Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prošli jsme nové vývojové centrum Škody. Zkouší motory pro celý svět

Škoda má v Česaně v Mladé Boleslavi nové centrum pro testování a vývoj motorů. Zatím tu probíhá zkušební provoz, k ostrému spuštění dojde na podzim. Nejmodernější zařízení svého druhu v koncernu Volkswagen je zárukou toho, že samostatný vývoj motorů v Mladé Boleslavi zůstane další desítky let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65a97n 85J15e96m66e22l81k50a 1275540

Odpovědnost to bude asi velká, jestli jsou to motory pro Čínu. Navíc ťamani mají dost výkonné atmosféry a ještě s tím dokáží plnit Euro. By mě zajímalo jak to dělají.. A mají asi výhodu jednoho vývoje. htp a 1.2 tsi nebyly asi úplně vizitkou.

0/0
21.8.2014 7:29

R87a40d65i60m 89P48o61l60á73š71e21k 9956583969939

Podobné vývojové centrum měla svého času Tatrovka v Kopřivnici. Bylo postaveno v letech 1978 - 82 , kdy do rozvoje Tatry investovala tehdejší RVHP celkem  7 -  8 miliard tehdejších Kčs a pracovalo tam celkem asi 2000 lidí.  Vlastní zkušebny byly hlavně v budově u tatrováckého polygonu u vstupní vrátnice č 6 , dneska tam je tuším soukromý autoservis, potom byla motorová zkušebna daleko od silnic a silniční dopravy v areálu vodárny (ČOV) Tatra u řeky Lubiny a některé vývojové laboratoře byly taky v budově "starého vývoje" , kde tehdy sídlili v několika patrech hlavně kontruktéři - měli vývoj hned po ruce a v přilehlých výrobních halách speciální montáže - tam se montovaly vojenské verze tatrovek. Dneska v té budově "starého vývoje" sídlí , jestli se nepletu, kompletní vedení současné Tatrovky.

Vývojové centrum bylo postupně likvidováno v letech cca 1994 - 2000 , jak jednotliví majitelé tatrovky postupně "osekávali náklady" , propouštěli lidi a rozprodávali budovy.

0/0
9.8.2014 5:22

J41i49ř89í 65E53r90b68e38n 1143484636177

Ehm, už v roce 1988 se rozhodlo, že vzhledem k emisním požadavkům bude Tatra vyvíjet jen vidlicové osmiválce - do té doby dělali stavebnicově čtyř- až dvanáctiválce, že? A ono je těžké pracovat na vývoji motoru, který se neprodá: dnešní motor Tatra On Air sice plní Euro 5, ale zákazníků jaksi moc nemá: kolik se jich ročně vyrobí a prodá, 600-800 kusů? Víte, jak jsou pak vysoké rozpočtené jednotkové náklady na vývoj?

+1/0
9.8.2014 18:26


V63o24j59t59ě59c82h 90R31ů11ž58e53k 1897972104852

Zajímalo by mě, jak by na tohle reagovali novinkáři, kdyby se tam  o těchto pozitivních věcech psalo.

+1/0
9.8.2014 0:20

M92i86l89o56š 10N71e79r41a60d 4615118383297

Vůbec se nedivím že skopčáci sunou stále větší část vývoje do Česany. Jen blázen by nevyužil možnosti získat za třetinovou mzdu o jednu až dvě třídy schopnějšího vývojáře než má doma.

+3/0
8.8.2014 23:34

M12i60r21e36k 40B97u45c23h22t60í22k 7679744924819

Na sériový motor tak možná 50 000ot/3 minuty.

0/0
8.8.2014 23:31

M95i10r67o53s15l41a44v 27S58i16n17d91e43l27a98r 2975817614122

leda snad z motorky...

A co jako s temi 50000 ot/3 min?

0/0
8.8.2014 23:44

J98i97ř41í 63S66c11h50w23a80c35h 8768884348786

nauč se číst ;-) 

pojmy nejsou dojmy ....

0/0
9.8.2014 17:02

J97i45n59d92ř57i33c86h 66M42i61t29t32e15r 6111950223623

Jde o gradient , rychlost změny otáček.

0/0
9.8.2014 21:25
Foto

P40e15t71r 92J82a63n46o10v51s63k27ý 1638910812278

Kupte si koně, auta jsou v Evropě na černé listině :(((

+1/−1
8.8.2014 23:15

V80l49a14s33t38a 24C41o65u78f43a43l 6944487276676

To jsou stendy z TES Vsetín. Hezký fotky.

+2/0
8.8.2014 22:50

P71a45v82e61l 84O24d81r23a92z16i68l 6694139507790

Představa, že nějaké takové centrum zaručuje vývoj v Bolce "další desítky let," je ukrutně naivní. Že zkouší motory pro celý svět je snad normální u firmy, která vyváží do celého světa. A to potrubí se při testu nijak nechladí? Nebo je to fotka pro efekt?

+2/−3
8.8.2014 20:40

J11i49ř91í 65S24c72h58w17a75c57h 8618274838126

a proč by se mělo chladit? Chladí ho okolní vzduch a toto chlazení zřejmě stačí. A navíc to poslouží k efektní fotce. ;-)

0/−1
8.8.2014 23:21

A24l10e94š 29L46i44s30o38v31s97k35ý 9212274683548

Zkrátka se ukazuje, že bez VW by dneska škodofka, pokud by existovala, vyráběla tak možná náhradní díly pro favority a motory do sekaček.

+10/0
8.8.2014 20:28

J37a24n 98N42o93v13á82k 6124944236373

Já bych si spíše přál v autě asynchronní motor. Moc bych stál třeba o Škodu Fabii Nemo (ten indický nacionalista měl na baterky celou ponorku). Dojezd 200 km, cena 300-400 tisíc.

+3/0
8.8.2014 13:55

Z17d14e32n96ě97k 20H36a60n53z69l 1181316422664

Kdyz ja jezdim,uz 12 let na Lpg.A to chce odolnej motor.Jezdim hodne,benzin,naftu si dovolit nemuzu

0/−1
8.8.2014 10:31

J46a47n 89K16u12b33a12l83e68k 4719520413976

R^R^R^

+4/0
8.8.2014 9:08

Z10d15e18n37ě26k 15H33a10n24z83l 1651246842294

Nedavno jsem jel v Toledu 1.6 MPI,urceny pro Rusko.To je parada.Jsem zvedav kam,az ty euro normy povedou?0,6 TSI

+6/−2
8.8.2014 8:25

J92i66ř75í 73S48c48h85w57a75c47h 8108114978936

Kam by to vedly nějaké euro-normy. Můžeš si klidně koupit 1.8 - 2.0 TSI to je úplně o něčem jiném, než nějaké 1.6 MPI pro Rusko....

Furt se něco svádí na jakési euro normy, které vůbec objem motoru nikomu nepředepisují. ;-)

+13/−5
8.8.2014 9:54

D24a51v63i17d 22H71o18l25m34a39n 7135585203259

Pane Swachu - Jste trochu mimo ! O objem vůbec nejde. Pan Hanzl píše o slušně jedoucí jednoduché atmosféře a vy kontrujete složitým turbomotorem.

+10/−1
8.8.2014 11:05

J31i62ř33í 90S27c14h19w27a92c96h 8138914218516

mno já vidím, že taky píše o euronormách a jakémsi 0.6 TSI.  Tak kdo je víc v reálu a kdo mimo?

+1/−5
8.8.2014 11:37

D39a70v36i24d 16H39o84l72m30a58n 7125235203769

Rozhodně jste mimo reál Vy (ale nic si z toho nedělejte). Naprosto jste totiž nepochopil na konci uvedenou nadsázku. 0,6 TSI měla být odpověď na vyřčenou otázku o ekoteroristech.

+7/0
8.8.2014 12:13

J41i46ř70í 88S38c69h35w22a24c18h 8838934848966

já si z toho nic nedělám

stačí mi, že u vás má předřečník s výmyslem nárok na nadsázku, ale já jsem s reálným motorem mimo reál....;-(

0/−4
8.8.2014 12:26

J57o65s13e30f 59N65o84v62a12k 5878512796398

No já bych mnohem radši jednoduchej atmosférickej motor, kterej zkousne i horší palivo, než rozmlsanej překomplikovanej motor TSI, kterej při stejné kvalitě provedení vydrží tak polovinu...Rv

+5/−1
8.8.2014 12:50

J58i42ř74í 88S14c92h41w84a55c36h 8248634508266

To by asi chtěl každý ale:

Jednoduchej atmo motor se vyráběl tak před 30 lety. Dnešní atmosféry jsou v podstatě úplně stejně komplikovaný (v případě proměnného časování rozvodů možná i komplikovanější) jako lecjaký turbomotor, jen nemají to turbo....;-)

A ty motory co zkousnou horší palivo? Třeba fritovací olej? Jo pro majitele dobrý, pro ty co jedou za ním peklo. Ne děkuji nemám zájem aby ty stovky aut co kolem mne denně projedou a ty desetitisíce co se pohybují ve městě, kde bydlím, na mě chrlily třeba jen dvojnásobek toho co je jim dnes u nás povoleno.

Z tohoto důvodu já s neustálým přitvrzování norem Euro X v podstatě souhlasím (mno k Euru 6 bych nějakou výhradu našel). Díky jim, při tom neustálém nárůstu počtu aut, se nedusím jejich zplodinami jako před 30 lety, kdy jich jezdila asi tak čtvrtina.

A je mi u zadele, že mají o nula celá nula nic pomalejší reakci na plynový pedál!;-), to bych řešil někde na okruhu....

+7/−1
8.8.2014 13:37

J27i56r28i 39F22i54n87k 6247639547818

Koncern VW se rozhodl že půjde cestou turba, takže lehká pomoc - můžete koupit atmosféru u někoho jiného -nejsou jediní.. ;-)

+2/0
8.8.2014 15:04

V62í54ť91a 78K44r81u47t57i39š 1760784485287

U koho? Ford, Opel, Renault nebo PSA jdou cestou turba, H/K nebo Honda na nich tezce makaji, protoze atmosfery se vykonove a spotrebou proste na turba nechytaji. Jediny, kdo se dnes jeste snazi prorazit atmosferou, je Mazda ...

0/−1
9.8.2014 0:46

J79a10n 52J21e12m39e88l65k18a 1495670

A co Toyota?

0/0
21.8.2014 7:15

P16e82t58r 39S35t50e43j78s29k17a50l 3489498164216

Jo a jaka byla spotreba? 8-9litru a benzinovy zapach vsude kolem vas? Zajimave, ze kdyz jsme tu ty motory meli, tak vsichni prchli k tubonafte. Cim to asi mohlo byt, kdyz jim to tak pekne jelo?

+2/0
8.8.2014 14:04

J76a15n 20J49e47m17e10l59k22a 1115760

Hlavně musí vést 2 vývoje. Pro normální motory a EU motory.

0/0
21.8.2014 7:13
Foto

R22i34c64h25a54r15d 33P71o60l33á17š32e88k 9424103290209

Ta nejsilnější s výkonem až 400 kW je schopna pracovat s točivým momentem až 750 Nm a se speciální odlehčenou hřídelí je schopná bleskurychlé změny otáček, až 50 tisíc za sekundu. 8-o

Nějak rychlý změny ne? Není to náhodou 50 tisíc za minutu?

+3/−1
8.8.2014 6:51

R38o61b13e15r89t 85M22a60c96h98a29l98a 8821971266334

třeba nás chce Škoda něčím překvapit

+1/−1
8.8.2014 7:04

S73t30a53n64i91s94l42a25v 44A60u29g68u82s31t16i47n 4873883314603

To je rychlost změny otáček, ne otáčky...

+3/0
8.8.2014 8:03

J96a70n 32J48e51ž64e57k 3151135717765

A jak tomu máme rozumět? Jako že hřídel zvládne změnit otáčky padesáttisíckrát za sekundu? No, to zvládne asi každá hřídel: během jedné sekundy rovnoměrně zvýším otáčky hřídele třeba z 2000 1/min na 2500 1/min, v každé padesátitisícině sekundy se otáčky zvýší o jednu setinu otáčky za minutu, hřídel za sekundu zvládla padesáttisíckrát změnit své otáčky.

0/−1
8.8.2014 13:21

D35a90n97i24e21l 55R63o28z42s28n87y70o 5390659535768

Ze to zrychli z 0 na 50.000/min za 1 sekundu. Tj. z 1000 na 5000 pri seslapnuti plynu to dokaze byt za 1/12.5 sec = 80 milisekund

0/0
8.8.2014 13:30

J74i92r81i 21R93o76u65b36a12l 1978158226365

Jsou to parametry motorové brzdy. Pokud nevíte co je to motorvá brzda na zkušebně motorů, tak se tématu raději ani nevyjadřujte!

+1/0
8.8.2014 13:45

M47i37r21o71s82l93a76v 83S17i93n90d33e69l87a41r 2195107924812

Sice to vysvetlil na motoru, ale podstatu uhloveho zrychleni vystihl dobre... cimz do tech nesmyslu tady vnesl svetlo.

+2/0
8.8.2014 23:50

J97a86n 81P22e31k59a 5823583343

50.000 změn rychlosti otáček za sekundu? To by roztrhalo celou fabriku :D

0/−1
8.8.2014 13:21

S71t21a22n49i51s91l93a90v 75A97u55g71u75s92t67i97n 4903873344873

Ne změna rychlosti, ale rychlost změny. Ta hřídel vydrží změnu otáček o 50 000 za 1 s (pravděpodobně při plném zatížení). Kouknu na hřídel, ona se netočí, za sekundu na ni mrknu znova a ona kroutí 50 000 ot/min.

+3/0
8.8.2014 17:11

R33a26d11i15m 33P23o48l65á25š89e22k 9106443529229

Spíš ona se netočí a za desetinu sekundy ona točí 5000 otáček/min.

50 tisíc otáček/min  je na relativně běžnou sériově vyráběnou hřidel poněkud moc.

0/0
9.8.2014 5:27

J94i80n50d80ř76i92c50h 42M12i46t20t31e93r 6231230403713

Je to jak píšete , ale mají tam špatně jednotky, mělo tam být správně 50000 ot/sec2, nebo v radiánech/sec2. Ale to je podle mě moc, takže asi to mysleli kombinovaně a to změnu otáček o 50 000 ot/min za 1 sec. Celkem je to nejasně popsáno.

0/0
9.8.2014 21:45

J57i69r10i 54R20o17u26b37a52l 1388758856855

No, mohlo by to znamenat rychlost změny rychlosti otáčení (tedy zrychlení) až 50.000 ot/min za sekundu, tedy jinými slovy zrychlení 833,33 ot/s2, což už vypadá reálně (i když je to pořád pěkný mazec). Psal o tom ostatně už Stanislav Augustin, ale nikdo ho zřejmě nepochopil... ;-), ...

+2/0
8.8.2014 13:42

J55. 36L33o80v72í26š49e17k 3564937827831

Snáď spolupráca s Ruskom vydrží...

+3/−3
8.8.2014 1:13

R98o67m22a91n 54P51o11l59á50č51e73k 5526669845

Minusovačům bych připoměl, že historie ukazuje, že idelogie a peníze jsou dvě rozdílné věci. ;-)

+1/0
8.8.2014 9:54

L73a33d52i34s64l74a56v 26K90v82a97s23n50i96č90k63a 1103747263705

A z toho vyplývá co ?

0/0
8.8.2014 10:23

J20o49s14e45f 96V85o73s35i45c13k61y 4793237866523

Historie ukazuje na smenitelny rubl a na tuzexove bony, chytraku !

+1/0
8.8.2014 14:20

P25e64t32r 39S18t36e81j75s38k92a41l 3109138684856

no aby to tam nakonec jeste nezavreli :-)

0/0
8.8.2014 14:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.