Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo vyzkouší auto na zemní plyn, benzin už nechce. Jezdí se za polovinu

Na zemní plyn jezdí v Česku přes sedm tisíc aut. Prosazují se zejména ve firemních flotilách, na CNG jezdí Česká pošta, hasiči i taxi. Přináší to obrovské úspory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62a21n 21F69r60o26l21í41k 6886740305554

Když si objednávám taxík vždy se zajímám jaký má pohon.;-D

0/0
24.6.2014 8:15

P15e29t94r 17G62a53z95d91a 6188702699537

nevim co k tomu dodat ....... stav kdy cng doplnite do 50 procent pro nizky tlak na pumpe nebo neni vubec zadny plynna na cng pumpe a jezdite od pumpy k pumpe sem zazil mockrat ...... az se toto zlepsi pak si o tom muzem povidat

0/0
19.6.2014 22:25

P51e92t61r 62G31a14z19d19a 6418832249447

neboli nabídka začíná nestíhat poptávce ....

0/0
19.6.2014 22:28

P90e51t76r 14M46i24c25h84a22l 2920214931522

To se srovná, až se to zdaní jak benzín a nafta. :-)

+1/0
20.6.2014 15:46

J59i92ř39í 66K57o55c19u25r29e60k 6895564675888

A každý, kdo bude mít doma plničku, bude povinen ji zaregistrovat za poplatek na úřadě. To proto aby neplnil načerno. A kontroly. Majitel bude povinenn kdykoliv umožnit kontrolu všech prostor v domě kontrole. Pokud ji neumožní bude pokutován. Jistě, vytvoříme další pracovní místa.... 8-o

0/0
20.6.2014 17:20

P95e23t67r 34M11i19c85h75a77l 2380604101662

Tak nějak ...

0/0
20.6.2014 18:54

J92a65n 16F37r77o75l49í37k 6926240655804

Obdobná situace je i u LPG. Přestal jsem jezdit k blízkému Aralu, který nedokáže natlačit do 65 l nádrže víc jak 35 l. Málokterá pumpa mě dá plnou. Většinou jim to vypíná kolem 50-55 l. Za týden prázdná a zabírá půl kufru.

Ovšem lahve na CNG to je jiný kalibr. Kufr plný nádob s 200 bary.:-P

0/0
24.6.2014 8:20

9901834760437

Vyzkoušel jsem....a už nikdy víc nechci :-) zlatej benzín. Holt ne každýmu nestačí to, že to jezdí levně

0/0
19.6.2014 19:35

J94a67r87o27s62l35a38v 54Z14a25h80r84a35d90n30í80č81e77k 7795630284931

Raději LPG, než CNG. Naprostá spokojenost s LPG.

+2/0
19.6.2014 17:42

A95n90t60o60n28í47n 27S95v17o93b29o94d85a 3534833669712

http://m.ekonomika.eurozpravy.cz/ceska-republika/95303-coi-vrthla-na-cerpaci-stanice-a-padaly-vysoke-pokuty/, to raději. CNG

0/0
19.6.2014 18:03

J35a76r88o74s51l46a93v 33Z77a43h79r55a98d63n94í60č26e87k 7335980674381

„Statistiky výsledků kontrol LPG na českých čerpacích stanicích, včetně těch našich, jsou dlouhodobě pozitivní a dokazují, že na našem trhu převládá kvalitní plyn. Procento zjištěných závadných vzorků je oproti benzínu či naftě nesrovnatelně nižší.

+1/0
19.6.2014 18:31

A47n93t52o95n42í67n 38S83v35o61b85o90d36a 3794603329702

To jsou řeči šéfa jedné firmy, počet zničených vstřikovačů LPG lepších značek je vysoký, u nás tak karburátorové auto, žádné moderní vstřikovače. Až budete měnit filtr kapalné fáze, rozkuchejte ho a uvidíte

0/0
19.6.2014 18:42

A23n71t85o75n10í32n 72S39v60o48b48o85d88a 3874153549462

Tak vypadá skutčnost, věřte prodejcům LPG

http://www.coi.cz/v-dubnu-trikrat-vice-siry-v-lpg-nc1084

0/0
19.6.2014 18:53

J52a88r16o23s98l10a79v 80Z10a22h27r25a38d43n73í35č61e53k 7485450674341

Takže až bude něco špatně u CNG, tak budete chodit pěšky?

0/0
19.6.2014 18:32

V31l65a30s42t44i64m53i74l 22T47e15n46c90e54r 4770330697810

Po přečtení článku, já zatím zůstanu se svým přibližovadlem u Naturalu 95.

0/0
19.6.2014 13:23

P78e61t11r 31G91a57z59d35a 6318692609547

podle mne dobrá volba, já také :-/

0/0
19.6.2014 22:27

J40a29n 84D98l50o70u55h74ý 7784249600679

Ford Fusion 1.4 Duratec LPG => kombinovana na LPG => 6l/100km;-D Nejaky CNG mi muze.... nebo nafta ;-D

0/0
19.6.2014 12:16

P77e61t71r 62M30i36c29h24a61l 2930664431632

Jezdím s naftou z korunu osmdesát a nemusím přmýšlet kde natankuju.

+1/0
19.6.2014 1:59

A48l85e67š 41L22i71s94o25v85s25k44ý 9842464233588

Však až stát zjistí, že by se to mohli více zdanit, bude po levném provozu.

0/0
18.6.2014 22:19

P47e70t41r 18M16i35c52h77a96l 2900574681972

To přijde později, až se to trochu rozšíří. Přece se erár nenechá "okrást" o peníze.

0/0
20.6.2014 15:33
Foto

M96i33r14o98s70l46a56v 13Z21a20p39l37e92t35a64l 3887755478433

nevím ale dnes sem koukal na cenu u makra  a CNG tam stojí 26Kč, nevím jestli za kg nebo litr, ale to musí mít bu´d menší spotřebu a nebo benzin stojí 50kč/l, jinak mi ta levnost nevychází.

0/0
18.6.2014 20:03

A20n84t38o25n79í18n 95S91v17o77b60o15d68a 3934973339372

Stačí se vrátit do školy a vzpomenout si na měrnou hmotnost benzínu 0,7-0,75 kg na litr

0/0
18.6.2014 20:09

A55n45t87o22n18í58n 76S33v83o15b93o24d23a 3504143649922

CNG se prodává na kilogramy

0/0
18.6.2014 20:29

Arnold J. 4790329598883

Vychází vám to, akorát to nevíte. CNG stojí 26 Kč/kg a benzín stojí necelých 50 Kč, když to přepočítáme na kg. LPG vychází něco přes 30 Kč/kg a nafta něco přes 40 Kč/kg.

0/0
19.6.2014 8:59
Foto

P92e23t41r 31M75a93t25o27u31l58e41k 6307940944

Na stránkách cng.cz je uveden přepočet. Vychází to přibližně 1kg CNG = 1,4 l Benzínu. Takže při ceně 26 Kč/kg CNG vyjde 1 l cca na 18,60.

Praha patří v rámci cen CNG mezi levná místa (do 26Kč/kg). V Brně byl 1 kg za 27,90, což je už skoro 20Kč / l :-/

0/0
19.6.2014 15:16

A77n24t16o63n49í50n 13S70v59o28b68o32d72a 3654893559522

Běžná doba provozu tlakové nádoby je 8 let? Máme v rodině několik aut na plyn a u LPG je daná nutnost výměny v deseti  letech,Fiat má 20 let životnost nádrže na CNG

0/0
18.6.2014 19:35

A92n67t44o75n23í38n 32S25v45o44b12o18d20a 3784953919902

Špatně umístěná odpvěď :-(

0/0
18.6.2014 19:37

J71i44ř97í 83B54o44č82e38k 6739894285146

O náročnějším servisu je zde pouze nevýznamná větička avšak servis auta na cng je nákladný.  Tlaková nádrž není zadarmo, po několika letech se musí měnit, revize plynového okruhu s protokolem taky ne, k tomu častější výměny superoleje v motoru (plyn nemaže) takže je potřeba velmi kvalitní... Nedivím se že jsou velké firmy s provozem na cng spokojeny, auta tam naslouží pár let a jdou do bazaru mezi poblouzněnce z levného pohonu, které výdaje neminou do roka a do dne. Viz cena přestavby na cng od 40000,- (za tříhrnek) tzn spíš za padesát pro čtyřválec.

0/−1
18.6.2014 16:32

A44n95t58o97n85í74n 39S49v51o83b55o70d86a 3364223799552

Životnost tlakové nádrže je  minimálně 15 roků, většinou 20. Olej je rozumné měnit po 15000 km, náklady pro prvního majitele CNG auta jsou nîzké. Stejná mystifikace jako s podzemními garážemi. Kdo nevlastní takové auto, má raději víc číst a méně psát

+3/0
18.6.2014 16:42

J24a82k66u24b 61S86e92m63e61r30á33d 2467916681921

zas ty garaze ;-D

0/0
18.6.2014 17:05

A49n85t70o54n83í13n 75S81v47o92b14o96d14a 3574413699882

Mám poslat další garáž, kterou vlastníme a můžeme tam parkovat CNG auto? Ty garáže jsou dost běžné :-)

0/0
18.6.2014 17:09

J21a50k47u76b 47S58e30m23e91r82á34d 2877466851891

sem s ni :-)

0/0
18.6.2014 17:25

A62n32t34o94n67í29n 40S68v52o38b82o21d84a 3144553699562

není pohled na google :-)

0/0
18.6.2014 17:26

J33a28k87u60b 97S14e37m45e33r76á45d 2547556681551

hovada jsou to googlovske :-)kazdopadne ja se loucim, je cas jit z prace :-)

0/0
18.6.2014 17:27

A20n79t18o67n71í50n 16S65v86o55b79o57d17a 3884763839192

to vás lituji, já mám zaměstnání :-)

+1/−1
18.6.2014 17:28

J71a48k82u89b 25S43e38m14e46r44á68d 2257136331291

to nemusite, jak to kdo nazyva je preci jedno ;-)

0/−1
18.6.2014 17:30

J60a46k66u39b 45S10e58m75e25r59á25d 2197906471501

* ja mam tu svou rad :-)

+1/0
18.6.2014 17:30

J88a52n 29D38l64o77u83h45ý 7484419350769

Vtipna je situace s garazemi a LPG. V cesku mame garazove komplexy splnujici normy pro parkovani aut LPG, avsak projistotu tam je zakaz ;-D Typicky to jsou t komplexy co nemaji zdi, takove ty otevrene parkovaci domy. Mno a v nemecku nebo dansku s LPG parkovanim i v podzemnich garazich nemam zadny problem. ;-D Jinak ani v CR konkretne i v Praze nemam problem parkovat mimo garaze. Vsude je vzdy i venkovni parkoviste, takze nechapu proc se furt resi nejaky garaze v pripade aut na LPG a CNG. Je to naprosto minoritni a nepodstatny problem u takoveho autaR^

0/0
19.6.2014 12:24

J55i17ř76í 60D50v21o20ř42á14k 5658573328710

Nákladní automobily :Vzduchojemy , tlakové nádoby na vzduch o tlaku max 12 barů ,se mají měnit po 10.letech.

0/0
19.6.2014 19:58

A15n18t46o89n66í66n 23S53v30o34b76o76d62a 3434753419182

CNG je tlaková nádoba na plyn a to je něco úplně jiného, také tlak je podstatně vyšší

0/0
19.6.2014 20:15

M11a61r60e63k 20H44r89u81b68y 6127232861988

Planovana zivotnost auta ve firemni flotile je 3-5 let, tlakova nadrz vydrzi dele. "superolej" je take nesmysl, benzin zadne zvlastni mazaci ucinky nema od doby co se do nej prestalo pridavat olovo, dokonce se casto pouziva jako odmastovac ;-)

Ano, rec je porad o firmach, u jezdenek z autobazaru pro soukromnika bude situace o poznani jina.

+1/0
18.6.2014 17:52

A77n41t85o34n98í29n 60S73v43o32b87o86d88a 3494633179292

problémy nastávají u aut starší 15 roků a to je již kategorie veterán :-)

0/0
18.6.2014 18:07
Foto

P85e43t65r 51P31r80o90c63h13á56z85k35a 3552326332704

Běžná doba provozu tlakové nádrže je 8 let.Po té době se opravdu musí měnit.Přestavba je sice relativně drahá,v podstatě jako u LPG pokud se jedná o sekvenční vstřikování.Nejlepší je koupit auto  již tak to vyrobené.Olej se používá stejně kvalitní jako při provozu na LPG,nebo u turbo motorů jak naftových tak benzínových.Firmy auta mění ,proto,že většinou mají operativní leasing.Tedy čtyři roky a změna.Tato auta jsou vždy servisována ve značkových servisech a je o ně dobře postarána.Tedy velmi dobrá koupě ojetiny s naprosto známou historií.U firem jsou navíc tato auta osvobozena od silniční daně.Pro soukromého vlastníka je výhodou,že jsou ekologická a dostanou se tam kde jiná v budoucnu ne.Auto na CNG se nevyplatí tomu,kdo málo jezdí.Pro něj je opravdu lepší HTP a podobně.Pro ty kdo váhají mezi dieselem a CNG je to už jiné.Určitým omezením je množství čerpacích stanic.Domácí stanice se vyplatí jen u flotily více aut.Tedy pro menší firmu a podobně.Problém s parkováním není také žádný.Omezení pro podzemní prostory jsem viděl asi dvakrát.Ve světě vůbec.

0/−1
18.6.2014 19:23

Arnold J. 4600329638893

Nádrže u LPG se mění po 10 letecgh, u CNG po 15 letech.

0/0
19.6.2014 9:00

A62n64t43o54n83í12n 41S10v89o76b21o12d94a 3784613599782

Fiat má životnost nádrže 20 let, protože výrobce může stanovit životnost nádrže, potom již nelze životnost nádrže ani tlakovou zkouškou prodloužit.

0/0
19.6.2014 10:21

J79a91n 97D30l82o76u47h69ý 7194399750129

Kolik pak stoji pak takova vymena? U LPG to je castka okolo 5000kc, coz neni tak hroznyR^

0/0
19.6.2014 12:25

A61n43t27o39n45í68n 62S78v75o87b66o47d45a 3794113249842

auto starší 15 let nemá téměř žádnou cenu a investice do něj jsou vyhozené peníze, fiat má životnost nádrže 20 let a je to nejčastější starší auto na CNG

0/0
19.6.2014 17:01

Arnold J. 4450779208313

Ano, servis je o něco dražší. Roční revize, častější výměna svíček, repase vstřikovačů, po 15 letech zákonenm daná výměna CNG nádrže. Ale vychází to o hodně levněji než servis moderního turbodieselu.

Problém je spíše v tom, že dnešní ošizené motory toho moc nevydrží samy o sobě. Ale dá se stále koupit třeba Caddy CNG, kde se montuje osmiventilový dvoulitr z 80. let a ten je bezproblémový.

0/0
19.6.2014 9:07

V75l80a69d13i20m82í72r 45H34r10u35b93ý 1394791477452

Článek plný polopravd.

- domácí plnička je fajn, ale musíte mít v baráku plyn a bohužel, kromě těch nejslabších verzí (nádrž plní půl dne) musí být všechny ostatní instalované v otevřeném prostoru = nestačí garáž, musíte mít uzavřený dvůr. Takové zařízení samozřejmě nestojí jen 150 tisíc.

- k domácí plničce by taky bylo vhodné napsat, že plyn naplněný do nádrže vozidla musíte dodanit (výrazně vyšší) sazbou pro pohonné hmoty, jinak se dopouštíte daňového úniku a berňák vám to spočítá i s tučným penále.

- jak už bylo zmíněno, dojezd obvykle není nic moc, navíc nádrž na CNG musí být vždy pouze válcová = nelze umísit toroid místo rezervy, jako nádrž na LPG

- siť čerpacích stanic CNG je doslova ubohá, nejen ve srovnání s čerpačkami benzínu, ale i ve  srovnání se sítí stanic LPG.

- kromě přímo z výroby přestavěných aut, která mají obvykle prostor pro CNG nádrž(e) vytvořený zmenšením nádrže na benzín, není moc výhodné si auto přestavět dodatečně - ve srovnání s LPG v kufru zavazí nádrž a přestavba je dražší, další nevýhody jsou popsané výše.

+3/0
18.6.2014 16:12
Foto

P98a43t45r44i30k 43C21h38r28z 4548939192109

S tou válcovitou nádrží jsi si jist? Párkrát jsme si na výlet půjčili Fiat Panda na CNG od Pražské plynárenské a tohle auto mělo nádrž právě místo rezervy.

0/0
19.6.2014 8:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.