Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Suzuki S-Cross je auto, které nepadne do oka, ale do ruky

Suzuki asi nikdy nepředstaví převratné auto. Ale ty, co staví, jsou prostě odladěné k dokonalosti. Tak, že padnou do ruky. Kompaktní SUV Suzuki S-Cross je s turbodieselem výrazně lepší než s letargickým benzinem. Za 480 tisíc korun dostanete velkou porci komfortní výbavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58i57r16o19s95l53a56v 12P84a64v60l77í59k 2126487838423

So záujmom som si prečítal článok o aute, na ktorom jazdím (ALL GRIP 4WD S-Cross 1,6 DDiElegance+) od 4.3. t.r. a doposiaľ som najazdil 35.000 km, takže viem posúdiť, tak jeho jazdné vlastnosti, ako i spotrebu a komfort pre pasažierov. Dokonca viem porovnať aj neporovnateľné - jazdu na S-Cross verzus SX4 1,6 benzín r.v 2012 (na tomto som odjazdil do kúpy S-Crosssu za 16 mesiacov viac ako 88.000 km).

Musím povedať, že s S-Cross som veľmi spokojný. Vo viacerých príspevkoch som čítal o možnom porovnávaní s Dusterom - ale netreba miešať hrušky s jablkami. To sú úplne odlišné autá s odlišnými koncovými užívateľmi. Pre všetkých záujemcov o jazdu v prírode a na nespevnených povrchoch iba krátka informácia - na to si treba vybrať iný model od SUzuki. Tam kam som jazdil s X-Trailom (278.000 km) by som si netrúfal vziať SX4 a tam kde som jazdil s SX4 by som nenabral dostatok odvahy jazdiť s S-Crossom. Je to viac cestné ako terénne auto - nedostatočná svetlá výška. Našťastie posledného pol roka nemusím jazdiť v teréne, ale po cestách, kde je toto auto doma. Zarazil ma údaj o spotrebe dosiahnutej v teste - 6,2 l/100 km. Dva týždne po kúpe auta (kúpil som ho ako predvádzacie s nabehanými 3.400 km) som mal cestu po diaľnici v silnom protivetre 200 km, so silným bočným vetrom späť a tankoval som 5,9 l/100 km. To bola moja maximálna spotreba od kúpy. Ako príklad uvediem spotrebu na ceste do Chorvátska - 17 hodinová 920 km cesta (hodiny v kolónach, na diaľniciach 140 km/h na tachometri) - 5,19 l/100km; cesta späť cez Taliansko 1.260 km - spotreba 5,27l/100 km. Štandardne tankujem priemerne 4,5-4,7 l/100km v kombinovanej premávke - denne 100 km diaľnica, 30 km tlačenica v Bratislave. Štart-stop systém používam iba na 50%, pretože v kolónach to nedáva zmysel.

Argument, že Mits. ASX je väčšie auto by som nebral vážne- bol to manželkin favorit - absolvovali sme aj skúšobnú jazdu. Dobré auto. Ale nie s výbavou S-Cross a za cenu 20tis E. Skvelý ťah - 320Nm, tichý chod, komfortný podvozok.

0/0
5.9.2014 21:56

L25u77k77a93s 90B43u56c84h27t97a 8819780794177

Suzuki jsou skutečně povedená, známej koupil Kizashi 4x4 a musím uznat že auto mne uchvátilo. Starší nejde úplně dobře sehnat ale nakonec našel myslím v áčkách. Výbava je super- kůže, xenony, vyhřívané sedačky, tempomaty atd... ale to svezení le fakt samurajské.. myslím že říkal že za to dal asi 330tisíc. Jezdí s tím furt a zatím to moc půjčovat nechce jak se mu v tom dobře jezdí. Mám zkušenost se škodovkami, subaru, BMW, nissany.. ale toto se fakt povedlo. Ta SX4 v článku je prý taková lehce ovladatelná  a pro ženy..ale proč ne.

0/0
28.8.2014 18:53

L97u21k47á35š 80V43a77ň56u13r49a 1435554873333

Za 500tis se da sehnat Mitsubishi ASX 1.8 diesel 110kW. Je vetsi a lepe vybavene a s vetsim vykonem. S-CROSS je predrazene.

+3/−1
28.8.2014 10:29


T45o36m20á93š 73Z75e56m45a45n 3445668184855

Ale ne 4x4...

0/0
28.8.2014 10:32

L16u32k13á40š 93V11a22ň49u85r83a 1375334393963

1.8 jsou jen ve 4x4. Staci sledovat akce. Treba ted je do 30.8. za 420tis bez DPH.

0/−1
28.8.2014 10:36

J78i93ř98í 11S83c75h29w27a66c65h 8578154708916

což nějak nesouhlasí, když včetně DPH je to 540 tisíc....;-)

+1/0
28.8.2014 11:18

J61a75r13o67m72í57r 71K33r10á18l 4490539754839

To je základní cena možná s nějakou další výbavou.

0/0
28.8.2014 16:09

L86u20b79o68m60i81r 34M55a93c90h60o 2392100455677

a je skutočne väčšie?

0/0
28.8.2014 13:12

L24u82k86á70š 91V25a20ň39u69r85a 1405904813673

Da se sehnat do 500tis, je to zakladni vybava, ale ta staci. Ma i tempomat. Kamarad ted koupil ASX 2.2 v dieselu a s automatem a jezdi to paradne, me se v tom jede lip nez v Suzuki.

0/0
31.8.2014 9:35

J61a35r61o24m55í95r 47K71r23á19l 4610539314569

Ale ano.  Za 485 tisíc.

+1/0
28.8.2014 16:09

M54a81r51t41i30n 30T51e63p95l26a47n 9147750805203

No v akčním ceníku je za 540k a v akci se už dealerům nebude chtít moc snižovat. U toho s-crossu by něco ukecat mohlo jít. Navíc nechce se mi porovnávat výbavy, takže je otázka jestli tam nejsou rozdíly a hlavně ASX už je morálně trochu starší auto. Jak dlouho se vyrábí, 5 let? Takže tam si můžou dovolit jít i s cenou dolů.

0/0
28.8.2014 13:51

R82a30d89o51m86í41r 65J97a25h53o48d30a 8520697769196

Až na spotřebu souhlasím s tím, co je napsáno. Mám najeto přes 11 tkm, občas i s vozíkem, a ještě jsem nikdy nepřesáhl hranici 6l. Louda nejsem;-D

+1/0
28.8.2014 9:54

V47l92a63s83t86i43m97i70l 61T26e97n38c45e76r 4510300667600

Můj Trabant onehdá klidně sosal i 16 l/100km. Ale to měl nějakej do_dr_banej karburátor. Jsem se nestačil divit kam ten benzín mizí ;-D

0/0
28.8.2014 10:51

J40a88r70o11m43í25r 88K83r36á86l 4800109974929

Suzuki je spíše takový japonský Trabant.  Je řada lepších aut za nižší cenu.  A spotřeba přes 6 litrů ?  Za tolik jezdí řada větších aut.

0/−2
28.8.2014 8:43

Š28t17ě98p20á22n 95V33a48n31ě29k 3893709427367

Jakých lepších aut? To by mě docela zajímalo.

+2/0
28.8.2014 8:48

J62a48r12o28m62í90r 39K86r47á46l 4590479934139

Když už jsme u těch Japonců, tak třeba Mitsubishi.

+2/0
28.8.2014 9:21

P17a21v88e61l 27M15a20r37e76š 2409183702

Muj 12 let starej Focus 1.8 TDDi jezdi prevazne po Brne za 6.6 na sto.Mimo mesto si vezme i lehce pod pet, kdyz jedu sam a moc ho nevytacim.

U o dvě generace mladšího auta bych cekal kombinovanou reálnou spitrebu kolem pěti.

+1/0
28.8.2014 11:52

P37e90t67r 50B21ř71é81ť62a 30N86o83v62á47k 8170623416680

porovnávat spotřebu u  osobáku a SUVéčka ;-D

Ještě tu chybějí jedničkový oktávkáři kteří jezděj za 4,5

+1/0
28.8.2014 12:25

P62a59v73e11l 29M40a19r40e38š 2539373262

SUVčko není osobák?

Dobře pohon všech kol bude žrát víc, ale zase tohle má být moderní motor o obsahu o 200ccm menším.

Můj Focus má cca 1500kg , tohle nějak výrazně víc mít nebude.

Mimochodem jedničková Oktávka klidně za 4.5 jezdit může.

Turbodieselový dvoulitr si bere cca 5.5 ( to jsou data reálných řidičů, žádné marketingové kecy automobilky)

+1/−2
28.8.2014 12:33

M34a70r70t20i91n 63T47e29p95l34a86n 9647400815293

Hmotnostně to bude stejné jako ten váš Focus, problém u SUV versus auto typu Focus je výrazně horší aerodynamika + ten pohon všech kol, který sám zmiňujete. Vliv může mít taky elektrická výbava, která bude u vašeho 12 let starého auta asi o trochu horší (a nemusíte ji tedy krmit), nevím jestli máte nebo nemáte třeba klimatizaci, ta si taky nějakou tu decku zhltne. Navíc na poli dieselů už zas nedochází k takovým vylepšením co se spotřeby týká.

0/0
28.8.2014 14:00

P36e35t24r 20B51ř77é67ť24a 80N43o68v17á60k 8570203826280

SUV má vyšší stavbu karoserie, také větší odpor vzduchu než klasickej hatch nebo kombík.

Já jezdim s dvoulitrovym HDi za 5,7 (město dálnice občas okresky) a přijde mi to jako normální spotřeba. Takže u SUV 6,2L je velmi dobrá spotřeba.

0/0
28.8.2014 16:21

P46a94v26e22l 52B54r52n25a 1222723371716

Bohužel/bohudík Duster strčí do kapsy Jeti i tohle. Hlavně podvozek je spíše kostitřas a na D1 to musí byt peklo.

0/−2
28.8.2014 7:34

L19u69k47á20š 82V14a24ň43u85r47a 1655554893763

Jsem v Chorvatsku a Duster tu maji vsichni, Italove, Francouzi, Chorvati, Slovaci... Suzuki nikdo. Duster je super, francouzska technologie, ale maji blbe zprevodovani. Neni na dalnice. Sam mam starou Sportage a za S-CROSS bych nemenil, je male.

+1/0
28.8.2014 10:34

M33a55r86t70i85n 51T68e20p93l85a13n 9237820685663

Jestli tam není náhodou nějaký sraz Duster klubu, přecijen zas tolik se těch Dusterů neprodává, aby je měli všichni ;-)

0/0
28.8.2014 13:55

L15u67k83a67s 98B39u70c32h75t31a 8969370504857

Dastr je ok na vození materiálu na stavbu, na cestování to není, nic proti ale...

0/0
28.8.2014 18:59

Z84d13e98n75ě60k 17H68a31n55z75l 1591816692684

Vypada to pekne.Ale kdo chce ctyrkolku,pracovni naradi,bude Dastr dostupnejsi

+2/0
28.8.2014 4:54

J21a86n 87D27r12á36s96a97l 7404453880384

Přijet domů za rodinou s novým autem značky Dacia, tak budu jíst měsíc párky;-D. A to neříkám, že Duster je špatný, je to prostě pracovní nástroj pro nějaké nemovité lesníky, obrazně řečeno.

+1/−1
28.8.2014 8:51

J13a30n 69H62a35v30l53i18n57a 9774536319753

tak to Vas lituju, ze mate takovou fajn rodinu......mene bystrych

+2/0
28.8.2014 11:21

Z46d72e88n43ě52k 19H93a79n53z58l 1241676822554

zkuste usetrit 230tisic na Dastra.Pokud si to muze dovolit nemovite clovek dost pochybuju

0/0
28.8.2014 19:16

P77a71v60e14l 37B35ř64e25z26i13n31a 2212623501595

Moc mě pobavila věta o původu naftového motoru ("z vlastní dílny japonské značky"). A co v té dílně dělají? Asi seškrabávají nápis MultiJet a dopisují DDiS. Pokud vím, Suzuki se původem turbodieselů příliš netají. ;-D

+2/0
28.8.2014 2:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.