Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ubližovat a prudit? Pište své negativní zážitky s policií

Ne vždy nás policisté jen chrání a pomáhají nám. Svou moc občas využívají velmi svévolně. Redakce magazínu Víkend MF DNES se rozhodla podobné případy zmapovat. Podělte se i o své zkušenosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34a55r31o65s93l80a21v 77K18o41š40e61k 4449195300954

Celní správa.... těm co se nechtělo nikdy pracovat, tak mají nejvíce pravomocí. S oblibou stojí na výjezdu na dálnici v odstavném nebo i na travním trojúhelníku při nájezdu a výjezdu kde nemají vůbec co dělat. Bohužel mě jeden takový  VW transportér bezohledně vyjel z ničeho nic z trávy za honbou za projíždějícím kamionem.  Nelenil jsem a počkal až kamion zastaví a slušně šel za ním, jestli je vše ok a ví k čemu jsou zrcátka. Musel jsem ukázat techničák a doklady za to, že jsem si dovolil komentovat jeho nedodržování vyhlášky o stání na dálnici bez majáků. Vedení celní zprávy toto porušení přehlíží. Po jednom telefonu na jejich vedení mě to stačí.

+1/0
11.6.2014 16:15

J82o41h10a24n 77Z87i16n70g25e84l 2541705796201

Podobnej výstup jsem měl lino v létě na nájezdu z Průhonic. Došlo to tak daleko, že jsem si stěžoval u Celního úřadu. Uzavřeli to, že celníci jednali správně, jak jinak. Poslal jsem to tedy na Generální inspekci, která nařídila prošetřit znovu a pořádně. Prošetřovalo to Celní ředitelství, které to uzavřelo, že bylo vše v pořádku. Jako pravda se bralo pořád tvrzení celníků, moje spolucestující, byť byli v protokolu uvedeni, nikdo nepředvolal.

Proti rozhodnutí Celního ředitelství není odvolání možné. Jedině soud. Ale když oni nás srazili jen málem, ne úplně.

0/0
16.6.2014 22:23

J15o37h24a59n 28Z42i96n87g57e35l 2371565686901

Oprava: Loni

0/0
16.6.2014 22:23


P71e47t51r 49M68i38c33h63a84l 2840454451482

Za téměř 30 let na silnicích to na mě zkoušel jednou státní (mladý aktivní moula, jeho starší kolega se pak ještě dlouho smál, když viděl, jak jsem s ním vyběhl) a jednou městská bluma s radarem (naměřeno 53 km/h v obci a dopadl úplně stejně - pojem technická tolerance radaru byl pro něj zřejmě údaj z japonského jídelního lístku). Jinak jak státní, tak městští vždycky korektní jednání a žádný problém. Dílem je to tím, že se snažím předpisy dodržovat a dílem tím, že s policajtem vždycky jednám jako s člověkem, nikoli jako s odpadem společnosti.

+5/−1
6.6.2014 17:56

J59a49n 19Z35e49l97e96n35k12a 2466836908865

Otázka je, zda policajt s vámi jedná vždy jako s člověkem. Spousta policajtů jedná s lidmi právě jako s odpadem společnosti, protože oni jsou přece nadlidé...

+1/−1
6.6.2014 21:34

Z97b94y83n74ě85k 30M29e24z98e76r42a 7141117516

Sorry, za -, překlik :(

0/0
9.6.2014 10:42

M86a51r51t39i24n 81R92a47y47m47a98n 4872588713658

Nevim jestli je zrovna moudre  podnecovat nenavist vuci policii obdobnymi clanky, ktera ve vetsi mire chrani slusne lidi. Nerikam, ze policie (obzvlaste MP) obcas pokutuje lidi naprosto nesmyslne, kazdy z nas to jiz zazil, ale koho zavolate kdyz vam neprizpusobivy spoluobcan vykrade auto nebo kdyz vas naboura opily ridic a zacne hazet vinu na vas. A pak jste jeste radi, ze prijede policie a pomuze vam ke spravedlivemu vyreseni situace. Piste radsi svoje pozitivni zazitky s policii. Zlepsite tim lidem naladu, kdyz si prectou, ze existuje i spravedlnost a necte vsude jenom to spatne co se kdy komu stalo! Stezovat si umi kazdej hlupak.

+6/−2
6.6.2014 9:05

V68í11t 67B58r81z39o37b78o20h97a24t26ý 7340592713751

Když Vám kdokoli vykrade auto, tak policie jen připraví papíry na pozdější odložení - ostatně, toto mohu doložit z naší firmy. Policie se na slušných, jak jste je nazval především přiživuje a mnohdy se tím ani netají. Nejeden policista již přiznal jak je jednodužší vybrat deset pokut za stovku za "blbosti" než tisícovku za větší prohřešek, který se jim těžko dokazuje a je s tím i více práce. Nutno říct, že za to řadoví policisté nemohou, může za to systém, kdy dopravní policie je motivována "vybrat" co nejvíce peněz místo toho, aby opravdu zařizovala bezpečnost. Bagatelizováním tohoto (dle mě dost závažně špatného) principu se rozhodně v očích veřejnosti obraz Policie nezlepší.

+4/−1
6.6.2014 10:30

M31a48r56t20i83n 59R17a68y19m93a60n 4562458743978

Jo to mate pravdu, ja jenom chtel naznacit, ze by se lidi meli zamyslet taky nad tim, ze kazdemu z nas uz urcite nejednou pomohli a stve me, ze zrovna na idnesu se objevi clanek, ktery rozhodne nebude mit za nasledek zvyseni respektu k policii, coz by dle me bylo ted hodne potreba.

0/0
6.6.2014 10:39

V70í57t 57B39r75z74o54b29o21h58a71t41ý 7400982643681

Ano to jistě máte pravdu, ale v první řadě by se měla za nos chytnout dopravní policie - techniky i lidí mají hodně, ale v oblasti bezpečnosti se jaksi výsledky nedostavují. Čekal bych, že dopravní policisté nebudou jenom sedět v passatech u silnice a na výpadovkách měřit padesátku, jak se v mém okolí děje, ale přijdou sami s návrhem, že tam ta padesátka je zbytečná, že sami upozorní na zarostlé značky "začátek obce" a ne toho stavu využít, aby opět nachytali řidiče. Že když uvidí kolonu za traktorem na jinak prázdné silnici s plnou čárou, tak umožní řidičům průjezd a ne že budou čekat kdo to nevydrží a plnou čáru přejede. A takových případů, kdy by policisté situaci mohli pomoct a místo toho jí přitíží je spousta, dokud se to nezmění, tak zaujatost proti policii bude stoupat. Je jenom dobře, aby stoupl tlak veřejnosti na změnu v principu chování dopravní policie, proto já osobně se k iniciativně novin o tomto problému psát stavím spíše kladně.

+1/0
6.6.2014 10:46

M86a75r71t76i48n 12R61a81y18m92a97n 4492878783808

Zajimavy pohled na danou problematiku. Bohuzel jak rikate, ze je treba zlepsit bezpecnost, tak pokud prijete s navrhem jak, tak Vam asi budou libat ruce. Co byste Vy vymyslel na bandu cechu, kteri se neridi rozumem ale heslem co neni doslovne zakazano je povoleno a nebo se to da "ukecat". Neni mi znama jakakoli sila nebo cokoli, co by fungovalo na ridice aby se chovali slusne, znali predpisy a dodrzovali je. Ano mate pravdu ze nescetne veci a znacek apod. by se nechali zrusit, dbat na dodrzovani predpisu v dulezitych mistech a je spousta veci, ktere muze policie zlepsit, jenom touto formou mi to prijde nevhodne. Ale mozna je to jenom moje slusne vychovani, ze bych se zabyval i problemy, ktere by nebyly medializovany.

0/0
6.6.2014 12:20

V43í44t 98B53r68z75o29b94o11h76a28t45ý 7600212283751

V první řadě je třeba říct, že by se měl změnit princip, kdy se náklady na dopravní policii (a zejména potom taky obecní policii) zdůvodňují tím, že si "na to vydělá". Taktéž odměňování policistů na základě vybraných pokut je vyloženě špatná metodika. Dopravní policista/strážník (a jejich nadřízený) by měl být hodnocen přímo úměrně s tím, jak v jeho rajónu stoupá či klesá bezpečnost na komunikacích. Toto jde zjistit zpětně z nehodovosti a policejních statistik, či statistik pojišťoven, které má policie k dispozici. Musíme si ale uvědomit, že Policii spíše vyhovuje současný stav. Oni policisté totiž vědí, kde je nejméně bezpečno a také vědí, kde "vyberou" nejvíce za nejméně námahy. A tento stav vyhovuje jim i jejich nadřízeným, kteří splní "plán". Můj pohled na dopravní policii je vesměs pesimistický, ale vyplývá ze zkušeností, Vy se na věc díváte očima člověka, který věří a doufá, že policistům jde o bezpečnost, což je bohužel omyl, peníze jsou zde na prvním místě, za bezpečnost se to jen schovává. Apropo na čechy se nedívám také tak kriticky, najezdím denně stovky či minimálně desítky kilometrů a drtivá většina z řidičů se jen chce dostat z bodu A do bodu B. Ostatně je faktem, že řidiči nepotřebují vodit za ručičku - ono totiž kdyby na jeden den zmizela dopravní policie, tak to na bezpečnost žádný vliv mít nebude - to je dostatečný důkaz toho, že jakási kázeň na silnicích existuje.

+3/0
6.6.2014 12:48

R69a53d35e72k 80H73o97d59a68ň 9956757311823

Kdyby dopravní policii šlo o to dělat něco pro bezpečnost, má k tomu přece volné ruce. Jenže takhle to nefunguje: ve většině měst slouží strážníci de fakto jen k tomu, aby dělali cestu k vyvádění peněz z kapes občanů/města do soukromých rukou. Ať už skrze radary obhospodařované externí společností (Czechradar a spol), nebo skrze odtahy vozidel. V Brně např. 93 % činnosti strážníků souvisí s dopravou. Argumenty že "to budou strážníci které budeme vidět" jsou k smíchu.

No a ten tlak je jasný: strážník ukazuje že "pracuje" skrze systém přestupků, je tedy motivován udělovat pokuty. Cesta nejmenšího odporu je rychlost/parkování protože tam se vynaložilo dost úsilí, aby šel ten proces do jisté míry automatizovat. Ergo pro většinu strážníků je bezpečnost zajímavá jen do té míry, dokud se dá na nějaké čtyřproudovce měřit rychlost před školou v červenci ve tři ráno.

+1/0
6.6.2014 15:09

R76a15d41e41k 77H38o96d41a55ň 9956917661793

Proč všichni píší tom jak policie pomáhá v budoucím čase a podmiňovacím způsobu? Protože valná většina těch co těm "potenciálním situacím" již byla vystavena ví, že to není nic víc než takové "placebo" bezpečnosti.

Když vám vykradou auto, když vás přepadnou, když vás okradou, skončí to většinou tím že vám po měsíci přijde papír že pachatel nebyl dopaden. Ono je to logické, protože o nějakém snímání otisků či čemkoli podobném si můžete nechat jen zdát. U toho okradení jsem si pachatele našel sám. A když jsem informoval policisty že jsem pachatele našel, ani tehdy je to nezajímalo.

+2/0
6.6.2014 15:14

P69e10t29r 66P10u69l89k26e38r94t 5614169982684

tak řidím krátce ale zatim nemam problem, akorat jednou když jsem neměl světla tak na mě blikali at si je zapnu R^ asi jsem měl štěstí na dobrý cajty ;-D

0/0
6.6.2014 8:22

M45a49r83t72i10n 97S22e34d71o86n13a 5817823300449

Z meho pohledu si autor plete zakladni pojmy. A to policistu (Policie ČR) a strážníka (obecní policie, známo jako  městská policie). Podle platné legislativy je strážník prodloužená ruka obce ty jak známo mají hlouběji do kapsy. Takže v ČR strážníci nejčastěji dělají výběrčí do obecní poklady a to primárně z kapsy řidičů. Navíc strážnici jsou špatně placeni, takže moc velkou inteligenci v jejich  řadách nelze předpokládat.

Za svůj život jsem měl 5x co do činění s obecní policií, a vždy jednala protizákonně (2x snaha udělit pokutu za parkování na firemním soukromém pozemku, botička za parkování v údajném zákazu stání kde žádný zákaz nebyl, osobní prohlídka bez souhlasu, 2 hodinové parkování u krajnice kvalifikováno jako zábor obecního pozemku), Takže pokud nemám botičku, tak již na výzvy a bločky městské policie nijak nereaguji - je to ztráta času s ignoranty co ani neznají zákony.

+1/0
6.6.2014 7:06

Z23d57e42n15ě11k 14T96r39u11t94n15o40v66s47k19ý 7783343786680

OPĚT ZAVÁDĚJÍCÍ TITULEK. Člověk by se domníval, že článek je o státní policii. Ne, on je o městské. Jedné z mnoha zbytečných institucí.

+2/0
6.6.2014 7:02

T61o91m70á32š 91P68l67a45c38á42k 1624273869698

Dobrý den,tak mi to nedalo a napíšu Vám sem svoje "zkušenosti" s MP. Jezdím se zásobváním (se skříňí) pro jednu nejmenovanou Prazškou společnost a pravidelně v ul.Balbínova na Praze 2 dostaváme pokutu za stání (ale na místě pro zásobování !! )

Když se podíváte na síže uvedený odkaz na gogle mapy aby každý věděl jak to tam vypadá všimnete si, že pruh vyhrazený pro zásobování se překrývá s modrou zónou a každý řidič si zaparkuje až po kraj modré zóny nebo ještě přesahuje a když tam poté přijedeme s velkou skříňí a postavíme se na už takhle malé místo pro zásobování jak na šířku tak i s překrývajícím se označením modré zóny a místa pro zásobování tak už mám 1/4 auta na přechodu a zároveň ne dostatečnou vzálenost od križovatky.A myslíte si, že to některý z "strážníků" MP pochopí ne prostě dá pokutu a nic ho nezajímá (například to že ten pruh není 3 metry od přechodu jak by měl být,není přesně jasné kde začíná a kde končí atd...) 

A není to jediné místo blbě oznaené v Praze !! Naštěstí někteří (opravdu jen někteří) používají rozum a pochopí to poté následuje jen ústní domluva aby se neřeklo.

https://www.google.com/maps/@50.076675,14.433553,3a,75y,108.2h,53.87t/data=!3m4!1e1!3m2!1sa5HM2b8cHrmFuslByKX5Cg!2e0

Tímto bych chtěl poděkovat těm srážníkům keří mají pochopení pro zásbování občas nás po domluvě pustí do pěší zóny,přehlíží stání skoro půlkou auta na chodníku atd...Hoši věřte není to jednoduché zaparkovat někde v centru Prahy takhle velké auto (byť jen na pár minut)

+2/0
6.6.2014 3:53

J81a25k47u29b 11R96o64u47s 3203820764932

Na toto téme v tuto chvíli visí moc pěkný článek na hlavní stránce hlavního konkurenčního zpravodajského serveru - jmenuje se "Na silnici mě sejmuli a pak do mě kopali, popsal muž zásah strážníků. Ti budou vysvětlovat" a je o městapem bezdůvodně zmláceném Františku Paterovi.

0/0
6.6.2014 1:03

L66a54d85i61s17l78a13v 23B68a51r51c34a50k 9451429679

A neni uvedeno presne kam psat  - je to tak vsem znama  - LAMPARNA  tam se clovek asi dovola

0/0
5.6.2014 22:24
Foto

L68i95b47o76r 28V70y84k32o70u59p33i80l 9146235819877

Zrušte městské policie! Poměr cena - výkon je taková, že někde si všemi těmi pokutami na sebe sotva vydělají. Jinak přínos nula, už nějakou dobu mám na očích dvě uniformované čtyřicátnice, které by neuběhly ani šedesátku, ale za družného hovoru se procházejí po Šumavské a sledují jen, aby nikdo nezaparkoval na místech vyhrazených  pro obecní úřad. Takhle nějak vypadá umělá zaměstnanost.

+3/0
5.6.2014 21:30

P55e96t11r 22S59v75o34b83o24d72a 8104398724220

Umělou zaměstnanost jsme tu měli do 89tého obrovksou, nicméně stále ve státní sféře je. Je to hnus. Desetitisíce lidí zaměnstaných státem bez náplně práce je u nás standardem. Kdyby tyto lidé pracovali v soukromé sféře, zase by se nám žilo o nějaké to procento lépe.

+1/0
7.6.2014 13:27

M77a64r63e95k 78H23r44u98b75y 6947692621908

Dovolim si podotknout, ze CSSR navzdory umele zamestnanosti mela _O POLOVINU MENE_ uredniku, prestoze jako stat byla o polovinu vetsi :-P

0/0
17.6.2014 9:17

J57i54n32d18ř54i69c62h 78Š52k43o30p18e92k 4715631620545

ten příběh s tou stopkou ukazuje snad na tupost stěžovatele. Vím, že tam stopku kontrolují, tak si dám pozor. Nehledě na to, že tam z nějakého důvodu asi bude, pokud se mu tam značka nelíbí, může dát podnět na silniční úřad. Chápu, není to tak mediálně vděčné, jako si stěžovat v novinách

+4/0
5.6.2014 20:14

R69a55d58o58v80a68n 26D17l44u67g53o55s31z 3166521958846

Občan je povinnen doržovat zákony, které chrání společenský zájem. Na stopce, která je přehledná ne všechny strany na 300 m smysl chráněného zájmu nevidím. Je tedy možné stopkou projet.

+2/−1
6.6.2014 0:06

J75i38n91d64ř55i68c20h 43Š35k30o43p87e85k 4515791450315

je možný, že stopka je pozůstatek nějakého stavu, který její umístění vyžadoval. Každopádně ale musí rozhodnout silniční úřad.

V zákonu jsem nikde možnost projet stopku (nejeduli na majáky)nenašel

0/0
6.6.2014 7:24

A34d24a14m 42D76e85k15i10c20k12ý 9181323312379

Dobrý den, 

Tak mi nedalo,abych se nepřidal k diskuzi. Jezdím asi 11 let a za tu dobu jsem dostal pokutu za jízdu na červenou a za zákaz zastavení. Toť vše. Dle mého je to tím, že když respektuju dopravní předpisy není za co pokutovat. Někdy jsou nesmyslné,ale naplní mé práce není polemizovat nad správností nebo naopak. Jednou je něco dané a hotovo. Co se týče obecní policie, tak s ní mám lepší zkušenost než s policií státní. Měření rychlosti? Pokud se člověk jednou za čas jako řidič podívá do zákona o provozu na pozemních komunikacích, aby jako řidič věděl co se změnilo zjistí, že místo měření rychlosti pro obecní policii určuje policie státní. Nevím proč potom nadávat strážníkům. Dle mého jsou na tom nejnižším postu, ze kterého můžou něco ovlivnit. Řešení parkování atd., pokud by to nikdo neřešil,tak by to byla džungle,takže řešení schvaluju. A vedení jednání...vše je o člověku...když bude mít prodavač špatný den a bude se k vám chovat hnusně jsou najednou všichni prodavači ničemové? Navíc je třeba si uvědomit,že botičky a parkování kdyby nebyla obecní policie by řešila státní. Taky mají botičky a tzv. parkovačky za stěrač. Nadávat může dle mého jen ten co porušuje předpisy, protože jinak se s vámi asi jen tak nedají do řeči. Toť vše.....:-)

+3/−1
5.6.2014 18:10

R76a21d17o94v34a70n 89D24l85u48g24o55s47z 3816291578266

Existuje domluva, blokové řízení, správní řízení. Záhadně se vše snaží řešit tím (pro občana) nejméně vhodným způsobem - blokové řízení - kde de facto jedinec zaplacením stvrzuje svou vinnu. Jelikož ne vždy znají MP zákony, vyhlášky a nařízení, je vculku možné, že se (třeba nedbalostně) omylem dopustí opokutování občana neporušující zákon (porušení zákona = porušení litery zákona + chráněného zájmu, nikoliv pouze porušení litery zákona).

0/0
6.6.2014 0:11

M73a19r98t80i38n 91Š52t98ě52p85á63n44e66k 3117203133911

Vy jste pro stat pozehnanim.

0/0
6.6.2014 8:50

J65i76ř77í 55V54y74š41í20n 6379653275319

Sam jsem s PCR problemy nikdy nemel mimo bezne silnicni kontroly sem snimi nic resit nemusel. U MP stejne vsechno v poradku (boticka se vloudila ;-D) Ale jak byla v clanku psano trosku me vadi ze se opravdu meri casto na nesmyslnych mistech. U nas na sidlisti se pohybuje casto hodne maminek s kocarky a deti a protoze tam je nekolik dlouhych rovnych ulic nekteri experti tam jedou klidne 80km/h a v zivote jsem nevidel ze by tam nekdo meril. Ovsem za mestem mezi polem a lesem tam stojej minimalne 2x za tyden. Toto me osobne pripada takove postavene na hlavu :-)

+1/0
5.6.2014 17:55

R48e33n80é 62Š84r44ů22t32e56k 8488295646958

S MP ani s Policii žádné problémy nemám, vždy jsem se s nimi bavil slušně a oni se mnou. Pani z prvního případu: Nezaplatí Vážená paní, nezaplatí. U nás stojí parkovné 1Kč/15 minut, slovy jedna koruna za patnáct minut a hádejte kolik lidí zaplatí skoro nikdo. Samozřejmě, když pak má MP kontrolní den, tak má žně.A to že tam bylo parkování dříve zadarmo a před rokem a půl se zpoplatnilo není problém strážníka. Proč by to měl řešit domluvou. Pochopím třeba 2 měsíce od zavedení, ale rok a půl??? Před nějakými třiceti lety se v noci mohlo v obci jezdit 90, takže když mě chytne hlídka jak jedu v obci 90, tak by to se mnou taky měli řešit domluvou? Nebo jaká je ideální doba na pochopení, že je někde placené parkoviště?

+2/0
5.6.2014 17:09

V81l84a35d79i29m46í13r 52H54a26v51r79á69n28e44k 7676706100367

s policií ČR mám velice dobré zkušenosti, pokud mě zastaví, jsou slušní a přívětiví, myslím státní ne ty nasazovatele botiček z měst R^

+4/0
5.6.2014 15:56

L34u76d13v62í81k 81G80a66j97d80o45š26í56k 2225593724882

Tak především Městská policie vlastně není policie. To jsou obecní strážníci, kteří s heslem PČR - "pomáhat a chránit" nemají pranic společného. Podobné články jako tento jen dále prohlubují matení pojmů.

-

Druhá věc je, že spousta stěžovatelů si stěžuje na situaci, kdy skutečně poruší dopravní předpisy a jsou pak potrestáni. Jestli je to účelové trestání nebo ne jim ovšem nepřísluší posuzovat a už vůbec ne si vykládat předpisy podle svého. Když usoudí, že je podle nich nějaký předpis nesmyslný, považují jeho vymáhání za šikanu.

Pokud má někdo pocit, že je někde nesmyslné omezení rychlosti, nechť se obrátí na příslušná dopravní odbor s návrhem na změnu dopravního značení a neřeší to tak, že omezení bude jednoduše ignorovat.

Zákony a pravidla jsou tu od toho aby se jimi lidé řídili i v případě, kdy s nimi nesouhlasí. Pokud radnice dělá rozhodnutí která jsou špatná a lidé s nimi nesouhlasí, nechť si ve svobodných obecních volbách zvolí jiné radní a neskuhrají v podobných debatách.

+7/−2
5.6.2014 14:23

V15i39k17t28o23r 78Š92e16d39i81v24ý 8266771630856

"Jestli je to účelové trestání nebo ne jim ovšem nepřísluší posuzovat"  8-o

A kdo jiný by to měl posuzovat, proboha?

+2/0
5.6.2014 14:26

L48u92d39v28í77k 32G53a97j47d79o15š70í19k 2985933664202

Vy jako občan můžete posuzovat pouze jestli jste trestán oprávněně nebo neoprávněně. Nikoliv jestli je to účelové.

Máte-li ten pocit že trest je účelový a šikanózní, jediný správný postup je te, že budete usilovat aby takový trest byl neoprávněný.

+1/−2
5.6.2014 14:45

V54l54a62s40t91i17m21i97l 20W55a52i98c 8650493307267

Ale mezi tím není rozdíl. Pokud je to účelové, je to zároveň neoprávněné, neboť pro naplnění skutkové podstaty přestupku musí dojít k poškození nějakých právem chráněných zájmů společnosti, že...

+2/0
5.6.2014 17:57

V59í77t 63B82r41z93o66b60o40h69a48t18ý 7170822173441

Znalost zákona o obecní policii, jste již předvedl nepravdivou domněnkou níže v diskuzi. Pokud si myslíte, že je správné vymáhání pokut za přestupky, které nemají absolutně žádnou společenskou nebezpečnost a neohrožují bezpečnost v provozu na pozemních komunikacích je to Vaše věc, ale ostatní možná na zařechtání úředního koně nechtějí sklapnout kramfleky a poslušně odlehčit peněžence.

+3/0
5.6.2014 14:50

L24u14d70v32í10k 54G55a84j28d29o67š76í10k 2975813394842

Vy, ani nikdo jiný v této diskusi není ten arbitr, který by měl právo říci - toto porušení zákona je společensky nebezpečné a toto ne. Takovou pravomoc má pouze soud.

Svůj postoj ovšem stavíte na tom, že toto právo máte. NEMÁTE. :-)

Takže můžete kritizovat, bojovat proti tomu co se vám nelíbí, ale dokud je to platný předpis, MUSÍTE se jím řídit a pokud tak nečiníte, nést za to následky. Kecy tu jsou k ničemu.

+3/−1
5.6.2014 15:07

V54í59t 30B39r83z78o60b87o11h10a32t67ý 7120902373471

Nemůžete tušit kdo jsem já, ani kdokoli jiný v této diskuzi - platí zde kouzlo Schrödingerovy kočky. Nicméně v diskuzi jsem jmenoval například kancelář Ombudsmana, která se k práci policie vyjadřuje dosti kriticky, některé soudy taktéž již zpochybnily práci policie a minimálně ten soud pravomoc o které mluvíte má. A nemáte pravdu ani v tom, že něco musím a už vůbec ne nést následky, ono totiž díky "kvalitě" práce naší Policie lze ve správním řízení při o přestupek docela snadno vyhrát, leč stojí to čas. A mám pro Vás poslední věc - to co tady obhajujete je defakto popírání našeho právního systému. Policie tu skutečně není proto, aby vybírala co největší množství peněz, což zejména u těch obecních jejich zřizovatele dokonce i přiznávají.

+4/−1
5.6.2014 15:37

J18i83n61d78ř96i26c15h 32M78i63t21t36e89r 6591410873193

Přesně tak to dělám taky. Na předpisy, které se mi nelíbí kašlu a pak nesu následky. Naštěstí málokdy. Policie ČR je velmi líná a neviditelná:-)

0/0
5.6.2014 21:01

R33a62d33o86v14a40n 35D19l44u97g53o32s26z 3266371398386

Existuje něco jako soudní judikatura NS, která je platná pro soudy nižší instance. Pokud není člověk analfabet, je v jeho zájmu se s těmito judikaty seznámit. Poté jsou pro občana stejně závazné, jako zákony, neboť jsou to de facto upřesnění zákonů.

Rozhodl-li několikrát NS o nutnosti dokázat u přestupků porušení chráněných zájmu i v dopravní otázce (překročení rychlosti před cedulí konce obce apod.), je právem občana tuto svou pravomoc využit, je-li si vědom svého počínání.

0/0
6.6.2014 0:17

J91a23n 29Z59e86l37e54n96k60a 2306666348965

Ale to právo MÁME... už jen proto, že si městskou policejbní verbež nedobrovolně platíme ze svých daní. A co když se jejich debilními ustanoveními řídit nebudeme a jejich následky nebudeme ochotni nést? ;-)

0/0
6.6.2014 21:41

J50a67n 44M58o78h38y14l59a 6132539359681

Zákony a předpisy jsou tu od toho, aby odvracely situace, kdy jsou občané ohroženi či výrazně omezeni, tedy postihují situace kdy dochází k naplnění materiálního aspektu daného předpisu. Bohužel, celou řadu takových situací lze popsat v předpisech pouze tak, že daná formulace zahrnuje i situace jiné, kdy k naplnění materiálního aspektu nedojde - proto by měla být každá situace posuzována individuálně k tomu správně poučenou a myslící osobou - nezřídka ovšem dochází v vymáhání zákonů a předpisů tam, kde situace nikoho neohrožuje ani neomezuje, ale stejně čistě dle litery zákona ji postihnout lze. Takové jednání je ovšem chybné, jak nakonec potvrzuje nejeden rozsudek. Někteří příslušníci bezpečnostních a úředních složek ovšem nemají dostateční morální kredit nebo jsou tlačeni shora k tomu, aby takto kasírovali všechny bez výjimky ba dokonce zvláště ty, kteří svým jednáním jen těžko dělají něco špatně jinak než z čistě papírového hlediska.

+5/−1
5.6.2014 15:05

R62a27d60e10k 61H47o82d95a60ň 9676277671583

Zákony nejsou od toho, aby je lidé "dodržovali" ani od toho "aby se jimi řídili" ale od toho, aby ochraňovaly státem chráněný zájem: životy, zdraví či majetek.

+1/0
5.6.2014 15:13

J45i34n77d88ř52i19c67h 84Š46k56o85p86e67k 4465981350775

přesně tak, policajti ani strážníci nemůžou posuzovat smysl umístění značek, jen kontrolují jejich dodržování.

Vážení, opravdu to není tak, že policajti nafasují značky a jdou je při další směně osazovat ;-D

0/−3
5.6.2014 20:13
Foto

L87u69k93á90š 34N20e92d96b98a81l 3824385467823

Všichi co si tu utíráte zadek policajtama., by jste měli vrátit řidičák.

Nezastavení na stopce, nedodržování rychlosti všechno tohle dělám, ale nikdy se nebudu vztekat že mi za to dá policajt pokutu.

Když nechcete bejt buzerovaní tak jezděte podle předpisů.

Pokud se chovám k hlídce slušně a uznám svou chybu tak se s policajtama vždy domluvím na nejnižší pokutě, někdy vyřeší přestupek jen domluvou.

Vůbec nechápu důvod k tomu to řešit na iDNES, udělali jste si řidičák podle nějakých pravidel tak se jimi držte.

+4/−2
5.6.2014 14:16

V49í76t 98B43r14z35o70b60o44h66a83t26ý 7690732223921

Posledně jsem se choval slušně, uznal jsem jejich chybu a stejně jsem pak musel čekat 3/4 hodiny než si vyplní svoje papíry a pak opět čekat několik hodin na ouřadu ve správním řízení, který hned po podání mého vysvětlení shodil papíry ze stolu a uznal, že policisté pochybili a vymáhali pokutu neoprávněně. No kdyby se to stalo jen jednou nebo jen mě ... to by byl svět krásný, ale není tomu tak - viz. kancelář Ombudsmana.

+3/0
5.6.2014 14:57

J10a83n 69B81u78b57i72k 9672211242837

No, od doby, kdy jsem MP viděl, jak s pásmem v ruce měřili v Praze na Žižkově pod Ohradou, zda parkující vozy opravdu stojí více než 5 metrů od křižovatky a odtahovali auta, která stála 4,8 metrů daleko, se raději nevyjadřuji.....;-€

+7/0
5.6.2014 14:13

J91a53n 36H83o56r10á73k 1463199689134

To je taky správně.Pak tam přijedu s nákladním autem a kvůli bezmozkům co parkují u křižovatky se pak nevytočím rejdem.

+1/−2
5.6.2014 15:22

R93a10d17o37v35a36n 16D18l49u29g83o15s81z 3976671638136

kvůli 20 centimetrům? 8-o

+2/0
6.6.2014 0:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.