- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A to jsou tam seriové šály, klika, ojnice a písty? Celý popis a výklad motoráře se věnuje podružnostem, ale to jedůležitější pro přenos tepla a tlaku na pohyb "taktně" vynechal. Mimochodem, Vincenzo Lancia před 100 lety vyždímal z řadového čtyřválce o obsahu 1500ccm kolem 150ti koní.
Jak nam pravidla FIA dovoluji nebo prikazuji? Proc by jinak nekdo predelaval primy FSI vstrik na stary MPI
Co tomu říkají ekoteroristé ? Vždyť při té spotřebě musí z jít z motoru ne geamy, ale kila CO2. Obyčejné motoristy za chvíli se starším autem nikam nepustí, ale příroda se může devastovat dál.
A kam patříte vy? Kolik připadá "obyčejných motoristů" na jeden rallyový speciál???
Kupodivu i Francouzi dokáží automobilovému průmyslu ještě dnes něco nabídnout. Byť jejich vozy dnes již nedosahují invence a futurismu ze šedesátých let a jedná se spíše o relativně nespolehlivé, naprosto konfekční auta, firma Oreca, která staví motor nejen pro Fabii S2000, je jak vidno plná odborníků, kteří vědí, co dělají. Ano, je pravda, že po každém druhém závodu musí motor na generálku, ale zde bych to nepřipisoval nespolehlivosti francouzské techniky, nýbrž speciálním podmínkám, zacházení a zaměřením motoru vysloveně na výkon, nikoliv na výdrž
motor je proste delany na dva zavody, kdyz to povoluji pravidla, tak je skoda toho nevyuzit. S R5 to bude obtiznejsi. Zajimave, jak za nejvetsi slavy teto kategorie byla Fabie extra spolehliva, ale v poslednich dvou letech se to vyrazne zhorsilo. Asi to uz dodavatele zacali flakat.
Se divim, ze tu spotřebu neprepocitali na fabie, uplne se to nabízelo.
Jo, a ještě kolik se jich vejde na fotbalovy hriste, to by me moc zajímalo.
Takže seriový není ani zmíněný motor.
To není nikdy. Ale blok ano. Ten je sériový
Úžasný zvuk a video z kokpitu. Na to by se dalo koukat dlouho.