Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

BMW 8: Drahý omyl spatřil světlo světa před čtvrt stoletím

Mnichovská automobilka si připomíná 25 let od představení řady 8. Technicky propracované kupé bylo luxusní a velmi drahé, ale mělo jednu chybu: od BMW nikdo takové auto nečekal. A tak se stalo komerčním propadákem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I31r67e63n88a 58P83l70a73c47h21e85t27k26o97v15á 1146554516350

Uzasny stroj. Ted ho dotah soused tak se v tom s kamilem vrtaj

0/0
27.6.2014 0:59

P85e33t93r 62M46i20c49h38a87l 2810154851662

S takovým "omylem" musí být radost jezdit. ;-) R^

+3/0
24.6.2014 10:23

J55i43ř32í 14S40c78h60w36a36c19h 8308674348666

nejde ani tak o radost s tím jezdit, této radosti musí předcházet "radost za to zaplatit"....;-)

0/0
26.6.2014 1:04

D87a36v25i67d 71M67a88t29ě67j43ů 2855582127908

Nikdy jsem nebyl zatizenej na BMW, ale rada 8 se mi tehdy libila.

0/0
24.6.2014 9:08

V38á36c50l43a79v 17Z65e88l71i94n82k86a 2272680963962

Jaký omyl sakra? Kus naprosto nádherné automobilové techniky a to zejména co se motoru týče. A dneska? Před časem prošla zpráva, že do nově zrozeného osmičkového BMW budou montovat turbem přefukované tříhrnkové bubladlo ve stylu o něco vylepšeného HTP a na přední nápravy přidají elektromotory na výpomoc. A všichni nadšeně jásají, jak je to ekologické. Supersport a ekologie. To k sobě jde jak pedofil a dětský tábor. Kam se to proboha řítí Evropa pod vedením pošuků z chlorofylem místo mozku? Vaůůůůů.

+7/0
23.6.2014 22:43

P78e94t73r 52M60i18c29h47a29l 2370634631152

Mě by jenom zajímalo, jestli člověk, který ty po.... tříválce vymyslel, aspoň jednou v životě viděl, jak vypadá klikovka.

+1/0
24.6.2014 10:26

J94a62n 95Š97a53f70á46ř 4476351844460

nevím, jak zrovna u BMW, ale McLaren a Porshe se svými hybridními Supersporty jsou absolutně bomba. Elektromotor zabírá tam, kde benzínu dochází dech a posouvá akceleraci a průběh točivýho momentu úplně někam do jiný dimenze... se stačí podívat na poslední sérii Top Gearu...

0/0
24.6.2014 11:52

J48i29ř39í 27S88c76h92w46a68c58h 8238474398746

všichni jsou hlupáci, jen Zelinka je letadlo....

0/0
26.6.2014 1:00

K37a74r31e55l 80N82e18d22o28p35i57l 7578126809294

Dvanactivalec je mrtvy. At zije jednovalec 50cm3 s quadroturbem o vykonu 300 koni.

0/0
23.6.2014 22:05
Foto

R76o67m60a15n 96V58i24e49t70z34e 9801972889360

Moc nevtipkujte.. aby jsme se ještě nedivili.. raději si koupim atmosferu, ať M60/M62 V8 nebo M70 V12.. prostě motorovou symfonii V

0/0
23.6.2014 22:33
Foto

D40a73n 17R25u24b44í58n 4283213779

K čemu když tam nesložím basu desítek z Lídla?

0/0
23.6.2014 14:45

J37i44ř67í 10Z61ý59k37a 9709953861540

těch bas se tam vejde několik ;-)

+1/0
23.6.2014 15:57

M19a52r23t57i75n 47H48o90r80ň73á67k 7931761692

R^

0/0
23.6.2014 11:08

M17i45r79o73s45l60a76v 15Š11i77m35k62o 7365933612805

Mně se 850ka moc líbí a líbit bude. Právě proto, že se liší od ostatních aut.

+4/0
23.6.2014 10:57

R67a50d23e87k 91D82o35l50e55ž50a80l 2579143410570

Hezká fotka ukazující, že skoro s každým kupé BMW téměř zkrachovalo ;-D Ne, jsou tam i úspěšná auta, ale třeba 507 tu továrnu skoro položilo, nebo 3.0 CSL se taky skoro neprodávalo, protože přišla ropná krize.

0/−1
23.6.2014 10:12

J69i31ř48í 84Z53ý36k92a 9699343281240

i podle toho se pozná, že je to automobilka a nejen montovna aut. Fandím takovým, co se nebojí přijít s něčím jiným, neobvyklým, třeba až fanouškovským a přitom ví, že se jim to z prodeje nemůže zaplatit.

+7/0
23.6.2014 10:29

P90e41t88r 35J34a59n97o97u47š 7279472362870

Co znamena "skoro polozilo"? Mate k tomu nejaka data? Nebo jen splouch do toalety?

0/0
23.6.2014 10:34

R58a40d47e26k 75D39o37l30e56ž50a42l 2919113750470

?? Já nevím, to je obecně známé, viz:

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_507

"..too expensive, resulting in a total production figure of 252 cars and heavy losses for BMW.."

".. the 507 took BMW to the edge of bankruptcy .. The company lost money on each 507 built.."

Pak se zachránili výrobou licenčních BMW Isetta.

0/0
23.6.2014 11:44

M89a35r60t86i63n 41B83r37e12j38c12h53a 3684550112201

Více takových omylů. ;-)

+7/0
23.6.2014 9:40

M53i55c19h56a33l 79Z52e37t41e26k 3478522510637

Nejlepší řada od BMW byla E34.

+3/0
23.6.2014 9:39

J74a46n 95K65o23n20v24a18l33i44n88k84a 5460151321835

Byla dobrá. Máme doma E36 coupé, E39 Touring a E60 sedan - všechno jsou to suprová auta,

+2/0
23.6.2014 10:33

M28i72c32h69a89l 64Z69e59t98e46k 3838952220267

No, E39 byly dost poruchové, a E60... Chris Bangle je na seznamu WANTED všech fanoušků značky jako první v pořadí na zastřelení.

+1/−1
23.6.2014 10:37

J45a28n 23K91o24n92v30a34l65i26n72k47a 5330341371595

S e39 jezdím já. V servisu jsem často, to je pravda, nicméně za to může zanedbaná údržba předchozího majitele a ne samovolné poruchy. e60 se vpravdě trochu zpronevěřila celkovému duchu BMW, ale co s tím..... tak to je :-/

+2/0
23.6.2014 10:54

J56a81n 46Š75a56f87á53ř 4146781774330

E39 - První generace měly problémy s diesly (TDS), ale to mělo BMW všeobecně, jejich diesly začly stát za něco až po roce 2000 Na druhou stranu motor M54B30 vyhlášenej 3x po sobě jako motor roku 2001-2003. (jinak řečeno E39 po FL patřili právě naopak k nejmíň poruchovým autům v segmentu. Ale říkejte to těm, co jedou pro "tureckou" 525TDS do Německa...

+1/0
23.6.2014 11:09

J78a29n 94K95o32n93v39a23l63i28n30k42a 5830601931455

Já mám ten povedenější třílitr. Auto je sice před-facelift, ale nějakým zvláštním způsobem se do něj dostala ta modernější varianta motoru (spolu s úplně podivnou výbavou a sportovním podvozkem). TDSko je lepší snad jen v tom, že to nemá přímý vstřik a tudíž neodcházejí vstřiky, ale ono si to vynahradí jinak. Už jsem do něj nasypal fůru peněz (1,5 x pořizovací ceny). Teď jsem u konce s přerodem na FL verzi - světla, nárazníky apod. Žádný tuzing, originál tovární vzhled.

+1/0
23.6.2014 12:55

P71e23t18r 28M92a13r21š92o79u27n 5445928666976

teda jak to popisujete, tak to vypadá jako složenina z více aut. :-) Sám i píšete o poruchách díky zanedbání údržby předchozího majitele. Jen aby to nebylo "nikdy nehavarované po prvním majiteli" ;-)

+1/0
23.6.2014 13:40

J28a94n 90K98o89n20v12a97l52i15n48k73a 5430241831675

Podle VINu všechno sedí - i ta výbava, barva, sedadla, palubovka, audio systém a tak. Hodně míst bylo odstrojeno a nikde žádné sváry nebo retuše. Všechno lícuje jak má. Kupoval jsem to tady v ČR od známého - sám řekl, že je to auto zanedbané, že jen jezdil a tankoval. Ale za tu cenu jsem neváhal. Já mám zase až přecitlivělý přístup k autům, takže řeším i zdánlivé banality jako držáčky nápojů, světýlko v kufru nebo orezlé ramínko stěrače. Jelikož moje manuální zručnost v oblasti automobilismu končí u výměny žárovky, jezdím se vším do servisu.Vždycky si napíšu seznam úkonů a oni dělají a odškrtávají :-) Koupil jsem si to auto a mám ho jako každodenní hobby :-)

+2/0
23.6.2014 14:16

J38a57n 63Š84a41f20á98ř 4596871854620

193PS se začaly dávat až v 2000, tak je to divný, před FL se montovaly ty slabší 135kW. No ale BMW je známý dost šitím na míru, tak bych se možná ani nedivil... ;-)

0/0
23.6.2014 19:30

F95r77a37n13t40i33š53e26k 32M88o78s21s 8292113579389

A proč? E60 je jedno z nejhezčích BMW posledních let. Ze začátku kontroverzní design je dnes oceňován.

0/−1
23.6.2014 20:50

V49á88c44l48a36v 61H68o27s83c14h 8806458322271

pomalu 10 let starsi Pontiac Trams Am Firebird je mnohem hezci...

0/0
23.6.2014 9:38

J63i95ř58í 85Z57ý80k30a 9269693621240

jenže to je trochu jiná "cílovka" i jiná éra. To bychom se tu mohli hádat, že je nejhezčí E-type, Corvette C1 nebo z opačného konce třeba Aston Martin DBS.

+1/0
23.6.2014 9:55

V22á36c39l87a68v 28H45o14s58c40h 8426138802801

no asi jo, me slo ciste o kastli, ne, ne o motor a vybavu.

0/0
23.6.2014 9:59

J60o55z20e48f 44K73o66s67t50e67l62a51n65s86k45ý 8125202109756

To je zaujímavé, presne ne Pontiac Trans Am a jeho klony som si pri tomto bavoráku spomenul. Vyrábali sa v rovnakom období. O tom Pontiacu sa hovorilo, že vodič sedí až v zadnej polovici auta... :-)

0/0
24.6.2014 22:17

V29á90c56l19a85v 51H10o98s63c70h 8716538562241

Ten Pontiac bol v Knight Riderovi a ten seriál bežal od 1982, teda o jednu autogeneráciu skôr, než vyšlo to bmw, a je oveľa krajšie, má vyváženejší, príťažlivejší dizajn.

0/0
25.6.2014 0:37

M22i90c23h79a57l 17Z21e57t34e89k 3378772670527

Pokud si vzpomínám, stál 850i ba začátku 90.let 135 000 DM. Tehdy byla marka zhruba za 20-21 Kčs.

+3/0
23.6.2014 9:37

J25i23ř12í 31D55o61l80e81ž96e83l 9489945871590

v rodině jedno bylo, vlastně dvě, to druhý stálo v garáži a braly se z něj náhradní díly :-) když se pokazilo el. ovládaný sedadlo řidiče, výměna by přišla na 40 tisíc Kč ;-D a tak to bylo se vším. po nějakým tom roce šlo do světa

0/0
23.6.2014 8:57

Z54d75e36n86e14k 43C54a39d20a 6212814319170

možná by neškodilo srovnání s dobovou konkurencí, pokud bylo dražší než přímí konkurenti...

0/0
23.6.2014 8:47

J75a75n 43K16o64n94v47a28l80i73n86k15a 5610361611465

Dvanáctiválec, osmiválec, šestiválec. Pořád to byly ještě motory. Dnes? Tříválec turbo, dokonce dvouválec Twin-Air. Vždyť je to k pláči. Proklatá ekologická lobby spolu s evropskou zelenou demagogií ničí to, co je na autech nejcennější - sílu, jedinečnost, zvuk a bohužel i trvanlivost. Asi budu ten svůj šesti-hrnek stále opečovávat, protože jiný už nebude...EURv

+32/−1
23.6.2014 8:44

K46a53r70o13l76i12n93a 79K25r94á45t45k48á 4463688244902

Jenomže, onehdy jsme seděli v nové alpině (nemůžu sloužit počtem válců a koní, tyhle informace jsem ještě neinternalizovala, ale má dvě turba a dva výfuky) a filosofovali, že žere zhruba jako Lada 1500 v roce 1992 - tedy, při normální jízdě, ne, když člověk přeskakuje pomaleji jedoucí vozy. (Ta akcelerace!!! Ty brzdy! Ano, vyrostla jsem v garáži, je to na mně poznat.)

On je to tak trochu vývoj. Auta jsou konstruovaná jinak - bezpečnostní prvky holt něco váží, širší pneumatiky zvyšujou tření, takže auto líp drží na silnici, ale víc sežere, takže aby to žralo míň, je potřeba vychytat spalování a všecko ostatní, což už dost dobře nejde za pomoci šroubováku a kladiva odpoledne před barákem, odtud samá elektronika... Ale pak se taky dá vytáhnout větší účinnost z menšího motoru. A tak.

+1/0
23.6.2014 9:22

J66a42n 63K25o20n60v89a35l33i92n39k88a 5430431401775

Máte pravdu, Karolino. Vývoj se ubírá určitým směrem. Možná je to z mé strany přehnané staromilství. Nějak zvlášť se nevezu na retro vlně, přesto se nemůžu ubránit dojmu, že v devadesátých letech byla produkována kvalitnější a déle žijící auta. Ale i to je možná jen iluze, protože žijeme ve zkresleném prostředí, kde je průměrný věk vozového parku podstatně vyšší než v civilizované Evropě. To, že u nás jezdí spousta vozidel se stářím 15+ v nás třeba chybně generuje domněnku nesmrtelnosti devadesátkových aut. Je to věc názoru a osobní zkušenosti.

+1/0
23.6.2014 9:33

J37i26ř41í 66Z35ý71k40a 9369953471490

15let staré auto už v podstatě není devadesátkové ... ale už "po miléniové" (nebo jak to nazvat) ;-)

Nicméně souhlas s tím, že auta někdy od roku 1980 do cirka 2005 jsou ta nejspolehlivější, jaká kdy byla vyrobena. Samozřejmě záleží na tom, co to bylo za automobilku, jak měli tenkrát zvládnutou antikorozní úpravu karoserií, případně u těch novějších jak brzo přešli na šizení, resp. výrobní "optimalizace".

+4/0
23.6.2014 9:47

P13e80t84r 27D57v76o53r71a10k 3371530167639

Tříválec se 2 turby v BMW i8 má výkon přes 200 koní. Nepochybuju vůbec o tom, že životnost takového motoru je stejná (jak výpočtová tak reálná) jako s motorem vyrobeným před 20ti lety se stejným výkonem.

Mimochodem proč dělat ty motory pořád tak obludně velké a těžké na úkor hmotnosti, hbitosti auta? Lehký přeplňovaný motor (třeba 1.6 nebo 2.0) umí dát výkon kolem 250koní, kroutící moment kolem 300Nm ve slušném rozsahu. VW, PSA, BMW a jiní jej umí naladit tak, že sotva poznáte, kdy se turbo roztočí, a mají tak bezprostřední reakci na plyn jako atmosférický motory.

A k tomu ta spotřeba. Menší přeplňovaný motor má větší účinnost, takže si prostě vystačí s menším množstvím paliva. Je prostě efektivnější.

+2/−4
23.6.2014 9:43

R36a68d45e33k 66P63a83s38t19o73r 3176195716763

Kupte si ho jetý od čecha po 5-ti letech a 75 000 kilometrech. Ještě rád zavzpomínáte na atmosféru nebo maximálně jednoturbový benzín 2L a více.

+6/0
23.6.2014 9:55

J51a62n 61K77o96n61v83a45l63i33n64k85a 5810781161705

Jak říkám a píšu o něco výše. Asi jsem staromilec (a to je mi jen 30). Vím, že moderní motory jsou super výkonné a z minima vytlačí maximum. Asi jsem si oblíbil ten pohled na plný motorový prostor a zamiloval se do zvuku víceválcových motorů. :-/

+5/0
23.6.2014 9:59

J41a13n 59Š77a82f96á61ř 4666291854740

Tady všichni tlachaj o spotřebě, ale to přece není nejdůležitější parametr... Vždyť jestli je spotřeba 7l, nebo 12l je v celkovým součtu nákladů na provoz auta ta menšinová položka... ten rozdíl se smaže ve chvíli, když se pokazí jakákoliv elektornika, víceprvková náprava a nebo atp. Provozní náklady na kotouče, destičky, oleje, pneumatiky, a z druhé strany dálniční známka a najednou zjistíte, že spotřeba zas tak důležitá není...Já jsem taky staromilec okolo 30... mám atmosférický 6V 3.0 benzín a jsem spokojenej... :-)

+5/0
23.6.2014 10:35

J72a60n 27K33o49n60v24a69l35i45n14k87a 5300811571625

U mě je to 3.0 V6 turbo nafta. Hladký chod a síla jak náklaďák (192 PS a 400Nm) a spotřeba dle stylu jízdy od 7 do 13. Mimochodem, předtím jsem měl jednašestku Focus a ten žral podobně - po městě 8,5 a po dálnici 7,7 a výkonově to bylo slaboučké. Třílitr bublá někde nad tisícem otáček a je mu všechno jedno, pak stačí zařadit DS prošlápnout plyn na kick down a krční páteř dostává zabrat  :-) To jsou ty chvíle, kdy se člověk usmívá jak úchyl a má radost ze života.

+2/0
23.6.2014 10:43

V73l90a62s13t15i55m22i21l 50T89e84n11c78e12r 4430530577110

Já mám taky radši svoji Xantii z minulého století s obyčejnou dvouventilovou 1,8. Žádný šetřílek benzínu to sice není, ale to neřeším. Nedávno mi na křižovatce praskl rozvodový řemen a... nestalo se vůbec nic, žádné polibky ventilů s pístama se nekonaly. Není tam žádný pitomý elektronický bazmek. V podstatě jednoduché auto s fantastickým pérováním Hydractive. O celé auto se mi komplet postará můj známy mechanik ve své dílně za pár korun.

0/0
23.6.2014 11:52

M68a74r37t86i60n 97R61a96y57m18a67n 4212958733768

Ja mam doma 2 dvoulitry atmosfericke. Jeden od Mazdy druhy od Subaru. A lidi kolem resi vstriky na strarych dieselech, turbo a ja si proste v klidu jezdim s Mazdou za 8 a se Subaru za 10 litru a nejake opravy nechavam na ostatnich. Genialne jednoduche.

+1/0
23.6.2014 13:04
Foto

M51i49c54h77a94l 89P70u81č 3258892944138

tak jest... mám stejný problém jako Vy. Mám doma dva šestiválce. Jeden atmosférický zážehový a druhý vznětový s jedním turbem. Benzinová atmosféra je prostě čistá síla s okamžitou reakcí na plyn a s výkonem na rozdávání v jakýchkoliv otáčkách. No a ten zvuk V.... Druhá varianta v případě nafty. Už jen zvukový projev šestiválcového dieslu je někde jinde. Kultivovaný chod a ani ve vyšších otáčkách nemáte pocit, že je pod kapotou diesel. Já prostě nevěřím moderním malým turbům, které dnes automobilky plodí ve velkém. Je to ale dáno i tím, že auto se stalo v drtivé většině spotřební produkt, který se po 3 letech prostě vymění, takže proč se zabývat nějakou životností?

+8/0
23.6.2014 10:36

J23a10n 60K17o26n37v32a29l60i15n65k33a 5500161411785

Jsou lidé, kteří se nám smějí. Ale my víme. R^

+6/0
23.6.2014 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.