Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pohodlný silniční křižník Opel Commodore okouzlí pomalou jízdou

Pomalá jízda dokáže mít kouzlo i pro dnešní řidiče, ale musíte na to mít správné nářadí. Majestátní šestiválcové kupé Opel Commodore je to pravé. Pětačtyřicetileté americké fáro stavěné pro Evropu vás uhrane. Pro Američana je asi malé, pro Evropana až opulentně velké. Ale ulice z něj bude stejně paf.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39a29r94o38s49l83a26v 48Z76a19h45r26a98d59n22í88č57e92k 7695760974351

Super, už vím co koupit za rozumné korunky. Rozhodně lepší než ty nové spotřebáky. :-) Dříve auta byla skutečná auta.

+2/0
5.7.2014 22:59

K85a40r75e95l 21P25á45t52e74k 9944942736662

Měl jsem tu čest vlastnit kupátko Record C  a mohu vám říci, že bych se ho dnes rozhodně nezbavoval jako onehdá, s vidinou novějšího vozu. Překrásný auto. K tý převodovce: Mě převodovka nijak necukala a řadila naprosto hladce, až jsem , už při zkušební jizdě, pojal podezření, že není v pořádku:-) Byla... a vůz nadělal, služby , parády a závisti až, ažR^Mít takové auto v hluboké totalitě dokázalo udělat zlé krve, že tomu kolikrát člověk ani nevěřil. Koupil jsem ho za pár peněz,(Lada 1600 stála v té době 4x  víc) pouze s poškozeným výfukem a doporučením na opraváře, který mi ho celou dobu servisoval , zcela spolehlivě a za milé ceny (vč náhr. dílů). Těch +-  10 l. na sto se dalo, v té době zkousnout, ceny byly přiměřené;-)R^

+2/0
5.7.2014 10:06

J53a46n 12S67o72c19h86o11r 2584836402106

Commodore byl především atyp, mezityp mezi Recordem a Diplomatem. Record měl doulitr, Diplomat třílitr, Commodore dvouapůl litr. Bylo jich z tohoto důvodu vyrobeno málo, proto jsou dnes poměrně vzácné, v devadesátých letech jich jezdilo celkem hodně, ale asi všechny u nás šly do šrotu. Kdo chtěl normálního Opela, ten si koupil Recorda a kdo chtěl něco onačejšího, ten si koupil třílitrového Diplomata. Z tohoto důvodu nebyl o Commodore nijak velký zájem.

Já jsem měl svého času Recorda v automatu, ale nijak velký zázrak to nebyl, prakticky mne to chtělo sežrat. 10,5 na sto kilometrů ve všech jízdních režimech. Automatická převodovka nedokonalá. Commodore asi nebyl nijak lepší, prostě problémové auto. Nakonec jsem byl rád, že se mi to podařilo prodat (l.p. 1997). Dnes by to byl asi dobrý veterán, ale podobných "veteránů"  jezdila v tehdejší době kvanta.

+1/0
4.7.2014 21:45

J72i66ř79í 42Z73ý64k50a 9359133421640

10,5 litrů na sto je moc? ;-D Navíc při tehdejších cenách a "konkurenci"? Vždyť i žigul tenkrát žral devět.

0/0
5.7.2014 11:07

A62l52e72š 11L13i33s43o49v30s34k91ý 9672514553348

Krásný kousek. JAk starožitný nábytek - pro potěchu oka, ale moc užitku nenadělá. Taky cena tomu odpovídala,  a kdyby se evropská auta vyráběla stejným stylem, tak by nestála 10-15 průměrných českých platů.

+1/0
4.7.2014 14:47

A95l66e20x34a37n55d44r 95K47o57s64t20k10a 5409536489626

Také by po 6 letech nebyla k postavení na šroťák.

0/0
4.7.2014 20:06

J20i80ř48í 25S10c18h82w76a24c44h 8208754798976

a proto je průměrné stáří vozového parku u nás 14 let a nijak se nesnižuje?

+2/0
4.7.2014 23:50

J38i85ř49í 67K83o24c78u15r18e28k 6565344535478

To znamená, že kontinuálně probíhá obnova vozového parku, nakoupeno je zhruba stejné množství nových automobilů, jako je vyřazeno starých.

V ČR je mnoho lidí, kteří ročně najezdí 5-10 tkm. To si jako mají koupit nové auto každých 70 až 140 tkm, přičemž životnost solidního auta je dounásobná? To má být jako ekologické, "spotřebovat" dvě auta namísto jednoho?

0/0
9.7.2014 14:17

M22i43l18o75š 85N39e57r69a16d 4195958583367

Tehdy se prostě ještě ještě vyráběla opravdová auta se skutečnými motory. Dílenské zpracování bylo perfektní, protože se na výrobě podíleli skuteční řemeslníci a ne jen na jednu či dvě primitivní operace cvičené opice. Za dnešní litrové prskavky by "konstruktéři" zasloužili místo výplaty nakopat do řiti.

+1/0
4.7.2014 14:21

J56i23ř21í 33S29c66h59w36a33c59h 8728694348836

zase jeden, co si plete pojmy a dojmy. Snad tu nechceš tvrdit, že auto této třídy je dnes nahrazeno auty s "litrovými prskavkami"???

+2/0
4.7.2014 15:03

V15l72a30s67t74i63m45i64l 79T35e43n88c50e50r 4670790407700

Jakto, že se v článku nepíše, jestli se dá do dveří vložit 1,5 L PET láhev ?! A co plasty ? Jsou hodně tvrdé? :-)

+9/−2
4.7.2014 12:49

V34á86c31l91a96v 93M36á66c92h21a 1872823459167

jako líbilo by se mi takové autíčko, ale ta převodovka je opravdu dvoustupňová? není to trochu málo?

0/0
4.7.2014 10:46

J60i54ř51í 96Z84ý50k31a 9939903911420

proč málo? Stačí jeden kvalt na rozjezd a pojezd, druhý na rychlejší jízdu. Motor to evidentně utáhne. Spotřeba, ani emise se tenkrát neřešily. Dneska je zapotřebí mít minimálně 3x tolik kvaltů, aby motor pracoval v úzkém spektru otáček kde má nejlepší poměr výkon/spotřeba, resp. emise.

+2/0
4.7.2014 10:53

J85i89ř39í 25S18c67h53w29a12c44h 8468614228746

dvoukvalt je hodně málo, oproti tomu 4-manuálu to muselo mít spotřebu asi tak o 2 litry vyšší

0/0
4.7.2014 15:08

J36a41n 18D69l33o75u96h89ý 8375385955978

Taky si myslím,že jeden nebo dva stupně navíc by neuškodily a muselo by to pak jezdit mnohem líp.

0/0
5.7.2014 9:56

J69i93ř88í 49H40o94l39e59č21e13k 8950509847523

Volha 21 měla třístupňovou převodovku a stačilo to bohatě.

+2/0
4.7.2014 10:55

J44i62ř43í 70S23c91h39w31a58c18h 8228334678256

stačilo to, aby to jelo, ale jinak jenom nevýhody v době kdy už byly 4 st. manuály naprosto běžné

+1/0
4.7.2014 23:25

J45i94ř62í 11Z29ý19k97a 9589393611140

když tak nad tím přemýšlím, tak ve svém autě (2.4turbo, pětiválec) bych také nepotřeboval více jak dva kvalty. Dvojku na rozjezd a město, čtyřku na zbytek. Vím, že takto jde "lajdácky" řadit, ale dvouhmotový setrvačník by mi asi nepoděkoval ;-D

0/0
4.7.2014 11:47

J51i32ř62í 63S32c45h67w84a79c40h 8438564658246

s většinou aut se dá jezdit na 2-4, ale spotřeba neskutečně naroste.

0/0
4.7.2014 15:19

M14i68c47h45a80l 36K16o37z24d24e25r50k93a 4310745541

Hezký, to jo.

Až na ty dveře. Novináři konečně přestávají šmatlat do nejnepravděpodobnějších koutů palubky, jestli je měkčená, ale v článku o každým autě je zmíněno zabouchnutí dveří.

...a přitom je to takovej amatérismus. Každá automobilka má dnes ve vývojovém oddělení skupinu, která se věnuje výhradně zvuku zabouchnutí dveří.

Automobilky ještě chápu. Ať chceme nebo ne, tenhle zvuk nám podvědomě upravuje názor o kvalitě zpracování auta. Ale proč to musí hodnotit novináři? Vždyť je to naprosto subjektivní a o ničem nevypovídající údaj.

0/0
4.7.2014 10:39

J84i33ř80í 66S71c69h75w66a35c72h 8548484868836

no a vidíš! Nemáš pravdu! Naopak může to (prásknutí dveřmi) napovědět o mnohém.....

Zrovna tak použité materiály v interiéru a jejich lícování kdesi v koutě svědčí o mnohém....

0/0
4.7.2014 15:17

J11i48ř95í 86H25o50l59e22č58e35k 8960239187483

Na pohodlné a houpavé svezení, stačila u nás Volha 24.

0/−1
4.7.2014 8:30

M48i81r50o45s19l35a55v 20Š75i97m51k44o 7915793202175

T 1613 také. Léta jsem ji měl. A zatáčky se s ní daly jezdit rychlostí, o které si se svým Hyundai coupe mohu jen nechat zdát :-)

0/0
4.7.2014 10:44

J81o67s50e39f 22C75í54s17a15ř 7347932710730

krása R^ holt kousek z doby, kdy se ještě do aujt dávaly skutečný motory místo splašených vysavačů R^

+5/0
4.7.2014 8:27

S55t69e58p60a37n 28T53o32t18h 8388609385908

Miluju mekky nastaveni podvozku... obzvlaste na nasich "opravovanych" silnicich.

Az moc sem si na to perovani zvyknul a kdyz pak presednu do neceho jinyho, co ma "moderni" podvozek, tak je to jak na retarderu.

A motor V8 Magnum 5,2l ... Je to ale navykovy jako svina ;-)

A jezdit potov ve thanovo trivalcovym tsicku, to je dost rozdil... ;-D;-D

0/−1
4.7.2014 7:38

J72i96ř44í 80Z57ý78k12a 9519533381720

tříválcová TSI prozatím nejsou ... mají přijít až s novým Polem.

+1/−1
4.7.2014 8:59

Š78t35ě71p37á43n 40K84o40p82ř46i29v38a 6926821645618

zrovna nedávno jsem ho potkal na ulici, je hezčí než na fotkách :-)

0/0
4.7.2014 7:18

V66á83c72l39a88v 10P31c13h56á71l34e75k 8256692321112

Žádné bláboly, ten pocit z víceválce prostě tříválcem nikdy neuděláte...

+7/−1
4.7.2014 6:36

M41a84r81e11k 55H25r88u77b52y 6297552541528

to by ty trivalce musely byt dva ;-)

+1/0
4.7.2014 10:12

J68i51ř96í 91S27c45h66w79a97c82h 8778144688796

a zase ty nesmyslné bláboly, že místo šetiválců (a V8) musíme jezdit s tříválci....

+2/0
4.7.2014 1:07

M71a15r19e25k 23K23r28o95l17l 5101632150500

Protože cena, spotřeba a emise.

0/−2
4.7.2014 6:20

M94a93r86e69k 54H76r59u86b29y 6377822961338

Spis protoze predpisy EU v nesmyslnych jizdnich rezimech...

+3/−1
4.7.2014 10:12

M64i31c42h12a14l 95P86a45v27l72á42t 9133423404349

Ale prd. Kdo by si pred lety koupil tohle auto, dnes si taky nebude kupovat litrovy trivalec. Ledaze by zesilel spolecne s eurohujery a ekofasisty.

0/0
9.7.2014 12:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.