Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Brně představili pneumobily, auta na stlačený vzduch

Závodní vozítka poháněná vzduchem z tlakových lahví zkonstruovali studenti Vysokého učení technického v Brně. Dvě lehká jednomístná vozítka, která jezdí rychlostí asi 40 kilometrů v hodině, vyšlou koncem týdne na závody do Maďarska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A57l98e48š 94K84o37č82í 5758877610546

Místo ocelové lahve tchýni s pumpičkou a JE TO.;-D

0/0
15.5.2014 12:08

I76v52o 89J28a11n38á92č94e13k 8663813521562

Si pamatuji před více jak 25 lety jsem jel párkrát na lokomotivě na stlačený vzduch. Bylo to docela fajn, na výfuku se dobře chladilo pití a osvětlení bylo řečení přes generátor, který byl napojen na turbínu a ta se pouštěla kohoutkem. :-)

0/0
14.5.2014 21:52

S52t18e17p22a19n 63T45o95t50h 8948689415608

ta v u nas jezdila do letoska...

usti.idnes.cz

0/0
15.5.2014 8:14

I85v54o 95J27a63n21á23č34e15k 8963213811242

Ale kdepak, psal jsem o stalčeném vzduchu, nikoliv o tom, co píšete vy.

0/0
16.5.2014 8:46
Foto

J98a91n 61K64o12l75e56n90k51o 3760303695661

já nevím, ale MDI funguje už minimálně od roku 2002 a za 7-8 tis EUR prodávají osobní a užitkové vozy poháněné stlačeným vzduchem. Mají dojezd až 300km a vyvinou rychlost až 100Km/h. 100km vychází na 15 Kč za elektřinu pro pohon kompresoru který Vám prázdné nádrže natlakuje za 6-7 hodin. Takže ještě chvíli mi vykládejte že stlačený vzduch se v autech neujal že je to neekonomické nebo nerentabilní apod....

0/0
14.5.2014 14:35

J33i25ř58í 35D57v30o85ř50á52k 5478983858130

To jsi našel kde?Levnější než elektromubil , větší dojezd ......?

0/0
14.5.2014 20:19

P70a39v32e47l 20F95o39l93t64á52n 4430842924

Pane Kolenko, můžete dát nějaký relevantní odkaz? Dle toho, co lze ohledně pohonu stlačeným vzduchem na webu nalézt, píšete nesmysly.

0/0
14.5.2014 22:22

S92t84e68p44a76n 75T56o95t86h 8968749785498

kdyz nedo on, muzu treba ukazat  www.autonavzduch.cz

www.hybrid.cz

...

to jen u nas. Staci pohledat

0/0
15.5.2014 7:42

P90a95v72e56l 54F61o78l97t14á26n 4680142664

Ano, bohatě stačí; toto už jsem viděl a četl dříve, proto byla má reakce taková, jaká byla.

První odkaz má dole: "Poslední úpravy: 8.8.2009".

Článek na Hybridu zveřejněn "14 Únor 2011" a od té doby "ticho po pěšině".

Ať se podíváte kamkoliv, všechny zmínky o "autě na vzduch" jsou několik roků staré a pak chcípl pes. Toto jsem měl na mysli.

Tím "relevantní", jsem měl na mysli informace letošní (máme už půlku květence) a ty se nevyskytují.

0/0
15.5.2014 11:37

R34a40d71e68k 72P24r50o63c36h10á80z18k69a 2333389168

To auto neexistuje!Je to něco mezi podfukem a zbožným přáním autora té konstrukce. Každý inženýr, který si ze školy pamatuje rovnici PV=RT a ještě úplně nezapomněl integrály, Vám dokáže, že je to nesmysl, přestože je ten motor tak báječně složitý a vypadá superzáhadně;-D

0/0
15.5.2014 9:27

L82u41k56á67š 69V14a43ň30u17r97a 1805154933883

Kdysi nějaký Ind zkoušel udělat motor využívající kombinaci stlačeného a nestlačeného vzduchu a mělo to teda lepší parametry.

0/0
14.5.2014 12:55
Foto

P67a10v39e20l 51S26ý34k27o34r60a 7380845635943

Vypadá to,že studenti Vysokého učení technického v Brně vymýšlejí spoustu zbytečností,po dostudování se naplaví do Prahy,aby je tu zkoušeli uplatnit.Bohužel.

0/0
14.5.2014 11:51

V91l48a83d38i50m90í30r 83F21i45b95i29g95e50r 5614731431444

Než se vymyslí něco převratného vyřádá si to stovky někdy i tisíce neůspěchů. Nejdřív tu technologii musí vyzkoušet a pak se mezi studenty najde nějaký geniálnější jedinec, který to zefektivní, zjednoduší, prostě zlepší a vynález bude na světě.

0/0
15.5.2014 15:58
Foto

J69a47r41o80m77í58r 81V21e81g65r 2177950382840

To už tady bylo. Byl jsem se na to podívat i na Ženevském autosalonu.(byla krize a nabízeli možnost vystavit kdekomu i firmě MDI, která to auto prodává již léta na celém světě)

I kdyby to nezamrzalo, stlačit vzduch spotřebuje spoustu energie, podobně jako CNG.

My jezdíme na baterky, nabíjíme ze Slunce (když to jde) a jsme spokojeni. Jak? Přijďte se podívat 24.května odpoledne na Václavák, nebo na sraz v červenci.

elektromobily-os.cz

0/0
14.5.2014 9:42

R49i47c38h67a24r52d 63T12r67e82f88i92l 4241315299820

Jako hračka dobrý. Jako technické cvičení taky. Jinak úplně na dvě věci.

+2/0
14.5.2014 8:49

O65n59d26ř93e25j 26S62t20a70r34o55c39h 5190643762244

Závod na 200 metrů?

+1/0
14.5.2014 8:48

J78i57ř21í 93J59u89r79á66š78e58k 8917835440597

S letmým startem ;-)

0/0
14.5.2014 10:26

P90e98t10r 57S78k44o69k33a84n 3289959883969

Nejefektivnejsi palivo bude stlacena kapalina. Uz se na tom pracovalo za C.K., ale jeste to technicky nikdo nedokazal dotahnout. Ale dle propoctu Prof. Jamneho to ma byt nejeefektivnejsi mozny pohon s minimalnimi ztratami.

+1/−1
14.5.2014 7:39

J34i92ř12í 16D73v85o13ř52á70k 5708713988360

Jako nápad dobré .Možná to má takový drobný problémek.Stlačit kapalinu.

+1/0
14.5.2014 20:21

A23l57e46x14a27n86d88r 94K47o19s64t28k44a 5719506559726

Na jednu natlakovanou láhev celých 10 km. A to jde o odlehčenou konstrukci, která má bez člověka jen pár kg. Auto s váhou tunu a čtvrt by na to patrně neobjelo ani blok baráků. Dokonalá demonstrace, proč se to nepoužívá.

+1/0
14.5.2014 7:17

J92i96ř69í 92D55v72o76ř51á28k 5968403178290

Z hlediska financí je stlačený vzduch nejhorší varianta pohonu.

+1/0
13.5.2014 19:27

J37a38n 58Š52p31e21c85i80á10n 2190980119859

Pokud si to natlakuju v praci,tak rozhodne ne :D

0/0
13.5.2014 23:41

J82a47r86o38m24í62r 96K97r77á73l 4380429674839

Počkejte, až Vám na půl cestě dojde vzduch. ;-)

+1/0
14.5.2014 7:56

V69á62c98l88a58v 87M28á81c36h69a 1912503389687

bude foukat

0/0
14.5.2014 16:40

S91t91a86n70i91s68l89a39v 63R88o82s76e19c31k59ý 9635299201629

21. století - století páry

0/0
13.5.2014 19:24

M37i25r28o11s29l50a23v 67D11i20o27p46a72n 2336379168852

Si děláte srandu, ale už v r. 1970 jsme měli v EL. Třebovice lokomotivu na stlačenou páru. Byla to jako parní lokomotiva bez kotle. Tam kde měl být kotel, tak byl zásobník na stlačenou páru. Tahala v pohodě 30 vozů s uhlím a vydržela asi půl šichty. Potom se jelo do výtopny a zhruba za půl hodiny byla natlakovaná.:-)

0/0
14.5.2014 16:19

M86a67r50t97i93n 40K97o20m16i80n77e95k 5320717491812

Akumulacni lokomotiva neni zadna novinka a na tahani nakladu po fabrice je to idealni. Ale dokazete si predstavit neco takoveho v normalnim provozu? :D

0/0
15.5.2014 9:29

R86a11d53e72k 90P66r29o78c10h87á28z46k52a 2193539818

Pára je ale něco úplně jinačího než plyn. Důlní lokomotivy na stlačený vzduch byly vlastně celé plné obrovských tlakových lahví a stejně vydržely jen pár desítek km. Nakonec se zrušily, protože jejich provoz byl finančně neúnosný a dnes se používají diesely s pokročilou filtrací spalin.

0/0
15.5.2014 9:33

J24i72ř75í 61D69v63o42ř84á29k 5898233688440

Koncem 80.let se prodával modelářský motorek na CO2.Účinost nic moc , a při teplotách kolem 10.stupňů zamrzal.é

0/0
13.5.2014 18:28

D70a78v48i76d 64R85y32c83h42e93t29s47k70ý 9976151210610

Do města by to mohlo být zajímavé, 10 km je poměrně málo a reálný dojezd bude nižší, ale "palivo" lze doplnit během několika sekund, třeba i během stání na semaforu.

+1/−2
13.5.2014 16:12

M66i95l37a94n 80P58o95k87o21r32a 6679672534102

ale docela mě pobavila představa, jak dojedou auta na červenou a všichni řidiči vyskakují s pumpičkou a doplňují "palivo"  ;-D

+5/0
13.5.2014 17:36

R52a60d43e38k 19P79r68o86c32h31á97z81k77a 2553249978

To nevím, jestli během několika sekund. Jestli jste někdy viděl plnit potápěčskou lahev (což je asi tak ekvivalent toho co mají v tom vozítku), tak to bylo vždycky tak na čtvrt hodiny, celou to dobu při tom běží kompresor který žere tak 5 kW a dělá kravál, že by se za něj nemusela stydět vytuněná motorka :-)

+5/0
13.5.2014 17:53

D65a37v73i67d 32R26y40c49h88e29t51s87k52ý 9636631260880

No pokud má ta nádoba na pohon třeba 30 atmosfér a na plnění budete mít 10x větší nádobu, která bude mít 33 atmosfér a ty propojíte (postupně, aby nebyl výbuch), tak to udělá vžúúúúm a máte v obou 30 atmosfér. Velkou nádobu pak dotlakuje kompresor. Možná je to kravina, nejsem fyzik ;-D

0/0
13.5.2014 19:34

M93i76c85h37a68e95l 41K91o78n72e16č96n98ý 6792493739239

30 Barů je málo , potápěčské láhve se plní na 200-300 barů(atm) a počítám, že u nich to nebude míň spíš naopak. Stlačený vzduch je díky tření a neefektivnosti komresorů jedním z nejdražších pohonných médií, bohužel.;-)

+5/0
13.5.2014 23:15

J40i93ř84í 76H36a30v92e49l 8886379791449

Jo jo, při stlačování se vzduch dost brutálně zahřívá (výrazné ztráty energie) a při rozpínání zase dost chladí a může různě zamrzat.

0/0
14.5.2014 13:44

J68i66ř80í 91D83v78o37ř69á96k 5408413748520

Ve druhé třídě ZŠ jsi mohl pít pivo.Už ti bylo 18.let.

0/0
16.5.2014 18:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.