Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Motorářská fyzika v praxi: samopřeplňovací motor je levný a úsporný

Firma Oaktec vyvíjí nový jednoduchý motor, který bude schopen vlastního přeplňování bez turbodmychadla. Úpravou obyčejného malého dieselu vznikl motor, který je o 20 % výkonnější a také úspornější než originál. Může běžet na řadu paliv, bude ideální jako generátor pro elektromobily s prodlouženým dojezdem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25i91n27d41r64i72c92h 48H43r22u49s90k76a 9118663331197

Opravdu me tento clanek rozesmal ;-Dale na druhou stranu sokoval 8-o co vsechno je schopny napsat dnesni novinar za absolutni nesmysly !!Na druhou stranu panove, co vytahli od nebohych sponzoru penize na uskutecneni teto prestavby a jeste se jim podarilo vyhrat nejakou pochybnou cenu 8-ozasluhuji opravdu poklonu za to, jaky podvod vymysleli;-O Bravo, motor co ma ze 406cm3 vykon 10k, tzn. 25k z litru musi byt strasna prace vylepsit aby daval koni 12(+20%)! Kdyz dnesni atmosfericke motory maji 38k z litru a preplnovane 70k ;-D V te prestavbe bude zajiste nejake ohromne moudro, dnesnim slovnikem kow-how 8-o

abych jen tak neplacal, zde je dukaz:

www.olx.ph+classifieds/id/45856145/Diesel+Engine+10+HP%2C+Air+Cooled?referralKeywords=yamada+engine&event=Search+Ranking,Position,1-3,3#advertisementDetails

0/0
11.7.2014 9:08

J77i46ř49í 67D96v31o83ř90á25k 5958553258910

Rád bych si tento článek přečetl znovu za dva roky. Včetně výsledku.Jinak to trochu připomíná "volnou energii" .

0/0
7.7.2014 19:25

M74a82r84c21e62l 63P39a19v76l50í63k 7391654768879

preplňovanie á-la "vodný trkač"?

+1/0
7.7.2014 13:32

L82i54b51o92r 26D65a93n10ě35k 4337271703

Zjímalo by mě, jakou efektivitu tedy už takové motory mají. Na základce ve Fyzice jsme se učili něco o 30 - 40% a od té doby čtu články snad každoročně, jak jsou motory úspornější, výkonější no prostě efektivnější. Tak kolik je to procent dnes?

+2/0
7.7.2014 11:35

J42a50n 49M75o47h33y50l46a 6662159659481

Mluvíme-li o motorech v běžných vozech, tedy benzínové/dieselové s vnitřním spalováním, pak je to pořád do těch necelých 40%.

+1/0
7.7.2014 14:08

M12a93r10e11k 94H84r38u40b54y 6957182701548

..tedy realne 10-15% ;-)

0/0
7.7.2014 15:56

L62i97b36o80r 81M59o87u44č92k96a 1678377745262

vypada to, ze se vyuziva stlaceni vzduchu  v klikovy skrini ...

+3/0
7.7.2014 9:59

M15a25r39c30e76l 87P13a89v32l65í92k 7141494938869

ako u trabanta (šupátka), alebo wartburgu (prepúšťacie kanály), alebo niečo na spôsob "vodného barana (trkač),  ten princíp funguje aj pri ručnej pumpe s odbočkou a spätným ventilom, pomer vody cez pumpu ku výtoku z odbočky je 1/03!

0/0
7.7.2014 13:36

M25a45r42t77i30n 83H34a24v65l83í54k 4760135197963

Bych řekl, že to bude něco na způsobu rezonance. Jde o to docílit toho, aby vzduch uvnitř "nějakých komůrek" začal pulozovat a ve správné době otevření plnícího ventilu se začal hrnout do spalovacího prostoru. Něco na způsob jako když ve vaně rozhoupete vodu.

Proto asi je vhodný pro generátory, protože to bude nejspíše fungovat jen při při určitých otáčkách.

0/0
7.7.2014 8:34

M41a73r30t68i32n 25H25a74v40l81í51k 4720755697863

Tak už mlčím, nechtělo se mi to celé číst a teď koukám že u konce článku je popsáno přesně to co píšu ;-D

0/0
7.7.2014 8:36

M77i20c92h57a76l 60F35r58ý53d41a 1802109723462

Ano, přesně totéž mne napadlo při přečtení nadpisu - pro stabilní motor jednoduchá a levná úprava, v proměnných provozních podmínkách neefektivní.

+1/0
7.7.2014 9:23

T31o21m98a79s 35B34a29l83w79a71r 7706989702116

To byl výčet, kde všude se uplatní, že už jsem čekal, že se to bude montovat i do kávovarů :-) Ve výsledku další výstřel do prázdna, o kterém tu za rok nebude nikdo ani vědět. A výrobce bude rád, když se mu to podaří udat alespoň do elektrocentrál. Ty mají téměř konstantní chod a tak se tam taková úprava hodí asi nejvíc.

0/0
7.7.2014 8:32

K94a78r21e58l 53V78a16c44h83u55t 9423452169243

Ideální pro rik-ša anebo pro rybáře v malých loďkách... ;-) ... kut-kut-kut...

+1/0
7.7.2014 8:18

J76i37ř50í 24F51i38š19e70r 3524911507

"Vliv efektu je opět relativně malý, i když ne nezanedbatelný" - to je věta jako z nosu ;-D

+9/0
7.7.2014 7:38

J45a66k92u40b 30N85o76v88á33k 9622734294321

A Shell takovou soutěž pořádá, aby mohli skoupit patenty a nic z toho, co by jim ohrožovalo tržby na PHM, nepustí do světa

+4/−4
7.7.2014 6:42

J55a93k40u86b 36S52t47a88š27e15k 8174528304552

A nebo funguje jako ČEZ, který podporuje a dotuje pasivní a nízkoenergetické domy. Ačkoli tím také přichází o odběratele.

+1/0
7.7.2014 10:54

M56i42l91a34n 35K29l17o17u21č22e14k 3620695648567

Aha a to jako bez tý soutěže patenty skoupit nemůže?

0/0
7.7.2014 11:43

M81a61r12e17k 28Š68i57m96o32n 2434107548618

Bez soutěže by jim mohl nějaký ten patent uniknout a koupil by ho třeba ČEZ do nějakého svého elektromobilu.

0/0
7.7.2014 15:50

J27i61ř85í 86K98o39c29u56r40e38k 6485104245478

Ano jistě. Někdy jim ale něco uteče ... jako třeba diesele elektrická lokomotiva - nákladní vlak sežere 1/10 paliva co by sežral tirák, kdyby měl odovzit stejné množství. Taky jim utekla ELEKTRICKÁ lokomotiva. Ta ropu nežere, ikdyž najdou se tací, kteří budou řvát: "Už aby ta zpíp ropa došla a budete si moct to zapíp Pendolíno strčit do píp. Pak budete, vy píp modernisti, s brekem oprašovat oprašovat parničky." 8-o

0/0
8.7.2014 21:07

J82i27ř82í 73K81a82č42í44r53e15k 5450126866

Škoda že se to musí pořád inovovat, takové složíté věci už si normální kutil doma vůbec neopraví :-/

0/0
7.7.2014 2:53

A98l44e69š 89Z35e73l55i88n58k35a 1264622396

podle toho co píšou se mi zdá že by to mělo být spíše konstrukční řešení než elektronické, ale kdoví

+1/0
7.7.2014 3:51

J44a98r51o32m62í16r 14K30r74á78l 4490699274719

A měl by ?   Vy si opravujete sám televizi, lednici, plynový kotel ?   PC ano, do toho se montuje každý a ty konce bývají často komické.

+2/0
7.7.2014 7:13

J28i81ř18í 80Z50ý96k52a 9309223701470

televizi nemám, ale opravit bych ji zvládl (několik LCD k PC jsem již opravil). Na lednici bych si také troufl. A plynový kotel? Hm, pokud by bylo třeba ...

Stejně tak není problém si opravit auto, vyspravit dům, nebo zalátat roztržené pracovní kalhoty.

Je to jen o tom mít nářadí, šikovné ruce a znalosti (ať své, nebo popsané v nějakých příručkách). A rozhodně to chce zapomenout na výmluvy typu "to je moc nový, to už nejde opravit jako tenkrát"

+2/−1
7.7.2014 10:34

D23a35v67i57d 33P91š65t20r52o47s42s 9929309510384

U nových aut je problém s diagnostikou ,můžete ho opravit ,ale pokud chybu nesmažete v ŘJ tak jako by jste to neopravil , u TV jak co kondíky ,,poddimenzované rezistory atd to je snadná oprava ,ale k "švábům" se člověk jen tak nedostane ,nebo stojí jako půlka monitoru .

Ale v podstatě se dá opravit vše jen to už nejde šroubovákem ,ale je nutné celkem drahé vybavení.

+4/0
7.7.2014 11:00

J97i65ř34í 64Z30ý29k17a 9129363171490

autodiagnostiky jsou dnes za pár šupů. Zrovna mi jedna putuje z Číny na Opel. Za 400Kč. Zvládá nejen diagnostiku, ale i zápis konfigurací do ŘJ (nová výbava, párování klíčů atp.). Na Volvo je trochu dražší (3000Kč), ale i tak se to mnohdy vyplatí. Obzvláště když máte více aut téže značky, nebo se na vašem autě vyskytuje nějaká sporadická závada, kterou chcete vyřešit.

0/0
7.7.2014 16:01

J54i74ř65í 86D23v85o80ř83á49k 5798453718500

Diagnostika není Bůh.Nejlepší diagnostika jsou zkušenosti a hlava.Jinak s tou supr diagnostikou za čtyři kila ti přeji hodně úspěchů.

0/0
7.7.2014 20:24

J86i82ř58í 73Z33ý85k88a 9879393221980

co jsem tak koukal, tak ji na Opel forech používá kde kdo (OP-COM). A nejen v ČR.

0/0
7.7.2014 22:16

J85i95ř57í 49D27v15o32ř40á50k 5838473898540

Z diagnostikou značkovou i neznačkovou pracuji pouze 17 let. Nechán se poučit.

0/0
8.7.2014 20:03

P65e34t55r 22H45á11j57e61k 4930822761464

vymazat záznamy chyb zvládne i torque pro v mobilu s odb adaptérem za 150,-

0/0
8.7.2014 9:46
Foto

P69e42t78r 50P27r61o24c62h66á10z27k38a 3402656442564

No tak nevím.Elektronikou se bavím asi 40 let ale tak silná slova bych nedokázal říct.Dneska to není ani tak o součástkách jako spíše o software.Jak u televizí tak u aut.Chce to nejen dobré znalosti,ale také vybavení a hlavně přístup k náhradním dílům.Chtěl bych vidět jak řešíte zákaznické obvody a nebo procesory v řídicích jednotkách.To je o něčem jiném než vyměnit pár vyboulených kondíků či přepálený odpor.Ale možná vás podceňuji a pak se pokorně omlouvám.

+1/0
7.7.2014 13:33

J14i30ř66í 49Z92ý14k18a 9989393751520

ona oprava za každou cenu nemusí být tou nejlepší cestou. Zkontroluji , případně opravím napájecí obvody, případně zkontroluji "bužuterii" na řídící desce a to je konečná. Jakmile je to v procesoru, nebo nějaké flash paměti, tak se to vyplatí zahodit, resp. někde sehnat celou desku.

Tím jsem chtěl říct, že je fakt spousta lidí, co akorát remcá, že to nejde, protože je to "nový", přitom většina závad je stále velmi triviálních. Jen výmluvy, ani to nezkusili ...

0/0
7.7.2014 15:56

J38i63ř46í 91K22o79c13u56r71e53k 6895334315328

Jo pane, to začalo už tehdy, když vymysleli žárovku. Ta se doma opravit nedá. Zlomená svíčka ano... Vtip je v tom, že od prasklé žárovky se jaksi nedá vyhořet, od zlomené svíčka ano.

0/0
8.7.2014 21:14

P37e87t64r 16M27i80c78h65a10l 2570724251372

Nějak jsem pesimista, že to bude mít stejný efekt i u víceválcových motorů. A hlavně, pokud to bude v elektromobilu, tak tam bude elektromotor, naftový motor a ještě generátor. To bude úžasné ...

0/0
7.7.2014 1:32

D53a65v34i79d 20P50š19t85r97o29s18s 9149589370184

Čím víc kurvítek tím lépe ;-D jinak proč k tomuhle nepřidat variátor jako u skůtru (toyota ho používá) a nepohánět tím auto přímo variátor by ho udržel v těch ideálních otáčkách a do města by to mohlo celkem fungovat.

+1/0
7.7.2014 11:04

M72a13r24e96k 44H27r65u26b53y 6917222931728

Naftovy motor jako motorgenerator a elektromotory v kolech - takze namisto veskere mechaniky postaci par dratu a reostat ;-) Me to naopak pripada jako docela jednoduche a funkcni:-)

+1/0
7.7.2014 16:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.