Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Prohlédněte si do šroubku motor rallyové fabie. Žere i 70 litrů

Velmi úspěšná Škoda Fabia S2000 má na dohled konec kariéry. Teď řádí na Rally Bohemia. Ale v tovární stáji se už těší na start její nástupkyně. Podívejte se do útrob rallyového speciálu. Motorář továrního týmu popisuje motor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O81n57d66r96e13j 81H64u25r72k42a 6749888917395

A to jsou tam seriové šály, klika, ojnice a písty? Celý popis a výklad motoráře se věnuje podružnostem, ale to jedůležitější pro přenos tepla a tlaku na pohyb "taktně" vynechal. Mimochodem, Vincenzo  Lancia před 100 lety vyždímal z řadového čtyřválce o obsahu 1500ccm kolem 150ti koní.

0/0
2.8.2014 0:15

P74e74t31r 56S52t81e55j57s31k26a33l 3769418964156

Jak nam pravidla FIA dovoluji nebo prikazuji? Proc by jinak nekdo predelaval primy FSI vstrik na stary MPI?

0/0
17.7.2014 16:01

A60u81g30u27s68t 45F85o65r26m38á59n32e16k 6245429720666

Co tomu říkají ekoteroristé ? Vždyť při té spotřebě musí z jít z motoru ne geamy, ale kila CO2. Obyčejné motoristy za chvíli se starším autem nikam nepustí, ale příroda se může devastovat dál.

0/−2
14.7.2014 18:50

P62e16t34r 58K81r70á27l 6377186332360

A kam patříte vy? Kolik připadá "obyčejných motoristů" na jeden rallyový speciál???

0/0
14.7.2014 19:37

K49a73r35e50l 66F19a22i59t 1538703328932

Zalez někam do kanálu. To je pastva pro očí takové auto.

0/0
15.7.2014 6:26

J18i15ř27í 91K59r49u43t88i53l 2650234340718

Abychom nezapomněli, jede dopředu.

0/0
14.7.2014 8:04

9551774210137

Kupodivu i Francouzi dokáží automobilovému průmyslu ještě dnes něco nabídnout. Byť jejich vozy dnes již nedosahují invence a futurismu ze šedesátých let a jedná se spíše o relativně nespolehlivé, naprosto konfekční auta, firma Oreca, která staví motor nejen pro Fabii S2000, je jak vidno plná odborníků, kteří vědí, co dělají. Ano, je pravda, že po každém druhém závodu musí motor na generálku, ale zde bych to nepřipisoval nespolehlivosti francouzské techniky, nýbrž speciálním podmínkám, zacházení a zaměřením motoru vysloveně na výkon, nikoliv na výdrž

+1/0
12.7.2014 21:55

P60e22t59r 26U52r13a19m 1642950113827

motor je proste delany na dva zavody, kdyz to povoluji pravidla, tak je skoda toho nevyuzit. S R5 to bude obtiznejsi. Zajimave, jak za nejvetsi slavy teto kategorie byla Fabie extra spolehliva, ale v poslednich dvou letech se to vyrazne zhorsilo. Asi to uz dodavatele zacali flakat.

0/0
12.7.2014 23:03

9291954400227

Ano, vždyť přesně to píšu :) a to jsme naživo viděl, jak se ty Fabie staví :) Ale je to jen závodní náčiní. Tenisté si také po každém zápase nechají znovu vyplést rakety :)

0/0
13.7.2014 0:06

K45a50r76e53l 35F77a68i89t 1468943178212

Francouzi vládli mistrovstí světa v rally sposty let od 80tých let....s těma nespolehlivýma autama!!!

0/0
15.7.2014 6:30

K25a93r62e44l 47F49a80i70t 1808393918622

Já jezdim závodně enduro a motor v motorce taky děláme prakticky po 1 až dvou závodech. Že by soudruzi v KTM taky někde udělali chybu jako nespolehlivý francouzi?

0/0
15.7.2014 6:31

F24r81a94n52t41i15š34e69k 82L22u36p15í10n67e77k 8211916326222

Se divim, ze tu spotřebu neprepocitali na fabie, uplne se to nabízelo.

0/0
12.7.2014 18:51

F30r44a90n93t70i42š66e44k 78L24u68p40í16n57e23k 8381526816252

Jo, a ještě kolik se jich vejde na fotbalovy hriste, to by me moc zajímalo.

+2/0
12.7.2014 18:52

J58i41ř70í 46S38c13h67w56a43c79h 8718684788586

když už tu je ten neustále omílaná trapný rádoby vtip o fábiích a fotbalových hřištích: kolik lupínků se vejde na fotbalové hřiště?

0/0
14.7.2014 0:06

P26e70t27r 32S86v33o19b73o69d54a 9547238800302

Já teda vůbec nemám představu kolik žere fabie, když se jede opravdu na doraz.

0/0
13.7.2014 18:56

P57a86v38e34l 38O75d73r80a58z96i61l 6904129847330

To asi nemá nikdo, co jsem měl haťapky, tak těm PPC končil u 14,9l/100km.

0/0
2.8.2014 16:01

J63i16ř55í 88S81c88h85w94a16c64h 8588154838706

a co by tak přepočítávali? Fábii na Fábii? Celý článek je o FÁBII! :-P

0/0
14.7.2014 0:01

J26o91s24e31f 47P98o56r51t47i39k 8137849454

Takže seriový není ani zmíněný motor. ;-D

0/0
12.7.2014 18:18

M22a30r69e95k 31K34r50o16l47l 5981332980400

To není nikdy. Ale blok ano. Ten je sériový

0/0
12.7.2014 18:19

9701904320687

no, jak se to vezme.....řekněme do určité míry sériový. Neb byl vzatý ze sériové linky, ale i ten blok byl potom řádně upraven :-)

0/0
13.7.2014 0:27

J79i69ř88í 20S42c15h46w68a64c84h 8768224688256

prostě ber to tak, že motor je takový, aby vyhovoval regulím....;-)

+1/0
14.7.2014 0:11

Š85t95ě53p73á74n 45S68e36k80a42n64i77n91a 2909324164385

Úžasný zvuk a video z kokpitu. :-) Na to by se dalo koukat dlouho.R^

+3/0
12.7.2014 17:52

B64e29n 77P58a42v94k34a 1787243327371

Prý z vrstvy uhlíkových vláken a karbonu.:-P

+2/0
12.7.2014 16:12

B65e48n 73P93a77v82k47a 1127853957251

103 oktanů také pobavilo:-P

0/−5
12.7.2014 16:15

J86i10ř52í 87S56t55r63a23k55a 9458586562218

A co je na tom k pobavení? Závodní benzin: Jedná se o velice výkonné palivo určené pro veškeré turbomotory bez ohledu na objem motoru.

Oktanové číslo 102, obsah kyslíku je 3,7 %, obsah olova pod 0,013 %

Vhodné pro motory s sériovým kompresním poměrem.

Odpovídá předpisům FIA.

+1/0
12.7.2014 16:25

M91a90r65e52k 11K28r93o60l22l 5411702420680

Co je to "sériový kompresní poměr" ?;-)

0/0
12.7.2014 18:12

O69n98d18ř53e30j 30Č41a48p42k77a 6151531483784

Víc než 100 znamená, že se ten benzín chová ještě líp, než 100% oktan. S moderními aditivy to není problém, u závodních a leteckých benzínů je to naprosto běžné.

+1/0
12.7.2014 18:21

M25a10r76t90i17n 90J62i11r86o27u93s11e66k 7126645735678

Pan Ben Pavka se prostě jen ztrapnil neznalostí. ;-D

+3/0
12.7.2014 18:24

J81o55s86e84f 63M14i12c24h37a24l71č59í22k 1608979615499

A co teprve 130 oktanů :)

0/0
12.7.2014 19:28

V78l59a44s49t63i50m16i68l 22H90a58l29b62i39c83h 8673195336978

Na to létaly za II.světové Tempesty.

0/0
13.7.2014 15:14

J60i93ř60í 94K73r76u78t75i89l 2510734650948

A co teprve 150 koktanů.

0/0
14.7.2014 8:15

M48i27r33o14s39l28a27v 14T80ů25m51a 1235537942735

na motoru logo VW ;-)

+1/0
12.7.2014 15:38

J84a87r90d13a 36S10o10k54o28l 1636708721841

A kde to má povinný katalizátor?

0/0
12.7.2014 12:55

P74e25t26r 47U34r62a79m 1452160793387

az za svodama pod autem

0/0
12.7.2014 13:20

S89t16a93n78i77s18l81a30v 80R14o89s12e59c70k39ý 9945479711149

-y-

0/0
12.7.2014 18:11

M49i67r55o42s39l65a98v 14Š87i89m24k37o 7785173622225

Až udělají něco na úrovni 130 RS, tak pak bych se chlubil. Tehdy vyhrávala třídy 1 350, 1600 a proháněla dvoulitry. Tehdy to bylo vyrovnanější.

0/0
12.7.2014 9:58

D29a16v31i76d 19N81o49v90o79t83n23ý 2667752935679

Tímto se klidně chlubit můžou. Mnohem víc než tou 130 RS (což vůbec nebylo špatný auto).

+2/0
12.7.2014 14:46

M41a72r11e39k 69K44r73o64l23l 5781142920400

Tohle je určitě lepší než 130RS. Ovšem konkurence nespala. ;)

0/0
12.7.2014 19:05

J66i75ř21í 93K96o58c19u88r26e94k 6945674285648

Nedávno jsem ji viděl jezdit na okruhu. Dopadla neslavně.

http://brnogp.com/wp-content/uploads/2014/07/HTW-R1.pdf

http://brnogp.com/wp-content/uploads/2014/07/HTW-R2.pdf

0/0
12.7.2014 21:58

K62a54r51e41l 37F93a32i81t 1648773778912

No ono ještě i dnes je to hlavně o těch rukou na volantě. Když do auta sedne borec co to má v krvy, tak zajede na vratech od stodoly, ale dřevu nepomůže nic. Viz S. Loeb....Tak to bylo i za starých dobrých rallyových časů.

0/0
15.7.2014 6:40

P76e55t51r 17U96r15a87m 1192340133717

"z uhlikovych vlaken a jedne vrstvy karbonu" ;-D

+11/0
12.7.2014 0:55

R28o68m27a84n 77H25o76r15n70í51k 2795212194701

Možná to je karbon z výfuku

+1/0
12.7.2014 7:21

F46r75a98n18t83i21š42e25k 14H80á62j47e18k 2976889781185

R^

0/0
12.7.2014 9:37
Foto

J39i58ř81í 32K71w20o19l53e66k 5863717168509

Nejspíš tam neko být ...a jedné vrstvy kevlaru.

0/0
12.7.2014 9:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.