Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motorářská fyzika v praxi: samopřeplňovací motor je levný a úsporný

Firma Oaktec vyvíjí nový jednoduchý motor, který bude schopen vlastního přeplňování bez turbodmychadla. Úpravou obyčejného malého dieselu vznikl motor, který je o 20 % výkonnější a také úspornější než originál. Může běžet na řadu paliv, bude ideální jako generátor pro elektromobily s prodlouženým dojezdem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80i74n97d22r88i45c62h 49H41r52u46s29k75a 9918653591367

Opravdu me tento clanek rozesmal ;-Dale na druhou stranu sokoval 8-o co vsechno je schopny napsat dnesni novinar za absolutni nesmysly !!Na druhou stranu panove, co vytahli od nebohych sponzoru penize na uskutecneni teto prestavby a jeste se jim podarilo vyhrat nejakou pochybnou cenu 8-ozasluhuji opravdu poklonu za to, jaky podvod vymysleli;-O Bravo, motor co ma ze 406cm3 vykon 10k, tzn. 25k z litru musi byt strasna prace vylepsit aby daval koni 12(+20%)! Kdyz dnesni atmosfericke motory maji 38k z litru a preplnovane 70k ;-D V te prestavbe bude zajiste nejake ohromne moudro, dnesnim slovnikem kow-how 8-o

abych jen tak neplacal, zde je dukaz:

http://www.olx.ph/index.php/view+classifieds/id/45856145/Diesel+Engine+10+HP%2C+Air+Cooled?referralKeywords=yamada+engine&event=Search+Ranking,Position,1-3,3#advertisementDetails

0/0
11.7.2014 9:08

J29i50ř93í 69D82v81o95ř87á51k 5388603378860

Rád bych si tento článek přečetl znovu za dva roky. Včetně výsledku.Jinak to trochu připomíná "volnou energii" .

0/0
7.7.2014 19:25

M77a56r45c10e27l 51P55a39v10l26í28k 7301744798959

preplňovanie á-la "vodný trkač"?

+1/0
7.7.2014 13:32

L98i94b56o91r 26D52a90n98ě48k 4107971913

Zjímalo by mě, jakou efektivitu tedy už takové motory mají. Na základce ve Fyzice jsme se učili něco o 30 - 40% a od té doby čtu články snad každoročně, jak jsou motory úspornější, výkonější no prostě efektivnější. Tak kolik je to procent dnes?

+2/0
7.7.2014 11:35

J11a34n 47M17o11h21y54l74a 6892839749741

Mluvíme-li o motorech v běžných vozech, tedy benzínové/dieselové s vnitřním spalováním, pak je to pořád do těch necelých 40%.

+1/0
7.7.2014 14:08

M23a14r96e28k 34H74r49u18b12y 6107872551808

..tedy realne 10-15% ;-)

0/0
7.7.2014 15:56

L68i21b44o85r 56M95o10u29č58k53a 1158627195272

vypada to, ze se vyuziva stlaceni vzduchu  v klikovy skrini ...

+3/0
7.7.2014 9:59

M18a29r14c16e25l 29P81a77v22l54í72k 7741734598899

ako u trabanta (šupátka), alebo wartburgu (prepúšťacie kanály), alebo niečo na spôsob "vodného barana (trkač),  ten princíp funguje aj pri ručnej pumpe s odbočkou a spätným ventilom, pomer vody cez pumpu ku výtoku z odbočky je 1/03!

0/0
7.7.2014 13:36

M89a11r45t90i35n 42H10a19v87l42í86k 4740545637593

Bych řekl, že to bude něco na způsobu rezonance. Jde o to docílit toho, aby vzduch uvnitř "nějakých komůrek" začal pulozovat a ve správné době otevření plnícího ventilu se začal hrnout do spalovacího prostoru. Něco na způsob jako když ve vaně rozhoupete vodu.

Proto asi je vhodný pro generátory, protože to bude nejspíše fungovat jen při při určitých otáčkách.

0/0
7.7.2014 8:34

M91a64r25t57i41n 87H96a93v71l35í98k 4890985887233

Tak už mlčím, nechtělo se mi to celé číst a teď koukám že u konce článku je popsáno přesně to co píšu ;-D

0/0
7.7.2014 8:36

M80i32c49h38a68l 52F68r71ý82d83a 1182209253722

Ano, přesně totéž mne napadlo při přečtení nadpisu - pro stabilní motor jednoduchá a levná úprava, v proměnných provozních podmínkách neefektivní.

+1/0
7.7.2014 9:23

T37o54m36a24s 61B62a17l59w25a28r 7126919162736

To byl výčet, kde všude se uplatní, že už jsem čekal, že se to bude montovat i do kávovarů :-) Ve výsledku další výstřel do prázdna, o kterém tu za rok nebude nikdo ani vědět. A výrobce bude rád, když se mu to podaří udat alespoň do elektrocentrál. Ty mají téměř konstantní chod a tak se tam taková úprava hodí asi nejvíc.

0/0
7.7.2014 8:32

K64a36r51e10l 29V74a61c64h34u25t 9933172329923

Ideální pro rik-ša anebo pro rybáře v malých loďkách... ;-) ... kut-kut-kut...

+1/0
7.7.2014 8:18

J42i72ř32í 76F80i31š43e80r 3714751477

"Vliv efektu je opět relativně malý, i když ne nezanedbatelný" - to je věta jako z nosu ;-D

+9/0
7.7.2014 7:38

J36a16k31u16b 30N36o75v45á94k 9162554424171

A Shell takovou soutěž pořádá, aby mohli skoupit patenty a nic z toho, co by jim ohrožovalo tržby na PHM, nepustí do světa

+4/−4
7.7.2014 6:42

J89a50k20u72b 30S20t29a53š39e23k 8274528944342

A nebo funguje jako ČEZ, který podporuje a dotuje pasivní a nízkoenergetické domy. Ačkoli tím také přichází o odběratele.

+1/0
7.7.2014 10:54

M20i84l39a83n 64K75l62o92u68č40e58k 3130885288717

Aha a to jako bez tý soutěže patenty skoupit nemůže?

0/0
7.7.2014 11:43

M37a85r85e40k 25Š86i40m20o70n 2604607558928

Bez soutěže by jim mohl nějaký ten patent uniknout a koupil by ho třeba ČEZ do nějakého svého elektromobilu.

0/0
7.7.2014 15:50

J95i91ř13í 63K34o12c64u59r65e32k 6895664535958

Ano jistě. Někdy jim ale něco uteče ... jako třeba diesele elektrická lokomotiva - nákladní vlak sežere 1/10 paliva co by sežral tirák, kdyby měl odovzit stejné množství. Taky jim utekla ELEKTRICKÁ lokomotiva. Ta ropu nežere, ikdyž najdou se tací, kteří budou řvát: "Už aby ta zpíp ropa došla a budete si moct to zapíp Pendolíno strčit do píp. Pak budete, vy píp modernisti, s brekem oprašovat oprašovat parničky." 8-o

0/0
8.7.2014 21:07

J81i79ř23í 26K31a11č81í12r37e40k 5210796466

Škoda že se to musí pořád inovovat, takové složíté věci už si normální kutil doma vůbec neopraví :-/

0/0
7.7.2014 2:53

A79l74e67š 32Z14e29l69i95n75k36a 1944772856

podle toho co píšou se mi zdá že by to mělo být spíše konstrukční řešení než elektronické, ale kdoví

+1/0
7.7.2014 3:51

J62a22r71o63m95í72r 70K89r58á39l 4570439384539

A měl by ?   Vy si opravujete sám televizi, lednici, plynový kotel ?   PC ano, do toho se montuje každý a ty konce bývají často komické.

+2/0
7.7.2014 7:13

J20i93ř64í 71Z51ý54k64a 9849833961980

televizi nemám, ale opravit bych ji zvládl (několik LCD k PC jsem již opravil). Na lednici bych si také troufl. A plynový kotel? Hm, pokud by bylo třeba ...

Stejně tak není problém si opravit auto, vyspravit dům, nebo zalátat roztržené pracovní kalhoty.

Je to jen o tom mít nářadí, šikovné ruce a znalosti (ať své, nebo popsané v nějakých příručkách). A rozhodně to chce zapomenout na výmluvy typu "to je moc nový, to už nejde opravit jako tenkrát"

+2/−1
7.7.2014 10:34

D85a46v83i10d 15P52š28t47r45o48s69s 9409729440484

U nových aut je problém s diagnostikou ,můžete ho opravit ,ale pokud chybu nesmažete v ŘJ tak jako by jste to neopravil , u TV jak co kondíky ,,poddimenzované rezistory atd to je snadná oprava ,ale k "švábům" se člověk jen tak nedostane ,nebo stojí jako půlka monitoru .

Ale v podstatě se dá opravit vše jen to už nejde šroubovákem ,ale je nutné celkem drahé vybavení.

+4/0
7.7.2014 11:00

J19i55ř31í 45Z19ý87k74a 9749583111210

autodiagnostiky jsou dnes za pár šupů. Zrovna mi jedna putuje z Číny na Opel. Za 400Kč. Zvládá nejen diagnostiku, ale i zápis konfigurací do ŘJ (nová výbava, párování klíčů atp.). Na Volvo je trochu dražší (3000Kč), ale i tak se to mnohdy vyplatí. Obzvláště když máte více aut téže značky, nebo se na vašem autě vyskytuje nějaká sporadická závada, kterou chcete vyřešit.

0/0
7.7.2014 16:01

J63i53ř33í 31D76v37o73ř63á19k 5358853898520

Diagnostika není Bůh.Nejlepší diagnostika jsou zkušenosti a hlava.Jinak s tou supr diagnostikou za čtyři kila ti přeji hodně úspěchů.

0/0
7.7.2014 20:24

J85i39ř95í 92Z15ý50k63a 9909373131450

co jsem tak koukal, tak ji na Opel forech používá kde kdo (OP-COM). A nejen v ČR.

0/0
7.7.2014 22:16

J19i62ř48í 87D20v21o71ř34á97k 5928883738240

Z diagnostikou značkovou i neznačkovou pracuji pouze 17 let. Nechán se poučit.

0/0
8.7.2014 20:03

P23e70t41r 65H19á35j22e32k 4640772581794

vymazat záznamy chyb zvládne i torque pro v mobilu s odb adaptérem za 150,-

0/0
8.7.2014 9:46
Foto

P91e80t69r 18P46r30o36c50h87á22z23k88a 3852526972634

No tak nevím.Elektronikou se bavím asi 40 let ale tak silná slova bych nedokázal říct.Dneska to není ani tak o součástkách jako spíše o software.Jak u televizí tak u aut.Chce to nejen dobré znalosti,ale také vybavení a hlavně přístup k náhradním dílům.Chtěl bych vidět jak řešíte zákaznické obvody a nebo procesory v řídicích jednotkách.To je o něčem jiném než vyměnit pár vyboulených kondíků či přepálený odpor.Ale možná vás podceňuji a pak se pokorně omlouvám.

+1/0
7.7.2014 13:33

J60i91ř58í 96Z64ý80k78a 9439183961800

ona oprava za každou cenu nemusí být tou nejlepší cestou. Zkontroluji , případně opravím napájecí obvody, případně zkontroluji "bužuterii" na řídící desce a to je konečná. Jakmile je to v procesoru, nebo nějaké flash paměti, tak se to vyplatí zahodit, resp. někde sehnat celou desku.

Tím jsem chtěl říct, že je fakt spousta lidí, co akorát remcá, že to nejde, protože je to "nový", přitom většina závad je stále velmi triviálních. Jen výmluvy, ani to nezkusili ...

0/0
7.7.2014 15:56

J12i90ř22í 53K84o88c17u27r39e11k 6265604725618

Jo pane, to začalo už tehdy, když vymysleli žárovku. Ta se doma opravit nedá. Zlomená svíčka ano... Vtip je v tom, že od prasklé žárovky se jaksi nedá vyhořet, od zlomené svíčka ano.

0/0
8.7.2014 21:14

P33e36t11r 56M52i79c65h37a57l 2700724291612

Nějak jsem pesimista, že to bude mít stejný efekt i u víceválcových motorů. A hlavně, pokud to bude v elektromobilu, tak tam bude elektromotor, naftový motor a ještě generátor. To bude úžasné ...

0/0
7.7.2014 1:32

D25a21v12i36d 98P49š48t34r58o74s67s 9389989770344

Čím víc kurvítek tím lépe ;-D jinak proč k tomuhle nepřidat variátor jako u skůtru (toyota ho používá) a nepohánět tím auto přímo variátor by ho udržel v těch ideálních otáčkách a do města by to mohlo celkem fungovat.

+1/0
7.7.2014 11:04

M67a62r44e40k 85H44r40u54b76y 6857642261248

Naftovy motor jako motorgenerator a elektromotory v kolech - takze namisto veskere mechaniky postaci par dratu a reostat ;-) Me to naopak pripada jako docela jednoduche a funkcni:-)

+1/0
7.7.2014 16:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.