Diskuze

Pětiválcům je 40 let. Slavný diesel pro Mercedes stavěl dnešní vůdce VW

Před čtyřiceti lety, v červenci roku 1974, představil Mercedes světu první sériový pětiválec. Šlo o vznětový motor OM 617 s objemem tři litry. Zajímavostí je, že na konstrukci motoru se tehdy podílel Ferdinand Piëch, pozdější šéf koncernu VW. Piëch pak zavedl pětiválce třeba u Audi.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Slova :"vůdce " a"VW" v jedné větě?

0 0
možnosti

J12o80s36e77f 19M71o73t51á60k

18. 7. 2014 22:27

A ta auta jezdi dodnes

0 0
možnosti
Foto

u Toleda mám V5 2,3 cm a 150 koníkú bez turba, krásný zvuk a bezproblémový motor

0 0
možnosti

J86i90ř28í 47B97o51č21e71k

18. 7. 2014 17:08

Konečně se píše vo něčem hezkym.

2 0
možnosti

J97a17k20u43b 27R96o50u51s

18. 7. 2014 11:29

Starý Mercedesy VVV

5 0
možnosti

Já nejvíc opěvuji ;-D svúj pětiválec Volvo 2,5T.

1 0
možnosti

Měl jsem S70 s 2,5, bez turba... to byl luxusní motor, luxusní zvuk... turbům jsem nikdy na chuť nepřišel :-)

3 0
možnosti

Viděl jsem žraloka, který měl na tom motoru natočeno hodně přes milión km. O tom se dnešním euromotorům nemůže ani zdát.:-/

8 1
možnosti

Také znám. Milion a čtvrt, a majitel se dušuje, že v tom jen měnil kroužky, jinak je vše původní. Prostě pocitvá, nezničitelná kovářská práce.

0 0
možnosti

Ve Volvu mám pětiválec D5 a nemohu si stěžovat R^

1 0
možnosti

J45a70n 83K69r71p31e36c

18. 7. 2014 7:46

no ten problem s dodavkou paliva karburatorem, se da prece resit pridanim vice sprazenych karburatoru, klidne i jeden na kazdy valec.

0 0
možnosti

A pak to ještě odladit, aby to vše spolu fungovalo - pět karburátorů R^

Dávali se dva, což bohatě stačilo eliminovat nesrovnalosti v dodávce směsi do válců a dalo se to celkem dobře odladit.

3 0
možnosti