Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Průzkum: Češi přiznávají, že překračují rychlost i že jezdí opilí

Téměř všichni čeští řidiči přiznávají v průzkumu agentury STEM/MARK, že překračují rychlost, desetina i jízdu pod vlivem alkoholu. Za dodržování předpisů se staví jen dvě pětiny lidí. Že by se předpisy měly respektovat, si myslí nejčastěji ženy a řidiči, kteří vozí děti. Naopak proti důslednému dodržování zákona jsou většinou mladší motoristé ve věku do 29 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V16l73a13d93i69m58í54r 26F19i34b17i66g63e96r 5484291831214

S rychlostí mi občas noha ujede tedy hlavně na nesmyslných 30tkách, ale mimo obec se snažím dodržovat rychlosti a musím říct že si připadám jak d***l když dodržuji. Zrovna minulý čtvrtek jel jsem z kopce pohodlně 90 a za mnou se přiřítí nákladní auto jak šílené musel jet přes 100km i když podle předpisů by měl jet max 80. Nevím ale 90tka stačí, lepšíjet těch 90 než styl brzda plyn, stejně se ušetří možná tak 1-2 minuty. Větší spotřeba a když předjíždí nadoraz a musí rychle zabrzdit tak zpomalí všechny ostatní. Samozřejmě když se někdo plazí 70 tak předjet jakmile to jde ale kolem té 90 to je v pohodě.

0/0
12.5.2014 7:54

B24o33n68i91f98á65c 18H16o60n40z52í24k 5232829583130

Jinak 509 respondentu z cely CR, to je opravdu relevantni vyzkum;-D

0/−1
11.5.2014 22:39

B90o22n91i66f37á43c 88H51o11n39z86í74k 5282429293630

to snad neobstalo ani v seminarce na zakladce ;-D

0/0
11.5.2014 22:39


F88i76l87i28p 14T23ř73e46b84a 6623970248736

Zajímalo by mě, jak byly formulované otázky, že 97% lidí nevadí za volantem chlast, a nepozornost, která je zodpovědná za většinu nehod, ale budiž.

Bezpečná rychlost nemá nic společného s tou dovolenou, závisí na stavu auta, silnice, provozu, počasí a řidiče. V našich podmínkách to může být klidně 170, mnohem častěji ale o stovku méně (Ať už kvůli stavu řidiče, auta nebo silnice).

Řidič, který jezdí vždy podle předpisů nebude nikdy jezdit bezpečně, protože v situaci, která se předpisům vymyká, bude jen těžko odhadovat vlastní chování, natož cokoliv jiného.

Jezdím tak, abych nikoho nezabil, a aby nikdo nezabil mne.

+2/−1
5.5.2014 14:25

J93a20n 34D18l59o16u36h37ý 8276820803430

reaguji na poslední větu: taky tak jezdím, ale policajtům se to někdy nelíbí ;-D

0/0
5.5.2014 14:43
Foto

K26a89r68e77l 42B87a27r20t87a35k 9456931395986

Řidič, který jezdí vždy podle předpisů nebude nikdy jezdit bezpečně, protože v situaci, která se předpisům vymyká, bude jen těžko odhadovat vlastní chování, natož cokoliv jiného.

Jak toto víte, jak by se zachoval?

0/0
5.5.2014 14:58

J77a47n 54D80l73o44u74h77ý 7164299620669

A me se nikdo neptal, tak at si ten super pruzkum strci do (|) R^

0/0
4.5.2014 0:12

R67a36d92e36k 71U92c16h83y86t33i15l 8684512747801

Jeden malý detail. na úsecích hlídaných radary stoupá nehodovost protože si řidiči místo okolního provozu hlídají tachometr. Ale o tom dopravní experti nepíší.

+4/0
3.5.2014 13:40

P74e39t77r 60M38i88c81h45a19l 2450674481822

Ano, to dělají troubové, kteří běžně nerespektují pravidla a pak s tím mají problémy.

0/−1
4.5.2014 21:20
Foto

K49a25r75e29l 89B26a61r62t51a86k 9546211535426

Pane Uchytil. Vy nedokážete jet např. 50 km/h aniž by jste sledoval okolní provoz, protože máte neustále "přilepené" oči na tachometr? To je mi vás líto. Za kolik jste si ten řidičák koupil, protože ten jste nemohl získat v autoškole. Takovému trdlu by ho totiž nikdo dát nemohl.

0/−2
5.5.2014 14:53

V85l39a97d63i70s91l46a54v 32B87u16r97y14š53e35k 1839702267484

řidiči se rozdělují na dvě základní skupiny, jedna o porušování předpisů ví, nestydí se za to, často jezdí bezpečně a bez nehod a druhou, menší, ale nebezpečnější, která o svém protiprávním jednáníí neví a nechce vědět, ráda za porušování peskuje skupinu první,  volá po drakonických trestech, myslím že průzkum tohle jen potvrzuje

+4/0
3.5.2014 9:49

J49i65ř52í 75V54o90t85o33u16p32a51l 6337489835564

Pamatuji doby, kdy rychlost nebyla omezena vůbec. Žádné omezení nezabrání pitomci, aby jel rychleji, než dovoluje dopravní situace. Bohužel, když projíždíte Českem, kde chybí obchvaty, každé dva až tři km je obec, pak přejezd 200 km zabere dvojnásobek času, než např v Rakousku. Takže na volném úseku jet stovkou, není žádný problém. Místo kritizování rychlosti by bylo vhodé zvýšit povolenou rychlost na dálnicích na 160, na silnicích prvé třídy na 100 a PČR by se měla zaměŕit na správné dopravní značení, silničáři na kvalitu vozovek a obnovu vodorovného značení. Městská policie by měla mít oprávnění měřit jen u škol, nákupních centrer, nemocnic a pod.  Vůbec by neškodilo vzít si příklad z Polska, kde obec začíná až v místě, které označuje souvislou zástavbu.

+4/0
3.5.2014 9:24

P95e16t20r 81M95i56c45h93a92l 2870234901222

V principu s tím zvýšením rychlostí nemám problém. Jenže většina řidičů není schopná rozeznat silnici první třídy od silnice druhé třídy. Spousta si jich plete i čtyřproudovou silnici bez směrového rozdělení s dálnicí a klidně na ní nezdí 130 a víc. Nechci si ani představit, jak by dopadla čelní srážka rodinky ve Fabii na výletě jedoucí 90 km/h s magorem v nějakém sinějším autě, který si to žene 160, protože nepozná typ silnice.

0/0
4.5.2014 21:24
Foto

K18a36r66e26l 38B72a14r75t42a63k 9536721845676

Pane Votoupal, když pamatujete doby, kdy rychlost nebyla omezena vůbec, mohl byste nám o tom napsat něco podrobnějšího? Jak to tehdá na těch silnicích vypadalo apod. Dík

0/0
5.5.2014 14:57

M40a32r79t64i67n 24L57u56k29e73š 3886291911135

Škoda že taky nenapíšou článek o tom, že vzhledem k tomu, že v mnoha zemích Evropy je povolena určitá míra alkoholu v krvi, tak tady se kriminalizuje i jedno dvě pivka, který na zkušeného řidiče prostě nemají vliv.

Ať žije buzerace a povinnost každého zastaveného řidiče nesmyslně podrobit dechové zkoušce. Rv

+2/0
2.5.2014 15:04

F70i59l87i41p 98T73ř24e78b64a 6353930758796

Pokud s vámi dvě piva NIC neudělají, máte zřejmě vážné zdravotní problémy. Někdo ztrácí rovnováhu i vidění po dvou pivech, někdo po dvanácti, reakce se ale zpomalují všem, a alkoholu na to stačí velice málo.

0/0
5.5.2014 14:30

P79e63t52a65r 18D21i87m14i71t22r32o55v 3761649606163

V Bulharsku máme povolených 0,5 promile alkoholu.Tady jsem dostal za 0,5 promile 3000Kč pokuty, 1000Kč správní poplatek, 1500Kč mě stály psychotesty a půl roku jsem měl zákaz řídit a navrh jsem ještě dostal 7 trestných bodů.Docela krutý ;-D R^

+1/0
2.5.2014 11:24

V92l36a19d79i10m15í81r 75L21o72u20d52a 8617667536692

Lepší je řídit střízlivý...

+2/−2
2.5.2014 14:04

V90l44a76d92i76s17l79a17v 14B97u97r47y64š85e31k 1189632717704

tak půl promile a střízlivý je jedno a to stejný, takže souhlas

+3/−2
3.5.2014 9:51

J97a84n 94K78o73n80v76a53l44i10n44k52a 5150671621635

Nevím, ale kdykoliv se snažím jet předepsanou rychlostí, bývám nejpomalejší ze všech. Třeba od Cukráku ku Praze. Krom omezení u pumpy je tam 80. Jedu 90 a předjíždí mě i náklaďáky. Nejlépe se mi jezdí v Rakousku. Tam jízda podle předpisů není považována za trapnou. EU

+4/−2
2.5.2014 10:44

Z42b86y66n39ě84k 56J11e75h11l16i44č20k35a 8514128889891

nevím kde v Rakousku jezdíte, ale já tam jezdím dost často. Jízda podle předpisů kolem Vídně taky není ze strany domorodců moc dodržovaná a připadám si jako blb. Asi znají kde si to můžou dovolit

+3/0
2.5.2014 16:01

J94a55n 83L94a64k13o22m10ý 7621445165694

To se sice říkává, že v Německu a Rakousku se jezdí podle předpisů, ale nějak jsem si toho poslední dobou nevšiml. Zejména v létě, kdy je plno omezení, protisměrných provozů a podobně na dálnicích, tak je to tam jako teď u nás na D1. Omezení na 80 a i při 100 předjíždějící auta v levém pruhu. Nebo teď v tunelech okolo Drážďan kde je 80 a kde i podle navigace jedu 90 a zezadu se přiřítí žlutý autobus ADAC Postbusu (německá firma s pravděpodobně německým řidič na německý dálnici).

Stejně tak u nás když jsem jezdíval v noci po I/6 na té 4 proudé části od letiště 160 a stejně mě předjíždělo jedno auto za druhým včetně dodávek.

+5/0
2.5.2014 16:26

F55i92l78i11p 31T88ř30e95b41a 6853510838296

Můžu potvrdit, že při svých nemnohých cestách po Německu jsem se svými 140 na stovce také brzdil provoz.

+1/0
5.5.2014 14:34

V76l66a46d65i28s92l97a54v 62B19u22r77y68š76e83k 1549382317214

já mám s Rakouskem opačný zkušenosti

0/0
3.5.2014 9:53

B93o16n55i23f64á19c 13H61o80n91z57í19k 5142109743870

Tak hlavne v Rakousku je povoleny kilo takze 110 tacho je tam v klidu, coz vyrazjeni prijemnejsi cestovni rychlost nez 90. A u mene obydlenych oblastech, ktere jsou jeste soucasti obce, je treba povolena i 70 - 80. Takze vas trapne netahnou padesat az za posledni opustenou kulnu jak v CR. Nejradsi mam kdyz dojedu nekoho, kdo pro jistotu aby ho nahodou nezmerili jede jeste o deset min, takze 80, pred kazdou obci na metru zabrdi na 50 a v obci brzdi a po odboceni tprve dava blinkr. A tokovejch je mraky. Takovej ridic je pro provoz nebezpecnejsi, nez kdyz nekdo jede 120. Proto nejradsi jezdim v noci. Exoti jednoho ci druhyho extremu jsou doma, kamiony se snadno objeduo a da se to plynule valit bez nervu a jeste jako bonus lepsi spotreba.

0/0
11.5.2014 22:38

J45a74n 44K44o51n18v24a91l83i66n32k62a 5210461511125

Já se vždycky nejvíc vytočím na dálnici. Čas od času se najde nějaký "vychovávač" který se usídlí v levém pruhu a jede 125  a neuhne, i když má vpravo místo. Pak ještě čumí jako puk, když ho předjíždím. Víc než kde jinde se v čr projevuje mentalita lidí v tom, jak jezdí na silnici.

0/0
12.5.2014 7:21
Foto

P63a40v88l23a 31N53o80v55á 7248400268615

Jsme holt národ plebejských blbců... [>-]

0/−2
2.5.2014 0:01

J15i98ř18í 77V92o88t48o78u93p86a68l 6847909625394

Každý je tím, čím se cítí.

+2/0
3.5.2014 9:25

P97e85t50r 49M44i50c54h55a72l 2200614651912

Dva smutné poznatky:

1. V tom průzkumu se ukazuje, proč je u nás na silnicích takový bordel.

2. Tady na diskusi je to samý Rainman - taky si každý z těch expertů říká: "Jsem výborný řidič."

+3/−1
1.5.2014 22:34

A92n87d29r20e90a 61N86o83v58á 8544691326975

Opilá jezdím zásadně jen povolenou rychlostí. Ten průzkum je nějaký divný.:-)

+4/0
1.5.2014 10:14

R71o18m75a70n 13K31a67c23h82l69í73ř 7903811201600

Řídím se jedním pravidlem - neomezit, neohrozit...ostatní beru spíš jako doporučení...

+11/0
1.5.2014 7:38
Foto

I52v44o 66C40i32l56i84c16h 1670582931394

Přesně R^ A možná proto jezdím bez nehod (ale i bez pokut)

0/0
1.5.2014 8:30

J74o54h48a41n 80Z27i46n78g45e78l 2121165406971

Přesně tak. Důležitý je se taky chovat zřetelně pro ostatní.

+5/0
1.5.2014 10:13

A77l20e28x55a29n19d51r 36K40o23s86t38k10a 5509856129186

Ohledně požití alkoholu: Česká policie hrozně ráda zaměňuje stav: "jedno pivo k obědu" za stav "opilý". Ostatně, moc ráda buzeruje i lidi, kteří mají onu fyziologicky neprůkaznou hranici 0.25 A podobně je to i s ostatním. Postihovány jsou prkotiny, zatímco nebezpečná jízda, která se ale špatně dokazuje, je ignorována.

+9/−1
1.5.2014 6:37

J21i19n91d92ř68i43c38h 92Š72k45o41p24e73k 4415591980345

ano, jelikož je u nás povolená nula, tak i hladina v neprokazatelné výši či v míře neovlivňující řízení se bere za opilost. Proto jsou čísla tak zkreslená.

+1/0
1.5.2014 10:00

M77a74r86t21i39n 83L87u48k23e34š 3536511261945

Bohužel se toho nesmyslně chytají média a vnucují tak společnosti, že problémem číslo jedna na silnicích je alkohola za volantem, což je pochopitelně nesmysl a čirý alibismus.

+2/0
2.5.2014 15:06

P92e43t70r 90M96i48c15h18a75l 2890614551732

Jestli číslo jedna, to bych se neodvážil tvrdit. Ale problém to rozhodně je. Nalitých lidí chytí policajti jenom u nás ve městě s ani ne 10 tisíci obyvateli několik týdně. A zrovna ve čtvrtek jsme řešili nehodu, kdy řidič s dvojkou v krvi nabořil odstavené auto, protože ho prostě nedokázal objet.

0/0
4.5.2014 22:11

J19i22ř66í 81Š37e39j75n72o20h24a 4952813344143

Subjektivně: Striktní dodržování  předpisů je hloupost. Vždy záleží na konkrétních podmínkách a  zdravém rozumu.

Objektivně: Jakési mantinely jsou nutné, protože mnoho lidí  postrádá  jakoukoliv soudnost.

+14/0
30.4.2014 22:26

A53n54t18o84n50í56n 49S48e79b12e50r62a 7593298690979

Já jezdím podle GPS rychlosti.

Na dálnici jedu 140 podle tachometru, ale tak doopravdy jedu 130 GPS. Takže když pojedu 145 podle tachometru, tak je to ještě v normě. R^

V obci to dělá rozdíl cca 6km, takže když pojedu 60 podle tachometru, tak je to OK.

0/0
30.4.2014 22:26

D96a58v83i20d 77P35r55a52ž25á22k 6504322812296

By mě zajímalo, v jakých křápech to všichni jezdíte, že vám ukazuje tachometr diametrálně odlišnou hodnotu od navigace. Moderní automobily již žádné výchylky tachometru nemají. Prostě na tachometru mám 130 a na navigaci "překvapivě" taky 130

+1/−15
30.4.2014 23:35

A73n18t71o44n60í62n 66S15e21b98e33r70a 7413648400739

Tak když máte na autě povoleno rozměry pneu od 14" do 17". A jeden tam má 14 a druhý 17, tak to těžko může ukazovat stejně.

+8/−2
1.5.2014 0:04

A78l56b12e22r27t 46K97á23m35e28n 9984658689381

R14, R17 je predsa vnútorný priemer pneu. Lenže ostatné rozmery pneumatiky na R14 sú iné než na R 17. Sú vždy také, aby vonkajší priemer oboch pneu a teda aj ich obvod bol zhodný. Samozrejme hovorím o rozmeroch pneu pre to isté auto.

A p. David Pražák má pravdu. Aj mne tacho na desaťročnom aute ukazuje presne. Pri 60, 90 aj 150. Jediná odchylka je medzi novými a zjazdenými pneu a podľa mojich pozorovaní je rozdiel cca 2 km viac na tachometri pri zjazdených pneu. Ináč údaj tachometra a GPS je zhodný.

+2/−3
1.5.2014 2:35

J15a27r66o60s38l41a90v 24L67e16b41e90d47a 3846869177930

Myslím si, že mezi obvodem pneu 14 a 17 může být docela rozdíl, tedy že výška bočnice není snížena o zvýšení průměru ráfku.

Jinak u sebe vím, že v naprosté většině rozsahu je rozdíl oproti GPS přesně 7 km/h. Takže kdybych tachometr nějak sledoval (což téměř nečiním - mám v navigaci "zvukový tempomat"), jezdím prostě o 10 víc.

+1/0
1.5.2014 10:19

A90n21t51o42n93í29n 68S12e36b20e57r19a 7413638110469

No třeba na moje auto je rodíl obvodu mezi povolenými 14" a 17" celých 2,8 %.

+1/0
1.5.2014 19:26

F81i92l15i13p 80T35ř98e82b63a 6873950808356

14" a 17" palců je průměr ráfku, tedy kovové části kola. Pneumatika 205/55 R13, má stejný obvod, jako 205/55 R18 (asi 1,17m).

Co se ojetí pneumatik týče, pneumatika s 3mm dezénem má o cca 19mm větší obvod, než ta samá sjetá na pletivo, což nám dává rozdíl v naměřených rychlostech asi 1,6%.

0/0
5.5.2014 14:44

F97i23l36i28p 34T17ř53e26b94a 6213970968586

Jinak některé analogové tachometry (tedy nulová přesnost tak jako tak) byli v minulosti konstruovány s posunutou stupnící odpovídájící konstatní odchylce cca právě těch 7 km/h.

0/0
5.5.2014 14:48

M11a30r42t15i36n 51K39o54v65á90ř 2801130229646

Tachometry nesmí mít zápornou chybu, tj. nesmí ukazovat nižší rychlost než je skutečná.

0/0
6.5.2014 21:28

R22o68m78a16n 32K87a76c37h96l30í89ř 7173561571290

Tohle dělá spousta aut...nejvíc to pozoruju u starších škodovek (je jich furt moc), když se za nima vleču po dědině 40, protože si jedou svých 50 tacho...já jezdím 60 tacho a radary po dědinách mi ukazují 50-55...

0/0
1.5.2014 7:45

A85n81t17o16n32í34n 77S49e57b61e53r50a 7793428310549

Přesně tak, nechápu ty pitomce. Snad vidím kolik mi ukazje cedule měření rychlost. V tom okamžiku se podívám na tachometr a hned vím kolik můžu jet aby to bylo podle přerdpisů. Nechápu ty blbce co se po městě vlečou pod 50 tacho. Rv

V zákoně je 50 v obci, ale 50 GPS. ;-)

0/0
1.5.2014 19:28

J25a21n 51K40o57n26v15a74l18i80n72k32a 5210251281945

Teze o naprosté shodě GPS a mechanicko-elektronického měření rychlosti je nesmysl. Vždy bude +- odchylka v řádu jednotek či desetin. Všechna auta, co jsem kdy měl, měla odchylku 5-10% v závislosti na rychlosti. Mé poslední auto mě překvapilo tím, že proměřuje tak 1-3 %,

0/0
2.5.2014 10:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.