Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Renault Clio: kombík je fešák, tříválec si důkladně vyzkoušejte

Přijde dáma do "renaultárny" a vyskládá prodejci na stůl dvě stě padesát tisíc korun se slovy: "Jedno clio." Takový fenomén mezi malými auty je ten malý renault. Mezi malými kombíky navíc není moc velká tlačenice, i proto je clio úspěšné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P16a47v47l54a 40N41o54v33á 7328110838595

To auto vypadá vcelku dobře, ale vadí mi, že je zde klasický tachometr nahrazen budíkem, který ukazuje stav nádrže paliva a rychlost se ukazuje jako číslo na displayi. Klasický tachometrový budík mi přijde daleko intuitivnější...

+1/0
10.6.2014 16:06

P63e84t12r 95V69i10n11t49r17l12í57k 3366974901

je to o zvyku...

+1/0
10.6.2014 16:08

J11a11r36o82m28í86r 20K71r72á29l 4710389774879

Ani ne.  Analogový údaj odečtete daleko ryvhleji, i když s menší přesností.  Ale stejně běžně nepotřebujete vědět rychlost s přesností na desetiny.

0/0
10.6.2014 16:41


A80l58e51x 27Š81t24a25j45n20e76r 7411874925123

Jo jo, na koukání byli frantíci vždy fajn...;-)

+1/0
10.6.2014 14:59

R13i97c45h89a28r42d 50M52i31k94u28l64e71n53k22a 1389757967714

Pěkné, ale malé, s mými 190 cm prostě ne. Myslím pochopitelně jako auto do města, ne na delší cesty...

0/0
10.6.2014 14:30

F33r61a35n52t16i18š25e76k 85S65o25b16o86t98k26a 1697693314360

Ty s podpuštěním "uprděné" dýchavičné třívalce s turbem mě štvou. Švagr si koupil jeden, byť český, no ale hrůza. Proto ať dlouho vydrží na trhu mazda či toyota s normálními atmosférickými čtyřválci.

+1/0
10.6.2014 14:24

V47í58ť54a 40K16r29u31t63i58š 1520904965477

Skutečně by mne zajímalo, jaký to český tříválec s turbem máte na mysli ....

+4/0
10.6.2014 14:29

F65r89a30n78t51i71š91e83k 19S27o73b66o65t79k21a 1777723374520

Fabia 1,4 TDI nafťák. S tím slovíčkem "dýchavičný" jsem to přehnal, jak se to zahřálo tak to  celkem  jelo. Ale od začátku se to hrozně třepalo, řvalo, zejména v nízkých otáčkách. Už to raději prodal......

+1/0
10.6.2014 21:12

P68e54t70r 33T73y16č94k46a 6855862609272

To dělá každé TDI.

0/0
10.6.2014 23:33

P42e74t27r 68M31i18c95h90a27l 2580434631492

TDi neznamená tříválec. Mně se čtyřválec netřepe ani za studena.

0/0
11.6.2014 13:36

M37i66c49h63a51l 52P80a79v63l54á77t 9213293964159

A svagr je spokojen?

+1/0
10.6.2014 14:33

D45a76v54i96d 32R65y55c33h89e61t52s56k64ý 9416611510940

Rapid 1,2 TSI mi přijde jako lepší nápad za podobné peníze. Vyšší životnost a jedna dvojka turbo (byť jinak naladěná), která je u Clia až s automatem. Clio s 1.2 16v dobře poslouží někomu, koho nezajímá dynamika a nebude ho provozovat 10 let.

+3/−1
10.6.2014 13:53

P34e77t37r 96K32u45l17i46c61h 9210721892205

ona i Fabia kombi v dobré výbavě bude prostorem lepší než to Clio. o motorech a podvozku nemluvě, tam Clio prohrává na plné čáře.

+2/0
10.6.2014 14:27

D97a85v81i81d 87R66y27c70h20e25t72s88k10ý 9336241310910

Fabie je ale takové důchodcovské auto - úzká a vysoká. Rapid mi přijde mnohem praktičtější a hezčí, pobere luxusně 4 lidi a milion bagáže.

0/0
10.6.2014 15:00

P36e25t91r 37B79ř66é48ť57a 73N85o58v19á70k 8780873616460

s tim luxusem bych ubral ...;-)

+1/0
10.6.2014 16:05

K75a42r75e68l 22V48a12c17h17u26t 9803592559173

Už snad jediná značka, která ještě do aut dává MOTORY, je Mazda...  ;-)

+1/−1
10.6.2014 13:04

K22r47y88š80t63o93f 95L70a15n25í43k 1409910405225

a toyota

+4/−1
10.6.2014 13:44

T11o53m92á11š 48M86a48c88e26j67k13a 6531352727587

a Honda

0/0
10.6.2014 15:31

J31a75n 24K39u51t95m33a89n 9174979520

Byl jste někdy v USA?;-)

0/0
14.6.2014 12:45

M78i71c70h53a78l 18M19a75r94e25k 7379651542670

Hrozná socka uvnitř

+3/0
10.6.2014 11:46

P35e97t98r 64M94i89c52h44a41l 2650214631762

Když to shrnu, vyjde mi tohle:

- vzhledově to jde, pokud se na přední masku hodí celta, bude to hezčí než Fabia,

- vnitřní prostor na svou třídu slušný,

- podvozek průměr, není to na divočení na silnici, takže dostačující,

- motor 0,9 turbo je tragédie a výrobce bezostyšně lže o kombinované spotřebě 4,9 l/100 km

- pro mladou rodinu jako začátek se to asi vyplatí (rozhodně bych tam ale dal motor 1,2 16V), jinak jako rodinné auto nic moc, po 5 letech to ztratí cca 55 - 65% ceny a po 10 to bude za pakatel. Takže když už to někdo koupí, tak na 4 - 5 let a pak prodat někomu méně movitému.

+5/−1
10.6.2014 11:00

V10í70ť14a 29K13r92u49t44i68š 1270544245347

Když to shrnu:

- jde o malé auto, které rozhodně nelze v evropském vnímání nazvat rodinným

- o spotřebě lžou všichni výrobci naprosto stejně, neb je měřena ve standardním cyklu NEDC, který je definován jak je definován

¨- po 5 letech ztratí přes polovinu hodnoty každé auto, stejně tak je každé za 10 let za pakatel v porovnání s původní kupní cenou

+8/0
10.6.2014 11:06

P44e25t95r 63M16i48c57h84a82l 2700354891522

- jistě, je to malé auto. Ale to je i Fabia a jezdí v tom rodiny,

- jenže Renault lže nějak moc. Já mám na dvoulitrovém turbodieselu psanou kombinovanou spotřebu taky 4,9 a jezdím dlouhodobě za nějakých 5,1. Ale jestli se tohle při kombinovaném provozu a běžné jízdě vejde do 6 litrů, tak sežeru řidičák.

- běžné auto ztrácí po 5 letech cca polovinu ceny, ale tenhle verk i díky značce ztratí víc. Jinak já jsem prodával 11 let starého Leona a šel za 82 tisíc, nájezd 140 tisíc km. Pořizovací cena přitom byla necelého půl mega. Tnz cena po 11 letech klesla na nějakých 20 % a na to to Clio nemá šanci. Jestli za něj majitel v 10 letech dostane 30 tisíc (a o tom bych si dovolil pochybovat), bude se tetelit blahem - a to bude nějakých 10 % původní ceny.

+3/0
10.6.2014 11:29

V12í61ť35a 36K38r86u66t53i41š 1750334205177

Klidně řidčák sežrat můžete. Protože když siporovnáte Vaši extrémně nízkou spotřebu vůči průměrné spotřebě Vaší motorizace dlereálných uživatelů (neznám typ, ale tipuji okolo 6,1) a průměrnou spotřebutohoto Renaulta (6,23), tak při Vašem stylu jízdy se se pod 6 litrů musítedostat levou zadní …

Cenu po 11 letech ještě musíte očistit o inflaci(za 11 let činí cca.30%), takže jste taky reálně dostal možná 13%. A to, jestlidnes za auto v ceně okolo 300tKč dostanu za 10 let 20, 30 nebo 40 litrů je s ohledemna veškeré jiné náklady vlastnictví a provozu auta vskutku naprosto zásadnírozdíl

+5/0
10.6.2014 11:51

P62e60t27r 89M38i81c19h80a65l 2170284441122

Nejsem s tou spotřebou zdaleka sám. Těsně nad 5 litrů s tím autem jezsdí většina lidí. Nedávno jsem byl ve Francii, plné auto (4 chlapi) a včetně pojíždění po bojištích Verdunu jsem měl spotřebu těsně nad 5,2 (a to jsem v Německu pod 130 kromě omezení prakticky nejel). Takže nejsem žádná výjimka. ... Jo, je to Oktávka II.

Kolega jel totéž s Mercedesem 2,2 CDi, spotřebu měl asi o deci nebo dvě vyšší. Takže to není o extrémně nízké spotřebě, ale o solidních motorech i autech.

Pokud by mělo totéž absolvovat to nové tříválcové Clio, tak se nevejde do 8 litrů ani omylem.

Inflace je stejná jestli prodávam Seat, Renault nebo Škodu, takže ji neberu v potaz. A je rozdíl prodat staré auto za nějaký peníz a mít část investice do nového, nebo to prodat za pakatel a na celé nové muset našetřit, nebo přeplatit drahý úvěr.

0/−1
10.6.2014 12:24

V15í24ť28a 25K86r43u93t23i50š 1470824435897

Tak zde jsou ty reálná data o spotřebě (dle tankování, ne dle PC), další komentář asi netřeba. Jen tam nějak nevidím tu většinu ....

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=1&constyear_s=2004&constyear_e=2012&power_s=140&power_e=140&powerunit=2

Pokud jednou za 10 let kupuji nové auto, tak je mi jedno, jestli je ta zůstatková +/-10tKč. Pořád je to "pakatel" vůči ceně auta nového a navíc, při rostoucích platech a klesajících cenách aut i ten pakatel bude čím dál méně významný.

+1/0
10.6.2014 12:34

P26e36t66r 89M82i30c39h95a41l 2940334641792

Cože? Jsi slepý? Na první stránce tam začíná spotřeba na 4,26, na desáté je 5,79. Já neříkám, že každý jezdí se spotřebou jako já, mluvil jsem o svých známých, o svém okolí. A valná většina z nich jsou slušní řidiči se zkušenostmi z nákladních aut (to dělá na spotřebu hodně, jet tzv. "economy run"). A když jsem psal o spotřebe, neměl jsem na mysli údaj palubního počítače, ale reálnou spotřebu dle tankování (spotřeba/km*100).

Pokud jednou za 10 let  kupuju auto, tak mě 10 tisíc opravdu nerozhodí. Ale třeba 50 - 60 tisíc rozdíl už je docela významná částka - aneb prodat za 100 nebo za 40, to si asi rozmyslím, co koupím. Nemluvě o tom, že auto s dobrou pověstí se taky mnohem lépe a rychleji prodá. (Ten Leon, o kterém jsem psal výše, nebyl v bazaru ani dva týdny).

0/−1
10.6.2014 14:42

O95n17d43ř30e94j 28R17a93z84ý61m 2395236595467

Vpravo nahoře máš celou statistiku.. průměr je 6,31.

0/0
10.6.2014 16:20

P76e22t49r 20M79i17c94h91a91l 2540984261452

Viděl jsem. Nicméně statistika je přesná věda s nepřesnými čísly:

1. Poslední v řadě je auto se spotřebou 21,5 litru. Chybí mu záznamy o kilometrech.

2. Ke konci jsou auta se spotřebou kolem 8 litrů a to jsou irelevantní data. Evidentně jsou buď špatně zadávána, nebo je řidiči úmyslně falšují (třeba firemní auta a tankují do svých), případně to jsou tzv. řidiči-dobytci, kteří jezdí brzda - plyn. ... A pak tam bude sem tam nějaká ta výjimka, co pořád pocukává po městě, každou chvíli někde stojí a nevypíná motor, protože by měnil startér tak dvakrát do roka.

0/0
10.6.2014 18:53

V23í71ť19a 82K33r91u32t62i97š 1150174275867

Vazeny pane Michale, nez zacnete nekoho osocovat, tak laskave zkuste pochopit statistiku. Tech stranek je tam totiz asi 40 a uzivatelu skoro 800. To, ze i pouze ctvrtina z nich jezdi pod 5,8 jasne vypovida o tom, ze ta Vase spotreba "lehce pres 5" je statisticky naprosto raritni. Tudiz pokud s jednim autem pri economy runu (coz rozhodne neni typicky vetsinovy styl bezne jizdy) jste schopen jet 20% pod vypovidajici prumer, tak i u Renaultu pojede obdobne.

A mluvit o rozdilu 60tKc pri prodeji auta stareho 10 let je nesmysl, pokud se bavime o beznych autech srovnatelne tridy, puvodni ceny, stavu a najezdu. I u Okty nebo Fabie to bude tak 20-40, coz je celkovych nakladech na auto za 10 let (0,75 - 1,0M) zanedbatelne ...

0/0
10.6.2014 19:49

P24e81t32r 51M14i60c69h69a92l 2280284551232

Psal jsem o realitě, ne o hypotetických a neověřitelných číslech z internetu. A jednu realitu přidám. Jel jsem nějkých 150 km a měl jsem naspěch. Část po dálnici, trvale na hranici limitu (občas i přes), část po silnicích 1. třídy, byl celkem provoz, dost jsem předjížděl, bylo teplo a celou dobu jela klimatizace, žádný economy run. Výsledná spotřeba podle palubního počítače byla 5,4 litru, tedy v reálu 5,6 - 5,7. Jel jsem ve 4 lidech, takže auto bylo celkem naložené. Pokud s tím někdo jezdí za 7 a více litrů, pak jsou tři možnosti (viz výše): špatně zadané údaje, permanentní jízda po městě bez vypínání motoru při stání (typicky taxík), nebo služební auto a při tankování řidič vždycky vezme 5 litrů do kanystru do svého auta domů.

Mimochodem, i moje manželka, která není bůh ví jaký šofér, jezdí se spotřebou podobnou jako já.

Ten rozdíl při prodeji je reálný. Desetileté Octavie se prodávají kolem 100 tisíc, za ten Renault ale nikdo víc než 40 nedá.

0/0
11.6.2014 13:49

J84i71ř10í 25C50v75r94č11e71k 8790226520563

A to nemáté starou dobrou jedna devítku v tédéíčku ;) Ta by jela ještě levněji, byť je tedy trochu línější, ale pořád jede slušně.

0/0
10.6.2014 12:43

P88e67t23r 23M24i43c12h61a30l 2790194691122

To byla podařená motorizace, ale na dálnici při 130 k/h je trochu žíznivější, bere něco přes 6 litrů (dvoulitr díky šesté rychlosti je úspornější). Ale na běžných silnicích při rychlostech kolem 90 neměla problém jezdit pod 4,5 litru.

0/0
10.6.2014 14:44

L93u65d74ě53k 77N89o63v76ý 2781479893961

No, třeba u Škodovek, které jsou u nás největší konkurencí, ta poslední odrážka neplatí. Ty si drží nesmyslnně vysoké ceny docela dlouho i přes to, že je jimi trh zaplaven. S odrážkou o spotřebě souhlasím. Ta metodika je hodně nepřesná. Slouží jen pro velmi hrubou představu.

0/0
10.6.2014 11:37

V89á66c51l90a23v 20P52a38v61e14l79e12k 1780146146224

Souhlasím s níže napsaným. Auto je krásné, má agresivní rysy, sportovní vzhled... Ale ty motory? To je co? Existuje nějaké podobné auto s normálním motorem? 1,6 nebo 2,0 v benzínu? Sám jsem měl Fábii 1,2 TSI a pro jednoho člověka pro cesty po rovinách ano... ale nedej bože, když jste ji naložili. Tady ty motory s vysavače, kde veškerý výkon taahá turbo... Ne, děkuji.

+1/0
10.6.2014 10:19

M97i84l58a64n 67Š24v47a75g82r85o77v89s78k23ý 9262939985218

Ty bys´ koupil Clio s 2 l motorem?

+1/0
10.6.2014 10:45

V83á69c20l93a72v 98P19a65v43e23l59e32k 1230376526294

Raději bych Clio s motorem 2,0 než 0,9. Lehce vyšší spotřeba kompenzuje vyšší pocit bezpečí a delší životnost.

0/0
10.6.2014 10:53

T93o44m15á74š 48Z96e38m85a62n 3415838114575

V reálných podmínkách ani nebude spotřeba vyšší.

0/0
10.6.2014 10:57

M39i48r45o18s66l80a90v 48Š68i59m77k30o 7945613132835

Mám 18 let starý Hyundai coupe 2,0 a při pohodové jízdě venku bere 6 litrů. A nezadýchává se do kopce, točit se nemusí :-) A když člověk potřebuje, tak opravdu jede se spotřebou do 10ti litrů.

+1/0
10.6.2014 10:59

P24e47t46r 25K88u17l50i26c12h 9480411692395

to je prostě dnešní realita, do malých aut se dvoulitry nedávají. to se poohlédněte po Laguně...

+1/0
10.6.2014 11:01

M91i23r47o60s26l19a48v 84Š78i43m85k42o 7325463692665

Laguna je velká a těžká. V té ten dvoulitr žádný zázrak také nebude. Docela by mne zajímalo, jak je velký rozdíl v ceně tříválcového turbo litru a atmosférického obyčejného čtyřválcového dvoulitru. Asi dost, jinak by se na ty piditříválce nepřecházelo. Vlastně k tomu musí být patřičně dimenzovaný podvozek atd. Akorát jsem zvědav jakou životnost tyto malé motory budou mít. Za pár let jich budou podle mne plné bazary.

0/0
10.6.2014 11:23

P23e46t12r 13K21u10l11i36c63h 9160501412935

jo, máte pravdu, spíš jsem jako příklad měl použít Megana. prostě jde o účel auta, a v cvrčkovi jako je Clio bych výkonný motor nehledal.

jinak životnost turba oproti atmosféře bude jistě nižší, na druhou stranu, auta s možným nájezdem nad 500 000km se dnes už v podstatě nevyrábějí a řekl bych že ani zákazníci je vyhledávají....

0/0
10.6.2014 11:33
Foto

V90l64a41d58i77m39í67r 63V81o43z45á92b 3458386686120

Já viděl nadávno Fábii 2,0 benzin,85kw

0/0
10.6.2014 12:28

C38y55r84i14l 56P44a35v94e67l35k79a 4226452338625

Já v tom jezdil v octávce, tam ten motor stál za prd.

0/0
10.6.2014 12:52

Arnold J. 4130979538833

Přesně tu mám (akorát nejezdím na benzín, ale na plyn). A přijde mi to jako optimální motor.

0/0
10.6.2014 12:53

D51a31v11i72d 67R39y98c58h63e67t67s28k64ý 9726671600760

Proti motoru nic, ale auto mi přijde dost laciné a nepohodlné v porovnání třeba s první Oktávkou.

0/0
10.6.2014 13:56

Arnold J. 4930569898443

Já jsem právě hledal něco se spolehlivým a "blbuvzodrným" dvoulitrem od r.v. 2005 a padlo to na tu Fábku. Kdyby se ten motor montoval do dvojkové Oktávky, tak si ji koupím. Ale ta taky není etalon pohodlí. A jedničková už mi přijde zastaralá a zbytečně "překufrovaná" (lidi se uvnitř tísní a za sedačkama se vozí několik kubíků vzduchu).

0/0
10.6.2014 15:22

D30a16v63i20d 14R87y51c45h19e82t89s47k84ý 9836601170540

To jo. Rapid té jedničce ukazuje jak se to má dělat. Co bylo špatného na 2.0 FSI?

0/0
10.6.2014 15:39

Arnold J. 4210469268443

Vyžaduje 98-oktanový benzín a přestavba i provoz na LPG přinášejí komplikace. Pro někoho, kdo najezdí málo km a palivové náklady tedy nemusí řešit, je to jinak dobrý motor.

0/0
10.6.2014 16:38

M75i40c10h66a60l 57P72a65v11l36á13t 9963933164119

Pro lidi, kteri chteji auto s motorem, je tu Clio RS. Ostatne tyhle verze jsou z renaultu jedine skutecne zajimave.

0/0
10.6.2014 13:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.