Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motorářská fyzika v praxi: samopřeplňovací motor je levný a úsporný

Firma Oaktec vyvíjí nový jednoduchý motor, který bude schopen vlastního přeplňování bez turbodmychadla. Úpravou obyčejného malého dieselu vznikl motor, který je o 20 % výkonnější a také úspornější než originál. Může běžet na řadu paliv, bude ideální jako generátor pro elektromobily s prodlouženým dojezdem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95i34n32d95r66i42c47h 98H49r23u97s61k33a 9188133631917

Opravdu me tento clanek rozesmal ;-Dale na druhou stranu sokoval 8-o co vsechno je schopny napsat dnesni novinar za absolutni nesmysly !!Na druhou stranu panove, co vytahli od nebohych sponzoru penize na uskutecneni teto prestavby a jeste se jim podarilo vyhrat nejakou pochybnou cenu 8-ozasluhuji opravdu poklonu za to, jaky podvod vymysleli;-O Bravo, motor co ma ze 406cm3 vykon 10k, tzn. 25k z litru musi byt strasna prace vylepsit aby daval koni 12(+20%)! Kdyz dnesni atmosfericke motory maji 38k z litru a preplnovane 70k ;-D V te prestavbe bude zajiste nejake ohromne moudro, dnesnim slovnikem kow-how 8-o

abych jen tak neplacal, zde je dukaz:

http://www.olx.ph/index.php/view+classifieds/id/45856145/Diesel+Engine+10+HP%2C+Air+Cooled?referralKeywords=yamada+engine&event=Search+Ranking,Position,1-3,3#advertisementDetails

0/0
11.7.2014 9:08

J55i80ř63í 28D58v39o66ř80á13k 5978863748570

Rád bych si tento článek přečetl znovu za dva roky. Včetně výsledku.Jinak to trochu připomíná "volnou energii" .

0/0
7.7.2014 19:25

M61a53r18c36e66l 12P52a86v68l77í85k 7121524348699

preplňovanie á-la "vodný trkač"?

+1/0
7.7.2014 13:32

L89i58b52o15r 44D16a94n25ě19k 4497471943

Zjímalo by mě, jakou efektivitu tedy už takové motory mají. Na základce ve Fyzice jsme se učili něco o 30 - 40% a od té doby čtu články snad každoročně, jak jsou motory úspornější, výkonější no prostě efektivnější. Tak kolik je to procent dnes?

+2/0
7.7.2014 11:35

J65a25n 63M44o59h33y91l61a 6532539959501

Mluvíme-li o motorech v běžných vozech, tedy benzínové/dieselové s vnitřním spalováním, pak je to pořád do těch necelých 40%.

+1/0
7.7.2014 14:08

M10a21r15e86k 12H77r26u16b14y 6957892541558

..tedy realne 10-15% ;-)

0/0
7.7.2014 15:56

L68i35b18o87r 77M91o51u94č26k55a 1198307925332

vypada to, ze se vyuziva stlaceni vzduchu  v klikovy skrini ...

+3/0
7.7.2014 9:59

M42a80r69c51e46l 55P40a79v53l92í53k 7761174488579

ako u trabanta (šupátka), alebo wartburgu (prepúšťacie kanály), alebo niečo na spôsob "vodného barana (trkač),  ten princíp funguje aj pri ručnej pumpe s odbočkou a spätným ventilom, pomer vody cez pumpu ku výtoku z odbočky je 1/03!

0/0
7.7.2014 13:36

M24a66r62t87i25n 28H45a95v54l57í85k 4180775987893

Bych řekl, že to bude něco na způsobu rezonance. Jde o to docílit toho, aby vzduch uvnitř "nějakých komůrek" začal pulozovat a ve správné době otevření plnícího ventilu se začal hrnout do spalovacího prostoru. Něco na způsob jako když ve vaně rozhoupete vodu.

Proto asi je vhodný pro generátory, protože to bude nejspíše fungovat jen při při určitých otáčkách.

0/0
7.7.2014 8:34

M51a79r21t98i67n 36H52a88v85l84í60k 4870815257433

Tak už mlčím, nechtělo se mi to celé číst a teď koukám že u konce článku je popsáno přesně to co píšu ;-D

0/0
7.7.2014 8:36

M10i84c12h46a11l 87F55r42ý76d15a 1962849253932

Ano, přesně totéž mne napadlo při přečtení nadpisu - pro stabilní motor jednoduchá a levná úprava, v proměnných provozních podmínkách neefektivní.

+1/0
7.7.2014 9:23

T59o47m61a80s 62B50a73l64w17a80r 7316719762766

To byl výčet, kde všude se uplatní, že už jsem čekal, že se to bude montovat i do kávovarů :-) Ve výsledku další výstřel do prázdna, o kterém tu za rok nebude nikdo ani vědět. A výrobce bude rád, když se mu to podaří udat alespoň do elektrocentrál. Ty mají téměř konstantní chod a tak se tam taková úprava hodí asi nejvíc.

0/0
7.7.2014 8:32

K12a64r39e63l 79V20a57c11h16u40t 9973122959473

Ideální pro rik-ša anebo pro rybáře v malých loďkách... ;-) ... kut-kut-kut...

+1/0
7.7.2014 8:18

J44i93ř70í 50F37i94š35e47r 3974171287

"Vliv efektu je opět relativně malý, i když ne nezanedbatelný" - to je věta jako z nosu ;-D

+9/0
7.7.2014 7:38

J74a69k44u76b 31N25o38v20á78k 9392224744421

A Shell takovou soutěž pořádá, aby mohli skoupit patenty a nic z toho, co by jim ohrožovalo tržby na PHM, nepustí do světa

+4/−4
7.7.2014 6:42

J14a14k46u58b 41S31t81a59š53e35k 8304238194792

A nebo funguje jako ČEZ, který podporuje a dotuje pasivní a nízkoenergetické domy. Ačkoli tím také přichází o odběratele.

+1/0
7.7.2014 10:54

M43i81l50a64n 65K32l44o15u49č22e33k 3840245698907

Aha a to jako bez tý soutěže patenty skoupit nemůže?

0/0
7.7.2014 11:43

M26a18r31e28k 38Š46i32m57o76n 2164767358678

Bez soutěže by jim mohl nějaký ten patent uniknout a koupil by ho třeba ČEZ do nějakého svého elektromobilu.

0/0
7.7.2014 15:50

J30i44ř23í 62K21o45c93u38r38e73k 6555524965988

Ano jistě. Někdy jim ale něco uteče ... jako třeba diesele elektrická lokomotiva - nákladní vlak sežere 1/10 paliva co by sežral tirák, kdyby měl odovzit stejné množství. Taky jim utekla ELEKTRICKÁ lokomotiva. Ta ropu nežere, ikdyž najdou se tací, kteří budou řvát: "Už aby ta zpíp ropa došla a budete si moct to zapíp Pendolíno strčit do píp. Pak budete, vy píp modernisti, s brekem oprašovat oprašovat parničky." 8-o

0/0
8.7.2014 21:07

J64i33ř34í 56K16a22č68í37r27e98k 5940806426

Škoda že se to musí pořád inovovat, takové složíté věci už si normální kutil doma vůbec neopraví :-/

0/0
7.7.2014 2:53

A21l33e72š 58Z88e95l75i83n14k98a 1704722786

podle toho co píšou se mi zdá že by to mělo být spíše konstrukční řešení než elektronické, ale kdoví

+1/0
7.7.2014 3:51

J74a61r87o43m74í74r 40K47r67á34l 4520599694229

A měl by ?   Vy si opravujete sám televizi, lednici, plynový kotel ?   PC ano, do toho se montuje každý a ty konce bývají často komické.

+2/0
7.7.2014 7:13

J98i92ř27í 24Z67ý39k12a 9829143641250

televizi nemám, ale opravit bych ji zvládl (několik LCD k PC jsem již opravil). Na lednici bych si také troufl. A plynový kotel? Hm, pokud by bylo třeba ...

Stejně tak není problém si opravit auto, vyspravit dům, nebo zalátat roztržené pracovní kalhoty.

Je to jen o tom mít nářadí, šikovné ruce a znalosti (ať své, nebo popsané v nějakých příručkách). A rozhodně to chce zapomenout na výmluvy typu "to je moc nový, to už nejde opravit jako tenkrát"

+2/−1
7.7.2014 10:34

D66a55v30i24d 59P34š63t82r36o47s16s 9499829330304

U nových aut je problém s diagnostikou ,můžete ho opravit ,ale pokud chybu nesmažete v ŘJ tak jako by jste to neopravil , u TV jak co kondíky ,,poddimenzované rezistory atd to je snadná oprava ,ale k "švábům" se člověk jen tak nedostane ,nebo stojí jako půlka monitoru .

Ale v podstatě se dá opravit vše jen to už nejde šroubovákem ,ale je nutné celkem drahé vybavení.

+4/0
7.7.2014 11:00

J50i94ř52í 98Z30ý98k28a 9839763901860

autodiagnostiky jsou dnes za pár šupů. Zrovna mi jedna putuje z Číny na Opel. Za 400Kč. Zvládá nejen diagnostiku, ale i zápis konfigurací do ŘJ (nová výbava, párování klíčů atp.). Na Volvo je trochu dražší (3000Kč), ale i tak se to mnohdy vyplatí. Obzvláště když máte více aut téže značky, nebo se na vašem autě vyskytuje nějaká sporadická závada, kterou chcete vyřešit.

0/0
7.7.2014 16:01

J12i43ř76í 90D57v32o28ř18á28k 5198333178100

Diagnostika není Bůh.Nejlepší diagnostika jsou zkušenosti a hlava.Jinak s tou supr diagnostikou za čtyři kila ti přeji hodně úspěchů.

0/0
7.7.2014 20:24

J87i75ř43í 74Z91ý53k43a 9899473881160

co jsem tak koukal, tak ji na Opel forech používá kde kdo (OP-COM). A nejen v ČR.

0/0
7.7.2014 22:16

J39i15ř43í 26D47v71o53ř32á71k 5498603498590

Z diagnostikou značkovou i neznačkovou pracuji pouze 17 let. Nechán se poučit.

0/0
8.7.2014 20:03

P55e58t26r 64H25á11j40e71k 4450982411324

vymazat záznamy chyb zvládne i torque pro v mobilu s odb adaptérem za 150,-

0/0
8.7.2014 9:46
Foto

P84e18t84r 47P53r93o64c53h69á60z51k87a 3122696552654

No tak nevím.Elektronikou se bavím asi 40 let ale tak silná slova bych nedokázal říct.Dneska to není ani tak o součástkách jako spíše o software.Jak u televizí tak u aut.Chce to nejen dobré znalosti,ale také vybavení a hlavně přístup k náhradním dílům.Chtěl bych vidět jak řešíte zákaznické obvody a nebo procesory v řídicích jednotkách.To je o něčem jiném než vyměnit pár vyboulených kondíků či přepálený odpor.Ale možná vás podceňuji a pak se pokorně omlouvám.

+1/0
7.7.2014 13:33

J10i44ř59í 37Z36ý82k28a 9429363771730

ona oprava za každou cenu nemusí být tou nejlepší cestou. Zkontroluji , případně opravím napájecí obvody, případně zkontroluji "bužuterii" na řídící desce a to je konečná. Jakmile je to v procesoru, nebo nějaké flash paměti, tak se to vyplatí zahodit, resp. někde sehnat celou desku.

Tím jsem chtěl říct, že je fakt spousta lidí, co akorát remcá, že to nejde, protože je to "nový", přitom většina závad je stále velmi triviálních. Jen výmluvy, ani to nezkusili ...

0/0
7.7.2014 15:56

J45i58ř44í 93K16o11c92u62r63e67k 6835284545958

Jo pane, to začalo už tehdy, když vymysleli žárovku. Ta se doma opravit nedá. Zlomená svíčka ano... Vtip je v tom, že od prasklé žárovky se jaksi nedá vyhořet, od zlomené svíčka ano.

0/0
8.7.2014 21:14

P94e89t94r 17M37i62c55h54a73l 2700104481142

Nějak jsem pesimista, že to bude mít stejný efekt i u víceválcových motorů. A hlavně, pokud to bude v elektromobilu, tak tam bude elektromotor, naftový motor a ještě generátor. To bude úžasné ...

0/0
7.7.2014 1:32

D94a11v88i51d 20P74š30t28r94o34s65s 9459859180164

Čím víc kurvítek tím lépe ;-D jinak proč k tomuhle nepřidat variátor jako u skůtru (toyota ho používá) a nepohánět tím auto přímo variátor by ho udržel v těch ideálních otáčkách a do města by to mohlo celkem fungovat.

+1/0
7.7.2014 11:04

M91a96r25e26k 15H40r40u92b33y 6357982251278

Naftovy motor jako motorgenerator a elektromotory v kolech - takze namisto veskere mechaniky postaci par dratu a reostat ;-) Me to naopak pripada jako docela jednoduche a funkcni:-)

+1/0
7.7.2014 16:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.