Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Prohlédněte si do šroubku motor rallyové fabie. Žere i 70 litrů

Velmi úspěšná Škoda Fabia S2000 má na dohled konec kariéry. Teď řádí na Rally Bohemia. Ale v tovární stáji se už těší na start její nástupkyně. Podívejte se do útrob rallyového speciálu. Motorář továrního týmu popisuje motor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O86n44d36r66e47j 14H84u40r86k35a 6419608447495

A to jsou tam seriové šály, klika, ojnice a písty? Celý popis a výklad motoráře se věnuje podružnostem, ale to jedůležitější pro přenos tepla a tlaku na pohyb "taktně" vynechal. Mimochodem, Vincenzo  Lancia před 100 lety vyždímal z řadového čtyřválce o obsahu 1500ccm kolem 150ti koní.

0/0
2.8.2014 0:15

P10e39t92r 63S98t74e15j24s44k70a95l 3929848454176

Jak nam pravidla FIA dovoluji nebo prikazuji? Proc by jinak nekdo predelaval primy FSI vstrik na stary MPI?

0/0
17.7.2014 16:01

A37u52g74u33s59t 16F60o96r40m64á21n80e57k 6605549210156

Co tomu říkají ekoteroristé ? Vždyť při té spotřebě musí z jít z motoru ne geamy, ale kila CO2. Obyčejné motoristy za chvíli se starším autem nikam nepustí, ale příroda se může devastovat dál.

0/−2
14.7.2014 18:50

P13e13t95r 74K74r64á39l 6357816722100

A kam patříte vy? Kolik připadá "obyčejných motoristů" na jeden rallyový speciál???

0/0
14.7.2014 19:37

K64a70r54e29l 49F32a58i82t 1658373848422

Zalez někam do kanálu. To je pastva pro očí takové auto.

0/0
15.7.2014 6:26

J49i42ř62í 98K87r93u57t62i89l 2590894890808

Abychom nezapomněli, jede dopředu.

0/0
14.7.2014 8:04

9491424620867

Kupodivu i Francouzi dokáží automobilovému průmyslu ještě dnes něco nabídnout. Byť jejich vozy dnes již nedosahují invence a futurismu ze šedesátých let a jedná se spíše o relativně nespolehlivé, naprosto konfekční auta, firma Oreca, která staví motor nejen pro Fabii S2000, je jak vidno plná odborníků, kteří vědí, co dělají. Ano, je pravda, že po každém druhém závodu musí motor na generálku, ale zde bych to nepřipisoval nespolehlivosti francouzské techniky, nýbrž speciálním podmínkám, zacházení a zaměřením motoru vysloveně na výkon, nikoliv na výdrž

+1/0
12.7.2014 21:55

P45e96t77r 42U59r41a68m 1202910413347

motor je proste delany na dva zavody, kdyz to povoluji pravidla, tak je skoda toho nevyuzit. S R5 to bude obtiznejsi. Zajimave, jak za nejvetsi slavy teto kategorie byla Fabie extra spolehliva, ale v poslednich dvou letech se to vyrazne zhorsilo. Asi to uz dodavatele zacali flakat.

0/0
12.7.2014 23:03

9121704540777

Ano, vždyť přesně to píšu :) a to jsme naživo viděl, jak se ty Fabie staví :) Ale je to jen závodní náčiní. Tenisté si také po každém zápase nechají znovu vyplést rakety :)

0/0
13.7.2014 0:06

K28a70r55e42l 21F65a50i40t 1348203208152

Francouzi vládli mistrovstí světa v rally sposty let od 80tých let....s těma nespolehlivýma autama!!!

0/0
15.7.2014 6:30

K79a64r47e10l 89F94a94i30t 1398163988892

Já jezdim závodně enduro a motor v motorce taky děláme prakticky po 1 až dvou závodech. Že by soudruzi v KTM taky někde udělali chybu jako nespolehlivý francouzi?

0/0
15.7.2014 6:31

F10r92a87n95t62i32š60e28k 15L22u70p20í92n10e51k 8311936656522

Se divim, ze tu spotřebu neprepocitali na fabie, uplne se to nabízelo.

0/0
12.7.2014 18:51

F32r48a36n87t55i53š41e44k 16L75u34p47í21n70e64k 8411286766542

Jo, a ještě kolik se jich vejde na fotbalovy hriste, to by me moc zajímalo.

+2/0
12.7.2014 18:52

J77i11ř59í 91S98c67h92w37a16c89h 8538734358726

když už tu je ten neustále omílaná trapný rádoby vtip o fábiích a fotbalových hřištích: kolik lupínků se vejde na fotbalové hřiště?

0/0
14.7.2014 0:06

P63e75t51r 72S14v42o52b31o87d54a 9527798740592

Já teda vůbec nemám představu kolik žere fabie, když se jede opravdu na doraz.

0/0
13.7.2014 18:56

P48a38v67e32l 53O48d87r51a72z56i37l 6304619257340

To asi nemá nikdo, co jsem měl haťapky, tak těm PPC končil u 14,9l/100km.

0/0
2.8.2014 16:01

J54i61ř11í 97S73c57h93w23a68c23h 8438124568236

a co by tak přepočítávali? Fábii na Fábii? Celý článek je o FÁBII! :-P

0/0
14.7.2014 0:01

J14o49s29e92f 43P87o77r31t31i30k 8857849214

Takže seriový není ani zmíněný motor. ;-D

0/0
12.7.2014 18:18

M13a93r45e82k 80K36r95o42l92l 5501802100110

To není nikdy. Ale blok ano. Ten je sériový

0/0
12.7.2014 18:19

9531244970187

no, jak se to vezme.....řekněme do určité míry sériový. Neb byl vzatý ze sériové linky, ale i ten blok byl potom řádně upraven :-)

0/0
13.7.2014 0:27

J19i46ř40í 38S67c16h17w37a28c36h 8568324398806

prostě ber to tak, že motor je takový, aby vyhovoval regulím....;-)

+1/0
14.7.2014 0:11

Š22t88ě45p90á28n 32S40e62k75a60n79i21n97a 2479914414435

Úžasný zvuk a video z kokpitu. :-) Na to by se dalo koukat dlouho.R^

+3/0
12.7.2014 17:52

B62e32n 22P20a49v53k82a 1447873377541

Prý z vrstvy uhlíkových vláken a karbonu.:-P

+2/0
12.7.2014 16:12

B61e98n 48P20a62v68k68a 1207653627941

103 oktanů také pobavilo:-P

0/−5
12.7.2014 16:15

J75i77ř55í 69S78t57r56a17k69a 9458866912928

A co je na tom k pobavení? Závodní benzin: Jedná se o velice výkonné palivo určené pro veškeré turbomotory bez ohledu na objem motoru.

Oktanové číslo 102, obsah kyslíku je 3,7 %, obsah olova pod 0,013 %

Vhodné pro motory s sériovým kompresním poměrem.

Odpovídá předpisům FIA.

+1/0
12.7.2014 16:25

M98a26r70e71k 44K62r55o40l94l 5841112750220

Co je to "sériový kompresní poměr" ?;-)

0/0
12.7.2014 18:12

O69n58d38ř77e81j 75Č80a67p56k44a 6631781743354

Víc než 100 znamená, že se ten benzín chová ještě líp, než 100% oktan. S moderními aditivy to není problém, u závodních a leteckých benzínů je to naprosto běžné.

+1/0
12.7.2014 18:21

M87a79r67t19i74n 17J54i20r45o97u96s75e13k 7166645805918

Pan Ben Pavka se prostě jen ztrapnil neznalostí. ;-D

+3/0
12.7.2014 18:24

J54o93s66e87f 96M78i90c62h20a21l35č52í81k 1168919695369

A co teprve 130 oktanů :)

0/0
12.7.2014 19:28

V67l60a37s75t35i67m66i59l 22H40a80l15b72i73c12h 8753525186848

Na to létaly za II.světové Tempesty.

0/0
13.7.2014 15:14

J17i47ř89í 11K75r55u63t95i28l 2670634900148

A co teprve 150 koktanů.

0/0
14.7.2014 8:15

M15i75r48o14s53l26a29v 35T98ů37m84a 1475207572475

na motoru logo VW ;-)

+1/0
12.7.2014 15:38

J46a33r75d39a 97S17o61k88o76l 1596608291701

A kde to má povinný katalizátor?

0/0
12.7.2014 12:55

P71e48t91r 58U48r76a10m 1962350973327

az za svodama pod autem

0/0
12.7.2014 13:20

S35t88a58n17i19s15l62a64v 97R26o58s94e90c34k92ý 9955529851719

-y-

0/0
12.7.2014 18:11

M54i91r96o57s62l60a45v 36Š98i43m57k50o 7215343532135

Až udělají něco na úrovni 130 RS, tak pak bych se chlubil. Tehdy vyhrávala třídy 1 350, 1600 a proháněla dvoulitry. Tehdy to bylo vyrovnanější.

0/0
12.7.2014 9:58

D19a58v54i79d 71N95o95v30o54t23n52ý 2107342545799

Tímto se klidně chlubit můžou. Mnohem víc než tou 130 RS (což vůbec nebylo špatný auto).

+2/0
12.7.2014 14:46

M56a20r62e53k 39K38r40o94l55l 5721782620310

Tohle je určitě lepší než 130RS. Ovšem konkurence nespala. ;)

0/0
12.7.2014 19:05

J50i75ř47í 69K46o30c83u47r97e15k 6985574945758

Nedávno jsem ji viděl jezdit na okruhu. Dopadla neslavně.

http://brnogp.com/wp-content/uploads/2014/07/HTW-R1.pdf

http://brnogp.com/wp-content/uploads/2014/07/HTW-R2.pdf

0/0
12.7.2014 21:58

K13a49r17e45l 12F53a62i10t 1398573798232

No ono ještě i dnes je to hlavně o těch rukou na volantě. Když do auta sedne borec co to má v krvy, tak zajede na vratech od stodoly, ale dřevu nepomůže nic. Viz S. Loeb....Tak to bylo i za starých dobrých rallyových časů.

0/0
15.7.2014 6:40

P74e77t62r 97U17r92a42m 1732780773747

"z uhlikovych vlaken a jedne vrstvy karbonu" ;-D

+11/0
12.7.2014 0:55
Foto

R81o62m13a69n 42H57o15r63n95í44k 2615362544481

Možná to je karbon z výfuku

+1/0
12.7.2014 7:21

F37r75a18n67t49i45š89e89k 32H55á16j83e10k 2976169241305

R^

0/0
12.7.2014 9:37
Foto

J95i34ř74í 35K81w97o83l30e52k 5343937838789

Nejspíš tam neko být ...a jedné vrstvy kevlaru.

0/0
12.7.2014 9:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.