- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proste vyspelé krajiny to chápu, len u nás a v Česku by každý chcel jazdiť vo vlastnom pruhu v meste 130, vonku čo to dá.... ešte sa musíme veľa veľa učiť...
Vliv na ovzdusi je vcelku jasny. Auta na to nejsou (zaplatbuh jeste) stavena a tak jsou emise vyssi a znecistovani vetsi.
Ale oni daji prikaz francouzskym znackam a ty zacnou delat prevodovky pro Pariz, prvni 4 prevody budou 0-30km/h a petka bude zbytek...
Koukam, ze postupuji stejne jako v Praze. Namisto snahy o vyssi plynulost dopravy - serizeni semaforu, pripojovaci pruhy, siroke silnice - jenom omezuji a "zklidnuji". Jejich zajmem je stejne jako v Praze problem resit, ale nikoli vyresit
Jasně, široké silnice. Nejlépe z Václaváku udělat další magistrálu a rozšířit uličky Starého města, aby i tam mohly stát kolony. Chodcům zakázat vstup do ulic. Turistům rozdat roušky a špunty do uší - i když do mrtvého automobilového města už jich stejně moc nebude jezdit.
Vlhký sen mrtvé strany zelených.. To bych se poblil. U nás to zavedl Karlín a milion dalších omezení se chystá, aby z toho byla škvára a práce pro měšťáky. Hudečkovi auto neodtáhnou.
Je fakt že tam motoristé na lidi ohled vůbec nebrali, přechod bylo spíš doporučení kde přejít abyste došli k úrazu s menší pravděpodobností.
Nikdy jsem o Francouzích neměl vysoké mínění, ale v poslední době svými excesy atakují v trapnosti hranici možného. Co kdyby si rovnou vzali za vzor následující starý zákon pocházející z Anglie?
1865 The Locomotives Act (28 & 29 Vic., c. 83)(druhý Zákon o samohybech), nazývaný též „Praporkový zákon“ - obsluhu vozidla musí tvořit tři lidé, z nichž jeden musel jít před vozidlem ve vzdálenosti do 60 yardů (cca 55 metrů) a nést červený praporek. Rychlost omezena na 4 míle (6,4 km) za hodinu, v obcích 2 míle (3,2 km) za hodinu.
Ve článku zmiňované snížení znečištění je nesmysl, auto jedoucí 30 na dvojku má mnohem vyšší spotřebu i emise.
To závisí na tom, jak je konstruované. A některé tam může mít jako ideál trojku. A nemalou část dopravy v Paříži, alespoň pokud je mi známo, tvoří jednostopá vozidla.
Hlavně jak jsem měl možnost vidět, jak se řídí v Paříži (a obecně ve Francii), tak oni nejsou schopni vymáhat ani současné předpisy. Tak se zavadou nové, které taky nebude nikdo kontrolovat a vymáhat
Na nehodovosti možná bude mít snížení rychlosti efekt pozitivní (ale to jenom možná, protože za prvé by to muselo být kontrolováno, což se ve FR neděje, a za druhé většina nehod má zcela jinou příčinu než rychlost, možná leda snížení následků nehod).
Ovšem na znečištění bude mít snížení povolené rychlosti (pokud by to bylo skutečně dodržováno) efekt zcela jistě negativní, jako obecně každé omezování plynulosti provozu, nesmyslné kruhové objezdy (na to jsou francouzi taky specialisti) apod.
To je rozumné řešení, kéž by takhle osvícení byli i v Praze. V Paříži si každý může místo auta půjčit na každém rohu elektrokolo, což je lepší než si vozit tloustnoucí pupky v autech.