Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo vyzkouší auto na zemní plyn, benzin už nechce. Jezdí se za polovinu

Na zemní plyn jezdí v Česku přes sedm tisíc aut. Prosazují se zejména ve firemních flotilách, na CNG jezdí Česká pošta, hasiči i taxi. Přináší to obrovské úspory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39a97n 34F62r41o35l28í53k 6886490775294

Když si objednávám taxík vždy se zajímám jaký má pohon.;-D

24.6.2014 8:15

P63e61t43r 88G36a10z32d15a 6478212449177

nevim co k tomu dodat ....... stav kdy cng doplnite do 50 procent pro nizky tlak na pumpe nebo neni vubec zadny plynna na cng pumpe a jezdite od pumpy k pumpe sem zazil mockrat ...... az se toto zlepsi pak si o tom muzem povidat

19.6.2014 22:25

P30e62t51r 51G39a21z40d91a 6468312889657

neboli nabídka začíná nestíhat poptávce ....

19.6.2014 22:28

P16e22t88r 83M13i44c29h33a56l 2850174171112

To se srovná, až se to zdaní jak benzín a nafta. :-)

20.6.2014 15:46

J44i37ř28í 29K76o94c90u85r89e55k 6215724765118

A každý, kdo bude mít doma plničku, bude povinen ji zaregistrovat za poplatek na úřadě. To proto aby neplnil načerno. A kontroly. Majitel bude povinenn kdykoliv umožnit kontrolu všech prostor v domě kontrole. Pokud ji neumožní bude pokutován. Jistě, vytvoříme další pracovní místa.... 8-o

20.6.2014 17:20

P59e37t47r 37M26i39c53h33a30l 2860424311442

Tak nějak ...

20.6.2014 18:54

J76a24n 83F72r75o44l43í37k 6766120725264

Obdobná situace je i u LPG. Přestal jsem jezdit k blízkému Aralu, který nedokáže natlačit do 65 l nádrže víc jak 35 l. Málokterá pumpa mě dá plnou. Většinou jim to vypíná kolem 50-55 l. Za týden prázdná a zabírá půl kufru.

Ovšem lahve na CNG to je jiný kalibr. Kufr plný nádob s 200 bary.:-P

24.6.2014 8:20

9541924730297

Vyzkoušel jsem....a už nikdy víc nechci :-) zlatej benzín. Holt ne každýmu nestačí to, že to jezdí levně

19.6.2014 19:35

J32a43r71o40s67l27a73v 29Z47a78h90r70a89d14n97í42č43e73k 7565190744711

Raději LPG, než CNG. Naprostá spokojenost s LPG.

19.6.2014 17:42

A47n96t41o67n31í59n 45S63v98o84b60o58d10a 3644983589142

http://m.ekonomika.eurozpravy.cz/ceska-republika/95303-coi-vrthla-na-cerpaci-stanice-a-padaly-vysoke-pokuty/, to raději. CNG

19.6.2014 18:03

J18a96r19o53s37l64a52v 65Z86a96h74r83a20d29n27í19č57e70k 7345420354581

„Statistiky výsledků kontrol LPG na českých čerpacích stanicích, včetně těch našich, jsou dlouhodobě pozitivní a dokazují, že na našem trhu převládá kvalitní plyn. Procento zjištěných závadných vzorků je oproti benzínu či naftě nesrovnatelně nižší.

19.6.2014 18:31

A51n68t12o25n90í84n 39S54v97o77b44o24d52a 3114763619932

To jsou řeči šéfa jedné firmy, počet zničených vstřikovačů LPG lepších značek je vysoký, u nás tak karburátorové auto, žádné moderní vstřikovače. Až budete měnit filtr kapalné fáze, rozkuchejte ho a uvidíte

19.6.2014 18:42

A69n76t25o64n72í47n 88S25v74o40b41o89d16a 3374343709812

Tak vypadá skutčnost, věřte prodejcům LPG

http://www.coi.cz/v-dubnu-trikrat-vice-siry-v-lpg-nc1084

19.6.2014 18:53

J47a67r83o34s48l60a79v 56Z51a75h15r75a14d74n18í79č19e39k 7725580434851

Takže až bude něco špatně u CNG, tak budete chodit pěšky?

19.6.2014 18:32

V94l63a36s74t20i97m23i18l 70T16e89n80c28e38r 4930190447370

Po přečtení článku, já zatím zůstanu se svým přibližovadlem u Naturalu 95.

19.6.2014 13:23

P64e83t25r 95G22a19z97d36a 6668802369287

podle mne dobrá volba, já také :-/

19.6.2014 22:27

J94a97n 33D14l80o88u70h22ý 7844689580389

Ford Fusion 1.4 Duratec LPG => kombinovana na LPG => 6l/100km;-D Nejaky CNG mi muze.... nebo nafta ;-D

19.6.2014 12:16

P67e44t68r 24M92i89c50h25a29l 2380304781122

Jezdím s naftou z korunu osmdesát a nemusím přmýšlet kde natankuju.

19.6.2014 1:59

A78l67e23š 65L22i71s56o36v44s87k94ý 9822934343228

Však až stát zjistí, že by se to mohli více zdanit, bude po levném provozu.

18.6.2014 22:19

P30e72t25r 78M24i66c67h54a74l 2390224721902

To přijde později, až se to trochu rozšíří. Přece se erár nenechá "okrást" o peníze.

20.6.2014 15:33
Foto

M84i13r74o69s13l35a78v 19Z13a97p29l56e86t80a40l 3987805298203

nevím ale dnes sem koukal na cenu u makra  a CNG tam stojí 26Kč, nevím jestli za kg nebo litr, ale to musí mít bu´d menší spotřebu a nebo benzin stojí 50kč/l, jinak mi ta levnost nevychází.

18.6.2014 20:03

A94n26t12o98n64í14n 98S86v22o10b68o90d82a 3594823459592

Stačí se vrátit do školy a vzpomenout si na měrnou hmotnost benzínu 0,7-0,75 kg na litr

18.6.2014 20:09

A84n29t22o90n97í43n 20S69v26o58b67o78d85a 3234743579912

CNG se prodává na kilogramy

18.6.2014 20:29

4610949678103

Vychází vám to, akorát to nevíte. CNG stojí 26 Kč/kg a benzín stojí necelých 50 Kč, když to přepočítáme na kg. LPG vychází něco přes 30 Kč/kg a nafta něco přes 40 Kč/kg.

19.6.2014 8:59
Foto

P74e15t97r 35M91a95t12o39u38l73e37k 6967940494

Na stránkách cng.cz je uveden přepočet. Vychází to přibližně 1kg CNG = 1,4 l Benzínu. Takže při ceně 26 Kč/kg CNG vyjde 1 l cca na 18,60.

Praha patří v rámci cen CNG mezi levná místa (do 26Kč/kg). V Brně byl 1 kg za 27,90, což je už skoro 20Kč / l :-/

19.6.2014 15:16

A95n98t96o14n28í67n 87S93v87o50b29o42d23a 3554253349662

Běžná doba provozu tlakové nádoby je 8 let? Máme v rodině několik aut na plyn a u LPG je daná nutnost výměny v deseti  letech,Fiat má 20 let životnost nádrže na CNG

18.6.2014 19:35

A31n49t91o83n54í17n 91S71v51o24b67o86d30a 3924513879272

Špatně umístěná odpvěď :-(

18.6.2014 19:37

J34i61ř92í 64B90o48č41e86k 6209204845716

O náročnějším servisu je zde pouze nevýznamná větička avšak servis auta na cng je nákladný.  Tlaková nádrž není zadarmo, po několika letech se musí měnit, revize plynového okruhu s protokolem taky ne, k tomu častější výměny superoleje v motoru (plyn nemaže) takže je potřeba velmi kvalitní... Nedivím se že jsou velké firmy s provozem na cng spokojeny, auta tam naslouží pár let a jdou do bazaru mezi poblouzněnce z levného pohonu, které výdaje neminou do roka a do dne. Viz cena přestavby na cng od 40000,- (za tříhrnek) tzn spíš za padesát pro čtyřválec.

18.6.2014 16:32

A63n87t82o22n48í70n 75S55v56o22b54o88d21a 3554263739362

Životnost tlakové nádrže je  minimálně 15 roků, většinou 20. Olej je rozumné měnit po 15000 km, náklady pro prvního majitele CNG auta jsou nîzké. Stejná mystifikace jako s podzemními garážemi. Kdo nevlastní takové auto, má raději víc číst a méně psát

18.6.2014 16:42

J10a29k35u90b 35S37e89m72e72r66á57d 2527516671961

zas ty garaze ;-D

18.6.2014 17:05

A81n85t78o60n78í13n 17S53v80o21b71o76d49a 3484743789912

Mám poslat další garáž, kterou vlastníme a můžeme tam parkovat CNG auto? Ty garáže jsou dost běžné :-)

18.6.2014 17:09

J25a22k83u19b 64S46e72m62e54r31á75d 2967196961141

sem s ni :-)

18.6.2014 17:25

A69n85t91o39n69í47n 23S57v96o22b80o19d23a 3654223329332

není pohled na google :-)

18.6.2014 17:26

J90a77k60u36b 54S22e71m31e42r87á25d 2577856771831

hovada jsou to googlovske :-)kazdopadne ja se loucim, je cas jit z prace :-)

18.6.2014 17:27

A11n73t72o78n61í81n 49S32v77o98b36o22d52a 3644623489882

to vás lituji, já mám zaměstnání :-)

18.6.2014 17:28

J18a52k72u28b 28S53e43m41e79r67á48d 2147356411481

to nemusite, jak to kdo nazyva je preci jedno ;-)

18.6.2014 17:30

J36a13k35u21b 90S49e53m71e19r38á37d 2577546841591

* ja mam tu svou rad :-)

18.6.2014 17:30

J77a77n 34D76l68o76u34h20ý 7824559290449

Vtipna je situace s garazemi a LPG. V cesku mame garazove komplexy splnujici normy pro parkovani aut LPG, avsak projistotu tam je zakaz ;-D Typicky to jsou t komplexy co nemaji zdi, takove ty otevrene parkovaci domy. Mno a v nemecku nebo dansku s LPG parkovanim i v podzemnich garazich nemam zadny problem. ;-D Jinak ani v CR konkretne i v Praze nemam problem parkovat mimo garaze. Vsude je vzdy i venkovni parkoviste, takze nechapu proc se furt resi nejaky garaze v pripade aut na LPG a CNG. Je to naprosto minoritni a nepodstatny problem u takoveho autaR^

19.6.2014 12:24

J30i12ř81í 83D72v73o94ř72á26k 5608373368970

Nákladní automobily :Vzduchojemy , tlakové nádoby na vzduch o tlaku max 12 barů ,se mají měnit po 10.letech.

19.6.2014 19:58

A88n38t41o91n28í63n 11S97v67o40b60o49d89a 3624793479962

CNG je tlaková nádoba na plyn a to je něco úplně jiného, také tlak je podstatně vyšší

19.6.2014 20:15

M51a92r98e87k 14H98r15u16b30y 6457612421368

Planovana zivotnost auta ve firemni flotile je 3-5 let, tlakova nadrz vydrzi dele. "superolej" je take nesmysl, benzin zadne zvlastni mazaci ucinky nema od doby co se do nej prestalo pridavat olovo, dokonce se casto pouziva jako odmastovac ;-)

Ano, rec je porad o firmach, u jezdenek z autobazaru pro soukromnika bude situace o poznani jina.

18.6.2014 17:52

A71n16t72o81n63í31n 87S15v73o32b11o73d46a 3514213709472

problémy nastávají u aut starší 15 roků a to je již kategorie veterán :-)

18.6.2014 18:07
Foto

P94e46t67r 97P27r92o69c96h10á34z42k86a 3212426652464

Běžná doba provozu tlakové nádrže je 8 let.Po té době se opravdu musí měnit.Přestavba je sice relativně drahá,v podstatě jako u LPG pokud se jedná o sekvenční vstřikování.Nejlepší je koupit auto  již tak to vyrobené.Olej se používá stejně kvalitní jako při provozu na LPG,nebo u turbo motorů jak naftových tak benzínových.Firmy auta mění ,proto,že většinou mají operativní leasing.Tedy čtyři roky a změna.Tato auta jsou vždy servisována ve značkových servisech a je o ně dobře postarána.Tedy velmi dobrá koupě ojetiny s naprosto známou historií.U firem jsou navíc tato auta osvobozena od silniční daně.Pro soukromého vlastníka je výhodou,že jsou ekologická a dostanou se tam kde jiná v budoucnu ne.Auto na CNG se nevyplatí tomu,kdo málo jezdí.Pro něj je opravdu lepší HTP a podobně.Pro ty kdo váhají mezi dieselem a CNG je to už jiné.Určitým omezením je množství čerpacích stanic.Domácí stanice se vyplatí jen u flotily více aut.Tedy pro menší firmu a podobně.Problém s parkováním není také žádný.Omezení pro podzemní prostory jsem viděl asi dvakrát.Ve světě vůbec.

18.6.2014 19:23

4340139878423

Nádrže u LPG se mění po 10 letecgh, u CNG po 15 letech.

19.6.2014 9:00

A26n80t25o25n18í45n 29S75v86o39b61o62d93a 3584963659952

Fiat má životnost nádrže 20 let, protože výrobce může stanovit životnost nádrže, potom již nelze životnost nádrže ani tlakovou zkouškou prodloužit.

19.6.2014 10:21

J68a73n 87D79l22o66u31h63ý 7724859210679

Kolik pak stoji pak takova vymena? U LPG to je castka okolo 5000kc, coz neni tak hroznyR^

19.6.2014 12:25

A10n26t18o82n14í77n 64S51v82o18b57o49d30a 3234933799332

auto starší 15 let nemá téměř žádnou cenu a investice do něj jsou vyhozené peníze, fiat má životnost nádrže 20 let a je to nejčastější starší auto na CNG

19.6.2014 17:01

4270829678793

Ano, servis je o něco dražší. Roční revize, častější výměna svíček, repase vstřikovačů, po 15 letech zákonenm daná výměna CNG nádrže. Ale vychází to o hodně levněji než servis moderního turbodieselu.

Problém je spíše v tom, že dnešní ošizené motory toho moc nevydrží samy o sobě. Ale dá se stále koupit třeba Caddy CNG, kde se montuje osmiventilový dvoulitr z 80. let a ten je bezproblémový.

19.6.2014 9:07

V38l44a24d54i46m68í58r 93H54r71u43b64ý 1284311617452

Článek plný polopravd.

- domácí plnička je fajn, ale musíte mít v baráku plyn a bohužel, kromě těch nejslabších verzí (nádrž plní půl dne) musí být všechny ostatní instalované v otevřeném prostoru = nestačí garáž, musíte mít uzavřený dvůr. Takové zařízení samozřejmě nestojí jen 150 tisíc.

- k domácí plničce by taky bylo vhodné napsat, že plyn naplněný do nádrže vozidla musíte dodanit (výrazně vyšší) sazbou pro pohonné hmoty, jinak se dopouštíte daňového úniku a berňák vám to spočítá i s tučným penále.

- jak už bylo zmíněno, dojezd obvykle není nic moc, navíc nádrž na CNG musí být vždy pouze válcová = nelze umísit toroid místo rezervy, jako nádrž na LPG

- siť čerpacích stanic CNG je doslova ubohá, nejen ve srovnání s čerpačkami benzínu, ale i ve  srovnání se sítí stanic LPG.

- kromě přímo z výroby přestavěných aut, která mají obvykle prostor pro CNG nádrž(e) vytvořený zmenšením nádrže na benzín, není moc výhodné si auto přestavět dodatečně - ve srovnání s LPG v kufru zavazí nádrž a přestavba je dražší, další nevýhody jsou popsané výše.

18.6.2014 16:12
Foto

P85a75t91r86i40k 27C90h78r31z 4718459172689

S tou válcovitou nádrží jsi si jist? Párkrát jsme si na výlet půjčili Fiat Panda na CNG od Pražské plynárenské a tohle auto mělo nádrž právě místo rezervy.

19.6.2014 8:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.