Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Suzuki S-Cross je auto, které nepadne do oka, ale do ruky

Suzuki asi nikdy nepředstaví převratné auto. Ale ty, co staví, jsou prostě odladěné k dokonalosti. Tak, že padnou do ruky. Kompaktní SUV Suzuki S-Cross je s turbodieselem výrazně lepší než s letargickým benzinem. Za 480 tisíc korun dostanete velkou porci komfortní výbavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M21i30r40o20s97l14a81v 33P20a67v85l31í25k 2926647198343

So záujmom som si prečítal článok o aute, na ktorom jazdím (ALL GRIP 4WD S-Cross 1,6 DDiElegance+) od 4.3. t.r. a doposiaľ som najazdil 35.000 km, takže viem posúdiť, tak jeho jazdné vlastnosti, ako i spotrebu a komfort pre pasažierov. Dokonca viem porovnať aj neporovnateľné - jazdu na S-Cross verzus SX4 1,6 benzín r.v 2012 (na tomto som odjazdil do kúpy S-Crosssu za 16 mesiacov viac ako 88.000 km).

Musím povedať, že s S-Cross som veľmi spokojný. Vo viacerých príspevkoch som čítal o možnom porovnávaní s Dusterom - ale netreba miešať hrušky s jablkami. To sú úplne odlišné autá s odlišnými koncovými užívateľmi. Pre všetkých záujemcov o jazdu v prírode a na nespevnených povrchoch iba krátka informácia - na to si treba vybrať iný model od SUzuki. Tam kam som jazdil s X-Trailom (278.000 km) by som si netrúfal vziať SX4 a tam kde som jazdil s SX4 by som nenabral dostatok odvahy jazdiť s S-Crossom. Je to viac cestné ako terénne auto - nedostatočná svetlá výška. Našťastie posledného pol roka nemusím jazdiť v teréne, ale po cestách, kde je toto auto doma. Zarazil ma údaj o spotrebe dosiahnutej v teste - 6,2 l/100 km. Dva týždne po kúpe auta (kúpil som ho ako predvádzacie s nabehanými 3.400 km) som mal cestu po diaľnici v silnom protivetre 200 km, so silným bočným vetrom späť a tankoval som 5,9 l/100 km. To bola moja maximálna spotreba od kúpy. Ako príklad uvediem spotrebu na ceste do Chorvátska - 17 hodinová 920 km cesta (hodiny v kolónach, na diaľniciach 140 km/h na tachometri) - 5,19 l/100km; cesta späť cez Taliansko 1.260 km - spotreba 5,27l/100 km. Štandardne tankujem priemerne 4,5-4,7 l/100km v kombinovanej premávke - denne 100 km diaľnica, 30 km tlačenica v Bratislave. Štart-stop systém používam iba na 50%, pretože v kolónach to nedáva zmysel.

Argument, že Mits. ASX je väčšie auto by som nebral vážne- bol to manželkin favorit - absolvovali sme aj skúšobnú jazdu. Dobré auto. Ale nie s výbavou S-Cross a za cenu 20tis E. Skvelý ťah - 320Nm, tichý chod, komfortný podvozok.

0/0
5.9.2014 21:56

L10u71k48a86s 50B62u38c27h84t25a 8739750134967

Suzuki jsou skutečně povedená, známej koupil Kizashi 4x4 a musím uznat že auto mne uchvátilo. Starší nejde úplně dobře sehnat ale nakonec našel myslím v áčkách. Výbava je super- kůže, xenony, vyhřívané sedačky, tempomaty atd... ale to svezení le fakt samurajské.. myslím že říkal že za to dal asi 330tisíc. Jezdí s tím furt a zatím to moc půjčovat nechce jak se mu v tom dobře jezdí. Mám zkušenost se škodovkami, subaru, BMW, nissany.. ale toto se fakt povedlo. Ta SX4 v článku je prý taková lehce ovladatelná  a pro ženy..ale proč ne.

0/0
28.8.2014 18:53

L96u95k86á35š 43V80a59ň19u69r55a 1635384283553

Za 500tis se da sehnat Mitsubishi ASX 1.8 diesel 110kW. Je vetsi a lepe vybavene a s vetsim vykonem. S-CROSS je predrazene.

+3/−1
28.8.2014 10:29

T23o76m14á81š 41Z91e14m64a86n 3295578914235

Ale ne 4x4...

0/0
28.8.2014 10:32

L34u81k39á16š 29V23a70ň89u43r88a 1585834583243

1.8 jsou jen ve 4x4. Staci sledovat akce. Treba ted je do 30.8. za 420tis bez DPH.

0/−1
28.8.2014 10:36

J39i26ř83í 57S32c17h25w50a80c43h 8428824988416

což nějak nesouhlasí, když včetně DPH je to 540 tisíc....;-)

+1/0
28.8.2014 11:18

J20a76r39o43m30í56r 77K78r63á35l 4500679384219

To je základní cena možná s nějakou další výbavou.

0/0
28.8.2014 16:09

L33u27b30o32m26i62r 86M79a38c95h49o 2752710535487

a je skutočne väčšie?

0/0
28.8.2014 13:12

L96u33k29á80š 60V23a14ň54u38r37a 1805454753903

Da se sehnat do 500tis, je to zakladni vybava, ale ta staci. Ma i tempomat. Kamarad ted koupil ASX 2.2 v dieselu a s automatem a jezdi to paradne, me se v tom jede lip nez v Suzuki.

0/0
31.8.2014 9:35

J43a88r93o95m90í32r 59K20r26á30l 4220619804799

Ale ano.  Za 485 tisíc.

+1/0
28.8.2014 16:09

M88a66r57t12i38n 81T40e15p69l17a24n 9177780885923

No v akčním ceníku je za 540k a v akci se už dealerům nebude chtít moc snižovat. U toho s-crossu by něco ukecat mohlo jít. Navíc nechce se mi porovnávat výbavy, takže je otázka jestli tam nejsou rozdíly a hlavně ASX už je morálně trochu starší auto. Jak dlouho se vyrábí, 5 let? Takže tam si můžou dovolit jít i s cenou dolů.

0/0
28.8.2014 13:51

R51a80d86o94m46í48r 11J53a84h49o93d38a 8790137179296

Až na spotřebu souhlasím s tím, co je napsáno. Mám najeto přes 11 tkm, občas i s vozíkem, a ještě jsem nikdy nepřesáhl hranici 6l. Louda nejsem;-D

+1/0
28.8.2014 9:54

V78l42a24s87t79i34m51i62l 45T84e72n81c78e87r 4210430657680

Můj Trabant onehdá klidně sosal i 16 l/100km. Ale to měl nějakej do_dr_banej karburátor. Jsem se nestačil divit kam ten benzín mizí ;-D

0/0
28.8.2014 10:51

J45a42r26o24m41í77r 45K80r18á18l 4100129364969

Suzuki je spíše takový japonský Trabant.  Je řada lepších aut za nižší cenu.  A spotřeba přes 6 litrů ?  Za tolik jezdí řada větších aut.

0/−2
28.8.2014 8:43

Š49t37ě81p92á90n 19V68a98n27ě50k 3193729667327

Jakých lepších aut? To by mě docela zajímalo.

+2/0
28.8.2014 8:48

J64a72r16o37m69í44r 69K89r14á47l 4630789164709

Když už jsme u těch Japonců, tak třeba Mitsubishi.

+2/0
28.8.2014 9:21

P25a50v60e18l 87M32a53r95e94š 2309333962

Muj 12 let starej Focus 1.8 TDDi jezdi prevazne po Brne za 6.6 na sto.Mimo mesto si vezme i lehce pod pet, kdyz jedu sam a moc ho nevytacim.

U o dvě generace mladšího auta bych cekal kombinovanou reálnou spitrebu kolem pěti.

+1/0
28.8.2014 11:52

P68e27t91r 16B50ř73é55ť79a 17N12o80v40á66k 8660163456880

porovnávat spotřebu u  osobáku a SUVéčka ;-D

Ještě tu chybějí jedničkový oktávkáři kteří jezděj za 4,5

+1/0
28.8.2014 12:25

P27a23v83e47l 52M57a66r42e31š 2499223352

SUVčko není osobák?

Dobře pohon všech kol bude žrát víc, ale zase tohle má být moderní motor o obsahu o 200ccm menším.

Můj Focus má cca 1500kg , tohle nějak výrazně víc mít nebude.

Mimochodem jedničková Oktávka klidně za 4.5 jezdit může.

Turbodieselový dvoulitr si bere cca 5.5 ( to jsou data reálných řidičů, žádné marketingové kecy automobilky)

+1/−2
28.8.2014 12:33

M68a51r81t39i10n 27T77e82p62l73a18n 9977970685443

Hmotnostně to bude stejné jako ten váš Focus, problém u SUV versus auto typu Focus je výrazně horší aerodynamika + ten pohon všech kol, který sám zmiňujete. Vliv může mít taky elektrická výbava, která bude u vašeho 12 let starého auta asi o trochu horší (a nemusíte ji tedy krmit), nevím jestli máte nebo nemáte třeba klimatizaci, ta si taky nějakou tu decku zhltne. Navíc na poli dieselů už zas nedochází k takovým vylepšením co se spotřeby týká.

0/0
28.8.2014 14:00

P19e92t50r 80B86ř63é78ť80a 46N85o54v20á59k 8580843116600

SUV má vyšší stavbu karoserie, také větší odpor vzduchu než klasickej hatch nebo kombík.

Já jezdim s dvoulitrovym HDi za 5,7 (město dálnice občas okresky) a přijde mi to jako normální spotřeba. Takže u SUV 6,2L je velmi dobrá spotřeba.

0/0
28.8.2014 16:21

P30a20v65e30l 50B40r49n88a 1332813251196

Bohužel/bohudík Duster strčí do kapsy Jeti i tohle. Hlavně podvozek je spíše kostitřas a na D1 to musí byt peklo.

0/−2
28.8.2014 7:34

L25u85k78á17š 47V73a90ň50u62r58a 1565874153953

Jsem v Chorvatsku a Duster tu maji vsichni, Italove, Francouzi, Chorvati, Slovaci... Suzuki nikdo. Duster je super, francouzska technologie, ale maji blbe zprevodovani. Neni na dalnice. Sam mam starou Sportage a za S-CROSS bych nemenil, je male.

+1/0
28.8.2014 10:34

M83a88r66t28i97n 61T22e87p86l42a48n 9927780535613

Jestli tam není náhodou nějaký sraz Duster klubu, přecijen zas tolik se těch Dusterů neprodává, aby je měli všichni ;-)

0/0
28.8.2014 13:55

L57u14k47a68s 65B59u16c46h72t85a 8669430474127

Dastr je ok na vození materiálu na stavbu, na cestování to není, nic proti ale...

0/0
28.8.2014 18:59

Z72d32e59n33ě66k 50H81a69n34z30l 1131316372534

Vypada to pekne.Ale kdo chce ctyrkolku,pracovni naradi,bude Dastr dostupnejsi

+2/0
28.8.2014 4:54

J40a24n 68D30r39á92s57a20l 7874313540884

Přijet domů za rodinou s novým autem značky Dacia, tak budu jíst měsíc párky;-D. A to neříkám, že Duster je špatný, je to prostě pracovní nástroj pro nějaké nemovité lesníky, obrazně řečeno.

+1/−1
28.8.2014 8:51

J47a26n 80H60a63v23l20i24n64a 9824246369373

tak to Vas lituju, ze mate takovou fajn rodinu......mene bystrych

+2/0
28.8.2014 11:21

Z70d91e32n83ě44k 46H37a16n75z32l 1141656372504

zkuste usetrit 230tisic na Dastra.Pokud si to muze dovolit nemovite clovek dost pochybuju

0/0
28.8.2014 19:16

P89a90v84e11l 14B44ř28e34z11i18n69a 2162923171725

Moc mě pobavila věta o původu naftového motoru ("z vlastní dílny japonské značky"). A co v té dílně dělají? Asi seškrabávají nápis MultiJet a dopisují DDiS. Pokud vím, Suzuki se původem turbodieselů příliš netají. ;-D

+2/0
28.8.2014 2:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.