Diskuze

Toyota vyvíjí dvoutakt pro elektromobily. Kola pohánět nemůže

Japonská Toyota vyvíjí nový dvoutaktní spalovací motor, který bude sloužit pouze jako generátor elektrické energie. Mechanická z něj na kola převádět nejde. Motor by měl sloužit v elektromobilech s prodlouženým dojezdem pro přímou výrobu elektřiny na palubě auta.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

42 %? Tak to je hodně pěkná účinnost, srovnatelná se špičkovýcm dieselagregátem z moderní lokomotivy. Jen ta výdrž, zatím do desítky hodin... Ale zas pokud to s autem najezdí 300.000 km při 3.000 motohodinách, tak OK, bral bych.

Pořád lepší účinnost než ze zemního plynu draze (a tím pádem energeticky náročně) vyrábět vodík a ten pak s rádoby 99% účinností "spálit" ve vodíkovém článku.

0 0
možnosti
Foto

J13a86n 42Č48e53r83m59á52k

27. 6. 2014 6:56

moc tomu nevěřím... ČVUT ( http://www.lceproject.org/ ) už to vyvíjeli před 8 lety a už tehdy prý zbývaly cca 3 roky ke spuštění do provozu...  Spíš je to opět mnoho povyku pro nic a šejkové budou moci ještě hooodně dlouho klidně spát...

1 0
možnosti

A myš zežrala kočku.Ať žije pseudoekologie.Vždyť si to všichni draze zaplatíme.

0 0
možnosti

Pardon sežrala.Omlouvám se.

0 0
možnosti

Jen se divím, že s tím nepřišel někdo už dávno. Něco jako funkčnost po vzoru dieselelektrických lokomotiv.

0 0
možnosti

L31a37d83a 14N97o47v33a18k

26. 6. 2014 17:46

no účinnost celého toho systému je samozřejmě nižší, než u mechanického výstupu ze spalovacího motoru.. Tu vyrobenou elektřinu (se ztrátou) musí zase převést elektromotor (se ztrátou) na mechanickou energii...

0 0
možnosti

Takže to vlastně není elektromobil, ale hybrid. A když budou ty slibované palivové články ?

1 0
možnosti

Pracujeme na nich, nebojte :)

Samozřejmě generátor elektrické energie z chemické je lepší bez pohyblivých mechanických částí, ale v současné době jsou palivové články pro tyto účely ještě moc těžké, drahé a mají problémy s dlohodobou životností (resp. s náročností na čistitu paliva), ačkoliv dosahují podobných nebo i trochu lepší účinnosti než ten motor v článku. Každopádně jejich teoretická účinnost může jít až k 85%, takže potenciál je tu obrovský, v článku zmíněné řešení bych bral jen jako takový mezičlánek.

1 0
možnosti

Je dobre, ze si na to nekdo vzpomene....

Ono se tim zabyvalo vice tymu. Pokud Toyota dokazala sestrojit (nechat sestrojit) linearni generator rozumnych vlastnosti, mohlo by to byt pouzitelne...

0 0
možnosti

Já nechápu, proč se toyota obtěžuje s nějakým vývojem. Vždyť by se stačilo podívat sem do diskuze a hned by měli tuny lepších řešení.

5 0
možnosti

D63a38v22i48d 56P36e52š62e32k

26. 6. 2014 15:13

ale tak to preci zacina, udela se nejaky navrh, da se to do diskuse a ze vsech moznych reseni se vybere to nejlepsi... netvrdim, ze zrovna tato diskuse je intelektualni boost, ale ten postup je v zapadnich zemich znamy. 

Japonci by klidne i tady mohli na neco zajimaveho narazit oni maji s podobnymi modely velky problem kvuli sve kulture, kde nadrizeny ma vzdycky pravdu a nikdo si nedovoli mu oponovat nebo dokonce navrhovat neco lepsiho a tim snizovat jeho autoritu. Nam je to jedno, cesi i moravaci kecaji do vseho a paradoxne je to nase deviza

4 0
možnosti

dobrý nápad v tom, že pro pohon elektrického generátoru nepotřebujeme točivý stroj, odpadá klikový mechanismus, sníží se oválné opotřebení pístu. Možná bych zkusil dvouválec "boxer bez klikovky", dva spřažené písty, možná by klesly vibrace a odpadla regulace tlaku pro návrat pístu do horní úvrati.

0 0
možnosti

nečetl jsem všechny příspěvky, ale teď už vím, že to nebyl asi dobrý nápad a už prý dva písty zkoušeli....

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
9 0
možnosti

Kdyby se elektromobily opravdu ty desítky let zkoumaly a vyvíjely tak, jak se zkoumaly a vyvíjely spalovací motory, tak jsou dneska asi jinde. Ale nejde ani tak o elektromobil jako takový, ale spíš o to, jak skladovat a vyrábět tu elektřinu, která je bude pohánět. A tam se poslední dobou pokroky dělají velké a Tesla nebo Toyota ukazují, že se opravdu u spalovacího motoru skončit nemusí ;-)

viz: http://www.hybrid.cz/auto-na-vodik-od-toyoty-podrobnosti-cena

1 1
možnosti

Nebylo by lepší na tohle použít spíš Stirlingův motor? Narozdíl od spalovacího motoru má jednodušší konstrukci, konstantní otáčky a téměř žádné vibrace. A jako bonus se dá pod ním "topit" v podstatě čímkoli:-)

0 0
možnosti

Takže ještě v autě kamna jako za války se jezdilo na dřevoplyn? Striling má problém s udržením tlaku v systému a taky mizernou účinnost. Proto jeho použítí je spíše jen u nadčenců.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!