Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Brně představili pneumobily, auta na stlačený vzduch

Závodní vozítka poháněná vzduchem z tlakových lahví zkonstruovali studenti Vysokého učení technického v Brně. Dvě lehká jednomístná vozítka, která jezdí rychlostí asi 40 kilometrů v hodině, vyšlou koncem týdne na závody do Maďarska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A60l14e58š 14K58o98č10í 5658847360476

Místo ocelové lahve tchýni s pumpičkou a JE TO.;-D

0/0
15.5.2014 12:08

I21v21o 56J97a90n34á50č54e51k 8483413611812

Si pamatuji před více jak 25 lety jsem jel párkrát na lokomotivě na stlačený vzduch. Bylo to docela fajn, na výfuku se dobře chladilo pití a osvětlení bylo řečení přes generátor, který byl napojen na turbínu a ta se pouštěla kohoutkem. :-)

0/0
14.5.2014 21:52

S71t53e59p11a73n 31T35o68t19h 8558769525698

ta v u nas jezdila do letoska...

http://usti.idnes.cz/akumulacni-parni-lokomotiva-v-ustecke-setuze-skoncila-pgk-/usti-zpravy.aspx?c=A140411_2055555_usti-zpravy_alh

0/0
15.5.2014 8:14

I84v97o 82J41a47n53á95č14e31k 8553113651702

Ale kdepak, psal jsem o stalčeném vzduchu, nikoliv o tom, co píšete vy.

0/0
16.5.2014 8:46
Foto

J32a10n 50K37o62l21e72n96k32o 3850543495631

já nevím, ale MDI funguje už minimálně od roku 2002 a za 7-8 tis EUR prodávají osobní a užitkové vozy poháněné stlačeným vzduchem. Mají dojezd až 300km a vyvinou rychlost až 100Km/h. 100km vychází na 15 Kč za elektřinu pro pohon kompresoru který Vám prázdné nádrže natlakuje za 6-7 hodin. Takže ještě chvíli mi vykládejte že stlačený vzduch se v autech neujal že je to neekonomické nebo nerentabilní apod....

0/0
14.5.2014 14:35

J20i15ř22í 51D12v10o31ř47á64k 5648553678170

To jsi našel kde?Levnější než elektromubil , větší dojezd ......?

0/0
14.5.2014 20:19

P92a18v84e67l 31F14o98l18t59á12n 4680682284

Pane Kolenko, můžete dát nějaký relevantní odkaz? Dle toho, co lze ohledně pohonu stlačeným vzduchem na webu nalézt, píšete nesmysly.

0/0
14.5.2014 22:22

S23t41e95p86a75n 95T85o97t88h 8848979195138

kdyz nedo on, muzu treba ukazat http://www.autonavzduch.cz/

http://www.hybrid.cz/tagy/mdi

...

to jen u nas. Staci pohledat

0/0
15.5.2014 7:42

P98a64v49e83l 45F84o80l93t13á79n 4880462284

Ano, bohatě stačí; toto už jsem viděl a četl dříve, proto byla má reakce taková, jaká byla.

První odkaz má dole: "Poslední úpravy: 8.8.2009".

Článek na Hybridu zveřejněn "14 Únor 2011" a od té doby "ticho po pěšině".

Ať se podíváte kamkoliv, všechny zmínky o "autě na vzduch" jsou několik roků staré a pak chcípl pes. Toto jsem měl na mysli.

Tím "relevantní", jsem měl na mysli informace letošní (máme už půlku květence) a ty se nevyskytují.

0/0
15.5.2014 11:37

R32a45d63e12k 55P19r82o42c81h17á16z67k77a 2793719318

To auto neexistuje!Je to něco mezi podfukem a zbožným přáním autora té konstrukce. Každý inženýr, který si ze školy pamatuje rovnici PV=RT a ještě úplně nezapomněl integrály, Vám dokáže, že je to nesmysl, přestože je ten motor tak báječně složitý a vypadá superzáhadně;-D

0/0
15.5.2014 9:27

L94u28k10á68š 22V11a98ň52u20r27a 1335834463293

Kdysi nějaký Ind zkoušel udělat motor využívající kombinaci stlačeného a nestlačeného vzduchu a mělo to teda lepší parametry.

0/0
14.5.2014 12:55

P37a26v96e38l 76S62ý61k34o81r52a 4984306662814

Vypadá to,že studenti Vysokého učení technického v Brně vymýšlejí spoustu zbytečností,po dostudování se naplaví do Prahy,aby je tu zkoušeli uplatnit.Bohužel.

0/0
14.5.2014 11:51

V42l77a76d17i10m32í81r 84F70i46b59i20g43e63r 5594441901584

Než se vymyslí něco převratného vyřádá si to stovky někdy i tisíce neůspěchů. Nejdřív tu technologii musí vyzkoušet a pak se mezi studenty najde nějaký geniálnější jedinec, který to zefektivní, zjednoduší, prostě zlepší a vynález bude na světě.

0/0
15.5.2014 15:58
Foto

J58a45r86o78m51í79r 51V93e67g42r 2937270262220

To už tady bylo. Byl jsem se na to podívat i na Ženevském autosalonu.(byla krize a nabízeli možnost vystavit kdekomu i firmě MDI, která to auto prodává již léta na celém světě)

I kdyby to nezamrzalo, stlačit vzduch spotřebuje spoustu energie, podobně jako CNG.

My jezdíme na baterky, nabíjíme ze Slunce (když to jde) a jsme spokojeni. Jak? Přijďte se podívat 24.května odpoledne na Václavák, nebo na sraz v červenci.

elektromobily-os.cz

0/0
14.5.2014 9:42

R80i42c69h77a49r56d 75T45r96e54f41i36l 4911275529280

Jako hračka dobrý. Jako technické cvičení taky. Jinak úplně na dvě věci.

+2/0
14.5.2014 8:49

O69n32d18ř17e70j 17S46t54a98r35o36c58h 5370243512754

Závod na 200 metrů?

+1/0
14.5.2014 8:48

J29i43ř97í 62J31u88r65á51š12e81k 8987885330197

S letmým startem ;-)

0/0
14.5.2014 10:26

P52e58t75r 25S24k33o93k17a14n 3199349333339

Nejefektivnejsi palivo bude stlacena kapalina. Uz se na tom pracovalo za C.K., ale jeste to technicky nikdo nedokazal dotahnout. Ale dle propoctu Prof. Jamneho to ma byt nejeefektivnejsi mozny pohon s minimalnimi ztratami.

+1/−1
14.5.2014 7:39

J50i30ř49í 85D68v40o88ř59á71k 5838543648480

Jako nápad dobré .Možná to má takový drobný problémek.Stlačit kapalinu.

+1/0
14.5.2014 20:21

A42l51e65x67a35n46d64r 74K25o82s98t61k97a 5379526349356

Na jednu natlakovanou láhev celých 10 km. A to jde o odlehčenou konstrukci, která má bez člověka jen pár kg. Auto s váhou tunu a čtvrt by na to patrně neobjelo ani blok baráků. Dokonalá demonstrace, proč se to nepoužívá.

+1/0
14.5.2014 7:17

J92i53ř95í 65D42v11o80ř42á23k 5298913308920

Z hlediska financí je stlačený vzduch nejhorší varianta pohonu.

+1/0
13.5.2014 19:27

J85a91n 70Š58p84e61c65i48á50n 2980850679749

Pokud si to natlakuju v praci,tak rozhodne ne :D

0/0
13.5.2014 23:41

J15a65r85o17m42í60r 17K47r57á60l 4210519754199

Počkejte, až Vám na půl cestě dojde vzduch. ;-)

+1/0
14.5.2014 7:56

V64á85c91l33a45v 82M94á89c23h68a 1372773669727

bude foukat

0/0
14.5.2014 16:40

S69t54a12n95i79s74l35a75v 75R36o21s59e68c84k48ý 9435199471429

21. století - století páry

0/0
13.5.2014 19:24

M84i55r83o63s17l61a32v 90D19i75o72p48a15n 2816509738872

Si děláte srandu, ale už v r. 1970 jsme měli v EL. Třebovice lokomotivu na stlačenou páru. Byla to jako parní lokomotiva bez kotle. Tam kde měl být kotel, tak byl zásobník na stlačenou páru. Tahala v pohodě 30 vozů s uhlím a vydržela asi půl šichty. Potom se jelo do výtopny a zhruba za půl hodiny byla natlakovaná.:-)

0/0
14.5.2014 16:19

M18a55r95t43i38n 20K26o96m33i33n35e15k 5730347271402

Akumulacni lokomotiva neni zadna novinka a na tahani nakladu po fabrice je to idealni. Ale dokazete si predstavit neco takoveho v normalnim provozu? :D

0/0
15.5.2014 9:29

R33a87d23e70k 47P88r27o52c44h65á10z62k72a 2533869448

Pára je ale něco úplně jinačího než plyn. Důlní lokomotivy na stlačený vzduch byly vlastně celé plné obrovských tlakových lahví a stejně vydržely jen pár desítek km. Nakonec se zrušily, protože jejich provoz byl finančně neúnosný a dnes se používají diesely s pokročilou filtrací spalin.

0/0
15.5.2014 9:33

J73i55ř13í 39D86v88o22ř54á53k 5898643978670

Koncem 80.let se prodával modelářský motorek na CO2.Účinost nic moc , a při teplotách kolem 10.stupňů zamrzal.é

0/0
13.5.2014 18:28

D83a70v98i23d 87R51y26c85h73e45t69s66k77ý 9906931530260

Do města by to mohlo být zajímavé, 10 km je poměrně málo a reálný dojezd bude nižší, ale "palivo" lze doplnit během několika sekund, třeba i během stání na semaforu.

+1/−2
13.5.2014 16:12

M59i78l48a69n 98P78o23k11o45r98a 6119252924972

ale docela mě pobavila představa, jak dojedou auta na červenou a všichni řidiči vyskakují s pumpičkou a doplňují "palivo"  ;-D

+5/0
13.5.2014 17:36

R62a53d75e81k 38P63r59o65c44h27á87z80k67a 2683309218

To nevím, jestli během několika sekund. Jestli jste někdy viděl plnit potápěčskou lahev (což je asi tak ekvivalent toho co mají v tom vozítku), tak to bylo vždycky tak na čtvrt hodiny, celou to dobu při tom běží kompresor který žere tak 5 kW a dělá kravál, že by se za něj nemusela stydět vytuněná motorka :-)

+5/0
13.5.2014 17:53

D30a60v10i73d 31R48y87c45h10e98t43s73k50ý 9806861720300

No pokud má ta nádoba na pohon třeba 30 atmosfér a na plnění budete mít 10x větší nádobu, která bude mít 33 atmosfér a ty propojíte (postupně, aby nebyl výbuch), tak to udělá vžúúúúm a máte v obou 30 atmosfér. Velkou nádobu pak dotlakuje kompresor. Možná je to kravina, nejsem fyzik ;-D

0/0
13.5.2014 19:34

M76i67c24h47a27e70l 86K78o10n23e13č52n21ý 6962553429259

30 Barů je málo , potápěčské láhve se plní na 200-300 barů(atm) a počítám, že u nich to nebude míň spíš naopak. Stlačený vzduch je díky tření a neefektivnosti komresorů jedním z nejdražších pohonných médií, bohužel.;-)

+5/0
13.5.2014 23:15

J86i79ř63í 92H33a41v14e87l 8456389631259

Jo jo, při stlačování se vzduch dost brutálně zahřívá (výrazné ztráty energie) a při rozpínání zase dost chladí a může různě zamrzat.

0/0
14.5.2014 13:44

J90i93ř46í 10D18v47o91ř61á95k 5828433388860

Ve druhé třídě ZŠ jsi mohl pít pivo.Už ti bylo 18.let.

0/0
16.5.2014 18:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.