Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Nový český unikát. Speciál pro vozíčkáře se jmenuje Elbee

Zatím jich v bývalé loštické tvarůžkárně postavili pět, ale vše je připraveno na sériovou výrobu. Jednodveřový čtyřkolový speciál, který umožní vozíčkářům volnost pohybu na neomezenou vzdálenost, se po deseti letech vývoje představuje v plné parádě. Unikátem je přední nájezd do vozidla, to jinde nenajdete.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M17i30c45h12a39l 47T40o88m81i13n93s42k39ý 9641915917814

Když se na silnici čelně střetnou takováto vozítka, tak mají podstatně větší šanci na přežití než když se čelně potkají dva kamiony.

Je to nejen o tuhosti karosérie ale i o hmotnosti.

0/0
21.5.2014 9:16
Foto

R11a15d48i68m 76K16r78o91u63t82i50l 7460841366979

Líbí se mi to. Fajn nápad. Má to jednu výhodu v tom, že tohle by se nemělo krást a invalidi pak nebudou muset řešit problémy vracení dotace, kterou dostali na běžné a upravené a ukradené auto.

+1/0
18.5.2014 9:13

L67u68d69v15í49k 70G42a27j59d90o61š75í89k 2725763124892

Pěkné.

Až na tu napálenou cenu. :-/ Inu na postižených se dělá těžký byznys. Počítá se s tím, že invalidi o výrobek hodně stojí, konkurence na trhu je relativně malá a že si na to postižení nakonec najdou nadace a sponzory a někdo tu nesmyslnou cenu jako charitu dá.

0/−2
18.5.2014 0:36

P82e20t75r 32S92k38o33k78a97n 3269139483729

Jedinej problem vidim v tom ze pri havarii se clovek v nejlepsim pripade zmrzaci.

0/0
17.5.2014 21:22

L30u21d96v53í70k 96G47a42j10d29o34š25í75k 2905733264942

Což vozíčkáře asi tak úplně netrápí. :-)

0/0
18.5.2014 0:37

J81i87ř60í 57D17v60o56ř98á50k 5658313428290

Má "TO" už homologaci?

0/−1
17.5.2014 13:31

S59t44a72n87i93s24l43a89v 52B52u86r24i91a45n 5593364204507

Technicky úžasné. Z hlediska běžného uživatele invalidy třetího stupně, tedy bobírajícího jen invalidní důchod, pro většinu invalidů vozíčkářů nedostupné. Je to jako s léčebným konopím, které sice bude jednou na předpis, ale cenově si jej žádný důchodce nebude moci koupit.

0/0
17.5.2014 10:57

S72t31e89p64a56n 49T31o63t89h 8648339215618

Verim, ze se na to da sehnat nejaka ta dotace pres magistraty mest...

Ja sem na schodolez pro mamku vybehal dotaci pres 150k... a to se bavime o dobe pred 18ti lety. Tehda byla dotace na auto nejakych az 60k... ted dostanou pres 200k.

Mamka, ta uz to bohuzel nepotrebuje :-/

+1/0
17.5.2014 11:41

L73u53c16i15e 89K34a32n47o86v12a 3130459378344

no časy se mění. Maximální dotace je 200 tis. na deset let a není automatická -  podle druhu a závažnosti postižení, více  záleží jak se schvalovací komise vyspí, kolik jim zbývá peněz, kolik už rozdali svým známých.. apod.

0/0
17.5.2014 12:08

M46a66r87t35i18n 85K18ř80í20ž 9643692790497

respekt. Smysluplný vývoj, řekl bych.

+2/0
17.5.2014 10:15
Foto

M76i41r49o89s82l47a61v 61S90t53e58i57n32e74r 6228474833335

Dveře vpředu s volantem mívala už BMW- Isetta v šedesátých letech. Myšlenka, použít tento princip pro vozíčkáře je jistě revoluční. Proti Velorexu opravdu obrovský pokrok.

+2/0
16.5.2014 21:31

P75a31v40e45l 55O18d53r67a50z81i34l 6754739647100

Jistě. Například v tom, že Velorex nikdy nebyl určen pro vozíčkáře (krom toho konceptu nedávno).

0/−1
16.5.2014 22:21

S50t84e85p34a20n 58T85o79t11h 8718539505508

To se pletes... Velorex byl prave vyvinut pro invalidy...

+3/0
17.5.2014 11:42

F84i19l86i50p 73B19.61.35. 1800367589258

Paráda.. Jen by mě zajímalo, proč tedy řešili tak složitou konstrukci - otevírání předku (viz. rozdělení řízení) a neudělali to najíždění zadem? Odpadl by nejen tento problém, ale také určitě konstrukční řešení mechanické pevnosti pro crash testy..

+1/0
16.5.2014 20:20

J24a19n 82J61e20l16í67n33e46k 8723875422456

Pakliže si přečtete ten článek, tak se to dozvíte;)

+1/−1
16.5.2014 23:11

F22i78l35i79p 54B36.67.66. 1790587889568

Četl jsem jej. Pro jistotu dvakrát. Ale není tam psán důvod, proč zvolili tuto složitou variantu, rozevíracího předku. Proto se ptám. Jestli umíte číst mezi řádky, podělte se s námi o tento důvod.

0/−1
17.5.2014 2:02

V53á48c24l48a84v 41M11r33á24z 9141904616436

Ve videu to autor konceptu zmiňuje, zamená to lepší parkování a především lepší výjezd. Vozíčkář díky výjezdu  vpředu vidí, kam pokládá rampu a nemusí při výjezdu z auta couvat, což by bylo jistě obtížnější než couvat do auta.

+1/0
17.5.2014 2:29

F38i82l21i14p 38B16.82.16. 1940477509938

Ok, díky. Na video jsem na mobilu nekoukal...

0/0
18.5.2014 10:33

J55i32ř46í 12K70a74č93í43r75e77k 5140436196

Výborně! Opravdu užitečná věc, kluci jsoy šikovní :-)

+4/0
16.5.2014 19:57

L42u81c35i98e 17K38a66n30o50v48a 3520609718414

Na jednu stranu - pro vozíčkáře co žije sám a chce být naprosto samostatný - úžasné.

Na straně druhé, z mého pohledu jakožto osoba na vozíku, si neumím představit, že si za ty peníze koupím něco takového. Nežiju sama, takže nevím jak bych tam nacpala alespon svoje nejbližší. Kufr se zdá být příliš vysoko. A všichni vozíčkáři co znám jsou natolik zdatní, že jim přelézání na sedadlo nedělá až takový problém. Podotýkám, že existují takové vychytávky jako např. sedadlo jenž se "vysune" z auta. A ti co nejsou dost zdatní a užívají el.vozík by se do auta asi sotva vešli. 

Nehledě na to, že stát přispěje maximálně 200 000 - když se posudkový krásně vyspí. 

Tudíž - ikdyž konstruktérům gratuluji za super nápad, z vlastního pohledu je to pro mně k ničemu. Za ty peníze prostě musím zakoupit něco kam se vejdu s vozíkem a s rodinou.

+2/0
16.5.2014 19:13

P17a94v10e31l 12O22d77r20a47z67i56l 6454109567520

Ano, to máte pravdu, jako rodinné auto to fakt nevypadá.

+1/0
16.5.2014 22:22

E10l55i56š22k96a 98K48u61č65e56r93o89v32á 7239252513113

po dálnici uhánět až 100 km rychlostí... bakeliťák... no pravda, vozíčkáři asi těžko vyhrožovat havárií, po které zůstane na vozíku, ale stejně. :-/

0/0
16.5.2014 19:12

L49u71c81i65e 65K40a45n85o72v41a 3340829978604

předpokládám, že kdyby mě v tomhle tom někdo "sejmul" tak si s nějakým žitím na vozíku nemusím dělat vůbec žádné starosti. Vlastně myslím, že bych si už vůbec nemusela dělat starosti.

+1/0
16.5.2014 19:15

V81á54c33l51a10v 90K94a25f47t27a72n 7865169603206

je to kapotovaná čtyřkolka ;)

+1/0
16.5.2014 20:58

M37a47r65t12i90n 15H63a69v78l68í30k 4730245457273

Nevím nevím. Za ty peníze je to docela drahý jako druhý auto do rodiny jen pro vozíčkáře. Kdyby do toho dělali i vyndavací sedačku, aby s tím mohl případně jet i někdo nepostižený. Taky bych rád viděl jak tam vozíčkář dává nákup, zadek mi příde dost vysoký. Ale vyvíjeli to dost dlouho, tak to asi lépe nešlo.

0/0
16.5.2014 18:51

J93i37ř23í 55D12v93o17ř74á97k 5778243438210

BMW ISETTA ?

+2/0
16.5.2014 18:35

M71a37r27t74i42n 94H67a77v64l13í39k 4400185407873

Když sem to viděl otevřené, přesně jsem si vzpoměl na tohle auto :D

+1/0
16.5.2014 18:42

O33l16d62ř80i68c44h 32L65e21b18e81d94a 5927355931730

Když vidím volant zvednutý s předními dveřmi, nevěřím na mechanický převod z volantu na kola. Určitě je to po drátě.

0/0
16.5.2014 18:13

M72i39c30h74a21l 89K65o69z84d15e18r62k49a 4890495491

Na pravé straně vedle pístu dveří je vidět teleskopická tyč. ...hádám že je jejím účelem udržet volant jenom v přibližné pozici a v kontaktu se zbytkem řízení, přičemž při dovření dveří se zablokuje, dopadne do západek, nebo tak něco, jinak vy měli v řízení dost velkou vůli.

Klidně by se ale mohlo i při otevření dveří rozpojovat. Ani v tom by nemusel být problém.

+2/0
16.5.2014 18:23

O22l47d40ř74i22c12h 35L39e75b44e90d80a 5687315371560

Podíval jsem se blíž na tu tyč a na 7.obrázku je jakž-takž něco vidět. Typoval bych tedy, že tyč je po složení namáhána na krut.

0/0
16.5.2014 18:53

M89i91c48h73a47l 54B82e25d52n22á90ř 6285941208274

už vim co mi tohle vozítko připomíná www.curbsideclassic.com

0/0
16.5.2014 18:01

A80d42o69l92f 66Ř95í27h39a 7808585612526

Hm pěkný a jakej to má kreš test při srážce s tatrou?

+1/−2
16.5.2014 17:29

Š82t43ě75p76á46n 40F69r18a66n74c96l 8364309294440

Stejnej jako tvůj Golf na hlínách a s bublinkama na voknech - totálka...

+9/0
16.5.2014 17:40

D64a94v31i91d 69L81o76r94e62s 9384496772939

..no tuhle nedávno v televizi ukazovali jak se čelně srazila A8 s nějakým kamionem...posádka tý audiny, mám dojem nějaká dáma, bez zranění...:-P

0/0
17.5.2014 19:01

V46í19t14ě97z70s18l51a54v 44G55o26r31g67o88ň 4967459778732

Jako...dobrý! Ale , nebylo by daleko praktičtější udělat výklopný "zadek" ???  Vozíčkář by tam zajel prostě zezadu.  V přední části by tak byla zachována potřebná tuhost karoserie a odpadly by problémy s řízením atd.  Nějak mě to hlava nebere.Prostě - proč to dělat jednoduše,když to jde složitě......A ani bych toto vozítko raději nechtěl vidět při crash testech......  :-/

+1/−7
16.5.2014 17:23

V71á74c36l44a62v 85K95a32f12t14a48n 7395679413426

protože by při vystupování couval ;)

+4/0
16.5.2014 17:46

V98í98t25ě29z62s80l14a97v 76G75o96r84g24o94ň 4207129678272

No a takhle couvá při "vstupu" .... to vyjde nastejno .

+1/−2
16.5.2014 18:14

V75á63c80l70a43v 14K64a68f12t76a18n 7545459403956

tam ale ví přesně kam couvá a co tam má čekat, to někde ve městě na cizím místě neví

+5/0
16.5.2014 18:22

V68á86c83l98a68v 12K76a85f59t41a34n 7595279783566

a couvání nahoru je bezpečnější než couvání dolu, jak už někdo psal níže, už kvůli brždění

+2/0
16.5.2014 18:28

V48í32t76ě94z63s75l73a96v 31G16o74r27g49o17ň 4397889908962

No, na tom asi něco bude....Nicméně bych to neviděl jako zásadní problém. Je to otázka zvyku. Ale uznávám že couvání dovnitř je lepší než couvání ven.

0/0
16.5.2014 18:36

L25u22b27o33s 51K36u91b26i45c12e24k 4935805864

Zlate ceske rucicky. Takeve firmy by si zaslouzile nejake injekce z EU nebo od statu, ale ten radeji nacpe penize do nejake zumpy !!!!

+6/−1
16.5.2014 17:19

T72e47o10d44o56r 23Ř34í31p50a 2478763690784

Jen aby mistr Hanuš tu soustavu táhel a pák dobře seřídil. 

Jinak z toho bude speciál eugenický.

0/0
16.5.2014 17:16

L20u79c69i47e 23K10o17m90i85n40i13k30o62v11á 2814876119580

Opravdu se mi to libi, je to takove hezke mazane reseni ;-) Jen bych mela trochu strach z bezpecnosti (probehly crashtesty?) a ze z toho bude malo videt. Ale jinak je to moc pekny vozitko, konecne vzniklo zase v CR neco inovativniho a chytryho ;-)

+3/0
16.5.2014 17:03

M30i71c27h13a25l 85K87o51z23d36e46r11k47a 4620145221

Zmiňuje se Isetta a první Multipla.

Jejich otevírání dveří do strany ale bude nepraktické. Jednak by vozíčkáři překážel volant, hlavně by ale bylo náročnější umístit tam rampu. Odklápěcí střecha navíc bude alespoň částečně chránit při dešti.

Jen mě pobavila zrcátka ze 120ky. Ta se budou asi špatně nastavovat. Na druhou stranu s tím ale stejnak bude jezdit jenom jeden člověk, takže se jednou nastaví a pak si můžou v dané poloze klidně třeba zareznout.

0/0
16.5.2014 17:01

J91i18ř53í 25D83v89o60ř34á71k 5648223428960

Viděl jsi isettu?

0/0
16.5.2014 19:15
Foto

P91a61v13l47a 31N90o81v37á 7958520338455

Pro vozíčkáře vskutku povedné řešení a sympatické oprášení nápadu vstupu ze předu, jako mívaly některé vozy dříve. Oč mám trochu strach, je bezpečnost, na dálnici bych se s tím asi bála :-)

0/0
16.5.2014 16:48
Foto

J75á46c13h78y93m 32L59u15k77e20š 2319631393922

Moc pěkný! Chtěl bych v tom vidět Hammonda na tracku.

+1/0
16.5.2014 16:46

M18i38c30h20a62l 81K49o29z32d54e18r14k93a 4390685451

No, vzhledem k tomu, že je to ruční výroba, je ta cena naopak fantastická.

Bylo by super, kdyby se jim podařila spolupráce třeba s nějakou automobilkou a sériová výroba.

+12/0
16.5.2014 16:44

J54o14s73e30f 61C40í54s55a61ř 7437572130130

čistě technicky - paráda R^

+6/0
16.5.2014 16:40

M83i33l82a36n 67K18o41c17h 2735978252406

Zlaté české ručičky  trochu mi vadí vysoká cena, i když... otázka je kolik budou ochotny platit naše bohaté zdravotní pojišťovny, které jsou schopny na základě svých posudků udělat z vozíčkáře mírně chodícího, bez nároku....

+3/0
16.5.2014 16:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.