Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kdo vyzkouší auto na zemní plyn, benzin už nechce. Jezdí se za polovinu

Na zemní plyn jezdí v Česku přes sedm tisíc aut. Prosazují se zejména ve firemních flotilách, na CNG jezdí Česká pošta, hasiči i taxi. Přináší to obrovské úspory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11a69n 39F72r80o59l34í65k 6706850825884

Když si objednávám taxík vždy se zajímám jaký má pohon.;-D

0/0
24.6.2014 8:15

P26e34t94r 12G64a95z97d73a 6438352179507

nevim co k tomu dodat ....... stav kdy cng doplnite do 50 procent pro nizky tlak na pumpe nebo neni vubec zadny plynna na cng pumpe a jezdite od pumpy k pumpe sem zazil mockrat ...... az se toto zlepsi pak si o tom muzem povidat

0/0
19.6.2014 22:25

P45e76t48r 38G29a38z10d55a 6748372129647

neboli nabídka začíná nestíhat poptávce ....

0/0
19.6.2014 22:28


P67e51t51r 13M64i57c38h46a57l 2680404301442

To se srovná, až se to zdaní jak benzín a nafta. :-)

+1/0
20.6.2014 15:46

J94i89ř86í 24K70o34c23u63r75e56k 6115604545988

A každý, kdo bude mít doma plničku, bude povinen ji zaregistrovat za poplatek na úřadě. To proto aby neplnil načerno. A kontroly. Majitel bude povinenn kdykoliv umožnit kontrolu všech prostor v domě kontrole. Pokud ji neumožní bude pokutován. Jistě, vytvoříme další pracovní místa.... 8-o

0/0
20.6.2014 17:20

P34e15t87r 50M12i55c69h29a38l 2590424811732

Tak nějak ...

0/0
20.6.2014 18:54

J50a57n 62F56r93o73l14í38k 6256650575364

Obdobná situace je i u LPG. Přestal jsem jezdit k blízkému Aralu, který nedokáže natlačit do 65 l nádrže víc jak 35 l. Málokterá pumpa mě dá plnou. Většinou jim to vypíná kolem 50-55 l. Za týden prázdná a zabírá půl kufru.

Ovšem lahve na CNG to je jiný kalibr. Kufr plný nádob s 200 bary.:-P

0/0
24.6.2014 8:20

9551434640667

Vyzkoušel jsem....a už nikdy víc nechci :-) zlatej benzín. Holt ne každýmu nestačí to, že to jezdí levně

0/0
19.6.2014 19:35

J11a38r29o88s79l94a69v 41Z48a20h68r74a66d88n34í30č27e53k 7675910614961

Raději LPG, než CNG. Naprostá spokojenost s LPG.

+2/0
19.6.2014 17:42

A42n20t69o25n50í54n 56S22v34o83b13o64d23a 3414913839232

http://m.ekonomika.eurozpravy.cz/ceska-republika/95303-coi-vrthla-na-cerpaci-stanice-a-padaly-vysoke-pokuty/, to raději. CNG

0/0
19.6.2014 18:03

J71a82r15o72s42l69a57v 66Z68a17h61r80a41d67n11í58č91e25k 7765500404281

„Statistiky výsledků kontrol LPG na českých čerpacích stanicích, včetně těch našich, jsou dlouhodobě pozitivní a dokazují, že na našem trhu převládá kvalitní plyn. Procento zjištěných závadných vzorků je oproti benzínu či naftě nesrovnatelně nižší.

+1/0
19.6.2014 18:31

A82n53t72o57n88í34n 57S30v63o30b38o61d78a 3924453879502

To jsou řeči šéfa jedné firmy, počet zničených vstřikovačů LPG lepších značek je vysoký, u nás tak karburátorové auto, žádné moderní vstřikovače. Až budete měnit filtr kapalné fáze, rozkuchejte ho a uvidíte

0/0
19.6.2014 18:42

A63n70t48o65n25í63n 39S93v38o57b42o62d49a 3694233749722

Tak vypadá skutčnost, věřte prodejcům LPG

http://www.coi.cz/v-dubnu-trikrat-vice-siry-v-lpg-nc1084

0/0
19.6.2014 18:53

J81a68r31o39s31l97a79v 81Z55a81h84r66a25d55n67í55č81e12k 7425360684711

Takže až bude něco špatně u CNG, tak budete chodit pěšky?

0/0
19.6.2014 18:32

V75l16a24s59t39i79m26i57l 26T27e53n91c63e80r 4390780927460

Po přečtení článku, já zatím zůstanu se svým přibližovadlem u Naturalu 95.

0/0
19.6.2014 13:23

P64e75t93r 63G97a55z33d89a 6208912249247

podle mne dobrá volba, já také :-/

0/0
19.6.2014 22:27

J59a58n 78D57l73o14u32h93ý 7274719300129

Ford Fusion 1.4 Duratec LPG => kombinovana na LPG => 6l/100km;-D Nejaky CNG mi muze.... nebo nafta ;-D

0/0
19.6.2014 12:16

P97e10t47r 87M28i69c38h71a98l 2690554791112

Jezdím s naftou z korunu osmdesát a nemusím přmýšlet kde natankuju.

+1/0
19.6.2014 1:59

A96l21e92š 40L56i33s89o77v23s11k40ý 9202464733438

Však až stát zjistí, že by se to mohli více zdanit, bude po levném provozu.

0/0
18.6.2014 22:19

P90e78t98r 30M93i41c51h95a81l 2950844241202

To přijde později, až se to trochu rozšíří. Přece se erár nenechá "okrást" o peníze.

0/0
20.6.2014 15:33
Foto

M76i40r63o98s12l11a85v 45Z48a89p72l92e80t84a70l 3757825778643

nevím ale dnes sem koukal na cenu u makra  a CNG tam stojí 26Kč, nevím jestli za kg nebo litr, ale to musí mít bu´d menší spotřebu a nebo benzin stojí 50kč/l, jinak mi ta levnost nevychází.

0/0
18.6.2014 20:03

A81n92t83o38n73í96n 98S15v77o71b16o90d21a 3534643439652

Stačí se vrátit do školy a vzpomenout si na měrnou hmotnost benzínu 0,7-0,75 kg na litr

0/0
18.6.2014 20:09

A64n20t88o43n85í26n 84S53v72o50b52o30d59a 3434113839802

CNG se prodává na kilogramy

0/0
18.6.2014 20:29

Arnold J. 4810699418403

Vychází vám to, akorát to nevíte. CNG stojí 26 Kč/kg a benzín stojí necelých 50 Kč, když to přepočítáme na kg. LPG vychází něco přes 30 Kč/kg a nafta něco přes 40 Kč/kg.

0/0
19.6.2014 8:59
Foto

P47e81t76r 20M76a70t17o63u46l12e50k 6657390794

Na stránkách cng.cz je uveden přepočet. Vychází to přibližně 1kg CNG = 1,4 l Benzínu. Takže při ceně 26 Kč/kg CNG vyjde 1 l cca na 18,60.

Praha patří v rámci cen CNG mezi levná místa (do 26Kč/kg). V Brně byl 1 kg za 27,90, což je už skoro 20Kč / l :-/

0/0
19.6.2014 15:16

A85n19t23o26n16í97n 80S21v69o14b61o91d89a 3124583659232

Běžná doba provozu tlakové nádoby je 8 let? Máme v rodině několik aut na plyn a u LPG je daná nutnost výměny v deseti  letech,Fiat má 20 let životnost nádrže na CNG

0/0
18.6.2014 19:35

A71n63t74o84n10í36n 21S48v91o88b26o52d11a 3794573159362

Špatně umístěná odpvěď :-(

0/0
18.6.2014 19:37

J61i96ř58í 48B61o77č65e33k 6239294205886

O náročnějším servisu je zde pouze nevýznamná větička avšak servis auta na cng je nákladný.  Tlaková nádrž není zadarmo, po několika letech se musí měnit, revize plynového okruhu s protokolem taky ne, k tomu častější výměny superoleje v motoru (plyn nemaže) takže je potřeba velmi kvalitní... Nedivím se že jsou velké firmy s provozem na cng spokojeny, auta tam naslouží pár let a jdou do bazaru mezi poblouzněnce z levného pohonu, které výdaje neminou do roka a do dne. Viz cena přestavby na cng od 40000,- (za tříhrnek) tzn spíš za padesát pro čtyřválec.

0/−1
18.6.2014 16:32

A14n86t63o49n61í16n 73S19v84o19b61o86d17a 3114583989122

Životnost tlakové nádrže je  minimálně 15 roků, většinou 20. Olej je rozumné měnit po 15000 km, náklady pro prvního majitele CNG auta jsou nîzké. Stejná mystifikace jako s podzemními garážemi. Kdo nevlastní takové auto, má raději víc číst a méně psát

+3/0
18.6.2014 16:42

J10a28k25u16b 10S71e54m14e46r54á36d 2717466581121

zas ty garaze ;-D

0/0
18.6.2014 17:05

A61n77t87o79n49í57n 53S31v61o11b92o98d89a 3684563119732

Mám poslat další garáž, kterou vlastníme a můžeme tam parkovat CNG auto? Ty garáže jsou dost běžné :-)

0/0
18.6.2014 17:09

J89a18k77u87b 55S50e64m61e14r70á53d 2507476241511

sem s ni :-)

0/0
18.6.2014 17:25

A31n46t24o87n52í81n 76S20v63o77b57o65d84a 3794633819672

není pohled na google :-)

0/0
18.6.2014 17:26

J32a19k54u10b 76S17e57m75e71r52á51d 2357846651501

hovada jsou to googlovske :-)kazdopadne ja se loucim, je cas jit z prace :-)

0/0
18.6.2014 17:27

A30n15t18o40n77í43n 73S49v80o98b92o58d73a 3214913599242

to vás lituji, já mám zaměstnání :-)

+1/−1
18.6.2014 17:28

J29a10k42u74b 34S62e14m59e40r82á64d 2807976211461

to nemusite, jak to kdo nazyva je preci jedno ;-)

0/−1
18.6.2014 17:30

J10a56k28u83b 87S70e15m61e49r62á54d 2387476381421

* ja mam tu svou rad :-)

+1/0
18.6.2014 17:30

J62a48n 10D91l22o36u72h46ý 7924689830309

Vtipna je situace s garazemi a LPG. V cesku mame garazove komplexy splnujici normy pro parkovani aut LPG, avsak projistotu tam je zakaz ;-D Typicky to jsou t komplexy co nemaji zdi, takove ty otevrene parkovaci domy. Mno a v nemecku nebo dansku s LPG parkovanim i v podzemnich garazich nemam zadny problem. ;-D Jinak ani v CR konkretne i v Praze nemam problem parkovat mimo garaze. Vsude je vzdy i venkovni parkoviste, takze nechapu proc se furt resi nejaky garaze v pripade aut na LPG a CNG. Je to naprosto minoritni a nepodstatny problem u takoveho autaR^

0/0
19.6.2014 12:24

J81i93ř45í 82D26v82o70ř76á16k 5338443158670

Nákladní automobily :Vzduchojemy , tlakové nádoby na vzduch o tlaku max 12 barů ,se mají měnit po 10.letech.

0/0
19.6.2014 19:58

A85n23t53o58n73í14n 62S76v50o89b52o79d17a 3204773699422

CNG je tlaková nádoba na plyn a to je něco úplně jiného, také tlak je podstatně vyšší

0/0
19.6.2014 20:15

M40a45r88e16k 44H16r28u63b13y 6307862861188

Planovana zivotnost auta ve firemni flotile je 3-5 let, tlakova nadrz vydrzi dele. "superolej" je take nesmysl, benzin zadne zvlastni mazaci ucinky nema od doby co se do nej prestalo pridavat olovo, dokonce se casto pouziva jako odmastovac ;-)

Ano, rec je porad o firmach, u jezdenek z autobazaru pro soukromnika bude situace o poznani jina.

+1/0
18.6.2014 17:52

A73n15t72o22n13í50n 20S97v11o91b73o69d50a 3164343949702

problémy nastávají u aut starší 15 roků a to je již kategorie veterán :-)

0/0
18.6.2014 18:07
Foto

P55e33t38r 42P64r25o96c87h38á57z46k98a 3372246302724

Běžná doba provozu tlakové nádrže je 8 let.Po té době se opravdu musí měnit.Přestavba je sice relativně drahá,v podstatě jako u LPG pokud se jedná o sekvenční vstřikování.Nejlepší je koupit auto  již tak to vyrobené.Olej se používá stejně kvalitní jako při provozu na LPG,nebo u turbo motorů jak naftových tak benzínových.Firmy auta mění ,proto,že většinou mají operativní leasing.Tedy čtyři roky a změna.Tato auta jsou vždy servisována ve značkových servisech a je o ně dobře postarána.Tedy velmi dobrá koupě ojetiny s naprosto známou historií.U firem jsou navíc tato auta osvobozena od silniční daně.Pro soukromého vlastníka je výhodou,že jsou ekologická a dostanou se tam kde jiná v budoucnu ne.Auto na CNG se nevyplatí tomu,kdo málo jezdí.Pro něj je opravdu lepší HTP a podobně.Pro ty kdo váhají mezi dieselem a CNG je to už jiné.Určitým omezením je množství čerpacích stanic.Domácí stanice se vyplatí jen u flotily více aut.Tedy pro menší firmu a podobně.Problém s parkováním není také žádný.Omezení pro podzemní prostory jsem viděl asi dvakrát.Ve světě vůbec.

0/−1
18.6.2014 19:23

Arnold J. 4650839808703

Nádrže u LPG se mění po 10 letecgh, u CNG po 15 letech.

0/0
19.6.2014 9:00

A49n44t27o64n43í98n 35S96v85o76b52o73d83a 3424193169292

Fiat má životnost nádrže 20 let, protože výrobce může stanovit životnost nádrže, potom již nelze životnost nádrže ani tlakovou zkouškou prodloužit.

0/0
19.6.2014 10:21

J61a94n 43D52l42o59u78h78ý 7414249200989

Kolik pak stoji pak takova vymena? U LPG to je castka okolo 5000kc, coz neni tak hroznyR^

0/0
19.6.2014 12:25

A30n28t16o83n47í84n 11S83v25o97b82o56d58a 3694753109672

auto starší 15 let nemá téměř žádnou cenu a investice do něj jsou vyhozené peníze, fiat má životnost nádrže 20 let a je to nejčastější starší auto na CNG

0/0
19.6.2014 17:01

Arnold J. 4510749108533

Ano, servis je o něco dražší. Roční revize, častější výměna svíček, repase vstřikovačů, po 15 letech zákonenm daná výměna CNG nádrže. Ale vychází to o hodně levněji než servis moderního turbodieselu.

Problém je spíše v tom, že dnešní ošizené motory toho moc nevydrží samy o sobě. Ale dá se stále koupit třeba Caddy CNG, kde se montuje osmiventilový dvoulitr z 80. let a ten je bezproblémový.

0/0
19.6.2014 9:07

V82l22a75d64i64m56í96r 82H89r34u67b25ý 1674591657252

Článek plný polopravd.

- domácí plnička je fajn, ale musíte mít v baráku plyn a bohužel, kromě těch nejslabších verzí (nádrž plní půl dne) musí být všechny ostatní instalované v otevřeném prostoru = nestačí garáž, musíte mít uzavřený dvůr. Takové zařízení samozřejmě nestojí jen 150 tisíc.

- k domácí plničce by taky bylo vhodné napsat, že plyn naplněný do nádrže vozidla musíte dodanit (výrazně vyšší) sazbou pro pohonné hmoty, jinak se dopouštíte daňového úniku a berňák vám to spočítá i s tučným penále.

- jak už bylo zmíněno, dojezd obvykle není nic moc, navíc nádrž na CNG musí být vždy pouze válcová = nelze umísit toroid místo rezervy, jako nádrž na LPG

- siť čerpacích stanic CNG je doslova ubohá, nejen ve srovnání s čerpačkami benzínu, ale i ve  srovnání se sítí stanic LPG.

- kromě přímo z výroby přestavěných aut, která mají obvykle prostor pro CNG nádrž(e) vytvořený zmenšením nádrže na benzín, není moc výhodné si auto přestavět dodatečně - ve srovnání s LPG v kufru zavazí nádrž a přestavba je dražší, další nevýhody jsou popsané výše.

+3/0
18.6.2014 16:12
Foto

P87a86t77r36i30k 46C94h10r20z 4108719922849

S tou válcovitou nádrží jsi si jist? Párkrát jsme si na výlet půjčili Fiat Panda na CNG od Pražské plynárenské a tohle auto mělo nádrž právě místo rezervy.

0/0
19.6.2014 8:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.