Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo vyzkouší auto na zemní plyn, benzin už nechce. Jezdí se za polovinu

Na zemní plyn jezdí v Česku přes sedm tisíc aut. Prosazují se zejména ve firemních flotilách, na CNG jezdí Česká pošta, hasiči i taxi. Přináší to obrovské úspory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14a16n 95F21r56o17l75í55k 6306220245654

Když si objednávám taxík vždy se zajímám jaký má pohon.;-D

0/0
24.6.2014 8:15

P15e45t41r 87G57a96z97d20a 6878902689827

nevim co k tomu dodat ....... stav kdy cng doplnite do 50 procent pro nizky tlak na pumpe nebo neni vubec zadny plynna na cng pumpe a jezdite od pumpy k pumpe sem zazil mockrat ...... az se toto zlepsi pak si o tom muzem povidat

0/0
19.6.2014 22:25

P26e60t29r 19G47a43z53d51a 6308652539977

neboli nabídka začíná nestíhat poptávce ....

0/0
19.6.2014 22:28

P11e58t50r 34M77i77c36h92a69l 2610974751692

To se srovná, až se to zdaní jak benzín a nafta. :-)

+1/0
20.6.2014 15:46

J94i95ř28í 59K47o44c25u25r36e37k 6405554555468

A každý, kdo bude mít doma plničku, bude povinen ji zaregistrovat za poplatek na úřadě. To proto aby neplnil načerno. A kontroly. Majitel bude povinenn kdykoliv umožnit kontrolu všech prostor v domě kontrole. Pokud ji neumožní bude pokutován. Jistě, vytvoříme další pracovní místa.... 8-o

0/0
20.6.2014 17:20

P82e77t69r 23M83i78c87h88a56l 2470574851202

Tak nějak ...

0/0
20.6.2014 18:54

J22a42n 88F55r98o31l42í77k 6476570335694

Obdobná situace je i u LPG. Přestal jsem jezdit k blízkému Aralu, který nedokáže natlačit do 65 l nádrže víc jak 35 l. Málokterá pumpa mě dá plnou. Většinou jim to vypíná kolem 50-55 l. Za týden prázdná a zabírá půl kufru.

Ovšem lahve na CNG to je jiný kalibr. Kufr plný nádob s 200 bary.:-P

0/0
24.6.2014 8:20

9281184810857

Vyzkoušel jsem....a už nikdy víc nechci :-) zlatej benzín. Holt ne každýmu nestačí to, že to jezdí levně

0/0
19.6.2014 19:35

J32a22r93o32s32l88a20v 91Z91a83h90r89a17d16n71í21č89e57k 7155120924471

Raději LPG, než CNG. Naprostá spokojenost s LPG.

+2/0
19.6.2014 17:42

A83n56t33o13n15í39n 22S89v23o59b78o16d70a 3254443919862

http://m.ekonomika.eurozpravy.cz/ceska-republika/95303-coi-vrthla-na-cerpaci-stanice-a-padaly-vysoke-pokuty/, to raději. CNG

0/0
19.6.2014 18:03

J88a52r78o63s16l46a51v 86Z40a50h60r58a37d60n76í82č38e74k 7195750974851

„Statistiky výsledků kontrol LPG na českých čerpacích stanicích, včetně těch našich, jsou dlouhodobě pozitivní a dokazují, že na našem trhu převládá kvalitní plyn. Procento zjištěných závadných vzorků je oproti benzínu či naftě nesrovnatelně nižší.

+1/0
19.6.2014 18:31

A15n62t79o92n76í39n 38S98v11o95b55o65d27a 3234503689302

To jsou řeči šéfa jedné firmy, počet zničených vstřikovačů LPG lepších značek je vysoký, u nás tak karburátorové auto, žádné moderní vstřikovače. Až budete měnit filtr kapalné fáze, rozkuchejte ho a uvidíte

0/0
19.6.2014 18:42

A49n86t60o27n98í70n 38S64v32o28b39o87d85a 3694813219902

Tak vypadá skutčnost, věřte prodejcům LPG

http://www.coi.cz/v-dubnu-trikrat-vice-siry-v-lpg-nc1084

0/0
19.6.2014 18:53

J66a72r10o36s53l74a56v 12Z50a59h61r81a94d59n68í87č15e88k 7365210344861

Takže až bude něco špatně u CNG, tak budete chodit pěšky?

0/0
19.6.2014 18:32

V63l18a63s21t17i19m69i22l 19T84e82n15c32e82r 4950290227420

Po přečtení článku, já zatím zůstanu se svým přibližovadlem u Naturalu 95.

0/0
19.6.2014 13:23

P85e70t95r 30G78a13z49d33a 6798282979637

podle mne dobrá volba, já také :-/

0/0
19.6.2014 22:27

J91a84n 78D41l84o46u28h88ý 7624489910809

Ford Fusion 1.4 Duratec LPG => kombinovana na LPG => 6l/100km;-D Nejaky CNG mi muze.... nebo nafta ;-D

0/0
19.6.2014 12:16

P46e51t95r 21M53i46c14h19a69l 2230774481262

Jezdím s naftou z korunu osmdesát a nemusím přmýšlet kde natankuju.

+1/0
19.6.2014 1:59

A66l87e84š 18L67i85s89o93v21s31k89ý 9302524513208

Však až stát zjistí, že by se to mohli více zdanit, bude po levném provozu.

0/0
18.6.2014 22:19

P81e93t53r 32M31i14c49h41a60l 2520214351802

To přijde později, až se to trochu rozšíří. Přece se erár nenechá "okrást" o peníze.

0/0
20.6.2014 15:33
Foto

M92i54r32o71s10l92a68v 79Z40a13p54l80e16t89a52l 3397745318333

nevím ale dnes sem koukal na cenu u makra  a CNG tam stojí 26Kč, nevím jestli za kg nebo litr, ale to musí mít bu´d menší spotřebu a nebo benzin stojí 50kč/l, jinak mi ta levnost nevychází.

0/0
18.6.2014 20:03

A93n62t98o87n29í33n 25S94v62o47b53o56d25a 3734633229282

Stačí se vrátit do školy a vzpomenout si na měrnou hmotnost benzínu 0,7-0,75 kg na litr

0/0
18.6.2014 20:09

A75n67t58o51n57í51n 11S62v50o76b50o96d58a 3884303769882

CNG se prodává na kilogramy

0/0
18.6.2014 20:29

4110869398553

Vychází vám to, akorát to nevíte. CNG stojí 26 Kč/kg a benzín stojí necelých 50 Kč, když to přepočítáme na kg. LPG vychází něco přes 30 Kč/kg a nafta něco přes 40 Kč/kg.

0/0
19.6.2014 8:59
Foto

P43e51t75r 76M72a27t91o59u97l65e41k 6357390214

Na stránkách cng.cz je uveden přepočet. Vychází to přibližně 1kg CNG = 1,4 l Benzínu. Takže při ceně 26 Kč/kg CNG vyjde 1 l cca na 18,60.

Praha patří v rámci cen CNG mezi levná místa (do 26Kč/kg). V Brně byl 1 kg za 27,90, což je už skoro 20Kč / l :-/

0/0
19.6.2014 15:16

A63n74t51o14n56í85n 65S82v47o54b64o88d64a 3354473839622

Běžná doba provozu tlakové nádoby je 8 let? Máme v rodině několik aut na plyn a u LPG je daná nutnost výměny v deseti  letech,Fiat má 20 let životnost nádrže na CNG

0/0
18.6.2014 19:35

A35n87t29o33n16í74n 80S77v83o70b89o78d84a 3654323589192

Špatně umístěná odpvěď :-(

0/0
18.6.2014 19:37

J35i36ř45í 35B97o57č85e92k 6389284615126

O náročnějším servisu je zde pouze nevýznamná větička avšak servis auta na cng je nákladný.  Tlaková nádrž není zadarmo, po několika letech se musí měnit, revize plynového okruhu s protokolem taky ne, k tomu častější výměny superoleje v motoru (plyn nemaže) takže je potřeba velmi kvalitní... Nedivím se že jsou velké firmy s provozem na cng spokojeny, auta tam naslouží pár let a jdou do bazaru mezi poblouzněnce z levného pohonu, které výdaje neminou do roka a do dne. Viz cena přestavby na cng od 40000,- (za tříhrnek) tzn spíš za padesát pro čtyřválec.

0/−1
18.6.2014 16:32

A93n71t27o56n72í13n 32S78v40o68b75o33d78a 3124933919682

Životnost tlakové nádrže je  minimálně 15 roků, většinou 20. Olej je rozumné měnit po 15000 km, náklady pro prvního majitele CNG auta jsou nîzké. Stejná mystifikace jako s podzemními garážemi. Kdo nevlastní takové auto, má raději víc číst a méně psát

+3/0
18.6.2014 16:42

J69a97k65u15b 26S69e58m35e89r62á31d 2757296811511

zas ty garaze ;-D

0/0
18.6.2014 17:05

A58n31t67o95n17í66n 19S58v54o85b97o94d67a 3684113299542

Mám poslat další garáž, kterou vlastníme a můžeme tam parkovat CNG auto? Ty garáže jsou dost běžné :-)

0/0
18.6.2014 17:09

J90a10k69u58b 63S45e88m54e56r96á47d 2237696571641

sem s ni :-)

0/0
18.6.2014 17:25

A92n80t29o79n36í95n 61S12v88o17b59o40d71a 3634673309602

není pohled na google :-)

0/0
18.6.2014 17:26

J12a30k38u81b 81S10e67m31e16r61á20d 2217216401251

hovada jsou to googlovske :-)kazdopadne ja se loucim, je cas jit z prace :-)

0/0
18.6.2014 17:27

A50n40t29o75n30í98n 74S63v13o17b56o73d38a 3384243849432

to vás lituji, já mám zaměstnání :-)

+1/−1
18.6.2014 17:28

J78a92k18u54b 43S19e21m97e29r21á15d 2887106901771

to nemusite, jak to kdo nazyva je preci jedno ;-)

0/−1
18.6.2014 17:30

J94a28k24u30b 33S48e54m39e13r54á73d 2787746531931

* ja mam tu svou rad :-)

+1/0
18.6.2014 17:30

J91a77n 46D35l76o42u47h17ý 7944959190639

Vtipna je situace s garazemi a LPG. V cesku mame garazove komplexy splnujici normy pro parkovani aut LPG, avsak projistotu tam je zakaz ;-D Typicky to jsou t komplexy co nemaji zdi, takove ty otevrene parkovaci domy. Mno a v nemecku nebo dansku s LPG parkovanim i v podzemnich garazich nemam zadny problem. ;-D Jinak ani v CR konkretne i v Praze nemam problem parkovat mimo garaze. Vsude je vzdy i venkovni parkoviste, takze nechapu proc se furt resi nejaky garaze v pripade aut na LPG a CNG. Je to naprosto minoritni a nepodstatny problem u takoveho autaR^

0/0
19.6.2014 12:24

J32i78ř62í 58D23v17o64ř95á43k 5198103638200

Nákladní automobily :Vzduchojemy , tlakové nádoby na vzduch o tlaku max 12 barů ,se mají měnit po 10.letech.

0/0
19.6.2014 19:58

A40n48t77o51n87í45n 41S33v75o27b22o21d62a 3654103629802

CNG je tlaková nádoba na plyn a to je něco úplně jiného, také tlak je podstatně vyšší

0/0
19.6.2014 20:15

M17a35r36e38k 89H17r33u91b24y 6657662871968

Planovana zivotnost auta ve firemni flotile je 3-5 let, tlakova nadrz vydrzi dele. "superolej" je take nesmysl, benzin zadne zvlastni mazaci ucinky nema od doby co se do nej prestalo pridavat olovo, dokonce se casto pouziva jako odmastovac ;-)

Ano, rec je porad o firmach, u jezdenek z autobazaru pro soukromnika bude situace o poznani jina.

+1/0
18.6.2014 17:52

A58n68t46o71n66í11n 98S38v52o17b73o32d97a 3124453469112

problémy nastávají u aut starší 15 roků a to je již kategorie veterán :-)

0/0
18.6.2014 18:07
Foto

P53e97t94r 80P38r91o37c83h11á58z69k28a 3952306752654

Běžná doba provozu tlakové nádrže je 8 let.Po té době se opravdu musí měnit.Přestavba je sice relativně drahá,v podstatě jako u LPG pokud se jedná o sekvenční vstřikování.Nejlepší je koupit auto  již tak to vyrobené.Olej se používá stejně kvalitní jako při provozu na LPG,nebo u turbo motorů jak naftových tak benzínových.Firmy auta mění ,proto,že většinou mají operativní leasing.Tedy čtyři roky a změna.Tato auta jsou vždy servisována ve značkových servisech a je o ně dobře postarána.Tedy velmi dobrá koupě ojetiny s naprosto známou historií.U firem jsou navíc tato auta osvobozena od silniční daně.Pro soukromého vlastníka je výhodou,že jsou ekologická a dostanou se tam kde jiná v budoucnu ne.Auto na CNG se nevyplatí tomu,kdo málo jezdí.Pro něj je opravdu lepší HTP a podobně.Pro ty kdo váhají mezi dieselem a CNG je to už jiné.Určitým omezením je množství čerpacích stanic.Domácí stanice se vyplatí jen u flotily více aut.Tedy pro menší firmu a podobně.Problém s parkováním není také žádný.Omezení pro podzemní prostory jsem viděl asi dvakrát.Ve světě vůbec.

0/−1
18.6.2014 19:23

4860299638523

Nádrže u LPG se mění po 10 letecgh, u CNG po 15 letech.

0/0
19.6.2014 9:00

A26n93t43o60n81í78n 81S28v64o67b19o30d56a 3774633229892

Fiat má životnost nádrže 20 let, protože výrobce může stanovit životnost nádrže, potom již nelze životnost nádrže ani tlakovou zkouškou prodloužit.

0/0
19.6.2014 10:21

J12a77n 40D53l43o82u98h50ý 7674349210529

Kolik pak stoji pak takova vymena? U LPG to je castka okolo 5000kc, coz neni tak hroznyR^

0/0
19.6.2014 12:25

A55n41t25o25n82í58n 37S14v61o29b55o23d55a 3644463899602

auto starší 15 let nemá téměř žádnou cenu a investice do něj jsou vyhozené peníze, fiat má životnost nádrže 20 let a je to nejčastější starší auto na CNG

0/0
19.6.2014 17:01

4960499528223

Ano, servis je o něco dražší. Roční revize, častější výměna svíček, repase vstřikovačů, po 15 letech zákonenm daná výměna CNG nádrže. Ale vychází to o hodně levněji než servis moderního turbodieselu.

Problém je spíše v tom, že dnešní ošizené motory toho moc nevydrží samy o sobě. Ale dá se stále koupit třeba Caddy CNG, kde se montuje osmiventilový dvoulitr z 80. let a ten je bezproblémový.

0/0
19.6.2014 9:07

V52l96a27d85i22m71í60r 60H60r41u20b56ý 1174211217762

Článek plný polopravd.

- domácí plnička je fajn, ale musíte mít v baráku plyn a bohužel, kromě těch nejslabších verzí (nádrž plní půl dne) musí být všechny ostatní instalované v otevřeném prostoru = nestačí garáž, musíte mít uzavřený dvůr. Takové zařízení samozřejmě nestojí jen 150 tisíc.

- k domácí plničce by taky bylo vhodné napsat, že plyn naplněný do nádrže vozidla musíte dodanit (výrazně vyšší) sazbou pro pohonné hmoty, jinak se dopouštíte daňového úniku a berňák vám to spočítá i s tučným penále.

- jak už bylo zmíněno, dojezd obvykle není nic moc, navíc nádrž na CNG musí být vždy pouze válcová = nelze umísit toroid místo rezervy, jako nádrž na LPG

- siť čerpacích stanic CNG je doslova ubohá, nejen ve srovnání s čerpačkami benzínu, ale i ve  srovnání se sítí stanic LPG.

- kromě přímo z výroby přestavěných aut, která mají obvykle prostor pro CNG nádrž(e) vytvořený zmenšením nádrže na benzín, není moc výhodné si auto přestavět dodatečně - ve srovnání s LPG v kufru zavazí nádrž a přestavba je dražší, další nevýhody jsou popsané výše.

+3/0
18.6.2014 16:12
Foto

P15a40t94r14i84k 85C49h57r83z 4408869272629

S tou válcovitou nádrží jsi si jist? Párkrát jsme si na výlet půjčili Fiat Panda na CNG od Pražské plynárenské a tohle auto mělo nádrž právě místo rezervy.

0/0
19.6.2014 8:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.