Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Brně představili pneumobily, auta na stlačený vzduch

Závodní vozítka poháněná vzduchem z tlakových lahví zkonstruovali studenti Vysokého učení technického v Brně. Dvě lehká jednomístná vozítka, která jezdí rychlostí asi 40 kilometrů v hodině, vyšlou koncem týdne na závody do Maďarska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A50l77e83š 39K64o41č82í 5488827660306

Místo ocelové lahve tchýni s pumpičkou a JE TO.;-D

0/0
15.5.2014 12:08

I18v14o 46J18a94n22á76č44e68k 8383423941502

Si pamatuji před více jak 25 lety jsem jel párkrát na lokomotivě na stlačený vzduch. Bylo to docela fajn, na výfuku se dobře chladilo pití a osvětlení bylo řečení přes generátor, který byl napojen na turbínu a ta se pouštěla kohoutkem. :-)

0/0
14.5.2014 21:52

S84t67e46p59a32n 28T28o64t94h 8248509645838

ta v u nas jezdila do letoska...

http://usti.idnes.cz/akumulacni-parni-lokomotiva-v-ustecke-setuze-skoncila-pgk-/usti-zpravy.aspx?c=A140411_2055555_usti-zpravy_alh

0/0
15.5.2014 8:14

I78v53o 97J53a61n20á21č72e98k 8713713961272

Ale kdepak, psal jsem o stalčeném vzduchu, nikoliv o tom, co píšete vy.

0/0
16.5.2014 8:46
Foto

J33a29n 39K67o22l45e88n88k78o 3720463875591

já nevím, ale MDI funguje už minimálně od roku 2002 a za 7-8 tis EUR prodávají osobní a užitkové vozy poháněné stlačeným vzduchem. Mají dojezd až 300km a vyvinou rychlost až 100Km/h. 100km vychází na 15 Kč za elektřinu pro pohon kompresoru který Vám prázdné nádrže natlakuje za 6-7 hodin. Takže ještě chvíli mi vykládejte že stlačený vzduch se v autech neujal že je to neekonomické nebo nerentabilní apod....

0/0
14.5.2014 14:35

J47i11ř28í 22D88v95o53ř20á42k 5328463248760

To jsi našel kde?Levnější než elektromubil , větší dojezd ......?

0/0
14.5.2014 20:19

P31a82v76e84l 94F74o62l15t94á98n 4340362114

Pane Kolenko, můžete dát nějaký relevantní odkaz? Dle toho, co lze ohledně pohonu stlačeným vzduchem na webu nalézt, píšete nesmysly.

0/0
14.5.2014 22:22

S15t75e94p10a79n 61T64o11t72h 8208549865828

kdyz nedo on, muzu treba ukazat http://www.autonavzduch.cz/

http://www.hybrid.cz/tagy/mdi

...

to jen u nas. Staci pohledat

0/0
15.5.2014 7:42

P75a53v16e89l 96F92o53l45t24á16n 4210922774

Ano, bohatě stačí; toto už jsem viděl a četl dříve, proto byla má reakce taková, jaká byla.

První odkaz má dole: "Poslední úpravy: 8.8.2009".

Článek na Hybridu zveřejněn "14 Únor 2011" a od té doby "ticho po pěšině".

Ať se podíváte kamkoliv, všechny zmínky o "autě na vzduch" jsou několik roků staré a pak chcípl pes. Toto jsem měl na mysli.

Tím "relevantní", jsem měl na mysli informace letošní (máme už půlku květence) a ty se nevyskytují.

0/0
15.5.2014 11:37

R70a35d54e51k 12P93r84o86c89h76á24z42k51a 2833599748

To auto neexistuje!Je to něco mezi podfukem a zbožným přáním autora té konstrukce. Každý inženýr, který si ze školy pamatuje rovnici PV=RT a ještě úplně nezapomněl integrály, Vám dokáže, že je to nesmysl, přestože je ten motor tak báječně složitý a vypadá superzáhadně;-D

0/0
15.5.2014 9:27

L57u71k32á97š 22V98a18ň97u15r11a 1405824643903

Kdysi nějaký Ind zkoušel udělat motor využívající kombinaci stlačeného a nestlačeného vzduchu a mělo to teda lepší parametry.

0/0
14.5.2014 12:55

P69a83v16e12l 89S38ý55k31o17r59a 4114946842754

Vypadá to,že studenti Vysokého učení technického v Brně vymýšlejí spoustu zbytečností,po dostudování se naplaví do Prahy,aby je tu zkoušeli uplatnit.Bohužel.

0/0
14.5.2014 11:51

V90l56a54d18i93m69í65r 43F88i94b65i71g27e56r 5454101621114

Než se vymyslí něco převratného vyřádá si to stovky někdy i tisíce neůspěchů. Nejdřív tu technologii musí vyzkoušet a pak se mezi studenty najde nějaký geniálnější jedinec, který to zefektivní, zjednoduší, prostě zlepší a vynález bude na světě.

0/0
15.5.2014 15:58
Foto

J32a98r17o40m36í49r 93V30e29g36r 2647710952270

To už tady bylo. Byl jsem se na to podívat i na Ženevském autosalonu.(byla krize a nabízeli možnost vystavit kdekomu i firmě MDI, která to auto prodává již léta na celém světě)

I kdyby to nezamrzalo, stlačit vzduch spotřebuje spoustu energie, podobně jako CNG.

My jezdíme na baterky, nabíjíme ze Slunce (když to jde) a jsme spokojeni. Jak? Přijďte se podívat 24.května odpoledne na Václavák, nebo na sraz v červenci.

elektromobily-os.cz

0/0
14.5.2014 9:42

R23i41c16h58a56r31d 88T93r34e35f93i20l 4451275219980

Jako hračka dobrý. Jako technické cvičení taky. Jinak úplně na dvě věci.

+2/0
14.5.2014 8:49

O84n16d96ř98e72j 85S68t60a29r14o24c72h 5500393772264

Závod na 200 metrů?

+1/0
14.5.2014 8:48

J48i58ř84í 49J86u53r40á22š37e73k 8807455260147

S letmým startem ;-)

0/0
14.5.2014 10:26

P75e18t30r 50S57k74o96k53a37n 3729559383519

Nejefektivnejsi palivo bude stlacena kapalina. Uz se na tom pracovalo za C.K., ale jeste to technicky nikdo nedokazal dotahnout. Ale dle propoctu Prof. Jamneho to ma byt nejeefektivnejsi mozny pohon s minimalnimi ztratami.

+1/−1
14.5.2014 7:39

J16i25ř53í 94D57v77o21ř96á68k 5358583978620

Jako nápad dobré .Možná to má takový drobný problémek.Stlačit kapalinu.

+1/0
14.5.2014 20:21

A65l86e44x22a86n24d13r 10K48o64s30t87k30a 5519116939316

Na jednu natlakovanou láhev celých 10 km. A to jde o odlehčenou konstrukci, která má bez člověka jen pár kg. Auto s váhou tunu a čtvrt by na to patrně neobjelo ani blok baráků. Dokonalá demonstrace, proč se to nepoužívá.

+1/0
14.5.2014 7:17

J93i57ř11í 33D95v82o77ř33á67k 5148163178810

Z hlediska financí je stlačený vzduch nejhorší varianta pohonu.

+1/0
13.5.2014 19:27

J70a52n 94Š19p19e18c25i85á41n 2350510679609

Pokud si to natlakuju v praci,tak rozhodne ne :D

0/0
13.5.2014 23:41

J32a17r37o35m20í12r 47K23r64á50l 4610419904619

Počkejte, až Vám na půl cestě dojde vzduch. ;-)

+1/0
14.5.2014 7:56

V43á62c55l98a92v 40M81á59c44h35a 1422903849167

bude foukat

0/0
14.5.2014 16:40

S36t62a31n59i65s45l60a70v 95R42o92s14e69c68k15ý 9125429761289

21. století - století páry

0/0
13.5.2014 19:24

M80i32r84o36s57l36a77v 72D71i11o92p28a27n 2416859128282

Si děláte srandu, ale už v r. 1970 jsme měli v EL. Třebovice lokomotivu na stlačenou páru. Byla to jako parní lokomotiva bez kotle. Tam kde měl být kotel, tak byl zásobník na stlačenou páru. Tahala v pohodě 30 vozů s uhlím a vydržela asi půl šichty. Potom se jelo do výtopny a zhruba za půl hodiny byla natlakovaná.:-)

0/0
14.5.2014 16:19

M11a75r54t10i71n 66K23o15m88i70n23e53k 5420917641722

Akumulacni lokomotiva neni zadna novinka a na tahani nakladu po fabrice je to idealni. Ale dokazete si predstavit neco takoveho v normalnim provozu? :D

0/0
15.5.2014 9:29

R37a34d14e76k 94P11r38o66c86h98á93z48k74a 2863379818

Pára je ale něco úplně jinačího než plyn. Důlní lokomotivy na stlačený vzduch byly vlastně celé plné obrovských tlakových lahví a stejně vydržely jen pár desítek km. Nakonec se zrušily, protože jejich provoz byl finančně neúnosný a dnes se používají diesely s pokročilou filtrací spalin.

0/0
15.5.2014 9:33

J13i82ř41í 11D72v55o19ř65á71k 5308683648640

Koncem 80.let se prodával modelářský motorek na CO2.Účinost nic moc , a při teplotách kolem 10.stupňů zamrzal.é

0/0
13.5.2014 18:28

D29a38v19i37d 55R88y16c81h34e32t10s46k87ý 9236721710730

Do města by to mohlo být zajímavé, 10 km je poměrně málo a reálný dojezd bude nižší, ale "palivo" lze doplnit během několika sekund, třeba i během stání na semaforu.

+1/−2
13.5.2014 16:12

M40i12l43a40n 49P58o59k63o98r80a 6249472154742

ale docela mě pobavila představa, jak dojedou auta na červenou a všichni řidiči vyskakují s pumpičkou a doplňují "palivo"  ;-D

+5/0
13.5.2014 17:36

R42a72d12e67k 70P83r21o29c96h30á98z78k59a 2413639848

To nevím, jestli během několika sekund. Jestli jste někdy viděl plnit potápěčskou lahev (což je asi tak ekvivalent toho co mají v tom vozítku), tak to bylo vždycky tak na čtvrt hodiny, celou to dobu při tom běží kompresor který žere tak 5 kW a dělá kravál, že by se za něj nemusela stydět vytuněná motorka :-)

+5/0
13.5.2014 17:53

D42a46v92i96d 89R65y31c33h78e78t58s73k55ý 9176911430290

No pokud má ta nádoba na pohon třeba 30 atmosfér a na plnění budete mít 10x větší nádobu, která bude mít 33 atmosfér a ty propojíte (postupně, aby nebyl výbuch), tak to udělá vžúúúúm a máte v obou 30 atmosfér. Velkou nádobu pak dotlakuje kompresor. Možná je to kravina, nejsem fyzik ;-D

0/0
13.5.2014 19:34

M57i66c73h85a54e11l 86K62o20n14e22č40n70ý 6972283989249

30 Barů je málo , potápěčské láhve se plní na 200-300 barů(atm) a počítám, že u nich to nebude míň spíš naopak. Stlačený vzduch je díky tření a neefektivnosti komresorů jedním z nejdražších pohonných médií, bohužel.;-)

+5/0
13.5.2014 23:15

J48i77ř54í 17H83a75v50e77l 8886909351469

Jo jo, při stlačování se vzduch dost brutálně zahřívá (výrazné ztráty energie) a při rozpínání zase dost chladí a může různě zamrzat.

0/0
14.5.2014 13:44

J72i89ř38í 64D59v12o73ř88á98k 5868443168430

Ve druhé třídě ZŠ jsi mohl pít pivo.Už ti bylo 18.let.

0/0
16.5.2014 18:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.