Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V neznačkovém servisu o záruku nepřijdete, musí ale dodržet pravidla

Více než dvě pětiny tuzemských řidičů se domnívají, že když opravu svého automobilu svěří jinému než autorizovanému servisu, přijdou o záruku. Takzvaná bloková výjimka, která lidem umožňuje navštívit i neznačkový servis, přitom platí již téměř tři roky. Vyplývá to z průzkumu agentury Stem/Mark.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V16í30ť98a 48N91o90v25á94k 1688753625431

3 roky u MB značkového servisu a jen dobry den s Nashledanou :-) Takže co bude další auto ? Je snadné rozhodování.

0/0
10.6.2014 23:06

P12a18v10e55l 92N84o19v74o51t36n40y 8859892197503

Je možné někde zjistit, zda určitý neznačkový servis splňuje podmínky pro blokovou vyjímku?

0/0
10.6.2014 22:47

P40e52t29r 72B80r79i90n72č73e50k 6716512505370

O tom by měl vědět příslušný servis. Nemyslím si, že o tom lidi neví. Servisy spíš špatně informují. Vertikální dohody jsou mezi servisy, prodejci náhradních dílů a výrobci automobilů.

Postupoval bych spíše tak, že bych kontaktoval výrobce (prodejce) náhradních dílů a zeptal se ho, kde mně ho oficiálně namontují.

0/0
18.6.2014 10:15

J66i47ř90í 96D93v81o14ř37á18k 5918643298110

Mám pocit , že bloková výjimka zkončila dříve . Četl jsem před asi deseti lety článek , který pojednával o případu z Německa , kde soud rozhodl , že nemusíte jezdit na garanční opravy do značkového servisu , ale musíte dodržet servisní lhůty.Nemusíte použít ani originální díly , ale použité díly musí odpovídat specifikaci výrobce.Jinak , automobilka nevyrábí olejové filtry , vyrábí je jiná firma , která část produkce dodáva značce a část dodává na trh pod vlastním označením.

0/0
9.6.2014 19:22

D73a31v37i68d 49R24y57c60h81e58t79s54k25ý 9276901150620

Jak je to se zárukou smluvní, tj. zárukou nad zákonné dva roky..? Můžou si diktovat podmínky tam?

0/0
9.6.2014 12:46

T41o88m12á70š 55B48a23r26á67k 1773882120906

Když už zvládnete rozkliknout diskuzi, zkuste si i přečíst nějaké příspěvky. Nemusíte moc, stačí aspoň jeden...

+2/−3
9.6.2014 13:22

D15a42v88i93d 78R90y45c44h43e57t72s46k46ý 9706321710540

Svůj příspěvek jsem měl rozepsaný když tam Váš ještě nebyl a když jsem kliknul odeslat, objevil se tam při aktualizaci ten Váš. Tak nemusíte být hned přemoudřelý.

+4/0
9.6.2014 13:52

T44o86m92á44š 13B47a51r50á28k 1153192770446

To je zas kvalitní novinařina. Článek dělá z lidí blbce, kteří neznají blokou výjimku a přitom je přinejmenším zavádějící. 

Tohle se týká jenom zákonné záruky 2 roky. Pokud chcete využít cokoliv nadstandardního, musíte dodržet podmínky výrobce. Jde například o prodlouženou záruku, záruku mobility atd. Nebo např. pokud prodáváte auto ještě v záruce, tak nový majitel už nárok na zákonou záruku nemá, takže tady taky přijdou ke slovu podmínky výrobce. 

Takže si rozmyslete, než uvěříte tomuto článku :-)

+4/0
9.6.2014 12:42

P61e25t70r 78S86t34e16j12s11k32a36l 3729398974956

"automobilky sice plní zákonnou povinnost a za poplatek zpřístupňují veškerou servisní literaturu, ale nezávislé opravny ji nenakupují. Co to znamená pro zákazníka, vysvětluje na jednoduchém příkladu Martin Hejral z Opelu: „Vaši pětiletou astru pravidelně prohlíží vesnický opravář a píše o tom záznamy do servisní knížky. Ale pokud se před tím nikdy nepřihlásil do našeho portálu Infotech, pak je jasné, že neměl k dispozici postupy předepsané výrobcem. Ať by byla jeho práce sebepoctivější, my ji uznat nemůžeme. A to se týká i protikorozních prohlídek.“

http://www.auto.cz/koroze-neni-vymycena-vime-jak-na-ni-81559

+1/0
9.6.2014 13:14

J37a66n 54Ř44e34z32n43í55č54e28k 3671951283710

To slyším poprvé, že když prodáváte auto v záruce, tak nový majitel nemůže využít záruky. Myslím si, že nemáte v tomhle pravdu. Záruka se převádí na nového majitele. !

+1/0
9.6.2014 21:12

J17i45ř10í 56Z49ý22k68a 9989933301130

záleží na typu záruky. Pokud jde o zákonnou dvouletou, tak ano převádí se. Ale pokud jde o rozšířenou, tak je nutné zjistit, jak to má nastavené daná automobilka. Některé mohou mít ve smluvních podmínkách, že smluvní záruka se ujednává mezi kupujícím a prodávajícím a není převoditelná. Některé, že je převoditelná jen pokud nový majitel nahlásí dovozci změnu majitele. A některé to prostě neřeší a berou to tak, že smluvní závazky vůči předchozímu majiteli přešli na nového.

0/0
10.6.2014 7:46
Foto

V65l45a66d51a 41V29a41n67e64k 9253226134178

Úroveň mechaniků ve "značkových "servisech většinou silně pokulhává za malými dílnami,kde pracuje majitel + několik automechaniků ! Ochota,odbornost ,kvalita  a cena je většinou někde jinde než u "značkových " měničů :-P

+8/−2
9.6.2014 12:22

T55o18m87á85š 72B82a59r67á60k 1673752100916

Záleží na konkrétním servise, ne na velikosti. Znám kvalitní značkové a naopak i příšerné neznačkové...

+4/0
9.6.2014 12:44

P27a83v78e37l 40O47b82d37r87ž31á86l15e41k 6586674128962

Základ je výchova a školení mechaniků. Velké značkové servisy to často řeší tak, že přijde kluk po vyučení nebo na praxi - pošlou ho na nějaké školení, kde dostane certifikát a pak ho pustí na auto.

Výsledek je, že umí hledat v dokumentaci, objednávat díly a vyměňovat je. Ale opravovat závady většinou ne.

Příklad - známý problém s centrálním zamykáním u některých škodovek, stačí výměna mikrospínače za 20 korun. Značkový servis automaticky vymění celý modul zámku za 3 tisíce... ano garantuje pak kvalitu (=tedy že když se to pos.. znova, tak to vymění bezplatně, ne že to 100% bude fungovat), ale kdo na to má?

+4/0
9.6.2014 12:54

V67l50a10d43i14m17í92r 37B41u39k14v90a61l37d 8213433526

Nemiusí platit vždy. Dnešní auto jsou už tak komplikovaná, že jsou potřebné docela drahé testery. A navíc i školení u výrobce. A na to mnohé malé dílny nemají peníze (nebo čas). A proto už z principu nemohou poskytnout tak kvalitní servis jako značkové opravny.

U Škodovky 1000 a 120 jsem si většinu oprav dělal sám. Dnes u  Ceedu nemám šanci.

+1/0
9.6.2014 13:42

J42i67ř83í 15Z57ý60k45a 9419543251690

co je na Ceedu tak složitého? Já si např. servisuji své Volvo sám. A to si troufám tvrdit, že i přes 10letý rozdíl mezi Vaším a mým autem, je toho "pod kapotou" Volva poněkud více.

+1/−4
9.6.2014 14:42
Foto

V11l93a54d28a 29V77a39n86e78k 9153226524308

Za +10 se hodně změnily  technologie ! Na novém moderním autě si můžeš tak maximálně dolít  směs do ostřikovačů ;-D

+2/−2
9.6.2014 15:13

J68i38ř50í 24Z85ý87k86a 9819963481310

v autech se hrabu každou chvíli, dokonce i v nových (Ford, Opel, Volvo), ale ty nové technologie ne a ne najít. Osvětlete mi prosím, co záhadného se pod těmi plastovými dekly nachází? Nebo víte co? Já Vám to prozradím - vůbec nic, pořád ta samá technika, co se dělá u lepších automobilek od 90.let. Motor je pořád to samé blok, hlava, písty, ventily, rozvody řemenem/řetězem, spousta čidel, spousta kablíků, u starších spousta podtlakových hadiček, mnohdy turbodmychadlo ... vždycky je to o tom mít k ruce patřičnou literaturu a základní znalosti. Ani nemusíte být automechanikem (já se profesně hrabu v PC, zejména v SW části)

Nebo, že by KIA měla něco zázračně jiného? Dva malé číňánky, co tam točí klikou? ;-D To se pak nedivím, že když chcípnou, tak se nedají opravit, jen vyměnit.

+3/0
9.6.2014 17:21
Foto

V36l72a92d76a 88V72a32n70e64k 9593686564348

No vidíš, pořád se hrabeš ve starých krámech a ani netušíš co všechno je dnes v novych autech za vychytavky ! Nastaveni podvozku, priprava palivovych směsí, proměnné časování ventilů, parkovaci asistent, ,hlidani pruhů ,bdělosti řidiče......:-P

0/−3
9.6.2014 19:53

J55i39ř26í 94Z65ý27k82a 9419733391850

el. nastavení podvozku je 20 let stará věc, příprava palivových směsí - taktéž, proměnné časování ventilů jakbysmet, parkovací asistent - dobře asi máte na mysli ten, co kroutí sám volantem. Ano tak ten ve Volvu nemám. Hlídání pruhů, nebo bdělosti řidiče - co na tom chcete opravovat? Kamera za sklem, řídící jednotka - oprava probíhá diagnostikou a výměnou dílu. Stejně jako v kterémkoliv servisu. Nikdo tu kameru rozebírat nebude, nikdo nebude zjišťovat jestli chcípl nějaký převodník, nebo rovnou snímač. 

Obávám se, že to jsou jen typické výmluvy, proč se mnozí majitelé nechtějí vrtat ve svých autech, i když to dělali na Š120, nebo na žigulíku. Lenost číst, lenost zjišťovat, lenost něco dělat. 

btw - fakt tohle ve svém "moderním" autě máte?

+1/0
10.6.2014 7:29

P38a81v15e53l 75O20b57d58r73ž84á88l78e62k 6536984908332

Ono ani u 105ky si člověk bez vybavení nenastavil předstih.

Zkuste si dneska v garáži třeba seřídit předvstřik palivového čerpadla, nebo jen seřídit klapky v klimatizaci.

0/0
9.6.2014 20:53

J24i13ř98í 42Z65ý56k47a 9969243641210

ani jedno není problém, dnes dělá klon originální autodiagnostiky každý Číňan a to za pár šupů (v podstatě za cenu cirka třech diagnostických prohlídek v autorizovaném servisu). 

Spíše bych viděl jako problém to seřízení předstihu na starém verglu. Ale s tím mají problém i v servisech - mnohdy již na to nemají vybavení (stroboskop), ani zkušenosti. Vlastní zkušenost cirka před 10lety s Opelem Astrou. Až sedmý servis měl na to vybavení. Ale stejně to seřídil blbě.

+1/0
10.6.2014 7:40
Foto

M42a88r61e78k 47B47a46š71i76s66t52a 7803272943270

Tak to si seřizuji zcela sám, stačí mi k tomu kabel a notebook do auta.  Co na tom hledáte za vědu VCDS vás u toho vede přímo za ruku. ;-D;-D

0/0
10.6.2014 11:53

J47i26ř56í 20P51o88s17p34í82š10i53l 8962590286618

Nějak mi nesedí ta čísla: 

Průměrná útrata v autoservisu je 2 750 korun. Průměrná cena v neznačkovém servisu je 2 372 korun, což je o 1 010 korun méně než v autorizované provozovně.

0/0
9.6.2014 12:07

R54o84m85a43n 54C74a52e32s31a24r 9553830360227

co vám na tom nesedí? Průměrná útrata ve všech autoservisech je částka 1. Průměrná útrata v neznačkových částka 2. Průměrná útrata ve značkových v článku uvedena není.

+6/−1
9.6.2014 12:11

J80a24k46u62b 27F18e11i34f46a97r 7679619706659

U servisu je vždycky nejdůležitěší ten konkrétní mechanik, který tu práci dělá. Značkové servisy fungují v podstatě jen jako měniči dílů, kdy to někdy vyjde, někdy ne a závada se projeví znova, tak vymění zas něco jiného. Obzvláště u závad v elektornických systémech.

+11/0
9.6.2014 11:47

J61a10n 30S88v61e35t76l44i55k 8447949729499

3x sem byl ve značkovým servisu Škoda na Smíchově s banální závadou - problikávají mě světla. Až napotřetí když jsem se vrátil a donutil mechanika udělat zkušební jízdu zjistil, že je povolený kabel na uzemnění. Předtím jsem zaplatíl 2x asi 2000 za bůhvíco, pak přišlo dohadování, proč to bůhvíco měnili a že chci 4000 zpět. Nakonec dali 50% slevu napříště. Od té doby jezdím do malého garážového servisu.

+1/0
10.6.2014 8:45

P65e37t57r 95M14i31z90e37r35a 6114739379134

A to by mě zajímalo u kterých značek, tam není rozdíl

0/0
9.6.2014 11:38

J15a69n 57L73a62k39o37m88ý 7141235235314

Ovšem dnes už mezi tím značkovým a neznačkovým není u spousty značek až tak velký rozdíl. Oproti letům předchozím osobně vidím velký pokrok vpřed.

+1/0
9.6.2014 11:32

O46n38d53ř29e53j 79W11a27c86h21a72l 9211309339156

Předpokládám, že tato bloková výjimka se vztahuje jen na zákonnou záruku, nikoli nadstandardní prodlouženou, která má své vlastní podmínky.

0/0
9.6.2014 11:28

P35e70t87r 60T64y61č13k38a 6725232649162

Ano to je ta 7-mi letá záruka korejců. Pokud o ní nechceš přijít tak musíš jezdit k nim a za tu dobu zaplatíš za servis 2x tolik než třeba u Škody.

0/0
9.6.2014 11:53
Foto

V68l70a74d38a 33V52a36n55e56k 9383976974228

Jenže "nekorejci" ti dají záruku jen 2 roky,a pak si už vše cáluješ sám ! Takže se ti případné opravy pěkně prodraží ;-) a to už vůbec nekomentuji "kvalitu"  a životnost škodováckých turbomotorků ;-)Rv

+2/−1
9.6.2014 12:29

T69o24m89á83š 32V29e30s43e84l56ý 5865868350129

jo, zrovna vw motory jsou známé tím jak nic nevydrží ;-D

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-t4-model-other-transporter-t4-tdi-7da1y2-braunschweig/194453337.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=33%2C47%2C48%2C49%2C23&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&minMileage=500000

Pravda, konkrétně tenhle se do škodovek nedával...

0/0
9.6.2014 13:36

M58a35r17t30i23n 28S18e22d65o32n59a 2685816576199

Pan psal o maloobjemovych turbo motorech. A je fakt ze 1.2 TSI si dobrou reklamu neudelal. Renault ma 1.2 TCE a tam uz se poucili z chyb VW. Ford ma zase svuj ecoboost a ten je na tom take dobre.

+1/0
9.6.2014 13:59

M49a28r12t26i84n 35K37o60v11á26ř 2662360183702

A přitom to má pouze jedinou příčinu. Namísto toho, aby se dělaly robustní a spolehlivé vysokoobjemové motory, vezme se motor z vysavače a doplní množstvím kurvítek, které snižují životnost a spolehlivost motoru. Ekofašismu zdar!

+7/0
9.6.2014 14:11
Foto

V58l15a23d43a 67V14a36n36e94k 9223506344818

Můj známý,provozovatel autoškoly, prodává fabie HTP po 90 tis km! Žádný motor v ní pry nepřežije 120 !;-)

0/0
9.6.2014 14:58

M88a87r35t96i21n 10K29o66v47á73ř 2311120529886

Jak často u nich mění olej? U HTP dochází k přehřívání oleje (z úsporných důvodů nemá chladič oleje), který pak nevydrží ani 10000 km. Doporučuje se ho měnit už po 7500 km.

0/0
9.6.2014 18:51

P52e59t20r 72M98i16z94e80r95a 6314189799414

HTP neni motor;-D, to je jen náhražka motoru;-D

0/0
9.6.2014 22:42

F52r23a20n40t67i79s22e93k 91S96a88l40a40j95k30a 6331338335556

Hloupost,mám HTP a ujeto 180 000 a pořád ok.Jen je potřeba se starat o údržbu, hlavně  o dobrý olej..

0/0
12.6.2014 7:36

J42i16ř25í 35Z75ý54k12a 9599603861440

k přehřívání oleje dochází hlavně z toho důvodu, že má katalyzátor umístěný v blízkosti motoru. Tuším že tam není ani nějaký tepelný štít. Běžné umístění katalyzátoru je pod autem.

0/0
10.6.2014 8:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.