Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V neznačkovém servisu o záruku nepřijdete, musí ale dodržet pravidla

Více než dvě pětiny tuzemských řidičů se domnívají, že když opravu svého automobilu svěří jinému než autorizovanému servisu, přijdou o záruku. Takzvaná bloková výjimka, která lidem umožňuje navštívit i neznačkový servis, přitom platí již téměř tři roky. Vyplývá to z průzkumu agentury Stem/Mark.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V17í35ť92a 42N20o56v34á44k 1958223395351

3 roky u MB značkového servisu a jen dobry den s Nashledanou :-) Takže co bude další auto ? Je snadné rozhodování.

0/0
10.6.2014 23:06

P12a34v64e34l 25N63o87v78o43t53n27y 8249732767933

Je možné někde zjistit, zda určitý neznačkový servis splňuje podmínky pro blokovou vyjímku?

0/0
10.6.2014 22:47

P16e46t50r 53B21r19i27n12č98e10k 6956462565240

O tom by měl vědět příslušný servis. Nemyslím si, že o tom lidi neví. Servisy spíš špatně informují. Vertikální dohody jsou mezi servisy, prodejci náhradních dílů a výrobci automobilů.

Postupoval bych spíše tak, že bych kontaktoval výrobce (prodejce) náhradních dílů a zeptal se ho, kde mně ho oficiálně namontují.

0/0
18.6.2014 10:15

J84i57ř80í 64D20v44o59ř21á56k 5228743138430

Mám pocit , že bloková výjimka zkončila dříve . Četl jsem před asi deseti lety článek , který pojednával o případu z Německa , kde soud rozhodl , že nemusíte jezdit na garanční opravy do značkového servisu , ale musíte dodržet servisní lhůty.Nemusíte použít ani originální díly , ale použité díly musí odpovídat specifikaci výrobce.Jinak , automobilka nevyrábí olejové filtry , vyrábí je jiná firma , která část produkce dodáva značce a část dodává na trh pod vlastním označením.

0/0
9.6.2014 19:22

D27a89v20i28d 64R25y49c87h92e51t10s30k18ý 9986351640370

Jak je to se zárukou smluvní, tj. zárukou nad zákonné dva roky..? Můžou si diktovat podmínky tam?

0/0
9.6.2014 12:46

T77o16m73á92š 85B72a61r14á39k 1273812590336

Když už zvládnete rozkliknout diskuzi, zkuste si i přečíst nějaké příspěvky. Nemusíte moc, stačí aspoň jeden...

+2/−3
9.6.2014 13:22

D74a50v76i90d 37R91y79c44h80e95t68s30k42ý 9566591560200

Svůj příspěvek jsem měl rozepsaný když tam Váš ještě nebyl a když jsem kliknul odeslat, objevil se tam při aktualizaci ten Váš. Tak nemusíte být hned přemoudřelý.

+4/0
9.6.2014 13:52

T19o94m82á78š 16B11a19r56á54k 1373152880476

To je zas kvalitní novinařina. Článek dělá z lidí blbce, kteří neznají blokou výjimku a přitom je přinejmenším zavádějící. 

Tohle se týká jenom zákonné záruky 2 roky. Pokud chcete využít cokoliv nadstandardního, musíte dodržet podmínky výrobce. Jde například o prodlouženou záruku, záruku mobility atd. Nebo např. pokud prodáváte auto ještě v záruce, tak nový majitel už nárok na zákonou záruku nemá, takže tady taky přijdou ke slovu podmínky výrobce. 

Takže si rozmyslete, než uvěříte tomuto článku :-)

+4/0
9.6.2014 12:42

P42e89t63r 27S10t32e39j79s17k54a29l 3569808474526

"automobilky sice plní zákonnou povinnost a za poplatek zpřístupňují veškerou servisní literaturu, ale nezávislé opravny ji nenakupují. Co to znamená pro zákazníka, vysvětluje na jednoduchém příkladu Martin Hejral z Opelu: „Vaši pětiletou astru pravidelně prohlíží vesnický opravář a píše o tom záznamy do servisní knížky. Ale pokud se před tím nikdy nepřihlásil do našeho portálu Infotech, pak je jasné, že neměl k dispozici postupy předepsané výrobcem. Ať by byla jeho práce sebepoctivější, my ji uznat nemůžeme. A to se týká i protikorozních prohlídek.“

http://www.auto.cz/koroze-neni-vymycena-vime-jak-na-ni-81559

+1/0
9.6.2014 13:14

J60a39n 23Ř15e92z30n31í97č79e27k 3731411293460

To slyším poprvé, že když prodáváte auto v záruce, tak nový majitel nemůže využít záruky. Myslím si, že nemáte v tomhle pravdu. Záruka se převádí na nového majitele. !

+1/0
9.6.2014 21:12

J98i85ř89í 96Z47ý16k14a 9139413331300

záleží na typu záruky. Pokud jde o zákonnou dvouletou, tak ano převádí se. Ale pokud jde o rozšířenou, tak je nutné zjistit, jak to má nastavené daná automobilka. Některé mohou mít ve smluvních podmínkách, že smluvní záruka se ujednává mezi kupujícím a prodávajícím a není převoditelná. Některé, že je převoditelná jen pokud nový majitel nahlásí dovozci změnu majitele. A některé to prostě neřeší a berou to tak, že smluvní závazky vůči předchozímu majiteli přešli na nového.

0/0
10.6.2014 7:46
Foto

V75l13a63d75a 36V96a67n57e57k 9273416324218

Úroveň mechaniků ve "značkových "servisech většinou silně pokulhává za malými dílnami,kde pracuje majitel + několik automechaniků ! Ochota,odbornost ,kvalita  a cena je většinou někde jinde než u "značkových " měničů :-P

+8/−2
9.6.2014 12:22

T68o25m43á20š 46B52a68r13á91k 1803302640316

Záleží na konkrétním servise, ne na velikosti. Znám kvalitní značkové a naopak i příšerné neznačkové...

+4/0
9.6.2014 12:44

P18a74v43e49l 28O15b91d38r89ž66á55l71e81k 6586264828122

Základ je výchova a školení mechaniků. Velké značkové servisy to často řeší tak, že přijde kluk po vyučení nebo na praxi - pošlou ho na nějaké školení, kde dostane certifikát a pak ho pustí na auto.

Výsledek je, že umí hledat v dokumentaci, objednávat díly a vyměňovat je. Ale opravovat závady většinou ne.

Příklad - známý problém s centrálním zamykáním u některých škodovek, stačí výměna mikrospínače za 20 korun. Značkový servis automaticky vymění celý modul zámku za 3 tisíce... ano garantuje pak kvalitu (=tedy že když se to pos.. znova, tak to vymění bezplatně, ne že to 100% bude fungovat), ale kdo na to má?

+4/0
9.6.2014 12:54

V15l75a74d30i80m13í95r 66B59u72k30v37a94l82d 8973533276

Nemiusí platit vždy. Dnešní auto jsou už tak komplikovaná, že jsou potřebné docela drahé testery. A navíc i školení u výrobce. A na to mnohé malé dílny nemají peníze (nebo čas). A proto už z principu nemohou poskytnout tak kvalitní servis jako značkové opravny.

U Škodovky 1000 a 120 jsem si většinu oprav dělal sám. Dnes u  Ceedu nemám šanci.

+1/0
9.6.2014 13:42

J32i34ř17í 39Z21ý48k93a 9319123691710

co je na Ceedu tak složitého? Já si např. servisuji své Volvo sám. A to si troufám tvrdit, že i přes 10letý rozdíl mezi Vaším a mým autem, je toho "pod kapotou" Volva poněkud více.

+1/−4
9.6.2014 14:42
Foto

V37l87a36d84a 11V86a14n55e43k 9503156784768

Za +10 se hodně změnily  technologie ! Na novém moderním autě si můžeš tak maximálně dolít  směs do ostřikovačů ;-D

+2/−2
9.6.2014 15:13

J89i54ř84í 64Z43ý17k67a 9129533591340

v autech se hrabu každou chvíli, dokonce i v nových (Ford, Opel, Volvo), ale ty nové technologie ne a ne najít. Osvětlete mi prosím, co záhadného se pod těmi plastovými dekly nachází? Nebo víte co? Já Vám to prozradím - vůbec nic, pořád ta samá technika, co se dělá u lepších automobilek od 90.let. Motor je pořád to samé blok, hlava, písty, ventily, rozvody řemenem/řetězem, spousta čidel, spousta kablíků, u starších spousta podtlakových hadiček, mnohdy turbodmychadlo ... vždycky je to o tom mít k ruce patřičnou literaturu a základní znalosti. Ani nemusíte být automechanikem (já se profesně hrabu v PC, zejména v SW části)

Nebo, že by KIA měla něco zázračně jiného? Dva malé číňánky, co tam točí klikou? ;-D To se pak nedivím, že když chcípnou, tak se nedají opravit, jen vyměnit.

+3/0
9.6.2014 17:21
Foto

V18l53a89d65a 81V52a28n21e41k 9673776324878

No vidíš, pořád se hrabeš ve starých krámech a ani netušíš co všechno je dnes v novych autech za vychytavky ! Nastaveni podvozku, priprava palivovych směsí, proměnné časování ventilů, parkovaci asistent, ,hlidani pruhů ,bdělosti řidiče......:-P

0/−3
9.6.2014 19:53

J29i49ř89í 37Z64ý13k22a 9539563271830

el. nastavení podvozku je 20 let stará věc, příprava palivových směsí - taktéž, proměnné časování ventilů jakbysmet, parkovací asistent - dobře asi máte na mysli ten, co kroutí sám volantem. Ano tak ten ve Volvu nemám. Hlídání pruhů, nebo bdělosti řidiče - co na tom chcete opravovat? Kamera za sklem, řídící jednotka - oprava probíhá diagnostikou a výměnou dílu. Stejně jako v kterémkoliv servisu. Nikdo tu kameru rozebírat nebude, nikdo nebude zjišťovat jestli chcípl nějaký převodník, nebo rovnou snímač. 

Obávám se, že to jsou jen typické výmluvy, proč se mnozí majitelé nechtějí vrtat ve svých autech, i když to dělali na Š120, nebo na žigulíku. Lenost číst, lenost zjišťovat, lenost něco dělat. 

btw - fakt tohle ve svém "moderním" autě máte?

+1/0
10.6.2014 7:29

P36a83v59e23l 44O67b28d76r62ž28á40l20e30k 6316124248382

Ono ani u 105ky si člověk bez vybavení nenastavil předstih.

Zkuste si dneska v garáži třeba seřídit předvstřik palivového čerpadla, nebo jen seřídit klapky v klimatizaci.

0/0
9.6.2014 20:53

J72i20ř97í 66Z66ý65k24a 9529793121970

ani jedno není problém, dnes dělá klon originální autodiagnostiky každý Číňan a to za pár šupů (v podstatě za cenu cirka třech diagnostických prohlídek v autorizovaném servisu). 

Spíše bych viděl jako problém to seřízení předstihu na starém verglu. Ale s tím mají problém i v servisech - mnohdy již na to nemají vybavení (stroboskop), ani zkušenosti. Vlastní zkušenost cirka před 10lety s Opelem Astrou. Až sedmý servis měl na to vybavení. Ale stejně to seřídil blbě.

+1/0
10.6.2014 7:40
Foto

M40a16r76e90k 68B63a81š32i38s83t53a 7223902243140

Tak to si seřizuji zcela sám, stačí mi k tomu kabel a notebook do auta.  Co na tom hledáte za vědu VCDS vás u toho vede přímo za ruku. ;-D;-D

0/0
10.6.2014 11:53

J56i18ř29í 68P34o49s73p48í42š58i59l 8272690696178

Nějak mi nesedí ta čísla: 

Průměrná útrata v autoservisu je 2 750 korun. Průměrná cena v neznačkovém servisu je 2 372 korun, což je o 1 010 korun méně než v autorizované provozovně.

0/0
9.6.2014 12:07

R43o41m68a86n 70C85a36e71s56a48r 9983720400847

co vám na tom nesedí? Průměrná útrata ve všech autoservisech je částka 1. Průměrná útrata v neznačkových částka 2. Průměrná útrata ve značkových v článku uvedena není.

+6/−1
9.6.2014 12:11

J60a29k82u62b 20F57e94i82f54a62r 7339909726279

U servisu je vždycky nejdůležitěší ten konkrétní mechanik, který tu práci dělá. Značkové servisy fungují v podstatě jen jako měniči dílů, kdy to někdy vyjde, někdy ne a závada se projeví znova, tak vymění zas něco jiného. Obzvláště u závad v elektornických systémech.

+11/0
9.6.2014 11:47

J41a51n 92S22v24e94t51l84i35k 8297389769849

3x sem byl ve značkovým servisu Škoda na Smíchově s banální závadou - problikávají mě světla. Až napotřetí když jsem se vrátil a donutil mechanika udělat zkušební jízdu zjistil, že je povolený kabel na uzemnění. Předtím jsem zaplatíl 2x asi 2000 za bůhvíco, pak přišlo dohadování, proč to bůhvíco měnili a že chci 4000 zpět. Nakonec dali 50% slevu napříště. Od té doby jezdím do malého garážového servisu.

+1/0
10.6.2014 8:45

P60e79t68r 60M18i88z87e23r75a 6954179229744

A to by mě zajímalo u kterých značek, tam není rozdíl

0/0
9.6.2014 11:38

J33a87n 78L44a94k97o67m94ý 7291635365834

Ovšem dnes už mezi tím značkovým a neznačkovým není u spousty značek až tak velký rozdíl. Oproti letům předchozím osobně vidím velký pokrok vpřed.

+1/0
9.6.2014 11:32

O88n98d34ř98e53j 84W34a95c24h24a93l 9531449139586

Předpokládám, že tato bloková výjimka se vztahuje jen na zákonnou záruku, nikoli nadstandardní prodlouženou, která má své vlastní podmínky.

0/0
9.6.2014 11:28

P51e44t44r 79T46y90č16k72a 6495402319702

Ano to je ta 7-mi letá záruka korejců. Pokud o ní nechceš přijít tak musíš jezdit k nim a za tu dobu zaplatíš za servis 2x tolik než třeba u Škody.

0/0
9.6.2014 11:53
Foto

V81l64a96d53a 84V81a29n88e63k 9243316204818

Jenže "nekorejci" ti dají záruku jen 2 roky,a pak si už vše cáluješ sám ! Takže se ti případné opravy pěkně prodraží ;-) a to už vůbec nekomentuji "kvalitu"  a životnost škodováckých turbomotorků ;-)Rv

+2/−1
9.6.2014 12:29

T26o59m19á93š 34V10e91s48e25l60ý 5835828880929

jo, zrovna vw motory jsou známé tím jak nic nevydrží ;-D

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-t4-model-other-transporter-t4-tdi-7da1y2-braunschweig/194453337.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=33%2C47%2C48%2C49%2C23&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&minMileage=500000

Pravda, konkrétně tenhle se do škodovek nedával...

0/0
9.6.2014 13:36

M71a25r59t93i76n 82S13e68d97o70n39a 2215336546499

Pan psal o maloobjemovych turbo motorech. A je fakt ze 1.2 TSI si dobrou reklamu neudelal. Renault ma 1.2 TCE a tam uz se poucili z chyb VW. Ford ma zase svuj ecoboost a ten je na tom take dobre.

+1/0
9.6.2014 13:59

M43a30r33t62i63n 85K80o21v47á49ř 2472820543312

A přitom to má pouze jedinou příčinu. Namísto toho, aby se dělaly robustní a spolehlivé vysokoobjemové motory, vezme se motor z vysavače a doplní množstvím kurvítek, které snižují životnost a spolehlivost motoru. Ekofašismu zdar!

+7/0
9.6.2014 14:11
Foto

V79l24a63d90a 20V14a39n68e46k 9473176224278

Můj známý,provozovatel autoškoly, prodává fabie HTP po 90 tis km! Žádný motor v ní pry nepřežije 120 !;-)

0/0
9.6.2014 14:58

M88a79r82t10i55n 52K14o94v36á31ř 2281120219596

Jak často u nich mění olej? U HTP dochází k přehřívání oleje (z úsporných důvodů nemá chladič oleje), který pak nevydrží ani 10000 km. Doporučuje se ho měnit už po 7500 km.

0/0
9.6.2014 18:51

P76e20t55r 93M38i81z87e83r17a 6474119299244

HTP neni motor;-D, to je jen náhražka motoru;-D

0/0
9.6.2014 22:42

F79r96a82n26t49i46s96e11k 38S46a92l94a77j59k93a 6581948605786

Hloupost,mám HTP a ujeto 180 000 a pořád ok.Jen je potřeba se starat o údržbu, hlavně  o dobrý olej..

0/0
12.6.2014 7:36

J59i36ř29í 22Z52ý18k34a 9339423811410

k přehřívání oleje dochází hlavně z toho důvodu, že má katalyzátor umístěný v blízkosti motoru. Tuším že tam není ani nějaký tepelný štít. Běžné umístění katalyzátoru je pod autem.

0/0
10.6.2014 8:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.