Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Evropě je stále moc továren na auta

Evropa se stále potýká s nadbytečnými kapacitami pro výrobu automobilů. Automobilky by proto měly pokračovat v jejich snižování. V rozhovoru s listem Financial Times to řekl generální ředitel americké automobilky Ford Motor Alan Mulally.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P77ř27e18m19y90s93l 79H63r71o49m25a59d23a 2634186828701

Tak spíše je to o ceně vyráběných aut. Například u nás se  dnes na nové auto vydělává při mediánu čisté mzdy cca 3 roky. V roce 1988 to bylo pouhých 18 měsíců. samozřejmě pro statistiky se uvádí středová cena vozu ;-)

0/−3
28.5.2014 14:35

P33a45v26e51l 26O87d13r45a76z31i57l 6744169477680

Kdybyste tam neplácl ten nesmysl se "středovou cenou vozu," tak by ten váš příspěvek nevypadal jako totální lež hned na první pohled.;-)

+2/0
28.5.2014 15:34

J76a96r53o74s91l26a39v 80K82o48š53e55k 4719815820604

proč je RAPID a OCTAVIA ? skoro stejné....

0/−2
27.5.2014 0:06

J77i53ř92í 39Z18ý30k17a 9609383151720

Dříve tuto úlohu plnila Octavia Tour, obvykle minulé generace. Nicméně asi bylo výhodnější (legislativa - emise, výrobní náklady - logistika v rámci koncernu) postavit nový model - Rapid.

+1/0
27.5.2014 7:40

P23a72v32e88l 64K11a56l82e25n20d43a 9894548934633

Jasně, evropani by měli zavřít svoje továrny, aby emeričani mohli prodat svoje předražené a žravé herky .....

+2/−2
26.5.2014 23:19

M43a12r72t42i40n 62S93e69d78o30n23a 2175596556899

Nejak jste zapomnel na japonske a korejske znacky, ty uz delsi dobu maji sve pevne misto na americkem i evropskem trhu. Z US se do Evropy dovazi par aut, napr.Ford uz radu let vyrabi primo v Britanii.

0/0
27.5.2014 8:31

M91a45r86e52k 25H17r60u59b88y 6537252981668

Tovaren je moc - a proto je cekaci lhuta na auta od 3 mesicu do trictvrte roku 8-o:-P

0/−2
26.5.2014 16:58

M50a43r62t48i45n 53K86a14r87á95s73e20k 9298133528678

No ono to je vyrobce od vyrobce..... treba VW group prebytecne kapacity nema rekl bych.....

A na auto zadavane do vyroby je vzdycky nejaka minimalni cekacka (proces od zadani do predani auta ma proste nejakou minimalni delku i pri nevyuzite fabrice).

0/0
26.5.2014 22:13

M51a93r95t36i34n 28S97e13d11o77n55a 2815516836879

Zalezi jake auto kupujete. Pred 2roky byla cekacka na Golf Variant (vyroba v Mexiku) 6 mesicu, ale na Grand Scenic 3 tydny.

+1/0
27.5.2014 8:34

P25e62t36r 28H45á67j73e71k 4160672851134

To je fajn, že ten Američan tak přesně ví, v čem je problém Evropského autoprůmyslu.

+9/0
26.5.2014 14:56

K48a22r42e95l 14J18a91n46í59k 9288722415324

No a co kdyby místo dobrovolného zavírání továren přestal Ford auta do Evropy vyvážet?

0/−4
26.5.2014 12:40

J44a59n 46D67l96o15u62h14ý 8186580563910

tak jim to zakaž ;-D;-D

0/0
26.5.2014 12:45

J83i17ř10í 76K31o89c67u48r24e59k 6905684805518

Jenže Ford ty auta v evropě vyrábí, Focuse nikdo nebude vozit přes Atlantik. Mustanga ano, ale zájemců o koupi Mustanga je málo, druhak oni chtějí Mustanga a vzít jim právo jej vlastnit je cesta do totality.

+3/0
26.5.2014 13:16

M73a58r46t37i95n 89S94e95d10o17n37a 2135186626329

Kdyz mate takovy prehled, kolik aut rocne Ford exportuje z US do Evropy? Rekl bych ze to moc nebude, kdyz v EU sam vyrabi.

0/0
27.5.2014 8:36

K98a39r62e85l 13N29e10č91a69s 5373389140910

Ale to už je dávno v plánu vše přesunout dál a dál. Přesunutí Škodovky je pouze otázka času atd.Neoliberální globální kapitalismus  se tomu říká,milí přátelé.Rv;-D;-D

+1/−1
26.5.2014 12:37

M18a84r68t77i85n 55K40a13r67á80s62e65k 9968873178918

Kdyby se vyplatilo vyrabet auta pro evropsky trh v cine, tak uz davno minimalne nekolik automobilek dela, misto toho i "nove" automobilky stavi tovarny v Evrope....

+1/−2
26.5.2014 12:49

B49e27n 80P14a25v25k30a 1377813777311

A ta továrna Škodovky v Číně je fatamorgána, ne?;-D

+3/−3
26.5.2014 12:59

J72i66ř76í 98E66r84b12e86n 1243484586277

To někdo tvrdí?

A "čínské" škodovky se prodávají v Evropě, nebo v Asii?

Ono totiž je o dost dražší vyrábět na jednom místě a převážet přes půl zeměkoule k potenciálnímu zákazníkovi automobil, než mobil. Do kontejneru se jich nevejdou tisíce.

+1/−1
26.5.2014 13:17

J62a31n 29K40r57p10e29c 5156413924102

jde o legislativní problém. auta nevyrobená v číně podléhají vysokému clu. navíc továrna musí být spoluvlastněna čínským subjektem.

+1/0
26.5.2014 19:44

M29a19r57t98i75n 91K64a41r94á17s33e66k 9458893818948

Mas problem s pochopenim psaneho textu?

0/−2
26.5.2014 14:08
Foto

I79v94a10n 91K52o89p10t28a 5827952831717

není ale tak tak stíhá vyrábět pro čínský trh. Tam vyrobenou škodovku v evropě (pokud to není individuální dovoz) prostě nekoupíte.

0/0
26.5.2014 17:28

J36i62ř71í 89K79o66c56u88r19e84k 6355944585178

V Číně ne, ale v Dácii ano. (Starořímský název oné země)

0/0
26.5.2014 13:21

V63i19k38t63o82r 50N75á15r48o20ž40n10ý 3569392198

Tak , tak..

I v Bulharsku již máme první čínskou automobilku v Evropě

0/0
26.5.2014 14:37

J38a26n 79K18r91p14e42c 5456423864782

v současnosti je čína největší automobilový trh na světě. a ano, každá automobilka která tam chce prodávat, tam má továrnu. ono je to totiž dané legislativou, která je poměrně stejná pro čínské vozy v EU a zahraniční vozy v číně. v číně je to ještě o něco přísnější.

0/0
26.5.2014 19:43

K91a85r94e68l 15N42e44č36a89s 5883289220430

Nemusí to být Čína. Stačí Ukrajina,Bulharsko nebo Chorvatsko. Také jako řešení nezaměstnanosti ve Španělsku. VW už tam jednal.

0/0
26.5.2014 23:23

L95a31d23i60s59l79a19v 26K78a79l68o55u85s 7665136311730

Problém je v tom, že Evropa je šíleně předaněná a legislativně omezená. Proto se nedaří např. u nás snížit věkový průměr vozidel. Teď to psali, je to asi 16 let. Kdyby k obměně docházelo častěji/rychleji, byl by počet dostatečný,přesný. Technologický vývoj jde kupředu, obměnou by nejen klesly emise, ale snížila by se i spotřeba, a zvýšila by se i bezpečnost. Bohužel konstrukce vozidel není úplně ideální- motory,podvozky,karoserie,brzdy.Třeba nechápu, proč vozy např. přímo na CNG jsou těžko dostupné a drahé a čerpací síť řídká.  Spíš alarmující je počet nákladních aut,kamionů. To, co by mohlo jezdit po železnici se cpe po silnicích.

0/−1
26.5.2014 11:58

J95i76ř13í 16E82r28b53e51n 1343664226137

Zvláštní, neřekl bych, že je u nás větší míra regulací a daní než třeba v Německu - takže ta obměna vozidel bude souviset spíš se životní úrovní obyvatelstva a obecnou cenovou hladinou než s daněmi. Dokud bude muset mnoho lidí vydávat 40 % příjmu na bydlení, 40 % na jídlo+oblečení a 10 % na to, aby se vůbec dostali do práce/školy, pak z toho zbytku na nové auto hned tak nenašetří.

+1/0
26.5.2014 13:21

L29a49d97i66s74l95a82v 28K83a82l16o69u26s 7235156361230

Jednoduchý úkaz přemíry zdanění. V USA se před lety prodávala Toyota Prius řádově za necelých 21 tis. US $, při kurzu ~18,5/1$. t.j cca 390 tis. Kč. Totéž u nás se prodávalo za 990 tis. Kč. T.j. to samé zboží se prodávalo 2.53x dráž.

0/0
27.5.2014 9:58

J29i75ř41í 14E25r92b51e18n 1363234126697

A v tom Německu na tom v témže roce byli s cenou jak?

Ono to je spíš dané tím, že prodejci zkoušejí,co vše zákazník snese... Třeba škodovku jste měl před třemi lety levnější v zahraničí než u českého dealera :-)

0/0
29.5.2014 15:36

P19a34v23e95l 23Ř59a39p69e87k 7202696299135

Těch popelnic je dnes všude už tolik, že jakákoli další nepředstavuje vznik žádné hodnoty, spíše škody. Automobilismus je jen podpůrné odvětví, samo o sobě neprodukuje žádnou novou hodnotu, avšak výrazně spotřebovává zdroje. Současný objem automobilismu vztažený k ostatním odvětvím je zcela iracionální. K prosperitě se nelze prošlapat skrze pedál plynu. Automobilismus je mohutně subvencován státem (jedna z největších podpor je podpora územní), za současné situace výroba více aut znamená o to méně výroby skutečně potřebných statků. 

Naši potomci budou jednou kroutit hlavami, jak jste mohli být tak blbí a celou zemi zapráskali těmi pojízdnými popelnicemi a neustálému převážení vzduchu a zadku sem a tam a všem nákladům s tím spojeným obětovali třetinu aktivní části života. Ulice přecpané plechovkami, které tam jen tak beze smyslu stojí, po dálnicích jedou všichni stovky km stejným směrem, ale každý musí řídit, pro každého separátní motor. A automobil samotný? Zastaralá ubohost na úrovni parního stroje, hnusný smradlavý spalovací motor, do kterého se každý rok leje kýbl oleje (!), spojka založená na mechanickém tření (!), plýtvání energií v brzdách (!), dokonce ten krám je možné poškodit jen špatným ovládáním, aniž bych se pohnul z místa. Manévrovatelnost v městském prostředí naprosto příšerná. Automobilismus v současné podobě je ostuda této civilizace. !!Rv

+1/−2
26.5.2014 11:39

M89a22r69t43i89n 68K23a27r38á15s89e80k 9978133568568

No neco malo uzemi Automobilismus zabere (cesty musi byt tak jako tak, akorat jsou kvuli masovemu automobilismu trochu sirsi), na druhou stranu za to stat kasiruje kazdy rok desitky miliard, ze kterych pak muze subvencovat ve velkm hromadnou dopravu...

0/0
26.5.2014 11:52

V58í47ť82a 80K57r74u58t92i72š 1130634745657

Tak jste si hezky pobrečel a předpokládám, že máte jiné, masově využitelné řešení pro individuální dopravu pro vzdálenost přesahující pár km pro miliony lidí denně jen v ČR.

A můžete prosím definovat ty statky, které jsou potřebné,ale nemohou se vyrobit právě kvůli produkci aut (které jsou jaksi tím, že seprodávají, statkem obecně žádaným)?

+1/0
26.5.2014 12:42

J35i18ř16í 21Z11ý35k79a 9809743461530

četl jsem ty jeho nářky pozorně, někde mezi řádky jsem našel, že se teleportuje ;-D

0/0
26.5.2014 14:53

J88i52ř79í 28K32o25c24u55r82e23k 6395714855488

Automobilismus je subvencován státem? Nato jste přišel jak, když polovinu ceny paliva tvoří daně. A výběr daně z automobilismu (90 mld Kč převyšuje státní investice přibližně dvounásbokem (33 mld pro ŘSD a po půl až jedné mld Kč z kraje). Plus 22% DPH při koupi čehokoliv. Plus odvody zaměstnanců automobilek (v miliardách).

0/0
26.5.2014 13:27

P54e24t63r 75M69a85r15e47č60e13k 1963831689968

Á tady někdo žije už v příštím tisíciletí. Kde teleportace lidí a zboží je naprostou samozřejmostí. A nebo naopak v tom minulém , kdy každý pracuje na vlastním políčku za chatrčí kterou obývá. :-) A vše co k životu potřebuje si vypěstuje nebo ukutí .

0/0
26.5.2014 18:31

M77i75c74h82a11l 39F90i15n93s39t70e57r87l17e 7919510953458

Další pitomost z manažerských výšin. Problém není, že je v Evropě hodně automobilek - problém je v hlavách jejich managementu, když se rok co rok na poradách ujišťují, že je třeba vyrobit zase o něco více, než rok předtím. To, že je tady hodně automobilek, patří k tradici a Amíci to můžou komentovat jak chtěj - spíš by se ale měli konečně naučit vyrábět pořádná auta...

+5/0
26.5.2014 11:05

J29i71ř55í 21K26o14c15u59r47e50k 6905764315488

Jakože namísto Voyageru by měly US automobilky nabídnout něco jako Fabii kombi? Namísto Mustangu Fabii RS? Jakože namísto Fordu 150 nabídnout rančerům Octavii scout, do které ale paletu nenaložíte? A namísto 3.0 V6, který vydrží půl milionu, nabídnout jeho, s bídou, půlku - tříválec litrového objemu, který při běžném americkém nájezdu bude po třech letech a jedné generálce zralý tak akorát do štrotu s celým autem. Tedy že "spotřebujete" dvě auta namísto jednoho.

A koupíte si nové, ekologištější... přičemž budeme věřit tomu, že úspora 0,2 litru na 100 km proti předchozímu modelu se za 100.000 km vrátí na emisích vypuštěných při výrobě.

0/0
26.5.2014 12:58
Foto

I55v27a77n 17K47o55p70t56a 5567492291337

vy jste v poslední době slyšel o motoru který je potřeba generálkovat po nájezdu řekněme 200.000km?

0/0
26.5.2014 17:36

J15i22ř97í 96Z54ý19k17a 9609633951500

některá TSI umírají i dříve - na selhání řetězových rozvodů. Nebo dříve dci (tuším že do roku 2008) - ty umíraly kolem 150tkm na zadřená ojniční ložiska.

0/0
26.5.2014 19:05
Foto

I65v58a70n 77K50o90p49t23a 5277182311117

Vždy byl nějaký takový nešťastný typ motoru. I když ne všechny z nich, spíš se jedná o takovou obvyklou a více medializovanou závadu.

 Ale podkud mohu mluvit za sebe. Počínaje Favoritem jsem nikdy neměl s motory nejmenší problém a všechny se dostaly bez GO a u TDI i bez výměny turba atd bez problémů na nájezdy 400.000km a víc. I u toho dci vím o kolegovi který s ním má max spokojenost s akuálním nájezdem přes 500.000 km.

0/0
27.5.2014 8:12

P70a39v84e13l 49K73a72l25e16n90d92a 9974918614503

Ano, přesně tak.,Drevokocúrik ...

0/0
26.5.2014 23:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.