Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Nový český unikát. Speciál pro vozíčkáře se jmenuje Elbee

Zatím jich v bývalé loštické tvarůžkárně postavili pět, ale vše je připraveno na sériovou výrobu. Jednodveřový čtyřkolový speciál, který umožní vozíčkářům volnost pohybu na neomezenou vzdálenost, se po deseti letech vývoje představuje v plné parádě. Unikátem je přední nájezd do vozidla, to jinde nenajdete.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49i97c26h69a13l 72T64o47m86i93n28s28k84ý 9611135557274

Když se na silnici čelně střetnou takováto vozítka, tak mají podstatně větší šanci na přežití než když se čelně potkají dva kamiony.

Je to nejen o tuhosti karosérie ale i o hmotnosti.

0/0
21.5.2014 9:16
Foto

R54a69d24i20m 17K59r49o37u27t98i69l 7230231596429

Líbí se mi to. Fajn nápad. Má to jednu výhodu v tom, že tohle by se nemělo krást a invalidi pak nebudou muset řešit problémy vracení dotace, kterou dostali na běžné a upravené a ukradené auto.

+1/0
18.5.2014 9:13

L60u47d27v91í61k 36G46a79j24d88o30š32í18k 2875423584562

Pěkné.

Až na tu napálenou cenu. :-/ Inu na postižených se dělá těžký byznys. Počítá se s tím, že invalidi o výrobek hodně stojí, konkurence na trhu je relativně malá a že si na to postižení nakonec najdou nadace a sponzory a někdo tu nesmyslnou cenu jako charitu dá.

0/−2
18.5.2014 0:36

P23e63t78r 14S30k24o38k89a66n 3309759553659

Jedinej problem vidim v tom ze pri havarii se clovek v nejlepsim pripade zmrzaci.

0/0
17.5.2014 21:22

L76u73d79v68í85k 33G24a85j63d64o27š33í44k 2945283384272

Což vozíčkáře asi tak úplně netrápí. :-)

0/0
18.5.2014 0:37

J28i38ř66í 21D66v98o94ř63á55k 5268133628710

Má "TO" už homologaci?

0/−1
17.5.2014 13:31

S69t26a13n68i33s52l57a37v 29B56u34r41i37a10n 5233864964787

Technicky úžasné. Z hlediska běžného uživatele invalidy třetího stupně, tedy bobírajícího jen invalidní důchod, pro většinu invalidů vozíčkářů nedostupné. Je to jako s léčebným konopím, které sice bude jednou na předpis, ale cenově si jej žádný důchodce nebude moci koupit.

0/0
17.5.2014 10:57

S42t70e37p12a56n 26T97o64t16h 8798729315778

Verim, ze se na to da sehnat nejaka ta dotace pres magistraty mest...

Ja sem na schodolez pro mamku vybehal dotaci pres 150k... a to se bavime o dobe pred 18ti lety. Tehda byla dotace na auto nejakych az 60k... ted dostanou pres 200k.

Mamka, ta uz to bohuzel nepotrebuje :-/

+1/0
17.5.2014 11:41

L96u82c10i92e 57K17a40n35o94v85a 3680899198204

no časy se mění. Maximální dotace je 200 tis. na deset let a není automatická -  podle druhu a závažnosti postižení, více  záleží jak se schvalovací komise vyspí, kolik jim zbývá peněz, kolik už rozdali svým známých.. apod.

0/0
17.5.2014 12:08

M86a34r71t93i49n 68K29ř33í29ž 9103422230557

respekt. Smysluplný vývoj, řekl bych.

+2/0
17.5.2014 10:15
Foto

M52i34r86o50s56l55a34v 55S44t53e10i30n38e89r 6488174753515

Dveře vpředu s volantem mívala už BMW- Isetta v šedesátých letech. Myšlenka, použít tento princip pro vozíčkáře je jistě revoluční. Proti Velorexu opravdu obrovský pokrok.

+2/0
16.5.2014 21:31

P42a65v17e87l 77O81d18r78a81z18i77l 6594799927250

Jistě. Například v tom, že Velorex nikdy nebyl určen pro vozíčkáře (krom toho konceptu nedávno).

0/−1
16.5.2014 22:21

S92t83e82p70a97n 28T43o62t84h 8408899285938

To se pletes... Velorex byl prave vyvinut pro invalidy...

+3/0
17.5.2014 11:42

F29i39l38i84p 22B33.89.79. 1880457459198

Paráda.. Jen by mě zajímalo, proč tedy řešili tak složitou konstrukci - otevírání předku (viz. rozdělení řízení) a neudělali to najíždění zadem? Odpadl by nejen tento problém, ale také určitě konstrukční řešení mechanické pevnosti pro crash testy..

+1/0
16.5.2014 20:20

J68a48n 76J52e47l65í93n29e37k 8233955632336

Pakliže si přečtete ten článek, tak se to dozvíte;)

+1/−1
16.5.2014 23:11

F15i52l24i32p 53B13.46.90. 1880837629778

Četl jsem jej. Pro jistotu dvakrát. Ale není tam psán důvod, proč zvolili tuto složitou variantu, rozevíracího předku. Proto se ptám. Jestli umíte číst mezi řádky, podělte se s námi o tento důvod.

0/−1
17.5.2014 2:02

V48á74c67l68a34v 23M94r46á34z 9871584936846

Ve videu to autor konceptu zmiňuje, zamená to lepší parkování a především lepší výjezd. Vozíčkář díky výjezdu  vpředu vidí, kam pokládá rampu a nemusí při výjezdu z auta couvat, což by bylo jistě obtížnější než couvat do auta.

+1/0
17.5.2014 2:29

F42i92l33i34p 74B91.26.42. 1310877289468

Ok, díky. Na video jsem na mobilu nekoukal...

0/0
18.5.2014 10:33

J64i66ř90í 42K72a76č59í92r88e68k 5270296606

Výborně! Opravdu užitečná věc, kluci jsoy šikovní :-)

+4/0
16.5.2014 19:57

L67u88c82i68e 86K79a64n65o38v68a 3690529678644

Na jednu stranu - pro vozíčkáře co žije sám a chce být naprosto samostatný - úžasné.

Na straně druhé, z mého pohledu jakožto osoba na vozíku, si neumím představit, že si za ty peníze koupím něco takového. Nežiju sama, takže nevím jak bych tam nacpala alespon svoje nejbližší. Kufr se zdá být příliš vysoko. A všichni vozíčkáři co znám jsou natolik zdatní, že jim přelézání na sedadlo nedělá až takový problém. Podotýkám, že existují takové vychytávky jako např. sedadlo jenž se "vysune" z auta. A ti co nejsou dost zdatní a užívají el.vozík by se do auta asi sotva vešli. 

Nehledě na to, že stát přispěje maximálně 200 000 - když se posudkový krásně vyspí. 

Tudíž - ikdyž konstruktérům gratuluji za super nápad, z vlastního pohledu je to pro mně k ničemu. Za ty peníze prostě musím zakoupit něco kam se vejdu s vozíkem a s rodinou.

+2/0
16.5.2014 19:13

P19a70v61e15l 52O79d49r86a57z37i54l 6914259817440

Ano, to máte pravdu, jako rodinné auto to fakt nevypadá.

+1/0
16.5.2014 22:22

E91l52i33š15k14a 23K33u37č58e62r11o47v81á 7989372323713

po dálnici uhánět až 100 km rychlostí... bakeliťák... no pravda, vozíčkáři asi těžko vyhrožovat havárií, po které zůstane na vozíku, ale stejně. :-/

0/0
16.5.2014 19:12

L29u19c93i82e 28K17a21n75o80v27a 3110359408414

předpokládám, že kdyby mě v tomhle tom někdo "sejmul" tak si s nějakým žitím na vozíku nemusím dělat vůbec žádné starosti. Vlastně myslím, že bych si už vůbec nemusela dělat starosti.

+1/0
16.5.2014 19:15

V87á49c83l93a75v 26K29a61f59t94a46n 7335569893776

je to kapotovaná čtyřkolka ;)

+1/0
16.5.2014 20:58

M10a31r29t94i72n 49H18a33v25l92í38k 4410155357333

Nevím nevím. Za ty peníze je to docela drahý jako druhý auto do rodiny jen pro vozíčkáře. Kdyby do toho dělali i vyndavací sedačku, aby s tím mohl případně jet i někdo nepostižený. Taky bych rád viděl jak tam vozíčkář dává nákup, zadek mi příde dost vysoký. Ale vyvíjeli to dost dlouho, tak to asi lépe nešlo.

0/0
16.5.2014 18:51

J39i19ř67í 54D21v53o66ř91á13k 5678313628410

BMW ISETTA ?

+2/0
16.5.2014 18:35

M32a67r19t51i71n 42H65a74v73l93í25k 4160305517413

Když sem to viděl otevřené, přesně jsem si vzpoměl na tohle auto :D

+1/0
16.5.2014 18:42

O38l52d39ř88i39c56h 90L59e90b87e14d88a 5887625951870

Když vidím volant zvednutý s předními dveřmi, nevěřím na mechanický převod z volantu na kola. Určitě je to po drátě.

0/0
16.5.2014 18:13

M22i34c49h85a42l 27K92o73z33d44e73r43k93a 4590945471

Na pravé straně vedle pístu dveří je vidět teleskopická tyč. ...hádám že je jejím účelem udržet volant jenom v přibližné pozici a v kontaktu se zbytkem řízení, přičemž při dovření dveří se zablokuje, dopadne do západek, nebo tak něco, jinak vy měli v řízení dost velkou vůli.

Klidně by se ale mohlo i při otevření dveří rozpojovat. Ani v tom by nemusel být problém.

+2/0
16.5.2014 18:23

O45l49d71ř39i77c33h 51L67e75b75e59d59a 5837375761840

Podíval jsem se blíž na tu tyč a na 7.obrázku je jakž-takž něco vidět. Typoval bych tedy, že tyč je po složení namáhána na krut.

0/0
16.5.2014 18:53

M21i97c37h93a95l 12B54e95d35n45á24ř 6155211278254

už vim co mi tohle vozítko připomíná http://www.curbsideclassic.com/wp-content/uploads/2014/04/pod_front22.jpg

0/0
16.5.2014 18:01

A96d38o19l51f 53Ř22í33h58a 7438105962286

Hm pěkný a jakej to má kreš test při srážce s tatrou?

+1/−2
16.5.2014 17:29

Š65t50ě43p23á49n 16F96r58a81n60c67l 8534499474270

Stejnej jako tvůj Golf na hlínách a s bublinkama na voknech - totálka...

+9/0
16.5.2014 17:40

D43a51v86i37d 61L63o57r44e62s 9554286342419

..no tuhle nedávno v televizi ukazovali jak se čelně srazila A8 s nějakým kamionem...posádka tý audiny, mám dojem nějaká dáma, bez zranění...:-P

0/0
17.5.2014 19:01

V98í73t78ě59z94s14l35a39v 84G12o11r64g15o30ň 4657259768512

Jako...dobrý! Ale , nebylo by daleko praktičtější udělat výklopný "zadek" ???  Vozíčkář by tam zajel prostě zezadu.  V přední části by tak byla zachována potřebná tuhost karoserie a odpadly by problémy s řízením atd.  Nějak mě to hlava nebere.Prostě - proč to dělat jednoduše,když to jde složitě......A ani bych toto vozítko raději nechtěl vidět při crash testech......  :-/

+1/−7
16.5.2014 17:23

V97á14c73l16a24v 90K23a69f65t12a91n 7975609933876

protože by při vystupování couval ;)

+4/0
16.5.2014 17:46

V71í27t81ě86z87s92l53a43v 90G13o66r83g35o95ň 4587369778472

No a takhle couvá při "vstupu" .... to vyjde nastejno .

+1/−2
16.5.2014 18:14

V78á76c36l37a35v 67K63a67f81t43a68n 7365919133506

tam ale ví přesně kam couvá a co tam má čekat, to někde ve městě na cizím místě neví

+5/0
16.5.2014 18:22

V70á26c58l48a42v 88K62a14f59t39a24n 7205349383446

a couvání nahoru je bezpečnější než couvání dolu, jak už někdo psal níže, už kvůli brždění

+2/0
16.5.2014 18:28

V69í53t64ě30z23s25l21a45v 88G56o29r34g35o71ň 4107329768732

No, na tom asi něco bude....Nicméně bych to neviděl jako zásadní problém. Je to otázka zvyku. Ale uznávám že couvání dovnitř je lepší než couvání ven.

0/0
16.5.2014 18:36

L80u84b35o41s 77K38u14b88i23c31e76k 4945525524

Zlate ceske rucicky. Takeve firmy by si zaslouzile nejake injekce z EU nebo od statu, ale ten radeji nacpe penize do nejake zumpy !!!!

+6/−1
16.5.2014 17:19

T42e52o98d98o82r 37Ř82í37p55a 2158223580854

Jen aby mistr Hanuš tu soustavu táhel a pák dobře seřídil. 

Jinak z toho bude speciál eugenický.

0/0
16.5.2014 17:16

L69u38c77i87e 39K91o43m60i57n58i44k22o85v90á 2184356969230

Opravdu se mi to libi, je to takove hezke mazane reseni ;-) Jen bych mela trochu strach z bezpecnosti (probehly crashtesty?) a ze z toho bude malo videt. Ale jinak je to moc pekny vozitko, konecne vzniklo zase v CR neco inovativniho a chytryho ;-)

+3/0
16.5.2014 17:03

M22i60c75h80a91l 28K10o32z93d46e96r57k78a 4360645791

Zmiňuje se Isetta a první Multipla.

Jejich otevírání dveří do strany ale bude nepraktické. Jednak by vozíčkáři překážel volant, hlavně by ale bylo náročnější umístit tam rampu. Odklápěcí střecha navíc bude alespoň částečně chránit při dešti.

Jen mě pobavila zrcátka ze 120ky. Ta se budou asi špatně nastavovat. Na druhou stranu s tím ale stejnak bude jezdit jenom jeden člověk, takže se jednou nastaví a pak si můžou v dané poloze klidně třeba zareznout.

0/0
16.5.2014 17:01

J28i28ř84í 52D88v64o60ř19á81k 5948503648700

Viděl jsi isettu?

0/0
16.5.2014 19:15
Foto

P50a90v28l30a 17N97o46v34á 7938560848695

Pro vozíčkáře vskutku povedné řešení a sympatické oprášení nápadu vstupu ze předu, jako mívaly některé vozy dříve. Oč mám trochu strach, je bezpečnost, na dálnici bych se s tím asi bála :-)

0/0
16.5.2014 16:48
Foto

J39á68c49h24y59m 10L64u84k30e21š 2899161223692

Moc pěkný! Chtěl bych v tom vidět Hammonda na tracku.

+1/0
16.5.2014 16:46

M33i94c24h71a20l 32K59o67z33d94e15r39k58a 4280665431

No, vzhledem k tomu, že je to ruční výroba, je ta cena naopak fantastická.

Bylo by super, kdyby se jim podařila spolupráce třeba s nějakou automobilkou a sériová výroba.

+12/0
16.5.2014 16:44

J92o34s38e67f 28C35í91s68a67ř 7447492980840

čistě technicky - paráda R^

+6/0
16.5.2014 16:40

M29i79l38a23n 94K38o22c38h 2795838742466

Zlaté české ručičky  trochu mi vadí vysoká cena, i když... otázka je kolik budou ochotny platit naše bohaté zdravotní pojišťovny, které jsou schopny na základě svých posudků udělat z vozíčkáře mírně chodícího, bez nároku....

+3/0
16.5.2014 16:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.