pořídíte od konkurence i za polovinu ceny BMW: Lotus Exige S, Jaguar F-Type Coupe V8 S, Porsche Cayman, Alfa Romeo 4C - čili všechno sportovní vozy (což je pravá třída, kam i8 spadá), ale s pořádnými motory, jízdními vlastnostmi a ryzí duší.

BMW = Rv

+4/0
21.4.2014 14:08


J21a37k65u33b 92F26e84i71f91a84r 7429429196679

R^ naprostý souhlas, jen jsem neměl sílu se takhle rozepsat.

0/0
21.4.2014 19:42

T40o36m80á27š 18J68u74r74e43č78k85a 3433972489353

Chtěl jsem to napsat, pak jsem si všiml, že jste to už napsal.

0/0
23.4.2014 9:04

P40e78t10r 57H80o76f24m42a48n43n 6259104825720

Na poskakování po D1 u Chodova bohatě stačí i ten tříválec.

+1/0
27.4.2014 8:24

M35a78r29e59k 35K39l74u74f39a 3798364154466

Supersport a zrychlení 0 - 100 km/h za 4,5 sekundy?  Rv8-o;-D

+1/0
21.4.2014 11:47

O11n18d10r66e83j 71M18a59r64e49c30e30k 3740408300555

Mam trosku problem s koncepci 3valec a supersport doplnenej elektromotorem. Na druhou stranu nejde asi porad mit jen spalovaci motory a alternativni pohon se driv nebo pozdeji musi najit. Z hlediska estetiky to taky ma nejky chybky, ale jako celek to pusobi priste pekne... Za me prislo po dlouhe dobe pekne auto na pohled s asi rozumnymi naklady na provoz...

0/−2
20.4.2014 13:19

R55a86d67e23k 44V84i85n79š 2740553371

Kupte si ''supersportovní'' Fóbii kombi s trojhrnkem a vyjde vám to nastejno, včetně rozumných nákladů na provoz ;-DRv[>-];-D

0/0
21.4.2014 14:12

V24a64c34l79a68v 84M28a41t11u55s89k62a 2672557967324

To je fakt nadhera, jak z jinyho sveta (Tron). BMW rulesR^

+1/−1
20.4.2014 12:18

R23a28d42e18k 73V71i77n12š 2100633581

Vypadá to, jako by využívalo designového jazyka mobilů Samsung = přeplácaný kýč. Měli by se kouknout k Italům a Britům, aby se podívali jak na pořádný design (a na pořádná auta celkově)

0/−1
21.4.2014 14:18

M61a90r64t44i83n 69N79o73v93á15č29e75k 5669710537332

Samsung a designové mobily? Jsi upad ne? Vždyť nejde rozpoznat který je který...

0/0
28.4.2014 20:30

V13o17j24t20a 43P46r94o34s85e56c34k39y 6818740345319

neni lepsi tesla s ?

0/0
20.4.2014 11:19

M16i83r39o81s18l23a32v 68Š73i50m66k74o 7545353772955

Moc by mne zajímalo, jaká je životnost těchto pidimotorů s 200k na litr objemu...

0/0
20.4.2014 10:03

L68a30d73i60s15l57a27v 53K69v19a97s23n55i44č21k40a 1943547603865

Dostatečná, druhá půlka motoru je elektromotor...

+1/0
20.4.2014 10:52

M24i51r27o88s83l54a46v 92Š79i29m79k60o 7785383702615

Jaká druhá půlka? Ten tříválec má přes 150k na litr objemu. Když bude někdo to auto využívat na plný výkon :-/

0/0
20.4.2014 14:15

J10o72s26e57f 66Č84i22h97á25k 7191239380386

Hrozné spojení....supersport a tříválec :-)

+3/−1
20.4.2014 6:22

M36i78c10h73a90l 81K26r12e84j76č59í 1206340731493

Proč ne, když může Porsche závodit s dvoulitrovým čtyřválcem, který dává nějakých 500 koní...

0/0
20.4.2014 10:42

J39a47k44u26b 73F59e39i32f37a13r 7309389396299

jasně, ale ten motor je po jednom závodě rozebrán a repasován. takže tudy cesta pro běžný provoz asi nevede, že.

0/0
21.4.2014 10:23

A73l74e41x18a63n52d49r 78K85o87s56t53k58a 5259956659466

Docela by mě zajímala skutečná spotřeba při sportovním stylu jízdy. Hybrid nehybrid, 2,5 litru neudělá ani Smart s poklidným řidičem.

+1/0
20.4.2014 6:18

M42a20r71e67k 76K74r95o64l78l 5951562710690

Spotřeba bude stejná, jako u jiných aut. Ten fyzikální model se nemění. Má to standardní motor a když chceš koně, musíš jim dát nažrat. Trochu to sníží ten elektromotor, ale moc ne. Tady jde spíše o to, že na okruhu s tím asi bude jezdit málokdo a v běžném provozu to na limitech také nebudete honit pořád.

0/0
20.4.2014 7:38
Foto

J70a52n 86J82a20n12o28š12e70k 6308106597608

kdyz muze lupo 1.2TDi v automatu jezdit za 2,5, tak proc ne hybrid? ;-)

jinak bych to teda tipoval na nejakych 4 - 5 l/100 km pri normalni jizde...

0/0
20.4.2014 11:04

J56i69ř29í 10K24o35c71u66r86e27k 6665604955988

Jízdní odpory jsou víceméně dané a určuje je karoserie a valivý odpor pneu. Na ujetí dálničních 100 km je potřeba něco kolem 20 kWh mechanické energie pro běné os. auto. Spalné teplo benzínu je 33,5 kJ/l. Účinnost motoru v optimálním nastavení může být tak 40 %.

20 x 3,6 / 0,4 = 180 kJ, když to podělíme tak nám vyjde 5,4 litru na 100 km. Samozřejmě při provozu čistě na benzínový pohon a při běžných dálničních 130 km/h.

PS: Benzín-elektrický přenos výkonu použil snad jako první Josef Sousedík na motorovém voze Slovenská Strela v roce 1936

+2/0
20.4.2014 20:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.