Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Paříž zpomaluje, ve velké části města se bude jezdit třicítkou

Pokud to není známý obchvat nebo hlavní tahy městem, stejně se po Paříži moc kvapně jezdit nedá. Buď stojíte v koloně, nebo jedete úzkou uličkou, nebo obojí. Pařížská radnice ale i tak systematicky snižuje povolené rychlosti, kterými je možné po dvouačtvrtmilionovém městě pod Eiffelovkou jezdit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T69o82m56á56š 78M54i11h98a96l41i29k 1389654733555

Proste vyspelé krajiny to chápu, len u nás a v Česku by každý chcel jazdiť vo vlastnom pruhu v meste 130, vonku čo to dá.... ešte sa musíme veľa veľa učiť...

0/−2
31.5.2014 11:55

M24a34r15t70i21n 55Š11t89ě74p56á88n24e34k 3127943143291

Vliv na ovzdusi je vcelku jasny. Auta na to nejsou (zaplatbuh jeste) stavena a tak jsou emise vyssi a znecistovani vetsi.

Ale oni daji prikaz francouzskym znackam a ty zacnou delat prevodovky pro Pariz, prvni 4 prevody budou 0-30km/h a petka bude zbytek...

+1/0
29.5.2014 14:36

M24a49r81e20k 96H80r87u42b93y 6867852421198

Koukam, ze postupuji stejne jako v Praze. Namisto snahy o vyssi plynulost dopravy - serizeni semaforu, pripojovaci pruhy, siroke silnice - jenom omezuji a "zklidnuji". Jejich zajmem je stejne jako v Praze problem resit, ale nikoli vyresit :-/

+3/−2
29.5.2014 13:41


M79a53r70k73e38t50a 68B63a87n24k68o92v80a 8105883395759

Jasně, široké silnice. Nejlépe z Václaváku udělat další magistrálu a rozšířit uličky Starého města, aby i tam mohly stát kolony. Chodcům zakázat vstup do ulic. Turistům rozdat roušky a špunty do uší - i když do mrtvého automobilového města už jich stejně moc nebude jezdit.

0/−4
29.5.2014 14:09

M95a11r37e98k 24H25r90u44b27y 6527272371278

Nikdo do mesta nejezdi jenom pro zabavu. A pokud ma mesto okruh a dostatek P+R, uvidite ve meste jenom ty, kteri tam skutecne patri. Akorat nebudou stat hodiny v kouricich kolonach.:-P

Tricitka ve meste je k nicemu, kdyz je prumerna rychlost 7,5 km/h. Jenom vzbuzuje dojem, ze urednici neco delaji.

0/0
29.5.2014 14:38

D68a25v56i65d 75R45y53c60h73e53t44s65k35ý 9356231270250

Vlhký sen mrtvé strany zelených.. To bych se poblil. U nás to zavedl Karlín a milion dalších omezení se chystá, aby z toho byla škvára a práce pro měšťáky. Hudečkovi auto neodtáhnou.

+3/−1
29.5.2014 1:40

E80d97a 12D27r89á83b15e19k 7649372783387

Je fakt že tam motoristé na lidi ohled vůbec nebrali, přechod bylo spíš doporučení kde přejít abyste došli k úrazu s menší pravděpodobností.

0/0
28.5.2014 12:22

J21a96r51o35m70í55r 53K45r25á33l 4530859254329

Inu - pokrok nezastavíš ! ;-)

0/0
28.5.2014 12:16

M57i91l43o87š 89N77e27r11a71d 4285358103777

Nikdy jsem o Francouzích neměl vysoké mínění, ale v poslední době svými excesy atakují v trapnosti hranici možného. Co kdyby si rovnou vzali za vzor následující starý zákon pocházející z Anglie?

1865 The Locomotives Act (28 & 29 Vic., c. 83)(druhý Zákon o samohybech), nazývaný též „Praporkový zákon“ - obsluhu vozidla musí tvořit tři lidé, z nichž jeden musel jít před vozidlem ve vzdálenosti do 60 yardů (cca 55 metrů) a nést červený praporek. Rychlost omezena na 4 míle (6,4 km) za hodinu, v obcích 2 míle (3,2 km) za hodinu.

+3/−1
28.5.2014 10:58

D40u51š55a20n 18P73e31š61e55k 3925399644790

Ve článku zmiňované snížení znečištění je nesmysl, auto jedoucí 30 na dvojku má mnohem vyšší spotřebu i emise.

+11/0
28.5.2014 10:51

Ř98e56h54o26ř 11V67l35a22s75á76k 2464104201196

To závisí na tom, jak je konstruované. A některé tam může mít jako ideál trojku. A nemalou část dopravy v Paříži, alespoň pokud je mi známo, tvoří jednostopá vozidla.

0/−4
28.5.2014 10:54

J35a32n 10F70r76o22l93í69k 6226450215934

Mám to nejslabší co se dá koupit, litrový tříhrnek. 30 km v hod. pro mne znamená střídat jedničku s dvojkou. Ideál trojky by mohl mít nějaký vůz z třicátých let 6 válec dvoulitr možná ještě s SV rozvody. Nejlépe třeba BMW 326:-P

0/0
28.5.2014 10:57

K70a12r97e14l 33M20a18t45o11u24š73e18k 7978202150386

Ty jezdíš jen do kopce nebo vzíš kufr plnej cihel? 30km a střídat jen 1-2 to tomu dáváš.:-/

+1/0
28.5.2014 11:14

J79i43ř70í 73K20o52c30u70r38e93k 6125564865398

Karle, to opravdu chcete říct, že litrový tříhrnek ve 30 km/h pojede* na trojku? Ano vím, s dvoulitrovým TDI se takto dá jezdit.

*) Teda pokud litrový tříhrnek vůbec nějak pojede, ikdyž ... pokud vozidlo váží do 400 kg, tak ano, pak i ten litr pojede jak z praku.

0/0
28.5.2014 12:26

K44a18r14e17l 96M33a24t70o52u35š91e74k 7178202570906

Já jezdím HTP a po rovině 30km/k na trojku naprosto v pohodě. Nevím jak litrovej tříhrnek, o tu trojku nejde, ale to že bys musel 1-2, to ti fakt věřit nemůžu.

0/0
28.5.2014 12:59

T71o66m16á64š 89Z77e73m47a82n 3275818374755

1.9tdi, 30km/h a trojka se moc nesnesou..

+2/0
28.5.2014 12:27
Foto

R39o18m60a58n 71H79o64r13n89í22k 2815242184901

1.9D to samé, stejně tak i 2.0i Twin Spark, 1.2i atd. I u Trabanta, co si pamatuju, se muselo kvaltovat mezi dvojkou a trojkou, protože trojka není při tak nízkých otáčkách akceleraceschopná.

0/0
28.5.2014 19:55

V44á80c45l44a19v 22K46a31f44t50a32n 7495659433666

tak se zakáže akcelerace a bude to :D

0/0
29.5.2014 11:25
Foto

R34o78m51a85n 94H23o27r40n26í45k 2405922864801

Řehoři, ale my se bavíme o autech, ne o čtyřkolých motorkách!

0/0
28.5.2014 19:51

M54a34r49t80i86n 39S65t46e82r71n 3242384174734

Hlavně jak jsem měl možnost vidět, jak se řídí v Paříži (a obecně ve Francii), tak oni nejsou schopni vymáhat ani současné předpisy. Tak se zavadou nové, které taky nebude nikdo kontrolovat a vymáhat ;-D R^

Na nehodovosti možná bude mít snížení rychlosti efekt pozitivní (ale to jenom možná, protože za prvé by to muselo být kontrolováno, což se ve FR neděje, a za druhé většina nehod má zcela jinou příčinu než rychlost, možná leda snížení následků nehod).

Ovšem na znečištění bude mít snížení povolené rychlosti (pokud by to bylo skutečně dodržováno) efekt zcela jistě negativní, jako obecně každé omezování plynulosti provozu, nesmyslné kruhové objezdy (na to jsou francouzi taky specialisti) apod.

+4/0
28.5.2014 10:45

M20a35r31k23e30t46a 65B43a39n37k22o77v26a 8495293975789

To je rozumné řešení, kéž by takhle osvícení byli i v Praze. V Paříži si každý může místo auta půjčit na každém rohu elektrokolo, což je lepší než si vozit tloustnoucí pupky v autech.

+2/−7
28.5.2014 10:43

J29a59n 49D89l25o81u68h78ý 8146100863940

Můžete zavést tutu službu ... ;-D

+1/0
28.5.2014 10:47

M78a71r66e15k 53H30r89u24b26y 6717502251208

Pariz - a to mozna pro vas bude prekvapeni - je narozdil od Prahy docela placka. Takze podminky pro cyklistiku diametralne odlisne. A take podminky vykupu zelezneho srotu, puvodne elektrokol ;-):-P

0/0
29.5.2014 13:39

M93a22r67k18e22t26a 27B84a92n94k78o66v82a 8935533625439

Proč myslíte, že to bude pro mne překvapení? Myslíte, že jsem tam nebyla? Montmartre tedy zrovna není placka. A proč by kopce měly vadit používání elektrokol, na kterých nemusíte šlapat? Jde asi spíš o to najít důvod přiživovat tloustnoucí břicho ve smrduté koloně aut?

0/−1
29.5.2014 14:04

M26a45r77e47k 60H65r55u71b72y 6297392821618

Zminujete jediny kopec v Parizi - v Praze jich je o poznani vic:-P A jak jste prisla na to, ze na elektrokole nemusite slapat? A vazne si myslite, ze lide stoji v zacpe pro zabavu?

Prispivejte prosim, az nabydete nejake prakticke zkusenosti ze zivota - tohle plane teoretizovani riznute ideologii nema valny smysl :-P

+3/0
29.5.2014 14:43
Foto

R56o18m34a78n 30H68o10r69n91í83k 2685202844751

Víte, jaký je rozdíl mezi 50km/h a 60km/h? Při padesátce má vozidlo klidně o 20% vyšší spotřebu než při šedesátce.

+5/−1
28.5.2014 10:33

P87a47v69e35l 45H61o82r55á15k 8461713435552

Ale o to přece nejde. V našich podmínkách 50 znamená, že se rychlost v obci ustálí kolem šedesátky. Když bude 60, tak to bude kolem sedmdesátky. A opravdu bych nechtěl bydlet s rodinou na vesnici, přes kterou mi auta jezdí 70 a každý druhý řidič si myslí, že by to zvládl i stovkou.

+2/−5
28.5.2014 10:38
Foto

R22o46m48a95n 87H11o41r47n69í42k 2145732834611

Kéž by to tak chápala alespoň polovina řidičů!

0/−1
28.5.2014 10:48

J72a34n 60F19r37o75l88í67k 6336130925924

Ve skutečnosti se (kromě Prahy a středních Čech) rychlost ustálí na nějakých 42-45 km/hod. Vidím to v praxi každý víkend na Moravě. Stréci s KAI a Hyundai asi jezdí na jedničku, jinak si to vysvětlit neumím.;-)

+3/0
28.5.2014 11:02

T31o78m11á13š 86Z17e86m22a87n 3335528864805

Porobha jen nikdy nejeďte do rakuoska kde v obcí mnohde tu 70 i 80 mají.

+3/0
28.5.2014 12:29

R19a53d38e27k 15N65e61u60m98a19n31n 5532372448665

Aha.

A až ve městě povolí 270, tak budou všichni jezdit 280?

0/0
29.5.2014 21:31

O66n53d22r45e13j 93V78a61l45o65u54s95e85k 4710731487801

Správně, jen tak dál. Toto je jediná možnost jak donutit lidi cestovat mhd nebo jezdit na kole R^ EU

+1/−10
28.5.2014 10:29
Foto

R72o37m27a31n 60H49o28r46n40í42k 2325692794591

... a lézt po stromě a žvýkat bobule a kořínky.

P. S.: F*CK THE EU!

+7/−3
28.5.2014 10:34

R59a72d29e55k 43P21r16o83c85h40á90z91k60a 2593689758

Schválně, kdo z pařížského magistrátu má maturitu z matematiky ;-D Spotřeba, a tedy i emise, jsou dány vzorcem kx+q (ti co maturovali i z fyziky, si doplní kvadratický člen). Znamená to jen to, že od nějaké hranice dalším snižováním rychlosti spotřeba neklesá, ale roste. A každý kdo má auto ví, že je to výše než oněch 30 km/h. Jinými slovy, důvod může být jakýkoliv, ale emise to určitě nejsou ;-D

+4/0
28.5.2014 10:17

V88e34r69o49n79i98k26a 45M16a14r92t98í72n61k55o91v65á 1163943330

Trocha matematiky. 30kmujedu rychlostí 30km/hod za 60 minut. pokud pojdedu rychlostí 50km/hod ujedu tuto vzdálenost za 36minut. optimální otáčky vcelku úsporné počítejme u osobního automobilu 2500ot/min. Motor auta jedoucího 30km/hod se tedy musí za celou cestu udělat 150tis. otáček, motor auta jedoucího 50km/hod udělá 90tis. otáček. Je to rozdíl 40%, přitom poměr ideálního poměru paliva a vzduch na jednu otáčku jsou prakticky stejné (myšlena tím spotřeba benzinu na jednu otáčku) Můžeme ke spotřebě přidat nutnost vyššího výkonu kvůli odporu vzduchu a ten sice roste kvadraticky, ale rozdíl mezi 30 a 50kmúhod zdaleka není 40%, já osobně počítám kolem 10%. A zbyde 30% o které bude mít auto jedoucí rychlostí 30km/hod vyšší spotřebu než auto jedoucí 50km/hod. Vivat ekologie!!!! A to vše jde do vzduchu.

+12/−2
28.5.2014 9:59
Foto

R65o25m40a37n 74H88o51r86n39í67k 2875672764641

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

Jen taková drobnost- při 30km/h je třeba drtit na relativně vysokých otáčkách dvojku, kdežto při padesátce je možné krom trojky zařadit i čtyřku.

Jsem jen zvědav, kolik bude mínusů.

+2/−1
28.5.2014 10:04

R52a97d98e40k 78P59r55o83c49h38á27z17k21a 2333839988

Takové BMW 750 to utáhne i na pětku ;-D

0/0
28.5.2014 10:24
Foto

R35o53m64a45n 19H72o92r42n74í90k 2565382154471

To umí BMV 601 taky (teda na čtyřku). Se sežranou spojkou. A navíc má na čtyřce volnoběžku! :-P

0/0
28.5.2014 10:41

J25a35n 31D18l18o57u91h35ý 8376440763810

a fabka, nejběžnější auto u nás? ;-)

0/0
28.5.2014 10:46

J75i11ř19í 66P77e28l13n40á41ř 6445123416549

V tom ovšem převodovka odmítne takovou koninu provést...

0/0
28.5.2014 11:22

N79i14k66o65l 86R12e27s77s11o23v91á 1849131245357

30 je jasná 3, to při padesátce se pohybujeme mezi 4-5... Každé auto neni jako Vaše a za to, máte mínus;-)

+2/−2
28.5.2014 10:31
Foto

R16o10m26a30n 68H37o95r91n32í17k 2235382354741

Vy zřejmě jezdíte multikárou či nákupní taškou s maximálkou kolem stovky, nebo motor šeredně podtáčíte.

+2/−1
28.5.2014 10:39

Ř15e80h32o89ř 62V38l52a34s69á49k 2414594131746

Viděl jste někdy nákupní tašku?

http://www.bagin.cz/nakupni-taska-na-koleckach-reisenthel-foldabletrolley-folklore-black/d-70749/

0/0
28.5.2014 10:49

P87a27v81e73l 13H76a33l41b27i81c72h 6269822226449

Buďto mluvíte o závodním kole, nebo máte vážně auto a já vaše auto lituju...

Každopádně každé auto je jiné, ale v průměru a vzhledem k českému vozovému parku, je 30 na 2, 50 na 3-4 a ta 4 jen velmi málo. pokud totiž nemáte přeplňovanej diesel, tak motor nemá moc velký výkon a jakýkoliv pokus o zrychlení na tomto stupni nadměrně zatěžuje celé pohonné ústrojí vozidla.

Samozřejmě 5 litrovému bavoráku to pojede jinak než fábce 1.2 HTP.

0/0
28.5.2014 11:41

K57a73r73e90l 13M94a42t68o94u49š84e81k 7808402750886

Co je optimální záleží na tom jak jedu, co vezu, jestli potřebuju zrychlit atd. Pro klidnou jízdu po rovině, když nepotřebuju zrychlovat a jedu sám nebo ve 2, tak pro HTP je 4 úplně v pohodě, i ta 5 tam jde dát a otáčky nejdou pod 1500, což pro klidnou jízdu, kdy nepotřebuji žádný výkon stačí. Při zrychlení nebo když to jde do kopce samozřejmě podřadit, zvednout otáčky atd.

0/0
28.5.2014 12:06

K19a34r31e14l 15M35a48t35o58u50š73e62k 7508262460556

měl jsem na mysli při 50km/h

0/0
28.5.2014 12:13

P40a89v21e74l 67H67a98l78b54i57c85h 6349272936529

Já co jsem jel v 1.2 HTP ve dvou lidech, tak 4 v 50 nic moc a přišlo mi, že motor podtáčím. Nicméně se asi shodneme, že toto kvantifikování je hodně subjektivní a mohli bychom se o tom hádat do aleluja. Vždy záleží na konkrétním autě a konkrétním řidiči, protože každý má jiné návyky a tak, kde já bych už dávno podřadil, tak jiní to nedělají apod.

0/0
28.5.2014 12:34

M10a50r92t62i91n 60S17t38e32r35n 3472424624314

Jo, no. Jezdíval jsem po městě 50 na čtyřku na nízký otáčky (diesel), odešla mi spojka (a v servisu mi sdělili, že můžu být ještě rád, že to byly jenom lamely, protože dvojhmotový setrvačník nízké otáčky velmi nerad).

Od té doby 50 (dle GPS, tachometrových 56) zásadně na trojku (cca 3.500 ot.) - výhoda je i lepší reakce na plyn v případě potřeby, protože už je roztočený turbo (na čtyřku pod 2.000 otáček se turbo ještě netočilo). Spotřeba na 100 km je ale samozřejmě vyšší.

0/0
28.5.2014 10:51

J78a28n 77B12á39r51t90a 3290116308

Není to spíš na dvojku? Na diesel se mi to zdá nějak moc otáček. 

Já mám na 3 v 50-ti cca 1800 otáček, na 4 už je to hodně podtočené a kdyby mě napadla taková blbost jako vrazit tam 5 tak jdu pod volnoběžné otáčky.

0/0
28.5.2014 16:46

V50á34c52l58a56v 48P23o17u63s96t73k21a 3570621542

Ještě asi záleží na výkonu.

0/0
28.5.2014 18:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.