Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf Fiatu: Prosím vás, nekupujte si už naše elektrofiátky

Ředitel italsko-americké automobilky slavných jmen Fiat Chrysler Automobiles má krutý smysl pro humor. Případným zájemcům o elektromobil Fiat 500e totiž Sergio Marchionne vzkazuje: "Nekupujte si ho."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P36a61v83e35l 58O43d37r67a52z34i82l 6714689127410

Pěkná reklama. Pro méně bystré: kdyby nechtěl dotovat výrobu, tak to prostě nedělá, nemusel by prosit zákazníky, aby to nekupovali ;-D

0/0
5.6.2014 13:55

A81l34e65x87a14n79d16r 94K75o27s84t44k20a 5619356989756

Nebylo by rozumnější používat prostě co nejúspornější spalovací motor, ale lít do toho ethanol? Zrovna USA má obrovské, ale opravdu obrovské úrodné oblasti, kde by se dala pěstovat kukuřice či obilí a pálit z toho ethanol. Což krom toho, že (při zpracování blízko sklizně) je opravdu eko, by přineslo XY pracovních míst a značně snížilo dovoz ropy. Tam to není jako u nás, kde je 2 km silnice a vesnice.. A místní zemědělec má 10 hektarů a obdělává je večer, protože přes den musí někam do zaměstnání. V USA je běžné, že z městečka do městečka je to 50+ kilometrů a mezi tím jsou 2-3 farmy, každá o rozloze stovek hektarů.. Z čeho ale ten farmář obdělává 20 ha, na 100 ha má stádo krav a další stovky hektarů leží ladem, protože pro ně prostě nemá využití. Když se mu to vyplatí, velmi rád koupí 5 dalších traktorů a zaměstná dalších 30 lidí.. Nemluvě už o tom, že by podobné hospodaření znamenalo okamžitý odbyt pro doslova statisíce oněch traktorů, které také musí někdo vyrobit, dodávat jim náhradní díly atd.

+1/−3
25.5.2014 22:43

P41e55t10r 44M42o70t46y53č54k63a 2362808290259

Pěstovat monokultury v podobném rozsahu je "eko"? Cpát do půdy v neskutečných kvantech hnojiva, protože podobná produkce ji za pár let vyčerpá? Tohle všechno zavlažovat, protože ty rozsáhlé prázdné oblasti jsou většinou prázdné proto, že se tam nic pěstovat nevyplatí, třeba kvůli suchu? Co všechna ta technika, která k tomu bude potřeba? Ty statisíce traktorů budou také jezdi na špiritus? Továrny, kde se budou vyrábět budou poháněny zelenou pravdoláskou?

Tento text mi něco připomněl: "ten farmář obdělává 20 ha, na 100 ha má stádo krav a další stovky hektarů leží ladem, protože pro ně prostě nemá využití. Když se mu to vyplatí, velmi rád koupí 5 dalších traktorů a zaměstná dalších 30 lidí.." Mohu vám něco doporučit? Přečtěte si Hlavu XXII, tam si přečtete třeba tohle: "Jeho specialitou byla vojtěška, na jejímž nepěstování velmi vydělával. Vláda mu velice dobře platila za každý metrák vojtěšky, který nevypěstoval. Čím víc vojtěšky nesklidil, tím víc peněz od vlády dostal, a každý halíř, který si takto vydělal, vynakládal na nákup dalších pozemků, aby mohl množství nesklizené vojtěšky stále zvyšovat" A tohle, mezi námi, zcela přesně a nadčasově popisuje, co přesně se vyplatí zemědělci, když dojde na podobné perverze, jako je například povinnost podporovat biopaliva, nebo nesmyslné elektromobily, za každou cenu.

Když budou mít Američané pocit, že chtějí být více "eko", mají k dispozici spousty plynu. A mezi námi - poslední, co chce Američan řídit, je nějaké homoautíčko s minimální spotřebou, co jezdí na jakési legrační palivo. Američan chce pořádně velké, silné auto, na které se dá spolehnout.

0/0
4.6.2014 23:22

P19a84v38e70l 71O28d63r12a19z41i84l 6664499237320

Homoautíčko? Proč argumentujete tak dementně?

0/0
5.6.2014 13:48

J74i42ř53í 58K50o26c67u67r97e20k 6875214435508

Proč je elektromobil tak drahý? Protože potřebuje speciální výrobní linku. Náklad ny výrobní linku se pak rozpočítávají do 1000 kusů, ne do 100.000. Díky tomu bude náklad na vyrobení elektromotoru 10x vyšší ikdyby byla výrobní linka 10x levnější.

A že vláda USA :rví trh, to je věc smutná. Mantra etatisty: Funguje to? Zdaň to! Ještě to funguje? zregeuluj to! Ještě to funguje? Nařiď vyrábět neprodejné zboží! Krachuje to? Dotuj to!

0/0
25.5.2014 12:32

R53e35g74i60n17e 10M16a48r89t16i44n 6722328230248

Nejdražší je provoz akumulace elektřiny. Takže i když si koupím předražený EM, tak náklady na provoz jsou mnohonásobně horší než u fosilních motorů. A nejhorším způsobem uložení el. energie jsou akumulátory.!!!RvRvRv

Zde pár článků:

http://www.nazeleno.cz/energie/energetika/ukladani-elektriny-z-fotovoltaickych-a-vetrnych-elektraren.aspx

http://3pol.cz/470-jak-ulozit-energii

+1/0
26.5.2014 7:06

J76a91k57u23b 77Ř21í20h76a 4405139562511

To je otázka. Samozřejmě, náklady na zprovoznění výroby auta zcela odlišného od předchozích modelů jdou do miliard korun. To je pravda. Na druhou stranu, Fiat 500e určitě bude mít mraky shodných dílů s Fiatem 500. Možná s nějakými drobnými změnami. No tak se tu přidá tvarovka, tu upínka, které budou funkční jen pro ty upravené plechy. Nicméně to není nic, co by se nedalo implementovat do linky pro pětistovku.Takže náklady na zprovoznění výroby elektrické verze njakého auta nebudou nějak moc vysoké. Spíš mnohem víc stojí pohonná jednotka takového auta. Motoru, který je vyvinut speciálně pro toto auto (ano, tady se náklady opravdu rozpočítávají mezi těch pár prodaných kusů, a náklady na vývoj motoru budou hodně vysoké), akumulátory, které prostě něco stojí v porovnání s palivovou nádrží.

0/0
30.5.2014 8:53

P85e27t82r 59M84o23t58y83č65k34a 2582498160829

Nemáte pravdu. Elektromobil se vyrábí na linkách, které jsou v podstatě stejné, jako pro skutečná auta. nebo vy si opravdu představujete, že automobilka pro každý nový model vybombarduje fabriku, všechno postaví znova a začíná se s náklady od počátku?

Elektromobil je technologicky prakticky stejné auto, jako skutečné auto, poháněné spalovacím motorem, bez ohledu na to, jaké palivo používá. Liší se motorem, troškou příslušenství kolem a pak samozřejmě tou obrovskou neefektivní baterkou, co k tomu potřebujete. A nabíječkou.

Problém s cenou spočívá v tom, že technologie, kterou dnes ovládáme, je prostě drahá. Baterie s potřebnými parametry jsou extrémně drahé. Suroviny jsou drahé. Příspěvky na likvidaci toho neekologického krámu jsou velké. Drahé je zaplatit všechny ty ekologické škody, které výroba komponent pro elektromobily způsobí:

http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&akce=showall&clanek=3503&id_c=98493

Elektromobil je špatná a nesmyslná cesta do doby, kdy budeme disponovat bezpečným jaderným reaktorem ve velikosti kbelíku. Mezitím bychom se měli soustředit na využití v podstatě nekonečného množství vodíku, který máme k dispozici.

+1/0
4.6.2014 23:42

P84a35v18e84l 27O12d53r89a16z62i73l 6434319397750

To je ale snůška keců.

0/0
5.6.2014 13:43

J93o71s14e65f 24B87r65o40ž31k30a 6234472578897

Jste-li potrefeni elektroautomobilem, hybridem či jinou alternativou pohonu tak si počtěte na:http://www.hybrid.cz/tagy/elektromobily, nebo na: http://kcc-hho.webnode.cz/.

Je tam toho daleko víc.

0/0
25.5.2014 9:36

M28a52r50e39k 92H85r12u90b22y 6117132601798

Hmm, pokud to spravne chapu, tak vyroba techto predrazenych ekonesmyslu je odpustek za vyrobu jeste porad normalnich aut?EURv

+1/0
25.5.2014 1:51

T64o19m25á63š 83V82a88l93d30e91r 7353270279

Pomatenci. Nejprve zlikvidují EV1 i když jej chtějí majitelé odkoupit. Nyní nutí druhý dotovat  to co sami vyžadují. Je jasné, že malý EV bude technologicky podobný velkému EV a tak ani cenový rozdíl nebude tak velký. Rozdíl v železe není tak propastný. Pokud se bude u EV jednat pouze o baterie a nebudou se hledat jiné možnosti,  pořád se bude jednat o hračky pro movité.

0/0
24.5.2014 22:02

J53a13n 86K71r78p54e62c 5716623214432

no a takhle to dopada, kdyz politik kvuli lacinemu populismu chce porazit fyzikalni zakony.

+7/0
24.5.2014 20:16

V49í44ť37a 83K80r69u10t15i43š 1330554245677

"A podle kritiku i delce dojezdu"

Samozrejme, to neni o kritice, ale potrebe velke casti ridicu obcas ujet i delsi vzdalenost nez je 150km v kuse, bez ohledu na to, jestli je venku -20 (topoim) nebo +30 (chladim), jestli jedu pianko po okresce ne 140 po dalnici, bez potreby vytrestenych oci na meric dojezdove vzdalenosti. Uz beznych 300 km je dnes pro bezny EM vcelku problem.

+9/0
24.5.2014 18:01

J46a40n 58F62r68o35l26í32k 6226480815244

Nebo stojím večer v zácpě na dálnici a potřebuji bohužel alespoń obrysová světla, by´t LED:-P

+1/0
24.5.2014 18:47

T29o42m55á49š 88V26a52l74d75e28r 7553980179

To se nepovedlo.

+1/0
24.5.2014 22:05

J33a29k86u90b 93Ř70í38h45a 4495409302901

Led, které žerou jednotky, nebo zlomky wattů za hodinu? Ouk, to hodně baterku vymlátí, že?

0/0
30.5.2014 8:55

M93a45r46t87i31n 10V62o22t63a48v23a 6608258271795

Tenhle ekoterorismus s elektromobily je šílený. Všichni tvrdí, že elektromobil nevydává žádné emise, což je pravda pouze částečně. Pokud nebudu brát v potaz fakt, že ta elektřina pro jeho provoz se někde musí vzít, pak největším problémem elektrovozů jsou baterie. Jejich výroba a doprava a zničení po skončení jejich životnosti zatěžuje planetu mnohonásobně více než jak dokáže obyčejný automobil se spalovacím motorem. Toto ale už nikdo z ekoteroristů neřeší. Prostě se tomu nekouří při jízdě z výfuku, tak je to super.

Prosím Vás, ekoteroristé, vzpamatujte se ...

+12/−2
24.5.2014 16:35

P79a48v49e90l 41O50d38r49a48z35i38l 6504209457730

To jsou tak neskutečné lži, že se vůbec divím, že to je nejenom někdo ochoten poslouchat, ale také papouškovat, jako vy. Baterie není nic super eko, ale na rozdíl od ropy ji stačí vyrobit a převézt jednou. Navíc jsou často velmi dobře recklovatelné. Ten, kdo vám nakukal to, co píšete, byl pěknej kecal.

0/0
5.6.2014 13:48

P88e22t64r 55V53o79d63i53č74k64a 5428442685

Je samozřejmě blbost, aby takové prdítko stálo vyrobit 3/4 milionu, když benzínová verze stojí třetinu. Ovšem pan ředitel by rád stále prodával spalovací motory, protože to je ta součást auta, ve které je skryto největší know how. Díky tomu mu nemůže sebrat kšeft kdejaká čínská fabrika. Kdyby se ale začaly prodávat 500e, utíkala by mu nemalá část zisku k externím dodavatelům baterií a to se samozřejmě musí zarazit všemi prostředky.

+2/−12
24.5.2014 14:22

P19e68t70r 73M23a90r89e94č58e98k 1793611549968

Řekl bych , že nemáte tak docela pravdu. Elektromobil s dostačujícím dojezdem , ca. 500km , prostě vyjde moc draho právě kvůli bateriím. Takže postavit cenově dostupný vůz  je prozatím utopie. Nehledě na ekologickou zátěž z výroby a následné likvidace elektrických článků.

+6/−2
24.5.2014 15:44

P21e59t79r 89V26o48d74i36č58k15a 5718472265

Ja jsem nic o dojezdu nepsal. Psal jsem, ze 500e se soucasnymi parametry nestoji tolik, kolik tvrdi reditel. Jen se mu nelibi snizovani marze. To, ze jsou predrazene, je holy fakt.

+2/−1
24.5.2014 20:53

P36e73t84r 57M95o80t29y79č76k60a 2252598290509

No a teď si položte otázku, proč v tom případě daleko levnější kopie nesekají Číňani, Indové, Korejci, když jinak dokáží za dva měsíce obšlehnout cokoli. ;-)

Vykládáte nesmysly. Pokud spočítáme náklady na výrobu neekologických, neekonomických a neefektivních nesmyslů z dílny ekologistické církve, včetně veškerého příslušenství, tak to prostě stojí třikrát tolik.

A ještě jeden detail na závěr - pan ředitel reálně vůbec o ničem nerozhoduje. Pokud by to šlo vyrábět prodávat mnohem levněji ve velkém množství, už dávno by ho k tomu přinutili akcionáři. Přečtěte si zde:

http://technet.idnes.cz/tim-cook-apple-nejde-nam-jen-o-zisk-akcie-fc6-/tec_technika.aspx?c=A140303_154212_tec_technika_mla

... jak hezky může ekonáboženství zvyšovat firmám náklady a jak arogantně se pak jejich fanatičtí zastánci brání, kdykoli jim to někdo připomene.

0/0
4.6.2014 23:59

P25a88v41e12l 11O56d68r14a72z83i47l 6934699427600

A vy jako víte, že ty kopie nesekají? ;-D

0/0
5.6.2014 13:56

P62a98v35e95l 63R25i20e11d12l 4984427731299

Na tom, co říkáte, asi něco bude. Řekl bych, že slyšíme první výstřely další revoluce, kdy nové technologie nahrazují ty staré. Elektromobily, a zatím jen opatrně, začaly svou (asi vítěznou) jízdu.

Elektromobil není jen inovovaný 'benziňák', kdo k němu takto přistupuje, zákonitě skončí. Samozřejmě, že je předělávka dražší než nový výrobek a funkčnost nic moc. Když chci vyrábět elektromobil, a uspět, musím jej od začátku taky navrhovat. Prostě je čas pro technické inovace, je třeba vyrazit na univerzity, získat mladé mozky, spojit zkušenost stáří a neotřelé nápady mládí, prostě trochu zariskovat dokud mám na to ještě peníze. Staří bardi neriskují, už se moc bojí neúspěchu a proto taky nic revolučního nevymyslí...

Pokud to 'Fiatové' nepochopí, budou smeteni.

+2/−4
24.5.2014 19:37

R59e43g30i70n75e 32M84a93r55t14i25n 6782218620898

1. EM zde byly od začátku motorismu (snad i před spalovacím motorem v autě). Dokonce držely rychlostní světové rekordy. Takže žádná "revoluce".Rv

http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektromobil

2. Je spočítáno, že lidstvo již vlastní velmi levný zdroj energie pro pohon. Mikrojaderný. Dnes běžně v kosmických zařízeních. S obrovsky levnou energií. Údajně v přepočtu desetina nákladů na fosilní palivo. ALE!!! Je strach z jaderné energitiky. A zatím zákony žádné vyspělé země neumožňují běžné užívání.Rv Něco v angličtině

http://content.time.com/time/magazine/article/0,9171,2050039,00.html

Hyperion Power - uslyší o něm naše generace??

+3/0
24.5.2014 21:11

R46a62d35e47k 67H26o76d35a28ň 9946137391243

Jaké nové technologie? Vždyť elektromobil je starý 180 let, před 100 lety se normálně vyráběly v automobilkách a běžně jezdily. Jenže je převálcovala "nová" technologie což byl právě spalovací motor - protože se začala rozšiřovat silniční síť, objevila se nová naleziště ropy a hlavně později přišel Ford T který elektromobily totálně zrušil.

+1/0
2.6.2014 10:27

R85e42g68i36n36e 19M69a51r23t71i70n 6842478140588

Nejsem ekoterorista, ale zatím elektromobil je utopický sen (a novinářský tahák), na to co se od něho očekává. Dokud se nevyřeší cena akumulátorů (či jiného e.zdroje). EM je tady co vznikla první auta, a spalovací motor ho stále přebíjí svými nízkými náklady na provoz. Zkuste se podívat na životnost akumulátorů a cenu při jejich nové koupi. Protočí se Vám bulvy. Neřeším jedovatost výroby a kam s odpadem.

+9/0
24.5.2014 14:10

R83e56g84i11n35e 72M47a76r60t73i56n 6512348250358

Zkuste si malý nenákladný model s elektro-kolem. Vypadá to pěkně, ale po ukončení životnosti aku, bude nový nákup aku ruinovat vaši peněženku.

http://www.cyklorysavy.cz/produkty/elektrokola/baterie-a-nabijecky

http://www.cyklorysavy.cz/produkty/elektrokola/elektrokola

0/0
24.5.2014 14:15

B66o45ř18e97k 61Ž85a76n87d69a 1500206759746

Nechápu, co je na elektromobilu dražšího, když baterie obvykle nejsou zahrnuty v ceně.

+2/−6
24.5.2014 11:15
Foto

T90o50m98a63s 67K92w77o43l92e77k 4659754190805

Baterie (resp. akumulatory ) v cene automobilu zahrnuty jsou, pochopitelne.

+7/0
24.5.2014 12:28

B94o79ř83e84k 54Ž26a55n35d62a 1860856279816

Jak kdy: http://www.auto.cz/renault-zoe-elektromobil-pouhych-350-000-korun-74040

0/0
24.5.2014 13:33
Foto

T94o86m43a90s 59K97w55o35l60e20k 4889574550805

Ja myslel, ze diskuze je o autech a ne Renaultech :-(

+8/0
24.5.2014 13:40

J42i88ř78í 42D87v79o90ř96á14k 5848943938290

Asi tady chybí polský maluch.

0/0
24.5.2014 14:36

P48e38t63r 23M46a85r97e89č98e12k 1273671299838

Přesně R^! Renault lze nazývat autem jen díky základní definici. Peugeot a Citroen na tom nejsou o mnoho lépe.

+3/0
24.5.2014 15:46

P30e83t90r 35M38a72r82e66č55e30k 1973151359838

No tak to je opravdu výjimka potvrzující pravidlo. A zřejmě je to právě kvůli tomu , že s bateriemi by ta piksla byla neprodejná. Rv

+3/0
24.5.2014 15:39

F89r12a47n95t39i58š27e71k 47S73c12h59l64i81c39h70t21s 9225142591175

Máte tam chybu! FIAT není italsko-americká společnost. Vlastní ji údajně nějaký mongolský podnikatel. Tak by se slušelo napsat, že se jedná o mongolskou společnost! Stejně, jako např. Volvo je čínské.

0/−6
24.5.2014 10:58

T15o77m55á32š 20H62u91d18e64č17e20k 5111178877608

Stejně jako Škodovka je Německá, ale pořád se všichni ohánějí nějakými českými auty..

+9/0
24.5.2014 11:10

D15a87v18i12d 21H81o20l87m75a72n 7905535953449

Jedním slovem : Ekoterorismus !

+9/−2
24.5.2014 8:17

J17i93ř55í 28K77a22č55í25r85e75k 5660186176

Spojene staty tlaci na vyrobu elektroaut kvůli škodlivosti emisí, přitom oni sami jsou největší spotřebitelépohonných hmot vyrobených z ropy. Taky ze všech států nejvíc bojují až nesmyslně proti rasismu, přitom to byli oni kdo si tam přivezli černochy a udělali s iz nich otroky. Jejich vlastní kultura je ta nejubožejší na světě, ale nejvíc ze všech prosazují multikulti. Ať jdou někam...

+13/−4
24.5.2014 4:02

M39a62r11c51e76l 30Š33e81v12č19í91k 9765963271110

jedna z krajín, ktoré nepodpísali Kyótsky protokol

+2/−1
24.5.2014 9:14

P82e40t66r 65T57y10č69k61a 6915322949412

Jedna ze zemí která skutečně a fakticky snížila množství emisí. K čemu je že Německo podepsalo nějaký papír kdyz vypíná JE a nahrazuje je uhelnými a emise rostou.

+2/0
26.5.2014 20:09

M44a29r21t51i92n 14P51r56á86š34e94k 8695291230413

Aha takže místo snahy zefektivnit a spotřebu snížit, mají raději dál držet hubu a plýtvat ? Tak jste to myslel ?

+3/0
24.5.2014 10:29

M97i12r77e30k 60T20u72r83e29č19e19k 4183472770702

Takze to je dobry duvod zakazat vyrobu elektroaut.

+1/0
24.5.2014 11:52

T77o56m45á84š 14V69e60s25e87l34ý 5495398760869

proč zakázat? není náhodou, že ekonomie a ekologie mají stejný základ slova.

0/0
24.5.2014 21:08

E70v46a 51K25a12š67p82á70r71k83o68v60á 7100111419842

Před 1000 lety byly otroci Slované a ti slavní Přemyslovci s otroky vesele obchodovali....

0/0
24.5.2014 13:18

T66o73m85á19š 77Z59e83m25a53n 3795818234525

Bohužel Amerika už blbne stejně jako EUropa..

p.s. nemělo by elektroauto být výrazně jednodušší a tedy levnější? Přeci všichni tvrdí jak je skvělé že má jen jednu pohyblivou součástku oproti spalovacím motoru..

+6/0
24.5.2014 1:04

J79i30ř43í 84K23a81č67í92r16e78k 5940986156

hlavně kvůli akumulátorům to tak není. Ty nejen že jsou drahé jako hrom, ale navíc ani nevydrží věčně, mají jen určitý počet cyklů na nabití. Pokud nejsem už pozadu, nejvýkonější aku dneška jsou LiPol. Např. 4Ah / 14.8V LiPol stojí 1000,- . Auto potřebuje mít výkon aspoň 35kW. 35000W / 14.8V = 2364A!!! Aby vám jelo auto aspoň půl hodiny při tomto výkonu, musel byste mít takových baterek  2364 / 4 = 591... Pokud vím, vydrží cca 400 cyklů. To jsou velmi hrubé počty, ok, je to jen pro představu.

+3/−2
24.5.2014 4:09

R71o76m34a14n 67H28o40r31n60í63k 2305972374851

No tak u elektrovozítek se používá několikanásobně vyšší napětí, právě kvůli co nejmenšímu potřebnému proudu. Samozřejmě se musí jednat o napětí bezpečné, tedy tuším do 60V=. Při těch 14.8V by musely být kabely silné jak ruka v předloktí ;-D.

+1/−1
24.5.2014 7:13

R31o97m44a29n 53H39o89r51n49í82k 2465272434481

Jinak výhodnější by bylo pohánět každé kolo vlastním elektromotorem, jako je tomu třeba u Kaz Eliica, která má sice 8 kol, ale na každém vlastní třífázový elektromotor o maximálním příkonu 60kW. Samozřejmě dávat prdítku typu FIAT 8 kol a celkem 480kW je blbost, to by při šlápnutí na plyn házel salta ve vzduchu, ale třeba 4x 9kW namísto 1x 36kW by šlo.

0/0
24.5.2014 7:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.