Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průzkum: Češi přiznávají, že překračují rychlost i že jezdí opilí

Téměř všichni čeští řidiči přiznávají v průzkumu agentury STEM/MARK, že překračují rychlost, desetina i jízdu pod vlivem alkoholu. Za dodržování předpisů se staví jen dvě pětiny lidí. Že by se předpisy měly respektovat, si myslí nejčastěji ženy a řidiči, kteří vozí děti. Naopak proti důslednému dodržování zákona jsou většinou mladší motoristé ve věku do 29 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V26l22a43d54i45m91í74r 62F97i60b47i44g30e39r 5294381431344

S rychlostí mi občas noha ujede tedy hlavně na nesmyslných 30tkách, ale mimo obec se snažím dodržovat rychlosti a musím říct že si připadám jak d***l když dodržuji. Zrovna minulý čtvrtek jel jsem z kopce pohodlně 90 a za mnou se přiřítí nákladní auto jak šílené musel jet přes 100km i když podle předpisů by měl jet max 80. Nevím ale 90tka stačí, lepšíjet těch 90 než styl brzda plyn, stejně se ušetří možná tak 1-2 minuty. Větší spotřeba a když předjíždí nadoraz a musí rychle zabrzdit tak zpomalí všechny ostatní. Samozřejmě když se někdo plazí 70 tak předjet jakmile to jde ale kolem té 90 to je v pohodě.

0/0
12.5.2014 7:54

B47o31n70i22f70á50c 34H81o43n16z66í40k 5452369803270

Jinak 509 respondentu z cely CR, to je opravdu relevantni vyzkum;-D

0/−1
11.5.2014 22:39

B43o69n96i63f50á54c 46H18o12n38z12í12k 5652869503860

to snad neobstalo ani v seminarce na zakladce ;-D

0/0
11.5.2014 22:39

F15i98l69i23p 12T13ř51e92b29a 6633570678946

Zajímalo by mě, jak byly formulované otázky, že 97% lidí nevadí za volantem chlast, a nepozornost, která je zodpovědná za většinu nehod, ale budiž.

Bezpečná rychlost nemá nic společného s tou dovolenou, závisí na stavu auta, silnice, provozu, počasí a řidiče. V našich podmínkách to může být klidně 170, mnohem častěji ale o stovku méně (Ať už kvůli stavu řidiče, auta nebo silnice).

Řidič, který jezdí vždy podle předpisů nebude nikdy jezdit bezpečně, protože v situaci, která se předpisům vymyká, bude jen těžko odhadovat vlastní chování, natož cokoliv jiného.

Jezdím tak, abych nikoho nezabil, a aby nikdo nezabil mne.

+2/−1
5.5.2014 14:25

J67a25n 20D62l12o94u59h41ý 8786820913830

reaguji na poslední větu: taky tak jezdím, ale policajtům se to někdy nelíbí ;-D

0/0
5.5.2014 14:43

K61a20r41e47l 32B25a56r64t79a35k 9456661675256

Řidič, který jezdí vždy podle předpisů nebude nikdy jezdit bezpečně, protože v situaci, která se předpisům vymyká, bude jen těžko odhadovat vlastní chování, natož cokoliv jiného.

Jak toto víte, jak by se zachoval?

0/0
5.5.2014 14:58

J40a27n 14D44l86o96u77h23ý 7444239900489

A me se nikdo neptal, tak at si ten super pruzkum strci do (|) R^

0/0
4.5.2014 0:12
Foto

R63a91d90e55k 35U26c77h39y49t91i19l 8544962477101

Jeden malý detail. na úsecích hlídaných radary stoupá nehodovost protože si řidiči místo okolního provozu hlídají tachometr. Ale o tom dopravní experti nepíší.

+4/0
3.5.2014 13:40

P13e24t41r 78M53i94c85h63a41l 2360444941942

Ano, to dělají troubové, kteří běžně nerespektují pravidla a pak s tím mají problémy.

0/−1
4.5.2014 21:20

K15a48r75e28l 56B82a61r64t72a33k 9986291875376

Pane Uchytil. Vy nedokážete jet např. 50 km/h aniž by jste sledoval okolní provoz, protože máte neustále "přilepené" oči na tachometr? To je mi vás líto. Za kolik jste si ten řidičák koupil, protože ten jste nemohl získat v autoškole. Takovému trdlu by ho totiž nikdo dát nemohl.

0/−2
5.5.2014 14:53

V74l47a18d58i46s49l95a74v 97B12u43r47y52š76e37k 1599282907304

řidiči se rozdělují na dvě základní skupiny, jedna o porušování předpisů ví, nestydí se za to, často jezdí bezpečně a bez nehod a druhou, menší, ale nebezpečnější, která o svém protiprávním jednáníí neví a nechce vědět, ráda za porušování peskuje skupinu první,  volá po drakonických trestech, myslím že průzkum tohle jen potvrzuje

+4/0
3.5.2014 9:49

J82i33ř11í 26V89o97t24o85u45p40a90l 6427589645674

Pamatuji doby, kdy rychlost nebyla omezena vůbec. Žádné omezení nezabrání pitomci, aby jel rychleji, než dovoluje dopravní situace. Bohužel, když projíždíte Českem, kde chybí obchvaty, každé dva až tři km je obec, pak přejezd 200 km zabere dvojnásobek času, než např v Rakousku. Takže na volném úseku jet stovkou, není žádný problém. Místo kritizování rychlosti by bylo vhodé zvýšit povolenou rychlost na dálnicích na 160, na silnicích prvé třídy na 100 a PČR by se měla zaměŕit na správné dopravní značení, silničáři na kvalitu vozovek a obnovu vodorovného značení. Městská policie by měla mít oprávnění měřit jen u škol, nákupních centrer, nemocnic a pod.  Vůbec by neškodilo vzít si příklad z Polska, kde obec začíná až v místě, které označuje souvislou zástavbu.

+4/0
3.5.2014 9:24

P21e26t32r 77M97i55c97h40a49l 2730834191392

V principu s tím zvýšením rychlostí nemám problém. Jenže většina řidičů není schopná rozeznat silnici první třídy od silnice druhé třídy. Spousta si jich plete i čtyřproudovou silnici bez směrového rozdělení s dálnicí a klidně na ní nezdí 130 a víc. Nechci si ani představit, jak by dopadla čelní srážka rodinky ve Fabii na výletě jedoucí 90 km/h s magorem v nějakém sinějším autě, který si to žene 160, protože nepozná typ silnice.

0/0
4.5.2014 21:24

K83a36r22e15l 18B97a15r13t72a30k 9276601325626

Pane Votoupal, když pamatujete doby, kdy rychlost nebyla omezena vůbec, mohl byste nám o tom napsat něco podrobnějšího? Jak to tehdá na těch silnicích vypadalo apod. Dík

0/0
5.5.2014 14:57

M59a44r17t68i83n 81L84u65k20e36š 3506911741835

Škoda že taky nenapíšou článek o tom, že vzhledem k tomu, že v mnoha zemích Evropy je povolena určitá míra alkoholu v krvi, tak tady se kriminalizuje i jedno dvě pivka, který na zkušeného řidiče prostě nemají vliv.

Ať žije buzerace a povinnost každého zastaveného řidiče nesmyslně podrobit dechové zkoušce. Rv

+2/0
2.5.2014 15:04

F92i61l52i15p 88T83ř11e18b27a 6843340608596

Pokud s vámi dvě piva NIC neudělají, máte zřejmě vážné zdravotní problémy. Někdo ztrácí rovnováhu i vidění po dvou pivech, někdo po dvanácti, reakce se ale zpomalují všem, a alkoholu na to stačí velice málo.

0/0
5.5.2014 14:30

P63e47t94a15r 26D74i91m48i95t41r14o98v 3361539286263

V Bulharsku máme povolených 0,5 promile alkoholu.Tady jsem dostal za 0,5 promile 3000Kč pokuty, 1000Kč správní poplatek, 1500Kč mě stály psychotesty a půl roku jsem měl zákaz řídit a navrh jsem ještě dostal 7 trestných bodů.Docela krutý ;-D R^

+1/0
2.5.2014 11:24

V85l63a25d33i31m20í21r 77L21o71u48d61a 8507267316442

Lepší je řídit střízlivý...

+2/−2
2.5.2014 14:04

V33l32a31d27i25s31l33a27v 81B44u95r29y48š15e61k 1399822917414

tak půl promile a střízlivý je jedno a to stejný, takže souhlas

+3/−2
3.5.2014 9:51

J31a18n 36K37o52n35v27a92l54i36n40k96a 5780191681755

Nevím, ale kdykoliv se snažím jet předepsanou rychlostí, bývám nejpomalejší ze všech. Třeba od Cukráku ku Praze. Krom omezení u pumpy je tam 80. Jedu 90 a předjíždí mě i náklaďáky. Nejlépe se mi jezdí v Rakousku. Tam jízda podle předpisů není považována za trapnou. EU

+4/−2
2.5.2014 10:44

Z14b32y10n11ě63k 39J97e50h85l23i91č38k16a 8194188779581

nevím kde v Rakousku jezdíte, ale já tam jezdím dost často. Jízda podle předpisů kolem Vídně taky není ze strany domorodců moc dodržovaná a připadám si jako blb. Asi znají kde si to můžou dovolit

+3/0
2.5.2014 16:01

J84a10n 35L95a93k78o90m96ý 7381785895514

To se sice říkává, že v Německu a Rakousku se jezdí podle předpisů, ale nějak jsem si toho poslední dobou nevšiml. Zejména v létě, kdy je plno omezení, protisměrných provozů a podobně na dálnicích, tak je to tam jako teď u nás na D1. Omezení na 80 a i při 100 předjíždějící auta v levém pruhu. Nebo teď v tunelech okolo Drážďan kde je 80 a kde i podle navigace jedu 90 a zezadu se přiřítí žlutý autobus ADAC Postbusu (německá firma s pravděpodobně německým řidič na německý dálnici).

Stejně tak u nás když jsem jezdíval v noci po I/6 na té 4 proudé části od letiště 160 a stejně mě předjíždělo jedno auto za druhým včetně dodávek.

+5/0
2.5.2014 16:26

F47i27l19i78p 39T56ř17e81b90a 6763910208856

Můžu potvrdit, že při svých nemnohých cestách po Německu jsem se svými 140 na stovce také brzdil provoz.

+1/0
5.5.2014 14:34

V51l38a43d87i86s44l27a61v 48B92u19r43y78š20e53k 1189132357604

já mám s Rakouskem opačný zkušenosti

0/0
3.5.2014 9:53

B17o98n47i95f81á59c 75H61o11n94z66í18k 5182259203510

Tak hlavne v Rakousku je povoleny kilo takze 110 tacho je tam v klidu, coz vyrazjeni prijemnejsi cestovni rychlost nez 90. A u mene obydlenych oblastech, ktere jsou jeste soucasti obce, je treba povolena i 70 - 80. Takze vas trapne netahnou padesat az za posledni opustenou kulnu jak v CR. Nejradsi mam kdyz dojedu nekoho, kdo pro jistotu aby ho nahodou nezmerili jede jeste o deset min, takze 80, pred kazdou obci na metru zabrdi na 50 a v obci brzdi a po odboceni tprve dava blinkr. A tokovejch je mraky. Takovej ridic je pro provoz nebezpecnejsi, nez kdyz nekdo jede 120. Proto nejradsi jezdim v noci. Exoti jednoho ci druhyho extremu jsou doma, kamiony se snadno objeduo a da se to plynule valit bez nervu a jeste jako bonus lepsi spotreba.

0/0
11.5.2014 22:38

J49a57n 18K51o43n71v89a97l33i98n44k59a 5460631731865

Já se vždycky nejvíc vytočím na dálnici. Čas od času se najde nějaký "vychovávač" který se usídlí v levém pruhu a jede 125  a neuhne, i když má vpravo místo. Pak ještě čumí jako puk, když ho předjíždím. Víc než kde jinde se v čr projevuje mentalita lidí v tom, jak jezdí na silnici.

0/0
12.5.2014 7:21
Foto

P51a40v12l86a 13N42o61v38á 7208820268655

Jsme holt národ plebejských blbců... [>-]

0/−2
2.5.2014 0:01

J80i84ř11í 28V68o67t13o60u93p83a26l 6457199485724

Každý je tím, čím se cítí.

+2/0
3.5.2014 9:25

P81e24t25r 24M47i31c79h66a76l 2220334481172

Dva smutné poznatky:

1. V tom průzkumu se ukazuje, proč je u nás na silnicích takový bordel.

2. Tady na diskusi je to samý Rainman - taky si každý z těch expertů říká: "Jsem výborný řidič."

+3/−1
1.5.2014 22:34

A94n79d40r60e55a 33N27o48v97á 8264901786595

Opilá jezdím zásadně jen povolenou rychlostí. Ten průzkum je nějaký divný.:-)

+4/0
1.5.2014 10:14

R22o92m67a24n 66K77a63c69h78l23í93ř 7673781431110

Řídím se jedním pravidlem - neomezit, neohrozit...ostatní beru spíš jako doporučení...

+11/0
1.5.2014 7:38
Foto

I28v34o 15C44i28l95i64c23h 1520652881844

Přesně R^ A možná proto jezdím bez nehod (ale i bez pokut)

0/0
1.5.2014 8:30

J31o33h83a96n 33Z45i86n18g86e98l 2611545556831

Přesně tak. Důležitý je se taky chovat zřetelně pro ostatní.

+5/0
1.5.2014 10:13

A47l25e66x45a91n75d88r 25K30o73s20t56k59a 5639576789246

Ohledně požití alkoholu: Česká policie hrozně ráda zaměňuje stav: "jedno pivo k obědu" za stav "opilý". Ostatně, moc ráda buzeruje i lidi, kteří mají onu fyziologicky neprůkaznou hranici 0.25 A podobně je to i s ostatním. Postihovány jsou prkotiny, zatímco nebezpečná jízda, která se ale špatně dokazuje, je ignorována.

+9/−1
1.5.2014 6:37

J57i76n91d42ř45i94c25h 70Š32k90o35p24e29k 4715601880445

ano, jelikož je u nás povolená nula, tak i hladina v neprokazatelné výši či v míře neovlivňující řízení se bere za opilost. Proto jsou čísla tak zkreslená.

+1/0
1.5.2014 10:00

M57a49r56t16i72n 22L94u15k13e20š 3856761841325

Bohužel se toho nesmyslně chytají média a vnucují tak společnosti, že problémem číslo jedna na silnicích je alkohola za volantem, což je pochopitelně nesmysl a čirý alibismus.

+2/0
2.5.2014 15:06

P60e17t83r 13M76i62c51h12a29l 2500744691842

Jestli číslo jedna, to bych se neodvážil tvrdit. Ale problém to rozhodně je. Nalitých lidí chytí policajti jenom u nás ve městě s ani ne 10 tisíci obyvateli několik týdně. A zrovna ve čtvrtek jsme řešili nehodu, kdy řidič s dvojkou v krvi nabořil odstavené auto, protože ho prostě nedokázal objet.

0/0
4.5.2014 22:11

J63i11ř10í 11Š59e66j25n15o17h32a 4182843634963

Subjektivně: Striktní dodržování  předpisů je hloupost. Vždy záleží na konkrétních podmínkách a  zdravém rozumu.

Objektivně: Jakési mantinely jsou nutné, protože mnoho lidí  postrádá  jakoukoliv soudnost.

+14/0
30.4.2014 22:26

A36n41t84o38n92í46n 67S73e16b44e67r82a 7353928550299

Já jezdím podle GPS rychlosti.

Na dálnici jedu 140 podle tachometru, ale tak doopravdy jedu 130 GPS. Takže když pojedu 145 podle tachometru, tak je to ještě v normě. R^

V obci to dělá rozdíl cca 6km, takže když pojedu 60 podle tachometru, tak je to OK.

0/0
30.4.2014 22:26

D15a41v13i37d 41P14r12a18ž36á19k 6694272522846

By mě zajímalo, v jakých křápech to všichni jezdíte, že vám ukazuje tachometr diametrálně odlišnou hodnotu od navigace. Moderní automobily již žádné výchylky tachometru nemají. Prostě na tachometru mám 130 a na navigaci "překvapivě" taky 130

+1/−15
30.4.2014 23:35

A75n28t22o65n24í69n 44S22e81b32e26r88a 7933658420769

Tak když máte na autě povoleno rozměry pneu od 14" do 17". A jeden tam má 14 a druhý 17, tak to těžko může ukazovat stejně.

+8/−2
1.5.2014 0:04

A40l32b59e87r27t 75K80á36m65e32n 9384758129821

R14, R17 je predsa vnútorný priemer pneu. Lenže ostatné rozmery pneumatiky na R14 sú iné než na R 17. Sú vždy také, aby vonkajší priemer oboch pneu a teda aj ich obvod bol zhodný. Samozrejme hovorím o rozmeroch pneu pre to isté auto.

A p. David Pražák má pravdu. Aj mne tacho na desaťročnom aute ukazuje presne. Pri 60, 90 aj 150. Jediná odchylka je medzi novými a zjazdenými pneu a podľa mojich pozorovaní je rozdiel cca 2 km viac na tachometri pri zjazdených pneu. Ináč údaj tachometra a GPS je zhodný.

+2/−3
1.5.2014 2:35

J76a50r31o31s68l48a69v 69L77e84b84e91d58a 3806219517190

Myslím si, že mezi obvodem pneu 14 a 17 může být docela rozdíl, tedy že výška bočnice není snížena o zvýšení průměru ráfku.

Jinak u sebe vím, že v naprosté většině rozsahu je rozdíl oproti GPS přesně 7 km/h. Takže kdybych tachometr nějak sledoval (což téměř nečiním - mám v navigaci "zvukový tempomat"), jezdím prostě o 10 víc.

+1/0
1.5.2014 10:19

A46n74t58o77n47í66n 64S67e98b47e85r10a 7913418670199

No třeba na moje auto je rodíl obvodu mezi povolenými 14" a 17" celých 2,8 %.

+1/0
1.5.2014 19:26

F97i54l74i67p 72T95ř93e16b70a 6543730138346

14" a 17" palců je průměr ráfku, tedy kovové části kola. Pneumatika 205/55 R13, má stejný obvod, jako 205/55 R18 (asi 1,17m).

Co se ojetí pneumatik týče, pneumatika s 3mm dezénem má o cca 19mm větší obvod, než ta samá sjetá na pletivo, což nám dává rozdíl v naměřených rychlostech asi 1,6%.

0/0
5.5.2014 14:44

F27i10l25i23p 23T91ř11e52b14a 6393830658626

Jinak některé analogové tachometry (tedy nulová přesnost tak jako tak) byli v minulosti konstruovány s posunutou stupnící odpovídájící konstatní odchylce cca právě těch 7 km/h.

0/0
5.5.2014 14:48

M69a11r82t69i84n 53K26o82v60á35ř 2451830459506

Tachometry nesmí mít zápornou chybu, tj. nesmí ukazovat nižší rychlost než je skutečná.

0/0
6.5.2014 21:28

R80o51m17a92n 92K61a43c81h46l70í85ř 7783491661650

Tohle dělá spousta aut...nejvíc to pozoruju u starších škodovek (je jich furt moc), když se za nima vleču po dědině 40, protože si jedou svých 50 tacho...já jezdím 60 tacho a radary po dědinách mi ukazují 50-55...

0/0
1.5.2014 7:45

A92n25t90o11n19í36n 91S32e10b68e29r85a 7503658740789

Přesně tak, nechápu ty pitomce. Snad vidím kolik mi ukazje cedule měření rychlost. V tom okamžiku se podívám na tachometr a hned vím kolik můžu jet aby to bylo podle přerdpisů. Nechápu ty blbce co se po městě vlečou pod 50 tacho. Rv

V zákoně je 50 v obci, ale 50 GPS. ;-)

0/0
1.5.2014 19:28

J38a76n 51K29o10n95v46a89l14i29n86k63a 5220821161145

Teze o naprosté shodě GPS a mechanicko-elektronického měření rychlosti je nesmysl. Vždy bude +- odchylka v řádu jednotek či desetin. Všechna auta, co jsem kdy měl, měla odchylku 5-10% v závislosti na rychlosti. Mé poslední auto mě překvapilo tím, že proměřuje tak 1-3 %,

0/0
2.5.2014 10:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.