Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pětiválcům je 40 let. Slavný diesel pro Mercedes stavěl dnešní vůdce VW

Před čtyřiceti lety, v červenci roku 1974, představil Mercedes světu první sériový pětiválec. Šlo o vznětový motor OM 617 s objemem tři litry. Zajímavostí je, že na konstrukci motoru se tehdy podílel Ferdinand Piëch, pozdější šéf koncernu VW. Piëch pak zavedl pětiválce třeba u Audi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71i48ř48í 77D44v49o84ř70á97k 5148293328160

Slova :"vůdce " a"VW" v jedné větě?

0/0
19.7.2014 15:15

J64o92s92e72f 40M44o96t20á47k 3536876981752

A ta auta jezdi dodnes

0/0
18.7.2014 22:27
Foto

P22a64v13e38l 73M81a43c81h71a13l45a 1174810647914

u Toleda mám V5 2,3 cm a 150 koníkú bez turba, krásný zvuk a bezproblémový motor

0/0
18.7.2014 21:29

J76i13ř30í 21B46o51č38e85k 6279594775106

Konečně se píše vo něčem hezkym.

+2/0
18.7.2014 17:08

J79a27k61u10b 94R88o44u73s 3713160934742

Starý Mercedesy VVV

+5/0
18.7.2014 11:29

M54i49l72a82n 30Š89v36a33g61r41o28v70s49k67ý 9872389705358

Já nejvíc opěvuji ;-D svúj pětiválec Volvo 2,5T.

+1/0
18.7.2014 9:01

P26e20t24r 14S42v11o54b51o44d21a 9923303287144

Měl jsem S70 s 2,5, bez turba... to byl luxusní motor, luxusní zvuk... turbům jsem nikdy na chuť nepřišel :-)

+3/0
18.7.2014 9:56

J96i35ř45í 90Z11ý65k12a 9969693501760

to je škoda, protože S70R nebo S70 T5, která má 2.3T je velmi zajímavé vozítko. Myslím, že byste turbům hodně rychle přišel na chuť.

+1/0
18.7.2014 10:46

P27e85t43r 39S54v31o56b45o11d79a 9763633407454

Rozhodně nepopírám kvalitu těch motorů. Ale vyrůstal jsem původně na Ford Granada 2.3 V6 a prostě ten krásný pozvolný, ale trvalý zátah motoru od nižších po nejvyšší otáčky bez nějaké toho turbonakopnutí mi prostě přirostl k srdci :-) A tím pádem mi bezturbové Volvo vyhovovalo maximálně

+1/0
18.7.2014 13:06

J40i80ř75í 47Z90ý21k68a 9219983651520

v tom případě doporučuji alespoň okusit 2.4T 200PS. Tam se ten turbokopanec (pro mne bohužel) nekoná.

0/0
18.7.2014 13:45

V41í51ť46a 68K68r24u23t54i62š 1640824685187

Naprosto bombovni a neznicitelny motor. Svezeni paradni, zvlaste pokud se ty nejvykonnejsi verze hodi do auta o 2 tridy nizsi (Focus).

Ale na delsi streky stejne berem V70, bohuzel ve verzi bez turba.

0/0
18.7.2014 21:38

L15u66k70á72š 81B13r26a58n81d60e65j35s 2313305311581

To jsme dvaR^R^R^

0/0
18.7.2014 21:58

L65u58k73á43š 73B12r89a14n97d41e20j62s 2503845811741

Ještě dodatek - bohužel už nevím, čím budu jezdit v budoucnu, snad ještě 3.0T6 aspoň chvíli vydrží, než to ekofašisti taky zarazí..:-P

0/0
18.7.2014 22:00

J96a17k39u85b 54F96e47i27f62a36r 7829699846129

Viděl jsem žraloka, který měl na tom motoru natočeno hodně přes milión km. O tom se dnešním euromotorům nemůže ani zdát.:-/

+8/−1
18.7.2014 8:47

A43l92e92x33a13n98d34r 93K74o41s64t80k68a 5839716159946

Také znám. Milion a čtvrt, a majitel se dušuje, že v tom jen měnil kroužky, jinak je vše původní. Prostě pocitvá, nezničitelná kovářská práce.

0/0
18.7.2014 9:17

T41o75m83á59š 33M23a90c71e21j61k35a 6251212747167

Ale takové věci dnes až na výjímky nesmí spatřit světlo světa. Pak by automobilky těžko trhaly rekordy v prodejích a ziscích.

+5/0
18.7.2014 16:41

P44e22t38r 76P69r57u61s 7777755729222

Kdo by dneska chtel jezdit cely zivot v jednom aute...

+3/−1
18.7.2014 17:06

Z64d54e88n25ě78k 42W89e30r86n37h19a28r82t 6687785412408

Jojo, to prý není až tak supervzácné. V turecku nás vozil taxikář a ten mluvil o dvou milionech a vcelku bych tomu i věřil. Životnost motoru zkrátka ohromná...

0/0
18.7.2014 9:31

J87i71ř68í 58P29o88s74p33í70š42i37l 8342830246158

Ve Volvu mám pětiválec D5 a nemohu si stěžovat R^

+1/0
18.7.2014 8:20

J83a59n 10K35r27p31e45c 5556823304532

no ten problem s dodavkou paliva karburatorem, se da prece resit pridanim vice sprazenych karburatoru, klidne i jeden na kazdy valec.

0/0
18.7.2014 7:46

M28i16c13h19a93l 10F77r29ý46d87a 1102539163342

A pak to ještě odladit, aby to vše spolu fungovalo - pět karburátorů R^

Dávali se dva, což bohatě stačilo eliminovat nesrovnalosti v dodávce směsi do válců a dalo se to celkem dobře odladit.

+3/0
18.7.2014 9:23

L10u50d55ě70k 57V92o61k53á94č

Dobrý den, u dvou karburátorů byl u pětiválců stále problém - jeden karburátor by totiž obsluhoval dva válce a druhý tři, což se také špatně ladilo. Ideálním řešením by tedy bylo opravdu pět karburátorů, což bylo samozřejmě v praxi u takového motoru nemyslitelné a popíralo by to jeho podstatu levného a jednoduchého většího motoru.

+1/0
18.7.2014 19:16

J23a97n 19K78r16p23e65c 5366223744982

no a co? na starych sportovnich vozech zcela bezne, na motorkach az do roku 2000 cca.  kdyz nemate poneti o cem mluvite, radsi nemluvte vubec...

0/−1
18.7.2014 20:07

M44i55l26o67u33š 43K34n16o93t67e95k 4584563292911

Ó, vy musíte být ale borec. Nebyl by autogram?;-D

0/0
18.7.2014 22:53

J30a93n 10K21r71p60e65c 5616173944942

nekdo borec, a jiny zase blbec...

0/0
18.7.2014 23:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.