Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kubánský automobilismus: předražená auta a Castrovy limuzíny jako taxi

Padesát aut a čtyři motorky. Taková je tristní bilance za prvních šest měsíců, kdy si Kubánci poprvé od revoluce z roku 1959 mohou koupit zahraniční auto bez povolení vlády.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A91l50e50š 83L24i85s82o33v53s33k35ý 9392364373308

Neexistuje na světě jediná země, kde by zvítězivší socialismus přinesl trvalý blahobyt a všeobecnou prosperitu pro každého. Všude to dopadá takto, ne-li hůř. Komunismus byl krvavý omyl dějin 20.stol.

+2/0
2.7.2014 17:17

P13e20t18r 36M24i12c47h38a70l 2910164801652

"Socialismus, náš cíl."

A takhle to v cíli vypadá. ;-D

Největší "sranda bude, až si tajní přijdou pro lidi, kteří ta předražená auta koupili a budou je vyšetřovat, kde na to vzali.

0/0
2.7.2014 13:14

M50a52r25t26i11n 47H31a48v75l51í10k 4760105647833

By mě zajímalo, jak mají legislativně ošetřen prodej do zahraničí. Určitě by se našla spousta zájemců, která by jim auto vyměnila.

0/0
2.7.2014 6:02


Foto

P17a21t87r44i68k 63C28h75r83z 4138109772909

Auta se z Kuby prostě vyvážet nesmí. Takže ošetřeno to mají jednoduše. A dovážet skoro taky ne.

Navíc ono to na první pohled vypadá zajímavě, že tam je spousta americkckých historických bouráků, ale ve skutečnosti z nich už mnoho nezbývá. Jen kastle. Má to jiné motory, převodovky, uvnitř často chybí přístroje, interiér je zničený, někdy jsou nahrazena skla či světla z jiných modelů, atd.

+1/0
2.7.2014 7:50
Foto

M83i54c67h27a21l 43N35a17j30m69a91n 7749623696650

Právě, že se auto z Kuby nedá vyvézt. Jinak jsou tam pěkné kousky - ameriky z 50 - 60 let. Ale v pěkném a původním stavu jich není moc. Spousta těch aut je neuvěřitelně zbastlených. Nejtypičtšjší úprava je, náhrada původního motoru jiným, většinou malým čtyřválcem ruské produkce.

0/0
2.7.2014 8:25
Foto

J21a45n 15Č58e18r23m79á42k 4589118535247

až to tam praskne a všechny tyto krasavce potká sešrotování, tak to člověku přijde až líto...

+1/0
1.7.2014 21:50

J40a29n 17Č60e31r35n85ý 8370270794751

U Škody 1000 MB byla v roce 1966 prodejní cena 44000,- Kčs a průměrný plat v ČSSR dle ČSÚ 1494,- Kčs. Tedy zhruba třicetinásobek průměrné mzdy. Žádná hitparáda, ale pořád reálně dosažitelná věc. Jako když si dnes někdo s průměrnou mzdou 26637,- Kč chce mermomocí koupit nové Volvo. (Mimochodem dnešní Oktávku 3 v základu za  334900,- Kč pořídíte za 12 takových platů.) Ale uznejte, že 12500 průměrných platů na Kubě za nové auto, na které by tak průměrný Kubánec musel pracovat přes1000 let, je přece jenom trochu někde jinde. Což tak nějak potvrzují i počty prodaných aut .

+4/0
1.7.2014 16:05

J88a33n 47Č64e74r25n75ý 8300960864651

Pardón, to mělo být k příspěvkům o autech na pořadník za socíku níž. Mimochodem na Kubě jsem byl a je to opravdu totální, i když krásný, absurdistán.

+1/0
1.7.2014 16:07

M75a42r37c10e75l 47P96a82v92l46í10k 7821874328739

reálne? veď najmenej do 1970 boli tie autá IBA NA PORADOVNÍK, tuzex a podobné nepočítam. a keď uvoľnili pár stoviek kusov tých tisícok, cena bola najmenej o polovicu vyššia. takže si to mohli "dovoliť" iba ľudia s platom vyšších vedúcich v mimoriadne významnom podniku. tá cena sa mi nezdá, pretože š100 stáli 45 tisíc, ...

a na porovnanie - š440 spartak okolo 1956 stála 16 tis, pobieda 36 tis, ... w353w 1980 56 tis ...

0/0
1.7.2014 19:04
Foto

P98a37t76r21i69k 53C32h84r60z 4588469312199

Na Kubě jsem byl nedávno http://www.mesec.cz/clanky/tipy-pro-cestu-na-kubu/ a kromě starých amerických bouráků, Moskvičů a Lad tam jezdí i moderní auta. Netuším, jak je tam dostávají (asi v tom budou hrát roli úplatky, možná půjde o vozy po diplomatech - označení CD neměly), ale viděl jsem tam Infinity, Audi A6 a jiné moderní vozy. Každopádně těch je tam jen pár.

+1/0
1.7.2014 14:38

M59a39r37c37e16l 67P69a43v53l64í78k 7831284778889

také dva, triroky nazad som v kubánskych správach o 19  hodine videl v "priamom prenose" zahájeine veľkého cvičenia (armáda, polícia, céó, ...) a všetko bolo vynovené (natrené tanky ...), prípadne nové (osobné automobily.

cubavision, sat 19.2°E.

0/0
1.7.2014 18:52
Foto

M86i63c82h85a52l 15N95a73j96m17a24n 7549723966370

Nová auta na Kubu vozí zahraniční firmy ke svému použití, které tam podnikají. Vtip je v tom, že na Kubu lze auto dovézt, ale nelze už ho z Kuby odvézt. Firma pokud skončí, nebo omezí podnikání, musí auta na Kubě zanechat a tyto auta se už šedým obchodem dostávají dál.

0/0
2.7.2014 6:57
Foto

P97a97t83r54i47k 93C71h47r91z 4298459902469

Aha, díky. No, já se ptal tam dlouhodobě žijící Češky a sama nevěděla. Prý ani ona si tam nemůže dovézt jen tak auto, možná firmy mají jiné podmínky. Navíc říkala, že ta možnost volného prodeje aut (s 400 % daní) byla záhy zrušena, protože to už bylo moc i na Kubánce zvyklé na ledaccos.

0/0
2.7.2014 7:47

P24e65t10r 49R45o49m28á80n86e53k 8384857894354

Není to tak hrozné, stačí tisíc let pít jenom darovanou vodu, jíst  to, co člověk najde a auťák je doma!

+1/0
1.7.2014 13:39

J38i21ř70í 63Š61v69a87g33r 3838720525976

Tak s platem 400 korun, by mi stejně bylo jedno, jestli auto stojí 500tis a nebo 5mil.

+10/0
1.7.2014 13:22

T93o86m53á80š 88R95e26k39t50o25r 1478374727899

Ten původní článek z BBC by nebyl? Přecijen by mě zajímalo co tam psali ve skutečnosti...

0/0
1.7.2014 13:05

M76a80r78c63e28l 48P75a73v23l19í75k 7901674838839

čo sa divíte? koľko stála embéčka "na poradovník" a koľko keď ju začali predávať "na voľno"? je to predsa socializmus.

+2/0
1.7.2014 13:00

T78o94m60á96š 10R14e34k89t42o46r 1728454227369

Stála zhruba 20-25tinásobek průměrného platu.  A se socializmem to nemá nic společného.

0/−1
1.7.2014 13:03

R43o84m59a96n 38B75í82l54ý 5100885365287

Tak to bych neřekl, nebýt socialismus, není ani embéčko,ale něco jiného.

+3/0
1.7.2014 13:31

M60a85r20c49e63l 96P37a84v37l87í36k 7911694298529

východní nemci mali "voľnejší" socializmus, realizovali svoje výrobky cez spolkovú republiku (ako NEMECKÝ VÝROBOK, ale aj tak regulovaná ekonomika spôsobila, že čakacia doba na trabiho, wartburg bola neskutočne dlhá.

0/0
1.7.2014 18:56

M63a76r39t79i74n 45H72a96v78l65í18k 4810925717333

Dostat se na kubu, tak si asi ukroutím palici z těch aut :)

+2/0
1.7.2014 12:37

T84o53m79á52š 54R80e26k44t34o66r 1148214667439

Jj ani netuší kolik pěkných veteránů tam maj :0)

0/0
1.7.2014 13:02

D42a57v52i93d 75R42y16c21h79e44t68s30k93ý 9826971180630

My si rozhodně vyskakovat nemůžeme, VW Passat s 2,5L motorem a plnou výbavou stojí v USA v přepočtu nějakých 400 tisíc. O kousek výš už máte auta s osmiválci.

0/−1
1.7.2014 10:53

J27i54ř35í 63S59c67h26w44a37c96h 8548984448376

no jasně my si vyskakovat nemůžeme, moje poslední auto nestálo jen 5 ale dokonce 6 melounů....;-D

0/−1
1.7.2014 12:00

K49a53r51e87l 30V65a66c10h93u94t 9383602369393

Jasně ... Ani za 6 mega nemáš auto "skákací" ;-D

0/0
1.7.2014 12:10

J33a86n 60M81o94h10y97l12a 6502939889951

Passat v USA a Passat v Evropě jsou dost zásadně odlišná auta.

+2/0
1.7.2014 12:30

D68a91v48i96d 97R52y38c14h66e16t94s47k56ý 9846581140890

Ano, U.S. má jednodušší podvozek, ale zase více místa. Je to důvod pro poloviční ceny?

0/0
1.7.2014 13:38

J38a59n 91M19o33h89y64l23a 6822429469121

Dost zásadně zjednodušený podvozek, horší kvalitu materiálů i provedení (není to humus, ale evropské verze jsou znatelně lepší), jednodušší motory, výbava je o něco chudší a doprava po USA je levnější, neboť využívají především vlaky. Nehledě na fakt, že v těch cenách nejsou některé daně, které jsou pro každý stát odlišné. Startuje na 21k USD, to je cca 420k CZK. V základní výbavě s 5-tikvaltem, na plecháčích bez metly. Technicky dosti pokročilejší evropský Passat s lepší výbavou (el. systémy a "hlíny") stojí (bez DPH) 520k CZK. To mi nepřijde jako zásadní rozdíl vzhledem k lepšímu autu, které dostanu, natož jako dvojnásobek....

0/0
1.7.2014 14:33

M56a97r33e96k 73O60p 9959953840323

nic proti, ale 2,5L v nabídce vůbec není - http://www.vw.com/models/passat/

Passat startuje sice na necelých 21.000$, ale bez DPH a s 1,8 benzinem

0/0
1.7.2014 12:47

D32a71v26i90d 22R34y20c51h93e22t31s87k59ý 9466751810250

Měl jsem staré informace. Ale ten benzín je 1,8 turbo a pořád stojí 400 a něco. V Evropě by stál cca dvojnásobek.

0/0
1.7.2014 13:36

J17a43n 39M54o71h29y14l47a 6482329869831

Srovnatelná 1,4T stojí u nás v základu (navíc Highline s nesrovnatelně lepší výbavou) bez daně (tedy jako ty USA ceny) 580k. To mi jako dvojnásobek nepřijde.

+1/0
1.7.2014 14:36

J92a32n 30M15o36h29y92l41a 6762399139401

O kousek výš? Nejlevnější 8-mi válce se základní výbavou začínají na 30k USD (bez daní), to moc levné není. Tedy ano, pokud chcete nějaký "truck" s 8 hrnky, najdete i pod 30, ale to už je skutečně chudá výbava v pravém smyslu toho slova.

0/0
1.7.2014 14:42

M48i34c79h68a48l 86D31o90l45e88ž62a55l 6773592524221

Okurkova sezona v plnem proudu... Evidentne recyklovany clanek :-)

+1/0
1.7.2014 10:31

D72a11v32i66d 50R29y98c66h53e20t56s88k83ý 9396141360230

dokonce autorecyklace

http://zpravy.idnes.cz/nova-auta-jsou-na-kube-prilis-draha-dtj-/zahranicni.aspx?c=A140105_190822_zahranicni_vez

+3/0
1.7.2014 10:52

N33i93k33o77l10a 45Č65e92c17h 9131689746

Až na to, že v lednovém článku se asi těžko dočteme údaje o prodejích za první pololetí roku, že?

+2/−1
1.7.2014 12:15

D35a75v56i49d 35R88y52c74h15e68t90s90k55ý 9536201550730

To je rozhodně materiál na nový článek, velmi zajímavý pro občana ČR.

+1/0
1.7.2014 13:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.