Diskuze

Vzácné šestnáctiválce. Od počátku automobilismu jich vzniklo jen 5 000

V dnešní době downsizingu, tedy snižování objemu motorů i počtu válců, jsou ohroženým druhem téměř i osmiválce. V automobilové historii se však objevilo i několik zcela bláznivých motorů s dvojnásobným počtem válců. Vzniklo jich však neskutečně málo, za celou automobilovou historii asi jen 5 000 kusů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PM

P20e28t62r 16M64i12c27h24a74l

25. 6. 2014 15:38

Při čtení článku jsem si vzpomněl na motor Napier Sabre (H24, 36,6 litru, 2800 koní, v bojovém režimu 3000). Ale to by do auta rozhodně nešlo dát . :-)

0 0
možnosti
AK

Ohledně toho Cadillacu. PRvní myšlenka byla, že o pár let později byla válka, tak proč osvědčený (výkonný) motor necpali do tanků.  Ale tam asi opravdu o plynulý chod nešlo, zato o robustnost a spolehlivost.

0 0
možnosti
MV

je to sice nejmensi uplne dynamicky vyvazeny motor, ale presto je to uz moc velke a slozite

0 0
možnosti
LO

Jojo. Známému teď kompletně odešel 2 roky starý motor v New Opel Astra 1.4 T. Najeto 50 tisíc. Autorizovaný servis ho poslal do řiti, že je po záruce.

1 0
možnosti
JS

a tím chceš naznačit co? Že kdyby si pořídil 16V tak by se mu to stát nemohlo?

1 1
možnosti

K té předválečné alfě. Byl to typ Bi-motore. Jeden motor byl vpředu, druhý vzadu a každý měl jiný objem, cca 4 a 6 litrů. Výkon to dávalo přes 600k, takže to byl silnější vůz, než Mercedes i Auto-Union. Nicméně díky vysoké hmotnosti měl bídné jízdní vlastnosti a neuspěl. Auto bylo postaveno na příkaz Mussoliniho, který chtěl porazit německá auta. Pro zajímavost, Mussolini byl skvělý řidič, sedl i do závodního monopostu a jeho časy byly jen o chlup horší, než profesionálních závodníků.

0 0
možnosti
LB

Moderní maloobjemy s turby? Proč ne, jen bych rád podotkl, že když jsem teď jel s kolegou do Německa s jeho Octavií 1.2 TSI, tři lidi + plný kufr, tak při rychlosti 150 km/h se spotřeba dostala na 11l/100km. Můj pětiválec 2.5T, 154kw si ve stejném jízdním režimu vezme o cca litr, litr a půl míň. Prostě tyhle motory jsou super, když je člověk nemusí točit a nemá zatížené auto. Ale zrovna Oktávku si lidi pořizují jako rodinné auto, aby využili její velký kufr. Samozřejmě celkově se já pod 10l moc nedostanu, hlavně díky městskému provozu, takže v průměru jsou tyhle motory skutečně o dost úspornější. Jen do opravdu rodinných aut podle mě fakt nepatří.

10 1
možnosti
MJ

A já bych doplnil, že na tento režim jízdy je nejlepší nafta (a to říkám jako fanoušek benzínu). Zkušenost z poslední jízdy v DE 1400km s průměrnou spotřebou 6L dálnice tempomat na 150-160 kmh, 3 lidi+kufr v MB E classe.

Nevěřil jsem tomu dokud jsem to nezažil. Můj benzín půjde asi do předčasného důchodu. Po městě bude sice stále řádit benzín, ale jen v malobjemu.

0 0
možnosti
BM

Dobře se to čte, ale

"šestnáctiválce jsou větší, mají vyšší spotřebu a konstrukčně jsou pochopitelně složitější, dražší a více choulostivé z hlediska údržby" než osmiválce.

A kam se hrabe osmiválec na jednoválecRv

0 0
možnosti
JK

Nejjednodušší je dvoutaktní diesel. ;-O

0 0
možnosti
VBS

Kdysi jsem viděl na nějaké výstavě v zahraničí klikový hřídel z řadového16ti válce. To není kus železa, to je "socha"! Nádherné dílo a bylo to z motoru ze 40. let 20. století!

5 0
možnosti
VBS

Jen pro připomenutí, již vzducholoď Hundenburg poháněly dieslové 16ti válce od konstruktéra Maybacha.

1 0
možnosti
JJ

J36a72n 50J92e27ž91e87k

24. 6. 2014 6:43

Rámeček: "... BMW mělo jen jeden exemplář šestnáctiválce v sedmičce Goldfinger..."

;-)

0 0
možnosti