Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyzkoušeli jsme nejlepší elektromobil světa, Teslu Model S

Dostali jsme unikátní šanci pořádně potrápit nejlepší elektrické auto dneška. A dostalo nás, je skvělé. Až na tu cenu. Testovaný vrcholný model přijde na 3,3 milionu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P32e63t72r 27N87o53v44á68k 8585819530

z jakeho duvodu elektromobil ?

1) je to zajimava technologicka hracka?

2) mam rad elektrinu ? 

3) nemam rad ropu ?  ... ... ... ... ... 

 -- -- -- -- -- --

1) ano take mam rad tech. hracky 2) take mam rad elektrinu predevsim jadernou (nesnasim "green" el. ktera nici prirodu a navysuje dluhy) 3) ropa umoznila uzasny rozvoj nasi civilizace / pokud nekdo nema rad araby ci jene dodavatele ropy (mozna neni pro ty dodavatele az takovy problem zkoupit  elektrarny, zbytek automobilek ... pokud jeste nejaka je bez jejich podilu   napr Skodovku (VW) vlastni z cce necelych 20% Qatar Holding ...

0/0
5.5.2014 1:09

M37i95c56h20a98l 96M51a96l42a76t 8580844578341

Zlaté komunistické značky jako Mototechna se vracejí;-D

0/0
2.5.2014 16:36

P19e62t17r 18M60i66c74h38a75l 2870774461162

Pěkné, ale trochu vyšší třída. Až se tahle technologie plně otestuje a pronikne běžně do aut nižších tříd, patrně i zlevní. Ale asi se nedostane na úroveň dnešních aut, přece jen ty baterie jsou docela drahé. Ale i to se může změnit. Hlavní problém vidím v tom, že jakmile dojde k masovějšímu rozšíření elektromobilů, státy budou mít velké výpadky v příjmech díky konci spotřební daně z paliv. A v tom okamžiku asi nastoupí vyšší zdanění elektřiny. Ale jak se to bude rozlišovat? Kdo dobije na "benzince", zaplatí elektřinu i se spotřební daní a kdo dobije doma, ten ne? Nebo se zvýší daň z veškeré elektřiny? Nebo se začne platit paušální silniční daň?

Každopádně ropa jednou dojde a řešení tohoto problému se bude muset najít. Teslu beru jako jednoho z relativně dobrých průkopníků.

+1/0
2.5.2014 3:07

R84a40d35i23m 71P92o39l24á40š17e72k 9356303669989

Otázka je, pokud se technologie akumulátorů nezmění, na kolik % elektromobilů  budou stačit dostupná naleziště lithia.

S výpadky v příjmu spotřební daně z paliv bych si starost nedělal, už dneska v nákladech na provoz každého auta nejsou zahrnuty všechny externality, které takový provoz vyvolává. Každý rok na údržbu jenom stávajícího silničního fondu chybí desítky až stovky miliard peněz, takže to stejně stát bude muset řešit, elektromobil neelektromobil. Skutečné náklady potřebné k tomu, aby byla silniční infrastruktura dostatečně udržována a kvalitní, vyjdou podle mně už dneska v průměru na "hezkých" 10 - 20 Kč na kilometr jízdy každého silničního vozidla. Podle mně bude hodně brzo zpoplatněn každý kilometr na každé silnici elektronickým mýtným. Technologie už na to dávno je.

0/0
2.5.2014 5:34

J22i72ř78í 24Z91ý13k43a 9819613501310

Lithia je na světě dost. I u nás jsou zásoby tak velké, že by to hravě pokrylo dosavadní spotřebu.

+1/0
2.5.2014 11:41

P86e62t67r 79N31o30v60á44k 8225129500

neprijde mi ze bych kazdy tyden ci mesic potkal elektromobil 8-o

pokud jde o dosavadni spotrebu

pokud by melo zacit jezdit treba 10-20 el mobilu mozna by byla spotreba trocha vetsi???

0/0
5.5.2014 0:20
Foto

J45a22r64o94m69í77r 54V43e81g39r 2987740262120

Na milion auťáků je Lithium u nás vytěženo na povrch, pod zemí ho je desetkrát tolik.

Není to jedovaté, ani nebezpečné, elektrolyt těchto baterií tvoří soli, nikoli kyseliny či louhy.

www.elektromobily-os.cz

0/0
15.5.2014 18:31

T19o63m53á12š 50K58n72o71p50p 1169758567605

10-20kc? To jako fakt? Jak jste k tomu číslu přišel?

0/0
30.7.2014 23:59

R84a52d74i85m 53P96o70l37á65š59e95k 9436643369289

Když   se počítá životnost akumulátoru 8 let, na tyto roky dává Tesla záruku a odhadovaná pořizovací cena akumulátoru do vozu za 3 milasy 1 milión Kč, vyjdou náklady na takové auto jen z titulu stárnutí akumulátoru asi 3500 Kč denně.

To se to potom jezdí "skoro zadarmo" jen za cenu nabíjeného proudu.8-o8-o;-D;-D

+1/−5
1.5.2014 18:36

J67a91r86o86s50l76a21v 66S16k41r71i52v76a72n71e57k 6285230

jak jste k tomu proboha dosel? 365*8*3500 = 10 220 000. Netrefil jste se o jeden řád ;-);-D

+4/0
1.5.2014 18:51

L27u68k89á16š 52Š55l77e54h73o53f13e56r 1683849315549

Navíc cena baterie není tak vysoká ;-)

+4/0
1.5.2014 19:32

R14a58d28i88m 15P82o72l84á68š53e81k 9536933649929

Máte pravdu. Moje chyba.

Ale i tak, 7 x 350 je 2450. Aby stál kilometr z pohledu nákladů na akumulaci elektřiny třeba jen 2 koruny, neboli 100 kilometrů za 200 Kč ( provoz dle redaktora článku skoro zadarmo;-D;-D)  je třeba každý týden najet asi 1200 kilometrů. A to je průměr, takže některé týdny bude třeba najezdit i víc.

Znamená to denně dojíždět na vzdálenost 120 kilometrů, pokud o víkendu auto stojí. A při našich cestách je to tak 4 hodiny denně každý pracovní den v autě, možná i víc, pokud se projíždí městy a zácpami na křižovatkách.

+1/−2
2.5.2014 5:19

J11i76ř30í 47Z66ý37k61a 9489413191940

Porsche za 3 miliony má záruku 3 roky. Pokud s tím najedete 200t km, je dost možné, že rozdíl v ceně "paliva" a servis dílů spojených se spalovacím motorem bude stát za tu dobu podobnou cifru jako výměna baterie v Tesle, tj. půl milion korun.

Nebo se podívejte na propad ceny třeba u Maserati Quattroporte. Nové za 3,5 milionu, osmileté za 600t Kč. A to má najeto jen 110t km.

+3/0
1.5.2014 20:31

R12a67d62i58m 72P85o31l32á67š22e39k 9396173449949

Elektromobily se vyplatí, když se s nimi hodně jezdí a prakticky každý den, protože baterie stárne, i když se nepoužívá. Jedině tak se dosáhne zaručovaný počet cyklů nabité vybití.

Na rozdíl od klasických aut.

+1/0
2.5.2014 5:58

J15a47r98o72s34l60a19v 59Z12a78h48r47a63d27n52í20č86e79k 7195790154321

Sakra, ta matika. ;-DRv

+1/0
1.5.2014 20:45

J19a80r95o31s71l96a80v 71Z47a22h12r70a32d23n48í67č84e44k 7925170604781

Některým doporučuji si koupit kolo, i přesto, že není úplně ekologické, ale zas na druhou stranu je nejvíce ekologické. :-) Pro nadšence ropné technologie jsou jiné články a klidně si můžou jinde vychvalovat, jak jsou úžasné a třeba probírat životnost motoru a ceny, popř. jak si budou hned kupovat ND na své super auta do dvou let. :-) A my druzí "blázni" budeme jezdit těmi děsně neekologickými elektromobily dál. :-)

+2/−1
1.5.2014 15:46

J33a47r67o14s25l12a52v 59S97k64r89i81v37a27n76e12k 6885210

No jo, to jsou profesionalni stouralove. Hlavne nic nemenit, vsechno musi zustat pri starem. Nic tezsiho nez vzduch nemuze letat, to da prece rozum. Je zbytecne stavet vlaky na rychlosti pres 40km/h, kazdy prece vi, ze pri takovych rychlostech clovek nedokaze dychat. Je blbost davat do aut jine motory nez spalovaci, jasna slepa ulicka, musime vsichni jezdit na naftu a az spalime vsechnu ropu tak chodit pesky... ;-)

+3/−1
1.5.2014 16:46

J78a40r41o36s44l91a93v 38Z70a28h94r74a85d97n70í40č56e57k 7635660804771

Však určitě takový šťouralové jezdí na naftu nebo benzín ve 100 let starých autech, přece pokrok je k ničemu. :-) Oni budou chodit pěšky a zbytek bude jezdit v jiných technologiích, to dá rozum. :-)

+1/0
1.5.2014 17:39

P29e87t24r 47N80o49v84á30k 8895819540

nechapu nejak tyto vyroky 8-o 8-o 8-o 

ale dochazi mi konecne :-) ze nejde o vecnou diskusi o moznych prinosech a zaporech elektromobilu

ale jen o nekriticke prejimani nekterych marketingovych sloganu ... ;-D :-/ 

Misto konstruktivni diskuse s vecnymi argumenty snůška... pro obhajeni si sveho pohledu? to mi prijde spis pod uroven Rv :-/ 

        

Pokud zde je nekdo kdo ma chut konstruktivne kriticky diskutovat necht treba napise aktualni klady a zapory elektromobilu napr. z pohledu ceny za nove auto, cekove naklady na 1/km, pouzitelnosti pro ruznou dopravu, ekologicky pohled ... ... ... ... ... v ruznych cenovych relacich (realne pouzitelne do 10 let pro cloveka s prumernym prijmem)

0/−1
1.5.2014 18:03

J80a37r30o47s96l13a74v 20Z86a41h33r63a32d77n90í21č96e70k 7295470324401

Vlastní reálné zkušenosti jsem už psal jinde. :-) Je s podivem, jak většina chce burácející spalovací motor a cítit vůni benzínu a ono hle, vůbec nejde cítit a jsou tichá a jezdí na smradlavou naftu. ;-D

0/0
8.6.2014 9:19

P11e20t52r 21N96o20v54á53k 8495379220

neberu vam vas nazor ale vidim to trochu jinak:

1) kazdy at si jezdi cim chce ale za sve

2) kazdy at si vyrabi co chce ale za sve

3) pokud se zamerne mlzi, prekrucuje, podvadi (za verejne penize) vetsinou se setkavam s tim ze to zajima i fandy vsech uzasnych technologii, novinek ... ... ...  mezi ktere se mimochodem pocitam 8-o 

Pokud ten clanek beru jako seznameni se s Green cistym autem a velmi dobre vim ze to je polopravda nebo dokonce chytra "marketingova" LEŽ

tak nebudu nekriticky zavirat oci ci dokonce glorifikovat neco nepravem. Jak jsem psal nize nikdy by mne nenapadlo ze budu obhajovat nazory nekterych zelenych typu pana Lomborga ale musim uznat ze On mne zaujal v knize Skepticky Ekolog nemalo 8-o (a i kdyz zdaleka nevidim vse jako on) tak mi urcite napomohl popupravit nektere nazory ci pohledy ktere ma vetsinou velmi jednoduse a logicky podlozene. Jak rekl myslim pan Čapek ze "diskuse je k tribeni nazoru" ...  ale prijde mi ze nekdo ma mozna obavu se podivat na neco co do ted bral jen jako pozitivum kriticky.  Ano nepatrim mezi nekriticke obdivovatele elektromobilu za kazdou cenu ;-)

+1/−1
1.5.2014 17:52
Foto

J29a14r70o50m91í59r 54V88e56g93r 2467940332900

co to je za své??? Je ropa jen pro nás bohaté?

Slunce a energie z něj je pro všechny a nemusí to být přes fotovoltaiku. zahřívá nám vodu, obydlí, umožňuje život - pro všechny   nebo "za své?"

Ropa patřila všem, jen my bohatí jsme ji za 100 let všechnu promrhali v motorech s účinností 20%.

Myslíte si, že si každý může vyrábět skutečně co chce, ale za své? Třeba zbraně, propagandu či  benzín z toho, co patří všem?

zamyslete se trochu.  Elektromobily mohou jezdit na obnovitelnou a volnou energii, podobně jako pračka či bedna.(tedy dnes už placka?)

www.elektromobily-os.cz

0/0
15.5.2014 18:39

A68n89t38o86n59i70n 44B32l50a35z19e93k 4848152637641

Nadherne auto. Mel jsem stesti a projel jsem se s Teslou, protoze mi ji kamos v USA pujcil. Zaplatil za auto 80 000 dolaru. Holt to mel levnejsi, nebot v Evrope mame o hodne vetsi dane. Ale to auto bych bral vsemi deseti. A vse na tom aute je made in USA.

+6/0
1.5.2014 15:33

S43v90a94t51o12p73l30u69k 14S21i74l58n75ý 4462636259298

Vše ne, baterie vyrábí panasonic.

0/0
13.8.2014 22:52

T30o37m30a26š 65P88o66k76o96r63n44ý 6418975732483

Předražený krám nic víc.

+3/−9
1.5.2014 15:18

J34o90s60e54f 98P80o87r94t69i67k 8817489944

Vás bylo škoda také živit a učit. Také předražený krám.

+5/0
1.5.2014 15:49

J85a56r13o71s92l74a64v 77Z42a47h76r11a38d73n15í19č84e38k 7165460364331

Máte tříkolku? ;-D

0/0
1.5.2014 15:55

P83e85t18r 26M47a41r41e60č57e82k 1503701909498

Jako většina amerických aut. Je to jen ekoteroristická imageovka . Není nad krásný zvuk motoru a vůni benzínu. :-)

+1/−1
1.5.2014 17:37

R59a72d47e32k 18H69o91d52a82ň 9536697161823

Zvuk si pusťte z rádia :)

+1/0
1.5.2014 20:50

M84a83r39t75i11n 68V61o72k27o62u76n 9378333463816

revoluce resp. prvni auto 3 tisicileti :)

0/0
8.5.2014 0:32

T88o93m60á67š 82K65u59c22h89a82ř 3387651418401

1835!! Holandsko dojezd elektromobilů až 70 km.

Elektromobil Torpédo KID, rok 1905!! rychlost  167 km/h.

A to vše se srandovními olověnými akumulátory a motory motanými pomalu na koleně.  Upřímně, za víc než jedno století bych si uměl představit trošku větší pokrok.

+7/−2
1.5.2014 14:56

P12e64t55r 40N58o55v75á28k 8175489110

DOMNIVAM se i z techto indicii ze pokud neprijde skokovy vynalez 

tak ze se Asi ZEL jedna o zcela slepou cestu  ;-€  ;-€ 

ale nepopiram ze se na ni s dotacemi (uplatky) neda slusne vydelavat tak jako na rade jinych veci ... :-/

          ---

predpokladam pokud by to byla v horizintu let nadejna ci schudna cesta

byla by rada firem ktera by bez uplatku od politiku a zpet do toho investovala vlastní rizikovy kapital ... a ne kapital danovych poplatniku...     --- --- aktualne to spis vetsina automobilek pouziva marketingove protoze kazdy musi jet na IN, green, coool  vlne   z niz neskutecne nektere kompany, lobyste ... profituji ale samozrejme to muze byt pro ty spinave seredne automobilky take super PR ... ... ...  mozna podobne jako je treba pro VW tezce prodelecny Bugatti Veyron  asi spis marketingovy ci PR nastroj nez smysluplny (ziskovy) projekt   (jako vyvojovy projekt by ho koncern vw nepotreboval)     Fascinuji mne technologicke "hracky", napady ... ... ... a moc jim fandim!!! ale

+1/−2
1.5.2014 15:27

M39a76r41t20i69n 94K83a33r19á62s88e91k 9128333268348

No kdyby ten elektromobil mel jet tak jako ten z roku 1835, tak s dnesnimi technologiemi klidne ujede 700, nejspis i nekolikrat vic.

+1/0
1.5.2014 15:42

J71. 48V91y72d12r30a 4429255963310

Ropní magnáti byli nejmocnější v 19 a 20. století, takže se postarali o to, aby elektrické automobily neuspěly. Vždyť v době převratných vynálezů jako jsou počítače auta pořád používají motor jehož principy jsou 150 let starý. Prostě primitivní kapitalizmus, co chcete. To je jako diamanty, deBeersové nakecali blbejm ženskejm že "diamanty jsou nejlepší přitel žen", a ty krávy to pořád kupujou za superhorentní ceny, i když diamanty jsou velice běžné a je jich spousty.

+3/−2
1.5.2014 16:19
Foto

R96o74m89a15n 70H86o21r65n53í88k 2285112304871

Co se týče rychlosti a jízdních vlastností, tuhle hračku strčí do kapsy Kaz Eliica.

Má 8 kol, pro každé 60kW elektromotor s vlastní převodovkou. Přestože váží ~2400kg, má perfektní akceleraci a díky 8 kolům a díky bateriím v podlaze, a tedy těžišti proklatě nízko u pasu, perfektní stabilitu.

Každopádně lze s masovým nárůstem elektromobilů očekávat prudké zdražení el. energie.

+1/0
1.5.2014 14:48

P53e42t31r 76N23o71v52á16k 8415309130

rekl bych nez zdrazeni tak spis zdaneni

respektive mnohem vetsi zdaneni nez zdrazeni ;-€ 

kolik by stala nafta na 100km pokud by 50% ceny nebyly dane???

vysoke dane jsou vzdy rajem pro MAFII která vzdy BUDE paradoxne lobovat za vysoke DANE 8-o ;-€ 8-o 

btw cituji:

České daně představují 54 procent ceny benzinu, hůře je na tom jen Slovensko U benzinu představují všechny české daně celkem 0,758 eura na litr, tedy 54 procent z celkové ceny www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/209387-dane-u-tuzemskych-pohonnych-hmot-jsou-nejvyssi-z-novych-zemi-eu/

+2/0
1.5.2014 15:38
Foto

J78a24r75o97m18í44r 25V22e48g97r 2197430132910

Elica není seriové vozidlo, je to koncept, stejně jako koncept Mate Rimaceho nazvaný Concept ONE.

Naše o.s. ukazuje jak to jde , již dva roky jezdíme v autě, které ujede přes 500 km, najeli jsme přes 60 kkm a během příštího měsíce najedeme dalších 20 kkm. Tesla a Mate Rimac to ukazují ještě lépe, ale stálo je to více peněz. Zvu Vás všechny na náš web , naše akce a již 8.mý mezinárodní sraz, jeož součástí je i sraz TESLA KLUBU.

Kdo nejel v elektromobilu, nemá ponětí o čem to je. To není o tom, co je levnější (Slunce je zatím pro všechny zdarma), co je rychlejší ( na elektrický pohon žádnej čmoud nemá) nebo co je nejekologičtější. Je to o srdci, směšně jednoduché technologii a účinnosti.

Dejte se k nám, dozvíte se více. (nebo přijďte 24.května odpoledne na Václavák. My tam budeme.)

elektromobily-os.cz

0/0
15.5.2014 10:09

M11a80r46t79i37n 16M69a28c13e28k 6695976643127

nádherný R^ bohužel na mě zatím moc drahý :-(

+3/−1
1.5.2014 14:35

J34a78n 89K43ř68í11ž 2906713444664

Pěkný dokument o fabrice Tesla atd. R^

https://www.youtube.com/watch?v=4oAJwlS0Wrs

+1/−1
1.5.2014 13:27

P44e53t12r 88N80o89v43á98k 8285839210

Lukáš Šlehofer 

 dekuji za i za zaporne hodnoceni nize

mohu pozadat o jediny vecny argument proti (svete div se) zelenemu Lomborgovi?

(nenapadlo by mne nikdy ze budu obhajovat zeleneho 8-o 

ktery  troufam si rici  premysli vice ci racionalneji nez 3/4 populace

(o prolobovanych politicich nemluve)

0/0
1.5.2014 13:09

V90o16j35t13a 24T43r60a20n56t38a 4197787233873

Je tady nějakej elektrikář, kterej by mi vysvětlil, proč prostě auta nemaj velkou, ale fakt velkou baterii, která by se prostě u čerpačky plnila elektrolytem? Takže by se použila současná infrastruktura, jen by se do cisteren cpal elektrolyt a na všech pumpách je stejně zavedená elektřina,takže by se tam prázdnej elektrolyt rovnou dobíjel?

0/0
1.5.2014 13:09

P68e17t75r 74N11o10v39á45k 8785459820

nejsem elektrikar

netusim zda se pouzivaji klasicke elektrolitove aku ... ... ...

netusim jak silne el. vedeni by muselo byt k pumpam ... ... ...

ale pokud by se podobna technologie rozsirila predpokladam ze by na ten elektrolit byla uvalena stejna dan jako je ted na nafte ci benzinu ... s tim ze elektromobil znecistuje zivotni prostredi cca stejne jako auto na naftu/benzin  viz třeba Lomborg

DOMNIVAM se ze pokud by to byla pouzitelna ci schudna technologie uz by ji asi nekdo nabizel  minimalne pro nejake treba taxikare, dopravce ...

0/0
1.5.2014 13:17

J13i80ř46í 23Z83ý70k79a 9799893431720

protože takové baterie mají prozatím špatný poměr W/kg. I když vývoj jde dopředu a už se začínají objevovat první použitelné prototypy

0/0
1.5.2014 14:12

M64a39r53t67i40n 61V86o38k34o74u87n 9118223823676

treba protoze nabita baterie neuklada energii v elektrolitu, ale na povrchu elektrod?

+5/0
1.5.2014 14:24

P33e26t82r 81M55a36r89e29č20e61k 1233951729678

Ano , je to o elektrochemické reakci mezi elektrodou a elektrolytem. Sama výměna elektrolytu nic neřeší. Ale na benzínkách by mohli měnit vybité sestavy baterií za nabité :-) ..

0/0
1.5.2014 17:32

J39i97ř33í 53Z95ý51k45a 9309433691760

jak pak funguje toto?

http://auto.idnes.cz/nanoflowcell-quant-e-sportlimousine-koncept-zeneva-f93-/automoto.aspx?c=A140305_155016_automoto_vok

0/0
1.5.2014 19:51

P57a50v20o18l 25K79u34b40r26a46n 6639960170862

No hej - ale je tu jeden problém. Pokiaľ viem, tak zatiaľ to nikto nevyskúšal a nejaké podrobnosti o technológii nie sú známe. Ak by to ale fungovalo ... Ďalší problém vidím v tom, že sa tento pohonný systém asi hodí iba do veľkých áut. Prototyp má dve 200 l nádrže na 400 - 600 km jazdy (asi podľa podmienok), Ak by malo menšie auto, povedzme na nejakých 200 - 300 km dosahu dve 100 l nádrže - kde ich do menšieho auta dáte?

0/0
2.5.2014 21:32

R45a74d20i43m 15P26o64l24á70š94e76k 9646563259409

Chce to trošku si přečíst teorii o akumulátorech.

0/0
1.5.2014 16:28

J32i13ř82í 23Z14ý96k85a 9789213941810

zejména o flowcell akumulátorech ;-)

0/0
1.5.2014 20:13
Foto

J88a65r55o30m75í11r 25V65e59g76r 2357860372520

u těchto  ,ale i většiny baterií to tak nejde. Na uložení náboje se podílí i kladné a záporné desky.Existují systémy, kde by to šlo a tyto jsou zatím ve stádiu zkoušek. Ale, současná technologie je na dostatečné úrovni. Celou baterii lze v tomto modelu TESLA vyměnit dvakrát rychleji, než se natankuje AUDI. ( video you Tube) Baterii lze dnes nabít za půl hodiny, aniž by jí to vadilo, za 10 minut to už poněkud zkracuje životnost.

Elektromobily ale mohou jezdit na obnovitelnou (zatím volnou) energii ze Slunce. Je zajímavé, že účinnost přeměny je srovnatelná s účinností spalovacího motoru.

Naše el. síť je dostatečně robustní, aby zvládla přechod na elektřinu, stejně jako výroba. Pokud by se všechny čmoudi nahradily elektromobily, byla by spotřeba elektřiny cca 10-15% současné výroby a byla by pod hranicí jejího vývozu.

Technologie, která je dostupná, je vyhovující již v současnosti. Osobně jezdím elektromobily již 30 let a posledních 10 let výhradně.

0/0
15.5.2014 10:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.