- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
3 roky u MB značkového servisu a jen dobry den s Nashledanou :-) Takže co bude další auto ? Je snadné rozhodování.
Je možné někde zjistit, zda určitý neznačkový servis splňuje podmínky pro blokovou vyjímku?
O tom by měl vědět příslušný servis. Nemyslím si, že o tom lidi neví. Servisy spíš špatně informují. Vertikální dohody jsou mezi servisy, prodejci náhradních dílů a výrobci automobilů.
Postupoval bych spíše tak, že bych kontaktoval výrobce (prodejce) náhradních dílů a zeptal se ho, kde mně ho oficiálně namontují.
Mám pocit , že bloková výjimka zkončila dříve . Četl jsem před asi deseti lety článek , který pojednával o případu z Německa , kde soud rozhodl , že nemusíte jezdit na garanční opravy do značkového servisu , ale musíte dodržet servisní lhůty.Nemusíte použít ani originální díly , ale použité díly musí odpovídat specifikaci výrobce.Jinak , automobilka nevyrábí olejové filtry , vyrábí je jiná firma , která část produkce dodáva značce a část dodává na trh pod vlastním označením.
Jak je to se zárukou smluvní, tj. zárukou nad zákonné dva roky..? Můžou si diktovat podmínky tam?
Když už zvládnete rozkliknout diskuzi, zkuste si i přečíst nějaké příspěvky. Nemusíte moc, stačí aspoň jeden...
To je zas kvalitní novinařina. Článek dělá z lidí blbce, kteří neznají blokou výjimku a přitom je přinejmenším zavádějící.
Tohle se týká jenom zákonné záruky 2 roky. Pokud chcete využít cokoliv nadstandardního, musíte dodržet podmínky výrobce. Jde například o prodlouženou záruku, záruku mobility atd. Nebo např. pokud prodáváte auto ještě v záruce, tak nový majitel už nárok na zákonou záruku nemá, takže tady taky přijdou ke slovu podmínky výrobce.
Takže si rozmyslete, než uvěříte tomuto článku
"automobilky sice plní zákonnou povinnost a za poplatek zpřístupňují veškerou servisní literaturu, ale nezávislé opravny ji nenakupují. Co to znamená pro zákazníka, vysvětluje na jednoduchém příkladu Martin Hejral z Opelu: „Vaši pětiletou astru pravidelně prohlíží vesnický opravář a píše o tom záznamy do servisní knížky. Ale pokud se před tím nikdy nepřihlásil do našeho portálu Infotech, pak je jasné, že neměl k dispozici postupy předepsané výrobcem. Ať by byla jeho práce sebepoctivější, my ji uznat nemůžeme. A to se týká i protikorozních prohlídek.“
http://www.auto.cz/koroze-neni-vymycena-vime-jak-na-ni-81559
Úroveň mechaniků ve "značkových "servisech většinou silně pokulhává za malými dílnami,kde pracuje majitel + několik automechaniků ! Ochota,odbornost ,kvalita a cena je většinou někde jinde než u "značkových " měničů
Záleží na konkrétním servise, ne na velikosti. Znám kvalitní značkové a naopak i příšerné neznačkové...
Nějak mi nesedí ta čísla:
Průměrná útrata v autoservisu je 2 750 korun. Průměrná cena v neznačkovém servisu je 2 372 korun, což je o 1 010 korun méně než v autorizované provozovně.
co vám na tom nesedí? Průměrná útrata ve všech autoservisech je částka 1. Průměrná útrata v neznačkových částka 2. Průměrná útrata ve značkových v článku uvedena není.
U servisu je vždycky nejdůležitěší ten konkrétní mechanik, který tu práci dělá. Značkové servisy fungují v podstatě jen jako měniči dílů, kdy to někdy vyjde, někdy ne a závada se projeví znova, tak vymění zas něco jiného. Obzvláště u závad v elektornických systémech.
3x sem byl ve značkovým servisu Škoda na Smíchově s banální závadou - problikávají mě světla. Až napotřetí když jsem se vrátil a donutil mechanika udělat zkušební jízdu zjistil, že je povolený kabel na uzemnění. Předtím jsem zaplatíl 2x asi 2000 za bůhvíco, pak přišlo dohadování, proč to bůhvíco měnili a že chci 4000 zpět. Nakonec dali 50% slevu napříště. Od té doby jezdím do malého garážového servisu.
A to by mě zajímalo u kterých značek, tam není rozdíl
Ovšem dnes už mezi tím značkovým a neznačkovým není u spousty značek až tak velký rozdíl. Oproti letům předchozím osobně vidím velký pokrok vpřed.