Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pětiválcům je 40 let. Slavný diesel pro Mercedes stavěl dnešní vůdce VW

Před čtyřiceti lety, v červenci roku 1974, představil Mercedes světu první sériový pětiválec. Šlo o vznětový motor OM 617 s objemem tři litry. Zajímavostí je, že na konstrukci motoru se tehdy podílel Ferdinand Piëch, pozdější šéf koncernu VW. Piëch pak zavedl pětiválce třeba u Audi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53i61ř36í 15D15v55o69ř83á25k 5968103178850

Slova :"vůdce " a"VW" v jedné větě?

0/0
19.7.2014 15:15

J90o12s74e83f 97M25o72t77á10k 3516106941502

A ta auta jezdi dodnes

0/0
18.7.2014 22:27
Foto

P95a10v64e39l 40M38a26c65h22a51l76a 1974120367764

u Toleda mám V5 2,3 cm a 150 koníkú bez turba, krásný zvuk a bezproblémový motor

0/0
18.7.2014 21:29

J36i96ř49í 26B60o72č98e53k 6649194765386

Konečně se píše vo něčem hezkym.

+2/0
18.7.2014 17:08

J41a85k52u19b 36R19o64u58s 3693280854662

Starý Mercedesy VVV

+5/0
18.7.2014 11:29

M70i89l29a78n 60Š97v85a94g88r95o50v12s12k82ý 9432779955558

Já nejvíc opěvuji ;-D svúj pětiválec Volvo 2,5T.

+1/0
18.7.2014 9:01

P98e29t63r 10S83v78o68b41o49d87a 9473763177174

Měl jsem S70 s 2,5, bez turba... to byl luxusní motor, luxusní zvuk... turbům jsem nikdy na chuť nepřišel :-)

+3/0
18.7.2014 9:56

J21i82ř54í 69Z52ý30k91a 9669333801490

to je škoda, protože S70R nebo S70 T5, která má 2.3T je velmi zajímavé vozítko. Myslím, že byste turbům hodně rychle přišel na chuť.

+1/0
18.7.2014 10:46

P45e44t49r 17S52v75o85b61o23d28a 9653133707164

Rozhodně nepopírám kvalitu těch motorů. Ale vyrůstal jsem původně na Ford Granada 2.3 V6 a prostě ten krásný pozvolný, ale trvalý zátah motoru od nižších po nejvyšší otáčky bez nějaké toho turbonakopnutí mi prostě přirostl k srdci :-) A tím pádem mi bezturbové Volvo vyhovovalo maximálně

+1/0
18.7.2014 13:06

J49i19ř29í 57Z96ý57k21a 9889423901280

v tom případě doporučuji alespoň okusit 2.4T 200PS. Tam se ten turbokopanec (pro mne bohužel) nekoná.

0/0
18.7.2014 13:45

V38í72ť35a 75K63r42u95t82i60š 1480434285347

Naprosto bombovni a neznicitelny motor. Svezeni paradni, zvlaste pokud se ty nejvykonnejsi verze hodi do auta o 2 tridy nizsi (Focus).

Ale na delsi streky stejne berem V70, bohuzel ve verzi bez turba.

0/0
18.7.2014 21:38

L96u22k61á24š 92B88r54a79n82d63e12j20s 2723195351331

To jsme dvaR^R^R^

0/0
18.7.2014 21:58

L38u55k12á58š 87B24r12a60n85d59e85j69s 2303205661151

Ještě dodatek - bohužel už nevím, čím budu jezdit v budoucnu, snad ještě 3.0T6 aspoň chvíli vydrží, než to ekofašisti taky zarazí..:-P

0/0
18.7.2014 22:00

J90a93k60u84b 94F95e94i53f46a48r 7559189326649

Viděl jsem žraloka, který měl na tom motoru natočeno hodně přes milión km. O tom se dnešním euromotorům nemůže ani zdát.:-/

+8/−1
18.7.2014 8:47

A89l32e69x58a31n92d41r 69K45o81s19t11k38a 5429126849596

Také znám. Milion a čtvrt, a majitel se dušuje, že v tom jen měnil kroužky, jinak je vše původní. Prostě pocitvá, nezničitelná kovářská práce.

0/0
18.7.2014 9:17

T72o96m95á29š 78M58a50c37e41j59k57a 6211492677927

Ale takové věci dnes až na výjímky nesmí spatřit světlo světa. Pak by automobilky těžko trhaly rekordy v prodejích a ziscích.

+5/0
18.7.2014 16:41

P37e31t69r 63P98r70u87s 7737735319572

Kdo by dneska chtel jezdit cely zivot v jednom aute...

+3/−1
18.7.2014 17:06

Z74d93e66n62ě50k 61W88e82r21n35h45a21r73t 6297315882428

Jojo, to prý není až tak supervzácné. V turecku nás vozil taxikář a ten mluvil o dvou milionech a vcelku bych tomu i věřil. Životnost motoru zkrátka ohromná...

0/0
18.7.2014 9:31

J82i57ř95í 24P25o72s17p72í48š84i87l 8832330326978

Ve Volvu mám pětiválec D5 a nemohu si stěžovat R^

+1/0
18.7.2014 8:20

J30a80n 74K42r74p96e16c 5596603844812

no ten problem s dodavkou paliva karburatorem, se da prece resit pridanim vice sprazenych karburatoru, klidne i jeden na kazdy valec.

0/0
18.7.2014 7:46

M11i85c58h88a79l 48F97r40ý89d73a 1602639593302

A pak to ještě odladit, aby to vše spolu fungovalo - pět karburátorů R^

Dávali se dva, což bohatě stačilo eliminovat nesrovnalosti v dodávce směsi do válců a dalo se to celkem dobře odladit.

+3/0
18.7.2014 9:23

L59u89d12ě75k 10V97o86k13á47č

Dobrý den, u dvou karburátorů byl u pětiválců stále problém - jeden karburátor by totiž obsluhoval dva válce a druhý tři, což se také špatně ladilo. Ideálním řešením by tedy bylo opravdu pět karburátorů, což bylo samozřejmě v praxi u takového motoru nemyslitelné a popíralo by to jeho podstatu levného a jednoduchého většího motoru.

+1/0
18.7.2014 19:16

J89a91n 53K87r24p44e75c 5966453384432

no a co? na starych sportovnich vozech zcela bezne, na motorkach az do roku 2000 cca.  kdyz nemate poneti o cem mluvite, radsi nemluvte vubec...

0/−1
18.7.2014 20:07

M70i31l23o58u14š 49K84n91o42t33e68k 4274253222241

Ó, vy musíte být ale borec. Nebyl by autogram?;-D

0/0
18.7.2014 22:53

J16a14n 83K60r85p93e97c 5476673964362

nekdo borec, a jiny zase blbec...

0/0
18.7.2014 23:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.