Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Evropě je stále moc továren na auta

Evropa se stále potýká s nadbytečnými kapacitami pro výrobu automobilů. Automobilky by proto měly pokračovat v jejich snižování. V rozhovoru s listem Financial Times to řekl generální ředitel americké automobilky Ford Motor Alan Mulally.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P71ř60e63m81y40s88l 32H30r19o64m44a48d31a 2804816908321

Tak spíše je to o ceně vyráběných aut. Například u nás se  dnes na nové auto vydělává při mediánu čisté mzdy cca 3 roky. V roce 1988 to bylo pouhých 18 měsíců. samozřejmě pro statistiky se uvádí středová cena vozu ;-)

0/−3
28.5.2014 14:35

P74a17v69e10l 95O97d76r84a31z13i89l 6804629617290

Kdybyste tam neplácl ten nesmysl se "středovou cenou vozu," tak by ten váš příspěvek nevypadal jako totální lež hned na první pohled.;-)

+2/0
28.5.2014 15:34

J26a65r21o79s16l66a83v 37K12o73š83e42k 4249745880454

proč je RAPID a OCTAVIA ? skoro stejné....

0/−2
27.5.2014 0:06

J39i15ř51í 60Z37ý91k87a 9759613851950

Dříve tuto úlohu plnila Octavia Tour, obvykle minulé generace. Nicméně asi bylo výhodnější (legislativa - emise, výrobní náklady - logistika v rámci koncernu) postavit nový model - Rapid.

+1/0
27.5.2014 7:40

P19a84v41e49l 55K12a25l31e65n69d11a 9834658894783

Jasně, evropani by měli zavřít svoje továrny, aby emeričani mohli prodat svoje předražené a žravé herky .....

+2/−2
26.5.2014 23:19

M66a36r22t65i61n 20S41e67d60o74n20a 2115906346779

Nejak jste zapomnel na japonske a korejske znacky, ty uz delsi dobu maji sve pevne misto na americkem i evropskem trhu. Z US se do Evropy dovazi par aut, napr.Ford uz radu let vyrabi primo v Britanii.

0/0
27.5.2014 8:31

M45a28r30e69k 74H52r69u33b37y 6397982531338

Tovaren je moc - a proto je cekaci lhuta na auta od 3 mesicu do trictvrte roku 8-o:-P

0/−2
26.5.2014 16:58

M74a37r30t85i69n 58K34a60r63á94s33e85k 9768263808738

No ono to je vyrobce od vyrobce..... treba VW group prebytecne kapacity nema rekl bych.....

A na auto zadavane do vyroby je vzdycky nejaka minimalni cekacka (proces od zadani do predani auta ma proste nejakou minimalni delku i pri nevyuzite fabrice).

0/0
26.5.2014 22:13

M45a11r34t95i86n 34S81e62d94o25n35a 2955126836359

Zalezi jake auto kupujete. Pred 2roky byla cekacka na Golf Variant (vyroba v Mexiku) 6 mesicu, ale na Grand Scenic 3 tydny.

+1/0
27.5.2014 8:34

P62e65t17r 91H32á53j33e40k 4410102261804

To je fajn, že ten Američan tak přesně ví, v čem je problém Evropského autoprůmyslu.

+9/0
26.5.2014 14:56

K32a95r82e96l 35J88a58n91í38k 9738572465504

No a co kdyby místo dobrovolného zavírání továren přestal Ford auta do Evropy vyvážet?

0/−4
26.5.2014 12:40

J55a66n 89D54l33o37u58h78ý 8696690303680

tak jim to zakaž ;-D;-D

0/0
26.5.2014 12:45

J34i58ř30í 21K70o91c94u70r52e59k 6665224275988

Jenže Ford ty auta v evropě vyrábí, Focuse nikdo nebude vozit přes Atlantik. Mustanga ano, ale zájemců o koupi Mustanga je málo, druhak oni chtějí Mustanga a vzít jim právo jej vlastnit je cesta do totality.

+3/0
26.5.2014 13:16

M17a52r91t96i87n 18S70e51d76o85n43a 2845186726669

Kdyz mate takovy prehled, kolik aut rocne Ford exportuje z US do Evropy? Rekl bych ze to moc nebude, kdyz v EU sam vyrabi.

0/0
27.5.2014 8:36

K12a62r35e62l 37N11e40č38a79s 5673819610750

Ale to už je dávno v plánu vše přesunout dál a dál. Přesunutí Škodovky je pouze otázka času atd.Neoliberální globální kapitalismus  se tomu říká,milí přátelé.Rv;-D;-D

+1/−1
26.5.2014 12:37

M96a94r10t77i37n 33K29a16r86á72s81e21k 9978823808438

Kdyby se vyplatilo vyrabet auta pro evropsky trh v cine, tak uz davno minimalne nekolik automobilek dela, misto toho i "nove" automobilky stavi tovarny v Evrope....

+1/−2
26.5.2014 12:49

B77e85n 82P32a13v50k96a 1407583887971

A ta továrna Škodovky v Číně je fatamorgána, ne?;-D

+3/−3
26.5.2014 12:59

J76i23ř21í 38E16r55b94e53n 1803854646567

To někdo tvrdí?

A "čínské" škodovky se prodávají v Evropě, nebo v Asii?

Ono totiž je o dost dražší vyrábět na jednom místě a převážet přes půl zeměkoule k potenciálnímu zákazníkovi automobil, než mobil. Do kontejneru se jich nevejdou tisíce.

+1/−1
26.5.2014 13:17

J83a52n 60K24r88p53e50c 5396283584942

jde o legislativní problém. auta nevyrobená v číně podléhají vysokému clu. navíc továrna musí být spoluvlastněna čínským subjektem.

+1/0
26.5.2014 19:44

M12a81r97t39i71n 55K97a69r29á48s35e52k 9918743438748

Mas problem s pochopenim psaneho textu?

0/−2
26.5.2014 14:08
Foto

I65v12a38n 10K57o22p38t97a 5787512351177

není ale tak tak stíhá vyrábět pro čínský trh. Tam vyrobenou škodovku v evropě (pokud to není individuální dovoz) prostě nekoupíte.

0/0
26.5.2014 17:28

J85i17ř58í 78K27o28c18u56r17e25k 6325974815268

V Číně ne, ale v Dácii ano. (Starořímský název oné země)

0/0
26.5.2014 13:21

V45i18k58t10o68r 49N55á78r84o37ž89n57ý 3479882528

Tak , tak..

I v Bulharsku již máme první čínskou automobilku v Evropě

0/0
26.5.2014 14:37

J98a60n 29K30r90p82e21c 5886553344722

v současnosti je čína největší automobilový trh na světě. a ano, každá automobilka která tam chce prodávat, tam má továrnu. ono je to totiž dané legislativou, která je poměrně stejná pro čínské vozy v EU a zahraniční vozy v číně. v číně je to ještě o něco přísnější.

0/0
26.5.2014 19:43

K65a85r66e49l 78N39e28č40a76s 5293499780820

Nemusí to být Čína. Stačí Ukrajina,Bulharsko nebo Chorvatsko. Také jako řešení nezaměstnanosti ve Španělsku. VW už tam jednal.

0/0
26.5.2014 23:23

L85a61d17i31s31l88a69v 80K29a14l18o64u13s 7775896431330

Problém je v tom, že Evropa je šíleně předaněná a legislativně omezená. Proto se nedaří např. u nás snížit věkový průměr vozidel. Teď to psali, je to asi 16 let. Kdyby k obměně docházelo častěji/rychleji, byl by počet dostatečný,přesný. Technologický vývoj jde kupředu, obměnou by nejen klesly emise, ale snížila by se i spotřeba, a zvýšila by se i bezpečnost. Bohužel konstrukce vozidel není úplně ideální- motory,podvozky,karoserie,brzdy.Třeba nechápu, proč vozy např. přímo na CNG jsou těžko dostupné a drahé a čerpací síť řídká.  Spíš alarmující je počet nákladních aut,kamionů. To, co by mohlo jezdit po železnici se cpe po silnicích.

0/−1
26.5.2014 11:58

J28i13ř74í 94E82r68b21e45n 1573594396167

Zvláštní, neřekl bych, že je u nás větší míra regulací a daní než třeba v Německu - takže ta obměna vozidel bude souviset spíš se životní úrovní obyvatelstva a obecnou cenovou hladinou než s daněmi. Dokud bude muset mnoho lidí vydávat 40 % příjmu na bydlení, 40 % na jídlo+oblečení a 10 % na to, aby se vůbec dostali do práce/školy, pak z toho zbytku na nové auto hned tak nenašetří.

+1/0
26.5.2014 13:21

L21a32d59i81s46l43a39v 74K88a67l65o64u90s 7465816581830

Jednoduchý úkaz přemíry zdanění. V USA se před lety prodávala Toyota Prius řádově za necelých 21 tis. US $, při kurzu ~18,5/1$. t.j cca 390 tis. Kč. Totéž u nás se prodávalo za 990 tis. Kč. T.j. to samé zboží se prodávalo 2.53x dráž.

0/0
27.5.2014 9:58

J75i61ř37í 96E53r10b45e13n 1863124916957

A v tom Německu na tom v témže roce byli s cenou jak?

Ono to je spíš dané tím, že prodejci zkoušejí,co vše zákazník snese... Třeba škodovku jste měl před třemi lety levnější v zahraničí než u českého dealera :-)

0/0
29.5.2014 15:36

P85a73v39e39l 74Ř17a80p58e82k 7652436609675

Těch popelnic je dnes všude už tolik, že jakákoli další nepředstavuje vznik žádné hodnoty, spíše škody. Automobilismus je jen podpůrné odvětví, samo o sobě neprodukuje žádnou novou hodnotu, avšak výrazně spotřebovává zdroje. Současný objem automobilismu vztažený k ostatním odvětvím je zcela iracionální. K prosperitě se nelze prošlapat skrze pedál plynu. Automobilismus je mohutně subvencován státem (jedna z největších podpor je podpora územní), za současné situace výroba více aut znamená o to méně výroby skutečně potřebných statků. 

Naši potomci budou jednou kroutit hlavami, jak jste mohli být tak blbí a celou zemi zapráskali těmi pojízdnými popelnicemi a neustálému převážení vzduchu a zadku sem a tam a všem nákladům s tím spojeným obětovali třetinu aktivní části života. Ulice přecpané plechovkami, které tam jen tak beze smyslu stojí, po dálnicích jedou všichni stovky km stejným směrem, ale každý musí řídit, pro každého separátní motor. A automobil samotný? Zastaralá ubohost na úrovni parního stroje, hnusný smradlavý spalovací motor, do kterého se každý rok leje kýbl oleje (!), spojka založená na mechanickém tření (!), plýtvání energií v brzdách (!), dokonce ten krám je možné poškodit jen špatným ovládáním, aniž bych se pohnul z místa. Manévrovatelnost v městském prostředí naprosto příšerná. Automobilismus v současné podobě je ostuda této civilizace. !!Rv

+1/−2
26.5.2014 11:39

M44a60r46t20i13n 46K86a61r61á80s96e12k 9188673328238

No neco malo uzemi Automobilismus zabere (cesty musi byt tak jako tak, akorat jsou kvuli masovemu automobilismu trochu sirsi), na druhou stranu za to stat kasiruje kazdy rok desitky miliard, ze kterych pak muze subvencovat ve velkm hromadnou dopravu...

0/0
26.5.2014 11:52

V77í58ť41a 46K77r13u92t36i34š 1260384115107

Tak jste si hezky pobrečel a předpokládám, že máte jiné, masově využitelné řešení pro individuální dopravu pro vzdálenost přesahující pár km pro miliony lidí denně jen v ČR.

A můžete prosím definovat ty statky, které jsou potřebné,ale nemohou se vyrobit právě kvůli produkci aut (které jsou jaksi tím, že seprodávají, statkem obecně žádaným)?

+1/0
26.5.2014 12:42

J11i20ř27í 75Z38ý18k49a 9979923831650

četl jsem ty jeho nářky pozorně, někde mezi řádky jsem našel, že se teleportuje ;-D

0/0
26.5.2014 14:53

J15i43ř33í 91K41o37c66u48r58e44k 6145174125238

Automobilismus je subvencován státem? Nato jste přišel jak, když polovinu ceny paliva tvoří daně. A výběr daně z automobilismu (90 mld Kč převyšuje státní investice přibližně dvounásbokem (33 mld pro ŘSD a po půl až jedné mld Kč z kraje). Plus 22% DPH při koupi čehokoliv. Plus odvody zaměstnanců automobilek (v miliardách).

0/0
26.5.2014 13:27

P89e40t67r 20M84a86r17e85č61e60k 1703781359788

Á tady někdo žije už v příštím tisíciletí. Kde teleportace lidí a zboží je naprostou samozřejmostí. A nebo naopak v tom minulém , kdy každý pracuje na vlastním políčku za chatrčí kterou obývá. :-) A vše co k životu potřebuje si vypěstuje nebo ukutí .

0/0
26.5.2014 18:31

M58i82c24h84a74l 75F41i43n78s11t93e95r59l88e 7519640953128

Další pitomost z manažerských výšin. Problém není, že je v Evropě hodně automobilek - problém je v hlavách jejich managementu, když se rok co rok na poradách ujišťují, že je třeba vyrobit zase o něco více, než rok předtím. To, že je tady hodně automobilek, patří k tradici a Amíci to můžou komentovat jak chtěj - spíš by se ale měli konečně naučit vyrábět pořádná auta...

+5/0
26.5.2014 11:05

J25i61ř48í 77K80o87c17u95r57e29k 6815724315618

Jakože namísto Voyageru by měly US automobilky nabídnout něco jako Fabii kombi? Namísto Mustangu Fabii RS? Jakože namísto Fordu 150 nabídnout rančerům Octavii scout, do které ale paletu nenaložíte? A namísto 3.0 V6, který vydrží půl milionu, nabídnout jeho, s bídou, půlku - tříválec litrového objemu, který při běžném americkém nájezdu bude po třech letech a jedné generálce zralý tak akorát do štrotu s celým autem. Tedy že "spotřebujete" dvě auta namísto jednoho.

A koupíte si nové, ekologištější... přičemž budeme věřit tomu, že úspora 0,2 litru na 100 km proti předchozímu modelu se za 100.000 km vrátí na emisích vypuštěných při výrobě.

0/0
26.5.2014 12:58
Foto

I12v87a88n 75K30o28p41t36a 5817552611657

vy jste v poslední době slyšel o motoru který je potřeba generálkovat po nájezdu řekněme 200.000km?

0/0
26.5.2014 17:36

J26i87ř37í 27Z43ý95k63a 9679633721390

některá TSI umírají i dříve - na selhání řetězových rozvodů. Nebo dříve dci (tuším že do roku 2008) - ty umíraly kolem 150tkm na zadřená ojniční ložiska.

0/0
26.5.2014 19:05
Foto

I80v11a36n 77K77o27p22t61a 5167782411937

Vždy byl nějaký takový nešťastný typ motoru. I když ne všechny z nich, spíš se jedná o takovou obvyklou a více medializovanou závadu.

 Ale podkud mohu mluvit za sebe. Počínaje Favoritem jsem nikdy neměl s motory nejmenší problém a všechny se dostaly bez GO a u TDI i bez výměny turba atd bez problémů na nájezdy 400.000km a víc. I u toho dci vím o kolegovi který s ním má max spokojenost s akuálním nájezdem přes 500.000 km.

0/0
27.5.2014 8:12

P70a98v75e44l 77K70a88l79e92n25d25a 9714288684393

Ano, přesně tak.,Drevokocúrik ...

0/0
26.5.2014 23:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.