Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Citroën C5 CrossTourer: okouzlující plavba

Ze sportovních bot a bund v ulicích města padají módní policistky do mdlob. A přitom je u vyfešákovaných městosexuálů hitem SUV. Tedy auto, které se naparuje, jako by mělo šplhat na Mont Blanc. Přitom kdo chce vizáži přidat sportovní šmrnc, nemusí rovnou na pásek věšet cepín. Stačí jen pár doplňků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L63u73c53i75a76n 11P48a83p39a66z41i71a80n 5854297881935

Škoda té poruchovosti. Pak už to kouzlení není tak třpytivé.

0/0
10.7.2014 21:31

M24i51c70h90a57l 17K54r88č67á29l 6618618176802

Pohodlnější auto v dané třídě těžko najdete. Největší problém je přesednout po jeho dojetí do jiného. Ve všech ostatních máte pocit že jedete na trakaři. Vím o čem mluvím. Jedno mám.

+4/0
3.7.2014 11:59

M63a92r44t96i29n 17K17u54c88h15a74r34í37k 7972627473791

jen blazen koupi takhle velke auto s 1.6 hdi.

0/0
3.7.2014 8:04

K23a51r97e41l 22F63a34i56t 1298633178562

Vypadá super. Mám starší model a už delší dobu pokukuji po nové C5. To auto nemá chybu, neznám pohodlnější a prostornější auto.

0/0
3.7.2014 6:57

P49e86t75r 57K12o48m36a83r65e22k 3819484342465

Citroen? Nikdy.

+1/−6
2.7.2014 22:10

J94a65n 30M19o90h51y86l16a 6192629749681

Taky názor.:-)

0/0
2.7.2014 23:18

P10a67v87e77l 65H98e59m15e12k 9384279315889

Souhlasím. Mám C5 a už NIKDY to nechci opakovat. Nemohu to prodat, takže se skřípáním zubů čekám až došetřím peníze na nové. Jediná věc, která by mi ospravedlnila nákup té obludné  kraksny by byla, pokud by mi to auto třeba zachránilo život při bouračce. Jinak lituji, lituji, lituji a Citroen už nechci v životě vidět.

0/−4
3.7.2014 8:08

J70o78s81e67f 41N13o72v94a26k 5968142476378

Fakt? Hoďte sem odkaz na inzerát, jestli je v dobrém stavu, třeba ji koupím.

+3/0
3.7.2014 12:29

J22o30s50e39f 33N11o87v11a79k 5488162986228

Na jednu stranu pláčete, že ji nemůžete prodat, na druhou stranu případného zájemce přejdete mlčením. Kde je problém? ;-D

+1/0
5.7.2014 9:20

P31e42t32r 17S77v44a40č47i22n68a 8296739161892

Starší Civic s řadící pákou nahoře má úložný prostor klidně na 2 takový láhve uprostřed auta. Ideální:) Ale proto jsem si ho nevybral, mě si líbil motor a sedačky

0/0
2.7.2014 15:04

D78a52v13i63d 49R49y53c78h18e75t77s37k38ý 9296181320720

Šaltpáka na místě rádia na mě působila takovým dodávkovým dojmem. Proti Civicu ale nic.

0/0
2.7.2014 18:20

P81e55t19r 69V50a87z48a61č 4727983250526

Pánové, jen přidejte, ještě více hanoby na Citroen. Ať si jej pak nikdo nekoupí, alespoň bude pro nás levnější;-) Nikomu nic nikdy nevnucuji, jednomu se líbí holky a jinému vdolky. Citroenů jsem měl poměrně dost a stále i v rodině máme. Nebyly nikdy nové, ale je třeba vybírat, ale to ostatně platí u všech ojetin. BX-ko, nádherný měkký kočárek, bez koroze, bez závad, interier luxusní mikroplyš, stále jako nový. Xantia Break Hdi slouží dceři 15-tý rok, stále jen spotřební materiál (tedy pardon, jednou tlaková trubkohadice praskla), velký, velmi pohodlný a i úsporný kočár (kdo chce závodit, nechť se natřásá v něčem jiném). Další Xantia Hdi, nedávno koupená za 15tis, šlape též jako hodinky. A hydra ? Stačí jednou za 2 roky dofouknout koule za 600,- a zas je pérování jako nové. Má C5 2005 Hdi Exclusive v plné výbavě včetně navigace, el. sedaček slouží bez jediného problému dodnes. Takže bych si určitě zde popsanou současnou C5 opět koupil, dle slov znalých je to poslední bytelný a poctivý citroen (ostatní již víceprvkovou př. nápravu opustili??), nakonec uvidíme, zda nástupce bude stejně poctivý Citroen.

+10/0
2.7.2014 13:51

M10i75c32h43a31l 45F97r25a97n65z 7553423221662

přesně tak :-)

já mám zase Xsaru a řeším jen standardní údržbu a to s nalítanými cca 300,000km, s 2,0HDi spotřeba max 6 litrů, ale spíš méně

+2/0
2.7.2014 15:38

J53a78n 48M24o32h25y49l86a 6732639459481

Jen tak naokraj - když se to bude prodávat méně, levnější to nejspíš nebude.

0/0
2.7.2014 23:19

P90a13v50e90l 50H34e10m78e42k 9524449165929

Pane Vazači, já Vám Vaše zkušenosti z Citroeny závidím. Mám C5 exclusive V6 benzín z roku 2002 po rodičích a rvu si vlasy. S tím autem jsou jen problem.

0/0
3.7.2014 8:13

P30e92t34r 16V35a22z96a13č 4957193100476

Pane Hemku, to je mi líto. Obecně je známo, že C5 I měl dost problémů, od faceliftu 2004 se to vylepšilo a C5 III je nejméně problematický. To je info od známého z Citroenu, jak jsem koupil, tak prodávám. Xantia je dle statistik nejméně poruchové auto z výroby Citroenu.  Jezdil jsem i jiné značky, VW , Fiat . Raději než ve VW jsem jezdil fiatem Grande Punto, neb krátké sedáky ve VW Bora a místo na zadních sedadlech bylo o ničem. Jízda VW TDi ok, výkon spotřeba, jízda Fiatem JTD na kratší vzdálenosti OK, spotřeba nic moc. S Xantiií skoro více než s C5 si to užívám, to pohodlí, žehlení našich rozbitých okresek, ticho od podvozku. Ale nikomu to nevnucuji, možná jsem na Citreny trochu ujetý ale  to neznamená, že nekritický .. Skoro mne mrzí, že jsem si místo Fiata nekoupil několik Xantií -:) Ale bohužel ty pěkné kousky už mizí. Nevím, zda jste takové problémy s C5 měl od začátku, k nám do servisu občas přijede auto, které se sto tisíc pohybovalo někde v garážích a majitel se pak nestačí divit. Každá značka prostě potřebuje své...

0/0
3.7.2014 18:45

P50a83v74e65l 36Č21e85c93h39n41e56r 9348577400547

Pane Hemku, Xantia byla už vyladěná, Měl jsem hodně dlouho XM a naprostá spokojenost, C5 byl krok zpět (bohužel). Pro měl byl vždy problém přesednout do jiného auta. Vždy jsem zjistil, že silnice, po kterých jsem byl zvyklý jezdit, není hladká, ale samá boule. Doslova tragédií bylo přesednutí do Škodovek (Octavia, Superb).

0/0
4.7.2014 0:28

D63a79v23i19d 71H54u92r38k89a 3420603601661

Střídám C5, oktávii, Hondu CRV. Každé auto má něco do sebe. Ale napsat, že C5 je dobrá do zatáčky je nesmysl. Ideální je na dlouhou dálniční jízdu. Ale nikdy ne na hory. A největší omyl v C5 jsou sedadla. Ať jsem vezl kohokoliv, po půl hodině měli všichni křeče v okolí beder a kolen. Velmi špatná sedadla. Takže nakonec není ani vhodný na tu dlouhou dálniční jízdu.

+2/−7
2.7.2014 12:20

J42o51s81e13f 13N50o65v58a44k 5528302656498

No vidíte, já si C5 na dálkové přesuny nemůžu vynachválit. Jediný lepší, v čem jsem zatím jel, byl Mercedes E-Klasse.

+4/0
2.7.2014 12:58

K75a60r73e67l 76F74a80i58t 1268883868462

Tak jestli má nškdo křeče v okolí kolen, tak to asi nebude sedadlama, ale spíš by to chtělo navštívit lékaře. Citroen je jedno z nejpohodlnějších aut a to už nejméně 40 let. V době, kdy se tady vyráběla MBéčka, Citroen i Peugeot měli kdalitní dieslové motory, co lítají do dnes a hydraulické pérování s elektrickým nastavením. Co se týče sedadel, pohodlnější neznám. Např s oktávkou se to nedá srovnat, ta citroenu nesahá ani po ventilky.

+3/0
3.7.2014 6:25

V54l53a21d93i42m15í74r 53H53r51u57b38ý 1534821917812

Co pořád všichni mají s tou flaškou ve dveřích? Je to fajn, když se tam vejde, ale stavět to jako rozhodující kritérium pro výběr auta???

.

Když člověk jede v autě sám, může si lahev odložit na sedadlo spolujezdce (spolu s taškou apod, takže se tam ani nebude kutálet), pokud v autě cestuje víc lidí, tak tu flašku vždycky někdo podá. Co je na tom složitého?

+6/0
2.7.2014 12:00

M20a20r59e57k 68O95p 9922297707236

nejhorší věc, z hlediska bezpečnosti, co můžete udělat!!!!

+1/−4
2.7.2014 12:20

M66a79r11e50k 52O64p 9459583590393

Pne Kámen, až Vám taková PETka při zabrždění začne lítat v autě, nedejbože pod pedály, tak si na ten mínus vzpomenete...pokud budete mít štěstí a přežijete.

+2/0
2.7.2014 14:33

V71l26a39d76i75m22í96r 27H32r29u83b84ý 1924691477662

Co vám na tu petkofóbii říká doktor? ;-)

Ale vážně, jak si takové lítání představujete? Při zabrzdění petka nikam lítat nebude, v nejhorším případě spadne pod nohy spolujezdce, protože tam míří její vektor setrvačnosti - a spolujezdec pod nohama žádné pedály nemá. Tak nepropadejte panice, nejhorší je smrt z vyděšení.

+4/−1
2.7.2014 17:02

J41a28k49u60b 33Š50a79f74a35n72d13a 7105867221791

A co se stane pak? Řidič se (samozřejmě za jízdy) pro spadlou PETku nahne a má hlavu pod palubkou. Ano, je to věcí řidiče že je blb ale také auta, že neumožní umístit tu petku lépe.

0/−1
2.7.2014 17:29

V92l53a29d64i80m43í82r 44H70r77u70b10ý 1854381737192

"Samozřejmě za jízdy". Už to s tou fabulací trochu přeháníte.

.

Kdo je schopný za jízdy něco (cokoliv) lovit na druhém konci auta, ten si tu flašku do dveřní kapsy stejně nedá, i když tam ta kapsa bude - protože ji "samozřejmě" bude mít plnou nějakých krámů a flaška už se tam nevejde, to zase ve své křišťálové kouli vidím já. Takže tuhle skupinu "řidičů" můžeme z úvah vyloučit. A pak už se bez problémů shodneme na tom, že petka na sedadle spolujezdce není o nic nebezpečnější, než jiné věci jinde v autě.

+1/0
2.7.2014 17:58

K62a82r21e45l 94F96a36i88t 1908513138132

Ještě se mě za 30 let řízení nestalo, že bych za jízdy měl potřebu pít, jís, telefonovat. Když jedu kratsí trasy, občerstvim se v cíly, pokud jedu delší cestu, dělám si pravitelné přestávky. Takové ty pitomce, co za jízdy v jedné ruce drží bagetu a u ucha ždímají telefon

0/0
3.7.2014 6:54

J71a21k19u15b 52Š35a39f64a37n87d14a 7835957561701

Nojo, každý není jako vy. Co naděláte....

0/0
3.7.2014 8:19

M89a33r63t50i10n 25D20u30f87e51k 3272817668644

Nevím jakou máte zkušenost se smrtí z vyděšením, ale mě PETka už pod pedály taky spadla.

0/0
10.7.2014 19:02
Foto

T38o23m76á39š 20H32e60r72c28e73g 3550739450310

Mě jen fascinuje, jak v každé recenzi všichni nezapomenou podotknout, že na volantu je moc tlačítek a že ovládání je složité. Pokud někdo nemá dostatek intelektuálního potenciálu k tomu, aby pochopil, k čemu je 5 tlačítek na ovládání hudby (hlasitost, předchozí/další skladba, pauza), 3 tlačítka na tempomat a jedno na přijímání hovorů přes bluetooth handsfree, tak stejně nemá za volantem co dělat.

+7/−4
2.7.2014 11:02

M58a98r24t88i33n 17H13o34n50a50j87z92e51r 9339671876694

Tak tady si dovolim kapku oponovat. 

a) Na volantu je opravdu pretlacitkovano, ale je to otazka vkusu a preferneci. Osobne mam radsi ovladani radia pod volantem.

b) co ma spolecneho nechut k cca 15 tlacitkum a dvoum otocnym volicum na volantu s tim, zda mam, ci nemam co delat za volantem - tomu uz zcela nerozumim... Ale asi jsem ten intelektualne slabsi jedinec. ;)

+5/0
2.7.2014 15:11

J67a74n 35M24o20h73y72l72a 6942979719581

Prostě pokud nechcete ovládat tři miliony tlačítek na místě, kde nemají být a raději zvolíte vůz německý/korejský/japonský/americký, jejichž inženýři zvládnou navrhnout pohodlné ovládaní bez bambilionů tlačítek, tak jste blb a nemáte za volantem co dělat. Nejspíš to bylo myšleno tak;-D

+1/−1
2.7.2014 16:31

J18o76s64e93f 60N30o73v61a92k 5748632406878

C5 mám, o generaci starší - a jsem naprosto spokojenej, Hydropneumatickej podvozek je to nejlepší, co na tom autě je. Má to 230 000 km a kromě údržby (kotouče, destičky, filtry, olej, kosti stabilizátoru, jeden silentblok) zatím nic. Citroën dává na hydrauliku záruku 5 let nebo 200 000 km, asi moc dobře ví proč.

Zase na druhou stranu - nebýt hydrauliky, tak bych si asi pořídil cokoliv jinýho.

0/0
2.7.2014 10:51

L72u88c46i68a98n 91P84a57p15a80z47i31a20n 5834367511925

Do doby než dopluje plavba do autoservisu.

+1/−2
2.7.2014 10:00

J35o45s53e26f 73N85o93v41a30k 5588152936938

Plavu již osm let, 220 tisíc km a hydraulika ne a ne se rozbít, ani servis nepotřebuje. Navíc, výměna koulí stojí i s prací 15 tisíc - na kolik přijde výměna tlumičů superbu nebo výměna měchů u A4 nebo C-Klasse? Násobky. :-)

+3/0
2.7.2014 13:01

D14a43v47i50d 31R37y13c72h12e23t23s52k37ý 9386421830760

Můžete mi vysvětlit proč má schopnost auta pojmout do postranních kapes 1,5 litrovou láhev takový dopad na otáčení naší planety? Novináři z idnesu s sebou nosí na testy foťák a láhev. Já tam láhev nikdy nedával, a kdyby se tam nevešla tak je to věc číslo 5894 při výběru auta.  A k řidiči bych jí nedal už protože, když flaška při nějakém manévru vypadne a vjede pod pedály tak je průser.

+1/0
2.7.2014 9:40

M93a31r68e67k 39O20p 9249243860943

" když flaška při nějakém manévru vypadne a vjede pod pedály tak je průser."

to se právě může stát pouze tehdy, pokud nemá vozdilo vyřešen bezpečné uchycení této láhve, třeba ve dveřích u řidiče. Má osobní mnohaletá zkušenost.

+6/−1
2.7.2014 9:52

D14a48v49i86d 89R63y11c46h10e79t87s55k33ý 9776891220320

No kouká z ní obvykle tak 2/3 takže tomu i tak nevěřím že by nemohla vyskočit. A těch lahví je taky 100 typů. Dávám ji jinam než do prostoru řidiče a je.

0/0
2.7.2014 13:45

P10a88v44e52l 19Š63e36d37l46b36a63u93e29r 7338631362335

Flašku - i dvoulitrovou - si dávám do klimatizované schránky v palubovce, je to pak fajn pití. Do dveří se taky vejde, ale nějak nevím, proč bych ji tam dával... :-)

0/0
21.7.2014 16:25

J64i32ř25í 32S58c51h89w38a62c94h 8318704538786

kdo jezdí dálkové cestu po dálnici by měl vždy vozit flašku pití u sebe, není nad to, když po dvou hodinách cesty 5 minut před plánovanou zastávkou u pumpy uvázne na několik hodin v zácpě bez pití ;-)

+1/0
2.7.2014 9:55

P55a17v19e35l 78O43d84r49a21z22i49l 6634989177260

Vy musíte pít každé dvě hodiny?

0/0
3.7.2014 14:38

D75a25n61i32e67l 54K73r88o72n58e97r 7164884246427

Mi se tam ta flaska nevleze a docela me to stve...Nekolikrat jsem si rikal, ze by bylo fajn, kdyby se tam vesla. Doufam, ze me pristi auto tuto schopnost mit bude..

+1/0
2.7.2014 10:03

J65a82n 67H80á56j83e93k 9540297503828

C5 rok 2002 vlastním je to super pohodové svezení kostky malé díry necítím spíš co bych vytknul je když je na silnici něco jako větší hup při přejíždění př 50km/h se mi stalo že to hydraulika nezvládla a připadalo mě že při najetí se hydraulika vyusne ale jak by bez oleje a pak natvrdo dopadne tzv jako byste hladinu oleje rozhoupali a ted by zahýbala s celým předkem. Ta lahev mě taky tak trošku vadí nemám ji kam dát jedině na sedadlo spolujezdce ale zase při větším brždění je spíš na zemi než na sedačce. ted jsem taky měnil na zadní nápravě ložiska a čepy oficko to stojí jedna strana 20 tis ale da se vše udělat za 7-8tis. ale to je asi u všech aut kdy šikovný automechanik uděla skoro vše ...... taky bolest je ruční brzda kdy od pedálu vedou trubka v ní takovy kluzák a v něm brzdové lanko. sranda je když se do toho dostane voda zarezneto najednou brzdný system nemá co vymezovat estičky zůstanou zaseklé a zkroutí se kotouče vyměna mě přišla na 3.5 tis. hloupé lanko . jinak odhlučněný je parádně před výměnou ložísek na zadní nápravě malé křupnutí nebylo slyšet .......akorád mě vadí že více žere spotřeba 7.7l/100 si myslím že je dost ale při jeho váze .... teď spíš přemýšlím jestli jít do oktávky TDI rok 2004 kdy má spotřebu kolem 5 litrů .....

+2/0
2.7.2014 9:20

M52i20c75h68a59l 44F73r61a46n42z 7983123981142

7,7 je nějak moc...to by chtělo se na to trošku víc podívat :)

0/0
2.7.2014 9:26

Š65t44ě60p36á71n 53V69a17n55ě39k 3813829527327

Jak se to vezme, mám to samé z 2003 2.0HDi, dá se jezdit 6.2 i za 9. Záleží jak tomu člověk šlape na krk :)

0/0
2.7.2014 10:22

J31a31n 95M20o48h24y44l97a 6302239239341

Ten příspěvek mi vyznívá stejně jako test samotný. "Je to super pohodový auto, jen má tohle, tohle a tohle, jinak nic. Ještě ta spotřeba nic moc, ale když to váží ty čtyři tuny, že jo...";-D To je jak když si majitel jako prvního psa koupí rotvajlera - "Je strašně skvělej a milej, jen nikdy nevíš, kdy něco sežere.. nebo někoho.";-D

+1/0
2.7.2014 9:27

J54a52n 80H43á62j82e62k 9240227333678

No jo ale to je bolest snad všech ojetin ... kdy každé auto něco má a kromě škodovky tak na všechny zahraniční auta jsou díly drahé ...... a na nové rozhodně nemám

0/0
2.7.2014 9:41

J81i74ř79í 75S96c79h92w85a16c21h 8518404508326

jestli to nebude tím, že vše má nějaké plusy a mínusy, čili nic není úplně bílé ani úplně černé

0/0
2.7.2014 9:52

J59a86n 64M15o45h30y46l12a 6272119889721

No jasně, ale pokud něco má zásadnější mínusy, tak to sice nemusí vadit, ale rozhodně to není supr dupr auto. To je těch pár výjimečných, které zásadnější chyby nemají.

0/0
2.7.2014 16:33

J91a55n 28H67á39l98a 8635495300397

Kdy jste v hydraulice měnil naposledy náplň? Jak to popisujete to na mě působí dojmem, že ta kapalina je buď znečištěná, nebo je jí málo. 

Srovnávat to s oktávkou, abyste nebyl zklamaný - nemusím ani škodovky, ani francouzská auta, ale připravte se na to, že oktávka bude menší, méně pohodlná a na spotřebu 5l v reálném provozu zapomeňte - ty palubní počítače ve škodovkách přímo fantasticky kecají.

0/0
2.7.2014 9:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.