Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Nový český unikát. Speciál pro vozíčkáře se jmenuje Elbee

Zatím jich v bývalé loštické tvarůžkárně postavili pět, ale vše je připraveno na sériovou výrobu. Jednodveřový čtyřkolový speciál, který umožní vozíčkářům volnost pohybu na neomezenou vzdálenost, se po deseti letech vývoje představuje v plné parádě. Unikátem je přední nájezd do vozidla, to jinde nenajdete.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M11i69c98h92a24l 89T21o45m66i92n75s40k68ý 9671815887424

Když se na silnici čelně střetnou takováto vozítka, tak mají podstatně větší šanci na přežití než když se čelně potkají dva kamiony.

Je to nejen o tuhosti karosérie ale i o hmotnosti.

0/0
21.5.2014 9:16
Foto

R52a51d28i64m 59K52r28o94u91t98i68l 7140931896589

Líbí se mi to. Fajn nápad. Má to jednu výhodu v tom, že tohle by se nemělo krást a invalidi pak nebudou muset řešit problémy vracení dotace, kterou dostali na běžné a upravené a ukradené auto.

+1/0
18.5.2014 9:13

L69u41d60v35í57k 22G96a76j47d72o24š82í30k 2485933214842

Pěkné.

Až na tu napálenou cenu. :-/ Inu na postižených se dělá těžký byznys. Počítá se s tím, že invalidi o výrobek hodně stojí, konkurence na trhu je relativně malá a že si na to postižení nakonec najdou nadace a sponzory a někdo tu nesmyslnou cenu jako charitu dá.

0/−2
18.5.2014 0:36


P16e52t52r 63S82k70o51k27a80n 3969329903529

Jedinej problem vidim v tom ze pri havarii se clovek v nejlepsim pripade zmrzaci.

0/0
17.5.2014 21:22

L41u72d13v27í69k 37G17a56j40d30o54š74í80k 2915443684962

Což vozíčkáře asi tak úplně netrápí. :-)

0/0
18.5.2014 0:37

J55i96ř87í 82D96v51o47ř93á85k 5698193178760

Má "TO" už homologaci?

0/−1
17.5.2014 13:31

S24t74a85n93i41s51l79a13v 78B66u13r38i74a31n 5963884124787

Technicky úžasné. Z hlediska běžného uživatele invalidy třetího stupně, tedy bobírajícího jen invalidní důchod, pro většinu invalidů vozíčkářů nedostupné. Je to jako s léčebným konopím, které sice bude jednou na předpis, ale cenově si jej žádný důchodce nebude moci koupit.

0/0
17.5.2014 10:57

S16t57e82p50a34n 13T68o43t30h 8658339825678

Verim, ze se na to da sehnat nejaka ta dotace pres magistraty mest...

Ja sem na schodolez pro mamku vybehal dotaci pres 150k... a to se bavime o dobe pred 18ti lety. Tehda byla dotace na auto nejakych az 60k... ted dostanou pres 200k.

Mamka, ta uz to bohuzel nepotrebuje :-/

+1/0
17.5.2014 11:41

L97u49c63i16e 78K88a85n59o91v88a 3930769408834

no časy se mění. Maximální dotace je 200 tis. na deset let a není automatická -  podle druhu a závažnosti postižení, více  záleží jak se schvalovací komise vyspí, kolik jim zbývá peněz, kolik už rozdali svým známých.. apod.

0/0
17.5.2014 12:08

M54a31r30t49i14n 83K90ř12í58ž 9923722490817

respekt. Smysluplný vývoj, řekl bych.

+2/0
17.5.2014 10:15
Foto

M34i97r31o24s79l94a98v 15S88t21e25i28n10e25r 1285245688883

Dveře vpředu s volantem mívala už BMW- Isetta v šedesátých letech. Myšlenka, použít tento princip pro vozíčkáře je jistě revoluční. Proti Velorexu opravdu obrovský pokrok.

+2/0
16.5.2014 21:31

P73a93v28e24l 22O10d25r28a97z75i94l 6894699427390

Jistě. Například v tom, že Velorex nikdy nebyl určen pro vozíčkáře (krom toho konceptu nedávno).

0/−1
16.5.2014 22:21

S16t61e61p70a74n 23T80o41t78h 8658199145318

To se pletes... Velorex byl prave vyvinut pro invalidy...

+3/0
17.5.2014 11:42

F14i68l72i87p 89B14.98.55. 1630207849308

Paráda.. Jen by mě zajímalo, proč tedy řešili tak složitou konstrukci - otevírání předku (viz. rozdělení řízení) a neudělali to najíždění zadem? Odpadl by nejen tento problém, ale také určitě konstrukční řešení mechanické pevnosti pro crash testy..

+1/0
16.5.2014 20:20

J97a60n 95J32e19l98í51n82e87k 8933635662526

Pakliže si přečtete ten článek, tak se to dozvíte;)

+1/−1
16.5.2014 23:11

F92i74l91i62p 48B58.12.94. 1930247399138

Četl jsem jej. Pro jistotu dvakrát. Ale není tam psán důvod, proč zvolili tuto složitou variantu, rozevíracího předku. Proto se ptám. Jestli umíte číst mezi řádky, podělte se s námi o tento důvod.

0/−1
17.5.2014 2:02

V17á98c64l42a83v 51M50r75á49z 9761614836186

Ve videu to autor konceptu zmiňuje, zamená to lepší parkování a především lepší výjezd. Vozíčkář díky výjezdu  vpředu vidí, kam pokládá rampu a nemusí při výjezdu z auta couvat, což by bylo jistě obtížnější než couvat do auta.

+1/0
17.5.2014 2:29

F69i66l67i31p 42B19.15.15. 1440957389168

Ok, díky. Na video jsem na mobilu nekoukal...

0/0
18.5.2014 10:33

J91i24ř60í 82K35a13č46í66r29e11k 5980856496

Výborně! Opravdu užitečná věc, kluci jsoy šikovní :-)

+4/0
16.5.2014 19:57

L14u51c22i90e 12K26a23n17o53v78a 3910439738614

Na jednu stranu - pro vozíčkáře co žije sám a chce být naprosto samostatný - úžasné.

Na straně druhé, z mého pohledu jakožto osoba na vozíku, si neumím představit, že si za ty peníze koupím něco takového. Nežiju sama, takže nevím jak bych tam nacpala alespon svoje nejbližší. Kufr se zdá být příliš vysoko. A všichni vozíčkáři co znám jsou natolik zdatní, že jim přelézání na sedadlo nedělá až takový problém. Podotýkám, že existují takové vychytávky jako např. sedadlo jenž se "vysune" z auta. A ti co nejsou dost zdatní a užívají el.vozík by se do auta asi sotva vešli. 

Nehledě na to, že stát přispěje maximálně 200 000 - když se posudkový krásně vyspí. 

Tudíž - ikdyž konstruktérům gratuluji za super nápad, z vlastního pohledu je to pro mně k ničemu. Za ty peníze prostě musím zakoupit něco kam se vejdu s vozíkem a s rodinou.

+2/0
16.5.2014 19:13

P14a33v96e71l 12O36d35r90a37z88i91l 6244729257270

Ano, to máte pravdu, jako rodinné auto to fakt nevypadá.

+1/0
16.5.2014 22:22

E87l68i66š80k80a 37K67u92č24e41r79o25v97á 1486458687489

po dálnici uhánět až 100 km rychlostí... bakeliťák... no pravda, vozíčkáři asi těžko vyhrožovat havárií, po které zůstane na vozíku, ale stejně. :-/

0/0
16.5.2014 19:12

L61u50c41i43e 31K38a96n58o23v23a 3230329978874

předpokládám, že kdyby mě v tomhle tom někdo "sejmul" tak si s nějakým žitím na vozíku nemusím dělat vůbec žádné starosti. Vlastně myslím, že bych si už vůbec nemusela dělat starosti.

+1/0
16.5.2014 19:15

V52á97c89l65a20v 34K62a91f34t46a40n 7825409323216

je to kapotovaná čtyřkolka ;)

+1/0
16.5.2014 20:58

M52a91r30t53i62n 32H82a82v65l39í69k 4310665237533

Nevím nevím. Za ty peníze je to docela drahý jako druhý auto do rodiny jen pro vozíčkáře. Kdyby do toho dělali i vyndavací sedačku, aby s tím mohl případně jet i někdo nepostižený. Taky bych rád viděl jak tam vozíčkář dává nákup, zadek mi příde dost vysoký. Ale vyvíjeli to dost dlouho, tak to asi lépe nešlo.

0/0
16.5.2014 18:51

J69i25ř53í 36D26v18o81ř34á43k 5858683268940

BMW ISETTA ?

+2/0
16.5.2014 18:35

M13a48r97t73i47n 86H70a31v12l54í34k 4300255167983

Když sem to viděl otevřené, přesně jsem si vzpoměl na tohle auto :D

+1/0
16.5.2014 18:42

O79l64d40ř34i20c91h 69L66e85b95e93d28a 5697665851660

Když vidím volant zvednutý s předními dveřmi, nevěřím na mechanický převod z volantu na kola. Určitě je to po drátě.

0/0
16.5.2014 18:13

M92i15c86h79a27l 41K94o83z79d52e32r67k70a 4280155111

Na pravé straně vedle pístu dveří je vidět teleskopická tyč. ...hádám že je jejím účelem udržet volant jenom v přibližné pozici a v kontaktu se zbytkem řízení, přičemž při dovření dveří se zablokuje, dopadne do západek, nebo tak něco, jinak vy měli v řízení dost velkou vůli.

Klidně by se ale mohlo i při otevření dveří rozpojovat. Ani v tom by nemusel být problém.

+2/0
16.5.2014 18:23

O11l82d54ř78i55c44h 16L13e42b80e21d77a 5537675101630

Podíval jsem se blíž na tu tyč a na 7.obrázku je jakž-takž něco vidět. Typoval bych tedy, že tyč je po složení namáhána na krut.

0/0
16.5.2014 18:53

M26i86c41h25a37l 35B81e48d68n55á53ř 6665691118944

už vim co mi tohle vozítko připomíná http://www.curbsideclassic.com/wp-content/uploads/2014/04/pod_front22.jpg

0/0
16.5.2014 18:01

A67d89o91l26f 85Ř22í16h21a 7588975832466

Hm pěkný a jakej to má kreš test při srážce s tatrou?

+1/−2
16.5.2014 17:29

Š45t29ě26p39á22n 51F67r51a83n86c89l 8734749114150

Stejnej jako tvůj Golf na hlínách a s bublinkama na voknech - totálka...

+9/0
16.5.2014 17:40

D19a98v89i49d 43L40o85r53e87s 9604506242519

..no tuhle nedávno v televizi ukazovali jak se čelně srazila A8 s nějakým kamionem...posádka tý audiny, mám dojem nějaká dáma, bez zranění...:-P

0/0
17.5.2014 19:01

V19í74t81ě26z53s87l45a29v 51G25o41r24g11o59ň 4207799108282

Jako...dobrý! Ale , nebylo by daleko praktičtější udělat výklopný "zadek" ???  Vozíčkář by tam zajel prostě zezadu.  V přední části by tak byla zachována potřebná tuhost karoserie a odpadly by problémy s řízením atd.  Nějak mě to hlava nebere.Prostě - proč to dělat jednoduše,když to jde složitě......A ani bych toto vozítko raději nechtěl vidět při crash testech......  :-/

+1/−7
16.5.2014 17:23

V50á84c17l95a22v 68K58a50f16t59a74n 7385779703376

protože by při vystupování couval ;)

+4/0
16.5.2014 17:46

V25í41t19ě15z72s29l86a65v 84G67o82r57g34o41ň 4807749728862

No a takhle couvá při "vstupu" .... to vyjde nastejno .

+1/−2
16.5.2014 18:14

V42á10c39l44a22v 62K22a67f13t81a85n 7545229463706

tam ale ví přesně kam couvá a co tam má čekat, to někde ve městě na cizím místě neví

+5/0
16.5.2014 18:22

V86á85c27l11a74v 36K97a63f29t31a38n 7385219333186

a couvání nahoru je bezpečnější než couvání dolu, jak už někdo psal níže, už kvůli brždění

+2/0
16.5.2014 18:28

V34í84t11ě50z45s69l96a80v 29G55o91r15g26o14ň 4787409548452

No, na tom asi něco bude....Nicméně bych to neviděl jako zásadní problém. Je to otázka zvyku. Ale uznávám že couvání dovnitř je lepší než couvání ven.

0/0
16.5.2014 18:36

L85u47b55o62s 72K97u60b44i45c20e22k 4835345114

Zlate ceske rucicky. Takeve firmy by si zaslouzile nejake injekce z EU nebo od statu, ale ten radeji nacpe penize do nejake zumpy !!!!

+6/−1
16.5.2014 17:19

T43e93o57d11o52r 71Ř11í10p88a 2148973550824

Jen aby mistr Hanuš tu soustavu táhel a pák dobře seřídil. 

Jinak z toho bude speciál eugenický.

0/0
16.5.2014 17:16

L31u80c59i49e 90K83o91m34i85n62i70k21o13v89á 2104346869680

Opravdu se mi to libi, je to takove hezke mazane reseni ;-) Jen bych mela trochu strach z bezpecnosti (probehly crashtesty?) a ze z toho bude malo videt. Ale jinak je to moc pekny vozitko, konecne vzniklo zase v CR neco inovativniho a chytryho ;-)

+3/0
16.5.2014 17:03

M45i31c90h71a31l 56K77o87z81d43e85r57k50a 4630275251

Zmiňuje se Isetta a první Multipla.

Jejich otevírání dveří do strany ale bude nepraktické. Jednak by vozíčkáři překážel volant, hlavně by ale bylo náročnější umístit tam rampu. Odklápěcí střecha navíc bude alespoň částečně chránit při dešti.

Jen mě pobavila zrcátka ze 120ky. Ta se budou asi špatně nastavovat. Na druhou stranu s tím ale stejnak bude jezdit jenom jeden člověk, takže se jednou nastaví a pak si můžou v dané poloze klidně třeba zareznout.

0/0
16.5.2014 17:01

J38i63ř84í 69D31v98o41ř75á56k 5408853888480

Viděl jsi isettu?

0/0
16.5.2014 19:15
Foto

P80a11v75l11a 44N62o33v90á 7598580138715

Pro vozíčkáře vskutku povedné řešení a sympatické oprášení nápadu vstupu ze předu, jako mívaly některé vozy dříve. Oč mám trochu strach, je bezpečnost, na dálnici bych se s tím asi bála :-)

0/0
16.5.2014 16:48
Foto

J12á11c57h48y38m 22L17u93k87e60š 2469481263472

Moc pěkný! Chtěl bych v tom vidět Hammonda na tracku.

+1/0
16.5.2014 16:46

M45i89c24h24a90l 69K87o48z11d42e19r55k16a 4110925331

No, vzhledem k tomu, že je to ruční výroba, je ta cena naopak fantastická.

Bylo by super, kdyby se jim podařila spolupráce třeba s nějakou automobilkou a sériová výroba.

+12/0
16.5.2014 16:44

J78o14s81e97f 28C96í82s37a28ř 7287782940600

čistě technicky - paráda R^

+6/0
16.5.2014 16:40

M29i64l36a83n 96K27o43c75h 2445678422836

Zlaté české ručičky  trochu mi vadí vysoká cena, i když... otázka je kolik budou ochotny platit naše bohaté zdravotní pojišťovny, které jsou schopny na základě svých posudků udělat z vozíčkáře mírně chodícího, bez nároku....

+3/0
16.5.2014 16:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.