Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Renault Clio: kombík je fešák, tříválec si důkladně vyzkoušejte

Přijde dáma do "renaultárny" a vyskládá prodejci na stůl dvě stě padesát tisíc korun se slovy: "Jedno clio." Takový fenomén mezi malými auty je ten malý renault. Mezi malými kombíky navíc není moc velká tlačenice, i proto je clio úspěšné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P35a24v62l46a 65N41o72v88á 7208550658645

To auto vypadá vcelku dobře, ale vadí mi, že je zde klasický tachometr nahrazen budíkem, který ukazuje stav nádrže paliva a rychlost se ukazuje jako číslo na displayi. Klasický tachometrový budík mi přijde daleko intuitivnější...

+1/0
10.6.2014 16:06

P19e18t34r 86V62i79n12t15r65l65í83k 3246144481

je to o zvyku...

+1/0
10.6.2014 16:08

J11a33r62o45m82í64r 33K39r69á34l 4590419114269

Ani ne.  Analogový údaj odečtete daleko ryvhleji, i když s menší přesností.  Ale stejně běžně nepotřebujete vědět rychlost s přesností na desetiny.

0/0
10.6.2014 16:41

A18l81e63x 71Š92t63a47j70n41e89r 7631764615923

Jo jo, na koukání byli frantíci vždy fajn...;-)

+1/0
10.6.2014 14:59

R59i69c40h48a41r27d 40M48i35k73u71l11e41n78k48a 1109367307774

Pěkné, ale malé, s mými 190 cm prostě ne. Myslím pochopitelně jako auto do města, ne na delší cesty...

0/0
10.6.2014 14:30

F84r95a83n11t21i31š50e10k 40S91o72b81o15t12k39a 1797103924210

Ty s podpuštěním "uprděné" dýchavičné třívalce s turbem mě štvou. Švagr si koupil jeden, byť český, no ale hrůza. Proto ať dlouho vydrží na trhu mazda či toyota s normálními atmosférickými čtyřválci.

+1/0
10.6.2014 14:24

V98í82ť85a 69K55r88u10t90i32š 1680324405627

Skutečně by mne zajímalo, jaký to český tříválec s turbem máte na mysli ....

+4/0
10.6.2014 14:29

F43r97a75n96t75i67š29e26k 90S27o98b56o62t91k66a 1977113984470

Fabia 1,4 TDI nafťák. S tím slovíčkem "dýchavičný" jsem to přehnal, jak se to zahřálo tak to  celkem  jelo. Ale od začátku se to hrozně třepalo, řvalo, zejména v nízkých otáčkách. Už to raději prodal......

+1/0
10.6.2014 21:12

P17e25t30r 94T97y35č37k22a 6215392279412

To dělá každé TDI.

0/0
10.6.2014 23:33

P18e60t19r 48M16i36c42h14a42l 2720934181652

TDi neznamená tříválec. Mně se čtyřválec netřepe ani za studena.

0/0
11.6.2014 13:36

M86i23c92h95a42l 92P30a68v83l33á47t 9223133764709

A svagr je spokojen?

+1/0
10.6.2014 14:33

D47a55v18i85d 72R84y90c94h53e53t59s70k68ý 9946151430310

Rapid 1,2 TSI mi přijde jako lepší nápad za podobné peníze. Vyšší životnost a jedna dvojka turbo (byť jinak naladěná), která je u Clia až s automatem. Clio s 1.2 16v dobře poslouží někomu, koho nezajímá dynamika a nebude ho provozovat 10 let.

+3/−1
10.6.2014 13:53

P22e38t21r 22K43u25l77i45c95h 9710341372715

ona i Fabia kombi v dobré výbavě bude prostorem lepší než to Clio. o motorech a podvozku nemluvě, tam Clio prohrává na plné čáře.

+2/0
10.6.2014 14:27

D35a12v58i70d 65R86y64c17h44e79t95s27k49ý 9526821320610

Fabie je ale takové důchodcovské auto - úzká a vysoká. Rapid mi přijde mnohem praktičtější a hezčí, pobere luxusně 4 lidi a milion bagáže.

0/0
10.6.2014 15:00

P73e77t89r 25B10ř74é65ť58a 14N39o40v49á75k 8230663676810

s tim luxusem bych ubral ...;-)

+1/0
10.6.2014 16:05

K28a56r21e96l 38V28a77c23h77u57t 9253932939723

Už snad jediná značka, která ještě do aut dává MOTORY, je Mazda...  ;-)

+1/−1
10.6.2014 13:04

K93r23y44š97t55o46f 55L35a37n92í22k 1619560345675

a toyota

+4/−1
10.6.2014 13:44

T67o66m39á59š 66M33a35c20e63j44k59a 6211122317267

a Honda

0/0
10.6.2014 15:31

J50a63n 19K66u45t36m41a24n 9204309350

Byl jste někdy v USA?;-)

0/0
14.6.2014 12:45

M91i29c28h84a76l 71M53a54r20e89k 7849441362480

Hrozná socka uvnitř

+3/0
10.6.2014 11:46

P68e13t79r 62M94i34c52h13a20l 2520584511892

Když to shrnu, vyjde mi tohle:

- vzhledově to jde, pokud se na přední masku hodí celta, bude to hezčí než Fabia,

- vnitřní prostor na svou třídu slušný,

- podvozek průměr, není to na divočení na silnici, takže dostačující,

- motor 0,9 turbo je tragédie a výrobce bezostyšně lže o kombinované spotřebě 4,9 l/100 km

- pro mladou rodinu jako začátek se to asi vyplatí (rozhodně bych tam ale dal motor 1,2 16V), jinak jako rodinné auto nic moc, po 5 letech to ztratí cca 55 - 65% ceny a po 10 to bude za pakatel. Takže když už to někdo koupí, tak na 4 - 5 let a pak prodat někomu méně movitému.

+5/−1
10.6.2014 11:00

V88í41ť35a 52K28r38u41t40i16š 1910784675877

Když to shrnu:

- jde o malé auto, které rozhodně nelze v evropském vnímání nazvat rodinným

- o spotřebě lžou všichni výrobci naprosto stejně, neb je měřena ve standardním cyklu NEDC, který je definován jak je definován

¨- po 5 letech ztratí přes polovinu hodnoty každé auto, stejně tak je každé za 10 let za pakatel v porovnání s původní kupní cenou

+8/0
10.6.2014 11:06

P67e56t21r 36M64i28c81h27a75l 2320614611242

- jistě, je to malé auto. Ale to je i Fabia a jezdí v tom rodiny,

- jenže Renault lže nějak moc. Já mám na dvoulitrovém turbodieselu psanou kombinovanou spotřebu taky 4,9 a jezdím dlouhodobě za nějakých 5,1. Ale jestli se tohle při kombinovaném provozu a běžné jízdě vejde do 6 litrů, tak sežeru řidičák.

- běžné auto ztrácí po 5 letech cca polovinu ceny, ale tenhle verk i díky značce ztratí víc. Jinak já jsem prodával 11 let starého Leona a šel za 82 tisíc, nájezd 140 tisíc km. Pořizovací cena přitom byla necelého půl mega. Tnz cena po 11 letech klesla na nějakých 20 % a na to to Clio nemá šanci. Jestli za něj majitel v 10 letech dostane 30 tisíc (a o tom bych si dovolil pochybovat), bude se tetelit blahem - a to bude nějakých 10 % původní ceny.

+3/0
10.6.2014 11:29

V95í82ť88a 18K74r36u34t80i63š 1230834475667

Klidně řidčák sežrat můžete. Protože když siporovnáte Vaši extrémně nízkou spotřebu vůči průměrné spotřebě Vaší motorizace dlereálných uživatelů (neznám typ, ale tipuji okolo 6,1) a průměrnou spotřebutohoto Renaulta (6,23), tak při Vašem stylu jízdy se se pod 6 litrů musítedostat levou zadní …

Cenu po 11 letech ještě musíte očistit o inflaci(za 11 let činí cca.30%), takže jste taky reálně dostal možná 13%. A to, jestlidnes za auto v ceně okolo 300tKč dostanu za 10 let 20, 30 nebo 40 litrů je s ohledemna veškeré jiné náklady vlastnictví a provozu auta vskutku naprosto zásadnírozdíl

+5/0
10.6.2014 11:51

P16e94t17r 61M20i11c94h17a65l 2940904831862

Nejsem s tou spotřebou zdaleka sám. Těsně nad 5 litrů s tím autem jezsdí většina lidí. Nedávno jsem byl ve Francii, plné auto (4 chlapi) a včetně pojíždění po bojištích Verdunu jsem měl spotřebu těsně nad 5,2 (a to jsem v Německu pod 130 kromě omezení prakticky nejel). Takže nejsem žádná výjimka. ... Jo, je to Oktávka II.

Kolega jel totéž s Mercedesem 2,2 CDi, spotřebu měl asi o deci nebo dvě vyšší. Takže to není o extrémně nízké spotřebě, ale o solidních motorech i autech.

Pokud by mělo totéž absolvovat to nové tříválcové Clio, tak se nevejde do 8 litrů ani omylem.

Inflace je stejná jestli prodávam Seat, Renault nebo Škodu, takže ji neberu v potaz. A je rozdíl prodat staré auto za nějaký peníz a mít část investice do nového, nebo to prodat za pakatel a na celé nové muset našetřit, nebo přeplatit drahý úvěr.

0/−1
10.6.2014 12:24

V39í69ť71a 22K18r73u90t13i42š 1570514965267

Tak zde jsou ty reálná data o spotřebě (dle tankování, ne dle PC), další komentář asi netřeba. Jen tam nějak nevidím tu většinu ....

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=1&constyear_s=2004&constyear_e=2012&power_s=140&power_e=140&powerunit=2

Pokud jednou za 10 let kupuji nové auto, tak je mi jedno, jestli je ta zůstatková +/-10tKč. Pořád je to "pakatel" vůči ceně auta nového a navíc, při rostoucích platech a klesajících cenách aut i ten pakatel bude čím dál méně významný.

+1/0
10.6.2014 12:34

P51e42t16r 14M42i37c87h97a22l 2860194231212

Cože? Jsi slepý? Na první stránce tam začíná spotřeba na 4,26, na desáté je 5,79. Já neříkám, že každý jezdí se spotřebou jako já, mluvil jsem o svých známých, o svém okolí. A valná většina z nich jsou slušní řidiči se zkušenostmi z nákladních aut (to dělá na spotřebu hodně, jet tzv. "economy run"). A když jsem psal o spotřebe, neměl jsem na mysli údaj palubního počítače, ale reálnou spotřebu dle tankování (spotřeba/km*100).

Pokud jednou za 10 let  kupuju auto, tak mě 10 tisíc opravdu nerozhodí. Ale třeba 50 - 60 tisíc rozdíl už je docela významná částka - aneb prodat za 100 nebo za 40, to si asi rozmyslím, co koupím. Nemluvě o tom, že auto s dobrou pověstí se taky mnohem lépe a rychleji prodá. (Ten Leon, o kterém jsem psal výše, nebyl v bazaru ani dva týdny).

0/−1
10.6.2014 14:42

O59n65d17ř39e86j 96R34a87z95ý64m 2195516155197

Vpravo nahoře máš celou statistiku.. průměr je 6,31.

0/0
10.6.2014 16:20

P56e62t72r 46M64i64c93h58a61l 2110614611632

Viděl jsem. Nicméně statistika je přesná věda s nepřesnými čísly:

1. Poslední v řadě je auto se spotřebou 21,5 litru. Chybí mu záznamy o kilometrech.

2. Ke konci jsou auta se spotřebou kolem 8 litrů a to jsou irelevantní data. Evidentně jsou buď špatně zadávána, nebo je řidiči úmyslně falšují (třeba firemní auta a tankují do svých), případně to jsou tzv. řidiči-dobytci, kteří jezdí brzda - plyn. ... A pak tam bude sem tam nějaká ta výjimka, co pořád pocukává po městě, každou chvíli někde stojí a nevypíná motor, protože by měnil startér tak dvakrát do roka.

0/0
10.6.2014 18:53

V94í88ť27a 82K61r97u95t24i34š 1950134705547

Vazeny pane Michale, nez zacnete nekoho osocovat, tak laskave zkuste pochopit statistiku. Tech stranek je tam totiz asi 40 a uzivatelu skoro 800. To, ze i pouze ctvrtina z nich jezdi pod 5,8 jasne vypovida o tom, ze ta Vase spotreba "lehce pres 5" je statisticky naprosto raritni. Tudiz pokud s jednim autem pri economy runu (coz rozhodne neni typicky vetsinovy styl bezne jizdy) jste schopen jet 20% pod vypovidajici prumer, tak i u Renaultu pojede obdobne.

A mluvit o rozdilu 60tKc pri prodeji auta stareho 10 let je nesmysl, pokud se bavime o beznych autech srovnatelne tridy, puvodni ceny, stavu a najezdu. I u Okty nebo Fabie to bude tak 20-40, coz je celkovych nakladech na auto za 10 let (0,75 - 1,0M) zanedbatelne ...

0/0
10.6.2014 19:49

P71e38t55r 77M96i61c37h27a41l 2440484491532

Psal jsem o realitě, ne o hypotetických a neověřitelných číslech z internetu. A jednu realitu přidám. Jel jsem nějkých 150 km a měl jsem naspěch. Část po dálnici, trvale na hranici limitu (občas i přes), část po silnicích 1. třídy, byl celkem provoz, dost jsem předjížděl, bylo teplo a celou dobu jela klimatizace, žádný economy run. Výsledná spotřeba podle palubního počítače byla 5,4 litru, tedy v reálu 5,6 - 5,7. Jel jsem ve 4 lidech, takže auto bylo celkem naložené. Pokud s tím někdo jezdí za 7 a více litrů, pak jsou tři možnosti (viz výše): špatně zadané údaje, permanentní jízda po městě bez vypínání motoru při stání (typicky taxík), nebo služební auto a při tankování řidič vždycky vezme 5 litrů do kanystru do svého auta domů.

Mimochodem, i moje manželka, která není bůh ví jaký šofér, jezdí se spotřebou podobnou jako já.

Ten rozdíl při prodeji je reálný. Desetileté Octavie se prodávají kolem 100 tisíc, za ten Renault ale nikdo víc než 40 nedá.

0/0
11.6.2014 13:49

J58i27ř11í 14C16v76r34č42e39k 8970786810563

A to nemáté starou dobrou jedna devítku v tédéíčku ;) Ta by jela ještě levněji, byť je tedy trochu línější, ale pořád jede slušně.

0/0
10.6.2014 12:43

P52e19t94r 32M66i69c75h20a91l 2650134831132

To byla podařená motorizace, ale na dálnici při 130 k/h je trochu žíznivější, bere něco přes 6 litrů (dvoulitr díky šesté rychlosti je úspornější). Ale na běžných silnicích při rychlostech kolem 90 neměla problém jezdit pod 4,5 litru.

0/0
10.6.2014 14:44

L10u34d46ě63k 54N77o42v17ý 2491779223301

No, třeba u Škodovek, které jsou u nás největší konkurencí, ta poslední odrážka neplatí. Ty si drží nesmyslnně vysoké ceny docela dlouho i přes to, že je jimi trh zaplaven. S odrážkou o spotřebě souhlasím. Ta metodika je hodně nepřesná. Slouží jen pro velmi hrubou představu.

0/0
10.6.2014 11:37

V89á35c45l22a42v 40P76a94v50e19l27e31k 1190776786734

Souhlasím s níže napsaným. Auto je krásné, má agresivní rysy, sportovní vzhled... Ale ty motory? To je co? Existuje nějaké podobné auto s normálním motorem? 1,6 nebo 2,0 v benzínu? Sám jsem měl Fábii 1,2 TSI a pro jednoho člověka pro cesty po rovinách ano... ale nedej bože, když jste ji naložili. Tady ty motory s vysavače, kde veškerý výkon taahá turbo... Ne, děkuji.

+1/0
10.6.2014 10:19

M43i65l61a97n 29Š12v76a10g95r75o53v10s48k48ý 9132409815128

Ty bys´ koupil Clio s 2 l motorem?

+1/0
10.6.2014 10:45

V75á44c39l97a59v 35P35a87v62e89l16e24k 1540756986684

Raději bych Clio s motorem 2,0 než 0,9. Lehce vyšší spotřeba kompenzuje vyšší pocit bezpečí a delší životnost.

0/0
10.6.2014 10:53

T73o82m26á24š 10Z86e58m45a25n 3665858754565

V reálných podmínkách ani nebude spotřeba vyšší.

0/0
10.6.2014 10:57

M11i15r86o48s16l11a44v 43Š45i16m36k71o 7415483852925

Mám 18 let starý Hyundai coupe 2,0 a při pohodové jízdě venku bere 6 litrů. A nezadýchává se do kopce, točit se nemusí :-) A když člověk potřebuje, tak opravdu jede se spotřebou do 10ti litrů.

+1/0
10.6.2014 10:59

P81e31t76r 11K79u74l30i23c67h 9110871842935

to je prostě dnešní realita, do malých aut se dvoulitry nedávají. to se poohlédněte po Laguně...

+1/0
10.6.2014 11:01

M81i91r48o59s41l60a84v 29Š74i47m74k64o 7355373752895

Laguna je velká a těžká. V té ten dvoulitr žádný zázrak také nebude. Docela by mne zajímalo, jak je velký rozdíl v ceně tříválcového turbo litru a atmosférického obyčejného čtyřválcového dvoulitru. Asi dost, jinak by se na ty piditříválce nepřecházelo. Vlastně k tomu musí být patřičně dimenzovaný podvozek atd. Akorát jsem zvědav jakou životnost tyto malé motory budou mít. Za pár let jich budou podle mne plné bazary.

0/0
10.6.2014 11:23

P52e68t47r 71K51u43l45i19c73h 9760361832725

jo, máte pravdu, spíš jsem jako příklad měl použít Megana. prostě jde o účel auta, a v cvrčkovi jako je Clio bych výkonný motor nehledal.

jinak životnost turba oproti atmosféře bude jistě nižší, na druhou stranu, auta s možným nájezdem nad 500 000km se dnes už v podstatě nevyrábějí a řekl bych že ani zákazníci je vyhledávají....

0/0
10.6.2014 11:33
Foto

V80l14a22d58i48m63í23r 86V21o98z87á10b 3728166826120

Já viděl nadávno Fábii 2,0 benzin,85kw

0/0
10.6.2014 12:28

C46y53r46i53l 33P24a42v50e23l52k47a 4566382858645

Já v tom jezdil v octávce, tam ten motor stál za prd.

0/0
10.6.2014 12:52

4330109568923

Přesně tu mám (akorát nejezdím na benzín, ale na plyn). A přijde mi to jako optimální motor.

0/0
10.6.2014 12:53

D42a61v15i86d 72R61y12c40h68e59t70s77k36ý 9616171360320

Proti motoru nic, ale auto mi přijde dost laciné a nepohodlné v porovnání třeba s první Oktávkou.

0/0
10.6.2014 13:56

4890409498653

Já jsem právě hledal něco se spolehlivým a "blbuvzodrným" dvoulitrem od r.v. 2005 a padlo to na tu Fábku. Kdyby se ten motor montoval do dvojkové Oktávky, tak si ji koupím. Ale ta taky není etalon pohodlí. A jedničková už mi přijde zastaralá a zbytečně "překufrovaná" (lidi se uvnitř tísní a za sedačkama se vozí několik kubíků vzduchu).

0/0
10.6.2014 15:22

D71a71v44i94d 26R66y58c35h44e63t10s26k23ý 9506491400660

To jo. Rapid té jedničce ukazuje jak se to má dělat. Co bylo špatného na 2.0 FSI?

0/0
10.6.2014 15:39

4720919308833

Vyžaduje 98-oktanový benzín a přestavba i provoz na LPG přinášejí komplikace. Pro někoho, kdo najezdí málo km a palivové náklady tedy nemusí řešit, je to jinak dobrý motor.

0/0
10.6.2014 16:38

M72i89c51h73a20l 94P30a58v41l43á69t 9173363704899

Pro lidi, kteri chteji auto s motorem, je tu Clio RS. Ostatne tyhle verze jsou z renaultu jedine skutecne zajimave.

0/0
10.6.2014 13:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.