Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Renault Clio: kombík je fešák, tříválec si důkladně vyzkoušejte

Přijde dáma do "renaultárny" a vyskládá prodejci na stůl dvě stě padesát tisíc korun se slovy: "Jedno clio." Takový fenomén mezi malými auty je ten malý renault. Mezi malými kombíky navíc není moc velká tlačenice, i proto je clio úspěšné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P46a89v98l49a 85N77o46v19á 7908390208125

To auto vypadá vcelku dobře, ale vadí mi, že je zde klasický tachometr nahrazen budíkem, který ukazuje stav nádrže paliva a rychlost se ukazuje jako číslo na displayi. Klasický tachometrový budík mi přijde daleko intuitivnější...

+1/0
10.6.2014 16:06

P69e14t26r 96V94i95n85t40r23l97í96k 3796764281

je to o zvyku...

+1/0
10.6.2014 16:08

J94a28r82o65m77í47r 40K82r57á91l 4230389954899

Ani ne.  Analogový údaj odečtete daleko ryvhleji, i když s menší přesností.  Ale stejně běžně nepotřebujete vědět rychlost s přesností na desetiny.

0/0
10.6.2014 16:41

A81l22e62x 30Š61t12a86j10n77e88r 7961704175163

Jo jo, na koukání byli frantíci vždy fajn...;-)

+1/0
10.6.2014 14:59

R12i48c91h28a71r67d 82M27i35k34u61l71e70n85k56a 1349837657984

Pěkné, ale malé, s mými 190 cm prostě ne. Myslím pochopitelně jako auto do města, ne na delší cesty...

0/0
10.6.2014 14:30

F95r57a10n44t76i28š74e41k 94S49o93b68o16t40k34a 1807183984930

Ty s podpuštěním "uprděné" dýchavičné třívalce s turbem mě štvou. Švagr si koupil jeden, byť český, no ale hrůza. Proto ať dlouho vydrží na trhu mazda či toyota s normálními atmosférickými čtyřválci.

+1/0
10.6.2014 14:24

V65í37ť16a 63K86r38u68t89i40š 1100524535147

Skutečně by mne zajímalo, jaký to český tříválec s turbem máte na mysli ....

+4/0
10.6.2014 14:29

F40r71a20n57t11i14š25e10k 96S36o87b76o41t64k54a 1407463144470

Fabia 1,4 TDI nafťák. S tím slovíčkem "dýchavičný" jsem to přehnal, jak se to zahřálo tak to  celkem  jelo. Ale od začátku se to hrozně třepalo, řvalo, zejména v nízkých otáčkách. Už to raději prodal......

+1/0
10.6.2014 21:12

P34e89t98r 71T88y93č23k16a 6175382439402

To dělá každé TDI.

0/0
10.6.2014 23:33

P51e95t88r 38M44i29c75h79a14l 2830924681112

TDi neznamená tříválec. Mně se čtyřválec netřepe ani za studena.

0/0
11.6.2014 13:36

M28i86c54h72a23l 58P92a94v15l28á24t 9413983304629

A svagr je spokojen?

+1/0
10.6.2014 14:33

D86a96v17i71d 62R94y45c79h51e36t20s20k70ý 9346431500950

Rapid 1,2 TSI mi přijde jako lepší nápad za podobné peníze. Vyšší životnost a jedna dvojka turbo (byť jinak naladěná), která je u Clia až s automatem. Clio s 1.2 16v dobře poslouží někomu, koho nezajímá dynamika a nebude ho provozovat 10 let.

+3/−1
10.6.2014 13:53

P40e70t70r 17K68u43l93i78c49h 9450461772745

ona i Fabia kombi v dobré výbavě bude prostorem lepší než to Clio. o motorech a podvozku nemluvě, tam Clio prohrává na plné čáře.

+2/0
10.6.2014 14:27

D96a44v97i22d 92R16y76c31h15e15t81s16k12ý 9466131470320

Fabie je ale takové důchodcovské auto - úzká a vysoká. Rapid mi přijde mnohem praktičtější a hezčí, pobere luxusně 4 lidi a milion bagáže.

0/0
10.6.2014 15:00

P70e70t77r 28B10ř38é59ť55a 28N63o23v91á23k 8590983126760

s tim luxusem bych ubral ...;-)

+1/0
10.6.2014 16:05

K39a74r21e57l 40V37a72c73h34u64t 9873112659953

Už snad jediná značka, která ještě do aut dává MOTORY, je Mazda...  ;-)

+1/−1
10.6.2014 13:04

K89r41y26š73t75o98f 56L95a16n48í66k 1749520635395

a toyota

+4/−1
10.6.2014 13:44

T91o55m82á13š 35M16a38c35e74j39k43a 6141532757737

a Honda

0/0
10.6.2014 15:31

J71a54n 61K66u32t59m95a84n 9334129290

Byl jste někdy v USA?;-)

0/0
14.6.2014 12:45

M43i68c72h90a65l 83M19a43r42e19k 7149961392880

Hrozná socka uvnitř

+3/0
10.6.2014 11:46

P61e16t51r 44M41i94c12h29a42l 2750214221842

Když to shrnu, vyjde mi tohle:

- vzhledově to jde, pokud se na přední masku hodí celta, bude to hezčí než Fabia,

- vnitřní prostor na svou třídu slušný,

- podvozek průměr, není to na divočení na silnici, takže dostačující,

- motor 0,9 turbo je tragédie a výrobce bezostyšně lže o kombinované spotřebě 4,9 l/100 km

- pro mladou rodinu jako začátek se to asi vyplatí (rozhodně bych tam ale dal motor 1,2 16V), jinak jako rodinné auto nic moc, po 5 letech to ztratí cca 55 - 65% ceny a po 10 to bude za pakatel. Takže když už to někdo koupí, tak na 4 - 5 let a pak prodat někomu méně movitému.

+5/−1
10.6.2014 11:00

V40í78ť94a 69K58r10u15t72i69š 1610834725587

Když to shrnu:

- jde o malé auto, které rozhodně nelze v evropském vnímání nazvat rodinným

- o spotřebě lžou všichni výrobci naprosto stejně, neb je měřena ve standardním cyklu NEDC, který je definován jak je definován

¨- po 5 letech ztratí přes polovinu hodnoty každé auto, stejně tak je každé za 10 let za pakatel v porovnání s původní kupní cenou

+8/0
10.6.2014 11:06

P93e19t42r 63M66i56c32h76a70l 2530544501902

- jistě, je to malé auto. Ale to je i Fabia a jezdí v tom rodiny,

- jenže Renault lže nějak moc. Já mám na dvoulitrovém turbodieselu psanou kombinovanou spotřebu taky 4,9 a jezdím dlouhodobě za nějakých 5,1. Ale jestli se tohle při kombinovaném provozu a běžné jízdě vejde do 6 litrů, tak sežeru řidičák.

- běžné auto ztrácí po 5 letech cca polovinu ceny, ale tenhle verk i díky značce ztratí víc. Jinak já jsem prodával 11 let starého Leona a šel za 82 tisíc, nájezd 140 tisíc km. Pořizovací cena přitom byla necelého půl mega. Tnz cena po 11 letech klesla na nějakých 20 % a na to to Clio nemá šanci. Jestli za něj majitel v 10 letech dostane 30 tisíc (a o tom bych si dovolil pochybovat), bude se tetelit blahem - a to bude nějakých 10 % původní ceny.

+3/0
10.6.2014 11:29

V17í27ť23a 36K96r78u53t98i78š 1640464495547

Klidně řidčák sežrat můžete. Protože když siporovnáte Vaši extrémně nízkou spotřebu vůči průměrné spotřebě Vaší motorizace dlereálných uživatelů (neznám typ, ale tipuji okolo 6,1) a průměrnou spotřebutohoto Renaulta (6,23), tak při Vašem stylu jízdy se se pod 6 litrů musítedostat levou zadní …

Cenu po 11 letech ještě musíte očistit o inflaci(za 11 let činí cca.30%), takže jste taky reálně dostal možná 13%. A to, jestlidnes za auto v ceně okolo 300tKč dostanu za 10 let 20, 30 nebo 40 litrů je s ohledemna veškeré jiné náklady vlastnictví a provozu auta vskutku naprosto zásadnírozdíl

+5/0
10.6.2014 11:51

P96e33t25r 91M53i66c70h82a10l 2910864771192

Nejsem s tou spotřebou zdaleka sám. Těsně nad 5 litrů s tím autem jezsdí většina lidí. Nedávno jsem byl ve Francii, plné auto (4 chlapi) a včetně pojíždění po bojištích Verdunu jsem měl spotřebu těsně nad 5,2 (a to jsem v Německu pod 130 kromě omezení prakticky nejel). Takže nejsem žádná výjimka. ... Jo, je to Oktávka II.

Kolega jel totéž s Mercedesem 2,2 CDi, spotřebu měl asi o deci nebo dvě vyšší. Takže to není o extrémně nízké spotřebě, ale o solidních motorech i autech.

Pokud by mělo totéž absolvovat to nové tříválcové Clio, tak se nevejde do 8 litrů ani omylem.

Inflace je stejná jestli prodávam Seat, Renault nebo Škodu, takže ji neberu v potaz. A je rozdíl prodat staré auto za nějaký peníz a mít část investice do nového, nebo to prodat za pakatel a na celé nové muset našetřit, nebo přeplatit drahý úvěr.

0/−1
10.6.2014 12:24

V64í89ť17a 69K35r50u29t67i92š 1870594435647

Tak zde jsou ty reálná data o spotřebě (dle tankování, ne dle PC), další komentář asi netřeba. Jen tam nějak nevidím tu většinu ....

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=1&constyear_s=2004&constyear_e=2012&power_s=140&power_e=140&powerunit=2

Pokud jednou za 10 let kupuji nové auto, tak je mi jedno, jestli je ta zůstatková +/-10tKč. Pořád je to "pakatel" vůči ceně auta nového a navíc, při rostoucích platech a klesajících cenách aut i ten pakatel bude čím dál méně významný.

+1/0
10.6.2014 12:34

P14e29t58r 25M54i94c24h21a59l 2970604771982

Cože? Jsi slepý? Na první stránce tam začíná spotřeba na 4,26, na desáté je 5,79. Já neříkám, že každý jezdí se spotřebou jako já, mluvil jsem o svých známých, o svém okolí. A valná většina z nich jsou slušní řidiči se zkušenostmi z nákladních aut (to dělá na spotřebu hodně, jet tzv. "economy run"). A když jsem psal o spotřebe, neměl jsem na mysli údaj palubního počítače, ale reálnou spotřebu dle tankování (spotřeba/km*100).

Pokud jednou za 10 let  kupuju auto, tak mě 10 tisíc opravdu nerozhodí. Ale třeba 50 - 60 tisíc rozdíl už je docela významná částka - aneb prodat za 100 nebo za 40, to si asi rozmyslím, co koupím. Nemluvě o tom, že auto s dobrou pověstí se taky mnohem lépe a rychleji prodá. (Ten Leon, o kterém jsem psal výše, nebyl v bazaru ani dva týdny).

0/−1
10.6.2014 14:42

O86n78d17ř16e35j 35R57a87z24ý62m 2905196385957

Vpravo nahoře máš celou statistiku.. průměr je 6,31.

0/0
10.6.2014 16:20

P29e86t13r 45M65i58c88h62a50l 2340844461902

Viděl jsem. Nicméně statistika je přesná věda s nepřesnými čísly:

1. Poslední v řadě je auto se spotřebou 21,5 litru. Chybí mu záznamy o kilometrech.

2. Ke konci jsou auta se spotřebou kolem 8 litrů a to jsou irelevantní data. Evidentně jsou buď špatně zadávána, nebo je řidiči úmyslně falšují (třeba firemní auta a tankují do svých), případně to jsou tzv. řidiči-dobytci, kteří jezdí brzda - plyn. ... A pak tam bude sem tam nějaká ta výjimka, co pořád pocukává po městě, každou chvíli někde stojí a nevypíná motor, protože by měnil startér tak dvakrát do roka.

0/0
10.6.2014 18:53

V62í96ť14a 90K55r90u35t63i49š 1590864615337

Vazeny pane Michale, nez zacnete nekoho osocovat, tak laskave zkuste pochopit statistiku. Tech stranek je tam totiz asi 40 a uzivatelu skoro 800. To, ze i pouze ctvrtina z nich jezdi pod 5,8 jasne vypovida o tom, ze ta Vase spotreba "lehce pres 5" je statisticky naprosto raritni. Tudiz pokud s jednim autem pri economy runu (coz rozhodne neni typicky vetsinovy styl bezne jizdy) jste schopen jet 20% pod vypovidajici prumer, tak i u Renaultu pojede obdobne.

A mluvit o rozdilu 60tKc pri prodeji auta stareho 10 let je nesmysl, pokud se bavime o beznych autech srovnatelne tridy, puvodni ceny, stavu a najezdu. I u Okty nebo Fabie to bude tak 20-40, coz je celkovych nakladech na auto za 10 let (0,75 - 1,0M) zanedbatelne ...

0/0
10.6.2014 19:49

P84e75t89r 65M66i15c26h98a93l 2340564611942

Psal jsem o realitě, ne o hypotetických a neověřitelných číslech z internetu. A jednu realitu přidám. Jel jsem nějkých 150 km a měl jsem naspěch. Část po dálnici, trvale na hranici limitu (občas i přes), část po silnicích 1. třídy, byl celkem provoz, dost jsem předjížděl, bylo teplo a celou dobu jela klimatizace, žádný economy run. Výsledná spotřeba podle palubního počítače byla 5,4 litru, tedy v reálu 5,6 - 5,7. Jel jsem ve 4 lidech, takže auto bylo celkem naložené. Pokud s tím někdo jezdí za 7 a více litrů, pak jsou tři možnosti (viz výše): špatně zadané údaje, permanentní jízda po městě bez vypínání motoru při stání (typicky taxík), nebo služební auto a při tankování řidič vždycky vezme 5 litrů do kanystru do svého auta domů.

Mimochodem, i moje manželka, která není bůh ví jaký šofér, jezdí se spotřebou podobnou jako já.

Ten rozdíl při prodeji je reálný. Desetileté Octavie se prodávají kolem 100 tisíc, za ten Renault ale nikdo víc než 40 nedá.

0/0
11.6.2014 13:49

J29i20ř34í 37C82v30r87č44e93k 8890196700443

A to nemáté starou dobrou jedna devítku v tédéíčku ;) Ta by jela ještě levněji, byť je tedy trochu línější, ale pořád jede slušně.

0/0
10.6.2014 12:43

P28e13t42r 78M36i26c82h41a72l 2220714831662

To byla podařená motorizace, ale na dálnici při 130 k/h je trochu žíznivější, bere něco přes 6 litrů (dvoulitr díky šesté rychlosti je úspornější). Ale na běžných silnicích při rychlostech kolem 90 neměla problém jezdit pod 4,5 litru.

0/0
10.6.2014 14:44

L79u30d90ě68k 72N57o39v60ý 2701259393221

No, třeba u Škodovek, které jsou u nás největší konkurencí, ta poslední odrážka neplatí. Ty si drží nesmyslnně vysoké ceny docela dlouho i přes to, že je jimi trh zaplaven. S odrážkou o spotřebě souhlasím. Ta metodika je hodně nepřesná. Slouží jen pro velmi hrubou představu.

0/0
10.6.2014 11:37

V76á65c73l88a89v 85P79a94v32e86l22e66k 1240966396784

Souhlasím s níže napsaným. Auto je krásné, má agresivní rysy, sportovní vzhled... Ale ty motory? To je co? Existuje nějaké podobné auto s normálním motorem? 1,6 nebo 2,0 v benzínu? Sám jsem měl Fábii 1,2 TSI a pro jednoho člověka pro cesty po rovinách ano... ale nedej bože, když jste ji naložili. Tady ty motory s vysavače, kde veškerý výkon taahá turbo... Ne, děkuji.

+1/0
10.6.2014 10:19

M63i55l96a61n 52Š26v50a67g53r35o27v61s41k83ý 9562879135668

Ty bys´ koupil Clio s 2 l motorem?

+1/0
10.6.2014 10:45

V59á59c19l52a81v 36P91a88v43e91l17e34k 1530746276594

Raději bych Clio s motorem 2,0 než 0,9. Lehce vyšší spotřeba kompenzuje vyšší pocit bezpečí a delší životnost.

0/0
10.6.2014 10:53

T95o24m27á76š 68Z59e25m16a45n 3645678284625

V reálných podmínkách ani nebude spotřeba vyšší.

0/0
10.6.2014 10:57

M47i39r34o62s57l47a78v 68Š21i72m70k68o 7625813572595

Mám 18 let starý Hyundai coupe 2,0 a při pohodové jízdě venku bere 6 litrů. A nezadýchává se do kopce, točit se nemusí :-) A když člověk potřebuje, tak opravdu jede se spotřebou do 10ti litrů.

+1/0
10.6.2014 10:59

P28e80t51r 43K81u87l42i69c35h 9960981442135

to je prostě dnešní realita, do malých aut se dvoulitry nedávají. to se poohlédněte po Laguně...

+1/0
10.6.2014 11:01

M17i27r67o73s36l95a62v 81Š70i94m37k48o 7905843502555

Laguna je velká a těžká. V té ten dvoulitr žádný zázrak také nebude. Docela by mne zajímalo, jak je velký rozdíl v ceně tříválcového turbo litru a atmosférického obyčejného čtyřválcového dvoulitru. Asi dost, jinak by se na ty piditříválce nepřecházelo. Vlastně k tomu musí být patřičně dimenzovaný podvozek atd. Akorát jsem zvědav jakou životnost tyto malé motory budou mít. Za pár let jich budou podle mne plné bazary.

0/0
10.6.2014 11:23

P18e16t77r 67K55u26l82i26c83h 9790591962645

jo, máte pravdu, spíš jsem jako příklad měl použít Megana. prostě jde o účel auta, a v cvrčkovi jako je Clio bych výkonný motor nehledal.

jinak životnost turba oproti atmosféře bude jistě nižší, na druhou stranu, auta s možným nájezdem nad 500 000km se dnes už v podstatě nevyrábějí a řekl bych že ani zákazníci je vyhledávají....

0/0
10.6.2014 11:33
Foto

V37l59a47d44i65m14í55r 12V94o35z85á93b 3768566856230

Já viděl nadávno Fábii 2,0 benzin,85kw

0/0
10.6.2014 12:28

C94y90r12i90l 23P26a90v31e75l56k89a 4436512888555

Já v tom jezdil v octávce, tam ten motor stál za prd.

0/0
10.6.2014 12:52

Arnold J. 4460659278433

Přesně tu mám (akorát nejezdím na benzín, ale na plyn). A přijde mi to jako optimální motor.

0/0
10.6.2014 12:53

D45a89v13i34d 80R94y52c23h79e90t72s77k68ý 9966121880880

Proti motoru nic, ale auto mi přijde dost laciné a nepohodlné v porovnání třeba s první Oktávkou.

0/0
10.6.2014 13:56

Arnold J. 4560159508203

Já jsem právě hledal něco se spolehlivým a "blbuvzodrným" dvoulitrem od r.v. 2005 a padlo to na tu Fábku. Kdyby se ten motor montoval do dvojkové Oktávky, tak si ji koupím. Ale ta taky není etalon pohodlí. A jedničková už mi přijde zastaralá a zbytečně "překufrovaná" (lidi se uvnitř tísní a za sedačkama se vozí několik kubíků vzduchu).

0/0
10.6.2014 15:22

D68a26v68i18d 23R21y60c15h78e49t38s59k23ý 9496331910650

To jo. Rapid té jedničce ukazuje jak se to má dělat. Co bylo špatného na 2.0 FSI?

0/0
10.6.2014 15:39

Arnold J. 4310959698133

Vyžaduje 98-oktanový benzín a přestavba i provoz na LPG přinášejí komplikace. Pro někoho, kdo najezdí málo km a palivové náklady tedy nemusí řešit, je to jinak dobrý motor.

0/0
10.6.2014 16:38

M20i39c13h78a30l 46P48a10v65l88á59t 9763323754739

Pro lidi, kteri chteji auto s motorem, je tu Clio RS. Ostatne tyhle verze jsou z renaultu jedine skutecne zajimave.

0/0
10.6.2014 13:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.