- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pořád vidím jen ohyzdnosti a kopie, takže se nic nezměnilo.
Titulek lze obrátit a říci: Čína stále vyrábí obludy a kopie.... a bude pravdivý
Mají slabost pro liftbacky. Projevili vážný zájem o výrobu Škody Vision C. Vedle Octavie. Vážně o tom jednají s majitelem Škody VW.
Takže, co myslíte do roka či 2 nebo 3 let?
Bodejd by nedohaneli svet, kdyz know-how koupili za babku v EU.
A kdepak know-how "koupilo" CR? V Nemcku ci USA.... Akorat CR se jaksi dohanet nedari.
Čína je sice ohromný trh ale s tou její konkurencí je to horší a horší. Oni umí vyrobit i kvalitní výrobky ale pokud jsou v dobré kvalitě, jejich Cena je pak de fakto skoro stejná jako výrobku z evropy. Poslední dobou jsou jejich výrobky dražší a dražší, protože už jim lidi nepracují za rýži a mnoho firem už se zas vrací zpátky do evropy kde je výroba flexibilnější.
Nemate tak docela pravdu. Ve vyrobe jsou samozrejme mzdove naklady dulezitou slozkou, ale ne pouze jedinou. K one manualni praci je nabaleno mnoho dalsich veci, ktere ma Cina stale levnejsi. Navic Cina masivne investuje do automatizace a robotiky. Tech par firem, ktere casti svych vyrob presunulo zpet je stale malo...
V Číně už nevyrábí jen obludy a kopie, cha cha, a hned auto na úvodní fotce mi připomíná Ford Mustang
Sice ty vozy vyrábí Čína, ale čínské mozky jsou stále o parník za západní civilizací. Velká většina konceptů, návrhů atd... pochází z evropských (amerických hlav). Číňan sám o sobě toho moc neumí. Čínská improvizace a představivost je pořád bržděna čínskou kulturou a mentalitou. Až skončí boom ekonomickýho růstu, tak se evropské a americké mozky zase stáhnou zpět domů a Čína začne stagnovat.
No, kéž by jste měl pravdu, ale Čína má tak ohromné lidské zdroje, že těch pár géniů se tam zákonitě najde. A pokud dnes otevírají řadu technických fakult ročně, je vcelku velká pravděpodobnost, že se i uplatní a budou mít šanci něco vymyslet.
No, za dvacet let budeme těžce shánět auto, co nebude z Číny. Stejně jako to dnes platí pro textil, elektroniku a řadu dalších věcí..
Jojo, za dvacet let bude mymu volvu 40, pocitam, ze bude furt v pohode slapat....