Diskuze
VIDEO: Crashtesty na roh ukazují, kde je slabé místo moderních aut
Děkujeme za pochopení.
M57a70r93t91i28n 97K32u50c56h76a37r61í87k
taky by pomohlo nespoléhat na techniku a airbag a nechovat se v autě jako blb. 90% nehod se stane pro banální věc - cigareta, telefon, dítě řve, mám blbé dioptrie a nevidím na značku apod. Ale Darwin to jistí, z populace aspoň vypadnou největší jelita, bohužel sebou často vemou nevinné kolem.
P64e55t18r 25M91i53c94h29a63l
A to si raději nepřejte vidět, jak to vypadá, když tento náraz jde v devadesátce na protijedoucí náklaďák. ... Ovšem na takový střet se osobní auto postavit nedá. ... Stejně jako Focus na náraz do betonové zdi ve 190 km/h.
P16a69v44e14l 45O49d64r26a40z23i65l
Tady se podívejte na crash real. Superb je na tom s bezpečností dobře, ale ani to někdy nestačí. Tak hlavně zpomalit a neblbnout.
M55i86c73h93a37l 60V38l51a27c49h
V tomhle případě jde bezpečnost z crash testů mimo. V tomto místě na silnici I/43 jela obě auta tipuji přes 100km/h. Je vidět, že superb má sice zničený předek ale uvnitř se to zdá v pohodě. Kluci určitě jeli v sedačkách a vzadu. V této rychlosti při čelním střetu dojde k tak prudkému zbrždění, že tělo nemusí dostat přímý náraz od ničeho a dopadne to takhle...
V84í29ť95a 39N56o60v41á43k
To už můžou rovnou dělat crashtest do lešenářský trubky.
P49e88t92r 63Č34e57r24n61ý
Vzhledem k průměrnému stáří aut v ČR 14 let, jsou obavy v článku celkem liché. Auta, která bourají v ČR dopadnou špatně i při čelním nárazu.
P81e84t39r 45H23l94o42u76š81e23k
a v článku se píše o jiném než čelním nárazu?
B87e41n 24P52a11v23k30a
Ty testy mně přijdou správné. Akorát ty výsledky bych nečekal. Na tom by asi měly výrobci zapracovat. Ideální by bylo, kdyby se ta auta "svezla". Tj. aby nepohlcoval ten bok náraz, protože to asi fakt nepůjde.
A49l47e73x88a87n33d81e66r 57B26a66r93n19a
Tu to bude vzdy "nieco za nieco"... Urobit "roh" tuhy, aby sa to pri takomto naraze len "zviezlo" moze byt fatalne pri inom uhle, ked ta tuhost neumozni pohltenie narazu... Skor sa pre trento pripad asi bude hladat cesta, ako aj pri takomto naraze zapojit co najviac dalsich struktur, aby sa lepsie rozlozila a pohltila energia narazu.
Naprijemne na tom je to, ze takyto naraz pri celnych stretoch nie je nic vynimocne... Dnes pre posadku byvaju fatalne prave taketo narazy, kde energiu pohlti jedna len strana a potom bocne narazy, kde je malo hmoty na utlmenie.
D69a78v46i76d 68K42r19a49t15o11c96h79v78í27l
A co jako?? Mazda předvedla to samé... Je to jen fyzika, větší auto, větší hybnost, větší pravděpodobnost, že při srážce s pevnou překážkou bude tlačit cestou nejmenšího odporu, tj. mimo překážku.. Volvo už dávno neni to co bylo..
J41i50ř95í 86Z78ý42k83a
to jste úplně mimo. Čím větší hmotnost auta, tím větší setrvačnost, tím víc se dere do překážky i za cenu vlastní deformace. Naopak lehké auto snáze odskočí.
A tím kecem o Volvu tomu svému příspěvku jen nasazujete korunu.
R19o49b72e92r60t 57Č78e65r77v75e82n71ý
Konečně někomu došlo, že tyhle typy srážek jsou mnohem častější než přímý čelní náraz. Jen tak dál, další krok k větší bezpečnosti na silnicích
J53a18n 93M47o82h68y13l80a
Tyhle srážky nejsou častější, nejčastější jsou (jak uvídá i IIHS) jsou srážky přibližně polovinou čelní plochy. To jsou také ty, které se testují nejvíce. IIHS kromě toho testuje TAKÉ střet "na sloupek". Jak ovšem i v jiných dokumentech od IIHS stojí, na tohle se moc konstrukčně upravit nedá.
M44i46c76h19a19l 16M36e34č17i30a78r
Je logické že do stromu (stĺpu) nevrazím presným stredom auta aby sa energia rovnomerne rozložila, ale v rámci sebazáchovy sa to budem snažiť strhnúť mimo a teda minimalizovať náraz...
.
súčasne by som prehodnotil EURO NCAP spôsobom, že súčasne najbezpečnejšie auto by malo 3/5* a zas by sa šlo ďalej,... teraz už kto nemá 5 tak je divný, 3 nemá asi nikto... a podľa toho sa bezpečné auto spoznať nedá, to bolo bezpečné pred X rokmi pri iných podmienkach, iných možnostiach a inej premávke...
J24o76s84e69f 95B13r74o80ž61k70a
Překvapuje mne první odstavec vašeho příspěvku. To už s tím máte zkušenosti? Já jenom vím, že v rychlosti, která dosahuje limitní povolené s tím toho moc nenaděláte. Myslím s tím mířením a hledáním místa střetu, nebo případného nárazu. Ono se vám sice zdá, že to do okamžiku nárazu trvá věčnost, ale ve skutečnosti je to tak rychlé, že si ani nevzdechnete. Buď se z toho vylížete, nebo ne. To na volné silnici. Ale zpravidla vám tam vždy někdo překáží. A to i z velice zkušeným a protřelým závodníkem si auto mnohdy dělá co chce.
K48a32r31e95l 17V72a46c46h12u23t
Cože? ... U 80% havárií že jde hlava řidiče na PŘEDNÍ sloupek?
Tak to je hustý...
K74a61r49e72l 71V63a83c54h30u53t
A neplatí to jen pro ty NEPŘIPOUTANÉ?
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...