Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Citroën C5 CrossTourer: okouzlující plavba

Ze sportovních bot a bund v ulicích města padají módní policistky do mdlob. A přitom je u vyfešákovaných městosexuálů hitem SUV. Tedy auto, které se naparuje, jako by mělo šplhat na Mont Blanc. Přitom kdo chce vizáži přidat sportovní šmrnc, nemusí rovnou na pásek věšet cepín. Stačí jen pár doplňků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L40u84c35i92a25n 54P72a85p68a32z46i96a19n 5244257221895

Škoda té poruchovosti. Pak už to kouzlení není tak třpytivé.

0/0
10.7.2014 21:31

M80i89c57h26a98l 32K40r45č89á58l 6398188486512

Pohodlnější auto v dané třídě těžko najdete. Největší problém je přesednout po jeho dojetí do jiného. Ve všech ostatních máte pocit že jedete na trakaři. Vím o čem mluvím. Jedno mám.

+4/0
3.7.2014 11:59

M72a82r47t21i56n 77K17u27c62h44a16r34í52k 7872807433771

jen blazen koupi takhle velke auto s 1.6 hdi.

0/0
3.7.2014 8:04


K46a31r60e97l 84F68a74i24t 1848123618792

Vypadá super. Mám starší model a už delší dobu pokukuji po nové C5. To auto nemá chybu, neznám pohodlnější a prostornější auto.

0/0
3.7.2014 6:57

P64e23t56r 60K82o94m33a35r75e14k 3649224722715

Citroen? Nikdy.

+1/−6
2.7.2014 22:10

J93a81n 92M96o87h56y19l25a 6602709279901

Taky názor.:-)

0/0
2.7.2014 23:18

P74a96v78e45l 42H91e14m64e82k 9794919775909

Souhlasím. Mám C5 a už NIKDY to nechci opakovat. Nemohu to prodat, takže se skřípáním zubů čekám až došetřím peníze na nové. Jediná věc, která by mi ospravedlnila nákup té obludné  kraksny by byla, pokud by mi to auto třeba zachránilo život při bouračce. Jinak lituji, lituji, lituji a Citroen už nechci v životě vidět.

0/−4
3.7.2014 8:08

J14o85s19e51f 70N26o95v84a21k 5958792416918

Fakt? Hoďte sem odkaz na inzerát, jestli je v dobrém stavu, třeba ji koupím.

+3/0
3.7.2014 12:29

J14o73s32e54f 96N94o88v65a14k 5578372966688

Na jednu stranu pláčete, že ji nemůžete prodat, na druhou stranu případného zájemce přejdete mlčením. Kde je problém? ;-D

+1/0
5.7.2014 9:20

P31e29t67r 16S21v12a10č29i95n52a 8336169191102

Starší Civic s řadící pákou nahoře má úložný prostor klidně na 2 takový láhve uprostřed auta. Ideální:) Ale proto jsem si ho nevybral, mě si líbil motor a sedačky

0/0
2.7.2014 15:04

D10a94v89i84d 81R64y10c10h10e90t60s34k94ý 9826111470800

Šaltpáka na místě rádia na mě působila takovým dodávkovým dojmem. Proti Civicu ale nic.

0/0
2.7.2014 18:20

P61e23t73r 57V73a65z53a89č 4687393900846

Pánové, jen přidejte, ještě více hanoby na Citroen. Ať si jej pak nikdo nekoupí, alespoň bude pro nás levnější;-) Nikomu nic nikdy nevnucuji, jednomu se líbí holky a jinému vdolky. Citroenů jsem měl poměrně dost a stále i v rodině máme. Nebyly nikdy nové, ale je třeba vybírat, ale to ostatně platí u všech ojetin. BX-ko, nádherný měkký kočárek, bez koroze, bez závad, interier luxusní mikroplyš, stále jako nový. Xantia Break Hdi slouží dceři 15-tý rok, stále jen spotřební materiál (tedy pardon, jednou tlaková trubkohadice praskla), velký, velmi pohodlný a i úsporný kočár (kdo chce závodit, nechť se natřásá v něčem jiném). Další Xantia Hdi, nedávno koupená za 15tis, šlape též jako hodinky. A hydra ? Stačí jednou za 2 roky dofouknout koule za 600,- a zas je pérování jako nové. Má C5 2005 Hdi Exclusive v plné výbavě včetně navigace, el. sedaček slouží bez jediného problému dodnes. Takže bych si určitě zde popsanou současnou C5 opět koupil, dle slov znalých je to poslední bytelný a poctivý citroen (ostatní již víceprvkovou př. nápravu opustili??), nakonec uvidíme, zda nástupce bude stejně poctivý Citroen.

+10/0
2.7.2014 13:51

M76i79c31h90a84l 88F64r19a67n51z 7243133311292

přesně tak :-)

já mám zase Xsaru a řeším jen standardní údržbu a to s nalítanými cca 300,000km, s 2,0HDi spotřeba max 6 litrů, ale spíš méně

+2/0
2.7.2014 15:38

J67a25n 60M77o15h46y94l14a 6512549949351

Jen tak naokraj - když se to bude prodávat méně, levnější to nejspíš nebude.

0/0
2.7.2014 23:19

P52a31v33e41l 91H95e70m18e24k 9234799125139

Pane Vazači, já Vám Vaše zkušenosti z Citroeny závidím. Mám C5 exclusive V6 benzín z roku 2002 po rodičích a rvu si vlasy. S tím autem jsou jen problem.

0/0
3.7.2014 8:13

P96e21t82r 71V92a70z58a53č 4517463840746

Pane Hemku, to je mi líto. Obecně je známo, že C5 I měl dost problémů, od faceliftu 2004 se to vylepšilo a C5 III je nejméně problematický. To je info od známého z Citroenu, jak jsem koupil, tak prodávám. Xantia je dle statistik nejméně poruchové auto z výroby Citroenu.  Jezdil jsem i jiné značky, VW , Fiat . Raději než ve VW jsem jezdil fiatem Grande Punto, neb krátké sedáky ve VW Bora a místo na zadních sedadlech bylo o ničem. Jízda VW TDi ok, výkon spotřeba, jízda Fiatem JTD na kratší vzdálenosti OK, spotřeba nic moc. S Xantiií skoro více než s C5 si to užívám, to pohodlí, žehlení našich rozbitých okresek, ticho od podvozku. Ale nikomu to nevnucuji, možná jsem na Citreny trochu ujetý ale  to neznamená, že nekritický .. Skoro mne mrzí, že jsem si místo Fiata nekoupil několik Xantií -:) Ale bohužel ty pěkné kousky už mizí. Nevím, zda jste takové problémy s C5 měl od začátku, k nám do servisu občas přijede auto, které se sto tisíc pohybovalo někde v garážích a majitel se pak nestačí divit. Každá značka prostě potřebuje své...

0/0
3.7.2014 18:45

P18a61v85e48l 81Č74e79c46h88n63e21r 9878437200327

Pane Hemku, Xantia byla už vyladěná, Měl jsem hodně dlouho XM a naprostá spokojenost, C5 byl krok zpět (bohužel). Pro měl byl vždy problém přesednout do jiného auta. Vždy jsem zjistil, že silnice, po kterých jsem byl zvyklý jezdit, není hladká, ale samá boule. Doslova tragédií bylo přesednutí do Škodovek (Octavia, Superb).

0/0
4.7.2014 0:28

D17a60v20i52d 11H79u74r11k48a 3820303781601

Střídám C5, oktávii, Hondu CRV. Každé auto má něco do sebe. Ale napsat, že C5 je dobrá do zatáčky je nesmysl. Ideální je na dlouhou dálniční jízdu. Ale nikdy ne na hory. A největší omyl v C5 jsou sedadla. Ať jsem vezl kohokoliv, po půl hodině měli všichni křeče v okolí beder a kolen. Velmi špatná sedadla. Takže nakonec není ani vhodný na tu dlouhou dálniční jízdu.

+2/−7
2.7.2014 12:20

J34o76s97e78f 86N55o27v87a18k 5328752416158

No vidíte, já si C5 na dálkové přesuny nemůžu vynachválit. Jediný lepší, v čem jsem zatím jel, byl Mercedes E-Klasse.

+4/0
2.7.2014 12:58

K31a66r18e57l 70F83a58i60t 1368463908352

Tak jestli má nškdo křeče v okolí kolen, tak to asi nebude sedadlama, ale spíš by to chtělo navštívit lékaře. Citroen je jedno z nejpohodlnějších aut a to už nejméně 40 let. V době, kdy se tady vyráběla MBéčka, Citroen i Peugeot měli kdalitní dieslové motory, co lítají do dnes a hydraulické pérování s elektrickým nastavením. Co se týče sedadel, pohodlnější neznám. Např s oktávkou se to nedá srovnat, ta citroenu nesahá ani po ventilky.

+3/0
3.7.2014 6:25

V41l72a37d85i83m98í98r 53H11r84u64b86ý 1224181567632

Co pořád všichni mají s tou flaškou ve dveřích? Je to fajn, když se tam vejde, ale stavět to jako rozhodující kritérium pro výběr auta???

.

Když člověk jede v autě sám, může si lahev odložit na sedadlo spolujezdce (spolu s taškou apod, takže se tam ani nebude kutálet), pokud v autě cestuje víc lidí, tak tu flašku vždycky někdo podá. Co je na tom složitého?

+6/0
2.7.2014 12:00

M15a28r51e86k 76O68p 9742537447406

nejhorší věc, z hlediska bezpečnosti, co můžete udělat!!!!

+1/−4
2.7.2014 12:20

M34a59r93e11k 73O49p 9619863600233

Pne Kámen, až Vám taková PETka při zabrždění začne lítat v autě, nedejbože pod pedály, tak si na ten mínus vzpomenete...pokud budete mít štěstí a přežijete.

+2/0
2.7.2014 14:33

V53l59a32d48i75m41í60r 30H80r52u70b57ý 1754121957302

Co vám na tu petkofóbii říká doktor? ;-)

Ale vážně, jak si takové lítání představujete? Při zabrzdění petka nikam lítat nebude, v nejhorším případě spadne pod nohy spolujezdce, protože tam míří její vektor setrvačnosti - a spolujezdec pod nohama žádné pedály nemá. Tak nepropadejte panice, nejhorší je smrt z vyděšení.

+4/−1
2.7.2014 17:02

J27a49k48u64b 14Š62a42f48a68n74d93a 7175837901461

A co se stane pak? Řidič se (samozřejmě za jízdy) pro spadlou PETku nahne a má hlavu pod palubkou. Ano, je to věcí řidiče že je blb ale také auta, že neumožní umístit tu petku lépe.

0/−1
2.7.2014 17:29

V60l31a94d50i61m68í29r 47H10r36u24b33ý 1624861627122

"Samozřejmě za jízdy". Už to s tou fabulací trochu přeháníte.

.

Kdo je schopný za jízdy něco (cokoliv) lovit na druhém konci auta, ten si tu flašku do dveřní kapsy stejně nedá, i když tam ta kapsa bude - protože ji "samozřejmě" bude mít plnou nějakých krámů a flaška už se tam nevejde, to zase ve své křišťálové kouli vidím já. Takže tuhle skupinu "řidičů" můžeme z úvah vyloučit. A pak už se bez problémů shodneme na tom, že petka na sedadle spolujezdce není o nic nebezpečnější, než jiné věci jinde v autě.

+1/0
2.7.2014 17:58

K28a97r76e29l 43F46a22i58t 1498953888982

Ještě se mě za 30 let řízení nestalo, že bych za jízdy měl potřebu pít, jís, telefonovat. Když jedu kratsí trasy, občerstvim se v cíly, pokud jedu delší cestu, dělám si pravitelné přestávky. Takové ty pitomce, co za jízdy v jedné ruce drží bagetu a u ucha ždímají telefon

0/0
3.7.2014 6:54

J17a66k65u22b 96Š61a34f95a53n17d55a 7685587301101

Nojo, každý není jako vy. Co naděláte....

0/0
3.7.2014 8:19

M63a76r48t19i85n 80D21u91f87e84k 3232277278834

Nevím jakou máte zkušenost se smrtí z vyděšením, ale mě PETka už pod pedály taky spadla.

0/0
10.7.2014 19:02
Foto

T82o90m22á71š 39H47e92r69c57e20g 3650359380150

Mě jen fascinuje, jak v každé recenzi všichni nezapomenou podotknout, že na volantu je moc tlačítek a že ovládání je složité. Pokud někdo nemá dostatek intelektuálního potenciálu k tomu, aby pochopil, k čemu je 5 tlačítek na ovládání hudby (hlasitost, předchozí/další skladba, pauza), 3 tlačítka na tempomat a jedno na přijímání hovorů přes bluetooth handsfree, tak stejně nemá za volantem co dělat.

+7/−4
2.7.2014 11:02

M73a90r31t59i84n 26H21o93n71a57j79z23e35r 9549731346214

Tak tady si dovolim kapku oponovat. 

a) Na volantu je opravdu pretlacitkovano, ale je to otazka vkusu a preferneci. Osobne mam radsi ovladani radia pod volantem.

b) co ma spolecneho nechut k cca 15 tlacitkum a dvoum otocnym volicum na volantu s tim, zda mam, ci nemam co delat za volantem - tomu uz zcela nerozumim... Ale asi jsem ten intelektualne slabsi jedinec. ;)

+5/0
2.7.2014 15:11

J63a56n 85M89o61h70y16l90a 6982299549821

Prostě pokud nechcete ovládat tři miliony tlačítek na místě, kde nemají být a raději zvolíte vůz německý/korejský/japonský/americký, jejichž inženýři zvládnou navrhnout pohodlné ovládaní bez bambilionů tlačítek, tak jste blb a nemáte za volantem co dělat. Nejspíš to bylo myšleno tak;-D

+1/−1
2.7.2014 16:31

J86o24s93e91f 66N42o66v70a96k 5498242596348

C5 mám, o generaci starší - a jsem naprosto spokojenej, Hydropneumatickej podvozek je to nejlepší, co na tom autě je. Má to 230 000 km a kromě údržby (kotouče, destičky, filtry, olej, kosti stabilizátoru, jeden silentblok) zatím nic. Citroën dává na hydrauliku záruku 5 let nebo 200 000 km, asi moc dobře ví proč.

Zase na druhou stranu - nebýt hydrauliky, tak bych si asi pořídil cokoliv jinýho.

0/0
2.7.2014 10:51

L66u24c83i85a54n 87P31a35p14a65z67i12a97n 5354587331655

Do doby než dopluje plavba do autoservisu.

+1/−2
2.7.2014 10:00

J65o80s93e80f 71N86o19v26a55k 5498462126628

Plavu již osm let, 220 tisíc km a hydraulika ne a ne se rozbít, ani servis nepotřebuje. Navíc, výměna koulí stojí i s prací 15 tisíc - na kolik přijde výměna tlumičů superbu nebo výměna měchů u A4 nebo C-Klasse? Násobky. :-)

+3/0
2.7.2014 13:01

D66a17v70i40d 37R14y91c17h22e74t66s61k60ý 9206371340640

Můžete mi vysvětlit proč má schopnost auta pojmout do postranních kapes 1,5 litrovou láhev takový dopad na otáčení naší planety? Novináři z idnesu s sebou nosí na testy foťák a láhev. Já tam láhev nikdy nedával, a kdyby se tam nevešla tak je to věc číslo 5894 při výběru auta.  A k řidiči bych jí nedal už protože, když flaška při nějakém manévru vypadne a vjede pod pedály tak je průser.

+1/0
2.7.2014 9:40

M43a41r22e73k 83O57p 9779403850523

" když flaška při nějakém manévru vypadne a vjede pod pedály tak je průser."

to se právě může stát pouze tehdy, pokud nemá vozdilo vyřešen bezpečné uchycení této láhve, třeba ve dveřích u řidiče. Má osobní mnohaletá zkušenost.

+6/−1
2.7.2014 9:52

D95a75v37i42d 80R88y11c12h11e94t36s93k30ý 9296721580670

No kouká z ní obvykle tak 2/3 takže tomu i tak nevěřím že by nemohla vyskočit. A těch lahví je taky 100 typů. Dávám ji jinam než do prostoru řidiče a je.

0/0
2.7.2014 13:45

P29a23v19e36l 98Š87e31d84l12b70a50u92e33r 7228621962285

Flašku - i dvoulitrovou - si dávám do klimatizované schránky v palubovce, je to pak fajn pití. Do dveří se taky vejde, ale nějak nevím, proč bych ji tam dával... :-)

0/0
21.7.2014 16:25

J49i20ř46í 46S34c79h70w18a34c32h 8688164468906

kdo jezdí dálkové cestu po dálnici by měl vždy vozit flašku pití u sebe, není nad to, když po dvou hodinách cesty 5 minut před plánovanou zastávkou u pumpy uvázne na několik hodin v zácpě bez pití ;-)

+1/0
2.7.2014 9:55

P54a20v97e20l 21O71d42r69a76z48i21l 6954859407610

Vy musíte pít každé dvě hodiny?

0/0
3.7.2014 14:38

D18a70n24i41e33l 10K33r48o30n81e88r 7394644896637

Mi se tam ta flaska nevleze a docela me to stve...Nekolikrat jsem si rikal, ze by bylo fajn, kdyby se tam vesla. Doufam, ze me pristi auto tuto schopnost mit bude..

+1/0
2.7.2014 10:03

J97a25n 95H33á59j47e22k 9230517853558

C5 rok 2002 vlastním je to super pohodové svezení kostky malé díry necítím spíš co bych vytknul je když je na silnici něco jako větší hup při přejíždění př 50km/h se mi stalo že to hydraulika nezvládla a připadalo mě že při najetí se hydraulika vyusne ale jak by bez oleje a pak natvrdo dopadne tzv jako byste hladinu oleje rozhoupali a ted by zahýbala s celým předkem. Ta lahev mě taky tak trošku vadí nemám ji kam dát jedině na sedadlo spolujezdce ale zase při větším brždění je spíš na zemi než na sedačce. ted jsem taky měnil na zadní nápravě ložiska a čepy oficko to stojí jedna strana 20 tis ale da se vše udělat za 7-8tis. ale to je asi u všech aut kdy šikovný automechanik uděla skoro vše ...... taky bolest je ruční brzda kdy od pedálu vedou trubka v ní takovy kluzák a v něm brzdové lanko. sranda je když se do toho dostane voda zarezneto najednou brzdný system nemá co vymezovat estičky zůstanou zaseklé a zkroutí se kotouče vyměna mě přišla na 3.5 tis. hloupé lanko . jinak odhlučněný je parádně před výměnou ložísek na zadní nápravě malé křupnutí nebylo slyšet .......akorád mě vadí že více žere spotřeba 7.7l/100 si myslím že je dost ale při jeho váze .... teď spíš přemýšlím jestli jít do oktávky TDI rok 2004 kdy má spotřebu kolem 5 litrů .....

+2/0
2.7.2014 9:20

M17i49c69h97a22l 82F83r77a72n24z 7963913151662

7,7 je nějak moc...to by chtělo se na to trošku víc podívat :)

0/0
2.7.2014 9:26

Š53t86ě59p88á38n 81V13a15n85ě84k 3223809897177

Jak se to vezme, mám to samé z 2003 2.0HDi, dá se jezdit 6.2 i za 9. Záleží jak tomu člověk šlape na krk :)

0/0
2.7.2014 10:22

J12a69n 58M10o88h47y54l25a 6972609829751

Ten příspěvek mi vyznívá stejně jako test samotný. "Je to super pohodový auto, jen má tohle, tohle a tohle, jinak nic. Ještě ta spotřeba nic moc, ale když to váží ty čtyři tuny, že jo...";-D To je jak když si majitel jako prvního psa koupí rotvajlera - "Je strašně skvělej a milej, jen nikdy nevíš, kdy něco sežere.. nebo někoho.";-D

+1/0
2.7.2014 9:27

J55a79n 22H89á82j27e13k 9280917933358

No jo ale to je bolest snad všech ojetin ... kdy každé auto něco má a kromě škodovky tak na všechny zahraniční auta jsou díly drahé ...... a na nové rozhodně nemám

0/0
2.7.2014 9:41

J63i62ř56í 72S14c44h83w22a10c12h 8938694708546

jestli to nebude tím, že vše má nějaké plusy a mínusy, čili nic není úplně bílé ani úplně černé

0/0
2.7.2014 9:52

J48a91n 25M28o97h70y60l37a 6542169569341

No jasně, ale pokud něco má zásadnější mínusy, tak to sice nemusí vadit, ale rozhodně to není supr dupr auto. To je těch pár výjimečných, které zásadnější chyby nemají.

0/0
2.7.2014 16:33

J72a93n 39H63á86l88a 8195745320457

Kdy jste v hydraulice měnil naposledy náplň? Jak to popisujete to na mě působí dojmem, že ta kapalina je buď znečištěná, nebo je jí málo. 

Srovnávat to s oktávkou, abyste nebyl zklamaný - nemusím ani škodovky, ani francouzská auta, ale připravte se na to, že oktávka bude menší, méně pohodlná a na spotřebu 5l v reálném provozu zapomeňte - ty palubní počítače ve škodovkách přímo fantasticky kecají.

0/0
2.7.2014 9:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.