Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyzkoušeli jsme nejlepší elektromobil světa, Teslu Model S

Dostali jsme unikátní šanci pořádně potrápit nejlepší elektrické auto dneška. A dostalo nás, je skvělé. Až na tu cenu. Testovaný vrcholný model přijde na 3,3 milionu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61e88t14r 85N71o98v73á90k 8145689510

z jakeho duvodu elektromobil ?

1) je to zajimava technologicka hracka?

2) mam rad elektrinu ? 

3) nemam rad ropu ?  ... ... ... ... ... 

 -- -- -- -- -- --

1) ano take mam rad tech. hracky 2) take mam rad elektrinu predevsim jadernou (nesnasim "green" el. ktera nici prirodu a navysuje dluhy) 3) ropa umoznila uzasny rozvoj nasi civilizace / pokud nekdo nema rad araby ci jene dodavatele ropy (mozna neni pro ty dodavatele az takovy problem zkoupit  elektrarny, zbytek automobilek ... pokud jeste nejaka je bez jejich podilu   napr Skodovku (VW) vlastni z cce necelych 20% Qatar Holding ...

0/0
5.5.2014 1:09

M36i33c20h82a13l 96M35a81l53a16t 8310124348811

Zlaté komunistické značky jako Mototechna se vracejí;-D

0/0
2.5.2014 16:36

P63e85t62r 44M51i66c25h19a41l 2550764711602

Pěkné, ale trochu vyšší třída. Až se tahle technologie plně otestuje a pronikne běžně do aut nižších tříd, patrně i zlevní. Ale asi se nedostane na úroveň dnešních aut, přece jen ty baterie jsou docela drahé. Ale i to se může změnit. Hlavní problém vidím v tom, že jakmile dojde k masovějšímu rozšíření elektromobilů, státy budou mít velké výpadky v příjmech díky konci spotřební daně z paliv. A v tom okamžiku asi nastoupí vyšší zdanění elektřiny. Ale jak se to bude rozlišovat? Kdo dobije na "benzince", zaplatí elektřinu i se spotřební daní a kdo dobije doma, ten ne? Nebo se zvýší daň z veškeré elektřiny? Nebo se začne platit paušální silniční daň?

Každopádně ropa jednou dojde a řešení tohoto problému se bude muset najít. Teslu beru jako jednoho z relativně dobrých průkopníků.

+1/0
2.5.2014 3:07


R17a57d16i65m 14P11o29l57á17š77e11k 9906343859829

Otázka je, pokud se technologie akumulátorů nezmění, na kolik % elektromobilů  budou stačit dostupná naleziště lithia.

S výpadky v příjmu spotřební daně z paliv bych si starost nedělal, už dneska v nákladech na provoz každého auta nejsou zahrnuty všechny externality, které takový provoz vyvolává. Každý rok na údržbu jenom stávajícího silničního fondu chybí desítky až stovky miliard peněz, takže to stejně stát bude muset řešit, elektromobil neelektromobil. Skutečné náklady potřebné k tomu, aby byla silniční infrastruktura dostatečně udržována a kvalitní, vyjdou podle mně už dneska v průměru na "hezkých" 10 - 20 Kč na kilometr jízdy každého silničního vozidla. Podle mně bude hodně brzo zpoplatněn každý kilometr na každé silnici elektronickým mýtným. Technologie už na to dávno je.

0/0
2.5.2014 5:34

J42i46ř39í 86Z79ý14k18a 9229203551620

Lithia je na světě dost. I u nás jsou zásoby tak velké, že by to hravě pokrylo dosavadní spotřebu.

+1/0
2.5.2014 11:41

P11e35t26r 90N64o16v41á46k 8275349460

neprijde mi ze bych kazdy tyden ci mesic potkal elektromobil 8-o

pokud jde o dosavadni spotrebu

pokud by melo zacit jezdit treba 10-20 el mobilu mozna by byla spotreba trocha vetsi???

0/0
5.5.2014 0:20
Foto

J49a26r10o14m33í55r 18V61e52g26r 2807410762940

Na milion auťáků je Lithium u nás vytěženo na povrch, pod zemí ho je desetkrát tolik.

Není to jedovaté, ani nebezpečné, elektrolyt těchto baterií tvoří soli, nikoli kyseliny či louhy.

www.elektromobily-os.cz

0/0
15.5.2014 18:31

T25o89m91á55š 98K44n94o20p50p 1989928417265

10-20kc? To jako fakt? Jak jste k tomu číslu přišel?

0/0
30.7.2014 23:59

R22a93d59i87m 68P58o95l96á22š85e74k 9796613149589

Když   se počítá životnost akumulátoru 8 let, na tyto roky dává Tesla záruku a odhadovaná pořizovací cena akumulátoru do vozu za 3 milasy 1 milión Kč, vyjdou náklady na takové auto jen z titulu stárnutí akumulátoru asi 3500 Kč denně.

To se to potom jezdí "skoro zadarmo" jen za cenu nabíjeného proudu.8-o8-o;-D;-D

+1/−5
1.5.2014 18:36

J13a45r30o93s49l95a49v 26S48k89r27i88v50a39n75e11k 6205910

jak jste k tomu proboha dosel? 365*8*3500 = 10 220 000. Netrefil jste se o jeden řád ;-);-D

+4/0
1.5.2014 18:51

L39u94k66á91š 38Š22l81e79h97o12f13e26r 1753469405459

Navíc cena baterie není tak vysoká ;-)

+4/0
1.5.2014 19:32

R16a15d78i98m 90P29o72l76á21š96e50k 9696543679469

Máte pravdu. Moje chyba.

Ale i tak, 7 x 350 je 2450. Aby stál kilometr z pohledu nákladů na akumulaci elektřiny třeba jen 2 koruny, neboli 100 kilometrů za 200 Kč ( provoz dle redaktora článku skoro zadarmo;-D;-D)  je třeba každý týden najet asi 1200 kilometrů. A to je průměr, takže některé týdny bude třeba najezdit i víc.

Znamená to denně dojíždět na vzdálenost 120 kilometrů, pokud o víkendu auto stojí. A při našich cestách je to tak 4 hodiny denně každý pracovní den v autě, možná i víc, pokud se projíždí městy a zácpami na křižovatkách.

+1/−2
2.5.2014 5:19

J84i63ř86í 32Z18ý90k20a 9169173211680

Porsche za 3 miliony má záruku 3 roky. Pokud s tím najedete 200t km, je dost možné, že rozdíl v ceně "paliva" a servis dílů spojených se spalovacím motorem bude stát za tu dobu podobnou cifru jako výměna baterie v Tesle, tj. půl milion korun.

Nebo se podívejte na propad ceny třeba u Maserati Quattroporte. Nové za 3,5 milionu, osmileté za 600t Kč. A to má najeto jen 110t km.

+3/0
1.5.2014 20:31

R97a47d22i31m 24P80o57l14á32š69e31k 9206103199329

Elektromobily se vyplatí, když se s nimi hodně jezdí a prakticky každý den, protože baterie stárne, i když se nepoužívá. Jedině tak se dosáhne zaručovaný počet cyklů nabité vybití.

Na rozdíl od klasických aut.

+1/0
2.5.2014 5:58

J89a80r41o70s22l35a40v 64Z28a61h87r24a32d53n95í98č70e87k 7325310354631

Sakra, ta matika. ;-DRv

+1/0
1.5.2014 20:45

J88a82r69o21s49l44a76v 62Z53a85h23r84a11d39n74í46č97e42k 7675810934691

Některým doporučuji si koupit kolo, i přesto, že není úplně ekologické, ale zas na druhou stranu je nejvíce ekologické. :-) Pro nadšence ropné technologie jsou jiné články a klidně si můžou jinde vychvalovat, jak jsou úžasné a třeba probírat životnost motoru a ceny, popř. jak si budou hned kupovat ND na své super auta do dvou let. :-) A my druzí "blázni" budeme jezdit těmi děsně neekologickými elektromobily dál. :-)

+2/−1
1.5.2014 15:46

J35a65r35o59s35l69a59v 32S77k87r96i35v91a57n11e11k 6845940

No jo, to jsou profesionalni stouralove. Hlavne nic nemenit, vsechno musi zustat pri starem. Nic tezsiho nez vzduch nemuze letat, to da prece rozum. Je zbytecne stavet vlaky na rychlosti pres 40km/h, kazdy prece vi, ze pri takovych rychlostech clovek nedokaze dychat. Je blbost davat do aut jine motory nez spalovaci, jasna slepa ulicka, musime vsichni jezdit na naftu a az spalime vsechnu ropu tak chodit pesky... ;-)

+3/−1
1.5.2014 16:46

J86a64r18o11s11l46a52v 66Z34a34h89r88a62d52n69í29č56e13k 7855880184161

Však určitě takový šťouralové jezdí na naftu nebo benzín ve 100 let starých autech, přece pokrok je k ničemu. :-) Oni budou chodit pěšky a zbytek bude jezdit v jiných technologiích, to dá rozum. :-)

+1/0
1.5.2014 17:39

P12e30t18r 34N87o75v46á26k 8445969570

nechapu nejak tyto vyroky 8-o 8-o 8-o 

ale dochazi mi konecne :-) ze nejde o vecnou diskusi o moznych prinosech a zaporech elektromobilu

ale jen o nekriticke prejimani nekterych marketingovych sloganu ... ;-D :-/ 

Misto konstruktivni diskuse s vecnymi argumenty snůška... pro obhajeni si sveho pohledu? to mi prijde spis pod uroven Rv :-/ 

        

Pokud zde je nekdo kdo ma chut konstruktivne kriticky diskutovat necht treba napise aktualni klady a zapory elektromobilu napr. z pohledu ceny za nove auto, cekove naklady na 1/km, pouzitelnosti pro ruznou dopravu, ekologicky pohled ... ... ... ... ... v ruznych cenovych relacich (realne pouzitelne do 10 let pro cloveka s prumernym prijmem)

0/−1
1.5.2014 18:03

J72a94r38o60s34l64a87v 17Z68a45h35r42a87d34n53í64č72e10k 7965250944851

Vlastní reálné zkušenosti jsem už psal jinde. :-) Je s podivem, jak většina chce burácející spalovací motor a cítit vůni benzínu a ono hle, vůbec nejde cítit a jsou tichá a jezdí na smradlavou naftu. ;-D

0/0
8.6.2014 9:19

P80e62t87r 91N75o57v75á29k 8175889910

neberu vam vas nazor ale vidim to trochu jinak:

1) kazdy at si jezdi cim chce ale za sve

2) kazdy at si vyrabi co chce ale za sve

3) pokud se zamerne mlzi, prekrucuje, podvadi (za verejne penize) vetsinou se setkavam s tim ze to zajima i fandy vsech uzasnych technologii, novinek ... ... ...  mezi ktere se mimochodem pocitam 8-o 

Pokud ten clanek beru jako seznameni se s Green cistym autem a velmi dobre vim ze to je polopravda nebo dokonce chytra "marketingova" LEŽ

tak nebudu nekriticky zavirat oci ci dokonce glorifikovat neco nepravem. Jak jsem psal nize nikdy by mne nenapadlo ze budu obhajovat nazory nekterych zelenych typu pana Lomborga ale musim uznat ze On mne zaujal v knize Skepticky Ekolog nemalo 8-o (a i kdyz zdaleka nevidim vse jako on) tak mi urcite napomohl popupravit nektere nazory ci pohledy ktere ma vetsinou velmi jednoduse a logicky podlozene. Jak rekl myslim pan Čapek ze "diskuse je k tribeni nazoru" ...  ale prijde mi ze nekdo ma mozna obavu se podivat na neco co do ted bral jen jako pozitivum kriticky.  Ano nepatrim mezi nekriticke obdivovatele elektromobilu za kazdou cenu ;-)

+1/−1
1.5.2014 17:52
Foto

J41a89r57o41m67í32r 47V96e81g49r 2707760872300

co to je za své??? Je ropa jen pro nás bohaté?

Slunce a energie z něj je pro všechny a nemusí to být přes fotovoltaiku. zahřívá nám vodu, obydlí, umožňuje život - pro všechny   nebo "za své?"

Ropa patřila všem, jen my bohatí jsme ji za 100 let všechnu promrhali v motorech s účinností 20%.

Myslíte si, že si každý může vyrábět skutečně co chce, ale za své? Třeba zbraně, propagandu či  benzín z toho, co patří všem?

zamyslete se trochu.  Elektromobily mohou jezdit na obnovitelnou a volnou energii, podobně jako pračka či bedna.(tedy dnes už placka?)

www.elektromobily-os.cz

0/0
15.5.2014 18:39

A10n43t21o73n26i46n 80B61l85a24z75e72k 4418882397411

Nadherne auto. Mel jsem stesti a projel jsem se s Teslou, protoze mi ji kamos v USA pujcil. Zaplatil za auto 80 000 dolaru. Holt to mel levnejsi, nebot v Evrope mame o hodne vetsi dane. Ale to auto bych bral vsemi deseti. A vse na tom aute je made in USA.

+6/0
1.5.2014 15:33

S49v37a45t49o55p43l95u33k 14S76i59l27n23ý 4462196849108

Vše ne, baterie vyrábí panasonic.

0/0
13.8.2014 22:52

T71o74m23a63š 54P90o51k21o79r13n43ý 6648945902583

Předražený krám nic víc.

+3/−9
1.5.2014 15:18

J66o49s98e42f 40P47o73r65t47i87k 8697489864

Vás bylo škoda také živit a učit. Také předražený krám.

+5/0
1.5.2014 15:49

J63a47r49o14s89l72a68v 23Z26a76h93r46a93d38n74í39č62e67k 7195850104601

Máte tříkolku? ;-D

0/0
1.5.2014 15:55

P73e46t76r 54M61a97r19e75č75e84k 1523641569428

Jako většina amerických aut. Je to jen ekoteroristická imageovka . Není nad krásný zvuk motoru a vůni benzínu. :-)

+1/−1
1.5.2014 17:37

R63a39d74e32k 31H44o50d71a14ň 9946467191973

Zvuk si pusťte z rádia :)

+1/0
1.5.2014 20:50

M36a84r30t60i61n 85V13o73k12o36u45n 9208703143496

revoluce resp. prvni auto 3 tisicileti :)

0/0
8.5.2014 0:32

T10o19m93á39š 80K42u75c33h91a85ř 3647651198111

1835!! Holandsko dojezd elektromobilů až 70 km.

Elektromobil Torpédo KID, rok 1905!! rychlost  167 km/h.

A to vše se srandovními olověnými akumulátory a motory motanými pomalu na koleně.  Upřímně, za víc než jedno století bych si uměl představit trošku větší pokrok.

+7/−2
1.5.2014 14:56

P41e80t17r 52N98o82v90á55k 8345899770

DOMNIVAM se i z techto indicii ze pokud neprijde skokovy vynalez 

tak ze se Asi ZEL jedna o zcela slepou cestu  ;-€  ;-€ 

ale nepopiram ze se na ni s dotacemi (uplatky) neda slusne vydelavat tak jako na rade jinych veci ... :-/

          ---

predpokladam pokud by to byla v horizintu let nadejna ci schudna cesta

byla by rada firem ktera by bez uplatku od politiku a zpet do toho investovala vlastní rizikovy kapital ... a ne kapital danovych poplatniku...     --- --- aktualne to spis vetsina automobilek pouziva marketingove protoze kazdy musi jet na IN, green, coool  vlne   z niz neskutecne nektere kompany, lobyste ... profituji ale samozrejme to muze byt pro ty spinave seredne automobilky take super PR ... ... ...  mozna podobne jako je treba pro VW tezce prodelecny Bugatti Veyron  asi spis marketingovy ci PR nastroj nez smysluplny (ziskovy) projekt   (jako vyvojovy projekt by ho koncern vw nepotreboval)     Fascinuji mne technologicke "hracky", napady ... ... ... a moc jim fandim!!! ale

+1/−2
1.5.2014 15:27

M53a68r60t12i38n 21K59a40r10á70s94e11k 9178373658598

No kdyby ten elektromobil mel jet tak jako ten z roku 1835, tak s dnesnimi technologiemi klidne ujede 700, nejspis i nekolikrat vic.

+1/0
1.5.2014 15:42

J60. 37V73y96d30r92a 4719705543370

Ropní magnáti byli nejmocnější v 19 a 20. století, takže se postarali o to, aby elektrické automobily neuspěly. Vždyť v době převratných vynálezů jako jsou počítače auta pořád používají motor jehož principy jsou 150 let starý. Prostě primitivní kapitalizmus, co chcete. To je jako diamanty, deBeersové nakecali blbejm ženskejm že "diamanty jsou nejlepší přitel žen", a ty krávy to pořád kupujou za superhorentní ceny, i když diamanty jsou velice běžné a je jich spousty.

+3/−2
1.5.2014 16:19
Foto

R67o71m31a58n 54H83o13r60n36í72k 2255302634741

Co se týče rychlosti a jízdních vlastností, tuhle hračku strčí do kapsy Kaz Eliica.

Má 8 kol, pro každé 60kW elektromotor s vlastní převodovkou. Přestože váží ~2400kg, má perfektní akceleraci a díky 8 kolům a díky bateriím v podlaze, a tedy těžišti proklatě nízko u pasu, perfektní stabilitu.

Každopádně lze s masovým nárůstem elektromobilů očekávat prudké zdražení el. energie.

+1/0
1.5.2014 14:48

P14e34t19r 39N46o78v10á24k 8425329390

rekl bych nez zdrazeni tak spis zdaneni

respektive mnohem vetsi zdaneni nez zdrazeni ;-€ 

kolik by stala nafta na 100km pokud by 50% ceny nebyly dane???

vysoke dane jsou vzdy rajem pro MAFII která vzdy BUDE paradoxne lobovat za vysoke DANE 8-o ;-€ 8-o 

btw cituji:

České daně představují 54 procent ceny benzinu, hůře je na tom jen Slovensko U benzinu představují všechny české daně celkem 0,758 eura na litr, tedy 54 procent z celkové ceny www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/209387-dane-u-tuzemskych-pohonnych-hmot-jsou-nejvyssi-z-novych-zemi-eu/

+2/0
1.5.2014 15:38
Foto

J28a60r92o56m60í95r 89V56e11g53r 2877180502260

Elica není seriové vozidlo, je to koncept, stejně jako koncept Mate Rimaceho nazvaný Concept ONE.

Naše o.s. ukazuje jak to jde , již dva roky jezdíme v autě, které ujede přes 500 km, najeli jsme přes 60 kkm a během příštího měsíce najedeme dalších 20 kkm. Tesla a Mate Rimac to ukazují ještě lépe, ale stálo je to více peněz. Zvu Vás všechny na náš web , naše akce a již 8.mý mezinárodní sraz, jeož součástí je i sraz TESLA KLUBU.

Kdo nejel v elektromobilu, nemá ponětí o čem to je. To není o tom, co je levnější (Slunce je zatím pro všechny zdarma), co je rychlejší ( na elektrický pohon žádnej čmoud nemá) nebo co je nejekologičtější. Je to o srdci, směšně jednoduché technologii a účinnosti.

Dejte se k nám, dozvíte se více. (nebo přijďte 24.května odpoledne na Václavák. My tam budeme.)

elektromobily-os.cz

0/0
15.5.2014 10:09

M20a97r55t10i91n 44M40a72c98e92k 6945836423347

nádherný R^ bohužel na mě zatím moc drahý :-(

+3/−1
1.5.2014 14:35
Foto

J74a36n 52K38ř97í29ž 2356333204134

Pěkný dokument o fabrice Tesla atd. R^

https://www.youtube.com/watch?v=4oAJwlS0Wrs

+1/−1
1.5.2014 13:27

P75e76t35r 73N62o30v25á25k 8675229350

Lukáš Šlehofer 

 dekuji za i za zaporne hodnoceni nize

mohu pozadat o jediny vecny argument proti (svete div se) zelenemu Lomborgovi?

(nenapadlo by mne nikdy ze budu obhajovat zeleneho 8-o 

ktery  troufam si rici  premysli vice ci racionalneji nez 3/4 populace

(o prolobovanych politicich nemluve)

0/0
1.5.2014 13:09

V80o54j24t50a 86T98r54a61n10t61a 4757637653803

Je tady nějakej elektrikář, kterej by mi vysvětlil, proč prostě auta nemaj velkou, ale fakt velkou baterii, která by se prostě u čerpačky plnila elektrolytem? Takže by se použila současná infrastruktura, jen by se do cisteren cpal elektrolyt a na všech pumpách je stejně zavedená elektřina,takže by se tam prázdnej elektrolyt rovnou dobíjel?

0/0
1.5.2014 13:09

P73e11t59r 20N31o89v85á86k 8515349250

nejsem elektrikar

netusim zda se pouzivaji klasicke elektrolitove aku ... ... ...

netusim jak silne el. vedeni by muselo byt k pumpam ... ... ...

ale pokud by se podobna technologie rozsirila predpokladam ze by na ten elektrolit byla uvalena stejna dan jako je ted na nafte ci benzinu ... s tim ze elektromobil znecistuje zivotni prostredi cca stejne jako auto na naftu/benzin  viz třeba Lomborg

DOMNIVAM se ze pokud by to byla pouzitelna ci schudna technologie uz by ji asi nekdo nabizel  minimalne pro nejake treba taxikare, dopravce ...

0/0
1.5.2014 13:17

J19i65ř20í 77Z76ý78k26a 9299973931800

protože takové baterie mají prozatím špatný poměr W/kg. I když vývoj jde dopředu a už se začínají objevovat první použitelné prototypy

0/0
1.5.2014 14:12

M38a86r21t29i80n 71V20o51k98o23u68n 9918873293646

treba protoze nabita baterie neuklada energii v elektrolitu, ale na povrchu elektrod?

+5/0
1.5.2014 14:24

P15e45t31r 48M92a13r88e35č77e42k 1433821329818

Ano , je to o elektrochemické reakci mezi elektrodou a elektrolytem. Sama výměna elektrolytu nic neřeší. Ale na benzínkách by mohli měnit vybité sestavy baterií za nabité :-) ..

0/0
1.5.2014 17:32

J59i43ř66í 86Z91ý71k71a 9979123191240

jak pak funguje toto?

http://auto.idnes.cz/nanoflowcell-quant-e-sportlimousine-koncept-zeneva-f93-/automoto.aspx?c=A140305_155016_automoto_vok

0/0
1.5.2014 19:51

P76a98v34o12l 49K73u32b57r22a73n 6799960590102

No hej - ale je tu jeden problém. Pokiaľ viem, tak zatiaľ to nikto nevyskúšal a nejaké podrobnosti o technológii nie sú známe. Ak by to ale fungovalo ... Ďalší problém vidím v tom, že sa tento pohonný systém asi hodí iba do veľkých áut. Prototyp má dve 200 l nádrže na 400 - 600 km jazdy (asi podľa podmienok), Ak by malo menšie auto, povedzme na nejakých 200 - 300 km dosahu dve 100 l nádrže - kde ich do menšieho auta dáte?

0/0
2.5.2014 21:32

R77a48d61i42m 86P46o88l87á69š48e78k 9126153949569

Chce to trošku si přečíst teorii o akumulátorech.

0/0
1.5.2014 16:28

J91i16ř43í 22Z34ý26k13a 9639333381680

zejména o flowcell akumulátorech ;-)

0/0
1.5.2014 20:13
Foto

J21a34r20o17m78í45r 17V85e23g33r 2207650242710

u těchto  ,ale i většiny baterií to tak nejde. Na uložení náboje se podílí i kladné a záporné desky.Existují systémy, kde by to šlo a tyto jsou zatím ve stádiu zkoušek. Ale, současná technologie je na dostatečné úrovni. Celou baterii lze v tomto modelu TESLA vyměnit dvakrát rychleji, než se natankuje AUDI. ( video you Tube) Baterii lze dnes nabít za půl hodiny, aniž by jí to vadilo, za 10 minut to už poněkud zkracuje životnost.

Elektromobily ale mohou jezdit na obnovitelnou (zatím volnou) energii ze Slunce. Je zajímavé, že účinnost přeměny je srovnatelná s účinností spalovacího motoru.

Naše el. síť je dostatečně robustní, aby zvládla přechod na elektřinu, stejně jako výroba. Pokud by se všechny čmoudi nahradily elektromobily, byla by spotřeba elektřiny cca 10-15% současné výroby a byla by pod hranicí jejího vývozu.

Technologie, která je dostupná, je vyhovující již v současnosti. Osobně jezdím elektromobily již 30 let a posledních 10 let výhradně.

0/0
15.5.2014 10:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.