Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Většině úmrtí v autech v rámci EU by šlo podle odborníků předejít

Počet mrtvých řidičů a jejich spolujezdců na silnicích v Evropské unii se v roce 2012 oproti předchozím letům snížil, ale je nutné a možné ho dál výrazně zmenšit. Většině těchto úmrtí by podle odborníků šlo předejít a EU by měla v tomto směru rychle jednat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P50e56t13r 70M90i88c79h34a33l 2720834861662

Ono by šlo dost radikálně snížit počet úmrtí ještě dalšími dvěma způsoby:

1. Důslednou kontrolou starých shnilých vraků na STK, případně "aut" posvařovaných po těžké nehodě ze dvou a více kusů (takové "perly" se při další nehodě, která by pro normální vůz znamenala jenom "plechařinu", okamžitě bortí a stává se z nich rakev).

2. Zrušením výroby tzv. mini aut, která sice získávají 4 - 5 hvězdiček v testech Euro NCAP, ale při kontaktu s nějakým normálním autem (nedej bože s MPV, SUV nebo vyšší střední třídou) dopadají velmi podobně jako výše zmíněné vraky. Případně takovým zázrakům povolit jízdu pouze v obci. ... A když jedu po dálnici skoro 130 a předjíždí mě Smart, tak si říkám, jestli ten člověk za volantem se chce zabít i se spolujezdcem, nebo je to prostě takový hlupák.

0/0
1.5.2014 11:40

J19i12n53d11ř28i50c89h 93Š59k81o22p95e70k 4415861870255

dokud můžeš vzít zadek z jednoho auta a předek z druhého a dát to dohromady, těžko tě s tím můžou z STK vyhodit :-)

0/0
1.5.2014 16:17

J28a69n 22K38u53t89m18a52n 9794349160

Jsem rád, že mě Miloš Zeman přesvědčil, že každý odborník, je ve skutečnosti pěkný d.b.l :-P

0/0
1.5.2014 6:51


F91r50a29n65t72i74š53e90k 73M89o73s30s 8562913469179

Koukám, že mediální kampaň za zpřísnění pokračuje.

Něco se asi chystá.

+1/0
30.4.2014 20:25

K54a15r94e46l 69F18a46i81t 1588373608492

Někdo si sedl a zamyslel se. Kdyby se jezdilo podle předpisů a ukázněně, tak se nebourá. NA to nepotřebujeme odborníky, na to přijde i 5ti leté dítě. Ale hlavní je vykazovat činnost, o tom to dnes je.

+1/−1
30.4.2014 10:07

J68i72ř68í 26K46o35c94u47r95e62k 6155274755588

Ale to bychom museli do předpisů dát několik dalších paragrafů:

- je zakázáno přehlédnout

- je zakázáno udělat chybu

- je zakázáno zapomenout

- je zakázáno dostat se do nepředvídatelné situace

- je zakázáno mít poruchu A doporučení: - nevyjet na letních pneu, když hrozí krupobití - nejezdit na kole i motocyklu za větru silnějším než 15 m/s

+2/0
30.4.2014 12:46

F29r26a53n49t65i45š17e82k 63M46o84s86s 8462823139469

Nejvíce nehod se stává chybou řidiče např. nepřiměřená rychlost (což většinou není vyšší než povolená), nedání přednosti, špatný odhad, atd. Jak byste zákonem ošetřil toto?

0/0
30.4.2014 20:22

R16a44d23e13k 31N10e31u57m82a31n96n 5982202908105

"nejvyšší dovolená rychlost" - ani nenapíšou kolik mrtvých, ale hned vyhrožují měřením Rv

+1/0
29.4.2014 21:44

J77a70n 20M88o30h37y19l71a 6242429859181

Klid, tato organizace je vůbec zvláštní.

0/0
29.4.2014 22:00

J31a40k58u87b 21N43o59v55á70k 8130713360282

Ať si měří. Já rychlost dodržuji.

0/0
30.4.2014 8:36

M94i95c65h44a47l 17P71a72v46l17á26t 9363923824189

No tahle kolonka v tech statistikach nefiguruje. Figuruje v nich "neprimerena rychlost". Ale asi neni prekvapenim, ze pochybne instituce Evropskeho svazu ani spatni novinari tyhle dva naprosto rozdilne pojmy zcela ucelove nerozlisuji.

+1/0
30.4.2014 9:47

M96a72r97t69i45n 91P98o26s34p42í85š65i60l 8455391736977

jenže nepřiměřená rychlost nejde změřit tak mají cajti, zvláště eMPíci svoje fleky kde to sype, pěkná rovínka na koci města a hned mají čárek za zvyšovaní bezpečnosti

+2/0
30.4.2014 11:10

M82a70r34t41i52n 37H75a34v23l45í84k 4330425617283

Navíc nepřimeřená rychlost nemusí být překročení povolené rychlosti. Stačí mlha, déšť a podobně. Běžně potkávám řidiče, co v mlze předjíždějí, za deště jedou jako za sucha.

0/0
30.4.2014 11:32

J59i50ř57í 96P14š12e90n36i95č78k41a 6114617512209

Podle mě je blbost, aby bezpečnostní pásy byly povinné. Samozřejmě, že je to s nimi bezpečnější, o to se přít nebudu, ale myslím si, že tohle by mělo dobrovolné. Bez pásů ohrožuji jenom sám sebe, nedovedu si přestavit, že bych tím mohl nějak ohrozit někoho jiného, takže kdybych se kvůli tomu snad zabil, bude to jen můj problém. Sám jsem se rozhodl, sám jsem si nesl následky.

+5/−3
29.4.2014 21:16

R37a17d42e27k 52N31e58u75m53a45n31n 5452312558235

teoreticky ano

prakticky bych chtěl být nevinen, pokud zaviním nehodu a bude těžce zraněn/mrtvý někdo bez pásů

stejně tak zdravotní pojišťovny by mohly protestovat

a nepřipoutaný vzadu může zabít cestujícího/řidiče vepředu

+4/0
29.4.2014 21:48

J92i90ř80í 66P15š20e86n41i69č95k90a 6444387622219

U zdravotních pojišťoven by se to dalo udělat tak, že když není připoután, tak mu bude vyplacena menší pojistka.

U sedícího vzadu asi máš pravdu, tam to bude jiné. Ale u řidiče si neumím představit, jak by mohl někoho ohrozit, kór když jede sám.

0/−1
29.4.2014 21:53

R35a24d82e12k 18N76e89u24m18a95n11n 5732132618815

"vyplacena menší pojistka" = nebude léčen?

+2/0
29.4.2014 21:54

J66i68ř79í 81P84š49e29n93i45č10k49a 6754727312609

Uh.. tak si třeba bude muset něco doplatit ze svýho, vim já ;-D

Ne, opravdu svůj návrh nemám promyšlený do posledního detailu, včetně přesného znění příslušných zákonů. :-)

0/0
29.4.2014 22:01

J86i29ř23í 42S19c17h62w29a46c46h 5136759717704

nepřipoutáš se, zabiješ se, zraníš se, ale máš manželku a děti a ...... státe postarej se....

+2/0
29.4.2014 22:04

J14i45ř82í 78P86š39e32n63i56č76k70a 6154297462119

Je hromada dalších činností, při kterých hrozí zranění nebo i smrt. Zkrátka nemám rád, když mi něco vnucováno pro moje dobro.

+1/−1
29.4.2014 22:12

J67i11ř27í 92S57c18h80w59a70c52h 5736149497424

aha, takže pokud náhodou lezeš po skalách tak zásadně sám a bez jištění ;-)

+2/0
29.4.2014 22:16

J44i81ř73í 57P33š40e64n66i95č84k91a 6384327722459

To nelezu, ale určitě bych to nikomu nezakazoval. Přestože to sám považuju za magořinu. :-)

+1/0
29.4.2014 22:20

L70u13d87ě25k 27N78ě45m84e82c 5245621322844

Stejně hloupý argument jako nezakazovat manipulaci se zbraní. Ano. Každý učitel na podobných zákazech trvá a pokud je někdo nedodržuje (horolezec nebo střelec), je z dalších organizovaných aktivit vyloučen. Přičemž organizace jsou minimálně dva.

+1/0
29.4.2014 22:29

J21i36ř23í 34P82š30e21n93i96č57k95a 6154467112149

Ať dělám co dělám, nemůžu pochopit, co tím básník chce říci?8-o?

+2/0
29.4.2014 22:36

L41u11d28ě84k 18N23ě98m49e84c 5875311632984

Básník chce říci, že člověk, který nedodržuje dohodnuté zásady, by měl být exkomunikován z kolektivu. Jezděte si nepřipoutaný a děsně rychle někde v příslušné rezervaci. Neohrožujte ostatní. Nebudeme Vám to zakazovat. Jinak... pokud se zase budete obracet na tom, že nechápete básníka, kolektivem může být rozuměna i společnost řidičů na veřejných komunikacích.

+6/−2
29.4.2014 22:44

J95i90ř43í 69K18o78c54u69r71e66k 6555124605508

Mohu se zeptat jakým způsobem ohrožuje bezpečnost provozu nepřipoutaný pasažér v autě nebo v autobusu MHD?

0/−1
30.4.2014 12:22

L73u54d91ě20k 80N77ě40m53e80c 5945761242704

Popravdě nevím, jestli se opravdu ptáte, nebo se jen hloupě snažíte dělat z někoho blbce. Ale zkusím první možnost. A hned máme několik možných odpovědí. Třeba tak, že jako nepřipoutaný bude mít větší pravděpodobnost závažného zranění. Nebo svým setrvačným pohybem při krizové situaci ztíží řidiči reakci. Určitě si dokážete najít i jinou možnou odpověď. Pokud jde o možnost dva, tak mi vlezte na záda.

+1/0
30.4.2014 13:03

L22u86d37ě46k 60N66ě21m97e16c 5245351962664

V podstatě tím říkáte, že se budete případně podílet statisticky adekvátně na vlastním léčení. Protože prostě statisticky průměrně jsou následky nepřipoutaného účastníka nehody nákladnější na léčbu.

+1/0
29.4.2014 22:23

M55a43r68t43i72n 82P56o71s35p93í91š77i50l 8855681526197

pro pásy jsem, pípáky bych zrušil. Šlak mě může trefit když popojedu, třeba jen na dvůr a řve to jak blázen. A kdo se nepoutá tak ho nedonutí ani pípák neb to prostě má zapnuté za zády nebo tam vrazí jen tu koncovku.

0/−1
30.4.2014 11:13

J47a92n 92K18r42p82e44c 5306933444492

je treba zajkazat kychani. na kychnuti umre taky spoooousta lidi.

0/−2
29.4.2014 21:06

L52u67d40ě66k 23N23ě31m95e83c 5475311932664

Hlavně by se hodilo nějakým způsobem eliminovat debilní příspěvky, podobně Vašemu.

+3/0
29.4.2014 22:30

J97a86n 91K44r68p19e79c 5526543954752

no tak uz to proste chodi... radsi sem placnu nejakou jinou hovadinu, abych se EU byrokracii zavdecil, trebaaaa s EU na vecne casy a nikdy jinak.

+1/0
29.4.2014 23:39

J42i13ř58í 23D60v34o23ř78á47k 5178293668620

Naprostá většina lidí umře v posteli.Z A K A Ž T E  P O S T E L E !!!!! Jinak trochu vážně .Nenašel jsem počet úmrtí způsobených státem.(Špatná kvalita  silnic , špatné nebo nečitelné silniční značky .....)

+4/0
29.4.2014 20:36
Foto

J35a64n 37J63a71n67o71š26e98k 6368196557898

to je zakomponovany do kategorie prekroceni rychlosti ;-) nebo neprizpusobeni rychlosti stavu vozovky... moc bych se v tom nestoural, nebo vam daji k uhrade poniceni diry v silnici ;-)

0/0
29.4.2014 20:38

J10a61n 84M64o95h96y70l63a 6342199649181

Špatná silnice není vina státu, to je vina přírody, to zaprvé. Zadruhé, správce poměrně logicky odpovídá jen za škody a nehody způsobené neočekávatelnou závadou vozovky. Pokud jedete po polňačce, taky nepojedete kilem a pak nebudete žalovat zemědělce, že to má hrbolatý.

0/0
29.4.2014 22:03

L44u59d33ě52k 55N58ě78m29e38c 5185131802254

Abych tak řekl... úmrtí při dopravní nehodě je určitým způsobem násilnou smrtí, což o posteli obyčejně neplatí. Ty vaše argumenty jsou na úrovni učitelky v první třídě.

+2/−1
29.4.2014 22:26

K80a86r34e59l 42F75a48j67t 5708332611923

A kdybysme chodili pěšky, tak by se zamezilo nehodám na silnici úplně nejvíc ... jen se obávám, že by neúměrně narostly úrazy na chodníku ...

+9/0
29.4.2014 19:34

J82o21h31a94n 98Z10i54n71g55e36l 2171475736521

Masáž o dobrotivosti eCall začíná.

+6/−2
29.4.2014 19:23
Foto

M76a40r35e60k 90B57a13š48i25s20t46a 7143902423260

já do našeho vozu eCall nechám namontovat, tedy pokud bude za rozumnou cenu. Ze šmírování nemám strach, nejezdím jako bruf. ;-O

+1/−2
29.4.2014 20:51

J49o73h35a71n 58Z72i47n57g33e39l 2181585196681

Svata prostoto.

+11/0
29.4.2014 20:55
Foto

J53a79n 85J84a89n97o17š41e19k 6428146897438

a je to tady, eCall vymyvani mozku zacina prinaset ovoce... :-(

+4/−2
29.4.2014 21:06

J94i20ř58í 93P19š21e55n16i61č80k75a 6244797392829

Nechtěl bys třeba bezpečnostní kamery do bytu? Jistě tam nevyvádíš nic špatného, takže se není čeho bát. Bylo by to ale pro případ, že by tě třeba skolil infarkt :-P

+9/0
29.4.2014 21:42

L11u30d82ě97k 93N78ě70m40e59c 5295111432184

Že by taky mohlo být na rozhodnutí dotyčného kdy, kde a za jakých okolností mu nevadí být šmírován? Řekl bych, že ti taky nevadí, když se na tebe běžně lidi dívají, ale když sedíš na WC, tak za sebou ty dveře zavřeš. A teď srovnej oko s kamerou a jseš doma.

0/0
29.4.2014 22:34

J17i63ř92í 66P68š38e52n46i74č45k98a 6464627622909

Kdepak, já mám naopak rád, když mě někdo pozoruje na WC.

0/0
29.4.2014 22:40

L97u20d69ě19k 68N34ě39m88e59c 5155941642334

Tak si ty kamery do bytu můžeš dát. Jenom nechápu, proč je ostatním doporučuješ jako retardované řešení.

0/0
29.4.2014 22:46

J76a46n 97K96u87t19m55a51n 9864459360

Mě přijde, že lidi vůbec nějak umírají. EU by to měla regulovat. Nejlépe lidem vůbec zakázat umírat;-)

+11/0
29.4.2014 18:35

J83o82h60a40n 26Z79i42n49g58e90l 2741835766741

A za neuposlechnutí trest doživotí.

0/0
29.4.2014 20:57

M42i60c72h73a28e66l 75M70e90n69s26i63k 8931196110242

Nikoli většině,

ale VŠEM úmrtím v rámci EU by šlo předejít!

 

Zrušením EU.

+28/0
29.4.2014 17:59

K67a81r87e13l 14F75a53j64t 5478532471573

R^ ;-D;-D;-D

0/0
29.4.2014 19:34

L25u26d12ě61k 30N32ě55m57e81c 5765671782604

Menšíku, už jste s tím všichni trapní a pořád krafete, i když vám z EU tečou prachy. Jako ti prosťáčci koušete do ruky, která vás krmí.

+1/−3
29.4.2014 22:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.