Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

BMW 8: Drahý omyl spatřil světlo světa před čtvrt stoletím

Mnichovská automobilka si připomíná 25 let od představení řady 8. Technicky propracované kupé bylo luxusní a velmi drahé, ale mělo jednu chybu: od BMW nikdo takové auto nečekal. A tak se stalo komerčním propadákem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I83r48e28n48a 82P61l88a71c94h43e38t97k66o90v47á 1766394766360

Uzasny stroj. Ted ho dotah soused tak se v tom s kamilem vrtaj

0/0
27.6.2014 0:59

P64e25t11r 70M84i21c18h34a14l 2920524481652

S takovým "omylem" musí být radost jezdit. ;-) R^

+3/0
24.6.2014 10:23

J55i35ř82í 92S92c58h81w56a23c33h 8558424248776

nejde ani tak o radost s tím jezdit, této radosti musí předcházet "radost za to zaplatit"....;-)

0/0
26.6.2014 1:04

D57a36v21i20d 92M28a35t29ě48j97ů 2365202247778

Nikdy jsem nebyl zatizenej na BMW, ale rada 8 se mi tehdy libila.

0/0
24.6.2014 9:08

V68á46c33l39a86v 13Z25e73l96i88n94k82a 2622120193822

Jaký omyl sakra? Kus naprosto nádherné automobilové techniky a to zejména co se motoru týče. A dneska? Před časem prošla zpráva, že do nově zrozeného osmičkového BMW budou montovat turbem přefukované tříhrnkové bubladlo ve stylu o něco vylepšeného HTP a na přední nápravy přidají elektromotory na výpomoc. A všichni nadšeně jásají, jak je to ekologické. Supersport a ekologie. To k sobě jde jak pedofil a dětský tábor. Kam se to proboha řítí Evropa pod vedením pošuků z chlorofylem místo mozku? Vaůůůůů.

+7/0
23.6.2014 22:43

P85e92t36r 83M95i23c20h74a26l 2280274561972

Mě by jenom zajímalo, jestli člověk, který ty po.... tříválce vymyslel, aspoň jednou v životě viděl, jak vypadá klikovka.

+1/0
24.6.2014 10:26

J72a77n 25Š88a44f33á83ř 4466511264500

nevím, jak zrovna u BMW, ale McLaren a Porshe se svými hybridními Supersporty jsou absolutně bomba. Elektromotor zabírá tam, kde benzínu dochází dech a posouvá akceleraci a průběh točivýho momentu úplně někam do jiný dimenze... se stačí podívat na poslední sérii Top Gearu...

0/0
24.6.2014 11:52

J79i68ř41í 38S57c90h19w52a42c55h 8708524238106

všichni jsou hlupáci, jen Zelinka je letadlo....

0/0
26.6.2014 1:00

K66a93r29e14l 22N39e15d51o94p81i98l 7608596779654

Dvanactivalec je mrtvy. At zije jednovalec 50cm3 s quadroturbem o vykonu 300 koni.

0/0
23.6.2014 22:05
Foto

R66o65m45a22n 67V52i67e64t29z64e 9731842719840

Moc nevtipkujte.. aby jsme se ještě nedivili.. raději si koupim atmosferu, ať M60/M62 V8 nebo M70 V12.. prostě motorovou symfonii V

0/0
23.6.2014 22:33
Foto

D54a59n 77R57u94b24í28n 4713163469

K čemu když tam nesložím basu desítek z Lídla?

0/0
23.6.2014 14:45

J74i55ř96í 68Z79ý77k78a 9349513861960

těch bas se tam vejde několik ;-)

+1/0
23.6.2014 15:57

M42a13r98t54i44n 47H38o55r28ň49á53k 7591911262

R^

0/0
23.6.2014 11:08

M34i13r45o40s16l59a29v 89Š89i25m97k71o 7885853932225

Mně se 850ka moc líbí a líbit bude. Právě proto, že se liší od ostatních aut.

+4/0
23.6.2014 10:57

R86a87d39e81k 55D14o42l20e66ž68a10l 2319613860810

Hezká fotka ukazující, že skoro s každým kupé BMW téměř zkrachovalo ;-D Ne, jsou tam i úspěšná auta, ale třeba 507 tu továrnu skoro položilo, nebo 3.0 CSL se taky skoro neprodávalo, protože přišla ropná krize.

0/−1
23.6.2014 10:12

J38i72ř65í 43Z47ý72k74a 9329953171260

i podle toho se pozná, že je to automobilka a nejen montovna aut. Fandím takovým, co se nebojí přijít s něčím jiným, neobvyklým, třeba až fanouškovským a přitom ví, že se jim to z prodeje nemůže zaplatit.

+7/0
23.6.2014 10:29

P14e37t64r 58J52a25n67o39u20š 7719142872820

Co znamena "skoro polozilo"? Mate k tomu nejaka data? Nebo jen splouch do toalety?

0/0
23.6.2014 10:34

R23a46d76e39k 83D96o42l18e60ž51a42l 2379513220290

?? Já nevím, to je obecně známé, viz:

en.wikipedia.org

"..too expensive, resulting in a total production figure of 252 cars and heavy losses for BMW.."

".. the 507 took BMW to the edge of bankruptcy .. The company lost money on each 507 built.."

Pak se zachránili výrobou licenčních BMW Isetta.

0/0
23.6.2014 11:44

M89a90r80t22i76n 27B49r83e66j51c11h69a 3214890812931

Více takových omylů. ;-)

+7/0
23.6.2014 9:40

M54i58c29h66a18l 88Z76e88t87e55k 3738712980237

Nejlepší řada od BMW byla E34.

+3/0
23.6.2014 9:39

J33a34n 75K58o97n93v85a47l98i56n94k75a 5680721171605

Byla dobrá. Máme doma E36 coupé, E39 Touring a E60 sedan - všechno jsou to suprová auta,

+2/0
23.6.2014 10:33

M23i15c92h23a70l 42Z33e51t11e13k 3348472150287

No, E39 byly dost poruchové, a E60... Chris Bangle je na seznamu WANTED všech fanoušků značky jako první v pořadí na zastřelení.

+1/−1
23.6.2014 10:37

J35a47n 43K26o34n21v23a94l95i55n55k12a 5330891481265

S e39 jezdím já. V servisu jsem často, to je pravda, nicméně za to může zanedbaná údržba předchozího majitele a ne samovolné poruchy. e60 se vpravdě trochu zpronevěřila celkovému duchu BMW, ale co s tím..... tak to je :-/

+2/0
23.6.2014 10:54

J69a38n 73Š49a80f58á37ř 4796221814320

E39 - První generace měly problémy s diesly (TDS), ale to mělo BMW všeobecně, jejich diesly začly stát za něco až po roce 2000 Na druhou stranu motor M54B30 vyhlášenej 3x po sobě jako motor roku 2001-2003. (jinak řečeno E39 po FL patřili právě naopak k nejmíň poruchovým autům v segmentu. Ale říkejte to těm, co jedou pro "tureckou" 525TDS do Německa...

+1/0
23.6.2014 11:09

J72a34n 59K87o66n22v61a23l77i51n57k59a 5220631661595

Já mám ten povedenější třílitr. Auto je sice před-facelift, ale nějakým zvláštním způsobem se do něj dostala ta modernější varianta motoru (spolu s úplně podivnou výbavou a sportovním podvozkem). TDSko je lepší snad jen v tom, že to nemá přímý vstřik a tudíž neodcházejí vstřiky, ale ono si to vynahradí jinak. Už jsem do něj nasypal fůru peněz (1,5 x pořizovací ceny). Teď jsem u konce s přerodem na FL verzi - světla, nárazníky apod. Žádný tuzing, originál tovární vzhled.

+1/0
23.6.2014 12:55

P89e88t80r 92M16a81r72š38o83u66n 5565908546346

teda jak to popisujete, tak to vypadá jako složenina z více aut. :-) Sám i píšete o poruchách díky zanedbání údržby předchozího majitele. Jen aby to nebylo "nikdy nehavarované po prvním majiteli" ;-)

+1/0
23.6.2014 13:40

J60a93n 61K86o62n16v38a43l92i88n55k48a 5900661571735

Podle VINu všechno sedí - i ta výbava, barva, sedadla, palubovka, audio systém a tak. Hodně míst bylo odstrojeno a nikde žádné sváry nebo retuše. Všechno lícuje jak má. Kupoval jsem to tady v ČR od známého - sám řekl, že je to auto zanedbané, že jen jezdil a tankoval. Ale za tu cenu jsem neváhal. Já mám zase až přecitlivělý přístup k autům, takže řeším i zdánlivé banality jako držáčky nápojů, světýlko v kufru nebo orezlé ramínko stěrače. Jelikož moje manuální zručnost v oblasti automobilismu končí u výměny žárovky, jezdím se vším do servisu.Vždycky si napíšu seznam úkonů a oni dělají a odškrtávají :-) Koupil jsem si to auto a mám ho jako každodenní hobby :-)

+2/0
23.6.2014 14:16

J17a89n 89Š68a56f86á15ř 4106581434490

193PS se začaly dávat až v 2000, tak je to divný, před FL se montovaly ty slabší 135kW. No ale BMW je známý dost šitím na míru, tak bych se možná ani nedivil... ;-)

0/0
23.6.2014 19:30

F92r41a75n66t36i61š83e89k 69M95o15s34s 8332653119429

A proč? E60 je jedno z nejhezčích BMW posledních let. Ze začátku kontroverzní design je dnes oceňován.

0/−1
23.6.2014 20:50

V42á11c49l34a98v 31H93o75s86c44h 8676288602441

pomalu 10 let starsi Pontiac Trams Am Firebird je mnohem hezci...

0/0
23.6.2014 9:38

J27i46ř69í 74Z62ý75k66a 9379713571310

jenže to je trochu jiná "cílovka" i jiná éra. To bychom se tu mohli hádat, že je nejhezčí E-type, Corvette C1 nebo z opačného konce třeba Aston Martin DBS.

+1/0
23.6.2014 9:55

V69á51c48l82a33v 88H36o23s84c65h 8756598222551

no asi jo, me slo ciste o kastli, ne, ne o motor a vybavu.

0/0
23.6.2014 9:59

J26o54z40e97f 17K10o48s72t33e36l40a71n56s98k73ý 8705832799786

To je zaujímavé, presne ne Pontiac Trans Am a jeho klony som si pri tomto bavoráku spomenul. Vyrábali sa v rovnakom období. O tom Pontiacu sa hovorilo, že vodič sedí až v zadnej polovici auta... :-)

0/0
24.6.2014 22:17

V81á60c47l69a86v 60H30o82s62c84h 8846898522291

Ten Pontiac bol v Knight Riderovi a ten seriál bežal od 1982, teda o jednu autogeneráciu skôr, než vyšlo to bmw, a je oveľa krajšie, má vyváženejší, príťažlivejší dizajn.

0/0
25.6.2014 0:37

M31i76c58h36a33l 84Z96e43t21e76k 3368342240647

Pokud si vzpomínám, stál 850i ba začátku 90.let 135 000 DM. Tehdy byla marka zhruba za 20-21 Kčs.

+3/0
23.6.2014 9:37

J39i14ř85í 92D98o73l85e39ž92e20l 9259545251620

v rodině jedno bylo, vlastně dvě, to druhý stálo v garáži a braly se z něj náhradní díly :-) když se pokazilo el. ovládaný sedadlo řidiče, výměna by přišla na 40 tisíc Kč ;-D a tak to bylo se vším. po nějakým tom roce šlo do světa

0/0
23.6.2014 8:57

Z67d42e82n20e49k 78C49a46d47a 6972814459690

možná by neškodilo srovnání s dobovou konkurencí, pokud bylo dražší než přímí konkurenti...

0/0
23.6.2014 8:47

J82a20n 44K71o94n90v77a76l90i85n40k14a 5230351211615

Dvanáctiválec, osmiválec, šestiválec. Pořád to byly ještě motory. Dnes? Tříválec turbo, dokonce dvouválec Twin-Air. Vždyť je to k pláči. Proklatá ekologická lobby spolu s evropskou zelenou demagogií ničí to, co je na autech nejcennější - sílu, jedinečnost, zvuk a bohužel i trvanlivost. Asi budu ten svůj šesti-hrnek stále opečovávat, protože jiný už nebude...EURv

+32/−1
23.6.2014 8:44

K14a21r69o27l64i60n10a 36K57r84á76t27k40á 4323508324252

Jenomže, onehdy jsme seděli v nové alpině (nemůžu sloužit počtem válců a koní, tyhle informace jsem ještě neinternalizovala, ale má dvě turba a dva výfuky) a filosofovali, že žere zhruba jako Lada 1500 v roce 1992 - tedy, při normální jízdě, ne, když člověk přeskakuje pomaleji jedoucí vozy. (Ta akcelerace!!! Ty brzdy! Ano, vyrostla jsem v garáži, je to na mně poznat.)

On je to tak trochu vývoj. Auta jsou konstruovaná jinak - bezpečnostní prvky holt něco váží, širší pneumatiky zvyšujou tření, takže auto líp drží na silnici, ale víc sežere, takže aby to žralo míň, je potřeba vychytat spalování a všecko ostatní, což už dost dobře nejde za pomoci šroubováku a kladiva odpoledne před barákem, odtud samá elektronika... Ale pak se taky dá vytáhnout větší účinnost z menšího motoru. A tak.

+1/0
23.6.2014 9:22

J63a50n 66K97o29n47v77a33l76i37n37k69a 5830381271455

Máte pravdu, Karolino. Vývoj se ubírá určitým směrem. Možná je to z mé strany přehnané staromilství. Nějak zvlášť se nevezu na retro vlně, přesto se nemůžu ubránit dojmu, že v devadesátých letech byla produkována kvalitnější a déle žijící auta. Ale i to je možná jen iluze, protože žijeme ve zkresleném prostředí, kde je průměrný věk vozového parku podstatně vyšší než v civilizované Evropě. To, že u nás jezdí spousta vozidel se stářím 15+ v nás třeba chybně generuje domněnku nesmrtelnosti devadesátkových aut. Je to věc názoru a osobní zkušenosti.

+1/0
23.6.2014 9:33

J35i77ř80í 27Z84ý69k56a 9629593931770

15let staré auto už v podstatě není devadesátkové ... ale už "po miléniové" (nebo jak to nazvat) ;-)

Nicméně souhlas s tím, že auta někdy od roku 1980 do cirka 2005 jsou ta nejspolehlivější, jaká kdy byla vyrobena. Samozřejmě záleží na tom, co to bylo za automobilku, jak měli tenkrát zvládnutou antikorozní úpravu karoserií, případně u těch novějších jak brzo přešli na šizení, resp. výrobní "optimalizace".

+4/0
23.6.2014 9:47

P59e55t36r 67D70v75o63r55a37k 3911240367869

Tříválec se 2 turby v BMW i8 má výkon přes 200 koní. Nepochybuju vůbec o tom, že životnost takového motoru je stejná (jak výpočtová tak reálná) jako s motorem vyrobeným před 20ti lety se stejným výkonem.

Mimochodem proč dělat ty motory pořád tak obludně velké a těžké na úkor hmotnosti, hbitosti auta? Lehký přeplňovaný motor (třeba 1.6 nebo 2.0) umí dát výkon kolem 250koní, kroutící moment kolem 300Nm ve slušném rozsahu. VW, PSA, BMW a jiní jej umí naladit tak, že sotva poznáte, kdy se turbo roztočí, a mají tak bezprostřední reakci na plyn jako atmosférický motory.

A k tomu ta spotřeba. Menší přeplňovaný motor má větší účinnost, takže si prostě vystačí s menším množstvím paliva. Je prostě efektivnější.

+2/−4
23.6.2014 9:43

R91a89d36e89k 26P97a40s48t51o48r 3596145646623

Kupte si ho jetý od čecha po 5-ti letech a 75 000 kilometrech. Ještě rád zavzpomínáte na atmosféru nebo maximálně jednoturbový benzín 2L a více.

+6/0
23.6.2014 9:55

J67a10n 89K72o29n68v91a50l65i16n60k73a 5240551451135

Jak říkám a píšu o něco výše. Asi jsem staromilec (a to je mi jen 30). Vím, že moderní motory jsou super výkonné a z minima vytlačí maximum. Asi jsem si oblíbil ten pohled na plný motorový prostor a zamiloval se do zvuku víceválcových motorů. :-/

+5/0
23.6.2014 9:59

J18a47n 84Š89a89f93á53ř 4576321204520

Tady všichni tlachaj o spotřebě, ale to přece není nejdůležitější parametr... Vždyť jestli je spotřeba 7l, nebo 12l je v celkovým součtu nákladů na provoz auta ta menšinová položka... ten rozdíl se smaže ve chvíli, když se pokazí jakákoliv elektornika, víceprvková náprava a nebo atp. Provozní náklady na kotouče, destičky, oleje, pneumatiky, a z druhé strany dálniční známka a najednou zjistíte, že spotřeba zas tak důležitá není...Já jsem taky staromilec okolo 30... mám atmosférický 6V 3.0 benzín a jsem spokojenej... :-)

+5/0
23.6.2014 10:35

J38a98n 50K70o14n12v75a72l81i18n32k31a 5840311851395

U mě je to 3.0 V6 turbo nafta. Hladký chod a síla jak náklaďák (192 PS a 400Nm) a spotřeba dle stylu jízdy od 7 do 13. Mimochodem, předtím jsem měl jednašestku Focus a ten žral podobně - po městě 8,5 a po dálnici 7,7 a výkonově to bylo slaboučké. Třílitr bublá někde nad tisícem otáček a je mu všechno jedno, pak stačí zařadit DS prošlápnout plyn na kick down a krční páteř dostává zabrat  :-) To jsou ty chvíle, kdy se člověk usmívá jak úchyl a má radost ze života.

+2/0
23.6.2014 10:43

V61l75a69s61t36i40m13i63l 68T24e70n19c20e76r 4790300897680

Já mám taky radši svoji Xantii z minulého století s obyčejnou dvouventilovou 1,8. Žádný šetřílek benzínu to sice není, ale to neřeším. Nedávno mi na křižovatce praskl rozvodový řemen a... nestalo se vůbec nic, žádné polibky ventilů s pístama se nekonaly. Není tam žádný pitomý elektronický bazmek. V podstatě jednoduché auto s fantastickým pérováním Hydractive. O celé auto se mi komplet postará můj známy mechanik ve své dílně za pár korun.

0/0
23.6.2014 11:52

M50a79r60t13i83n 11R41a47y23m80a33n 4262978603378

Ja mam doma 2 dvoulitry atmosfericke. Jeden od Mazdy druhy od Subaru. A lidi kolem resi vstriky na strarych dieselech, turbo a ja si proste v klidu jezdim s Mazdou za 8 a se Subaru za 10 litru a nejake opravy nechavam na ostatnich. Genialne jednoduche.

+1/0
23.6.2014 13:04
Foto

M28i83c94h94a79l 48P74u40č 3368982944918

tak jest... mám stejný problém jako Vy. Mám doma dva šestiválce. Jeden atmosférický zážehový a druhý vznětový s jedním turbem. Benzinová atmosféra je prostě čistá síla s okamžitou reakcí na plyn a s výkonem na rozdávání v jakýchkoliv otáčkách. No a ten zvuk V.... Druhá varianta v případě nafty. Už jen zvukový projev šestiválcového dieslu je někde jinde. Kultivovaný chod a ani ve vyšších otáčkách nemáte pocit, že je pod kapotou diesel. Já prostě nevěřím moderním malým turbům, které dnes automobilky plodí ve velkém. Je to ale dáno i tím, že auto se stalo v drtivé většině spotřební produkt, který se po 3 letech prostě vymění, takže proč se zabývat nějakou životností?

+8/0
23.6.2014 10:36

J97a92n 61K27o62n80v14a70l82i54n60k43a 5310481551175

Jsou lidé, kteří se nám smějí. Ale my víme. R^

+6/0
23.6.2014 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.