Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Většině úmrtí v autech v rámci EU by šlo podle odborníků předejít

Počet mrtvých řidičů a jejich spolujezdců na silnicích v Evropské unii se v roce 2012 oproti předchozím letům snížil, ale je nutné a možné ho dál výrazně zmenšit. Většině těchto úmrtí by podle odborníků šlo předejít a EU by měla v tomto směru rychle jednat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P55e94t72r 86M93i33c93h17a51l 2570734611412

Ono by šlo dost radikálně snížit počet úmrtí ještě dalšími dvěma způsoby:

1. Důslednou kontrolou starých shnilých vraků na STK, případně "aut" posvařovaných po těžké nehodě ze dvou a více kusů (takové "perly" se při další nehodě, která by pro normální vůz znamenala jenom "plechařinu", okamžitě bortí a stává se z nich rakev).

2. Zrušením výroby tzv. mini aut, která sice získávají 4 - 5 hvězdiček v testech Euro NCAP, ale při kontaktu s nějakým normálním autem (nedej bože s MPV, SUV nebo vyšší střední třídou) dopadají velmi podobně jako výše zmíněné vraky. Případně takovým zázrakům povolit jízdu pouze v obci. ... A když jedu po dálnici skoro 130 a předjíždí mě Smart, tak si říkám, jestli ten člověk za volantem se chce zabít i se spolujezdcem, nebo je to prostě takový hlupák.

0/0
1.5.2014 11:40

J97i24n51d30ř75i84c78h 69Š28k91o48p71e48k 4985581590975

dokud můžeš vzít zadek z jednoho auta a předek z druhého a dát to dohromady, těžko tě s tím můžou z STK vyhodit :-)

0/0
1.5.2014 16:17

J11a68n 61K91u34t16m25a90n 9344239910

Jsem rád, že mě Miloš Zeman přesvědčil, že každý odborník, je ve skutečnosti pěkný d.b.l :-P

0/0
1.5.2014 6:51

F84r31a40n18t14i53š12e84k 78M87o20s11s 8772343369129

Koukám, že mediální kampaň za zpřísnění pokračuje.

Něco se asi chystá.

+1/0
30.4.2014 20:25

K34a24r55e33l 45F56a52i55t 1158983498732

Někdo si sedl a zamyslel se. Kdyby se jezdilo podle předpisů a ukázněně, tak se nebourá. NA to nepotřebujeme odborníky, na to přijde i 5ti leté dítě. Ale hlavní je vykazovat činnost, o tom to dnes je.

+1/−1
30.4.2014 10:07

J18i36ř38í 50K70o85c84u95r60e40k 6675934965728

Ale to bychom museli do předpisů dát několik dalších paragrafů:

- je zakázáno přehlédnout

- je zakázáno udělat chybu

- je zakázáno zapomenout

- je zakázáno dostat se do nepředvídatelné situace

- je zakázáno mít poruchu A doporučení: - nevyjet na letních pneu, když hrozí krupobití - nejezdit na kole i motocyklu za větru silnějším než 15 m/s

+2/0
30.4.2014 12:46

F80r19a90n66t83i66š96e13k 89M75o78s89s 8552373779849

Nejvíce nehod se stává chybou řidiče např. nepřiměřená rychlost (což většinou není vyšší než povolená), nedání přednosti, špatný odhad, atd. Jak byste zákonem ošetřil toto?

0/0
30.4.2014 20:22

R13a14d13e38k 76N51e59u68m40a90n49n 5402502928565

"nejvyšší dovolená rychlost" - ani nenapíšou kolik mrtvých, ale hned vyhrožují měřením Rv

+1/0
29.4.2014 21:44

J61a36n 72M75o43h63y47l25a 6822759149451

Klid, tato organizace je vůbec zvláštní.

0/0
29.4.2014 22:00

J61a71k80u39b 56N27o75v37á63k 8890673940382

Ať si měří. Já rychlost dodržuji.

0/0
30.4.2014 8:36

M58i32c36h92a26l 66P61a95v29l27á63t 9823613444309

No tahle kolonka v tech statistikach nefiguruje. Figuruje v nich "neprimerena rychlost". Ale asi neni prekvapenim, ze pochybne instituce Evropskeho svazu ani spatni novinari tyhle dva naprosto rozdilne pojmy zcela ucelove nerozlisuji.

+1/0
30.4.2014 9:47

M64a87r30t62i72n 15P96o95s58p60í91š22i74l 8655911706687

jenže nepřiměřená rychlost nejde změřit tak mají cajti, zvláště eMPíci svoje fleky kde to sype, pěkná rovínka na koci města a hned mají čárek za zvyšovaní bezpečnosti

+2/0
30.4.2014 11:10

M76a46r83t41i20n 32H65a19v51l48í42k 4540275567943

Navíc nepřimeřená rychlost nemusí být překročení povolené rychlosti. Stačí mlha, déšť a podobně. Běžně potkávám řidiče, co v mlze předjíždějí, za deště jedou jako za sucha.

0/0
30.4.2014 11:32

J82i54ř71í 74P69š15e32n32i61č35k77a 6414347542869

Podle mě je blbost, aby bezpečnostní pásy byly povinné. Samozřejmě, že je to s nimi bezpečnější, o to se přít nebudu, ale myslím si, že tohle by mělo dobrovolné. Bez pásů ohrožuji jenom sám sebe, nedovedu si přestavit, že bych tím mohl nějak ohrozit někoho jiného, takže kdybych se kvůli tomu snad zabil, bude to jen můj problém. Sám jsem se rozhodl, sám jsem si nesl následky.

+5/−3
29.4.2014 21:16

R40a37d55e94k 15N24e60u87m53a65n63n 5522302658645

teoreticky ano

prakticky bych chtěl být nevinen, pokud zaviním nehodu a bude těžce zraněn/mrtvý někdo bez pásů

stejně tak zdravotní pojišťovny by mohly protestovat

a nepřipoutaný vzadu může zabít cestujícího/řidiče vepředu

+4/0
29.4.2014 21:48

J50i40ř14í 96P38š30e93n26i10č62k54a 6234327162429

U zdravotních pojišťoven by se to dalo udělat tak, že když není připoután, tak mu bude vyplacena menší pojistka.

U sedícího vzadu asi máš pravdu, tam to bude jiné. Ale u řidiče si neumím představit, jak by mohl někoho ohrozit, kór když jede sám.

0/−1
29.4.2014 21:53

R90a41d63e64k 18N15e97u32m50a79n32n 5652272198155

"vyplacena menší pojistka" = nebude léčen?

+2/0
29.4.2014 21:54

J61i12ř66í 96P83š46e36n36i25č66k45a 6204557412609

Uh.. tak si třeba bude muset něco doplatit ze svýho, vim já ;-D

Ne, opravdu svůj návrh nemám promyšlený do posledního detailu, včetně přesného znění příslušných zákonů. :-)

0/0
29.4.2014 22:01

J10i37ř81í 21S74c32h88w65a56c59h 5526189637264

nepřipoutáš se, zabiješ se, zraníš se, ale máš manželku a děti a ...... státe postarej se....

+2/0
29.4.2014 22:04

J16i63ř75í 17P94š11e52n56i35č31k95a 6634147482979

Je hromada dalších činností, při kterých hrozí zranění nebo i smrt. Zkrátka nemám rád, když mi něco vnucováno pro moje dobro.

+1/−1
29.4.2014 22:12

J72i93ř52í 90S88c78h93w82a16c43h 5826729457194

aha, takže pokud náhodou lezeš po skalách tak zásadně sám a bez jištění ;-)

+2/0
29.4.2014 22:16

J46i41ř37í 72P20š18e12n68i12č60k39a 6184537122609

To nelezu, ale určitě bych to nikomu nezakazoval. Přestože to sám považuju za magořinu. :-)

+1/0
29.4.2014 22:20

L24u20d27ě49k 66N83ě64m98e27c 5735461222794

Stejně hloupý argument jako nezakazovat manipulaci se zbraní. Ano. Každý učitel na podobných zákazech trvá a pokud je někdo nedodržuje (horolezec nebo střelec), je z dalších organizovaných aktivit vyloučen. Přičemž organizace jsou minimálně dva.

+1/0
29.4.2014 22:29

J69i72ř21í 38P16š47e87n89i67č90k93a 6394947132919

Ať dělám co dělám, nemůžu pochopit, co tím básník chce říci?8-o?

+2/0
29.4.2014 22:36

L91u60d80ě35k 90N32ě90m32e65c 5325781342814

Básník chce říci, že člověk, který nedodržuje dohodnuté zásady, by měl být exkomunikován z kolektivu. Jezděte si nepřipoutaný a děsně rychle někde v příslušné rezervaci. Neohrožujte ostatní. Nebudeme Vám to zakazovat. Jinak... pokud se zase budete obracet na tom, že nechápete básníka, kolektivem může být rozuměna i společnost řidičů na veřejných komunikacích.

+6/−2
29.4.2014 22:44

J41i20ř98í 73K95o31c98u38r48e10k 6125154245698

Mohu se zeptat jakým způsobem ohrožuje bezpečnost provozu nepřipoutaný pasažér v autě nebo v autobusu MHD?

0/−1
30.4.2014 12:22

L56u29d33ě20k 70N79ě72m17e65c 5925201302574

Popravdě nevím, jestli se opravdu ptáte, nebo se jen hloupě snažíte dělat z někoho blbce. Ale zkusím první možnost. A hned máme několik možných odpovědí. Třeba tak, že jako nepřipoutaný bude mít větší pravděpodobnost závažného zranění. Nebo svým setrvačným pohybem při krizové situaci ztíží řidiči reakci. Určitě si dokážete najít i jinou možnou odpověď. Pokud jde o možnost dva, tak mi vlezte na záda.

+1/0
30.4.2014 13:03

L78u50d55ě16k 37N22ě16m57e57c 5915291422734

V podstatě tím říkáte, že se budete případně podílet statisticky adekvátně na vlastním léčení. Protože prostě statisticky průměrně jsou následky nepřipoutaného účastníka nehody nákladnější na léčbu.

+1/0
29.4.2014 22:23

M14a62r52t59i77n 29P75o61s44p12í41š22i17l 8535181336537

pro pásy jsem, pípáky bych zrušil. Šlak mě může trefit když popojedu, třeba jen na dvůr a řve to jak blázen. A kdo se nepoutá tak ho nedonutí ani pípák neb to prostě má zapnuté za zády nebo tam vrazí jen tu koncovku.

0/−1
30.4.2014 11:13

J15a62n 75K73r29p87e92c 5936743924182

je treba zajkazat kychani. na kychnuti umre taky spoooousta lidi.

0/−2
29.4.2014 21:06

L21u97d37ě13k 76N96ě75m19e64c 5155241892534

Hlavně by se hodilo nějakým způsobem eliminovat debilní příspěvky, podobně Vašemu.

+3/0
29.4.2014 22:30

J94a43n 47K23r92p30e68c 5966343144852

no tak uz to proste chodi... radsi sem placnu nejakou jinou hovadinu, abych se EU byrokracii zavdecil, trebaaaa s EU na vecne casy a nikdy jinak.

+1/0
29.4.2014 23:39

J66i66ř98í 83D74v58o65ř13á36k 5678493458740

Naprostá většina lidí umře v posteli.Z A K A Ž T E  P O S T E L E !!!!! Jinak trochu vážně .Nenašel jsem počet úmrtí způsobených státem.(Špatná kvalita  silnic , špatné nebo nečitelné silniční značky .....)

+4/0
29.4.2014 20:36
Foto

J37a44n 19J77a97n68o47š90e71k 6318786857498

to je zakomponovany do kategorie prekroceni rychlosti ;-) nebo neprizpusobeni rychlosti stavu vozovky... moc bych se v tom nestoural, nebo vam daji k uhrade poniceni diry v silnici ;-)

0/0
29.4.2014 20:38

J78a11n 54M34o21h86y93l51a 6462209979901

Špatná silnice není vina státu, to je vina přírody, to zaprvé. Zadruhé, správce poměrně logicky odpovídá jen za škody a nehody způsobené neočekávatelnou závadou vozovky. Pokud jedete po polňačce, taky nepojedete kilem a pak nebudete žalovat zemědělce, že to má hrbolatý.

0/0
29.4.2014 22:03

L44u15d49ě20k 62N85ě54m97e72c 5845571202894

Abych tak řekl... úmrtí při dopravní nehodě je určitým způsobem násilnou smrtí, což o posteli obyčejně neplatí. Ty vaše argumenty jsou na úrovni učitelky v první třídě.

+2/−1
29.4.2014 22:26

K97a64r65e94l 93F44a30j97t 5348792641583

A kdybysme chodili pěšky, tak by se zamezilo nehodám na silnici úplně nejvíc ... jen se obávám, že by neúměrně narostly úrazy na chodníku ...

+9/0
29.4.2014 19:34

J12o56h62a51n 32Z90i34n21g85e63l 2631965796181

Masáž o dobrotivosti eCall začíná.

+6/−2
29.4.2014 19:23
Foto

M45a34r87e76k 93B52a43š43i23s31t37a 7563522743770

já do našeho vozu eCall nechám namontovat, tedy pokud bude za rozumnou cenu. Ze šmírování nemám strach, nejezdím jako bruf. ;-O

+1/−2
29.4.2014 20:51

J92o20h35a84n 61Z60i39n91g55e49l 2931325986131

Svata prostoto.

+11/0
29.4.2014 20:55
Foto

J44a11n 68J24a84n98o95š20e57k 6848216257688

a je to tady, eCall vymyvani mozku zacina prinaset ovoce... :-(

+4/−2
29.4.2014 21:06

J42i40ř23í 75P48š59e43n92i52č38k21a 6284577162419

Nechtěl bys třeba bezpečnostní kamery do bytu? Jistě tam nevyvádíš nic špatného, takže se není čeho bát. Bylo by to ale pro případ, že by tě třeba skolil infarkt :-P

+9/0
29.4.2014 21:42

L41u36d98ě29k 43N39ě78m30e68c 5415661742814

Že by taky mohlo být na rozhodnutí dotyčného kdy, kde a za jakých okolností mu nevadí být šmírován? Řekl bych, že ti taky nevadí, když se na tebe běžně lidi dívají, ale když sedíš na WC, tak za sebou ty dveře zavřeš. A teď srovnej oko s kamerou a jseš doma.

0/0
29.4.2014 22:34

J81i62ř49í 73P45š90e95n60i41č73k55a 6724657202909

Kdepak, já mám naopak rád, když mě někdo pozoruje na WC.

0/0
29.4.2014 22:40

L72u56d95ě36k 92N63ě78m30e85c 5915801382634

Tak si ty kamery do bytu můžeš dát. Jenom nechápu, proč je ostatním doporučuješ jako retardované řešení.

0/0
29.4.2014 22:46

J20a54n 43K80u83t61m20a89n 9874479810

Mě přijde, že lidi vůbec nějak umírají. EU by to měla regulovat. Nejlépe lidem vůbec zakázat umírat;-)

+11/0
29.4.2014 18:35

J65o19h80a98n 61Z53i56n77g28e86l 2561225446401

A za neuposlechnutí trest doživotí.

0/0
29.4.2014 20:57

M81i27c13h41a63e80l 64M61e41n50s86i39k 8741876140102

Nikoli většině,

ale VŠEM úmrtím v rámci EU by šlo předejít!

 

Zrušením EU.

+28/0
29.4.2014 17:59

K11a83r18e24l 69F82a81j78t 5688412441123

R^ ;-D;-D;-D

0/0
29.4.2014 19:34

L20u75d62ě42k 98N50ě11m43e16c 5575341652264

Menšíku, už jste s tím všichni trapní a pořád krafete, i když vám z EU tečou prachy. Jako ti prosťáčci koušete do ruky, která vás krmí.

+1/−3
29.4.2014 22:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.