Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V neznačkovém servisu o záruku nepřijdete, musí ale dodržet pravidla

Více než dvě pětiny tuzemských řidičů se domnívají, že když opravu svého automobilu svěří jinému než autorizovanému servisu, přijdou o záruku. Takzvaná bloková výjimka, která lidem umožňuje navštívit i neznačkový servis, přitom platí již téměř tři roky. Vyplývá to z průzkumu agentury Stem/Mark.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V36í34ť21a 56N48o16v63á74k 1918113815831

3 roky u MB značkového servisu a jen dobry den s Nashledanou :-) Takže co bude další auto ? Je snadné rozhodování.

0/0
10.6.2014 23:06

P36a80v18e30l 21N36o45v72o78t82n96y 8769812377553

Je možné někde zjistit, zda určitý neznačkový servis splňuje podmínky pro blokovou vyjímku?

0/0
10.6.2014 22:47

P45e30t63r 28B62r85i19n39č14e19k 6706342925220

O tom by měl vědět příslušný servis. Nemyslím si, že o tom lidi neví. Servisy spíš špatně informují. Vertikální dohody jsou mezi servisy, prodejci náhradních dílů a výrobci automobilů.

Postupoval bych spíše tak, že bych kontaktoval výrobce (prodejce) náhradních dílů a zeptal se ho, kde mně ho oficiálně namontují.

0/0
18.6.2014 10:15


J54i44ř65í 13D42v87o23ř42á59k 5188793908260

Mám pocit , že bloková výjimka zkončila dříve . Četl jsem před asi deseti lety článek , který pojednával o případu z Německa , kde soud rozhodl , že nemusíte jezdit na garanční opravy do značkového servisu , ale musíte dodržet servisní lhůty.Nemusíte použít ani originální díly , ale použité díly musí odpovídat specifikaci výrobce.Jinak , automobilka nevyrábí olejové filtry , vyrábí je jiná firma , která část produkce dodáva značce a část dodává na trh pod vlastním označením.

0/0
9.6.2014 19:22

D71a58v51i83d 11R12y85c98h55e38t24s71k54ý 9326711460950

Jak je to se zárukou smluvní, tj. zárukou nad zákonné dva roky..? Můžou si diktovat podmínky tam?

0/0
9.6.2014 12:46

T28o24m90á37š 23B78a63r87á67k 1933942370496

Když už zvládnete rozkliknout diskuzi, zkuste si i přečíst nějaké příspěvky. Nemusíte moc, stačí aspoň jeden...

+2/−3
9.6.2014 13:22

D71a11v90i36d 66R55y13c16h84e34t46s83k39ý 9716211800700

Svůj příspěvek jsem měl rozepsaný když tam Váš ještě nebyl a když jsem kliknul odeslat, objevil se tam při aktualizaci ten Váš. Tak nemusíte být hned přemoudřelý.

+4/0
9.6.2014 13:52

T51o27m24á45š 26B52a77r46á17k 1703822880156

To je zas kvalitní novinařina. Článek dělá z lidí blbce, kteří neznají blokou výjimku a přitom je přinejmenším zavádějící. 

Tohle se týká jenom zákonné záruky 2 roky. Pokud chcete využít cokoliv nadstandardního, musíte dodržet podmínky výrobce. Jde například o prodlouženou záruku, záruku mobility atd. Nebo např. pokud prodáváte auto ještě v záruce, tak nový majitel už nárok na zákonou záruku nemá, takže tady taky přijdou ke slovu podmínky výrobce. 

Takže si rozmyslete, než uvěříte tomuto článku :-)

+4/0
9.6.2014 12:42

P73e45t36r 53S47t86e15j98s28k64a61l 3709808404606

"automobilky sice plní zákonnou povinnost a za poplatek zpřístupňují veškerou servisní literaturu, ale nezávislé opravny ji nenakupují. Co to znamená pro zákazníka, vysvětluje na jednoduchém příkladu Martin Hejral z Opelu: „Vaši pětiletou astru pravidelně prohlíží vesnický opravář a píše o tom záznamy do servisní knížky. Ale pokud se před tím nikdy nepřihlásil do našeho portálu Infotech, pak je jasné, že neměl k dispozici postupy předepsané výrobcem. Ať by byla jeho práce sebepoctivější, my ji uznat nemůžeme. A to se týká i protikorozních prohlídek.“

http://www.auto.cz/koroze-neni-vymycena-vime-jak-na-ni-81559

+1/0
9.6.2014 13:14

J64a11n 97Ř92e46z49n78í59č20e96k 3931641833650

To slyším poprvé, že když prodáváte auto v záruce, tak nový majitel nemůže využít záruky. Myslím si, že nemáte v tomhle pravdu. Záruka se převádí na nového majitele. !

+1/0
9.6.2014 21:12

J82i65ř97í 42Z48ý96k91a 9469523661210

záleží na typu záruky. Pokud jde o zákonnou dvouletou, tak ano převádí se. Ale pokud jde o rozšířenou, tak je nutné zjistit, jak to má nastavené daná automobilka. Některé mohou mít ve smluvních podmínkách, že smluvní záruka se ujednává mezi kupujícím a prodávajícím a není převoditelná. Některé, že je převoditelná jen pokud nový majitel nahlásí dovozci změnu majitele. A některé to prostě neřeší a berou to tak, že smluvní závazky vůči předchozímu majiteli přešli na nového.

0/0
10.6.2014 7:46
Foto

V61l16a88d56a 43V15a65n87e75k 9483246344438

Úroveň mechaniků ve "značkových "servisech většinou silně pokulhává za malými dílnami,kde pracuje majitel + několik automechaniků ! Ochota,odbornost ,kvalita  a cena je většinou někde jinde než u "značkových " měničů :-P

+8/−2
9.6.2014 12:22

T19o54m63á47š 42B88a62r30á31k 1423302320226

Záleží na konkrétním servise, ne na velikosti. Znám kvalitní značkové a naopak i příšerné neznačkové...

+4/0
9.6.2014 12:44

P72a87v92e17l 96O89b45d85r56ž92á45l54e53k 6196284258682

Základ je výchova a školení mechaniků. Velké značkové servisy to často řeší tak, že přijde kluk po vyučení nebo na praxi - pošlou ho na nějaké školení, kde dostane certifikát a pak ho pustí na auto.

Výsledek je, že umí hledat v dokumentaci, objednávat díly a vyměňovat je. Ale opravovat závady většinou ne.

Příklad - známý problém s centrálním zamykáním u některých škodovek, stačí výměna mikrospínače za 20 korun. Značkový servis automaticky vymění celý modul zámku za 3 tisíce... ano garantuje pak kvalitu (=tedy že když se to pos.. znova, tak to vymění bezplatně, ne že to 100% bude fungovat), ale kdo na to má?

+4/0
9.6.2014 12:54

V41l49a56d52i77m10í64r 12B82u31k45v77a41l83d 8753823546

Nemiusí platit vždy. Dnešní auto jsou už tak komplikovaná, že jsou potřebné docela drahé testery. A navíc i školení u výrobce. A na to mnohé malé dílny nemají peníze (nebo čas). A proto už z principu nemohou poskytnout tak kvalitní servis jako značkové opravny.

U Škodovky 1000 a 120 jsem si většinu oprav dělal sám. Dnes u  Ceedu nemám šanci.

+1/0
9.6.2014 13:42

J21i57ř89í 85Z12ý37k76a 9499733101190

co je na Ceedu tak složitého? Já si např. servisuji své Volvo sám. A to si troufám tvrdit, že i přes 10letý rozdíl mezi Vaším a mým autem, je toho "pod kapotou" Volva poněkud více.

+1/−4
9.6.2014 14:42
Foto

V38l24a72d93a 88V80a85n76e53k 9213186844208

Za +10 se hodně změnily  technologie ! Na novém moderním autě si můžeš tak maximálně dolít  směs do ostřikovačů ;-D

+2/−2
9.6.2014 15:13

J85i60ř21í 14Z12ý79k20a 9899423941280

v autech se hrabu každou chvíli, dokonce i v nových (Ford, Opel, Volvo), ale ty nové technologie ne a ne najít. Osvětlete mi prosím, co záhadného se pod těmi plastovými dekly nachází? Nebo víte co? Já Vám to prozradím - vůbec nic, pořád ta samá technika, co se dělá u lepších automobilek od 90.let. Motor je pořád to samé blok, hlava, písty, ventily, rozvody řemenem/řetězem, spousta čidel, spousta kablíků, u starších spousta podtlakových hadiček, mnohdy turbodmychadlo ... vždycky je to o tom mít k ruce patřičnou literaturu a základní znalosti. Ani nemusíte být automechanikem (já se profesně hrabu v PC, zejména v SW části)

Nebo, že by KIA měla něco zázračně jiného? Dva malé číňánky, co tam točí klikou? ;-D To se pak nedivím, že když chcípnou, tak se nedají opravit, jen vyměnit.

+3/0
9.6.2014 17:21
Foto

V41l23a40d63a 10V81a52n68e71k 9503396874428

No vidíš, pořád se hrabeš ve starých krámech a ani netušíš co všechno je dnes v novych autech za vychytavky ! Nastaveni podvozku, priprava palivovych směsí, proměnné časování ventilů, parkovaci asistent, ,hlidani pruhů ,bdělosti řidiče......:-P

0/−3
9.6.2014 19:53

J64i91ř64í 39Z63ý73k68a 9109713391730

el. nastavení podvozku je 20 let stará věc, příprava palivových směsí - taktéž, proměnné časování ventilů jakbysmet, parkovací asistent - dobře asi máte na mysli ten, co kroutí sám volantem. Ano tak ten ve Volvu nemám. Hlídání pruhů, nebo bdělosti řidiče - co na tom chcete opravovat? Kamera za sklem, řídící jednotka - oprava probíhá diagnostikou a výměnou dílu. Stejně jako v kterémkoliv servisu. Nikdo tu kameru rozebírat nebude, nikdo nebude zjišťovat jestli chcípl nějaký převodník, nebo rovnou snímač. 

Obávám se, že to jsou jen typické výmluvy, proč se mnozí majitelé nechtějí vrtat ve svých autech, i když to dělali na Š120, nebo na žigulíku. Lenost číst, lenost zjišťovat, lenost něco dělat. 

btw - fakt tohle ve svém "moderním" autě máte?

+1/0
10.6.2014 7:29

P96a35v95e39l 82O66b23d19r81ž59á62l34e79k 6136344838492

Ono ani u 105ky si člověk bez vybavení nenastavil předstih.

Zkuste si dneska v garáži třeba seřídit předvstřik palivového čerpadla, nebo jen seřídit klapky v klimatizaci.

0/0
9.6.2014 20:53

J67i55ř32í 52Z94ý29k49a 9719253451310

ani jedno není problém, dnes dělá klon originální autodiagnostiky každý Číňan a to za pár šupů (v podstatě za cenu cirka třech diagnostických prohlídek v autorizovaném servisu). 

Spíše bych viděl jako problém to seřízení předstihu na starém verglu. Ale s tím mají problém i v servisech - mnohdy již na to nemají vybavení (stroboskop), ani zkušenosti. Vlastní zkušenost cirka před 10lety s Opelem Astrou. Až sedmý servis měl na to vybavení. Ale stejně to seřídil blbě.

+1/0
10.6.2014 7:40
Foto

M42a33r88e66k 25B14a66š70i98s85t54a 7613672783340

Tak to si seřizuji zcela sám, stačí mi k tomu kabel a notebook do auta.  Co na tom hledáte za vědu VCDS vás u toho vede přímo za ruku. ;-D;-D

0/0
10.6.2014 11:53

J17i83ř87í 40P54o24s16p22í77š28i43l 8542570636808

Nějak mi nesedí ta čísla: 

Průměrná útrata v autoservisu je 2 750 korun. Průměrná cena v neznačkovém servisu je 2 372 korun, což je o 1 010 korun méně než v autorizované provozovně.

0/0
9.6.2014 12:07

R92o61m33a89n 30C24a43e57s67a19r 9133470380867

co vám na tom nesedí? Průměrná útrata ve všech autoservisech je částka 1. Průměrná útrata v neznačkových částka 2. Průměrná útrata ve značkových v článku uvedena není.

+6/−1
9.6.2014 12:11

J98a75k96u45b 21F40e19i26f11a39r 7189649146549

U servisu je vždycky nejdůležitěší ten konkrétní mechanik, který tu práci dělá. Značkové servisy fungují v podstatě jen jako měniči dílů, kdy to někdy vyjde, někdy ne a závada se projeví znova, tak vymění zas něco jiného. Obzvláště u závad v elektornických systémech.

+11/0
9.6.2014 11:47

J21a67n 50S85v77e47t61l64i41k 8537459759489

3x sem byl ve značkovým servisu Škoda na Smíchově s banální závadou - problikávají mě světla. Až napotřetí když jsem se vrátil a donutil mechanika udělat zkušební jízdu zjistil, že je povolený kabel na uzemnění. Předtím jsem zaplatíl 2x asi 2000 za bůhvíco, pak přišlo dohadování, proč to bůhvíco měnili a že chci 4000 zpět. Nakonec dali 50% slevu napříště. Od té doby jezdím do malého garážového servisu.

+1/0
10.6.2014 8:45

P74e83t91r 25M36i16z45e80r82a 6324249479464

A to by mě zajímalo u kterých značek, tam není rozdíl

0/0
9.6.2014 11:38

J78a62n 52L68a85k74o12m74ý 7171805415654

Ovšem dnes už mezi tím značkovým a neznačkovým není u spousty značek až tak velký rozdíl. Oproti letům předchozím osobně vidím velký pokrok vpřed.

+1/0
9.6.2014 11:32

O85n73d55ř54e40j 30W95a45c55h27a10l 9731329719826

Předpokládám, že tato bloková výjimka se vztahuje jen na zákonnou záruku, nikoli nadstandardní prodlouženou, která má své vlastní podmínky.

0/0
9.6.2014 11:28

P30e32t96r 29T14y16č24k93a 6915782659512

Ano to je ta 7-mi letá záruka korejců. Pokud o ní nechceš přijít tak musíš jezdit k nim a za tu dobu zaplatíš za servis 2x tolik než třeba u Škody.

0/0
9.6.2014 11:53
Foto

V69l68a67d42a 28V15a51n80e60k 9153596854858

Jenže "nekorejci" ti dají záruku jen 2 roky,a pak si už vše cáluješ sám ! Takže se ti případné opravy pěkně prodraží ;-) a to už vůbec nekomentuji "kvalitu"  a životnost škodováckých turbomotorků ;-)Rv

+2/−1
9.6.2014 12:29

T67o30m46á15š 39V80e84s64e52l14ý 5545138730269

jo, zrovna vw motory jsou známé tím jak nic nevydrží ;-D

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-t4-model-other-transporter-t4-tdi-7da1y2-braunschweig/194453337.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=33%2C47%2C48%2C49%2C23&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&minMileage=500000

Pravda, konkrétně tenhle se do škodovek nedával...

0/0
9.6.2014 13:36

M70a93r94t88i13n 69S60e38d12o37n22a 5577923700659

Pan psal o maloobjemovych turbo motorech. A je fakt ze 1.2 TSI si dobrou reklamu neudelal. Renault ma 1.2 TCE a tam uz se poucili z chyb VW. Ford ma zase svuj ecoboost a ten je na tom take dobre.

+1/0
9.6.2014 13:59

M33a44r45t38i98n 66K11o83v23á16ř 2232230463252

A přitom to má pouze jedinou příčinu. Namísto toho, aby se dělaly robustní a spolehlivé vysokoobjemové motory, vezme se motor z vysavače a doplní množstvím kurvítek, které snižují životnost a spolehlivost motoru. Ekofašismu zdar!

+7/0
9.6.2014 14:11
Foto

V65l92a26d57a 20V56a90n57e45k 9983566824408

Můj známý,provozovatel autoškoly, prodává fabie HTP po 90 tis km! Žádný motor v ní pry nepřežije 120 !;-)

0/0
9.6.2014 14:58

M18a87r21t67i24n 61K29o16v75á55ř 2451720429566

Jak často u nich mění olej? U HTP dochází k přehřívání oleje (z úsporných důvodů nemá chladič oleje), který pak nevydrží ani 10000 km. Doporučuje se ho měnit už po 7500 km.

0/0
9.6.2014 18:51

P87e80t75r 66M54i93z45e85r79a 6114119119234

HTP neni motor;-D, to je jen náhražka motoru;-D

0/0
9.6.2014 22:42

F30r33a86n61t97i90s78e88k 25S98a53l92a16j70k68a 6301298825106

Hloupost,mám HTP a ujeto 180 000 a pořád ok.Jen je potřeba se starat o údržbu, hlavně  o dobrý olej..

0/0
12.6.2014 7:36

J32i74ř25í 89Z89ý14k20a 9969593161850

k přehřívání oleje dochází hlavně z toho důvodu, že má katalyzátor umístěný v blízkosti motoru. Tuším že tam není ani nějaký tepelný štít. Běžné umístění katalyzátoru je pod autem.

0/0
10.6.2014 8:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.