Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf Fiatu: Prosím vás, nekupujte si už naše elektrofiátky

Ředitel italsko-americké automobilky slavných jmen Fiat Chrysler Automobiles má krutý smysl pro humor. Případným zájemcům o elektromobil Fiat 500e totiž Sergio Marchionne vzkazuje: "Nekupujte si ho."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P93a60v25e79l 67O38d62r23a66z69i85l 6144629177710

Pěkná reklama. Pro méně bystré: kdyby nechtěl dotovat výrobu, tak to prostě nedělá, nemusel by prosit zákazníky, aby to nekupovali ;-D

0/0
5.6.2014 13:55

A31l73e28x19a28n37d95r 36K29o23s84t56k71a 5879256709496

Nebylo by rozumnější používat prostě co nejúspornější spalovací motor, ale lít do toho ethanol? Zrovna USA má obrovské, ale opravdu obrovské úrodné oblasti, kde by se dala pěstovat kukuřice či obilí a pálit z toho ethanol. Což krom toho, že (při zpracování blízko sklizně) je opravdu eko, by přineslo XY pracovních míst a značně snížilo dovoz ropy. Tam to není jako u nás, kde je 2 km silnice a vesnice.. A místní zemědělec má 10 hektarů a obdělává je večer, protože přes den musí někam do zaměstnání. V USA je běžné, že z městečka do městečka je to 50+ kilometrů a mezi tím jsou 2-3 farmy, každá o rozloze stovek hektarů.. Z čeho ale ten farmář obdělává 20 ha, na 100 ha má stádo krav a další stovky hektarů leží ladem, protože pro ně prostě nemá využití. Když se mu to vyplatí, velmi rád koupí 5 dalších traktorů a zaměstná dalších 30 lidí.. Nemluvě už o tom, že by podobné hospodaření znamenalo okamžitý odbyt pro doslova statisíce oněch traktorů, které také musí někdo vyrobit, dodávat jim náhradní díly atd.

+1/−3
25.5.2014 22:43

P78e79t63r 28M53o70t61y98č40k26a 2512498760509

Pěstovat monokultury v podobném rozsahu je "eko"? Cpát do půdy v neskutečných kvantech hnojiva, protože podobná produkce ji za pár let vyčerpá? Tohle všechno zavlažovat, protože ty rozsáhlé prázdné oblasti jsou většinou prázdné proto, že se tam nic pěstovat nevyplatí, třeba kvůli suchu? Co všechna ta technika, která k tomu bude potřeba? Ty statisíce traktorů budou také jezdi na špiritus? Továrny, kde se budou vyrábět budou poháněny zelenou pravdoláskou?

Tento text mi něco připomněl: "ten farmář obdělává 20 ha, na 100 ha má stádo krav a další stovky hektarů leží ladem, protože pro ně prostě nemá využití. Když se mu to vyplatí, velmi rád koupí 5 dalších traktorů a zaměstná dalších 30 lidí.." Mohu vám něco doporučit? Přečtěte si Hlavu XXII, tam si přečtete třeba tohle: "Jeho specialitou byla vojtěška, na jejímž nepěstování velmi vydělával. Vláda mu velice dobře platila za každý metrák vojtěšky, který nevypěstoval. Čím víc vojtěšky nesklidil, tím víc peněz od vlády dostal, a každý halíř, který si takto vydělal, vynakládal na nákup dalších pozemků, aby mohl množství nesklizené vojtěšky stále zvyšovat" A tohle, mezi námi, zcela přesně a nadčasově popisuje, co přesně se vyplatí zemědělci, když dojde na podobné perverze, jako je například povinnost podporovat biopaliva, nebo nesmyslné elektromobily, za každou cenu.

Když budou mít Američané pocit, že chtějí být více "eko", mají k dispozici spousty plynu. A mezi námi - poslední, co chce Američan řídit, je nějaké homoautíčko s minimální spotřebou, co jezdí na jakési legrační palivo. Američan chce pořádně velké, silné auto, na které se dá spolehnout.

0/0
4.6.2014 23:22

P96a68v22e19l 95O10d97r64a12z96i33l 6944669827800

Homoautíčko? Proč argumentujete tak dementně?

0/0
5.6.2014 13:48

J90i34ř51í 97K46o34c81u52r52e76k 6125654205878

Proč je elektromobil tak drahý? Protože potřebuje speciální výrobní linku. Náklad ny výrobní linku se pak rozpočítávají do 1000 kusů, ne do 100.000. Díky tomu bude náklad na vyrobení elektromotoru 10x vyšší ikdyby byla výrobní linka 10x levnější.

A že vláda USA :rví trh, to je věc smutná. Mantra etatisty: Funguje to? Zdaň to! Ještě to funguje? zregeuluj to! Ještě to funguje? Nařiď vyrábět neprodejné zboží! Krachuje to? Dotuj to!

0/0
25.5.2014 12:32

R21e54g86i52n72e 87M86a59r78t28i69n 6502238760668

Nejdražší je provoz akumulace elektřiny. Takže i když si koupím předražený EM, tak náklady na provoz jsou mnohonásobně horší než u fosilních motorů. A nejhorším způsobem uložení el. energie jsou akumulátory.!!!RvRvRv

Zde pár článků:

http://www.nazeleno.cz/energie/energetika/ukladani-elektriny-z-fotovoltaickych-a-vetrnych-elektraren.aspx

http://3pol.cz/470-jak-ulozit-energii

+1/0
26.5.2014 7:06

J93a57k14u78b 27Ř48í90h10a 4505409252241

To je otázka. Samozřejmě, náklady na zprovoznění výroby auta zcela odlišného od předchozích modelů jdou do miliard korun. To je pravda. Na druhou stranu, Fiat 500e určitě bude mít mraky shodných dílů s Fiatem 500. Možná s nějakými drobnými změnami. No tak se tu přidá tvarovka, tu upínka, které budou funkční jen pro ty upravené plechy. Nicméně to není nic, co by se nedalo implementovat do linky pro pětistovku.Takže náklady na zprovoznění výroby elektrické verze njakého auta nebudou nějak moc vysoké. Spíš mnohem víc stojí pohonná jednotka takového auta. Motoru, který je vyvinut speciálně pro toto auto (ano, tady se náklady opravdu rozpočítávají mezi těch pár prodaných kusů, a náklady na vývoj motoru budou hodně vysoké), akumulátory, které prostě něco stojí v porovnání s palivovou nádrží.

0/0
30.5.2014 8:53

P26e68t41r 93M44o87t76y89č51k46a 2522938930929

Nemáte pravdu. Elektromobil se vyrábí na linkách, které jsou v podstatě stejné, jako pro skutečná auta. nebo vy si opravdu představujete, že automobilka pro každý nový model vybombarduje fabriku, všechno postaví znova a začíná se s náklady od počátku?

Elektromobil je technologicky prakticky stejné auto, jako skutečné auto, poháněné spalovacím motorem, bez ohledu na to, jaké palivo používá. Liší se motorem, troškou příslušenství kolem a pak samozřejmě tou obrovskou neefektivní baterkou, co k tomu potřebujete. A nabíječkou.

Problém s cenou spočívá v tom, že technologie, kterou dnes ovládáme, je prostě drahá. Baterie s potřebnými parametry jsou extrémně drahé. Suroviny jsou drahé. Příspěvky na likvidaci toho neekologického krámu jsou velké. Drahé je zaplatit všechny ty ekologické škody, které výroba komponent pro elektromobily způsobí:

http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&akce=showall&clanek=3503&id_c=98493

Elektromobil je špatná a nesmyslná cesta do doby, kdy budeme disponovat bezpečným jaderným reaktorem ve velikosti kbelíku. Mezitím bychom se měli soustředit na využití v podstatě nekonečného množství vodíku, který máme k dispozici.

+1/0
4.6.2014 23:42

P41a55v32e37l 94O21d15r84a58z28i96l 6864919487290

To je ale snůška keců.

0/0
5.6.2014 13:43

J54o46s22e56f 73B69r89o46ž33k35a 6624462868257

Jste-li potrefeni elektroautomobilem, hybridem či jinou alternativou pohonu tak si počtěte na:http://www.hybrid.cz/tagy/elektromobily, nebo na: http://kcc-hho.webnode.cz/.

Je tam toho daleko víc.

0/0
25.5.2014 9:36

M57a15r20e83k 33H17r45u76b22y 6447142191418

Hmm, pokud to spravne chapu, tak vyroba techto predrazenych ekonesmyslu je odpustek za vyrobu jeste porad normalnich aut?EURv

+1/0
25.5.2014 1:51

T20o22m95á56š 94V37a69l96d10e40r 7463300339

Pomatenci. Nejprve zlikvidují EV1 i když jej chtějí majitelé odkoupit. Nyní nutí druhý dotovat  to co sami vyžadují. Je jasné, že malý EV bude technologicky podobný velkému EV a tak ani cenový rozdíl nebude tak velký. Rozdíl v železe není tak propastný. Pokud se bude u EV jednat pouze o baterie a nebudou se hledat jiné možnosti,  pořád se bude jednat o hračky pro movité.

0/0
24.5.2014 22:02

J50a18n 97K11r41p73e27c 5686103234862

no a takhle to dopada, kdyz politik kvuli lacinemu populismu chce porazit fyzikalni zakony.

+7/0
24.5.2014 20:16

V12í67ť41a 83K76r33u76t52i63š 1380794335367

"A podle kritiku i delce dojezdu"

Samozrejme, to neni o kritice, ale potrebe velke casti ridicu obcas ujet i delsi vzdalenost nez je 150km v kuse, bez ohledu na to, jestli je venku -20 (topoim) nebo +30 (chladim), jestli jedu pianko po okresce ne 140 po dalnici, bez potreby vytrestenych oci na meric dojezdove vzdalenosti. Uz beznych 300 km je dnes pro bezny EM vcelku problem.

+9/0
24.5.2014 18:01

J78a66n 18F26r28o57l73í72k 6626100655364

Nebo stojím večer v zácpě na dálnici a potřebuji bohužel alespoń obrysová světla, by´t LED:-P

+1/0
24.5.2014 18:47

T77o20m12á39š 90V71a19l98d19e53r 7373950859

To se nepovedlo.

+1/0
24.5.2014 22:05

J29a75k62u93b 65Ř93í69h83a 4705329742651

Led, které žerou jednotky, nebo zlomky wattů za hodinu? Ouk, to hodně baterku vymlátí, že?

0/0
30.5.2014 8:55

M11a50r51t48i24n 49V67o75t56a97v22a 6738228721665

Tenhle ekoterorismus s elektromobily je šílený. Všichni tvrdí, že elektromobil nevydává žádné emise, což je pravda pouze částečně. Pokud nebudu brát v potaz fakt, že ta elektřina pro jeho provoz se někde musí vzít, pak největším problémem elektrovozů jsou baterie. Jejich výroba a doprava a zničení po skončení jejich životnosti zatěžuje planetu mnohonásobně více než jak dokáže obyčejný automobil se spalovacím motorem. Toto ale už nikdo z ekoteroristů neřeší. Prostě se tomu nekouří při jízdě z výfuku, tak je to super.

Prosím Vás, ekoteroristé, vzpamatujte se ...

+12/−2
24.5.2014 16:35

P69a34v27e34l 39O22d39r97a80z20i77l 6954169947510

To jsou tak neskutečné lži, že se vůbec divím, že to je nejenom někdo ochoten poslouchat, ale také papouškovat, jako vy. Baterie není nic super eko, ale na rozdíl od ropy ji stačí vyrobit a převézt jednou. Navíc jsou často velmi dobře recklovatelné. Ten, kdo vám nakukal to, co píšete, byl pěknej kecal.

0/0
5.6.2014 13:48

P16e87t37r 73V88o30d67i59č94k14a 5698302385

Je samozřejmě blbost, aby takové prdítko stálo vyrobit 3/4 milionu, když benzínová verze stojí třetinu. Ovšem pan ředitel by rád stále prodával spalovací motory, protože to je ta součást auta, ve které je skryto největší know how. Díky tomu mu nemůže sebrat kšeft kdejaká čínská fabrika. Kdyby se ale začaly prodávat 500e, utíkala by mu nemalá část zisku k externím dodavatelům baterií a to se samozřejmě musí zarazit všemi prostředky.

+2/−12
24.5.2014 14:22

P31e63t88r 81M92a37r98e58č53e97k 1453521719528

Řekl bych , že nemáte tak docela pravdu. Elektromobil s dostačujícím dojezdem , ca. 500km , prostě vyjde moc draho právě kvůli bateriím. Takže postavit cenově dostupný vůz  je prozatím utopie. Nehledě na ekologickou zátěž z výroby a následné likvidace elektrických článků.

+6/−2
24.5.2014 15:44

P69e37t45r 52V60o79d15i90č34k45a 5478832455

Ja jsem nic o dojezdu nepsal. Psal jsem, ze 500e se soucasnymi parametry nestoji tolik, kolik tvrdi reditel. Jen se mu nelibi snizovani marze. To, ze jsou predrazene, je holy fakt.

+2/−1
24.5.2014 20:53

P12e74t32r 30M69o91t11y76č27k31a 2952138770949

No a teď si položte otázku, proč v tom případě daleko levnější kopie nesekají Číňani, Indové, Korejci, když jinak dokáží za dva měsíce obšlehnout cokoli. ;-)

Vykládáte nesmysly. Pokud spočítáme náklady na výrobu neekologických, neekonomických a neefektivních nesmyslů z dílny ekologistické církve, včetně veškerého příslušenství, tak to prostě stojí třikrát tolik.

A ještě jeden detail na závěr - pan ředitel reálně vůbec o ničem nerozhoduje. Pokud by to šlo vyrábět prodávat mnohem levněji ve velkém množství, už dávno by ho k tomu přinutili akcionáři. Přečtěte si zde:

http://technet.idnes.cz/tim-cook-apple-nejde-nam-jen-o-zisk-akcie-fc6-/tec_technika.aspx?c=A140303_154212_tec_technika_mla

... jak hezky může ekonáboženství zvyšovat firmám náklady a jak arogantně se pak jejich fanatičtí zastánci brání, kdykoli jim to někdo připomene.

0/0
4.6.2014 23:59

P92a62v89e91l 30O26d76r96a31z59i60l 6184499337390

A vy jako víte, že ty kopie nesekají? ;-D

0/0
5.6.2014 13:56

P39a52v43e18l 90R96i83e31d76l 4744607701759

Na tom, co říkáte, asi něco bude. Řekl bych, že slyšíme první výstřely další revoluce, kdy nové technologie nahrazují ty staré. Elektromobily, a zatím jen opatrně, začaly svou (asi vítěznou) jízdu.

Elektromobil není jen inovovaný 'benziňák', kdo k němu takto přistupuje, zákonitě skončí. Samozřejmě, že je předělávka dražší než nový výrobek a funkčnost nic moc. Když chci vyrábět elektromobil, a uspět, musím jej od začátku taky navrhovat. Prostě je čas pro technické inovace, je třeba vyrazit na univerzity, získat mladé mozky, spojit zkušenost stáří a neotřelé nápady mládí, prostě trochu zariskovat dokud mám na to ještě peníze. Staří bardi neriskují, už se moc bojí neúspěchu a proto taky nic revolučního nevymyslí...

Pokud to 'Fiatové' nepochopí, budou smeteni.

+2/−4
24.5.2014 19:37

R52e16g48i49n82e 84M22a38r44t53i26n 6662688140538

1. EM zde byly od začátku motorismu (snad i před spalovacím motorem v autě). Dokonce držely rychlostní světové rekordy. Takže žádná "revoluce".Rv

http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektromobil

2. Je spočítáno, že lidstvo již vlastní velmi levný zdroj energie pro pohon. Mikrojaderný. Dnes běžně v kosmických zařízeních. S obrovsky levnou energií. Údajně v přepočtu desetina nákladů na fosilní palivo. ALE!!! Je strach z jaderné energitiky. A zatím zákony žádné vyspělé země neumožňují běžné užívání.Rv Něco v angličtině

http://content.time.com/time/magazine/article/0,9171,2050039,00.html

Hyperion Power - uslyší o něm naše generace??

+3/0
24.5.2014 21:11

R71a68d61e52k 76H46o87d77a62ň 9946867971183

Jaké nové technologie? Vždyť elektromobil je starý 180 let, před 100 lety se normálně vyráběly v automobilkách a běžně jezdily. Jenže je převálcovala "nová" technologie což byl právě spalovací motor - protože se začala rozšiřovat silniční síť, objevila se nová naleziště ropy a hlavně později přišel Ford T který elektromobily totálně zrušil.

+1/0
2.6.2014 10:27

R41e22g26i69n55e 11M54a24r21t21i34n 6632218110948

Nejsem ekoterorista, ale zatím elektromobil je utopický sen (a novinářský tahák), na to co se od něho očekává. Dokud se nevyřeší cena akumulátorů (či jiného e.zdroje). EM je tady co vznikla první auta, a spalovací motor ho stále přebíjí svými nízkými náklady na provoz. Zkuste se podívat na životnost akumulátorů a cenu při jejich nové koupi. Protočí se Vám bulvy. Neřeším jedovatost výroby a kam s odpadem.

+9/0
24.5.2014 14:10

R98e26g50i32n91e 39M58a18r23t18i92n 6382638370858

Zkuste si malý nenákladný model s elektro-kolem. Vypadá to pěkně, ale po ukončení životnosti aku, bude nový nákup aku ruinovat vaši peněženku.

http://www.cyklorysavy.cz/produkty/elektrokola/baterie-a-nabijecky

http://www.cyklorysavy.cz/produkty/elektrokola/elektrokola

0/0
24.5.2014 14:15

B53o94ř86e13k 96Ž31a36n56d20a 1660596389606

Nechápu, co je na elektromobilu dražšího, když baterie obvykle nejsou zahrnuty v ceně.

+2/−6
24.5.2014 11:15
Foto

T57o36m87a65s 45K92w78o45l53e64k 4159774810145

Baterie (resp. akumulatory ) v cene automobilu zahrnuty jsou, pochopitelne.

+7/0
24.5.2014 12:28

B12o60ř62e71k 90Ž86a34n66d39a 1760186139726

Jak kdy: http://www.auto.cz/renault-zoe-elektromobil-pouhych-350-000-korun-74040

0/0
24.5.2014 13:33
Foto

T71o69m40a64s 42K11w96o59l86e30k 4379914700585

Ja myslel, ze diskuze je o autech a ne Renaultech :-(

+8/0
24.5.2014 13:40

J50i10ř40í 80D34v24o27ř33á94k 5578943688510

Asi tady chybí polský maluch.

0/0
24.5.2014 14:36

P36e89t95r 20M57a41r29e17č74e23k 1983721769848

Přesně R^! Renault lze nazývat autem jen díky základní definici. Peugeot a Citroen na tom nejsou o mnoho lépe.

+3/0
24.5.2014 15:46

P53e25t40r 35M78a29r37e83č65e97k 1943821889548

No tak to je opravdu výjimka potvrzující pravidlo. A zřejmě je to právě kvůli tomu , že s bateriemi by ta piksla byla neprodejná. Rv

+3/0
24.5.2014 15:39

F47r73a81n68t73i59š70e68k 89S19c78h60l50i51c74h86t40s 9185572381735

Máte tam chybu! FIAT není italsko-americká společnost. Vlastní ji údajně nějaký mongolský podnikatel. Tak by se slušelo napsat, že se jedná o mongolskou společnost! Stejně, jako např. Volvo je čínské.

0/−6
24.5.2014 10:58

T18o64m31á25š 48H23u51d34e97č25e73k 5521748687118

Stejně jako Škodovka je Německá, ale pořád se všichni ohánějí nějakými českými auty..

+9/0
24.5.2014 11:10

D40a39v98i26d 23H83o34l31m55a28n 7785855193789

Jedním slovem : Ekoterorismus !

+9/−2
24.5.2014 8:17

J67i86ř35í 59K80a38č19í60r53e34k 5450296446

Spojene staty tlaci na vyrobu elektroaut kvůli škodlivosti emisí, přitom oni sami jsou největší spotřebitelépohonných hmot vyrobených z ropy. Taky ze všech států nejvíc bojují až nesmyslně proti rasismu, přitom to byli oni kdo si tam přivezli černochy a udělali s iz nich otroky. Jejich vlastní kultura je ta nejubožejší na světě, ale nejvíc ze všech prosazují multikulti. Ať jdou někam...

+13/−4
24.5.2014 4:02

M91a92r15c17e75l 81Š72e55v10č18í40k 9255883831420

jedna z krajín, ktoré nepodpísali Kyótsky protokol

+2/−1
24.5.2014 9:14

P75e96t69r 36T41y54č39k37a 6475912929392

Jedna ze zemí která skutečně a fakticky snížila množství emisí. K čemu je že Německo podepsalo nějaký papír kdyz vypíná JE a nahrazuje je uhelnými a emise rostou.

+2/0
26.5.2014 20:09

M79a85r73t79i93n 49P41r37á49š20e13k 8145461320663

Aha takže místo snahy zefektivnit a spotřebu snížit, mají raději dál držet hubu a plýtvat ? Tak jste to myslel ?

+3/0
24.5.2014 10:29

M77i94r44e91k 54T75u83r55e64č19e86k 4883612650672

Takze to je dobry duvod zakazat vyrobu elektroaut.

+1/0
24.5.2014 11:52

T25o81m51á80š 75V24e43s59e30l49ý 5515158350859

proč zakázat? není náhodou, že ekonomie a ekologie mají stejný základ slova.

0/0
24.5.2014 21:08

E65v32a 94K32a72š59p52á56r11k84o25v94á 7390191709162

Před 1000 lety byly otroci Slované a ti slavní Přemyslovci s otroky vesele obchodovali....

0/0
24.5.2014 13:18

T59o78m71á81š 93Z30e61m64a55n 3515438444245

Bohužel Amerika už blbne stejně jako EUropa..

p.s. nemělo by elektroauto být výrazně jednodušší a tedy levnější? Přeci všichni tvrdí jak je skvělé že má jen jednu pohyblivou součástku oproti spalovacím motoru..

+6/0
24.5.2014 1:04

J51i13ř69í 58K69a97č85í91r66e87k 5160246686

hlavně kvůli akumulátorům to tak není. Ty nejen že jsou drahé jako hrom, ale navíc ani nevydrží věčně, mají jen určitý počet cyklů na nabití. Pokud nejsem už pozadu, nejvýkonější aku dneška jsou LiPol. Např. 4Ah / 14.8V LiPol stojí 1000,- . Auto potřebuje mít výkon aspoň 35kW. 35000W / 14.8V = 2364A!!! Aby vám jelo auto aspoň půl hodiny při tomto výkonu, musel byste mít takových baterek  2364 / 4 = 591... Pokud vím, vydrží cca 400 cyklů. To jsou velmi hrubé počty, ok, je to jen pro představu.

+3/−2
24.5.2014 4:09
Foto

R79o66m64a80n 83H34o87r23n89í71k 2435522904441

No tak u elektrovozítek se používá několikanásobně vyšší napětí, právě kvůli co nejmenšímu potřebnému proudu. Samozřejmě se musí jednat o napětí bezpečné, tedy tuším do 60V=. Při těch 14.8V by musely být kabely silné jak ruka v předloktí ;-D.

+1/−1
24.5.2014 7:13
Foto

R69o40m75a31n 25H17o42r58n81í54k 2455692204831

Jinak výhodnější by bylo pohánět každé kolo vlastním elektromotorem, jako je tomu třeba u Kaz Eliica, která má sice 8 kol, ale na každém vlastní třífázový elektromotor o maximálním příkonu 60kW. Samozřejmě dávat prdítku typu FIAT 8 kol a celkem 480kW je blbost, to by při šlápnutí na plyn házel salta ve vzduchu, ale třeba 4x 9kW namísto 1x 36kW by šlo.

0/0
24.5.2014 7:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.