Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Paříž zpomaluje, ve velké části města se bude jezdit třicítkou

Pokud to není známý obchvat nebo hlavní tahy městem, stejně se po Paříži moc kvapně jezdit nedá. Buď stojíte v koloně, nebo jedete úzkou uličkou, nebo obojí. Pařížská radnice ale i tak systematicky snižuje povolené rychlosti, kterými je možné po dvouačtvrtmilionovém městě pod Eiffelovkou jezdit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T43o30m70á42š 84M22i22h77a69l46i17k 1219134373445

Proste vyspelé krajiny to chápu, len u nás a v Česku by každý chcel jazdiť vo vlastnom pruhu v meste 130, vonku čo to dá.... ešte sa musíme veľa veľa učiť...

0/−2
31.5.2014 11:55

M54a61r41t98i94n 92Š30t96ě53p90á21n76e47k 3607643843201

Vliv na ovzdusi je vcelku jasny. Auta na to nejsou (zaplatbuh jeste) stavena a tak jsou emise vyssi a znecistovani vetsi.

Ale oni daji prikaz francouzskym znackam a ty zacnou delat prevodovky pro Pariz, prvni 4 prevody budou 0-30km/h a petka bude zbytek...

+1/0
29.5.2014 14:36

M92a25r35e16k 24H62r41u60b62y 6457652181718

Koukam, ze postupuji stejne jako v Praze. Namisto snahy o vyssi plynulost dopravy - serizeni semaforu, pripojovaci pruhy, siroke silnice - jenom omezuji a "zklidnuji". Jejich zajmem je stejne jako v Praze problem resit, ale nikoli vyresit :-/

+3/−2
29.5.2014 13:41

M61a38r56k25e32t92a 67B55a90n74k77o44v60a 8495683855159

Jasně, široké silnice. Nejlépe z Václaváku udělat další magistrálu a rozšířit uličky Starého města, aby i tam mohly stát kolony. Chodcům zakázat vstup do ulic. Turistům rozdat roušky a špunty do uší - i když do mrtvého automobilového města už jich stejně moc nebude jezdit.

0/−4
29.5.2014 14:09

M63a16r15e55k 58H66r70u35b81y 6107132521798

Nikdo do mesta nejezdi jenom pro zabavu. A pokud ma mesto okruh a dostatek P+R, uvidite ve meste jenom ty, kteri tam skutecne patri. Akorat nebudou stat hodiny v kouricich kolonach.:-P

Tricitka ve meste je k nicemu, kdyz je prumerna rychlost 7,5 km/h. Jenom vzbuzuje dojem, ze urednici neco delaji.

0/0
29.5.2014 14:38

D69a37v39i96d 10R45y97c12h10e25t25s33k86ý 9616281110670

Vlhký sen mrtvé strany zelených.. To bych se poblil. U nás to zavedl Karlín a milion dalších omezení se chystá, aby z toho byla škvára a práce pro měšťáky. Hudečkovi auto neodtáhnou.

+3/−1
29.5.2014 1:40

E14d73a 88D36r62á64b15e29k 7819672283847

Je fakt že tam motoristé na lidi ohled vůbec nebrali, přechod bylo spíš doporučení kde přejít abyste došli k úrazu s menší pravděpodobností.

0/0
28.5.2014 12:22

J35a92r31o57m87í74r 62K28r36á62l 4160679144949

Inu - pokrok nezastavíš ! ;-)

0/0
28.5.2014 12:16

M11i40l65o31š 13N15e30r62a28d 4445338933447

Nikdy jsem o Francouzích neměl vysoké mínění, ale v poslední době svými excesy atakují v trapnosti hranici možného. Co kdyby si rovnou vzali za vzor následující starý zákon pocházející z Anglie?

1865 The Locomotives Act (28 & 29 Vic., c. 83)(druhý Zákon o samohybech), nazývaný též „Praporkový zákon“ - obsluhu vozidla musí tvořit tři lidé, z nichž jeden musel jít před vozidlem ve vzdálenosti do 60 yardů (cca 55 metrů) a nést červený praporek. Rychlost omezena na 4 míle (6,4 km) za hodinu, v obcích 2 míle (3,2 km) za hodinu.

+3/−1
28.5.2014 10:58

D44u17š49a21n 70P44e83š73e61k 3185659814660

Ve článku zmiňované snížení znečištění je nesmysl, auto jedoucí 30 na dvojku má mnohem vyšší spotřebu i emise.

+11/0
28.5.2014 10:51

Ř27e69h12o82ř 69V82l16a10s46á69k 2944864331836

To závisí na tom, jak je konstruované. A některé tam může mít jako ideál trojku. A nemalou část dopravy v Paříži, alespoň pokud je mi známo, tvoří jednostopá vozidla.

0/−4
28.5.2014 10:54

J77a84n 80F60r22o14l10í10k 6196690805494

Mám to nejslabší co se dá koupit, litrový tříhrnek. 30 km v hod. pro mne znamená střídat jedničku s dvojkou. Ideál trojky by mohl mít nějaký vůz z třicátých let 6 válec dvoulitr možná ještě s SV rozvody. Nejlépe třeba BMW 326:-P

0/0
28.5.2014 10:57

K49a44r92e28l 69M81a25t13o68u60š66e41k 7218492260586

Ty jezdíš jen do kopce nebo vzíš kufr plnej cihel? 30km a střídat jen 1-2 to tomu dáváš.:-/

+1/0
28.5.2014 11:14

J62i56ř36í 16K69o44c73u14r80e68k 6265474735978

Karle, to opravdu chcete říct, že litrový tříhrnek ve 30 km/h pojede* na trojku? Ano vím, s dvoulitrovým TDI se takto dá jezdit.

*) Teda pokud litrový tříhrnek vůbec nějak pojede, ikdyž ... pokud vozidlo váží do 400 kg, tak ano, pak i ten litr pojede jak z praku.

0/0
28.5.2014 12:26

K98a29r66e66l 24M54a42t15o58u55š70e73k 7308302570746

Já jezdím HTP a po rovině 30km/k na trojku naprosto v pohodě. Nevím jak litrovej tříhrnek, o tu trojku nejde, ale to že bys musel 1-2, to ti fakt věřit nemůžu.

0/0
28.5.2014 12:59

T89o77m40á95š 29Z50e53m43a74n 3515448724605

1.9tdi, 30km/h a trojka se moc nesnesou..

+2/0
28.5.2014 12:27
Foto

R13o67m69a69n 63H12o20r69n47í28k 2945102874651

1.9D to samé, stejně tak i 2.0i Twin Spark, 1.2i atd. I u Trabanta, co si pamatuju, se muselo kvaltovat mezi dvojkou a trojkou, protože trojka není při tak nízkých otáčkách akceleraceschopná.

0/0
28.5.2014 19:55

V58á75c73l24a32v 60K47a93f73t12a11n 7465959603966

tak se zakáže akcelerace a bude to :D

0/0
29.5.2014 11:25
Foto

R95o59m52a31n 44H20o36r75n72í41k 2645982974261

Řehoři, ale my se bavíme o autech, ne o čtyřkolých motorkách!

0/0
28.5.2014 19:51

M62a17r44t81i56n 78S40t73e14r48n 3212634164184

Hlavně jak jsem měl možnost vidět, jak se řídí v Paříži (a obecně ve Francii), tak oni nejsou schopni vymáhat ani současné předpisy. Tak se zavadou nové, které taky nebude nikdo kontrolovat a vymáhat ;-D R^

Na nehodovosti možná bude mít snížení rychlosti efekt pozitivní (ale to jenom možná, protože za prvé by to muselo být kontrolováno, což se ve FR neděje, a za druhé většina nehod má zcela jinou příčinu než rychlost, možná leda snížení následků nehod).

Ovšem na znečištění bude mít snížení povolené rychlosti (pokud by to bylo skutečně dodržováno) efekt zcela jistě negativní, jako obecně každé omezování plynulosti provozu, nesmyslné kruhové objezdy (na to jsou francouzi taky specialisti) apod.

+4/0
28.5.2014 10:45

M26a47r29k90e83t93a 73B86a39n11k88o49v94a 8675383425759

To je rozumné řešení, kéž by takhle osvícení byli i v Praze. V Paříži si každý může místo auta půjčit na každém rohu elektrokolo, což je lepší než si vozit tloustnoucí pupky v autech.

+2/−7
28.5.2014 10:43

J80a16n 29D68l63o88u82h88ý 8526790573390

Můžete zavést tutu službu ... ;-D

+1/0
28.5.2014 10:47

M61a47r49e46k 49H45r71u51b25y 6147392861308

Pariz - a to mozna pro vas bude prekvapeni - je narozdil od Prahy docela placka. Takze podminky pro cyklistiku diametralne odlisne. A take podminky vykupu zelezneho srotu, puvodne elektrokol ;-):-P

0/0
29.5.2014 13:39

M40a62r74k36e19t76a 84B31a58n68k82o58v78a 8635103785549

Proč myslíte, že to bude pro mne překvapení? Myslíte, že jsem tam nebyla? Montmartre tedy zrovna není placka. A proč by kopce měly vadit používání elektrokol, na kterých nemusíte šlapat? Jde asi spíš o to najít důvod přiživovat tloustnoucí břicho ve smrduté koloně aut?

0/−1
29.5.2014 14:04

M43a58r12e44k 24H95r59u61b73y 6377742671498

Zminujete jediny kopec v Parizi - v Praze jich je o poznani vic:-P A jak jste prisla na to, ze na elektrokole nemusite slapat? A vazne si myslite, ze lide stoji v zacpe pro zabavu?

Prispivejte prosim, az nabydete nejake prakticke zkusenosti ze zivota - tohle plane teoretizovani riznute ideologii nema valny smysl :-P

+3/0
29.5.2014 14:43
Foto

R70o39m44a47n 14H29o98r39n73í25k 2575592174141

Víte, jaký je rozdíl mezi 50km/h a 60km/h? Při padesátce má vozidlo klidně o 20% vyšší spotřebu než při šedesátce.

+5/−1
28.5.2014 10:33

P90a43v14e30l 75H91o62r39á12k 8211623905902

Ale o to přece nejde. V našich podmínkách 50 znamená, že se rychlost v obci ustálí kolem šedesátky. Když bude 60, tak to bude kolem sedmdesátky. A opravdu bych nechtěl bydlet s rodinou na vesnici, přes kterou mi auta jezdí 70 a každý druhý řidič si myslí, že by to zvládl i stovkou.

+2/−5
28.5.2014 10:38
Foto

R44o91m71a72n 64H32o29r94n67í11k 2285562954871

Kéž by to tak chápala alespoň polovina řidičů!

0/−1
28.5.2014 10:48

J20a38n 37F36r52o60l65í56k 6496210455824

Ve skutečnosti se (kromě Prahy a středních Čech) rychlost ustálí na nějakých 42-45 km/hod. Vidím to v praxi každý víkend na Moravě. Stréci s KAI a Hyundai asi jezdí na jedničku, jinak si to vysvětlit neumím.;-)

+3/0
28.5.2014 11:02

T32o57m98á66š 79Z24e84m34a41n 3385548684615

Porobha jen nikdy nejeďte do rakuoska kde v obcí mnohde tu 70 i 80 mají.

+3/0
28.5.2014 12:29

R71a96d74e63k 17N61e69u19m45a23n28n 5662382398435

Aha.

A až ve městě povolí 270, tak budou všichni jezdit 280?

0/0
29.5.2014 21:31
Foto

O91n77d21r56e87j 39V89a89l49o97u49s55e58k 4300331127751

Správně, jen tak dál. Toto je jediná možnost jak donutit lidi cestovat mhd nebo jezdit na kole R^ EU

+1/−10
28.5.2014 10:29
Foto

R66o26m16a47n 47H88o21r80n12í90k 2535452514781

... a lézt po stromě a žvýkat bobule a kořínky.

P. S.: F*CK THE EU!

+7/−3
28.5.2014 10:34

R49a34d93e84k 42P88r98o19c40h47á94z97k95a 2903559318

Schválně, kdo z pařížského magistrátu má maturitu z matematiky ;-D Spotřeba, a tedy i emise, jsou dány vzorcem kx+q (ti co maturovali i z fyziky, si doplní kvadratický člen). Znamená to jen to, že od nějaké hranice dalším snižováním rychlosti spotřeba neklesá, ale roste. A každý kdo má auto ví, že je to výše než oněch 30 km/h. Jinými slovy, důvod může být jakýkoliv, ale emise to určitě nejsou ;-D

+4/0
28.5.2014 10:17

V70e55r11o46n64i47k85a 96M50a98r70t32í92n54k56o11v50á 1873183170

Trocha matematiky. 30kmujedu rychlostí 30km/hod za 60 minut. pokud pojdedu rychlostí 50km/hod ujedu tuto vzdálenost za 36minut. optimální otáčky vcelku úsporné počítejme u osobního automobilu 2500ot/min. Motor auta jedoucího 30km/hod se tedy musí za celou cestu udělat 150tis. otáček, motor auta jedoucího 50km/hod udělá 90tis. otáček. Je to rozdíl 40%, přitom poměr ideálního poměru paliva a vzduch na jednu otáčku jsou prakticky stejné (myšlena tím spotřeba benzinu na jednu otáčku) Můžeme ke spotřebě přidat nutnost vyššího výkonu kvůli odporu vzduchu a ten sice roste kvadraticky, ale rozdíl mezi 30 a 50kmúhod zdaleka není 40%, já osobně počítám kolem 10%. A zbyde 30% o které bude mít auto jedoucí rychlostí 30km/hod vyšší spotřebu než auto jedoucí 50km/hod. Vivat ekologie!!!! A to vše jde do vzduchu.

+12/−2
28.5.2014 9:59
Foto

R63o31m37a20n 30H44o54r59n46í10k 2345732944141

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

Jen taková drobnost- při 30km/h je třeba drtit na relativně vysokých otáčkách dvojku, kdežto při padesátce je možné krom trojky zařadit i čtyřku.

Jsem jen zvědav, kolik bude mínusů.

+2/−1
28.5.2014 10:04

R49a54d73e28k 84P94r76o92c44h54á80z90k55a 2193209838

Takové BMW 750 to utáhne i na pětku ;-D

0/0
28.5.2014 10:24
Foto

R77o60m45a94n 84H70o30r36n51í59k 2965412334311

To umí BMV 601 taky (teda na čtyřku). Se sežranou spojkou. A navíc má na čtyřce volnoběžku! :-P

0/0
28.5.2014 10:41

J24a75n 55D10l20o12u29h58ý 8426970953780

a fabka, nejběžnější auto u nás? ;-)

0/0
28.5.2014 10:46

J52i75ř74í 34P59e83l39n19á58ř 6735763636809

V tom ovšem převodovka odmítne takovou koninu provést...

0/0
28.5.2014 11:22

N27i39k97o72l 83R83e74s72s84o21v81á 1949751655447

30 je jasná 3, to při padesátce se pohybujeme mezi 4-5... Každé auto neni jako Vaše a za to, máte mínus;-)

+2/−2
28.5.2014 10:31
Foto

R19o52m11a60n 65H75o21r56n59í87k 2785782114351

Vy zřejmě jezdíte multikárou či nákupní taškou s maximálkou kolem stovky, nebo motor šeredně podtáčíte.

+2/−1
28.5.2014 10:39

Ř58e39h90o80ř 37V34l89a47s63á65k 2424614691106

Viděl jste někdy nákupní tašku?

http://www.bagin.cz/nakupni-taska-na-koleckach-reisenthel-foldabletrolley-folklore-black/d-70749/

0/0
28.5.2014 10:49

P74a23v68e82l 71H82a58l70b93i96c62h 6549682106169

Buďto mluvíte o závodním kole, nebo máte vážně auto a já vaše auto lituju...

Každopádně každé auto je jiné, ale v průměru a vzhledem k českému vozovému parku, je 30 na 2, 50 na 3-4 a ta 4 jen velmi málo. pokud totiž nemáte přeplňovanej diesel, tak motor nemá moc velký výkon a jakýkoliv pokus o zrychlení na tomto stupni nadměrně zatěžuje celé pohonné ústrojí vozidla.

Samozřejmě 5 litrovému bavoráku to pojede jinak než fábce 1.2 HTP.

0/0
28.5.2014 11:41

K91a56r59e83l 35M31a55t49o42u15š65e69k 7948832270886

Co je optimální záleží na tom jak jedu, co vezu, jestli potřebuju zrychlit atd. Pro klidnou jízdu po rovině, když nepotřebuju zrychlovat a jedu sám nebo ve 2, tak pro HTP je 4 úplně v pohodě, i ta 5 tam jde dát a otáčky nejdou pod 1500, což pro klidnou jízdu, kdy nepotřebuji žádný výkon stačí. Při zrychlení nebo když to jde do kopce samozřejmě podřadit, zvednout otáčky atd.

0/0
28.5.2014 12:06

K82a26r50e61l 62M35a33t19o10u28š65e82k 7418952120126

měl jsem na mysli při 50km/h

0/0
28.5.2014 12:13

P44a96v30e59l 75H91a74l25b56i34c85h 6669312316959

Já co jsem jel v 1.2 HTP ve dvou lidech, tak 4 v 50 nic moc a přišlo mi, že motor podtáčím. Nicméně se asi shodneme, že toto kvantifikování je hodně subjektivní a mohli bychom se o tom hádat do aleluja. Vždy záleží na konkrétním autě a konkrétním řidiči, protože každý má jiné návyky a tak, kde já bych už dávno podřadil, tak jiní to nedělají apod.

0/0
28.5.2014 12:34

M45a70r86t61i36n 13S27t74e95r53n 3572484374114

Jo, no. Jezdíval jsem po městě 50 na čtyřku na nízký otáčky (diesel), odešla mi spojka (a v servisu mi sdělili, že můžu být ještě rád, že to byly jenom lamely, protože dvojhmotový setrvačník nízké otáčky velmi nerad).

Od té doby 50 (dle GPS, tachometrových 56) zásadně na trojku (cca 3.500 ot.) - výhoda je i lepší reakce na plyn v případě potřeby, protože už je roztočený turbo (na čtyřku pod 2.000 otáček se turbo ještě netočilo). Spotřeba na 100 km je ale samozřejmě vyšší.

0/0
28.5.2014 10:51

J94a72n 50B40á49r22t70a 3960606668

Není to spíš na dvojku? Na diesel se mi to zdá nějak moc otáček. 

Já mám na 3 v 50-ti cca 1800 otáček, na 4 už je to hodně podtočené a kdyby mě napadla taková blbost jako vrazit tam 5 tak jdu pod volnoběžné otáčky.

0/0
28.5.2014 16:46

V61á30c15l89a74v 72P96o16u82s52t69k38a 3820561742

Ještě asi záleží na výkonu.

0/0
28.5.2014 18:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.