Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Evropě je stále moc továren na auta

Evropa se stále potýká s nadbytečnými kapacitami pro výrobu automobilů. Automobilky by proto měly pokračovat v jejich snižování. V rozhovoru s listem Financial Times to řekl generální ředitel americké automobilky Ford Motor Alan Mulally.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P21ř13e36m22y79s74l 76H51r14o96m79a35d13a 2864806758271

Tak spíše je to o ceně vyráběných aut. Například u nás se  dnes na nové auto vydělává při mediánu čisté mzdy cca 3 roky. V roce 1988 to bylo pouhých 18 měsíců. samozřejmě pro statistiky se uvádí středová cena vozu ;-)

0/−3
28.5.2014 14:35

P53a94v57e39l 31O95d24r63a24z20i88l 6574979757140

Kdybyste tam neplácl ten nesmysl se "středovou cenou vozu," tak by ten váš příspěvek nevypadal jako totální lež hned na první pohled.;-)

+2/0
28.5.2014 15:34

J89a16r21o57s64l63a87v 92K15o31š75e35k 4499935200334

proč je RAPID a OCTAVIA ? skoro stejné....

0/−2
27.5.2014 0:06


J47i82ř44í 19Z94ý83k37a 9139823511510

Dříve tuto úlohu plnila Octavia Tour, obvykle minulé generace. Nicméně asi bylo výhodnější (legislativa - emise, výrobní náklady - logistika v rámci koncernu) postavit nový model - Rapid.

+1/0
27.5.2014 7:40

P63a10v70e42l 36K82a12l80e20n88d53a 9794218374293

Jasně, evropani by měli zavřít svoje továrny, aby emeričani mohli prodat svoje předražené a žravé herky .....

+2/−2
26.5.2014 23:19

M42a13r25t30i37n 41S49e24d68o65n79a 5447483290329

Nejak jste zapomnel na japonske a korejske znacky, ty uz delsi dobu maji sve pevne misto na americkem i evropskem trhu. Z US se do Evropy dovazi par aut, napr.Ford uz radu let vyrabi primo v Britanii.

0/0
27.5.2014 8:31

M91a65r92e21k 75H94r17u90b29y 6407312821818

Tovaren je moc - a proto je cekaci lhuta na auta od 3 mesicu do trictvrte roku 8-o:-P

0/−2
26.5.2014 16:58

M88a84r58t55i69n 14K87a83r93á41s54e82k 9458163858358

No ono to je vyrobce od vyrobce..... treba VW group prebytecne kapacity nema rekl bych.....

A na auto zadavane do vyroby je vzdycky nejaka minimalni cekacka (proces od zadani do predani auta ma proste nejakou minimalni delku i pri nevyuzite fabrice).

0/0
26.5.2014 22:13

M73a80r28t76i85n 29S58e52d48o80n74a 5117323960339

Zalezi jake auto kupujete. Pred 2roky byla cekacka na Golf Variant (vyroba v Mexiku) 6 mesicu, ale na Grand Scenic 3 tydny.

+1/0
27.5.2014 8:34

P47e23t57r 91H62á30j60e35k 4150592851374

To je fajn, že ten Američan tak přesně ví, v čem je problém Evropského autoprůmyslu.

+9/0
26.5.2014 14:56

K82a96r27e68l 75J36a88n55í17k 9788252665754

No a co kdyby místo dobrovolného zavírání továren přestal Ford auta do Evropy vyvážet?

0/−4
26.5.2014 12:40

J21a94n 43D95l68o83u43h95ý 8606500663670

tak jim to zakaž ;-D;-D

0/0
26.5.2014 12:45

J22i82ř93í 56K44o64c82u80r16e35k 6215444675148

Jenže Ford ty auta v evropě vyrábí, Focuse nikdo nebude vozit přes Atlantik. Mustanga ano, ale zájemců o koupi Mustanga je málo, druhak oni chtějí Mustanga a vzít jim právo jej vlastnit je cesta do totality.

+3/0
26.5.2014 13:16

M48a87r62t77i70n 37S10e74d11o20n63a 5347423270329

Kdyz mate takovy prehled, kolik aut rocne Ford exportuje z US do Evropy? Rekl bych ze to moc nebude, kdyz v EU sam vyrabi.

0/0
27.5.2014 8:36

K85a82r97e38l 64N89e90č62a91s 5223739970740

Ale to už je dávno v plánu vše přesunout dál a dál. Přesunutí Škodovky je pouze otázka času atd.Neoliberální globální kapitalismus  se tomu říká,milí přátelé.Rv;-D;-D

+1/−1
26.5.2014 12:37

M32a76r67t60i31n 74K41a28r71á43s73e39k 9138283508328

Kdyby se vyplatilo vyrabet auta pro evropsky trh v cine, tak uz davno minimalne nekolik automobilek dela, misto toho i "nove" automobilky stavi tovarny v Evrope....

+1/−2
26.5.2014 12:49

B14e12n 59P51a24v74k44a 1897543777271

A ta továrna Škodovky v Číně je fatamorgána, ne?;-D

+3/−3
26.5.2014 12:59

J57i34ř70í 65E95r39b35e52n 1343524136137

To někdo tvrdí?

A "čínské" škodovky se prodávají v Evropě, nebo v Asii?

Ono totiž je o dost dražší vyrábět na jednom místě a převážet přes půl zeměkoule k potenciálnímu zákazníkovi automobil, než mobil. Do kontejneru se jich nevejdou tisíce.

+1/−1
26.5.2014 13:17

J66a84n 14K23r48p34e97c 5616703494402

jde o legislativní problém. auta nevyrobená v číně podléhají vysokému clu. navíc továrna musí být spoluvlastněna čínským subjektem.

+1/0
26.5.2014 19:44

M87a19r23t55i60n 56K42a76r15á52s57e83k 9928113778768

Mas problem s pochopenim psaneho textu?

0/−2
26.5.2014 14:08
Foto

I10v77a74n 26K78o11p97t91a 5657202601947

není ale tak tak stíhá vyrábět pro čínský trh. Tam vyrobenou škodovku v evropě (pokud to není individuální dovoz) prostě nekoupíte.

0/0
26.5.2014 17:28

J65i55ř26í 55K18o92c81u55r82e82k 6745944915748

V Číně ne, ale v Dácii ano. (Starořímský název oné země)

0/0
26.5.2014 13:21

V96i60k19t11o20r 22N70á57r97o83ž95n33ý 3619862208

Tak , tak..

I v Bulharsku již máme první čínskou automobilku v Evropě

0/0
26.5.2014 14:37

J30a88n 50K95r46p21e58c 5366113744102

v současnosti je čína největší automobilový trh na světě. a ano, každá automobilka která tam chce prodávat, tam má továrnu. ono je to totiž dané legislativou, která je poměrně stejná pro čínské vozy v EU a zahraniční vozy v číně. v číně je to ještě o něco přísnější.

0/0
26.5.2014 19:43

K28a31r92e26l 13N79e33č13a13s 5473829630980

Nemusí to být Čína. Stačí Ukrajina,Bulharsko nebo Chorvatsko. Také jako řešení nezaměstnanosti ve Španělsku. VW už tam jednal.

0/0
26.5.2014 23:23

L47a33d17i56s42l59a83v 41K94a44l61o92u34s 7985546631480

Problém je v tom, že Evropa je šíleně předaněná a legislativně omezená. Proto se nedaří např. u nás snížit věkový průměr vozidel. Teď to psali, je to asi 16 let. Kdyby k obměně docházelo častěji/rychleji, byl by počet dostatečný,přesný. Technologický vývoj jde kupředu, obměnou by nejen klesly emise, ale snížila by se i spotřeba, a zvýšila by se i bezpečnost. Bohužel konstrukce vozidel není úplně ideální- motory,podvozky,karoserie,brzdy.Třeba nechápu, proč vozy např. přímo na CNG jsou těžko dostupné a drahé a čerpací síť řídká.  Spíš alarmující je počet nákladních aut,kamionů. To, co by mohlo jezdit po železnici se cpe po silnicích.

0/−1
26.5.2014 11:58

J34i17ř35í 19E93r48b63e81n 1803264986577

Zvláštní, neřekl bych, že je u nás větší míra regulací a daní než třeba v Německu - takže ta obměna vozidel bude souviset spíš se životní úrovní obyvatelstva a obecnou cenovou hladinou než s daněmi. Dokud bude muset mnoho lidí vydávat 40 % příjmu na bydlení, 40 % na jídlo+oblečení a 10 % na to, aby se vůbec dostali do práce/školy, pak z toho zbytku na nové auto hned tak nenašetří.

+1/0
26.5.2014 13:21

L83a72d47i35s50l57a23v 13K11a93l51o90u68s 7325866411320

Jednoduchý úkaz přemíry zdanění. V USA se před lety prodávala Toyota Prius řádově za necelých 21 tis. US $, při kurzu ~18,5/1$. t.j cca 390 tis. Kč. Totéž u nás se prodávalo za 990 tis. Kč. T.j. to samé zboží se prodávalo 2.53x dráž.

0/0
27.5.2014 9:58

J77i79ř78í 49E64r23b75e38n 1883524836537

A v tom Německu na tom v témže roce byli s cenou jak?

Ono to je spíš dané tím, že prodejci zkoušejí,co vše zákazník snese... Třeba škodovku jste měl před třemi lety levnější v zahraničí než u českého dealera :-)

0/0
29.5.2014 15:36

P74a61v43e84l 82Ř21a71p24e67k 7822506419595

Těch popelnic je dnes všude už tolik, že jakákoli další nepředstavuje vznik žádné hodnoty, spíše škody. Automobilismus je jen podpůrné odvětví, samo o sobě neprodukuje žádnou novou hodnotu, avšak výrazně spotřebovává zdroje. Současný objem automobilismu vztažený k ostatním odvětvím je zcela iracionální. K prosperitě se nelze prošlapat skrze pedál plynu. Automobilismus je mohutně subvencován státem (jedna z největších podpor je podpora územní), za současné situace výroba více aut znamená o to méně výroby skutečně potřebných statků. 

Naši potomci budou jednou kroutit hlavami, jak jste mohli být tak blbí a celou zemi zapráskali těmi pojízdnými popelnicemi a neustálému převážení vzduchu a zadku sem a tam a všem nákladům s tím spojeným obětovali třetinu aktivní části života. Ulice přecpané plechovkami, které tam jen tak beze smyslu stojí, po dálnicích jedou všichni stovky km stejným směrem, ale každý musí řídit, pro každého separátní motor. A automobil samotný? Zastaralá ubohost na úrovni parního stroje, hnusný smradlavý spalovací motor, do kterého se každý rok leje kýbl oleje (!), spojka založená na mechanickém tření (!), plýtvání energií v brzdách (!), dokonce ten krám je možné poškodit jen špatným ovládáním, aniž bych se pohnul z místa. Manévrovatelnost v městském prostředí naprosto příšerná. Automobilismus v současné podobě je ostuda této civilizace. !!Rv

+1/−2
26.5.2014 11:39

M29a17r28t58i71n 95K60a15r38á59s36e42k 9178153848208

No neco malo uzemi Automobilismus zabere (cesty musi byt tak jako tak, akorat jsou kvuli masovemu automobilismu trochu sirsi), na druhou stranu za to stat kasiruje kazdy rok desitky miliard, ze kterych pak muze subvencovat ve velkm hromadnou dopravu...

0/0
26.5.2014 11:52

V24í26ť63a 94K39r47u89t27i82š 1190924485807

Tak jste si hezky pobrečel a předpokládám, že máte jiné, masově využitelné řešení pro individuální dopravu pro vzdálenost přesahující pár km pro miliony lidí denně jen v ČR.

A můžete prosím definovat ty statky, které jsou potřebné,ale nemohou se vyrobit právě kvůli produkci aut (které jsou jaksi tím, že seprodávají, statkem obecně žádaným)?

+1/0
26.5.2014 12:42

J31i31ř25í 59Z97ý64k74a 9919223521700

četl jsem ty jeho nářky pozorně, někde mezi řádky jsem našel, že se teleportuje ;-D

0/0
26.5.2014 14:53

J32i45ř12í 98K19o96c57u38r65e60k 6475154945168

Automobilismus je subvencován státem? Nato jste přišel jak, když polovinu ceny paliva tvoří daně. A výběr daně z automobilismu (90 mld Kč převyšuje státní investice přibližně dvounásbokem (33 mld pro ŘSD a po půl až jedné mld Kč z kraje). Plus 22% DPH při koupi čehokoliv. Plus odvody zaměstnanců automobilek (v miliardách).

0/0
26.5.2014 13:27

P16e80t27r 11M75a61r13e21č33e16k 1383211819198

Á tady někdo žije už v příštím tisíciletí. Kde teleportace lidí a zboží je naprostou samozřejmostí. A nebo naopak v tom minulém , kdy každý pracuje na vlastním políčku za chatrčí kterou obývá. :-) A vše co k životu potřebuje si vypěstuje nebo ukutí .

0/0
26.5.2014 18:31

M82i30c83h25a30l 52F90i82n57s90t45e90r67l20e 7219940703978

Další pitomost z manažerských výšin. Problém není, že je v Evropě hodně automobilek - problém je v hlavách jejich managementu, když se rok co rok na poradách ujišťují, že je třeba vyrobit zase o něco více, než rok předtím. To, že je tady hodně automobilek, patří k tradici a Amíci to můžou komentovat jak chtěj - spíš by se ale měli konečně naučit vyrábět pořádná auta...

+5/0
26.5.2014 11:05

J78i58ř76í 82K40o95c17u82r30e84k 6735114255828

Jakože namísto Voyageru by měly US automobilky nabídnout něco jako Fabii kombi? Namísto Mustangu Fabii RS? Jakože namísto Fordu 150 nabídnout rančerům Octavii scout, do které ale paletu nenaložíte? A namísto 3.0 V6, který vydrží půl milionu, nabídnout jeho, s bídou, půlku - tříválec litrového objemu, který při běžném americkém nájezdu bude po třech letech a jedné generálce zralý tak akorát do štrotu s celým autem. Tedy že "spotřebujete" dvě auta namísto jednoho.

A koupíte si nové, ekologištější... přičemž budeme věřit tomu, že úspora 0,2 litru na 100 km proti předchozímu modelu se za 100.000 km vrátí na emisích vypuštěných při výrobě.

0/0
26.5.2014 12:58
Foto

I94v52a42n 80K68o35p51t33a 5487502231257

vy jste v poslední době slyšel o motoru který je potřeba generálkovat po nájezdu řekněme 200.000km?

0/0
26.5.2014 17:36

J34i16ř53í 79Z92ý89k30a 9459623791130

některá TSI umírají i dříve - na selhání řetězových rozvodů. Nebo dříve dci (tuším že do roku 2008) - ty umíraly kolem 150tkm na zadřená ojniční ložiska.

0/0
26.5.2014 19:05
Foto

I68v44a23n 12K29o97p10t76a 5267212851837

Vždy byl nějaký takový nešťastný typ motoru. I když ne všechny z nich, spíš se jedná o takovou obvyklou a více medializovanou závadu.

 Ale podkud mohu mluvit za sebe. Počínaje Favoritem jsem nikdy neměl s motory nejmenší problém a všechny se dostaly bez GO a u TDI i bez výměny turba atd bez problémů na nájezdy 400.000km a víc. I u toho dci vím o kolegovi který s ním má max spokojenost s akuálním nájezdem přes 500.000 km.

0/0
27.5.2014 8:12

P30a76v43e87l 27K32a20l58e76n28d26a 9644798354473

Ano, přesně tak.,Drevokocúrik ...

0/0
26.5.2014 23:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.