Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prošli jsme nové vývojové centrum Škody. Zkouší motory pro celý svět

Škoda má v Česaně v Mladé Boleslavi nové centrum pro testování a vývoj motorů. Zatím tu probíhá zkušební provoz, k ostrému spuštění dojde na podzim. Nejmodernější zařízení svého druhu v koncernu Volkswagen je zárukou toho, že samostatný vývoj motorů v Mladé Boleslavi zůstane další desítky let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19a41n 17J29e49m25e76l13k79a 1985320

Odpovědnost to bude asi velká, jestli jsou to motory pro Čínu. Navíc ťamani mají dost výkonné atmosféry a ještě s tím dokáží plnit Euro. By mě zajímalo jak to dělají.. A mají asi výhodu jednoho vývoje. htp a 1.2 tsi nebyly asi úplně vizitkou.

0/0
21.8.2014 7:29

R56a77d82i98m 68P85o40l34á91š68e47k 9686373449269

Podobné vývojové centrum měla svého času Tatrovka v Kopřivnici. Bylo postaveno v letech 1978 - 82 , kdy do rozvoje Tatry investovala tehdejší RVHP celkem  7 -  8 miliard tehdejších Kčs a pracovalo tam celkem asi 2000 lidí.  Vlastní zkušebny byly hlavně v budově u tatrováckého polygonu u vstupní vrátnice č 6 , dneska tam je tuším soukromý autoservis, potom byla motorová zkušebna daleko od silnic a silniční dopravy v areálu vodárny (ČOV) Tatra u řeky Lubiny a některé vývojové laboratoře byly taky v budově "starého vývoje" , kde tehdy sídlili v několika patrech hlavně kontruktéři - měli vývoj hned po ruce a v přilehlých výrobních halách speciální montáže - tam se montovaly vojenské verze tatrovek. Dneska v té budově "starého vývoje" sídlí , jestli se nepletu, kompletní vedení současné Tatrovky.

Vývojové centrum bylo postupně likvidováno v letech cca 1994 - 2000 , jak jednotliví majitelé tatrovky postupně "osekávali náklady" , propouštěli lidi a rozprodávali budovy.

0/0
9.8.2014 5:22

J76i60ř69í 95E61r54b40e38n 1493794466857

Ehm, už v roce 1988 se rozhodlo, že vzhledem k emisním požadavkům bude Tatra vyvíjet jen vidlicové osmiválce - do té doby dělali stavebnicově čtyř- až dvanáctiválce, že? A ono je těžké pracovat na vývoji motoru, který se neprodá: dnešní motor Tatra On Air sice plní Euro 5, ale zákazníků jaksi moc nemá: kolik se jich ročně vyrobí a prodá, 600-800 kusů? Víte, jak jsou pak vysoké rozpočtené jednotkové náklady na vývoj?

+1/0
9.8.2014 18:26

V74o40j24t16ě75c66h 78R64ů24ž15e10k 1607932364132

Zajímalo by mě, jak by na tohle reagovali novinkáři, kdyby se tam  o těchto pozitivních věcech psalo.

+1/0
9.8.2014 0:20

M30i26l70o71š 78N83e32r47a25d 4435838463777

Vůbec se nedivím že skopčáci sunou stále větší část vývoje do Česany. Jen blázen by nevyužil možnosti získat za třetinovou mzdu o jednu až dvě třídy schopnějšího vývojáře než má doma.

+3/0
8.8.2014 23:34

M26i48r43e28k 32B10u64c93h76t61í70k 7129584794119

Na sériový motor tak možná 50 000ot/3 minuty.

0/0
8.8.2014 23:31

M71i60r18o12s35l50a19v 21S77i18n66d11e51l91a97r 2725917294112

leda snad z motorky...

A co jako s temi 50000 ot/3 min?

0/0
8.8.2014 23:44

J47i75ř71í 80S38c93h70w19a52c64h 8988684308146

nauč se číst ;-) 

pojmy nejsou dojmy ....

0/0
9.8.2014 17:02

J31i75n64d34ř81i21c36h 16M36i64t20t64e97r 6231110783883

Jde o gradient , rychlost změny otáček.

0/0
9.8.2014 21:25
Foto

P78e82t56r 42J35a98n79o79v17s63k41ý 1668560782488

Kupte si koně, auta jsou v Evropě na černé listině :(((

+1/−1
8.8.2014 23:15

V46l95a30s26t43a 47C20o17u73f40a48l 6164707726946

To jsou stendy z TES Vsetín. Hezký fotky.

+2/0
8.8.2014 22:50

P57a17v73e75l 30O85d72r71a94z75i83l 6534739567940

Představa, že nějaké takové centrum zaručuje vývoj v Bolce "další desítky let," je ukrutně naivní. Že zkouší motory pro celý svět je snad normální u firmy, která vyváží do celého světa. A to potrubí se při testu nijak nechladí? Nebo je to fotka pro efekt?

+2/−3
8.8.2014 20:40

J49i79ř85í 70S28c12h91w84a44c50h 8688744818116

a proč by se mělo chladit? Chladí ho okolní vzduch a toto chlazení zřejmě stačí. A navíc to poslouží k efektní fotce. ;-)

0/−1
8.8.2014 23:21

A85l92e19š 17L22i16s34o92v79s58k62ý 9722344343498

Zkrátka se ukazuje, že bez VW by dneska škodofka, pokud by existovala, vyráběla tak možná náhradní díly pro favority a motory do sekaček.

+10/0
8.8.2014 20:28

J58a92n 45N59o78v90á68k 6304984546923

Já bych si spíše přál v autě asynchronní motor. Moc bych stál třeba o Škodu Fabii Nemo (ten indický nacionalista měl na baterky celou ponorku). Dojezd 200 km, cena 300-400 tisíc.

+3/0
8.8.2014 13:55

Z64d31e38n35ě60k 20H89a69n19z82l 1741466602504

Kdyz ja jezdim,uz 12 let na Lpg.A to chce odolnej motor.Jezdim hodne,benzin,naftu si dovolit nemuzu

0/−1
8.8.2014 10:31

J70a55n 98K37u18b54a76l67e44k 4849560323256

R^R^R^

+4/0
8.8.2014 9:08

Z13d20e26n71ě19k 61H29a50n12z64l 1541966522814

Nedavno jsem jel v Toledu 1.6 MPI,urceny pro Rusko.To je parada.Jsem zvedav kam,az ty euro normy povedou?0,6 TSI

+6/−2
8.8.2014 8:25

J63i25ř66í 82S55c84h19w18a44c68h 8928904988256

Kam by to vedly nějaké euro-normy. Můžeš si klidně koupit 1.8 - 2.0 TSI to je úplně o něčem jiném, než nějaké 1.6 MPI pro Rusko....

Furt se něco svádí na jakési euro normy, které vůbec objem motoru nikomu nepředepisují. ;-)

+13/−5
8.8.2014 9:54

D96a86v52i77d 38H93o86l59m91a20n 7655845413989

Pane Swachu - Jste trochu mimo ! O objem vůbec nejde. Pan Hanzl píše o slušně jedoucí jednoduché atmosféře a vy kontrujete složitým turbomotorem.

+10/−1
8.8.2014 11:05

J67i90ř54í 39S64c71h23w52a76c12h 8118474158936

mno já vidím, že taky píše o euronormách a jakémsi 0.6 TSI.  Tak kdo je víc v reálu a kdo mimo?

+1/−5
8.8.2014 11:37

D74a57v77i28d 61H14o53l24m21a76n 7675575943149

Rozhodně jste mimo reál Vy (ale nic si z toho nedělejte). Naprosto jste totiž nepochopil na konci uvedenou nadsázku. 0,6 TSI měla být odpověď na vyřčenou otázku o ekoteroristech.

+7/0
8.8.2014 12:13

J32i55ř27í 70S53c19h49w53a24c62h 8358364118546

já si z toho nic nedělám

stačí mi, že u vás má předřečník s výmyslem nárok na nadsázku, ale já jsem s reálným motorem mimo reál....;-(

0/−4
8.8.2014 12:26

J19o50s75e90f 87N91o83v44a42k 5468322366558

No já bych mnohem radši jednoduchej atmosférickej motor, kterej zkousne i horší palivo, než rozmlsanej překomplikovanej motor TSI, kterej při stejné kvalitě provedení vydrží tak polovinu...Rv

+5/−1
8.8.2014 12:50

J52i78ř76í 71S16c76h19w29a31c83h 8398934958536

To by asi chtěl každý ale:

Jednoduchej atmo motor se vyráběl tak před 30 lety. Dnešní atmosféry jsou v podstatě úplně stejně komplikovaný (v případě proměnného časování rozvodů možná i komplikovanější) jako lecjaký turbomotor, jen nemají to turbo....;-)

A ty motory co zkousnou horší palivo? Třeba fritovací olej? Jo pro majitele dobrý, pro ty co jedou za ním peklo. Ne děkuji nemám zájem aby ty stovky aut co kolem mne denně projedou a ty desetitisíce co se pohybují ve městě, kde bydlím, na mě chrlily třeba jen dvojnásobek toho co je jim dnes u nás povoleno.

Z tohoto důvodu já s neustálým přitvrzování norem Euro X v podstatě souhlasím (mno k Euru 6 bych nějakou výhradu našel). Díky jim, při tom neustálém nárůstu počtu aut, se nedusím jejich zplodinami jako před 30 lety, kdy jich jezdila asi tak čtvrtina.

A je mi u zadele, že mají o nula celá nula nic pomalejší reakci na plynový pedál!;-), to bych řešil někde na okruhu....

+7/−1
8.8.2014 13:37

J30i42r25i 91F34i12n97k 6157709107768

Koncern VW se rozhodl že půjde cestou turba, takže lehká pomoc - můžete koupit atmosféru u někoho jiného -nejsou jediní.. ;-)

+2/0
8.8.2014 15:04

V68í12ť29a 87K23r79u47t26i63š 1950744465907

U koho? Ford, Opel, Renault nebo PSA jdou cestou turba, H/K nebo Honda na nich tezce makaji, protoze atmosfery se vykonove a spotrebou proste na turba nechytaji. Jediny, kdo se dnes jeste snazi prorazit atmosferou, je Mazda ...

0/−1
9.8.2014 0:46

J28a59n 91J35e87m65e46l96k91a 1475620

A co Toyota?

0/0
21.8.2014 7:15

P11e27t53r 96S34t56e47j18s76k93a47l 3739888404176

Jo a jaka byla spotreba? 8-9litru a benzinovy zapach vsude kolem vas? Zajimave, ze kdyz jsme tu ty motory meli, tak vsichni prchli k tubonafte. Cim to asi mohlo byt, kdyz jim to tak pekne jelo?

+2/0
8.8.2014 14:04

J13a91n 76J41e56m55e95l33k73a 1745190

Hlavně musí vést 2 vývoje. Pro normální motory a EU motory.

0/0
21.8.2014 7:13
Foto

R72i27c14h63a78r76d 64P65o86l95á36š50e90k 9174583650699

Ta nejsilnější s výkonem až 400 kW je schopna pracovat s točivým momentem až 750 Nm a se speciální odlehčenou hřídelí je schopná bleskurychlé změny otáček, až 50 tisíc za sekundu. 8-o

Nějak rychlý změny ne? Není to náhodou 50 tisíc za minutu?

+3/−1
8.8.2014 6:51

R95o80b85e13r93t 79M61a54c29h60a89l17a 8151921796324

třeba nás chce Škoda něčím překvapit

+1/−1
8.8.2014 7:04

S24t82a29n14i22s25l69a19v 32A53u21g76u50s85t33i97n 4893353364913

To je rychlost změny otáček, ne otáčky...

+3/0
8.8.2014 8:03

J87a16n 78J47e51ž19e59k 3261735587805

A jak tomu máme rozumět? Jako že hřídel zvládne změnit otáčky padesáttisíckrát za sekundu? No, to zvládne asi každá hřídel: během jedné sekundy rovnoměrně zvýším otáčky hřídele třeba z 2000 1/min na 2500 1/min, v každé padesátitisícině sekundy se otáčky zvýší o jednu setinu otáčky za minutu, hřídel za sekundu zvládla padesáttisíckrát změnit své otáčky.

0/−1
8.8.2014 13:21

D13a55n28i76e34l 38R61o56z80s20n76y79o 5490689845138

Ze to zrychli z 0 na 50.000/min za 1 sekundu. Tj. z 1000 na 5000 pri seslapnuti plynu to dokaze byt za 1/12.5 sec = 80 milisekund

0/0
8.8.2014 13:30

J43i36r91i 27R78o65u86b43a17l 1138818616135

Jsou to parametry motorové brzdy. Pokud nevíte co je to motorvá brzda na zkušebně motorů, tak se tématu raději ani nevyjadřujte!

+1/0
8.8.2014 13:45

M64i53r44o73s71l18a31v 32S18i98n69d38e78l55a80r 2215367384772

Sice to vysvetlil na motoru, ale podstatu uhloveho zrychleni vystihl dobre... cimz do tech nesmyslu tady vnesl svetlo.

+2/0
8.8.2014 23:50

J66a15n 25P88e81k41a 5123463683

50.000 změn rychlosti otáček za sekundu? To by roztrhalo celou fabriku :D

0/−1
8.8.2014 13:21

S83t68a31n55i98s52l25a66v 41A16u77g60u63s79t34i37n 4323873104203

Ne změna rychlosti, ale rychlost změny. Ta hřídel vydrží změnu otáček o 50 000 za 1 s (pravděpodobně při plném zatížení). Kouknu na hřídel, ona se netočí, za sekundu na ni mrknu znova a ona kroutí 50 000 ot/min.

+3/0
8.8.2014 17:11

R15a32d80i73m 14P94o96l48á64š62e42k 9696703619489

Spíš ona se netočí a za desetinu sekundy ona točí 5000 otáček/min.

50 tisíc otáček/min  je na relativně běžnou sériově vyráběnou hřidel poněkud moc.

0/0
9.8.2014 5:27

J49i77n23d38ř35i39c24h 79M30i60t27t13e35r 6901610583523

Je to jak píšete , ale mají tam špatně jednotky, mělo tam být správně 50000 ot/sec2, nebo v radiánech/sec2. Ale to je podle mě moc, takže asi to mysleli kombinovaně a to změnu otáček o 50 000 ot/min za 1 sec. Celkem je to nejasně popsáno.

0/0
9.8.2014 21:45

J11i36r62i 61R86o56u51b13a55l 1758128776735

No, mohlo by to znamenat rychlost změny rychlosti otáčení (tedy zrychlení) až 50.000 ot/min za sekundu, tedy jinými slovy zrychlení 833,33 ot/s2, což už vypadá reálně (i když je to pořád pěkný mazec). Psal o tom ostatně už Stanislav Augustin, ale nikdo ho zřejmě nepochopil... ;-), ...

+2/0
8.8.2014 13:42

J17. 88L11o41v84í59š18e59k 3744797897521

Snáď spolupráca s Ruskom vydrží...

+3/−3
8.8.2014 1:13

R60o22m85a91n 71P57o13l14á88č67e44k 5986859615

Minusovačům bych připoměl, že historie ukazuje, že idelogie a peníze jsou dvě rozdílné věci. ;-)

+1/0
8.8.2014 9:54

L30a70d35i79s63l22a11v 55K52v38a11s92n16i11č49k92a 1363557713195

A z toho vyplývá co ?

0/0
8.8.2014 10:23

J36o43s65e21f 82V28o97s73i83c49k53y 4123547326383

Historie ukazuje na smenitelny rubl a na tuzexove bony, chytraku !

+1/0
8.8.2014 14:20

P46e34t94r 26S77t50e14j68s56k89a78l 3519118634956

no aby to tam nakonec jeste nezavreli :-)

0/0
8.8.2014 14:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.