Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pohodlný silniční křižník Opel Commodore okouzlí pomalou jízdou

Pomalá jízda dokáže mít kouzlo i pro dnešní řidiče, ale musíte na to mít správné nářadí. Majestátní šestiválcové kupé Opel Commodore je to pravé. Pětačtyřicetileté americké fáro stavěné pro Evropu vás uhrane. Pro Američana je asi malé, pro Evropana až opulentně velké. Ale ulice z něj bude stejně paf.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71a19r98o80s14l55a90v 20Z18a60h35r55a59d21n71í81č63e20k 7505530224941

Super, už vím co koupit za rozumné korunky. Rozhodně lepší než ty nové spotřebáky. :-) Dříve auta byla skutečná auta.

+2/0
5.7.2014 22:59

K80a29r57e51l 54P20á33t74e21k 9234752786452

Měl jsem tu čest vlastnit kupátko Record C  a mohu vám říci, že bych se ho dnes rozhodně nezbavoval jako onehdá, s vidinou novějšího vozu. Překrásný auto. K tý převodovce: Mě převodovka nijak necukala a řadila naprosto hladce, až jsem , už při zkušební jizdě, pojal podezření, že není v pořádku:-) Byla... a vůz nadělal, služby , parády a závisti až, ažR^Mít takové auto v hluboké totalitě dokázalo udělat zlé krve, že tomu kolikrát člověk ani nevěřil. Koupil jsem ho za pár peněz,(Lada 1600 stála v té době 4x  víc) pouze s poškozeným výfukem a doporučením na opraváře, který mi ho celou dobu servisoval , zcela spolehlivě a za milé ceny (vč náhr. dílů). Těch +-  10 l. na sto se dalo, v té době zkousnout, ceny byly přiměřené;-)R^

+2/0
5.7.2014 10:06

J75a10n 63S39o67c25h33o10r 2264186332616

Commodore byl především atyp, mezityp mezi Recordem a Diplomatem. Record měl doulitr, Diplomat třílitr, Commodore dvouapůl litr. Bylo jich z tohoto důvodu vyrobeno málo, proto jsou dnes poměrně vzácné, v devadesátých letech jich jezdilo celkem hodně, ale asi všechny u nás šly do šrotu. Kdo chtěl normálního Opela, ten si koupil Recorda a kdo chtěl něco onačejšího, ten si koupil třílitrového Diplomata. Z tohoto důvodu nebyl o Commodore nijak velký zájem.

Já jsem měl svého času Recorda v automatu, ale nijak velký zázrak to nebyl, prakticky mne to chtělo sežrat. 10,5 na sto kilometrů ve všech jízdních režimech. Automatická převodovka nedokonalá. Commodore asi nebyl nijak lepší, prostě problémové auto. Nakonec jsem byl rád, že se mi to podařilo prodat (l.p. 1997). Dnes by to byl asi dobrý veterán, ale podobných "veteránů"  jezdila v tehdejší době kvanta.

+1/0
4.7.2014 21:45

J22i77ř62í 73Z69ý52k56a 9819273961140

10,5 litrů na sto je moc? ;-D Navíc při tehdejších cenách a "konkurenci"? Vždyť i žigul tenkrát žral devět.

0/0
5.7.2014 11:07

A10l84e97š 48L64i96s36o60v43s46k44ý 9912454873208

Krásný kousek. JAk starožitný nábytek - pro potěchu oka, ale moc užitku nenadělá. Taky cena tomu odpovídala,  a kdyby se evropská auta vyráběla stejným stylem, tak by nestála 10-15 průměrných českých platů.

+1/0
4.7.2014 14:47

A86l24e53x78a56n28d40r 43K31o58s21t96k58a 5499156369876

Také by po 6 letech nebyla k postavení na šroťák.

0/0
4.7.2014 20:06

J92i82ř66í 34S67c40h35w60a60c20h 8958114778406

a proto je průměrné stáří vozového parku u nás 14 let a nijak se nesnižuje?

+2/0
4.7.2014 23:50

J27i80ř33í 63K46o94c13u52r35e52k 6665664155438

To znamená, že kontinuálně probíhá obnova vozového parku, nakoupeno je zhruba stejné množství nových automobilů, jako je vyřazeno starých.

V ČR je mnoho lidí, kteří ročně najezdí 5-10 tkm. To si jako mají koupit nové auto každých 70 až 140 tkm, přičemž životnost solidního auta je dounásobná? To má být jako ekologické, "spotřebovat" dvě auta namísto jednoho?

0/0
9.7.2014 14:17

M48i25l62o83š 96N39e65r57a93d 4375298883847

Tehdy se prostě ještě ještě vyráběla opravdová auta se skutečnými motory. Dílenské zpracování bylo perfektní, protože se na výrobě podíleli skuteční řemeslníci a ne jen na jednu či dvě primitivní operace cvičené opice. Za dnešní litrové prskavky by "konstruktéři" zasloužili místo výplaty nakopat do řiti.

+1/0
4.7.2014 14:21

J47i30ř66í 79S32c35h57w42a65c41h 8678804718516

zase jeden, co si plete pojmy a dojmy. Snad tu nechceš tvrdit, že auto této třídy je dnes nahrazeno auty s "litrovými prskavkami"???

+2/0
4.7.2014 15:03

V96l78a23s98t24i73m68i55l 27T71e80n47c92e43r 4860250757680

Jakto, že se v článku nepíše, jestli se dá do dveří vložit 1,5 L PET láhev ?! A co plasty ? Jsou hodně tvrdé? :-)

+9/−2
4.7.2014 12:49

V18á75c23l66a86v 31M98á85c82h18a 1892813969527

jako líbilo by se mi takové autíčko, ale ta převodovka je opravdu dvoustupňová? není to trochu málo?

0/0
4.7.2014 10:46

J39i58ř92í 15Z96ý57k15a 9899703731610

proč málo? Stačí jeden kvalt na rozjezd a pojezd, druhý na rychlejší jízdu. Motor to evidentně utáhne. Spotřeba, ani emise se tenkrát neřešily. Dneska je zapotřebí mít minimálně 3x tolik kvaltů, aby motor pracoval v úzkém spektru otáček kde má nejlepší poměr výkon/spotřeba, resp. emise.

+2/0
4.7.2014 10:53

J21i62ř60í 53S20c49h32w54a52c14h 8128424318656

dvoukvalt je hodně málo, oproti tomu 4-manuálu to muselo mít spotřebu asi tak o 2 litry vyšší

0/0
4.7.2014 15:08

J55a21n 91D73l81o71u18h80ý 8985495505148

Taky si myslím,že jeden nebo dva stupně navíc by neuškodily a muselo by to pak jezdit mnohem líp.

0/0
5.7.2014 9:56

J38i31ř70í 71H60o69l33e95č23e69k 8870339317633

Volha 21 měla třístupňovou převodovku a stačilo to bohatě.

+2/0
4.7.2014 10:55

J79i41ř74í 97S85c53h89w71a75c91h 8598774778986

stačilo to, aby to jelo, ale jinak jenom nevýhody v době kdy už byly 4 st. manuály naprosto běžné

+1/0
4.7.2014 23:25

J79i48ř53í 78Z54ý69k98a 9289253301430

když tak nad tím přemýšlím, tak ve svém autě (2.4turbo, pětiválec) bych také nepotřeboval více jak dva kvalty. Dvojku na rozjezd a město, čtyřku na zbytek. Vím, že takto jde "lajdácky" řadit, ale dvouhmotový setrvačník by mi asi nepoděkoval ;-D

0/0
4.7.2014 11:47

J40i81ř61í 41S59c97h32w85a58c49h 8548114668746

s většinou aut se dá jezdit na 2-4, ale spotřeba neskutečně naroste.

0/0
4.7.2014 15:19

M51i27c84h41a97l 95K67o20z54d27e23r89k48a 4780515191

Hezký, to jo.

Až na ty dveře. Novináři konečně přestávají šmatlat do nejnepravděpodobnějších koutů palubky, jestli je měkčená, ale v článku o každým autě je zmíněno zabouchnutí dveří.

...a přitom je to takovej amatérismus. Každá automobilka má dnes ve vývojovém oddělení skupinu, která se věnuje výhradně zvuku zabouchnutí dveří.

Automobilky ještě chápu. Ať chceme nebo ne, tenhle zvuk nám podvědomě upravuje názor o kvalitě zpracování auta. Ale proč to musí hodnotit novináři? Vždyť je to naprosto subjektivní a o ničem nevypovídající údaj.

0/0
4.7.2014 10:39

J19i42ř56í 81S65c20h59w88a23c59h 8988794558236

no a vidíš! Nemáš pravdu! Naopak může to (prásknutí dveřmi) napovědět o mnohém.....

Zrovna tak použité materiály v interiéru a jejich lícování kdesi v koutě svědčí o mnohém....

0/0
4.7.2014 15:17

J31i97ř98í 77H86o94l56e10č40e88k 8440449237513

Na pohodlné a houpavé svezení, stačila u nás Volha 24.

0/−1
4.7.2014 8:30

M86i41r83o42s46l78a97v 44Š90i34m27k69o 7605743802195

T 1613 také. Léta jsem ji měl. A zatáčky se s ní daly jezdit rychlostí, o které si se svým Hyundai coupe mohu jen nechat zdát :-)

0/0
4.7.2014 10:44

J81o18s20e74f 71C10í68s50a79ř 7737312240840

krása R^ holt kousek z doby, kdy se ještě do aujt dávaly skutečný motory místo splašených vysavačů R^

+5/0
4.7.2014 8:27

S55t51e75p74a25n 74T71o72t67h 8948229755518

Miluju mekky nastaveni podvozku... obzvlaste na nasich "opravovanych" silnicich.

Az moc sem si na to perovani zvyknul a kdyz pak presednu do neceho jinyho, co ma "moderni" podvozek, tak je to jak na retarderu.

A motor V8 Magnum 5,2l ... Je to ale navykovy jako svina ;-)

A jezdit potov ve thanovo trivalcovym tsicku, to je dost rozdil... ;-D;-D

0/−1
4.7.2014 7:38

J10i64ř86í 62Z76ý86k48a 9659173351610

tříválcová TSI prozatím nejsou ... mají přijít až s novým Polem.

+1/−1
4.7.2014 8:59

Š15t40ě21p69á83n 73K95o97p33ř22i75v48a 6716271835988

zrovna nedávno jsem ho potkal na ulici, je hezčí než na fotkách :-)

0/0
4.7.2014 7:18

V65á43c19l45a52v 79P58c34h26á49l25e86k 8676472971162

Žádné bláboly, ten pocit z víceválce prostě tříválcem nikdy neuděláte...

+7/−1
4.7.2014 6:36

M84a68r49e62k 69H41r60u97b20y 6487782521758

to by ty trivalce musely byt dva ;-)

+1/0
4.7.2014 10:12

J51i20ř24í 14S68c64h66w50a90c51h 8698874418206

a zase ty nesmyslné bláboly, že místo šetiválců (a V8) musíme jezdit s tříválci....

+2/0
4.7.2014 1:07

M59a57r56e82k 46K53r38o49l64l 5411252580120

Protože cena, spotřeba a emise.

0/−2
4.7.2014 6:20

M73a77r83e54k 68H19r55u72b72y 6727752531428

Spis protoze predpisy EU v nesmyslnych jizdnich rezimech...

+3/−1
4.7.2014 10:12

M38i51c28h27a58l 20P98a52v29l86á60t 9903313694389

Ale prd. Kdo by si pred lety koupil tohle auto, dnes si taky nebude kupovat litrovy trivalec. Ledaze by zesilel spolecne s eurohujery a ekofasisty.

0/0
9.7.2014 12:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.