Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Paříž zpomaluje, ve velké části města se bude jezdit třicítkou

Pokud to není známý obchvat nebo hlavní tahy městem, stejně se po Paříži moc kvapně jezdit nedá. Buď stojíte v koloně, nebo jedete úzkou uličkou, nebo obojí. Pařížská radnice ale i tak systematicky snižuje povolené rychlosti, kterými je možné po dvouačtvrtmilionovém městě pod Eiffelovkou jezdit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T89o66m38á80š 11M13i55h69a73l61i54k 1269954143525

Proste vyspelé krajiny to chápu, len u nás a v Česku by každý chcel jazdiť vo vlastnom pruhu v meste 130, vonku čo to dá.... ešte sa musíme veľa veľa učiť...

0/−2
31.5.2014 11:55

M74a70r47t49i23n 32Š51t21ě22p81á36n23e17k 3717863223531

Vliv na ovzdusi je vcelku jasny. Auta na to nejsou (zaplatbuh jeste) stavena a tak jsou emise vyssi a znecistovani vetsi.

Ale oni daji prikaz francouzskym znackam a ty zacnou delat prevodovky pro Pariz, prvni 4 prevody budou 0-30km/h a petka bude zbytek...

+1/0
29.5.2014 14:36

M90a56r68e92k 66H43r70u92b70y 6857322131508

Koukam, ze postupuji stejne jako v Praze. Namisto snahy o vyssi plynulost dopravy - serizeni semaforu, pripojovaci pruhy, siroke silnice - jenom omezuji a "zklidnuji". Jejich zajmem je stejne jako v Praze problem resit, ale nikoli vyresit :-/

+3/−2
29.5.2014 13:41

M12a20r94k14e88t24a 40B16a17n50k48o54v26a 8975743895489

Jasně, široké silnice. Nejlépe z Václaváku udělat další magistrálu a rozšířit uličky Starého města, aby i tam mohly stát kolony. Chodcům zakázat vstup do ulic. Turistům rozdat roušky a špunty do uší - i když do mrtvého automobilového města už jich stejně moc nebude jezdit.

0/−4
29.5.2014 14:09

M96a86r49e11k 35H49r45u59b17y 6377762551528

Nikdo do mesta nejezdi jenom pro zabavu. A pokud ma mesto okruh a dostatek P+R, uvidite ve meste jenom ty, kteri tam skutecne patri. Akorat nebudou stat hodiny v kouricich kolonach.:-P

Tricitka ve meste je k nicemu, kdyz je prumerna rychlost 7,5 km/h. Jenom vzbuzuje dojem, ze urednici neco delaji.

0/0
29.5.2014 14:38

D46a28v18i70d 79R26y27c12h82e71t81s46k82ý 9156301470490

Vlhký sen mrtvé strany zelených.. To bych se poblil. U nás to zavedl Karlín a milion dalších omezení se chystá, aby z toho byla škvára a práce pro měšťáky. Hudečkovi auto neodtáhnou.

+3/−1
29.5.2014 1:40

E45d94a 13D31r87á45b63e48k 7769692593537

Je fakt že tam motoristé na lidi ohled vůbec nebrali, přechod bylo spíš doporučení kde přejít abyste došli k úrazu s menší pravděpodobností.

0/0
28.5.2014 12:22

J80a86r62o60m64í14r 29K45r54á28l 4580719464239

Inu - pokrok nezastavíš ! ;-)

0/0
28.5.2014 12:16

M24i66l64o51š 44N25e21r66a90d 4805518303577

Nikdy jsem o Francouzích neměl vysoké mínění, ale v poslední době svými excesy atakují v trapnosti hranici možného. Co kdyby si rovnou vzali za vzor následující starý zákon pocházející z Anglie?

1865 The Locomotives Act (28 & 29 Vic., c. 83)(druhý Zákon o samohybech), nazývaný též „Praporkový zákon“ - obsluhu vozidla musí tvořit tři lidé, z nichž jeden musel jít před vozidlem ve vzdálenosti do 60 yardů (cca 55 metrů) a nést červený praporek. Rychlost omezena na 4 míle (6,4 km) za hodinu, v obcích 2 míle (3,2 km) za hodinu.

+3/−1
28.5.2014 10:58

D82u54š32a13n 55P67e57š12e84k 3285849284100

Ve článku zmiňované snížení znečištění je nesmysl, auto jedoucí 30 na dvojku má mnohem vyšší spotřebu i emise.

+11/0
28.5.2014 10:51

Ř10e11h94o27ř 46V41l84a74s30á95k 2834344341436

To závisí na tom, jak je konstruované. A některé tam může mít jako ideál trojku. A nemalou část dopravy v Paříži, alespoň pokud je mi známo, tvoří jednostopá vozidla.

0/−4
28.5.2014 10:54

J42a23n 94F81r19o43l55í46k 6906320255124

Mám to nejslabší co se dá koupit, litrový tříhrnek. 30 km v hod. pro mne znamená střídat jedničku s dvojkou. Ideál trojky by mohl mít nějaký vůz z třicátých let 6 válec dvoulitr možná ještě s SV rozvody. Nejlépe třeba BMW 326:-P

0/0
28.5.2014 10:57

K13a87r21e39l 48M78a32t44o25u19š71e73k 7448202450826

Ty jezdíš jen do kopce nebo vzíš kufr plnej cihel? 30km a střídat jen 1-2 to tomu dáváš.:-/

+1/0
28.5.2014 11:14

J61i57ř47í 77K31o33c25u87r89e46k 6755844535638

Karle, to opravdu chcete říct, že litrový tříhrnek ve 30 km/h pojede* na trojku? Ano vím, s dvoulitrovým TDI se takto dá jezdit.

*) Teda pokud litrový tříhrnek vůbec nějak pojede, ikdyž ... pokud vozidlo váží do 400 kg, tak ano, pak i ten litr pojede jak z praku.

0/0
28.5.2014 12:26

K20a72r12e44l 37M96a62t90o56u15š11e89k 7288322510316

Já jezdím HTP a po rovině 30km/k na trojku naprosto v pohodě. Nevím jak litrovej tříhrnek, o tu trojku nejde, ale to že bys musel 1-2, to ti fakt věřit nemůžu.

0/0
28.5.2014 12:59

T76o86m80á79š 76Z88e64m63a57n 3345398514545

1.9tdi, 30km/h a trojka se moc nesnesou..

+2/0
28.5.2014 12:27

R13o62m10a67n 32H52o59r47n26í58k 2525222414511

1.9D to samé, stejně tak i 2.0i Twin Spark, 1.2i atd. I u Trabanta, co si pamatuju, se muselo kvaltovat mezi dvojkou a trojkou, protože trojka není při tak nízkých otáčkách akceleraceschopná.

0/0
28.5.2014 19:55

V70á49c73l78a85v 80K13a34f60t19a80n 7325199163456

tak se zakáže akcelerace a bude to :D

0/0
29.5.2014 11:25

R33o24m89a29n 56H39o22r40n47í69k 2925182604601

Řehoři, ale my se bavíme o autech, ne o čtyřkolých motorkách!

0/0
28.5.2014 19:51

M37a37r66t44i47n 92S24t82e54r52n 3702504774124

Hlavně jak jsem měl možnost vidět, jak se řídí v Paříži (a obecně ve Francii), tak oni nejsou schopni vymáhat ani současné předpisy. Tak se zavadou nové, které taky nebude nikdo kontrolovat a vymáhat ;-D R^

Na nehodovosti možná bude mít snížení rychlosti efekt pozitivní (ale to jenom možná, protože za prvé by to muselo být kontrolováno, což se ve FR neděje, a za druhé většina nehod má zcela jinou příčinu než rychlost, možná leda snížení následků nehod).

Ovšem na znečištění bude mít snížení povolené rychlosti (pokud by to bylo skutečně dodržováno) efekt zcela jistě negativní, jako obecně každé omezování plynulosti provozu, nesmyslné kruhové objezdy (na to jsou francouzi taky specialisti) apod.

+4/0
28.5.2014 10:45

M85a98r43k52e11t91a 43B61a92n84k21o58v18a 8365183925719

To je rozumné řešení, kéž by takhle osvícení byli i v Praze. V Paříži si každý může místo auta půjčit na každém rohu elektrokolo, což je lepší než si vozit tloustnoucí pupky v autech.

+2/−7
28.5.2014 10:43

J52a72n 32D80l24o86u71h22ý 8316490693460

Můžete zavést tutu službu ... ;-D

+1/0
28.5.2014 10:47

M57a15r60e20k 49H60r69u59b65y 6587672921748

Pariz - a to mozna pro vas bude prekvapeni - je narozdil od Prahy docela placka. Takze podminky pro cyklistiku diametralne odlisne. A take podminky vykupu zelezneho srotu, puvodne elektrokol ;-):-P

0/0
29.5.2014 13:39

M72a59r35k44e15t56a 45B59a97n97k15o78v19a 8705223715399

Proč myslíte, že to bude pro mne překvapení? Myslíte, že jsem tam nebyla? Montmartre tedy zrovna není placka. A proč by kopce měly vadit používání elektrokol, na kterých nemusíte šlapat? Jde asi spíš o to najít důvod přiživovat tloustnoucí břicho ve smrduté koloně aut?

0/−1
29.5.2014 14:04

M79a51r73e24k 44H78r60u48b67y 6747472431168

Zminujete jediny kopec v Parizi - v Praze jich je o poznani vic:-P A jak jste prisla na to, ze na elektrokole nemusite slapat? A vazne si myslite, ze lide stoji v zacpe pro zabavu?

Prispivejte prosim, az nabydete nejake prakticke zkusenosti ze zivota - tohle plane teoretizovani riznute ideologii nema valny smysl :-P

+3/0
29.5.2014 14:43

R92o14m39a15n 50H36o45r77n25í92k 2335862584171

Víte, jaký je rozdíl mezi 50km/h a 60km/h? Při padesátce má vozidlo klidně o 20% vyšší spotřebu než při šedesátce.

+5/−1
28.5.2014 10:33

P55a40v39e88l 57H86o35r78á26k 8291593385792

Ale o to přece nejde. V našich podmínkách 50 znamená, že se rychlost v obci ustálí kolem šedesátky. Když bude 60, tak to bude kolem sedmdesátky. A opravdu bych nechtěl bydlet s rodinou na vesnici, přes kterou mi auta jezdí 70 a každý druhý řidič si myslí, že by to zvládl i stovkou.

+2/−5
28.5.2014 10:38

R73o95m47a80n 96H26o91r14n10í49k 2145302844351

Kéž by to tak chápala alespoň polovina řidičů!

0/−1
28.5.2014 10:48

J61a63n 57F50r37o84l71í15k 6176380855894

Ve skutečnosti se (kromě Prahy a středních Čech) rychlost ustálí na nějakých 42-45 km/hod. Vidím to v praxi každý víkend na Moravě. Stréci s KAI a Hyundai asi jezdí na jedničku, jinak si to vysvětlit neumím.;-)

+3/0
28.5.2014 11:02

T55o79m24á87š 20Z54e22m56a71n 3805778224365

Porobha jen nikdy nejeďte do rakuoska kde v obcí mnohde tu 70 i 80 mají.

+3/0
28.5.2014 12:29

R70a66d13e54k 90N35e68u72m60a72n25n 5672782328525

Aha.

A až ve městě povolí 270, tak budou všichni jezdit 280?

0/0
29.5.2014 21:31
Foto

O18n67d87r19e94j 17V69a21l89o21u39s59e17k 4380631797841

Správně, jen tak dál. Toto je jediná možnost jak donutit lidi cestovat mhd nebo jezdit na kole R^ EU

+1/−10
28.5.2014 10:29

R45o24m65a28n 68H59o25r12n26í27k 2935172974301

... a lézt po stromě a žvýkat bobule a kořínky.

P. S.: F*CK THE EU!

+7/−3
28.5.2014 10:34

R40a31d69e47k 13P91r68o27c28h10á54z22k43a 2613759608

Schválně, kdo z pařížského magistrátu má maturitu z matematiky ;-D Spotřeba, a tedy i emise, jsou dány vzorcem kx+q (ti co maturovali i z fyziky, si doplní kvadratický člen). Znamená to jen to, že od nějaké hranice dalším snižováním rychlosti spotřeba neklesá, ale roste. A každý kdo má auto ví, že je to výše než oněch 30 km/h. Jinými slovy, důvod může být jakýkoliv, ale emise to určitě nejsou ;-D

+4/0
28.5.2014 10:17

V43e96r92o40n32i64k65a 34M49a18r72t16í77n89k74o14v90á 1903973370

Trocha matematiky. 30kmujedu rychlostí 30km/hod za 60 minut. pokud pojdedu rychlostí 50km/hod ujedu tuto vzdálenost za 36minut. optimální otáčky vcelku úsporné počítejme u osobního automobilu 2500ot/min. Motor auta jedoucího 30km/hod se tedy musí za celou cestu udělat 150tis. otáček, motor auta jedoucího 50km/hod udělá 90tis. otáček. Je to rozdíl 40%, přitom poměr ideálního poměru paliva a vzduch na jednu otáčku jsou prakticky stejné (myšlena tím spotřeba benzinu na jednu otáčku) Můžeme ke spotřebě přidat nutnost vyššího výkonu kvůli odporu vzduchu a ten sice roste kvadraticky, ale rozdíl mezi 30 a 50kmúhod zdaleka není 40%, já osobně počítám kolem 10%. A zbyde 30% o které bude mít auto jedoucí rychlostí 30km/hod vyšší spotřebu než auto jedoucí 50km/hod. Vivat ekologie!!!! A to vše jde do vzduchu.

+12/−2
28.5.2014 9:59

R47o89m59a87n 25H27o94r65n72í55k 2265632364651

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

Jen taková drobnost- při 30km/h je třeba drtit na relativně vysokých otáčkách dvojku, kdežto při padesátce je možné krom trojky zařadit i čtyřku.

Jsem jen zvědav, kolik bude mínusů.

+2/−1
28.5.2014 10:04

R82a96d24e67k 96P75r65o44c97h94á29z62k49a 2383349498

Takové BMW 750 to utáhne i na pětku ;-D

0/0
28.5.2014 10:24

R30o52m63a47n 22H53o46r14n24í14k 2685102604931

To umí BMV 601 taky (teda na čtyřku). Se sežranou spojkou. A navíc má na čtyřce volnoběžku! :-P

0/0
28.5.2014 10:41

J90a18n 78D22l17o77u89h33ý 8926310713120

a fabka, nejběžnější auto u nás? ;-)

0/0
28.5.2014 10:46

J91i64ř67í 61P77e66l40n32á34ř 6735103886529

V tom ovšem převodovka odmítne takovou koninu provést...

0/0
28.5.2014 11:22

N39i59k19o52l 92R17e64s83s14o13v21á 1839361315557

30 je jasná 3, to při padesátce se pohybujeme mezi 4-5... Každé auto neni jako Vaše a za to, máte mínus;-)

+2/−2
28.5.2014 10:31

R59o96m58a42n 75H19o60r80n46í61k 2355122694371

Vy zřejmě jezdíte multikárou či nákupní taškou s maximálkou kolem stovky, nebo motor šeredně podtáčíte.

+2/−1
28.5.2014 10:39

Ř68e27h18o89ř 68V76l28a80s79á98k 2234164281876

Viděl jste někdy nákupní tašku?

http://www.bagin.cz/nakupni-taska-na-koleckach-reisenthel-foldabletrolley-folklore-black/d-70749/

0/0
28.5.2014 10:49

P61a56v77e50l 44H83a72l37b24i67c22h 6429772776719

Buďto mluvíte o závodním kole, nebo máte vážně auto a já vaše auto lituju...

Každopádně každé auto je jiné, ale v průměru a vzhledem k českému vozovému parku, je 30 na 2, 50 na 3-4 a ta 4 jen velmi málo. pokud totiž nemáte přeplňovanej diesel, tak motor nemá moc velký výkon a jakýkoliv pokus o zrychlení na tomto stupni nadměrně zatěžuje celé pohonné ústrojí vozidla.

Samozřejmě 5 litrovému bavoráku to pojede jinak než fábce 1.2 HTP.

0/0
28.5.2014 11:41

K90a66r14e94l 56M44a84t12o92u67š53e37k 7778262580286

Co je optimální záleží na tom jak jedu, co vezu, jestli potřebuju zrychlit atd. Pro klidnou jízdu po rovině, když nepotřebuju zrychlovat a jedu sám nebo ve 2, tak pro HTP je 4 úplně v pohodě, i ta 5 tam jde dát a otáčky nejdou pod 1500, což pro klidnou jízdu, kdy nepotřebuji žádný výkon stačí. Při zrychlení nebo když to jde do kopce samozřejmě podřadit, zvednout otáčky atd.

0/0
28.5.2014 12:06

K68a90r72e29l 89M82a83t66o85u63š41e13k 7508762350986

měl jsem na mysli při 50km/h

0/0
28.5.2014 12:13

P19a88v41e18l 21H70a52l76b53i83c82h 6909552946209

Já co jsem jel v 1.2 HTP ve dvou lidech, tak 4 v 50 nic moc a přišlo mi, že motor podtáčím. Nicméně se asi shodneme, že toto kvantifikování je hodně subjektivní a mohli bychom se o tom hádat do aleluja. Vždy záleží na konkrétním autě a konkrétním řidiči, protože každý má jiné návyky a tak, kde já bych už dávno podřadil, tak jiní to nedělají apod.

0/0
28.5.2014 12:34

M64a48r53t51i15n 58S81t17e82r47n 3192914134814

Jo, no. Jezdíval jsem po městě 50 na čtyřku na nízký otáčky (diesel), odešla mi spojka (a v servisu mi sdělili, že můžu být ještě rád, že to byly jenom lamely, protože dvojhmotový setrvačník nízké otáčky velmi nerad).

Od té doby 50 (dle GPS, tachometrových 56) zásadně na trojku (cca 3.500 ot.) - výhoda je i lepší reakce na plyn v případě potřeby, protože už je roztočený turbo (na čtyřku pod 2.000 otáček se turbo ještě netočilo). Spotřeba na 100 km je ale samozřejmě vyšší.

0/0
28.5.2014 10:51

J61a26n 41B54á86r68t37a 3260196568

Není to spíš na dvojku? Na diesel se mi to zdá nějak moc otáček. 

Já mám na 3 v 50-ti cca 1800 otáček, na 4 už je to hodně podtočené a kdyby mě napadla taková blbost jako vrazit tam 5 tak jdu pod volnoběžné otáčky.

0/0
28.5.2014 16:46

V29á29c52l45a98v 11P74o39u68s30t47k11a 3330831922

Ještě asi záleží na výkonu.

0/0
28.5.2014 18:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.