Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prošli jsme nové vývojové centrum Škody. Zkouší motory pro celý svět

Škoda má v Česaně v Mladé Boleslavi nové centrum pro testování a vývoj motorů. Zatím tu probíhá zkušební provoz, k ostrému spuštění dojde na podzim. Nejmodernější zařízení svého druhu v koncernu Volkswagen je zárukou toho, že samostatný vývoj motorů v Mladé Boleslavi zůstane další desítky let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a49n 72J67e77m29e23l11k48a 1335680

Odpovědnost to bude asi velká, jestli jsou to motory pro Čínu. Navíc ťamani mají dost výkonné atmosféry a ještě s tím dokáží plnit Euro. By mě zajímalo jak to dělají.. A mají asi výhodu jednoho vývoje. htp a 1.2 tsi nebyly asi úplně vizitkou.

0/0
21.8.2014 7:29

R41a62d85i21m 52P66o15l30á71š79e15k 9296453779449

Podobné vývojové centrum měla svého času Tatrovka v Kopřivnici. Bylo postaveno v letech 1978 - 82 , kdy do rozvoje Tatry investovala tehdejší RVHP celkem  7 -  8 miliard tehdejších Kčs a pracovalo tam celkem asi 2000 lidí.  Vlastní zkušebny byly hlavně v budově u tatrováckého polygonu u vstupní vrátnice č 6 , dneska tam je tuším soukromý autoservis, potom byla motorová zkušebna daleko od silnic a silniční dopravy v areálu vodárny (ČOV) Tatra u řeky Lubiny a některé vývojové laboratoře byly taky v budově "starého vývoje" , kde tehdy sídlili v několika patrech hlavně kontruktéři - měli vývoj hned po ruce a v přilehlých výrobních halách speciální montáže - tam se montovaly vojenské verze tatrovek. Dneska v té budově "starého vývoje" sídlí , jestli se nepletu, kompletní vedení současné Tatrovky.

Vývojové centrum bylo postupně likvidováno v letech cca 1994 - 2000 , jak jednotliví majitelé tatrovky postupně "osekávali náklady" , propouštěli lidi a rozprodávali budovy.

0/0
9.8.2014 5:22

J15i45ř82í 16E17r13b29e77n 1633394406247

Ehm, už v roce 1988 se rozhodlo, že vzhledem k emisním požadavkům bude Tatra vyvíjet jen vidlicové osmiválce - do té doby dělali stavebnicově čtyř- až dvanáctiválce, že? A ono je těžké pracovat na vývoji motoru, který se neprodá: dnešní motor Tatra On Air sice plní Euro 5, ale zákazníků jaksi moc nemá: kolik se jich ročně vyrobí a prodá, 600-800 kusů? Víte, jak jsou pak vysoké rozpočtené jednotkové náklady na vývoj?

+1/0
9.8.2014 18:26

V96o96j45t23ě94c81h 30R59ů20ž34e96k 1137332544492

Zajímalo by mě, jak by na tohle reagovali novinkáři, kdyby se tam  o těchto pozitivních věcech psalo.

+1/0
9.8.2014 0:20

M61i88l12o29š 36N88e43r23a77d 4285428253657

Vůbec se nedivím že skopčáci sunou stále větší část vývoje do Česany. Jen blázen by nevyužil možnosti získat za třetinovou mzdu o jednu až dvě třídy schopnějšího vývojáře než má doma.

+3/0
8.8.2014 23:34

M21i83r31e80k 22B51u18c32h36t66í20k 7469254274339

Na sériový motor tak možná 50 000ot/3 minuty.

0/0
8.8.2014 23:31

M80i47r79o81s62l62a67v 88S61i19n13d35e62l82a67r 2945627664632

leda snad z motorky...

A co jako s temi 50000 ot/3 min?

0/0
8.8.2014 23:44

J48i35ř12í 26S89c80h46w27a34c32h 8908824218716

nauč se číst ;-) 

pojmy nejsou dojmy ....

0/0
9.8.2014 17:02

J19i42n39d47ř59i62c12h 53M94i69t70t18e26r 6541480683703

Jde o gradient , rychlost změny otáček.

0/0
9.8.2014 21:25
Foto

P57e79t60r 77J97a77n31o88v10s25k45ý 1428650692368

Kupte si koně, auta jsou v Evropě na černé listině :(((

+1/−1
8.8.2014 23:15

V90l62a53s49t37a 56C12o13u61f94a39l 6424547806646

To jsou stendy z TES Vsetín. Hezký fotky.

+2/0
8.8.2014 22:50

P90a77v65e60l 43O12d60r92a21z64i18l 6584589477650

Představa, že nějaké takové centrum zaručuje vývoj v Bolce "další desítky let," je ukrutně naivní. Že zkouší motory pro celý svět je snad normální u firmy, která vyváží do celého světa. A to potrubí se při testu nijak nechladí? Nebo je to fotka pro efekt?

+2/−3
8.8.2014 20:40

J20i38ř98í 43S26c63h11w98a40c24h 8548764978826

a proč by se mělo chladit? Chladí ho okolní vzduch a toto chlazení zřejmě stačí. A navíc to poslouží k efektní fotce. ;-)

0/−1
8.8.2014 23:21

A67l44e75š 17L45i33s67o76v15s36k34ý 9402684413848

Zkrátka se ukazuje, že bez VW by dneska škodofka, pokud by existovala, vyráběla tak možná náhradní díly pro favority a motory do sekaček.

+10/0
8.8.2014 20:28

J29a96n 52N65o95v83á11k 6434214636103

Já bych si spíše přál v autě asynchronní motor. Moc bych stál třeba o Škodu Fabii Nemo (ten indický nacionalista měl na baterky celou ponorku). Dojezd 200 km, cena 300-400 tisíc.

+3/0
8.8.2014 13:55

Z89d78e35n46ě87k 34H62a19n53z30l 1421516232234

Kdyz ja jezdim,uz 12 let na Lpg.A to chce odolnej motor.Jezdim hodne,benzin,naftu si dovolit nemuzu

0/−1
8.8.2014 10:31

J96a43n 33K71u19b85a93l68e23k 4219260123216

R^R^R^

+4/0
8.8.2014 9:08

Z11d98e66n11ě63k 52H44a43n88z50l 1671486982774

Nedavno jsem jel v Toledu 1.6 MPI,urceny pro Rusko.To je parada.Jsem zvedav kam,az ty euro normy povedou?0,6 TSI

+6/−2
8.8.2014 8:25

J58i87ř64í 86S55c39h51w97a50c76h 8708124778156

Kam by to vedly nějaké euro-normy. Můžeš si klidně koupit 1.8 - 2.0 TSI to je úplně o něčem jiném, než nějaké 1.6 MPI pro Rusko....

Furt se něco svádí na jakési euro normy, které vůbec objem motoru nikomu nepředepisují. ;-)

+13/−5
8.8.2014 9:54

D31a64v23i30d 84H23o60l20m86a29n 7775975773789

Pane Swachu - Jste trochu mimo ! O objem vůbec nejde. Pan Hanzl píše o slušně jedoucí jednoduché atmosféře a vy kontrujete složitým turbomotorem.

+10/−1
8.8.2014 11:05

J18i91ř65í 32S19c17h44w79a58c34h 8698714688126

mno já vidím, že taky píše o euronormách a jakémsi 0.6 TSI.  Tak kdo je víc v reálu a kdo mimo?

+1/−5
8.8.2014 11:37

D58a88v39i61d 73H39o22l34m37a47n 7625845273489

Rozhodně jste mimo reál Vy (ale nic si z toho nedělejte). Naprosto jste totiž nepochopil na konci uvedenou nadsázku. 0,6 TSI měla být odpověď na vyřčenou otázku o ekoteroristech.

+7/0
8.8.2014 12:13

J11i45ř18í 57S61c72h89w57a21c48h 8918694708506

já si z toho nic nedělám

stačí mi, že u vás má předřečník s výmyslem nárok na nadsázku, ale já jsem s reálným motorem mimo reál....;-(

0/−4
8.8.2014 12:26

J15o88s60e23f 54N57o61v96a88k 5258332486668

No já bych mnohem radši jednoduchej atmosférickej motor, kterej zkousne i horší palivo, než rozmlsanej překomplikovanej motor TSI, kterej při stejné kvalitě provedení vydrží tak polovinu...Rv

+5/−1
8.8.2014 12:50

J83i64ř28í 68S33c89h95w77a23c25h 8228204958216

To by asi chtěl každý ale:

Jednoduchej atmo motor se vyráběl tak před 30 lety. Dnešní atmosféry jsou v podstatě úplně stejně komplikovaný (v případě proměnného časování rozvodů možná i komplikovanější) jako lecjaký turbomotor, jen nemají to turbo....;-)

A ty motory co zkousnou horší palivo? Třeba fritovací olej? Jo pro majitele dobrý, pro ty co jedou za ním peklo. Ne děkuji nemám zájem aby ty stovky aut co kolem mne denně projedou a ty desetitisíce co se pohybují ve městě, kde bydlím, na mě chrlily třeba jen dvojnásobek toho co je jim dnes u nás povoleno.

Z tohoto důvodu já s neustálým přitvrzování norem Euro X v podstatě souhlasím (mno k Euru 6 bych nějakou výhradu našel). Díky jim, při tom neustálém nárůstu počtu aut, se nedusím jejich zplodinami jako před 30 lety, kdy jich jezdila asi tak čtvrtina.

A je mi u zadele, že mají o nula celá nula nic pomalejší reakci na plynový pedál!;-), to bych řešil někde na okruhu....

+7/−1
8.8.2014 13:37

J10i77r89i 69F14i67n70k 6287479857498

Koncern VW se rozhodl že půjde cestou turba, takže lehká pomoc - můžete koupit atmosféru u někoho jiného -nejsou jediní.. ;-)

+2/0
8.8.2014 15:04

V40í68ť85a 14K55r92u33t22i15š 1160924925787

U koho? Ford, Opel, Renault nebo PSA jdou cestou turba, H/K nebo Honda na nich tezce makaji, protoze atmosfery se vykonove a spotrebou proste na turba nechytaji. Jediny, kdo se dnes jeste snazi prorazit atmosferou, je Mazda ...

0/−1
9.8.2014 0:46

J67a79n 73J71e91m73e47l12k57a 1455610

A co Toyota?

0/0
21.8.2014 7:15

P29e97t55r 29S79t95e64j26s41k28a92l 3309198734676

Jo a jaka byla spotreba? 8-9litru a benzinovy zapach vsude kolem vas? Zajimave, ze kdyz jsme tu ty motory meli, tak vsichni prchli k tubonafte. Cim to asi mohlo byt, kdyz jim to tak pekne jelo?

+2/0
8.8.2014 14:04

J32a88n 96J90e15m16e83l21k11a 1345920

Hlavně musí vést 2 vývoje. Pro normální motory a EU motory.

0/0
21.8.2014 7:13
Foto

R97i36c73h48a47r81d 33P34o83l56á46š13e42k 9194513760619

Ta nejsilnější s výkonem až 400 kW je schopna pracovat s točivým momentem až 750 Nm a se speciální odlehčenou hřídelí je schopná bleskurychlé změny otáček, až 50 tisíc za sekundu. 8-o

Nějak rychlý změny ne? Není to náhodou 50 tisíc za minutu?

+3/−1
8.8.2014 6:51

R59o74b58e64r97t 33M50a58c14h66a40l54a 8441861546944

třeba nás chce Škoda něčím překvapit

+1/−1
8.8.2014 7:04

S85t96a38n51i91s80l20a96v 84A88u20g84u84s64t80i62n 4393323604353

To je rychlost změny otáček, ne otáčky...

+3/0
8.8.2014 8:03

J74a38n 98J12e32ž88e42k 3251925787495

A jak tomu máme rozumět? Jako že hřídel zvládne změnit otáčky padesáttisíckrát za sekundu? No, to zvládne asi každá hřídel: během jedné sekundy rovnoměrně zvýším otáčky hřídele třeba z 2000 1/min na 2500 1/min, v každé padesátitisícině sekundy se otáčky zvýší o jednu setinu otáčky za minutu, hřídel za sekundu zvládla padesáttisíckrát změnit své otáčky.

0/−1
8.8.2014 13:21

D68a91n18i55e21l 22R34o68z78s64n61y78o 5190229655738

Ze to zrychli z 0 na 50.000/min za 1 sekundu. Tj. z 1000 na 5000 pri seslapnuti plynu to dokaze byt za 1/12.5 sec = 80 milisekund

0/0
8.8.2014 13:30

J48i84r76i 24R22o36u28b29a57l 1968358286125

Jsou to parametry motorové brzdy. Pokud nevíte co je to motorvá brzda na zkušebně motorů, tak se tématu raději ani nevyjadřujte!

+1/0
8.8.2014 13:45

M48i94r13o15s49l51a91v 75S19i69n50d15e62l80a69r 2235587894882

Sice to vysvetlil na motoru, ale podstatu uhloveho zrychleni vystihl dobre... cimz do tech nesmyslu tady vnesl svetlo.

+2/0
8.8.2014 23:50

J66a25n 92P39e25k64a 5363423723

50.000 změn rychlosti otáček za sekundu? To by roztrhalo celou fabriku :D

0/−1
8.8.2014 13:21

S88t97a24n85i15s65l40a69v 57A73u68g70u73s96t39i25n 4363183584543

Ne změna rychlosti, ale rychlost změny. Ta hřídel vydrží změnu otáček o 50 000 za 1 s (pravděpodobně při plném zatížení). Kouknu na hřídel, ona se netočí, za sekundu na ni mrknu znova a ona kroutí 50 000 ot/min.

+3/0
8.8.2014 17:11

R58a15d97i16m 46P61o86l54á64š87e50k 9226183289869

Spíš ona se netočí a za desetinu sekundy ona točí 5000 otáček/min.

50 tisíc otáček/min  je na relativně běžnou sériově vyráběnou hřidel poněkud moc.

0/0
9.8.2014 5:27

J21i55n63d98ř96i50c10h 65M84i31t27t92e28r 6621230883553

Je to jak píšete , ale mají tam špatně jednotky, mělo tam být správně 50000 ot/sec2, nebo v radiánech/sec2. Ale to je podle mě moc, takže asi to mysleli kombinovaně a to změnu otáček o 50 000 ot/min za 1 sec. Celkem je to nejasně popsáno.

0/0
9.8.2014 21:45

J76i87r24i 82R98o17u49b52a78l 1848148696335

No, mohlo by to znamenat rychlost změny rychlosti otáčení (tedy zrychlení) až 50.000 ot/min za sekundu, tedy jinými slovy zrychlení 833,33 ot/s2, což už vypadá reálně (i když je to pořád pěkný mazec). Psal o tom ostatně už Stanislav Augustin, ale nikdo ho zřejmě nepochopil... ;-), ...

+2/0
8.8.2014 13:42

J55. 62L54o19v28í69š71e19k 3614137577481

Snáď spolupráca s Ruskom vydrží...

+3/−3
8.8.2014 1:13

R22o84m28a68n 68P90o50l97á93č45e30k 5146139215

Minusovačům bych připoměl, že historie ukazuje, že idelogie a peníze jsou dvě rozdílné věci. ;-)

+1/0
8.8.2014 9:54

L48a23d55i27s64l94a95v 61K74v64a47s18n44i53č27k46a 1243837653445

A z toho vyplývá co ?

0/0
8.8.2014 10:23

J86o31s30e83f 20V93o62s71i38c20k41y 4493167176313

Historie ukazuje na smenitelny rubl a na tuzexove bony, chytraku !

+1/0
8.8.2014 14:20

P57e62t44r 47S61t51e60j20s62k30a59l 3559968794576

no aby to tam nakonec jeste nezavreli :-)

0/0
8.8.2014 14:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.