Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První auto Karla Gotta: starý opel ani nedojel do Prahy

Jaké bylo vaše první auto? Trabant, embéčko, aerovka, KIA, zněly odpovědi českých osobností z řad umělců, politiků i sportovců. Ti nejobětavější našli v rodinných archivech dokonce fotky. Najdete je ve čtvrtečním Magazínu MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35i41ř80í 85K84r17a47m94p52l 4516894436736

tak Ledecká mne pobavila. Evidentně auto dostala od Kia a teď jim dělá hrubou reklamu.

No neříkejte mi, že tam byla jediná se 4kolkou

0/0
28.4.2014 16:58

V10i77k97y49r 92B38o93h34u62m69i71l 42S21t18r46a85n77s13k98y 9717428376889

Jsem kdysi četl knížku ve které byla vzpomínka na tuto Kájovu jízdu ovšem s tím doplňkem, že se do /jak se ukázalo/ neadtivovaného oleje v motoru doléval aditivovaný. Neboli došlo /asi?/ k rozpuštění karbonu a zalepení nějakého mazacího kanálu k lágru/ložisku.

+1/0
25.4.2014 13:04

J82i74ř10í 25Z32ý18k91a 9629393451800

VW T1 - sranda za 10000Kč nakonec vyměněná za kytaru ;-D. To někdo slušně vydělal, pokud to nedojezdil na stavbě a následně nehodil do šrotu.

Michale Malátný, mrkněte někdy na veterán inzerci, za kolik je teď ta sranda. V udržovaném a provozovatelném stavu bych počítal minimálně s 300t Kč.

0/0
24.4.2014 7:37


J88i47ř60í 25N96e87u33m49e71i71s18t53e73r 2982105193731

Jj, střecha se Karlovi nárazem namáčkla až k volantu, ale pak se v garáži zas zázračně vrátila zpět. Asi tím teplem.

+10/−1
23.4.2014 22:18

M48a90r70t41i72n 88C25i74n92g23e71l 5255692164424

Ten skok na zadne sedadlo tiez musel byt zaujimavy. Kaja v tej chvili poprel priestor a cas.

+4/0
25.4.2014 9:26

J95i39ř28í 98N34e62u15m20e47i91s64t27e73r 2302355263311

Matrix, celé se to zpomalilo a Kája takhle letěl a takhle u toho máchal rukama....

0/0
25.4.2014 11:05

O97n28d23ř47e74j 49Š25r58á44m49e14k 3743610341119

Jako džejmsbond...

0/0
25.4.2014 13:45

J64i75ř56í 44K79r11a83m20p42l 4796334486176

ne, pan Božský jen v garáži zazpíval

0/0
28.4.2014 16:59

T70o51m53á67š 95V49a26l51d91e93r 7313890129

Nehoda se stala taaaak dávno, že se stala legendou. A pravda zůstala zapsána v protokolu VB. Za to lidská fantazie nezná mezí.

0/0
28.4.2014 18:45

M50i89c22h11a45l 85R66o63u61č96a 7736900450301

Kde je můj přízpěvek s Janouškem, Rolincovou a Jakubiskovou? Napsal jsem něco špatně pane cenzore? Jsou to Veřejně působící lidé...;-D

0/−1
23.4.2014 21:20

O24s17k80a66r 51B10r18u86n92a 4959460779216

Nebrecte...

+1/−1
23.4.2014 21:41

P18e59t71r 81R35o53m76á60n93e96k 8414447464804

asi při-zpíváte falešně

+5/0
23.4.2014 22:30

J53a18n53a 79P75o59l29á12š43k21o37v79á 5887932638954

a co máme dělat?

+1/0
23.4.2014 20:51

V26á64c67l73a58v 14R89o25s47e46n68b68e29r19g 6489327142287

"Das ist lager..."  Vylágrovaný motor... To ses měl Kájo pilněji učit německy, pak bys věděl, že stačilo vyměnit ložisko (das Lager). ;-)

+12/0
23.4.2014 20:45
Foto

M63i77r49o26s69l27a91v 15S25t59e54i55n63e81r 1955975808763

To si myslí jenom naiva. Jak začne klepat ložisko na klikovce, poklesne tlak oleje a zadřou se další ložiska. Takový motor musí na generálku, ta by v Německu stála několikrát tolik, jako ta rachotinka (nejspíš Kadet nebo Rekord).

To ložisko se stejně zadřelo nejspíš proto, že v motoru žádný olej nebyl- Opel spotřeboval vždy tak půl litru na 1000 km. S takovými dědoušky (1953) se už tenkrát jezdilo nanejvýš 80, opatrně, aby se nezadřel. Mohl tam dát ale motor z Pobědy nebo Moskviče, příruby pasovaly.

+9/0
23.4.2014 21:09

V75á72c31l49a28v 37R41o38s90e59n81b33e72r14g 6759707402847

Samozřejmě to byla nadsázka. Chtěl jsem jen poukázat na to, že "Das ist Lager" se nepřeloží jako "Vylágrovaný motor".

+5/0
23.4.2014 21:29
Foto

R55o98m93a50n 80K53r87a39t70o91c82h85v71i31l 1387708558409

To se nepovedlo. Vylágrovaný motor  řeknou Němci hodně podobně. To jsou ložiska na klikovce.

0/0
23.4.2014 23:30

P95e24t58r 21M83a40r35š42o32u90n 5865498796926

tak si říkám, z čeho asi vzniklo ono "české sousloví" vylágrovaný motor", že ;-)

0/0
24.4.2014 21:14
Foto

R51o21m51a80n 82K35r90a77t60o88c66h49v55i15l 1867608948119

Kdo zná tu story ví, tenkrát byl olej aditivovanej a ne. No a ty se nesměly míchat, což se tady povedlo

0/0
23.4.2014 23:31

V57i44k73y25r 36B44o25h62u24m48i30l 96S51t31r22a88n43s60k78y 9567878306489

Jen připomínám, že ještě Škoda 120/L "M" z roku 1987 měla v papírech zapsánu konstrukční spotřebu oleje 0,8 lt na 1000 km.

0/0
24.4.2014 8:10

M27i63c69h54a44l 84P30a54v70l94á85t 9903443294369

No ony ani nektere soucasne motorizace koncernovych vozu na tom v tomto ohledu nejsou zas az o tolik lepe. :o)

+2/0
24.4.2014 14:16
Foto

M83a17r65t29i20n 52K57o62u46b44e37k 3659707358816

moje auto z roku 2002 má v návodu napsáno až 0,4l na 1000 km, můj kousek olej sice nežere, ale je to u tohohle motoru úplně normální

0/0
24.4.2014 18:18

J48a22n 37J94e55ž61e65k 3881795777935

Kadet (Kadett) asi ne, když to byl ročník 1953.

0/0
24.4.2014 16:09

V93o58j11t65a 39S76m69i17d 5767713892686

Asi podlehl mistrovu zpěvu ;-)

+6/0
23.4.2014 19:50

M19a95r69e10k 33D19o16s28t58á28l 1882567724637

"Ti nejobětavější našli v rodinných archivech dokonce fotky."... běda IDNESu jestli Ester nezaboduje na příštím mistrovství kvůli tomu, že musela kdoví jak dlouho přehrabovat rodinný archiv, aby nakonec vyštrachala tu fotku svého prvního auto, na které dodnes jistě při dlouhých podzimních večerech plna nostalgie vzpomíná....

+2/0
23.4.2014 19:26

V48á72c73l27a28v 84H50o26s58c98h 8616798152591

popis k posledni fotce je predpokladam placena reklama

+15/0
23.4.2014 17:34

M94a62r58t20i58n 52K27o98p85e60c42k78ý 3728597449744

O tom není pochyb a je to v tomto kontextu pořádně trapné, hlavně ten čistě reklamní text, úplně to bije do očí, fuj.

+5/0
23.4.2014 18:47

P68e54t92r 74P37r96u42s 7587525149282

Mam obavu, ze clanek vznikl prave kvuli posledni fotce. :-/

+4/0
24.4.2014 0:06
Foto

M91a47r69e47k 52B14a56š32i95s69t78a 7973292463490

Ještě se nám mohla pochlubit hvězda Farná, ta rozmlátila auto ožralá jak motyka.

+15/−4
23.4.2014 16:51

M86a22r84t48i21n 90H81o82r39ň17á86k 7401321972

proč není na vaší fotce vidět svatozář?

+6/−1
23.4.2014 17:08

V29l10a66s53t34i34m61i25l 23T88e74n26c36e47r 4140890557720

A co jako má být?

0/−1
24.4.2014 8:21

J37a87n 20K29ř72í14ž 3919361201631

ale jinak pěkný článek:-)

0/0
23.4.2014 16:41

J40i40ř65í 72S33c34h75w68a22c53h 5946219867704

Tatarák na nádraží v NDR si mohl dát jen blázen ;-)

+17/0
23.4.2014 16:37

J98a94n73a 94P63o43l77á49š60k24o12v43á 5877102368614

však taky jo:-)

+1/0
23.4.2014 20:52
Foto

R61o97m24a97n 84K81r33a11t91o11c71h44v77i12l 1777268108489

V NDR žádný tatarák jak ho známe my nebyl. Zřejmě jde o Hackenpeter - a ten byl z vepřového,

+1/−1
23.4.2014 23:33
Foto

M29i76r40o96s71l75a84v 89S78t51e70i89n46e75r 1425595918963

Pane Kratochvíl, jmenuje se to Hackepeter, dělá se to z šunky, přidá se pepř a sůl, kdo to rád, i na drobno posekaná petrželka nebo jemná cibulka- šalotka. Já tu cibulku dávám nakrájenou na tenká kolečka navrch. K tomu bílou veku s máslem.

Dederóni nejspíš na kopeček toho Hackepeteru dali do důlku žloutek.

0/0
24.4.2014 21:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.