Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Nový český unikát. Speciál pro vozíčkáře se jmenuje Elbee

Zatím jich v bývalé loštické tvarůžkárně postavili pět, ale vše je připraveno na sériovou výrobu. Jednodveřový čtyřkolový speciál, který umožní vozíčkářům volnost pohybu na neomezenou vzdálenost, se po deseti letech vývoje představuje v plné parádě. Unikátem je přední nájezd do vozidla, to jinde nenajdete.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43i38c39h50a69l 76T35o38m80i96n64s93k92ý 9701835567174

Když se na silnici čelně střetnou takováto vozítka, tak mají podstatně větší šanci na přežití než když se čelně potkají dva kamiony.

Je to nejen o tuhosti karosérie ale i o hmotnosti.

0/0
21.5.2014 9:16
Foto

R63a73d31i24m 62K34r71o82u85t35i76l 7560121986879

Líbí se mi to. Fajn nápad. Má to jednu výhodu v tom, že tohle by se nemělo krást a invalidi pak nebudou muset řešit problémy vracení dotace, kterou dostali na běžné a upravené a ukradené auto.

+1/0
18.5.2014 9:13

L44u84d18v25í61k 91G37a66j21d51o92š81í82k 2855913754792

Pěkné.

Až na tu napálenou cenu. :-/ Inu na postižených se dělá těžký byznys. Počítá se s tím, že invalidi o výrobek hodně stojí, konkurence na trhu je relativně malá a že si na to postižení nakonec najdou nadace a sponzory a někdo tu nesmyslnou cenu jako charitu dá.

0/−2
18.5.2014 0:36

P79e63t41r 57S72k40o59k52a13n 3739229743359

Jedinej problem vidim v tom ze pri havarii se clovek v nejlepsim pripade zmrzaci.

0/0
17.5.2014 21:22

L49u46d22v55í77k 40G77a56j88d94o21š79í48k 2415753414952

Což vozíčkáře asi tak úplně netrápí. :-)

0/0
18.5.2014 0:37

J12i15ř71í 44D97v38o67ř37á91k 5808443128860

Má "TO" už homologaci?

0/−1
17.5.2014 13:31

S65t86a30n97i94s24l51a14v 39B12u79r67i98a24n 5103804414447

Technicky úžasné. Z hlediska běžného uživatele invalidy třetího stupně, tedy bobírajícího jen invalidní důchod, pro většinu invalidů vozíčkářů nedostupné. Je to jako s léčebným konopím, které sice bude jednou na předpis, ale cenově si jej žádný důchodce nebude moci koupit.

0/0
17.5.2014 10:57

S57t46e41p38a24n 46T67o22t53h 8418219755538

Verim, ze se na to da sehnat nejaka ta dotace pres magistraty mest...

Ja sem na schodolez pro mamku vybehal dotaci pres 150k... a to se bavime o dobe pred 18ti lety. Tehda byla dotace na auto nejakych az 60k... ted dostanou pres 200k.

Mamka, ta uz to bohuzel nepotrebuje :-/

+1/0
17.5.2014 11:41

L22u68c68i95e 26K65a96n36o46v39a 3250439158564

no časy se mění. Maximální dotace je 200 tis. na deset let a není automatická -  podle druhu a závažnosti postižení, více  záleží jak se schvalovací komise vyspí, kolik jim zbývá peněz, kolik už rozdali svým známých.. apod.

0/0
17.5.2014 12:08

M43a26r95t32i79n 54K48ř15í87ž 9493972740757

respekt. Smysluplný vývoj, řekl bych.

+2/0
17.5.2014 10:15
Foto

M66i82r48o97s91l69a43v 82S51t43e26i73n44e12r 6288234403835

Dveře vpředu s volantem mívala už BMW- Isetta v šedesátých letech. Myšlenka, použít tento princip pro vozíčkáře je jistě revoluční. Proti Velorexu opravdu obrovský pokrok.

+2/0
16.5.2014 21:31

P94a96v49e44l 41O98d91r16a86z13i23l 6934929387420

Jistě. Například v tom, že Velorex nikdy nebyl určen pro vozíčkáře (krom toho konceptu nedávno).

0/−1
16.5.2014 22:21

S27t97e43p76a94n 42T90o71t40h 8698819935148

To se pletes... Velorex byl prave vyvinut pro invalidy...

+3/0
17.5.2014 11:42

F66i23l63i19p 90B98.63.42. 1750737769618

Paráda.. Jen by mě zajímalo, proč tedy řešili tak složitou konstrukci - otevírání předku (viz. rozdělení řízení) a neudělali to najíždění zadem? Odpadl by nejen tento problém, ale také určitě konstrukční řešení mechanické pevnosti pro crash testy..

+1/0
16.5.2014 20:20

J94a78n 74J49e53l19í26n28e39k 8663165852316

Pakliže si přečtete ten článek, tak se to dozvíte;)

+1/−1
16.5.2014 23:11

F68i53l35i24p 55B40.74.84. 1380957949138

Četl jsem jej. Pro jistotu dvakrát. Ale není tam psán důvod, proč zvolili tuto složitou variantu, rozevíracího předku. Proto se ptám. Jestli umíte číst mezi řádky, podělte se s námi o tento důvod.

0/−1
17.5.2014 2:02

V59á61c26l64a65v 65M13r64á11z 9541874816556

Ve videu to autor konceptu zmiňuje, zamená to lepší parkování a především lepší výjezd. Vozíčkář díky výjezdu  vpředu vidí, kam pokládá rampu a nemusí při výjezdu z auta couvat, což by bylo jistě obtížnější než couvat do auta.

+1/0
17.5.2014 2:29

F21i39l24i87p 27B44.54.19. 1830767539338

Ok, díky. Na video jsem na mobilu nekoukal...

0/0
18.5.2014 10:33

J66i90ř45í 79K65a90č28í23r33e88k 5530606246

Výborně! Opravdu užitečná věc, kluci jsoy šikovní :-)

+4/0
16.5.2014 19:57

L73u65c60i97e 49K22a42n94o98v66a 3220399398284

Na jednu stranu - pro vozíčkáře co žije sám a chce být naprosto samostatný - úžasné.

Na straně druhé, z mého pohledu jakožto osoba na vozíku, si neumím představit, že si za ty peníze koupím něco takového. Nežiju sama, takže nevím jak bych tam nacpala alespon svoje nejbližší. Kufr se zdá být příliš vysoko. A všichni vozíčkáři co znám jsou natolik zdatní, že jim přelézání na sedadlo nedělá až takový problém. Podotýkám, že existují takové vychytávky jako např. sedadlo jenž se "vysune" z auta. A ti co nejsou dost zdatní a užívají el.vozík by se do auta asi sotva vešli. 

Nehledě na to, že stát přispěje maximálně 200 000 - když se posudkový krásně vyspí. 

Tudíž - ikdyž konstruktérům gratuluji za super nápad, z vlastního pohledu je to pro mně k ničemu. Za ty peníze prostě musím zakoupit něco kam se vejdu s vozíkem a s rodinou.

+2/0
16.5.2014 19:13

P22a28v58e36l 93O34d28r84a98z22i46l 6874319977370

Ano, to máte pravdu, jako rodinné auto to fakt nevypadá.

+1/0
16.5.2014 22:22

E94l96i64š58k37a 28K94u42č76e87r76o86v20á 7379602273663

po dálnici uhánět až 100 km rychlostí... bakeliťák... no pravda, vozíčkáři asi těžko vyhrožovat havárií, po které zůstane na vozíku, ale stejně. :-/

0/0
16.5.2014 19:12

L47u41c91i29e 97K70a67n60o12v37a 3760389108214

předpokládám, že kdyby mě v tomhle tom někdo "sejmul" tak si s nějakým žitím na vozíku nemusím dělat vůbec žádné starosti. Vlastně myslím, že bych si už vůbec nemusela dělat starosti.

+1/0
16.5.2014 19:15

V27á44c39l49a39v 92K44a96f50t33a50n 7715259663726

je to kapotovaná čtyřkolka ;)

+1/0
16.5.2014 20:58

M10a28r61t79i53n 68H32a36v69l43í93k 4370815977283

Nevím nevím. Za ty peníze je to docela drahý jako druhý auto do rodiny jen pro vozíčkáře. Kdyby do toho dělali i vyndavací sedačku, aby s tím mohl případně jet i někdo nepostižený. Taky bych rád viděl jak tam vozíčkář dává nákup, zadek mi příde dost vysoký. Ale vyvíjeli to dost dlouho, tak to asi lépe nešlo.

0/0
16.5.2014 18:51

J82i24ř41í 58D36v56o26ř91á63k 5758433958690

BMW ISETTA ?

+2/0
16.5.2014 18:35

M76a61r35t69i49n 98H32a83v18l16í72k 4510835507123

Když sem to viděl otevřené, přesně jsem si vzpoměl na tohle auto :D

+1/0
16.5.2014 18:42

O67l41d73ř60i82c18h 74L24e24b97e73d19a 5337845641200

Když vidím volant zvednutý s předními dveřmi, nevěřím na mechanický převod z volantu na kola. Určitě je to po drátě.

0/0
16.5.2014 18:13

M76i16c96h66a30l 43K71o52z72d90e55r41k40a 4900555681

Na pravé straně vedle pístu dveří je vidět teleskopická tyč. ...hádám že je jejím účelem udržet volant jenom v přibližné pozici a v kontaktu se zbytkem řízení, přičemž při dovření dveří se zablokuje, dopadne do západek, nebo tak něco, jinak vy měli v řízení dost velkou vůli.

Klidně by se ale mohlo i při otevření dveří rozpojovat. Ani v tom by nemusel být problém.

+2/0
16.5.2014 18:23

O25l52d41ř80i67c67h 81L54e77b87e25d46a 5637435221170

Podíval jsem se blíž na tu tyč a na 7.obrázku je jakž-takž něco vidět. Typoval bych tedy, že tyč je po složení namáhána na krut.

0/0
16.5.2014 18:53

M11i19c15h31a49l 78B58e93d49n27á28ř 6525261298554

už vim co mi tohle vozítko připomíná http://www.curbsideclassic.com/wp-content/uploads/2014/04/pod_front22.jpg

0/0
16.5.2014 18:01

A97d55o42l38f 65Ř26í82h64a 7978285802306

Hm pěkný a jakej to má kreš test při srážce s tatrou?

+1/−2
16.5.2014 17:29

Š65t98ě58p45á70n 81F50r20a89n22c95l 8734759344220

Stejnej jako tvůj Golf na hlínách a s bublinkama na voknech - totálka...

+9/0
16.5.2014 17:40

D37a50v48i35d 55L32o55r85e79s 9474606562189

..no tuhle nedávno v televizi ukazovali jak se čelně srazila A8 s nějakým kamionem...posádka tý audiny, mám dojem nějaká dáma, bez zranění...:-P

0/0
17.5.2014 19:01

V82í37t84ě65z50s29l23a32v 67G76o18r61g14o32ň 4807329318292

Jako...dobrý! Ale , nebylo by daleko praktičtější udělat výklopný "zadek" ???  Vozíčkář by tam zajel prostě zezadu.  V přední části by tak byla zachována potřebná tuhost karoserie a odpadly by problémy s řízením atd.  Nějak mě to hlava nebere.Prostě - proč to dělat jednoduše,když to jde složitě......A ani bych toto vozítko raději nechtěl vidět při crash testech......  :-/

+1/−7
16.5.2014 17:23

V10á25c77l56a19v 75K71a94f49t27a48n 7125369863536

protože by při vystupování couval ;)

+4/0
16.5.2014 17:46

V54í48t92ě82z50s17l56a13v 75G45o26r53g32o11ň 4357859648682

No a takhle couvá při "vstupu" .... to vyjde nastejno .

+1/−2
16.5.2014 18:14

V13á46c42l21a42v 45K47a12f26t85a45n 7235229633236

tam ale ví přesně kam couvá a co tam má čekat, to někde ve městě na cizím místě neví

+5/0
16.5.2014 18:22

V20á48c40l24a73v 25K34a78f61t13a85n 7745459183846

a couvání nahoru je bezpečnější než couvání dolu, jak už někdo psal níže, už kvůli brždění

+2/0
16.5.2014 18:28

V58í45t64ě93z75s21l29a17v 46G75o96r15g93o44ň 4497619348762

No, na tom asi něco bude....Nicméně bych to neviděl jako zásadní problém. Je to otázka zvyku. Ale uznávám že couvání dovnitř je lepší než couvání ven.

0/0
16.5.2014 18:36

L23u17b36o20s 60K85u17b10i60c66e74k 4335605874

Zlate ceske rucicky. Takeve firmy by si zaslouzile nejake injekce z EU nebo od statu, ale ten radeji nacpe penize do nejake zumpy !!!!

+6/−1
16.5.2014 17:19

T66e60o90d68o11r 92Ř56í75p44a 2508353300394

Jen aby mistr Hanuš tu soustavu táhel a pák dobře seřídil. 

Jinak z toho bude speciál eugenický.

0/0
16.5.2014 17:16

L75u71c53i83e 88K78o47m35i57n97i50k44o14v36á 2114876679280

Opravdu se mi to libi, je to takove hezke mazane reseni ;-) Jen bych mela trochu strach z bezpecnosti (probehly crashtesty?) a ze z toho bude malo videt. Ale jinak je to moc pekny vozitko, konecne vzniklo zase v CR neco inovativniho a chytryho ;-)

+3/0
16.5.2014 17:03

M79i25c15h45a91l 50K92o85z89d35e86r86k96a 4440885421

Zmiňuje se Isetta a první Multipla.

Jejich otevírání dveří do strany ale bude nepraktické. Jednak by vozíčkáři překážel volant, hlavně by ale bylo náročnější umístit tam rampu. Odklápěcí střecha navíc bude alespoň částečně chránit při dešti.

Jen mě pobavila zrcátka ze 120ky. Ta se budou asi špatně nastavovat. Na druhou stranu s tím ale stejnak bude jezdit jenom jeden člověk, takže se jednou nastaví a pak si můžou v dané poloze klidně třeba zareznout.

0/0
16.5.2014 17:01

J33i20ř81í 29D48v75o61ř47á31k 5568643678230

Viděl jsi isettu?

0/0
16.5.2014 19:15
Foto

P34a38v94l29a 45N88o37v87á 7818840628575

Pro vozíčkáře vskutku povedné řešení a sympatické oprášení nápadu vstupu ze předu, jako mívaly některé vozy dříve. Oč mám trochu strach, je bezpečnost, na dálnici bych se s tím asi bála :-)

0/0
16.5.2014 16:48
Foto

J11á90c50h90y67m 65L27u34k32e17š 2619221163792

Moc pěkný! Chtěl bych v tom vidět Hammonda na tracku.

+1/0
16.5.2014 16:46

M58i67c50h77a78l 26K64o89z70d89e97r58k18a 4610135781

No, vzhledem k tomu, že je to ruční výroba, je ta cena naopak fantastická.

Bylo by super, kdyby se jim podařila spolupráce třeba s nějakou automobilkou a sériová výroba.

+12/0
16.5.2014 16:44

J74o18s89e77f 57C17í94s29a95ř 7337562160110

čistě technicky - paráda R^

+6/0
16.5.2014 16:40

M28i57l46a60n 93K21o58c71h 2275948902666

Zlaté české ručičky  trochu mi vadí vysoká cena, i když... otázka je kolik budou ochotny platit naše bohaté zdravotní pojišťovny, které jsou schopny na základě svých posudků udělat z vozíčkáře mírně chodícího, bez nároku....

+3/0
16.5.2014 16:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.