Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

BMW 8: Drahý omyl spatřil světlo světa před čtvrt stoletím

Mnichovská automobilka si připomíná 25 let od představení řady 8. Technicky propracované kupé bylo luxusní a velmi drahé, ale mělo jednu chybu: od BMW nikdo takové auto nečekal. A tak se stalo komerčním propadákem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I96r63e33n91a 97P33l16a51c59h68e19t89k25o11v23á 3834754810867

Uzasny stroj. Ted ho dotah soused tak se v tom s kamilem vrtaj

0/0
27.6.2014 0:59

P76e79t53r 48M86i46c27h13a78l 2390574301872

S takovým "omylem" musí být radost jezdit. ;-) R^

+3/0
24.6.2014 10:23

J19i76ř12í 40S47c67h60w73a27c97h 8268594898606

nejde ani tak o radost s tím jezdit, této radosti musí předcházet "radost za to zaplatit"....;-)

0/0
26.6.2014 1:04
Foto

D26a56v90i46d 59M29a19t84ě50j30ů 2825782527218

Nikdy jsem nebyl zatizenej na BMW, ale rada 8 se mi tehdy libila.

0/0
24.6.2014 9:08

V86á87c47l80a38v 60Z68e36l90i46n80k45a 2442290253162

Jaký omyl sakra? Kus naprosto nádherné automobilové techniky a to zejména co se motoru týče. A dneska? Před časem prošla zpráva, že do nově zrozeného osmičkového BMW budou montovat turbem přefukované tříhrnkové bubladlo ve stylu o něco vylepšeného HTP a na přední nápravy přidají elektromotory na výpomoc. A všichni nadšeně jásají, jak je to ekologické. Supersport a ekologie. To k sobě jde jak pedofil a dětský tábor. Kam se to proboha řítí Evropa pod vedením pošuků z chlorofylem místo mozku? Vaůůůůů.

+7/0
23.6.2014 22:43

P36e50t70r 85M37i51c61h82a65l 2830374881672

Mě by jenom zajímalo, jestli člověk, který ty po.... tříválce vymyslel, aspoň jednou v životě viděl, jak vypadá klikovka.

+1/0
24.6.2014 10:26

J27a88n 26Š83a80f30á16ř 4216371214190

nevím, jak zrovna u BMW, ale McLaren a Porshe se svými hybridními Supersporty jsou absolutně bomba. Elektromotor zabírá tam, kde benzínu dochází dech a posouvá akceleraci a průběh točivýho momentu úplně někam do jiný dimenze... se stačí podívat na poslední sérii Top Gearu...

0/0
24.6.2014 11:52

J32i65ř86í 64S54c23h47w72a50c31h 8158754528126

všichni jsou hlupáci, jen Zelinka je letadlo....

0/0
26.6.2014 1:00

K50a10r59e95l 28N54e94d84o97p11i77l 7638556279444

Dvanactivalec je mrtvy. At zije jednovalec 50cm3 s quadroturbem o vykonu 300 koni.

0/0
23.6.2014 22:05
Foto

R92o55m83a59n 83V86i87e16t36z15e 9511352939440

Moc nevtipkujte.. aby jsme se ještě nedivili.. raději si koupim atmosferu, ať M60/M62 V8 nebo M70 V12.. prostě motorovou symfonii V

0/0
23.6.2014 22:33
Foto

D94a23n 56R59u58b46í85n 4863723239

K čemu když tam nesložím basu desítek z Lídla?

0/0
23.6.2014 14:45

J80i46ř45í 22Z62ý30k56a 9759933811570

těch bas se tam vejde několik ;-)

+1/0
23.6.2014 15:57

M23a64r50t35i13n 30H12o65r76ň41á39k 7921171952

R^

0/0
23.6.2014 11:08

M97i12r25o38s72l76a69v 39Š98i97m86k90o 7695403332375

Mně se 850ka moc líbí a líbit bude. Právě proto, že se liší od ostatních aut.

+4/0
23.6.2014 10:57

R20a24d98e85k 69D32o52l82e12ž87a89l 2729463480140

Hezká fotka ukazující, že skoro s každým kupé BMW téměř zkrachovalo ;-D Ne, jsou tam i úspěšná auta, ale třeba 507 tu továrnu skoro položilo, nebo 3.0 CSL se taky skoro neprodávalo, protože přišla ropná krize.

0/−1
23.6.2014 10:12

J15i16ř28í 54Z34ý57k72a 9789533841460

i podle toho se pozná, že je to automobilka a nejen montovna aut. Fandím takovým, co se nebojí přijít s něčím jiným, neobvyklým, třeba až fanouškovským a přitom ví, že se jim to z prodeje nemůže zaplatit.

+7/0
23.6.2014 10:29

P94e21t35r 14J42a21n94o45u17š 7119812912960

Co znamena "skoro polozilo"? Mate k tomu nejaka data? Nebo jen splouch do toalety?

0/0
23.6.2014 10:34

R21a42d92e84k 88D74o81l48e36ž61a48l 2859643340150

?? Já nevím, to je obecně známé, viz:

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_507

"..too expensive, resulting in a total production figure of 252 cars and heavy losses for BMW.."

".. the 507 took BMW to the edge of bankruptcy .. The company lost money on each 507 built.."

Pak se zachránili výrobou licenčních BMW Isetta.

0/0
23.6.2014 11:44

M82a85r65t35i16n 26B46r16e87j89c62h84a 3394340522681

Více takových omylů. ;-)

+7/0
23.6.2014 9:40

M96i14c45h61a36l 46Z40e85t67e94k 3708222720977

Nejlepší řada od BMW byla E34.

+3/0
23.6.2014 9:39

J51a93n 34K39o20n12v28a94l36i71n14k25a 5550781101845

Byla dobrá. Máme doma E36 coupé, E39 Touring a E60 sedan - všechno jsou to suprová auta,

+2/0
23.6.2014 10:33

M29i62c96h36a94l 26Z67e30t68e30k 3598292940307

No, E39 byly dost poruchové, a E60... Chris Bangle je na seznamu WANTED všech fanoušků značky jako první v pořadí na zastřelení.

+1/−1
23.6.2014 10:37

J57a50n 44K75o27n63v43a44l98i22n57k93a 5840491351645

S e39 jezdím já. V servisu jsem často, to je pravda, nicméně za to může zanedbaná údržba předchozího majitele a ne samovolné poruchy. e60 se vpravdě trochu zpronevěřila celkovému duchu BMW, ale co s tím..... tak to je :-/

+2/0
23.6.2014 10:54

J41a24n 40Š88a94f85á92ř 4196101244980

E39 - První generace měly problémy s diesly (TDS), ale to mělo BMW všeobecně, jejich diesly začly stát za něco až po roce 2000 Na druhou stranu motor M54B30 vyhlášenej 3x po sobě jako motor roku 2001-2003. (jinak řečeno E39 po FL patřili právě naopak k nejmíň poruchovým autům v segmentu. Ale říkejte to těm, co jedou pro "tureckou" 525TDS do Německa...

+1/0
23.6.2014 11:09

J17a71n 88K42o97n45v16a76l83i67n14k43a 5340661641295

Já mám ten povedenější třílitr. Auto je sice před-facelift, ale nějakým zvláštním způsobem se do něj dostala ta modernější varianta motoru (spolu s úplně podivnou výbavou a sportovním podvozkem). TDSko je lepší snad jen v tom, že to nemá přímý vstřik a tudíž neodcházejí vstřiky, ale ono si to vynahradí jinak. Už jsem do něj nasypal fůru peněz (1,5 x pořizovací ceny). Teď jsem u konce s přerodem na FL verzi - světla, nárazníky apod. Žádný tuzing, originál tovární vzhled.

+1/0
23.6.2014 12:55

P62e36t81r 67M72a45r29š94o94u87n 5795898676556

teda jak to popisujete, tak to vypadá jako složenina z více aut. :-) Sám i píšete o poruchách díky zanedbání údržby předchozího majitele. Jen aby to nebylo "nikdy nehavarované po prvním majiteli" ;-)

+1/0
23.6.2014 13:40

J57a81n 18K62o28n44v91a50l68i60n86k14a 5280871561555

Podle VINu všechno sedí - i ta výbava, barva, sedadla, palubovka, audio systém a tak. Hodně míst bylo odstrojeno a nikde žádné sváry nebo retuše. Všechno lícuje jak má. Kupoval jsem to tady v ČR od známého - sám řekl, že je to auto zanedbané, že jen jezdil a tankoval. Ale za tu cenu jsem neváhal. Já mám zase až přecitlivělý přístup k autům, takže řeším i zdánlivé banality jako držáčky nápojů, světýlko v kufru nebo orezlé ramínko stěrače. Jelikož moje manuální zručnost v oblasti automobilismu končí u výměny žárovky, jezdím se vším do servisu.Vždycky si napíšu seznam úkonů a oni dělají a odškrtávají :-) Koupil jsem si to auto a mám ho jako každodenní hobby :-)

+2/0
23.6.2014 14:16

J35a54n 69Š29a37f88á47ř 4866261494970

193PS se začaly dávat až v 2000, tak je to divný, před FL se montovaly ty slabší 135kW. No ale BMW je známý dost šitím na míru, tak bych se možná ani nedivil... ;-)

0/0
23.6.2014 19:30

F53r23a12n49t28i95š93e10k 58M85o51s58s 8122113279449

A proč? E60 je jedno z nejhezčích BMW posledních let. Ze začátku kontroverzní design je dnes oceňován.

0/−1
23.6.2014 20:50

V41á98c21l58a24v 75H17o40s33c63h 8226848382541

pomalu 10 let starsi Pontiac Trams Am Firebird je mnohem hezci...

0/0
23.6.2014 9:38

J28i25ř40í 28Z52ý52k24a 9479833631100

jenže to je trochu jiná "cílovka" i jiná éra. To bychom se tu mohli hádat, že je nejhezčí E-type, Corvette C1 nebo z opačného konce třeba Aston Martin DBS.

+1/0
23.6.2014 9:55

V90á62c55l76a68v 28H69o35s87c29h 8526848492851

no asi jo, me slo ciste o kastli, ne, ne o motor a vybavu.

0/0
23.6.2014 9:59

J94o97z36e41f 86K71o39s86t72e56l96a40n85s70k98ý 8915872839736

To je zaujímavé, presne ne Pontiac Trans Am a jeho klony som si pri tomto bavoráku spomenul. Vyrábali sa v rovnakom období. O tom Pontiacu sa hovorilo, že vodič sedí až v zadnej polovici auta... :-)

0/0
24.6.2014 22:17

V73á60c74l25a77v 77H86o52s66c67h 8286398942871

Ten Pontiac bol v Knight Riderovi a ten seriál bežal od 1982, teda o jednu autogeneráciu skôr, než vyšlo to bmw, a je oveľa krajšie, má vyváženejší, príťažlivejší dizajn.

0/0
25.6.2014 0:37

M42i12c65h29a49l 56Z32e23t29e33k 3688142220307

Pokud si vzpomínám, stál 850i ba začátku 90.let 135 000 DM. Tehdy byla marka zhruba za 20-21 Kčs.

+3/0
23.6.2014 9:37

J39i48ř27í 30D59o95l64e22ž30e47l 9609255181930

v rodině jedno bylo, vlastně dvě, to druhý stálo v garáži a braly se z něj náhradní díly :-) když se pokazilo el. ovládaný sedadlo řidiče, výměna by přišla na 40 tisíc Kč ;-D a tak to bylo se vším. po nějakým tom roce šlo do světa

0/0
23.6.2014 8:57

Z51d43e16n88e77k 10C89a81d65a 6892324649340

možná by neškodilo srovnání s dobovou konkurencí, pokud bylo dražší než přímí konkurenti...

0/0
23.6.2014 8:47

J26a37n 61K95o53n19v82a40l45i38n78k22a 5740381461475

Dvanáctiválec, osmiválec, šestiválec. Pořád to byly ještě motory. Dnes? Tříválec turbo, dokonce dvouválec Twin-Air. Vždyť je to k pláči. Proklatá ekologická lobby spolu s evropskou zelenou demagogií ničí to, co je na autech nejcennější - sílu, jedinečnost, zvuk a bohužel i trvanlivost. Asi budu ten svůj šesti-hrnek stále opečovávat, protože jiný už nebude...EURv

+32/−1
23.6.2014 8:44

K53a98r11o95l16i14n35a 80K34r96á33t52k38á 4583448634692

Jenomže, onehdy jsme seděli v nové alpině (nemůžu sloužit počtem válců a koní, tyhle informace jsem ještě neinternalizovala, ale má dvě turba a dva výfuky) a filosofovali, že žere zhruba jako Lada 1500 v roce 1992 - tedy, při normální jízdě, ne, když člověk přeskakuje pomaleji jedoucí vozy. (Ta akcelerace!!! Ty brzdy! Ano, vyrostla jsem v garáži, je to na mně poznat.)

On je to tak trochu vývoj. Auta jsou konstruovaná jinak - bezpečnostní prvky holt něco váží, širší pneumatiky zvyšujou tření, takže auto líp drží na silnici, ale víc sežere, takže aby to žralo míň, je potřeba vychytat spalování a všecko ostatní, což už dost dobře nejde za pomoci šroubováku a kladiva odpoledne před barákem, odtud samá elektronika... Ale pak se taky dá vytáhnout větší účinnost z menšího motoru. A tak.

+1/0
23.6.2014 9:22

J73a10n 86K13o19n98v29a64l84i68n13k69a 5590971871245

Máte pravdu, Karolino. Vývoj se ubírá určitým směrem. Možná je to z mé strany přehnané staromilství. Nějak zvlášť se nevezu na retro vlně, přesto se nemůžu ubránit dojmu, že v devadesátých letech byla produkována kvalitnější a déle žijící auta. Ale i to je možná jen iluze, protože žijeme ve zkresleném prostředí, kde je průměrný věk vozového parku podstatně vyšší než v civilizované Evropě. To, že u nás jezdí spousta vozidel se stářím 15+ v nás třeba chybně generuje domněnku nesmrtelnosti devadesátkových aut. Je to věc názoru a osobní zkušenosti.

+1/0
23.6.2014 9:33

J53i29ř52í 78Z64ý32k30a 9319563701720

15let staré auto už v podstatě není devadesátkové ... ale už "po miléniové" (nebo jak to nazvat) ;-)

Nicméně souhlas s tím, že auta někdy od roku 1980 do cirka 2005 jsou ta nejspolehlivější, jaká kdy byla vyrobena. Samozřejmě záleží na tom, co to bylo za automobilku, jak měli tenkrát zvládnutou antikorozní úpravu karoserií, případně u těch novějších jak brzo přešli na šizení, resp. výrobní "optimalizace".

+4/0
23.6.2014 9:47

P83e84t17r 91D98v30o76r21a67k 3711460657949

Tříválec se 2 turby v BMW i8 má výkon přes 200 koní. Nepochybuju vůbec o tom, že životnost takového motoru je stejná (jak výpočtová tak reálná) jako s motorem vyrobeným před 20ti lety se stejným výkonem.

Mimochodem proč dělat ty motory pořád tak obludně velké a těžké na úkor hmotnosti, hbitosti auta? Lehký přeplňovaný motor (třeba 1.6 nebo 2.0) umí dát výkon kolem 250koní, kroutící moment kolem 300Nm ve slušném rozsahu. VW, PSA, BMW a jiní jej umí naladit tak, že sotva poznáte, kdy se turbo roztočí, a mají tak bezprostřední reakci na plyn jako atmosférický motory.

A k tomu ta spotřeba. Menší přeplňovaný motor má větší účinnost, takže si prostě vystačí s menším množstvím paliva. Je prostě efektivnější.

+2/−4
23.6.2014 9:43

R91a96d86e49k 49P22a30s36t72o53r 3506435896433

Kupte si ho jetý od čecha po 5-ti letech a 75 000 kilometrech. Ještě rád zavzpomínáte na atmosféru nebo maximálně jednoturbový benzín 2L a více.

+6/0
23.6.2014 9:55

J26a94n 44K64o81n86v51a57l91i10n83k94a 5770601761205

Jak říkám a píšu o něco výše. Asi jsem staromilec (a to je mi jen 30). Vím, že moderní motory jsou super výkonné a z minima vytlačí maximum. Asi jsem si oblíbil ten pohled na plný motorový prostor a zamiloval se do zvuku víceválcových motorů. :-/

+5/0
23.6.2014 9:59

J13a84n 56Š15a22f68á40ř 4336441174300

Tady všichni tlachaj o spotřebě, ale to přece není nejdůležitější parametr... Vždyť jestli je spotřeba 7l, nebo 12l je v celkovým součtu nákladů na provoz auta ta menšinová položka... ten rozdíl se smaže ve chvíli, když se pokazí jakákoliv elektornika, víceprvková náprava a nebo atp. Provozní náklady na kotouče, destičky, oleje, pneumatiky, a z druhé strany dálniční známka a najednou zjistíte, že spotřeba zas tak důležitá není...Já jsem taky staromilec okolo 30... mám atmosférický 6V 3.0 benzín a jsem spokojenej... :-)

+5/0
23.6.2014 10:35

J59a63n 57K44o48n57v86a86l76i51n76k11a 5110231141545

U mě je to 3.0 V6 turbo nafta. Hladký chod a síla jak náklaďák (192 PS a 400Nm) a spotřeba dle stylu jízdy od 7 do 13. Mimochodem, předtím jsem měl jednašestku Focus a ten žral podobně - po městě 8,5 a po dálnici 7,7 a výkonově to bylo slaboučké. Třílitr bublá někde nad tisícem otáček a je mu všechno jedno, pak stačí zařadit DS prošlápnout plyn na kick down a krční páteř dostává zabrat  :-) To jsou ty chvíle, kdy se člověk usmívá jak úchyl a má radost ze života.

+2/0
23.6.2014 10:43

V38l57a49s38t34i58m21i75l 40T40e14n85c21e81r 4750330587520

Já mám taky radši svoji Xantii z minulého století s obyčejnou dvouventilovou 1,8. Žádný šetřílek benzínu to sice není, ale to neřeším. Nedávno mi na křižovatce praskl rozvodový řemen a... nestalo se vůbec nic, žádné polibky ventilů s pístama se nekonaly. Není tam žádný pitomý elektronický bazmek. V podstatě jednoduché auto s fantastickým pérováním Hydractive. O celé auto se mi komplet postará můj známy mechanik ve své dílně za pár korun.

0/0
23.6.2014 11:52

M44a36r41t46i35n 60R38a13y89m32a35n 4432798143218

Ja mam doma 2 dvoulitry atmosfericke. Jeden od Mazdy druhy od Subaru. A lidi kolem resi vstriky na strarych dieselech, turbo a ja si proste v klidu jezdim s Mazdou za 8 a se Subaru za 10 litru a nejake opravy nechavam na ostatnich. Genialne jednoduche.

+1/0
23.6.2014 13:04
Foto

M55i36c77h15a58l 80P31u38č 3978332714268

tak jest... mám stejný problém jako Vy. Mám doma dva šestiválce. Jeden atmosférický zážehový a druhý vznětový s jedním turbem. Benzinová atmosféra je prostě čistá síla s okamžitou reakcí na plyn a s výkonem na rozdávání v jakýchkoliv otáčkách. No a ten zvuk V.... Druhá varianta v případě nafty. Už jen zvukový projev šestiválcového dieslu je někde jinde. Kultivovaný chod a ani ve vyšších otáčkách nemáte pocit, že je pod kapotou diesel. Já prostě nevěřím moderním malým turbům, které dnes automobilky plodí ve velkém. Je to ale dáno i tím, že auto se stalo v drtivé většině spotřební produkt, který se po 3 letech prostě vymění, takže proč se zabývat nějakou životností?

+8/0
23.6.2014 10:36

J56a81n 90K39o93n35v76a63l60i20n11k26a 5130121731305

Jsou lidé, kteří se nám smějí. Ale my víme. R^

+6/0
23.6.2014 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.