Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pětiválcům je 40 let. Slavný diesel pro Mercedes stavěl dnešní vůdce VW

Před čtyřiceti lety, v červenci roku 1974, představil Mercedes světu první sériový pětiválec. Šlo o vznětový motor OM 617 s objemem tři litry. Zajímavostí je, že na konstrukci motoru se tehdy podílel Ferdinand Piëch, pozdější šéf koncernu VW. Piëch pak zavedl pětiválce třeba u Audi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69i67ř52í 68D22v56o98ř98á31k 5278923868190

Slova :"vůdce " a"VW" v jedné větě?

0/0
19.7.2014 15:15

J37o58s93e28f 26M78o82t90á12k 3316686911802

A ta auta jezdi dodnes

0/0
18.7.2014 22:27
Foto

P10a74v37e29l 41M93a50c23h26a63l93a 1364180397254

u Toleda mám V5 2,3 cm a 150 koníkú bez turba, krásný zvuk a bezproblémový motor

0/0
18.7.2014 21:29


J31i16ř77í 46B40o98č87e34k 6639594575316

Konečně se píše vo něčem hezkym.

+2/0
18.7.2014 17:08

J50a46k86u75b 49R47o52u64s 3273970564882

Starý Mercedesy VVV

+5/0
18.7.2014 11:29

M72i55l24a86n 45Š76v63a32g51r73o61v86s98k61ý 9232449695748

Já nejvíc opěvuji ;-D svúj pětiválec Volvo 2,5T.

+1/0
18.7.2014 9:01

P49e93t76r 44S92v90o75b27o17d60a 9683903717664

Měl jsem S70 s 2,5, bez turba... to byl luxusní motor, luxusní zvuk... turbům jsem nikdy na chuť nepřišel :-)

+3/0
18.7.2014 9:56

J88i78ř89í 50Z36ý41k19a 9769233791670

to je škoda, protože S70R nebo S70 T5, která má 2.3T je velmi zajímavé vozítko. Myslím, že byste turbům hodně rychle přišel na chuť.

+1/0
18.7.2014 10:46

P27e94t22r 23S62v47o89b50o82d37a 9803483777774

Rozhodně nepopírám kvalitu těch motorů. Ale vyrůstal jsem původně na Ford Granada 2.3 V6 a prostě ten krásný pozvolný, ale trvalý zátah motoru od nižších po nejvyšší otáčky bez nějaké toho turbonakopnutí mi prostě přirostl k srdci :-) A tím pádem mi bezturbové Volvo vyhovovalo maximálně

+1/0
18.7.2014 13:06

J79i92ř53í 10Z46ý24k90a 9159693251420

v tom případě doporučuji alespoň okusit 2.4T 200PS. Tam se ten turbokopanec (pro mne bohužel) nekoná.

0/0
18.7.2014 13:45

V72í44ť53a 28K48r18u83t10i30š 1220334575327

Naprosto bombovni a neznicitelny motor. Svezeni paradni, zvlaste pokud se ty nejvykonnejsi verze hodi do auta o 2 tridy nizsi (Focus).

Ale na delsi streky stejne berem V70, bohuzel ve verzi bez turba.

0/0
18.7.2014 21:38

L93u46k15á53š 80B25r15a50n19d12e57j62s 2393825681781

To jsme dvaR^R^R^

0/0
18.7.2014 21:58

L30u13k13á17š 52B47r15a27n16d38e19j41s 2403925771581

Ještě dodatek - bohužel už nevím, čím budu jezdit v budoucnu, snad ještě 3.0T6 aspoň chvíli vydrží, než to ekofašisti taky zarazí..:-P

0/0
18.7.2014 22:00

J80a29k52u24b 29F53e98i26f43a27r 7669929446269

Viděl jsem žraloka, který měl na tom motoru natočeno hodně přes milión km. O tom se dnešním euromotorům nemůže ani zdát.:-/

+8/−1
18.7.2014 8:47

A90l54e54x26a61n42d13r 54K28o86s92t67k47a 5629186769416

Také znám. Milion a čtvrt, a majitel se dušuje, že v tom jen měnil kroužky, jinak je vše původní. Prostě pocitvá, nezničitelná kovářská práce.

0/0
18.7.2014 9:17

T76o70m63á83š 79M12a48c36e16j82k59a 6181362137877

Ale takové věci dnes až na výjímky nesmí spatřit světlo světa. Pak by automobilky těžko trhaly rekordy v prodejích a ziscích.

+5/0
18.7.2014 16:41

P60e23t93r 91P50r84u48s 7617965479262

Kdo by dneska chtel jezdit cely zivot v jednom aute...

+3/−1
18.7.2014 17:06

Z96d94e42n59ě40k 78W79e18r89n60h67a54r36t 6697735232228

Jojo, to prý není až tak supervzácné. V turecku nás vozil taxikář a ten mluvil o dvou milionech a vcelku bych tomu i věřil. Životnost motoru zkrátka ohromná...

0/0
18.7.2014 9:31

J16i95ř71í 67P77o66s64p59í12š93i81l 8482360846258

Ve Volvu mám pětiválec D5 a nemohu si stěžovat R^

+1/0
18.7.2014 8:20

J32a82n 63K32r39p20e49c 5986773574322

no ten problem s dodavkou paliva karburatorem, se da prece resit pridanim vice sprazenych karburatoru, klidne i jeden na kazdy valec.

0/0
18.7.2014 7:46

M78i69c61h36a47l 23F25r73ý47d84a 1412309353362

A pak to ještě odladit, aby to vše spolu fungovalo - pět karburátorů R^

Dávali se dva, což bohatě stačilo eliminovat nesrovnalosti v dodávce směsi do válců a dalo se to celkem dobře odladit.

+3/0
18.7.2014 9:23

L64u91d74ě28k 77V23o17k22á40č

Dobrý den, u dvou karburátorů byl u pětiválců stále problém - jeden karburátor by totiž obsluhoval dva válce a druhý tři, což se také špatně ladilo. Ideálním řešením by tedy bylo opravdu pět karburátorů, což bylo samozřejmě v praxi u takového motoru nemyslitelné a popíralo by to jeho podstatu levného a jednoduchého většího motoru.

+1/0
18.7.2014 19:16

J68a21n 47K90r59p88e75c 5846313674102

no a co? na starych sportovnich vozech zcela bezne, na motorkach az do roku 2000 cca.  kdyz nemate poneti o cem mluvite, radsi nemluvte vubec...

0/−1
18.7.2014 20:07

M19i42l79o42u42š 55K10n22o69t51e83k 4964323122131

Ó, vy musíte být ale borec. Nebyl by autogram?;-D

0/0
18.7.2014 22:53

J82a84n 17K12r38p54e64c 5626493944782

nekdo borec, a jiny zase blbec...

0/0
18.7.2014 23:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.