Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Le Mans se šetří. Vítězná audi jezdila s třicetilitrovou spotřebou

Slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans vstoupila do nové éry. Poprvé se totiž jela se zcela novými pravidly, která do nejvyšší kategorie v podstatě povinně zavedla hybridní techniku. A ta zařídila divákům parádní podívanou. V ohlédnutí za závodem se podíváme právě na nová technická řešení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83a66n 52S52m36e16j77k66a87l 6394988482

Novinář, který psal článek je zřejmě laik. Ale i tak si mohl o tématu zjistit více...

0/0
9.11.2014 20:27

J52i86ř30í 13D38v60o11ř63á69k 5148633208910

No tak typuji 10 . let a vyhraji to na trojkolce.

0/0
26.9.2014 18:37

M77a50r79t79i70n 71V27o96k20o23u16n 9618153563776

bohuzel, motorsport uz davno neni o skutecnych inovacich, tim bude az nova formula-E, protoze spoalovaci motory uz proste brzy skonci, stejne jako skoncily parni motory a pred nima konska sila. Tesla motors je toho jasnym dukazem a cim dele budeme investovat penize do spalovacich motoru, tim hude pro nas.

0/0
29.8.2014 14:50


K23a32r70e55l 64V53o40h95n83o88u23t 4618959670487

>>Zbytek "propálené" energie je v podstatě potenciál pro rekuperaci.<<

Tohle není pravda. Rekuperovat samozřejmě jde jen mechanickou energii. A tu auto může dostat jen z motoru po té, co chemickou energii přeměnil na mechanickou.

Ten zbytek je prostě odpadní teplo, které se musí odvést z auta pryč.

0/−1
22.7.2014 9:46

J30i95ř47í 88S25c23h10w26a18c59h 8388754348886

to je pravda. Rekuperovat lze samozřejmě i tepelnou energii tedy to odpadní teplo. Výfukové plyny za turbem jsou prostě pomalejší a chladnější (expanze) ;-)

0/0
22.7.2014 22:55

P20e89t31r 97Š94i16n91d90e41l49á45ř 5229962480828

Presne tak, dokonce letos v F1 takove auto s rekuperaci energie z tepla jezdi a diky tomu jsou o tridu lepsi. Viz clanek vedle o F1.

0/0
22.7.2014 23:45

P73e68t53r 24B14e56z56s74t76a86r29o68s75t50i 2919306533951

ICOM style...

0/0
17.6.2014 21:51

M61i41c32h40a82l 19F86r27ý60d37a 1382559163372

F1 je již mnoho let nesmírná nuda, WEC je naproti tomu neskutečná podívaná. Letos to byl opět další úžasný závod, škoda že WEC jezdí jen pár 6hodinovek a k tomu tento megazávod.

+4/0
17.6.2014 15:57

J26i11ř63í 33S95c70h30w25a32c22h 8228184288796

no to muselo být opravdu úžasně zajímavé mezi prvním a druhým  3 kola mezi prvním a třetím 5 kol a to celé sledovat 24 hodin super zábava....

....Favorizovaná Toyota, jež udávala 14 hodin tempo závodu, nakonec dojela do cíle jen s jedním vozem. Na třetím místě ho dovezl Brit Anthony Davidson....

....Smůlu mělo při svém návratu do Le Mans i Porsche. Bývalý pilot formule 1 Mark Webber z Austrálie musel s vozem 919 Hybrid odstoupit z prvního místa necelé dvě hodiny před koncem kvůli poruše na olejovém čerpadle....

Závod, kdy většina změn v pořadí se děje po poruše po několika hodinách musí být opravdu úžasná zábava....

Rozdíl v zábavě oproti F1  bude jako maratón vs běh na 100 m ;-)

0/0
22.7.2014 23:11

V57á51c49l81a45v 70S70v91o95b95o78d84a 3851359980370

díky za pěkný článek

+8/0
17.6.2014 15:25

M93i44c41h83a55l 10K12r97e17j35č69í 1616920631143

Výborný článek. R^ Le Mans je z technologického - a pro mě i diváckého - hlediska mnohem zajímavější než F1. Právě ten fakt, že dali výrobcům volnost v aplikaci nejrůznějších hybridních řešení, dává mnohem víc prostoru invenci inženýrů - a o tom v podstatě motorsport je. Audi, ač pomalejší než Toyota, ukázalo obrovské zkušenosti i odolnost svých vozů (po dosavadní dominanci Toyoty ve WEC už jsem jim moc nevěřil). Porsche má taky výborně nakročeno. Příští rok má přijít ještě Nissan - a spekuluje se i o Ferrari, ačkoli tomu sám moc nevěřím.

+13/0
17.6.2014 15:16

J47i28ř19í 74S60c79h66w61a83c80h 8408914418986

a víš proč je tam ta jakoby větší volnost? Protože největší omezení je potřeba mnohem delší výdrže!

0/0
22.7.2014 23:24

M73a51r40t46i86n 23R79a34y45m24a73n 4942498783478

Jen cist ten clanek mi prislo zajimave. Je vybotrne ze nachali konstrukterum volne ruce a evidentne se vyplatilo. 3 naprosto odlisne koncepce a vyrovnany zavod. Divacky urcite velmi atraktivni. F1 se ma co ucit.

+13/−1
17.6.2014 15:06

R62o44m31a43n 12K24r80a47t16o89c61h43v64í74l 6316707286714

Co se všem nezdá na dramatičnosti F1?

+1/−5
17.6.2014 16:00

T15o74m36á95š 20C62h27r27a34s47t84n39ý 2468169709211

Neřve to, nejede a už tam není Schumi.

+2/0
18.6.2014 8:38

R15o43m76a57n 20K65r70a36t58o97c79h33v28í90l 6796487516334

Souhlasím jenom s tím, že to neřve.

0/0
18.6.2014 15:16

V30í17ť41a 86K18r34u33t48i96š 1630234675157

Takže další sport, který se posunul z roviny souboje jezdců do roviny souboje techniky, kde jsou maximální výkony záměrně škrceny. Tudíž vlastně stačí auto osázet pár stovkami čidel, výkonné PC to pak schroustá a auto bez lidského zásahu a naprosto optimálně odjede závod.

+1/−9
17.6.2014 14:48

M31i95c58h13a20l 65K84r93e56j64č69í 1356830141293

Co je vlastně úlohou vrcholového motorsportu? Ano, až bude existovat autopilot natolik spolehlivý, aby dokázal odjet celý závod lépe než lidský řidič, pak se lidský řidič stane irelevantním. Ale co je na tom špatného? Vemte si, že ta samá technologie se pak dostane do veřejného provozu a vy si budete moci v autě třeba číst noviny nebo pracovat, zatímco řídit bude počítač. Úkolem automobilu je dopravit náklad z místa A na místo B co nejbezpečněji, nejrychleji a nejpohodlněji - a v ideálním případě i bez zbytečné zátěže životního prostředí.

Holt už není rok 1970.

Mimochodem letošní závod byl i přes veškerou elektroniku velice atraktivní, jeden z nejlepších co jsem viděl.

+5/−3
17.6.2014 15:23

V46l11a29d92i59s96l64a47v 89N96o11h88e49j84l 7418317398941

ukolem automobilu je take mit zazitek z rizeni a ovladani, resp. mit tu moznost. proto mam dve auta, Mondeo a Mustanga. motorsport by rozhodne mel byt i o schopnostech pilotu.

+2/0
18.6.2014 1:06

M83i21c27h95a93l 31F45r40ý66d45a 1222839323472

Závod 24 hodin Le Mans není v principu závod jezdců, ale závod techniky. Sebelepší a seberychlejší jezdec zde nemůže zvítězit, pokud bude technika proti. Ostatně Motorsport není atletika nebo plavání, v motorsportu technika vždy byla, je a bude nedílnou součástí úspěchu. Proto se také v motorsportu hodnotí kategorie jezdců a kategorie výrobců (konstruktérů).

+4/0
17.6.2014 15:53

D98a49v44i76d 27R22y48c21h71e98t92s64k29ý 9686821140170

Příští rok to bude spojené se současně probíhající Gay Pride a cyklojízdou.

+4/−7
17.6.2014 14:34

P79e38t13r 53H19á44j34e82k 4330982371604

Příští rok tam budou mít povinně adaptivní tempomat a pojedou za sebou pěkně jak mašinky...

+1/−6
17.6.2014 14:01

M33a79r54t83i27n 66H11a84v91l85í61k 4770705727163

Ještě výfukem vařit vodu a dát tam parní stroj, úžasné síly zdroj.

+1/−1
17.6.2014 13:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.