Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéf Fiatu: Prosím vás, nekupujte si už naše elektrofiátky

Ředitel italsko-americké automobilky slavných jmen Fiat Chrysler Automobiles má krutý smysl pro humor. Případným zájemcům o elektromobil Fiat 500e totiž Sergio Marchionne vzkazuje: "Nekupujte si ho."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P24a79v27e11l 26O59d73r75a58z73i19l 6264319817580

Pěkná reklama. Pro méně bystré: kdyby nechtěl dotovat výrobu, tak to prostě nedělá, nemusel by prosit zákazníky, aby to nekupovali ;-D

0/0
5.6.2014 13:55

A91l71e43x56a52n47d30r 95K46o85s43t66k51a 5569456549786

Nebylo by rozumnější používat prostě co nejúspornější spalovací motor, ale lít do toho ethanol? Zrovna USA má obrovské, ale opravdu obrovské úrodné oblasti, kde by se dala pěstovat kukuřice či obilí a pálit z toho ethanol. Což krom toho, že (při zpracování blízko sklizně) je opravdu eko, by přineslo XY pracovních míst a značně snížilo dovoz ropy. Tam to není jako u nás, kde je 2 km silnice a vesnice.. A místní zemědělec má 10 hektarů a obdělává je večer, protože přes den musí někam do zaměstnání. V USA je běžné, že z městečka do městečka je to 50+ kilometrů a mezi tím jsou 2-3 farmy, každá o rozloze stovek hektarů.. Z čeho ale ten farmář obdělává 20 ha, na 100 ha má stádo krav a další stovky hektarů leží ladem, protože pro ně prostě nemá využití. Když se mu to vyplatí, velmi rád koupí 5 dalších traktorů a zaměstná dalších 30 lidí.. Nemluvě už o tom, že by podobné hospodaření znamenalo okamžitý odbyt pro doslova statisíce oněch traktorů, které také musí někdo vyrobit, dodávat jim náhradní díly atd.

+1/−3
25.5.2014 22:43

P94e71t46r 22M49o88t37y39č86k96a 2262948470229

Pěstovat monokultury v podobném rozsahu je "eko"? Cpát do půdy v neskutečných kvantech hnojiva, protože podobná produkce ji za pár let vyčerpá? Tohle všechno zavlažovat, protože ty rozsáhlé prázdné oblasti jsou většinou prázdné proto, že se tam nic pěstovat nevyplatí, třeba kvůli suchu? Co všechna ta technika, která k tomu bude potřeba? Ty statisíce traktorů budou také jezdi na špiritus? Továrny, kde se budou vyrábět budou poháněny zelenou pravdoláskou?

Tento text mi něco připomněl: "ten farmář obdělává 20 ha, na 100 ha má stádo krav a další stovky hektarů leží ladem, protože pro ně prostě nemá využití. Když se mu to vyplatí, velmi rád koupí 5 dalších traktorů a zaměstná dalších 30 lidí.." Mohu vám něco doporučit? Přečtěte si Hlavu XXII, tam si přečtete třeba tohle: "Jeho specialitou byla vojtěška, na jejímž nepěstování velmi vydělával. Vláda mu velice dobře platila za každý metrák vojtěšky, který nevypěstoval. Čím víc vojtěšky nesklidil, tím víc peněz od vlády dostal, a každý halíř, který si takto vydělal, vynakládal na nákup dalších pozemků, aby mohl množství nesklizené vojtěšky stále zvyšovat" A tohle, mezi námi, zcela přesně a nadčasově popisuje, co přesně se vyplatí zemědělci, když dojde na podobné perverze, jako je například povinnost podporovat biopaliva, nebo nesmyslné elektromobily, za každou cenu.

Když budou mít Američané pocit, že chtějí být více "eko", mají k dispozici spousty plynu. A mezi námi - poslední, co chce Američan řídit, je nějaké homoautíčko s minimální spotřebou, co jezdí na jakési legrační palivo. Američan chce pořádně velké, silné auto, na které se dá spolehnout.

0/0
4.6.2014 23:22


P56a92v83e80l 25O81d92r31a29z23i29l 6394169527530

Homoautíčko? Proč argumentujete tak dementně?

0/0
5.6.2014 13:48

J62i29ř35í 31K16o63c20u90r19e49k 6685474295398

Proč je elektromobil tak drahý? Protože potřebuje speciální výrobní linku. Náklad ny výrobní linku se pak rozpočítávají do 1000 kusů, ne do 100.000. Díky tomu bude náklad na vyrobení elektromotoru 10x vyšší ikdyby byla výrobní linka 10x levnější.

A že vláda USA :rví trh, to je věc smutná. Mantra etatisty: Funguje to? Zdaň to! Ještě to funguje? zregeuluj to! Ještě to funguje? Nařiď vyrábět neprodejné zboží! Krachuje to? Dotuj to!

0/0
25.5.2014 12:32

R21e90g30i40n56e 66M18a26r67t66i19n 6512928580568

Nejdražší je provoz akumulace elektřiny. Takže i když si koupím předražený EM, tak náklady na provoz jsou mnohonásobně horší než u fosilních motorů. A nejhorším způsobem uložení el. energie jsou akumulátory.!!!RvRvRv

Zde pár článků:

http://www.nazeleno.cz/energie/energetika/ukladani-elektriny-z-fotovoltaickych-a-vetrnych-elektraren.aspx

http://3pol.cz/470-jak-ulozit-energii

+1/0
26.5.2014 7:06

J46a12k74u40b 55Ř43í72h91a 4485849442821

To je otázka. Samozřejmě, náklady na zprovoznění výroby auta zcela odlišného od předchozích modelů jdou do miliard korun. To je pravda. Na druhou stranu, Fiat 500e určitě bude mít mraky shodných dílů s Fiatem 500. Možná s nějakými drobnými změnami. No tak se tu přidá tvarovka, tu upínka, které budou funkční jen pro ty upravené plechy. Nicméně to není nic, co by se nedalo implementovat do linky pro pětistovku.Takže náklady na zprovoznění výroby elektrické verze njakého auta nebudou nějak moc vysoké. Spíš mnohem víc stojí pohonná jednotka takového auta. Motoru, který je vyvinut speciálně pro toto auto (ano, tady se náklady opravdu rozpočítávají mezi těch pár prodaných kusů, a náklady na vývoj motoru budou hodně vysoké), akumulátory, které prostě něco stojí v porovnání s palivovou nádrží.

0/0
30.5.2014 8:53

P19e50t37r 14M90o59t96y11č73k50a 2812598950359

Nemáte pravdu. Elektromobil se vyrábí na linkách, které jsou v podstatě stejné, jako pro skutečná auta. nebo vy si opravdu představujete, že automobilka pro každý nový model vybombarduje fabriku, všechno postaví znova a začíná se s náklady od počátku?

Elektromobil je technologicky prakticky stejné auto, jako skutečné auto, poháněné spalovacím motorem, bez ohledu na to, jaké palivo používá. Liší se motorem, troškou příslušenství kolem a pak samozřejmě tou obrovskou neefektivní baterkou, co k tomu potřebujete. A nabíječkou.

Problém s cenou spočívá v tom, že technologie, kterou dnes ovládáme, je prostě drahá. Baterie s potřebnými parametry jsou extrémně drahé. Suroviny jsou drahé. Příspěvky na likvidaci toho neekologického krámu jsou velké. Drahé je zaplatit všechny ty ekologické škody, které výroba komponent pro elektromobily způsobí:

http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&akce=showall&clanek=3503&id_c=98493

Elektromobil je špatná a nesmyslná cesta do doby, kdy budeme disponovat bezpečným jaderným reaktorem ve velikosti kbelíku. Mezitím bychom se měli soustředit na využití v podstatě nekonečného množství vodíku, který máme k dispozici.

+1/0
4.6.2014 23:42

P79a33v55e46l 40O49d83r42a46z60i74l 6954829747690

To je ale snůška keců.

0/0
5.6.2014 13:43

J40o33s83e10f 29B83r18o29ž77k56a 6644592448377

Jste-li potrefeni elektroautomobilem, hybridem či jinou alternativou pohonu tak si počtěte na:http://www.hybrid.cz/tagy/elektromobily, nebo na: http://kcc-hho.webnode.cz/.

Je tam toho daleko víc.

0/0
25.5.2014 9:36

M25a39r96e51k 67H47r75u13b76y 6387932751328

Hmm, pokud to spravne chapu, tak vyroba techto predrazenych ekonesmyslu je odpustek za vyrobu jeste porad normalnich aut?EURv

+1/0
25.5.2014 1:51

T58o75m51á71š 14V76a88l75d89e48r 7143230119

Pomatenci. Nejprve zlikvidují EV1 i když jej chtějí majitelé odkoupit. Nyní nutí druhý dotovat  to co sami vyžadují. Je jasné, že malý EV bude technologicky podobný velkému EV a tak ani cenový rozdíl nebude tak velký. Rozdíl v železe není tak propastný. Pokud se bude u EV jednat pouze o baterie a nebudou se hledat jiné možnosti,  pořád se bude jednat o hračky pro movité.

0/0
24.5.2014 22:02

J57a45n 62K53r11p35e41c 5426813174142

no a takhle to dopada, kdyz politik kvuli lacinemu populismu chce porazit fyzikalni zakony.

+7/0
24.5.2014 20:16

V97í71ť89a 74K59r46u40t68i86š 1410914655267

"A podle kritiku i delce dojezdu"

Samozrejme, to neni o kritice, ale potrebe velke casti ridicu obcas ujet i delsi vzdalenost nez je 150km v kuse, bez ohledu na to, jestli je venku -20 (topoim) nebo +30 (chladim), jestli jedu pianko po okresce ne 140 po dalnici, bez potreby vytrestenych oci na meric dojezdove vzdalenosti. Uz beznych 300 km je dnes pro bezny EM vcelku problem.

+9/0
24.5.2014 18:01

J61a37n 36F86r61o45l20í18k 6516410855494

Nebo stojím večer v zácpě na dálnici a potřebuji bohužel alespoń obrysová světla, by´t LED:-P

+1/0
24.5.2014 18:47

T23o42m49á27š 65V63a82l45d24e76r 7883250579

To se nepovedlo.

+1/0
24.5.2014 22:05

J76a61k81u59b 33Ř80í88h25a 4625609812331

Led, které žerou jednotky, nebo zlomky wattů za hodinu? Ouk, to hodně baterku vymlátí, že?

0/0
30.5.2014 8:55

M61a20r97t52i83n 48V21o38t92a29v57a 6948578201185

Tenhle ekoterorismus s elektromobily je šílený. Všichni tvrdí, že elektromobil nevydává žádné emise, což je pravda pouze částečně. Pokud nebudu brát v potaz fakt, že ta elektřina pro jeho provoz se někde musí vzít, pak největším problémem elektrovozů jsou baterie. Jejich výroba a doprava a zničení po skončení jejich životnosti zatěžuje planetu mnohonásobně více než jak dokáže obyčejný automobil se spalovacím motorem. Toto ale už nikdo z ekoteroristů neřeší. Prostě se tomu nekouří při jízdě z výfuku, tak je to super.

Prosím Vás, ekoteroristé, vzpamatujte se ...

+12/−2
24.5.2014 16:35

P86a41v82e25l 46O76d47r30a83z42i52l 6704649657230

To jsou tak neskutečné lži, že se vůbec divím, že to je nejenom někdo ochoten poslouchat, ale také papouškovat, jako vy. Baterie není nic super eko, ale na rozdíl od ropy ji stačí vyrobit a převézt jednou. Navíc jsou často velmi dobře recklovatelné. Ten, kdo vám nakukal to, co píšete, byl pěknej kecal.

0/0
5.6.2014 13:48

P31e42t13r 85V75o17d51i13č22k70a 5758382325

Je samozřejmě blbost, aby takové prdítko stálo vyrobit 3/4 milionu, když benzínová verze stojí třetinu. Ovšem pan ředitel by rád stále prodával spalovací motory, protože to je ta součást auta, ve které je skryto největší know how. Díky tomu mu nemůže sebrat kšeft kdejaká čínská fabrika. Kdyby se ale začaly prodávat 500e, utíkala by mu nemalá část zisku k externím dodavatelům baterií a to se samozřejmě musí zarazit všemi prostředky.

+2/−12
24.5.2014 14:22

P23e89t23r 20M40a77r56e71č78e58k 1853561639518

Řekl bych , že nemáte tak docela pravdu. Elektromobil s dostačujícím dojezdem , ca. 500km , prostě vyjde moc draho právě kvůli bateriím. Takže postavit cenově dostupný vůz  je prozatím utopie. Nehledě na ekologickou zátěž z výroby a následné likvidace elektrických článků.

+6/−2
24.5.2014 15:44

P51e33t12r 18V40o76d26i25č86k80a 5558762625

Ja jsem nic o dojezdu nepsal. Psal jsem, ze 500e se soucasnymi parametry nestoji tolik, kolik tvrdi reditel. Jen se mu nelibi snizovani marze. To, ze jsou predrazene, je holy fakt.

+2/−1
24.5.2014 20:53

P19e70t54r 76M50o28t43y16č22k86a 2522838260399

No a teď si položte otázku, proč v tom případě daleko levnější kopie nesekají Číňani, Indové, Korejci, když jinak dokáží za dva měsíce obšlehnout cokoli. ;-)

Vykládáte nesmysly. Pokud spočítáme náklady na výrobu neekologických, neekonomických a neefektivních nesmyslů z dílny ekologistické církve, včetně veškerého příslušenství, tak to prostě stojí třikrát tolik.

A ještě jeden detail na závěr - pan ředitel reálně vůbec o ničem nerozhoduje. Pokud by to šlo vyrábět prodávat mnohem levněji ve velkém množství, už dávno by ho k tomu přinutili akcionáři. Přečtěte si zde:

http://technet.idnes.cz/tim-cook-apple-nejde-nam-jen-o-zisk-akcie-fc6-/tec_technika.aspx?c=A140303_154212_tec_technika_mla

... jak hezky může ekonáboženství zvyšovat firmám náklady a jak arogantně se pak jejich fanatičtí zastánci brání, kdykoli jim to někdo připomene.

0/0
4.6.2014 23:59

P22a65v10e79l 20O62d44r60a16z96i12l 6424639637250

A vy jako víte, že ty kopie nesekají? ;-D

0/0
5.6.2014 13:56

P42a19v77e59l 91R46i92e95d73l 4824837731349

Na tom, co říkáte, asi něco bude. Řekl bych, že slyšíme první výstřely další revoluce, kdy nové technologie nahrazují ty staré. Elektromobily, a zatím jen opatrně, začaly svou (asi vítěznou) jízdu.

Elektromobil není jen inovovaný 'benziňák', kdo k němu takto přistupuje, zákonitě skončí. Samozřejmě, že je předělávka dražší než nový výrobek a funkčnost nic moc. Když chci vyrábět elektromobil, a uspět, musím jej od začátku taky navrhovat. Prostě je čas pro technické inovace, je třeba vyrazit na univerzity, získat mladé mozky, spojit zkušenost stáří a neotřelé nápady mládí, prostě trochu zariskovat dokud mám na to ještě peníze. Staří bardi neriskují, už se moc bojí neúspěchu a proto taky nic revolučního nevymyslí...

Pokud to 'Fiatové' nepochopí, budou smeteni.

+2/−4
24.5.2014 19:37

R38e72g12i63n26e 64M95a23r81t89i45n 6582578630568

1. EM zde byly od začátku motorismu (snad i před spalovacím motorem v autě). Dokonce držely rychlostní světové rekordy. Takže žádná "revoluce".Rv

http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektromobil

2. Je spočítáno, že lidstvo již vlastní velmi levný zdroj energie pro pohon. Mikrojaderný. Dnes běžně v kosmických zařízeních. S obrovsky levnou energií. Údajně v přepočtu desetina nákladů na fosilní palivo. ALE!!! Je strach z jaderné energitiky. A zatím zákony žádné vyspělé země neumožňují běžné užívání.Rv Něco v angličtině

http://content.time.com/time/magazine/article/0,9171,2050039,00.html

Hyperion Power - uslyší o něm naše generace??

+3/0
24.5.2014 21:11

R73a17d63e79k 90H78o76d73a34ň 9346917281683

Jaké nové technologie? Vždyť elektromobil je starý 180 let, před 100 lety se normálně vyráběly v automobilkách a běžně jezdily. Jenže je převálcovala "nová" technologie což byl právě spalovací motor - protože se začala rozšiřovat silniční síť, objevila se nová naleziště ropy a hlavně později přišel Ford T který elektromobily totálně zrušil.

+1/0
2.6.2014 10:27

R35e96g35i88n20e 96M76a34r10t77i47n 6972288290378

Nejsem ekoterorista, ale zatím elektromobil je utopický sen (a novinářský tahák), na to co se od něho očekává. Dokud se nevyřeší cena akumulátorů (či jiného e.zdroje). EM je tady co vznikla první auta, a spalovací motor ho stále přebíjí svými nízkými náklady na provoz. Zkuste se podívat na životnost akumulátorů a cenu při jejich nové koupi. Protočí se Vám bulvy. Neřeším jedovatost výroby a kam s odpadem.

+9/0
24.5.2014 14:10

R42e88g38i49n10e 74M29a93r42t83i60n 6982778390338

Zkuste si malý nenákladný model s elektro-kolem. Vypadá to pěkně, ale po ukončení životnosti aku, bude nový nákup aku ruinovat vaši peněženku.

http://www.cyklorysavy.cz/produkty/elektrokola/baterie-a-nabijecky

http://www.cyklorysavy.cz/produkty/elektrokola/elektrokola

0/0
24.5.2014 14:15

B36o86ř83e63k 56Ž47a60n86d32a 1730396269806

Nechápu, co je na elektromobilu dražšího, když baterie obvykle nejsou zahrnuty v ceně.

+2/−6
24.5.2014 11:15

T71o59m49a84s 20K90w13o89l29e35k 4329164930775

Baterie (resp. akumulatory ) v cene automobilu zahrnuty jsou, pochopitelne.

+7/0
24.5.2014 12:28

B61o69ř48e70k 97Ž51a90n12d27a 1800276959616

Jak kdy: http://www.auto.cz/renault-zoe-elektromobil-pouhych-350-000-korun-74040

0/0
24.5.2014 13:33

T79o17m87a14s 20K63w10o92l17e83k 4799904750145

Ja myslel, ze diskuze je o autech a ne Renaultech :-(

+8/0
24.5.2014 13:40

J61i60ř66í 87D87v90o18ř20á95k 5478143858480

Asi tady chybí polský maluch.

0/0
24.5.2014 14:36

P25e42t11r 83M28a80r87e57č49e57k 1493111789278

Přesně R^! Renault lze nazývat autem jen díky základní definici. Peugeot a Citroen na tom nejsou o mnoho lépe.

+3/0
24.5.2014 15:46

P32e72t37r 22M41a94r62e91č84e91k 1683201759748

No tak to je opravdu výjimka potvrzující pravidlo. A zřejmě je to právě kvůli tomu , že s bateriemi by ta piksla byla neprodejná. Rv

+3/0
24.5.2014 15:39

F41r52a96n42t78i78š39e48k 42S68c19h27l29i86c64h25t96s 9585562501305

Máte tam chybu! FIAT není italsko-americká společnost. Vlastní ji údajně nějaký mongolský podnikatel. Tak by se slušelo napsat, že se jedná o mongolskou společnost! Stejně, jako např. Volvo je čínské.

0/−6
24.5.2014 10:58

T57o42m11á56š 29H33u75d74e48č32e21k 5581828177888

Stejně jako Škodovka je Německá, ale pořád se všichni ohánějí nějakými českými auty..

+9/0
24.5.2014 11:10

D57a74v65i85d 54H70o48l12m85a90n 7665115233499

Jedním slovem : Ekoterorismus !

+9/−2
24.5.2014 8:17

J73i59ř84í 32K59a72č53í69r24e92k 5740746736

Spojene staty tlaci na vyrobu elektroaut kvůli škodlivosti emisí, přitom oni sami jsou největší spotřebitelépohonných hmot vyrobených z ropy. Taky ze všech států nejvíc bojují až nesmyslně proti rasismu, přitom to byli oni kdo si tam přivezli černochy a udělali s iz nich otroky. Jejich vlastní kultura je ta nejubožejší na světě, ale nejvíc ze všech prosazují multikulti. Ať jdou někam...

+13/−4
24.5.2014 4:02

M36a32r90c41e52l 80Š63e47v30č14í10k 9305343671260

jedna z krajín, ktoré nepodpísali Kyótsky protokol

+2/−1
24.5.2014 9:14

P11e29t33r 52T14y94č51k80a 6635682559642

Jedna ze zemí která skutečně a fakticky snížila množství emisí. K čemu je že Německo podepsalo nějaký papír kdyz vypíná JE a nahrazuje je uhelnými a emise rostou.

+2/0
26.5.2014 20:09

M11a68r22t97i41n 70P15r19á60š48e55k 8815601500943

Aha takže místo snahy zefektivnit a spotřebu snížit, mají raději dál držet hubu a plýtvat ? Tak jste to myslel ?

+3/0
24.5.2014 10:29

M72i16r95e63k 28T73u87r73e77č60e21k 4253942840692

Takze to je dobry duvod zakazat vyrobu elektroaut.

+1/0
24.5.2014 11:52

T28o12m22á82š 93V13e86s97e12l22ý 5615738500919

proč zakázat? není náhodou, že ekonomie a ekologie mají stejný základ slova.

0/0
24.5.2014 21:08

E20v33a 90K94a96š85p42á47r81k88o21v92á 7750301719752

Před 1000 lety byly otroci Slované a ti slavní Přemyslovci s otroky vesele obchodovali....

0/0
24.5.2014 13:18

T21o13m19á28š 61Z94e15m94a84n 3525688374885

Bohužel Amerika už blbne stejně jako EUropa..

p.s. nemělo by elektroauto být výrazně jednodušší a tedy levnější? Přeci všichni tvrdí jak je skvělé že má jen jednu pohyblivou součástku oproti spalovacím motoru..

+6/0
24.5.2014 1:04

J28i48ř57í 82K41a87č77í31r66e75k 5640596256

hlavně kvůli akumulátorům to tak není. Ty nejen že jsou drahé jako hrom, ale navíc ani nevydrží věčně, mají jen určitý počet cyklů na nabití. Pokud nejsem už pozadu, nejvýkonější aku dneška jsou LiPol. Např. 4Ah / 14.8V LiPol stojí 1000,- . Auto potřebuje mít výkon aspoň 35kW. 35000W / 14.8V = 2364A!!! Aby vám jelo auto aspoň půl hodiny při tomto výkonu, musel byste mít takových baterek  2364 / 4 = 591... Pokud vím, vydrží cca 400 cyklů. To jsou velmi hrubé počty, ok, je to jen pro představu.

+3/−2
24.5.2014 4:09
Foto

R24o28m94a19n 54H26o14r57n63í49k 2635192434411

No tak u elektrovozítek se používá několikanásobně vyšší napětí, právě kvůli co nejmenšímu potřebnému proudu. Samozřejmě se musí jednat o napětí bezpečné, tedy tuším do 60V=. Při těch 14.8V by musely být kabely silné jak ruka v předloktí ;-D.

+1/−1
24.5.2014 7:13
Foto

R45o77m25a42n 21H24o61r19n52í46k 2185292804481

Jinak výhodnější by bylo pohánět každé kolo vlastním elektromotorem, jako je tomu třeba u Kaz Eliica, která má sice 8 kol, ale na každém vlastní třífázový elektromotor o maximálním příkonu 60kW. Samozřejmě dávat prdítku typu FIAT 8 kol a celkem 480kW je blbost, to by při šlápnutí na plyn házel salta ve vzduchu, ale třeba 4x 9kW namísto 1x 36kW by šlo.

0/0
24.5.2014 7:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.