Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyzkoušeli jsme nejlepší elektromobil světa, Teslu Model S

Dostali jsme unikátní šanci pořádně potrápit nejlepší elektrické auto dneška. A dostalo nás, je skvělé. Až na tu cenu. Testovaný vrcholný model přijde na 3,3 milionu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P16e59t64r 51N33o27v74á93k 8315129740

z jakeho duvodu elektromobil ?

1) je to zajimava technologicka hracka?

2) mam rad elektrinu ? 

3) nemam rad ropu ?  ... ... ... ... ... 

 -- -- -- -- -- --

1) ano take mam rad tech. hracky 2) take mam rad elektrinu predevsim jadernou (nesnasim "green" el. ktera nici prirodu a navysuje dluhy) 3) ropa umoznila uzasny rozvoj nasi civilizace / pokud nekdo nema rad araby ci jene dodavatele ropy (mozna neni pro ty dodavatele az takovy problem zkoupit  elektrarny, zbytek automobilek ... pokud jeste nejaka je bez jejich podilu   napr Skodovku (VW) vlastni z cce necelych 20% Qatar Holding ...

0/0
5.5.2014 1:09

M74i87c47h21a59l 43M53a88l29a27t 8380124738851

Zlaté komunistické značky jako Mototechna se vracejí;-D

0/0
2.5.2014 16:36

P16e86t69r 76M73i53c49h54a91l 2790734241762

Pěkné, ale trochu vyšší třída. Až se tahle technologie plně otestuje a pronikne běžně do aut nižších tříd, patrně i zlevní. Ale asi se nedostane na úroveň dnešních aut, přece jen ty baterie jsou docela drahé. Ale i to se může změnit. Hlavní problém vidím v tom, že jakmile dojde k masovějšímu rozšíření elektromobilů, státy budou mít velké výpadky v příjmech díky konci spotřební daně z paliv. A v tom okamžiku asi nastoupí vyšší zdanění elektřiny. Ale jak se to bude rozlišovat? Kdo dobije na "benzince", zaplatí elektřinu i se spotřební daní a kdo dobije doma, ten ne? Nebo se zvýší daň z veškeré elektřiny? Nebo se začne platit paušální silniční daň?

Každopádně ropa jednou dojde a řešení tohoto problému se bude muset najít. Teslu beru jako jednoho z relativně dobrých průkopníků.

+1/0
2.5.2014 3:07

R48a79d54i87m 82P36o39l69á63š16e48k 9926743589729

Otázka je, pokud se technologie akumulátorů nezmění, na kolik % elektromobilů  budou stačit dostupná naleziště lithia.

S výpadky v příjmu spotřební daně z paliv bych si starost nedělal, už dneska v nákladech na provoz každého auta nejsou zahrnuty všechny externality, které takový provoz vyvolává. Každý rok na údržbu jenom stávajícího silničního fondu chybí desítky až stovky miliard peněz, takže to stejně stát bude muset řešit, elektromobil neelektromobil. Skutečné náklady potřebné k tomu, aby byla silniční infrastruktura dostatečně udržována a kvalitní, vyjdou podle mně už dneska v průměru na "hezkých" 10 - 20 Kč na kilometr jízdy každého silničního vozidla. Podle mně bude hodně brzo zpoplatněn každý kilometr na každé silnici elektronickým mýtným. Technologie už na to dávno je.

0/0
2.5.2014 5:34

J92i66ř42í 16Z25ý95k41a 9469103781540

Lithia je na světě dost. I u nás jsou zásoby tak velké, že by to hravě pokrylo dosavadní spotřebu.

+1/0
2.5.2014 11:41

P62e94t30r 10N63o83v29á72k 8885829800

neprijde mi ze bych kazdy tyden ci mesic potkal elektromobil 8-o

pokud jde o dosavadni spotrebu

pokud by melo zacit jezdit treba 10-20 el mobilu mozna by byla spotreba trocha vetsi???

0/0
5.5.2014 0:20
Foto

J34a62r53o10m92í48r 53V63e61g77r 2217120542220

Na milion auťáků je Lithium u nás vytěženo na povrch, pod zemí ho je desetkrát tolik.

Není to jedovaté, ani nebezpečné, elektrolyt těchto baterií tvoří soli, nikoli kyseliny či louhy.

www.elektromobily-os.cz

0/0
15.5.2014 18:31

T34o21m28á56š 48K25n69o67p20p 1469568887395

10-20kc? To jako fakt? Jak jste k tomu číslu přišel?

0/0
30.7.2014 23:59

R52a93d91i81m 19P28o38l15á64š94e22k 9516293219889

Když   se počítá životnost akumulátoru 8 let, na tyto roky dává Tesla záruku a odhadovaná pořizovací cena akumulátoru do vozu za 3 milasy 1 milión Kč, vyjdou náklady na takové auto jen z titulu stárnutí akumulátoru asi 3500 Kč denně.

To se to potom jezdí "skoro zadarmo" jen za cenu nabíjeného proudu.8-o8-o;-D;-D

+1/−5
1.5.2014 18:36

J59a97r24o79s59l42a53v 47S72k82r59i39v85a42n80e43k 6805630

jak jste k tomu proboha dosel? 365*8*3500 = 10 220 000. Netrefil jste se o jeden řád ;-);-D

+4/0
1.5.2014 18:51

L43u88k68á48š 35Š91l90e64h61o36f96e48r 1953159705329

Navíc cena baterie není tak vysoká ;-)

+4/0
1.5.2014 19:32

R93a36d86i27m 13P96o71l59á20š28e75k 9396693659389

Máte pravdu. Moje chyba.

Ale i tak, 7 x 350 je 2450. Aby stál kilometr z pohledu nákladů na akumulaci elektřiny třeba jen 2 koruny, neboli 100 kilometrů za 200 Kč ( provoz dle redaktora článku skoro zadarmo;-D;-D)  je třeba každý týden najet asi 1200 kilometrů. A to je průměr, takže některé týdny bude třeba najezdit i víc.

Znamená to denně dojíždět na vzdálenost 120 kilometrů, pokud o víkendu auto stojí. A při našich cestách je to tak 4 hodiny denně každý pracovní den v autě, možná i víc, pokud se projíždí městy a zácpami na křižovatkách.

+1/−2
2.5.2014 5:19

J12i31ř85í 66Z83ý91k21a 9119183181360

Porsche za 3 miliony má záruku 3 roky. Pokud s tím najedete 200t km, je dost možné, že rozdíl v ceně "paliva" a servis dílů spojených se spalovacím motorem bude stát za tu dobu podobnou cifru jako výměna baterie v Tesle, tj. půl milion korun.

Nebo se podívejte na propad ceny třeba u Maserati Quattroporte. Nové za 3,5 milionu, osmileté za 600t Kč. A to má najeto jen 110t km.

+3/0
1.5.2014 20:31

R47a27d60i55m 79P62o66l35á31š62e67k 9516923769609

Elektromobily se vyplatí, když se s nimi hodně jezdí a prakticky každý den, protože baterie stárne, i když se nepoužívá. Jedině tak se dosáhne zaručovaný počet cyklů nabité vybití.

Na rozdíl od klasických aut.

+1/0
2.5.2014 5:58

J65a26r49o34s16l72a50v 34Z87a40h68r67a53d71n48í56č33e59k 7765740194911

Sakra, ta matika. ;-DRv

+1/0
1.5.2014 20:45

J67a34r97o77s14l49a87v 76Z25a23h25r59a13d79n41í49č63e64k 7975690364941

Některým doporučuji si koupit kolo, i přesto, že není úplně ekologické, ale zas na druhou stranu je nejvíce ekologické. :-) Pro nadšence ropné technologie jsou jiné články a klidně si můžou jinde vychvalovat, jak jsou úžasné a třeba probírat životnost motoru a ceny, popř. jak si budou hned kupovat ND na své super auta do dvou let. :-) A my druzí "blázni" budeme jezdit těmi děsně neekologickými elektromobily dál. :-)

+2/−1
1.5.2014 15:46

J13a87r57o43s62l37a68v 73S88k37r71i87v10a35n18e55k 6685690

No jo, to jsou profesionalni stouralove. Hlavne nic nemenit, vsechno musi zustat pri starem. Nic tezsiho nez vzduch nemuze letat, to da prece rozum. Je zbytecne stavet vlaky na rychlosti pres 40km/h, kazdy prece vi, ze pri takovych rychlostech clovek nedokaze dychat. Je blbost davat do aut jine motory nez spalovaci, jasna slepa ulicka, musime vsichni jezdit na naftu a az spalime vsechnu ropu tak chodit pesky... ;-)

+3/−1
1.5.2014 16:46

J91a48r76o14s68l83a44v 52Z52a45h11r42a21d81n32í93č45e70k 7155250484611

Však určitě takový šťouralové jezdí na naftu nebo benzín ve 100 let starých autech, přece pokrok je k ničemu. :-) Oni budou chodit pěšky a zbytek bude jezdit v jiných technologiích, to dá rozum. :-)

+1/0
1.5.2014 17:39

P68e69t53r 55N66o64v13á37k 8795799290

nechapu nejak tyto vyroky 8-o 8-o 8-o 

ale dochazi mi konecne :-) ze nejde o vecnou diskusi o moznych prinosech a zaporech elektromobilu

ale jen o nekriticke prejimani nekterych marketingovych sloganu ... ;-D :-/ 

Misto konstruktivni diskuse s vecnymi argumenty snůška... pro obhajeni si sveho pohledu? to mi prijde spis pod uroven Rv :-/ 

        

Pokud zde je nekdo kdo ma chut konstruktivne kriticky diskutovat necht treba napise aktualni klady a zapory elektromobilu napr. z pohledu ceny za nove auto, cekove naklady na 1/km, pouzitelnosti pro ruznou dopravu, ekologicky pohled ... ... ... ... ... v ruznych cenovych relacich (realne pouzitelne do 10 let pro cloveka s prumernym prijmem)

0/−1
1.5.2014 18:03

J55a26r90o93s69l75a75v 20Z68a91h96r67a72d88n19í29č40e81k 7625880144661

Vlastní reálné zkušenosti jsem už psal jinde. :-) Je s podivem, jak většina chce burácející spalovací motor a cítit vůni benzínu a ono hle, vůbec nejde cítit a jsou tichá a jezdí na smradlavou naftu. ;-D

0/0
8.6.2014 9:19

P64e67t95r 84N23o66v53á58k 8825699350

neberu vam vas nazor ale vidim to trochu jinak:

1) kazdy at si jezdi cim chce ale za sve

2) kazdy at si vyrabi co chce ale za sve

3) pokud se zamerne mlzi, prekrucuje, podvadi (za verejne penize) vetsinou se setkavam s tim ze to zajima i fandy vsech uzasnych technologii, novinek ... ... ...  mezi ktere se mimochodem pocitam 8-o 

Pokud ten clanek beru jako seznameni se s Green cistym autem a velmi dobre vim ze to je polopravda nebo dokonce chytra "marketingova" LEŽ

tak nebudu nekriticky zavirat oci ci dokonce glorifikovat neco nepravem. Jak jsem psal nize nikdy by mne nenapadlo ze budu obhajovat nazory nekterych zelenych typu pana Lomborga ale musim uznat ze On mne zaujal v knize Skepticky Ekolog nemalo 8-o (a i kdyz zdaleka nevidim vse jako on) tak mi urcite napomohl popupravit nektere nazory ci pohledy ktere ma vetsinou velmi jednoduse a logicky podlozene. Jak rekl myslim pan Čapek ze "diskuse je k tribeni nazoru" ...  ale prijde mi ze nekdo ma mozna obavu se podivat na neco co do ted bral jen jako pozitivum kriticky.  Ano nepatrim mezi nekriticke obdivovatele elektromobilu za kazdou cenu ;-)

+1/−1
1.5.2014 17:52
Foto

J32a52r88o34m36í71r 81V95e95g17r 2797150792480

co to je za své??? Je ropa jen pro nás bohaté?

Slunce a energie z něj je pro všechny a nemusí to být přes fotovoltaiku. zahřívá nám vodu, obydlí, umožňuje život - pro všechny   nebo "za své?"

Ropa patřila všem, jen my bohatí jsme ji za 100 let všechnu promrhali v motorech s účinností 20%.

Myslíte si, že si každý může vyrábět skutečně co chce, ale za své? Třeba zbraně, propagandu či  benzín z toho, co patří všem?

zamyslete se trochu.  Elektromobily mohou jezdit na obnovitelnou a volnou energii, podobně jako pračka či bedna.(tedy dnes už placka?)

www.elektromobily-os.cz

0/0
15.5.2014 18:39

A87n12t95o16n52i66n 23B74l95a43z31e68k 4478322857841

Nadherne auto. Mel jsem stesti a projel jsem se s Teslou, protoze mi ji kamos v USA pujcil. Zaplatil za auto 80 000 dolaru. Holt to mel levnejsi, nebot v Evrope mame o hodne vetsi dane. Ale to auto bych bral vsemi deseti. A vse na tom aute je made in USA.

+6/0
1.5.2014 15:33

S42v29a25t71o76p80l39u24k 59S42i74l86n17ý 4592216119828

Vše ne, baterie vyrábí panasonic.

0/0
13.8.2014 22:52

T19o26m32a32š 89P45o46k48o46r20n69ý 6198635942103

Předražený krám nic víc.

+3/−9
1.5.2014 15:18

J65o81s56e46f 40P92o41r37t89i94k 8327439494

Vás bylo škoda také živit a učit. Také předražený krám.

+5/0
1.5.2014 15:49

J51a16r97o83s29l10a22v 26Z75a77h34r24a15d94n34í91č82e66k 7115460954221

Máte tříkolku? ;-D

0/0
1.5.2014 15:55

P37e77t60r 92M66a20r33e48č69e44k 1343321709428

Jako většina amerických aut. Je to jen ekoteroristická imageovka . Není nad krásný zvuk motoru a vůni benzínu. :-)

+1/−1
1.5.2014 17:37

R44a93d57e10k 75H73o97d89a45ň 9926957281103

Zvuk si pusťte z rádia :)

+1/0
1.5.2014 20:50

M43a39r75t39i65n 13V45o63k59o96u39n 9798803803296

revoluce resp. prvni auto 3 tisicileti :)

0/0
8.5.2014 0:32

T34o48m41á95š 43K55u89c69h81a46ř 3847771968121

1835!! Holandsko dojezd elektromobilů až 70 km.

Elektromobil Torpédo KID, rok 1905!! rychlost  167 km/h.

A to vše se srandovními olověnými akumulátory a motory motanými pomalu na koleně.  Upřímně, za víc než jedno století bych si uměl představit trošku větší pokrok.

+7/−2
1.5.2014 14:56

P31e36t62r 73N69o87v72á14k 8535519880

DOMNIVAM se i z techto indicii ze pokud neprijde skokovy vynalez 

tak ze se Asi ZEL jedna o zcela slepou cestu  ;-€  ;-€ 

ale nepopiram ze se na ni s dotacemi (uplatky) neda slusne vydelavat tak jako na rade jinych veci ... :-/

          ---

predpokladam pokud by to byla v horizintu let nadejna ci schudna cesta

byla by rada firem ktera by bez uplatku od politiku a zpet do toho investovala vlastní rizikovy kapital ... a ne kapital danovych poplatniku...     --- --- aktualne to spis vetsina automobilek pouziva marketingove protoze kazdy musi jet na IN, green, coool  vlne   z niz neskutecne nektere kompany, lobyste ... profituji ale samozrejme to muze byt pro ty spinave seredne automobilky take super PR ... ... ...  mozna podobne jako je treba pro VW tezce prodelecny Bugatti Veyron  asi spis marketingovy ci PR nastroj nez smysluplny (ziskovy) projekt   (jako vyvojovy projekt by ho koncern vw nepotreboval)     Fascinuji mne technologicke "hracky", napady ... ... ... a moc jim fandim!!! ale

+1/−2
1.5.2014 15:27

M22a20r55t26i13n 41K27a18r29á63s56e21k 9508123198218

No kdyby ten elektromobil mel jet tak jako ten z roku 1835, tak s dnesnimi technologiemi klidne ujede 700, nejspis i nekolikrat vic.

+1/0
1.5.2014 15:42

J13. 23V64y95d25r72a 4589155553500

Ropní magnáti byli nejmocnější v 19 a 20. století, takže se postarali o to, aby elektrické automobily neuspěly. Vždyť v době převratných vynálezů jako jsou počítače auta pořád používají motor jehož principy jsou 150 let starý. Prostě primitivní kapitalizmus, co chcete. To je jako diamanty, deBeersové nakecali blbejm ženskejm že "diamanty jsou nejlepší přitel žen", a ty krávy to pořád kupujou za superhorentní ceny, i když diamanty jsou velice běžné a je jich spousty.

+3/−2
1.5.2014 16:19

R66o69m35a13n 30H16o24r87n23í91k 2425582414431

Co se týče rychlosti a jízdních vlastností, tuhle hračku strčí do kapsy Kaz Eliica.

Má 8 kol, pro každé 60kW elektromotor s vlastní převodovkou. Přestože váží ~2400kg, má perfektní akceleraci a díky 8 kolům a díky bateriím v podlaze, a tedy těžišti proklatě nízko u pasu, perfektní stabilitu.

Každopádně lze s masovým nárůstem elektromobilů očekávat prudké zdražení el. energie.

+1/0
1.5.2014 14:48

P75e65t93r 88N66o39v47á11k 8205829270

rekl bych nez zdrazeni tak spis zdaneni

respektive mnohem vetsi zdaneni nez zdrazeni ;-€ 

kolik by stala nafta na 100km pokud by 50% ceny nebyly dane???

vysoke dane jsou vzdy rajem pro MAFII která vzdy BUDE paradoxne lobovat za vysoke DANE 8-o ;-€ 8-o 

btw cituji:

České daně představují 54 procent ceny benzinu, hůře je na tom jen Slovensko U benzinu představují všechny české daně celkem 0,758 eura na litr, tedy 54 procent z celkové ceny www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/209387-dane-u-tuzemskych-pohonnych-hmot-jsou-nejvyssi-z-novych-zemi-eu/

+2/0
1.5.2014 15:38
Foto

J63a86r80o62m19í89r 48V12e25g28r 2357750702320

Elica není seriové vozidlo, je to koncept, stejně jako koncept Mate Rimaceho nazvaný Concept ONE.

Naše o.s. ukazuje jak to jde , již dva roky jezdíme v autě, které ujede přes 500 km, najeli jsme přes 60 kkm a během příštího měsíce najedeme dalších 20 kkm. Tesla a Mate Rimac to ukazují ještě lépe, ale stálo je to více peněz. Zvu Vás všechny na náš web , naše akce a již 8.mý mezinárodní sraz, jeož součástí je i sraz TESLA KLUBU.

Kdo nejel v elektromobilu, nemá ponětí o čem to je. To není o tom, co je levnější (Slunce je zatím pro všechny zdarma), co je rychlejší ( na elektrický pohon žádnej čmoud nemá) nebo co je nejekologičtější. Je to o srdci, směšně jednoduché technologii a účinnosti.

Dejte se k nám, dozvíte se více. (nebo přijďte 24.května odpoledne na Václavák. My tam budeme.)

elektromobily-os.cz

0/0
15.5.2014 10:09

M23a44r83t18i29n 54M72a74c63e84k 6415546943287

nádherný R^ bohužel na mě zatím moc drahý :-(

+3/−1
1.5.2014 14:35

J73a86n 57K79ř86í11ž 2146873884224

Pěkný dokument o fabrice Tesla atd. R^

https://www.youtube.com/watch?v=4oAJwlS0Wrs

+1/−1
1.5.2014 13:27

P51e69t28r 23N56o34v55á20k 8305239120

Lukáš Šlehofer 

 dekuji za i za zaporne hodnoceni nize

mohu pozadat o jediny vecny argument proti (svete div se) zelenemu Lomborgovi?

(nenapadlo by mne nikdy ze budu obhajovat zeleneho 8-o 

ktery  troufam si rici  premysli vice ci racionalneji nez 3/4 populace

(o prolobovanych politicich nemluve)

0/0
1.5.2014 13:09

V54o15j55t25a 64T52r75a38n11t75a 4187847603223

Je tady nějakej elektrikář, kterej by mi vysvětlil, proč prostě auta nemaj velkou, ale fakt velkou baterii, která by se prostě u čerpačky plnila elektrolytem? Takže by se použila současná infrastruktura, jen by se do cisteren cpal elektrolyt a na všech pumpách je stejně zavedená elektřina,takže by se tam prázdnej elektrolyt rovnou dobíjel?

0/0
1.5.2014 13:09

P13e75t64r 56N57o74v88á88k 8725869160

nejsem elektrikar

netusim zda se pouzivaji klasicke elektrolitove aku ... ... ...

netusim jak silne el. vedeni by muselo byt k pumpam ... ... ...

ale pokud by se podobna technologie rozsirila predpokladam ze by na ten elektrolit byla uvalena stejna dan jako je ted na nafte ci benzinu ... s tim ze elektromobil znecistuje zivotni prostredi cca stejne jako auto na naftu/benzin  viz třeba Lomborg

DOMNIVAM se ze pokud by to byla pouzitelna ci schudna technologie uz by ji asi nekdo nabizel  minimalne pro nejake treba taxikare, dopravce ...

0/0
1.5.2014 13:17

J52i27ř69í 17Z69ý76k11a 9299883711210

protože takové baterie mají prozatím špatný poměr W/kg. I když vývoj jde dopředu a už se začínají objevovat první použitelné prototypy

0/0
1.5.2014 14:12

M48a93r35t87i11n 21V33o64k92o93u39n 9338823463496

treba protoze nabita baterie neuklada energii v elektrolitu, ale na povrchu elektrod?

+5/0
1.5.2014 14:24

P67e12t53r 94M83a37r54e95č74e79k 1643891169508

Ano , je to o elektrochemické reakci mezi elektrodou a elektrolytem. Sama výměna elektrolytu nic neřeší. Ale na benzínkách by mohli měnit vybité sestavy baterií za nabité :-) ..

0/0
1.5.2014 17:32

J30i82ř49í 88Z47ý81k70a 9269333901510

jak pak funguje toto?

http://auto.idnes.cz/nanoflowcell-quant-e-sportlimousine-koncept-zeneva-f93-/automoto.aspx?c=A140305_155016_automoto_vok

0/0
1.5.2014 19:51

P49a14v84o62l 57K43u41b62r73a11n 6309630980652

No hej - ale je tu jeden problém. Pokiaľ viem, tak zatiaľ to nikto nevyskúšal a nejaké podrobnosti o technológii nie sú známe. Ak by to ale fungovalo ... Ďalší problém vidím v tom, že sa tento pohonný systém asi hodí iba do veľkých áut. Prototyp má dve 200 l nádrže na 400 - 600 km jazdy (asi podľa podmienok), Ak by malo menšie auto, povedzme na nejakých 200 - 300 km dosahu dve 100 l nádrže - kde ich do menšieho auta dáte?

0/0
2.5.2014 21:32

R69a28d21i84m 97P63o38l61á48š68e12k 9876833789619

Chce to trošku si přečíst teorii o akumulátorech.

0/0
1.5.2014 16:28

J85i20ř68í 21Z41ý20k35a 9339413751240

zejména o flowcell akumulátorech ;-)

0/0
1.5.2014 20:13
Foto

J93a70r94o64m32í29r 20V37e98g22r 2687380492220

u těchto  ,ale i většiny baterií to tak nejde. Na uložení náboje se podílí i kladné a záporné desky.Existují systémy, kde by to šlo a tyto jsou zatím ve stádiu zkoušek. Ale, současná technologie je na dostatečné úrovni. Celou baterii lze v tomto modelu TESLA vyměnit dvakrát rychleji, než se natankuje AUDI. ( video you Tube) Baterii lze dnes nabít za půl hodiny, aniž by jí to vadilo, za 10 minut to už poněkud zkracuje životnost.

Elektromobily ale mohou jezdit na obnovitelnou (zatím volnou) energii ze Slunce. Je zajímavé, že účinnost přeměny je srovnatelná s účinností spalovacího motoru.

Naše el. síť je dostatečně robustní, aby zvládla přechod na elektřinu, stejně jako výroba. Pokud by se všechny čmoudi nahradily elektromobily, byla by spotřeba elektřiny cca 10-15% současné výroby a byla by pod hranicí jejího vývozu.

Technologie, která je dostupná, je vyhovující již v současnosti. Osobně jezdím elektromobily již 30 let a posledních 10 let výhradně.

0/0
15.5.2014 10:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.