Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Většině úmrtí v autech v rámci EU by šlo podle odborníků předejít

Počet mrtvých řidičů a jejich spolujezdců na silnicích v Evropské unii se v roce 2012 oproti předchozím letům snížil, ale je nutné a možné ho dál výrazně zmenšit. Většině těchto úmrtí by podle odborníků šlo předejít a EU by měla v tomto směru rychle jednat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P37e25t14r 45M49i82c72h70a43l 2310984911962

Ono by šlo dost radikálně snížit počet úmrtí ještě dalšími dvěma způsoby:

1. Důslednou kontrolou starých shnilých vraků na STK, případně "aut" posvařovaných po těžké nehodě ze dvou a více kusů (takové "perly" se při další nehodě, která by pro normální vůz znamenala jenom "plechařinu", okamžitě bortí a stává se z nich rakev).

2. Zrušením výroby tzv. mini aut, která sice získávají 4 - 5 hvězdiček v testech Euro NCAP, ale při kontaktu s nějakým normálním autem (nedej bože s MPV, SUV nebo vyšší střední třídou) dopadají velmi podobně jako výše zmíněné vraky. Případně takovým zázrakům povolit jízdu pouze v obci. ... A když jedu po dálnici skoro 130 a předjíždí mě Smart, tak si říkám, jestli ten člověk za volantem se chce zabít i se spolujezdcem, nebo je to prostě takový hlupák.

0/0
1.5.2014 11:40

J97i35n82d91ř36i21c31h 42Š36k66o79p81e98k 4985471750325

dokud můžeš vzít zadek z jednoho auta a předek z druhého a dát to dohromady, těžko tě s tím můžou z STK vyhodit :-)

0/0
1.5.2014 16:17

J87a16n 62K71u67t18m75a51n 9694179770

Jsem rád, že mě Miloš Zeman přesvědčil, že každý odborník, je ve skutečnosti pěkný d.b.l :-P

0/0
1.5.2014 6:51

F20r29a36n50t96i47š13e70k 89M27o39s52s 8782113119589

Koukám, že mediální kampaň za zpřísnění pokračuje.

Něco se asi chystá.

+1/0
30.4.2014 20:25

K34a63r49e82l 34F94a20i42t 1928383348392

Někdo si sedl a zamyslel se. Kdyby se jezdilo podle předpisů a ukázněně, tak se nebourá. NA to nepotřebujeme odborníky, na to přijde i 5ti leté dítě. Ale hlavní je vykazovat činnost, o tom to dnes je.

+1/−1
30.4.2014 10:07

J27i16ř49í 65K13o52c32u16r39e38k 6835614945768

Ale to bychom museli do předpisů dát několik dalších paragrafů:

- je zakázáno přehlédnout

- je zakázáno udělat chybu

- je zakázáno zapomenout

- je zakázáno dostat se do nepředvídatelné situace

- je zakázáno mít poruchu A doporučení: - nevyjet na letních pneu, když hrozí krupobití - nejezdit na kole i motocyklu za větru silnějším než 15 m/s

+2/0
30.4.2014 12:46

F85r14a58n62t82i69š66e59k 51M86o30s33s 8532243199929

Nejvíce nehod se stává chybou řidiče např. nepřiměřená rychlost (což většinou není vyšší než povolená), nedání přednosti, špatný odhad, atd. Jak byste zákonem ošetřil toto?

0/0
30.4.2014 20:22

R57a68d22e73k 53N82e76u72m48a36n78n 5932292948795

"nejvyšší dovolená rychlost" - ani nenapíšou kolik mrtvých, ale hned vyhrožují měřením Rv

+1/0
29.4.2014 21:44

J87a87n 57M19o16h83y39l54a 6642729679641

Klid, tato organizace je vůbec zvláštní.

0/0
29.4.2014 22:00

J62a45k79u98b 17N96o45v79á25k 8480313330122

Ať si měří. Já rychlost dodržuji.

0/0
30.4.2014 8:36

M36i85c24h56a90l 71P39a55v17l41á45t 9953153124199

No tahle kolonka v tech statistikach nefiguruje. Figuruje v nich "neprimerena rychlost". Ale asi neni prekvapenim, ze pochybne instituce Evropskeho svazu ani spatni novinari tyhle dva naprosto rozdilne pojmy zcela ucelove nerozlisuji.

+1/0
30.4.2014 9:47

M28a23r57t10i85n 27P24o36s67p36í70š96i82l 8255631496657

jenže nepřiměřená rychlost nejde změřit tak mají cajti, zvláště eMPíci svoje fleky kde to sype, pěkná rovínka na koci města a hned mají čárek za zvyšovaní bezpečnosti

+2/0
30.4.2014 11:10

M33a16r78t97i24n 96H72a10v37l18í54k 4140445137123

Navíc nepřimeřená rychlost nemusí být překročení povolené rychlosti. Stačí mlha, déšť a podobně. Běžně potkávám řidiče, co v mlze předjíždějí, za deště jedou jako za sucha.

0/0
30.4.2014 11:32

J93i35ř60í 12P89š30e46n83i21č58k55a 6304297742569

Podle mě je blbost, aby bezpečnostní pásy byly povinné. Samozřejmě, že je to s nimi bezpečnější, o to se přít nebudu, ale myslím si, že tohle by mělo dobrovolné. Bez pásů ohrožuji jenom sám sebe, nedovedu si přestavit, že bych tím mohl nějak ohrozit někoho jiného, takže kdybych se kvůli tomu snad zabil, bude to jen můj problém. Sám jsem se rozhodl, sám jsem si nesl následky.

+5/−3
29.4.2014 21:16

R40a53d91e78k 71N98e33u21m13a25n83n 5102582188695

teoreticky ano

prakticky bych chtěl být nevinen, pokud zaviním nehodu a bude těžce zraněn/mrtvý někdo bez pásů

stejně tak zdravotní pojišťovny by mohly protestovat

a nepřipoutaný vzadu může zabít cestujícího/řidiče vepředu

+4/0
29.4.2014 21:48

J32i33ř33í 68P13š56e63n61i58č44k86a 6314667482689

U zdravotních pojišťoven by se to dalo udělat tak, že když není připoután, tak mu bude vyplacena menší pojistka.

U sedícího vzadu asi máš pravdu, tam to bude jiné. Ale u řidiče si neumím představit, jak by mohl někoho ohrozit, kór když jede sám.

0/−1
29.4.2014 21:53

R76a53d35e79k 77N11e22u64m40a13n70n 5242572868165

"vyplacena menší pojistka" = nebude léčen?

+2/0
29.4.2014 21:54

J30i87ř74í 51P36š31e95n59i70č98k75a 6904427442849

Uh.. tak si třeba bude muset něco doplatit ze svýho, vim já ;-D

Ne, opravdu svůj návrh nemám promyšlený do posledního detailu, včetně přesného znění příslušných zákonů. :-)

0/0
29.4.2014 22:01

J76i65ř71í 44S47c40h74w77a40c68h 5206689917654

nepřipoutáš se, zabiješ se, zraníš se, ale máš manželku a děti a ...... státe postarej se....

+2/0
29.4.2014 22:04

J42i42ř16í 74P52š24e97n55i25č22k46a 6804927632809

Je hromada dalších činností, při kterých hrozí zranění nebo i smrt. Zkrátka nemám rád, když mi něco vnucováno pro moje dobro.

+1/−1
29.4.2014 22:12

J11i19ř78í 29S55c35h14w51a22c48h 5746559207444

aha, takže pokud náhodou lezeš po skalách tak zásadně sám a bez jištění ;-)

+2/0
29.4.2014 22:16

J81i26ř61í 13P93š38e65n69i26č89k29a 6854307492599

To nelezu, ale určitě bych to nikomu nezakazoval. Přestože to sám považuju za magořinu. :-)

+1/0
29.4.2014 22:20

L96u66d47ě20k 95N38ě59m40e48c 5455391372904

Stejně hloupý argument jako nezakazovat manipulaci se zbraní. Ano. Každý učitel na podobných zákazech trvá a pokud je někdo nedodržuje (horolezec nebo střelec), je z dalších organizovaných aktivit vyloučen. Přičemž organizace jsou minimálně dva.

+1/0
29.4.2014 22:29

J92i35ř76í 67P86š21e43n94i83č76k97a 6354247412919

Ať dělám co dělám, nemůžu pochopit, co tím básník chce říci?8-o?

+2/0
29.4.2014 22:36

L88u98d68ě15k 63N90ě24m81e37c 5455231162324

Básník chce říci, že člověk, který nedodržuje dohodnuté zásady, by měl být exkomunikován z kolektivu. Jezděte si nepřipoutaný a děsně rychle někde v příslušné rezervaci. Neohrožujte ostatní. Nebudeme Vám to zakazovat. Jinak... pokud se zase budete obracet na tom, že nechápete básníka, kolektivem může být rozuměna i společnost řidičů na veřejných komunikacích.

+6/−2
29.4.2014 22:44

J84i23ř66í 64K10o74c76u90r22e60k 6975194165638

Mohu se zeptat jakým způsobem ohrožuje bezpečnost provozu nepřipoutaný pasažér v autě nebo v autobusu MHD?

0/−1
30.4.2014 12:22

L23u89d48ě83k 81N96ě67m51e48c 5765341722984

Popravdě nevím, jestli se opravdu ptáte, nebo se jen hloupě snažíte dělat z někoho blbce. Ale zkusím první možnost. A hned máme několik možných odpovědí. Třeba tak, že jako nepřipoutaný bude mít větší pravděpodobnost závažného zranění. Nebo svým setrvačným pohybem při krizové situaci ztíží řidiči reakci. Určitě si dokážete najít i jinou možnou odpověď. Pokud jde o možnost dva, tak mi vlezte na záda.

+1/0
30.4.2014 13:03

L77u52d49ě32k 73N15ě21m20e70c 5195431352494

V podstatě tím říkáte, že se budete případně podílet statisticky adekvátně na vlastním léčení. Protože prostě statisticky průměrně jsou následky nepřipoutaného účastníka nehody nákladnější na léčbu.

+1/0
29.4.2014 22:23

M64a10r75t47i69n 95P57o36s11p91í88š60i41l 8195631436737

pro pásy jsem, pípáky bych zrušil. Šlak mě může trefit když popojedu, třeba jen na dvůr a řve to jak blázen. A kdo se nepoutá tak ho nedonutí ani pípák neb to prostě má zapnuté za zády nebo tam vrazí jen tu koncovku.

0/−1
30.4.2014 11:13

J89a40n 36K74r97p47e72c 5376343134942

je treba zajkazat kychani. na kychnuti umre taky spoooousta lidi.

0/−2
29.4.2014 21:06

L53u51d79ě14k 58N42ě41m66e75c 5105161372254

Hlavně by se hodilo nějakým způsobem eliminovat debilní příspěvky, podobně Vašemu.

+3/0
29.4.2014 22:30

J71a75n 60K60r71p42e95c 5566763964282

no tak uz to proste chodi... radsi sem placnu nejakou jinou hovadinu, abych se EU byrokracii zavdecil, trebaaaa s EU na vecne casy a nikdy jinak.

+1/0
29.4.2014 23:39

J13i98ř73í 65D62v13o19ř45á91k 5618813588210

Naprostá většina lidí umře v posteli.Z A K A Ž T E  P O S T E L E !!!!! Jinak trochu vážně .Nenašel jsem počet úmrtí způsobených státem.(Špatná kvalita  silnic , špatné nebo nečitelné silniční značky .....)

+4/0
29.4.2014 20:36

J83a12n 98J76a96n67o72š83e12k 6208136317858

to je zakomponovany do kategorie prekroceni rychlosti ;-) nebo neprizpusobeni rychlosti stavu vozovky... moc bych se v tom nestoural, nebo vam daji k uhrade poniceni diry v silnici ;-)

0/0
29.4.2014 20:38

J21a65n 91M17o48h76y54l61a 6112599679751

Špatná silnice není vina státu, to je vina přírody, to zaprvé. Zadruhé, správce poměrně logicky odpovídá jen za škody a nehody způsobené neočekávatelnou závadou vozovky. Pokud jedete po polňačce, taky nepojedete kilem a pak nebudete žalovat zemědělce, že to má hrbolatý.

0/0
29.4.2014 22:03

L13u71d89ě69k 45N63ě88m26e49c 5755691422284

Abych tak řekl... úmrtí při dopravní nehodě je určitým způsobem násilnou smrtí, což o posteli obyčejně neplatí. Ty vaše argumenty jsou na úrovni učitelky v první třídě.

+2/−1
29.4.2014 22:26

K19a34r43e11l 87F70a43j75t 5908532531833

A kdybysme chodili pěšky, tak by se zamezilo nehodám na silnici úplně nejvíc ... jen se obávám, že by neúměrně narostly úrazy na chodníku ...

+9/0
29.4.2014 19:34

J23o15h14a59n 82Z52i40n11g92e94l 2811235666561

Masáž o dobrotivosti eCall začíná.

+6/−2
29.4.2014 19:23
Foto

M23a14r46e44k 95B58a88š88i67s30t27a 7983702963410

já do našeho vozu eCall nechám namontovat, tedy pokud bude za rozumnou cenu. Ze šmírování nemám strach, nejezdím jako bruf. ;-O

+1/−2
29.4.2014 20:51

J37o79h46a26n 60Z49i83n22g88e92l 2261125276651

Svata prostoto.

+11/0
29.4.2014 20:55

J23a51n 29J43a40n56o38š38e56k 6578936947348

a je to tady, eCall vymyvani mozku zacina prinaset ovoce... :-(

+4/−2
29.4.2014 21:06

J46i83ř41í 82P80š42e68n65i24č44k96a 6154177382919

Nechtěl bys třeba bezpečnostní kamery do bytu? Jistě tam nevyvádíš nic špatného, takže se není čeho bát. Bylo by to ale pro případ, že by tě třeba skolil infarkt :-P

+9/0
29.4.2014 21:42

L57u51d78ě55k 70N32ě53m77e96c 5645391492124

Že by taky mohlo být na rozhodnutí dotyčného kdy, kde a za jakých okolností mu nevadí být šmírován? Řekl bych, že ti taky nevadí, když se na tebe běžně lidi dívají, ale když sedíš na WC, tak za sebou ty dveře zavřeš. A teď srovnej oko s kamerou a jseš doma.

0/0
29.4.2014 22:34

J97i33ř88í 31P65š25e46n37i57č20k45a 6694577102989

Kdepak, já mám naopak rád, když mě někdo pozoruje na WC.

0/0
29.4.2014 22:40

L17u32d38ě33k 28N46ě80m15e77c 5475331112924

Tak si ty kamery do bytu můžeš dát. Jenom nechápu, proč je ostatním doporučuješ jako retardované řešení.

0/0
29.4.2014 22:46

J16a43n 27K50u91t66m66a89n 9554749480

Mě přijde, že lidi vůbec nějak umírají. EU by to měla regulovat. Nejlépe lidem vůbec zakázat umírat;-)

+11/0
29.4.2014 18:35

J90o90h64a98n 40Z42i85n22g32e54l 2691745366161

A za neuposlechnutí trest doživotí.

0/0
29.4.2014 20:57

M31i65c26h28a20e82l 42M23e53n31s23i91k 8931766900422

Nikoli většině,

ale VŠEM úmrtím v rámci EU by šlo předejít!

 

Zrušením EU.

+28/0
29.4.2014 17:59

K18a60r56e88l 41F36a81j80t 5738442611203

R^ ;-D;-D;-D

0/0
29.4.2014 19:34

L78u47d45ě68k 90N44ě69m11e50c 5715451902164

Menšíku, už jste s tím všichni trapní a pořád krafete, i když vám z EU tečou prachy. Jako ti prosťáčci koušete do ruky, která vás krmí.

+1/−3
29.4.2014 22:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.