Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

BMW 8: Drahý omyl spatřil světlo světa před čtvrt stoletím

Mnichovská automobilka si připomíná 25 let od představení řady 8. Technicky propracované kupé bylo luxusní a velmi drahé, ale mělo jednu chybu: od BMW nikdo takové auto nečekal. A tak se stalo komerčním propadákem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I40r53e22n96a 45P87l86a76c18h87e80t51k31o89v51á 3484684220367

Uzasny stroj. Ted ho dotah soused tak se v tom s kamilem vrtaj

0/0
27.6.2014 0:59

P96e70t83r 92M17i90c96h89a82l 2630564811172

S takovým "omylem" musí být radost jezdit. ;-) R^

+3/0
24.6.2014 10:23

J47i44ř49í 87S11c26h41w15a14c66h 8658694198296

nejde ani tak o radost s tím jezdit, této radosti musí předcházet "radost za to zaplatit"....;-)

0/0
26.6.2014 1:04


Foto

D58a91v21i24d 77M43a59t84ě40j55ů 2605152167488

Nikdy jsem nebyl zatizenej na BMW, ale rada 8 se mi tehdy libila.

0/0
24.6.2014 9:08

V97á14c22l60a16v 73Z14e86l49i63n47k52a 2792310923132

Jaký omyl sakra? Kus naprosto nádherné automobilové techniky a to zejména co se motoru týče. A dneska? Před časem prošla zpráva, že do nově zrozeného osmičkového BMW budou montovat turbem přefukované tříhrnkové bubladlo ve stylu o něco vylepšeného HTP a na přední nápravy přidají elektromotory na výpomoc. A všichni nadšeně jásají, jak je to ekologické. Supersport a ekologie. To k sobě jde jak pedofil a dětský tábor. Kam se to proboha řítí Evropa pod vedením pošuků z chlorofylem místo mozku? Vaůůůůů.

+7/0
23.6.2014 22:43

P28e32t96r 71M47i96c71h49a78l 2470574621132

Mě by jenom zajímalo, jestli člověk, který ty po.... tříválce vymyslel, aspoň jednou v životě viděl, jak vypadá klikovka.

+1/0
24.6.2014 10:26

J93a36n 94Š19a91f16á10ř 4546141624450

nevím, jak zrovna u BMW, ale McLaren a Porshe se svými hybridními Supersporty jsou absolutně bomba. Elektromotor zabírá tam, kde benzínu dochází dech a posouvá akceleraci a průběh točivýho momentu úplně někam do jiný dimenze... se stačí podívat na poslední sérii Top Gearu...

0/0
24.6.2014 11:52

J24i71ř51í 56S76c34h62w38a90c36h 8368374188446

všichni jsou hlupáci, jen Zelinka je letadlo....

0/0
26.6.2014 1:00

K11a11r42e72l 81N68e26d51o83p55i36l 7518426879244

Dvanactivalec je mrtvy. At zije jednovalec 50cm3 s quadroturbem o vykonu 300 koni.

0/0
23.6.2014 22:05
Foto

R91o58m24a68n 61V56i75e54t24z72e 9531832289700

Moc nevtipkujte.. aby jsme se ještě nedivili.. raději si koupim atmosferu, ať M60/M62 V8 nebo M70 V12.. prostě motorovou symfonii V

0/0
23.6.2014 22:33
Foto

D76a66n 98R86u74b89í15n 4673813329

K čemu když tam nesložím basu desítek z Lídla?

0/0
23.6.2014 14:45

J93i28ř71í 87Z95ý30k34a 9909743231980

těch bas se tam vejde několik ;-)

+1/0
23.6.2014 15:57

M77a21r67t55i86n 35H55o27r98ň37á83k 7961801162

R^

0/0
23.6.2014 11:08

M87i37r63o67s96l19a34v 75Š91i73m42k84o 7865583922475

Mně se 850ka moc líbí a líbit bude. Právě proto, že se liší od ostatních aut.

+4/0
23.6.2014 10:57

R62a19d15e71k 98D54o40l41e86ž63a59l 2499813940200

Hezká fotka ukazující, že skoro s každým kupé BMW téměř zkrachovalo ;-D Ne, jsou tam i úspěšná auta, ale třeba 507 tu továrnu skoro položilo, nebo 3.0 CSL se taky skoro neprodávalo, protože přišla ropná krize.

0/−1
23.6.2014 10:12

J31i90ř80í 17Z92ý69k32a 9769143741110

i podle toho se pozná, že je to automobilka a nejen montovna aut. Fandím takovým, co se nebojí přijít s něčím jiným, neobvyklým, třeba až fanouškovským a přitom ví, že se jim to z prodeje nemůže zaplatit.

+7/0
23.6.2014 10:29

P29e93t22r 12J47a95n34o61u74š 7739902182170

Co znamena "skoro polozilo"? Mate k tomu nejaka data? Nebo jen splouch do toalety?

0/0
23.6.2014 10:34

R42a96d32e79k 43D58o83l93e96ž62a21l 2929163500100

?? Já nevím, to je obecně známé, viz:

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_507

"..too expensive, resulting in a total production figure of 252 cars and heavy losses for BMW.."

".. the 507 took BMW to the edge of bankruptcy .. The company lost money on each 507 built.."

Pak se zachránili výrobou licenčních BMW Isetta.

0/0
23.6.2014 11:44

M76a39r42t11i96n 96B35r45e28j84c26h63a 3254300292461

Více takových omylů. ;-)

+7/0
23.6.2014 9:40

M39i81c72h73a94l 47Z51e43t54e89k 3178322400117

Nejlepší řada od BMW byla E34.

+3/0
23.6.2014 9:39

J18a41n 54K33o83n44v40a89l21i20n17k60a 5140941261945

Byla dobrá. Máme doma E36 coupé, E39 Touring a E60 sedan - všechno jsou to suprová auta,

+2/0
23.6.2014 10:33

M67i72c76h26a80l 20Z42e75t14e39k 3868982550167

No, E39 byly dost poruchové, a E60... Chris Bangle je na seznamu WANTED všech fanoušků značky jako první v pořadí na zastřelení.

+1/−1
23.6.2014 10:37

J89a12n 15K27o75n83v18a91l46i83n16k49a 5690621661445

S e39 jezdím já. V servisu jsem často, to je pravda, nicméně za to může zanedbaná údržba předchozího majitele a ne samovolné poruchy. e60 se vpravdě trochu zpronevěřila celkovému duchu BMW, ale co s tím..... tak to je :-/

+2/0
23.6.2014 10:54

J43a56n 26Š58a32f43á55ř 4246291964970

E39 - První generace měly problémy s diesly (TDS), ale to mělo BMW všeobecně, jejich diesly začly stát za něco až po roce 2000 Na druhou stranu motor M54B30 vyhlášenej 3x po sobě jako motor roku 2001-2003. (jinak řečeno E39 po FL patřili právě naopak k nejmíň poruchovým autům v segmentu. Ale říkejte to těm, co jedou pro "tureckou" 525TDS do Německa...

+1/0
23.6.2014 11:09

J77a29n 54K57o40n43v15a29l14i54n85k28a 5410861751365

Já mám ten povedenější třílitr. Auto je sice před-facelift, ale nějakým zvláštním způsobem se do něj dostala ta modernější varianta motoru (spolu s úplně podivnou výbavou a sportovním podvozkem). TDSko je lepší snad jen v tom, že to nemá přímý vstřik a tudíž neodcházejí vstřiky, ale ono si to vynahradí jinak. Už jsem do něj nasypal fůru peněz (1,5 x pořizovací ceny). Teď jsem u konce s přerodem na FL verzi - světla, nárazníky apod. Žádný tuzing, originál tovární vzhled.

+1/0
23.6.2014 12:55

P91e20t41r 50M79a19r68š94o39u82n 5965838556566

teda jak to popisujete, tak to vypadá jako složenina z více aut. :-) Sám i píšete o poruchách díky zanedbání údržby předchozího majitele. Jen aby to nebylo "nikdy nehavarované po prvním majiteli" ;-)

+1/0
23.6.2014 13:40

J90a96n 77K85o39n71v91a36l74i15n64k43a 5610891561375

Podle VINu všechno sedí - i ta výbava, barva, sedadla, palubovka, audio systém a tak. Hodně míst bylo odstrojeno a nikde žádné sváry nebo retuše. Všechno lícuje jak má. Kupoval jsem to tady v ČR od známého - sám řekl, že je to auto zanedbané, že jen jezdil a tankoval. Ale za tu cenu jsem neváhal. Já mám zase až přecitlivělý přístup k autům, takže řeším i zdánlivé banality jako držáčky nápojů, světýlko v kufru nebo orezlé ramínko stěrače. Jelikož moje manuální zručnost v oblasti automobilismu končí u výměny žárovky, jezdím se vším do servisu.Vždycky si napíšu seznam úkonů a oni dělají a odškrtávají :-) Koupil jsem si to auto a mám ho jako každodenní hobby :-)

+2/0
23.6.2014 14:16

J83a71n 55Š17a63f14á87ř 4566281684590

193PS se začaly dávat až v 2000, tak je to divný, před FL se montovaly ty slabší 135kW. No ale BMW je známý dost šitím na míru, tak bych se možná ani nedivil... ;-)

0/0
23.6.2014 19:30

F58r28a57n46t31i72š57e63k 88M49o55s56s 8132433659449

A proč? E60 je jedno z nejhezčích BMW posledních let. Ze začátku kontroverzní design je dnes oceňován.

0/−1
23.6.2014 20:50

V36á84c46l56a78v 48H11o98s34c37h 8486918862191

pomalu 10 let starsi Pontiac Trams Am Firebird je mnohem hezci...

0/0
23.6.2014 9:38

J31i67ř70í 22Z42ý18k26a 9679433691130

jenže to je trochu jiná "cílovka" i jiná éra. To bychom se tu mohli hádat, že je nejhezčí E-type, Corvette C1 nebo z opačného konce třeba Aston Martin DBS.

+1/0
23.6.2014 9:55

V35á66c87l38a25v 51H72o97s68c60h 8716808212791

no asi jo, me slo ciste o kastli, ne, ne o motor a vybavu.

0/0
23.6.2014 9:59

J19o26z58e22f 92K34o64s75t79e28l86a84n89s10k56ý 8275672519766

To je zaujímavé, presne ne Pontiac Trans Am a jeho klony som si pri tomto bavoráku spomenul. Vyrábali sa v rovnakom období. O tom Pontiacu sa hovorilo, že vodič sedí až v zadnej polovici auta... :-)

0/0
24.6.2014 22:17

V52á52c80l23a69v 18H84o74s93c28h 8576598852591

Ten Pontiac bol v Knight Riderovi a ten seriál bežal od 1982, teda o jednu autogeneráciu skôr, než vyšlo to bmw, a je oveľa krajšie, má vyváženejší, príťažlivejší dizajn.

0/0
25.6.2014 0:37

M42i33c90h67a55l 50Z44e48t59e86k 3688502400607

Pokud si vzpomínám, stál 850i ba začátku 90.let 135 000 DM. Tehdy byla marka zhruba za 20-21 Kčs.

+3/0
23.6.2014 9:37

J71i50ř50í 92D29o14l67e36ž37e12l 9879135171590

v rodině jedno bylo, vlastně dvě, to druhý stálo v garáži a braly se z něj náhradní díly :-) když se pokazilo el. ovládaný sedadlo řidiče, výměna by přišla na 40 tisíc Kč ;-D a tak to bylo se vším. po nějakým tom roce šlo do světa

0/0
23.6.2014 8:57

Z69d57e32n68e10k 34C57a76d64a 6592214119410

možná by neškodilo srovnání s dobovou konkurencí, pokud bylo dražší než přímí konkurenti...

0/0
23.6.2014 8:47

J14a92n 93K54o29n77v34a12l53i76n63k39a 5810911151945

Dvanáctiválec, osmiválec, šestiválec. Pořád to byly ještě motory. Dnes? Tříválec turbo, dokonce dvouválec Twin-Air. Vždyť je to k pláči. Proklatá ekologická lobby spolu s evropskou zelenou demagogií ničí to, co je na autech nejcennější - sílu, jedinečnost, zvuk a bohužel i trvanlivost. Asi budu ten svůj šesti-hrnek stále opečovávat, protože jiný už nebude...EURv

+32/−1
23.6.2014 8:44

K88a79r52o42l84i77n11a 64K98r49á15t13k94á 4843908804282

Jenomže, onehdy jsme seděli v nové alpině (nemůžu sloužit počtem válců a koní, tyhle informace jsem ještě neinternalizovala, ale má dvě turba a dva výfuky) a filosofovali, že žere zhruba jako Lada 1500 v roce 1992 - tedy, při normální jízdě, ne, když člověk přeskakuje pomaleji jedoucí vozy. (Ta akcelerace!!! Ty brzdy! Ano, vyrostla jsem v garáži, je to na mně poznat.)

On je to tak trochu vývoj. Auta jsou konstruovaná jinak - bezpečnostní prvky holt něco váží, širší pneumatiky zvyšujou tření, takže auto líp drží na silnici, ale víc sežere, takže aby to žralo míň, je potřeba vychytat spalování a všecko ostatní, což už dost dobře nejde za pomoci šroubováku a kladiva odpoledne před barákem, odtud samá elektronika... Ale pak se taky dá vytáhnout větší účinnost z menšího motoru. A tak.

+1/0
23.6.2014 9:22

J72a62n 43K42o56n68v34a82l56i26n80k67a 5390281421525

Máte pravdu, Karolino. Vývoj se ubírá určitým směrem. Možná je to z mé strany přehnané staromilství. Nějak zvlášť se nevezu na retro vlně, přesto se nemůžu ubránit dojmu, že v devadesátých letech byla produkována kvalitnější a déle žijící auta. Ale i to je možná jen iluze, protože žijeme ve zkresleném prostředí, kde je průměrný věk vozového parku podstatně vyšší než v civilizované Evropě. To, že u nás jezdí spousta vozidel se stářím 15+ v nás třeba chybně generuje domněnku nesmrtelnosti devadesátkových aut. Je to věc názoru a osobní zkušenosti.

+1/0
23.6.2014 9:33

J80i75ř79í 68Z67ý56k36a 9909393541780

15let staré auto už v podstatě není devadesátkové ... ale už "po miléniové" (nebo jak to nazvat) ;-)

Nicméně souhlas s tím, že auta někdy od roku 1980 do cirka 2005 jsou ta nejspolehlivější, jaká kdy byla vyrobena. Samozřejmě záleží na tom, co to bylo za automobilku, jak měli tenkrát zvládnutou antikorozní úpravu karoserií, případně u těch novějších jak brzo přešli na šizení, resp. výrobní "optimalizace".

+4/0
23.6.2014 9:47

P71e30t17r 68D85v81o21r19a38k 3701610417209

Tříválec se 2 turby v BMW i8 má výkon přes 200 koní. Nepochybuju vůbec o tom, že životnost takového motoru je stejná (jak výpočtová tak reálná) jako s motorem vyrobeným před 20ti lety se stejným výkonem.

Mimochodem proč dělat ty motory pořád tak obludně velké a těžké na úkor hmotnosti, hbitosti auta? Lehký přeplňovaný motor (třeba 1.6 nebo 2.0) umí dát výkon kolem 250koní, kroutící moment kolem 300Nm ve slušném rozsahu. VW, PSA, BMW a jiní jej umí naladit tak, že sotva poznáte, kdy se turbo roztočí, a mají tak bezprostřední reakci na plyn jako atmosférický motory.

A k tomu ta spotřeba. Menší přeplňovaný motor má větší účinnost, takže si prostě vystačí s menším množstvím paliva. Je prostě efektivnější.

+2/−4
23.6.2014 9:43

R27a59d38e61k 30P95a69s31t72o59r 3236185216223

Kupte si ho jetý od čecha po 5-ti letech a 75 000 kilometrech. Ještě rád zavzpomínáte na atmosféru nebo maximálně jednoturbový benzín 2L a více.

+6/0
23.6.2014 9:55

J59a25n 36K51o13n11v88a61l61i48n56k94a 5840271191135

Jak říkám a píšu o něco výše. Asi jsem staromilec (a to je mi jen 30). Vím, že moderní motory jsou super výkonné a z minima vytlačí maximum. Asi jsem si oblíbil ten pohled na plný motorový prostor a zamiloval se do zvuku víceválcových motorů. :-/

+5/0
23.6.2014 9:59

J80a28n 43Š68a50f18á27ř 4736701424840

Tady všichni tlachaj o spotřebě, ale to přece není nejdůležitější parametr... Vždyť jestli je spotřeba 7l, nebo 12l je v celkovým součtu nákladů na provoz auta ta menšinová položka... ten rozdíl se smaže ve chvíli, když se pokazí jakákoliv elektornika, víceprvková náprava a nebo atp. Provozní náklady na kotouče, destičky, oleje, pneumatiky, a z druhé strany dálniční známka a najednou zjistíte, že spotřeba zas tak důležitá není...Já jsem taky staromilec okolo 30... mám atmosférický 6V 3.0 benzín a jsem spokojenej... :-)

+5/0
23.6.2014 10:35

J57a98n 70K93o59n73v69a60l92i11n28k58a 5390311651975

U mě je to 3.0 V6 turbo nafta. Hladký chod a síla jak náklaďák (192 PS a 400Nm) a spotřeba dle stylu jízdy od 7 do 13. Mimochodem, předtím jsem měl jednašestku Focus a ten žral podobně - po městě 8,5 a po dálnici 7,7 a výkonově to bylo slaboučké. Třílitr bublá někde nad tisícem otáček a je mu všechno jedno, pak stačí zařadit DS prošlápnout plyn na kick down a krční páteř dostává zabrat  :-) To jsou ty chvíle, kdy se člověk usmívá jak úchyl a má radost ze života.

+2/0
23.6.2014 10:43

V14l35a21s51t21i68m77i93l 74T52e71n51c96e61r 4800690267410

Já mám taky radši svoji Xantii z minulého století s obyčejnou dvouventilovou 1,8. Žádný šetřílek benzínu to sice není, ale to neřeším. Nedávno mi na křižovatce praskl rozvodový řemen a... nestalo se vůbec nic, žádné polibky ventilů s pístama se nekonaly. Není tam žádný pitomý elektronický bazmek. V podstatě jednoduché auto s fantastickým pérováním Hydractive. O celé auto se mi komplet postará můj známy mechanik ve své dílně za pár korun.

0/0
23.6.2014 11:52

M62a90r53t96i30n 25R65a26y12m62a69n 4142478843208

Ja mam doma 2 dvoulitry atmosfericke. Jeden od Mazdy druhy od Subaru. A lidi kolem resi vstriky na strarych dieselech, turbo a ja si proste v klidu jezdim s Mazdou za 8 a se Subaru za 10 litru a nejake opravy nechavam na ostatnich. Genialne jednoduche.

+1/0
23.6.2014 13:04
Foto

M38i69c44h31a42l 46P39u91č 3988842314968

tak jest... mám stejný problém jako Vy. Mám doma dva šestiválce. Jeden atmosférický zážehový a druhý vznětový s jedním turbem. Benzinová atmosféra je prostě čistá síla s okamžitou reakcí na plyn a s výkonem na rozdávání v jakýchkoliv otáčkách. No a ten zvuk V.... Druhá varianta v případě nafty. Už jen zvukový projev šestiválcového dieslu je někde jinde. Kultivovaný chod a ani ve vyšších otáčkách nemáte pocit, že je pod kapotou diesel. Já prostě nevěřím moderním malým turbům, které dnes automobilky plodí ve velkém. Je to ale dáno i tím, že auto se stalo v drtivé většině spotřební produkt, který se po 3 letech prostě vymění, takže proč se zabývat nějakou životností?

+8/0
23.6.2014 10:36

J19a94n 48K47o88n23v89a12l16i45n17k15a 5950851941665

Jsou lidé, kteří se nám smějí. Ale my víme. R^

+6/0
23.6.2014 10:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.