Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Suzuki S-Cross je auto, které nepadne do oka, ale do ruky

Suzuki asi nikdy nepředstaví převratné auto. Ale ty, co staví, jsou prostě odladěné k dokonalosti. Tak, že padnou do ruky. Kompaktní SUV Suzuki S-Cross je s turbodieselem výrazně lepší než s letargickým benzinem. Za 480 tisíc korun dostanete velkou porci komfortní výbavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M66i21r81o18s83l97a35v 57P79a88v69l80í68k 2266877978963

So záujmom som si prečítal článok o aute, na ktorom jazdím (ALL GRIP 4WD S-Cross 1,6 DDiElegance+) od 4.3. t.r. a doposiaľ som najazdil 35.000 km, takže viem posúdiť, tak jeho jazdné vlastnosti, ako i spotrebu a komfort pre pasažierov. Dokonca viem porovnať aj neporovnateľné - jazdu na S-Cross verzus SX4 1,6 benzín r.v 2012 (na tomto som odjazdil do kúpy S-Crosssu za 16 mesiacov viac ako 88.000 km).

Musím povedať, že s S-Cross som veľmi spokojný. Vo viacerých príspevkoch som čítal o možnom porovnávaní s Dusterom - ale netreba miešať hrušky s jablkami. To sú úplne odlišné autá s odlišnými koncovými užívateľmi. Pre všetkých záujemcov o jazdu v prírode a na nespevnených povrchoch iba krátka informácia - na to si treba vybrať iný model od SUzuki. Tam kam som jazdil s X-Trailom (278.000 km) by som si netrúfal vziať SX4 a tam kde som jazdil s SX4 by som nenabral dostatok odvahy jazdiť s S-Crossom. Je to viac cestné ako terénne auto - nedostatočná svetlá výška. Našťastie posledného pol roka nemusím jazdiť v teréne, ale po cestách, kde je toto auto doma. Zarazil ma údaj o spotrebe dosiahnutej v teste - 6,2 l/100 km. Dva týždne po kúpe auta (kúpil som ho ako predvádzacie s nabehanými 3.400 km) som mal cestu po diaľnici v silnom protivetre 200 km, so silným bočným vetrom späť a tankoval som 5,9 l/100 km. To bola moja maximálna spotreba od kúpy. Ako príklad uvediem spotrebu na ceste do Chorvátska - 17 hodinová 920 km cesta (hodiny v kolónach, na diaľniciach 140 km/h na tachometri) - 5,19 l/100km; cesta späť cez Taliansko 1.260 km - spotreba 5,27l/100 km. Štandardne tankujem priemerne 4,5-4,7 l/100km v kombinovanej premávke - denne 100 km diaľnica, 30 km tlačenica v Bratislave. Štart-stop systém používam iba na 50%, pretože v kolónach to nedáva zmysel.

Argument, že Mits. ASX je väčšie auto by som nebral vážne- bol to manželkin favorit - absolvovali sme aj skúšobnú jazdu. Dobré auto. Ale nie s výbavou S-Cross a za cenu 20tis E. Skvelý ťah - 320Nm, tichý chod, komfortný podvozok.

0/0
5.9.2014 21:56

L29u15k47a17s 63B78u52c36h86t14a 8419670844247

Suzuki jsou skutečně povedená, známej koupil Kizashi 4x4 a musím uznat že auto mne uchvátilo. Starší nejde úplně dobře sehnat ale nakonec našel myslím v áčkách. Výbava je super- kůže, xenony, vyhřívané sedačky, tempomaty atd... ale to svezení le fakt samurajské.. myslím že říkal že za to dal asi 330tisíc. Jezdí s tím furt a zatím to moc půjčovat nechce jak se mu v tom dobře jezdí. Mám zkušenost se škodovkami, subaru, BMW, nissany.. ale toto se fakt povedlo. Ta SX4 v článku je prý taková lehce ovladatelná  a pro ženy..ale proč ne.

0/0
28.8.2014 18:53

L43u25k17á88š 98V94a41ň30u10r75a 1265604293453

Za 500tis se da sehnat Mitsubishi ASX 1.8 diesel 110kW. Je vetsi a lepe vybavene a s vetsim vykonem. S-CROSS je predrazene.

+3/−1
28.8.2014 10:29

T89o44m89á56š 51Z60e66m52a17n 3275868674555

Ale ne 4x4...

0/0
28.8.2014 10:32

L30u78k65á66š 72V65a54ň54u72r79a 1265914653763

1.8 jsou jen ve 4x4. Staci sledovat akce. Treba ted je do 30.8. za 420tis bez DPH.

0/−1
28.8.2014 10:36

J28i39ř30í 55S43c43h62w90a96c57h 8898174278706

což nějak nesouhlasí, když včetně DPH je to 540 tisíc....;-)

+1/0
28.8.2014 11:18

J36a96r30o30m53í74r 62K63r42á12l 4600169734719

To je základní cena možná s nějakou další výbavou.

0/0
28.8.2014 16:09

L19u28b96o89m74i41r 37M32a61c82h52o 2142630335317

a je skutočne väčšie?

0/0
28.8.2014 13:12

L74u59k55á93š 28V57a52ň58u72r27a 1125224843373

Da se sehnat do 500tis, je to zakladni vybava, ale ta staci. Ma i tempomat. Kamarad ted koupil ASX 2.2 v dieselu a s automatem a jezdi to paradne, me se v tom jede lip nez v Suzuki.

0/0
31.8.2014 9:35

J68a48r69o71m52í72r 98K66r25á74l 4880489744249

Ale ano.  Za 485 tisíc.

+1/0
28.8.2014 16:09

M76a25r88t50i40n 88T82e55p66l87a26n 9297590545783

No v akčním ceníku je za 540k a v akci se už dealerům nebude chtít moc snižovat. U toho s-crossu by něco ukecat mohlo jít. Navíc nechce se mi porovnávat výbavy, takže je otázka jestli tam nejsou rozdíly a hlavně ASX už je morálně trochu starší auto. Jak dlouho se vyrábí, 5 let? Takže tam si můžou dovolit jít i s cenou dolů.

0/0
28.8.2014 13:51

R86a62d55o10m62í22r 22J80a60h89o33d64a 8590837659546

Až na spotřebu souhlasím s tím, co je napsáno. Mám najeto přes 11 tkm, občas i s vozíkem, a ještě jsem nikdy nepřesáhl hranici 6l. Louda nejsem;-D

+1/0
28.8.2014 9:54

V53l43a74s42t82i75m71i33l 12T80e12n60c53e51r 4920280307780

Můj Trabant onehdá klidně sosal i 16 l/100km. Ale to měl nějakej do_dr_banej karburátor. Jsem se nestačil divit kam ten benzín mizí ;-D

0/0
28.8.2014 10:51

J62a28r88o85m61í11r 94K63r97á27l 4750389974899

Suzuki je spíše takový japonský Trabant.  Je řada lepších aut za nižší cenu.  A spotřeba přes 6 litrů ?  Za tolik jezdí řada větších aut.

0/−2
28.8.2014 8:43

Š22t44ě82p53á26n 70V12a25n39ě53k 3283609607687

Jakých lepších aut? To by mě docela zajímalo.

+2/0
28.8.2014 8:48

J39a67r71o12m84í96r 64K76r68á90l 4410799774839

Když už jsme u těch Japonců, tak třeba Mitsubishi.

+2/0
28.8.2014 9:21

P58a94v93e13l 90M88a26r70e97š 2759563272

Muj 12 let starej Focus 1.8 TDDi jezdi prevazne po Brne za 6.6 na sto.Mimo mesto si vezme i lehce pod pet, kdyz jedu sam a moc ho nevytacim.

U o dvě generace mladšího auta bych cekal kombinovanou reálnou spitrebu kolem pěti.

+1/0
28.8.2014 11:52

P62e33t73r 69B34ř11é41ť64a 95N36o24v90á41k 8420233526520

porovnávat spotřebu u  osobáku a SUVéčka ;-D

Ještě tu chybějí jedničkový oktávkáři kteří jezděj za 4,5

+1/0
28.8.2014 12:25

P50a72v47e85l 53M30a44r50e37š 2709433972

SUVčko není osobák?

Dobře pohon všech kol bude žrát víc, ale zase tohle má být moderní motor o obsahu o 200ccm menším.

Můj Focus má cca 1500kg , tohle nějak výrazně víc mít nebude.

Mimochodem jedničková Oktávka klidně za 4.5 jezdit může.

Turbodieselový dvoulitr si bere cca 5.5 ( to jsou data reálných řidičů, žádné marketingové kecy automobilky)

+1/−2
28.8.2014 12:33

M41a91r25t84i32n 73T89e16p43l88a10n 9247810575433

Hmotnostně to bude stejné jako ten váš Focus, problém u SUV versus auto typu Focus je výrazně horší aerodynamika + ten pohon všech kol, který sám zmiňujete. Vliv může mít taky elektrická výbava, která bude u vašeho 12 let starého auta asi o trochu horší (a nemusíte ji tedy krmit), nevím jestli máte nebo nemáte třeba klimatizaci, ta si taky nějakou tu decku zhltne. Navíc na poli dieselů už zas nedochází k takovým vylepšením co se spotřeby týká.

0/0
28.8.2014 14:00

P13e62t69r 77B45ř72é29ť34a 37N69o72v41á87k 8330423626660

SUV má vyšší stavbu karoserie, také větší odpor vzduchu než klasickej hatch nebo kombík.

Já jezdim s dvoulitrovym HDi za 5,7 (město dálnice občas okresky) a přijde mi to jako normální spotřeba. Takže u SUV 6,2L je velmi dobrá spotřeba.

0/0
28.8.2014 16:21

P43a33v13e21l 39B67r66n52a 1162193621506

Bohužel/bohudík Duster strčí do kapsy Jeti i tohle. Hlavně podvozek je spíše kostitřas a na D1 to musí byt peklo.

0/−2
28.8.2014 7:34

L58u65k38á20š 26V81a80ň59u34r70a 1775174633543

Jsem v Chorvatsku a Duster tu maji vsichni, Italove, Francouzi, Chorvati, Slovaci... Suzuki nikdo. Duster je super, francouzska technologie, ale maji blbe zprevodovani. Neni na dalnice. Sam mam starou Sportage a za S-CROSS bych nemenil, je male.

+1/0
28.8.2014 10:34

M21a89r84t66i73n 79T32e65p90l77a46n 9147450945273

Jestli tam není náhodou nějaký sraz Duster klubu, přecijen zas tolik se těch Dusterů neprodává, aby je měli všichni ;-)

0/0
28.8.2014 13:55

L70u36k19a78s 75B71u41c62h24t16a 8529810384957

Dastr je ok na vození materiálu na stavbu, na cestování to není, nic proti ale...

0/0
28.8.2014 18:59

Z64d26e49n65ě27k 76H80a84n42z38l 1401836662864

Vypada to pekne.Ale kdo chce ctyrkolku,pracovni naradi,bude Dastr dostupnejsi

+2/0
28.8.2014 4:54

J90a15n 80D85r63á88s97a60l 7984413910234

Přijet domů za rodinou s novým autem značky Dacia, tak budu jíst měsíc párky;-D. A to neříkám, že Duster je špatný, je to prostě pracovní nástroj pro nějaké nemovité lesníky, obrazně řečeno.

+1/−1
28.8.2014 8:51

J57a75n 78H24a90v51l36i11n73a 9384806869673

tak to Vas lituju, ze mate takovou fajn rodinu......mene bystrych

+2/0
28.8.2014 11:21

Z23d41e37n96ě78k 94H18a83n49z57l 1431296882924

zkuste usetrit 230tisic na Dastra.Pokud si to muze dovolit nemovite clovek dost pochybuju

0/0
28.8.2014 19:16

P40a45v65e84l 56B51ř68e11z12i70n50a 2862143811925

Moc mě pobavila věta o původu naftového motoru ("z vlastní dílny japonské značky"). A co v té dílně dělají? Asi seškrabávají nápis MultiJet a dopisují DDiS. Pokud vím, Suzuki se původem turbodieselů příliš netají. ;-D

+2/0
28.8.2014 2:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.