Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Prohlédněte si do šroubku motor rallyové fabie. Žere i 70 litrů

Velmi úspěšná Škoda Fabia S2000 má na dohled konec kariéry. Teď řádí na Rally Bohemia. Ale v tovární stáji se už těší na start její nástupkyně. Podívejte se do útrob rallyového speciálu. Motorář továrního týmu popisuje motor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O11n94d26r84e46j 80H53u68r12k31a 6109598147395

A to jsou tam seriové šály, klika, ojnice a písty? Celý popis a výklad motoráře se věnuje podružnostem, ale to jedůležitější pro přenos tepla a tlaku na pohyb "taktně" vynechal. Mimochodem, Vincenzo  Lancia před 100 lety vyždímal z řadového čtyřválce o obsahu 1500ccm kolem 150ti koní.

0/0
2.8.2014 0:15

P95e36t67r 74S47t82e46j87s35k23a20l 3499958974466

Jak nam pravidla FIA dovoluji nebo prikazuji? Proc by jinak nekdo predelaval primy FSI vstrik na stary MPI?

0/0
17.7.2014 16:01

A14u32g51u51s58t 32F21o55r52m26á35n46e61k 6765119960546

Co tomu říkají ekoteroristé ? Vždyť při té spotřebě musí z jít z motoru ne geamy, ale kila CO2. Obyčejné motoristy za chvíli se starším autem nikam nepustí, ale příroda se může devastovat dál.

0/−2
14.7.2014 18:50


P26e33t27r 21K83r82á65l 6977786222690

A kam patříte vy? Kolik připadá "obyčejných motoristů" na jeden rallyový speciál???

0/0
14.7.2014 19:37

K13a74r95e83l 55F31a96i97t 1588173558162

Zalez někam do kanálu. To je pastva pro očí takové auto.

0/0
15.7.2014 6:26

J84i80ř24í 58K22r46u83t20i34l 8259645331718

Abychom nezapomněli, jede dopředu.

0/0
14.7.2014 8:04

9801354300497

Kupodivu i Francouzi dokáží automobilovému průmyslu ještě dnes něco nabídnout. Byť jejich vozy dnes již nedosahují invence a futurismu ze šedesátých let a jedná se spíše o relativně nespolehlivé, naprosto konfekční auta, firma Oreca, která staví motor nejen pro Fabii S2000, je jak vidno plná odborníků, kteří vědí, co dělají. Ano, je pravda, že po každém druhém závodu musí motor na generálku, ale zde bych to nepřipisoval nespolehlivosti francouzské techniky, nýbrž speciálním podmínkám, zacházení a zaměřením motoru vysloveně na výkon, nikoliv na výdrž

+1/0
12.7.2014 21:55

P85e52t78r 20U50r51a76m 1292500903397

motor je proste delany na dva zavody, kdyz to povoluji pravidla, tak je skoda toho nevyuzit. S R5 to bude obtiznejsi. Zajimave, jak za nejvetsi slavy teto kategorie byla Fabie extra spolehliva, ale v poslednich dvou letech se to vyrazne zhorsilo. Asi to uz dodavatele zacali flakat.

0/0
12.7.2014 23:03

9791124480477

Ano, vždyť přesně to píšu :) a to jsme naživo viděl, jak se ty Fabie staví :) Ale je to jen závodní náčiní. Tenisté si také po každém zápase nechají znovu vyplést rakety :)

0/0
13.7.2014 0:06

K70a27r41e40l 68F33a52i61t 1938123448872

Francouzi vládli mistrovstí světa v rally sposty let od 80tých let....s těma nespolehlivýma autama!!!

0/0
15.7.2014 6:30

K20a72r21e74l 95F75a58i72t 1648753958442

Já jezdim závodně enduro a motor v motorce taky děláme prakticky po 1 až dvou závodech. Že by soudruzi v KTM taky někde udělali chybu jako nespolehlivý francouzi?

0/0
15.7.2014 6:31

F38r46a38n71t55i53š40e32k 76L27u61p54í48n93e60k 8251436906832

Se divim, ze tu spotřebu neprepocitali na fabie, uplne se to nabízelo.

0/0
12.7.2014 18:51

F18r15a63n66t56i39š26e43k 13L52u74p81í93n31e96k 8111316936792

Jo, a ještě kolik se jich vejde na fotbalovy hriste, to by me moc zajímalo.

+2/0
12.7.2014 18:52

J16i50ř70í 22S21c91h20w66a35c12h 8248434398726

když už tu je ten neustále omílaná trapný rádoby vtip o fábiích a fotbalových hřištích: kolik lupínků se vejde na fotbalové hřiště?

0/0
14.7.2014 0:06

P91e87t38r 74S79v81o42b39o20d36a 9787118440672

Já teda vůbec nemám představu kolik žere fabie, když se jede opravdu na doraz.

0/0
13.7.2014 18:56

P33a51v92e38l 30O62d84r43a46z91i51l 6734459717900

To asi nemá nikdo, co jsem měl haťapky, tak těm PPC končil u 14,9l/100km.

0/0
2.8.2014 16:01

J41i88ř19í 45S19c12h43w67a35c51h 8228474758396

a co by tak přepočítávali? Fábii na Fábii? Celý článek je o FÁBII! :-P

0/0
14.7.2014 0:01

J44o43s19e57f 52P43o82r18t85i22k 8767879584

Takže seriový není ani zmíněný motor. ;-D

0/0
12.7.2014 18:18

M50a45r33e15k 45K69r48o78l47l 5681652350650

To není nikdy. Ale blok ano. Ten je sériový

0/0
12.7.2014 18:19

9881824660867

no, jak se to vezme.....řekněme do určité míry sériový. Neb byl vzatý ze sériové linky, ale i ten blok byl potom řádně upraven :-)

0/0
13.7.2014 0:27

J18i24ř18í 13S11c58h42w26a92c38h 8178324128966

prostě ber to tak, že motor je takový, aby vyhovoval regulím....;-)

+1/0
14.7.2014 0:11

Š67t30ě52p91á32n 12S46e75k77a37n59i96n73a 2529324854535

Úžasný zvuk a video z kokpitu. :-) Na to by se dalo koukat dlouho.R^

+3/0
12.7.2014 17:52

B98e50n 97P14a61v79k54a 1497853897881

Prý z vrstvy uhlíkových vláken a karbonu.:-P

+2/0
12.7.2014 16:12

B52e40n 40P56a44v71k96a 1147223967601

103 oktanů také pobavilo:-P

0/−5
12.7.2014 16:15

J64i49ř42í 45S79t52r14a83k88a 9938176842188

A co je na tom k pobavení? Závodní benzin: Jedná se o velice výkonné palivo určené pro veškeré turbomotory bez ohledu na objem motoru.

Oktanové číslo 102, obsah kyslíku je 3,7 %, obsah olova pod 0,013 %

Vhodné pro motory s sériovým kompresním poměrem.

Odpovídá předpisům FIA.

+1/0
12.7.2014 16:25

M80a14r92e15k 50K97r52o45l21l 5571332470960

Co je to "sériový kompresní poměr" ?;-)

0/0
12.7.2014 18:12

O13n61d12ř55e27j 73Č55a48p85k57a 6701261103114

Víc než 100 znamená, že se ten benzín chová ještě líp, než 100% oktan. S moderními aditivy to není problém, u závodních a leteckých benzínů je to naprosto běžné.

+1/0
12.7.2014 18:21

M44a12r11t93i45n 54J31i74r40o78u91s62e23k 7536245535918

Pan Ben Pavka se prostě jen ztrapnil neznalostí. ;-D

+3/0
12.7.2014 18:24

J19o97s81e49f 51M81i43c75h42a38l68č94í55k 1318889505959

A co teprve 130 oktanů :)

0/0
12.7.2014 19:28

V17l43a19s62t87i91m74i38l 31H33a62l63b59i12c33h 8423655616288

Na to létaly za II.světové Tempesty.

0/0
13.7.2014 15:14

J27i61ř92í 29K67r28u12t25i62l 8799845561128

A co teprve 150 koktanů.

0/0
14.7.2014 8:15

M22i27r46o79s43l39a31v 15T16ů20m29a 1585797212825

na motoru logo VW ;-)

+1/0
12.7.2014 15:38

J36a45r62d88a 68S70o32k43o24l 1236518431841

A kde to má povinný katalizátor?

0/0
12.7.2014 12:55

P76e22t57r 46U75r60a51m 1422640523977

az za svodama pod autem

0/0
12.7.2014 13:20

S20t50a72n70i87s16l29a88v 26R26o94s87e41c88k82ý 9325659901949

-y-

0/0
12.7.2014 18:11

M45i38r93o62s82l81a28v 69Š50i71m91k63o 7625373572225

Až udělají něco na úrovni 130 RS, tak pak bych se chlubil. Tehdy vyhrávala třídy 1 350, 1600 a proháněla dvoulitry. Tehdy to bylo vyrovnanější.

0/0
12.7.2014 9:58

D92a50v52i63d 37N65o87v94o40t51n87ý 2297612585429

Tímto se klidně chlubit můžou. Mnohem víc než tou 130 RS (což vůbec nebylo špatný auto).

+2/0
12.7.2014 14:46

M40a94r83e26k 87K89r88o68l46l 5771272340620

Tohle je určitě lepší než 130RS. Ovšem konkurence nespala. ;)

0/0
12.7.2014 19:05

J41i59ř82í 76K89o80c23u37r67e78k 6505974315418

Nedávno jsem ji viděl jezdit na okruhu. Dopadla neslavně.

http://brnogp.com/wp-content/uploads/2014/07/HTW-R1.pdf

http://brnogp.com/wp-content/uploads/2014/07/HTW-R2.pdf

0/0
12.7.2014 21:58

K93a98r18e90l 38F15a56i32t 1428733948142

No ono ještě i dnes je to hlavně o těch rukou na volantě. Když do auta sedne borec co to má v krvy, tak zajede na vratech od stodoly, ale dřevu nepomůže nic. Viz S. Loeb....Tak to bylo i za starých dobrých rallyových časů.

0/0
15.7.2014 6:40

P86e70t70r 77U19r37a45m 1832680603727

"z uhlikovych vlaken a jedne vrstvy karbonu" ;-D

+11/0
12.7.2014 0:55
Foto

R79o71m25a43n 28H66o58r93n68í38k 2865872294161

Možná to je karbon z výfuku

+1/0
12.7.2014 7:21

F18r27a19n81t84i30š59e41k 76H91á78j36e52k 2316659631335

R^

0/0
12.7.2014 9:37
Foto

J31i76ř41í 76K59w26o39l76e46k 5123687368619

Nejspíš tam neko být ...a jedné vrstvy kevlaru.

0/0
12.7.2014 9:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.