Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda nabídne soukromníkům operativní leasing. Rapid bude za pět tisíc

Automobilka Škoda chce soukromým zákazníkům nabídnout pronájem aut na bázi operativního leasingu. S nabídkou plánuje přijít v polovině roku, nejspíše v červnu. Partnerem pro financování bude ŠkoFin. Podobnou službu pro soukromé osoby dosud v Česku nikdo nenabídl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M76i16l85o78s62l97a82v 97F29e69r85t 5113584810357

Zni to zajimave, ale kdyz jsem kupoval ojetou octavu tak jsem samozrejme koukal i na ojetiny primo u dealera skodovek. A tam ty auta vychazi v podstate draz nez treba na inzerat. Nakonec jsem koupil s operativniho leasingu radne ukonceneho nemocnici motol. Diky tomu leasingu jsem mohl verit servisni knizce. Mimo par kravin jsem nedelal skoro nic nejel jsem 60tis. Takze spokojenost. To to chce samozrejme presne propocty a ty budou jiste primo u skofinu.

0/0
17.5.2014 14:20

V94l68a71d38i95m19í95r 96V39o64n26d30r70á70k 5133372324405

Na operativní leasing by to šlo, jelikož je velká šance, že se to brzy pokazí, tak aspoň to nebude muset platit chudák zákazník...

0/0
16.5.2014 22:48

M85a31r20e33k 89H96r86u55b54y 6607862491778

Hmm, zalezi na cene. Aby to nebylo tak vyhodne jako pro firmy, kdy Octavii pronajatou za 13 000 mesicne bylo mozne po trech letech odkoupit za lidovych 400 tisic ;-)

+3/0
15.5.2014 13:05


B36e39n 14P66a85v35k26a 1247123797191

Záleží na cenách. Jinak mě to zaujalo. Akorát nechci Škodovku:-)

0/0
15.5.2014 11:44

J56a24n 45D76l22o36u25h41ý 7624709710609

Ja vsechny auta prestavuji na alternativni pohon, takze to jaksi asi u operativniho leasingu neprojde;-D. Ale povetsinou, kdyz si clovek kupuje mensi auta, tak v podstate vzdy jsem to dokozal dat do kupy do top stavu max za 50 tisic. A pak to auto slouzilo x let jak nove. Podminkou je samozrejme karoserie a podvozek bez koroze!! Na celkovych nakladech okolo 80 az 150 tisic vcetne oprav se da postavit spolehlive mensi ojete auto, ktere bude slouzit jeste hodne dlouho bez vetsich investic. Jo a bude jezdim na LPGR^

0/0
15.5.2014 9:20

C25y71r77i73l 51P49a63v45e19l89k85a 4896892658145

Fabie z roku 2004 se pohybují od 50 do 80 tis. takže za 70 je reálný odhad.

0/0
15.5.2014 8:24

C27y12r16i25l 83P50a11v76e75l60k19a 4436272448545

Příklad se soukromníkem je pěkně blbě vymyšlený. Mám auto střední třídy 5 let, kupovaný jako starší. Najedu 10-12 tis. Pokles ceny je 50 000,- Opravy za 5 let cca 25 000 Kč. Spotřebu neřeším, když s tím jezdíte ostřeji je vždycky 7-8 litrů. Mám 1.8 benzín, 130 koní. Vyjma benzínu mě stojí max 15-20 tis. ročně vč. poklesu ceny. A nemám malou plechovku s 1.2 motůrkem.

0/−4
14.5.2014 22:38

V86a17c63l78a88v 93M18e60d73e74k 5471432985665

tady je ale řeč o nových autech

+1/0
14.5.2014 23:06

C38y55r86i55l 32P96a38v56e54l86k19a 4246942118235

Ten příklad je také uvedený s novým autem? Asi těžko. Píše o ojetém.

0/−1
15.5.2014 8:19

K42a15r46e10l 64F12a78i35t 1208763198192

Vidíte, kdyby jste si koupil TDI, tak jezdíte palbu za max.6 litru.

0/0
15.5.2014 6:27

J51i41n50d46ř17i12c19h 47Š15k32o86p94e46k 4255401610755

no pokud by s TDI jezdil dalky, tak jo. Na krátkých cestách by spotřeba byla samozřejmě vyšší

+1/0
15.5.2014 6:34

P69e74t98r 16M47i41c68h11a42l 2440634591292

2.0 TDi, jezdím občas štreku, občas kolem komína. Dlouhodobě kombinovaná spotřeba kolem 5,2 litru.

+1/0
15.5.2014 23:52

P75a78v22e87l 86S24l14á50d12e21k 2843636172205

Alternativa která funguje v Rakousku již nějaký čas, auto můžete po zkončení doby zápůjčky koupit nebo vrátit, nicméně to funguje na stejném principu jako leasing, tzn. složíte min. 25% v hotovosti, nastavíte si počet splátek a dealer Vám vypočítá zůstatkovou hodnotu, za tento zůstatek buď auto odkoupíte nebo vrátíte bez jakékoli náhrady. zůstatek je většinou stanoven na 40% z nového vozu. K tomu platíte servis a plné pojištění. Plus úroky;-D v konečném důsledku úvěr a nakonec vlastnictví vozu po zkončení je vždy zajímavější.

+2/0
14.5.2014 19:58

P27e50t63r 48K71o26v58a50ř11í20č13e14k 8989800449737

Není pravda, že to v ČR soukromníkům nikdo nenabízí. Stejnou službu nabízí v Ostravě už cca 10 let RT Torax.... Tohle spíše Škodovka "okoukala"

+1/0
14.5.2014 19:50

J67a55n 87F84r55i18s81c58h 9383256570

Ročně najezdím do 10tisíc kilometrů, mám starou ojetinu, z koupě jiného starého mám oba obavy a do nového se mi nechce investovat - při mém ježdění, takže toto je pro mě zajímavá alternativa.

0/0
14.5.2014 19:42

V35í67ť62a 23K52r39u31t50i59š 1780944915427

Alternativa je to v pripade, ze chcete mit "prubezne" nove auto. Pokud Vam ale z nejakeho duvodu staci starsi auto, ktere lze i par let stare koupit za zlomek ceny, tak takova varianta je vyrazne levnejsi i pres riziko vyssich servisnich nakladu.

+3/0
14.5.2014 21:19

M70a35r76t12i84n 82H24o32r15ň37á53k 7391741322

No a vo tom to je, to si chytráci češi myslí jak je chce zase někdo vokrást a tak hned z fleku takovoudle nabídku shodí ze stolu a dál cpou prachy do těch svejch plechovejch miláčků. Pro ekonomiku je to asi fajn, protože servis je v každý vsi, AutoKelly si mne ruce a lidi dál jezděj střepama. A nedělám si iluze kolik práce garážmistři opravdu daní. Jinak, samozřejmě, když auto, tak za hotové. Ale jsou okamžiky, kdy se i na první pohled drahý operativní leasing vyplatí.

+2/0
14.5.2014 19:11

R63a19d68o14s20l56a67v 33K81l48a95u59d73a 5774398844932

Zase někdo....;-D  Tady je řeč o ŠkoFinu. Škoda Auto láká na skvělé ceny aut, ovšem jen na úvěr právě od této firmy. A RPSN je nějakých 20%. Jak mám věřit tomu, že tohle bude jiné?

0/0
14.5.2014 19:33

M71i63c54h24a30l 40P78a72v54l10á35t 9293393184839

RPSN je v tomto kontextu nesmyslne cislo kvuli pojisteni.

+1/0
15.5.2014 9:30

A76n16t67o41n90í73n 84S45e74b46e52r38a 7163348180469

Já jsem si koupil 5 letou Fabii combi v plné výbavě na splátky 3000 kč na 3 roky (40 jsem složil). To auto je v perfetkním stavu a za 2 roky jsem s tím nemusel vcelku nic dělat (jen brzdy a rozvody) a celkové náklady za dva roky jsou 20 tísíc (bez benzínu).

Auto jako 10 leté v plné výbavě to pořád prodám za 70 tisíc. Jestě dalších 30 do toho asi vrazím.

Takže když to auto budu mít celkem 6 let, tak mně celkové náklady po odečtění prodejní ceny výjdou na cca 1800 kč měsíčně.  ;-)

0/−1
14.5.2014 18:15

V91o30j42t81ě75c30h 18R42e77m88e41š 1645553426148

No ono pětiletá/desetiletá fabie je něco dost jiného než funglovka Rapid/Octavia. Pokud vám stačí, byl byste blázen platit leasing nového, na druhou stranu nejde srovnávat měsíční náklady, když hodnota těch aut je úplně jiná.

+4/0
14.5.2014 18:25

M52a40r22t82i66n 20H97o92r30ň85á28k 7791761772

to se máte teda čím chlubit

+1/0
14.5.2014 19:12

K12a72r47e46l 63F42a97i95t 1358173558972

Fabie v plne vybave??? ;-D;-D;-D Tak to tam máte jiste i zadní sterac, gumove rohozky a ze by dokonce i klima??? Wauu

+2/0
15.5.2014 6:16

K34a62r12e42l 30N88o41v42o10t96n92y 6519501369935

V Nemecku to funguje bezne, jmenuje se to jednoduse leasing, ale vyplati se to jen pri rocnim najezdu ca 10 - 15000 km. Pak uz jsou ty mesicni ceny astronomicke a vyplati se se koupit auto na splatky.

0/0
14.5.2014 18:10

J37i22n94d57ř50i40c64h 75Š25k92o28p91e10k 4155551140145

je jasný, že tohle se vyplatí nepodnikateli jen v případě malého nájezdu.

0/0
14.5.2014 18:21
Foto

I36v68a84n 44K90o86p65t38a 5477442761147

10-15 tis km za rok je prumerny najezd soukr. auta, pro dost lidi by to mohlo byt zajimave. Pokud neplanuji to auto vlastnit 20 let.

+1/0
14.5.2014 19:13

J79i95n94d36ř47i70c83h 40Š59k15o67p69e86k 4855491110965

no při takovým nájezdu se auto už vyplatí vlastnit.

Prodat auto po pár letech provozu se vyplatí buď podnikatelům (který ho mají na firmu) nebo lidem, co peníze neřeší, případně auto ufinancují přes cestovní náhrady. Dle mě to není ani jedna z kategorií, kterou má nová služba oslovit

+1/0
14.5.2014 20:04

J40i37n54d92ř87i24c81h 50Š59k46o34p39e28k 4125951860705

100 000 Kč za pět let provozu auta na servisu ? Jakou plečku má, že ho stojí takovýhle balík ?;-D

+4/−1
14.5.2014 17:50

V45l95a32d64i62m44í71r 73F54i31b10i24g56e14r 5474631401164

10 let staré auto s více jak 200000 najetými km. Pokud ho nekupoval nové tak může mít i 2x tolik a to už se nějaké poruchy projeví. I obyčejná váměna oleje může stát 8000. 500 za litr oleje, práce, filtry, pár dalších drobností a je to jako nic:-)

0/−1
14.5.2014 18:00

J17i32n21d90ř81i22c85h 86Š33k58o11p40e13k 4715821260505

sám mám ojetinu 12 let starou najeto něco kolem 180 000 km a 20 000 Kč ročně na servisu nenechám ani náhodou

0/0
14.5.2014 18:07

J52i77n42d77ř91i82c29h 42Š92k81o36p13e42k 4855741870945

nehledě na to, že kdo má starší ojetinu, zpravidla nechce (či nemůže) rozhazovat a nebude jezdit na roční servis do autorizovaných  servisů.

Prostě 100 000 Kč za 5 let je silně nadsazený a to z důvodu, aby se lidi "přesvědčili", jak operativní leasing bude výhodný

+1/−1
14.5.2014 18:12

V88o63j58t54ě23c20h 78R75e20m22e72š 1245273386418

Je i není. U benzíňáků toho není tolik co se pokazit, přesto třeba 30 tisíc dát za servis po nákupu a pak 10000 ročně je zcela reálné a jde spíš o pozitivní variantu, kdy se vám nic "nevysere". Osobně u ojetiny platit 1000 Kč za servis měsíčně je velmi dobré (myšleno ojetiny co jezdí dál než 30 km do krajského města). Spíš že srovnávat vlastní starou ojetinu a funglovku moc nejde, hodnota auta je zcela jinde. Spíš tedy to chce srovnávat koupi 2-3 roky starého a pronájem funglovky.

0/−1
14.5.2014 18:33

J40i62n94d85ř97i38c24h 49Š91k57o88p40e59k 4835901710355

srovnávam servis funglovky a ojetiny jen velmi omezeně. Nové auto bude mít prakticky jen roční servis, ojetina nikdy nebude mít servis 10000 ročně, pokud to nebude šrot stav, kdy každou chvíli něco odejde/upadne.

Prostě 12 let stará ojetina nemůže mít servis 10 000/ročně. Víc nesrovnávám

+1/−1
14.5.2014 18:48

V52o17j82t28ě66c95h 38R67e63m12e81š 1695553286748

No, asi jsem z drahého kraje. Schválně jsem prošel faktury za Focus jen o málo mladší a za 32 měsíců od koupě celkem servis za 47000 Kč. Dělány na tom jsou vlastně pouze komplet zadní brzdy + odešel katalyzátor. Jenže k tomu jsou drobnůstky jako stahovačka okna, mechanismus stěračů, tyčka stabilizátoru+čep, další čep, zavaření výfuku, lambda, lepení čelního skla, plus pravidelné výměny oleje a filtrů. Takže servis 1500 Kč měsíčně, skoro 18 tisíc ročně... Ta částka i mě celkem překvapuje. :-)

0/0
14.5.2014 19:04

J52i93n72d78ř90i87c88h 66Š73k24o66p95e34k 4785281900295

jasný, já bral pravidelné věci a předvídatelné. Tzn. roční servis, jednou za 80 000 km dvě sady pneu, brzdy atd

Samozřejmě že věci, které se mohou rozbít, ale nemusí (stahovačka, katalyzátor) v tom nejsou, protože těžko odhadovat, zda vydrží či nikoli

0/0
14.5.2014 19:14
Foto

I50v46a71n 19K54o23p72t66a 5657272431357

Moje Felicie tak vychazela z donu sla jako jedenactlileta jen olej je rocne ca. 2500 a u 12 let stareho 7500 rok neni myslim problem tu cep, dil vyfuku, atd. Nic zavazneho same spotrebky ale ve vysledku.

0/0
14.5.2014 19:17

J42a79r45o39s23l87a64v 21K22a79d47l62e50c 2183133101985

Nechápu. Výměna oleje v autorizovaném servisu Škoda u Fabky stojí necelých 1500Kč i s výměnou filtru. K tomu pravidelná servisné prohlídka pro záruku mobility necelých 500Kč.:-)

0/0
14.5.2014 21:18
Foto

I13v88a44n 20K61o28p19t56a 5647962791987

Najezdil jsem s ní tak 17.000 km/rok (cesty do práce 24 tam - 24km  zpět někdy víc, takže olej 2x do roka. :-) Interval u starších aut 15.000.

7.500 Kč (včetně přezutí 2x500 Kč)  na servis bylo tak akorát.

+1/0
14.5.2014 22:46

E21r34i70k 54D40r41a44g30o66m20i89r63e79c16k69ý 2981193687469

mám 10 let starou ojetinu (Fiat Stilo) a kolem 10tis ročně to tak bude. A to se na tom nic nekazí, měním jenom spotřební věci. To budu na novém autě taky

0/0
14.5.2014 20:38

K19a71r66e61l 37F98a25i79t 1608353828582

já koupil ojetinu když měla 120 000 najeto. to auto mám 7 let, najeto 237 000 a v servisu jsem nikdy nebyl. Jen tam leju naftu a po 15tisících vyměním olej. (není to škodovka). Nový auto bych si nikdy nekoupil. Pořád se mě vyplatí ojetina za pár korun.

0/0
15.5.2014 6:23

M89a83r21e10k 54V75e17s20e75l68ý 1787428920974

Vy budete s 10 let starou herkou jezdit do autorizaku, abyste platil 500Kc za litr oleje?

0/0
14.5.2014 18:13

M80a39r55c57e20l 46P95a60v70l37í53k 7721424558259

ani náhodou! kúpil som p405grd, 7 ročný, 220 tis km. ďalších desať rokov trvalo, kým mu nezačali hrdzavieť podbehy, zodral som dvoje letné a jedny zimné pneu, dvakrát menil rozvody, raz kotúčové brzdy, inak jediná väčšia údržba blola na zadnej náprave. keď som ho daroval, stále mal spotrebu max 6.5 litra nafty, rastlinného oleja.

to žiadna škodovka nedokáže!

0/0
14.5.2014 18:42

M61a82r94t83i61n 10P78e68t16r 6253322118579

Celkově moc nechápu celou tu logiku... Dobře, ušetří za 5 let 100 000 Kč na servisu, dejme tomu, že ušetří i těch 50 000 Kč na benzinu. Ale kolik zaplatí za těch 5 let za leasing? Minimálně 300 000 Kč, pokud se mu podaří vychytat tu nejlevnější cenu, ale pravděpodobně to bude víc... Ano, bude jezdit novým autem, což je super, ale úspora je dost iluzorní :-)

0/0
14.5.2014 18:12

J69i49n92d34ř68i39c28h 84Š34k13o25p45e61k 4395231820555

no uvádět benzin, resp. jeho úsporu, je taky přihnuté. Když budu srovnávat benz. motor v MPV a klasickém sedanu, sedan bude mít při obdobném výkonu vždy nižší spotřebu (aerodynamika) a je úplně jedno, jestli bude půjčený nebo vlastní

0/0
14.5.2014 18:15

K81a42r61e94l 24N85o83v57o40t96n12y 6709481429865

Zalezi na tom, kde servisuje on a kde vy. Neznam ceske ceny, ale v Nemecku jezdim zasadne do znackoveho servisu a to pak jde rychle. Za beznou inspekci okolo 1000 EUR, vymena kol 2x rocne je celkem 70 EUR a to nedej boze, kdyby se neco mimoradneho zjevilo ...

0/0
14.5.2014 18:15

J45i47n89d30ř43i29c13h 13Š37k39o37p79e78k 4485101700645

tak samozřejmě v rámci objektivity uváděli servis ve značkovým servisu (což většina majitelů starších ojetin nedělá)

V Německu budou ceny jinde, takže 1000 € možná normální cena za roční servis, ale v ČR několikanásobně vyšší oproti tomu, co se platí běžně v neznačkovým

0/0
14.5.2014 18:18

K84a59r42e88l 49N62o55v63o19t75n38y 6419251249845

Kazdy to ma jinak. Ja jsem jezdil s 8 let starym autem v Cechach do znackoveho a auto slapalo. Pak uz mi to fakt prislo drahe, zacal jsem jezdit do neznackoveho a po jednom roce jsem auto prodaval na nahradni dily. Od te doby se drzim dvou zasad: nikdy nemit auto starsi 6ti let a nikdy nejet do neznackoveho servisu. I kdyz jde jen o blbou vymenu kol.

0/0
14.5.2014 18:20

J69i37n98d24ř48i92c49h 36Š77k39o34p64e86k 4165141190395

ve značkovým i neznačkovým je třeba si pohlídat kvalitu, protože odfláknutý to může být v obou

A jezdit na výměnu kol do znač. servisu je vyložené vyhazování peněz - převážit kola a utáhnout momenťákem umí v každým malým servisu

+1/0
14.5.2014 18:23

M36a46r84t88i98n 96J95e83z44e66r34s52k74ý 9714217252522

celý ten lízink je mocinky "výhodný"  především pro poskytovatele - ten do splátek namastí co "nejdražší" pojištění a o zisk se "šábne" s pojišťovnou - zapomeňte na to, že rozpočítané pojistné hav a pov v nájemném bude v té výši, jak byste ve firmě vy nebo Váš makléř přitlačili pojišťovnu na dno na svoje auta..

.

dál ve fixním řádku údržby budete mít rozpočítány v jedné z variant dvě sady gum zimní a letní - samozřejmě ty nejdražší + nejdražší díly - zase holport propojených subjektů - snad si nemyslíte, že leasingovka rejžuje jenom na nájemným .......

.

textace ve smlouvě ohledně případného odkupu rozhodně nebudou výhodné pro lízinkového nájemce to si buďte jisti - s ohledem na kalkulovanou zůst. účetní cenu a tzv. bazarovou cenu v okamžiku ukončení lízinku

0/−1
14.5.2014 17:22

K19a50r48e85l 31F71a45i33t 1648593258972

Kdyby to pro poskytovatele nebylo výhodné, tak to nebude poskytovat. Už jste viděli např. aby banka poskytovala takové úvěry, na kterých by prodělala? ;-D;-D;-D Těžko. Ať je to jakoliv výhodné, pro toho druhého to bude vždy výhodnější.

0/0
15.5.2014 6:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.