Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Průzkum: Češi přiznávají, že překračují rychlost i že jezdí opilí

Téměř všichni čeští řidiči přiznávají v průzkumu agentury STEM/MARK, že překračují rychlost, desetina i jízdu pod vlivem alkoholu. Za dodržování předpisů se staví jen dvě pětiny lidí. Že by se předpisy měly respektovat, si myslí nejčastěji ženy a řidiči, kteří vozí děti. Naopak proti důslednému dodržování zákona jsou většinou mladší motoristé ve věku do 29 let.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VF

S rychlostí mi občas noha ujede tedy hlavně na nesmyslných 30tkách, ale mimo obec se snažím dodržovat rychlosti a musím říct že si připadám jak d***l když dodržuji. Zrovna minulý čtvrtek jel jsem z kopce pohodlně 90 a za mnou se přiřítí nákladní auto jak šílené musel jet přes 100km i když podle předpisů by měl jet max 80. Nevím ale 90tka stačí, lepšíjet těch 90 než styl brzda plyn, stejně se ušetří možná tak 1-2 minuty. Větší spotřeba a když předjíždí nadoraz a musí rychle zabrzdit tak zpomalí všechny ostatní. Samozřejmě když se někdo plazí 70 tak předjet jakmile to jde ale kolem té 90 to je v pohodě.

0 0
možnosti
BH

Jinak 509 respondentu z cely CR, to je opravdu relevantni vyzkum;-D

0 1
možnosti
BH

to snad neobstalo ani v seminarce na zakladce ;-D

0 0
možnosti
FT

Zajímalo by mě, jak byly formulované otázky, že 97% lidí nevadí za volantem chlast, a nepozornost, která je zodpovědná za většinu nehod, ale budiž.

Bezpečná rychlost nemá nic společného s tou dovolenou, závisí na stavu auta, silnice, provozu, počasí a řidiče. V našich podmínkách to může být klidně 170, mnohem častěji ale o stovku méně (Ať už kvůli stavu řidiče, auta nebo silnice).

Řidič, který jezdí vždy podle předpisů nebude nikdy jezdit bezpečně, protože v situaci, která se předpisům vymyká, bude jen těžko odhadovat vlastní chování, natož cokoliv jiného.

Jezdím tak, abych nikoho nezabil, a aby nikdo nezabil mne.

2 1
možnosti
JD

J71a31n 45D12l49o35u18h42ý

5. 5. 2014 14:43

reaguji na poslední větu: taky tak jezdím, ale policajtům se to někdy nelíbí ;-D

0 0
možnosti
JD

J77a28n 75D41l10o78u65h77ý

4. 5. 2014 0:12

A me se nikdo neptal, tak at si ten super pruzkum strci do (|) R^

0 0
možnosti
Foto

Jeden malý detail. na úsecích hlídaných radary stoupá nehodovost protože si řidiči místo okolního provozu hlídají tachometr. Ale o tom dopravní experti nepíší.

4 0
možnosti
PM

Ano, to dělají troubové, kteří běžně nerespektují pravidla a pak s tím mají problémy.

0 1
možnosti
VB

řidiči se rozdělují na dvě základní skupiny, jedna o porušování předpisů ví, nestydí se za to, často jezdí bezpečně a bez nehod a druhou, menší, ale nebezpečnější, která o svém protiprávním jednáníí neví a nechce vědět, ráda za porušování peskuje skupinu první,  volá po drakonických trestech, myslím že průzkum tohle jen potvrzuje

4 0
možnosti
JV

Pamatuji doby, kdy rychlost nebyla omezena vůbec. Žádné omezení nezabrání pitomci, aby jel rychleji, než dovoluje dopravní situace. Bohužel, když projíždíte Českem, kde chybí obchvaty, každé dva až tři km je obec, pak přejezd 200 km zabere dvojnásobek času, než např v Rakousku. Takže na volném úseku jet stovkou, není žádný problém. Místo kritizování rychlosti by bylo vhodé zvýšit povolenou rychlost na dálnicích na 160, na silnicích prvé třídy na 100 a PČR by se měla zaměŕit na správné dopravní značení, silničáři na kvalitu vozovek a obnovu vodorovného značení. Městská policie by měla mít oprávnění měřit jen u škol, nákupních centrer, nemocnic a pod.  Vůbec by neškodilo vzít si příklad z Polska, kde obec začíná až v místě, které označuje souvislou zástavbu.

4 0
možnosti
PM

V principu s tím zvýšením rychlostí nemám problém. Jenže většina řidičů není schopná rozeznat silnici první třídy od silnice druhé třídy. Spousta si jich plete i čtyřproudovou silnici bez směrového rozdělení s dálnicí a klidně na ní nezdí 130 a víc. Nechci si ani představit, jak by dopadla čelní srážka rodinky ve Fabii na výletě jedoucí 90 km/h s magorem v nějakém sinějším autě, který si to žene 160, protože nepozná typ silnice.

0 0
možnosti
ML

Škoda že taky nenapíšou článek o tom, že vzhledem k tomu, že v mnoha zemích Evropy je povolena určitá míra alkoholu v krvi, tak tady se kriminalizuje i jedno dvě pivka, který na zkušeného řidiče prostě nemají vliv.

Ať žije buzerace a povinnost každého zastaveného řidiče nesmyslně podrobit dechové zkoušce. Rv

2 0
možnosti
FT

Pokud s vámi dvě piva NIC neudělají, máte zřejmě vážné zdravotní problémy. Někdo ztrácí rovnováhu i vidění po dvou pivech, někdo po dvanácti, reakce se ale zpomalují všem, a alkoholu na to stačí velice málo.

0 0
možnosti
PD

V Bulharsku máme povolených 0,5 promile alkoholu.Tady jsem dostal za 0,5 promile 3000Kč pokuty, 1000Kč správní poplatek, 1500Kč mě stály psychotesty a půl roku jsem měl zákaz řídit a navrh jsem ještě dostal 7 trestných bodů.Docela krutý ;-D R^

1 0
možnosti
VL

Lepší je řídit střízlivý...

2 2
možnosti
JK

Nevím, ale kdykoliv se snažím jet předepsanou rychlostí, bývám nejpomalejší ze všech. Třeba od Cukráku ku Praze. Krom omezení u pumpy je tam 80. Jedu 90 a předjíždí mě i náklaďáky. Nejlépe se mi jezdí v Rakousku. Tam jízda podle předpisů není považována za trapnou. EU

4 2
možnosti
ZJ

nevím kde v Rakousku jezdíte, ale já tam jezdím dost často. Jízda podle předpisů kolem Vídně taky není ze strany domorodců moc dodržovaná a připadám si jako blb. Asi znají kde si to můžou dovolit

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...