Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Le Mans se šetří. Vítězná audi jezdila s třicetilitrovou spotřebou

Slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans vstoupila do nové éry. Poprvé se totiž jela se zcela novými pravidly, která do nejvyšší kategorie v podstatě povinně zavedla hybridní techniku. A ta zařídila divákům parádní podívanou. V ohlédnutí za závodem se podíváme právě na nová technická řešení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91a57n 70S58m83e93j36k32a93l 6214348722

Novinář, který psal článek je zřejmě laik. Ale i tak si mohl o tématu zjistit více...

0/0
9.11.2014 20:27

J57i50ř13í 36D59v35o28ř82á52k 5278973958100

No tak typuji 10 . let a vyhraji to na trojkolce.

0/0
26.9.2014 18:37

M42a54r57t17i31n 55V17o61k45o26u44n 9648133793866

bohuzel, motorsport uz davno neni o skutecnych inovacich, tim bude az nova formula-E, protoze spoalovaci motory uz proste brzy skonci, stejne jako skoncily parni motory a pred nima konska sila. Tesla motors je toho jasnym dukazem a cim dele budeme investovat penize do spalovacich motoru, tim hude pro nas.

0/0
29.8.2014 14:50

K32a98r58e50l 88V80o70h64n51o87u29t 4358589160887

>>Zbytek "propálené" energie je v podstatě potenciál pro rekuperaci.<<

Tohle není pravda. Rekuperovat samozřejmě jde jen mechanickou energii. A tu auto může dostat jen z motoru po té, co chemickou energii přeměnil na mechanickou.

Ten zbytek je prostě odpadní teplo, které se musí odvést z auta pryč.

0/−1
22.7.2014 9:46

J73i58ř73í 57S51c49h77w24a72c64h 8278204218346

to je pravda. Rekuperovat lze samozřejmě i tepelnou energii tedy to odpadní teplo. Výfukové plyny za turbem jsou prostě pomalejší a chladnější (expanze) ;-)

0/0
22.7.2014 22:55

P68e71t56r 55Š40i60n53d68e57l17á29ř 5719892160298

Presne tak, dokonce letos v F1 takove auto s rekuperaci energie z tepla jezdi a diky tomu jsou o tridu lepsi. Viz clanek vedle o F1.

0/0
22.7.2014 23:45

P11e30t58r 54B56e51z84s89t55a38r47o53s83t85i 2849716693581

ICOM style...

0/0
17.6.2014 21:51

M82i26c72h79a27l 55F45r14ý10d66a 1372789593712

F1 je již mnoho let nesmírná nuda, WEC je naproti tomu neskutečná podívaná. Letos to byl opět další úžasný závod, škoda že WEC jezdí jen pár 6hodinovek a k tomu tento megazávod.

+4/0
17.6.2014 15:57

J94i70ř44í 67S65c64h81w82a80c10h 8268924168686

no to muselo být opravdu úžasně zajímavé mezi prvním a druhým  3 kola mezi prvním a třetím 5 kol a to celé sledovat 24 hodin super zábava....

....Favorizovaná Toyota, jež udávala 14 hodin tempo závodu, nakonec dojela do cíle jen s jedním vozem. Na třetím místě ho dovezl Brit Anthony Davidson....

....Smůlu mělo při svém návratu do Le Mans i Porsche. Bývalý pilot formule 1 Mark Webber z Austrálie musel s vozem 919 Hybrid odstoupit z prvního místa necelé dvě hodiny před koncem kvůli poruše na olejovém čerpadle....

Závod, kdy většina změn v pořadí se děje po poruše po několika hodinách musí být opravdu úžasná zábava....

Rozdíl v zábavě oproti F1  bude jako maratón vs běh na 100 m ;-)

0/0
22.7.2014 23:11

V81á72c45l58a22v 59S32v13o38b49o41d97a 3201469840330

díky za pěkný článek

+8/0
17.6.2014 15:25

M27i58c87h81a88l 24K49r13e14j92č57í 1986440711623

Výborný článek. R^ Le Mans je z technologického - a pro mě i diváckého - hlediska mnohem zajímavější než F1. Právě ten fakt, že dali výrobcům volnost v aplikaci nejrůznějších hybridních řešení, dává mnohem víc prostoru invenci inženýrů - a o tom v podstatě motorsport je. Audi, ač pomalejší než Toyota, ukázalo obrovské zkušenosti i odolnost svých vozů (po dosavadní dominanci Toyoty ve WEC už jsem jim moc nevěřil). Porsche má taky výborně nakročeno. Příští rok má přijít ještě Nissan - a spekuluje se i o Ferrari, ačkoli tomu sám moc nevěřím.

+13/0
17.6.2014 15:16

J33i49ř75í 31S36c30h77w66a98c48h 8918424938366

a víš proč je tam ta jakoby větší volnost? Protože největší omezení je potřeba mnohem delší výdrže!

0/0
22.7.2014 23:24

M66a53r44t96i57n 82R67a15y34m79a67n 4322428543288

Jen cist ten clanek mi prislo zajimave. Je vybotrne ze nachali konstrukterum volne ruce a evidentne se vyplatilo. 3 naprosto odlisne koncepce a vyrovnany zavod. Divacky urcite velmi atraktivni. F1 se ma co ucit.

+13/−1
17.6.2014 15:06

R12o32m68a65n 86K17r58a43t24o57c12h49v91í87l 6426957816554

Co se všem nezdá na dramatičnosti F1?

+1/−5
17.6.2014 16:00

T75o46m49á22š 11C85h88r93a28s24t95n63ý 2148879329471

Neřve to, nejede a už tam není Schumi.

+2/0
18.6.2014 8:38

R96o25m33a75n 16K29r18a19t29o49c54h42v75í27l 6916827846754

Souhlasím jenom s tím, že to neřve.

0/0
18.6.2014 15:16

V65í18ť78a 88K30r81u76t91i88š 1440474605537

Takže další sport, který se posunul z roviny souboje jezdců do roviny souboje techniky, kde jsou maximální výkony záměrně škrceny. Tudíž vlastně stačí auto osázet pár stovkami čidel, výkonné PC to pak schroustá a auto bez lidského zásahu a naprosto optimálně odjede závod.

+1/−9
17.6.2014 14:48

M24i26c53h89a26l 72K15r48e56j38č39í 1926610401553

Co je vlastně úlohou vrcholového motorsportu? Ano, až bude existovat autopilot natolik spolehlivý, aby dokázal odjet celý závod lépe než lidský řidič, pak se lidský řidič stane irelevantním. Ale co je na tom špatného? Vemte si, že ta samá technologie se pak dostane do veřejného provozu a vy si budete moci v autě třeba číst noviny nebo pracovat, zatímco řídit bude počítač. Úkolem automobilu je dopravit náklad z místa A na místo B co nejbezpečněji, nejrychleji a nejpohodlněji - a v ideálním případě i bez zbytečné zátěže životního prostředí.

Holt už není rok 1970.

Mimochodem letošní závod byl i přes veškerou elektroniku velice atraktivní, jeden z nejlepších co jsem viděl.

+5/−3
17.6.2014 15:23

V28l11a32d23i78s37l32a24v 67N18o93h50e98j24l 7398737718681

ukolem automobilu je take mit zazitek z rizeni a ovladani, resp. mit tu moznost. proto mam dve auta, Mondeo a Mustanga. motorsport by rozhodne mel byt i o schopnostech pilotu.

+2/0
18.6.2014 1:06

M95i40c26h31a36l 74F20r79ý37d18a 1792499953682

Závod 24 hodin Le Mans není v principu závod jezdců, ale závod techniky. Sebelepší a seberychlejší jezdec zde nemůže zvítězit, pokud bude technika proti. Ostatně Motorsport není atletika nebo plavání, v motorsportu technika vždy byla, je a bude nedílnou součástí úspěchu. Proto se také v motorsportu hodnotí kategorie jezdců a kategorie výrobců (konstruktérů).

+4/0
17.6.2014 15:53

D50a30v73i87d 21R34y80c25h91e11t85s80k31ý 9316151340270

Příští rok to bude spojené se současně probíhající Gay Pride a cyklojízdou.

+4/−7
17.6.2014 14:34

P64e67t33r 65H10á38j95e73k 4560122981104

Příští rok tam budou mít povinně adaptivní tempomat a pojedou za sebou pěkně jak mašinky...

+1/−6
17.6.2014 14:01

M24a43r28t22i35n 10H77a49v51l61í46k 4860795477243

Ještě výfukem vařit vodu a dát tam parní stroj, úžasné síly zdroj.

+1/−1
17.6.2014 13:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.