Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pohodlný silniční křižník Opel Commodore okouzlí pomalou jízdou

Pomalá jízda dokáže mít kouzlo i pro dnešní řidiče, ale musíte na to mít správné nářadí. Majestátní šestiválcové kupé Opel Commodore je to pravé. Pětačtyřicetileté americké fáro stavěné pro Evropu vás uhrane. Pro Američana je asi malé, pro Evropana až opulentně velké. Ale ulice z něj bude stejně paf.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60a67r60o20s29l76a25v 35Z31a84h67r19a29d70n48í22č68e93k 7765960754701

Super, už vím co koupit za rozumné korunky. Rozhodně lepší než ty nové spotřebáky. :-) Dříve auta byla skutečná auta.

+2/0
5.7.2014 22:59

K12a40r33e37l 98P78á87t56e89k 9834902716432

Měl jsem tu čest vlastnit kupátko Record C  a mohu vám říci, že bych se ho dnes rozhodně nezbavoval jako onehdá, s vidinou novějšího vozu. Překrásný auto. K tý převodovce: Mě převodovka nijak necukala a řadila naprosto hladce, až jsem , už při zkušební jizdě, pojal podezření, že není v pořádku:-) Byla... a vůz nadělal, služby , parády a závisti až, ažR^Mít takové auto v hluboké totalitě dokázalo udělat zlé krve, že tomu kolikrát člověk ani nevěřil. Koupil jsem ho za pár peněz,(Lada 1600 stála v té době 4x  víc) pouze s poškozeným výfukem a doporučením na opraváře, který mi ho celou dobu servisoval , zcela spolehlivě a za milé ceny (vč náhr. dílů). Těch +-  10 l. na sto se dalo, v té době zkousnout, ceny byly přiměřené;-)R^

+2/0
5.7.2014 10:06

J80a22n 12S95o90c31h48o26r 2584276392266

Commodore byl především atyp, mezityp mezi Recordem a Diplomatem. Record měl doulitr, Diplomat třílitr, Commodore dvouapůl litr. Bylo jich z tohoto důvodu vyrobeno málo, proto jsou dnes poměrně vzácné, v devadesátých letech jich jezdilo celkem hodně, ale asi všechny u nás šly do šrotu. Kdo chtěl normálního Opela, ten si koupil Recorda a kdo chtěl něco onačejšího, ten si koupil třílitrového Diplomata. Z tohoto důvodu nebyl o Commodore nijak velký zájem.

Já jsem měl svého času Recorda v automatu, ale nijak velký zázrak to nebyl, prakticky mne to chtělo sežrat. 10,5 na sto kilometrů ve všech jízdních režimech. Automatická převodovka nedokonalá. Commodore asi nebyl nijak lepší, prostě problémové auto. Nakonec jsem byl rád, že se mi to podařilo prodat (l.p. 1997). Dnes by to byl asi dobrý veterán, ale podobných "veteránů"  jezdila v tehdejší době kvanta.

+1/0
4.7.2014 21:45


J33i73ř71í 80Z36ý78k18a 9959883651300

10,5 litrů na sto je moc? ;-D Navíc při tehdejších cenách a "konkurenci"? Vždyť i žigul tenkrát žral devět.

0/0
5.7.2014 11:07

A86l90e76š 46L46i73s93o83v28s56k36ý 9672104653968

Krásný kousek. JAk starožitný nábytek - pro potěchu oka, ale moc užitku nenadělá. Taky cena tomu odpovídala,  a kdyby se evropská auta vyráběla stejným stylem, tak by nestála 10-15 průměrných českých platů.

+1/0
4.7.2014 14:47

A84l74e36x54a52n23d92r 20K74o15s26t75k63a 5149816749536

Také by po 6 letech nebyla k postavení na šroťák.

0/0
4.7.2014 20:06

J24i91ř24í 15S23c84h12w51a63c42h 8208694968156

a proto je průměrné stáří vozového parku u nás 14 let a nijak se nesnižuje?

+2/0
4.7.2014 23:50

J71i24ř38í 92K43o69c44u22r16e92k 6805124405298

To znamená, že kontinuálně probíhá obnova vozového parku, nakoupeno je zhruba stejné množství nových automobilů, jako je vyřazeno starých.

V ČR je mnoho lidí, kteří ročně najezdí 5-10 tkm. To si jako mají koupit nové auto každých 70 až 140 tkm, přičemž životnost solidního auta je dounásobná? To má být jako ekologické, "spotřebovat" dvě auta namísto jednoho?

0/0
9.7.2014 14:17

M97i40l78o46š 81N81e52r17a51d 4915708893347

Tehdy se prostě ještě ještě vyráběla opravdová auta se skutečnými motory. Dílenské zpracování bylo perfektní, protože se na výrobě podíleli skuteční řemeslníci a ne jen na jednu či dvě primitivní operace cvičené opice. Za dnešní litrové prskavky by "konstruktéři" zasloužili místo výplaty nakopat do řiti.

+1/0
4.7.2014 14:21

J12i87ř80í 82S50c76h98w54a61c34h 8218474158196

zase jeden, co si plete pojmy a dojmy. Snad tu nechceš tvrdit, že auto této třídy je dnes nahrazeno auty s "litrovými prskavkami"???

+2/0
4.7.2014 15:03

V12l84a30s33t21i53m82i53l 33T62e73n86c25e62r 4630720467310

Jakto, že se v článku nepíše, jestli se dá do dveří vložit 1,5 L PET láhev ?! A co plasty ? Jsou hodně tvrdé? :-)

+9/−2
4.7.2014 12:49

V53á44c42l34a35v 20M39á34c41h73a 1462153679977

jako líbilo by se mi takové autíčko, ale ta převodovka je opravdu dvoustupňová? není to trochu málo?

0/0
4.7.2014 10:46

J75i72ř50í 32Z30ý67k59a 9459513581640

proč málo? Stačí jeden kvalt na rozjezd a pojezd, druhý na rychlejší jízdu. Motor to evidentně utáhne. Spotřeba, ani emise se tenkrát neřešily. Dneska je zapotřebí mít minimálně 3x tolik kvaltů, aby motor pracoval v úzkém spektru otáček kde má nejlepší poměr výkon/spotřeba, resp. emise.

+2/0
4.7.2014 10:53

J27i19ř63í 61S46c90h87w87a88c93h 8698754768596

dvoukvalt je hodně málo, oproti tomu 4-manuálu to muselo mít spotřebu asi tak o 2 litry vyšší

0/0
4.7.2014 15:08

J22a18n 17D27l94o74u20h51ý 8215405525778

Taky si myslím,že jeden nebo dva stupně navíc by neuškodily a muselo by to pak jezdit mnohem líp.

0/0
5.7.2014 9:56

J70i18ř92í 82H69o18l11e75č72e93k 8810579277773

Volha 21 měla třístupňovou převodovku a stačilo to bohatě.

+2/0
4.7.2014 10:55

J14i16ř95í 72S72c20h73w73a32c42h 8518464318446

stačilo to, aby to jelo, ale jinak jenom nevýhody v době kdy už byly 4 st. manuály naprosto běžné

+1/0
4.7.2014 23:25

J52i20ř35í 60Z45ý20k27a 9859763921170

když tak nad tím přemýšlím, tak ve svém autě (2.4turbo, pětiválec) bych také nepotřeboval více jak dva kvalty. Dvojku na rozjezd a město, čtyřku na zbytek. Vím, že takto jde "lajdácky" řadit, ale dvouhmotový setrvačník by mi asi nepoděkoval ;-D

0/0
4.7.2014 11:47

J50i18ř27í 23S28c35h58w10a26c69h 8148544478676

s většinou aut se dá jezdit na 2-4, ale spotřeba neskutečně naroste.

0/0
4.7.2014 15:19

M41i14c96h84a59l 41K32o85z66d33e61r68k31a 4210175601

Hezký, to jo.

Až na ty dveře. Novináři konečně přestávají šmatlat do nejnepravděpodobnějších koutů palubky, jestli je měkčená, ale v článku o každým autě je zmíněno zabouchnutí dveří.

...a přitom je to takovej amatérismus. Každá automobilka má dnes ve vývojovém oddělení skupinu, která se věnuje výhradně zvuku zabouchnutí dveří.

Automobilky ještě chápu. Ať chceme nebo ne, tenhle zvuk nám podvědomě upravuje názor o kvalitě zpracování auta. Ale proč to musí hodnotit novináři? Vždyť je to naprosto subjektivní a o ničem nevypovídající údaj.

0/0
4.7.2014 10:39

J28i38ř13í 65S31c11h55w60a14c17h 8918464158736

no a vidíš! Nemáš pravdu! Naopak může to (prásknutí dveřmi) napovědět o mnohém.....

Zrovna tak použité materiály v interiéru a jejich lícování kdesi v koutě svědčí o mnohém....

0/0
4.7.2014 15:17

J47i64ř86í 91H13o15l30e10č26e61k 8840649517933

Na pohodlné a houpavé svezení, stačila u nás Volha 24.

0/−1
4.7.2014 8:30

M60i59r13o47s92l65a51v 74Š51i81m45k40o 7585463802525

T 1613 také. Léta jsem ji měl. A zatáčky se s ní daly jezdit rychlostí, o které si se svým Hyundai coupe mohu jen nechat zdát :-)

0/0
4.7.2014 10:44

J48o84s79e92f 84C96í80s39a17ř 7117402270220

krása R^ holt kousek z doby, kdy se ještě do aujt dávaly skutečný motory místo splašených vysavačů R^

+5/0
4.7.2014 8:27

S51t79e65p59a60n 98T53o13t54h 8538489315718

Miluju mekky nastaveni podvozku... obzvlaste na nasich "opravovanych" silnicich.

Az moc sem si na to perovani zvyknul a kdyz pak presednu do neceho jinyho, co ma "moderni" podvozek, tak je to jak na retarderu.

A motor V8 Magnum 5,2l ... Je to ale navykovy jako svina ;-)

A jezdit potov ve thanovo trivalcovym tsicku, to je dost rozdil... ;-D;-D

0/−1
4.7.2014 7:38

J22i15ř55í 72Z56ý82k29a 9739223981830

tříválcová TSI prozatím nejsou ... mají přijít až s novým Polem.

+1/−1
4.7.2014 8:59

Š58t19ě63p77á73n 39K90o35p34ř62i10v11a 6796791965468

zrovna nedávno jsem ho potkal na ulici, je hezčí než na fotkách :-)

0/0
4.7.2014 7:18

V36á48c93l40a41v 70P22c83h75á82l44e53k 8566962481382

Žádné bláboly, ten pocit z víceválce prostě tříválcem nikdy neuděláte...

+7/−1
4.7.2014 6:36

M79a80r10e51k 45H75r38u25b61y 6237952191228

to by ty trivalce musely byt dva ;-)

+1/0
4.7.2014 10:12

J13i75ř91í 58S45c92h34w28a68c52h 8868954788126

a zase ty nesmyslné bláboly, že místo šetiválců (a V8) musíme jezdit s tříválci....

+2/0
4.7.2014 1:07

M77a37r24e70k 30K97r79o55l11l 5591202780770

Protože cena, spotřeba a emise.

0/−2
4.7.2014 6:20

M28a73r12e71k 71H16r51u94b20y 6137232201218

Spis protoze predpisy EU v nesmyslnych jizdnich rezimech...

+3/−1
4.7.2014 10:12

M37i23c54h66a72l 47P30a25v44l68á94t 9503823764229

Ale prd. Kdo by si pred lety koupil tohle auto, dnes si taky nebude kupovat litrovy trivalec. Ledaze by zesilel spolecne s eurohujery a ekofasisty.

0/0
9.7.2014 12:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.