- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Při čtení článku jsem si vzpomněl na motor Napier Sabre (H24, 36,6 litru, 2800 koní, v bojovém režimu 3000). Ale to by do auta rozhodně nešlo dát .
Ohledně toho Cadillacu. PRvní myšlenka byla, že o pár let později byla válka, tak proč osvědčený (výkonný) motor necpali do tanků. Ale tam asi opravdu o plynulý chod nešlo, zato o robustnost a spolehlivost.
je to sice nejmensi uplne dynamicky vyvazeny motor, ale presto je to uz moc velke a slozite
Jojo. Známému teď kompletně odešel 2 roky starý motor v New Opel Astra 1.4 T. Najeto 50 tisíc. Autorizovaný servis ho poslal do řiti, že je po záruce.
a tím chceš naznačit co? Že kdyby si pořídil 16V tak by se mu to stát nemohlo?
K té předválečné alfě. Byl to typ Bi-motore. Jeden motor byl vpředu, druhý vzadu a každý měl jiný objem, cca 4 a 6 litrů. Výkon to dávalo přes 600k, takže to byl silnější vůz, než Mercedes i Auto-Union. Nicméně díky vysoké hmotnosti měl bídné jízdní vlastnosti a neuspěl. Auto bylo postaveno na příkaz Mussoliniho, který chtěl porazit německá auta. Pro zajímavost, Mussolini byl skvělý řidič, sedl i do závodního monopostu a jeho časy byly jen o chlup horší, než profesionálních závodníků.
Moderní maloobjemy s turby? Proč ne, jen bych rád podotkl, že když jsem teď jel s kolegou do Německa s jeho Octavií 1.2 TSI, tři lidi + plný kufr, tak při rychlosti 150 km/h se spotřeba dostala na 11l/100km. Můj pětiválec 2.5T, 154kw si ve stejném jízdním režimu vezme o cca litr, litr a půl míň. Prostě tyhle motory jsou super, když je člověk nemusí točit a nemá zatížené auto. Ale zrovna Oktávku si lidi pořizují jako rodinné auto, aby využili její velký kufr. Samozřejmě celkově se já pod 10l moc nedostanu, hlavně díky městskému provozu, takže v průměru jsou tyhle motory skutečně o dost úspornější. Jen do opravdu rodinných aut podle mě fakt nepatří.
A já bych doplnil, že na tento režim jízdy je nejlepší nafta (a to říkám jako fanoušek benzínu). Zkušenost z poslední jízdy v DE 1400km s průměrnou spotřebou 6L dálnice tempomat na 150-160 kmh, 3 lidi+kufr v MB E classe.
Nevěřil jsem tomu dokud jsem to nezažil. Můj benzín půjde asi do předčasného důchodu. Po městě bude sice stále řádit benzín, ale jen v malobjemu.
Dobře se to čte, ale
"šestnáctiválce jsou větší, mají vyšší spotřebu a konstrukčně jsou pochopitelně složitější, dražší a více choulostivé z hlediska údržby" než osmiválce.
A kam se hrabe osmiválec na jednoválec
Kdysi jsem viděl na nějaké výstavě v zahraničí klikový hřídel z řadového16ti válce. To není kus železa, to je "socha"! Nádherné dílo a bylo to z motoru ze 40. let 20. století!
Jen pro připomenutí, již vzducholoď Hundenburg poháněly dieslové 16ti válce od konstruktéra Maybacha.
Rámeček: "... BMW mělo jen jeden exemplář šestnáctiválce v sedmičce Goldfinger..."
;-)